abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87432954
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 20:28 schreef mijsje het volgende:
:D leuk Nectarientje, die winterset! heeft TD heel mooi gemaakt! lekker warm? *O*
Binnen wel :+ Het was vandaag te mooi weer om 't buiten te proberen maar ik ben niet heel bang dat ik het koud ga krijgen.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:13:28 #127
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_87434307
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:56 schreef B.ertha het volgende:
Het is trouwens heul asociaal, maar we kunnen het sinterklaaspatroon ook samen kopen en delen? O-)
Die gedachte kreeg ik ook al toen ik het topic doorlas. :Y

Ik weet niet wat zo'n patroon kost, maar als je het al met een man of 4 kan delen, scheelt toch!

Niet dat ik zelf belangstelling heb, ik ben niet zo van de knuffeltjes en poppetjes, maar voor de liefhebbers lijkt me dit geen slecht idee!
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:17:42 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87434523
ze kosten 2,95 per poppetje. maar dat delen mag natuurlijk officieel niet he.

nectarientje, nu zie ik het, ben JIJ het! :o ;)
in de haak.
pi_87435244
Voor die 2,95 per patroontje vind ik dat eigenlijk niet echt netjes om te delen.. het is maar zo'n klein bedrag.
  maandag 11 oktober 2010 @ 21:49:46 #130
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87436249
Heb patroon van een banaan, maar hij wordt niet echt krom :S iemand een tip?
ik probeer al wat meteen draadje er doorheen spannen, maar lukt niet echt...
  maandag 11 oktober 2010 @ 22:25:09 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87438454
wat 'doet' het patroon om 'm te laten krommen? let je goed op waar het begin van elke toer is?
in de haak.
pi_87440492
Even kijken of het me nu lukt omheen foto te posten vanaf mijn mobieltje

dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:01:01 #133
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87446551
Een bal! :o :D

Het patroon doet niks, dat is het probleem :( kon ook nergens een patroon vinden van een gekromde banaan :S
Maar ik heb zelf wat gefrutst met vulling enzo, en door het boven en onderkantje lijkt het toch best op een banaan. Na een nachtje slapen zag ik het mandje met spullen en de banaan bovenop en ik dacht: dat ziet er toch best leuk uit en de banaan lijkt ook wel een banaan :)
(maar als iemand nog een goede tip heeft: GRAAG! want bananen zijn krom :()
pi_87446589
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 07:01 schreef EsseEi het volgende:

Het patroon doet niks, dat is het probleem :( kon ook nergens een patroon vinden van een gekromde banaan :S
Maar ik heb zelf wat gefrutst met vulling enzo, en door het boven en onderkantje lijkt het toch best op een banaan. Na een nachtje slapen zag ik het mandje met spullen en de banaan bovenop en ik dacht: dat ziet er toch best leuk uit en de banaan lijkt ook wel een banaan :)
ik heb gisteren van mijn zweedse crochet-guru gehoord: blocking of zoiets. Dingetje nat maken (wel eerst checken of de kleuren niet in elkaar overlopen, zoals mijn roze bijna in het wit deed), dan in de vorm 'kneden' die je het wil laten hebben ( misschien een soort van om een beker heen leggen, en aan de 2 uiteindes er iets tegenaan zodat het een kromming krijgt (niet al te erg?), en dan laten drogen. Dat scheelt al een stuk!

Met gepaste trots presenteer ik u:
mijn muffin

Hij lijkt een beetje bol omdat ik een extra rij had toegevoegd, omdat ik 32 steken ipv 30 had. Omdat die bobbeltjes in clustertjes van 4 gingen heb ik dus gewoon een extra rij steken gedaan waarna ik er 34 had. Helaas had dat dus het effect dat hij weer wat strakker ging zitten en lijkt het net een hoedje. De roze draad moet nog weggewerkt worden, en de kraaltjes er nog op, dan is hij helemaal af!

[ Bericht 7% gewijzigd door kirsten. op 12-10-2010 07:24:33 ]
pi_87447370
Heb je echte wol dan? Blocking werkt niet zo goed met acryl namelijk....

Hij is wel erg leuk!
pi_87447408
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 07:01 schreef EsseEi het volgende:

In t boekje van christel krukkert zit ook een banaan bij Jip.
Je moet op een gegeven moment gaan heen en weren ipv rondjes.
Maar weet niet meer precies hoe of wat of je moest meerderen of niet bijvoorbeeld.
Maar wil best straks voor je kijken (nu duik ik nog even lui mn bed in)
pi_87447786
Kussentje is ingepikt :o

:D
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:05 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87448782
O+

kirsten, olé voor je cakeje! *O*

essei, mijsje had ook een banaan mee naar de meeting, zij had er met bruin naaigaren van die strepen over de lengte op geborduurd. dat maakt 't banaan-look-a-like-gehalte nog wat hoger. normaal zou je bij zo'n krom patroon verwachten dat je aan de bolle kant een aantal keren een stukje halve stokjes moet invoegen bijvoorbeeld, en aan de holle kant eventueel af en toe een rijtje slipstitches. maar dat was dus niet het geval? ach ja, sommige bananen zijn ook niet zo heel krom hoor! :+
in de haak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:49 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87448795
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 08:48 schreef Inu het volgende:
Heb je echte wol dan? Blocking werkt niet zo goed met acryl namelijk....
bij katoen is 't weer wel zinvol.
in de haak.
pi_87449012
Poes O+
Ik wil er ook een =(

Over de banaan,ik snap het patroontje niet meer.
Maar je moet in ieder geval heen en weer(hier 15 steken en dan minderen tot 12) En daarna rondom en dan is ie soort van krom.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:27:57 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87449411
ja dat kan natuurlijk ook. dan haak je er op die manier wat extra rijen tussen.
in de haak.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:56:07 #142
171422 LadyBlack
paint it black
pi_87450174
Goeiemorgen :W

Ik ga nog eens een poging wagen met mn slofje :Y)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:59:10 #143
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_87452034
Oow ja, zal eens bij Jip kijken, maar m'n moeder heeft het boekje :S (wordt morgen geopereerd aan dr been dus zit voorlopig stil en ze wil iets te doen hebben ;) maar dan moet ze maar scannen of mailen ofzo hoor)
en stokjes is ook goed idee :)

nee patroon is gewoon rechts. En anders de bruine strepen nog :)
(moet eerst maar eens blijken dat ik tijd heb er nog meer te haken voor zondag maar goed)

heb acryl, geen wol. En niet zo'n zin om met water te klooien enzo haha :@
pi_87455239
o mijn god denkt de tntsite soms dat ik 4 talen spreek?
Eerst nederlands, toen engels, toen frans, en ik dacht voor de grap nog eens kijken wat ie zegt, en ja hoor nu duits.
Nu is dat allemaal wel leesbaar, maar waar slaat t op.
Maar mn 2e pakje komt dus vandaag.

En mn moeder had gister een kussentje gekocht, dus moet even kijken hoe en wat ik er voor wil haken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:42:41 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87457304
fijn whoop dat je pakketje eraan komt

hier gister nog een leuke site met patroontjes gevonden, en met service tot vertalen van japan naar engels. erg handig :D

ben nu eventjes bezig met een tussendoor projectje.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87457684
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:42 schreef Ynske het volgende:
fijn whoop dat je pakketje eraan komt

hier gister nog een leuke site met patroontjes gevonden, en met service tot vertalen van japan naar engels. erg handig :D

ben nu eventjes bezig met een tussendoor projectje.
En dan deel je die site niet eens?

Ik ga even dingen voor de verkoop bij elkaar zoeken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:55:23 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_87457758
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 14:53 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

En dan deel je die site niet eens?

Ik ga even dingen voor de verkoop bij elkaar zoeken
dat gaat niet :')
die link is thuis
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_87458232
sorry O-)
pi_87459362
Kreeg net een mailtje van Christel Krukkert over een leuke wedstrijd die zij organiseert.
Als je nu een patroon in haar webshop koopt, krijg je er een patroon van een basispopje bij, waar je dan zelf lekker crea mee aan de gang kunt gaan om zo je eigen leuke popje te maken :)
Foto kun je op het forum van die hyve posten.
Misschien wisten jullie dit allemaal al, maar ik dacht, ik post het toch maar even, wie weet wil er iemand meedoen :)
pi_87460310
Pff kom ik net via dat linkje voor de wedstrijd op een site van iemand met een webshop.
En die vraagt gewoon 10 tot 12 euro voor nog vrij kleine gehaakte diertjes.
Vond ik eigelijk best duur. Aangezien het ook niet heel bijzondere dingen zijn maar gewoon van patronen uit boekjes enzo. en dan staat dit er ook nog"unieke betaalbare knuffels" nou sorry maar ik vind ze best duur, uniek ook niet echt, en ook niet super mooi gehaakt.

Zal wel aan mij liggen dan misschien, maar je moet ook weten wat je verkoopt denk ik. Kijk als t dan nog heel veel werk is ofzo, maar dit zijn echt van die 2 dagen poppetjes.

Maar afijn, wie zegt dat ze ze verkoopt.

Mn bolletjes zijn trouwens binnen, zit een hele mooie kleur blauw bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')