quote:
quote:Cellblock - Utrecht
RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer, Landgraaf & Den Haag (2x)
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
quote:
quote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Snowgames - Lessen - In aanbouw !!1
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
quote:
quote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
[Centraal] Snowboard topic deel 40
[Centraal] Snowboard topic deel 41
[Centraal] Snowboard topic deel 42
[Centraal] Snowboard topic deel 43
[Centraal] Snowboard topic deel 44
[Centraal] Snowboard topic deel 45
[Centraal] Snowboard topic deel 46
[Centraal] Snowboard topic deel 47
[Centraal] Snowboard topic deel 48
[Centraal] Snowboard topic deel 49
quote:1. The Postal Service - Clark Gable (4:54)
2. 01 kemikal - make that move mp3 (6:19)
3. Metric - Hustle Rose (5:33)
5. Joseph Moose Demby & Sasha Costanza-Chock - Airbrushing (2:40)
9. Quannum - I changed my mind (Stereo MCs (5:16)
10. Soundtrack - Mondo '77 (4:55)
11. The American Analog Set - Million Young (3:27)
13. Soundtrack Of Our Lives - Sister Surround (3:36)
20. Grande Roses - Arctic Heart (3:43)
23. De La Soul - Keepin' The Faith (4:44)
24. Stereo Total - Liebe Zu Dritt French (3:12)
vooral muziek die ik luister om stoked te raken.... tijdens t boarden is t mwoh.. cruisemuziek meer....
en wat muziek waar ik hard op ga (kleine selectie) :
3 Doors Down - going down in flames
Feeder - just a day
Foo fighters - Hell (First descent soundtrack...)
Foo fighters - Low
Foo Fighters - All my life
Foo fighters - Monkey Wrench
Foo Fighters - Up in arms
Guano apes - Quietly
Incubus - Calgone (heerlijk scheurnummer... zo van.. deathwish hard gaan )
Jane's addiction - Suffer some
Jimmy eat world - Bleed american
Jimmy eat world - Sweetness
Jimmy eat world - Get it faster
Jimmy eat world - Blister
Kasabian - Club foot (als je een kicker aanrijdt .. booyah)
Lenny kravitz - Are you gonna go my way?
Me first and the gimme gimmes: (eigenlijk wel alles van ze, maar even een selectie:)
Stairway to heaven
I sing the body electric
Somewhere over the rainbow
Country Roads
Uptown girl
Papa roach - Dead Cell
Audioslave - Show me how to live
Red hot chili peppers - Higher ground (verplichte kost)
Therapy? - Sprung (van t nieuwe album komakie... echt erg psycho sexy )
Alice in videoland - Cut the crap
Alice in videoland - Bad Boy
Alice in videoland - Going down
Presidents of the usa - I'm mad
Presidents of the usa - Jazz Guy
RATM - Testify
RATM - Guerilla radio
RATM - Know your enemy
RATM - (eigenlijk alle beukende nrs van ze)
The faint - Agenda suicide
The Faint - Glass danse
The vines - get free
Weezer - hash pipe
Weezer - buddy holly
Bloc party - Banquet
Bloc party - Helicopter
nou dat waren ze wel weer
Dude, je moet een keer "Ride" luisteren van Lostprophets. Dan ga je helemaal over de topquote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:17 schreef Bolter het volgende:
Doe van the Offspring ook even No Breaks erbij, da's ook echt een nummer waar je harder van gaat
Ze je MOET! ook deze hebben ....... ok geintjequote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:41 schreef Bolter het volgende:
Tuurlijk staat Ride ook in mijn verzameling. CKY is idd ook vet, bitter beings en Flesh into gear zijn zeer gaaf.
Suckt trouwens wel, heb zo een oud mp3-spelertje, 256mb, dus moet best nummer selecteren. Vanavond wel een toffe selectie gemaakt, maar aub noem niets vets meer het kan er écht niet meer bij![]()
Dit doet me aan Jody Koenders denkenquote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:17 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dit doet me aan Jody Koenders denken![]()
is allemaal wel leuk maar ik mis de (oldskool)rap of hip hop in jou rijtje.. ik vind dat ik daar altijd heerlijk op kan boarden! Download bijv maar eens ' The Beatnuts - hardcore ' oid.. en je gaat ook als een tierelier!quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:30 schreef Komakie het volgende:
Ik zou nog ff wat liedjes posten die je goed kunt gebruiken met snowboarden.
Tenminste, voornamelijk op rockgebied dan
HIer zijn er een paar;
Therapy? – Never Ending
Papa Roach – Be Free
Papa Roach – ...To Be Loved
Janez Detd – class of '92
Papa Roach – No More Secrets
Papa Roach – Crash
The Offspring – The End of the Line
The Offspring – Next to You
Me First and the Gimme Gimmes – Uptown Girl
Papa Roach – Alive (N' Out of Control)
Disturbed – Voices
Good Charlotte – Lifestyles of the Rich & Famous
Godsmack – The Enemy
The Offspring – Lightning Rod
Godsmack – Speak
Linkin Park – Faint
Green Day – Letterbomb
Therapy? – My Voodoo Doll
Therapy? – If It Kills Me
The Crystal Method – Born Too Slow
Godsmack – Keep Away
Puddle of Mudd – Freak Of The World
Therapy? – Stop It You're Killing Me
Guano Apes – Lords of the Boards
Godsmack – Vampires
Lustra – Scotty Doesn't Know
Green Day – St. Jimmy
Guano Apes – Open Your Eyes
Ill Niño – How Can I Live
The Offspring – D.U.I.
Linkin Park – One Step Closer
Therapy? – Hey Satan - You Rock
Green Day – Holiday
Green Day - Basket Case
Sum 41 – Over My Head (Better Off Dead)
Descendents – Nothing With You
Guano Apes – Kumba Yo!
Fall Out Boy – Grenade Jumper
The Offspring – Never Gonna Find Me
The Offspring – Huck It
Sum 41 – The Bitter End
Green Day – Church on Sunday
Body Count – KKK Bitch
Rise Against – Give It All
Kid Rock – Wasting Time
The Offspring – Million Miles
Lit – Everything's Cool
Papa Roach – S.O.S.
Godsmack – Temptation
Green Day – American Idiot
lostprophets – Burn Burn
lostprophets – Ride
Iron Maiden – Hallowed Be Thy Name
Descendents – Talking
The Offspring – (Can't Get My) Head Around You
Fall Out Boy – A Little Less Sixteen Candles,A Little More Touch Me
Kaiser Chiefs – I Predict a Riot
The Killer - Somebody told me
lostprophets – We Still Kill the Old Way
The Offspring – Beheaded
Papa Roach – Do or Die
The Offspring – The Kids Aren't Alright
Fort Minor – Remember the Name (feat. Styles of Beyond) (is hiphop maar toch)
Fort Minor - Petrified
Pennywise – Bro Hymn Tribute
Linkin Park – Jigga What/Faint
Bush – Everything Zen
Iron Maiden – Aces High
The Offspring – Staring at the Sun
Disturbed - Down With The Sickness
Flogging Molly - Drunk Lullaby's
Green Day - Welcome To Paradise
Guns 'N Roses - Welcome to the Jungle
Iron Maiden - Wildest Dreams
Trust Company - Downfall
Heideroosjes - Damclub Hooligan
De dikgedrukte zijn gewoon verplicht. ik kom hoogst persoonlijk kijken of je ze er wel op gezet hebt
Dit is iig de rockmuziek waar ik zo'n beetje naar luister tijdens het boarden. Bij veel bands zitten er nog wel meer geschikte nummers tussen, maar hier kun je al wel ff mee vooruit
Kijk hier ook nog ff bij de Need for Speed soundtracks:
http://musicmp3.ru/soundtrack_need-for-speed-underground.html
http://xbox.about.com/od/news/a/nfsu2news.htm
http://xbox.about.com/od/news/a/nfsmwnews54.htm
Vooral de eerste soundtrack vind ik echt super
En dit zijn de suggesties van Rnej:
[..]
Zoals er al bovenaan die post staat, ben ik voornamelijk voor het rock-/punk-/metal-gedeeltequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:18 schreef Gstyles het volgende:
[..]
is allemaal wel leuk maar ik mis de (oldskool)rap of hip hop in jou rijtje.. ik vind dat ik daar altijd heerlijk op kan boarden! Download bijv maar eens ' The Beatnuts - hardcore ' oid.. en je gaat ook als een tierelier!![]()
- weten jullie Dentist nog? Die skier die altijd wel wat te zeiken hadquote:Op dinsdag 13 augustus 2002 10:58 schreef DrPurno het volgende:
Oke, het is nog een beetje vroeg, maar om de draad in het 'ben ik de master' topic niet kwijt te raken is misschien een centraal topic een goed idee.
Voorbereiding is alles en trouwens over 3,5 maand heb ik mijn eerste winterafdaling alweer gehad.
Nu eerst maar ff een vraagje. Die airbag-rugzakken he, waar vind ik wat info op Internet? Ik heb al aardig lopen struinen bij Google enzo, maar kom er niet uit. Iemand?
schattigquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:31 schreef Basje_B het volgende:
Marjolein Hoppen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel plezier iigquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:46 schreef SHE het volgende:
Helleuw!
N00bie alert!
Wat korte vraagjes aan u pro's.
Ik ga komend voorjaar voor het eerst boarden, en wil me goed voorbereiden.
Dus wat kleine vraagjes:
- Moet ik voorafgaand aan de reis, lessen? en waar? Het is nooit slecht om van te voren les te nemen. Waarschijnlijk vind je het dan ook sneller leuk als je op vakantie bent omdat je dan stoked bent en eigenlijk geen zin hebt om door die beginners periode te gaan. Waar ligt natuurlijk aan waar je woont. Idoorbanen zijn er wel genoeg in nederland. Alleen omgeving groningen, friesland, drenthe wordt wel wat lastig.
- Ik heb me vroeger wel de tyfus geskate, helpt dat?Inlineskaten (op rolschaatsen) of skateboarden? skateboarden helpt een heleboel. Inline wat minder maar het is nog steeds niet slecht om die ervaring te hebben. Het is een bepaald gevoel wat je moet krijgen en dat gevoel heb je ook met inline. Alleen met skateboarden sta je al ongeveer zoals je op een snowboard staat dus...
- Gear huren, of aanschaffen?Ik zou het eerst even aankijken en wat spullen huren. iig je snowboard en bindingen. Jas , broek, etc is wel handig om zelf te hebben en niet zo duur in de aanschaf. Stel je voor dat je het niets vind, dan zit je wel gelijk met een gear waar je niets meer mee doet. Hoewel marktplaats een makkelijk medium is, is het makkelijker om te beginnen met huren.
Manlief board wel al jaren en die wil ik eigenlijk niet ophouden tijdens de vakantie, dus wat adviseren jullie om te doen?
welkomquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:46 schreef SHE het volgende:
Helleuw!
N00bie alert!
Wat korte vraagjes aan u pro's.
Ik ga komend voorjaar voor het eerst boarden, en wil me goed voorbereiden.
Dus wat kleine vraagjes:
- Moet ik voorafgaand aan de reis, lessen? en waar?
- Ik heb me vroeger wel de tyfus geskate, helpt dat?
- Gear huren, of aanschaffen?
Manlief board wel al jaren en die wil ik eigenlijk niet ophouden tijdens de vakantie, dus wat adviseren jullie om te doen?
We zitten gewoon een keer op 1 lijnquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:58 schreef Kentaro het volgende:
te komisch, we hebben gewoon dezelfde antwoorden gegeven. alleen heb ik wat minder woorden nodig![]()
de baan waar je gaat lessen boeit niet echt, iedereen is gecertificeerd....quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:07 schreef SHE het volgende:
Ik doelde natuurlijk op skateboarden!
Ik ben een kleine meesteres op 4 wieltjes, maar heb geen idee of dat op vlak ijs ook zo charmant werkt.
Wat is de beste indoorbaan? ( dwz qua instructeurs e.d...ik wil geen pussy-training, maar kwalitatief goede basis leggen voor de reis )
Skaten helpt echt heel veel. Het is gewoon hetzelfde alleen je moet even aan het sturen wennen en aan het feit dat alles glad is. In het begin is het echt alsof je op je plank zonder wieltje op het ijs staat (wat ook zo is)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:07 schreef SHE het volgende:
Ik ben een kleine meesteres op 4 wieltjes, maar heb geen idee of dat op vlak ijs ook zo charmant werkt.
Wat is de beste indoorbaan? ( dwz qua instructeurs e.d...ik wil geen pussy-training, maar kwalitatief goede basis leggen voor de reis )
Je hebt echt niks te doen he. Dentist kon zich lekker vastbijten in discussies. Die wekt wel de indruk dat hij weet hoe hij met skies om kan gaan hoor, check http://www.skizone.nl . Hij is daar administrator, dat doe je niet als je alleen maar "boekenwijs" bent. Van een andere categorie vond ik Frenky, die irritante mod (overigens ook uit Utrecht volgens mij) die zich gedroeg alsof hij de koning van de berg wasquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:31 schreef Komakie het volgende:
Ff herinneringen ophalen uit het verleden:
De OP van het allereerste topic:
[..]
- weten jullie Dentist nog? Die skier die altijd wel wat te zeiken had
- Zowel XL als ik zijn er vanaf het eerste topic bij
- DrPurno die volgens mij van de Fok!aardbodem verdwenen is...
- De post waarin ik het over mijn net nieuwe Nitro Magnum heb met Nitro Team bindingen en mijn Salomon boots. Vooral die boots waren echt een stel klompen en de bindingen waren echt te slap
- bijna alle emoticons die niet meer bestaan (veel kruisjes)
- Rnej die op dat moment waarschijnlijk nog nooit van snowboarden gehoord had
- Craig Kelly die dood ging. Werd gepost in het topic
- Voornamelijk hebben XL en ik ook de eerste topics volgespammed
- Tijdens het 2de topic heb ik mijn lerarendiploma gehaald
- 360sjors is erbij sinds topic nummertje 3
- Net als NoComment (bestaat die nog)
- En Beerke
- Dentist deed altijd heel stoer en gaf het idee dat hij heel goed kon skiën. Ik heb echt nog nooit een foto van hem op skies gezien. Wel andere die hij gefotografeerd zou hebben....
- Het eerste topic dat door de huidige garde is aangemaakt is topic nr3 door XL en daarna nr4 door Sjors.
-Thermo is er vanaf deeltje 4 bij
- De rest allemaal later was en dus nog noobs zijn
Als iemand zich afvraagt waarom ik dit in vredesnaam allemaal heb opgezocht... Ik zit op me werk en er is geen zak te doen
Dat probeer je dus te voorkomen door les te nemenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:17 schreef SHE het volgende:
Ik kan nog de littekens tellen en breuken voelen van de tijd dat ik op een skateboard te vinden was.
lol, dat vallen daar doelde ik niet echt op, daar leer je idd van, maar ikzelf vond het niet zo'n hulp dat ik al kon skateboarden, maargoed, meningen daarover verschillen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:17 schreef SHE het volgende:
Ok Rene, wanneer zijn rustige baantijden?
En dat mijn reet heel vaak de sneeuw gaat zien, is geen probleem.
Ik kan nog de littekens tellen en breuken voelen van de tijd dat ik op een skateboard te vinden was.
Al vallend leert men!
jaquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:26 schreef SHE het volgende:
Ik zag alleen een 4weekse staan, of ben ik nu al stupid?
ik was vroeger een gastje die "een beetje sneeuw staat te scheppen"quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:35 schreef Bolter het volgende:
Hoe zit het nu eigelijk als je daar les geeft, mag je altijd vrij de pistes op? Ook buiten jouw uren? En die gastjes die daar een beetje sneeuw staan te scheppen?
Waren er maar meer van dat soort vrouwen die op die manier dachtenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:07 schreef SHE het volgende:
Dat is wel zo ja. Ik ben er ook wel redelijk van overtuigt dat Dentist wel kan skiën ofzo, maar het viel me in de eerste paar topics op dat hij alleen maar foto's van anderen plaatstequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:20 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je hebt echt niks te doen he. Dentist kon zich lekker vastbijten in discussies. Die wekt wel de indruk dat hij weet hoe hij met skies om kan gaan hoor, check http://www.skizone.nl . Hij is daar administrator, dat doe je niet als je alleen maar "boekenwijs" bent. Van een andere categorie vond ik Frenky, die irritante mod (overigens ook uit Utrecht volgens mij) die zich gedroeg alsof hij de koning van de berg was
Er is hier ergens op het forum nog 1x eerder een snowboardtopic aangemaakt (voordat deze reeks begon), door ene NO FEAR![]()
Je kunt iig niet je board de schuld geven dat ik op je moet staan wachten onderaan de pistequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:40 schreef Rnej het volgende:
over muziek gesproken trouwens.....
fortune faded van de peppers is wel heerlijk om stylo op te jibben
en koma, ik kom wel een keer naar gerlos, gaan we ns kijken hoe pussy mijn T6 op een zwarte piste is
ja nja jij kan er ook niets aan doen dat de stoeltjesliften zo langzaam zijn als ik al voor de 2e keer naar boven gaquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt iig niet je board de schuld geven dat ik op je moet staan wachten onderaan de piste
Ik ben maar ff het restaurant in gegaan om koffie te drinken want het duurde zo lang. Dat jij dan tijdens mij kopje weer stiekem ff naar boven gaat kan ik ook niets aan doen he.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:45 schreef Rnej het volgende:
[..]
ja nja jij kan er ook niets aan doen dat de stoeltjesliften zo langzaam zijn als ik al voor de 2e keer naar boven ga![]()
oooh was jij die gast achter me die zo'n ruzie maakte bij de kassa.... je weet toch dat de koffie in oostenrijk zo duur is.... moet je niet achteraf gaan klagen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben maar ff het restaurant in gegaan om koffie te drinken want het duurde zo lang. Dat jij dan tijdens mij kopje weer stiekem ff naar boven gaat kan ik ook niets aan doen he.
Ja 2.00 euro voor een kopje koffie vind ik wel veel ja.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:51 schreef Rnej het volgende:
[..]
oooh was jij die gast achter me die zo'n ruzie maakte bij de kassa.... je weet toch dat de koffie in oostenrijk zo duur is.... moet je niet achteraf gaan klagen...
mja kwam door mij, ik hou van 2 borden spaghetti... koolhydraten jeweets... heb denk k per ongeluk de jouwe meegenomenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja 2.00 euro voor een kopje koffie vind ik wel veel ja.
Maar wat ik nog veel erger vond was dat ze me eten vergeten waren en dat ik dus gewoon een half uur heb staan wachten voordat ik me eten had...
Ja kutzooi, sta je eerst een kwartier te wachten, komt er zo'n rooie reus en die kaapt je voedsel weg...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
mja kwam door mij, ik hou van 2 borden spaghetti... koolhydraten jeweets... heb denk k per ongeluk de jouwe meegenomen![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja kutzooi, sta je eerst een kwartier te wachten, komt er zo'n rooie reus en die kaapt je voedsel weg...
Ik nodig je bij deze uit.quote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:59 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ja kutzooi, sta je eerst een kwartier te wachten, komt er zo'n rooie reus en die kaapt je voedsel weg...
Dude...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:07 schreef Rnej het volgende:
[..]
ahh let niet op komakie, ik ben gecertificeerd en wel...![]()
het verschil betekent dat je gevorderden les mag gevenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dude...
Ik ben hoger gecertificeerd dan jij.
Sterker nog, ik weet niet of je bij de uitleg heb gezeten, maar ik sta boven jou in de voedselketen bij de snowboardschool
En ik heb veel ervaring met het lesgeven in beginnersquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:14 schreef Rnej het volgende:
[..]
het verschil betekent dat je gevorderden les mag geven
zorg ik er wel voor dat ze gevorderd is, mag jij t overnemen
schattig hoorquote:btw.. die foto is naar
ik snowboardde toen net 2 weken man!
...
2e van rechts... 3e dag anwarter met mijn klasje(rode jas met geruite helm dus)
[afbeelding]
Ik zie trouwens maar bar weinig dames in je groep...quote:
3 ..quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik zie trouwens maar bar weinig dames in je groep...
Nee dat is dan ook wel weer zoquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:11 schreef Rnej het volgende:
[..]
3 ..
geloof dat er in totaal nog geen 10 dames waren op 40 mensen in totaal dus zo slecht is t nou ook weer niet opgedeeld hoor
denk dat het er meer om ging dat koma en ik mekaar aan t opnaaien warenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:06 schreef Basje_B het volgende:
Tering jongens.
Verschijnt een dame die niet bang is om te vallen en het aantal post schiet sneller omhoog dan een lancering van en spaceshuttel.
snap ik.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
denk dat het er meer om ging dat koma en ik mekaar aan t opnaaien waren
veel tevaak als je t mij vraagtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:22 schreef Steven184 het volgende:
Die foto van solden hebben we nu wel heel vaak gezien he
je kan nu weer op zoek naar nieuwe hoogtepuntenquote:
volgende fotos worden van L2A backcountry (zonder restaurant op de achtergrond.. wees maar niet bang ...)quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:27 schreef Steven184 het volgende:
[..]
je kan nu weer op zoek naar nieuwe hoogtepunten![]()
weet ikquote:
Jib je nog wel eens?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:57 schreef Rnej het volgende:
[..]
mag ook wel, ik weet dat ik toen een kneusje was
zolang jullie de skills maar erkennen als ik wel vette fotos post
film om 1 keer te kijken en dan weer wissen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:35 schreef Komakie het volgende:
btw, ik zag van van de week "Jibbing with Jeremy Jones".
JJ legt daarin uit hoe je moet railen enzo. Op zich best lachen, maar hij zegt ook dat je de kanten van je board gewoon helemaal bot moet maken
Daar gaat je snowboard... Dan moet je wel een snowboardje voor "erbij" hebben om dat te kunnen doen en het sowieso ook maar willen...
Hier een actie foto van mijn mannetjequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:00 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Jib je nog wel eens?![]()
Maar dan wel echt een hele vette foto he
Ooh Burton Late model, 06. Dat is geen aanbiedingswerk geweestquote:
fanboyquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ooh Burton Late model, 06. Dat is geen aanbiedingswerk geweest![]()
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:04 schreef XL het volgende:
[..]
Ooh Burton Late model, 06. Dat is geen aanbiedingswerk geweest![]()
Erbij vanaf het eerste deel en bij het jubileum de tvp pas op pagina 2![]()
Zelf blijf ik wel een rocker natuurlijkquote:
Mag ik ook financiele problemen met jullie delen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:38 schreef XL het volgende:
[..]
Zelf blijf ik wel een rocker natuurlijk![]()
Ik kan ook alles 'leveren' natuurlijk, subs zijn niet voor blauwe SHE... in deze reeks mag je alles delen
En omdat ik de hele dag alleen op me werk zat te vervelen en Rnej blijkbaar ook niets beters te doen zatquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 18:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
denk dat het er meer om ging dat koma en ik mekaar aan t opnaaien waren
Ik ga er meteen 1 halen, ze hebben er zulke vette graphics tussen zittenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:40 schreef Basje_B het volgende:
Kan ik tegen op marktplaats.nl
Ja, ze zijn weer binnen!!! De nieuwe modellen voor het seizoen 2006/2007. De boards zijn SPLINTERNIEUW en afkomstig van één van de grootste snowboard fabrikanten ter wereld. De boards zijn nog in folie verpakt. De boards zijn gewaxt, dus klaar voor gebruik.
De in deze advertentie getoonde foto’s is slechts een deel van ons totale assortiment. Kijk op onze website www.stijltraders.nl voor nog veel meer superscherpe aanbiedingen en gedetailleerde informatie.
Je bent natuurlijk van harte welkom om een keer bij ons langs te komen om te kijken. Bezorgen in heel Nederland kan ook tegen een geringe vergoeding en betaling bij aflevering.
Prijzen snowboards vanaf EUR 119,-
Prijzen bindingen vanaf EUR 49,-
Prijzen boots vanaf EUR 69,- (begin december krijgen wij een nieuw model boots binnen)
Prijzen shortskis vanaf EUR 89,-
Neem gerust contact met ons op voor meer uitleg en/of advies.
BEL: 06-48076646
EMAIL: info@stijltraders.nl
Wij kunnen direct uit voorraad leveren. Maar wees er snel bij want OP = OP.
Tot gauw, STIJLTRADERS
Website: www.stijltraders.nl
Ik dus ff heen om te kijken.
[afbeelding]
merk: pale
model: factory, ff 22
schoenmaten: volwassenen
kleur: zwart
accentkleur: grijs
bijzonderheden: asymetrisch, aluminium hielsteun
prijs: euro 79,-
verzendkosten: n.t.b.
opm.: uitverkocht
Shit. Ga meteen me einge bindingen verkopen en deze halen.
Dat mensen in deze troep trappen.
Habahaba Ik wil die Ducati ook wel.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Hier een actie foto van mijn mannetje
[afbeelding]
Wat hij doet is een heel stuk grondiger dan ff je kanten wat anders slijpen. hij vernielt gewoon zijn board om er beter me te kunnen railen. Maar daarmee maakt hij hem gelijk voor alle andere onderdelen van snowboarden nutteloos.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:04 schreef Basje_B het volgende:
[..]
film om 1 keer te kijken en dan weer wissen.
Hij pakt nieuwe board uit papier en de slijptol erop. Dat kan natuurlijk als je je eigen model hebt. Je hapt minder dat is zo maar is voor normale mensen niet te betalen.
Wat is er mis met rails? Je kan ook met iets bottere kant over rails hoor. maar 2 boardjes is makkelijker natuurlijk of je kanten in 88 of 89 graden (laten) slijpen. hap je ook minder snel
Mag altijd, of we er ook op in gaan is een ander verhaalquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:52 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Mag ik ook financiele problemen met jullie delen?
dude.... dat klinkt heel fout...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 21:38 schreef XL het volgende:
[..]
Zelf blijf ik wel een rocker natuurlijk![]()
Ik kan ook alles 'leveren' natuurlijk, subs zijn niet voor blauwe SHE... in deze reeks mag je alles delen
gratis lesje, she?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
dude.... dat klinkt heel fout...
Btw, we hebben zowaar een modje in ons topic die meer dan 2 reacties heeft geplaatst
Nou moeten we ook nog gaan opletten wat we zeggen
als ze maar niet begint te zeuren over slowchatten enzo... maar ik denk dat SHE wel een liev modje is
You just have to time that ollie, it's súúúperimportant.... Your team is everything! You just might crack your skull or break your neck, people who can call an ambulance are súperdooperimportant, oh yeah and be safé!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:00 schreef Komakie het volgende:
Ik vond het trouwens niet echt heel informatief. Beetje zwak uitgewerkte film vind ik persoonlijk.
k vind het zo geyl hoe hij zo half kreunend praat.. of was dat de andere jeremy jones? ... ach...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
You just have to time that ollie, it's súúúperimportant.... Your team is everything! You just might crack your skull or break your neck, people who can call an ambulance are súperdooperimportant, oh yeah and be safé!
![]()
Voor de rest wel grappig om te zien, vond die Jeremy Jones alleen beetje rare gozer, iets te vaak op z'n hoofd gevallen of zo.
Mja, hij heeft ergens wel gelijk met z'n "team", maar noem het dan gewoon "je vrienden". Niet iedereen is zo goed dat je een echt team om je heen hebt. Zeker niet als je iets wilt opsteken van die videoquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:19 schreef Bolter het volgende:
[..]
You just have to time that ollie, it's súúúperimportant.... Your team is everything! You just might crack your skull or break your neck, people who can call an ambulance are súperdooperimportant, oh yeah and be safé!
![]()
Voor de rest wel grappig om te zien, vond die Jeremy Jones alleen beetje rare gozer, iets te vaak op z'n hoofd gevallen of zo.
Het is gewoon een slechte film. Jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja, hij heeft ergens wel gelijk met z'n "team", maar noem het dan gewoon "je vrienden". Niet iedereen is zo goed dat je een echt team om je heen hebt. Zeker niet als je iets wilt opsteken van die video
Ik vond het een beetje een zinloos filmpje. Ik had gehoopt op wat actie maar dat viel tegen en de uitleg vind ik ook maar erg schamel. Daarnaast geeft hij ook adviezen die niet echt goed zijn als je geen pro bent (dat van je board vijlen enzo)
Blijkt wel weer dat die Jibbers een heel apart soort volk is...
Tja, ik durfde pas vanaf deel 17 wat te posten hierzo.. maar keek ondertussen eerder ook al mee hequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:31 schreef Komakie het volgende:
Ff herinneringen ophalen uit het verleden:
De OP van het allereerste topic:
[..]
- weten jullie Dentist nog? Die skier die altijd wel wat te zeiken had
- Zowel XL als ik zijn er vanaf het eerste topic bij
- DrPurno die volgens mij van de Fok!aardbodem verdwenen is...
[..]
-Thermo is er vanaf deeltje 4 bij
- De rest allemaal later was en dus nog noobs zijn
Als je post vanaf deel 1quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:27 schreef RichardX het volgende:
[..]
Tja, ik durfde pas vanaf deel 17 wat te posten hierzo.. maar keek ondertussen eerder ook al mee he![]()
Wanneer ben je n00b-af Komakie en XL?![]()
Als je een 1080 springt?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:27 schreef RichardX het volgende:
[..]
Tja, ik durfde pas vanaf deel 17 wat te posten hierzo.. maar keek ondertussen eerder ook al mee he![]()
Wanneer ben je n00b-af Komakie en XL?![]()
Ik ben net een kamikaze, dus pussy les of niet, het komt sowieso wel goed.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:45 schreef Rnej het volgende:
[..]
want?
komakie zei dat ik pussy-lessen gaf... dat wil niet zeggen dat t zo is![]()
MOVING TARGET!!!!!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:18 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ben net een kamikaze, dus pussy les of niet, het komt sowieso wel goed.![]()
Jij sadistquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:19 schreef linebear het volgende:
Vanmiddag weer eens op een snowboard gestaan... ging erg lekker.... zelfs toen ik over een kind snowboarde
Misschien heeft hij er wat aan als je verteld wat je er dan over gehoord hebtquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:11 schreef Rnej het volgende:
zell am see heb ik veel goeds over gehoord
evenals mayrhofen
de prijzen verschillen zo vroeg in t seizoen bijna niet van elkaar....quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:45 schreef linebear het volgende:
ben opzoek naar een nieuwe jas....
ik wil de Protest Geotech 600 (de zwart met witte streepjes), zag hem gisteren hangen bij SNowworld. Maar vond hem daar erg duur... ben naar hem op zoek ergens rond Amsterdam. Weet iemand een winkel waar ik hem kan vinden. Vanmiddag gekeken bij Perrysport, Meerdere Protest jassen, maar helaas niet die....
Precies. Nou 80 tot 100 euro per persoon per dag ofzo. Kun je daarmee een hotel met goed voer boeken in St. Anton?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:22 schreef Kentaro het volgende:
OK- een aantal dingen zijn hier belangrijk.
1. rond de jaarwisseling is het in de meeste gebieden nog vrij onzeker wbt de sneeuw
2. in het hoogseizoen is het druk, dus je zoekt een gebied met voldoende lifcapaciteit, zodat er geen wachttijden onstaan. En een gebied wat groot genoeg is zodat mensen zich verspreiden.
3. Je wil een beetje een leuk dorpje en geen plaatsje vol met josti's die je 's avonds wakker schreeuwen en overdag groepsgewijs op big-foots de pistes terroriseren.
Oftwel....... je wil naar St. Anton. Want Gerlos voldoet niet aan punt 1,2 en 3. Wat betreft accomodatie heb ik in van alles gezeten. Varierend van voor 20 euro op zolder tot het Best Western in het centrum.
Ja, dat moet zeker lukken met goed volpensioen. Je moet anders die Best Western is checken. Volgens mij betaalde we iets van 70 voor volpensioen en dat was lekker etenquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:50 schreef XL het volgende:
[..]
Precies. Nou 80 tot 100 euro per persoon per dag ofzo. Kun je daarmee een hotel met goed voer boeken in St. Anton?
Zell am See is hetzelfde gebied als Kaprun en daarmee al bezocht. Ik vind de heuvel waar je kan boarden nog wel betrekkelijk leuk. Het dorp echter is meer een stad. Dat wil ik niet. Volgens mij het enige wintersportgebied waar ik geweest ben met een McDonaldsquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:11 schreef Rnej het volgende:
zell am see heb ik veel goeds over gehoord
evenals mayrhofen
dat is echt zwaar overdreven.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:22 schreef Kentaro het volgende:
OK- een aantal dingen zijn hier belangrijk.
1. rond de jaarwisseling is het in de meeste gebieden nog vrij onzeker wbt de sneeuw
2. in het hoogseizoen is het druk, dus je zoekt een gebied met voldoende lifcapaciteit, zodat er geen wachttijden onstaan. En een gebied wat groot genoeg is zodat mensen zich verspreiden.
3. Je wil een beetje een leuk dorpje en geen plaatsje vol met josti's die je 's avonds wakker schreeuwen en overdag groepsgewijs op big-foots de pistes terroriseren.
Oftwel....... je wil naar St. Anton. Want Gerlos voldoet niet aan punt 1,2 en 3. Wat betreft accomodatie heb ik in van alles gezeten. Varierend van voor 20 euro op zolder tot het Best Western in het centrum.
Het is nog niet zo lang duidelijk dat ik niet het hele seizoen ga werken in de sneeuw. 2 maanden van tevoren moet ook wel kunnen met mijn brede wensen. Die site van St. Anton is echt brak, maar daar zal ik het gebied maar niet op beoordelen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:45 schreef Komakie het volgende:
Maar ehm... je bent wel een beetje laat met boeken. Over 2 maanden er al moeten zitten in het hoogseizoen maakt het wel lastig om iets goeds te vinden.
Je lijkt me capabel genoeg om je eigen onderzoek te regelenquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:31 schreef XL het volgende:
Eigenlijk hoop ik een beetje op een link die rechtstreeks de open ruimte in het reserveringssysteem rond oud en nieuw van een geschikt hotel laat zien.![]()
quote:
Dat is typisch die Flow mentaliteitquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:31 schreef XL het volgende:
Eigenlijk hoop ik een beetje op een link die rechtstreeks de open ruimte in het reserveringssysteem rond oud en nieuw van een geschikt hotel laat zien.![]()
iddquote:Op maandag 30 oktober 2006 08:14 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Dat is typisch die Flow mentaliteit
Hey hey! Flows zijn wel wat duurder dan het spreekwoordelijke dubbeltje. Daar kan Burton nog een puntje aan zuigen.quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:01 schreef Rnej het volgende:
[..]
idd
voor een dubbeltje op de 2e rang zitten![]()
true, er bestaan flows van 430 euro...quote:Op maandag 30 oktober 2006 09:30 schreef XL het volgende:
[..]
Hey hey! Flows zijn wel wat duurder dan het spreekwoordelijke dubbeltje. Daar kan Burton nog een puntje aan zuigen.![]()
maar dan heb je ook watquote:Op maandag 30 oktober 2006 09:43 schreef Rnej het volgende:
[..]
true, er bestaan flows van 430 euro...![]()
Ik ga dit jaar naar Zell am See. Wat ik uit jou bericht opmaak is dus, dat het boarden er wel goed is? Veel off/piste? Is er een mooi park te vinden?quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:03 schreef XL het volgende:
[..]
Zell am See is hetzelfde gebied als Kaprun en daarmee al bezocht. Ik vind de heuvel waar je kan boarden nog wel betrekkelijk leuk. Het dorp echter is meer een stad. Dat wil ik niet. Volgens mij het enige wintersportgebied waar ik geweest ben met een McDonalds![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:30 schreef Bramvanlith het volgende:
Jow, ik ben ook weer op DE fok pagina beland, na een "lang" week je Kaprun. Ben alweer druk bezig met mn stage, dus het gewone leventje is al weer op gang.![]()
Het was echt een coole week, met als eenigste minpuntje mn valpartij bij de shulerfahrt, wat ook wel gelijk dan weer de grootste domper in de sneeuw ooit is geweest. Maargoed verder wel veel geleerd en bovendien heb ik nu weer een excuus om in december weer een poosje weg te gaan. (voor de herkansings bochtjes).
![]()
T was verder een leuke groep, heb Rnej vaak gesproken en veel geleerd over zn plank. mn techniek bijgespijkert en weet nu alle grondbeginselen wel te vertellen. Wat ik wel minder vond was het algehele niveau van de opleinding, pff mn school is toch wel andere koek (Sporthogeschool). Terwijl ik dacht dat ze in Oostenrijk juist strengere opleidingen verzorgde. (leuk was ookwel dat mn leraar dezelfde opleiding deed en in mn appartement zat)
Kortom, jammer dat ik viel, wel een super week gehad.. Gaan we in ieder geval vaker doen, moet ik wel veel meer op mn plank gaan staan, maja dat mag het probleem niet worden![]()
Naja dat misschien ook, maar dat bedoel ik niet. het gaat er meer om dat ik de opleiding vanuit de OSV slecht vindt. Je moest eens weten wat wij moeten kunnen om les te mogen geven... Bij wijze van spreken al bij een tik spelletje. En omdat het snowboarden ver van huis is (zo van, wouw snowboard leraar) vindt ik dat niveau wat dat betreft tegenvallen. (misschien ook wel omdat ik berg gidsen heb gesproken die zo'n hoge pet van Oostenrijkse opleidingen hadden)quote:Op maandag 30 oktober 2006 19:45 schreef Rnej het volgende:
[..]
![]()
en:
idd...
blijf erbij dat er mensen tussen zitten die die anwarter echt niet verdienen.. (niet veel overigens)
en dan is het extra lullig dat als een goeie 1x valt t gelijk over en sluiten is![]()
ik ben ook vaak genoeg op mn bek gegaan met schulefahren, net als ieder ander... die prufung is een momentopname, en dan moet t goed.. dus denk dat het niet zoveel met niveau te maken heeft als met pech.....quote:Op maandag 30 oktober 2006 20:17 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Naja dat misschien ook, maar dat bedoel ik niet. het gaat er meer om dat ik de opleiding vanuit de OSV slecht vindt. Je moest eens weten wat wij moeten kunnen om les te mogen geven... Bij wijze van spreken al bij een tik spelletje. En omdat het snowboarden ver van huis is (zo van, wouw snowboard leraar) vindt ik dat niveau wat dat betreft tegenvallen. (misschien ook wel omdat ik berg gidsen heb gesproken die zo'n hoge pet van Oostenrijkse opleidingen hadden)
Maar ik ga wel gewoon lekker door hoor, moet toch papiertjes hebben wil ik ook les gaan geven...
edit: daarnaast ben ik niet zo goed hoor, zal nog echt veel moeten oefenen voordat ik verder kan met bijv landes, heb dat al wel weer gezien, of ik heb een iet wat negatief zelf beeld en wil perfectie, wat ook niet slecht is... Vondt mezelf namelijk niet beter dan gemiddeld, anders val je bovendien ook niet
Ze kunnen vooral bij je eigen kunnen nog wel een beetje sjoemelen. Als jij de hele week goed rijdt (dus tegen een 1 aan zit) en je gaat op je smoel met de prüfung dan laten ze je echt niet zakken. Krijg je niet een hoog cijfer maar je gaat wel door.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:06 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik ben ook vaak genoeg op mn bek gegaan met schulefahren, net als ieder ander... die prufung is een momentopname, en dan moet t goed.. dus denk dat het niet zoveel met niveau te maken heeft als met pech.....
en daarnaast...
denk dat in vergelijking met andere landen de oostenrijkse opleiding misschien wel goed is... maar idd.. t was nou niet echt wat je noemt superdiepgaand ofzo...
Dacht ik al. Ligt sowieso volgens mij nooit echt veel sneeuw. Nu al helemaal niet.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:24 schreef Rnej het volgende:
die route was nie open... :|
Ik heb hem in mei gereden. Mijn reisgenoot destijds geeft ook lessen, maar die vond dat helemaal niet grappig, zoals dat er toen bij lag. Ik vind dat ook prachtig.quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:27 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dacht ik al. Ligt sowieso volgens mij nooit echt veel sneeuw. Nu al helemaal niet.
Komt ook nooit een pistebully.
Maar heb je gezien hoe stijl hij was? Vond het echt vet. Daar leef ik voor
ik ken tquote:Op maandag 30 oktober 2006 21:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ze kunnen vooral bij je eigen kunnen nog wel een beetje sjoemelen. Als jij de hele week goed rijdt (dus tegen een 1 aan zit) en je gaat op je smoel met de prüfung dan laten ze je echt niet zakken. Krijg je niet een hoog cijfer maar je gaat wel door.
Ik moet zeggen dat ik schulefahren ook bijna verkloot had toen. Het ging gewoon niet lekker. Ik had die week training van Sjoerd en die zei echt zo van "de hele week zit je op een 1 met je schulefahren en nou liep je echt te klooien. Ik kon er niet meer van maken dan een 3"
Kortom, het zag er gewoon niet uit
Wel grappig dat ik bij me landes een 2 had voor me schulefahren. Hoger dan bij de anwarter
Die heb ik ook, prima helmpje.. Alleen bij mij beschadigd ie wel snel.. t is een soort mat kleur toch, dat is wel een beetje minder. Maar das wel weer excuus voor mooooie stickersquote:Op maandag 30 oktober 2006 21:42 schreef EvilWasp het volgende:
Leuke verhalen lees ik hier over lessen volgen enzo, leraar worden
Oja, nieuw helmpje opgepikt vandaag:
[afbeelding]
oh nog niet gezienquote:Op maandag 30 oktober 2006 23:28 schreef Rnej het volgende:
op ultimate snowboarding staat een rome anthem 158 tekoop
Ik denk dat ik wel weet wie dat was, kerel met donkere haren en een beetje op Bart van Big Brother leek of niet? Die heeft wel een paar afdalingen met onze groep toen meegemaakt !quote:Op maandag 30 oktober 2006 12:43 schreef Komakie het volgende:
Ik ken iemand die vorig seizoen in Mallnitz gewerkt heeft
die was er erg over te spreken... Verder kan ik er weinig over vertellen.
Nog 5 weekjes en dan ben ik een vrij man
Hij is er ook in een glanzende deep red, maar ik vond deze wel aardig.quote:Op maandag 30 oktober 2006 23:05 schreef Bramvanlith het volgende:
[..]
Die heb ik ook, prima helmpje.. Alleen bij mij beschadigd ie wel snel.. t is een soort mat kleur toch, dat is wel een beetje minder. Maar das wel weer excuus voor mooooie stickers
een artifact 147 zou voor jou wel echt 100% park rijden zijn..... ik zou m persoonlijk een centimetertje of 5 groter pakken.... aan de andere kant sta ik met het dubbele gewicht als jou op een 164 ...quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:16 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wie dat was, kerel met donkere haren en een beetje op Bart van Big Brother leek of niet? Die heeft wel een paar afdalingen met onze groep toen meegemaakt !Was wel lache gast als ik me zo herinner !
Het is vooral de gezelligheid en de rust waarvoor wij naar Mallnitz toe gaan, het is gewoon een leuk dorpje waar je elk jaar terug komt en waar iedereen je dan groet alsof je nooit weg bent geweest. (komt ook bij dat we daar bij duitsers slapen waar we zo terrecht zijn gekomen en die voor ons naar hun vakantiehuisje daar toe gaan om ons helemaal te verwennen. Echt toffe lui, die kerel heeft vroegah in veel landen VW ingevoerd o.a. china. Die lui krijgen na hun werktijd nogsteeds elk kwartaal een nieuwe auto waarvan ze maar 1% van de aanschafprijs moeten betalen
). Goede werkgever wel VW !
![]()
Ik ben benieuwd naar Rnej's ideën over een meet !![]()
Trouwens, hoe zou een Rome Artifact 147 zijn voor mij? Ik ben ongeveer 1,70, 60kg, leuk speels board lijkt mij!
Zou goed kunnenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 01:16 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel weet wie dat was, kerel met donkere haren en een beetje op Bart van Big Brother leek of niet? Die heeft wel een paar afdalingen met onze groep toen meegemaakt !Was wel lache gast als ik me zo herinner !
Ik zou hem niet persee groter gaan rijden. Als je echt puur park ermee gaat rijden dan kun je hem makkelijk op die lengte rijden.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 09:37 schreef Rnej het volgende:
[..]
een artifact 147 zou voor jou wel echt 100% park rijden zijn..... ik zou m persoonlijk een centimetertje of 5 groter pakken.... aan de andere kant sta ik met het dubbele gewicht als jou op een 164 ...![]()
t kan, maar onthou dat het een echte parkplank is dan...
Niet groot maar ik blijf ook ruim onder de 70 kg en rijd 157 en 158.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:36 schreef ForumGek het volgende:
Zoiets vind ik nou typisch amerikaans, zo'n opmerking zag ik al aankomen eigenlijk toen je de zin begon.
147 is idd wel aan de kleine kant en ik zal er voornamelijk piste/off-piste mee gaan rijden, terwijl ik park wel echt gaaf vind maar er gewoon geen mogelijkheden voor zijn voor mij valt dat jammergenoeg af. Maar ik wil wel meer ermee gaan doen, zoals flatland 360 enzo gaan leren of gewoon freestyle en freeride combineren. En jullie moeten niet vergeten dat ik echt niet zo groot ben!
Met iets over de 70 kg heb ik ook een 156, naast de 162. Gekocht zodat ik wat speelser de pisters af kon. Heeft misschien ook met de radius te maken, maar (zeker als ik net een stukje op de 162 heb gereden) 156 vind ik voor mij al aan de korte kant. Heerlijk hoor die ultrakorte bochtjes, maar het voelt wat minder stabiel aan bij het carven van grote bochten op hoge snelheid (dat is wat je op de piste toch wel graag doet) en offpiste merk je het verschil in lengte pas echt goed (kort = nadelig, je zinkt je veel sneller de sneeuw in).quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:41 schreef ForumGek het volgende:
Hmm..oke...dan ga ik wel voor een lage 150-er. 150 of 151 o.i.d.
Nu is de 162 van Sjors een heel bijzondere plankquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:06 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Met iets over de 70 kg heb ik ook een 156, naast de 162. Gekocht zodat ik wat speelser de pisters af kon. Heeft misschien ook met de radius te maken, maar (zeker als ik net een stukje op de 162 heb gereden) 156 vind ik voor mij al aan de korte kant. Heerlijk hoor die ultrakorte bochtjes, maar het voelt wat minder stabiel aan bij het carven van grote bochten op hoge snelheid (dat is wat je op de piste toch wel graag doet) en offpiste merk je het verschil in lengte pas echt goed (kort = nadelig, je zinkt je veel sneller de sneeuw in).
In acht genomen dat je ruim 10 kg lichter bent dan ik raad ik je dus iets rond de 156 aan
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:45 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Nu is de 162 van Sjors een heel bijzondere plank![]()
XL heeft de 168 van beerke wel eens geprobeerd (en beerke de 158 picto van xl) ik geloof dat dat wederzijds niet echt een succes wasquote:lekker all round maatje![]()
wat jij ook zegt, als je eenmaal een wat langere plank gewend bent dan mis je al snel de stabiliteit en snelheid als je teruggaat naar een kleinere plank. ik zou niet snel meer naar iets onder de 160 gaan.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:02 schreef 360sjors het volgende:
XL heeft de 168 van beerke wel eens geprobeerd (en beerke de 158 picto van xl) ik geloof dat dat wederzijds niet echt een succes was![]()
Ik ben ff kwijt hoe lang jij bent, maar....quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 16:06 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Met iets over de 70 kg heb ik ook een 156, naast de 162. Gekocht zodat ik wat speelser de pisters af kon. Heeft misschien ook met de radius te maken, maar (zeker als ik net een stukje op de 162 heb gereden) 156 vind ik voor mij al aan de korte kant. Heerlijk hoor die ultrakorte bochtjes, maar het voelt wat minder stabiel aan bij het carven van grote bochten op hoge snelheid (dat is wat je op de piste toch wel graag doet) en offpiste merk je het verschil in lengte pas echt goed (kort = nadelig, je zinkt je veel sneller de sneeuw in).
In acht genomen dat je ruim 10 kg lichter bent dan ik raad ik je dus iets rond de 156 aan
Als je dan korter wilt rijden kun je ook gewoon een stijvere plank nemen. Probleem opgelostquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:24 schreef Kentaro het volgende:
[..]
wat jij ook zegt, als je eenmaal een wat langere plank gewend bent dan mis je al snel de stabiliteit en snelheid als je teruggaat naar een kleinere plank. ik zou niet snel meer naar iets onder de 160 gaan.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:28 schreef Komakie het volgende:
Forumgek: 1.70m - 60kg
Komakie: 1.92m - 90kg
Rnej: 1.92m - 110kg (?)
Beerke: groot
XL: 185cm - 67 kg
Sjors
Kentaro
Bas:
Dat is wel een beetje kort door de bocht (haha, wat een woordgrapjes in dit topic)quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je dan korter wilt rijden kun je ook gewoon een stijvere plank nemen. Probleem opgelost
quote:Heico Sportiv/Burton Snowboard C30
A joint collaboration between German tuner Heico Sportiv and Burton Snowboards, this C30 promises those with an active lifestyle the ultimate lifestyle vehicle. Fully drivable with 300 horsepower and factory electronically controlled all-wheel drive, this dream C30 features a height adjustable suspension, custom cut Toyo tires and an incredibly complex six layer camouflage paint job that will let the car blend in to the mountain environment while still turning heads on the road. Inside, there’s a portable GPS system and gleaming 2008 Burton snowboards and boots.
Die volvo is ook al final natuurlijk. Nog niet te koop, maar volledig aangekondigd. Ik vind het een prachtige wagen, maar deze manier van bestickeren kan natuurlijk echt niet.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:30 schreef Thermo het volgende:
Geen typo, het is een concept, dus de concept boards ( die overigens al final zijn ) van 2008 zitten er dan in.
Het is een SEMA show car, het gaat niet om de C30, maar om het feit dat het een SEMA show car is, dus komt niet in productie.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:34 schreef XL het volgende:
[..]
Die volvo is ook al final natuurlijk. Nog niet te koop, maar volledig aangekondigd. Ik vind het een prachtige wagen, maar deze manier van bestickeren kan natuurlijk echt niet.
ehm... nee kun je het uitleggen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje kort door de bocht (haha, wat een woordgrapjes in dit topic)
Die 156 atomic plank van me is stijver dan alles wat ik daarvoor heb gereden, maar dat maakt hem nog niet net zo stabiel op hoge snelheid als alles wat ik daarvoor heb gereden. Niet doordat hij gaat zwabberen doordat hij zo slap is (integendeel), maar het is nu eenmaal makkelijker om een kort voorwerp te laten draaien dan een lang voorwerp. Weet niet hoe het natuurkundig heet, maar je snapt vast wel wat ik bedoel
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 17:28 schreef Komakie het volgende:
Rnej: 1.92m - 110kg (?)
Sjors
Kentaro
Bas: 1.75 m - +/- 80 (moet nog af voor de winter)
over boardlengtes gesprokenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:05 schreef Basje_B het volgende:
Rnej: 1.92m - 116 kg .. maat 12
Sjors
Kentaro
Bas: 1.75 m - +/- 80 (moet nog af voor de winter )
Bellevue komt mij niet bekend voor en volgens mij ligt dat ook iets uit het centrum (dat niet zo groot is hoor). Maar de dichstbijzijnde (gratis) ski-bus gaat daar geloof ik maar 1 keer 's ochtends langs (ik meende die van 9:00) en 's middags ook dacht ik, en dan moet je toch wel 10 minuten lopen naar je hotel toe. Hotels die mij altijd wel wat leken:quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 13:24 schreef XL het volgende:
Forumgek, ken je Hotel Bellevue in Mallnitz?
Het is dan wel erg goedkoop vergeleken bij het budget, ze reageren fijn op mail. Ik hoef feitelijk alleen nog maar ja aan te vinken.![]()
ach, sommige slappe planken rijden wel okay in de powquote:Op woensdag 1 november 2006 00:13 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Bellevue komt mij niet bekend voor en volgens mij ligt dat ook iets uit het centrum (dat niet zo groot is hoor). Maar de dichstbijzijnde (gratis) ski-bus gaat daar geloof ik maar 1 keer 's ochtends langs (ik meende die van 9:00) en 's middags ook dacht ik, en dan moet je toch wel 10 minuten lopen naar je hotel toe. Hotels die mij altijd wel wat leken:
Hotel Sonnenhof: eten wij elk jaar sowieso 2 keer, heerlijke frische forelle hebben ze daar en de führe mist is ook erg lekker. Erg aardige mensen die daar het restaurant runnen, hoe het hotel is weet ik niet, maar er zijn daar ook arrangementen te regelen met alles erop en eraan.
(Ferien)Hotel Alber: hét hotel van Mallnitz, wel erg saai en kak van binnen maar ook wel gezellig. Heeft ook sauna en zwembad en gym e.d. heeft ook een mooie ligging in het dorp, gewoon midden in het centrum dus.
Hotel 3 Gemsen: ziet er ook altijd wel leuk uit en heeft denk ik een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zit net als Alber midden in het centrum en ook dicht bij de loipen e.d.
Wanneer was jij van plan te gaan? Wij gaan namelijk 1 week voor de voorjaarsvakantie waarschijnlijk (uitgaande van Noorden van Nederland natuurlijk) !
Lijst van alle hotels/pensions in Mallnitz:
http://www.mallnitz.at/betriebe.phtml?arg_id=1
Over dat board van mij:
Ik heb momenteel dus een 156 all-mountain board maar ik vind hem te stijf/lang. Ik krijg hem nauwelijks op de tail/nose wanneer ik veel een kant op leun en ik vind het toch ook wel leuk om een wat speelser board te hebben. Daardoor keek ik dus naar een board dat kleiner is dan die ik nu heb. Daar zal ik dan wel off-piste eigenschappen voor in moeten leveren maar dat is dan maar zo. Als je hard genoeg gaat blijf je off-piste ook wel drijven !![]()
Toen ik 11 was en ongeveer 1m55 ofzo had ik een plank van 167cm.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:03 schreef Rnej het volgende:
[..]
over boardlengtes gesproken
k heb een keer een meid van 50 kilo op mijn T6 gezet .... werkte op zich wel...![]()
Dat komt meer door de stijfheid dan door de plank zelf. Of je hangt gewoon niet ver genoeg.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:13 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb momenteel dus een 156 all-mountain board maar ik vind hem te stijf/lang. Ik krijg hem nauwelijks op de tail/nose wanneer ik veel een kant op leun en ik vind het toch ook wel leuk om een wat speelser board te hebben. Daardoor keek ik dus naar een board dat kleiner is dan die ik nu heb. Daar zal ik dan wel off-piste eigenschappen voor in moeten leveren maar dat is dan maar zo. Als je hard genoeg gaat blijf je off-piste ook wel drijven !![]()
vergeet niet dat die hardboot units maar 18 cm breed zijn hequote:Op woensdag 1 november 2006 09:29 schreef XL het volgende:
[..]
Toen ik 11 was en ongeveer 1m55 ofzo had ik een plank van 167cm.![]()
Dat was toen nog heel gewoon, skischoentjes aan en vlammen op die plank.
ik zou me meer druk maken of er ruimte is voor leuke leerlingenquote:Op woensdag 1 november 2006 12:05 schreef Komakie het volgende:
woohooo
mailtje gehad met het antwoord op mijn vraag in welk huis ik kom te zitten.
Het zou eerst zo zijn dat ik gewoon 2km uit het dorp zou zitten, maar nu zit ik in een hotel op de rand van het dorp
Ik ben benieuwd hoe mijn kamer eruit ziet. Hopelijk genoeg ruimte voor mijn computer
Computer is niet zo groot, maar het 24" beeldscherm is redelijk aan de maatquote:Op woensdag 1 november 2006 12:12 schreef Bolter het volgende:
Weet niet wat voor computer jij hebt maar dat zal meestal toch wel passen
Geen probleem, ik heb minimaal een 1 persoonsbed tot mijn beschikking (zonder dat me kamergenoot in de weg ligtquote:Op woensdag 1 november 2006 12:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik zou me meer druk maken of er ruimte is voor leuke leerlingen![]()
* noteert *quote:Op woensdag 1 november 2006 12:54 schreef Komakie het volgende:
Geen probleem, ik heb minimaal een 1 persoonsbed tot mijn beschikking (zonder dat me kamergenoot in de weg ligt) en aangezien ik toch op meisjes van rond de 1.70m val zal dat niet zo'n probleem zijn.
Daarnaast belangrijke regel van het leraarwezen in de kroeg : Als je met een leerling wil knallen, zorg ervoor dat je dat bij haar doet. Mocht het messy worden moet het kamermeisje van het hotel het opruimen en niet jij
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:05 schreef Basje_B het volgende:
Beerke: 1.89 - 111kg
Sjors
Kentaro
Dit is een hele belangrijke op kroegtechnisch gebied. Kan je een hoop werk schelen. De overgehouden tijd kun je in nog meer kroeg stekenquote:Op woensdag 1 november 2006 12:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
* noteert *
(alvast voor als ik mn seizoen ga doen.. handige info)
hmmm ligt allemaal lekker uit elkaar. Of ze zijn heel groot, of ze zijn relatief klein (tenminste.... voor de groten danquote:Op woensdag 1 november 2006 13:38 schreef Kentaro het volgende:
Sjors
Kentaro: 175 -70 kg
Inderdaad zeg, ik ben de enige normale hierquote:Op woensdag 1 november 2006 15:15 schreef Komakie het volgende:
hmmm ligt allemaal lekker uit elkaar. Of ze zijn heel groot, of ze zijn relatief klein (tenminste.... voor de groten dan) Op XL misschien na...
Dat heb ik nooit gezegdquote:Op woensdag 1 november 2006 15:19 schreef XL het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik ben de enige normale hier![]()
quote:Op woensdag 1 november 2006 15:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ohwja en doe het safe natuurlijk he. Altijd backprotector en helm op
Met je impactshort wordt het wat lastig... zit er iets voor enzoquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Lawinepieper/ impactshort/ bitje/ polsbeschermers/ goggle/ railguards op.
Of je doet het alla Stefan Postmaquote:Op woensdag 1 november 2006 16:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met je impactshort wordt het wat lastig... zit er iets voor enzo
Nog niet gezienquote:Op woensdag 1 november 2006 16:17 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Of je doet het alla Stefan Postma
en je bandana voor... never drop your steez... even if you drop your pantsquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Lawinepieper/ impactshort/ bitje/ polsbeschermers/ goggle/ railguards op.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
en je bandana voor... never drop your steez... even if you drop your pants
"If the temperature drops, The bullshit freestyle stops"quote:Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef Rnej het volgende:
kan allebei...methinks
heb t trouwens van een bandana-ad van santa cruz
"if the temperature's dropped, it doesn't mean you have to drop your steez"
zoiets
God, die ga ik in het weekeind gebruiken.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
en je bandana voor... never drop your steez... even if you drop your pants
bestaan er nog planken slapper dan de cruzer?quote:Op donderdag 2 november 2006 05:17 schreef PPAUL het volgende:
heej, dudes ik heb dit topic is ff doorgelezen, en nu zit ik met de vraag wat is voor mij de beste lengte qua bord.. ik snowboard nu 6 jaartjes.. heb zelf 2 snowboards burton cruzer en nog een van burton maar welke geen idee.. ik geloof dat die burton cruzer (huidige board) 162 is.. (groter is niet mogelijk toch?) mijn andere burton board is 154?!? (zoeits in idergeval iets met 150) nu is mijn vraag dus wat is de beste lengte om dan te pakken.. als ik gewoon beetje "speels" wil boarden.. poeder sneeuw tricks etc..
ik weeg 65 kg
en ben 1.78
burton cruzer is geloof ik aardig stug, in tegenstelling tot die ander..
ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven
quote:Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef Rnej het volgende:
kan allebei...methinks
heb t trouwens van een bandana-ad van santa cruz
"if the temperature's dropped, it doesn't mean you have to drop your steez"
zoiets
quote:Forumgek: 1.70m - 60kg
Sjors 178 cm - 73 kg
zal wel geen slappere plank zijn danquote:Op donderdag 2 november 2006 08:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
bestaan er nog planken slapper dan de cruzer?![]()
burton cruzer is een heeeeel slap poederplankje... op zich wel een okay plankje, maar als je niveau hoger wordt heb je er niet zoveel meer aan...
een allround plankje voor jouw gewicht zou een 158 tot maximaal 160 zijn, en dan een stuk stijver dan wat je al hebt, dan kan je in principe alles ermee... (vooral scheuren en poeder wordt een stuk fijner)
als je wil railen moet je m ietsje milder nemen... (burton air... bijv... een custom is net iets stijver weer.. enzovoorts)
maar het is ook afhankelijk van hoe goed je bent natuurlijk.... en waar je de nadruk op wil leggen
de custom is een prachtige allround plank... net als de nitro team bijv ...
ik zou zeggen 156/158 . ..en afhankelijk van wat je ermee wil .. als je net iets vaker in t park te vinden bent zou ik iets korter nemen.. als je vooral wil knallen en poederen.. iets langer![]()
![]()
t was een understatement hoor, er zijn wel slappere planken, maar de cruzer is iig erg slapquote:Op donderdag 2 november 2006 10:37 schreef PPAUL het volgende:
[..]
zal wel geen slappere plank zijn danet probleem is dat ik nu in indonesie zit dus kan niet even checken welke het precies is.. maar neem ze allebei wel mee op wintersport en ga wel is ff kijken wat ik nu fijner vind..
ik ben niet vaak te vinden in et park maar heb wel de intentie om meer die kant op te gaan. dus een 156/158 plank zal dan wel goed te doen zijn? aangezien ik dan tussen in zit..
Een Burton LTRquote:Op donderdag 2 november 2006 08:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
bestaan er nog planken slapper dan de cruzer?![]()
Ik dacht zelf aan een 157 dus dan zitten we op 1 lijnquote:ik zou zeggen 156/158 . ..en afhankelijk van wat je ermee wil .. als je net iets vaker in t park te vinden bent zou ik iets korter nemen.. als je vooral wil knallen en poederen.. iets langer![]()
![]()
Sjors 178 cm - 73 kg
BrakkeAap: 2m - 90 kg, met een Burton Baron van 167
Kan iddquote:Op donderdag 2 november 2006 14:12 schreef BrakkeAap het volgende:
Het wordt een seizoen lang :
![]()
![]()
![]()
TIGNES
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ik dat nou net het mooiste gebied vinden wat ik ken
Er kan nog wel her en der wat geschoven worden, dus het is nog niet helemaal zeker, maar het belooft wel wat
Maareh, over die verhoudingen met lengtes en gewichten enzo, is het ook niet interessant welke maten (en types) board er onder zit?
dus:
[..]
Is dat iets???quote:Forumgek: 1.70m - 60kg
Komakie: 1.92m - 90kg (Rome Flag 163, Burton Baron ES 164, Burton Malolo 162, Burton Triumph 169)
XL: 185cm - 67 kg (K2 Darkstar 157, Burton Malolo 158)
Sjors 178 cm - 73 kg
Whoohooooo!!!! Nou weet je wel zeker dat we weer op bezoek komen! Tignes Rules!quote:Op donderdag 2 november 2006 14:12 schreef BrakkeAap het volgende:
Het wordt een seizoen lang :
![]()
![]()
![]()
TIGNES
![]()
![]()
![]()
![]()
Laat ik dat nou net het mooiste gebied vinden wat ik ken
Er kan nog wel her en der wat geschoven worden, dus het is nog niet helemaal zeker, maar het belooft wel wat
Maareh, over die verhoudingen met lengtes en gewichten enzo, is het ook niet interessant welke maten (en types) board er onder zit?
dus:
[..]
Kunnen we wel gewoon blijven slapen na die Party? Want we gaan dat pokkeneind natuurlijk 's nachts niet bezopen terugrijden.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:19 schreef BrakkeAap het volgende:
Nouja, ik vertrek 19 november (De dag na m'n feestje), en de week daarna gaat het open.
Dus zeg tussen 26 november en eind april ofzo ben je welkom
Ik heb jou plankjes er gelijk ff bij gezetquote:Op donderdag 2 november 2006 14:19 schreef XL het volgende:
[..]
Whoohooooo!!!! Nou weet je wel zeker dat we weer op bezoek komen! Tignes Rules!![]()
Onder XL zijn 185cm en 67 kg zit een Burton Malolo poederplank van 158 cm. Een plank die je korter zou moeten rijden dan een gewone plank. Daarnaast zit er een K2 Darkstar van 157 onder zijn voeten, als allmountain freestyle plank. Ook bewust wat korter om te kunnen spelen dus, hoe die bevalt is nog onduidelijk. Hij is hagelnieuw en ongebruikt.
Als je bezopen bent, gaat de tijd sneller. Ben je dus ook sneller thuisquote:Op donderdag 2 november 2006 14:20 schreef XL het volgende:
[..]
Kunnen we wel gewoon blijven slapen na die Party? Want we gaan dat pokkeneind natuurlijk 's nachts niet bezopen terugrijden.
Met al deze statistieken kunnen we straks het gewicht per centimeter lichaamslengte vergelijken met de boardlengte, om tot een formule komen (rekening houdend met de geldende standdaarddevidatie) om voor een en altijd een eind te maken aan de eeuwige "hoe lang moet mijn board zijn" vragenquote:Forumgek: 1.70m - 60kg
Komakie: 1.92m - 90kg (Rome Flag 163, Burton Baron ES 164, Burton Malolo 162, Burton Triumph 169)
Sjors 178 cm - 73 kg (Santa Cruz Gian Simmen 162, Atomic Rapture 156)
Bas: 1.75 m - +/- 79 (Burton Shaun White 05 155, Bataleon Evil Twin 07 155)
Geen slecht plan.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:35 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Met al deze statistieken kunnen we straks het gewicht per centimeter lichaamslengte vergelijken met de boardlengte, om tot een formule komen (rekening houdend met de geldende standdaarddevidatie) om voor een en altijd een eind te maken aan de eeuwige "hoe lang moet mijn board zijn" vragen
Beerke: 1.89m - 111kg (Donuts The Ultralight 168 -- Burton P1 Carbon)
Goed idee inderdaad. Heb meteen ff zitten rekenen als cijfergek maar verschillen zijn inderdaad te groot. De verschillende rijstijlen maken het heel lastig.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:48 schreef Komakie het volgende:
[..]
Geen slecht plan.
Hoewel onze waarden te ver uit elkaar liggen om ook maar enigzins tot een normale conclusie te komen
Daar had ik al aan gedacht, vandaar dequote:Op donderdag 2 november 2006 14:56 schreef Basje_B het volgende:
[..]
De verschillende rijstijlen maken het heel lastig.
De populatie waarop we de berekening toepassen moet gewoon representatief zijn voor de hele scene, dan is er niets aan hand. Ik heb een academische 10 voor statistiek, dus laat maar komenquote:Op donderdag 2 november 2006 15:02 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Daar had ik al aan gedacht, vandaar de. Persoonlijke voorkeur is niet in een formule te vatten. Je zou de uitkomst nog wel als richtlijn kunnen nemen, en dan afhankelijk van de rijstijl wat naar boven of beneden afwijken. Ook stijfheid zou nog een rol moeten spelen. Ik doe echter geen studie meer waar ik statistiek bij nodig heb, dus iemand anders mag hier zijn hoofd over gaan breken
We hebben we een aardig gemiddelde groep hier (echter de omvang van de steekproef is wat aan de magere kant) dus leef je uit, Christiaan Huygens.quote:Op donderdag 2 november 2006 15:04 schreef XL het volgende:
[..]
De populatie waarop we de berekening toepassen moet gewoon representatief zijn voor de hele scene, dan is er niets aan hand. Ik heb een academische 10 voor statistiek, dus laat maar komen![]()
Rnej: 1.92m - 116 kg .. (Burton T6 164wide )
[/quote]quote:Op donderdag 2 november 2006 20:37 schreef Kentaro het volgende:
Kentaro: 175 -70 kg (Burton Custom X 164)
[/quote]quote:Op donderdag 2 november 2006 20:37 schreef Kentaro het volgende:
Kentaro: 175 -70 kg (Burton Custom X 164)
Forumgek: 1.70m - 60kg, met F2 Legal 156
Ja, 2008 wordt de korte broek???quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:12 schreef Kentaro het volgende:
2008Jussi & Travis Parker
[afbeelding]
Ok, ik ga vandaag de hele dag werkenquote:Op vrijdag 3 november 2006 02:32 schreef 360sjors het volgende:
prachtig, nu is het aan ons rekenbrein om op te houden met zwammen over korte broeken en aan het werk te gaan![]()
Alle toppers hebben 0.43quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:16 schreef ijsbrekertje het volgende:
Een eerste stapje om de statistiek uit te breiden met vrouwelijke boarders en kleinere boardjes:
ijsbrekertje (lengte 164, gewicht 64 kg, lengte board 147, lengte/board ratio 1.12, gewicht/board ratio 0.43)
Goeie aankoopquote:Op donderdag 2 november 2006 16:59 schreef Zjwegel het volgende:
vandaag ff nieuwe goggle gekocht, zie ik tenminste de dames op de piste weer. Normaal besloegen mijn goggles door het geheig![]()
[afbeelding]
Oakley A-frame, zit heerlijk. Nog ander halve maand en dan gaat het weer stoffen in La Plagne.
nog maar een maandjequote:Op donderdag 2 november 2006 20:30 schreef linebear het volgende:
is het raar als je opgewonden raakt van het feit dat er sneeuw is gevallen daar waar je naar toe gaat !?
Vanavond een jas gekocht, nu nog maar63 dagen te gaan.... heb er zin an
quote:
De verkoper heeft gelijk, de Naturals is een pittige plank. Maar als je al wat gevorderd bent en je gaat meer boarden wel aan te raden boven de Resistance, daar ben je zo op uitgekeken. Ik zou er wel wat stijvere bindingen op zetten dan Customs, minimaal Missions.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:29 schreef Sport_Life het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een snowboard, en mijn oog was gevallen op de Naturals en Resistance van Nitro. Volgens de verkoper was de Naturals stijver (en dus voor meer gevorderden) en hij is een prijsklasse duurder (50E duurder dus daar hoef ik het niet voor te doen). Ik board nu zo'n 4 weken (2 jaar) en op huurboards kan ik me aardig redden op rood. De kans bestaat dat ik volgend jaar een half jaar (of langer) in Scandinavie ga studeren/stage lopen, dus dan hoop ik ook veel te kunnen boarden, vandaar zoek ik een wat stijver board. Maar het moet nu ook wel leuk zijn (wil nog weleens rare fratsen uithalen, bocht verkeerd maken bijv, beginnersfoutjes).
Qua bindingen worden het de Burton Costum dan.
Iemand die mij een zinnig advies kan geven? Welke van de Nitro boards is geschikter of zijn er andere boards misschien beter? Nitro boards zijn van vorig jaar, dus lekkere korting.
f wat specs
178 cm
65 KG
board is 155/158.
Ik streef geen middelmatigheid naquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het gemiddelde gewicht/board ligt anders op 0.511 en het gemiddelde van lengte/board ligt op 1.143.
Dan lig je toch wel erg ver van het gemiddelde af (en ga nou niet zeggen dat je het beter weet dan wij allemaal)
ohw ok.quote:
Als je afwijken van het gemiddelde ziet als fout dan heb je gelijkquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
ohw ok.
Als je dus iets fout doet, doe je het gelijk goed
Verkoper begon ook over Missions, maar Customs leken mij wel voldoende. Moet nog even zien. Kan Customs goedkoop 2e hands overkopen, scheelt weer wat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
De verkoper heeft gelijk, de Naturals is een pittige plank. Maar als je al wat gevorderd bent en je gaat meer boarden wel aan te raden boven de Resistance, daar ben je zo op uitgekeken. Ik zou er wel wat stijvere bindingen op zetten dan Customs, minimaal Missions.
en welke boots?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:14 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Verkoper begon ook over Missions, maar Customs leken mij wel voldoende. Moet nog even zien. Kan Customs goedkoop 2e hands overkopen, scheelt weer wat.
Klinkt me bekend in de oren. Zei ene Rutte en Bos en Marijnissen en JP dit ook niet laatst?quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:10 schreef 360sjors het volgende:
En voila het misbruik van statistieken is begonnen (zoals vrijwel alle onderzoeken verkeerd uitgelegd kunnen worden)
Volledige subsidie ja, die krengen zijn hartstikke duur..quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:28 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Klinkt me bekend in de oren. Zei ene Rutte en Bos en Marijnissen en JP dit ook niet laatst?
Stem de 22ste partij van de Boards!!!!!Meer vakantiedagen voor iedereen Gratis vervoer naar de bergen Subsidie op snowboards Surfen en kite surfen weer door heel nederland toestaan Meer geld in ontwikkeling van talent
Zou goed kunnen en ze waren niet de eersten, het is een tijdloos onderwerp. Er is wel eens met statistieken onderbouwd dat een toename van de ooievaarpopulatie tevens een toename van het aantal geboortes in de betreffende regio teweegbracht (vlak na WO II; baby boom).quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:28 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Klinkt me bekend in de oren. Zei ene Rutte en Bos en Marijnissen en JP dit ook niet laatst?
je gaat toch niet kijken op Rtl 4 he. Die nerd van idols zit er om ze op de X-factor te beoordelen.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:36 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Zou goed kunnen en ze waren niet de eersten, het is een tijdloos onderwerp. Er is wel eens met statistieken onderbouwd dat een toename van de ooievaarpopulatie tevens een toename van het aantal geboortes in de betreffende regio teweegbracht (vlak na WO II; baby boom).
Ik heb het debat afgelopen week op radio 1 niet mee kunnen maken, maar eens kijken of we er vanavond nog wat over horen als bouter wos zich gaat meten met JP.
U raadt het al, ik ben geen fan van Pvda en met name niet van die kwal. Hadden we zuurpuim Melkert nu nog maar![]()
Wat stemmen de boarders uit dit topic (even Basjes partij buiten beschouwing gelaten)?
Ach ja, verder zijn die statistieken nergens voor te gebruiken (zowel mag iemand me het uitleggenquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:10 schreef 360sjors het volgende:
En voila het misbruik van statistieken is begonnen (zoals vrijwel alle onderzoeken verkeerd uitgelegd kunnen worden)
You've got my votequote:Op vrijdag 3 november 2006 13:28 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Stem de 22ste partij van de Boards!!!!!Meer vakantiedagen voor iedereen Gratis vervoer naar de bergen Subsidie op snowboards Surfen en kite surfen weer door heel nederland toestaan Meer geld in ontwikkeling van talent
Is meer afvalrace bij jou dus dan dat je voor stanpunten gaat. Ook manier natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach ja, verder zijn die statistieken nergens voor te gebruiken (zowel mag iemand me het uitleggen) dus moet ik iets verzinnen om wat te zeiken
[..]
You've got my vote
maak ook ff een punt "salarisverhoging voor arme snowboardleraren met 150%"
Ik stem trouwens VVD. Heb ik altijd al gedaan/
Waarom? linkse partijen heb ik al helemaal niets mee. D66 vind ik een stelletje zeikerds met te weinig aandacht. Alle kleine rechtse splinterpartijen heeft geen zin om op te stemmen. Ze zijn me soms ook te extreem of hebben gewoon domme standpunten naar mijn mening. "Blondie" is bijvoorbeeld best vermakelijk maar ik neem hem als politicus niet echt serieus. Dan blijven CDA en VVD over en op het CDA zal ik nooit stemmen gezien hun Christelijke achtergrond (hoewel daar tegenwoordig niet echt veel meer van te merken is)
de combinatie van goed en goedkoop gaat meestal niet zo goed samenquote:Op vrijdag 3 november 2006 13:26 schreef Sport_Life het volgende:
Nog niet over gehad eigenlijk, wat zou jij aanraden? (zo goedkoop mogelijk, maar toch wel goed).
Ik werk in een outdoorshop waar we ook wat snowboardspullen verkopen (ik sta op andere afdeling) en kan dus via mn werk wel goede boots kopen, niet veel keus maar er is wat. Zo dacht ik het te doen.
Het is niet zo heel erg een afvalrace.quote:Op vrijdag 3 november 2006 14:10 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Is meer afvalrace bij jou dus dan dat je voor stanpunten gaat. Ook manier natuurlijk.
Voor salaris verhoging zou ik in Europees parlement moeten komen. Nog minder erg. Nog minder vergaderen en nog meer verdienen.![]()
En nog wel mijn statistieken...quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:10 schreef 360sjors het volgende:
Voor de geinteresseerden, dat had volgens mij te maken dat er vooral veel geboortes waren in de landelijke gebieden (lees: provincie), en daar leven natuurlijk ook meer ooievaars. Maar om nu te te stellen dat het geboortecijfer afhankelijk is van het aantal ooievaars is natuurlijk niet juist.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:36 schreef 360sjors het volgende:
Er is wel eens met statistieken onderbouwd dat een toename van de ooievaarpopulatie tevens een toename van het aantal geboortes in de betreffende regio teweegbracht (vlak na WO II; baby boom).
Waarom niet. Ooievaars brengen de baby's of is de groei van kool expolsief gestegen? Bewijs maar is dat niet zo isquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:36 schreef notepad het volgende:
[..]
Voor de geinteresseerden, dat had volgens mij te maken dat er vooral veel geboortes waren in de landelijke gebieden (lees: provincie), en daar leven natuurlijk ook meer ooievaars. Maar om nu te te stellen dat het geboortecijfer afhankelijk is van het aantal ooievaars is natuurlijk niet juist.
Ik heb zelf een hoop boots gepast en uiteindelijk zaten de 32's bij mij het lekkerst. Ik heb behoorlijk brede voeten dus dat klopt dan wel. Ik heb besloten om niet te bezuinigen op m'n boots (ik heb nog geen eigen board) waardoor ze bijna even duur zijn als m'n hele wintersportvakantiequote:Op vrijdag 3 november 2006 14:39 schreef Kentaro het volgende:
[..]
de combinatie van goed en goedkoop gaat meestal niet zo goed samenJe schoenen zijn echt heel belangrijk, waarschijnlijk het belangrijkste deel van je hele set-up.
Doe niet te dikke sokken aan en pas gewoon heel veel schoenen, hou ze een tijdje aan, loop er een stukje op en let goed op knelpunten. Kies een schoen die redelijk stevig is want hij zal na verloop van tijd iets van zijn stijfheid verliezen. Koop ze ook iets aan de krappe kant, het is goed als bij het passen je teen net de voorkant raakt, want ze worden iets ruimer, je loopt ze iets uit.
een advies is lastig te geven, daarvoor verschillen voeten teveel. Merken die goede schoenen maken zijn oa Burton, 32 en Salomon. Salomon's zijn wat smaller, 32's wat breder en Burton zit er tussen in.
Die Lashed zijn mooiquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:59 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Ik heb zelf een hoop boots gepast en uiteindelijk zaten de 32's bij mij het lekkerst. Ik heb behoorlijk brede voeten dus dat klopt dan wel. Ik heb besloten om niet te bezuinigen op m'n boots (ik heb nog geen eigen board) waardoor ze bijna even duur zijn als m'n hele wintersportvakantie![]()
Maar ik heb al zwakke knieeen dus het leek mij verstandig om maar gewoon voor de hele goede (en dure) te gaan.
Jij gaat op vakantie voor, pak em beet, 300 euroquote:Op vrijdag 3 november 2006 15:59 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Ik heb zelf een hoop boots gepast en uiteindelijk zaten de 32's bij mij het lekkerst. Ik heb behoorlijk brede voeten dus dat klopt dan wel. Ik heb besloten om niet te bezuinigen op m'n boots (ik heb nog geen eigen board) waardoor ze bijna even duur zijn als m'n hele wintersportvakantie![]()
Maar ik heb al zwakke knieeen dus het leek mij verstandig om maar gewoon voor de hele goede (en dure) te gaan.
inclusief huur is dat lekker cheap jaquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij gaat op vakantie voor, pak em beet, 300 euro
Hoe doe je dat
Anyway, goede keuze om daar niet op te bezuinigen. Kentaro zei "waarschijnlijk het belangrijkste" maar naar mijn mening zijn goeie schoenen zeker weten het belangrijkste van allemaal.
Volgens mij heeft mama jou nog wat uit te leggen...quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:42 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Waarom niet. Ooievaars brengen de baby's of is de groei van kool expolsief gestegen? Bewijs maar is dat niet zo is![]()
best duur, ik betaal 300 inclusief etenquote:Op vrijdag 3 november 2006 18:18 schreef Sport_Life het volgende:
Ik betaal met kerst 350 euro ongeveer, excl voedsel en met eigen materiaal dus. En dan zitten we in een houten challetje![]()
Mijn board zal nog wel een stuk duurder zijn denk ik.
Hear, hear!quote:
quote:
Wel redelijk all-inclusive jaquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:53 schreef ForumGek het volgende:
Ik had de folder van die sale idd binnengekregen, was het nog wat ?
¤2000, tjah. Als je dat in Januari weet dan kan je er voor gaan sparen en rekening mee houden, dan ben je voor je gevoel niet zo heel veel kwijt ineens. Maar dat is toch wel all-inclusive??
ik heb ook een bus erbij (nou ja, de reis danquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:20 schreef Kentaro het volgende:
[..]
best duur, ik betaal 300 inclusief eten
Buiten de vakanties gaan en in de vakanties meer doen aan je studie. Meer boarden (door kleinere rijen bij de liften), minder irritatie (door minder spastics) en met de studie gaat het primaquote:Op zaterdag 4 november 2006 01:27 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
ik heb ook een bus erbij (nou ja, de reis dan) etc. Buiten de vakanties om is het allemaal veel goedkoper, maar ik ga mn studie niet weer in gevaar brengen (vorig jaar maar nét goed gegaan
)
Gewoon goed naar je tentamens plannen als je de wintersport boekt.quote:Op zaterdag 4 november 2006 17:10 schreef Sport_Life het volgende:
Vorig jaar had ik een mondeling Spaans in de week dat ik een wintersport vakantie had geboekt, kon met geen enkele mogelijkheid de docent zover krijgen om het een andere keer te doen. Toch maar wezen boarden, en uiteindelijk bleek dat ze die week ziek was, dus mondeling ging niet door. Maar dat wil ik ditkeer dus voorkomen
.
Ik ga met mn vriendin en die wilde absoluut niet tijdens studieweek, dus dan houd het sowieso op helaasquote:Op zaterdag 4 november 2006 20:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Gewoon goed naar je tentamens plannen als je de wintersport boekt.
En anders jezelf gewoon ziekmelden. Kun je er niets aan doen dat je dat mondeling mist. Vooral als het mondeling op dinsdag is en je meldt je maandag al ziek (vroeger verdachten ze mij er nog wel eens van dat ik het expres deed. vandaar)
Op vakantie met vriendinquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga met mn vriendin en die wilde absoluut niet tijdens studieweek, dus dan houd het sowieso op helaas.
Zij gaat op ski's en ik heb d'r nog even op een cursus geschopt voor gevorderde skiersquote:Op zaterdag 4 november 2006 21:32 schreef Komakie het volgende:
[..]
Op vakantie met vriendin
Vrouwen houden alleen maar op...
Of je vriendin moet Hannah Teter heten ofzo
Houd ons op de hoogte!quote:Op zondag 5 november 2006 01:03 schreef ForumGek het volgende:
ookal heb ik een behoorlijke haat/liefde verhouding met mijn zus, ik hoop dat dat goed komt.
Alle 3 topgebieden. Ben in alle 3 geweest (zij het slechts 1 afdaling in Val Tho, degenen die deze reeks wat langer volgen kennen het verhaal) en beviel allemaal prima.quote:Op zondag 5 november 2006 01:03 schreef ForumGek het volgende:
Wij (zus en ik) zijn een klein gebied gewend. Waarbij je dus gewoon alleen maar dezelfde afdaling maakt eigenlijk. Dus dat is niet zo het probleem, alles waar we naartoe gaan is groter dan wat we gewend zijn. Dus wanneer we naar Val Thorens toe gaan hebben we denk ik wel genoeg aan de lift van Val Thorens alleen.
Een hip en vers Aprés ski gebied hoeven we ook niet, we gaan tenslotte buiten de vakantie (19 januari dus) en ons budget laat het waarschijnlijk ook niet toe. (niet als ik eerst nog een nieuw board wil + helm).
Val Thorens is dus iedereen goed over te spreken. Nu nog meningen over Alpe D'huez en Les Deux Alpes. We gaan morgen beslissen aangezien de busritten anders vol zijn en de appartementen, dus het is wel een redelijk vlot besloten vakantie, maar heb er wel zin in !
ookal heb ik een behoorlijke haat/liefde verhouding met mijn zus, ik hoop dat dat goed komt.
Slaap lekker !
Val Thorens is een mooi gebied met super offpiste. Groot dorp met veel winkels en kroegen, maar alles heel goed op het board te bereiken. De pistes van Val Tho zijn erg mooi en gevarieerd. Ze liggen met zijn alle in de hoek van het gebied, dus het is heel duidelijk waar de pas Val Tho ophoudt en de pas Les Menuires begint. Ik zou zelf de noodzaak niet zien om je pas uit te breiden. Dat is vanuit andere plaatsen in het gebied wellicht interessanter. Omdat Val Tho helemaal in de hoek ligt moet je flinke afstanden overbruggen om in andere hoeken van het gebied te komen. Daarvoor heb je een aantal mooie pistes (die je dus vaak moet nemen). Zelfde verhaal dus als je een aantal pistes in het gebied van Val Tho zelf vaak neemt.quote:Op zondag 5 november 2006 10:53 schreef ForumGek het volgende:
Maar je bent in ze alle 3 geweest, en welke beviel jou het meeste?
Dan gaat het dus om drukte bij de lifte, variëteit in de pistes, veel liften (stoeltjes, geen sleepliften), prijstechnisch niet zo duur op de piste als ik daar wat wil eten. Sfeer en of er een funparkje is voor beginners lijkt mij wel leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |