abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:25:44 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42932751
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Als je stil staat heeft dat niets met van boven komen te maken. Die regel gaat alleen op wanneer je allebij in beweging bent. Je moet bijvoorbeeld ook iedereen van boven voor laten gaan als je wilt vertrekken (Iets wat maar weinig mensen doen trouwens)

Er is zelfs een aparte pisteregel voor:
[..]

Vertaling: Elke skier of snowboarder moet vermijden om op een smal of onoverzichtelijk gedeelte van de piste te stoppen. Een gevallen skier of snowboarder moet op zo'n stuk zo snel mogelijk weg zien te komen.

Kortom, tenzij dat jochie een hele goede reden had om daar stil te gaan staan, had hij gewoon moeten opzouten. En Blotter, de volgende keer gewoon die pa een lesje leren he. En daar zijn die handschoenen van mij heel geschikt voor
Ik ben ervan overtuigd dat mocht Bolter die jongen netjes geschept hebben. Wat iedereen eigenlijk zou moeten doen. Dat die papa dan boos was geworden en dat hij de gegevens van Bolter had willen hebben, zodat hij de kapotte jas van zoonlief kon declareren bij Bolters verzekering. Bolters verzekering zou zeker van mening zijn dat de bewegende persoon die een stilstaande persoon schept fout is en dus uitkeren.

Wat niet wegneemt dat het bijzonder leuk kan zijn om als snowboarder in de juiste uitrusting (goggle, helm evt. face mask) wat stennis te schoppen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:26:01 #252
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42932762
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:03 schreef XL het volgende:

[..]

in dat tunneltje was jouw fout, je kwam van boven....alleen is het onverstandig om er te stoppen, dat is een tweede
Dat snap ik, maar de tunnel liep in een bochtje, vlak ervoor was een klein heuveltje zodat je wat snelheid kon meepakken, omdat het daarna weer omhoog liep. Wij eerst wachten op die vader met dat zoontje, wel eventjes gestaan dus verwachtte echt niets! Toen stond ie daar nét na dat bochtje stil, je gaat dan ook van licht naar donker, dus schrok er ook van.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:27:47 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42932803
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:25 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat mocht Bolter die jongen netjes geschept hebben. Wat iedereen eigenlijk zou moeten doen. Dat die papa dan boos was geworden en dat hij de gegevens van Bolter had willen hebben, zodat hij de kapotte jas van zoonlief kon declareren bij Bolters verzekering. Bolters verzekering zou zeker van mening zijn dat de bewegende persoon die een stilstaande persoon schept fout is en dus uitkeren.

Wat niet wegneemt dat het bijzonder leuk kan zijn om als snowboarder in de juiste uitrusting (goggle, helm evt. face mask) wat stennis te schoppen
Dat kan papa wel vinden, maar nu weet Blotter dat de beste meneer niet zo moet zeiken en zijn zoontje een pak rammel moet geven. Sterker nog, nu kan blotter gewoon zeggen dat het pisteregel 6 is die dat het jochie overtreden heeft
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:28:10 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42932819
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef Bolter het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de tunnel liep in een bochtje, vlak ervoor was een klein heuveltje zodat je wat snelheid kon meepakken, omdat het daarna weer omhoog liep. Wij eerst wachten op die vader met dat zoontje, wel eventjes gestaan dus verwachtte echt niets! Toen stond ie daar nét na dat bochtje stil, je gaat dan ook van licht naar donker, dus schrok er ook van.
Soms kom je nu eenmaal echt mongolen tegen op de piste.

Meestal funskiers
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:28:50 #255
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42932844
Skiers in het algemeen toch
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:28:57 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42932849
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:26 schreef Bolter het volgende:

[..]

2 keer dus fout op 1 regel. Dude, er valt je helemaal niets te verwijten. Je mag niet op een onoverzichtelijk punt stil gaan staan en ook niet op een smal stuk. Klaar, punt, uit. Je had gewoon dat jochie met z'n pa moeten pwnen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:30:00 #257
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42932883
Haha, vond ik ook niet, maar goed vandaar dus de betere handschoenen Ook weer opgelost
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:31:09 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42932927
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:30 schreef Bolter het volgende:
Haha, vond ik ook niet, maar goed vandaar dus de betere handschoenen Ook weer opgelost
Sterker nog, je had gewoon je kapotte handschoenen bij die gast moeten declareren! Dat zal ze leren

* Komakie is op oorlogspad
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:34:56 #259
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42933065
Nou dat waren supercheap handschoentjes, van een of andere sportwinkel uit de buurt. Dusja,.. kan ik net zo goed mooie kopen nu.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:35:04 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42933073
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:28 schreef Bolter het volgende:
Skiers in het algemeen toch
Nee Funskiers zijn een klasse erger. De meeste skiers zijn ok.
Funskien heeft geen leercurve. Dat kun je vanaf het moment dat je ze onderdoet. Vervolgens gaan die mongolen die erop staan dingen doen waarvoor ze helemaal niet gemaakt zijn....

Zwarte pistes

Zo hard mogelijk gaan

Dat gecombineerd met zwaaien met stokken, zonder ervaring diep het gebied ingaan omdat het toch wel lukt en het onvermogen van die mensen om te bedenken dat ze voor de fun moeten skien en dat als ze willen sporten ze voor een serieuze sport moeten kieze leidt tot gevaar. Die dingen zijn voor recreanten die er op recreatieve manier mee willen spelen, waarom denk je dat er geen sport is in die discipline. Ze zijn in alles beperkt. Ik heb weinig aggressie in me, maar van een funskier kan ik echt kwaad worden.

Opknopen aan de hoogste bomen.....
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:40:52 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42933287
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:35 schreef XL het volgende:

[..]

Nee Funskiers zijn een klasse erger. De meeste skiers zijn ok.
Funskien heeft geen leercurve. Dat kun je vanaf het moment dat je ze onderdoet. Vervolgens gaan die mongolen die erop staan dingen doen waarvoor ze helemaal niet gemaakt zijn....

Zwarte pistes

Zo hard mogelijk gaan

Dat gecombineerd met zwaaien met stokken, zonder ervaring diep het gebied ingaan omdat het toch wel lukt en het onvermogen van die mensen om te bedenken dat ze voor de fun moeten skien en dat als ze willen sporten ze voor een serieuze sport moeten kieze leidt tot gevaar. Die dingen zijn voor recreanten die er op recreatieve manier mee willen spelen, waarom denk je dat er geen sport is in die discipline. Ze zijn in alles beperkt. Ik heb weinig aggressie in me, maar van een funskier kan ik echt kwaad worden.

Opknopen aan de hoogste bomen.....
Je bedoelt snowblades of niet (of bigfooth zoals je wilt) ?
Die dingen zijn echt debiel ja. Alleen mensen die niet kunnen skien gaan op die dingen staan. Ze zijn levensgevaarlijk want je hebt er totaal geen controlle meer op wanneer je te hard gaat en je gaat met die dingen al snel te hard. Je ziet ze wel gaan. Zonder stokken (want die helpen te goed bij het evenwicht), met hun bovenlichaam naar voren gebogen en 2 benen die eronder zo hard klapperen dat je het idee hebt dat ze elk moment kunnen afbreken...

the horror the horror THE HORROR!!!!!
  woensdag 25 oktober 2006 @ 20:56:03 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42933845
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:40 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je bedoelt snowblades of niet (of bigfooth zoals je wilt) ?
Die dingen zijn echt debiel ja. Alleen mensen die niet kunnen skien gaan op die dingen staan. Ze zijn levensgevaarlijk want je hebt er totaal geen controlle meer op wanneer je te hard gaat en je gaat met die dingen al snel te hard. Je ziet ze wel gaan. Zonder stokken (want die helpen te goed bij het evenwicht), met hun bovenlichaam naar voren gebogen en 2 benen die eronder zo hard klapperen dat je het idee hebt dat ze elk moment kunnen afbreken...

the horror the horror THE HORROR!!!!!
Dat gespuis bedoel ik ja. De mensen die we hier omschrijven missen echt een paar chromosomen hoor. Ik zou daar echt boos op kunnen worden, zonder dat ze mij iets aandoen.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:01:27 #263
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42934027
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:56 schreef XL het volgende:

[..]

Dat gespuis bedoel ik ja. De mensen die we hier omschrijven missen echt een paar chromosomen hoor. Ik zou daar echt boos op kunnen worden, zonder dat ze mij iets aandoen.
ik ken het. Als ik ze al uit de gondel zie stappen dan word ik er al moedeloos van
pi_42934987
hihi die dingen huurde ik vroeger altijd 1 dag !

Toen skiede ik nog en huurde ik 7 dagen ski's en dan de laatste dag op van die Carvellino's ofzo (van Blizzard waren die destijds). Kan je wel lol mee maken idd, maar controle op hoge snelheid heb je er niet mee, daar zijn ze veel te kort voor !

En met springen knal je sneller een voor- of achterkant op aangezien je de hele week toen had geskied en je wat meer "buffer" had dan met die kleine dingen !

Maar die jolige salou-gangers die met groepjes te gelijk als wilde stieren door pamplona de piste af denderen zijn behoorlijk kansloos ja. Vaak gaan ze ook gepaart met de meest fantastische outfits en de meest te gekke mutsen ! (zoals zo'n drakenstaart to aan je kont, of een milka koe ! ) !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 25 oktober 2006 @ 21:53:55 #265
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42935916
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:04 schreef Komakie het volgende:
vind je dat lekker zitten? Ik vind het nooit lekker om 2 handschoenen over elkaar aan te trekken. Verkoper wilde me dat een keer aansmeren. Hij zo van "dan kun je op warme dagen de pipeglove dragen en op koude dagen de andere er over heen". Maar ik vind het echt rot zitten. ik heb voor me gevoel dan helemaal geen grip. Die 2 lagen die dan over elkaar schuiven enzo...
maar ieder zijn ding...
Pipegloves zitten strak om me hand als een 2de huid .
vind relaxt zitten en als warm word bovenlaag uit of onderlaag en klaar.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 19:59 schreef Bolter het volgende:

[..]

Basje wat kosten die Glovinators? En waar heb je ze gehaald?
Ik heb ze gekocht bij Rollin in Alkmaar voor 80 euro geloof ik. was vorig jaar.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  woensdag 25 oktober 2006 @ 23:39:25 #266
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42939652
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:53 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Pipegloves zitten strak om me hand als een 2de huid .
vind relaxt zitten en als warm word bovenlaag uit of onderlaag en klaar.
[..]

Ik heb ze gekocht bij Rollin in Alkmaar voor 80 euro geloof ik. was vorig jaar.
Ok, maar dan heb je meestal nog dat je buitenhandschoen niet heel erg strak op je binnenhandschoen zit. Kortom, dan krijg je wrijvingen tussen de beide handschoenen. Dat komt gewoon omdat het 2 verschillende delen zijn. Dan krijg je dat.
Die van mij zitten tussen pipegloves en gewone in en voor mij zijn ze warm genoeg voor elke weersomstandigheid
Als het echt warm is doe je gewoon je jas en je trui uit met les geven. t-shirtje, handschoentjes aan, broek tot op je knieën en je goggle op je kop. helemaal de pimp

ondertussen staan je leerlingen je met vraagtekens op hun voorhoofd aan te kijken waarom je wel je jas uit trekt maar niet een zonnebril op zet ipv zo'n warme goggle
pi_42942358
Ik ben weer wat media bij elkaar aan het sprokkelen voor de komende wintersport. Iemand nog ideeen?
Het liefst in beetje in de trant van Daft Punk / Chemical Brothers / Gorillaz. Maar zoiets als LCD Soundsystem / Sytem of down is ook ok.
Wat betreft films heb ik "Absinthe", "Burning Bridges" en "People" al klaar liggen. Is er nog meer videomateriaal van dit jaar?
pi_42944224
Infusion - six feet above yesterday (album) past wel mooi in dat lijstje. Anders misschien Junkie XL of Cassius?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 08:28:57 #269
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42944244
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ok, maar dan heb je meestal nog dat je buitenhandschoen niet heel erg strak op je binnenhandschoen zit. Kortom, dan krijg je wrijvingen tussen de beide handschoenen. Dat komt gewoon omdat het 2 verschillende delen zijn. Dan krijg je dat.
Die van mij zitten tussen pipegloves en gewone in en voor mij zijn ze warm genoeg voor elke weersomstandigheid
Als het echt warm is doe je gewoon je jas en je trui uit met les geven. t-shirtje, handschoentjes aan, broek tot op je knieën en je goggle op je kop. helemaal de pimp

ondertussen staan je leerlingen je met vraagtekens op hun voorhoofd aan te kijken waarom je wel je jas uit trekt maar niet een zonnebril op zet ipv zo'n warme goggle
Ja je hebt wrijving inderdaad maar heb ervaar niet dat minder kan vastpakken ofzo. Zitten goed bij mij en zijn lekker warm.
Klinkt ook goed je gloves. Ik heb heel snel warm dus ben nooit zo dik aangekleed.

haha ja mooi is dat he. Beanie (home made door me moeder. lekker dun dingetje) op met goggle en andere mensen echt van wat doe die nou.
Je ziet bijna geen snowboards met een zonnebril maar wel veel skiers. Snap niet echt precies waarom maar goggle vind ik veel lekkerder
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_42944806
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:25 schreef superheist het volgende:
Infusion - six feet above yesterday (album) past wel mooi in dat lijstje. Anders misschien Junkie XL of Cassius?
AUDIO BULLYS !!!
Fingerspitzgefühl
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:33:17 #271
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_42944956
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 01:09 schreef notepad het volgende:
Ik ben weer wat media bij elkaar aan het sprokkelen voor de komende wintersport. Iemand nog ideeen?
Het liefst in beetje in de trant van Daft Punk / Chemical Brothers / Gorillaz. Maar zoiets als LCD Soundsystem / Sytem of down is ook ok.
Wat betreft films heb ik "Absinthe", "Burning Bridges" en "People" al klaar liggen. Is er nog meer videomateriaal van dit jaar?
Ik ben vorig seizoen een paar keer heel lekker naar beneden geboard op Silent Alarm van Blocparty.
En dit seizoen wil ik iig kijken of de Arctic Monkeys en de Libertines het een beetje doen.

Zelf moet ik voor een half jaar aan goede muziek zien te proppen op een iPod van 6 gig... Dat wordt best grondig filteren ben ik bang..
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:41:08 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42945066
quote:
Het liefst in beetje in de trant van Daft Punk / Chemical Brothers / Gorillaz.
Daan, Groove Armada, Soulwax (Nite Versions), Basement Jaxxx, Underworld, Fat Boy Slim en Pakito ( )
quote:
Maar zoiets als LCD Soundsystem / Sytem of down is ook ok.
In het Komakie genre kan ik weinig tips geven die echt dichtbij liggen, maar Arctic Monkeys klinkt wel lekker winters natuurlijk. Misschien nog Eagles of Death Metal, de vergane glorie van de Guano Apes en Queens of the Stone Age.

Via mijn signature kun je wel naar mijn last.fm pagina klikken en dan kom je die van Komakie ook al snel tegen. Volgens mij kun je in het tweede genre beter zijn hele top10 proberen dan mijn tips.

---edit
en zelfs The Libertines had ik bijna ook nog getipt BrakkeAap
Nog een edit, een blik op mijn eigen last.fm tipt Air nog als kandidaat voor je 'dance' lijst.
pi_42945224
Komakie, ik vond die snowboardregels interessant om even door te nemen. Wat vind jij van de volgende regel uit dat lijstje?:
quote:
Fangriemen (leash) und Antirutschpad
Jedes Board muss über einen Fangriemen und ein Antirutschpad verfügen.
Ik heb tijdens mijn lessen (in Lienz, Osttirol, Oostenrijk) ook geleerd dat een leash verplicht is. Ook bij de liften in Lienz hangen briefjes waarop staat dat alle snowboards hiermee uitgerust moeten zijn. In Sölden echter hingen dit soort briefjes niet en daar hadden ook lang niet alle snowboarders er een.

Ik had eerst een lange leash (zo eentje die je net onder je knie om je been vastmaakt). Dit werkt wel goed op zich, maar ik ben altijd bang om aan de voetsteun van de zeteltjeslift te blijven hangen. Bij het omhoogklappen vlak voor het uitstappen...
Daarna heb ik zo'n kleine 'leash' geprobeerd, die je met een soort sleutelhanger aan je veters vastklikt. Voor mijn gevoel is deze eigenlijk nutteloos aangezien je hem niet echt vast kunt maken voordat je in je binding zit. En de kans dat allebei de riemen van mijn (strap-)binding tegelijkertijd losraken voordat ik dat merk en kan stoppen... die acht ik niet zo groot.

Conclusie van dit lange verhaal: Is een leash nuttig (bij strapbinding)? en welke type werkt het handigst?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 09:51:42 #274
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42945235
Kijk ik ff rond op internet en kom ik bij Boardfun.nl uit. Als je ophaalt in Amsterdam krijg je 10% korting. Klein stukje rijden.
En als member van ltimate-snowboarding krijg je ook 10% korting. Heb ff gevraagd of deze beide gelden. Zou ideaal zijn op 630 euro aan spullen.

10% korting is ookal 60 euro koring wat mooi meegenomen is.

Wat is leermoment van deze post:
Goed zoeken loont zeker!!!!

Edit: Helaas maar 1 keer 10%. Toch 60 euro verdient

[ Bericht 6% gewijzigd door Basje_B op 26-10-2006 10:09:13 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:00:38 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42945392
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:51 schreef ijsbrekertje het volgende:
Komakie, ik vond die snowboardregels interessant om even door te nemen. Wat vind jij van de volgende regel uit dat lijstje?:
[..]

Ik heb tijdens mijn lessen (in Lienz, Osttirol, Oostenrijk) ook geleerd dat een leash verplicht is. Ook bij de liften in Lienz hangen briefjes waarop staat dat alle snowboards hiermee uitgerust moeten zijn. In Sölden echter hingen dit soort briefjes niet en daar hadden ook lang niet alle snowboarders er een.

Ik had eerst een lange leash (zo eentje die je net onder je knie om je been vastmaakt). Dit werkt wel goed op zich, maar ik ben altijd bang om aan de voetsteun van de zeteltjeslift te blijven hangen. Bij het omhoogklappen vlak voor het uitstappen...
Daarna heb ik zo'n kleine 'leash' geprobeerd, die je met een soort sleutelhanger aan je veters vastklikt. Voor mijn gevoel is deze eigenlijk nutteloos aangezien je hem niet echt vast kunt maken voordat je in je binding zit. En de kans dat allebei de riemen van mijn (strap-)binding tegelijkertijd losraken voordat ik dat merk en kan stoppen... die acht ik niet zo groot.

Conclusie van dit lange verhaal: Is een leash nuttig (bij strapbinding)? en welke type werkt het handigst?
Ik heb een leash die tevens mijn slot is. De leash is ongeveer 15 cm lang, maar kan probleemloos oprekken tot een halve meter ofzo. Ik gebruik hem niet omdat ik het noodzakelijk acht, maar het zit ook niet in de weg. Met name in Oostenrijk zien ze het vaak als verplichting en dan is het voorkomen van gezeur beter dan genezen.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:04:27 #276
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42945470
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:33 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Ik ben vorig seizoen een paar keer heel lekker naar beneden geboard op Silent Alarm van Blocparty.
En dit seizoen wil ik iig kijken of de Arctic Monkeys en de Libertines het een beetje doen.
Sowieso die cd van Blocparty is gewoon goed; Banquet, helicopter
Prodigy, Hoobastank, Faithless, AudioSlave en nog wat losse nummertjes van diverse artiesten Moet zelf ook nog even wat muziek samenstellen. Misschien wat nummertjes van Offspring, RATM, Overseer... teveel toffe muziek om los op te goan!

Kwa films, Sandbox is al weleens genoemd hier. Zit nu wat dingetjes te downloaden, net "Lost in Transition" binnen, ziet er wel goed uit en gave muziek eronder.
pi_42945481
quote:
Album 'Guero' van Beck.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:42:02 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42946234
Volgens mij werkt mijn linkje van de piste regels niet zo goed.
Hier staan ze ook nog. Lees ze goed door zodat je geen gevaar meer bent voor jezelf en voor anderen. Responsible snowboarding!!

http://www.skileb.com/FISconductRules.pdf

Klinkt heerlijk moraalridderig
  donderdag 26 oktober 2006 @ 10:46:54 #279
71115 Rnej
I walk the line
pi_42946335
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:42 schreef Komakie het volgende:
Volgens mij werkt mijn linkje van de piste regels niet zo goed.
Hier staan ze ook nog. Lees ze goed door zodat je geen gevaar meer bent voor jezelf en voor anderen. Responsible snowboarding!!

http://www.skileb.com/FISconductRules.pdf

Klinkt heerlijk moraalridderig
boeie of het moraalridderig klinkt

als iedereen zich netjes aan de piste- en snowboardregels zou houden zou het een hoop gewonden schelen

10% van alle gewonden op wintersport zijn het gevolg van botsingen tussen 2 mensen.....

die leash is vooral verplicht voor groepen beginners..skischolen verplichten het vooral... als jij in je 1tje zonder leash rondhuppelt zullen ze er niet zoveel over zeggen, maar alle verhuurders en skischolen werken er vooral mee... zo is me verteld door 2 eigenaren van een skischool afgelopen week...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:34:31 #280
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42947583
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:46 schreef Rnej het volgende:
als iedereen zich netjes aan de piste- en snowboardregels zou houden zou het een hoop gewonden schelen

10% van alle gewonden op wintersport zijn het gevolg van botsingen tussen 2 mensen.....
Tja, zelfde geldt een beetje voor verkeersregels, maar goed dat is gewoon iets wat nooit zal lukken. Valt mij sowieso op hoe vaak het nog "nét" goed gaat
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:43:36 #281
71115 Rnej
I walk the line
pi_42947869
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:34 schreef Bolter het volgende:

[..]

Tja, zelfde geldt een beetje voor verkeersregels, maar goed dat is gewoon iets wat nooit zal lukken. Valt mij sowieso op hoe vaak het nog "nét" goed gaat
nja, weet je wat het is

je kan op wintersport als totale mongool op een board rondkarren zonder dat je IETS hoeft te weten

een auto mag je in nl toch pas instappen als je je rijbewijs hebt....

nu viel het op de gletsjer wel mee want dat waren allemaal pro's en aankomende leraren enzo.. weinig toeristen enzo...
maar mijn vorige 2x (:')) wintersport was het echt beginnersslalom (okay, okay, mijn 1e wintersport was ik ook nog een echte beginner, maar damn, ik was iig geen volkomen mongool )
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:44:55 #282
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42947921
Zo board is besteld!!!!!! met de bindingen. M/L daar ff passen en asl niet goed is uiteraard kan ik dan S/M nemen

10% korting gehad en een slijptool. (had ik al maar geeft niet) scheelt me toch 60 euro met de korting
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:51:56 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42948139
quote:
Prodigy, Overseer, Christal Method, Fluke, Underworld en Fat Boy Slim vind ik wat dance wel lekker voor snowboarden.
Check me last.fm pagina maar ff. Misschien dat ik later nog wat meer kan posten. Zit nu op me werk dus geen muziek tot me beschikking. Anders heb ik nog wel een zooi rock/punk/metal/ liedjes voor je
http://www.last.fm/user/komakie/
Meeste muziek is wel op te snowboarden

Check anders ook eens de soundtracks van de Need for Speed serie (computerspellen) van de laatste paar jaren. Zit heel veel bruikbaar spul tussen naar mijn mening

Wat films betreft vind ik Sandbox erg leuk en That
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 08:28 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ja je hebt wrijving inderdaad maar heb ervaar niet dat minder kan vastpakken ofzo. Zitten goed bij mij en zijn lekker warm.
Klinkt ook goed je gloves. Ik heb heel snel warm dus ben nooit zo dik aangekleed.

haha ja mooi is dat he. Beanie (home made door me moeder. lekker dun dingetje) op met goggle en andere mensen echt van wat doe die nou.
Je ziet bijna geen snowboards met een zonnebril maar wel veel skiers. Snap niet echt precies waarom maar goggle vind ik veel lekkerder
Ik vind het irritant. Smaken verschillen nou eenmaal
En je leerlingen een beetje vraagtekens geven is gewoon leuk
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 09:51 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]

hmmm wat zal ik er over zeggen. Het is vaak niet verplicht. Ik vind het ook niet nodig. Het eerste wat je leerlingen leert is dat ze hun board heel goed vast moeten houden en dat ze hem op z'n kop in de sneeuw moeten leggen. Als hij er dan toch een keer vandoor gaat moeten ze hem helemaal op halen en dan leren ze het wel af
Meestal gebeurd dat helemaal in het begin een keer op een plek waar het niet gevaarlijk is. Of meestal.... Ik moet zeggen dat het in 3 jaar lesgeven nog maar een keer of 2, 3 is voorgekomen dat uberhaupt iemand zijn board verliest tijdens mijn les. Daarnaast is de regel dat je als leraar onder je leerlingen gaat zitten met je gezicht naar ze toe. Op die manier kun je het board eventueel opvangen. Moet Rnej tegenwoordig ook weten

Ik gebruik hem zelf niet. Mede omdat het niet handig is met lesgeven als je de hele tijd je board uit moet doen. Daarnaast vind ik het onnodig. Hoewel het vooral voor beginners handig kan zijn.
Ik vind dat iedereen het voor zichzelf moet beslissen (tenzij het verplicht is natuurlijk)
Het is niet slecht maar ik vind het wat overdreven. Hoewel er ook wel de nodige voordelen aan zitten natuurlijk.
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:46 schreef Rnej het volgende:

[..]

boeie of het moraalridderig klinkt

Klopt. Hoewel ik me ook niet aan alle regels hou. (vooral de regel dat je tussen de gemarkeerde pistes moet blijven )
Maar de belangrijkste regels leg ik wel uit aan mijn leerlingen. Dat doen volgens mij maar weinig leraren maar ik vind het wel belangrijk.
Sterker nog, ik vertel ze een keer en de volgende dag vraag ik wie ze nog weet. Schoolmeestertje spelen
quote:
die leash is vooral verplicht voor groepen beginners..skischolen verplichten het vooral... als jij in je 1tje zonder leash rondhuppelt zullen ze er niet zoveel over zeggen, maar alle verhuurders en skischolen werken er vooral mee... zo is me verteld door 2 eigenaren van een skischool afgelopen week...
Bij ons niet. Voor beginners is het niet onhandig om er 1 te hebben. Voor gevorderden vind ik het niet zo belangrijk. Hoewel ik denk dat als je het als beginner al zonder leert, dan ga je er als gevorderde ook niet onvoorzichtig mee om.
pi_42953738
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:44 schreef Basje_B het volgende:
Zo board is besteld!!!!!! met de bindingen. M/L daar ff passen en asl niet goed is uiteraard kan ik dan S/M nemen

10% korting gehad en een slijptool. (had ik al maar geeft niet) scheelt me toch 60 euro met de korting
welk board?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 15:00:52 #285
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42953992
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 14:52 schreef Kentaro het volgende:

[..]

welk board?
Bataleon Evil Twin 155

ja toch maar 155 gedaan. Vond 151 er kort met testen
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:04:19 #286
71115 Rnej
I walk the line
pi_42960082
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 15:00 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Bataleon Evil Twin 155

ja toch maar 155 gedaan. Vond 151 er kort met testen
fucking goeie plank... :-D

schijnt echt een railvreter te zijn...

ik ben er te zwaar voor.. kga voor de burton twin 161 als 2e plankje
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:22:16 #287
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42960500
Die leash btw, waarom is dat zo van belang. Al die skiers hebben 4 onderdelen die veel makkelijker los komen? Misschien glijdt een board wel iets makkelijker maar dan toch.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:31:00 #288
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42960721
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:03 schreef XL het volgende:

in dat tunneltje was jouw fout, je kwam van boven....alleen is het onverstandig om er te stoppen, dat is een tweede
Schuld van de een vormt juridisch gezien geen schulduitsluitingsgrond voor de ander, dus inderdaad ook schuld van de debiel die in zo'n smalle passage gaat lopen hinderen

[ Bericht 0% gewijzigd door 360sjors op 26-10-2006 19:14:51 ]
  donderdag 26 oktober 2006 @ 18:33:09 #289
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42960766
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 20:17 schreef Komakie het volgende:
En Blotter, de volgende keer gewoon die pa een lesje leren he.
Kan het je ook aanraden blotter, ik heb afgelopen winter in Oosternrijk een duitser uitgekafferd Voelt goed
pi_42961057
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:22 schreef Bolter het volgende:
Die leash btw, waarom is dat zo van belang. Al die skiers hebben 4 onderdelen die veel makkelijker los komen? Misschien glijdt een board wel iets makkelijker maar dan toch.
De leash is een heel belangrijk onderdeel van je snowboarduitrusting. Voor het boarden zonder leash krijg je een boete van 100 euro. Direct te betalen of je snowboard wordt in beslag genomen.
pi_42961485
Ik heb het idee dat die leash nog stamt uit het tijdperk met instapbindingen. Toen was de kans nou eenmaal groter dat je je board 'losliet' bij het losmaken en gevaarlijk naar beneden gleed. Tegenwoordig met de Flow en de straps zou dat nou eenmaal wat minder vaak voorkomen.. In Frankrijk heb ik het in sommige gebieden wel gezien als verplichting (vaak bij de liften ook te zien), maar meestal niet. Zal ook wel bedacht zijn in Oostenrijk dan door skiers
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:23:49 #292
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42962038
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:22 schreef Bolter het volgende:
Verschil is dat als een skier zijn skies uit doet die 2 pinnen aan de zijkant uitschieten waardoor de ski niet al te ver naar beneden glijdt. Een handigheidje dat is gebruikt met bij het ontwikkelen van de binding. Goede uitvinding want het wordt nog altijd gebruikt (het hele principe van de binding trouwens. Zit bijna geen ontwikkeling meer in)

Bij snowboarden is het vooral belangrijk bij het uittrekken van het board en (zoals al eerder gezegd) het stamt ook nog een beetje uit het hardboots tijdperk. Hoewel met hardbooten je binding ook uit kan vliegen.
Als een ski niet die pinnetjes zou hebben, zou hij ook een heel eind kunnen glijden. Gebeurd trouwens nog steeds wel regelmatig maar goed. Bij een snowboard kan dat systeem niet en dus hebben ze de leash bedacht.

Maar het gaat tegenwoordig eigenlijk nog alleen puur om het moment dat jij niet meer je voet in de binding hebt.

Ik heb trouwens wel altijd een leash in me rugzak zitten. Voor het geval ik hem een keer nodig heb. Je weet nooit waar je nog een keer terecht komt. Handig als je naar een vreemd gebied gaat en het is ineens verplicht
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:45 schreef Kentaro het volgende:

[..]

De leash is een heel belangrijk onderdeel van je snowboarduitrusting. Voor het boarden zonder leash krijg je een boete van 100 euro. Direct te betalen of je snowboard wordt in beslag genomen.
Mits het verplicht is om er 1 te hebben
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:28:59 #293
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42962165
Skiers zijn trouwens veel dommer. Hoe vaak zie je niet van die sukkels in de poeder prikken omdat ze een ski zijn verloren?
Je kunt gewoon "voor weinig" 2 van die leashes voor skies kopen. Heb je er ook nooit meer last van. Maar ja, dat staat bij ski's niet cool he

Kortom, een skier gebruikt ze niet terwijl zijn skies kunnen uitschieten op een moment dat hij er een geen controle over zijn skies heeft (hij valt of raakt ze kwijt in de poeder)
Maar bij een snowboarder zijn ze verplicht, terwijl hij alleen maar zijn board kan verliezen op het moment dat hij hem uittrekt en hij wel enige controle over zijn board heeft.

Om de 1 of andere manier vind ik het krom klinken
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:34:25 #294
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42962308
Wij worden gewoon gediscrimineerd! MAar inderdaad, dat systeem met die pinnetjes was ik vergeten, vind het altijd wel mooi van die skiers die de helling op aan het kruipen zijn omdat ze de helft van hun gear zijn kwijtgeraakt.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:36:00 #295
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42962334
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:34 schreef Bolter het volgende:
Wij worden gewoon gediscrimineerd! MAar inderdaad, dat systeem met die pinnetjes was ik vergeten, vind het altijd wel mooi van die skiers die de helling op aan het kruipen zijn omdat ze de helft van hun gear zijn kwijtgeraakt.
De skies stoppen sneller dan de berijder
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:39:30 #296
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42962441
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 18:33 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Kan het je ook aanraden blotter, ik heb afgelopen winter in Oosternrijk een duitser uitgekafferd Voelt goed
Bolter
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:11:59 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42963353
Ik zou nog ff wat liedjes posten die je goed kunt gebruiken met snowboarden.
Tenminste, voornamelijk op rockgebied dan

HIer zijn er een paar;
Therapy? – Never Ending
Papa Roach – Be Free
Papa Roach – ...To Be Loved
Janez Detd – class of '92
Papa Roach – No More Secrets
Papa Roach – Crash
The Offspring – The End of the Line
The Offspring – Next to You
Me First and the Gimme Gimmes – Uptown Girl
Papa Roach – Alive (N' Out of Control)
Disturbed – Voices
Good Charlotte – Lifestyles of the Rich & Famous
Godsmack – The Enemy
The Offspring – Lightning Rod
Godsmack – Speak
Linkin Park – Faint
Green Day – Letterbomb
Therapy? – My Voodoo Doll
Therapy? – If It Kills Me
The Crystal Method – Born Too Slow
Godsmack – Keep Away
Puddle of Mudd – Freak Of The World
Therapy? – Stop It You're Killing Me
Guano Apes – Lords of the Boards
Godsmack – Vampires
Lustra – Scotty Doesn't Know
Green Day – St. Jimmy
Guano Apes – Open Your Eyes
Ill Niño – How Can I Live
The Offspring – D.U.I.
Linkin Park – One Step Closer
Therapy? – Hey Satan - You Rock
Green Day – Holiday
Green Day - Basket Case
Sum 41 – Over My Head (Better Off Dead)
Descendents – Nothing With You
Guano Apes – Kumba Yo!
Fall Out Boy – Grenade Jumper
The Offspring – Never Gonna Find Me
The Offspring – Huck It
Sum 41 – The Bitter End
Green Day – Church on Sunday
Body Count – KKK Bitch
Rise Against – Give It All
Kid Rock – Wasting Time
The Offspring – Million Miles
Lit – Everything's Cool
Papa Roach – S.O.S.
Godsmack – Temptation
Green Day – American Idiot
lostprophets – Burn Burn
lostprophets – Ride
Iron Maiden – Hallowed Be Thy Name
Descendents – Talking
The Offspring – (Can't Get My) Head Around You
Fall Out Boy – A Little Less Sixteen Candles,A Little More Touch Me
Kaiser Chiefs – I Predict a Riot
The Killer - Somebody told me
lostprophets – We Still Kill the Old Way
The Offspring – Beheaded
Papa Roach – Do or Die
The Offspring – The Kids Aren't Alright
Fort Minor – Remember the Name (feat. Styles of Beyond) (is hiphop maar toch )
Fort Minor - Petrified
Pennywise – Bro Hymn Tribute
Linkin Park – Jigga What/Faint
Bush – Everything Zen
Iron Maiden – Aces High
The Offspring – Staring at the Sun
Disturbed - Down With The Sickness
Flogging Molly - Drunk Lullaby's
Green Day - Welcome To Paradise
Guns 'N Roses - Welcome to the Jungle
Iron Maiden - Wildest Dreams
Trust Company - Downfall
Heideroosjes - Damclub Hooligan

De dikgedrukte zijn gewoon verplicht. ik kom hoogst persoonlijk kijken of je ze er wel op gezet hebt
Dit is iig de rockmuziek waar ik zo'n beetje naar luister tijdens het boarden. Bij veel bands zitten er nog wel meer geschikte nummers tussen, maar hier kun je al wel ff mee vooruit
Kijk hier ook nog ff bij de Need for Speed soundtracks:
http://musicmp3.ru/soundtrack_need-for-speed-underground.html
http://xbox.about.com/od/news/a/nfsu2news.htm
http://xbox.about.com/od/news/a/nfsmwnews54.htm

Vooral de eerste soundtrack vind ik echt super
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:17:26 #298
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42963529
Doe van the Offspring ook even No Breaks erbij, da's ook echt een nummer waar je harder van gaat
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:37:37 #299
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42964265
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:28 schreef Komakie het volgende:

Maar bij een snowboarder zijn ze verplicht, terwijl hij alleen maar zijn board kan verliezen op het moment dat hij hem uittrekt en hij wel enige controle over zijn board heeft.

Om de 1 of andere manier vind ik het krom klinken
De gevolgen voor de veiligheid van je medemens op de piste zijn nogal wat groter.. Ski kwijt is kut, maar een op hol geslagen board (ik heb ze wel eens gezien) tegen je harses krijgen lijkt me iets vervelender.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:10:53 #300
71115 Rnej
I walk the line
pi_42965586
1. The Postal Service - Clark Gable (4:54)
2. 01 kemikal - make that move mp3 (6:19)
3. Metric - Hustle Rose (5:33)
5. Joseph Moose Demby & Sasha Costanza-Chock - Airbrushing (2:40)
9. Quannum - I changed my mind (Stereo MCs (5:16)
10. Soundtrack - Mondo '77 (4:55)
11. The American Analog Set - Million Young (3:27)
13. Soundtrack Of Our Lives - Sister Surround (3:36)
20. Grande Roses - Arctic Heart (3:43)
23. De La Soul - Keepin' The Faith (4:44)
24. Stereo Total - Liebe Zu Dritt French (3:12)

vooral muziek die ik luister om stoked te raken.... tijdens t boarden is t mwoh.. cruisemuziek meer....

en wat muziek waar ik hard op ga (kleine selectie) :

3 Doors Down - going down in flames
Feeder - just a day
Foo fighters - Hell (First descent soundtrack...)
Foo fighters - Low
Foo Fighters - All my life
Foo fighters - Monkey Wrench
Foo Fighters - Up in arms
Guano apes - Quietly
Incubus - Calgone (heerlijk scheurnummer... zo van.. deathwish hard gaan )
Jane's addiction - Suffer some
Jimmy eat world - Bleed american
Jimmy eat world - Sweetness
Jimmy eat world - Get it faster
Jimmy eat world - Blister
Kasabian - Club foot (als je een kicker aanrijdt .. booyah)
Lenny kravitz - Are you gonna go my way?
Me first and the gimme gimmes: (eigenlijk wel alles van ze, maar even een selectie:)
Stairway to heaven
I sing the body electric
Somewhere over the rainbow
Country Roads
Uptown girl
Papa roach - Dead Cell
Audioslave - Show me how to live
Red hot chili peppers - Higher ground (verplichte kost)
Therapy? - Sprung (van t nieuwe album komakie... echt erg psycho sexy )
Alice in videoland - Cut the crap
Alice in videoland - Bad Boy
Alice in videoland - Going down
Presidents of the usa - I'm mad
Presidents of the usa - Jazz Guy
RATM - Testify
RATM - Guerilla radio
RATM - Know your enemy
RATM - (eigenlijk alle beukende nrs van ze)
The faint - Agenda suicide
The Faint - Glass danse
The vines - get free
Weezer - hash pipe
Weezer - buddy holly
Bloc party - Banquet
Bloc party - Helicopter

nou dat waren ze wel weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: