Dan zal Libanon wel een jonge bevolking hebben.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:42 schreef venomsnake het volgende:
Een woordvoerder van savethechildren zei net op SkyNews dat volgens hun organisatie 45% van de doden in Libanon tot dusver kinderen zijn.
Remember the Alamo!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:47 schreef -scorpione- het volgende:
Het slaat gewoon nergens op, dat mag best gezegd worden.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan zal Libanon wel een jonge bevolking hebben.
Of een kuur dat men jonger lijkt dan dat ze zijnquote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Of Israelische piloten zijn niet zo goed in mikken..![]()
Goed stuk.. thanks.quote:
Die had ik vorige week ook gevonden na wat zoeken. Ik heb het opgegeven.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:10 schreef MMXMMX het volgende:
KK dit is alles wat ik kan vinden
http://www.webcamplaza.net/ Klik op het plaatje op het Midden oosten gedeelte .
Mischien is er iemand beter in het zoeken naar Live streams of webcams enzo ?
Ze willen Israel dus Hezbollah wat laten afzwakken, maar dunno of er kans is op troepen van de VN op de grond. Vroegah ging het minder.quote:Hezbollah quickly became the leading force in combating Israeli and U.S. influence in the region. After U.S. Marines occupied Lebanon in an attempt to enforce a United Nations-sponsored peace agreement between warring Lebanese factions, Hezbollah carried out a string of kidnappings and suicide bombings against American targets in Beirut and elsewhere. In October 1983, a Hezbollah bomber killed more than 241 Marines in a suicide attack on the Americans' barracks in Beirut. It was the largest terrorist attack on U.S. citizens at that time.
The ringleader of these and subsequent attacks, say U.S. and Israeli officials, is Hezbollah's chief military official, Imad Mugniyah. A former bodyguard for the late Palestinian leader Yasser Arafat, Mr. Mugniyah had been an engineering student at the American University in Beirut.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dan zal Libanon wel een jonge bevolking hebben.
Dank.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:52 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
Voor de geintereseerde hier bijna real-time verslag vanuit libanon
http://lfpm.org/forum/forumdisplay.php?f=6
Mijn vraag uit vorig topic staat nog steeds: Zal het christelijke deel van het Libanesequote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dank.
Interessant om de meningen van veel burgers uit Libanon te horen..
Mocht Israel besluiten met grondtroepen Libanon in te gaan dan krijgen ze het knap lastig.
* venomsnake is bang dat dit conflict nog lang niet is afgelopen...![]()
als ze dat niet doen krijg je ook nog een burger oorlogquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:09 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Mijn vraag uit vorig topic staat nog steeds: Zal het christelijke deel van het Libanese
leger tegen Israel vechten als ze daartoe opdracht krijgt van de Libanese regering??
Dat weet ik echt niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:09 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Mijn vraag uit vorig topic staat nog steeds: Zal het christelijke deel van het Libanese
leger tegen Israel vechten als ze daartoe opdracht krijgt van de Libanese regering??
Als Israel met grond troepen erin gaat, is het bijna niet uitgesloten dat er een echte oorlig uitbreekt! maar dan Met Libabon.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:15 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat weet ik echt niet.het zou me niets verbazen, hun land wordt tenslotte aangevallen door een buurland. Als je op dat forum de reacties leest van sommige Christelijke burgers van Libanon blijkt daar nu niet echt uit dat ze Hizbollah de schuld geven van het platgooien van Libanon..
Maar het is afwachten wat er gaat gebeuren, ik kan niet in de toekomst kijken.
Israel is bezig met een enorme troepenopbouw bij de grens van Libanon, Sky heeft daar beelden van, enorme rijen tanks ed.
Ze hadden de Hezbollah gewoon zélf moeten aanpakken in Libanon. Nu komt Israel het doen en die hebben een wat rigoreuzere aanpak. Ze hebben het eigenlijk gewoon zelf uit handen gegeven daar.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:56 schreef mr.marcus het volgende:
gezien jullie avatars,
ik had eerst ook altijd veel op met Israel, had zelfs een israelische vlag @ me deur.. maar als je nu dat beiroet ziet twijfel ik toch wel enigszinsmaat van me is in beiroet geweeest en dat is echt een geavanceerde geemancipeerde stad met christenen moslims en joden door elkaar. Waarom moet dat dan zoooo bruut kapot worden gemaakt?
(Artikel over Hezbollah van 10 juni, de timing was aardig om een beetje onvermoed in te lezen.quote:Tensions between Hezbollah and Lebanon's Christians have run deep ever since some Christian factions worked with the Israelis during the civil war. Mr. Aoun lived in exile for 15 years before returning to Lebanon last year. He was an outspoken foe of Syria's occupation and also advocated disarming Hezbollah. In exile, the 71-year-old ex-general also met with officials in the U.S. and France in an effort to create an international front against Hezbollah.
Those efforts stopped on Feb. 6, when Mr. Aoun and Hezbollah suddenly made a deal. It amounted to a simple trade-off: Mr. Aoun suspended his call to disarm Hezbollah, and the group agreed to support him as a future Lebanese president.
Mr. Aoun says he still believes Hezbollah will disarm someday. But he now calls this an "internal matter" for Lebanon and offers no timetable. "The U.S. isn't too happy with me anymore," he notes.
Mr. Saheli, asked about Mr. Aoun, says: "We have common interests."
Hoezo? Israel heeft weinig interesse in het buitenland behalve dat het misschien een dreiging kan vormen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
Bovendien zou het Israel slecht uitkomen als er een Christelijk-Islamitische stad naast hun deur is, waar ze in vrede samenleven.
Het klinkt iig alsof het moeizaam gaat, was dit het plan of gaan ze de grondoperatie wat verkleinen?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:26 schreef sp3c het volgende:
zware gevechten nu op de grond in Libanon, Hezbollah strijders proberen nu ook stukjes Israel te veroveren met grondtroepen
|Volgens mij levert een half offensief helemaal niks op. Ik ben sowieso niet zo optimistisch over het behalen van enig doel met die grond-oorlog. Hezbollah gaat over op een echte guerilla of ze trekken zich tijdelijk terug. Voorlopig beginnen ze alvast met het eerste zo lijkt het.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:28 schreef NightH4wk het volgende:
Het klinkt iig alsof het moeizaam gaat, was dit het plan of gaan ze de grondoperatie wat verkleinen?
Das vreemd.quote:Lebanon
Regular army may join battle field, defence minister
Morocco TIMES 7/21/2006 | 12:01 am
Lebanon said on Thursday its army will join the battle alongside Hezbollah fighters to defend its territory from any Israeli ground invasion, said Defence Minister Elias Murr.
Nasrallah denied Israeli claims that it has destroyed half of Hezbollah's rocket arsenal, promising more surprises. Ph: AFP.
"The Lebanese army - and I stress - the Lebanese army will resist and defend and will prove that it is an army that deserves respect," Murr underlined, stressing that "we are waiting for them so that we can defend our land, honour and dignity.”
So far, Lebanon's regular army has sat on the sidelines of the war waged against the country, although Israel has already killed 20 of its members in bomb attacks.
Murr's declaration is a response to Israeli threats that it would launch a large-scale ground operation.
In a defiant appearance on Al Jazeera TV, Hezbollah leader Sheikh Hassan Nasrallah stressed that the group's leadership remained intact.
Israeli warplanes dropped up to 23 tons of explosives Wednesday night on what it said was an underground bunker containing most of Hezbollah leaders – including possibly Nasrallah.
“I can confirm without exaggerating or using psychological warfare, that we have not been harmed,” Nasrallah boasted.
He also reiterated that the two Israeli soldiers seized last week would not be released without a prisoner swap brokered through indirect negotiations.
"If the entire universe intervened, it will not release the Israeli soldiers execpt through indirect negotiations and prisoner swap."
Nasrallah also denied Israeli claims that it has destroyed half of Hezbollah's rocket arsenal, promising more surprises.
"Hezbollah has so far stood fast, absorbed the strike and has retaken the initiative and made the surprises that it had promised, and there are more surprises," he said.
In the latest development, four Israeli soldiers were killed Thursday in clashes with Hezbollah militants in southern Lebanon, reported Al Jazeera.
The on-going Israeli aggression on Lebanon has so far killed over 300 people and set alarm bells ringing about the risk of a humanitarian disaster. A number of demonstrations denouncing this aggression have been organised throughout the world.
Yep, en de Israelis hebben weinig zin in veel doden onder de soldaten. Een macht van de VN kan ook zeer weinig uitmaken in Libanon.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:32 schreef eL. het volgende:
[..]
|Volgens mij levert een half offensief helemaal niks op. Ik ben sowieso niet zo optimistisch over het behalen van enig doel met die grond-oorlog. Hezbollah gaat over op een echte guerilla of ze trekken zich tijdelijk terug. Voorlopig beginnen ze alvast met het eerste zo lijkt het.
Dat denk ik ook, het verhaal wordt alleen maar triester en triester.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:35 schreef NightH4wk het volgende:
Yep, en de Israelis hebben weinig zin in veel doden onder de soldaten. Een macht van de VN kan ook zeer weinig uitmaken in Libanon.
vergroten juistquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:28 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Het klinkt iig alsof het moeizaam gaat, was dit het plan of gaan ze de grondoperatie wat verkleinen?
Volgens mij ook ja, Ze kennen het gebied goed, en hebben jaren de tijd gehad om bunkers, tunnelcomplexen, boobytraps enz kunnen aanleggen. Verder zullen ze idd guerilla technieken gaan gebruiken en daar is het landschap goed geschikt voor.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat dit allemaal precies volgens het plan van Hezbollah gaat. Israel gaat over op een grondoffensief in Libanon, waardoor ze in een guerilla oorlog raken.
Hierboven had ik nog een quote van toen de VS er met wat vredestroepen (VN) zat, ging ook fout. Het moet dus puur van de andere groepen in Libanon zelf komen om Hezbollah aan te pakken. Interessant is ook dat Bush en Rice onder andere zullen meeten met Saudi Arabia en andere landen met aardig wat Sunni's.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:38 schreef eL. het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, het verhaal wordt alleen maar triester en triester.
Afbreken ? Heb je geen grondtroepen nodig om de schuilkelders te vinden ? Met alleen die bombardementen hebben ze niet bepaald overtuigd (na 8-9 dagen !!). Het lijkt mij dat je nu op aanwijzing van grondtroepen gerichter gaat bombarderen ? Zo werkt dat toch ? Eigenlijk bedoel ik, vertel eens spek, jij weet dit wel.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:41 schreef sp3c het volgende:
imo zou ik als ik Israel was het gevecht afbreken en opbieuw beginnen te bombarderen nu de Hezbollah buiten is komen spelen maar de commando's zitten nog steeds in de problemen dus daar moet eerst wat aan gedaan worden.
Tja dat zeg ik al de hele tijd, volgens mij kun je dit probleem niet oplossen zonder Damascus en Teheran. En wat gaat de VS in S-A doen met die Soenieten ? Een wig proberen te maken tussen Soenieten en Shi'iten ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:44 schreef NightH4wk het volgende:
Hierboven had ik nog een quote van toen de VS er met wat vredestroepen (VN) zat, ging ook fout. Het moet dus puur van de andere groepen in Libanon zelf komen om Hezbollah aan te pakken. Interessant is ook dat Bush en Rice onder andere zullen meeten met Saudi Arabia en andere landen met aardig wat Sunni's.
Klinkt aannemelijk, er was ook geflyerd in het zuiden met als bericht dat mensen maar beter tijdelijk even weg konden gaan. NYT zat nog te zeuren dat ze niet al te beste intelligence hadden--maja, blijft de NYT natuurlijk--dus ik hoop op weinig verassingen iig.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
vergroten juist
van wat ik gehoord heb zijn ze met een paar commando's op zoek gegaan naar tunnens om die stuk te maken, ze dachten dat Hezbollah inmiddels wel vertrokken zou zijn (Dacht ik ook eerlijk gezegd) maar die bleken vol te zitten met hezbollah strijders die meteen in de aanval gingen, tank kapot, 2 man gesneuveld (?) nu voeren beide partijen troepen het gebied in om de overhand te krijgen en zijn hezbollahstrijders grensposten aan het aanvallen
imo zou ik als ik Israel was het gevecht afbreken en opbieuw beginnen te bombarderen nu de Hezbollah buiten is komen spelen maar de commando's zitten nog steeds in de problemen dus daar moet eerst wat aan gedaan worden.
quote:1:25 p.m.: Daniel Ayalon, Israel's ambassador to Washington, told the Associated Press that Israel would not rule out an eventual international stabilization force. But he said Israel was first determined to take out Hezbollah's command and control centers and weapons stockpiles. CNN video shows Israeli forces massing on the Lebanese border
De minister van Defensie van Libanon heeft aangegeven dat het Leger mee gaat vechten zodra Israel een gondoorlog gaat beginnen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:48 schreef Mutant01 het volgende:
Het gaat pas bad worden als ook het reguliere leger gaat meevechten tezamen met de hezbollahstrijders.
Rice meet iig ook met Egypte en Jordanie, ook veel Sunni's daar (en natuurlijk relatief pro-westers, iig de regeringen.)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:46 schreef eL. het volgende:
[..]
Tja dat zeg ik al de hele tijd, volgens mij kun je dit probleem niet oplossen zonder Damascus en Teheran. En wat gaat de VS in S-A doen met die Soenieten ? Een wig proberen te maken tussen Soenieten en Shi'iten ?
Leger tegen leger lijkt me makkelijker voor Israel dan asymetrisch tegen Hezbollah. Maar itt to Sp3c ben ik geen expert.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:49 schreef venomsnake het volgende:
[..]
De minister van Defensie van Libanon heeft aangegeven dat het Leger mee gaat vechten zodra Israel een gondoorlog gaat beginnen.
Niet als het reguliere leger hezbollah taktieken gaat aanmeten.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:52 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Leger tegen leger lijkt me makkelijker voor Israel dan asymetrisch tegen Hezbollah. Maar itt to Sp3c ben ik geen expert.
Die soldaten zijn daar niet echt voor in denk ik, dan zijn ze nml ook geen POW als ze gevangen worden genomen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet als het reguliere leger hezbollah taktieken gaat aanmeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |