Mijn rij instructeur had erover dat in Almelo. Glad zou zijn dus was er een examen afgelast. Kwamen we in Almelo. Was het helemaal niet glad en ook geen sneeuw. Raar dat je eerst in de zon rijdt en dan paar meter verder op hevige sneeuw buien.quote:Hmm, hier ligt anders al een dik pak sneeuw nu
Ben wel blij dat die sneeuw verder geen problemen heeft opgeleverd voor mn examen, was ik eerst wel een beetje bang voor...
Balen!quote:Op woensdag 1 maart 2006 11:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
er waren geen examens vandaag
andere keer beter dus
Jammer! Hoeveel fout had je?quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:48 schreef space-kees het volgende:
ben gezakt voor theorie vandaag!!aardig kloten.
Hebben er mensen uit Rdam ervaring, om als reserve tegaan, zou ik graag willen horen?
Wat zij zegt.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik hoop ook niet dat het vrijdag al te hard sneeuwt, dan heb ik me laatste les voor me examen
BIj het CBR vallen er elke keer wel 10-15 man uit hoor. Dus als jij gewoon minimaal een halfuur voor de examentijd aanwezig bent om een kaartje te kopen en jezelf op de reservelijst te zetten, heb je grote kans. Probeer het vooral in de ochtenden, dan heb je minder 'concurrentie'quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:48 schreef space-kees het volgende:
ben gezakt voor theorie vandaag!!aardig kloten.
Hebben er mensen uit Rdam ervaring, om als reserve tegaan, zou ik graag willen horen?
keey.. dankje welquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:18 schreef Shailesh het volgende:
[..]
BIj het CBR vallen er elke keer wel 10-15 man uit hoor. Dus als jij gewoon minimaal een halfuur voor de examentijd aanwezig bent om een kaartje te kopen en jezelf op de reservelijst te zetten, heb je grote kans. Probeer het vooral in de ochtenden, dan heb je minder 'concurrentie'![]()
Had jaweltien foutquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:01 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jammer! Hoeveel fout had je?
Heb geen ervaring met Rotterdam (noorderling) maar ik zou het er gewoon op wagen als reserve. Er zijn altijd genoeg mensen die op het laatste moment niet meer heen gaan, durven niet meer ofzo.
![]()
Succes ermee iig!
In Rijswijk, ook om 08.00quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:39 schreef randysgz het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, waar heb je trouwens afgereden??![]()
ik moet de 21ste om 08:00 te rijswijk.![]()
Als je om 6 uur opmoet omdat om 7 uur je instructeur voor je deur staat pas om 5 uur in slaap vallen :/quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:26 schreef Jim.Beam het volgende:
Hebben jullie nog wat rituelen gedaan voor het afrijden?![]()
En voor de geslaagden, wat? Dan ga ik dat ook maar eens doen.![]()
Met minder slaap ben je wel minder gestressd. (Ik danquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je om 6 uur opmoet omdat om 7 uur je instructeur voor je deur staat pas om 5 uur in slaap vallen :/
zenuwen?quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Als je om 6 uur opmoet omdat om 7 uur je instructeur voor je deur staat pas om 5 uur in slaap vallen :/
ik denk het ja. Alhoewel ik me niet echt zenuwachtig voelde. Zal wel onbewust zijnquote:
Ik maak altijd na de les met mijn instructrice een nieuwe afspraak voor de week eropquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:33 schreef cyberterrorist het volgende:
Worden jullie allemaal door je rijschool gebeld om een afspraak te maken? Ik moet altijd zelf bellen![]()
En lessen in de sneeuw in leuk joh, heb stuk of 10x gehoord dat ik wat rustigeraan moet doen
![]()
Rijles was wel leuk, in de sneeuw.. maar vanmiddag om 1 uur heb ik er het examenquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:33 schreef cyberterrorist het volgende:
Worden jullie allemaal door je rijschool gebeld om een afspraak te maken? Ik moet altijd zelf bellen![]()
En lessen in de sneeuw in leuk joh, heb stuk of 10x gehoord dat ik wat rustigeraan moet doen
![]()
Instructeur bellen, voicemail. Rijschool bellen, hun zo: instructeur is nu aan het lessen, je zou hem wel moeten kunnen bereiken.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:46 schreef Robin__ het volgende:
Ja hoor we bellen met een half uurtje terug
(bijna 2 uur terug)
Ik maak gewoon aan het eind van de les afspraken, maar ik wou graag weer eens een les overdag, hij moest daarvoor een beetje schuiven maar wou ook graag dat ik weer eens overdag zou lessen, kortom hij zou proberen ruimte te maken en mij terugbellen over hoe en wat.. maar dat doet ie dus nietquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:33 schreef cyberterrorist het volgende:
![]()
Bij mij wordt meestal de afspraak gemaakt aan het eind van een les.quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:33 schreef cyberterrorist het volgende:
Ik maak altijd na een rijles gelijk een afspraak voor een volgende rijles, behalve als ik ben vergeten wanneer ik kan, dan bel ik zelf even op als ik thuis benquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:33 schreef cyberterrorist het volgende:
![]()
alleen kruispunten waar je geen voorrang hebt.kan best handig zijn als t echt onoverzichtelijk is, maar nu doe ik t eigenlijk toch nooit meer..quote:Op woensdag 1 maart 2006 22:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik denk het ja. Alhoewel ik me niet echt zenuwachtig voelde. Zal wel onbewust zijn
altijd terugschakelen naar 2 bij kruispunten is trouwens de grootste onzin...
gefeliciteerdquote:Op donderdag 2 maart 2006 14:35 schreef Alper het volgende:
Vandaag na mijn 29ste les GESLAAGD voor het praktijk EXAMEN!!
Eerste 2 examen waren afgelast vanwege het slechte weer. Toen ik om 09.50 aan de beurt was zei de examnitor: ''We gaan LEKKER rijden''.
Hartelijk bedankt!quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
Ik heb net ff gebeld hoe duur me examen precies is:
120 euro voor examen zelf
18,70 voor Eigen Verklaring
52,50 voor gebruik van de auto
191,20 totaal
Wat kost een losse rijles eigenlijk?quote:Op donderdag 2 maart 2006 14:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
gefeliciteerd
Ik heb net ff gebeld hoe duur me examen precies is:
120 euro voor examen zelf
18,70 voor Eigen Verklaring
52,50 voor gebruik van de auto
191,20 totaal
losse les (50 min.): 32 euroquote:
Ik ben gewoon gaan doorlessen. Als je zakt heb je over het algemeen toch wel wat fout gedaan en dat moet verbeterd worden. En je blijft een beetje in het ritme.quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:00 schreef randysgz het volgende:
vraagje, Ik heb vanavond mn 34ste les.
21 maart heb ik dan 43 lessen gehad.
Mocht ik zakken, moet ik dan blijven lessen. Of kan ik gewoon wachten tot mn volgende datum ofzo?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben zojuist geslaagd voor mijn theorie[wie hoopte er ook alweer dat ik zakte?
]
4 fout, waarvan 1 een tikfout, waar ik helaas te laat pas achterkwam
quote:Op donderdag 2 maart 2006 15:18 schreef Robin__ het volgende:
Slaagkans rijexamen iets toegenomen
Das goed nieuws(al moet je het wel zelf doen natuurlijk)
quote:
quote:
IK BEN TERUGGEBELT!!1 IK BEN TERUGGEBELT!!quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:
* Wacht op telefoontje van instructeur
* Gokje: hij belt niet..
Teruggebeld is met een D op het eind!quote:Op donderdag 2 maart 2006 17:59 schreef Robin__ het volgende:
[..]
IK BEN TERUGGEBELT!!1 IK BEN TERUGGEBELT!!
'hij belt je terug met een half uurtje/drie kwartier'.. jaja eerder 30 tot 45 UUR maargoed
Anyway, het enige wat ie me kon aanbieden was maandag ochtend 9 uur.. en dan kan ik niet, dat bood ie me in de les ook al aan.. kortom hij heeft er niet eens meer naar gekeken![]()
Over de lessen heb ik geen klachten.. maar dit schiet dus echt niet opHad net mn ma al over de zeik door te zeggen dat ik er liever nog vandaag dan morgen vanaf was (ik heb er vorige zomer voor gewerkt en sindsdien gespaart dus het kan ook financieel gezien) sjonge jonge zeg)
Nouja.. woensdag avond weer les, dan maar weer eens babbelen en wat verder vooruit plannen![]()
nope, 2e keerquote:
ik heb mn rijbewijs nu 2 dagen... Rij nu al 80 in 50 zones en kijk niet meer in mn spiegels behalve als ik denk dat het nodig is omdat er iemand zou kunnen rijden ofzo. Eerste stoplicht en snelweg sprintjes ook al gedaan (en gewonnenquote:Op donderdag 2 maart 2006 12:07 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
alleen kruispunten waar je geen voorrang hebt.kan best handig zijn als t echt onoverzichtelijk is, maar nu doe ik t eigenlijk toch nooit meer..voornamelijk omdat t het toch een 'gevaarlijke' situatie oplevert omdat de andere automobilisten niet afremmen LOL (iig niet tot de 30
) na een week deed ik t al niet meer denk ik
pff wat je allemaal niet afleert als je dat papiertje hebt
![]()
Dat duurt nog wel lang dan zeg, ik vind het echt niet fijn als er geen regelmaat inzit, wil echt wel 1 keer in de week rijden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ben gisteravond zowaar teruggebeld door m'n instructeur.. heb over twee weken weer les.
Is niet nodig om vaker te lessen. Tot aan m'n eerste examen heb ik sowieso wekelijks gelest, maar nu vind m'n instructeur dat niet meer nodig.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat duurt nog wel lang dan zeg, ik vind het echt niet fijn als er geen regelmaat inzit, wil echt wel 1 keer in de week rijden.
Vanmiddag weer, hoop dat de sneeuw een beetje weg is en dat het goed gaat, dan ga ik met zelfvertrouwen me examen tegemoetVorige week was er een meisje waar de laatste rijles voor haar examen compleet fout ging, lijkt me niet echt een prettige gedachte
Je hebt nog niet gereserveerd voor theorie? (omdat je zegt komende week of week erop..)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:25 schreef superhaagie het volgende:
Dat die prijzen zo verschillen, ik betaal 58,50 voor 1.5 uur...
En ga snel me theorie halen komende week of week erop, dan tussentijdse toets (heeft iemand daar ervaring mee?) en dan snel afrijden
en daarom zouden mensen als jij gewoon NOOIT moeten slagen voor hun rijbewijsquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:19 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik heb mn rijbewijs nu 2 dagen... Rij nu al 80 in 50 zones en kijk niet meer in mn spiegels behalve als ik denk dat het nodig is omdat er iemand zou kunnen rijden ofzo. Eerste stoplicht en snelweg sprintjes ook al gedaan (en gewonnen). Echt heel slecht ik weet het
\
Ja joh ga je er druk om maken. Eng mens.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:44 schreef Faithy het volgende:
[..]
en daarom zouden mensen als jij gewoon NOOIT moeten slagen voor hun rijbewijs
kansloos figuur... stoer hoor, 80 in de bebouwde kom rijden!
ik hoop dat je binnenkort jezelf om een lantaarnpaal vouwt![]()
Ik heb em alquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:44 schreef Faithy het volgende:
[..]
en daarom zouden mensen als jij gewoon NOOIT moeten slagen voor hun rijbewijs
kansloos figuur... stoer hoor, 80 in de bebouwde kom rijden!
ik hoop dat je binnenkort jezelf om een lantaarnpaal vouwt![]()
Nee Audi 80quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:53 schreef Faithy het volgende:
ah, nog zo'n sjonnie zeker..
heb je je verlaagde Honda Civic al besteld?
bedanktquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:53 schreef Faithy het volgende:
[..]
ja, dat weet ik, en in een vlaag van vaagheid heb ik je nog gefeliciteerd ook..
Let je even op wat je zegt, anders komt de Fok MotorClub je even verbouwenquote:
Stelletje leernichtenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:58 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Let je even op wat je zegt, anders komt de Fok MotorClub je even verbouwen [afbeelding]
En Repeat vouwt zichzelf binnenkort wel om een paal of boompje ja, daar zit ik niet over in![]()
Ik moet ook voor rijles naar me ouders toe, maar plan het meestal op vrijdag of maandag, zodat ik er niet apart voor heen hoefquote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:41 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Is niet nodig om vaker te lessen. Tot aan m'n eerste examen heb ik sowieso wekelijks gelest, maar nu vind m'n instructeur dat niet meer nodig.
En ik vind 't ook wel handig, want voor rijles moet ik naar m'n ouders toe.. En als ik geen rijles heb blijf ik lekker in Leeuwarden!
Ennuhm Sylvana, een slechte generale = slagen, he!haha succes!
Hoelaat moet je maandag?Om 15.55 of heb ik dat mis?
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:58 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Let je even op wat je zegt, anders komt de Fok MotorClub je even verbouwen [afbeelding]
En Repeat vouwt zichzelf binnenkort wel om een paal of boompje ja, daar zit ik niet over in![]()
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:59 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Stelletje leernichtenIk blaas jullie eruit met m'n Kreidler.
![]()
Oops ik dacht as. maandag.. hahaquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:03 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik moet ook voor rijles naar me ouders toe, maar plan het meestal op vrijdag of maandag, zodat ik er niet apart voor heen hoef
Ik hoef volgende week vrijdag pas af te rijden hoorVrijdag 10 maart om 10 voor 4
![]()
nouja, ik ga der ook wel es apart voor terug hoor, maar als ik wel een weekend naar me ouders ga ( zoals nu) dan plan ik het wel op vrijdagmiddag of maandagochtendquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Oops ik dacht as. maandag.. haha
Maarre als ik geen rijles heb ben ik ook niet bij m'n ouders.
Heb daar voor m'n gevoel bijzonder weinig te zoeken (zo saai), ben altijd heel erg blij als ik weer terugben in Leeuwarden..
praktijk al mee bezig, laatste toets en ik kan afrijdenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:46 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Gefeliciteerden nu praktijk aanvragen of nog niet?
en hoeveel fout had je nou?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:49 schreef ARKON het volgende:
[..]
praktijk al mee bezig, laatste toets en ik kan afrijden![]()
Je hebt al bijna twee jaar je rijbewijs en kwam nu speciaal dit topic opzoeken om te gaan zitten baggeren?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:40 schreef Faithy het volgende:
gefeliciteerd
en Opel Corsa's
ik wil er nog niet dood in gevonden worden (geen enkele Opel overigens..)
maar leuk voor je
Ik kwam net tot de ontdekking da tik alweer bijna 3000 km heb gereden met mn Citroentje![]()
Ja ik vind 't ook een beetje een manwijf.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Je hebt al bijna twee jaar je rijbewijs en kwam nu speciaal dit topic opzoeken om te gaan zitten baggeren?
Nee, ik vind jou echt een held.Wees maar flink trots op jezelf.
En ja, ik ben heel blij met m'n Opel Corsa.'t Is echt 'n geweldig auto'tje!
leer lezen, trutquote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Je hebt al bijna twee jaar je rijbewijs en kwam nu speciaal dit topic opzoeken om te gaan zitten baggeren?
manwijf?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 13:56 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ja ik vind 't ook een beetje een manwijf.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:00 schreef Faithy het volgende:
[..]
leer lezen, trut![]()
ik ben bezig met mn motorrijbewijs
ja 3 op 1 gaat niet echt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:05 schreef Nuna het volgende:
Ha! Mijn moeder bijna overgehaald om een tweede auto te kopenZe vertelde dat het toch niet kon, drie mensen met rijbewijs en maar 1 auto haha.
Oke, dat ging even langs me heen dan.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:00 schreef Faithy het volgende:
[..]
leer lezen, trut![]()
ik ben bezig met mn motorrijbewijs
Wij 2 op 3..quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:07 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
ja 3 op 1 gaat niet echt.![]()
Ik heb het geluk dat wij 2 op 5 hebben.![]()
Dat is nog relaxer! Wij hebben nu nog maar 1 auto en mijn vader gaat daar dus gewoon mee naar het werk. Het komt erop neer dat ik dan alleen in het weekend kan rijdenquote:
ja, motorcrossen ja!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Oke, dat ging even langs me heen dan.
Heb dit topic er nog even op nagelezen en je hebt één keer iets gemeld over motorcrossen,
quote:verder gemeld dat je bepaalde mensen hun rijbewijs niet gunde
over smaak valt niet te twistenquote:en verder andersmans auto's afgekraakt
twee keer noem jij al vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak?quote:en vaaaaak gemeld dat jij in 'n Citroën rijdt.
Met de vermelding er nog bij: m'n vader is 100% arbeidsongeschikt (hartziekte) en m'n moeder werkt maar 3 dagen per week.. Dus de Corsa kan ik claimen!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:10 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat is nog relaxer! Wij hebben nu nog maar 1 auto en mijn vader gaat daar dus gewoon mee naar het werk. Het komt erop neer dat ik dan alleen in het weekend kan rijden
(bijna) Alles wat niet over jouw motorrijlessen gaat voegt in mijn ogen gewoon weinig aan dit topic toe. Het hele PTA subforum staat vol met topics waar je over voorkeuren voor auto's kunt praten, laat ons hier daar even met rust.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:12 schreef Faithy het volgende:
[..]
ja, motorcrossen ja!
[..]2 dagen je rijbewijs hebben, het is godverdomde kutweer en glad in heel dit godverdomde kutland, hij zegt dat hij niet goed met een benzine koppeling om kan gaan, en rijdt 80 in de bebouwde kom.. nee, dat zijn de mensen die ik naast/voor/achter me op de snel weg wil hebben...
[..]
over smaak valt niet te twistenzolang jij er maar blij mee bent mag ik jouw auto afkraken zoveel als ik wil, omdat ik het graflelijke auto's vind (zo, nog een keer! hoppakee!!!
)
[..]
twee keer noem jij al vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak?![]()
Nou vooruit kerel.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:53 schreef Faithy het volgende:
doe ik ontopic, reageert er niemand meer
offtopic was toch succesvoller![]()
Mocht je al gelijk zo lang door de stad rijden omdat je je autorijbewijs al had? Wat zijn eigenlijk de grote verschillen met autorijden dan, gewoon de technieken die nodig zijn bij motorrijden?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:00 schreef Faithy het volgende:
zou vandaag m'n derde les hebben
oh, en vierde
eerste les koppeling en schakelen, tweede les was vijf minuten schakelen en koppeling, 55 minuten door Den Haag gereden, en vandaag zou ik samen met iemand anders pilonnen gaan rijden
maar helaas helaas.
das nu dinsdag geworden
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:10 schreef Faithy het volgende:
je mag zonder rijbwijs B niet lessen zonder dat je je A-theorie hebt gehaald, maar aangezien ik dat B al heb, mocht ik idd meteen lessen.
en eigenlijk is 't heel simpel.. dat schakelen, al moet ik wel even blijven onthouden dat ik moet onthouden in welke versnelling ik rijd, zodat ik weet hoeveel ik er terug moet tikken bij een stoplicht
Ben ook nog met school bezig ondertussen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 14:53 schreef Faithy het volgende:
doe ik ontopic, reageert er niemand meer
offtopic was toch succesvoller![]()
Vind je het heel erg als ik dat niet geloof?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
En nog even wat extra info.
M'n broer had in 9 lessen z'n autorijbewijs gehaald, en in 6 lessen z'n motorrijbewijs.
Wat is ongeveer gemiddeld om je motorrijbewijs in te halen?
Heet je broer Koos Spee?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
En nog even wat extra info.
M'n broer had in 9 lessen z'n autorijbewijs gehaald, en in 6 lessen z'n motorrijbewijs.
Wat is ongeveer gemiddeld om je motorrijbewijs in te halen?
Moet je zelf weten. Het is echt zo.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:20 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik dat niet geloof?
Nee, hij heet Martin.quote:
Thnx voor de info!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:21 schreef Faithy het volgende:
ik heb 4 keer gedaan over mn rijbewijs Bdus ook aardig wat lesuren gehad, en het is echt zo: je leert pas rijden als je MAG rijden
en al zeg ik het zelf: ik ben een prima autorijder.
nu ik bezig met met die tweewieler, gaat 't allemaal een stuk soepeler.
je weet wat een koppeling doet (al zit hij ergens anders), je kent de verkeersregels, je gebruikt je spiegels.. etc.
naar mijn idee is het een goede keus geweest om eerst tijdje in de auto rond te crossen en vervolgens dat A erachteraan te doen, omdat je al veel meer inzicht hebt in (gevaarlijke) situaties, dingen die je op een tweewieler zeker moet ontwijken
dus doe als je je rijbewijs hebt eens een proeflesje, kun je even voelen, even kijken of 't er een beetje inzit. Vraag van tevoren even uitleg aan familie/vrienden waar alles op die motor zit, hoe het schakelen precies werkt, etc. Dat is mij van te voren ook beetje uitgelegd, en dan weet je precies waar wat zit, alleen het toepassen nog
en voor Jim: ik wil een ZX6R, OOIT, later, als ik groot ben..
maar als ik over enige tijd mn bewijsje heb, zal 't me niet echt heeeeeeeeeel erg boeien wat ik rij..
als het maar rijdt en ik er ervaring mee op kan doen (en het ook net te duur is) (GSX bijvoorbeeld)
Martin Spee?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:24 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Moet je zelf weten. Het is echt zo.
Hij heeft z'n autorijbewijs tien jaar geleden gehaald (hij is nu 28).. En z'n motorrijbewijs een paar jaar daarna. Misschien dat het daar aan ligt?
[..]
Nee, hij heet Martin.
Uberhaupt remmen in bochten is toch al niet de bedoeling?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:10 schreef Faithy het volgende:
waar je op moet letten is het remmen (in de bochten)![]()
niet met je voorremdaar ben ik vorige week bijna voor gaas mee gegaan, maar toen ik doorhad wat remmen met de voorrem in een bocht deed, heb ik het daarna ook niet meer gedaan..
op zo'n soort manier ben ik er ook achtergekomenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:13 schreef Repeat het volgende:
Neenee, maar dan nog, ik zat er al en toen pas ging hij naar rechts...
Maar weer wat geleerd: zelfs als er 2 banen zijn op een rotonde, alsnog wachten als er iemand op rijdt.
Heb je af en toe geen zin zo'n golfje te plettenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:04 schreef Devilnl het volgende:
[..]
op zo'n soort manier ben ik er ook achtergekomen
vent hengst op de claxon.. ja dikke harry, breed/groot en vooral met zwaailichten aan gaat voor (bij mij dan)
het beangstigde blik van hun is al lachenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Heb je af en toe geen zin zo'n golfje te pletten![]()
hmm ik trok hem gewoon even lang naar boven tot ie weer in ze 1 zat. (omgekeerde bak had ik)quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:10 schreef Faithy het volgende:
en eigenlijk is 't heel simpel.. dat schakelen, al moet ik wel even blijven onthouden dat ik moet onthouden in welke versnelling ik rijd, zodat ik weet hoeveel ik er terug moet tikken bij een stoplicht
Jawel hoor, kan prima. Is alleen niet lekker voor je versnellingsbak enzoquote:Op vrijdag 3 maart 2006 18:47 schreef Robin__ het volgende:
dat kan toch helemaal niet zonder koppeling te gebruiken, krijg je m toch niet in/uit versnelling :-/
timing komt niet zo precies als je toch 40+% sliptquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:06 schreef Repeat het volgende:
Uit de versnelling gaat meestal wel, erin is moeilijker, maar als je precies goed timed schijnt dat ook mogelijk te zijn
Lekker glad vandaag.quote:
Ja ik stel me vaak de verbaasde gezichten voor als ik m'n rijbewijs dan fftjes op de bar gooi, niemand weet dat ik maandag op moet, dus kan ff een paar geintjes uithalen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:32 schreef rena het volgende:
Ik ook, ik mag dinsdag pas weer![]()
Ik droomde vannacht dat ik mijn rijbewijs al had en rondscheurde, wat was dat rot wakker worden als je beseft dat het niet zo is![]()
Heb ik ook wel eens idd.. Maarja dan word je weer wakker daarna hé.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:32 schreef rena het volgende:
Ik ook, ik mag dinsdag pas weer![]()
Ik droomde vannacht dat ik mijn rijbewijs al had en rondscheurde, wat was dat rot wakker worden als je beseft dat het niet zo is![]()
thnx, het heeft lang genoeg geduurd idd, nou wordt het wel es tijd, dus hoop echt dat ik in 1 keer slaagquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:51 schreef crossover het volgende:
En Sylvana, succes alvast voor volgende week
(ik kan me nog herinneren dat het jou allemaal niet meezat)
hier in Nijkerk wel iigquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:04 schreef Repeat het volgende:
Ik ga zo weer ff een stuk rijden
Is het nog glad?
quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:04 schreef Repeat het volgende:
Ik ga zo weer ff een stuk rijden
Is het nog glad?
En in Leeuwarden zelf ook!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:07 schreef Devilnl het volgende:
hier vlak bij Leeuwarden schijnt de zon en alle sneeuw is zogoed als weg *QQ*
Heb ik ook wel eens, dan MOET ik gewoon mn voet anders op dat pedaal zetten of m laten schieten.. en dat laatste is niet zo'n goed ideequote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:09 schreef Devilnl het volgende:
ik kan daar echt niet over. om de poot zolang op de koppeling te houden, ophet laatst gaat me voet zenuwachtig doen, net of sta ik op de zenuw..
majah zal hopelijk niet vaak in de file staan
(hmm automaat any1?)
Lol, ja, dat zou ik ook wel een goed idee vindenquote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:29 schreef Robin__ het volgende:
Beter dat ze alle files gewoon ff oplossen voor ik slaag
Goed bezig!quote:Op zondag 5 maart 2006 00:00 schreef its_me_ het volgende:
Vandaag een theoriecursus gedaan, morgen nog het een en ander leren en maandag het examen! Ik heb er alle vertrouwen in
quote:Op zondag 5 maart 2006 13:50 schreef Nuna het volgende:
Jaa,mijn ouders hebben een tweede auto gekocht
Een ford Ka, dus als ik mijn rijbewijs heb dan mag ik daar ook in scheuren!
Hebben wij ook idd.. Alleen woon ik niet meer thuis dus het zit er in dat ik gewoon 1 van die 2 auto's mee mag naar Lwd..quote:Op zondag 5 maart 2006 14:04 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nu is het qua auto's dan 2 op 3Mijn broertje mag toch nog niet rijden
hehe bij ons ook. Zal wel niet vaak in me vaders auto rijden, aangezien hij die vaak mee neemt naar zijn werk. Echter mijn moeder gaat vaak met mijn vader meequote:Op zondag 5 maart 2006 14:04 schreef Nuna het volgende:
[..]
Nu is het qua auto's dan 2 op 3Mijn broertje mag toch nog niet rijden
Idd.. ik ken het gevoel (zwijmel zwijmel).. Is trouwens al bekend wanneer jouw praktijk aangevraagd gaat worden Knoekie?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:27 schreef Knoekie het volgende:
[..]
hehe bij ons ook. Zal wel niet vaak in me vaders auto rijden, aangezien hij die vaak mee neemt naar zijn werk. Echter mijn moeder gaat vaak met mijn vader meeDus dan staat er een Yaris voor de deur
![]()
Nee, nouja ik denk het van mijn TTT afhangt. Dus ik weet het eigenlijk niet. Voor mijn gevoel heb ik nog wel wat lessen nodig.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:53 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Idd.. ik ken het gevoel (zwijmel zwijmel).. Is trouwens al bekend wanneer jouw praktijk aangevraagd gaat worden Knoekie?
Ik heb er niet eens voor gekozenquote:Op zondag 5 maart 2006 16:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb ervoor gekozen geen TTT te doen. ik vind het toch onzin, en voor dat geld doe ik liever een echte poging voor het examen.
mijn instructeur weet dit al, aanstaande woensdag gaan we overleggen oevr het praktijk examen
Huh? Zit in je pakket dan? Of instructeur pusht je (like me) hoor binnenkort wanneer ik ttt moetquote:
Ja, ik weet het eigenlijk niet. Hij zei gewoon: op 7 maart heb je de TTT. Zat gewoon in het pakket volgens mij.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:59 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Huh? Zit in je pakket dan? Of instructeur pusht je (like me) hoor binnenkort wanneer ik ttt moet
Succes morgenquote:Op zondag 5 maart 2006 19:52 schreef Jim.Beam het volgende:
Morgen afrijden!![]()
Nog tips tegen de zenuwen?![]()
quote:Op zondag 5 maart 2006 20:00 schreef crossover het volgende:
Flinke joint roken en dan komt alles goed
Gewoon goed ontbijten ofzo, veel meer kan je niet doen.
Veel succesquote:Op zondag 5 maart 2006 19:52 schreef Jim.Beam het volgende:
Morgen afrijden!![]()
Succes!quote:Op zondag 5 maart 2006 19:52 schreef Jim.Beam het volgende:
Morgen afrijden!![]()
met kisten aan heb ik eigenlijk maar 2 opties. Of gas los. of gas helemaal tot de bodem.quote:Op zondag 5 maart 2006 22:06 schreef Sylvana het volgende:
Idd, daar moet ik met me examen wel ff aan denken vrijdag, dat ik me sportschoenen aandoe. Laatste tijd wel veel op me kisten gereden, maar met sportschoenen aan gaat het het beste
Ga dan 'ns in je bed liggen ipv achter je pc zitten, want dan kun je sowieso niet slapen!quote:
quote:Op zondag 5 maart 2006 23:55 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ga dan 'ns in je bed liggen ipv achter je pc zitten, want dan kun je sowieso niet slapen!
* zonnestraaltje kijkt héél streng naar Jim.Beam!
Hoelaat moet je morgen op!?
quote:
Verkeerde bocht? Hoe bedoel je?quote:Op maandag 6 maart 2006 10:35 schreef Jim.Beam het volgende:
Haha hier word je toch gek van, weer gezakt. Eerste minuut verkeerde bocht.
![]()
Ik nam hem veel te ruim. Levensgevaarlijk als er een auto naast je zit, maar er zat helemaal geen auto en dat zag ik al van te voren, hij vond 't reden om me te laten zakken, op dat na een foutloze rit.quote:
Nee dan zou ik er op z'n minst nog lol aan beleeft hebben.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:15 schreef Faithy het volgende:
misschien gingie naar links toen hij naar rechts moest en schepte daarbij 4 meisjes die onderweg naar school waren?
Wat jammer!quote:Op maandag 6 maart 2006 10:35 schreef Jim.Beam het volgende:
![]()
balen zeg om je alleen daarop te lten zakken. heb je wel erg strenge vent gehadquote:Op maandag 6 maart 2006 10:35 schreef Jim.Beam het volgende:
![]()
Ik neem elke bocht te ruimquote:Op maandag 6 maart 2006 11:14 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik nam hem veel te ruim. Levensgevaarlijk als er een auto naast je zit, maar er zat helemaal geen auto en dat zag ik al van te voren, hij vond 't reden om me te laten zakken, op dat na een foutloze rit.![]()
Was dat het enige? Wat stom zeg.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:14 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Ik nam hem veel te ruim. Levensgevaarlijk als er een auto naast je zit, maar er zat helemaal geen auto en dat zag ik al van te voren, hij vond 't reden om me te laten zakken, op dat na een foutloze rit.![]()
Kut man! Waar en bij wie?quote:Op maandag 6 maart 2006 11:14 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Iemand met zo'n naam kan gewoon niet aardig en vriendelijk zijnquote:Op maandag 6 maart 2006 16:09 schreef reul_lb het volgende:
Nu, alleen even hopen dat meneer Dubislav na mijn TTT weer een beetje is opgeknapt en dan hopen dat alles goed komt![]()
Kut manquote:Op maandag 6 maart 2006 10:35 schreef Jim.Beam het volgende:
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:22 schreef reul_lb het volgende:
WoeiIk heb een roze papiertje op mijn bureau liggen en damn, wat voelt dat goed
Bijna 1 ingreep gehad, reed door oranje waar ik normaal gezien best had kunnen stoppen, maar toen de examinator maar verteld dat ik het riskant vond met het gladde wegdek om vol op de rem te gaan staan. En hij geloofde het verhaal nog ook
Maar ik ben gewoon doorgereden alsof er niets aan de hand was en op het CBR-kantoor vertelde hij me dat ik er echt goed op vooruit was gegaan sinds mijn TTT en dat ik geslaagd was
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:22 schreef reul_lb het volgende:
Ja, eerste keer. De maneuvers moet ik niet meer doen (weet niet hoe dat in Nederland gaat, hier moet je voor je op de weg mag eerst parkeren, draaien in smalle straat, 10 meter achteruit door smalle doorgang, tonen dat je de lichten, ruitewissers, etc weet staan, oliepijl kunt meten..).quote:
Balen!!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 11:50 schreef ThinkTank het volgende:
Verdomme verdomme![]()
Slecht gereden![]()
Begon met een vrachtwagen die zijn vier pinkers op had staan. Was zo stom om erachter te blijven staan wegens de doorlopende witte lijn ... examinator: "Waarom sta je te wachten? Nu vorm je zelf een obstakel..." Net erna mis ik bijna een afslag omdat ik nog aan die stommiteit zat te denken.
Constant op m'n snelheid gelet, krijg ik te horen dat ik te traag reed...
Pff... Alles waar ik de laatste les commentaar op had gekregen deed ik goed, maar voor de rest...
Binnen twee weken nogmaals proberen...
Het ergste was nog het besef dat ik zo slecht bezig was ...
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:22 schreef reul_lb het volgende:
Bijna 1 ingreep gehad, reed door oranje waar ik normaal gezien best had kunnen stoppen, maar toen de examinator maar verteld dat ik het riskant vond met het gladde wegdek om vol op de rem te gaan staan. En hij geloofde het verhaal nog ook
Maar ik ben gewoon doorgereden alsof er niets aan de hand was en op het CBR-kantoor vertelde hij me dat ik er echt goed op vooruit was gegaan sinds mijn TTT en dat ik geslaagd was
Had jij vanochten ook examen, ik had om 8:55 examen, en het ging hier in groningen toen niet door.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 10:22 schreef reul_lb het volgende:
Balen dat je examen niet doorging, wanneer moet je nu?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:11 schreef Jarkie het volgende:
[..]
Had jij vanochten ook examen, ik had om 8:55 examen, en het ging hier in groningen toen niet door.
Er was voor vandaag geen sneeuw voorspeld, maar toch lag er vanochten een laagje hierTerwijl de rijlessen van vandaag wel gewoon doorgingen
Veel succesquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:25 schreef Knoekie het volgende:
Nou ik heb zo mijn TTT. Hoop dat het wat word. Gisteravond nog een uurtje gereden en toen ging het perfectBen alleen bang dat achteruit inparkeren niet goed zal gaan.
Hier kun je een TussenTijdseToets doen, soort proefexamen en dan moet je 2 van die bijzondere verrichtingen doen en weten wat er onder de motorkap zit en waar de lichtjes en knopjes voor zijn en als dat goed gaat hoef je die niet meer op je examen te doen en als ze niet goed genoeg gaan dan moet je die 2 bijzondere verrichtingen dus op je examen doenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:00 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ja, eerste keer. De maneuvers moet ik niet meer doen (weet niet hoe dat in Nederland gaat, hier moet je voor je op de weg mag eerst parkeren, draaien in smalle straat, 10 meter achteruit door smalle doorgang, tonen dat je de lichten, ruitewissers, etc weet staan, oliepijl kunt meten..).
Mag nog een maand op m'n eentje rijden, dan vervalt m'n voorlopig rijbewijs.
Damn, gewoon te onzeker/voorzichtig geweest. Als ik alleen rij dan gaat alles veel vlotter en sneller.
'die 2' is sowieso willekeurig.. sommige mensen (die geen ttt hebben gedaan) hoeven geen enkele bijzondere verrichting te doen (bron: een eerder deel van dit topic)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:32 schreef Sylvana het volgende:
als ze niet goed genoeg gaan dan moet je die 2 bijzondere verrichtingen dus op je examen doen
Goh, moeten ze in Belgie ook hun rijbewijs halen?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:36 schreef Robin__ het volgende:
Zeg thinktank, is het belgisch rijbewijs ook roze? zo lelijk he
Yep, is trouwens een Europees model dacht ik?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:36 schreef Robin__ het volgende:
Zeg thinktank, is het belgisch rijbewijs ook roze? zo lelijk he
quote:Op dinsdag 7 maart 2006 12:42 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Goh, moeten ze in Belgie ook hun rijbewijs halen?![]()
![]()
Valt beter mee dan met begeleider vind ik.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:08 schreef Nuna het volgende:
Mij lijkt het nog best eng om alleen in de auto te rijden
De belgische bewegwijzering is iedere zomervakantie weer een feestquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:51 schreef ThinkTank het volgende:
Valt beter mee dan met begeleider vind ik.
Eerste keer was wat minder leuk, wil 's avonds even een toertje doen, blijk meer last van m'n nachtblindheid te hebben dan verwacht, en m'n voorruit dampt aan... Plos en klap aan m'n rechterkantGeen idee wat ik geraakt heb, maar de spiegel hangt er onder een vreemde hoek bij.
Eerste reactie: "weg van hier". Sla eerste straat in, blijf tijdje rechtdoor rijden om wat rustiger te worden. Daarmee ben ik wel buiten de stad beland, zoek dus naar een plaats om veilig te draaien. Uiteindelijk sla ik rechtsaf, shitBLIJKT de oprit naar de autosnelweg te zijn.
Zo snel mogelijk terug verlaten, eerste afslag... een fuckin parkeerterrein waar je enkel vandaan geraakt, je raad het al, door terug de snelweg op te gaan.![]()
Toen had ik er effe geen zin meer in...
Ik maakte wat stomme fouten.quote:
Ach ja, je kunt niet overal goed in zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:32 schreef Nuna het volgende:
Jammer, alwaysthebest! Helaas doe je je username geen eer aan![]()
nouja, dan weet je iig waar ej nog goed op moet oefenenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:35 schreef Knoekie het volgende:
Zo net mijn TTT gehad, ging redelijk en ik moet zeggen ik weet nu wel duidelijk wat ik verkeerd doe en waar ik nog aan moet werken. Maakte hier en daar wel een paar foutjes. Wel foutjes waar je op gezakt zou zijn. Wel de vrijstelling gehaalt. Moest straatjekeren en fileparkeren![]()
Ja, ik had het eigenlijk niet verwacht, kwam toen ik wegreed van het straatjekeren erachter dat ik bijna niet gekeken had. Toen bij het fileparken heb ik overal gekeken waar ik maar kon, en kwam nog netjes in het vak ookquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nouja, dan weet je iig waar ej nog goed op moet oefenenWel mooi dat je je vrijstelling hebt
hoe lang ben jij eigelijk totaal bezig?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nouja, dan weet je iig waar ej nog goed op moet oefenenWel mooi dat je je vrijstelling hebt
sinds eind januari ( vorig jaarquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:42 schreef blup het volgende:
[..]
hoe lang ben jij eigelijk totaal bezig?
ik heb er 5 maandjes over gedaan btw..
Ruim ' n jaar dus?quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
sinds eind januari ( vorig jaar) mag vrijdag eindelijk afrijden
( na 44 lessen)
ik hoop het wel jaquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:47 schreef blup het volgende:
[..]
Ruim ' n jaar dus?
Dan ga je vast Vrijdag slagen.![]()
Valt wel mee, lag ook aan m'n onervarenheid en de beslagen ruiten...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 14:13 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Maarja wel balen als dat gebeurt, maar je zegt zelf dat je last heb van nachtblindheid.. dan kon je dit toch wel beetje verwachten? Kortom savonds auto rijden zit er voor jou niet in?
Succesquote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
sinds eind januari ( vorig jaar) mag vrijdag eindelijk afrijden
( na 44 lessen)
quote:
Thnx! Als ik er aan denk dat ik bijna moet afrijden word ik echt al vet zenuwachtigquote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Sylvana jij gaat gewoon slagen vrijdag!![]()
![]()
![]()
![]()
Zet hem op! (alvast)
Misschien 'n idee om 'anti-zenuwen' pillen te halen? (om homeopatische wijze zegmaar)quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:09 schreef Sylvana het volgende:
[..]
[..]
Thnx! Als ik er aan denk dat ik bijna moet afrijden word ik echt al vet zenuwachtig
Nou, dat hoop ik dan voor je.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:14 schreef Sylvana het volgende:
Nouja, ik fuck me van te voren altijd helemaal op, maar zodra ik dan in de auto zit is het weg
Ik vind dat dan weer raar klinkenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:18 schreef crossover het volgende:
Iedereen noemt het hier afrijdendie term is in noord-brabant onbekend
Dat is hier 'op examen gaan'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |