Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart.quote:Tja, ach, Microsoft is bezig aan een eigen industrie-wijde standaard .
Denk dat zowel Havok en Ageia in zullen moeten passen.
Dat die PhysX kaart niets is komt trouwens niet als verrassing . Maar desondanks vind ik Cell Factor een leukere demonstratie van wat je kunt met physics dan het gebruik in Motorstorm en Heavenly Sword.
Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:01 schreef Retuobak het volgende:
65 euro vind ik eigenlijk al veel te veel.
Zeker voor de korte spelletjes die tegenwoordig uitkomen.
Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurtquote:Op maandag 15 mei 2006 12:24 schreef LuukBes het volgende:
Jij dacht en schreef hier anders pas geleden dat door die Ageia PPU kaart de PC makkelijk de next-gen physicx van Cell of de 360 kon bijbenen. Ik denk dat daar voorlopig weinig van te merken is gezien de brakke manier waarom veel PC games gebruik maken van deze PPU kaart.
Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factorquote:Qua physics-technologie oogt CF misschien verder dan MS en HS tot dusver laat zien, maar de manier van implementatie vind ik weinig creatief bij CF. Physics van een vervormende moddertrack of crashes zijn wellicht niet zo zichtbaar als rondzwevende tonnetjes en houtbalken, maar qua gameplay denk ik dat je zo op die CF bent uitgekeken qua stoeien, i.t.t het realistische fun-racen van MS.
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube.
De meeste 2e generatie spellen voor de xbox360 zullen ook nog maar gewoon één core gebruiken. En volgens bill gates zal het nog een hele tijd duren voordat spellen pas meerdere cores gaan gebruiken op de xbox360.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:23 schreef Retuobak het volgende:
Ze zullen wel moeten, een enkele PPC 3,2GHz core gaat natuurlijk niet voldoende zijn tov second generation Xbox 360 titels.
Maar het is echt zo, de ps2 heeft meer raw power dan de xbox en cube.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:37 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UKquote:Op maandag 15 mei 2006 12:31 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Spellen kosten al 20 jaar lang hetzelfde. Iedereen zeurt dat de spellen duurder worden en dat is niet waar. Ze zijn altijd al duur geweest.
......of USquote:Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:37 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Ieder zijn smaak.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Er bestaan verschillen tussen kunnen en wat er in de praktijk gebeurt. De PS2 is ook theoretisch krachtiger dan Xbox/Cube. En we hebben allemaal gezien hoe de games er in de praktijk uit zagen.
[..]
Ik denk dat ik Motorstorm na 5 minuten heb gezien. Maar jij hebt duidelijk niet gekeken naar de gameplay van Cell Factor. Mij lijkt Cell Factor echt een heerlijke 4-player MP game
Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:41 schreef peristilius het volgende:
[..]
Het is ook niet echt zeker, gaan veel verschillende verhalen over, maar in theorie zou de emotion engine meer aankunnen dan de traditionele ontwerpen van de Xbox en GC, alleen kan niemand er goed genoeg voor programmeren ofzo.
Al komt Naughty Dog toch aardig in de buurt trouwens.
Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:39 schreef Tain het volgende:
[..]
Ze zijn zelfs duurder geweest dan wat ze nu zijn, maar feit blijft dat we hier in Nederland nog altijd meer betalen dan mensen in de UK
Daarom heb ik het over UKquote:Op maandag 15 mei 2006 12:51 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ja maar dat het hier duurder is dan in de US kunnen game ontwikkelaars ook niet veranderen. Alles is hier duurder dan in de US of Azië.
De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:48 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Square-enix, konami en die gasten van God of War en Gran Turismo hebben de EE ook behoorlijk goed onder de knie gekregen. Ik denk ook dat programmeurs die goed overweg konder met de Ps2 ook veel sneller de Ps3 onder de knie zullen hebben.
Jij snapt het weer eens niet. De physics zichtbaar in CF staan los van het renderen van grafische aspecten, texturing, mapping etc. Physics is een apart onderdeel, wat apart berekend wordt in een game-engine. Men spreekt ook vaak van gfx-rendering op 60fps, en physicscalculatie op bv 180fps. Die zaken staan los van elkaar.quote:Op maandag 15 mei 2006 12:50 schreef Retuobak het volgende:
Cell Factor is sneller dan Motorstorm LuukBes.
Motorstorm oogt mij als een vrij slome racer (wat absoluut niet overeenkomt met die FMV van E3 2005)
Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dusquote:
lekker makkelijk vergelijken, want DC heeft al 3 generaties spellen misgelopenquote:Op maandag 15 mei 2006 09:39 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Laatste 2 generatie's PS2 games doet de DC de das om, aanvankelijk was de DC stukken beter ja. Ik zie geen MGS3/Tekken5/GT4/God of War kwaliteit op de DC.
http://dcmedia.ign.com/me(...)ega_Shenmue/bg12.jpg
Shenmue, een van de hoogst rated games op de DC.![]()
http://ps2media.ign.com/p(...)0050318074317640.jpg
GoW PS2.
beetje gefrusteerdquote:Op maandag 15 mei 2006 09:22 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Nee Quad-SLI Commodore 64's, uit betrouwbare bronnen.![]()
quote:Ubisoft Montreal revealed its next incredible project, Assassins: Creed, exclusively for PlayStation 3 at E3 this year, much to the delight of Sony console fans and to the dismay of Microsoft consoles fans. Ubisoft officially would not comment on a possible Xbox 360 version.
According to sources close to the company, however, there are potential plans for an Xbox 360 version at Assassins: Creed sometime in 2007. Additionally, Microsoft sources who asked not to be mentioned by name, claimed the demo, hidden behind closed doors at E3, was running on an Xbox 360 using a third-party USB PlayStation controller. The game system was hidden in a stand covered by a sheet. Again, Ubisoft officials would not comment.
blaat, als de xbox 128 mb zou gehad kunnen hebben....quote:Op maandag 15 mei 2006 13:05 schreef LuukBes het volgende:
[..]
De PS2 zou met 32MB extra Rambus geheugen en een GF3 i.p.v. de GfxSynthesizer ook de vloer aangeveegd hebben met de concurrentie, want de EE is op zichzelf ook echt stukken krachtiger.
had John Carmack toch nog gelijkquote:Het gebrek aan geheugen resulteert in een aantal type games in lagere-res en minder fleurige textures, en het gebrek aan een dedicated volwassen GPU maakt een hoop hedendaagse game-taken qua gfx moeilijk te implementeren op de PS2.
alleen de banen zijn 2 keer zo klein en maximaal 6 auto's per race is ook vet heftugggg.quote:Maar GT heeft idd nog steeds de mooist ogende auto's vergeleken met PGR2 en Forza (qua texturing en belichting),
het is allemaal heel leuk en aardig, maar het is net zoals met piemols, het hangt er helemaal vanaf wat je er mee doetquote:technische blaat
bij redelijk wat webshops betaal je 30 pond voor een nieuw xbox/ps2 spel, omgerekend zit je gemiddeld rond de 45 euro voor een spelquote:Op maandag 15 mei 2006 13:06 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Is het in de UK goedkoper? gemiddeld kost een spel in de UK tussen de 40 en 50 Pounds wat overeenkomt met 60 tot 70 euro. Lijkt me niks goedkoper dus
Het is een gerucht, de wereld ingeholpen door, jawel, een MS-medewerker. Ik neem het dus met een korrel zout ter grootte van Erica Terpstra.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
beetje gefrusteerd
je weet dat sommie ps3 demos op een xbox360 runde he?
http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EEuZuAFpApoaQryFCF.php
[..]
Bron: klikquote:PS3 controller patented in 1999
Patent number: JP11099284
Publication date: 1999-04-13
Inventor: KOBAYASHI HIROAKI; YORIZUMI MINEO
Applicant: SONY CORP
Classification:
- international: G06F3/033; G06F3/033; (IPC1-7): A63F9/22; G06F3/033
- european:
Application number: JP19970265541 19970930
Priority number(s): JP19970265541 19970930
View INPADOC patent family
Abstract of JP11099284
PROBLEM TO BE SOLVED: To instruct an operation by the movement of a small controller that is close to the movement of a character by making the controller movable, detecting its movement and outputting a signal, and switch-recognizing the direction of the movement on the basis of the outputted signal. SOLUTION: The controller detects an angular speed by a detection section provided in a connecting section that connects the right and left operating sections of a controller unit 82. For example, rotation in the direction of rolling in relation to the right and left operating buttons 55, 56 of the left operating section is detected as an angular speed in the direction of rotation in the XY plane by the detection section 70 with the Z axis as the central axis. The detection section 70 is comprised of a movement detection section 71 made up of an angular speed sensor 72 and an amplifier 73, and a direction detection section 74 made up of movement direction recognition switches 79, 80. Therefore, movement can be instructed by the movement of the controller without operating the operating buttons 55, 56, etc.
plaatje: http://img19.imageshack.us/img19/9826/ps311nt.jpg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |