abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87510281
Mand+poes zijn heel leuk, hoeveel heb je daarvoor gebruikt?

En over de prijzen, ja als je het gaat doen om er echt wat aan te verdienen, moet je t wel duur maken, maarja dat vind ik dan weer geen goede reden om te haken. Maar ja ieder zn ding.

Verder heel veel dingen langsgekomen, zon poef is ook leuk.
Die van de hema ook, zijn ook kussens van maar weet niet hoe duur, heb ze wel zien staan vandaag tijdens t werk.

We (nou ja ok, mn moeder) hebben wat dingetjes weggebracht voor de verkoop. Zehad veel mee, maar veel is mee teruggekomen omdat het echt een piepklein winkeltje is, en ze dus geen ruimte hebben. Hun krijgen voor elk verkocht ding een euro, en wij de rest. Hopen dus dat er wat verkocht wordt!

En er waren nog heel veel dingen maar dat kon ik niet onthouden.
Morgenavond oppassen, en dat geld gaat richting mn zpagetti pot(wil graag een kussen haken maar daar zijn denk ik wel 2 dingen voor nodig dus vandaar)
pi_87511636
Superleuke mand, Trui! Wat is dat zpagettispul eigenlijk?

Het doet me denken aan iets dat ooit in een ariadne van mijn moeder stond, ergens uit de jaren tachtig... maar daarbij gingen ze heel lange stroken naaien van oude kleren en die dan vlechten, en met die vlechten bijvoorbeeld weer een vloerkleed maken of manden enzo. Dat vond ik als kind ook vreselijk leuk, maar ik heb nog nooit genoeg oude kleren gehad :D

Ikzelf ben eindelijk klaar met de stapeltoren! Ben er zelf heel blij mee en hoop dat het kindje in kwestie er ook blij mee gaat zijn. Ze krijgt het pas met kerst, dan is ze een jaar en 2 maanden... ik neem aan dat ze het dan nog wel leuk vindt, toch?

Ben ondertussen bezig met een klein tussendoorprojectje met garen van de Wibra:

Het wordt een haakmapje, want dat leek me wel handig ;)

Maarrrr eigenlijk heb ik meer zin om te beginnen met het volgende:

http://www.ravelry.com/patterns/library/cradle-purse-2

Voor de oudere zusjes van het kindje dat de stapeltoren krijgt ;) Ik vind deze ook zó leuk! En denk dat ik er ook kleine popjes bij ga haken die in de mandjes kunnen. Heb hier ook wibrawol voor gehaald, maar ik hoop dat dat niet te pluizig is voor de kindjes... de popjes worden wel weer katoen. Hoop dat ze die eerder in hun mond stoppen dan de tasjes :P
pi_87511802
stapeltoren is leuk geworden!
En zon tasje is ook wel schattig, en ik denk niet dat het te pluizig is hoor.
pi_87512545
Wat een gave stapeltoren! Hij is erg goed gelukt!

Ik heb van het patroon van de verpleegster gebruikt voor een nieuw poppetje, het wordt een juf voor mijn moeder (de juf). Ze krijgt nog een voorleesboekje in haar handen.

woensdag 13 oktober 2010 @ 23:28:09 #205
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87517699
Hij is mooi je stapeltoren Skochsela!!
En ze vind het wel leuk! Mijn nichtje wordt aankomende dinsdag 2, en heeft afgelopen zaterdag de stapeltoren gehad, ze ging er gelijk mee spelen!!! :D

En leuk poppetje Lyssa!!! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87517985
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:23 schreef Skochsela het volgende:
daarbij gingen ze heel lange stroken naaien van oude kleren

Dat is wat het is, resten textiel verwerkt tot "garen".
pi_87523223
Dank jullie wel!

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:28 schreef EsseEi het volgende:
Hij is mooi je stapeltoren Skochsela!!
En ze vind het wel leuk! Mijn nichtje wordt aankomende dinsdag 2, en heeft afgelopen zaterdag de stapeltoren gehad, ze ging er gelijk mee spelen!!! :D

En leuk poppetje Lyssa!!! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is fijn om te horen, dan krijgt ze het gewoon met kerst :) Die andere twee zijn 4 en 2/3 tegen die tijd, dus die vinden die tasjes ook wel leuk denk ik.

Ik wil alleen het tasje eigenlijk twee keer zo groot hebben haha, lekker handig want ik heb geen idee hoe ik het patroon dan precies moet aanpassen. Ik kan niet zomaar alles verdubbelen, of wel? ;)

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 09:15:19 #208
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87523561
w
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 08:58 schreef Skochsela het volgende:
Dank jullie wel!
[..]

Dat is fijn om te horen, dan krijgt ze het gewoon met kerst :) Die andere twee zijn 4 en 2/3 tegen die tijd, dus die vinden die tasjes ook wel leuk denk ik.

Ik wil alleen het tasje eigenlijk twee keer zo groot hebben haha, lekker handig want ik heb geen idee hoe ik het patroon dan precies moet aanpassen. Ik kan niet zomaar alles verdubbelen, of wel? ;)

SPOILER
plaats eens een stukje van t patroon, kan niet op ravelry hier, kunnen we ff kijken of je gemakkelijk kunt vergroten :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87524505
Leuk leraresje!

http://www.knitting-crochet.com/crochet/crapur.html

Kun je hier wel op? Dat is ook het patroon
pi_87526162
Haha, ik heb net 1 ding af en gelijk krijg ik al verzoekjes van vriendlief.
Of ik van zijn favoriete spelletje even een creeper wil maken ( http://www.minecraftwiki.net/images/f/fe/Twocreepers.png )

Nu is dit niet zo moeilijk neem ik aan. het zijn alleen maar 5 vierkanten (kop + 4 'poten') en een rechthoek voor het lijf. Ik heb wel een patroon op internet gezien, maar ik kan het me daar heel moeilijk bij voorstellen. Is er iemand die in het Nederlands even kan uitleggen hoe je een vierkantje maakt? Of is dat een kwestie van alle kanten als lapjes maken en aan elkaar naaien?
pi_87527762
Minecraft _O-
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:14:40 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528418
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 20:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
En over de prijzen, ja als je het gaat doen om er echt wat aan te verdienen, moet je t wel duur maken, maarja dat vind ik dan weer geen goede reden om te haken. Maar ja ieder zn ding.
waarom mag iemand niet voor geld haken? wat een onzin zeg. jullie gaan nota bene zelf je poppetjes te koop aanbieden in een winkel (of verwar ik je nu met iemand anders?).

geweldig juffie, lyssa! en zo snel gemaakt weer! ^O^

ik heb de grannystripe sjaal af, althans, ik twijfel nog of ik er nog een randje omheen zal maken, of wat franjes oid. iemand een leuk idee?

in de haak.
pi_87528451
Franjes O+ Mooie sjaal trui!

Ik ben gister begonnen met haken, maar ik snap er nog weinig van :@
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:16:31 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528473
dank je! wat heb je al zoal geprobeerd swietje?
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:17:24 #215
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87528499
Ik zou wat franje doen Trui :Y toffe sjaal hoor!

Mijn vriend vond het een leuk idee als ik die manden zelf ging haken met zpagetti! *O* Dus ik ga zo even bij Pipoos kijken of ze toevallig een leuke bol hebben liggen, en anders ga ik even los bij de hoooked-website :9
pi_87528548
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:16 schreef trui het volgende:
dank je! wat heb je al zoal geprobeerd swietje?
Gewoon een lapje.. maar het is helemaal schots en scheef en elke keer flikkert alles van die haaknaald af :')
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:20:28 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87528615
ah, maar dat hóórt zo, bij een eerste proeflapje althans. ;)
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:20:59 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87528626
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:18 schreef Swietje het volgende:

[..]

Gewoon een lapje.. maar het is helemaal schots en scheef en elke keer flikkert alles van die haaknaald af :')
Dat wordt vanzelf beter :Y ^O^
pi_87528709
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 09:15 schreef Ynske het volgende:
w
[..]

plaats eens een stukje van t patroon, kan niet op ravelry hier, kunnen we ff kijken of je gemakkelijk kunt vergroten :)
CRADLE: Starting at base of cradle, with white, ch 20 .

Rnd 1: Dc in 4th ch from hook and in each of next 15 ch make 5 dc in last ch, working along opposite side of starting ch, dc in next 16 ch, 4 dc in last ch ...42 dc Join with sl st to top of ch 3.

Rnds 2-6: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3

Rnd 7: Ch 2, hdc in next 10 dc: mark last hdc with a thread, hdc in each dc to last 9 dc, mark last hdc with a thread, hdc in last 9 dc. Join to top of ch 2. Ch 3, turn.

Rnd 8: Working in back lps only, make 1 dc in joining, make 2 dc in each st around...84 dc.

Join with sl st to top of ch 3.

Rnd 9: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3.

Rnd 10: Ch 4, make 3 tr in joining, * skip next 3 dc, 4 tr in next dc. Repeat from * around, end last repeat with skip last 3 dc, join with sl st in top of ch-4.

Fasten off white.

Rnd 11: Join pink in sp between 4-tr group, ch 4, make 3 tr on same sp; * skip 4 tr, make 4 tr in next sp. Rep from * around, end last rep with skip 4 tr, join as before.

Fasten off pink. Fold last 4 rnds down to form cradle.
pi_87528772
Nou ik hoop dat er verbetering in komt dames want 5 december moet m'n Klaas af zijn... :')
pi_87528898
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:25 schreef Swietje het volgende:
Nou ik hoop dat er verbetering in komt dames want 5 december moet m'n Klaas af zijn... :')
Ik heb het nu in een week geleerd! 3 dagen geleden zat ik ook nog in de stress dat mijn 'ahum' haaknaaldtasje opeens in het midden 5 steken minder had dan waar ik mee begonnen was ;) Komt vanzelf goed, gewoon blijven oefenen.
pi_87528950
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:28 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik heb het nu in een week geleerd! 3 dagen geleden zat ik ook nog in de stress dat mijn 'ahum' haaknaaldtasje opeens in het midden 5 steken minder had dan waar ik mee begonnen was ;) Komt vanzelf goed, gewoon blijven oefenen.
Heb je 't geleerd uit een boekje of een website o.i.d.? Dit geeft hoop :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 12:32:48 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87529024
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:23 schreef Skochsela het volgende:

[..]

CRADLE: Starting at base of cradle, with white, ch 20 .

Rnd 1: Dc in 4th ch from hook and in each of next 15 ch make 5 dc in last ch, working along opposite side of starting ch, dc in next 16 ch, 4 dc in last ch ...42 dc Join with sl st to top of ch 3.

Rnds 2-6: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3

Rnd 7: Ch 2, hdc in next 10 dc: mark last hdc with a thread, hdc in each dc to last 9 dc, mark last hdc with a thread, hdc in last 9 dc. Join to top of ch 2. Ch 3, turn.

Rnd 8: Working in back lps only, make 1 dc in joining, make 2 dc in each st around...84 dc.

Join with sl st to top of ch 3.

Rnd 9: Ch 3, dc in each dc around. Join to top of ch-3.

Rnd 10: Ch 4, make 3 tr in joining, * skip next 3 dc, 4 tr in next dc. Repeat from * around, end last repeat with skip last 3 dc, join with sl st in top of ch-4.

Fasten off white.

Rnd 11: Join pink in sp between 4-tr group, ch 4, make 3 tr on same sp; * skip 4 tr, make 4 tr in next sp. Rep from * around, end last rep with skip 4 tr, join as before.

Fasten off pink. Fold last 4 rnds down to form cradle.
als ik t goedl lees, kun je deze uitnreiden met 5 steken...
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 12:33:13 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87529043
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

youtube en blijven proberen, dan heb je de handigheid zo onder de knie
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87529182
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:30 schreef Swietje het volgende:

[..]

Combinatie van youtube, de mensen hier en in de flat was iemand die me een beetje alles aan elkaar kon laten zien. Is wel handig als er iemand in de buurt is die het even kan laten zien, maar het is niet per sé nodig als je een beetje inzicht hebt (heb ik dus totaal niet ;) )
  donderdag 14 oktober 2010 @ 12:38:00 #226
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87529188
Swietje, ik vond de Knit Witch echt heel duidelijk uitleggen op youtube!
pi_87529295
Oeps... Ik dacht dat college om 2 uur begon... Blijkt het 1 uur te zijn :P Nu ga ik de bus niet meer halen, dus kan ik mooi naar de wolwinkel voor wol voor de creeper en dikke naalden :P Mijn dromenvanger is trouwens bijna klaar, maar heb echt even die naalden nodig voor de veren, want die moeten aan een touwtje en ik heb geen oog wat groot genoeg is.. Foto's vanavond :P
pi_87529438
Ik ga eens kijken op YT :) Al heb ik echt 0,0 inzicht... een vriendin heeft gister wat geholpen maar ik snapte er dus echt niet veel van, maar ja misschien komt dat ook doordat zij al veel verder is en alles heel simpel vind :')
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2010 @ 13:02:22 #229
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87529914
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 17:11 schreef mijsje het volgende:
nee, hij is gebreid. het is met heel grof garen gebreid, steeds 1 rechts, 1 averechts en dan de toer daarna precies omgedraaid, zodat er een rechte boven een averechtse komt en andersom... snap je? en na het breien is hij op zijn kant gezet. wat je breit van links naar rechts, zie je hier van boven naar beneden... zie je? :)
jammer van het poefje Trui, misschien kun je telefonisch nog contact leggen?
dat noemen ze toch gerstekorrel?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:04:40 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87530014
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:46 schreef Swietje het volgende:
Ik ga eens kijken op YT :) Al heb ik echt 0,0 inzicht... een vriendin heeft gister wat geholpen maar ik snapte er dus echt niet veel van, maar ja misschien komt dat ook doordat zij al veel verder is en alles heel simpel vind :')
anders is die link naar een serie amigurumi-tutorials uit de OP ook vrij duidelijk. succes!
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2010 @ 13:06:00 #231
37843 lady-wrb
kortaf
pi_87530063
ik zat net je foto's te bekijken, trui. wat maak je toch mooie dingen O+
en gijs is een schatje. hij lijkt een beetje op onze KC
pi_87530180
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:46 schreef Swietje het volgende:
swietje! jij woont toch ook in Leiden? Ik wil best een keer afspreken voor thee en haken hoor! lijkt me gezellig@ ik kan best goed haken en ik ben natuurlijk juf dus ik zou t moeten kunnen uitleggen...
Kwak
pi_87530283
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

swietje! jij woont toch ook in Leiden? Ik wil best een keer afspreken voor thee en haken hoor! lijkt me gezellig@ ik kan best goed haken en ik ben natuurlijk juf dus ik zou t moeten kunnen uitleggen...
Ja! Leuk! ^O^ Wanneer heb je tijd? O-)
  donderdag 14 oktober 2010 @ 13:13:03 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87530308
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:06 schreef lady-wrb het volgende:
ik zat net je foto's te bekijken, trui. wat maak je toch mooie dingen O+
en gijs is een schatje. hij lijkt een beetje op onze KC
keesie & gijsie, dat klinkt ook wel bijna 't zelfde he! ;) (dank je! *; )
in de haak.
pi_87530341
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:32 schreef Ynske het volgende:

[..]

als ik t goedl lees, kun je deze uitnreiden met 5 steken...
Je bedoelt bij alles 5 steken optellen?

Eigenlijk wil ik 'm 2x zo groot, dus alleen al beginnen met een ch van 40 ipv 20 :@ Maar daarvoor moet ik dus ook al flink gaan meerderen in de bodem denk ik (in rnd2 ook weer 5 erbij per kant ofzo). Ik probeer het wel op gevoel te doen en kijk waar ik uitkom, denk ik. 8)7
pi_87530579
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:12 schreef Swietje het volgende:

[..]

Ja! Leuk! ^O^ Wanneer heb je tijd? O-)
pm me maar even. heb t vrij druk maar we vinden vast wel iets.
Kwak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 14 oktober 2010 @ 13:41:59 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87531258
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:13 schreef Skochsela het volgende:

[..]

Je bedoelt bij alles 5 steken optellen?

Eigenlijk wil ik 'm 2x zo groot, dus alleen al beginnen met een ch van 40 ipv 20 :@ Maar daarvoor moet ik dus ook al flink gaan meerderen in de bodem denk ik (in rnd2 ook weer 5 erbij per kant ofzo). Ik probeer het wel op gevoel te doen en kijk waar ik uitkom, denk ik. 8)7
dat kan ook, maar dan moet je alle acties verdubbelen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_87532026
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:41 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat kan ook, maar dan moet je alle acties verdubbelen
Maar dat kan dus wel? Ik ga het wel proberen in de trein zometeen :D Heb iig schattige kleuren; een paarsroze combi en een rozerode, dus moet vast wel goedkomen. Heb er iig veel zin in!
pi_87532613
Trui de sjaal is mooi! En je mandje O+
Lyssa leuke juf!

Skochsela ook de toeren dubbel doen dan, dus ipv 1 rij, 2 rijen, dus ook de hoogte in alles dubbel doen.
pi_87532957
Yeah, ik ben/heb nu ook een Happy Hooker! 8-)
Op de meet, afgelopen zaterdag, 't boekje even in m'n handen gehad. En meteen besloten dat ik 'm erg dringend nodig had. Leukleuk. "A Guide to Crochet Lingo" (pag. 11) ben ik meteen uit m'n hoofd aan het leren. :D
pi_87534897
Ik had dit cactusbeesie nog niet gepost:

donderdag 14 oktober 2010 @ 15:40:45 #242
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87535609
ha arual, je bent wel heel vasthoudend aan je cactusthema he! :D lief cactusmannetje! maak je dat hoedje er nu los op of zit het vast?

eska, join the club! :+
in de haak.
pi_87535786
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:40 schreef trui het volgende:
ha arual, je bent wel heel vasthoudend aan je cactusthema he! :D lief cactusmannetje! maak je dat hoedje er nu los op of zit het vast?

eska, join the club! :+
Ik kan niks anders. Alle andere amigurumi worden asymmetrisch. En ik vind lijfjes zo'n geprul. Je kunt die dingskes uiteindelijk alleen maar neerleggen, niks blijft staan. Dat is met zo'n bloempotje mooi opgelost. (Die cupcakeamigurumi die je vaak ziet vind ik overigens ook nog het overwegen waard, maar ben hard aan het denken aan meer manieren om poppetjes te laten blijven staan.)

Het hoedje kan eraf. Maar dit beestje ziet er dan bloot uit!
pi_87538443
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat noemen ze toch gerstekorrel?
ik geloof het wel inderdaad. en dat is hier dan op z'n kant...

wow, hele leuke dingen weer voorbij zien komen... O+

arual, wat een lief mannetje zo... :) doe is een fotootje van mutsje af? (als je wil) ik ben ook wel nieuwsgierig hoe "bloot" dat er dan uit ziet... ;)
en ik ben er nog steeds van overtuigd dat je het wel kan hoor, andere amigurumi's... het hoeft namelijk helemaal niet recht te zijn toch? mijn amigurumi's kunnen ook bijna geen van allen zelf rechtop zitten of staan... altijd ergens tegenaan...
pi_87538703
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 16:55 schreef mijsje het volgende:

[..]

ik geloof het wel inderdaad. en dat is hier dan op z'n kant...

wow, hele leuke dingen weer voorbij zien komen... O+

arual, wat een lief mannetje zo... :) doe is een fotootje van mutsje af? (als je wil) ik ben ook wel nieuwsgierig hoe "bloot" dat er dan uit ziet... ;)
en ik ben er nog steeds van overtuigd dat je het wel kan hoor, andere amigurumi's... het hoeft namelijk helemaal niet recht te zijn toch? mijn amigurumi's kunnen ook bijna geen van allen zelf rechtop zitten of staan... altijd ergens tegenaan...
pi_87538925
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 12:14 schreef trui het volgende:

[..]

waarom mag iemand niet voor geld haken? wat een onzin zeg. jullie gaan nota bene zelf je poppetjes te koop aanbieden in een winkel (of verwar ik je nu met iemand anders?).

Je mag best voor geld haken, zeg toch niet dat het niet mag? Maar persoonlijk vind ik dat geen goede reden om te haken, en al doe je t is het alleen maar nuttig als extra zakcentje. Of je moet die ene zijn met een servies van 65 euro(ofzo).
Maar ik vind het iets anders om te gaan haken 'om geld te verdienen'.
Ik kan het niet precies uitleggen. Ik vind dat je het moet doen omdat je t leuk vind.
En nee je verwart me niet met iemand anders.

En waarom woont iedereen opeens in Leiden?

En er was nog iets maar dat ben ik even vergeten.

Moet vanavond oppassen dus moet nog een projectje...misschien ga ik wel de pauw van christel krukkert, iemand die al gemaakt?
pi_87538953
Haaksel nummer 2:

Hij is omdat het met dikke wol gehaakt is een beetje scheef maar dat heeft ook z'n charmes.Ik moet mezelf er de volgende keer wel aan herrinneren dat het héél veel tijd kost om kralen met een gaatje van 3 mm aan wol van 1 cm te rijgen... :')
pi_87539056
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:07 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Je mag best voor geld haken, zeg toch niet dat het niet mag? Maar persoonlijk vind ik dat geen goede reden om te haken, en al doe je t is het alleen maar nuttig als extra zakcentje. Of je moet die ene zijn met een servies van 65 euro(ofzo).
Maar ik vind het iets anders om te gaan haken 'om geld te verdienen'.
Ik kan het niet precies uitleggen. Ik vind dat je het moet doen omdat je t leuk vind.
En nee je verwart me niet met iemand anders.

En waarom woont iedereen opeens in Leiden?

En er was nog iets maar dat ben ik even vergeten.

Moet vanavond oppassen dus moet nog een projectje...misschien ga ik wel de pauw van christel krukkert, iemand die al gemaakt?
Ik studeer in Leiden, woon er (nog) niet!

kan iemand me helpen dit een beetje te visualiseren? Het gaat dus om de creeper voor vriendlief:

Legs

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 7 more times until you have a 4x8 rectangle. Do this twice.

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 3 more times until you have a 4x4 square; then single crochet 4 into the front loop and chain 1; then turn single crochet 4, chain 1 and repeat 6 more times (you should now have a 4x4 square, a corner, and a 4x8 rectangle); single crochet 4 into the front loop and make another 4x4 square, then single crochet 4 into the front loop and make another 4x8 rectangle. You should now have a rectangular box with two 4x4 sides and two 4x8 sides. Use a tapestry needle to close the ends of the box, and to attach the 4x8 sides. Don't forget the polyfill!

De 1e regel gaat nog wel. Daarna kan ik het me niet goed meer voorstellen.
pi_87539160
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:01 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:P ik snap je, perfectionistisch in hart en nieren... ^O^
ach, wel een schatje, en inderdaad erg kaal zo... leuk dat dat cactus-mutsje zo precies past...

en niet om een hele discussie op te starten hoor, maar ik vind dat iedereen lekker moet haken om de reden die hij (zij) zelf belangrijk vindt... al wil je iets haken om het vervolgens in brand te steken (hmmm, suf voorbeeld), wat maakt dat nou uit voor een ander...
pi_87539214
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:11 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ik studeer in Leiden, woon er (nog) niet!

kan iemand me helpen dit een beetje te visualiseren? Het gaat dus om de creeper voor vriendlief:

Legs

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 7 more times until you have a 4x8 rectangle. Do this twice.

Chain 5; then turn, single crochet 4, chain 1, and repeat 3 more times until you have a 4x4 square; then single crochet 4 into the front loop and chain 1; then turn single crochet 4, chain 1 and repeat 6 more times (you should now have a 4x4 square, a corner, and a 4x8 rectangle); single crochet 4 into the front loop and make another 4x4 square, then single crochet 4 into the front loop and make another 4x8 rectangle. You should now have a rectangular box with two 4x4 sides and two 4x8 sides. Use a tapestry needle to close the ends of the box, and to attach the 4x8 sides. Don't forget the polyfill!

De 1e regel gaat nog wel. Daarna kan ik het me niet goed meer voorstellen.
Was jij niet in t buitenland? Anders is er namelijk nog een in Leiden.
Woon er ook niet, studeer er alleen maar(als ik zin heb) Maar las er net wat over.

En uhm...ik kan m niet visualiseren, misschien een kwestie van uitproberen?

Ow en de mensen die met zpagetti hebben gehaakt, is het uit te halen? als het niet goed gaat bv, valt t daarna nog normaal te gebruiken?

Enn diegene die alleen cactussen maakt: Maar zn hoofdje zeg maar is toch wel mooi rond? dat is bij een amigurumi niet anders toch? En die van mij zijn ook niet altijd helemaal symmetrisch
pi_87539302
Ik heb deze zomer een cactus verkocht. Een grote, voor dertig euro. Heb eraan zitten denken om het wat officiëler aan te pakken. Maar ik heb mijn hobby's lezen en schrijven ook al om zeep geholpen toen ik voor betaling recensies en samenvattingen van romans ging schrijven. Dus ik pas er denk ik toch maar voor.
pi_87539359
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Was jij niet in t buitenland? Anders is er namelijk nog een in Leiden.
Woon er ook niet, studeer er alleen maar(als ik zin heb) Maar las er net wat over.

En uhm...ik kan m niet visualiseren, misschien een kwestie van uitproberen?

Ow en de mensen die met zpagetti hebben gehaakt, is het uit te halen? als het niet goed gaat bv, valt t daarna nog normaal te gebruiken?

Enn diegene die alleen cactussen maakt: Maar zn hoofdje zeg maar is toch wel mooi rond? dat is bij een amigurumi niet anders toch? En die van mij zijn ook niet altijd helemaal symmetrisch
klopt, maar ik kom over 3 maanden al weer terug hoor.
pi_87539467
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:20 schreef kirsten. het volgende:

[..]

klopt, maar ik kom over 3 maanden al weer terug hoor.
"al" duurt nog een tijdje hoor.

En arual (toch), hoe kwam het dan dat je die hobbys om zeep heb geholpen? omdat het een soort moeten werd ofzo? Want dan zou je gewoon dingen kunnen maken, en dan verkopen, zodat je t gewoon op jouw tempo en wanneer je zin hebt doet, maar toch verkoopt. Ofzo.

Ik denk dat ik morgen lekker thuis blijf, het wordt rotweer, ik vries dood in de collegezaal, en je komt er nog dommer uit dan ervoor. Plus ik moet nog een opdracht maken voor maandag, maar dat moet ik dan wel doen.

Wat istie toch leuk.

Iemand al het nieuwe boekje in huis?

En....diegene die japanse boekjes heeft: komen er nog nieuwe? Aangezien er op picasaweb echt al eeuwig geen nieuwe meer zijn verschenen.
pi_87540444
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:24 schreef Whoopdidoo het volgende:

En arual (toch), hoe kwam het dan dat je die hobbys om zeep heb geholpen? omdat het een soort moeten werd ofzo? Want dan zou je gewoon dingen kunnen maken, en dan verkopen, zodat je t gewoon op jouw tempo en wanneer je zin hebt doet, maar toch verkoopt. Ofzo.

Dat lezen en schrijven werd op een gegeven moment echt werk. Kan in mijn vrije tijd geen boek of pen meer zien. :D Dat wil ik met het haken toch voorkomen. Ik ken dat van mezelf, als ik dan dingen op bestelling ga maken of zo, loopt het misschien weer volkomen uit de hand.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:10:14 #255
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541067
Ik heb het nieuwe boekje van Christel! :D
Vandaag een keer optijd thuis om stiekem nog even de Zeeman in te lopen :P
De garen staat daar altijd heel aantrekkelijk voor het raam, dus ja je moet wat ;) (naast de supermarkt dus kom er iedere dag langs). Ik dacht opeens: heey iemand showde hier van die "fleece" garen van de zeeman, misschien kan ik daar Floortje (schaap) van Christel mee maken. Dus daarom ging ik even. Maar dat garen had glinster erin :( geen schaap met glinster!
Ze hadden wel Bianca ofzo, SUPER zacht! en niet met rare haren of iets...dusss daar ga ik een mooie Floortje (schaap) van maken! Als verjaardags kado voor nichtje af is (zondag dus) en m'n muts.... :P
En misschien ook nog de struisvogel uit het andere boekje...

SPOILER: voor skochsela
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:12:43 #256
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541163
Ow en die dromenvanger is mooi gelukt!!! :D voor een 2e project al helemaal! :D
Goed gedaan!

En Arual, snap het wel dat je bang bent dat het geen hobby meer blijft.
Zou ook wel dingen willen verkopen, maar dan maken als ik er zin in heb en verkopen als ik er zin in heb zeg maar, dat je niet verplicht dingen moet maken ofzo. (En dan ook meer voor extra zakcentje, of omdat ik denk: ja kan iedereen wel alles gaan geven...)
Proberen al jaren m'n moeder een webwinkeltje aan te praten, maar die heeft ook zoiets: ja...maar dan MOET ik het maken, en nu doe ik het omdat ik het wil (iedere avond, voor de tv, boek op schoot en prutselen maar).
Ach ja, ieder z'n ding :)
pi_87541630
Arual ik vind ze met mutsje nog leuker!!! O+ Jammer dat je het niet durft tegen betaling, maar snap het helemaal. Daarom doe ik graag aan ruilhandel, iemand maakt iets voor mij en dan haak ik wat voor de ander. Maar is het heel aso als ik vraag of je er 1 voor mij wil maken? :@ ik betaal je er gewoon voor, als je het wilt doen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:34:05 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541766
Ooow jaaa het cactusje! :D Was het even vergeten, maar vind hem heel schattig! :D
Vooral dat mutsje ^^ inderdaad wat kaal zonder, maar het het staat extra schattig met :D
pi_87541991
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje met dit topic mee, en 'durf' nu eindelijk eens mee te kletsen! :@

Ik brei en naai al een tijdje, en had ooit eens geprobeerd uit een boekje te leren haken. Een collega wees me op de wondere wereld van Youtube en Ravelry en nu ben ik helemaal om! Haken is echt superleuk!! :Y

Trui, wat een ontzettend leuke mand. Ik had een tijdje geleden 2 bollen zpagetti gekocht en was er ontzettend mee aan het worstelen. Door jouw mand was ik gemotiveerd om er toch weer mee aan de slag te gaan, en ik ben al een behoorlijk eindje!

Ik zal als ik wat geschikte foto's heb ook eens wat projectjes posten! Plaatjes kijken is toch altijd erg leuk vind ik. O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:50:45 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87542301
Knitwit, welkom!

Whoopdidoo, iedereen is toch uniek? Als iemand anders nu wil haken en er geld mee verdienen, laat ze! Dat het niet jouw ding is wil toch niet zeggen dat niemand het mag of kan doen?
(Last time I checked we were living in a free country LOL)
pi_87545669
@ Knitwit; veel haakplezier :P

Ach, ik snap ergens wel wat Whoopdidoo bedoeld. Alleen zal je wel in turbotempo moeten haken om er een beetje geld uit te halen haha! Ieder z'n ding, ik zou het niet voor geld doen. Aan de andere kant, kleren naaien is precies hetzelfde, vroeger waren er ook 'naaisters' die daarmee de kost verdienden. Waarom niet opzich?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:21:58 #262
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87546388
Welkom KnitWit!

Zag op twitter dat die vrouw van het megagrote haakproject (www.bijsaartje.nl ofzo) heel blij is met ons (van de fokkers dus) enthousiasme hahaha :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:37:31 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547141
ik kan die site zo slecht bekijken, ziet er heel warrig uit (komt misschien door mijn browser, google chrome?). volgens mij is dat dezelfde zaak als waar ik m'n muziekdoosjes al een paar keer besteld heb. maar die zie ik nu ook niet meer in 't assortiment.

knitwit leuk! wel laten zien he, die mand(en)!!!
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:38:43 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547211
whoopdidoo, wat caroline zegt. prima als je voor jezelf dat soort afwegingen maakt, maar het is toch raar dat jij dat voor een ander bepaalt? maar goed, ik hou er over op, want we vallen in herhaling.
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:42:38 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547399
moet je hier es kijken! een alternatief voor de beginlossen, als je een lapje met stokjes maakt; je maakt op deze manier een (vrijwel)-niet-van-echt-te-onderscheiden stokje!

(manlief lacht me nu hard uit dat ik hier enthousiast zit te wezen over een steek / haakfilmpje). :D
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:46:23 #266
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87547588
hahaha het is een beetje een non discussie :@ volgens mij vind iedereen dat je je eigen ding moet doen, alleen zou whoopidoo het niet zo snel doen.
en klinkt het over het internet allemaal weer eens bozer/aanvallender dan het bedoeld is...

pfff ben een banaan aan het haken en nu met halverwege halve stokjes, hopelijk wordt ie dan krom, maar ik schiet echt niet op :S zit 1000 dingen tegelijk te doen hahaha ;) en ik hoopte er nog wel 2 te maken vanavond...denk niet dat dat erin zit
pi_87549014
Welkom knitwit! (zegt iemand die hier zelf net een week een beetje meepost :P )

Haha trui, ik moest hardop lachen. Waarop vriendlief mij hier weer verbaasd aankeek. :+
Wel handig overigens, die steek. Heb je 'm al geprobeerd? Werkt 't een beetje gemakkelijk?

EsseEi, zo zou ik 't idd ook doen denk ik (inclusief 1000 dingen tegelijk :D ).
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:29:53 #268
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87549770
wohoo baanaan 1.2 is veel meer een banaan! :D
Dus mocht je ooit opzoek zijn naar een bananen patroon via ravelry: als het een rechte banaan is: doe wat toeren in het midden waarvan de ene helft halve stokjes zijn en de andere helft gewone vaste :)
pi_87550173
Even een vraagje aan ervaren amigurumi'sters. Ik heb me daar nog helemaal niet mee beziggehouden, omdat het me eigenlijk niet zo aanspreekt. Maar ik heb wel een zwak voor deze

Alleen ook weer niet zó'n zwak dat ik ruim 5 euro over heb voor 't patroon. :P
Als ik me nou wat verdiep in 't amigurumi-gebeuren, kan ik het patroon dan redelijk eenvoudig uitvogelen? Zo vanaf een plaatje? Of is dat echt een vak apart?
pi_87550324
Ik wil banaan 1.2 zien! :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:56:40 #271
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87551132
Oke dan speciaal foto's van mijn fruitschaal so far (moet kijken of ik nog verder kom maar goed).

Fruitschaal zonder flits

Fruitschaal met flits (sorry kon niet kiezen welke foto ik mooier vind :@)

Banaantjes. Rechts banaan 1.0, links banaan 1.2 (of dus eigenlijk 1.1 ;))

Mango ijs, Bosvruchten ijs en Aardbeien ijs

Aardbeien

Wil nog peentjes erbij maken...maar moet voor zondag, en weet niet of ik daar genoeg tijd voor heb.
pi_87551352
Oh, dat ziet er echt leuk uit, zo! Kijk die aardbeitjes dan. O+
En de aanpassing aan de banaan is een goede geweest, ja. :Y
pi_87552926
Skochsela, je stapeltoren is echt mooi geworden! O+
En Lyssa, je juf, wauw! O+ Zo leuk dat je dat patroon een beetje aan hebt gepast, zo kun je nog wel 100 verschillende popjes maken :P
Trui, de grannystripe sjaal is ook heel erg mooi! Ik zou ook voor franjes gaan, maar misschien ben ik nu al te laat en zitten die er inmiddels al aan :P
Arual, je cactusje is zowel kaal als met mutsje heel erg cute! O+
Dromenvanger van Kirsten is ook erg mooi geworden, fijn dat het nu ook lekker lukt met haken!
En Swietje, jij komt er ook wel hoor! Alle begin is moeilijk, maar het is ons uiteindelijk ook allemaal gelukt! :) Knitwit, welkom! Plaatjes kijken is inderdaad leuk, dat kan ik uren doen :P
EsseEi, je nichtje gaat vast heel erg blij zijn met al dat gehaakte lekkers! Wat een super cadeau! Die aardbeien zijn erg mooi gelukt, en banaan 1.2 is ook net echt! O+

Ik kwam net thuis, en toen lag daar mijn eerste Crochet Today! op me te wachten *O*
En het boekje van June Gilbank was er ook! *O* Heb er alleen nog niet in gekeken :@
Ga ik zo doen, maar ik wilde het eerst even hier vertellen en toen wilde ik natuurlijk ook nog even reageren op al jullie mooie haaksels O+
pi_87553060
Oh, en Whoop. Ik ben diegene met de Japanse boekjes :P
Volgens mij komen er regelmatig nieuwe uit, er verschijnen in ieder geval steeds nieuwe op yesasia (waar ik ze meestal bestel) maar over Picasa weet ik natuurlijk niks. Dus dat is even goed zoeken of afwachten denk ik.
pi_87553322
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Eska het volgende:
Even een vraagje aan ervaren amigurumi'sters. Ik heb me daar nog helemaal niet mee beziggehouden, omdat het me eigenlijk niet zo aanspreekt. Maar ik heb wel een zwak voor deze

[ afbeelding ]

Alleen ook weer niet zó'n zwak dat ik ruim 5 euro over heb voor 't patroon. :P
Als ik me nou wat verdiep in 't amigurumi-gebeuren, kan ik het patroon dan redelijk eenvoudig uitvogelen? Zo vanaf een plaatje? Of is dat echt een vak apart?
haha die is idd awesome. Misschien ben ik een beetje simpel, maar kan je niet gewoon steken tellen (voor gevorderden :P ), Misschien is er wel een ander gratis patroon van een soortgelijk konijn. Kan je zien hoe ze de oren/voeten hebben gedaan, en de mond kan je dan zelf misschien uitzoeken?
pi_87554021
EsseEi wat een leuke dingen! Krijg er spontaan trek in ijs met vruchtensalade van O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:12:27 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87554685
eska, hihi een heuse dustbunny! :D volgens mij moet dat wel te doen zijn hoor! zeker als 't niet superprecies komt met het model (hoe taps het hoofd toeloopt etc).

essei, wat een leuke fruit-ijsjes-&gebaks-schaal! :9~ :)
in de haak.
pi_87555177
Geen dustbunny....een raving rabbid, dear. 8-)
Mja, en hij moet best wel kloppen dan, vind ik. Om te voorkomen dat 'ie niet herkend wordt, zeg maar. :+
Net als kirsten hoopte/dacht ik stiekem ook wel dat dat aardig te doen moet zijn, met e.o.a. basispatroon er naast of zo. Maar misschien overschat ik mezelf wel dan. Naja, er is uiteindelijk maar 1 manier om daarachter te komen natuurlijk. :P
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:27:35 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87555278
ohja, daar vertelde m'n zoon toevallig vandaag over! (ze stonden in zijn eigen krant, de kidsweek, en hij kende ze weer van de DS van een vriendje). :o maar goed, hij heeft wel een stoffer in z'n hand, toch? ik vind 't toch ook een dustB. :P

en je kunt 't altijd proberen toch? er is zo'n geinig programmaatje om amigurumi's patronen te maken, misschien heb je daar wat aan?

yachiru, ken je die etsy shop ook van pomadour24? zoveel mooie japanse boekjes, ziet er echt geweldig uit allemaal. maar ik ben toch te bang dat ik niks met die japanse patronen kan, dus ik laat 't voorlopig nog even aan me voorbij gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 14-10-2010 23:35:51 ]
in de haak.
pi_87555641
Zijn eigen krant?? :o En nee, geen stoffer, maar een plopper :7 Wij hebben 'm op de Wii. En ik moet altijd erg om die dingen lachen. :+
Maar ik zal idd eens wat gaan proberen met het geinige programmaatje. :D

-edit- Ah, met een linkje nu. Dank!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:09:45 #281
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87559717
Bedankt voor de complimentjes ^^

Dat konijn lijkt zonder die mond en ogen best wel wat op mijn 22 jaar oude knuffel ;) (je weet wel, je favo knuffel van baby af aan waar je altijd mee sliep enzo)

Nog maar halve dag werken en dan heb ik weekend! :D:D:D
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 07:22:19 #282
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87559783
Leuke fruitschaal EsseEi :)
Ik heb ook een zwak voor die haas, vet schattig.
En ja eska, kids hebben tegenwoordig ook eigen wekelijkse kranten. Hier liggen ze ook (kidsweek en sevendays)
pi_87560721
Haha EsseEi, ik hoop idd dat jouw konijn een iets toegankelijker gezichtje heeft. ;)

En die kinderkrant (oi, moet ik ineens aan eo's kinderkrant van vroeger denken :+ ), is dat wat? Ik heb 2 kinders, maar ik had er nog nooit van gehoord eigenlijk.

Komend weekend hopelijk gelegenheid om de amigurumi-wereld te gaan ontdekken. Eerst moet nog m'n deken af. Ben nu met de rand er omheen bezig. Eind in zicht dus. :)
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:05:55 #284
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_87560771
Ja de kidsweek is voor jongere kinderen en sevendays voor de rest (pubers)
Heel veel nieuwtjes met genoeg achtergrond :)
pi_87560902
Mijn jongens zijn 7 & 12. Misschien van beide kranten eens een proefexemplaar aanvragen dan. Eens zien wat ze er van vinden. :)
Kunnen ze lekker lezen als ze met de gehaakte dekens op de bank zitten. Om het maar weer ontopic te sturen. :P
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:30:12 #286
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87561237
Willem kreeg een abonnement op de Kidsweek van z'n oma, voor z'n 7e verjaardag. hij leest niet altijd alles, en zeker voor hem alleen is 't nog wat lastig om de artikeltjes goed te lezen, maar we gaan er regelmatig samen even voor zitten en hij vindt 't wel heel leuk! vooral de moppenpagina :+ maar ook het belangrijkste nieuws staat er in begrijpelijke taal uitgelegd.

amigurumi-ze!! :+
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:50:25 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87561769
zo laatste dag hier op t werk vandaag
gisteravond nog even lekker opgeschoten met t huidige projectje, overigens is de sokkenwol van de lidl erg zacht O+
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:58:39 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87561986
wat maak je ermee, ynske? succes, je laatste dag! :*
in de haak.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:43:47 #289
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_87563210
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Volgens de dames waarbij ik een zpagettiworkshop heb gevolgd wel...

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd uit te halen, ik wacht nog op nieuwe zpagetti in het dessin van mijn kussen, ik had net te weinig en heb een deel van de kussenhelften met zwart aan elkaar gemaakt (grrrr), en dat moet er zo weer een keer uit... :{
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_87563595
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:50 schreef Ynske het volgende:
zo laatste dag hier op t werk vandaag
gisteravond nog even lekker opgeschoten met t huidige projectje, overigens is de sokkenwol van de lidl erg zacht O+
Ik vond die sokkenwol zoo vervelend. Ook veels te dun. Volgens mij heeft Mijsje het meeste van mij mee naar huis genomen. Maak je er sokken mee?
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:54:43 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87563597
jahoor, het kan prima uitgehaald en opnieuw gebruikt worden.
in de haak.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:02:51 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87563855
ik wil met sokkenwol graag gauw eens deze maken. O+ O+ O+ 85 vierkantjes, maar ik vind 'm zo mooi! O+ ik had me alleen vergist, ik dacht dat 'lace' hetzelfde of zelfs dunner was dan 'sokkenwol'. maar dat blijkt niet het geval. (een halve tot hele haaknaaldmaat dikker zelfs).
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:12:40 #293
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87564167
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:54 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ik vond die sokkenwol zoo vervelend. Ook veels te dun. Volgens mij heeft Mijsje het meeste van mij mee naar huis genomen. Maak je er sokken mee?
ik heb niet die hele dunne, maar wat dikkere. wel iets dunner dan die van bv de wibra.
vervelend valt wel mee, ben nu met een 4 naald ermee bezig.
kan niet aangeven wat aan t maken, iets met meelezers O-)
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:28:46 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87564715
ah wat lief, maak je iets voor mij! O+ *;
in de haak.
pi_87565111
Zpagetti is prima uit te halen hoor!

Ik had ruzie met een van mijn bollen en kwam er nu achter dat de stroken 2x zo dik waren als de andere bol. Ik ben dus de hele avond bezig geweest met het doorknippen ervan... Daarna schiet het wel lekker op zeg! :Y
pi_87565172
Voor de laatste keer: Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik het persoonlijk geen goede reden vind. Zijn we nu klaar?

En jullie zijn te snel gegaan want ik kan noooit allemaal onthouden wat ik wilde zeggen.
Maarrr Arual, als het inderdaad werk wordt voor je gevoel, dan is het ook niet leuk. Dat willen wij ook absoluut niet, omdat het dan een soort moeten wordt, en de meeste dingen die je MOET doen, zijn altijd minder leuk om te doen.

Zie je nu ben ik de rest alweer vergeten.

De kinderen moesten gister meteen naar bed dus heb 3 uur zitten haken en tv gekeken(tegelijkertijd natuurlijk) En nog geld verdient ook _O-
En vet enthousiast aan mn teuntje begonnen, kom ik bij de veren, is mn groen zowat 2x zo dik ofzo. Terwijl het dezelfde soort en alles is, iemand enig idee hoe dat kan?

En heb uit mn hoofd een mini katje gemaakt, maar die moet nog in elkaar, misschien leuk voor een sleutelhanger ofzo. Met die soft van de zeeman gedaan, is dunner maar er staat ook naald 3-4 op, ik snap er af en toe niets van, maar dus met een 3 gedaan, terwijl ik normaal altijd alles met een 3.5 doe omdat een 3 niet lekker haakte vond ik, maar nu dus weer wel.

Oja de raving rabbid O+ zo leuk die wil ik ook, maarja, geld enzo.
En bah het regent.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:50:42 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87565487
je hebt toch niet op zitten passen om er geld mee te verdienen hoop ik!!? wat een stomme reden zeg (maar goed, da's mijn persoonlijke mening maar hoor! :P :P :P
in de haak.
pi_87565865
Nee joh ik heb zitten oppassen zodat er een volwassene(ok iemand van boven de 18 tenminste) aanwezig is als er iets met die kinderen gebeurd.

Ze sponsoren mij gewoon omdat ik een arme student ben.

En ben ik nou dom of kan ik vrijwel geennieuwe boekjes vinden om yesasia?
pi_87566933
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee joh ik heb zitten oppassen zodat er een volwassene(ok iemand van boven de 18 tenminste) aanwezig is als er iets met die kinderen gebeurd.

Ze sponsoren mij gewoon omdat ik een arme student ben.

En ben ik nou dom of kan ik vrijwel geennieuwe boekjes vinden om yesasia?
Als je op Amigurumi zoektkrijg je toch een aardige lijst. Weet natuurlijkniet welke jij al kent en welke niet maar ik zie regelmatig nieuwe die ik er op Picasa niet tussen heb zien staan.
Ik zal trouwens ook eens in dat Etsy winkeltje kijken Trui, dank voor de tip! :) Alleen mag ik voorlopig geen boekjes kopen van mezelf :@ Maar alleen kijken is ook leuk! :)
pi_87567510
Wat een leuke dingen allemaal op de vorige pagina! Aardbeitjes en cactusmonstertjes <3 En die vogel!

Verdubbelen van de cradle purse wil nog aardig! Alleen probleem; wil 'm meenemen op familietrip aankomende week, maar de kindjes waar ze voor worden, gaan ook mee... en hun moeder, en die wil ik ook verrassen natuurlijk :P Even zien of ik er dan überhaupt aan toe kom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')