truStie | donderdag 11 mei 2006 @ 17:21 |
![]() ![]() ![]() ![]() Sony's volgende console/media-apparaat. Voor het afspelen van CD, SACD, DVD, Blu-Ray, Playstation 1, Playstation 2 en natuurlijk de nieuwe Playstation 3 games. Geschikt voor High-Definition weergave en met meer uitgebreide online mogelijkheden dan z'n voorganger. In Europa verkrijgbaar vanaf 17 november in twee verschillende uitvoeringen voor de prijs van ¤499,- of ¤599,- ![]() ![]() Het duurste en meest complete pakket bevat de volgende uiteindelijke specificaties. CPU GPU Geluid Geheugen HDD I/O AV Output BD/DVD/CD Drive Afmetingen & Gewicht De goedkopere versie heeft de volgende restricties ten opzichte van de dure versie. ![]() ![]() Sony heeft uiteindelijk toch niet gekozen voor het "boemererang" ontwerp, maar heeft de Playstation 3 controller de volgende eigenschappen gegeven. ![]() ![]() ![]() Vele bekende Playstation-franchises zullen terugkeren naar de Playstation 3, zoals Devil May Cry 4, Gran Turismo 5, een nieuwe Killzone, Metal Gear Solid 4, Final Fantasy XIII, Ridge Racer 7 en Tekken 6. Maar ook nieuwe titels zoals Heavenly Sword, Eight Days, Resistance: Fall of Man, Stranglehold en Fatal Inertia. ![]() ![]() ![]() ![]() Welke tv's zijn geschikt voor high definition weergave? Welke kabels kun je het beste gebruiken? Wat heb je nodig om van multichannel audio te genieten? Hier kun je alles kwijt over HDTV's en multichannel audio icm de Playstation 3. 01 | 02 | 03 | 04 | 05 ![]() ![]() 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 (OP) | |
kulandra | donderdag 11 mei 2006 @ 17:28 |
Is er nou nog echt vet nieuws van de PS3 na die toch ietwat teleurstellende (imo ![]() | |
truStie | donderdag 11 mei 2006 @ 17:36 |
quote:Geen idee, ik dacht dat NCAA Football / Madden deels speelbaar waren, maar dat is vast niet wat je vind "vette game" ![]() Khoop wel dat die controller iets groter word, want ik heb hier zo'n Rumblepad2 van Logitech, en ik vind hem toch wel een beetje te klein ![]() | |
jap85 | donderdag 11 mei 2006 @ 18:18 |
Ik had opzich niet zon probleem met die goedkope versie gehad (WiFi en 60 gig kan me gestolen worden) maar het gebrek aan een HDMI poort is onvergeeflijk. Net alsof dat zoveel kost om erin te zetten.. Wat is nu eigenlijk de HD uitgang? alleen component ofzo? Betaal straks gewoon 100 euro extra omdat ik een normale uitgang op mn console wil.. Ik ga dat ding bij de launch zeker niet halen, zijn toch nog ZAT ps2 games die ik nog moet spelen en zoveel tijd om te gamen heb ik toch niet (helaas). | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 18:18 |
tvp'je. | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 18:19 |
quote:Met component is ook weinig mis, toch? Ik haal sowieso wel de dure versie, maar ik heb mijn Xbox 360 nu via component aangesloten en dat ziet er super uit. | |
jap85 | donderdag 11 mei 2006 @ 18:27 |
quote:In principe niet, maar HDMI is beter en dan heb je het gevoel dat je niet het optimale eruit haalt.. En wat zal het Sony nou eigenlijk kosten om hem er gewoon standaard in te zetten? Een paar euro misschien, het is gewoon pure geldklopperij. Kijk dat ze op de extra's bezuinigen bij de 'core' versie, ok dat is normaal, je geeft dan de consument de beslissing of hij die extra's wel of niet wil of later bij wil kopen (voor zover dat mogelijk is) maar aansluitingen weglaten zodat je er niet het optimale uit kunt halen vind ik niet acceptabel, dat moet gewoon standaard zijn. Zeker omdat ze eerst mee lopen te patsen tov microsoft: ''De eerste echte HD console mét HDMI en 1080p gemaakt voor de toekomst blabla''. En dan uiteindelijk ook een halfbakken versie uitbrengen ![]() | |
ScienceFriction | donderdag 11 mei 2006 @ 18:52 |
Is er nou veel verschil met het design van de controller van de PS2 en de PS3 of hebben ze er echt helemaal niets aan veranderd qua uiterlijk? | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 18:53 |
quote:L2 en R2 zijn sowieso triggers geworden, dat is al heel wat. Ik vind het alleen jammer dat de analoge sticks weer op 1 rij zitten. Waarom leert men niet van de Xbox controller?! | |
Hellrazor | donderdag 11 mei 2006 @ 18:59 |
dat vind ik idd ook erg vervelend want die analoge dingen van de ps2 spelen echt voor geen meter als je de NGC of xbox(kleine) controller gewent bent | |
Xrenity | donderdag 11 mei 2006 @ 19:07 |
imo hadden ze beter bij de 'banaan' kunnen blijven en dáár eventueel tilt sensors in kunnen stoppen. 3 generaties bijna dezelfde controller ![]() Waarom bijvoorbeeld nog steeds de D-pad op de 'main' plaats, ipv een analoge stick? | |
disjfa | donderdag 11 mei 2006 @ 19:24 |
quote:En als je de ps controller gewend bent spelen die andere weer kut ![]() Mischien moeten console makers een universele controller maken zodat niemand erover kan zeuren ![]() De ps controllers zijn toch beter. | |
Jojo_ut_Grun | donderdag 11 mei 2006 @ 19:31 |
volgens mij is de ps3 helemaal niet zo duur neem een xbox en koop daarbij een hd-dvd speler en alle opties die de ps3 standaard aan boord heeft dat is de ps3 goedkoper | |
P-Style | donderdag 11 mei 2006 @ 19:33 |
quote:Scroll even naar boven, staat allemaal in de nieuwe OP. ![]() quote:Inderdaad... als je die anderen gewend bent. Ikzelf speel al acht jaar met het Dual Shock ontwerp en ik kan niet goed overweg met de controllers van Sony's concurrenten. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik ze gewoon niet gewend ben. ![]() | |
Tain | donderdag 11 mei 2006 @ 19:42 |
quote:Ik krijg altijd kramp van de dual shock en cube controller ![]() | |
disjfa | donderdag 11 mei 2006 @ 19:45 |
quote:Ik krijg altijd pijn in mn vingertopjes van mn dreamcast. GEWOON DOORZETTEN MIETJE! De pijn houd vanzelf op als je er vaak zat mee speelt. Hieruit blijkt dat je niet genoeg gamet ![]() | |
Tain | donderdag 11 mei 2006 @ 19:46 |
quote: ![]() | |
Diablos79 | donderdag 11 mei 2006 @ 19:49 |
quote:Nou je 3 generaties, de eerst ps1 controller verschilde toch nog wel wat met de ps2 controller. En waarom zou je aan iets dat goed werkt veel veranderen? Het is waarschijnlijk wel een beetje een kwestie van smaak maar ik vind die ps2 controller echt wel het lekkerst spelen van allemaal. | |
SToRM81 | donderdag 11 mei 2006 @ 19:53 |
Ik vind de DS2 geen slechte controller, maar ik had graag eens wat anders gezien. Die boomerang zag er wel ergonomisch uit ![]() En ik vind het design van de boomerang veel beter bij de PS3 passen dan de controller waar ze nu voor gekozen hebben | |
P-Style | donderdag 11 mei 2006 @ 19:57 |
quote:Ik ook wel... sterker nog, ik vind het totaalplaatje nog wel erg veel op de (eerste generatie) PS2 lijken! ![]() Wat me ook opvalt trouwens is dat er helemaal geen IR-poort op zit voor een eventuele BD/DVD afstandsbediening. ![]() | |
SToRM81 | donderdag 11 mei 2006 @ 20:04 |
Ik vind het wel super dat ze voor de zwarte gekozen hebben, echt een mooi ding om te zien zo ![]() Ze hadden op zijn minst het publiek eens met de boomerang moeten laten spelen, misschien was men dan wat positiever geweest. | |
Notorious_Roy | donderdag 11 mei 2006 @ 20:12 |
Ik ga een PS3 kopen. | |
SToRM81 | donderdag 11 mei 2006 @ 20:14 |
Hmm....blijkbaar is de duurdere versie ook iets mooier afgewerkt:![]() Ik moet zeggen dat ik toch weer wat positiever over de PS3 begin te worden. Ik heb her en der al heel wat strakke games voorbij zien komen ![]() De 360 heeft nu eenmaal een jaar voorsprong en kan dus al veel meer laten zien en de PS2 had in het begin ook niet al te beste games. [ Bericht 27% gewijzigd door SToRM81 op 11-05-2006 20:26:37 ] | |
P-Style | donderdag 11 mei 2006 @ 20:51 |
quote:Dat chrome randje zit inderdaad alleen op de 60GB versie (zoals je zelf gepost heb), maar ik vind 'm ook minder glimmen. ![]() quote:Wat een... verrassing! ![]() | |
Notorious_Roy | donderdag 11 mei 2006 @ 20:53 |
quote:@ Launch | |
P-Style | donderdag 11 mei 2006 @ 20:56 |
quote:Dat is serieus een verrassing! ![]() ![]() | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 21:04 |
Ik ga ook sowieso een PS3 @ launch kopen. Maar dat komt gewoon omdat ik niet spoor. En omdat ik die PC-award wil winnen aan het eind van het jaar ![]() | |
SToRM81 | donderdag 11 mei 2006 @ 21:05 |
Gaat de Cell bij launch nou al op 65nm zitten of ga ik daar een tijdje voor moeten wachten? | |
Deacon_Tigra | donderdag 11 mei 2006 @ 21:06 |
quote: ![]() Same here.....buy @ launch ![]() | |
King_of_cubes | donderdag 11 mei 2006 @ 21:08 |
quote:Ik een PSThree. ![]() | |
Tain | donderdag 11 mei 2006 @ 21:09 |
Ik geen ![]() | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 21:09 |
Bovendien is de pre-launch fun altijd zo prachtig. Dat wachten op de grote dag, constant trailers kijken en dan uiteindelijk dat ding echt in je handen hebben. Die lucht van nieuw plastic, die prachtig ingepakte controllers en snoertjes. Zo mooi ![]() ![]() | |
P-Style | donderdag 11 mei 2006 @ 21:10 |
quote:Geen idee. En eigenlijk boeit het ook niet echt. De CPU+GPU in m'n laatste generatie PS2 zijn veel kleiner en energiezuiniger dan die in m'n eerste generatie PS2, maar de games draaien gewoon hetzelfde. Verwacht maar genoeg verschillende revisies bij de PS3 straks (steeds zuinigere hardware, grotere HDD's, kleiner ontwerp, enz.) de vraag is alleen of je daar ook op wilt wachten. ![]() | |
SV | donderdag 11 mei 2006 @ 21:11 |
Doe mij maar toch de lekkere 360 van 399 euro kwijl* ![]() | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 21:11 |
Ik twijfel nog wel of ik een US of een Europese PS3 ga kopen. | |
Tain | donderdag 11 mei 2006 @ 21:12 |
quote:Waarom zou je daarover twijfelen? Hij wordt wereldwijd gereleased en is regiovrij | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 21:14 |
quote:Oh, dat-ie regiovrij is wist ik niet ![]() | |
P-Style | donderdag 11 mei 2006 @ 21:14 |
quote:Hoezo zou je nog een US PS3 kopen? ![]() ![]() Wat Tain zegt dus... ![]() | |
H.Flick | donderdag 11 mei 2006 @ 21:16 |
Nu is het kunnen spelen van obscure Japanse RPG's niet meer exclusief ![]() ![]() | |
Tain | donderdag 11 mei 2006 @ 21:16 |
quote:Denk dat je een stuk duurder uit bent door vervoerskosten en belasting, de PS3 zelf weegt al 5 kilo ![]() | |
truStie | donderdag 11 mei 2006 @ 21:27 |
Word dat ding Regiovrij? SERIEUS ?????????? Dus ik kan amerikaanse games spelen?? PS3 voor mij dus ![]() | |
SToRM81 | donderdag 11 mei 2006 @ 21:29 |
quote:Dat is ook weer zo ja. Maar ik weet toch al van mezelf dat ik niet veel langer kan wachten om m te kopen als ie eenmaal uit is ![]() | |
Cheiron | donderdag 11 mei 2006 @ 21:36 |
Ik zie echt niet hoe je die boomerang vast had moeten houden hoor. VOlgens mij staan je ellebogen dan helemaal naar buiten. | |
Evil_Koekje | donderdag 11 mei 2006 @ 23:44 |
quote:Lol, de boomerang is niet meer. ![]() | |
truStie | donderdag 11 mei 2006 @ 23:57 |
Dat weet ie wel.. hij zegt ook "had moeten" .. Omdat sommige mensen zeggen dat ze bij die boomerang hadden moeten blijven ![]() | |
Evil_Koekje | vrijdag 12 mei 2006 @ 00:55 |
quote:Damn, en ik maar denken dat hij iets gemist had. ![]() ![]() | |
Haspel33 | vrijdag 12 mei 2006 @ 06:12 |
http://playsyde.com/leech_2628_en.html Holy moly. 65 MB realtime HD-trailer/techdemo van Heavy Rain die op de Sony Booth geshowed werd. Als deze Fahrenheit-makers dezelfde gameplay gaan evenaren van hun 1e game, maar dan met dit soort cinematic gfx, dan is dit met stipt mijn favoriete PS3 must-have game. /edit 65 MB XVID versie gelinked, de 135 MB avi versie heeft out of sync sound. [ Bericht 15% gewijzigd door Haspel33 op 12-05-2006 07:52:58 ] | |
Vince22 | vrijdag 12 mei 2006 @ 08:26 |
![]() ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 12 mei 2006 @ 08:54 |
quote: ![]() ![]() OT: Heavy Rain ziet er VERDOMD goed uit! Dat next gen gebeuren kan nog wel eens heel groot gaan worden. | |
Tain | vrijdag 12 mei 2006 @ 08:58 |
Heavy Rain is idd erg ok ![]() | |
Sjotime | vrijdag 12 mei 2006 @ 09:23 |
quote:599 euro voor dik 7 jaar plezier ![]() ![]() | |
Retuobak | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:06 |
quote: | |
Retuobak | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:08 |
quote:Van hun eerste game lijkt me sterk, denk dat dat meer iets is voor Omikron: Karma ![]() Hun tweede game, Fahrenheit, zal het naar alle waarschijnlijkheid wel op gaan lijken gezien hun wens om interactive cinema zoals ze Fahrenheit noemden door te zetten naar andere games. | |
Haspel33 | vrijdag 12 mei 2006 @ 10:44 |
Persoonlijk vind ik het de beste gfx van heel de teleurstellende E3. Jammer dat dit soort games niet meer gemaakt worden. Liever 20 Fahrenheits per jaar, dan 1200 FPS'ers. Moet overigens wel zeggen dat dat Resistence game me nu meevalt na het checken van de 720p trailer, wat ik eerst maar een cliche spel vond toen ik die lowres Sony-stream zat te bekijken, vind ik nu een FPS met potentie. Goeie smoke effecten, audio en physics voor de war-sfeer, fancy einde van de demo, wtf breekt zo cool door die muur heen. Niet mijn genre games, maar ik kan nu begrijpen waarom veel pers dit game een goeie handson preview gaven. http://www.playsyde.com/leech_2632_en.html | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:19 |
quote:Nou, ik weet sowieso dat er heel vette games gaan uitkomen, en ik MOET een PS3 hebben. Aangezien het ding ook nog eens regiovrij is kan ik alles spelen wat ik wil en kunnen mn 2 PS2's ook weg (lees terug in de doos of naar mn ouders). Enige dat de definitieve doorslag geeft is de launchline-up. Die wacht ik even af voor ik definitief iets doe ![]() | |
Sjotime | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:41 |
quote:Ja ik heb precies hetzelfde.... kijk naar wat er allemaal in Godsnaam op de PS2 is uitgekomen... zoveel goede titels... wil niet weten wat de PS3 allemaal gaat doen. Weet echter niet of ik hem bij launch koop.... Alleen voor Blue Ray HD films doe ik het al.... je hebt geen blue ray speler voor dat bedrag hoor. En ja de HD add on van M$ vind ik echt poep ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:47 |
quote:BluRay heb ik nog niet echt nodig aangezien BluRay films op mn tv niet veel anders zijn dan gewone DVD's (denk ik), maar je bent idd wel soort van voorbereid op de toekomst ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 12 mei 2006 @ 11:52 |
terugkijkend, denk ik dat mijn besluit om een PS3 te kopen gevallen is ergens tussen het begin en het eind van de MGS4 trailer....... | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:01 |
De mijne tijdens de trailers van FFXIII en Heavenly Sword ![]() | |
D.A.A.F. | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:05 |
Kijk, nu wordt het een en ander duidelijk: interview met Phill Harrison: quote:Dus we kunnen gewoon losse 3,5 inch disks kopen? Dan wordt de tardversie alweer aantrekkelijk. Nu alleen die HDMI support nog. | |
Evil_Koekje | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:38 |
![]() ![]() | |
SToRM81 | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:49 |
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat Sony zo onder vuur ligt. Ze luisteren toch vrij goed naar wat de kopers willen. De zwarte console ipv de zilvere, de andere controller, het betere netwerk. Ze hadden al gezegd dat de console duur zou zijn en om dat te compenseren gaan ze een goedkopere versie beschikbaar maken. Het is wel enige van de drie die echt moeite doet om goeie backward-compatibility mogelijk te maken. En eigenlijk krijg je voor die 600euro wel een volwaardige PS1, 2 en 3 in 1 console die ook nogeens gebruik maakt van Blu-Ray ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:50 |
quote:Virtual Console says hi Verder ben ik het wel met je eens denk ik ![]() | |
truStie | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:51 |
Maar als dat ding regiovrij is en ook PS2 games ondersteunt. Kan ik dan ook PS2 games uit de States halen dat die dan werken? Of geldt dat alleen voor nieuwe PS3 games? | |
SToRM81 | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:52 |
Het zou nog beter zijn als er met linux nog wat emulators gemaakt worden of is dat niet mogelijk? | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:52 |
quote:Ik zal de eerste zijn die dat gaat testen als mn PS3 staat te blinken naast mn tv | |
SToRM81 | vrijdag 12 mei 2006 @ 12:58 |
quote:Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/22929/ | |
Tain | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:00 |
quote:Dat gaat gewoon werken | |
truStie | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:06 |
quote:Ok das mooi dan ![]() | |
Deacon_Tigra | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:08 |
dat de ps3 regio vrij is is natuurlijk heel mooi maar of de developers eraan mee werken is een tweede ![]() kan me zo voorstellen dat het voor hun wel een baaltje extra werk is | |
truStie | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:12 |
Zolang NCAA Football maar regiovrij word ben ik blij ![]() | |
Tain | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:12 |
quote:Denk ook niet dat de FF voor de PS3 tegelijkertijd uitkomt in het Japans en in het Engels of ze moeten het hele spel langdurig uitstellen voordat ze alle vertalingen af hebben, maar als ze eerst de JAP versie releasen dan moet je die gewoon kunnen spelen op je euro PS3 | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:13 |
quote:Of ze vertalen tegelijkertijd met de ontwikkelfase en niet pas naderhand ![]() | |
SToRM81 | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:19 |
Op de Blu-Ray disc is vast wel plaats voor meerdere talen ![]() | |
Tain | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:23 |
quote:Dat zeker, maar dan moeten ze wel doen zoals Roy zegt anders heb je wel veel ruimte maar ook veel vertraging voor ieder geval Japan | |
chibibo | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:36 |
Ik wacht wel met de aanschaf tot er een witte PS3 te krijgen is. ![]() Waarschijnlijk ga ik 'm toch importeren, want veel vertrouwen in die regiovrijheid heb ik nog niet. Ten eerste omdat Sony heeft aangegeven dat de keus om de spellen regiovrij te maken bij de developers ligt, en ten tweede omdat ik er zeker van wil zijn dat de audio en video wel in sync lopen als ik een geimporteerd spel speel. | |
Oksel | vrijdag 12 mei 2006 @ 13:44 |
Geen Rumble meer.. niets vernieuwends.. bleh, tegenvaller. | |
Bastard | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:03 |
Wat ik ook lame vind aan de Ps3 is dat bij de "goedkopere" versie van de ps3 er een wired controller zit.. ik bedoel kom op nou, iedereen heeft wireless al. Je vorige console had het ook, waarom dan? ![]() Verder heb ik nu al spijt van deze post in dit topic. | |
BMH | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:10 |
quote:De 500 euro PS3 heeft zelfs een mindere afwerking! ![]() | |
Notorious_Roy | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:12 |
Een wired controller? Nee hoor? Tis geen 360 ![]() | |
Evil_Koekje | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:15 |
quote:Hmz dat was niet de bedoeling, IGN heeft 't mooi voor elkaar met hun plaatjes. ![]() Anyway: ![]() ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:25 |
quote:je haalt de 360 met de PS3 door elkaar........ en als je al spijt had toen je het typte, waarom drukte je dan op invoeren? | |
Retuobak | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:28 |
quote:Adventures bedoel je? Komen jaarlijks meer dan genoeg adventures uit hoor, heb inmiddels een beste backlog ![]() | |
BMH | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:32 |
quote:Meer dan genoeg zijn imo te grote woorden. | |
Retuobak | vrijdag 12 mei 2006 @ 15:39 |
quote:Imho absoluut niet. | |
truStie | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:22 |
Motorstorm ingame filmpje ziet er leuk uit. Al gaat dat zand nergens over, als er zand weg word gereden en daarnaast weer.. dan zakt het andere kuiltje toch weer vol met zand of niet ![]() | |
SocialDisorder | vrijdag 12 mei 2006 @ 16:36 |
quote:modder ![]() | |
P-Style | vrijdag 12 mei 2006 @ 17:27 |
Ik heb de PS3 in ieder geval op de dag dat MGS4 gereleased wordt... of eerder. ![]() | |
twi | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:58 |
Heb ook dat ingame filmpje gezien van Motorstorm. Ziet er natuurlijk leuk uit, maar dat verwachtingspatroon wat die FMV's van de E3 2005 hebben opgewekt worden er gewoon niet mee gehaald. Dat is trouwens ook gewoon onmogelijk, want zoals gezegd blijf je afhankelijk van die verrekte cameraposities. Het is gewoon echt jammer dat dat de beperking lijkt te gaan worden in de komende generatie. | |
Diablos79 | vrijdag 12 mei 2006 @ 19:00 |
quote:Virtual Console is geen echte backward compatibility. Het zou pas cool zijn als ik gewoon oude NES en SNES cardridges in de Wii kan proppen, dat is backward compatibility ![]() | |
Diablos79 | vrijdag 12 mei 2006 @ 19:06 |
Dat ze die kwaliteit van vorig jaar niet halen lijkt me logisch. Maar je kunt nu nog niet echt oordelen of Sony heel veel heeft overdreven of maar een beetje. De eerste generatie spellen laten nooit echt zien wat een console kan. Al zien de eerste generatie ps3 spellen er wel mooier uit dan de eerste generatie xbox360 spellen. Maar Je kunt pas goed oordelen wanneer de ontwikkelaars de ps3 echt goed onder de knie hebben(over een jaartje of 3). Als ze echt de capaciteit van de ps3 kunnen benutten kun je pas gaan oordelen over hoeveel Sony heeft overdreven. En als ik zo kijk naar eerste generatie titels zoals FF13, MGS4, UT2007, Heavenly Sword dan zouden ze toch nog wel eens dicht in de buurt kunnen komen van wat ze beloofde. | |
Cheiron | vrijdag 12 mei 2006 @ 20:18 |
quote:I miss nothing ![]() Heavy Rain: mooie dramatische stukje, damn!. Alleen dr lippen.. -edit- het komt omdat ze geen tong heeft! [ Bericht 7% gewijzigd door Cheiron op 12-05-2006 20:30:42 ] | |
Retuobak | vrijdag 12 mei 2006 @ 23:28 |
quote:Mensen als LuukBes en Edenophobic hielden anders heeeeeeel lang nog vol dat het gewoon exact die kwaliteit zou worden. quote:In het geval van Motorstorm, heel veel, die game is BIJ LANGE NA niet haalbaar deze generatie. See you on PS4 zou ik zeggen. quote:Klopt, maar desondanks waren KZ PS3 en Motorstorm zo belachelijk mooi dat ik, zeker bij Motorstorm, haast wel zeker weet dat het nooit zo mooi gaat worden. En al helemaaaaaaal niet in 1080p. quote:Dat mag ook wel met dat extra jaar. quote:Ruwe power is niet helemaal nietszeggend he...... quote:Ik denk toch echt dat je redelijkerwijs kunt stellen dat Motorstorm E3 2005 bullshit was. quote:Serieus, kijk Motorstorm nog eens. Die footage is meer dan een generational leap boven die titels. De mooiste games op de E3 (Crysis, Heavy Rain, Gears of War, MGS4) komen nog niet eens in de buurt van KZ PS3, laat staan Motorstorm. | |
Tain | vrijdag 12 mei 2006 @ 23:44 |
quote: quote: quote: ![]() | |
Retuobak | vrijdag 12 mei 2006 @ 23:51 |
quote:Ook een leuke ![]() | |
kepler | vrijdag 12 mei 2006 @ 23:51 |
Veel nieuwe PS3 info de PS3 wordt een soort van PC | |
P-Style | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:03 |
quote:Op het vervangen van de HDD na denk ik niet dat er veel upgrademogelijkheden zullen zijn. ![]() | |
kepler | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:05 |
quote:nee, voor de consument niet, maar voor Sony zelf dus wel ![]() | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:05 |
quote:En gelukkig maar, constant moeten upgraden suckt ![]() Wanneer gaat Sony eens wat sneller jatten van de PC? Ik wil af van dat takkeding en gewoon dezelfde games kunnen spelen op een goedkoop bakkie van 600 euro die 6 jaar lang meegaat. | |
Diablos79 | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:36 |
quote:Dat ze de kwaliteit van Motorstorm halen geloof ik ook niet, die KZ lijkt me trouwens niet eens zo heel erg onhaalbaar als ik sommige games van nu bekijk. Ik geloof dus best wel dat ze erbij in de buurt kunnen komen. Die ps3 is een heel krachtig stukje hardware en er is nog NIEMAND die weet wat je er allemaal uit kunt toveren, en dat zelfde geld voor de xbox360. Dus ik wacht het af en ben erg benieuwd wat ze over een jaar of 3 uit die 2 machines weten te halen. | |
LuukBes | zaterdag 13 mei 2006 @ 08:13 |
http://e3.bashsoftware.net/motorstorm.wmv ftp://www.jeux-france.com/PlayStation_3/MotorStorm_1.wmv 2 cam filmpjes van Motorstorm met dev-commentaar, beide over de 100MB. Ik vind dit grafisch niet mijlenver weg van de E3 trailer. Wat die trailer extra bijzonder maakte was een enkele overdreven crash (die laatste voor die motor die staat te kijken en die crash tegen die boom op), en bv die cameraviews die onder het rijden cinematic naar links kijkt naar die ATV, maar in diezelfde trailer zie je ook gameplay momenten van een static camera van achter, en dan zag het er toen toch een stuk minder uit dan zoals het er nu uitziet. Physics, track deforming, auto's die uit 160 parts bestaan die allemaal loskomen bij crashes, slimme AI die steeds voorzichtig zoekt naar openingen (zoals bij die crossmotor in die filmpjes), leuke gimmicks als zwaaiende vuisten en ATV drivers die bij hun kruis grijpen als ze een tegenstander laten crashen, straks 20 vehicles tegelijk in een race online, al met al zeker veelbelovend fun-game. http://upsilandre.free.fr/videos/motorstorm.gif MSG4, FFXIII en Heavy Rain zijn imho de enige van echte E3-2005 kwaliteit (lees : benadert CGI). Kijkend naar hoe BIA3, MoH PS3, MGS4 en CoD3 ook al cinematics realtime in gameplay integreren denk ik ook dat KZ PS3 niet onmogelijk is. Door de controle van speler uit handen te nemen, als het ware het spel stil te leggen qua AI en gameplay, en een stukje full detail rendering-power op een scene te gooien als scripted scene zoals die soldaat die geschoten en opgevangen wordt in BIA3, en ook kijkend naar de realtime animatie niveau's van HS, en kijkend naar Resistence physics en particles effecten, denk ik ook nog steeds niet dat KZ PS3 onhaalbaar is. Het is jammer dat ze niet aanwezig waren, dat betekent dat ze nog niet zo ver zijn als vorig jaar (of zich schamen ervoor...), of dat ze geen zin hadden om een aparte demo te maken ervoor (veel devs klagen de laatste dagen in de pers over hoe veel werk het kost om iets klaar te maken voor de E3 en hoeveel mankracht dit van het project afhoudt, het is maar net waar je prioriteiten liggen en of je op E3 wil showen ten kostte van devtijd). Er waren genoeg mensen die nog niet eens verwachtten dat Sony met playable games durfde te komen, al met al hebben ze toch behoorlijk wat potentie laten zien vind ik als je het beste eruit pikt en bijelkaar optelt. Waar die KZ trailer in uitblinkt is animatie en AI, hoe alles op elkaar reageert en inelkaar overloopt als script. Guerilla heeft met de beperkte PS2 al een van de best ogende (niet spelende..) PS2 games op de markt gezet, en krijgt nu veel credits van de pers voor KZ PSP als best ogende PSP game, dus ik denk nog steeds dat KZ PS3 grafisch heel dicht gaat naderen, die jognens zijn gewoon veel talentvoller dan menigeen denkt, een echte console devver. Ik ben veel meer benieuwd of ze qua animatie en AI het niveau gaan halen, want dat is denk ik nog veel moeilijker. [ Bericht 0% gewijzigd door P-Style op 13-05-2006 11:45:46 (Even van de erg grote gifjes links gemaakt) ] | |
LuukBes | zaterdag 13 mei 2006 @ 08:36 |
http://www.host71.com/mistan/Better.gif Check die motor. Dev legt in filmpjes uit dat het steeds moeilijker wordt per ronde door de tracks te komen omdat die dieper worden. En ook dat de AI van die motor dus voorzichtiger is omdat ie kwetsbaar is. Volgens mij probeert ie hier of de buggy te ontwijken en raakt ie zelf uit koers, of hij komt in een dieper stuk track terecht, of gewoon een stuurfout als faalbare AI. Whatever it is, it looks like fun. http://www.gaming-age.com/staff/jim/misc/motorstorm_spin.gif http://www.gaming-age.com/staff/jim/misc/motorstorm_roll.gif [ Bericht 15% gewijzigd door P-Style op 13-05-2006 11:47:05 (En nog meer bandbreedte vretende gifjes gelinkt.) ] | |
kepler | zaterdag 13 mei 2006 @ 09:07 |
het ziet er allemaal erg leuk uit, maar echt niet in de buurt van die trailer. En ik zie en lees ook allemaal dingen die nu niet echt bijzonder zijn. Deze games zullen ook prima op de 360 kunnen draaien. Oftewel het verschil tussen de 360 en PS3 zal dus echt niet zo groot zijn als sommige mensen hier beweren en dat tonen de PS3 games op de E3 wel aan. Maar MotorStorm blijf ik in de gaten houden, lijkt me een leuke game ![]() | |
Sjotime | zaterdag 13 mei 2006 @ 09:55 |
Alleen FFXIII en MGS4 hebben mijn interesse uiteraard.... voor de rest niet echt... Ja,... GoW 2 ![]() | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 10:49 |
GoW2 is toch nog voor de PS2? | |
Asskicker14 | zaterdag 13 mei 2006 @ 11:29 |
http://www.gametrailers.com/player.php?id=10758&type=mov Heavy Rain Tech Demo in HD. ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 13 mei 2006 @ 11:53 |
quote:Ja. | |
Sjotime | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:00 |
quote:Yep. | |
MMaRsu | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:46 |
![]() Hebben we er zin in jongens ![]() ![]() | |
Asskicker14 | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:48 |
quote:Ja. Doe mij maar een gele kikker. ![]() | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:50 |
quote:Die motion sensor van de PS3 lijkt me in ieder geval relaxter dan het wilde rondzwaaien van de Wii controller. Het liefst zie ik het eigenlijk helemaal niet, maar dat is een ander verhaal. En als je gele kikkers ziet moet je je browser goed instellen. | |
MMaRsu | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:52 |
Als die motion sensor je wat lijkt, moet je eem MS sidewinder pro halen, precies hetzelfde ![]() Denken jullie dat ze trouwens een motion sensor erin hebben gedaan omdat ze ook nog eens geen rumble hebben? | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:52 |
quote:Serieus, kijk die trailer nog eens, dat verschil is astronomisch groot. KZ PS3 zullen ze overigens deze generatie toch redelijk dicht bij in de buurt komen gok ik, maar het daadwerkelijk halen? ![]() | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:53 |
quote:Och, bijna iedereen is positief over de controls van Warhawk, dus zo slecht hoeft het uiteindelijk niet te zijn ![]() | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:55 |
quote:Voor vliegtuig dingen lijkt het me ook ideaal. Ik zie alleen niet hoe het voor andere games echt kan werken. | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:57 |
quote:Gelukkig dwingt niemand de developers het te gebruiken, ik vind het alleen geweldig dat de developers wel de optie hebben het te doen als hun game zich er voor leent. Daar ben ik 100% voor ![]() Jammer is voor de meeste mensen wel dat rumble is gesneuveld, en voor mij dat ze vasthouden aan de Dual Shock vorm (die ik echt niet trek, en wat voor mij de belangrijkste dealbreaker is) | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:58 |
quote:Juist. En dat is ook meteen het probleem met de Wii controller, want die is gewoon niet geschikt voor 'normale' games. | |
Diablos79 | zaterdag 13 mei 2006 @ 12:58 |
quote:Ik denk ook niet dat ze dat voor alle games gaan gebruiken. En ik denk dat je het net als bij de rumble functie gewoon aan en uit kunt zetten. Ik heb trouwens nog nooit zoveel gezeik over een controller gezien, tis gejat, geen rumble, bla bla bla.. Net of dat allemaal boeit.. Zolang het maar gewoon lekker speelt ![]() | |
Notorious_Roy | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:01 |
quote:En daarom is er ook een 'classic' controller die je kan gebruiken ![]() Maar goed, de PS3 motion sensorgame lijken me kutter dan de Wii games aangezien je bij de PS3 je handen simultaan moet doen en met twee handen is het lastiger dan simpelweg je handen los van elkaar bewegen. Probeer het maar eens, Pak je tv afstandsbediening en die van je DVD speler, maak er een touwtje van 1 meter tussen en ga zwaaien. Daarna pak je de PS2 controller, knip je de draad er vanaf en ga je bewegen. Veel lastiger. | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:05 |
quote:Eens! ![]() Enige beef die ik met de controller heb is de vorm, nog steeds ![]() | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:05 |
quote:Ik heb een dubbelhandige backhand... geen probleem dus ![]() | |
Diablos79 | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:08 |
quote:Dat is wel afhankelijk van het spel lijkt me. Race spellen en spellen zoals ace combat lijken met echt niet lekker spelen met die Wii controller. En zover ik had begrepen was de "classic" controller ook alleen bedoeld voor "classic" games. | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:12 |
quote:Inderdaad ja, de Wii controller heeft z'n voordelen, maar race en vliegspellen, dan ga ik toch echt voor de PS3 controller. MAAR, uiteindelijk geef ik voor racespellen de voorkeur aan een stuur en vliegspellen aan een joystick ![]() | |
Tain | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:14 |
quote:Hoezo is dat veel lastiger? Het is juist veel lastiger voor je om beide handen echt iets verschillends te laten doen tegelijkertijd | |
ScienceFriction | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:16 |
quote:Jij kunt niet tegelijk sturen en schakelen? | |
Diablos79 | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:19 |
Ik denk dat "normale" gameplay toch beter blijft aanslaan dan de Wii gameplay. Want hoe leuk het idee ook is, de gameplay blijft toch niet veel meer dan gewoon een beetje met dat ding zwieren. Volgens mij heb je dat na 10 games ook wel weer gezien. Daarbij krijg je volgens mij echt kramp in je armen als je echt uren lang zo moet spelen. Je moet tenslotte toch de heletijd met dat ding op je tv blijven richten. | |
Tain | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:20 |
quote:ja, dat kan ik, maar probeer maar is goed je rechterhand alleen maar omhoog en omlaag te bewegen en rondjes te maken met je linkerhand | |
Ipho | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:21 |
quote:Heb je dat echt geprobeerd ![]() | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:24 |
Ik heb net wel met mijn draadloze Xbox360 controller van die bewegingen gemaakt alsof ik een racegame zat te spelen en dat werkt best fij. Daarna heb ik met Xbox360 remote gepakt en gedaan alsof ik aan het tennissen was, dat ging ook best goed. Alleen werkt het niet als je met de remote gaat racen en met de controller gaat tennissen. Dus ze zijn gewoon allebei geschikt voor verschillende soorten games. Opgelost. | |
ScienceFriction | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:28 |
quote:Ik heb er geen moeite mee... | |
Tain | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:29 |
quote:ik wel ![]() | |
H.Flick | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:30 |
quote:Ik ook ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:30 |
quote:Gecondoleerd ![]() | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:30 |
quote:Lukt mij ook echt niet idd ![]() | |
ScienceFriction | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:34 |
Dus jullie kunnen geen FPS op de PC spelen? | |
Diablos79 | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:39 |
quote:Bij het spelen met toetsenbord en muis houd je je armen zogoed als stil, je beweegt alleen een beetje met je vingers en je handen. Dat is toch wel heel wat anders dan hoe je met de Wii controller speelt. | |
SToRM81 | zaterdag 13 mei 2006 @ 13:54 |
quote:Nou bij een spel zoals Monkey Ball of het xbox Live Arcade spel met die knikker lijkt het me wel leuk ![]() | |
Xrenity | zaterdag 13 mei 2006 @ 15:26 |
Ja, apart van elkaar draaien is lastig idd ![]() Maar met je duim een analoge pookje bewegen en met de andere hand aimen is goed te doen, lijkt me. | |
SocialDisorder | zaterdag 13 mei 2006 @ 15:28 |
ach who cares. we kunnen nu wel tot in den eeuwigheid discussiëren over wat beter/lekkerder werkt, maar dat is nog altijd afhankelijk van 2 factoren; persoonlijke voorkeur en kwaliteit van de implementatie door de dev. | |
MMaRsu | zaterdag 13 mei 2006 @ 15:32 |
Ja niemand hier heeft er uberhaupt nog mee gespeeld ![]() | |
SocialDisorder | zaterdag 13 mei 2006 @ 18:08 |
Eight Days ziet er wel erg goed uit moet ik zeggen! | |
Diablos79 | zaterdag 13 mei 2006 @ 20:54 |
Dat spel van Naughty dogs zag er ook erg goed uit, ben benieuwd wat dat word. | |
P-Style | zaterdag 13 mei 2006 @ 21:01 |
quote:Die vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. ![]() ![]() | |
kepler | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:16 |
uuhm weten jullie nog die discussie over de snelheid van BD in de PS3? uit het persbericht: BD 2x (BD-ROM) DVD 8x (DVD-ROM) CD 24x (CD-ROM) terwijl de 360 een snelheid heeft van 12X en daar waren al ontwikkelaars die zeurden dat de stream-snelheid vanaf de DVD niet snel genoeg is. Of kan dit opgelost worden met de standaard HDD? | |
Tware | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:24 |
quote:In dat geval voorspel ik nog grotere laadtijden dan nu bij de PS2 ![]() | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:28 |
quote:Deels ja ![]() ![]() Either way zullen de laadtijden tenenkrommend zijn. | |
kepler | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:31 |
quote:als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel lange laadtijden en een lawaaiige console. Gelukkig dus is een 8X wel stiller, maar zorgt voor langere laadtijden... | |
P-Style | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:47 |
quote:En 2x BD-ROM zal ook wel stil zijn aangezien alle games op BD-ROM zullen verschijnen. ![]() | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:48 |
Ook Sony positief over Nintendo\'s Wii Leuk interview ![]() | |
Retuobak | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:49 |
quote:Ja, de PS3 heeft een muisstille lezer straks, maar geef mij maar herrie van 360-formaat ipv takkelang wachten. Ik wil niet bij GTA next-gen 30 seconden wachten totdat ik in de wereld zit ![]() | |
P-Style | zaterdag 13 mei 2006 @ 23:59 |
Ik vraag me af of die HDD enkel en alleen voor caching wordt gebruikt of dat games straks wellicht een soort van "mini-install" krijgen. | |
Retuobak | zondag 14 mei 2006 @ 00:08 |
quote:Als ze dat 2e doen dan beginnen console-makers eindelijk wijs te worden ![]() | |
P-Style | zondag 14 mei 2006 @ 00:10 |
quote:Het is in ieder geval goed voor de laadtijden! ![]() | |
kepler | zondag 14 mei 2006 @ 00:14 |
quote:jah dat bedoel ik dus ![]() | |
kepler | zondag 14 mei 2006 @ 00:15 |
quote:in de stijl van: hey zonder de HDD waren de laadtijden 2 minuten, maar met HDD zijn de laadtijden 1 minuut ![]() ![]() | |
MMaRsu | zondag 14 mei 2006 @ 00:22 |
![]() | |
Diablos79 | zondag 14 mei 2006 @ 01:36 |
Bij die GT demo waren de laadtijden iedergeval erg snel. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met de laadtijden. | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 08:37 |
Volgens de devs is de 12x speed louter voor pakweg 500 MB aan gamedata beschikbaar, dat geldt alleen voor de data aan de buitenkant van de DVD9 waar de spinspeed het grootst is voor de laser. De 12x speed kan aan de binnenkant van de DVD lineair-geleidelijk tot aan 6x speed zakken wegens de variabele transferates van de CAV leesmodus van de DVD drive. Gemiddeld zit je meer aan de 10x speed (10 MB/s gemiddeld versus 8MB/s voor BR2x), dus het verschil met BR is in de praktijk niet echt heel groot. Blu Ray werkt met de CLV leesmodus, waar de spin-snelheid aangepast wordt aan de positie van de laser op de BR disc om een constante datarate te krijgen, en heeft in ieder overal bijna overal op de BR disc dezelfde transferates i.p.v. grote pieken en dalen. Dit is voor het streamen weer fijner. David Braben (nu bezig aan the Outsider game voor de 360/PS3) heeft gezegd dat ie zich zorgen maakt over next-gen games op de 360 en het streamen vanaf DVD : quote:Als je een game op een DVD9 moet krijgen (waar MS van gezegd heeft dat maar 7GB per DVD beschikbaar is voor gamecontent), zul je een hele hoop moeten doen met compressie, die dan in het game uitgepakt moeten worden. Zeker omdat je geen HD standard hebt op de 360, kan men niet rekening houden met een gedeeltelijk game-install. On the fly de-compressie in het game zelf kost power en tijd. Als je zoveel meer capaciteit hebt op een BR, kun je een hoop hi-quality texture/gamedata met veel lagere compressie waardes op je BR zetten, en wel direct laten streamen in je games zonder decompressie/vertraging. Eigenlijk had de 360 door de keuze van DVD9 op zijn minst standaard een HDD moeten hebben om gecomprimeerde DVD9 data op de HDD te installen/ucompressen als cache. Het is bekend dat de DVD momenteel wel iets betere seek-times hebben dan Blu Ray. Gemiddeld 115 tot 150ms versus 200-220 ms voor BR. Blu Ray games kunnen door de 25/50GB overkill aan opslag wel duplicate data van de 'most accessed gamedata' op verschillende plekken op de BR zetten in packets, zodat seektimes minimaal worden. Al met al is door de grote capaciteit plus de HDD als standaard de PS3 in het voordeel bij het streamen. Er wordt ook gezegd dat dit de reden is dat de 360 met GTA content via Live krijgt die bij de PS3 versie al standaard op de BR gedrukt staat, 7GB aan capaciteit voor een next-gen game blijft tricky voor een game zoals GTA die veel moet streamen (en dus niet al te zware compressie moet hebben). quote:Mark Rein van Epic. [ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 14-05-2006 08:42:35 ] | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 09:31 |
quote:De GT HD liep niet van een PS3, dus niet te controlleren hoe snel de laadtijden zijn | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:12 |
Hoe kom je daar bij. GT HD draaide op een PS3(devkit). Waar anders op, een PS2 of PC. GT HD was alleen een E3 demo. Deze versie komt niet uit op de PS3, dit is geen Prologue van GT5. Je kunt je afvragen waarom PD uberhaupt is op komen dagen met deze game als het zo ver weg van het eindprodukt is. Alles wat ie had hoeven te doen is de pitstop scene van vorig jaar in HD met veel auto's onscreen te laten draaien in realtime, en verderest had ie alles achterwege moeten laten zolang dit game op 30% zit. Crappy in elkaar geflanste E3 demo's zijn anti-reclame. Check het verschil van veel E3 demo's van 2005 van de 360 met het eindprodukt half jaar later. | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 10:14 |
quote:Draaide op een PC ![]() | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 10:17 |
Hoe vond je Assassin's Creed er eigenlijk uit zien? | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:19 |
quote:Bron. ![]() Devkit met Cell = geen PC, ook al lijkt ie op een desktop-PCtje. | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:21 |
quote:Zag er wel top uit. In alle interviews wordt benadrukt dat het in-game materiaal is, en het ziet er idd net wat te crappy uit voor CGI, maar ik kan me niks voorstellen bij de gameplay van al die getrailerde scenes, dus ik gok op realtime scipted scenes die vooraf gaan aan gameplay. Of ze moeten wel heel veel stappen vooruit hebben gemaakt met de animatie's. Ben wat skeptisch wat dat aangaat. | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 10:24 |
quote:http://www.kotaku.com/gam(...)-ps3-demo-172579.php | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:31 |
quote:Haha, als dit al een serieus bedoeld stukje schrijven is (categorie hear-say geruchten), dan doelt ie met emulator waarschijnlijk op de PS2 emulator die momenteel op PS3 devkits draait om PS2 games/engines up and running te krijgen (ook in verband met backwards compatibilty). Dat zou de GT4+ look extra kunnen verklaren. Staat nergens iets van PC. | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 10:33 |
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?p=276001 Originele IGN artikel is weggehaald, maar AC zou dus op een 360 hebben gedraaid met een USB PS2/PS3 pad | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 10:34 |
quote:Als het een PS2 emu op PS3 devkits is dan kunnen ze het geluid van de TV toch wel harder zetten? | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:37 |
quote:Leuke geruchten allemaal. Weggehaald doordat het te beschamend is voor Sony, of weggehaald omdat het hoax-onzin is. Heb begrepen dat dat game exclusive voor de PS3 uitkomt, dus ik gok op het laatste, omdat er kennelijk helemaal geen gamecode voor de 360 geschreven wordt. | |
H.Flick | zondag 14 mei 2006 @ 10:38 |
Ik erger me trouwens aan de TT... Ik had liever een positieve uitspraak over de PS3 gezien ipv gezeik over de prijs. We zijn toch geen gierige Hollanders? ![]() | |
Retuobak | zondag 14 mei 2006 @ 10:39 |
quote:Het is Ubisoft, come on ![]() | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:39 |
quote:Geen idee. Wie weet hoe early, buggy en brak die emulator versie is. Zie nog steeds niet in hoe het wel of niet bijstellen van geluid en het gegeven 'emulator' zou moeten wijzen op een PC. Vergezochtere theorien in ieder geval dan dat dit op de PS3 draait. | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 10:42 |
quote:Project Assassin voor de 360 werd door Ubisoft op de E3 2005 aangekondigd en nu nergens meer te bekennen en is er opeens Assassin's Creed voor de PS3 | |
LuukBes | zondag 14 mei 2006 @ 10:45 |
Oh. | |
InsertCredit | zondag 14 mei 2006 @ 10:54 |
Motorstorm kwam te laat binnen voor de Sony Conference ![]() Beetje jammer... Ziet er ingame beter uit dan ik had gedacht: ![]() Klikken voor 100mb ingame filmpje. Hoewel het niet zo uber is als de cgi-demo van de GDC is het zeker indrukwekkend! En dat voor een launchgame ![]() | |
InsertCredit | zondag 14 mei 2006 @ 10:56 |
Kom net hier een nog beter filmpje tegen.![]() | |
SToRM81 | zondag 14 mei 2006 @ 10:56 |
Motorstorm ga ik misschien wel kopen bij launch ![]() | |
DooD | zondag 14 mei 2006 @ 10:57 |
Het ziet er vrij goed uit moet ik zeggen en voor een lanchgame zeker niet slecht. Trouwens mensen wat is er met Devil May Cry 4 gebeurt. Ik heb daar niks van vernomen tijdens de E3. Misschien wel een A lanchtitel ? | |
Retuobak | zondag 14 mei 2006 @ 11:28 |
quote:Het ziet er nog steeds uit als interessante titel, maar ik vind het ZO jammer dat ze nu gewoon voor rondes gaan. Mij leek dat concept van point to point over een geweldig lang stuk echt super. | |
Blinker | zondag 14 mei 2006 @ 13:07 |
Ziet er leuk uit! Maar wel erg duur ![]() | |
kepler | zondag 14 mei 2006 @ 13:16 |
quote:ziet er wel ok uit, maar de gameplay lijkt me nog niet helemaal fantastisch... Het snelheids-gevoel is niet heel erg aanwezig en ik heb het idee dat bepaalde physics nog niet helemaal kloppen (de motor-coureurs blijven bijvoorbeeld te makkelijk overeind). Ze hebben echter nog een paar maanden om er aan te sleutelen | |
Tain | zondag 14 mei 2006 @ 13:45 |
quote:Dan hadden ze dat gedoe met die sporen veel minder gehad en ze moeten natuurlijk wel ergens mee kunnen patsen ![]() | |
SocialDisorder | zondag 14 mei 2006 @ 14:58 |
quote:MIsschien zit dat er ook nog wel in. Midnight Club heeft zowel laps als a-to-b-races als free-roaming-checkpoint-races. Het één sluit het ander niet uit. Maar om die sporen en hun invloed op de gameplay te demonstreren (IMHO hét coolste onderdeel van deze game) is een lap-race natuurlijk ideaal. | |
King_of_cubes | zondag 14 mei 2006 @ 16:47 |
quote:Leuk gedaan. ![]() | |
Diablos79 | zondag 14 mei 2006 @ 18:17 |
quote:Spel is ook pas 50% compleet dus wie weet hoeveel ze het nog verbeteren ![]() | |
SToRM81 | maandag 15 mei 2006 @ 00:17 |
quote:Bron: klik Gaan we dan toch maar 1 versie krijgen @ launch? ![]() Mij maakt het op zich niet veel uit, want ik zou toch al voor de duurderer versie gaan. | |
MMaRsu | maandag 15 mei 2006 @ 00:56 |
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VyxAfOzaHx.php Basically, he mentions that the PS3's processor is poorly designed. It's not as efficient as Xbox 360's and will produce poor results. It's very VERY harder to develope and design for. He also mentions that Sony is arrogant and is forcing developers to use the processor because they know that they will have to, since it carries the Playstation name. John Carmack : "Developers will sweat bullets when dealing with the Cell." | |
P-Style | maandag 15 mei 2006 @ 01:01 |
quote:UK is natuurlijk niet hetzelfde als Europa. Ze hebben niet voor niks een prijs in Euro gegeven op de E3. Verder verwacht ik de 20GB versie ook gewoon in het VK. quote:Alle respect voor Carmack, maar het verbaasd me niks dat hij dit zegt met z'n PC-minded manier van programmeren. Verder heeft de verschrikkelijk lastig te programmeren Emotion Engine ook niet veel developers tegen gehouden. ![]() | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 07:00 |
quote:Geen slecht vertaalde rotzooi quoten van domme fanboys plz. Hij zegt nl niet poorly designed, hij zegt dat de Cell "less optimal' is afgezet t.o.v. de X360, voor een designer-perspectief. Minder optimaal voor te programmeren, is niet synoniem aan slecht design. Wat hij ook zegt, is dat er een hogere maximale performance in de CPU en GPU zit van de PS3, maar hij vindt dus idd dat dat verschil in extra power moeilijker te bereiken is. http://www.youtube.com/watch?v=_PFUw29U4J8&search=john%20carmack%20g4 Carmack wordt al jaren niet meer serieus genomen in de console-scene. Deze PC-dork en gfx-whore, die al jaren geen fatsoendelijke game meer heeft geleverd en zijn topstatus al op de PC kwijt is (aan Crytec), is gewoon lui, en zit bovendien in het MS-advisory board. Heeft dus geen neutrale status meer. Basicly is het een fanboy, zoals jij. Fanboy van zijn eigen bestaande code-werk that is. Als PC-dev heeft ie zich een status kunnen aanmeten als code-God, maar zodra ie alles aan compilers in de prullenbak kan gooien en from scratch opnieuw moet beginnen, omdat andere architectuur een totaal andere aanpak vergt, heeft ie er geen trek meer in, en gaat ie liever knutselen aan zijn hobby rockets of spelen met zijn Ferrari. Zijn status zou diep kelderen tot aan average, omdat ie zich niet kan onderscheiden als ie van voren af aan moet beginnen, en daar heeft ie geen zin in en te groot ego voor. Hij heeft dezelfde dinosaurus-ziekte als Gabe Newell van HL2, die ook al zat te bitchen op next-gen consoles en multi-core coding. Deze fossielen moeten echter inzien dat ook de PC die kant op gaat, en na 2010 INtel volledig dezelfde kant van de Cell opgaat met asymetrische aanpak. Carmack had al geen trek in de PS2 om de VU engines en EE in assembly to the core te proggen, had geen zin in een GPU-loze console, dus de PS2 viel af. En hij had ook al geen zin in een console die geen PC CPU bevatte, dus de GC met zijn IBM CPU viel ook al af. Alleen de Xbox had enigzins zijn interesse wegens de standaard x86 Pentium architectuur plus de GF3 GPU, zodat deze luiwammes zijn bestaande "Godly D3 Code" kon porten... Hij heeft zijn eigenwijze kijk op programmeren (en denkt dat hij de enige juiste oplossing heeft, zonder rekening te houden met meerdere wegen naar Rome) , en vindt het voor de devs veel moeilijker om de Cell te masteren dan de X360. Intussen loopt bijna elk previewed PS3 spel van de E3 op een stuk of 4 SPE's, zeggen die devs bovendien dat de Sony support, middelware en tools ditmaal behoorlijk goed is, en het coden op de PS3 veel makkelijker is dan het aanvankelijk op de PS2 was, terwijl Gears of War nog steeds op maar 1 core loopt, wederom bevestigt op de E3 door GoW devs. JC moet gewoon lekker doorproggen op zijn PC, en zich niet bezig houden met moeilijke zaken die ie kennelijk niet kan of wil bevatten, waar andere devs enorme potentie en uitdagingen zien in de Cell, mag hij lekker afhaken en de zoveelste crap game maken zoals Doom 4 of whatever. [ Bericht 0% gewijzigd door LuukBes op 15-05-2006 07:24:21 ] | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 08:30 |
Je kritiek op Carmack slaat echt nergens op LuukBes ![]() ![]() ![]() quote:Nee, niemand die meer op hem let hoor ![]() ![]() En gezien z'n fanatisme voor OpenGL en andere open source software zou ik hem niet direct willen typeren als Microsoft slaafje ![]() | |
D.A.A.F. | maandag 15 mei 2006 @ 08:34 |
en nog meer slecht nieuws: http://www.gamesradar.com/gb/ps3/game/news/article.jsp?articleId=20060513133719562032§ionId=1006 De 'tard-versie van de PS3 zou, vanwege het kostenplaatje, GEEN bluetooth gaan ondersteunen en dus ook geen wireless controllers. Koop je de 500 dollah versie, kan je gewoon draadjes gebruiken voor de controllert. Hopen maar dat dat niet waar is. | |
kepler | maandag 15 mei 2006 @ 08:37 |
wat een hoop frustratie in die post van Luukbes ![]() ![]() je klinkt een beetje als een jaloers kind op deze manier ![]() | |
Tain | maandag 15 mei 2006 @ 08:37 |
quote:Als bluetooth ook nog mist dan is het tard pack wel een heel erg slechte keus | |
kepler | maandag 15 mei 2006 @ 08:37 |
quote:nee dat is zeker niet waar. In het officiele persbericht staat gewoon dat ze allebei BT hebben ![]() | |
Tain | maandag 15 mei 2006 @ 08:47 |
quote:Gelukkig ![]() | |
D.A.A.F. | maandag 15 mei 2006 @ 08:49 |
quote:Ja, het artikel is niet echt denderend. Maar we hebben Sony vorige week ook horen zeggen dat 'allebei de versies identiek waren aan grafische pracht, maar de manier van overbrenging naar je TV verschilt', waarmee ik wil aangeven dat off. Sony statements ook niet echt denderend betrouwbaar zijn. Toch kan ik het me haast niet voorstellen. Bluetooth is retecheap tegenwoordig. | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 09:12 |
quote:Carmack is een x86 PC-hoertje, die niet weet om te gaan met nieuwe technologie en architecturen. Zijn nieuwe megatextures code-voorstellen worden ook overal gebashed door console-devs als achterhaald en de verkeerde manier van aanpak. Niemand neemt hem meer serieus als de enige alwetende source van betrouwbaarheid, behalve Kweek/Doom freako's. He's just another guy, een van de velen met een aantal goeie ideen en een aantal slechte ideeen, met zijn eigen aanpak die allesbehalve zaligmakend en de enige echte aanpak is.. Een vrij luie goeie PC dev die lelijke plasticlook engines maakt, en iemand met tot dusver weinig verstand van zaken voor een ander platform die een specialistische aanpak vergt. Een hele hoop devs (die i.t.t. Carmack wel al een jaar dagelijks met de PS3 werken) zijn het ook totaal niet eens met de kritiek van hem op a-symetrical designs. Kennelijk zijn die niet zo lui, in de tijd dat hij zit te klagen, hebben die al compilers, libraries, engines en middleware tools gestroomlijnd aan het draaien. JC is een geblindoekte PC dork die alleen problemen ziet, en geen kansen, met zware aanpassingsproblemen in een veranderende code-wereld. Lekker met pensioen gaan zou ik zeggen. ![]() http://www.playsyde.com/leech_2651_en.html Heavenly Sword 365 MB hi-res cam footage, waarschijnlijk de scherpste cambeelden van gameplay totnutoe. http://www.gametrailers.com/player.php?id=10614&type=wmv Tecmo (DOA4, NG) interview met Itagaki, die hints geeft dat ie interesse heeft in de PS3, en het verschil met de 360 en PS3 niet zo groot vindt als het met de PS2 en PSOne was. Hij vindt het verschil in power tussen PS2 en PSOne 10 keer zo groot, en PS3 en 360 2 keer zo groot in het voordeel van de PS3. ![]() | |
Oscar. | maandag 15 mei 2006 @ 09:18 |
quote:een mac ![]() | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 09:22 |
quote:Nee Quad-SLI Commodore 64's, uit betrouwbare bronnen. ![]() | |
Oscar. | maandag 15 mei 2006 @ 09:25 |
quote:tsja, de dreamcast was op papier ook slechter dan de ps2, maar de graphics van de dreamcast worde nog steeds beter gevonden dan de ps2 ![]() | |
Cheiron | maandag 15 mei 2006 @ 09:37 |
quote:Whehe, wat klink jij gefrustreerd man. Relax eens een beetje. | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 09:39 |
quote:Whehe. ![]() Wel alleen door een heel select gezelschap Dreamcast owners dan, met flink wat plaatwerk rondom hun grijze massa. Laatste 2 generatie's PS2 games doet de DC de das om, aanvankelijk was de DC stukken beter ja. Ik zie geen MGS3/Tekken5/GT4/God of War kwaliteit op de DC. http://dcmedia.ign.com/me(...)ega_Shenmue/bg12.jpg Shenmue, een van de hoogst rated games op de DC. ![]() http://ps2media.ign.com/p(...)0050318074317640.jpg GoW PS2. | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 09:39 |
quote:Alle developers vs. Itagaki, mmmmmh. En je gebash op Carmack begint gewoon triest te worden LuukBes ![]() ![]() | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 10:04 |
quote:Enkele 360 devvers versus een hoop mensen inclusief Itagaki bedoel je. Consensus is toch wel dat de PS3 minimaal lichtelijk tot zelfs aanzienlijk krachtiger is, jouw Carmack roept het zelf nog, alleen kost het meer moeite het extraatje aan surplus eruit te halen. ![]() quote:Ik ga ook niet claimen dat jij hier de grootste PC fanboy bent die altijd vooraan staat met posten zodra je precious in het gedrang komt, ook al ben je dat wel. ![]() Carmacks D3 engine vind ik inferieur aan die van FarCry, die een jaar eerder was, en ook minder dan die van HL2. JC is dus een van de velen coders die goed is in engines maken maar geen wonderkind, van games maken heeft ie sowieso de ballen verstand. Doom 3 was als game nl gewoon rotzooi. Dit vind ik al jaren, nog ver voor er sprake was van een PS3. Je doet net alsof ik de enige ben die iets tegen JC heeft maar ik zou zeggen, volg de boards en devs op beyond3D en Gamasutra etc maar eens, over hoe verschillend er gedacht wordt over al zijn ideeen. Hij is voorlopig geen specialist op het terrein van de PS3, eerder een n00b, omdat hij simpelweg niet bezig is met het maken van een PS3 game. Je kan pas oordelen als je er dagelijks mee werkt. Een hele hoop goeie PS3 devs verwachtten aanvankelijk grote problemen met de Cell, maar zijn toen ze ermee aan de slag gingen omgeslagen van skeptisme naar enthousiasme. Sterker nog, het aan de praat krijgen van alle 3 cores van de 360 blijkt voorlopig moeilijker dan de SPE's aan de praat te krijgen. | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 10:08 |
Ik moet hier toch even iets over Carmack kwijt. Hij is een geweldig programmeur, ik heb genoten van alles waar hij aan meegewerkt heeft, maar het blijft een PC-programmeur. Zijn kritiek op de PS3 is ongeveer net zo waardevol als de kritiek van een Lamborghini-monteur op de complexiteit van een Ferrari. Als Xbox en X360 geen PC-architectuur hadden gehanteerd, had Carmack nooit op de console-markt gekomen. Vraag hem voor de grap eens of hij een NES-game wil maken. Waarschijnlijk zal hij dan ook beginnen te mekkeren over complexiteit..... | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 10:09 |
quote:De PS3 is an sich krachtiger, dat het nauwelijks te merken is in real world performance is wat anders ![]() quote: ![]() Ik bash de PC geregeld ![]() quote:De D3 engine was idd minder dan die van Crytek, dat ben ik met je eens ![]() quote:Er zijn tegenstanders van Carmack ja, maar ook genoeg voorstanders (die jij voor het gemak even negeert). quote:Bron. | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 10:09 |
quote:360 hanteert geen PC-architectuur. En PS3 programmeren is vergelijkbaar met OpenGL, wat Carmack als een van de laatste PC-developers nog gebruikt. | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 10:12 |
quote:Heeft Doom3 OpenGL support? Heb ik dat gemist? | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 10:12 |
quote:Doom 3 IS OpenGL ![]() Het heeft geen Direct3D support zul je bedoelen ![]() | |
Tain | maandag 15 mei 2006 @ 10:16 |
quote:De reden ook waarom het native onder linux draait | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 10:18 |
O, Carmack am God ![]() maar dan nog, de man heeft nog geen enkele poging ondernomen voor PS2 of PS3 te ontwikkelen, ik vind zijn kritiek erg voorbarig. Zeker gezien Epic's enthousiasme over PS3. | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 10:19 |
quote:Had Carmack niet al een PS3 devkit? | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 10:22 |
quote:Geen idee, maar voor een moeilijk te programmeren console vind ik dat wel enorm veel ontwikkelaars op de Playstation-kar springen. | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 10:23 |
Dat zegt hij dan ook zelf, Sony is marktleider dus trekt het platform ontwikkelaars aan. Ga er maar van uit dat als de 360 net zo moeilijk was geweest dat de developer support nog minder zou zijn. | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 10:59 |
quote:Voorlopig lijkt het niet te merken, maar we hebben dan ook nog geen finished PS3 games gezien. Wat mij wel opvalt in veel video's is dat de physics een stap omhoog gaan versus de 360-ports die veelal PC-physics en animatie's gebruiken. Full Auto en veel EA games zijn tegenvallende voorbeelden, maar eigenlijk elk 360 game is op dat terrein tegenvallend behalve wellicht GRAW met enkele explosions. quote:In het algemeen niet, maar voorlopig wel op het gebied van PS3 als autoriteit. Hij werkt niet met PS3 devkits, heeft er geen, en werkt niet aan een PS3 game. quote:Zoveel. Heavenly Sword loopt op meerdere SPE's. Resistence en Motorstorm ook. Je zou bv de interviews kunnen luisteren op gametrailers en gamespot met deze devs op de E3, of op B3D kunnen lezen wat devs daar over HS posten (ze werken er zelf aan, dus rechtstreekser kan de bron niet zijn). Mercenary 2 werkt ook al met meerdere SPEs, te lezen op IGN in een interview. Eigenlijk elk PS3 game doet wel iets met die dingen, of het nu AI, audio of physics is. Wat de 360 en de cores betreft : Epic kan toch beschouwd worden als een van de meest talentvolle code-teams. Als zij al meedere malen hebben laten doorschemeren dat ze nog keihard werken aan de multi-core renderer voor hun GoW, dan zegt dat al genoeg over alle andere games. Google op single core + cliffyB of mark rein + gears. Bijna alle 360 launchgames schijnen totnutoe maar 1 core te gebruiken voor de 360, en de frameissues bij GoW zouden bv gerelateerd zijn hieraan. PGR3 gebruikt geen multtithreaded renderer, maar gebruikt wel 2 of 3 cores, waarvan eentje compleet voor audio gebruikt wordt. Dat belooft enerzijds veel goeds voor later met extra potentie mocht het wel goed gaan lukken, maar tegelijkertijd geeft het aan dat het niet zo makkelijk is om dat snel even te integreren. Alles moet herschreven worden. En dan komt de 360 een stuk beter voor de dag, is te hopen. Maar het zegt genoeg over hoe first-gen PS3 games gebruik maken van SPE's versus first-gen 360 games. [ Bericht 3% gewijzigd door LuukBes op 15-05-2006 11:04:42 ] | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 11:11 |
quote:geen idee wat hij gezegd heeft, op m'n werk, dus geen geluid ![]() | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 11:23 |
quote:En vrijwel alle developers zeggen dat verschil alleen goed merkbaar gaat zijn tegen het einde van de levensduur van beide consoles ![]() quote:Klopt ![]() quote:Ik ben niet bepaald onder de indruk qua physics eigenlijk. Enige physics waar ik deze E3 van onder de indruk was waren die van Cell Factor eigenlijk. Duizenden objecten tegelijk gemanipuleerd, en dat 100% vloeiend en in een originele leuk lijkende game ![]() quote:Och, dat komt wel, developers moeten eerst ervaring opdoen. Niet iedereen is direct volleerd in het maken van goede physics. Daarom zie je ook betere PS3 games, developers hebben al wat ervaring met next-gen titels, en hebben ze die niet first hand dan kunnen ze wel ff kijken hoe de 'buren' het doen. quote:Ik zou toch zweren gelezen te hebben dat hij er wel een heeft. quote:Ze zullen wel moeten, een enkele PPC 3,2GHz core gaat natuurlijk niet voldoende zijn tov second generation Xbox 360 titels ![]() quote:Niet zo gek, ze zijn nog een half jaar van een voltooid product af. quote:Dat belooft veel moois voor de toekomst dus ![]() quote:Dat suggereer ik nergens, van single-threaded naar multi-threaded gaan is een grote stap voor de gamesindustrie die in eerste instantie een beetje moeite vereist. | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 11:28 |
overigens; Carmack heeft een PS3, X360, PC multiplatform game aangekondigd vond ik op games. Dus ik mag aannemen dat hij een PS3 heeft. Carmack maakt game voor PS3, 360 en PC | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 11:30 |
Told ya ![]() | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 11:35 |
quote:yeh yeh, retuobak am god | |
Tain | maandag 15 mei 2006 @ 11:37 |
De beste manier om straks goed te zien of de PS3 echt moeilijker is om voor te programmeren is aan de prijs van de games. Al worden die ook hoger door het gebruik van Blu-ray, maar daar zullen de voornaamste kosten ook niet in gaan zitten. | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 11:58 |
Prijs zal denk ik ¤65 euro zijn. Iets wat ik nog steeds verbazingwekkend vind though, elke game dezelfde prijs (uitzonderingen daargelaten)........ | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 12:01 |
65 euro vind ik eigenlijk al veel te veel. Zeker voor de korte spelletjes die tegenwoordig uitkomen. | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 12:06 |
quote:Neuh, dat speculeren er een aantal, maar zeker niet allemaal. quote:Motorstorm en Heavenly Sword vind ik al beter ogen qua physics dan menig gelijk-genred 360 game. Cell Factor vind ik de physics op een verkeerde manier geimplementeerd worden qua game. Een hoop los spul op een platform gooien en dan een beetje rondgooien met een gravity-systeem, het oogt niet echt realistisch allemaal. Over het algemeen ben ik minder onder de indruk van Ageia Physx stuff, dan van de nieuwe Havok demo's. Vooral de Hangar demo was brak van die Ageia PhysxX engine. Die kaart wordt ook behoorlijk afgekraakt in de test las ik laatst op twiekers, weinig verschil met de software/games die er totnutoe officieel gebruik van maakt. Deze 2 filmpjes van de GDC conference, waarbij de Havok engine versie op de PS3 Cell + GPU converted is, zeggen mij meer. http://cgi1.watch.impress(...)0060326/gdc_ham3.zip http://cgi1.watch.impress(...)0060326/gdc_ham5.zip 15.000 stenen die een berg afrollen en allemaal met elkaar collision detection hebben, is een stuk interessanter dan die paar honderd objects in de Ageia demo's. Havok heeft veel meer ervaring met physicx, en het is een goeie zaak van Sony dat zij bezig zijn om deze engine te converten en straks in juni/juli in de final PS3 SDK's als middleware standaard aanleveren. Daar kan de PS3 wel eens zwaar gaan uitlopen. [ Bericht 2% gewijzigd door LuukBes op 15-05-2006 12:14:33 ] | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 12:13 |
Tja, ach, Microsoft is bezig aan een eigen industrie-wijde standaard ![]() Denk dat zowel Havok en Ageia in zullen moeten passen. Dat die PhysX kaart niets is komt trouwens niet als verrassing ![]() | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 12:22 |
Cell Factor was leuker, MS en HS waren praktischer ![]() | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 12:24 |
quote:Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart. Qua physics-technologie oogt CF misschien verder dan MS en HS tot dusver laat zien, maar de manier van implementatie vind ik weinig creatief bij CF. Physics van een vervormende moddertrack of crashes zijn wellicht niet zo zichtbaar als rondzwevende tonnetjes en houtbalken, maar qua gameplay denk ik dat je zo op die CF bent uitgekeken qua stoeien, i.t.t het realistische fun-racen van MS. | |
SocialDisorder | maandag 15 mei 2006 @ 12:27 |
Nog even los van de physics gebruikt in de Tekken 6 demo, waarbij Nina (?) tegen een pilaar aan gesmeten wordt, en er realistisch vanaf ketst....... ![]() | |
Diablos79 | maandag 15 mei 2006 @ 12:31 |
quote:Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest. | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 12:36 |
quote:Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurt ![]() quote:Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factor ![]() ![]() | |
King_of_cubes | maandag 15 mei 2006 @ 12:37 |
quote:Dat is de eerste keer dat ik dat hoor.. | |
Diablos79 | maandag 15 mei 2006 @ 12:38 |
quote:De meeste 2e generatie spellen voor de xbox360 zullen ook nog maar gewoon één core gebruiken. En volgens bill gates zal het nog een hele tijd duren voordat spellen pas meerdere cores gaan gebruiken op de xbox360. | |
Diablos79 | maandag 15 mei 2006 @ 12:39 |
quote:Maar het is echt zo, de ps2 heeft meer raw power dan de xbox en cube. | |
Tain | maandag 15 mei 2006 @ 12:39 |
quote:Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 12:41 |
quote:......of US | |
peristilius | maandag 15 mei 2006 @ 12:41 |
quote:Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo. ![]() Al komt Naughty Dog toch aardig in de buurt trouwens. ![]() | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 12:42 |
quote:Ieder zijn smaak. Technisch gezien is het trouwens van een heel andere orde. Een fillrate-intensief racegame als Motorstorm, met 20 voertuigen per race, trackdeforming, crashphysics van 160 onderdelen per voertuig (die ook goed ogen i.p.v. maar wat schokkerig rondvliegen, check bv hoe een losgekomen band slingerend wegschiet, dat oogt realistisch zoals een band dat in het echt ook doet), slimme AI voor elke deelnemer, rondscheurend op een vrij mooi stuk scenery met 60 fps, is toch van een andere orde dan enkele spelers die stilhangen boven een vrij kaal stuk scenery/platform en mekaar met enkele honderden objecten het leven zuur maken in CellFactor. Kleine maps, highspeed rendering wordt niet gebruikt in dat game. Als die game nou op dezelfde racespeed zou bewegen als MS met dezelfde soort physics als in die CF-demo, dan was het impressive geweest, maar dit is eigenlijk appels en peren vergelijken. Het is zeker een stap vooruit t.o.v. de meeste PC games, maar niet de manier om mensen te impressen en boeien imho. | |
Diablos79 | maandag 15 mei 2006 @ 12:48 |
quote:Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben. | |
Retuobak | maandag 15 mei 2006 @ 12:50 |
Cell Factor is sneller dan Motorstorm LuukBes ![]() Motorstorm oogt mij als een vrij slome racer (wat absoluut niet overeenkomt met die FMV van E3 2005) | |
Diablos79 | maandag 15 mei 2006 @ 12:51 |
quote:Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië. | |
Tain | maandag 15 mei 2006 @ 12:52 |
quote:Daarom heb ik het over UK ![]() | |
LuukBes | maandag 15 mei 2006 @ 13:05 |
quote:De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger. Het gebrek aan geheugen resulteert in een aantal type games in lagere-res en minder fleurige textures, en het gebrek aan een dedicated volwassen GPU maakt een hoop hedendaagse game-taken qua gfx moeilijk te implementeren op de PS2. Maar GT heeft idd nog steeds de mooist ogende auto's vergeleken met PGR2 en Forza (qua texturing en belichting), God of War doet niet onder voor NG en vind ik zelfs mooier, en MGS3 is qua realtime rendering in de cutscenes (Konami doet in MGS altijd alles met de game-engine) ongevenaard t.o.v. de directe concurrentie. RE4 komt scherpte tekort door het gebrek aan geheugen t.o.v. de GC, maar mag er ook zijn. quote:Jij snapt het weer eens niet. De physics zichtbaar in CF staan los van het renderen van grafische aspecten, texturing, mapping etc. Physics is een apart onderdeel, wat apart berekend wordt in een game-engine. Men spreekt ook vaak van gfx-rendering op 60fps, en physicscalculatie op bv 180fps. Die zaken staan los van elkaar. Zodra je een weinig fillrate-intensive game hebt waar alles zich afspeelt op hetzelfde stukje map zoals CF, i.p.v. zoals in racegames de geometrie als een dolle herberekend wordt en de steeds nieuwe textures gevuld moeten worden per frame, ben je op een totaal ander manier bezig met je totale GPU/CPU power. Een racegame dat zich op enkele tientallen vierkante meters afspeeld houdt ook enorm veel power over om andere zaken te doen, omdat je je geometrie/textures niet hoeft te verversen en alles in het geheugen zit. | |
Diablos79 | maandag 15 mei 2006 @ 13:06 |
quote:Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dus ![]() | |
Oscar. | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:27 |
quote:lekker makkelijk vergelijken, want DC heeft al 3 generaties spellen misgelopen ![]() ![]() | |
Oscar. | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:29 |
quote:beetje gefrusteerd ![]() je weet dat sommie ps3 demos op een xbox360 runde he? http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEuZuAFpApoaQryFCF.php quote: | |
Sjotime | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:31 |
Wat een topic ![]() | |
Oscar. | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:34 |
quote:blaat, als de xbox 128 mb zou gehad kunnen hebben.... quote:had John Carmack toch nog gelijk ![]() ![]() quote:alleen de banen zijn 2 keer zo klein en maximaal 6 auto's per race is ook vet heftugggg. quote:het is allemaal heel leuk en aardig, maar het is net zoals met piemols, het hangt er helemaal vanaf wat je er mee doet ![]() | |
Tain | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:34 |
quote:bij redelijk wat webshops betaal je 30 pond voor een nieuw xbox/ps2 spel, omgerekend zit je gemiddeld rond de 45 euro voor een spel | |
SocialDisorder | dinsdag 16 mei 2006 @ 09:35 |
quote:Het is een gerucht, de wereld ingeholpen door, jawel, een MS-medewerker. Ik neem het dus met een korrel zout ter grootte van Erica Terpstra. | |
SToRM81 | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:34 |
quote:Bron: klik Toch niet gejat? Ze waren er zo te zien al mee bezig in 1999 | |
Notorious_Roy | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:35 |
*applaus voor Sony hoor![]() | |
GokuSFE | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:49 |
quote:Dan nog is de MS Sidewinder Freestyle Pro ws. prior art, en waarschijnlijk is daar wel een patentje van die voor die van Sony stamt ![]() Anyhow, allemaal leuk geneuzel, die motion sensor zit er nu in, lijkt in geen geval op de wii-mote, en er kunnen genoeg leuke dingen mee gedaan worden mochten de developers willen ![]() | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 11:56 |
quote:Als ik gewoon kijk bij bartsmit zijn de meeste ps2 spellen ook tussen de 20 en 50 euro. En ik had xbox360 prijzen opgezocht en daar betaal je in de UK ook gemiddelde 40 tot 50 pound voor ![]() En ik kan me eigenlijk niet zo druk maken over die prijzen. Gamen is nu gewoon een dure hobby en dat is het altijd al geweest. | |
Tain | dinsdag 16 mei 2006 @ 12:02 |
quote:Nieuwe spellen zul je hier niet voor 42 euro zien, daar wel ![]() En prijzen boeien mij best wel: of je nu 10 games koopt voor het volle pond of 10 games met elk bijna 10 euro korting. | |
SocialDisorder | dinsdag 16 mei 2006 @ 12:21 |
quote:NBA 2K5 ging voor 20 eurootjes over de toonbank nieuw ![]() | |
Tain | dinsdag 16 mei 2006 @ 12:25 |
quote:Terecht ![]() | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 12:28 |
quote:Bedoel je ps2/xbox spellen of xbox360 spellen? En ik ben ook wel prijs bewust hoor ![]() ![]() | |
Tain | dinsdag 16 mei 2006 @ 12:34 |
quote:360 spellen zijn even duur als hier, Xbox en PS2 spellen waren vorig jaar ieder geval rond de 40/50 euro als hoogste prijs. Ik heb op zich ook geen moeite met wat hogere prijzen, had geloof ik 70 euro betaald voor mijn collector's edition van World of WarCraft en die heb ik langer dan een jaar gespeeld a 12,99 per maand | |
SocialDisorder | dinsdag 16 mei 2006 @ 13:09 |
60 euro voor een game is in principe niets mis mee. Maar als je ziet wat voor meuk je er in sommige gevallen voor terug krijgt, vraag ik me af wat mensen in hemelsnaam bezielt om er 6 tientjes voor te vragen. | |
DooD | dinsdag 16 mei 2006 @ 14:59 |
quote:Heel simpel. Er zijn zat minder slimme mensen die 6 tientjes voor meuk betalen. 50 cent bulletproof is een mooi voorbeeld. | |
SocialDisorder | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:10 |
quote:Die mensen verkopen hun ziel nog voor fiddy sjents. | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:53 |
Ach ja als een game niet bevalt kun je hem meestal nog wel ruilen als je snel bent. Iedereen heeft trouwens wel heel veel op en aanmerkingen op Sony en de Ps3 maar één ding hebben ze bij Sony alvast wel heel goed gedaan en dat is de Ps3 regiovrij maken voor games ![]() | |
SocialDisorder | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:55 |
quote:En Metal Gear Solid 4 geregeld ![]() | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:56 |
quote:Dat ook ja, en doordat hij regio vrij is kun je mooi een japanse of US versie kopen en hoef je geen maanden te wachten tot hij hier eindelijk eens een keer uit is ![]() | |
Cheiron | dinsdag 16 mei 2006 @ 15:57 |
quote:Moet je niet dat zeikwijf van de FRS amsterdam centraal hebben:" dat is toch geen reden om een spel te ruilen". Dat is het wel stomme @#$%&@#! Achterlijke nfsu2 voor de DS.. | |
kepler | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:12 |
quote:de PS3 is niet de enige hoor, met de Xbox en Xbox 360 was dit ook het geval. Het is alleen aan uitgevers om te bepalen of de game echt regiovrij wordt en dat is nog maar de vraag. Het kost natuurlijk wel veel extra tijd/geld/moeite om een game geschikt te maken voor heel de wereld. Dan kan het meer geld opleveren om hem iets eerder in bv Japan uit te brengen, daarna paar weken vertalen en dan uitbrengen in Europa. We zullen zien hoe regiovrij de spellen van de PS3 echt worden... | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:29 |
quote:Op een pal xbox of xbox360 kun jij echt geen US of JAP spellen spelen(even ervan uitgaan dat je hem niet gemod hebt). Op de ps3 kun je straks gewoon alle regio spellen spelen. En heeft helemaal niks met uitgevers te maken of een japans spel in een europese ps3 speelt en het kost ook geen extra geld voor de ontwikkeling van een game. Er zit gewoon software in de ps3 die herkent uit welke regio een spel komt en daar hoeven ontwikkelaars verder helemaal niks voor te doen. | |
Notorious_Roy | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:31 |
Alle games die Sony zelf uit gaat geven zijn regiovrij aldus Harrison ![]() | |
Tain | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:41 |
quote:er zijn jap/us spellen voor de 360 die geen regio hebben | |
Retuobak | dinsdag 16 mei 2006 @ 17:43 |
Jep, 360 is ook regiovrij, publishers mogen zelf weten wat ze er mee doen daarentegen ![]() | |
kepler | dinsdag 16 mei 2006 @ 18:06 |
quote:tuurlijk kost het ontwikkelen van een game wel geld als tie ook in andere landen uitkomt. In andere landen spreekt men bijvoorbeeld al een andere taal, zijn de wetten misschien anders (vooral Duitsland staat daar bekend om), enz. en wat Tain al zegt: je kunt prima een aantal games uit de US/Japan importeren voor de 360. Volgens mij is bijvoorbeeld RidgeRacer regiovrij maar hoe die regio-vrije PS3 nu precies werkt is me niet helemaal duidelijk... heeft iemand hier een duidelijk bron over? (Die dus zegt dat de PS3-games zelf regio-vrij worden, en niet alleen de PS3 zelf) | |
Asskicker14 | dinsdag 16 mei 2006 @ 18:14 |
Ik vind het verschil tussen de 2 pakketten te groot voor een redelijke kleine prijsverschil. | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 18:45 |
quote:Het kost ontwikkelaars opzich niks extra's. Stel dat een japanse ontwikkelaar een spel maakt ALLEEN bedoeld voor de japanse markt. Dan nog kun je hem gewoon op een europese PS3 spelen, en dat kost de ontwikkelaars dus niks extra's. Het zijn namelijk niet de spellen die regiovrij zijn, de PS3 zelf is regiovrij. Het apparaat kan dus gewoon alle regio's lezen en het maakt dus niet uit welke regio de spellen hebben. De xbox360 is dus niet regio vrij. Ontwikkelaars kunnen wel games maken die regiovrij zijn, maar het apparaat zelf is dat niet. Beetje hetzelfde als met dvds, je hebt dvds die regiovrij zijn en in alle spelers afspelen. Maar een regio 2 film draait niet op een regio 1 speler. | |
kepler | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:14 |
quote:aha op die fiets, ik dacht dat ik had gelezen dat het principe van de PS3 hetzelfde zou zijn als de 360 en dat de ontwikkelaars zelf konden bepalen of de game regiovrij wordt | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:23 |
Zover ik heb begrepen is het apparaat zelf regiovrij. Kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon maar één regio voor games gaan gebruiken. In iedergeval zullen alle games van welke regio dan ook speelbaar zijn op alle Ps3's. | |
Retuobak | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:30 |
quote:bron? ![]() Want dat heb ik toch echt gemist ![]() | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:38 |
Harrison also revealed that, like the PSP, all PS3 games would be playable in any region, unlike current-generation games and DVDs Bron: www.scea.com en ook op www.ign.com staat een heel artikel erover. Games gaan helemaal geen regio meer gebruiken, net als bij de psp. las ik net ![]() Dat houd dus in dat de ps3 gewoon helemaal geen regio meer gebruikt voor games zoals de psp dat nu al doet. | |
Xrenity | dinsdag 16 mei 2006 @ 19:39 |
http://www.youtube.com/watch?v=pJElsNaC6yQ&search=ps3%20conference%20minute PS3 conference in 1 minuut. (niet oud hoop ik? ![]() | |
BMH | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:10 |
quote:Oud is underrated. Riiiiiidge Racerrr! | |
Oscar. | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:29 |
quote:xbox360 is regio vrij ![]() | |
Wessiej | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:30 |
Xbox 360 is niet regio vrij hoor. Sommige spellen wel, maar de meeste niet. | |
kepler | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:42 |
quote:heb je zeg maar een directe bron? Want ik kan het niet echt vinden ![]() lijkt me wel grappig als de PS3 echt helemaal regiovrij wordt ![]() | |
Diablos79 | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:45 |
Sony heeft het met GDC bekend gemaakt, dat ps3 regiovrij word voor games. http://ps3.ign.com/articles/697/697656p1.html hier is alvast het ign articel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2006 @ 20:48 |
quote:...en wat zou ik dan moeten instellen? | |
Oscar. | dinsdag 16 mei 2006 @ 21:10 |
quote:je zegt het goed, de spellen niet, het toestel wel | |
H.Flick | dinsdag 16 mei 2006 @ 21:16 |
quote:Je moest ergens een eentje in een nulletje veranderen ofzo... maar hoe het precies ging weet ik niet meer ![]() | |
Tain | dinsdag 16 mei 2006 @ 21:21 |
quote:in firefox about:config intikken in de url balk referer opzoeken in searchfield die entry aanpassen | |
P-Style | dinsdag 16 mei 2006 @ 21:26 |
Een regiobeperking kan alleen maar in de hardware zitten (nou ja firmware dan). Bij de Xbox 360 kan deze regiobeperking ingeschakeld worden door games, bij de PS3 ontbreekt dit. Dus ookal willen developers hun game voor de PS3 regiogebonden maken, dan zal dat niet lukken. De enige regiobeperkingen die in de firmware van de PS3 gaan zitten, gelden voor DVD-video en BD-video. | |
#ANONIEM | dinsdag 16 mei 2006 @ 21:26 |
quote:Thanx... werkt ![]() | |
kepler | dinsdag 16 mei 2006 @ 22:12 |
quote:aha ok | |
chibibo | dinsdag 16 mei 2006 @ 23:34 |
quote:En dan klagen dat Microsoft afwijkt van standaarden. ![]() | |
Fliepke | woensdag 17 mei 2006 @ 00:22 |
quote:Weet je dat ik dat eigenlijk gewoon niet wil geloven ![]() Vanwege bepaalde marketingoverwegingen van publishers etc ![]() | |
Diablos79 | woensdag 17 mei 2006 @ 01:05 |
quote:Toch is het echt zo, Sony heeft het officieel bevestigd. En bij de psp gebruiken ze dat systeem ook al ![]() | |
Notorious_Roy | woensdag 17 mei 2006 @ 03:08 |
Harrison heeft het in de meest recente Edge ook gezegd. PAL, NTSC en HD komen op één schijfje. Net als alle talen. Sony wil naar één enkele release voor alle games, dat schijnt goedkoper te zijn dan elke markt afzonderlijk behandelen. | |
InsertCredit | woensdag 17 mei 2006 @ 08:21 |
quote:Eindelijk. Geen gezeik meer met afwijkende pal-versies etc. En je kunt gewoon je HD-game spelen op plaatsen waar geen beest van een tv voorhanden is. | |
kepler | woensdag 17 mei 2006 @ 08:27 |
quote:en nu maar hopen dat publishers zich hieraan gaan houden... Want het is wel bekend dat Sony zijn developers totaal geen eisen oplegt, ze mogen nog steeds in SD-resolutie games uitbrengen voor de PS3 bijvoorbeeld ![]() | |
kepler | woensdag 17 mei 2006 @ 08:28 |
quote:volgens mij hoeven er niet eens verschillende versies (PAL, NTSC) op 1 schijfje te zitten. Het lijkt me dat je dit ook makkelijk via de hardware kan aanpassen? Scheelt weer een heleboel ruimte | |
SocialDisorder | woensdag 17 mei 2006 @ 09:11 |
quote: ![]() ![]() Sony biedt in elk geval de mogelijkheid voor devs om een game wereldwijd uit te brengen met één enkele master-disc. Aan de dev of ze dat doen. Doen ze dat niet, heb je als consument in elk geval de mogelijkheid om te importeren. Ik denk dat dat onderdeel is van de reden is om voor regiovrij te gaan. Een Australische én een Amerikaanse (in Minnesota dacht ik) rechter hebben bepaald dat het ombouwen van een PS2 om zo importgames te kunnen spelen legaal is. Door regiovrije games omzeilen ze dat argument. | |
D.A.A.F. | woensdag 17 mei 2006 @ 09:21 |
quote:daar gaat een exclusive. | |
InsertCredit | woensdag 17 mei 2006 @ 09:25 |
quote:omg. Microsoft doet in mijn boekje al goede zaken met Lost Planet en nu dit er bovenop. Damn dat worden 3 next-gen consoles ![]() | |
SocialDisorder | woensdag 17 mei 2006 @ 09:29 |
quote:bron? |