abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87353737

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

De naakte zeehond van Lyssa

Gijsje en sjaal :9

Een echte Ladymuts!

De draak die nog niet kan vliegen

[ Bericht 96% gewijzigd door Inu op 09-10-2010 20:55:34 ]
pi_87354254
Veel plezier iedereen! :)
pi_87356401
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 13:06 schreef _Arual_ het volgende:
Veel plezier iedereen! :)
Wat _Arual_ zegt!
pi_87358817
have fun!
pi_87359645
en was het leuk ??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:00:44 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87362078
:W vandaag geel garen opgehaald voor t hart van de ochideeblaadjes
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87363425
hmm,, is het moeilijker om te beginnen met katoen of met wol? Ik heb namelijk tot nu toe steeds katoen geprobeerd, met als resultaat dat er na 3 steken een ondefiniëerbare knoop in zit omdat het niet goed langs elkaar wil glijden, ik de vorm uit elkaar trek als ik de haak erdoorheen probeer te steken ( waar alles veel te strak voor zit etc). Net met wol heb ik een heel vingerhoedje kunnen maken ( was niet echt de bedoeling, maargoed). Doen jullie het altijd met katoen of met wol?
pi_87364038
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zou niet weten waar ik mee begonnen ben. Op dit moment maakt het me niet echt uit, katoen heeft in het begin (denk ik) als voordeel dat het een wat massievere draad heeft waardoor je de naald niet zo gauw door de draad heen steekt. Als je de naald er niet door krijgt haak je in ieder geval te strak.
pi_87364414
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik denk dat het heel persoonlijk is, ik zou niet weten waar ik mee begonnen ben. Op dit moment maakt het me niet echt uit, katoen heeft in het begin (denk ik) als voordeel dat het een wat massievere draad heeft waardoor je de naald niet zo gauw door de draad heen steekt. Als je de naald er niet door krijgt haak je in ieder geval te strak.
ja, maar als ik losser ga haken, dan wordt het allemaal zo ongelijk! het is zo onwijs moeilijk om daar de balans in te vinden. Beetje depri aan het raken, een hele middag aan het proberen en na 4x is het gewoon weer een giantische (lelijke) knoop. Als het nou nog mooie kunstzinnige knopen waren :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:30:43 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87364659
En een goedkoop wibra wolletje, kirsten? Daar ben ik mee mee begonnen. Hoewel ik katoen nu fijner vind
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:35:09 #11
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87364767
Kirsten - beauty is in the eye of the beholder dus om te beginnen definieer je het als een "mooie kunstzinnige knoop".

Ik wou dat je hier in de buurt woonde dan sprong ik meteen in de auto om je uit je depri te halen. Zelf heb ik altijd met katoen gehaakt. Ik denk dat dat makkelijker is omdat katoen minder elastisch is dan wol. Maar ik heb met wol alleen gebreid dus kan niet vergelijken. Houd goede moed, ik weet zeker dat als onze ervaren meeters weer boven water komen dat iemand je verder wil en kan helpen.
pi_87364898
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:21 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ja, maar als ik losser ga haken, dan wordt het allemaal zo ongelijk! het is zo onwijs moeilijk om daar de balans in te vinden.
Met wat voor steek ben je bezig? (en ben je met een project bezig of "zomaar" aan het haken?)
pi_87364912
Ben heel benieuwd hoe de meet was! Balen dat ik niet kon, maar er volgen er vast meer.

Ik ben gek van orchideeen, dus ben erg benieuwd waar je het patroon vandaan hebt Ynske. Lijkt me erg leuk om een gehaakte orchidee te maken.
pi_87364985
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:35 schreef caroline88 het volgende:
Kirsten - beauty is in the eye of the beholder dus om te beginnen definieer je het als een "mooie kunstzinnige knoop".

Ik wou dat je hier in de buurt woonde dan sprong ik meteen in de auto om je uit je depIri te halen. Zelf heb ik altijd met katoen gehaakt. Ik denk dat dat makkelijker is omdat katoen minder elastisch is dan wol. Maar ik heb met wol alleen gebreid dus kan niet vergelijken. Houd goede moed, ik weet zeker dat als onze ervaren meeters weer boven water komen dat iemand je verder wil en kan helpen.
Haha ja Stockholm is net íets te ver daarvoor :P Ik ben maar even verder gegaan aan m'n sjaal, dat is een recht toe recht aan normaal brei-werkje, dat kan ik in ieder geval ( en in een redelijk tempo). Hier hebben ze (of ik heb het in ieder geval nog niet gevonden) dus geen goedkope wolzaakjes, alles is best duur en met weet ik veel lama-konthaar of grizzlybeer neushaar erin verwerkt, dus dat drijft de prijs lekker op. Omdat katoen inderdaad minder elastisch is, kan ik steeds óf m'n steken niet meer terugvinden óf ze er vervolgens niet doorheen krijgen :P

Ik ga het morgen maar weer proberen, nieuwe dag, nieuwe moed.
pi_87365041
Met welke naald haak je?

Anitra is hieronder veel vollediger.
pi_87365047
Kirsten ik ben begonnen met katoen omdat dat gladder is en duidelijker te zien is. Wat de anderen al zeggen, als je de naald er niet door krijgt is het te strak. Lukt het niet om losser te haken dan is een dikkere naald of dunner draad een optie.
pi_87365070
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Met wat voor steek ben je bezig? (en ben je met een project bezig of "zomaar" aan het haken?)
ik ben zomaar wat aan het haken. Ik probeerde net een magic circle te maken, omdat ik ergens een patroon voor eieren zag en dat leek me wel leuk. Alleen na de 1e ronde, als ze hem dicht hebben getrokken, gaan ze (ik denk) double crochet doen. En daar gaat het eigelijk mis, want dan wordt het dus een ondefiniëerbare knoop en kan ik de volgende lus niet meer vinden :p, Maar met wol ging het wel iets beter dan met katoen vooralsnog.

Maar ik heb hetzelfde probleem als ik gewoon een lapje probeer te haken met single crochets, dan wordt het ook maar een vage bende. Gelukkig is er hier in de flat iemand die heel goed kan handwerken, dus die zou als ze tijd heeft me morgenavond het e.e.a. voordoen zodat ik misschien erachter kom waar ik iets fout doe. Het zal namelijk wel iets heel simpels fundamenteels zijn, maarja als dat misgaat gaat alles mis natuurlijk :P
pi_87365083
En lichtgekleurde katoen is trouwens het beste om te gebruiken als je de steken moeilijk te onderscheiden vindt.
pi_87365128
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:45 schreef kirsten. het volgende:

[..]

ik ben zomaar wat aan het haken. Ik probeerde net een magic circle te maken, omdat ik ergens een patroon voor eieren zag en dat leek me wel leuk. Alleen na de 1e ronde, als ze hem dicht hebben getrokken, gaan ze (ik denk) double crochet doen. En daar gaat het eigelijk mis, want dan wordt het dus een ondefiniëerbare knoop en kan ik de volgende lus niet meer vinden :p, Maar met wol ging het wel iets beter dan met katoen vooralsnog.

Laat die magic circle even zitten tot je de rest een beetje onder de knie hebt, je kunt ook een rondje maken van drie lossen met een halve vaste, dat maakt het iets overzichtelijker.

Heb je een linkje naar het patroon waar je mee bezig bent?
pi_87365206
Ben ik de eerste van de meet om te posten?

Het was erg leuk dames! Dank jullie wel voor al het lekkers en de gezelligheid. Altijd grappig als je mensen ziet waar je al langer mee kletst, al werd ik volgens mij wel herkend nav mn foto's.

Gijsje is O+ Trui-kinderen zijn ook dropjes! Ik ben blij dat ik YPPY heb kunnen helpen met haar catanialijstje *O* En Yachiru bedankt voor de gezellige autorit! (en de superleuke sleutelhanger!) Trui, eggy gaat van de week op de post ;) Spiegelei, ik heb de Zeeuwse bolussen mee naar huis genomen :9 En StefanieV bedankt voor de heeeeerlijke Belgische pralines! :9~

Uiteindelijk alleen de oortjes van Manuel gehaakt _O-

[ Bericht 6% gewijzigd door Lyssa op 09-10-2010 20:57:07 ]
pi_87365598
http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/08/14/bake-me-a-cake/ dit is mijn voorlopige goal ( een vriendin is helemaal waus van cupcakes en dit is dan een leuk presentje). Maar waarom ik met die magic circle was begonnen was dit, en dan even beginnend met de gewone hele eieren, niet die kapotte:
http://bittersweetblog.wordpress.com/2007/06/09/one-bad-egg/

Ik heb het patroon verder niet gevolgd, ik dacht laat ik eerst maar eens leren hoe ik in een rondje moet haken ( want ik deed alleen maar lapjes)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:07:49 #22
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87365675
Och ja Stockholm, sorry was ik even vergeten :@
Ik heb een paar haakwerkjes op mijn naam maar er zaten geen cirkeltjes bij. Hopelijk kan de Zweedse haakdame je verder helpen.
Wat wol betreft zou ik eens wat online winkeltjes afstruinen, dat is al gauw goedkoper dan het peperdure Zweden!

Ja Lyssa je bent de eerste, fijn dat je het leuk heb gehad en dat je veilig thuis bent gekomen.
pi_87365786
Ook de cupcakes kun je haken zonder magic circle. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je met een ei of gelijk met een cupcake begint. Eerder heb je het over "double crochet" na het dichttrekken van de circle, ik zie alleen maar vasten in het patroon.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:13:24 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87365824
ik vond 't ook gezellig meiden. de kinderen vonden 't ook leuk om julllie nog even te zien, vooral omdat niet iedereen zat te haken, aldus zoonlief. :)
in de haak.
pi_87365865
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:11 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ook de cupcakes kun je haken zonder magic circle. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of je met een ei of gelijk met een cupcake begint. Eerder heb je het over "double crochet" na het dichttrekken van de circle, ik zie alleen maar vasten in het patroon.
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Ik heb niet het patroon van de eieren gevolgd, maar een random tutorial op youtube over een magic circle. Dat patroon van de eitjes was vooral om te laten zien waar ik naartoe wil werken :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:17:36 #26
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_87365904
hoi hoi, ik ben ook weer thuis en ik zag dat ik op de carpoolplaats het vorige topic had dichtgegooid, bedankt Inu dat je een nieuw topic (DE topic dus ....) hebt geopend!

Twas heel gezellig, met veel lekkers, alleen zelf niet gehaakt, tja dan moet ik toch te veel opletten.

Stefanie: nogmaals bedankt voor de rit!
klerkje
pi_87365922
Maar nu er toch lekker veel mensen online zijn, kan iemand me helpen met het interpreteren van het patroon?
With white worsted weight yarn and an E hook, sc6 in circle
Sc1, sc twice into next stitch* around (9)
Sc around
Sc2, sc twice into next stitch* around (12)
Sc3, sc twice into next stitch* around (15)
Sc around
Sc4, sc twice into next stitch* around (18)
Sc5, sc twice into next stitch* around (21)
Sc around for 3 rounds
Sc5, sc2tog* around (18)
Sc1, sc2tog* around (12)
Sc around
-Embroider and stuff firmly-
Sc2tog* around (6)

Sc is Single crochet, maar wat bedoelen ze met Sc1, Sc twice into next stitch? Moet je dan omstebeurt in 1 steek 1x Sc doen, en in de volgende steek 2x Sc? en hoe bedoelen ze dan Sc3 Sc twice around into next stitch, is dat dan 3 sc in 1 steek en in de volgende 2 en dan weer 3 in de volgende steek en weer 2 in die daarna? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is. en soms staat er ook tog achter, wat houdt dan dan in?

En dan nog 1 vraag, wat is een E hook? Ik zie namelijk ook wel eens F hook staan.

ik spam wel weer lekker dit topic vol he :*
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:20:13 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87365968
kirsten, misschien zijn dit engelse double crochets, dus vasten. en de eerste ronde na zo'n begincirkel is vaak heel lastig inderdaad. je kunt ook een beginring maken van een paar lossen die je aan elkaar vastmaakt met 1 halve vaste, en dan die eerste ronde een aantal vasten IN de cirkel haken, dus telkens door hetzelfde centrale gat. en dan ga je daarna de meerdering doen die wordt aangegeven in 't patroon.

voor dit patroon moet je beginnen met 6 vasten in de ring, en daarna in elke 2e vaste uit die eerste rij twee vasten maken, zodat je na de 2e toer 9 steken hebt in totaal. kijk goed naar de v-tjes waar je onderdoor moet.

de 3e toer is dan 1 vaste in elke onderliggende vaste, dus gewoon overal 1 steek in, waardoor je aan 't eind van die toer nog steeds 9 steken hebt als 't goed is. (heb je een stekenmarkeerder oid? anders is 't handig om een draadje door je haakwerk te steken op de plaats waar je een toer begint, zodat je makkelijker weet waar je weer met de volgende toer moet beginnen.)

4e toer: 2 gewone vasten, en in de 3e maak je er weer 2 in dezelfde steek. herhalen tot je weer rond bent, dan heb je er 3 bijgemaakt dus 12 steken in totaal.

5e toer: gewoon rond haken, in elke onderliggende steek 1 vaste.

6e toer: 3 gewone vasten, en in elke 4e steek maak je er weer 2 in dezelfde steek, herhaal dit tot je weer helemaal rond bent (15 steken in totaal)

etc, volg goed wat er staat in 't patroon.

die letters zijn amerikaanse aanduidingen voor haaknaaldmaten, dat doet er voor het patroon niet zoveel toe. kies een naalddikte die goed past bij het garen dat jij gebruikt.

[ Bericht 18% gewijzigd door trui op 09-10-2010 21:34:23 ]
in de haak.
pi_87366013
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef kirsten. het volgende:
Maar nu er toch lekker veel mensen online zijn, kan iemand me helpen met het interpreteren van het patroon?
With white worsted weight yarn and an E hook, sc6 in circle
Sc1, sc twice into next stitch* around (9)
Sc around
Sc2, sc twice into next stitch* around (12)
Sc3, sc twice into next stitch* around (15)
Sc around
Sc4, sc twice into next stitch* around (18)
Sc5, sc twice into next stitch* around (21)
Sc around for 3 rounds
Sc5, sc2tog* around (18)
Sc1, sc2tog* around (12)
Sc around
-Embroider and stuff firmly-
Sc2tog* around (6)

Sc is Single crochet, maar wat bedoelen ze met Sc1, Sc twice into next stitch? Moet je dan omstebeurt in 1 steek 1x Sc doen, en in de volgende steek 2x Sc?
Inderdaad, in de ene steek één vaste en in de volgende twee vasten, en dat herhaal je.
quote:
en hoe bedoelen ze dan Sc3 Sc twice around into next stitch, is dat dan 3 sc in 1 steek en in de volgende 2 en dan weer 3 in de volgende steek en weer 2 in die daarna? Ik kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is :p
Daarmee bedoelen ze één vaste in de volgende drie steken en twee in de vierde.
pi_87366055
Het was heel leuk *O*

Ik ben alleen via Breukelen en Hilversum terug gereden met die vreemde Tomtom van mij :')
pi_87366082
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:18 schreef kirsten. het volgende:

En dan nog 1 vraag, wat is een E hook? Ik zie namelijk ook wel eens F hook staan.

Dat is een Amerikaanse maatverdeling van de haken.

E is 3,5, F is 3,75 volgens Ravelry.
pi_87366163
@ Ophelia en Trui:
aah ok, dan worden het er natuurlijk steeds meer en dan krijg je ook daadwerkelijk een eivorm :P Dat moet niet al te lastig zijn.. 't worden wel paarse eieren want dat is de enige wol die ik heb ( de rest is katoen en dat is dus momenteel even een drama). Bedankt!
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:32:44 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87366309
oja en ik moest wel erg lachen om je wol-met-lama-kont-haar verhaal. :D

en ken je die 'sc2tog' betekenis al? daarmee wordt 'haak 2 vasten aan elkaar (together)' bedoeld. dat is dus een manier om te minderen, waarbij je van 2 vasten 1 maakt. er zijn verschillende manieren om dat te doen. het kan bijvoorbeeld zo:
maar wat ik mooier vind (want het resultaat is dan minder zichtbaar) is zo:

[ Bericht 39% gewijzigd door trui op 09-10-2010 21:51:33 ]
in de haak.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:33:22 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87366323
inu, via hilversum??? :o najaa, je bent er weer. :) en was er nog iemand thuis toen je thuis kwam?
in de haak.
pi_87366374
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:32 schreef trui het volgende:
oja en ik moest wel erg lachen om je wol-met-lama-kont-haar verhaal. :D
Ik zou het kopen :P :@
pi_87366398
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:13 schreef trui het volgende:
vooral omdat niet iedereen zat te haken, aldus zoonlief. :)
Hahaha hij heeft een echt haakallergie he? Misschien draait 'ie bij als je Spiegelei's draak voor hem maakt?

Ik vond het echt supergezellig, het was leuker dan ik had durven hopen. Er zitten echt leuke mensen in het haaktopic!
pi_87366515
Ik vond het ook super gezellig, en zit nog best een beetje vol van al het lekkers! :9
Haha Trui, wat grappig dat je zoon dat zei! :D Je hebt leuke kinderen hoor!
En Gijsje O+ Op de foto's issie al zo cute, maar in het echt is het helemaal een schatje!
Ik vond het ook heel gezellie in de auto Lyssa! Nogmaals bedankt voor de lift! :*
Vond het trouwens ook erg leuk om alle meegebrachte projecten in het echt te zien O+

Ik kan weer eens niet kiezen wat ik eens zal gaan haken.. 8)7
pi_87366752
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:33 schreef trui het volgende:
inu, via hilversum??? :o najaa, je bent er weer. :) en was er nog iemand thuis toen je thuis kwam?
Ja, het ging nogal mis :D Ik ben ook heel vreemd naar het station gereden :)

Hij zat lief te wachten en had zelfs nog niet eens gegeten :o
pi_87367143
Het was gezellig. O+ Alleen was ik de tijd vergeten en was het ineens zo laat en moest ik echt weg. ):O

Met dank aan Lyssa heb ik nu bijna mijn catania kleurtjes compleet en weet ik nu welke kleurnummers ik de volgende keer wil gaan bestellen. *O* O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_87367733
Hé dames, het was heeeeeeeeeeeel gezellig!! Spiegelei, graag gedaan voor de rit, ik vond het gezelliger dan alleen rijden hoor dus geen probleem!

Lyssa, nu ben k jaloers! Ik wou ook die bollen van Spiegelei meenemen naar huis die waren zoooooooooooooo lekker :P Ik ga ze toch zoeken als k in Amsterdam ben haha
pi_87368500
Ik ben ook weer terug van mijn wereldreis 8-) (al even hoor, maar kom nu pas toe aan forummen ;) )

YPPY & trui, dank voor 't pendelen tussen bushalte & trui-huis en zo. :*

quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 21:36 schreef M-etje het volgende:

Ik vond het echt supergezellig, het was leuker dan ik had durven hopen. Er zitten echt leuke mensen in het haaktopic!
Eensch! :Y
pi_87368605
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:02 schreef YPPY het volgende:

Met dank aan Lyssa heb ik nu bijna mijn catania kleurtjes compleet en weet ik nu welke kleurnummers ik de volgende keer wil gaan bestellen. *O* O+
Welke mis je nog? Ik realiseer me zojuist ineens dat m'n meest recente bestelling ook catania-bolletjes waren (had ik nog niet eerder gehad). Suf dat ik me dat niet bedacht vóór vanmiddag. :D
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:53:26 #43
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87368657
ah, eska ook weer veilig thuis, mooi zo! :)
in de haak.
pi_87368897
:o Inu, via breukelen en Hilversum? :o inderdaad rare tomtom... :D maar dat fietspad waar we overheen werden gestuurd was ook erg... _O-

ik ben ook weer thuis :) lekkere treinrit gehad, en een heel gezellige dag gehad vandaag met iedereen!

M-etje, ik vond het heel gezellig ook zo samen treinen, en bedankt voor het fijne gesprek in de trein terug... :*

ik heb zoveel gegeten vandaag dat ik gewoon bijna plof... :9 het was ook allemaal zo lekker!
pi_87370514
Ha fijn dat je weer thuis bent. Hoeveel visjes tot aan Amsterdam?
pi_87377335
hahaha, 1 maar :) ik was ook heel moe, en dan gaat het wat trager ;)
pi_87378609
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 23:01 schreef mijsje het volgende:
:o Inu, via breukelen en Hilversum? :o inderdaad rare tomtom... :D maar dat fietspad waar we overheen werden gestuurd was ook erg... _O-

ik ben ook weer thuis :) lekkere treinrit gehad, en een heel gezellige dag gehad vandaag met iedereen!

M-etje, ik vond het heel gezellig ook zo samen treinen, en bedankt voor het fijne gesprek in de trein terug... :*

ik heb zoveel gegeten vandaag dat ik gewoon bijna plof... :9 het was ook allemaal zo lekker!
Ja, dat fietspad was dus een weg waar auto´s te gast waren (:')) en toen kwam ik uit in Breukelen en daar hadden ze verbouwd, dus hij snapte niet dat ik de tweede afslag moest nemen en toen kwam ik dus verkeerd op de snelweg uit en de eerst afslag was Hilversum :D
pi_87378638
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 10:59 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, dat fietspad was dus een weg waar auto´s te gast waren (:')) en toen kwam ik uit in Breukelen en daar hadden ze verbouwd, dus hij snapte niet dat ik de tweede afslag moest nemen en toen kwam ik dus verkeerd op de snelweg uit en de eerst afslag was Hilversum :D
klinkt als een heel avontuur _O-
pi_87382344
Ik heb Manuel af, maar het is maar een gek aapje :')

zondag 10 oktober 2010 @ 13:31:30 #50
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87382439
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:28 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb Manuel af, maar het is maar een gek aapje :')

[ afbeelding ]
Ik zag gister het resultaat van de bedenker. Ik heb plotseling niet zoveel motivatie meer om um af te maken. Ik vind het koppie echt lelijk. Op de tekening was ie echt schattig. Nu issie mislukt :D Ik ga het lijfje denk ik maar afmaken zoals de olifant en dan het gezichtje erop naaien. Eens kijken of het er dan nog lief uitziet.
Ik vind die van jou er trouwens nog liever en leuker uitzien!

Ik ga eerst maar eens verder aan mijn verstkaartenversiering. Ik ben al over de helft!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_87382522
Manuel de Mutant, arm aapje zonder nek ;(
pi_87384309
pi_87384343
Met dank aan het patroontje van AnitraX
  zondag 10 oktober 2010 @ 15:09:03 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87384930
Leuk dat het zo gezellig was! :D Vind het achteraf wel jammer dat ik er niet bij kon zijn (had er natuurlijk ook mer m'n best voor kunnen doen maar ik durfde eerst niet zo goed, vandaar).
Heb gister wel heerlijk geshopt en m'n nichtjes geknuffeld, dus dat was ook leuk :D

Manuel is inderdaad een beetje mismaakt :( stom zeg! Maar alsnog wel leuk...
en die cactus! D:D (ow ja die wou m'n vriend ook nog, want hij kan geen planten in leven houden, grote to hook list)

Heb hele leuke ijsjes gehaakt :D als ik m'n haaksels voor nichtje afheb zal ik 1 grote foto maken :D
*gaat nu patroon voor bananen zoeken*
pi_87385159
Debbie Bliss Rialto Aran haakt echt heerlijk O+

(met sjago Dot voor Lyssa)

Kleuren zijn wel wat vreemd, want de rode stoel is bijvoorbeeld knalrood en niet roze-achtig :P Het is iig fuchsia, dan blauwpaars, dan geelgroen en dan donkerpaars in het kussentje :)
pi_87385181
Ik vind het aapje trouwens wel grappig :) en de cactus is tof!
pi_87385553
Leuk kussentje!
En nog leukere kat eigenlijk!

Even snel een fotootje van mn moeders kerstsetje:

Ik vind ze best schattig alleen het engeltje kijkt een beetje evil.
En er staat nog een kralenbak op de foto _O- een andere hobby.

Verder heb ik alweer bijna een katje af.
En heb misschien een plekje waar we dingetjes kunnen verkopen *O*
pi_87386124
Zat even op ravelry bij t fokgedoe.
En zag dat daar iemand hetzelfde studeert als ik.
Nietjuuh heet ze daar, maar kan me niet herinneren dat ik die hier voorbij heb zien komen, of ben ik nou gek?

En wat is het stil hier.
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:47:22 #59
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87387533
Wat dacht je dan Whoopdidoo?
Al die meet-ers zijn aan het uitbuiken van het samenzijn "waar ze gelukkig niet allemaal aan het haken waren"
;)
  zondag 10 oktober 2010 @ 16:47:43 #60
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87387545
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 15:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk kussentje!
En nog leukere kat eigenlijk!

Even snel een fotootje van mn moeders kerstsetje:
[ link | afbeelding ]

Ik vind ze best schattig alleen het engeltje kijkt een beetje evil.
En er staat nog een kralenbak op de foto _O- een andere hobby.

Verder heb ik alweer bijna een katje af.
En heb misschien een plekje waar we dingetjes kunnen verkopen *O*
leuke kerstset !!
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:05:57 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87388019
ik heb vandaag nog niet kunnen haken nee, we hebben wel lekker gewandeld met familie. eerst nog restjes bonbons, taart & tiffin gesnoept bij de koffie :9~ , en vanmiddag soep gemaakt & gegeten. nog 't een en ander aan broer & moeder gegeven, het lijkt me niet goed als ik alles zelf wegwerk...

ik vind de aap wel geinig, maar 't hoofjde is wel erg klein in verhouding. hij lijkt nu wel een beetje een bodybuilder.

inu, wat ziet dat er heerlijk zacht uit! O+

arual, wat een leukie!

en whoopdidoo, leuk kerststel. waar ga je ze verkopen, dan?

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 10-10-2010 17:51:15 ]
in de haak.
  zondag 10 oktober 2010 @ 17:11:47 #62
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_87388173
haha bodybuilder, moest even terug kijken maar je hebt gelijk !! Zou iemand mijn vertaling van een patroon na willen kijken ??
pi_87393671
Ik heb een haaknaald *O* Eindelijk! ;) Ik kan beginnen O+
Heb net al een beetje zitten spelen, morgenavond ga ik verder want ben helemaal kapot :'( .

Maar ik zag een superleuk kussen net! Inu mooi! Leuke kleurtjes:). Heb je er een al bestaand kussen ingedaan? Daar lijkt het namelijk op :) .

En dat aapje O+ , wat een schatje :) . Jammer dat hij geen nekje heeft, anders was ie nog leuker geweest!
pi_87395072
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 19:58 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb een haaknaald *O* Eindelijk! ;) Ik kan beginnen O+
Heb net al een beetje zitten spelen, morgenavond ga ik verder want ben helemaal kapot :'( .

Maar ik zag een superleuk kussen net! Inu mooi! Leuke kleurtjes:). Heb je er een al bestaand kussen ingedaan? Daar lijkt het namelijk op :) .

En dat aapje O+ , wat een schatje :) . Jammer dat hij geen nekje heeft, anders was ie nog leuker geweest!
Ja, het is een kussen van 5 euro van de Leenbakker en ik heb dit er gewoon opgenaaid :)
  zondag 10 oktober 2010 @ 20:43:47 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87395826
dat heb je snel gedaan dan, inu! ^O^
en pannenkoeken, succes! (ik ben wel benieuwd wat jij in een kussenhoes zou stoppen trouwens! :+ ).

[ Bericht 70% gewijzigd door trui op 10-10-2010 21:04:09 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 oktober 2010 @ 20:53:08 #66
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87396265
Totaal niet scherp maar wel een orchidee
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:04:37 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87396822
pfoeh wat een werk, ynske! en een onscherpe foto, dat zijn we niet van je gewend!!! :o
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 oktober 2010 @ 21:06:29 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87396914
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:04 schreef trui het volgende:
pfoeh wat een werk, ynske! en een onscherpe foto, dat zijn we niet van je gewend!!! :o
iets met telefoon, niet thuis zijn wegens enkel en dus geen camera ter beschikking -O-
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87397512
Arual O+ wat is die lief die cactus!!! O+ fijn dat je wat aan het patroontje had!

Inu leuk kussentje!
pi_87397687
[inbreekt]

Weet iemand waar ik een haakpatroon voor een Sinterklaas poppetje o.i.d. kan vinden? Een beetje een grote Sinterklaas? Nu moet ik er echt aan gaan geloven voor m'n surprise

[/inbreekt]
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 oktober 2010 @ 21:23:14 #71
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87397835
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:20 schreef Swietje het volgende:
[inbreekt]

Weet iemand waar ik een haakpatroon voor een Sinterklaas poppetje o.i.d. kan vinden? Een beetje een grote Sinterklaas? Nu moet ik er echt aan gaan geloven voor m'n surprise

[/inbreekt]
ravelry?
Of misschien via oz verlag
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87398295
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

ravelry?
Of misschien via oz verlag
Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed? :@
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:45:56 #73
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_87399137
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Op Ravelry kan ik niets vinden, maar misschien zoek ik niet goed? :@
Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintje :@

http://www.amigurumis.nl/sinterklaas.html
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_87399691
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:45 schreef Briggy het volgende:

[..]

Kwam er toevallig vandaag 1 tegen, tis wel een kleintje :@

http://www.amigurumis.nl/sinterklaas.html
Ja, die had ik ook gevonden. Die vind ik lief O+ Maar wat doe ik dan met het cadeautje want dat kan daar niet in....
  zondag 10 oktober 2010 @ 21:58:18 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87399832
dat doe je in een grote zak die je eraan vast bindt. :+
in de haak.
pi_87399980
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:58 schreef trui het volgende:
dat doe je in een grote zak die je eraan vast bindt. :+
:+ Goed plan!
pi_87400689
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 20:43 schreef trui het volgende:
dat heb je snel gedaan dan, inu! ^O^
en pannenkoeken, succes! (ik ben wel benieuwd wat jij in een kussenhoes zou stoppen trouwens! :+ ).
Daar ben ik ook benieuwd naar ;) .

Achteraf is het echt een suffe vraag idd :') .
  zondag 10 oktober 2010 @ 22:29:22 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87401488
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 22:00 schreef Swietje het volgende:
:+ Goed plan!
of je stopt er een klein briefje in waarop staat waar hij/zij 't kadootje moet gaan zoeken. maar ja, dan moet de sint wel opengemaakt worden, toch jammer. :)
in de haak.
pi_87402404
ik kan je fotootje niet zien Ynske, jammer, was wel benieuwd naar je orchidee...

:o zijn er al lootjes getrokken voor sint-surprises? wow...
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:00:48 #80
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_87402844
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 21:56 schreef Swietje het volgende:

[..]

Ja, die had ik ook gevonden. Die vind ik lief O+ Maar wat doe ik dan met het cadeautje want dat kan daar niet in....
Ik weet niet hoe groot het kadootje is maar zijn lijfje kan je best wat groter maken hoor! En misschien lukt het als je het geheel met een grotere naald maakt? Moet je nl geen voetbal(oid) als kado hebben :D
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_87403587
Dankjewel voor alle ideeën :D Daar kan ik wel wat mee! Ik denk dat ik het zonde vind als ie kapot moet... hmm.. misschien hang ik er een lintje met een hint aan waar het kado gevonden kan worden...
  zondag 10 oktober 2010 @ 23:24:37 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87403726
en daar verstop je dan een gehaakte piet, met een hint waar 't volgende pakje ligt.... :+
in de haak.
pi_87404380
Hahahaha, ik heb geen pietjespatroon :'( :P
pi_87410356
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen -O-

Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.

Ze zijn wel leuk :o
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:18:19 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410383
ze zijn zeker leuk! ^O^
in de haak.
pi_87410390
Mijn eerste cupcake is bijna af :D
Nouja, hij ligt in stukjes op tafel
Ik heb alleen een probleem het met laatste deel van het patroon van de frosting, weet niet wat 't betekend:

Skip one st, 5 dc into next st, skip one st, sl st* around

dus 1 steek voerslaan, 5x double crochet in de volgende, en dan weer een overslaan en dan wat? Slow stitch? (dat bestaat toch heulemaal niet? :D) Helaas biedt het sterretje achter het woord nergens uitleg.

't gaat over die bobbeltjes/golfjes aan de rand trouwens, dit gedeelte van het patroon.
pi_87410405
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 17:05 schreef trui het volgende:

en whoopdidoo, leuk kerststel. waar ga je ze verkopen, dan?
Uhm nou, we hebben nog een wol/hobbywinkeltje hier in een winkelcentrum, echt inimini hoor. En mn moeder ging daar langs omdat ze een belletje nodig had voor t elfje(is toch een elfje, zon groen ding van de kerstman?) Nou en toen vroeg ze of ze ook dingen verkochten van mensen. En toen zeiden ze ja. Dus we moeten even kijken wat de mooiste zijn (en ik ben helemaal niet zon toffe konijn snel aan t afmaken nu). En dan gaat ze woensdag even langs, en bepalen ze samen de prijs. En dan kijken of t loopt. En als t niet loopt krijgen we ze gewoon weer terug. Maar als we er wel een paar kwijt raken en de kosten er uit kunnen halen zou dat echt onwijs fijn zijn. Want anders lezen jullie over een paar maanden in de krant: "Moeder en dochter uit huis gedreven door een overschot aan gehaakte poppetjes".

Dus vandaar :)

Maar t moet ook wel want we zijn nu 5 weken terug van vakantie en er staan alweer een stuk of 8 dingen op de tafel.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:19:53 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410422
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:18 schreef kirsten. het volgende:
Mijn eerste cupcake is bijna af :D
Nouja, hij ligt in stukjes op tafel
Ik heb alleen een probleem het met laatste deel van het patroon van de frosting, weet niet wat 't betekend:

Skip one st, 5 dc into next st, skip one st, sl st* around

dus 1 steek voerslaan, 5x double crochet in de volgende, en dan weer een overslaan en dan wat? Slow stitch? (dat bestaat toch heulemaal niet? :D) Helaas biedt het sterretje achter het woord nergens uitleg.

't gaat over die bobbeltjes/golfjes aan de rand trouwens, dit gedeelte van het patroon.
slip stitch betekent dat, dat zijn halve vasten. dus insteken, omslaan, en meteen door beide lusjes halen zodat je weer 1 lusje op de naald hebt.

wat leuk, whoopdidoo, dat die winkel daaraan mee wil werken! strijken zij dan ook een deel van de winst op?
in de haak.
pi_87410687
Ja een percentage.
Maarja wij hoeven er ook niet echt winst op te maken, ok een klein beetje is leuk natuurlijk, maarja anders komen we echt om in de poppetjes, en het kost natuurlijk geld.

Ik heb gewoon te veel vrije tijd.

En ik heb geen zin om naar de uni te gaan.
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:32:35 #90
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87410731
wat studeer je whoopdidoo?
in de haak.
pi_87410747
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:30 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja een percentage.
Maarja wij hoeven er ook niet echt winst op te maken, ok een klein beetje is leuk natuurlijk, maarja anders komen we echt om in de poppetjes, en het kost natuurlijk geld.

Ik heb gewoon te veel vrije tijd.

En ik heb geen zin om naar de uni te gaan.
Ik ook niet :'( Maar ik moet virussen gaan tellen en onderscheiden.. Wat een rotpractica zijn dat zeg. Wat doe jij eigelijk voor studie, Whooptidoo?
pi_87410914
Pedagogische wetenschappen O+
Maar t vak van vandaag is echt niet fijn gewoon, over onderzoek doen, oftewel wiskundig, en laat ik nou niet zo wiskundig zijn. En eigenlijk verteld ie weinig meer dan de sheets, en aangezien t ook nog helemaal in Leiden is, is de motivatie af en toe niet zo enorm, maarja ben te lui om op kamers te gaan.

Maar heb wel een leuk boek om te lezen in de trein, over een gezin met een kind met autisme.

Dit is trouwens het toffe konijn:

Virussen gaan tellen? Wat doe jij dan?
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:49:41 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87411178
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:16 schreef Lyssa het volgende:
hier is nog een linkje met een zwarte piet en sinterklaas, maar daar moet je voor betalen -O-

[ afbeelding ]

Hier nog een gratis patroontje voor de zak van zwarte piet, die kan je misschien gebruiken om open te maken.

[ afbeelding ]

:o DIE WIL IK!!! O+ O+

Alhoewel ik eigenwijs genoeg ben om dat eens zonder patroon te proberen oO<
Kan ik daarna altijd nog betalen!
  maandag 11 oktober 2010 @ 10:55:26 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87411352
inderdaad, dat moet ook zelf wel te maken zijn waarschijnlijk! succes!
in de haak.
  maandag 11 oktober 2010 @ 11:08:49 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87411710

O+
pi_87413063
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:16 schreef Lyssa het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ HEB HEB HEB HEBBUH! O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_87413671
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 10:40 schreef Whoopdidoo het volgende:
Pedagogische wetenschappen O+
Maar t vak van vandaag is echt niet fijn gewoon, over onderzoek doen, oftewel wiskundig, en laat ik nou niet zo wiskundig zijn. En eigenlijk verteld ie weinig meer dan de sheets, en aangezien t ook nog helemaal in Leiden is, is de motivatie af en toe niet zo enorm, maarja ben te lui om op kamers te gaan.

Maar heb wel een leuk boek om te lezen in de trein, over een gezin met een kind met autisme.

Dit is trouwens het toffe konijn:
[ afbeelding ]

Virussen gaan tellen? Wat doe jij dan?
Biomedische wetenschappen, ook in Leiden! :D
Maar ik zit nu in Zweden dus voor een half jaartje op uitwisseling. Alwaar ik net voor de 10e keer met Tele2 aan de lijn heb gehangen omdat ik geen internet heb ( ze weten niet dat ik op de wireless van iemand anders kan maar dat is supertraag enzo). Ze zijn echt een stelletje incompetente grindtegels daar zeg... Krijg ik een sms; Your problem has been solved. Dus ik kijk; nog steeds geen internet. Ga ik bellen; 'my problem HAS NOT been solved, vraagtie of ik nog eens een keer mijn verhaal wil vertellen ( vorige keer duurde het bijna een uur voordat ik het had uitgelegd). Zeg ik; 'The last person I told it to noted it in your system, if she didn't that's quite stupid', toen werd die gast nog pissig ook. Nou ik was al helemaal over de rooie want ik zit nu al 6 weken zonder internet, nee dat gaat lekker ik ben zwaar gestresst

Ik heb wel mijn cupcake bijna af though :D Dat laatste randje kan ik zo 123 niet zelf uitvogelen, dus vanavond weer even naar de Zweedse crochet-guru toe of ze me er eentje voor kan doen en dan ga ik foto's maken en showen ;)
pi_87413694
EN @ de plaatjes hieboven:

CUUUUTE, echt superleuk! Als ik iets beter ben ga ik die ook proberen :P
Mijn cupcake lijkt momenteel nog op een eikeltje met een hoedje maar dan in het wit/roze. :D

Ik heb trouwens wel een leuk idee wat ik hierna wil gaan maken; een dromenvanger. Ik zit alleen met een technisch probleem, ik wil zegmaar een paar rondjes in elkaar laten hangen (als in een rondje in een rondje, en dan gewoon vastnaaien zoals het web van een dromenvanger oid). Maar is er een manier om die rondjes stevig te houden? Moet je ze dan om ijzerdraad heen haken ofzo, of is er iets beters wat mooi rond blijft?
  maandag 11 oktober 2010 @ 12:21:06 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87413841
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 12:13 schreef kirsten. het volgende:
Ik heb wel mijn cupcake bijna af though :D Dat laatste randje kan ik zo 123 niet zelf uitvogelen, dus vanavond weer even naar de Zweedse crochet-guru toe of ze me er eentje voor kan doen en dan ga ik foto's maken en showen ;)
heu, zelfs niet met mijn fantastische uitleg? -O-

er zijn in hobbywinkels wel ringen waar je omheen kunt haken. inu (toch?) heeft wel eens sieraden gemaakt van omhaakte ringen bijvoorbeeld. erg leuk! maar even goed zoeken naar de juiste maat.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 11 oktober 2010 @ 12:23:16 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87413906
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:39 schreef -Bubbles- het volgende:
Ben heel benieuwd hoe de meet was! Balen dat ik niet kon, maar er volgen er vast meer.

Ik ben gek van orchideeen, dus ben erg benieuwd waar je het patroon vandaan hebt Ynske. Lijkt me erg leuk om een gehaakte orchidee te maken.
uit een duits haaktijdschriftje

hij is ook leuk :Y moet alleen nog kijken of ik de stammen ergens kan vinden, die van de Xenos vind ik niet zo mooi. misschien die van bij de sligro eens gaan bekijken en anders maar vanuit denemarken over laten komen. daar verkopen ze ze iig :D

tis wel even wennen als je grotere naalden gewend bent (vanaf 3 naar hoger)
om nu met een 1.25 bezig te zijn :D
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')