abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87539302
Ik heb deze zomer een cactus verkocht. Een grote, voor dertig euro. Heb eraan zitten denken om het wat officiëler aan te pakken. Maar ik heb mijn hobby's lezen en schrijven ook al om zeep geholpen toen ik voor betaling recensies en samenvattingen van romans ging schrijven. Dus ik pas er denk ik toch maar voor.
pi_87539359
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:15 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Was jij niet in t buitenland? Anders is er namelijk nog een in Leiden.
Woon er ook niet, studeer er alleen maar(als ik zin heb) Maar las er net wat over.

En uhm...ik kan m niet visualiseren, misschien een kwestie van uitproberen?

Ow en de mensen die met zpagetti hebben gehaakt, is het uit te halen? als het niet goed gaat bv, valt t daarna nog normaal te gebruiken?

Enn diegene die alleen cactussen maakt: Maar zn hoofdje zeg maar is toch wel mooi rond? dat is bij een amigurumi niet anders toch? En die van mij zijn ook niet altijd helemaal symmetrisch
klopt, maar ik kom over 3 maanden al weer terug hoor.
pi_87539467
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:20 schreef kirsten. het volgende:

[..]

klopt, maar ik kom over 3 maanden al weer terug hoor.
"al" duurt nog een tijdje hoor.

En arual (toch), hoe kwam het dan dat je die hobbys om zeep heb geholpen? omdat het een soort moeten werd ofzo? Want dan zou je gewoon dingen kunnen maken, en dan verkopen, zodat je t gewoon op jouw tempo en wanneer je zin hebt doet, maar toch verkoopt. Ofzo.

Ik denk dat ik morgen lekker thuis blijf, het wordt rotweer, ik vries dood in de collegezaal, en je komt er nog dommer uit dan ervoor. Plus ik moet nog een opdracht maken voor maandag, maar dat moet ik dan wel doen.

Wat istie toch leuk.

Iemand al het nieuwe boekje in huis?

En....diegene die japanse boekjes heeft: komen er nog nieuwe? Aangezien er op picasaweb echt al eeuwig geen nieuwe meer zijn verschenen.
pi_87540444
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:24 schreef Whoopdidoo het volgende:

En arual (toch), hoe kwam het dan dat je die hobbys om zeep heb geholpen? omdat het een soort moeten werd ofzo? Want dan zou je gewoon dingen kunnen maken, en dan verkopen, zodat je t gewoon op jouw tempo en wanneer je zin hebt doet, maar toch verkoopt. Ofzo.

Dat lezen en schrijven werd op een gegeven moment echt werk. Kan in mijn vrije tijd geen boek of pen meer zien. :D Dat wil ik met het haken toch voorkomen. Ik ken dat van mezelf, als ik dan dingen op bestelling ga maken of zo, loopt het misschien weer volkomen uit de hand.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:10:14 #255
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541067
Ik heb het nieuwe boekje van Christel! :D
Vandaag een keer optijd thuis om stiekem nog even de Zeeman in te lopen :P
De garen staat daar altijd heel aantrekkelijk voor het raam, dus ja je moet wat ;) (naast de supermarkt dus kom er iedere dag langs). Ik dacht opeens: heey iemand showde hier van die "fleece" garen van de zeeman, misschien kan ik daar Floortje (schaap) van Christel mee maken. Dus daarom ging ik even. Maar dat garen had glinster erin :( geen schaap met glinster!
Ze hadden wel Bianca ofzo, SUPER zacht! en niet met rare haren of iets...dusss daar ga ik een mooie Floortje (schaap) van maken! Als verjaardags kado voor nichtje af is (zondag dus) en m'n muts.... :P
En misschien ook nog de struisvogel uit het andere boekje...

SPOILER: voor skochsela
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:12:43 #256
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541163
Ow en die dromenvanger is mooi gelukt!!! :D voor een 2e project al helemaal! :D
Goed gedaan!

En Arual, snap het wel dat je bang bent dat het geen hobby meer blijft.
Zou ook wel dingen willen verkopen, maar dan maken als ik er zin in heb en verkopen als ik er zin in heb zeg maar, dat je niet verplicht dingen moet maken ofzo. (En dan ook meer voor extra zakcentje, of omdat ik denk: ja kan iedereen wel alles gaan geven...)
Proberen al jaren m'n moeder een webwinkeltje aan te praten, maar die heeft ook zoiets: ja...maar dan MOET ik het maken, en nu doe ik het omdat ik het wil (iedere avond, voor de tv, boek op schoot en prutselen maar).
Ach ja, ieder z'n ding :)
pi_87541630
Arual ik vind ze met mutsje nog leuker!!! O+ Jammer dat je het niet durft tegen betaling, maar snap het helemaal. Daarom doe ik graag aan ruilhandel, iemand maakt iets voor mij en dan haak ik wat voor de ander. Maar is het heel aso als ik vraag of je er 1 voor mij wil maken? :@ ik betaal je er gewoon voor, als je het wilt doen.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:34:05 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87541766
Ooow jaaa het cactusje! :D Was het even vergeten, maar vind hem heel schattig! :D
Vooral dat mutsje ^^ inderdaad wat kaal zonder, maar het het staat extra schattig met :D
pi_87541991
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje met dit topic mee, en 'durf' nu eindelijk eens mee te kletsen! :@

Ik brei en naai al een tijdje, en had ooit eens geprobeerd uit een boekje te leren haken. Een collega wees me op de wondere wereld van Youtube en Ravelry en nu ben ik helemaal om! Haken is echt superleuk!! :Y

Trui, wat een ontzettend leuke mand. Ik had een tijdje geleden 2 bollen zpagetti gekocht en was er ontzettend mee aan het worstelen. Door jouw mand was ik gemotiveerd om er toch weer mee aan de slag te gaan, en ik ben al een behoorlijk eindje!

Ik zal als ik wat geschikte foto's heb ook eens wat projectjes posten! Plaatjes kijken is toch altijd erg leuk vind ik. O+
  donderdag 14 oktober 2010 @ 18:50:45 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_87542301
Knitwit, welkom!

Whoopdidoo, iedereen is toch uniek? Als iemand anders nu wil haken en er geld mee verdienen, laat ze! Dat het niet jouw ding is wil toch niet zeggen dat niemand het mag of kan doen?
(Last time I checked we were living in a free country LOL)
pi_87545669
@ Knitwit; veel haakplezier :P

Ach, ik snap ergens wel wat Whoopdidoo bedoeld. Alleen zal je wel in turbotempo moeten haken om er een beetje geld uit te halen haha! Ieder z'n ding, ik zou het niet voor geld doen. Aan de andere kant, kleren naaien is precies hetzelfde, vroeger waren er ook 'naaisters' die daarmee de kost verdienden. Waarom niet opzich?
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:21:58 #262
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87546388
Welkom KnitWit!

Zag op twitter dat die vrouw van het megagrote haakproject (www.bijsaartje.nl ofzo) heel blij is met ons (van de fokkers dus) enthousiasme hahaha :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:37:31 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547141
ik kan die site zo slecht bekijken, ziet er heel warrig uit (komt misschien door mijn browser, google chrome?). volgens mij is dat dezelfde zaak als waar ik m'n muziekdoosjes al een paar keer besteld heb. maar die zie ik nu ook niet meer in 't assortiment.

knitwit leuk! wel laten zien he, die mand(en)!!!
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:38:43 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547211
whoopdidoo, wat caroline zegt. prima als je voor jezelf dat soort afwegingen maakt, maar het is toch raar dat jij dat voor een ander bepaalt? maar goed, ik hou er over op, want we vallen in herhaling.
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:42:38 #265
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87547399
moet je hier es kijken! een alternatief voor de beginlossen, als je een lapje met stokjes maakt; je maakt op deze manier een (vrijwel)-niet-van-echt-te-onderscheiden stokje!

(manlief lacht me nu hard uit dat ik hier enthousiast zit te wezen over een steek / haakfilmpje). :D
in de haak.
  donderdag 14 oktober 2010 @ 20:46:23 #266
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87547588
hahaha het is een beetje een non discussie :@ volgens mij vind iedereen dat je je eigen ding moet doen, alleen zou whoopidoo het niet zo snel doen.
en klinkt het over het internet allemaal weer eens bozer/aanvallender dan het bedoeld is...

pfff ben een banaan aan het haken en nu met halverwege halve stokjes, hopelijk wordt ie dan krom, maar ik schiet echt niet op :S zit 1000 dingen tegelijk te doen hahaha ;) en ik hoopte er nog wel 2 te maken vanavond...denk niet dat dat erin zit
pi_87549014
Welkom knitwit! (zegt iemand die hier zelf net een week een beetje meepost :P )

Haha trui, ik moest hardop lachen. Waarop vriendlief mij hier weer verbaasd aankeek. :+
Wel handig overigens, die steek. Heb je 'm al geprobeerd? Werkt 't een beetje gemakkelijk?

EsseEi, zo zou ik 't idd ook doen denk ik (inclusief 1000 dingen tegelijk :D ).
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:29:53 #268
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87549770
wohoo baanaan 1.2 is veel meer een banaan! :D
Dus mocht je ooit opzoek zijn naar een bananen patroon via ravelry: als het een rechte banaan is: doe wat toeren in het midden waarvan de ene helft halve stokjes zijn en de andere helft gewone vaste :)
pi_87550173
Even een vraagje aan ervaren amigurumi'sters. Ik heb me daar nog helemaal niet mee beziggehouden, omdat het me eigenlijk niet zo aanspreekt. Maar ik heb wel een zwak voor deze

Alleen ook weer niet zó'n zwak dat ik ruim 5 euro over heb voor 't patroon. :P
Als ik me nou wat verdiep in 't amigurumi-gebeuren, kan ik het patroon dan redelijk eenvoudig uitvogelen? Zo vanaf een plaatje? Of is dat echt een vak apart?
pi_87550324
Ik wil banaan 1.2 zien! :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 21:56:40 #271
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87551132
Oke dan speciaal foto's van mijn fruitschaal so far (moet kijken of ik nog verder kom maar goed).

Fruitschaal zonder flits

Fruitschaal met flits (sorry kon niet kiezen welke foto ik mooier vind :@)

Banaantjes. Rechts banaan 1.0, links banaan 1.2 (of dus eigenlijk 1.1 ;))

Mango ijs, Bosvruchten ijs en Aardbeien ijs

Aardbeien

Wil nog peentjes erbij maken...maar moet voor zondag, en weet niet of ik daar genoeg tijd voor heb.
pi_87551352
Oh, dat ziet er echt leuk uit, zo! Kijk die aardbeitjes dan. O+
En de aanpassing aan de banaan is een goede geweest, ja. :Y
pi_87552926
Skochsela, je stapeltoren is echt mooi geworden! O+
En Lyssa, je juf, wauw! O+ Zo leuk dat je dat patroon een beetje aan hebt gepast, zo kun je nog wel 100 verschillende popjes maken :P
Trui, de grannystripe sjaal is ook heel erg mooi! Ik zou ook voor franjes gaan, maar misschien ben ik nu al te laat en zitten die er inmiddels al aan :P
Arual, je cactusje is zowel kaal als met mutsje heel erg cute! O+
Dromenvanger van Kirsten is ook erg mooi geworden, fijn dat het nu ook lekker lukt met haken!
En Swietje, jij komt er ook wel hoor! Alle begin is moeilijk, maar het is ons uiteindelijk ook allemaal gelukt! :) Knitwit, welkom! Plaatjes kijken is inderdaad leuk, dat kan ik uren doen :P
EsseEi, je nichtje gaat vast heel erg blij zijn met al dat gehaakte lekkers! Wat een super cadeau! Die aardbeien zijn erg mooi gelukt, en banaan 1.2 is ook net echt! O+

Ik kwam net thuis, en toen lag daar mijn eerste Crochet Today! op me te wachten *O*
En het boekje van June Gilbank was er ook! *O* Heb er alleen nog niet in gekeken :@
Ga ik zo doen, maar ik wilde het eerst even hier vertellen en toen wilde ik natuurlijk ook nog even reageren op al jullie mooie haaksels O+
pi_87553060
Oh, en Whoop. Ik ben diegene met de Japanse boekjes :P
Volgens mij komen er regelmatig nieuwe uit, er verschijnen in ieder geval steeds nieuwe op yesasia (waar ik ze meestal bestel) maar over Picasa weet ik natuurlijk niks. Dus dat is even goed zoeken of afwachten denk ik.
pi_87553322
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 21:37 schreef Eska het volgende:
Even een vraagje aan ervaren amigurumi'sters. Ik heb me daar nog helemaal niet mee beziggehouden, omdat het me eigenlijk niet zo aanspreekt. Maar ik heb wel een zwak voor deze

[ afbeelding ]

Alleen ook weer niet zó'n zwak dat ik ruim 5 euro over heb voor 't patroon. :P
Als ik me nou wat verdiep in 't amigurumi-gebeuren, kan ik het patroon dan redelijk eenvoudig uitvogelen? Zo vanaf een plaatje? Of is dat echt een vak apart?
haha die is idd awesome. Misschien ben ik een beetje simpel, maar kan je niet gewoon steken tellen (voor gevorderden :P ), Misschien is er wel een ander gratis patroon van een soortgelijk konijn. Kan je zien hoe ze de oren/voeten hebben gedaan, en de mond kan je dan zelf misschien uitzoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')