abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 00:09:47 #121
72282 360sjors
King of the Hill
pi_43054456
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:31 schreef XL het volgende:
Eigenlijk hoop ik een beetje op een link die rechtstreeks de open ruimte in het reserveringssysteem rond oud en nieuw van een geschikt hotel laat zien.
Je lijkt me capabel genoeg om je eigen onderzoek te regelen Werken voor je gratis vakantie swa
  maandag 30 oktober 2006 @ 00:33:14 #122
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43055144
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 00:09 schreef 360sjors het volgende:
Werken voor je gratis vakantie swa
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_43057782
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 22:31 schreef XL het volgende:
Eigenlijk hoop ik een beetje op een link die rechtstreeks de open ruimte in het reserveringssysteem rond oud en nieuw van een geschikt hotel laat zien.
Dat is typisch die Flow mentaliteit
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:01:21 #124
71115 Rnej
I walk the line
pi_43058248
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Dat is typisch die Flow mentaliteit
idd

voor een dubbeltje op de 2e rang zitten
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:30:28 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43058653
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

idd

voor een dubbeltje op de 2e rang zitten
Hey hey! Flows zijn wel wat duurder dan het spreekwoordelijke dubbeltje. Daar kan Burton nog een puntje aan zuigen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:43:51 #126
71115 Rnej
I walk the line
pi_43058871
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:30 schreef XL het volgende:

[..]

Hey hey! Flows zijn wel wat duurder dan het spreekwoordelijke dubbeltje. Daar kan Burton nog een puntje aan zuigen.
true, er bestaan flows van 430 euro...
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:51:16 #127
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43059001
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:43 schreef Rnej het volgende:

[..]

true, er bestaan flows van 430 euro...
maar dan heb je ook wat
pi_43059075
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 21:03 schreef XL het volgende:

[..]

Zell am See is hetzelfde gebied als Kaprun en daarmee al bezocht. Ik vind de heuvel waar je kan boarden nog wel betrekkelijk leuk. Het dorp echter is meer een stad. Dat wil ik niet. Volgens mij het enige wintersportgebied waar ik geweest ben met een McDonalds
Ik ga dit jaar naar Zell am See. Wat ik uit jou bericht opmaak is dus, dat het boarden er wel goed is? Veel off/piste? Is er een mooi park te vinden?
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_43059723
XL: Neem eens een kijkje in Mallnitz, wij komen er al 10 jaar en dat is niet zonder reden. Voor de aprés ski hoef je het niet te doen (er zijn wel 2 tentjes in het dorp). Maar voor de gezelligheid wel, het is een relatief klein dorpje waar veel gezinnen komen met jongere kinderen. De off-piste mogelijkheden zijn fenomenaal. Er is bijna meer off-piste dan piste, en aangezien het in een dalletje ligt en op 2600 is het ook wel goed te doen met de sneeuw !

Ook zijn er diverse loipes die je ouders af zouden kunnen gaan, je zusje zou zich echter het meest gaan vervelen, maar dat doet ze op elke plaats denk ik !

Neem eens een kijke op de website: www.mallnitz.at.

Ook omdat het een kleiner dorp is en niet zo mega toeristisch (zitten wél veel nederlandse gezinnen en zo nu en dan een schooltje) zijn de prijzen ook nog wel oké. Het meest luxe hotel valt denk ik nog binnen jullie prijscategorie, en dan heb je dus wél een sauna .e.d en een gym enzo !
Fingerspitzgefühl
pi_43062882

tvp op pagina 3.....
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:43:54 #131
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43062890
Ik ken iemand die vorig seizoen in Mallnitz gewerkt heeft
die was er erg over te spreken... Verder kan ik er weinig over vertellen.

Nog 5 weekjes en dan ben ik een vrij man
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_43068664
Silvretta Nova en dat gebied dat er omheen zit,Montafon heet het, is dat niks? heel Veel kilometers piste, heel veel kilometers offpiste, 100 km langlaufloipes en redelijk dichtbij. Daarnaast is het sneeuwzekerder dan tirol en er komen niet zoveel nederlanders . Dat is toch een mooi pluspuntje.

Even wat info: http://www.wintersporters.nl/skigebieden/montafon
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:05:49 #133
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43075685
WWOOOHHHÕOOO!!!

Ik heb me jas binnen

En hij is vet
Zakken te over. Sterk materiaal en voor elk dingetje een vakje. Daarnaast zit hij erg lekker.

Het Ipod gedeelte ziet er ook wel goed uit. het is draadloos. dus er zit een draadloze ontvanger op je Ipod aangesloten. Ik heb een afstandsbediening erbij gekregen waarmee ik hem dan kan bedienen. De bediening is los (net als de ontvanger) dus ik kan hem ook op afstand besturen als hij aan de stereo ligt ofzo
De ontvanger kun je in een vakje op je linkerborst doen. De afstandsbediening gaat in een houdertje met drukknopjes erop. Daar kun je het volume, nummer en pauze/spelen regelen

Enige nadeel van de jas vind ik dat ik al een paar keer mis gedrukt heb op de drukknopjes. Vooral de play knop is wat lastig soms. Ze zijn ook vrij klein dus het is ff oefenen
Maar verder echt heel hele vette jas
Dik tevreden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_43076752
Jow, ik ben ook weer op DE fok pagina beland, na een "lang" week je Kaprun. Ben alweer druk bezig met mn stage, dus het gewone leventje is al weer op gang.

Het was echt een coole week, met als eenigste minpuntje mn valpartij bij de shulerfahrt, wat ook wel gelijk dan weer de grootste domper in de sneeuw ooit is geweest . Maargoed verder wel veel geleerd en bovendien heb ik nu weer een excuus om in december weer een poosje weg te gaan. (voor de herkansings bochtjes).

T was verder een leuke groep, heb Rnej vaak gesproken en veel geleerd over zn plank . mn techniek bijgespijkert en weet nu alle grondbeginselen wel te vertellen. Wat ik wel minder vond was het algehele niveau van de opleinding, pff mn school is toch wel andere koek (Sporthogeschool). Terwijl ik dacht dat ze in Oostenrijk juist strengere opleidingen verzorgde. (leuk was ookwel dat mn leraar dezelfde opleiding deed en in mn appartement zat)

Kortom, jammer dat ik viel, wel een super week gehad.. Gaan we in ieder geval vaker doen, moet ik wel veel meer op mn plank gaan staan, maja dat mag het probleem niet worden
  maandag 30 oktober 2006 @ 19:45:57 #135
71115 Rnej
I walk the line
pi_43077318
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:30 schreef Bramvanlith het volgende:
Jow, ik ben ook weer op DE fok pagina beland, na een "lang" week je Kaprun. Ben alweer druk bezig met mn stage, dus het gewone leventje is al weer op gang.

Het was echt een coole week, met als eenigste minpuntje mn valpartij bij de shulerfahrt, wat ook wel gelijk dan weer de grootste domper in de sneeuw ooit is geweest . Maargoed verder wel veel geleerd en bovendien heb ik nu weer een excuus om in december weer een poosje weg te gaan. (voor de herkansings bochtjes).

T was verder een leuke groep, heb Rnej vaak gesproken en veel geleerd over zn plank . mn techniek bijgespijkert en weet nu alle grondbeginselen wel te vertellen. Wat ik wel minder vond was het algehele niveau van de opleinding, pff mn school is toch wel andere koek (Sporthogeschool). Terwijl ik dacht dat ze in Oostenrijk juist strengere opleidingen verzorgde. (leuk was ookwel dat mn leraar dezelfde opleiding deed en in mn appartement zat)

Kortom, jammer dat ik viel, wel een super week gehad.. Gaan we in ieder geval vaker doen, moet ik wel veel meer op mn plank gaan staan, maja dat mag het probleem niet worden

en:

idd...

blijf erbij dat er mensen tussen zitten die die anwarter echt niet verdienen.. (niet veel overigens)
en dan is het extra lullig dat als een goeie 1x valt t gelijk over en sluiten is
pi_43078700
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:45 schreef Rnej het volgende:

[..]

en:

idd...

blijf erbij dat er mensen tussen zitten die die anwarter echt niet verdienen.. (niet veel overigens)
en dan is het extra lullig dat als een goeie 1x valt t gelijk over en sluiten is
Naja dat misschien ook, maar dat bedoel ik niet. het gaat er meer om dat ik de opleiding vanuit de OSV slecht vindt. Je moest eens weten wat wij moeten kunnen om les te mogen geven... Bij wijze van spreken al bij een tik spelletje. En omdat het snowboarden ver van huis is (zo van, wouw snowboard leraar) vindt ik dat niveau wat dat betreft tegenvallen. (misschien ook wel omdat ik berg gidsen heb gesproken die zo'n hoge pet van Oostenrijkse opleidingen hadden)

Maar ik ga wel gewoon lekker door hoor , moet toch papiertjes hebben wil ik ook les gaan geven...

edit: daarnaast ben ik niet zo goed hoor, zal nog echt veel moeten oefenen voordat ik verder kan met bijv landes, heb dat al wel weer gezien, of ik heb een iet wat negatief zelf beeld en wil perfectie, wat ook niet slecht is... Vondt mezelf namelijk niet beter dan gemiddeld, anders val je bovendien ook niet

[ Bericht 11% gewijzigd door Bramvanlith op 30-10-2006 20:25:50 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:06:30 #137
71115 Rnej
I walk the line
pi_43080885
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:17 schreef Bramvanlith het volgende:

[..]

Naja dat misschien ook, maar dat bedoel ik niet. het gaat er meer om dat ik de opleiding vanuit de OSV slecht vindt. Je moest eens weten wat wij moeten kunnen om les te mogen geven... Bij wijze van spreken al bij een tik spelletje. En omdat het snowboarden ver van huis is (zo van, wouw snowboard leraar) vindt ik dat niveau wat dat betreft tegenvallen. (misschien ook wel omdat ik berg gidsen heb gesproken die zo'n hoge pet van Oostenrijkse opleidingen hadden)

Maar ik ga wel gewoon lekker door hoor , moet toch papiertjes hebben wil ik ook les gaan geven...

edit: daarnaast ben ik niet zo goed hoor, zal nog echt veel moeten oefenen voordat ik verder kan met bijv landes, heb dat al wel weer gezien, of ik heb een iet wat negatief zelf beeld en wil perfectie, wat ook niet slecht is... Vondt mezelf namelijk niet beter dan gemiddeld, anders val je bovendien ook niet
ik ben ook vaak genoeg op mn bek gegaan met schulefahren, net als ieder ander... die prufung is een momentopname, en dan moet t goed.. dus denk dat het niet zoveel met niveau te maken heeft als met pech.....

en daarnaast...

denk dat in vergelijking met andere landen de oostenrijkse opleiding misschien wel goed is... maar idd.. t was nou niet echt wat je noemt superdiepgaand ofzo...
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:14:09 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43081299
Je moet niet vergeten dat het om een opleidinkje van 10 dagen gaat. Je kunt er niet heel veel van verwachten. Daarnaast leer je toch wel meer dan dat je op het eerste gezicht door hebt.

maar dan nog wordt je gewoon klaargestoomd om beginners les te geven, niet meer niet minder. Doe de truukjes die ze je daar leren en je komt een heel eind.
Dan moet je nog redelijk kunnen boarden maar je hoeft niet echt erg goed te zijn. Het eerste seizoen waren er 2 leraren bij ons die konden alleen maar korte bochten naar beneden rijden en beginnersbochten voor doen. Daarnaast klooiden ze wel leuk mee, maar ze waren niet echt erg goed ofzo.

De Landes is een heel stuk lastiger. Veel zwaarder voor je eigen kunnen voornamelijk. Je moet eerst een tijdje lesgeven en goed vrij kunnen boarden en dan kun je aan je landes beginnen.
Je moet bijvoorbeeld kunnen carven. Maar niet een beetje snijden. Je moet het zo goed als foutloos doen omdat je er in moet kunnen lesgeven. Net als de andere vormen. Je moet ze gewoon zelf foutloos (of zo goed als) kunnen uitvoeren voordat je daaraan kunt beginnen.

Daarnaast moet je eigen kunnen goed zijn. Poeder rijden, verspoord terrein rijden, stijle, verspoorde hellingen rijden (iets meer dan 60% was de helling die wij moesten nemen) en foutloos piste rijden.

Rnej, ken je die afdaling in Kaprun dat je eerst met die grote gondel omhoog moet (waar 50 man ofzo in kunnen) en daarna met een treintje weer een stukje naar beneden gaat? Dan kom je op een blauwe piste uit geloof ik. Als je niet met dat treintje naar beneden gaat kun je een afdaling maken. Je komt dan boven het funpark uit. Het is een hele stijle afdaling. Dat was de afdaling voor ons eigen kunnen.
De grapjassen zeggen dan ook gewoon "zo hard mogelijk eraf, maar wel technisch". Hetzelfde doen ze bij het minder stijle verspoorde stuk (ongeveer niveau rode piste door verspoord terrein). Je moet zo hard mogelijk en zo veel mogelijk carven. Grote bochten rijden. Je mag halverwege over gaan op korte bochten maar moet wel vloeiend gebeuren. Best lastig

anyway, balen dat je het niet gehaald hebt. Vallen bij schulefahrt is echt dodelijk.
Maar als je het in december alsnog haalt dan heb je het maar wel
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:24:55 #139
71115 Rnej
I walk the line
pi_43081965
die route was nie open... :|
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:26:33 #140
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43082070
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:06 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik ben ook vaak genoeg op mn bek gegaan met schulefahren, net als ieder ander... die prufung is een momentopname, en dan moet t goed.. dus denk dat het niet zoveel met niveau te maken heeft als met pech.....

en daarnaast...

denk dat in vergelijking met andere landen de oostenrijkse opleiding misschien wel goed is... maar idd.. t was nou niet echt wat je noemt superdiepgaand ofzo...
Ze kunnen vooral bij je eigen kunnen nog wel een beetje sjoemelen. Als jij de hele week goed rijdt (dus tegen een 1 aan zit) en je gaat op je smoel met de prüfung dan laten ze je echt niet zakken. Krijg je niet een hoog cijfer maar je gaat wel door.

Ik moet zeggen dat ik schulefahren ook bijna verkloot had toen. Het ging gewoon niet lekker. Ik had die week training van Sjoerd en die zei echt zo van "de hele week zit je op een 1 met je schulefahren en nou liep je echt te klooien. Ik kon er niet meer van maken dan een 3"
Kortom, het zag er gewoon niet uit

Wel grappig dat ik bij me landes een 2 had voor me schulefahren. Hoger dan bij de anwarter
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:27:28 #141
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_43082131
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:24 schreef Rnej het volgende:
die route was nie open... :|
Dacht ik al. Ligt sowieso volgens mij nooit echt veel sneeuw. Nu al helemaal niet.
Komt ook nooit een pistebully.

Maar heb je gezien hoe stijl hij was? Vond het echt vet. Daar leef ik voor
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:33:25 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43082462
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dacht ik al. Ligt sowieso volgens mij nooit echt veel sneeuw. Nu al helemaal niet.
Komt ook nooit een pistebully.

Maar heb je gezien hoe stijl hij was? Vond het echt vet. Daar leef ik voor
Ik heb hem in mei gereden. Mijn reisgenoot destijds geeft ook lessen, maar die vond dat helemaal niet grappig, zoals dat er toen bij lag. Ik vind dat ook prachtig.
pi_43082956
Leuke verhalen lees ik hier over lessen volgen enzo, leraar worden

Oja, nieuw helmpje opgepikt vandaag:

maandag 30 oktober 2006 @ 22:17:51 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_43084828
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:26 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ze kunnen vooral bij je eigen kunnen nog wel een beetje sjoemelen. Als jij de hele week goed rijdt (dus tegen een 1 aan zit) en je gaat op je smoel met de prüfung dan laten ze je echt niet zakken. Krijg je niet een hoog cijfer maar je gaat wel door.

Ik moet zeggen dat ik schulefahren ook bijna verkloot had toen. Het ging gewoon niet lekker. Ik had die week training van Sjoerd en die zei echt zo van "de hele week zit je op een 1 met je schulefahren en nou liep je echt te klooien. Ik kon er niet meer van maken dan een 3"
Kortom, het zag er gewoon niet uit

Wel grappig dat ik bij me landes een 2 had voor me schulefahren. Hoger dan bij de anwarter
ik ken t

op de videoanalyse zag mijn driftschwung pro eruit : "wie aus einem textbook" ....

en bij de prufung ging het ZOOOOOOOOOOO kut .... (een 4 dus, mijn enige lage cijfer....)
pi_43086800
Ik snap het hele verhaal wel, daarom moet er vooral nog veel aan men techniek gebeuren wil ik mn landes kunnen halen... En vallen op shulerfahrt is indd dodelijk, ken het allemaal van alle andere sporten die ik beoefen, daar gaat het niet om.

Ik bedoel gewoon dat ik bij die lessen, oa: kayakken, klimmen, mountainbiken, speleologie vergelijkbare cursussen heb gehad en daar vond ik de kwaliteit van de aangeboden cusrsus veel beter en was de toets methode hetzelfde, maar van een hoger niveau. Terwijl je in alle gevallen voor beginners komt te staan. Bij klimmen klom ik persoonlijk een lagere route dan de kids die ik training gaf, al moet je wel toffe tricks kunnen laten zien om een beetje indruk te kunnen maken bij de beginnende klim/boardbabes

Bijvoorbeeld bij het klimmen, daar heb ik ook een "eigen kunnen" toets, gehad verdeeld in technisch klimmen en eigen/hoog niveau klimmen. Daarnaast een vergelijkbare instructiedeel en een veiligheidscasus. Een val bij eigenkunnen/techniek is ook fataal, bij eigen kunnen niet, dan probeer je de max te halen.

Maar zo ging het bij mij dus ook ja, hele week wel oke, met prufung val je, beetje minder.. Jammer was ook dat zo'n externe kerel erbij was die voet bij stuk hield want Bertijn (mij instructeur ook van ripstar) heeft nog geprobeert een goed woordje te doen.Stond hij bij de drift swung pro dan was het waarschijnlijk als nog gelukt.

Wel een voordeel is dat ik die twee duitse chickies uit mn huis nu nog beter versta
pi_43086869
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:42 schreef EvilWasp het volgende:
Leuke verhalen lees ik hier over lessen volgen enzo, leraar worden

Oja, nieuw helmpje opgepikt vandaag:

[afbeelding]
Die heb ik ook, prima helmpje.. Alleen bij mij beschadigd ie wel snel.. t is een soort mat kleur toch, dat is wel een beetje minder. Maar das wel weer excuus voor mooooie stickers
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:26:13 #147
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_43087762
Iemand nog een Freestyle board 158 over, PB of FoBo even
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:28:30 #148
71115 Rnej
I walk the line
pi_43087873
op ultimate snowboarding staat een rome anthem 158 tekoop
  maandag 30 oktober 2006 @ 23:31:25 #149
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_43087999
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 23:28 schreef Rnej het volgende:
op ultimate snowboarding staat een rome anthem 158 tekoop
oh nog niet gezien
House muziek maakt jongeren kapot!!!
pi_43090784
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:43 schreef Komakie het volgende:
Ik ken iemand die vorig seizoen in Mallnitz gewerkt heeft
die was er erg over te spreken... Verder kan ik er weinig over vertellen.

Nog 5 weekjes en dan ben ik een vrij man
Ik denk dat ik wel weet wie dat was, kerel met donkere haren en een beetje op Bart van Big Brother leek of niet? Die heeft wel een paar afdalingen met onze groep toen meegemaakt ! Was wel lache gast als ik me zo herinner !

Het is vooral de gezelligheid en de rust waarvoor wij naar Mallnitz toe gaan, het is gewoon een leuk dorpje waar je elk jaar terug komt en waar iedereen je dan groet alsof je nooit weg bent geweest. (komt ook bij dat we daar bij duitsers slapen waar we zo terrecht zijn gekomen en die voor ons naar hun vakantiehuisje daar toe gaan om ons helemaal te verwennen . Echt toffe lui, die kerel heeft vroegah in veel landen VW ingevoerd o.a. china. Die lui krijgen na hun werktijd nogsteeds elk kwartaal een nieuwe auto waarvan ze maar 1% van de aanschafprijs moeten betalen ). Goede werkgever wel VW !

Ik ben benieuwd naar Rnej's ideën over een meet !

Trouwens, hoe zou een Rome Artifact 147 zijn voor mij? Ik ben ongeveer 1,70, 60kg, leuk speels board lijkt mij !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')