ach, sommige slappe planken rijden wel okay in de powquote:Op woensdag 1 november 2006 00:13 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Bellevue komt mij niet bekend voor en volgens mij ligt dat ook iets uit het centrum (dat niet zo groot is hoor). Maar de dichstbijzijnde (gratis) ski-bus gaat daar geloof ik maar 1 keer 's ochtends langs (ik meende die van 9:00) en 's middags ook dacht ik, en dan moet je toch wel 10 minuten lopen naar je hotel toe. Hotels die mij altijd wel wat leken:
Hotel Sonnenhof: eten wij elk jaar sowieso 2 keer, heerlijke frische forelle hebben ze daar en de führe mist is ook erg lekker. Erg aardige mensen die daar het restaurant runnen, hoe het hotel is weet ik niet, maar er zijn daar ook arrangementen te regelen met alles erop en eraan.
(Ferien)Hotel Alber: hét hotel van Mallnitz, wel erg saai en kak van binnen maar ook wel gezellig. Heeft ook sauna en zwembad en gym e.d. heeft ook een mooie ligging in het dorp, gewoon midden in het centrum dus.
Hotel 3 Gemsen: ziet er ook altijd wel leuk uit en heeft denk ik een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zit net als Alber midden in het centrum en ook dicht bij de loipen e.d.
Wanneer was jij van plan te gaan? Wij gaan namelijk 1 week voor de voorjaarsvakantie waarschijnlijk (uitgaande van Noorden van Nederland natuurlijk) !
Lijst van alle hotels/pensions in Mallnitz:
http://www.mallnitz.at/betriebe.phtml?arg_id=1
Over dat board van mij:
Ik heb momenteel dus een 156 all-mountain board maar ik vind hem te stijf/lang. Ik krijg hem nauwelijks op de tail/nose wanneer ik veel een kant op leun en ik vind het toch ook wel leuk om een wat speelser board te hebben. Daardoor keek ik dus naar een board dat kleiner is dan die ik nu heb. Daar zal ik dan wel off-piste eigenschappen voor in moeten leveren maar dat is dan maar zo. Als je hard genoeg gaat blijf je off-piste ook wel drijven !![]()
Toen ik 11 was en ongeveer 1m55 ofzo had ik een plank van 167cm.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:03 schreef Rnej het volgende:
[..]
over boardlengtes gesproken
k heb een keer een meid van 50 kilo op mijn T6 gezet .... werkte op zich wel...![]()
Dat komt meer door de stijfheid dan door de plank zelf. Of je hangt gewoon niet ver genoeg.quote:Op woensdag 1 november 2006 00:13 schreef ForumGek het volgende:
Ik heb momenteel dus een 156 all-mountain board maar ik vind hem te stijf/lang. Ik krijg hem nauwelijks op de tail/nose wanneer ik veel een kant op leun en ik vind het toch ook wel leuk om een wat speelser board te hebben. Daardoor keek ik dus naar een board dat kleiner is dan die ik nu heb. Daar zal ik dan wel off-piste eigenschappen voor in moeten leveren maar dat is dan maar zo. Als je hard genoeg gaat blijf je off-piste ook wel drijven !![]()
vergeet niet dat die hardboot units maar 18 cm breed zijn hequote:Op woensdag 1 november 2006 09:29 schreef XL het volgende:
[..]
Toen ik 11 was en ongeveer 1m55 ofzo had ik een plank van 167cm.![]()
Dat was toen nog heel gewoon, skischoentjes aan en vlammen op die plank.
ik zou me meer druk maken of er ruimte is voor leuke leerlingenquote:Op woensdag 1 november 2006 12:05 schreef Komakie het volgende:
woohooo
mailtje gehad met het antwoord op mijn vraag in welk huis ik kom te zitten.
Het zou eerst zo zijn dat ik gewoon 2km uit het dorp zou zitten, maar nu zit ik in een hotel op de rand van het dorp
Ik ben benieuwd hoe mijn kamer eruit ziet. Hopelijk genoeg ruimte voor mijn computer
Computer is niet zo groot, maar het 24" beeldscherm is redelijk aan de maatquote:Op woensdag 1 november 2006 12:12 schreef Bolter het volgende:
Weet niet wat voor computer jij hebt maar dat zal meestal toch wel passen
Geen probleem, ik heb minimaal een 1 persoonsbed tot mijn beschikking (zonder dat me kamergenoot in de weg ligtquote:Op woensdag 1 november 2006 12:29 schreef Rnej het volgende:
[..]
ik zou me meer druk maken of er ruimte is voor leuke leerlingen![]()
* noteert *quote:Op woensdag 1 november 2006 12:54 schreef Komakie het volgende:
Geen probleem, ik heb minimaal een 1 persoonsbed tot mijn beschikking (zonder dat me kamergenoot in de weg ligt) en aangezien ik toch op meisjes van rond de 1.70m val zal dat niet zo'n probleem zijn.
Daarnaast belangrijke regel van het leraarwezen in de kroeg : Als je met een leerling wil knallen, zorg ervoor dat je dat bij haar doet. Mocht het messy worden moet het kamermeisje van het hotel het opruimen en niet jij
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 23:05 schreef Basje_B het volgende:
Forumgek: 1.70m - 60kg
Komakie: 1.92m - 90kg
Rnej: 1.92m - 116 kg .. maat 12
Beerke: 1.89 - 111kg
XL: 185cm - 67 kg
Sjors
Kentaro
Bas: 1.75 m - +/- 80 (moet nog af voor de winter )
Dit is een hele belangrijke op kroegtechnisch gebied. Kan je een hoop werk schelen. De overgehouden tijd kun je in nog meer kroeg stekenquote:Op woensdag 1 november 2006 12:55 schreef Rnej het volgende:
[..]
* noteert *
(alvast voor als ik mn seizoen ga doen.. handige info)
hmmm ligt allemaal lekker uit elkaar. Of ze zijn heel groot, of ze zijn relatief klein (tenminste.... voor de groten danquote:Op woensdag 1 november 2006 13:38 schreef Kentaro het volgende:
Forumgek: 1.70m - 60kg
Sjors
Kentaro: 175 -70 kg
Inderdaad zeg, ik ben de enige normale hierquote:Op woensdag 1 november 2006 15:15 schreef Komakie het volgende:
hmmm ligt allemaal lekker uit elkaar. Of ze zijn heel groot, of ze zijn relatief klein (tenminste.... voor de groten dan) Op XL misschien na...
Dat heb ik nooit gezegdquote:Op woensdag 1 november 2006 15:19 schreef XL het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, ik ben de enige normale hier![]()
quote:Op woensdag 1 november 2006 15:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ohwja en doe het safe natuurlijk he. Altijd backprotector en helm op
Met je impactshort wordt het wat lastig... zit er iets voor enzoquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Lawinepieper/ impactshort/ bitje/ polsbeschermers/ goggle/ railguards op.
Of je doet het alla Stefan Postmaquote:Op woensdag 1 november 2006 16:16 schreef Komakie het volgende:
[..]
Met je impactshort wordt het wat lastig... zit er iets voor enzo
Nog niet gezienquote:Op woensdag 1 november 2006 16:17 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Of je doet het alla Stefan Postma
en je bandana voor... never drop your steez... even if you drop your pantsquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef Basje_B het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Lawinepieper/ impactshort/ bitje/ polsbeschermers/ goggle/ railguards op.
quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
en je bandana voor... never drop your steez... even if you drop your pants
"If the temperature drops, The bullshit freestyle stops"quote:Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef Rnej het volgende:
kan allebei...methinks
heb t trouwens van een bandana-ad van santa cruz
"if the temperature's dropped, it doesn't mean you have to drop your steez"
zoiets
God, die ga ik in het weekeind gebruiken.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef Rnej het volgende:
[..]
en je bandana voor... never drop your steez... even if you drop your pants
bestaan er nog planken slapper dan de cruzer?quote:Op donderdag 2 november 2006 05:17 schreef PPAUL het volgende:
heej, dudes ik heb dit topic is ff doorgelezen, en nu zit ik met de vraag wat is voor mij de beste lengte qua bord.. ik snowboard nu 6 jaartjes.. heb zelf 2 snowboards burton cruzer en nog een van burton maar welke geen idee.. ik geloof dat die burton cruzer (huidige board) 162 is.. (groter is niet mogelijk toch?) mijn andere burton board is 154?!? (zoeits in idergeval iets met 150) nu is mijn vraag dus wat is de beste lengte om dan te pakken.. als ik gewoon beetje "speels" wil boarden.. poeder sneeuw tricks etc..
ik weeg 65 kg
en ben 1.78
burton cruzer is geloof ik aardig stug, in tegenstelling tot die ander..
ik hoop dat jullie me een beetje advies kunnen geven
quote:Op woensdag 1 november 2006 19:04 schreef Rnej het volgende:
kan allebei...methinks
heb t trouwens van een bandana-ad van santa cruz
"if the temperature's dropped, it doesn't mean you have to drop your steez"
zoiets
quote:Forumgek: 1.70m - 60kg
Sjors 178 cm - 73 kg
Kentaro: 175 -70 kg
zal wel geen slappere plank zijn danquote:Op donderdag 2 november 2006 08:02 schreef Rnej het volgende:
[..]
bestaan er nog planken slapper dan de cruzer?![]()
burton cruzer is een heeeeel slap poederplankje... op zich wel een okay plankje, maar als je niveau hoger wordt heb je er niet zoveel meer aan...
een allround plankje voor jouw gewicht zou een 158 tot maximaal 160 zijn, en dan een stuk stijver dan wat je al hebt, dan kan je in principe alles ermee... (vooral scheuren en poeder wordt een stuk fijner)
als je wil railen moet je m ietsje milder nemen... (burton air... bijv... een custom is net iets stijver weer.. enzovoorts)
maar het is ook afhankelijk van hoe goed je bent natuurlijk.... en waar je de nadruk op wil leggen
de custom is een prachtige allround plank... net als de nitro team bijv ...
ik zou zeggen 156/158 . ..en afhankelijk van wat je ermee wil .. als je net iets vaker in t park te vinden bent zou ik iets korter nemen.. als je vooral wil knallen en poederen.. iets langer![]()
![]()
t was een understatement hoor, er zijn wel slappere planken, maar de cruzer is iig erg slapquote:Op donderdag 2 november 2006 10:37 schreef PPAUL het volgende:
[..]
zal wel geen slappere plank zijn danet probleem is dat ik nu in indonesie zit dus kan niet even checken welke het precies is.. maar neem ze allebei wel mee op wintersport en ga wel is ff kijken wat ik nu fijner vind..
ik ben niet vaak te vinden in et park maar heb wel de intentie om meer die kant op te gaan. dus een 156/158 plank zal dan wel goed te doen zijn? aangezien ik dan tussen in zit..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |