abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:01:35 #126
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35677368
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:00 schreef Faithy het volgende:

[..]

manwijf?

ik ben een echte vent ja!
pi_35677395
quote:

[..]

leer lezen, trut

ik ben bezig met mn motorrijbewijs

Wel leuk dat je Citroën rijdt
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:03:24 #128
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35677437

en Zonnestraaltje: ik vind Opels echt lelijk, en dat is niet om te trollen, maar ik vind ze afgrijselijk.. maar ik zei toch ook: 'leuk voor je'

als jij er maar blij mee bent, maar ik zou er voor geen goud een willen

en ik ben kranky want mn motorrijles gaat niet door door de gladheid
Doei.
pi_35677492
Ha! Mijn moeder bijna overgehaald om een tweede auto te kopen Ze vertelde dat het toch niet kon, drie mensen met rijbewijs en maar 1 auto haha.
pi_35677590
Pfffffffffffff... Heb ik gisteren eindelijk gehoord wanneer ik voor mijn her mag, nadat ik in september gezakt was (rijbewijs/rijles deel 24 toen nog onder de nick blue.eyes) rij ik totaal waardeloos! Alsof ik een halfjaar lang geen auto van binnen heb gezien in plaats van dat er de afgelopen maanden een vooruitgang was geboekt!

- September ? Waarom zo lang?
- Nou dat zal de captain wel even vertellen: Het examen kwam, ondanks dat ik er al zo'n 40 rijlessen op had zitten (3x per week, ik had tijd over ) eigenlijk gewoon te vroeg. Ik keek niet goed, miste dingen, elke les stond nog bol van de vloekende en middelvingeropstekende mensen, dat soort dingen. (owkee beetje overdreven... ) Dus er moest nog wel wat gebeuren. Daar was ik het ook wel mee eens, ik wou niet eerder in een auto zonder pedalen aan de rechterkant dan dat ik ervan overtuigd dat ik ook echt kon! (klinkt logisch toch?) Alleen de lessen die volgden waren nou niet echt hoopvol, op zo'n manier dat ik aan het eind van les heel trots durfde te vragen "Ging deze keer best wel goed toch? Hoe zit dat met mijn her?" Toen ik eindelijk, zo tegen het eind van november wel een keertje gematigd tevreden was over een les, vroeg ik het wel. Tsja, nogal sneu: Hij zou er binnenkort mee op houden (pensioen) en zijn dochter zou het overnemen. En dat hij niet voor haar wou beslissen, daar kon ik nog wel enigszins begrip voor opbrengen. Dus vanaf januari begint zij en sinds die tijd ga ik echt vooruit! Achteraf gesproken ben ik gewoon te vroeg begonnen helaas, had me veel geld kunnen schelen...

Maar goed, ik kreeg gisteren dus te horen dat ik DONDERDAG 13 APRIL mag afrijden, om 8:55 ) rij ik de les vervolgens zoals ik hem een half jaar geleden gereden zou hebben. Ik heb zowaar nog een noodstop bij mezelf uitgevoerd, en ik vond uit haar reactie nou niet echt blijken dat zij de auto nog gezien had... Maar toch, ik stond al wel midden op de kruising...
Maar goed, toen ze een opmerking maakte over de vreemde manier waarop ik de bochten deze les aansneed ging er bij mij een lampje branden! Ik had begin deze week namelijk NFSU2 weer geïnstalleerd en blijkbaar zag ik de weg daarna toch als een soort van parcours ) Niet dat ik ineens 100 door de binnenstad reed ofzo, maar meer het aansnijden van bochten en mijn oude kijkfouten.
Maar owkee, nu maar hopen op dat het op de bewuste DONDERDAG 13 APRIL beter gaat...
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:07:11 #131
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35677600
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:05 schreef Nuna het volgende:
Ha! Mijn moeder bijna overgehaald om een tweede auto te kopen Ze vertelde dat het toch niet kon, drie mensen met rijbewijs en maar 1 auto haha.
ja 3 op 1 gaat niet echt.

Ik heb het geluk dat wij 2 op 5 hebben.
pi_35677602
quote:

[..]

leer lezen, trut

ik ben bezig met mn motorrijbewijs
Oke, dat ging even langs me heen dan.

Heb dit topic er nog even op nagelezen en je hebt één keer iets gemeld over motorcrossen, verder gemeld dat je bepaalde mensen hun rijbewijs niet gunde en verder andersmans auto's afgekraakt en vaaaaak gemeld dat jij in 'n Citroën rijdt.
pi_35677656
Valt me nu opeens op in welke mate maar goed, maar toch een stopwoordje lijken te zijn
pi_35677689
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:07 schreef Jim.Beam het volgende:

[..]

ja 3 op 1 gaat niet echt.

Ik heb het geluk dat wij 2 op 5 hebben.
Wij 2 op 3..
pi_35677728
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:09 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Wij 2 op 3..
Dat is nog relaxer! Wij hebben nu nog maar 1 auto en mijn vader gaat daar dus gewoon mee naar het werk. Het komt erop neer dat ik dan alleen in het weekend kan rijden
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:12:52 #136
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35677821
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:07 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Oke, dat ging even langs me heen dan.

Heb dit topic er nog even op nagelezen en je hebt één keer iets gemeld over motorcrossen,
ja, motorcrossen ja!
quote:
verder gemeld dat je bepaalde mensen hun rijbewijs niet gunde
2 dagen je rijbewijs hebben, het is godverdomde kutweer en glad in heel dit godverdomde kutland, hij zegt dat hij niet goed met een benzine koppeling om kan gaan, en rijdt 80 in de bebouwde kom.. nee, dat zijn de mensen die ik naast/voor/achter me op de snel weg wil hebben...
quote:
en verder andersmans auto's afgekraakt
over smaak valt niet te twisten zolang jij er maar blij mee bent mag ik jouw auto afkraken zoveel als ik wil, omdat ik het graflelijke auto's vind (zo, nog een keer! hoppakee!!! )
quote:
en vaaaaak gemeld dat jij in 'n Citroën rijdt.
twee keer noem jij al vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak?
Doei.
pi_35677857
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:10 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat is nog relaxer! Wij hebben nu nog maar 1 auto en mijn vader gaat daar dus gewoon mee naar het werk. Het komt erop neer dat ik dan alleen in het weekend kan rijden
Met de vermelding er nog bij: m'n vader is 100% arbeidsongeschikt (hartziekte) en m'n moeder werkt maar 3 dagen per week.. Dus de Corsa kan ik claimen!
pi_35678069
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:12 schreef Faithy het volgende:

[..]

ja, motorcrossen ja!
[..]

2 dagen je rijbewijs hebben, het is godverdomde kutweer en glad in heel dit godverdomde kutland, hij zegt dat hij niet goed met een benzine koppeling om kan gaan, en rijdt 80 in de bebouwde kom.. nee, dat zijn de mensen die ik naast/voor/achter me op de snel weg wil hebben...
[..]

over smaak valt niet te twisten zolang jij er maar blij mee bent mag ik jouw auto afkraken zoveel als ik wil, omdat ik het graflelijke auto's vind (zo, nog een keer! hoppakee!!! )
[..]

twee keer noem jij al vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak?
(bijna) Alles wat niet over jouw motorrijlessen gaat voegt in mijn ogen gewoon weinig aan dit topic toe. Het hele PTA subforum staat vol met topics waar je over voorkeuren voor auto's kunt praten, laat ons hier daar even met rust.

De titel van dit topic luidt niet voor niets: rijbewijs/rijles deel 43!

En je 'motorcrossen' heb je gauw geëdit... Echt !
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:22:38 #139
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35678185
goed he

[ontopic]
oh, mijn rijles is dus gecannelled door het slechte weer
[/ontopic]
Doei.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:53:38 #140
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35679413
doe ik ontopic, reageert er niemand meer

offtopic was toch succesvoller
Doei.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:57:53 #141
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35679558
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:53 schreef Faithy het volgende:

Nou vooruit kerel.

Hoe ver ben je al met je lessen?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:00:16 #142
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35679630
zou vandaag m'n derde les hebben

oh, en vierde

eerste les koppeling en schakelen, tweede les was vijf minuten schakelen en koppeling, 55 minuten door Den Haag gereden, en vandaag zou ik samen met iemand anders pilonnen gaan rijden
maar helaas helaas.

das nu dinsdag geworden
Doei.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:02:09 #143
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35679687
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:00 schreef Faithy het volgende:
zou vandaag m'n derde les hebben

oh, en vierde

eerste les koppeling en schakelen, tweede les was vijf minuten schakelen en koppeling, 55 minuten door Den Haag gereden, en vandaag zou ik samen met iemand anders pilonnen gaan rijden
maar helaas helaas.

das nu dinsdag geworden
Mocht je al gelijk zo lang door de stad rijden omdat je je autorijbewijs al had? Wat zijn eigenlijk de grote verschillen met autorijden dan, gewoon de technieken die nodig zijn bij motorrijden?

zoals ik eerder zei heb een kreidler en laatst op een motor gereden voor de gein, was eigenlijk net een schakelbrommer.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:10:19 #144
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35679988
je mag zonder rijbwijs B niet lessen zonder dat je je A-theorie hebt gehaald, maar aangezien ik dat B al heb, mocht ik idd meteen lessen.

Je hoort hele verschillende verhalen: de een gaat pas de weg op na 10 pilonnenlesjes, de ander doet 't iets eerder.

Toen ik op die motor ging zitten voor de eerste keer 2 weken geleden ging het in 1 keer lekker, zonder dat ik ooit maar op een brommer/scooter heb gezeten, laat staan schakelbrommer

waar je op moet letten is het remmen (in de bochten)
niet met je voorrem daar ben ik vorige week bijna voor gaas mee gegaan, maar toen ik doorhad wat remmen met de voorrem in een bocht deed, heb ik het daarna ook niet meer gedaan..

en eigenlijk is 't heel simpel.. dat schakelen, al moet ik wel even blijven onthouden dat ik moet onthouden in welke versnelling ik rijd, zodat ik weet hoeveel ik er terug moet tikken bij een stoplicht
Doei.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:12:53 #145
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35680086
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:10 schreef Faithy het volgende:
je mag zonder rijbwijs B niet lessen zonder dat je je A-theorie hebt gehaald, maar aangezien ik dat B al heb, mocht ik idd meteen lessen.

en eigenlijk is 't heel simpel.. dat schakelen, al moet ik wel even blijven onthouden dat ik moet onthouden in welke versnelling ik rijd, zodat ik weet hoeveel ik er terug moet tikken bij een stoplicht
Dat is irritant ja, dat ze niet even een display maken met de versnelling erop in je km-teller, stuk makkelijker Heb je al een motor op 't oog?
pi_35680176
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:53 schreef Faithy het volgende:

Ben ook nog met school bezig ondertussen.

Maarre ik had even een vraagje aan jou met betrekking tot het motorrijden.

Het zit zo dat motorrijden me wel heel gaaf lijkt, m'n broer en z'n vriendin doen het ook allebei en dan vraag ik me wel eens af of ik dat ook zou kunnen..

Mede omdat het autorijden-leerproces niet bepaald heel soepel ging.. Denk dat ik ongeveer 60 uur gelest heb tegen de tijd dat ik m'n rijbewijs heb (ervan uitgaande dat ik deze keer slaag, bnor-examen).

Of denk je dat dat los van elkaar staat? Of juist dat ik nu door het leren autorijden wel al een stuk verkeersinzicht heb misschien?
pi_35680281
En nog even wat extra info.
M'n broer had in 9 lessen z'n autorijbewijs gehaald, en in 6 lessen z'n motorrijbewijs.

Wat is ongeveer gemiddeld om je motorrijbewijs in te halen?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:20:46 #148
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_35680380
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:
M'n broer had in 9 lessen z'n autorijbewijs gehaald, en in 6 lessen z'n motorrijbewijs.

Vind je het heel erg als ik dat niet geloof?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:21:16 #149
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_35680395
ik heb 4 keer gedaan over mn rijbewijs B dus ook aardig wat lesuren gehad, en het is echt zo: je leert pas rijden als je MAG rijden en al zeg ik het zelf: ik ben een prima autorijder.

nu ik bezig met met die tweewieler, gaat 't allemaal een stuk soepeler.
je weet wat een koppeling doet (al zit hij ergens anders), je kent de verkeersregels, je gebruikt je spiegels.. etc.

naar mijn idee is het een goede keus geweest om eerst tijdje in de auto rond te crossen en vervolgens dat A erachteraan te doen, omdat je al veel meer inzicht hebt in (gevaarlijke) situaties, dingen die je op een tweewieler zeker moet ontwijken

dus doe als je je rijbewijs hebt eens een proeflesje, kun je even voelen, even kijken of 't er een beetje inzit. Vraag van tevoren even uitleg aan familie/vrienden waar alles op die motor zit, hoe het schakelen precies werkt, etc. Dat is mij van te voren ook beetje uitgelegd, en dan weet je precies waar wat zit, alleen het toepassen nog

en voor Jim: ik wil een ZX6R, OOIT, later, als ik groot ben..

maar als ik over enige tijd mn bewijsje heb, zal 't me niet echt heeeeeeeeeel erg boeien wat ik rij..

als het maar rijdt en ik er ervaring mee op kan doen (en het ook net te duur is) (GSX bijvoorbeeld)
Doei.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 15:21:37 #150
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_35680406
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 15:18 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Heet je broer Koos Spee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')