Geen idee, ik dacht dat NCAA Football / Madden deels speelbaar waren, maar dat is vast niet wat je vind "vette game"quote:Op donderdag 11 mei 2006 17:28 schreef kulandra het volgende:
Is er nou nog echt vet nieuws van de PS3 na die toch ietwat teleurstellende (imo) persconferentie naar buiten gebracht? Dus echt ff een vette game met ook playable stukken waar mensen van onder de indruk zijn? MS en Nintendo brengen toch iedere dag weer wat titels naar buiten :S
Met component is ook weinig mis, toch?quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:18 schreef jap85 het volgende:
Ik had opzich niet zon probleem met die goedkope versie gehad (WiFi en 60 gig kan me gestolen worden) maar het gebrek aan een HDMI poort is onvergeeflijk. Net alsof dat zoveel kost om erin te zetten.. Wat is nu eigenlijk de HD uitgang? alleen component ofzo? Betaal straks gewoon 100 euro extra omdat ik een normale uitgang op mn console wil..
Ik ga dat ding bij de launch zeker niet halen, zijn toch nog ZAT ps2 games die ik nog moet spelen en zoveel tijd om te gamen heb ik toch niet (helaas).
In principe niet, maar HDMI is beter en dan heb je het gevoel dat je niet het optimale eruit haalt.. En wat zal het Sony nou eigenlijk kosten om hem er gewoon standaard in te zetten? Een paar euro misschien, het is gewoon pure geldklopperij.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:19 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Met component is ook weinig mis, toch?
Ik haal sowieso wel de dure versie, maar ik heb mijn Xbox 360 nu via component aangesloten en dat ziet er super uit.
L2 en R2 zijn sowieso triggers geworden, dat is al heel wat. Ik vind het alleen jammer dat de analoge sticks weer op 1 rij zitten. Waarom leert men niet van de Xbox controller?!quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:52 schreef ScienceFriction het volgende:
Is er nou veel verschil met het design van de controller van de PS2 en de PS3 of hebben ze er echt helemaal niets aan veranderd qua uiterlijk?
En als je de ps controller gewend bent spelen die andere weer kutquote:Op donderdag 11 mei 2006 18:59 schreef Hellrazor het volgende:
dat vind ik idd ook erg vervelend want die analoge dingen van de ps2 spelen echt voor geen meter als je de NGC of xbox(kleine) controller gewent bent
Scroll even naar boven, staat allemaal in de nieuwe OP.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:52 schreef ScienceFriction het volgende:
Is er nou veel verschil met het design van de controller van de PS2 en de PS3 of hebben ze er echt helemaal niets aan veranderd qua uiterlijk?
Inderdaad... als je die anderen gewend bent. Ikzelf speel al acht jaar met het Dual Shock ontwerp en ik kan niet goed overweg met de controllers van Sony's concurrenten. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ik ze gewoon niet gewend ben.quote:Op donderdag 11 mei 2006 18:59 schreef Hellrazor het volgende:
dat vind ik idd ook erg vervelend want die analoge dingen van de ps2 spelen echt voor geen meter als je de NGC of xbox(kleine) controller gewent bent
Ik krijg altijd kramp van de dual shock en cube controllerquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:24 schreef disjfa het volgende:
[..]
En als je de ps controller gewend bent spelen die andere weer kutJeetje zeg.
Mischien moeten console makers een universele controller maken zodat niemand erover kan zeuren
De ps controllers zijn toch beter.
Ik krijg altijd pijn in mn vingertopjes van mn dreamcast.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:42 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik krijg altijd kramp van de dual shock en cube controller
quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:45 schreef disjfa het volgende:
[..]
Ik krijg altijd pijn in mn vingertopjes van mn dreamcast.
GEWOON DOORZETTEN MIETJE! De pijn houd vanzelf op als je er vaak zat mee speelt. Hieruit blijkt dat je niet genoeg gametTssk.
Nou je 3 generaties, de eerst ps1 controller verschilde toch nog wel wat met de ps2 controller. En waarom zou je aan iets dat goed werkt veel veranderen? Het is waarschijnlijk wel een beetje een kwestie van smaak maar ik vind die ps2 controller echt wel het lekkerst spelen van allemaal.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:07 schreef Xrenity het volgende:
imo hadden ze beter bij de 'banaan' kunnen blijven en dáár eventueel tilt sensors in kunnen stoppen.
3 generaties bijna dezelfde controllerkom op.
Waarom bijvoorbeeld nog steeds de D-pad op de 'main' plaats, ipv een analoge stick?
Ik ook wel... sterker nog, ik vind het totaalplaatje nog wel erg veel op de (eerste generatie) PS2 lijken!quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:53 schreef SToRM81 het volgende:
En ik vind het design van de boomerang veel beter bij de PS3 passen dan de controller waar ze nu voor gekozen hebben
Dat chrome randje zit inderdaad alleen op de 60GB versie (zoals je zelf gepost heb), maar ik vind 'm ook minder glimmen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:04 schreef SToRM81 het volgende:
Ik vind het wel super dat ze voor de zwarte gekozen hebben, echt een mooi ding om te zien zoAlleen lijkt ie wel minder te glimmen en ik zie de chrome randjes nietmeer.
Wat een... verrassing!quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga een PS3 kopen.
@ Launchquote:
Dat is serieus een verrassing!quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
@ Launch
quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:04 schreef H.Flick het volgende:
Ik ga ook sowieso een PS3 @ launch kopen. Maar dat komt gewoon omdat ik niet spoor. En omdat ik die PC-award wil winnen aan het eind van het jaar.
Ik een PSThree.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik ga een PS3 kopen.
Geen idee. En eigenlijk boeit het ook niet echt. De CPU+GPU in m'n laatste generatie PS2 zijn veel kleiner en energiezuiniger dan die in m'n eerste generatie PS2, maar de games draaien gewoon hetzelfde.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:05 schreef SToRM81 het volgende:
Gaat de Cell bij launch nou al op 65nm zitten of ga ik daar een tijdje voor moeten wachten?
Waarom zou je daarover twijfelen? Hij wordt wereldwijd gereleased en is regiovrijquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:11 schreef H.Flick het volgende:
Ik twijfel nog wel of ik een US of een Europese PS3 ga kopen.
Oh, dat-ie regiovrij is wist ik nietquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Waarom zou je daarover twijfelen? Hij wordt wereldwijd gereleased en is regiovrij
Hoezo zou je nog een US PS3 kopen?quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:11 schreef H.Flick het volgende:
Ik twijfel nog wel of ik een US of een Europese PS3 ga kopen.
Denk dat je een stuk duurder uit bent door vervoerskosten en belasting, de PS3 zelf weegt al 5 kiloquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo zou je nog een US PS3 kopen?Het apparaat is regiovrij en ze launchen op dezelfde dag!
Dus tenzij je per se Regio 1 DVD's en BD's wilt kijken hoef je geen Amerikaanse te kopen. En ik denk dat de prijs uiteindelijk ook niet veel scheelt als je vervoerstkosten en tax meerekent. Bovendien krijg je straks weer gedoe met die voeding.
Wat Tain zegt dus...
Dat is ook weer zo ja.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Geen idee. En eigenlijk boeit het ook niet echt. De CPU+GPU in m'n laatste generatie PS2 zijn veel kleiner en energiezuiniger dan die in m'n eerste generatie PS2, maar de games draaien gewoon hetzelfde.
Verwacht maar genoeg verschillende revisies bij de PS3 straks (steeds zuinigere hardware, grotere HDD's, kleiner ontwerp, enz.) de vraag is alleen of je daar ook op wilt wachten.
Lol, de boomerang is niet meer.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:36 schreef Cheiron het volgende:
Ik zie echt niet hoe je die boomerang vast had moeten houden hoor. VOlgens mij staan je ellebogen dan helemaal naar buiten.
Damn, en ik maar denken dat hij iets gemist had.quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:57 schreef truStie het volgende:
Dat weet ie wel.. hij zegt ook "had moeten" .. Omdat sommige mensen zeggen dat ze bij die boomerang hadden moeten blijven
quote:
599 euro voor dik 7 jaar plezierquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:14 schreef SToRM81 het volgende:
Hmm....blijkbaar is de duurdere versie ook iets mooier afgewerkt:
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik toch weer wat positiever over de PS3 begin te worden. Ik heb her en der al heel wat strakke games voorbij zien komen![]()
De 360 heeft nu eenmaal een jaar voorsprong en kan dus al veel meer laten zien en de PS2 had in het begin ook niet al te beste games.
Van hun eerste game lijkt me sterk, denk dat dat meer iets is voor Omikron: Karmaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 06:12 schreef Haspel33 het volgende:
http://playsyde.com/leech_2628_en.html
Holy moly. 65 MB realtime HD-trailer/techdemo van Heavy Rain die op de Sony Booth geshowed werd.
Als deze Fahrenheit-makers dezelfde gameplay gaan evenaren van hun 1e game, maar dan met dit soort cinematic gfx, dan is dit met stipt mijn favoriete PS3 must-have game.
/edit 65 MB XVID versie gelinked, de 135 MB avi versie heeft out of sync sound.
Nou, ik weet sowieso dat er heel vette games gaan uitkomen, en ik MOET een PS3 hebben. Aangezien het ding ook nog eens regiovrij is kan ik alles spelen wat ik wil en kunnen mn 2 PS2's ook weg (lees terug in de doos of naar mn ouders).quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat is serieus een verrassing!Verklaar je eens nader...
Ja ik heb precies hetzelfde.... kijk naar wat er allemaal in Godsnaam op de PS2 is uitgekomen... zoveel goede titels... wil niet weten wat de PS3 allemaal gaat doen. Weet echter niet of ik hem bij launch koop....quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nou, ik weet sowieso dat er heel vette games gaan uitkomen, en ik MOET een PS3 hebben. Aangezien het ding ook nog eens regiovrij is kan ik alles spelen wat ik wil en kunnen mn 2 PS2's ook weg (lees terug in de doos of naar mn ouders).
Enige dat de definitieve doorslag geeft is de launchline-up. Die wacht ik even af voor ik definitief iets doe
BluRay heb ik nog niet echt nodig aangezien BluRay films op mn tv niet veel anders zijn dan gewone DVD's (denk ik), maar je bent idd wel soort van voorbereid op de toekomstquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:41 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ja ik heb precies hetzelfde.... kijk naar wat er allemaal in Godsnaam op de PS2 is uitgekomen... zoveel goede titels... wil niet weten wat de PS3 allemaal gaat doen. Weet echter niet of ik hem bij launch koop....
Alleen voor Blue Ray HD films doe ik het al.... je hebt geen blue ray speler voor dat bedrag hoor. En ja de HD add on van M$ vind ik echt poep
Dus we kunnen gewoon losse 3,5 inch disks kopen? Dan wordt de tardversie alweer aantrekkelijk. Nu alleen die HDMI support nog.quote:We want every consumer to be able to download and install content on their hard disc drive. If you want to put all your music on your hard disc drive, you'll probably go for the 60GB version. If you're a complete music fan and video fan, and you want to have huge amounts of digital content, then you can upgrade to whatever size of drive you like. You can put any in that you like - it is a computer, after all.
Virtual Console says hiquote:Het is wel enige van de drie die echt moeite doet om goeie backward-compatibility mogelijk te maken
Ik zal de eerste zijn die dat gaat testen als mn PS3 staat te blinken naast mn tvquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:51 schreef truStie het volgende:
Maar als dat ding regiovrij is en ook PS2 games ondersteunt. Kan ik dan ook PS2 games uit de States halen dat die dan werken? Of geldt dat alleen voor nieuwe PS3 games?
Bron: http://www.ps3party.nl/nieuws/item/22929/quote:Het schijnt dat de controller van Sony, waar iedereen het nu even over heeft gehad niet eens klaar was tot vlak voor de E3.
In het uiteindelijke ontwerp zit een Online knop die je rechtstreeks naar het Sony netwerk moet bregen nog ontbreekt.
Ook wisten veel ontwikkellaars het geheim van Sony pas tijdens de conferentie van dinsdag nacht. Hoewel dit niet veel hoeft te betekenen kan het wel zo zijn dat veel gmes wat langer gaan duren voordat ze uitkomen, iedereen wil natuurlijk de functies in hun games hebben.
Dat gaat gewoon werkenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:51 schreef truStie het volgende:
Maar als dat ding regiovrij is en ook PS2 games ondersteunt. Kan ik dan ook PS2 games uit de States halen dat die dan werken? Of geldt dat alleen voor nieuwe PS3 games?
Denk ook niet dat de FF voor de PS3 tegelijkertijd uitkomt in het Japans en in het Engels of ze moeten het hele spel langdurig uitstellen voordat ze alle vertalingen af hebben, maar als ze eerst de JAP versie releasen dan moet je die gewoon kunnen spelen op je euro PS3quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:08 schreef Deacon_Tigra het volgende:
dat de ps3 regio vrij is is natuurlijk heel mooi
maar of de developers eraan mee werken is een tweede![]()
kan me zo voorstellen dat het voor hun wel een baaltje extra werk is
Of ze vertalen tegelijkertijd met de ontwikkelfase en niet pas naderhandquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de FF voor de PS3 tegelijkertijd uitkomt in het Japans en in het Engels of ze moeten het hele spel langdurig uitstellen voordat ze alle vertalingen af hebben, maar als ze eerst de JAP versie releasen dan moet je die gewoon kunnen spelen op je euro PS3
Dat zeker, maar dan moeten ze wel doen zoals Roy zegt anders heb je wel veel ruimte maar ook veel vertraging voor ieder geval Japanquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:19 schreef SToRM81 het volgende:
Op de Blu-Ray disc is vast wel plaats voor meerdere talen![]()
De 500 euro PS3 heeft zelfs een mindere afwerking!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:03 schreef Bastard het volgende:
Wat ik ook lame vind aan de Ps3 is dat bij de "goedkopere" versie van de ps3 er een wired controller zit.. ik bedoel kom op nou, iedereen heeft wireless al. Je vorige console had het ook, waarom dan?
Verder heb ik nu al spijt van deze post in dit topic.
je haalt de 360 met de PS3 door elkaar........quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:03 schreef Bastard het volgende:
Wat ik ook lame vind aan de Ps3 is dat bij de "goedkopere" versie van de ps3 er een wired controller zit.. ik bedoel kom op nou, iedereen heeft wireless al. Je vorige console had het ook, waarom dan?
Verder heb ik nu al spijt van deze post in dit topic.
Adventures bedoel je?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:44 schreef Haspel33 het volgende:
Jammer dat dit soort games niet meer gemaakt worden.
Meer dan genoeg zijn imo te grote woorden.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Adventures bedoel je?
Komen jaarlijks meer dan genoeg adventures uit hoor, heb inmiddels een beste backlog
Imho absoluut niet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:32 schreef BMH het volgende:
[..]
Meer dan genoeg zijn imo te grote woorden.
modderquote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:22 schreef truStie het volgende:
Motorstorm ingame filmpje ziet er leuk uit. Al gaat dat zand nergens over, als er zand weg word gereden en daarnaast weer.. dan zakt het andere kuiltje toch weer vol met zand of niet?
Virtual Console is geen echte backward compatibility. Het zou pas cool zijn als ik gewoon oude NES en SNES cardridges in de Wii kan proppen, dat is backward compatibilityquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Virtual Console says hi
Verder ben ik het wel met je eens denk ik
I miss nothingquote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Damn, en ik maar denken dat hij iets gemist had.Nevermind in dat geval.
Mensen als LuukBes en Edenophobic hielden anders heeeeeeel lang nog vol dat het gewoon exact die kwaliteit zou worden.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:06 schreef Diablos79 het volgende:
Dat ze die kwaliteit van vorig jaar niet halen lijkt me logisch.
In het geval van Motorstorm, heel veel, die game is BIJ LANGE NA niet haalbaar deze generatie. See you on PS4 zou ik zeggen.quote:Maar je kunt nu nog niet echt oordelen of Sony heel veel heeft overdreven of maar een beetje.
Klopt, maar desondanks waren KZ PS3 en Motorstorm zo belachelijk mooi dat ik, zeker bij Motorstorm, haast wel zeker weet dat het nooit zo mooi gaat worden. En al helemaaaaaaal niet in 1080p.quote:De eerste generatie spellen laten nooit echt zien wat een console kan.
Dat mag ook wel met dat extra jaar.quote:Al zien de eerste generatie ps3 spellen er wel mooier uit dan de eerste generatie xbox360 spellen.
Ruwe power is niet helemaal nietszeggend he......quote:Maar Je kunt pas goed oordelen wanneer de ontwikkelaars de ps3 echt goed onder de knie hebben(over een jaartje of 3).
Ik denk toch echt dat je redelijkerwijs kunt stellen dat Motorstorm E3 2005 bullshit was.quote:Als ze echt de capaciteit van de ps3 kunnen benutten kun je pas gaan oordelen over hoeveel Sony heeft overdreven.
Serieus, kijk Motorstorm nog eens. Die footage is meer dan een generational leap boven die titels. De mooiste games op de E3 (Crysis, Heavy Rain, Gears of War, MGS4) komen nog niet eens in de buurt van KZ PS3, laat staan Motorstorm.quote:En als ik zo kijk naar eerste generatie titels zoals FF13, MGS4, UT2007, Heavenly Sword dan zouden ze toch nog wel eens dicht in de buurt kunnen komen van wat ze beloofde.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:45 schreef Edenoniphobic het volgende:
Zucht, heb ik nou weer PC fanboys aan mijn schoen hangen.
Wacht maar gewoon nog een paar weken tot maximaal begin maart, dan is het prerendered-gezeik eindelijk afgelopen. Wat ongeinformeerd ge-eikel hier steeds.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:53 schreef Edenoniphobic het volgende:
Toppie. Over een paar weken eindelijk 360-PC-fangirls met hun inferieure fag-hardware uitlachen.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 15:03 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Deze schizo praat weer tegen jezelf. Schei eens uit met die kneuzen-fanboy-kermis hier. Over een paar weken schaam je je kapot over al dit domme gelul.![]()
Ook een leukequote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Geinig. Dat er inmiddels al een tiental insiders en devvers zelf hebben bevestigt dat het realtime is, en die kwaliteit simpelweg momenteel op hun devkits draait, terwijl die Xbotz hier nog steeds hun riedel afdraaien dat het niet kan.
Get with the program, slomo.
Op het vervangen van de HDD na denk ik niet dat er veel upgrademogelijkheden zullen zijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:51 schreef kepler het volgende:
Veel nieuwe PS3 info
de PS3 wordt een soort van PC
nee, voor de consument niet, maar voor Sony zelf dus welquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Op het vervangen van de HDD na denk ik niet dat er veel upgrademogelijkheden zullen zijn.
En gelukkig maar, constant moeten upgraden sucktquote:Op zaterdag 13 mei 2006 00:03 schreef P-Style het volgende:
[..]
Op het vervangen van de HDD na denk ik niet dat er veel upgrademogelijkheden zullen zijn.
Dat ze de kwaliteit van Motorstorm halen geloof ik ook niet, die KZ lijkt me trouwens niet eens zo heel erg onhaalbaar als ik sommige games van nu bekijk. Ik geloof dus best wel dat ze erbij in de buurt kunnen komen. Die ps3 is een heel krachtig stukje hardware en er is nog NIEMAND die weet wat je er allemaal uit kunt toveren, en dat zelfde geld voor de xbox360. Dus ik wacht het af en ben erg benieuwd wat ze over een jaar of 3 uit die 2 machines weten te halen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:28 schreef Retuobak het volgende:
Serieus, kijk Motorstorm nog eens. Die footage is meer dan een generational leap boven die titels. De mooiste games op de E3 (Crysis, Heavy Rain, Gears of War, MGS4) komen nog niet eens in de buurt van KZ PS3, laat staan Motorstorm.
Ja.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:49 schreef H.Flick het volgende:
GoW2 is toch nog voor de PS2?
Yep.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:49 schreef H.Flick het volgende:
GoW2 is toch nog voor de PS2?
Ja. Doe mij maar een gele kikker.quote:
Die motion sensor van de PS3 lijkt me in ieder geval relaxter dan het wilde rondzwaaien van de Wii controller. Het liefst zie ik het eigenlijk helemaal niet, maar dat is een ander verhaal.quote:
Serieus, kijk die trailer nog eens, dat verschil is astronomisch groot.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 08:13 schreef LuukBes het volgende:
Ik vind dit grafisch niet mijlenver weg van de E3 trailer.
Och, bijna iedereen is positief over de controls van Warhawk, dus zo slecht hoeft het uiteindelijk niet te zijnquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:50 schreef H.Flick het volgende:
Die motion sensor van de PS3 lijkt me in ieder geval relaxter dan het wilde rondzwaaien van de Wii controller. Het liefst zie ik het eigenlijk helemaal niet, maar dat is een ander verhaal.
Voor vliegtuig dingen lijkt het me ook ideaal. Ik zie alleen niet hoe het voor andere games echt kan werken.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:53 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Och, bijna iedereen is positief over de controls van Warhawk, dus zo slecht hoeft het uiteindelijk niet te zijn.
Gelukkig dwingt niemand de developers het te gebruiken, ik vind het alleen geweldig dat de developers wel de optie hebben het te doen als hun game zich er voor leent. Daar ben ik 100% voorquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Voor vliegtuig dingen lijkt het me ook ideaal. Ik zie alleen niet hoe het voor andere games echt kan werken.
Juist. En dat is ook meteen het probleem met de Wii controller, want die is gewoon niet geschikt voor 'normale' games.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Gelukkig dwingt niemand de developers het te gebruiken, ik vind het alleen geweldig dat de developers wel de optie hebben het te doen als hun game zich er voor leent. Daar ben ik 100% voor.
Ik denk ook niet dat ze dat voor alle games gaan gebruiken. En ik denk dat je het net als bij de rumble functie gewoon aan en uit kunt zetten.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Voor vliegtuig dingen lijkt het me ook ideaal. Ik zie alleen niet hoe het voor andere games echt kan werken.
En daarom is er ook een 'classic' controller die je kan gebruikenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:58 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Juist. En dat is ook meteen het probleem met de Wii controller, want die is gewoon niet geschikt voor 'normale' games.
Eens!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:58 schreef Diablos79 het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit zoveel gezeik over een controller gezien, tis gejat, geen rumble, bla bla bla.. Net of dat allemaal boeit.. Zolang het maar gewoon lekker speelt![]()
Ik heb een dubbelhandige backhand... geen probleem dusquote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
En daarom is er ook een 'classic' controller die je kan gebruiken![]()
Maar goed, de PS3 motion sensorgame lijken me kutter dan de Wii games aangezien je bij de PS3 je handen simultaan moet doen en met twee handen is het lastiger dan simpelweg je handen los van elkaar bewegen.
Probeer het maar eens, Pak je tv afstandsbediening en die van je DVD speler, maak er een touwtje van 1 meter tussen en ga zwaaien. Daarna pak je de PS2 controller, knip je de draad er vanaf en ga je bewegen. Veel lastiger.
Dat is wel afhankelijk van het spel lijkt me. Race spellen en spellen zoals ace combat lijken met echt niet lekker spelen met die Wii controller.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar goed, de PS3 motion sensorgame lijken me kutter dan de Wii games aangezien je bij de PS3 je handen simultaan moet doen en met twee handen is het lastiger dan simpelweg je handen los van elkaar bewegen.
Probeer het maar eens, Pak je tv afstandsbediening en die van je DVD speler, maak er een touwtje van 1 meter tussen en ga zwaaien. Daarna pak je de PS2 controller, knip je de draad er vanaf en ga je bewegen. Veel lastiger.
Inderdaad ja, de Wii controller heeft z'n voordelen, maar race en vliegspellen, dan ga ik toch echt voor de PS3 controller.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:08 schreef Diablos79 het volgende:
Dat is wel afhankelijk van het spel lijkt me. Race spellen en spellen zoals ace combat lijken met echt niet lekker spelen met die Wii controller.
Hoezo is dat veel lastiger? Het is juist veel lastiger voor je om beide handen echt iets verschillends te laten doen tegelijkertijdquote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Jij kunt niet tegelijk sturen en schakelen?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:14 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoezo is dat veel lastiger? Het is juist veel lastiger voor je om beide handen echt iets verschillends te laten doen tegelijkertijd
ja, dat kan ik, maar probeer maar is goed je rechterhand alleen maar omhoog en omlaag te bewegen en rondjes te maken met je linkerhandquote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:16 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Jij kunt niet tegelijk sturen en schakelen?
Heb je dat echt geprobeerdquote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik heb er geen moeite mee...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:20 schreef Tain het volgende:
[..]
ja, dat kan ik, maar probeer maar is goed je rechterhand alleen maar omhoog en omlaag te bewegen en rondjes te maken met je linkerhand
Bij het spelen met toetsenbord en muis houd je je armen zogoed als stil, je beweegt alleen een beetje met je vingers en je handen. Dat is toch wel heel wat anders dan hoe je met de Wii controller speelt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:34 schreef ScienceFriction het volgende:
Dus jullie kunnen geen FPS op de PC spelen?
Nou bij een spel zoals Monkey Ball of het xbox Live Arcade spel met die knikker lijkt het me wel leukquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:55 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Die vond ik eerlijk gezegd een beetje tegenvallen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:54 schreef Diablos79 het volgende:
Dat spel van Naughty dogs zag er ook erg goed uit, ben benieuwd wat dat word.
In dat geval voorspel ik nog grotere laadtijden dan nu bij de PS2quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:16 schreef kepler het volgende:
terwijl de 360 een snelheid heeft van 12X en daar waren al ontwikkelaars die zeurden dat de stream-snelheid vanaf de DVD niet snel genoeg is. Of kan dit opgelost worden met de standaard HDD?
Deels jaquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:16 schreef kepler het volgende:
Of kan dit opgelost worden met de standaard HDD?
als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel lange laadtijden en een lawaaiige console. Gelukkig dus is een 8X wel stiller, maar zorgt voor langere laadtijden...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Deels ja. Maar HDD caching is ook niet alles natuurlijk
.
Either way zullen de laadtijden tenenkrommend zijn.
En 2x BD-ROM zal ook wel stil zijn aangezien alle games op BD-ROM zullen verschijnen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:31 schreef kepler het volgende:
als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel lange laadtijden en een lawaaiige console. Gelukkig dus is een 8X wel stiller, maar zorgt voor langere laadtijden...
Ja, de PS3 heeft een muisstille lezer straks, maar geef mij maar herrie van 360-formaat ipv takkelang wachten. Ik wil niet bij GTA next-gen 30 seconden wachten totdat ik in de wereld zitquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:31 schreef kepler het volgende:
[..]
als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel lange laadtijden en een lawaaiige console. Gelukkig dus is een 8X wel stiller, maar zorgt voor langere laadtijden...
Als ze dat 2e doen dan beginnen console-makers eindelijk wijs te wordenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:59 schreef P-Style het volgende:
Ik vraag me af of die HDD enkel en alleen voor caching wordt gebruikt of dat games straks wellicht een soort van "mini-install" krijgen.
Het is in ieder geval goed voor de laadtijden!quote:Op zondag 14 mei 2006 00:08 schreef Retuobak het volgende:
Als ze dat 2e doen dan beginnen console-makers eindelijk wijs te worden.
jah dat bedoel ik dusquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:47 schreef P-Style het volgende:
[..]
En 2x BD-ROM zal ook wel stil zijn aangezien alle games op BD-ROM zullen verschijnen.
in de stijl van: hey zonder de HDD waren de laadtijden 2 minuten, maar met HDD zijn de laadtijden 1 minuutquote:Op zondag 14 mei 2006 00:10 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het is in ieder geval goed voor de laadtijden!Tijdens de GTHD presentatie hadden ze het er in ieder geval over dat de laadtijden drastisch zullen verminderen dankzij de HDD.
Als je een game op een DVD9 moet krijgen (waar MS van gezegd heeft dat maar 7GB per DVD beschikbaar is voor gamecontent), zul je een hele hoop moeten doen met compressie, die dan in het game uitgepakt moeten worden. Zeker omdat je geen HD standard hebt op de 360, kan men niet rekening houden met een gedeeltelijk game-install. On the fly de-compressie in het game zelf kost power en tijd.quote:Perhaps one of the most significant elements of the PS3 is the Blu-Ray disc technology. I am a little nervous that with streamed data (ie where data is loaded constantly from disc), the Xbox 360 will still be quite restricted because of the DVD format disc.
Mark Rein van Epic.quote:"Unreal Tournament was 6GB compressed. Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them ( i.e. a few DVD9's per game). On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks."
De GT HD liep niet van een PS3, dus niet te controlleren hoe snel de laadtijden zijnquote:Op zondag 14 mei 2006 01:36 schreef Diablos79 het volgende:
Bij die GT demo waren de laadtijden iedergeval erg snel. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen met de laadtijden.
Draaide op een PCquote:Op zondag 14 mei 2006 10:12 schreef LuukBes het volgende:
Hoe kom je daar bij. GT HD draaide op een PS3(devkit). Waar anders op, een PS2 of PC.
GT HD was alleen een E3 demo. Deze versie komt niet uit op de PS3, dit is geen Prologue van GT5.
Je kunt je afvragen waarom PD uberhaupt is op komen dagen met deze game als het zo ver weg van het eindprodukt is. Alles wat ie had hoeven te doen is de pitstop scene van vorig jaar in HD met veel auto's onscreen te laten draaien in realtime, en verderest had ie alles achterwege moeten laten zolang dit game op 30% zit.
Crappy in elkaar geflanste E3 demo's zijn anti-reclame. Check het verschil van veel E3 demo's van 2005 van de 360 met het eindprodukt half jaar later.
Zag er wel top uit. In alle interviews wordt benadrukt dat het in-game materiaal is, en het ziet er idd net wat te crappy uit voor CGI, maar ik kan me niks voorstellen bij de gameplay van al die getrailerde scenes, dus ik gok op realtime scipted scenes die vooraf gaan aan gameplay. Of ze moeten wel heel veel stappen vooruit hebben gemaakt met de animatie's. Ben wat skeptisch wat dat aangaat.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:17 schreef Tain het volgende:
Hoe vond je Assassin's Creed er eigenlijk uit zien?
http://www.kotaku.com/gam(...)-ps3-demo-172579.phpquote:Op zondag 14 mei 2006 10:19 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Bron.
Devkit met Cell = geen PC, ook al lijkt ie op een desktop-PCtje.
Haha, als dit al een serieus bedoeld stukje schrijven is (categorie hear-say geruchten), dan doelt ie met emulator waarschijnlijk op de PS2 emulator die momenteel op PS3 devkits draait om PS2 games/engines up and running te krijgen (ook in verband met backwards compatibilty). Dat zou de GT4+ look extra kunnen verklaren.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:24 schreef Tain het volgende:
[..]
http://www.kotaku.com/gam(...)-ps3-demo-172579.php
Als het een PS2 emu op PS3 devkits is dan kunnen ze het geluid van de TV toch wel harder zetten?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:31 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Haha, als dit al een serieus bedoeld stukje schrijven is (categorie hear-say geruchten), dan doelt ie met emulator waarschijnlijk op de PS2 emulator die momenteel op PS3 devkits draait om PS2 games/engines up and running te krijgen (ook in verband met backwards compatibilty). Dat zou de GT4+ look extra kunnen verklaren.
Staat nergens iets van PC.
Leuke geruchten allemaal. Weggehaald doordat het te beschamend is voor Sony, of weggehaald omdat het hoax-onzin is.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:33 schreef Tain het volgende:
http://www.evilavatar.com/forums/showthread.php?p=276001
Originele IGN artikel is weggehaald, maar AC zou dus op een 360 hebben gedraaid met een USB PS2/PS3 pad
Het is Ubisoft, come onquote:Op zondag 14 mei 2006 10:37 schreef LuukBes het volgende:
Heb begrepen dat dat game exclusive voor de PS3 uitkomt, dus ik gok op het laatste, omdat er kennelijk helemaal geen gamecode voor de 360 geschreven wordt.
Geen idee. Wie weet hoe early, buggy en brak die emulator versie is. Zie nog steeds niet in hoe het wel of niet bijstellen van geluid en het gegeven 'emulator' zou moeten wijzen op een PC. Vergezochtere theorien in ieder geval dan dat dit op de PS3 draait.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Tain het volgende:
[..]
Als het een PS2 emu op PS3 devkits is dan kunnen ze het geluid van de TV toch wel harder zetten?
Project Assassin voor de 360 werd door Ubisoft op de E3 2005 aangekondigd en nu nergens meer te bekennen en is er opeens Assassin's Creed voor de PS3quote:Op zondag 14 mei 2006 10:37 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Leuke geruchten allemaal. Weggehaald doordat het te beschamend is voor Sony, of weggehaald omdat het hoax-onzin is.
Heb begrepen dat dat game exclusive voor de PS3 uitkomt, dus ik gok op het laatste, omdat er kennelijk helemaal geen gamecode voor de 360 geschreven wordt.
Het ziet er nog steeds uit als interessante titel, maar ik vind het ZO jammer dat ze nu gewoon voor rondes gaan. Mij leek dat concept van point to point over een geweldig lang stuk echt super.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:56 schreef SToRM81 het volgende:
Motorstorm ga ik misschien wel kopen bij launch
ziet er wel ok uit, maar de gameplay lijkt me nog niet helemaal fantastisch... Het snelheids-gevoel is niet heel erg aanwezig en ik heb het idee dat bepaalde physics nog niet helemaal kloppen (de motor-coureurs blijven bijvoorbeeld te makkelijk overeind). Ze hebben echter nog een paar maanden om er aan te sleutelenquote:Op zondag 14 mei 2006 10:56 schreef InsertCredit het volgende:
Kom net hier een nog beter filmpje tegen.
![]()
Dan hadden ze dat gedoe met die sporen veel minder gehad en ze moeten natuurlijk wel ergens mee kunnen patsenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het ziet er nog steeds uit als interessante titel, maar ik vind het ZO jammer dat ze nu gewoon voor rondes gaan. Mij leek dat concept van point to point over een geweldig lang stuk echt super.
MIsschien zit dat er ook nog wel in. Midnight Club heeft zowel laps als a-to-b-races als free-roaming-checkpoint-races.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Het ziet er nog steeds uit als interessante titel, maar ik vind het ZO jammer dat ze nu gewoon voor rondes gaan. Mij leek dat concept van point to point over een geweldig lang stuk echt super.
Spel is ook pas 50% compleet dus wie weet hoeveel ze het nog verbeterenquote:Op zondag 14 mei 2006 10:54 schreef InsertCredit het volgende:
Motorstorm kwam te laat binnen voor de Sony Conference.
Beetje jammer...
Ziet er ingame beter uit dan ik had gedacht:
[afbeelding]
Klikken voor 100mb ingame filmpje.
Hoewel het niet zo uber is als de cgi-demo van de GDC is het zeker indrukwekkend!
En dat voor een launchgame![]()
Bron: klikquote:Saturday 13 May 2006
Sony won't be releasing the 20GB version of its PS3 when the console launches in the UK on 17 November, according to one high street retailer.
Sony announced at its E3 conference on Monday that it would be launching its PS2 successor in two different versions - a premium, 60GB hard drive package and a less expensive 20GB version that, in addition to the smaller storage device, would also lack some key features.
However, while UK games store gamestation is already offering pre-orders for Sony's new machine, its customers are only able to put a holding deposit down on the more expensive 60GB model, which it has marked up at a price of £425.
When we contacted gamestation to ask why it wasn't taking pre-orders for the 20GB deal, we were told in no uncertain terms that it was because Sony wouldn't be releasing the slightly more wallet-friendly bundle in the UK.
We weren't offered any explanation as to why the 20GB would be unavailable, so we'll just have to wait for Monday morning when Sony will hopefully throw some light on the matter.
UK is natuurlijk niet hetzelfde als Europa. Ze hebben niet voor niks een prijs in Euro gegeven op de E3. Verder verwacht ik de 20GB versie ook gewoon in het VK.quote:Op maandag 15 mei 2006 00:17 schreef SToRM81 het volgende:
Bron: klik
Gaan we dan toch maar 1 versie krijgen @ launch?![]()
Mij maakt het op zich niet veel uit, want ik zou toch al voor de duurderer versie gaan.
Alle respect voor Carmack, maar het verbaasd me niks dat hij dit zegt met z'n PC-minded manier van programmeren. Verder heeft de verschrikkelijk lastig te programmeren Emotion Engine ook niet veel developers tegen gehouden.quote:Op maandag 15 mei 2006 00:56 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VyxAfOzaHx.php
Basically, he mentions that the PS3's processor is poorly designed. It's not as efficient as Xbox 360's and will produce poor results. It's very VERY harder to develope and design for. He also mentions that Sony is arrogant and is forcing developers to use the processor because they know that they will have to, since it carries the Playstation name.
John Carmack :
"Developers will sweat bullets when dealing with the Cell."
Geen slecht vertaalde rotzooi quoten van domme fanboys plz. Hij zegt nl niet poorly designed, hij zegt dat de Cell "less optimal' is afgezet t.o.v. de X360, voor een designer-perspectief. Minder optimaal voor te programmeren, is niet synoniem aan slecht design.quote:Op maandag 15 mei 2006 00:56 schreef MMaRsu het volgende:
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VyxAfOzaHx.php
Basically, he mentions that the PS3's processor is poorly designed. It's not as efficient as Xbox 360's and will produce poor results. It's very VERY harder to develope and design for. He also mentions that Sony is arrogant and is forcing developers to use the processor because they know that they will have to, since it carries the Playstation name.
Nee, niemand die meer op hem let hoorquote:In March of 2006, Carmack was added to the Walk of Game, an event that recognizes the developers and games with the most impact on the industry.
Als bluetooth ook nog mist dan is het tard pack wel een heel erg slechte keusquote:Op maandag 15 mei 2006 08:34 schreef D.A.A.F. het volgende:
en nog meer slecht nieuws:
http://www.gamesradar.com/gb/ps3/game/news/article.jsp?articleId=20060513133719562032§ionId=1006
De 'tard-versie van de PS3 zou, vanwege het kostenplaatje, GEEN bluetooth gaan ondersteunen en dus ook geen wireless controllers. Koop je de 500 dollah versie, kan je gewoon draadjes gebruiken voor de controllert.
Hopen maar dat dat niet waar is.
nee dat is zeker niet waar. In het officiele persbericht staat gewoon dat ze allebei BT hebbenquote:Op maandag 15 mei 2006 08:34 schreef D.A.A.F. het volgende:
en nog meer slecht nieuws:
http://www.gamesradar.com/gb/ps3/game/news/article.jsp?articleId=20060513133719562032§ionId=1006
De 'tard-versie van de PS3 zou, vanwege het kostenplaatje, GEEN bluetooth gaan ondersteunen en dus ook geen wireless controllers. Koop je de 500 dollah versie, kan je gewoon draadjes gebruiken voor de controllert.
Hopen maar dat dat niet waar is.
Gelukkigquote:Op maandag 15 mei 2006 08:37 schreef kepler het volgende:
[..]
nee dat is zeker niet waar. In het officiele persbericht staat gewoon dat ze allebei BT hebben
Ja, het artikel is niet echt denderend. Maar we hebben Sony vorige week ook horen zeggen dat 'allebei de versies identiek waren aan grafische pracht, maar de manier van overbrenging naar je TV verschilt', waarmee ik wil aangeven dat off. Sony statements ook niet echt denderend betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 08:37 schreef kepler het volgende:
[..]
nee dat is zeker niet waar. In het officiele persbericht staat gewoon dat ze allebei BT hebben
Carmack is een x86 PC-hoertje, die niet weet om te gaan met nieuwe technologie en architecturen. Zijn nieuwe megatextures code-voorstellen worden ook overal gebashed door console-devs als achterhaald en de verkeerde manier van aanpak.quote:Op maandag 15 mei 2006 08:30 schreef Retuobak het volgende:
[q]En de PS3 kan nog zo veel makkelijker zijn om voor te programmeren dan de PS2, maar het is nog altijd moeilijker dan de 360, dat geloof ik heus wel wanneer iemand als Carmack het zegt.
een macquote:Op zondag 14 mei 2006 10:12 schreef LuukBes het volgende:
Hoe kom je daar bij. GT HD draaide op een PS3(devkit). Waar anders op, een PS2 of PC.
tsja, de dreamcast was op papier ook slechter dan de ps2, maar de graphics van de dreamcast worde nog steeds beter gevonden dan de ps2quote:Op maandag 15 mei 2006 09:12 schreef LuukBes het volgende:
Tecmo (DOA4, NG) interview met Itagaki, die hints geeft dat ie interesse heeft in de PS3, en het verschil met de 360 en PS3 niet zo groot vindt als het met de PS2 en PSOne was. Hij vindt het verschil in power tussen PS2 en PSOne 10 keer zo groot, en PS3 en 360 2 keer zo groot in het voordeel van de PS3.![]()
Whehe, wat klink jij gefrustreerd man. Relax eens een beetje.quote:Kweek/Doom freako's
Whehe.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:25 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tsja, de dreamcast was op papier ook slechter dan de ps2, maar de graphics van de dreamcast worde nog steeds beter gevonden dan de ps2
Alle developers vs. Itagaki, mmmmmh.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:12 schreef LuukBes het volgende:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=10614&type=wmv
Tecmo (DOA4, NG) interview met Itagaki, die hints geeft dat ie interesse heeft in de PS3, en het verschil met de 360 en PS3 niet zo groot vindt als het met de PS2 en PSOne was. Hij vindt het verschil in power tussen PS2 en PSOne 10 keer zo groot, en PS3 en 360 2 keer zo groot in het voordeel van de PS3.![]()
Enkele 360 devvers versus een hoop mensen inclusief Itagaki bedoel je. Consensus is toch wel dat de PS3 minimaal lichtelijk tot zelfs aanzienlijk krachtiger is, jouw Carmack roept het zelf nog, alleen kost het meer moeite het extraatje aan surplus eruit te halen.quote:
Ik ga ook niet claimen dat jij hier de grootste PC fanboy bent die altijd vooraan staat met posten zodra je precious in het gedrang komt, ook al ben je dat wel.quote:En je gebash op Carmack begint gewoon triest te worden LuukBes. Echt, als Carmack lovend was geweest over de PS3 was het aldus jou een legendarische developer geweest met veel verstand van zaken. Nu ga je ontkennen dat je dat zou vinden, maar iedereen hier weet inmiddels wel dat jij de grootste fanboy momenteel actief in GAM bent
.
De PS3 is an sich krachtiger, dat het nauwelijks te merken is in real world performance is wat andersquote:Op maandag 15 mei 2006 10:04 schreef LuukBes het volgende:
Enkele 360 devvers versus een hoop mensen inclusief Itagaki bedoel je. Consensus is toch wel dat de PS3 minimaal lichtelijk tot zelfs aanzienlijk krachtiger is, jouw Carmack roept het zelf nog.![]()
quote:Ik ga ook niet claimen dat jij hier de grootste PC fanboy bent die altijd vooraan staat met posten zodra je precious in het gedrang komt, ook al ben je dat wel.![]()
De D3 engine was idd minder dan die van Crytek, dat ben ik met je eensquote:Carmacks D3 engine vind ik inferieur aan die van FarCry, die een jaar eerder was, en ook minder dan die van HL2. JC is dus een van de velen coders die goed is in engines maken maar geen wonderkind, van games maken heeft ie sowieso de ballen verstand. Doom 3 was als game nl gewoon rotzooi. Dit vind ik al jaren, nog ver voor er sprake was van een PS3.
Er zijn tegenstanders van Carmack ja, maar ook genoeg voorstanders (die jij voor het gemak even negeert).quote:Je doet net alsof ik de enige ben die iets tegen JC heeft maar ik zou zeggen, volg de boards en devs op beyond3D en Gamasutra etc maar eens, over hoe verschillend er gedacht wordt over al zijn ideeen. Hij is voorlopig geen specialist op het terrein van de PS3, eerder een n00b, omdat hij simpelweg niet bezig is met het maken van een PS3 game.
Bron.quote:Je kan pas oordelen als je er dagelijks mee werkt. Een hele hoop goeie PS3 devs verwachtten aanvankelijk grote problemen met de Cell, maar zijn toen ze ermee aan de slag gingen omgeslagen van skeptisme naar enthousiasme. Sterker nog, het aan de praat krijgen van alle 3 cores van de 360 blijkt voorlopig moeilijker dan de SPE's aan de praat te krijgen.
360 hanteert geen PC-architectuur.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:08 schreef SocialDisorder het volgende:
Ik moet hier toch even iets over Carmack kwijt. Hij is een geweldig programmeur, ik heb genoten van alles waar hij aan meegewerkt heeft, maar het blijft een PC-programmeur. Zijn kritiek op de PS3 is ongeveer net zo waardevol als de kritiek van een Lamborghini-monteur op de complexiteit van een Ferrari.
Als Xbox en X360 geen PC-architectuur hadden gehanteerd, had Carmack nooit op de console-markt gekomen.
Vraag hem voor de grap eens of hij een NES-game wil maken. Waarschijnlijk zal hij dan ook beginnen te mekkeren over complexiteit.....
Heeft Doom3 OpenGL support? Heb ik dat gemist?quote:Op maandag 15 mei 2006 10:09 schreef Retuobak het volgende:
[..]
360 hanteert geen PC-architectuur.
En PS3 programmeren is vergelijkbaar met OpenGL, wat Carmack als een van de laatste PC-developers nog gebruikt.
Doom 3 IS OpenGLquote:Op maandag 15 mei 2006 10:12 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Heeft Doom3 OpenGL support? Heb ik dat gemist?
De reden ook waarom het native onder linux draaitquote:Op maandag 15 mei 2006 10:12 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Doom 3 IS OpenGL
Het heeft geen Direct3D support zul je bedoelen
Had Carmack niet al een PS3 devkit?quote:Op maandag 15 mei 2006 10:18 schreef SocialDisorder het volgende:
O, Carmack am God
maar dan nog, de man heeft nog geen enkele poging ondernomen voor PS2 of PS3 te ontwikkelen, ik vind zijn kritiek erg voorbarig. Zeker gezien Epic's enthousiasme over PS3.
Geen idee, maar voor een moeilijk te programmeren console vind ik dat wel enorm veel ontwikkelaars op de Playstation-kar springen.quote:
Voorlopig lijkt het niet te merken, maar we hebben dan ook nog geen finished PS3 games gezien. Wat mij wel opvalt in veel video's is dat de physics een stap omhoog gaan versus de 360-ports die veelal PC-physics en animatie's gebruiken. Full Auto en veel EA games zijn tegenvallende voorbeelden, maar eigenlijk elk 360 game is op dat terrein tegenvallend behalve wellicht GRAW met enkele explosions.quote:Op maandag 15 mei 2006 10:09 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De PS3 is an sich krachtiger, dat het nauwelijks te merken is in real world performance is wat anders.
In het algemeen niet, maar voorlopig wel op het gebied van PS3 als autoriteit. Hij werkt niet met PS3 devkits, heeft er geen, en werkt niet aan een PS3 game.quote:Maar dat maakt Carmack niet direct onbelangrijk.
Zoveel. Heavenly Sword loopt op meerdere SPE's. Resistence en Motorstorm ook. Je zou bv de interviews kunnen luisteren op gametrailers en gamespot met deze devs op de E3, of op B3D kunnen lezen wat devs daar over HS posten (ze werken er zelf aan, dus rechtstreekser kan de bron niet zijn). Mercenary 2 werkt ook al met meerdere SPEs, te lezen op IGN in een interview. Eigenlijk elk PS3 game doet wel iets met die dingen, of het nu AI, audio of physics is.quote:Bron.
geen idee wat hij gezegd heeft, op m'n werk, dus geen geluidquote:Op maandag 15 mei 2006 10:23 schreef Retuobak het volgende:
Dat zegt hij dan ook zelf, Sony is marktleider dus trekt het platform ontwikkelaars aan. Ga er maar van uit dat als de 360 net zo moeilijk was geweest dat de developer support nog minder zou zijn.
En vrijwel alle developers zeggen dat verschil alleen goed merkbaar gaat zijn tegen het einde van de levensduur van beide consolesquote:Op maandag 15 mei 2006 10:59 schreef LuukBes het volgende:
Voorlopig lijkt het niet te merken
Kloptquote:maar we hebben dan ook nog geen finished PS3 games gezien.
Ik ben niet bepaald onder de indruk qua physics eigenlijk. Enige physics waar ik deze E3 van onder de indruk was waren die van Cell Factor eigenlijk. Duizenden objecten tegelijk gemanipuleerd, en dat 100% vloeiend en in een originele leuk lijkende gamequote:Wat mij wel opvalt in veel video's is dat de physics een stap omhoog gaan versus de 360-ports die veelal PC-physics en animatie's gebruiken.
Och, dat komt wel, developers moeten eerst ervaring opdoen. Niet iedereen is direct volleerd in het maken van goede physics. Daarom zie je ook betere PS3 games, developers hebben al wat ervaring met next-gen titels, en hebben ze die niet first hand dan kunnen ze wel ff kijken hoe de 'buren' het doen.quote:Full Auto en veel EA games zijn tegenvallende voorbeelden, maar eigenlijk elk 360 game is op dat terrein tegenvallend behalve wellicht GRAW met enkele explosions.
Ik zou toch zweren gelezen te hebben dat hij er wel een heeft.quote:In het algemeen niet, maar voorlopig wel op het gebied van PS3 als autoriteit. Hij werkt niet met PS3 devkits, heeft er geen, en werkt niet aan een PS3 game.
Ze zullen wel moeten, een enkele PPC 3,2GHz core gaat natuurlijk niet voldoende zijn tov second generation Xbox 360 titelsquote:Zoveel. Heavenly Sword loopt op meerdere SPE's. Resistence en Motorstorm ook. Je zou bv de interviews kunnen luisteren op gametrailers en gamespot met deze devs op de E3, of op B3D kunnen lezen wat devs daar over HS posten (ze werken er zelf aan, dus rechtstreekser kan de bron niet zijn). Mercenary 2 werkt ook al met meerdere SPEs, te lezen op IGN in een interview. Eigenlijk elk PS3 game doet wel iets met die dingen, of het nu AI, audio of physics is.
Niet zo gek, ze zijn nog een half jaar van een voltooid product af.quote:Wat de 360 en de cores betreft : Epic kan toch beschouwd worden als een van de meest talentvolle code-teams. Als zij al meedere malen hebben laten doorschemeren dat ze nog keihard werken aan de multi-core renderer voor hun GoW, dan zegt dat al genoeg over alle andere games. Google op single core + cliffyB of mark rein + gears.
Dat belooft veel moois voor de toekomst dusquote:Bijna alle 360 launchgames schijnen totnutoe maar 1 core te gebruiken voor de 360, en de frameissues bij GoW zouden bv gerelateerd zijn hieraan.
Dat suggereer ik nergens, van single-threaded naar multi-threaded gaan is een grote stap voor de gamesindustrie die in eerste instantie een beetje moeite vereist.quote:maar tegelijkertijd geeft het aan dat het niet zo makkelijk is om dat snel even te integreren.
yeh yeh, retuobak am godquote:
Neuh, dat speculeren er een aantal, maar zeker niet allemaal.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
En vrijwel alle developers zeggen dat verschil alleen goed merkbaar gaat zijn tegen het einde van de levensduur van beide consoles.
Motorstorm en Heavenly Sword vind ik al beter ogen qua physics dan menig gelijk-genred 360 game. Cell Factor vind ik de physics op een verkeerde manier geimplementeerd worden qua game. Een hoop los spul op een platform gooien en dan een beetje rondgooien met een gravity-systeem, het oogt niet echt realistisch allemaal.quote:Ik ben niet bepaald onder de indruk qua physics eigenlijk. Enige physics waar ik deze E3 van onder de indruk was waren die van Cell Factor eigenlijk. Duizenden objecten tegelijk gemanipuleerd, en dat 100% vloeiend en in een originele leuk lijkende game.
Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart.quote:Tja, ach, Microsoft is bezig aan een eigen industrie-wijde standaard .
Denk dat zowel Havok en Ageia in zullen moeten passen.
Dat die PhysX kaart niets is komt trouwens niet als verrassing . Maar desondanks vind ik Cell Factor een leukere demonstratie van wat je kunt met physics dan het gebruik in Motorstorm en Heavenly Sword.
Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:01 schreef Retuobak het volgende:
65 euro vind ik eigenlijk al veel te veel.
Zeker voor de korte spelletjes die tegenwoordig uitkomen.
Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurtquote:Op maandag 15 mei 2006 12:24 schreef LuukBes het volgende:
Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart.
Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factorquote:Qua physics-technologie oogt CF misschien verder dan MS en HS tot dusver laat zien, maar de manier van implementatie vind ik weinig creatief bij CF. Physics van een vervormende moddertrack of crashes zijn wellicht niet zo zichtbaar als rondzwevende tonnetjes en houtbalken, maar qua gameplay denk ik dat je zo op die CF bent uitgekeken qua stoeien, i.t.t het realistische fun-racen van MS.
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube.
De meeste 2e generatie spellen voor de xbox360 zullen ook nog maar gewoon één core gebruiken. En volgens bill gates zal het nog een hele tijd duren voordat spellen pas meerdere cores gaan gebruiken op de xbox360.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Ze zullen wel moeten, een enkele PPC 3,2GHz core gaat natuurlijk niet voldoende zijn tov second generation Xbox 360 titels.
Maar het is echt zo, de ps2 heeft meer raw power dan de xbox en cube.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:37 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UKquote:Op maandag 15 mei 2006 12:31 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest.
......of USquote:Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:37 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Ieder zijn smaak.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurt. De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube. En we hebben allemaal gezien hoe de games er in de praktijk uit zagen.
[..]
Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factor. Mij lijkt Cell Factor echt een heerlijke 4-player MP game
Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo.
Al komt Naughty Dog toch aardig in de buurt trouwens.
Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
Daarom heb ik het over UKquote:Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië.
De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben.
Jij snapt het weer eens niet. De physics zichtbaar in CF staan los van het renderen van grafische aspecten, texturing, mapping etc. Physics is een apart onderdeel, wat apart berekend wordt in een game-engine. Men spreekt ook vaak van gfx-rendering op 60fps, en physicscalculatie op bv 180fps. Die zaken staan los van elkaar.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:50 schreef Retuobak het volgende:
Cell Factor is sneller dan Motorstorm LuukBes.
Motorstorm oogt mij als een vrij slome racer (wat absoluut niet overeenkomt met die FMV van E3 2005)
Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dusquote:
lekker makkelijk vergelijken, want DC heeft al 3 generaties spellen misgelopenquote:Op maandag 15 mei 2006 09:39 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Laatste 2 generatie's PS2 games doet de DC de das om, aanvankelijk was de DC stukken beter ja. Ik zie geen MGS3/Tekken5/GT4/God of War kwaliteit op de DC.
http://dcmedia.ign.com/me(...)ega_Shenmue/bg12.jpg
Shenmue, een van de hoogst rated games op de DC.![]()
http://ps2media.ign.com/p(...)0050318074317640.jpg
GoW PS2.
beetje gefrusteerdquote:Op maandag 15 mei 2006 09:22 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Nee Quad-SLI Commodore 64's, uit betrouwbare bronnen.![]()
quote:Ubisoft Montreal revealed its next incredible project, Assassins: Creed, exclusively for PlayStation 3 at E3 this year, much to the delight of Sony console fans and to the dismay of Microsoft consoles fans. Ubisoft officially would not comment on a possible Xbox 360 version.
According to sources close to the company, however, there are potential plans for an Xbox 360 version at Assassins: Creed sometime in 2007. Additionally, Microsoft sources who asked not to be mentioned by name, claimed the demo, hidden behind closed doors at E3, was running on an Xbox 360 using a third-party USB PlayStation controller. The game system was hidden in a stand covered by a sheet. Again, Ubisoft officials would not comment.
blaat, als de xbox 128 mb zou gehad kunnen hebben....quote:Op maandag 15 mei 2006 13:05 schreef LuukBes het volgende:
[..]
De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger.
had John Carmack toch nog gelijkquote:Het gebrek aan geheugen resulteert in een aantal type games in lagere-res en minder fleurige textures, en het gebrek aan een dedicated volwassen GPU maakt een hoop hedendaagse game-taken qua gfx moeilijk te implementeren op de PS2.
alleen de banen zijn 2 keer zo klein en maximaal 6 auto's per race is ook vet heftugggg.quote:Maar GT heeft idd nog steeds de mooist ogende auto's vergeleken met PGR2 en Forza (qua texturing en belichting),
het is allemaal heel leuk en aardig, maar het is net zoals met piemols, het hangt er helemaal vanaf wat je er mee doetquote:technische blaat
bij redelijk wat webshops betaal je 30 pond voor een nieuw xbox/ps2 spel, omgerekend zit je gemiddeld rond de 45 euro voor een spelquote:Op maandag 15 mei 2006 13:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dus
Het is een gerucht, de wereld ingeholpen door, jawel, een MS-medewerker. Ik neem het dus met een korrel zout ter grootte van Erica Terpstra.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
beetje gefrusteerd
je weet dat sommie ps3 demos op een xbox360 runde he?
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEuZuAFpApoaQryFCF.php
[..]
Bron: klikquote:PS3 controller patented in 1999
Patent number: JP11099284
Publication date: 1999-04-13
Inventor: KOBAYASHI HIROAKI; YORIZUMI MINEO
Applicant: SONY CORP
Classification:
- international: G06F3/033; G06F3/033; (IPC1-7): A63F9/22; G06F3/033
- european:
Application number: JP19970265541 19970930
Priority number(s): JP19970265541 19970930
View INPADOC patent family
Abstract of JP11099284
PROBLEM TO BE SOLVED: To instruct an operation by the movement of a small controller that is close to the movement of a character by making the controller movable, detecting its movement and outputting a signal, and switch-recognizing the direction of the movement on the basis of the outputted signal. SOLUTION: The controller detects an angular speed by a detection section provided in a connecting section that connects the right and left operating sections of a controller unit 82. For example, rotation in the direction of rolling in relation to the right and left operating buttons 55, 56 of the left operating section is detected as an angular speed in the direction of rotation in the XY plane by the detection section 70 with the Z axis as the central axis. The detection section 70 is comprised of a movement detection section 71 made up of an angular speed sensor 72 and an amplifier 73, and a direction detection section 74 made up of movement direction recognition switches 79, 80. Therefore, movement can be instructed by the movement of the controller without operating the operating buttons 55, 56, etc.
plaatje: http://img19.imageshack.us/img19/9826/ps311nt.jpg
Dan nog is de MS Sidewinder Freestyle Pro ws. prior art, en waarschijnlijk is daar wel een patentje van die voor die van Sony stamtquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Bron: klik
Toch niet gejat? Ze waren er zo te zien al mee bezig in 1999
Als ik gewoon kijk bij bartsmit zijn de meeste ps2 spellen ook tussen de 20 en 50 euro. En ik had xbox360 prijzen opgezocht en daar betaal je in de UK ook gemiddelde 40 tot 50 pound voorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:34 schreef Tain het volgende:
[..]
bij redelijk wat webshops betaal je 30 pond voor een nieuw xbox/ps2 spel, omgerekend zit je gemiddeld rond de 45 euro voor een spel
Nieuwe spellen zul je hier niet voor 42 euro zien, daar welquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:56 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Als ik gewoon kijk bij bartsmit zijn de meeste ps2 spellen ook tussen de 20 en 50 euro. En ik had xbox360 prijzen opgezocht en daar betaal je in de UK ook gemiddelde 40 tot 50 pound voor. Dus echt goedkoper zijn ze daar ook niet.
En ik kan me eigenlijk niet zo druk maken over die prijzen. Gamen is nu gewoon een dure hobby en dat is het altijd al geweest.
NBA 2K5 ging voor 20 eurootjes over de toonbank nieuwquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Nieuwe spellen zul je hier niet voor 42 euro zien, daar wel
En prijzen boeien mij best wel: of je nu 10 games koopt voor het volle pond of 10 games met elk bijna 10 euro korting.
Terechtquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
NBA 2K5 ging voor 20 eurootjes over de toonbank nieuw
Bedoel je ps2/xbox spellen of xbox360 spellen? En ik ben ook wel prijs bewust hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:02 schreef Tain het volgende:
[..]
Nieuwe spellen zul je hier niet voor 42 euro zien, daar wel
En prijzen boeien mij best wel: of je nu 10 games koopt voor het volle pond of 10 games met elk bijna 10 euro korting.
360 spellen zijn even duur als hier, Xbox en PS2 spellen waren vorig jaar ieder geval rond de 40/50 euro als hoogste prijs. Ik heb op zich ook geen moeite met wat hogere prijzen, had geloof ik 70 euro betaald voor mijn collector's edition van World of WarCraft en die heb ik langer dan een jaar gespeeld a 12,99 per maandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Bedoel je ps2/xbox spellen of xbox360 spellen? En ik ben ook wel prijs bewust hoor.. Maar ik bedoel dat ik er niet echt mee zit dat nieuwe games 60 euro zijn. Ik heb voor mijn SNES ook heel wat games gekocht die duurder waren dan 150 gulden. Dus straks 60 euro voor een ps3 game kan er ook wel vanaf.
![]()
Heel simpel. Er zijn zat minder slimme mensen die 6 tientjes voor meuk betalen. 50 cent bulletproof is een mooi voorbeeld.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:09 schreef SocialDisorder het volgende:
60 euro voor een game is in principe niets mis mee. Maar als je ziet wat voor meuk je er in sommige gevallen voor terug krijgt, vraag ik me af wat mensen in hemelsnaam bezielt om er 6 tientjes voor te vragen.
Die mensen verkopen hun ziel nog voor fiddy sjents.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:59 schreef DooD het volgende:
[..]
Heel simpel. Er zijn zat minder slimme mensen die 6 tientjes voor meuk betalen. 50 cent bulletproof is een mooi voorbeeld.
En Metal Gear Solid 4 geregeldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef Diablos79 het volgende:
Ach ja als een game niet bevalt kun je hem meestal nog wel ruilen als je snel bent.
Iedereen heeft trouwens wel heel veel op en aanmerkingen op Sony en de Ps3 maar één ding hebben ze bij Sony alvast wel heel goed gedaan en dat is de Ps3 regiovrij maken voor games.
Dat ook ja, en doordat hij regio vrij is kun je mooi een japanse of US versie kopen en hoef je geen maanden te wachten tot hij hier eindelijk eens een keer uit isquote:
Moet je niet dat zeikwijf van de FRS amsterdam centraal hebben:" dat is toch geen reden om een spel te ruilen".quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef Diablos79 het volgende:
Ach ja als een game niet bevalt kun je hem meestal nog wel ruilen als je snel bent.
de PS3 is niet de enige hoor, met de Xbox en Xbox 360 was dit ook het geval. Het is alleen aan uitgevers om te bepalen of de game echt regiovrij wordt en dat is nog maar de vraag. Het kost natuurlijk wel veel extra tijd/geld/moeite om een game geschikt te maken voor heel de wereld. Dan kan het meer geld opleveren om hem iets eerder in bv Japan uit te brengen, daarna paar weken vertalen en dan uitbrengen in Europa. We zullen zien hoe regiovrij de spellen van de PS3 echt worden...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:53 schreef Diablos79 het volgende:
Iedereen heeft trouwens wel heel veel op en aanmerkingen op Sony en de Ps3 maar één ding hebben ze bij Sony alvast wel heel goed gedaan en dat is de Ps3 regiovrij maken voor games.
Op een pal xbox of xbox360 kun jij echt geen US of JAP spellen spelen(even ervan uitgaan dat je hem niet gemod hebt). Op de ps3 kun je straks gewoon alle regio spellen spelen. En heeft helemaal niks met uitgevers te maken of een japans spel in een europese ps3 speelt en het kost ook geen extra geld voor de ontwikkeling van een game. Er zit gewoon software in de ps3 die herkent uit welke regio een spel komt en daar hoeven ontwikkelaars verder helemaal niks voor te doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:12 schreef kepler het volgende:
[..]
de PS3 is niet de enige hoor, met de Xbox en Xbox 360 was dit ook het geval. Het is alleen aan uitgevers om te bepalen of de game echt regiovrij wordt en dat is nog maar de vraag. Het kost natuurlijk wel veel extra tijd/geld/moeite om een game geschikt te maken voor heel de wereld. Dan kan het meer geld opleveren om hem iets eerder in bv Japan uit te brengen, daarna paar weken vertalen en dan uitbrengen in Europa. We zullen zien hoe regiovrij de spellen van de PS3 echt worden...
er zijn jap/us spellen voor de 360 die geen regio hebbenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Op een pal xbox of xbox360 kun jij echt geen US of JAP spellen spelen(even ervan uitgaan dat je hem niet gemod hebt). Op de ps3 kun je straks gewoon alle regio spellen spelen. En heeft helemaal niks met uitgevers te maken of een japans spel in een europese ps3 speelt en het kost ook geen extra geld voor de ontwikkeling van een game. Er zit gewoon software in de ps3 die herkent uit welke regio een spel komt en daar hoeven ontwikkelaars verder helemaal niks voor te doen.
tuurlijk kost het ontwikkelen van een game wel geld als tie ook in andere landen uitkomt. In andere landen spreekt men bijvoorbeeld al een andere taal, zijn de wetten misschien anders (vooral Duitsland staat daar bekend om), enz.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Op een pal xbox of xbox360 kun jij echt geen US of JAP spellen spelen(even ervan uitgaan dat je hem niet gemod hebt). Op de ps3 kun je straks gewoon alle regio spellen spelen. En heeft helemaal niks met uitgevers te maken of een japans spel in een europese ps3 speelt en het kost ook geen extra geld voor de ontwikkeling van een game. Er zit gewoon software in de ps3 die herkent uit welke regio een spel komt en daar hoeven ontwikkelaars verder helemaal niks voor te doen.
Het kost ontwikkelaars opzich niks extra's. Stel dat een japanse ontwikkelaar een spel maakt ALLEEN bedoeld voor de japanse markt. Dan nog kun je hem gewoon op een europese PS3 spelen, en dat kost de ontwikkelaars dus niks extra's.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:06 schreef kepler het volgende:
[..]
tuurlijk kost het ontwikkelen van een game wel geld als tie ook in andere landen uitkomt. In andere landen spreekt men bijvoorbeeld al een andere taal, zijn de wetten misschien anders (vooral Duitsland staat daar bekend om), enz.
en wat Tain al zegt: je kunt prima een aantal games uit de US/Japan importeren voor de 360. Volgens mij is bijvoorbeeld RidgeRacer regiovrij
maar hoe die regio-vrije PS3 nu precies werkt is me niet helemaal duidelijk... heeft iemand hier een duidelijk bron over? (Die dus zegt dat de PS3-games zelf regio-vrij worden, en niet alleen de PS3 zelf)
aha op die fiets, ik dacht dat ik had gelezen dat het principe van de PS3 hetzelfde zou zijn als de 360 en dat de ontwikkelaars zelf konden bepalen of de game regiovrij wordtquote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:45 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Het kost ontwikkelaars opzich niks extra's. Stel dat een japanse ontwikkelaar een spel maakt ALLEEN bedoeld voor de japanse markt. Dan nog kun je hem gewoon op een europese PS3 spelen, en dat kost de ontwikkelaars dus niks extra's.
Het zijn namelijk niet de spellen die regiovrij zijn, de PS3 zelf is regiovrij. Het apparaat kan dus gewoon alle regio's lezen en het maakt dus niet uit welke regio de spellen hebben.
De xbox360 is dus niet regio vrij. Ontwikkelaars kunnen wel games maken die regiovrij zijn, maar het apparaat zelf is dat niet. Beetje hetzelfde als met dvds, je hebt dvds die regiovrij zijn en in alle spelers afspelen. Maar een regio 2 film draait niet op een regio 1 speler.
bron?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:23 schreef Diablos79 het volgende:
Zover ik heb begrepen is het apparaat zelf regiovrij. Kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon maar één regio voor games gaan gebruiken. In iedergeval zullen alle games van welke regio dan ook speelbaar zijn op alle Ps3's.
Oud is underrated.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:39 schreef Xrenity het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=pJElsNaC6yQ&search=ps3%20conference%20minute
PS3 conference in 1 minuut.
(niet oud hoop ik?)
xbox360 is regio vrijquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:29 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
heb je zeg maar een directe bron? Want ik kan het niet echt vindenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:38 schreef Diablos79 het volgende:
Harrison also revealed that, like the PSP, all PS3 games would be playable in any region, unlike current-generation games and DVDs
Bron: www.scea.com en ook op www.ign.com staat een heel artikel erover.
Games gaan helemaal geen regio meer gebruiken, net als bij de psp. las ik net
Dat houd dus in dat de ps3 gewoon helemaal geen regio meer gebruikt voor games zoals de psp dat nu al doet.
...en wat zou ik dan moeten instellen?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:50 schreef H.Flick het volgende:
En als je gele kikkers ziet moet je je browser goed instellen.
je zegt het goed, de spellen niet, het toestel welquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:30 schreef Wessiej het volgende:
Xbox 360 is niet regio vrij hoor.
Sommige spellen wel, maar de meeste niet.
Je moest ergens een eentje in een nulletje veranderen ofzo... maar hoe het precies ging weet ik niet meerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:48 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
...en wat zou ik dan moeten instellen?
in firefoxquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:16 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je moest ergens een eentje in een nulletje veranderen ofzo... maar hoe het precies ging weet ik niet meer.
Thanx... werktquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:21 schreef Tain het volgende:
[..]
in firefox
about:config intikken in de url balk
referer opzoeken in searchfield
die entry aanpassen
aha okquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:26 schreef P-Style het volgende:
Een regiobeperking kan alleen maar in de hardware zitten (nou ja firmware dan). Bij de Xbox 360 kan deze regiobeperking ingeschakeld worden door games, bij de PS3 ontbreekt dit. Dus ookal willen developers hun game voor de PS3 regiogebonden maken, dan zal dat niet lukken. De enige regiobeperkingen die in de firmware van de PS3 gaan zitten, gelden voor DVD-video en BD-video.
En dan klagen dat Microsoft afwijkt van standaarden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:21 schreef Tain het volgende:
in firefox
about:config intikken in de url balk
referer opzoeken in searchfield
die entry aanpassen
Weet je dat ik dat eigenlijk gewoon niet wil gelovenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:26 schreef P-Style het volgende:
Een regiobeperking kan alleen maar in de hardware zitten (nou ja firmware dan). Bij de Xbox 360 kan deze regiobeperking ingeschakeld worden door games, bij de PS3 ontbreekt dit. Dus ookal willen developers hun game voor de PS3 regiogebonden maken, dan zal dat niet lukken. De enige regiobeperkingen die in de firmware van de PS3 gaan zitten, gelden voor DVD-video en BD-video.
Toch is het echt zo, Sony heeft het officieel bevestigd. En bij de psp gebruiken ze dat systeem ook alquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:22 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat eigenlijk gewoon niet wil geloven
Vanwege bepaalde marketingoverwegingen van publishers etc
Eindelijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 03:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Harrison heeft het in de meest recente Edge ook gezegd. PAL, NTSC en HD komen op één schijfje. Net als alle talen. Sony wil naar één enkele release voor alle games, dat schijnt goedkoper te zijn dan elke markt afzonderlijk behandelen.
en nu maar hopen dat publishers zich hieraan gaan houden... Want het is wel bekend dat Sony zijn developers totaal geen eisen oplegt, ze mogen nog steeds in SD-resolutie games uitbrengen voor de PS3 bijvoorbeeldquote:Op woensdag 17 mei 2006 03:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
Harrison heeft het in de meest recente Edge ook gezegd. PAL, NTSC en HD komen op één schijfje. Net als alle talen. Sony wil naar één enkele release voor alle games, dat schijnt goedkoper te zijn dan elke markt afzonderlijk behandelen.
volgens mij hoeven er niet eens verschillende versies (PAL, NTSC) op 1 schijfje te zitten. Het lijkt me dat je dit ook makkelijk via de hardware kan aanpassen? Scheelt weer een heleboel ruimtequote:Op woensdag 17 mei 2006 03:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:27 schreef kepler het volgende:
[..]
en nu maar hopen dat publishers zich hieraan gaan houden... Want het is wel bekend dat Sony zijn developers totaal geen eisen oplegt, ze mogen nog steeds in SD-resolutie games uitbrengen voor de PS3 bijvoorbeeld
daar gaat een exclusive.quote:While Devil May Cry fans have been enjoying their Sony-exclusive action series for years now, it appears that the trend may soon be broken.
In a recent interview with Famitsu, Devil May Cry producer, Hiroshi Kobayashi revealed that despite earlier remarks about DMC4 being PS3 exclusive, he expects Dante to make his debut on the Xbox 360 and Revolution as well.
Besides the multiplatform release, DMC4 will also feature a brand new fighting system. Keyed at making the difficulty suitable for all players, Kobayashi has included a more accessible control setup, allowing players to fully integrate the fighting and acrobatic maneuvers more easily, while keeping the difficulty at a steady pace.
Kobayashi also stated that he still does not know the true power of the PS3, but he expects the game to feature the same feel and style as the trailer shown at last year's E3. For more on Devil May Cry 4, stay tuned to Amped IGO.
omg.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |