abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 mei 2006 @ 12:22:07 #226
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_37840945
Cell Factor was leuker, MS en HS waren praktischer
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_37841020
quote:
Tja, ach, Microsoft is bezig aan een eigen industrie-wijde standaard .
Denk dat zowel Havok en Ageia in zullen moeten passen.

Dat die PhysX kaart niets is komt trouwens niet als verrassing . Maar desondanks vind ik Cell Factor een leukere demonstratie van wat je kunt met physics dan het gebruik in Motorstorm en Heavenly Sword.
Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart.

Qua physics-technologie oogt CF misschien verder dan MS en HS tot dusver laat zien, maar de manier van implementatie vind ik weinig creatief bij CF. Physics van een vervormende moddertrack of crashes zijn wellicht niet zo zichtbaar als rondzwevende tonnetjes en houtbalken, maar qua gameplay denk ik dat je zo op die CF bent uitgekeken qua stoeien, i.t.t het realistische fun-racen van MS.
  maandag 15 mei 2006 @ 12:27:58 #228
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_37841133
Nog even los van de physics gebruikt in de Tekken 6 demo, waarbij Nina (?) tegen een pilaar aan gesmeten wordt, en er realistisch vanaf ketst.......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 15 mei 2006 @ 12:31:21 #229
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37841241
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:01 schreef Retuobak het volgende:
65 euro vind ik eigenlijk al veel te veel.
Zeker voor de korte spelletjes die tegenwoordig uitkomen.
Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 15 mei 2006 @ 12:36:17 #230
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37841371
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:24 schreef LuukBes het volgende:
Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart.
Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurt . De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube. En we hebben allemaal gezien hoe de games er in de praktijk uit zagen.
quote:
Qua physics-technologie oogt CF misschien verder dan MS en HS tot dusver laat zien, maar de manier van implementatie vind ik weinig creatief bij CF. Physics van een vervormende moddertrack of crashes zijn wellicht niet zo zichtbaar als rondzwevende tonnetjes en houtbalken, maar qua gameplay denk ik dat je zo op die CF bent uitgekeken qua stoeien, i.t.t het realistische fun-racen van MS.
Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factor . Mij lijkt Cell Factor echt een heerlijke 4-player MP game
  maandag 15 mei 2006 @ 12:37:50 #231
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_37841412
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Retuobak het volgende:

[..]
De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube.
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
  maandag 15 mei 2006 @ 12:38:11 #232
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37841426
quote:
Op maandag 15 mei 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Ze zullen wel moeten, een enkele PPC 3,2GHz core gaat natuurlijk niet voldoende zijn tov second generation Xbox 360 titels .
De meeste 2e generatie spellen voor de xbox360 zullen ook nog maar gewoon één core gebruiken. En volgens bill gates zal het nog een hele tijd duren voordat spellen pas meerdere cores gaan gebruiken op de xbox360.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 15 mei 2006 @ 12:39:17 #233
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37841451
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:37 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Maar het is echt zo, de ps2 heeft meer raw power dan de xbox en cube.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_37841457
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:31 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest.
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 15 mei 2006 @ 12:41:16 #235
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37841516
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
......of US
pi_37841519
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:37 schreef King_of_cubes het volgende:

[..]

Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo.

Al komt Naughty Dog toch aardig in de buurt trouwens.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_37841549
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurt . De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube. En we hebben allemaal gezien hoe de games er in de praktijk uit zagen.
[..]

Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factor . Mij lijkt Cell Factor echt een heerlijke 4-player MP game
Ieder zijn smaak.

Technisch gezien is het trouwens van een heel andere orde. Een fillrate-intensief racegame als Motorstorm, met 20 voertuigen per race, trackdeforming, crashphysics van 160 onderdelen per voertuig (die ook goed ogen i.p.v. maar wat schokkerig rondvliegen, check bv hoe een losgekomen band slingerend wegschiet, dat oogt realistisch zoals een band dat in het echt ook doet), slimme AI voor elke deelnemer, rondscheurend op een vrij mooi stuk scenery met 60 fps, is toch van een andere orde dan enkele spelers die stilhangen boven een vrij kaal stuk scenery/platform en mekaar met enkele honderden objecten het leven zuur maken in CellFactor. Kleine maps, highspeed rendering wordt niet gebruikt in dat game.

Als die game nou op dezelfde racespeed zou bewegen als MS met dezelfde soort physics als in die CF-demo, dan was het impressive geweest, maar dit is eigenlijk appels en peren vergelijken. Het is zeker een stap vooruit t.o.v. de meeste PC games, maar niet de manier om mensen te impressen en boeien imho.
  maandag 15 mei 2006 @ 12:48:10 #238
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37841711
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef peristilius het volgende:

[..]

Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo.

Al komt Naughty Dog toch aardig in de buurt trouwens.
Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 15 mei 2006 @ 12:50:39 #239
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37841772
Cell Factor is sneller dan Motorstorm LuukBes .
Motorstorm oogt mij als een vrij slome racer (wat absoluut niet overeenkomt met die FMV van E3 2005)
  maandag 15 mei 2006 @ 12:51:11 #240
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37841786
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_37841842
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië.
Daarom heb ik het over UK
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_37842218
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben.
De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger.

Het gebrek aan geheugen resulteert in een aantal type games in lagere-res en minder fleurige textures, en het gebrek aan een dedicated volwassen GPU maakt een hoop hedendaagse game-taken qua gfx moeilijk te implementeren op de PS2.

Maar GT heeft idd nog steeds de mooist ogende auto's vergeleken met PGR2 en Forza (qua texturing en belichting), God of War doet niet onder voor NG en vind ik zelfs mooier, en MGS3 is qua realtime rendering in de cutscenes (Konami doet in MGS altijd alles met de game-engine) ongevenaard t.o.v. de directe concurrentie. RE4 komt scherpte tekort door het gebrek aan geheugen t.o.v. de GC, maar mag er ook zijn.
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:50 schreef Retuobak het volgende:
Cell Factor is sneller dan Motorstorm LuukBes .
Motorstorm oogt mij als een vrij slome racer (wat absoluut niet overeenkomt met die FMV van E3 2005)
Jij snapt het weer eens niet. De physics zichtbaar in CF staan los van het renderen van grafische aspecten, texturing, mapping etc. Physics is een apart onderdeel, wat apart berekend wordt in een game-engine. Men spreekt ook vaak van gfx-rendering op 60fps, en physicscalculatie op bv 180fps. Die zaken staan los van elkaar.

Zodra je een weinig fillrate-intensive game hebt waar alles zich afspeelt op hetzelfde stukje map zoals CF, i.p.v. zoals in racegames de geometrie als een dolle herberekend wordt en de steeds nieuwe textures gevuld moeten worden per frame, ben je op een totaal ander manier bezig met je totale GPU/CPU power. Een racegame dat zich op enkele tientallen vierkante meters afspeeld houdt ook enorm veel power over om andere zaken te doen, omdat je je geometrie/textures niet hoeft te verversen en alles in het geheugen zit.
  maandag 15 mei 2006 @ 13:06:14 #243
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_37842250
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:52 schreef Tain het volgende:

[..]

Daarom heb ik het over UK
Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dus
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  Eindredactie Games dinsdag 16 mei 2006 @ 09:27:17 #244
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_37869479
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:39 schreef LuukBes het volgende:

[..]


Laatste 2 generatie's PS2 games doet de DC de das om, aanvankelijk was de DC stukken beter ja. Ik zie geen MGS3/Tekken5/GT4/God of War kwaliteit op de DC.
http://dcmedia.ign.com/me(...)ega_Shenmue/bg12.jpg
Shenmue, een van de hoogst rated games op de DC.
http://ps2media.ign.com/p(...)0050318074317640.jpg
GoW PS2.
lekker makkelijk vergelijken, want DC heeft al 3 generaties spellen misgelopen dus wie weet wat hij nog meer had kunnen doen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games dinsdag 16 mei 2006 @ 09:29:53 #245
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_37869524
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:22 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Nee Quad-SLI Commodore 64's, uit betrouwbare bronnen.
beetje gefrusteerd
je weet dat sommie ps3 demos op een xbox360 runde he?

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEuZuAFpApoaQryFCF.php
quote:
Ubisoft Montreal revealed its next incredible project, Assassins: Creed, exclusively for PlayStation 3 at E3 this year, much to the delight of Sony console fans and to the dismay of Microsoft consoles fans. Ubisoft officially would not comment on a possible Xbox 360 version.

According to sources close to the company, however, there are potential plans for an Xbox 360 version at Assassins: Creed sometime in 2007. Additionally, Microsoft sources who asked not to be mentioned by name, claimed the demo, hidden behind closed doors at E3, was running on an Xbox 360 using a third-party USB PlayStation controller. The game system was hidden in a stand covered by a sheet. Again, Ubisoft officials would not comment.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:31:30 #246
138256 Sjotime
Delta 168
pi_37869550
Wat een topic
I'm commander Shepard and this is my favorite store on the Citadel.
  Eindredactie Games dinsdag 16 mei 2006 @ 09:34:27 #247
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_37869611
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:05 schreef LuukBes het volgende:

[..]

De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger.
blaat, als de xbox 128 mb zou gehad kunnen hebben....
quote:
Het gebrek aan geheugen resulteert in een aantal type games in lagere-res en minder fleurige textures, en het gebrek aan een dedicated volwassen GPU maakt een hoop hedendaagse game-taken qua gfx moeilijk te implementeren op de PS2.
had John Carmack toch nog gelijk
quote:
Maar GT heeft idd nog steeds de mooist ogende auto's vergeleken met PGR2 en Forza (qua texturing en belichting),
alleen de banen zijn 2 keer zo klein en maximaal 6 auto's per race is ook vet heftugggg.
quote:
technische blaat
het is allemaal heel leuk en aardig, maar het is net zoals met piemols, het hangt er helemaal vanaf wat je er mee doet
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_37869613
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:06 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dus
bij redelijk wat webshops betaal je 30 pond voor een nieuw xbox/ps2 spel, omgerekend zit je gemiddeld rond de 45 euro voor een spel
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:35:07 #249
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_37869625
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:29 schreef donald_dick het volgende:

[..]

beetje gefrusteerd
je weet dat sommie ps3 demos op een xbox360 runde he?

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEuZuAFpApoaQryFCF.php
[..]
Het is een gerucht, de wereld ingeholpen door, jawel, een MS-medewerker. Ik neem het dus met een korrel zout ter grootte van Erica Terpstra.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_37873090
quote:
PS3 controller patented in 1999

Patent number: JP11099284
Publication date: 1999-04-13
Inventor: KOBAYASHI HIROAKI; YORIZUMI MINEO
Applicant: SONY CORP
Classification:
- international: G06F3/033; G06F3/033; (IPC1-7): A63F9/22; G06F3/033
- european:
Application number: JP19970265541 19970930
Priority number(s): JP19970265541 19970930

View INPADOC patent family

Abstract of JP11099284
PROBLEM TO BE SOLVED: To instruct an operation by the movement of a small controller that is close to the movement of a character by making the controller movable, detecting its movement and outputting a signal, and switch-recognizing the direction of the movement on the basis of the outputted signal. SOLUTION: The controller detects an angular speed by a detection section provided in a connecting section that connects the right and left operating sections of a controller unit 82. For example, rotation in the direction of rolling in relation to the right and left operating buttons 55, 56 of the left operating section is detected as an angular speed in the direction of rotation in the XY plane by the detection section 70 with the Z axis as the central axis. The detection section 70 is comprised of a movement detection section 71 made up of an angular speed sensor 72 and an amplifier 73, and a direction detection section 74 made up of movement direction recognition switches 79, 80. Therefore, movement can be instructed by the movement of the controller without operating the operating buttons 55, 56, etc.

plaatje: http://img19.imageshack.us/img19/9826/ps311nt.jpg
Bron: klik

Toch niet gejat? Ze waren er zo te zien al mee bezig in 1999
PSN id: NL_SToRM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')