quote:
Op zondag 29 oktober 2006 19:22 schreef Kentaro het volgende:OK- een aantal dingen zijn hier belangrijk.
1. rond de jaarwisseling is het in de meeste gebieden nog vrij onzeker wbt de sneeuw
2. in het hoogseizoen is het druk, dus je zoekt een gebied met voldoende lifcapaciteit, zodat er geen wachttijden onstaan. En een gebied wat groot genoeg is zodat mensen zich verspreiden.
3. Je wil een beetje een leuk dorpje en geen plaatsje vol met josti's die je 's avonds wakker schreeuwen en overdag groepsgewijs op big-foots de pistes terroriseren.
Oftwel....... je wil naar St. Anton. Want Gerlos voldoet niet aan punt 1,2 en 3. Wat betreft accomodatie heb ik in van alles gezeten. Varierend van voor 20 euro op zolder tot het Best Western in het centrum.
dat is echt zwaar overdreven.
1. Gerlos is elk jaar dat ik er geweest ben redelijk goed geweest rond de jaarwisseling. Als het er niet goed was, was het nergens goed.
2. Daar heb je wel gelijk in, maar groot gebied was niet belangrijk. Komt bij dat ik in St. Anton ben geweest en het daar toen ook druk was met de jaarwisseling.
3. Je kunt ook in een gedeelte van het dorp zitten waar je geen last hebt van die josti's. Terroriseren op de piste doen ze wel ja.
Wat ik wel een punt vind is dat Gerlos niet echt een hoop langlaufmogelijkheden heeft. Wandelen gaat nog wel aardig. Je kunt altijd nog een stukje met de auto rijden en dan ergens anders gaan wandelen. Maar langlaufen is er niet zo uitgebreid. Meer dan een paar Loipes zijn er niet.
Mayrhofen heeft dezelfde problemen als Gerlos. Zitten daar ook een heleboel Josti's die s'avonds schreeuwend door het dorp lopen, drukte bij de liften en sneeuwzekerheid is daar niet beter dan in Gerlos.
Trouwens, daarnaast is het funpark nooit klaar met de jaarwisseling. Meestal is dat pas rond half januari zover.
Wat je ook kunt doen is in een heel klein dorpje gaan zitten. Waar je eventueel even met de bus moet of met de auto om te kunnen boarden maar dan kun je wel lekker rustig zitten.
Als je het toch over sneeuwzekerheid hebt dan valt Mayrofen af (en het hele zillertal op Hintertux en Gerlos/Konigsleiten na) omdat langlaufen daar vaak niet mogelijk is ten hoogte van het dorp.
Als je toch even bij Gerlos wilt kijken kunnen je het beste op de site kijken bij de "urlaublpanner". Daar kun je alle kamers, hotels, pensions, etc. vinden. Vul gewoon in wat je eisen zijn en er komt vanzelf wel iets uit.
![]()
site:
www.gerlos.atHet ortsplan:
http://www.gerlos.at/down(...)d5a9d86a0802da38f7dbDaar staan alle nummers van de huizen op. Als je een kamer hebt uitgezocht kun je daar weer opzoeken waar het precies ligt in het dorp
![]()
dan kun je zelf bepalen waar je zit
![]()
Hoewel ik eerlijk gezegd wel vind dat de jaarwisseling niet altijd het beste moment is om Gerlos te zitten. Niet om de drukte ofzo, maar er komen ook een hoop mensen die dan niet echt relaxt zijn. Zo komt er een hele groep kampers elk jaar met de kerst. Zeg maar 50 man. Ik weet niet of iemand weet hoe die lui in elkaar zitten. Maar je wordt er niet vrolijk van
![]()
St. Anton is trouwens wel super (wat al eerder gezegd werd)
Autovrij dorp. Beetje dorp voor "het betere volk" waar door er in ieder geval niet zo veel josti's rondlopen. Maar het is er ook duur...
Maar ehm... je bent wel een beetje laat met boeken. Over 2 maanden er al moeten zitten in het hoogseizoen maakt het wel lastig om iets goeds te vinden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"