abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 november 2006 @ 15:42:31 #271
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_43207100
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:36 schreef notepad het volgende:

[..]

Voor de geinteresseerden, dat had volgens mij te maken dat er vooral veel geboortes waren in de landelijke gebieden (lees: provincie), en daar leven natuurlijk ook meer ooievaars. Maar om nu te te stellen dat het geboortecijfer afhankelijk is van het aantal ooievaars is natuurlijk niet juist.
Waarom niet. Ooievaars brengen de baby's of is de groei van kool expolsief gestegen? Bewijs maar is dat niet zo is
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_43207577
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

de combinatie van goed en goedkoop gaat meestal niet zo goed samen Je schoenen zijn echt heel belangrijk, waarschijnlijk het belangrijkste deel van je hele set-up.

Doe niet te dikke sokken aan en pas gewoon heel veel schoenen, hou ze een tijdje aan, loop er een stukje op en let goed op knelpunten. Kies een schoen die redelijk stevig is want hij zal na verloop van tijd iets van zijn stijfheid verliezen. Koop ze ook iets aan de krappe kant, het is goed als bij het passen je teen net de voorkant raakt, want ze worden iets ruimer, je loopt ze iets uit.

een advies is lastig te geven, daarvoor verschillen voeten teveel. Merken die goede schoenen maken zijn oa Burton, 32 en Salomon. Salomon's zijn wat smaller, 32's wat breder en Burton zit er tussen in.
Ik heb zelf een hoop boots gepast en uiteindelijk zaten de 32's bij mij het lekkerst. Ik heb behoorlijk brede voeten dus dat klopt dan wel. Ik heb besloten om niet te bezuinigen op m'n boots (ik heb nog geen eigen board) waardoor ze bijna even duur zijn als m'n hele wintersportvakantie
Maar ik heb al zwakke knieeen dus het leek mij verstandig om maar gewoon voor de hele goede (en dure) te gaan.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_43207831
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:59 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Ik heb zelf een hoop boots gepast en uiteindelijk zaten de 32's bij mij het lekkerst. Ik heb behoorlijk brede voeten dus dat klopt dan wel. Ik heb besloten om niet te bezuinigen op m'n boots (ik heb nog geen eigen board) waardoor ze bijna even duur zijn als m'n hele wintersportvakantie
Maar ik heb al zwakke knieeen dus het leek mij verstandig om maar gewoon voor de hele goede (en dure) te gaan.
Die Lashed zijn mooi En 32's gaan lang mee.
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:28:47 #274
71115 Rnej
I walk the line
pi_43208381
mijn ratio is eng ... hoog
  vrijdag 3 november 2006 @ 18:12:15 #275
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43211032
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:59 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Jij gaat op vakantie voor, pak em beet, 300 euro
Hoe doe je dat

Anyway, goede keuze om daar niet op te bezuinigen. Kentaro zei "waarschijnlijk het belangrijkste" maar naar mijn mening zijn goeie schoenen zeker weten het belangrijkste van allemaal.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 3 november 2006 @ 18:14:24 #276
71115 Rnej
I walk the line
pi_43211080
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:12 schreef Komakie het volgende:

[..]

Jij gaat op vakantie voor, pak em beet, 300 euro
Hoe doe je dat

Anyway, goede keuze om daar niet op te bezuinigen. Kentaro zei "waarschijnlijk het belangrijkste" maar naar mijn mening zijn goeie schoenen zeker weten het belangrijkste van allemaal.
inclusief huur is dat lekker cheap ja

ik zit 10 dagen in l2a voor 268 excl voedsel, (wel eigen materiaal dus)
pi_43211200
Ik betaal met kerst 350 euro ongeveer, excl voedsel en met eigen materiaal dus. En dan zitten we in een houten challetje

Mijn board zal nog wel een stuk duurder zijn denk ik .
pi_43211829
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 15:42 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Waarom niet. Ooievaars brengen de baby's of is de groei van kool expolsief gestegen? Bewijs maar is dat niet zo is
Volgens mij heeft mama jou nog wat uit te leggen...
pi_43217412
dag mede snowboardes
pi_43220132
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:18 schreef Sport_Life het volgende:
Ik betaal met kerst 350 euro ongeveer, excl voedsel en met eigen materiaal dus. En dan zitten we in een houten challetje

Mijn board zal nog wel een stuk duurder zijn denk ik .
best duur, ik betaal 300 inclusief eten
  zaterdag 4 november 2006 @ 00:13:09 #281
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43221845
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Alle toppers hebben 0.43
Hear, hear!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 4 november 2006 @ 00:26:50 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43222233
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 22:07 schreef mister_dog het volgende:
dag mede snowboardes

ik was net nog ff bij de sale van Ripstar. (ff voor de duidelijkheid: er was een sale van ripstar in skatepark Rotterdam. Doen ze oude spullen weg enzo. Nog btje ouwehoeren en chillen enzo. Je kent het wel )
Was wel gezellig. Ik kwam nog wat gasten tegen van de landesopleiding en wat andere oude bekenden.

Sjoerd had het nog over een tripje naar Zweden half April. We konden nog wel mee. Kost wel 2000 euro. Maar wel 3 dagen heliboarden en nog allemaal ander spul erbij. Het is goedkoper dan zelf regelen enzo.

Maar 2000...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_43222832
Ik had de folder van die sale idd binnengekregen, was het nog wat ?

¤2000, tjah. Als je dat in Januari weet dan kan je er voor gaan sparen en rekening mee houden, dan ben je voor je gevoel niet zo heel veel kwijt ineens. Maar dat is toch wel all-inclusive? ?
Fingerspitzgefühl
  zaterdag 4 november 2006 @ 00:56:59 #284
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43222911
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 00:53 schreef ForumGek het volgende:
Ik had de folder van die sale idd binnengekregen, was het nog wat ?

¤2000, tjah. Als je dat in Januari weet dan kan je er voor gaan sparen en rekening mee houden, dan ben je voor je gevoel niet zo heel veel kwijt ineens. Maar dat is toch wel all-inclusive? ?
Wel redelijk all-inclusive ja

Probleem is niet wanneer ik het weet. Ik weet nu al hoeveel het kost en dat ik misschien wel mee wil. Maatje van me wil ook wel. Maar ja, voor ons allebij is het "slechts" een kwestie van geld

Daarnaast is het voor mij ook lastig omdat ik naar Oostenrijk ga he. Nog 1 maandje ff geld binnen sprokkelen en dan wordt de geldberg de eerst komende 4 maanden alleen maar kleiner...

Ik heb wel geregeld dat ik naar de afsluitingsweek kan in Valtho (jep, er ook nog eens bij...)
pi_43223532
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:20 schreef Kentaro het volgende:

[..]

best duur, ik betaal 300 inclusief eten
ik heb ook een bus erbij (nou ja, de reis dan ) etc. Buiten de vakanties om is het allemaal veel goedkoper, maar ik ga mn studie niet weer in gevaar brengen (vorig jaar maar nét goed gegaan )
  zaterdag 4 november 2006 @ 12:11:53 #286
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43229171
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 01:27 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

ik heb ook een bus erbij (nou ja, de reis dan ) etc. Buiten de vakanties om is het allemaal veel goedkoper, maar ik ga mn studie niet weer in gevaar brengen (vorig jaar maar nét goed gegaan )
Buiten de vakanties gaan en in de vakanties meer doen aan je studie. Meer boarden (door kleinere rijen bij de liften), minder irritatie (door minder spastics) en met de studie gaat het prima
pi_43236283
Vorig jaar had ik een mondeling Spaans in de week dat ik een wintersport vakantie had geboekt, kon met geen enkele mogelijkheid de docent zover krijgen om het een andere keer te doen. Toch maar wezen boarden, en uiteindelijk bleek dat ze die week ziek was, dus mondeling ging niet door . Maar dat wil ik ditkeer dus voorkomen .
pi_43240552
Ik ben vandaag met mijn zus wezen kijken in boeken van reisorgani's, en we zijn tot 3 plaatsen gekomen (zij heeft tegoedbon van ¤250 bij vertrekpunt.nl, dus we moeten via daar. Maar dan in de winkel, de websites heeft niks tofs).

Maar de keuze is gebaseerd op een aantal dingen:
- Minimale hoogte als hoogste punt 2500M, dorp op 1500 ongeveer.
- Appartement op basis van 2 personen.
-Busreis
- Minimaal 150km piste.
- Vertrek op 19 januari met de bus.
- 6 dagen boarden.

En wij zijn tot de volgende plaatsen gekomen:
- Alpe D'huez
- Val Thorens
- Les Deux Alpes

Wat zijn jullie bevindingen van deze gebieden en hoe hebben jullie het ervaren? Mij persoonlijk lijkt Alpe d'huez het leukste. Dit komt omdat het gebied heel breed lijkt, en het wat kleiner (minder druk hopelijk) is dan de andere 2 oorden. Ook lijkt het dorp redelijk centraal te staan m.b.t. liften, en lijkt het een logisch ingedeelde berg. Als in, met de gondel helemaal omhoog, en van daaruit verder naar andere pistes/liften.

Is het nodig om voor Val Thorens de skipas te nemen voor het hele gebied? Of voldoet de Val Thorens pas ook? Die voor het hele gebied is namelijk wel erg duur ( ¤215 tegen ¤175).

Wij zijn 2 gevorderde boarders die van piste en off-piste houden. Dus redelijk veilige off-piste mogelijkheden mogen ook meegenomen worden in jullie oordeel !

Barst los mede fetishisten ! !
Fingerspitzgefühl
pi_43241154
Ik ben vorig jaar in ValTho geweest met kleine pas. Het is dat ik geen geld had, maar anders had ik wel grote pas genomen, voor 4 dagen is het leuk, daarna is het toch wat beperkt als je een beetje snel gaat. Dus ik zou wel grote pas nemen iig , is die paar tientjes wel waard.

Verder zijn al die gebieden wel leuk. Wat ik persoonlijk wel een erg gaaf gebied vond was Serre Chevalier, ben daar 2x geweest (1x skien, 1x snowboarden) en is redelijk groot, mooie pistes, zeker een aanrader!

Overigens is de apres ski in ValTho wel veel beter dan in Serre Chevalier (Villeneuve zaten wij), maar we waren in Serre met een groep van 50 dus we maakten de Yeti bar zelf gezellig . Op een paar verdwaalde Franse na was er verder niemand buiten onze groep daaro.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sport_Life op 04-11-2006 20:02:49 ]
pi_43241228
Over Alpe D'huez en Les 2 alpes kan ik helaas niks zeggen omdat ik daar nog nooit ben geweest, maar over Val Thorens daarentegen weer wel.

Val thorens moet je eigenlijk veel meer zien als les trois vallees, dus met les menuires en meribel erbij gerekent. Ik ben zelf 3 seizoen achter elkaar naar les menuires geweest, omdat naar onze mening een betere uitvalbasis is voor het hele gebied. Les menuires is daarnaast ook de goedkoopste optie van de drie plaatsen. De offpiste mogelijkheden zijn echt top, je kan een week in les trois vallees verblijven, heel de dag boarden en nauwelijks een piste tegenkomen.
De piste vond ik ook echt heel lekker, vooral vanwege de lengte en omdat er in het gebied onzettend veel mogelijkheden zijn.

De lifttijden zijn ook allemaal goed te doen(ik was zelf altijd in het hoofdseizoen) en eigenlijk zijn er maar weinig plaatsen op de piste zelf dat er echt sprake is van drukte. Er is ruimschoots genoeg ruimte om al die mensen op te vangen. Als je hiert naar toe gaat zou ik wel een skipas nemen voor het hele gebied, is de meerprijs echt waard! Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk louter positieve ervaringen aan heb overgehouden. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:14:35 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43241824
Ik heb me met 10 dagen Valtho prima vermaakt op de pas van alleen valtho.
Vraag is ff of je het niet erg vind om pistes meerdere keren per week te doen. Ik totaal niet maar goed.... Gebied alleen al vind ik groot zat. Ik hoef niet elke keer zo nodig een andere piste te zien. Ik pak er toch de lekkersten uit om die te boeken (of te jibben )

andere 2 weet ik niet zo veel van. Maar volgens mij zijn alle 3 echt goed...
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:15:55 #292
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43241886
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 17:10 schreef Sport_Life het volgende:
Vorig jaar had ik een mondeling Spaans in de week dat ik een wintersport vakantie had geboekt, kon met geen enkele mogelijkheid de docent zover krijgen om het een andere keer te doen. Toch maar wezen boarden, en uiteindelijk bleek dat ze die week ziek was, dus mondeling ging niet door . Maar dat wil ik ditkeer dus voorkomen .
Gewoon goed naar je tentamens plannen als je de wintersport boekt.
En anders jezelf gewoon ziekmelden. Kun je er niets aan doen dat je dat mondeling mist. Vooral als het mondeling op dinsdag is en je meldt je maandag al ziek (vroeger verdachten ze mij er nog wel eens van dat ik het expres deed. vandaar )
pi_43243848
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 20:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Gewoon goed naar je tentamens plannen als je de wintersport boekt.
En anders jezelf gewoon ziekmelden. Kun je er niets aan doen dat je dat mondeling mist. Vooral als het mondeling op dinsdag is en je meldt je maandag al ziek (vroeger verdachten ze mij er nog wel eens van dat ik het expres deed. vandaar )
Ik ga met mn vriendin en die wilde absoluut niet tijdens studieweek, dus dan houd het sowieso op helaas .
  zaterdag 4 november 2006 @ 21:32:36 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43244631
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:12 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ga met mn vriendin en die wilde absoluut niet tijdens studieweek, dus dan houd het sowieso op helaas .
Op vakantie met vriendin

Vrouwen houden alleen maar op...
Of je vriendin moet Hannah Teter heten ofzo
pi_43249920
Wij (zus en ik) zijn een klein gebied gewend. Waarbij je dus gewoon alleen maar dezelfde afdaling maakt eigenlijk. Dus dat is niet zo het probleem, alles waar we naartoe gaan is groter dan wat we gewend zijn. Dus wanneer we naar Val Thorens toe gaan hebben we denk ik wel genoeg aan de lift van Val Thorens alleen.

Een hip en vers Aprés ski gebied hoeven we ook niet, we gaan tenslotte buiten de vakantie (19 januari dus) en ons budget laat het waarschijnlijk ook niet toe. (niet als ik eerst nog een nieuw board wil + helm).

Val Thorens is dus iedereen goed over te spreken. Nu nog meningen over Alpe D'huez en Les Deux Alpes. We gaan morgen beslissen aangezien de busritten anders vol zijn en de appartementen, dus het is wel een redelijk vlot besloten vakantie, maar heb er wel zin in !

ookal heb ik een behoorlijke haat/liefde verhouding met mijn zus, ik hoop dat dat goed komt.
Slaap lekker !
Fingerspitzgefühl
pi_43251308
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 21:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Op vakantie met vriendin

Vrouwen houden alleen maar op...
Of je vriendin moet Hannah Teter heten ofzo
Zij gaat op ski's en ik heb d'r nog even op een cursus geschopt voor gevorderde skiers . Ik kom wel aan mn trekken hoor .
pi_43251329
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:03 schreef ForumGek het volgende:

ookal heb ik een behoorlijke haat/liefde verhouding met mijn zus, ik hoop dat dat goed komt.
Houd ons op de hoogte! . Ik moet er niet aan denken 10 dagen met mn zus op vakantie te moeten .
  zondag 5 november 2006 @ 02:33:13 #298
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43251407
quote:
Op zondag 5 november 2006 01:03 schreef ForumGek het volgende:
Wij (zus en ik) zijn een klein gebied gewend. Waarbij je dus gewoon alleen maar dezelfde afdaling maakt eigenlijk. Dus dat is niet zo het probleem, alles waar we naartoe gaan is groter dan wat we gewend zijn. Dus wanneer we naar Val Thorens toe gaan hebben we denk ik wel genoeg aan de lift van Val Thorens alleen.

Een hip en vers Aprés ski gebied hoeven we ook niet, we gaan tenslotte buiten de vakantie (19 januari dus) en ons budget laat het waarschijnlijk ook niet toe. (niet als ik eerst nog een nieuw board wil + helm).

Val Thorens is dus iedereen goed over te spreken. Nu nog meningen over Alpe D'huez en Les Deux Alpes. We gaan morgen beslissen aangezien de busritten anders vol zijn en de appartementen, dus het is wel een redelijk vlot besloten vakantie, maar heb er wel zin in !

Slaap lekker !
Alle 3 topgebieden. Ben in alle 3 geweest (zij het slechts 1 afdaling in Val Tho, degenen die deze reeks wat langer volgen kennen het verhaal) en beviel allemaal prima.

Ook buiten de vakantie kan je goed apres skieen hoor. Zij het in Frankrijk wat minder spectaculair dan Oostenrijk, maar aangezien dat niet bij de opties zit en dat budgettechnisch ook niet de bedoeling schijnt te zijn dat terzijde
pi_43253953
Maar je bent in ze alle 3 geweest, en welke beviel jou het meeste?

Dan gaat het dus om drukte bij de lifte, variëteit in de pistes, veel liften (stoeltjes, geen sleepliften), prijstechnisch niet zo duur op de piste als ik daar wat wil eten. Sfeer en of er een funparkje is voor beginners lijkt mij wel leuk.
Fingerspitzgefühl
  zondag 5 november 2006 @ 11:20:47 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43254350
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:53 schreef ForumGek het volgende:
Maar je bent in ze alle 3 geweest, en welke beviel jou het meeste?

Dan gaat het dus om drukte bij de lifte, variëteit in de pistes, veel liften (stoeltjes, geen sleepliften), prijstechnisch niet zo duur op de piste als ik daar wat wil eten. Sfeer en of er een funparkje is voor beginners lijkt mij wel leuk.
Val Thorens is een mooi gebied met super offpiste. Groot dorp met veel winkels en kroegen, maar alles heel goed op het board te bereiken. De pistes van Val Tho zijn erg mooi en gevarieerd. Ze liggen met zijn alle in de hoek van het gebied, dus het is heel duidelijk waar de pas Val Tho ophoudt en de pas Les Menuires begint. Ik zou zelf de noodzaak niet zien om je pas uit te breiden. Dat is vanuit andere plaatsen in het gebied wellicht interessanter. Omdat Val Tho helemaal in de hoek ligt moet je flinke afstanden overbruggen om in andere hoeken van het gebied te komen. Daarvoor heb je een aantal mooie pistes (die je dus vaak moet nemen). Zelfde verhaal dus als je een aantal pistes in het gebied van Val Tho zelf vaak neemt.

Les Deux Alpes is ook een hele mooie bestemming. Helaas zat ik er in een hard-pack week en heb ik dus de poeder niet gezien. Daar heeft het gebied met La Grave echter een superstek voor. Ik denk alleen niet dat ze La Grave al zo vroeg in het seizoen open doen, meestal pas in Februari. Het gebied zelf vond ik gaaf. Groot zat, mooie pistes al zitten er enkele hele vlakken stukken in. Je hebt eigenlijk een steile wand naar het dorp waar wat zwarte dalafdalingen over aankomen. Dan heb je een vlak stuk, waar beginners aanklooien en waar je kan oversteken naar andere stukken van het gebied (steppen als je niet goed genoeg bent). Boven dat vlakke stuk liggen alle pistes, met heel veel elementen voor Snowboarders (boardercrosses, kickers). Daarboven ligt de fantastische sneeuw van de Gletscher, daar is het weer vlak en zit je boven de 3000m. Geweldig carven daar.

In Val Tho heb ik mooiere sneeuw gehad en 5 dagen een gids, daar heb ik dus mooiere afdalingen gereden, maar het gebied Les Deux Alpes is minstens zo goed.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')