dat is ook het enige nummer waarvoor ik hem zou kopen als ik hem ergens goedkoop tegenkom. In de film Lost Highway zit ie ook maar hij staat dan weer niet op de soundtrack. Blood van TMC moet ik ook nog eens aanschaffen vanwege You and your sister (Kim Deal en Tanya Donnelly....hoewel ik altijd gedacht had dat Kim Deal ook meezong.....)quote:Op maandag 16 januari 2006 08:33 schreef Mark het volgende:
[afbeelding]
This Mortal Coil - It'll end in tears
Tja, eigenlijk heb ik dit album maar voor 1 nummer gekocht: de Tim Buckley cover "Song to the Siren". Elizabeth Fraser (Cocteau Twins) maakt dit nummer tot een klassieker, die iedereen zou moeten kennen.
De rest van het album haalt het niet bij dit nummer, maar ieder album dat zo'n topper herbergt is eigenlijk verplichte kost.
Toch op de verkeerde middelbare school gezeten, blijkbaar.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:47 schreef Berkery het volgende:
[afbeelding]
Sisters of Mercy - First and Last and Always
Bij deze plaat hoort maar één smiley![]()
Heerlijke plaat en ik snap niet dat niemand me ooit in mijn middelbare schooltijd een tape heeft toegestopt van The Sisters, want ik heb ze eigenlijk veel te laat leren kennen.
Ik kan me idd geen zwartgeklede piekhaar jongeren herinneren. Wel Public Enemy- of Iron Maiden jasjes.quote:Op zondag 12 februari 2006 20:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Toch op de verkeerde middelbare school gezeten, blijkbaar.
Bij ons waren the Sisters toch wel gemeengoed bij de zwartgeklede piekhaar-jeugd.......
quote:Ergens op zondag 22 januari 2006 schreef Nuoro het volgende:
Fallout Boy - Our Lawyers Made Us Change The Title Of This Song So We Wouldn't Get Sued
Jij zoekt gewoon naar ingewikkelde titels!quote:Op zondag 22 januari 2006 18:50 schreef Nuoro het volgende:
Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Damn' de beste cd van 2006 is misschien wel gewoon al in januari uitgekomen...
God, wat ben ik trouwens blij dat er tegenwoordig tenminste weer ECHTE muziek gemaakt wordt
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:58 schreef Marietje_34 het volgende:
Anouk- One word
Anouk rocks- en dit vind ik een van haar mooiste liedjes
zo is het.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef cafca het volgende:
[afbeelding]
Roxy Music - Siren
Zo'n beetje het laatste echt goede, en in ieder geval één van de beste Roxy Music albums, met klassiekers als "Love is the Drug' en "Both Ends Burning".
Vóórdat Bryan Ferry echt een "Sentimental Fool" werd en dingen als "Dance Away' en "Avalon' ging maken.
En natuurlijk een tweede quote, waarin hij een van zijn allerbeste nummers en sowieso een van de allerbeste albums ooit gemaakt, aanhaalt:quote:I can still see them playing with their pails in the sand
They run to the water their buckets to fill
I can still see the shells falling out of their hands
As they follow each other back up the hill.
Sara, Sara
Sweet virgin angel, sweet love of my life
Sara, Sara
Radiant jewel, mystical wife.
Daarbij moet worden gezegd dat "Blonde on Blonde" natuurlijk een absolute aanrader, zelfs een must-have is. Maar dat spreekt voor zich, eigenlijk.quote:I can still hear the sounds of those Methodist bells,
I'd taken the cure and had just gotten through,
Stayin' up for days in the Chelsea Hotel,
Writin' "Sad-Eyed Lady of the Lowlands" for you.
Je zoekt Martina Topley-Bird, inmiddels heeft ze zelf ook enige solo-platenquote:Op maandag 27 februari 2006 20:51 schreef kipknots het volgende:
Naast de raps langzame, haast sinister klinkende raps krijgt Tricky hulp van een gastzangeres (Martine?) waar ik jammer genoeg verder nooit meer van heb gehoord. Wat een heerlijke stem, sexy maar toch een donkere ondertoon erin die de sfeer alleen maar versterkt.
Ah, bedanktquote:Op maandag 27 februari 2006 22:58 schreef Mark het volgende:
[..]
Je zoekt Martina Topley-Bird, inmiddels heeft ze zelf ook enige solo-platen
een erg goed album genaamd Promised Land in 1994, en daarna nog wat albums waar ik kort over kan zijn: niet goed.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 17:46 schreef thecrook het volgende:
en weet ik niet wat de heren hierna voor muziek geproduceerd hebben......
dat is het laatste nummer van hun allerlaatste cd, The Funeral Album, die vorig jaar uitkwam.quote:Op maandag 13 maart 2006 00:10 schreef Adidah het volgende:
Sentenced - End Of The Road (metal album?)
Nog nooit van gehoord. Ik kwam het nummer per toeval tegen, dus als iemand meer info heeft dan zou ik dat graag horen...
niks bijzonders maar best wel goedquote:Art were the psychedelic halfway house between the V.I.P.s, the soul- and R&B-rock group they evolved from, and Spooky Tooth, the much more famous progressive rock group that Art evolved into in the late 1960s. Art did one album for Island at the end of 1967, Supernatural Fairy Tales, produced by Guy Stevens, and indeed it's almost exactly at the midpoint between British R&B-soul-rock and British prog. Actually it's not too much different from early Spooky Tooth, except that the material's a little more psych- and pop-oriented. It's fair, though not great, psychedelia that's most effective when the vocals are sullen and the melodies haunting.
Mee eens, zeer mooi album.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 09:35 schreef sxesven. het volgende:
[afbeelding]
Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas
Na Treasure nog altijd m'n favoriete Cocteau Twins plaat. Een wat gepolijstere sound dan het oudere werk, waarbij het gebruikelijke gitaarwerk minder prominent in de mix staat - maar daarom niet minder mooi. Bevat enkele van de beste composities uit het oeuvre van Cocteau Twins, waaronder de titeltrack, het briljante Iceblink Luck en Fifty-Fifty Clown. I Wear A Ring is het enige nummer dat ik nét iets zwakker vind dan de rest, maar gelukkig ligt de kwaliteit gemiddeld gewoon érg hoog. Pareltje!
quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:15 schreef _Cara_ het volgende:
Dan maar hier posten naar wat ik luister. :
Welk nummer?quote:Op woensdag 10 mei 2006 20:40 schreef cosmick het volgende:
Vergeet dat vreselijke "lovefool" trouwens van 'First Band On The Moon'..![]()
Het nummer Lovefool dus.quote:
Het is even wennen aan de zang en je moet de hype rond de band in het begin wel een beetje doorprikken, maar deze plaat wordt per luisterbeurt beter. Vooral nummers als Shine a Light, This Heart's on Fire, Grounds for Divorce en I am a Runner and I am my father's son zijn prachtige nummers.quote:Wolf Parade admit their love and theft of the past 30 years of rock music, from Bowie to Black Francis. They allow that, then purposely strip the songs of any slickness or accoutrements, so the keys and squiggly guitars and terrifically simple drums (Arlen Thompson might play just a kick drum and one big snare) teeter and balance together in a hectic and gloriously alive pop state. Have you heard Wolf Parade? They'll change your life.
klinkt interesant .. *onthoudquote:Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef Summoner het volgende:
[afbeelding]
Aufgehoben - Anno Fauve
Als je dacht dat je wist wat het begrip ´noiserock´ inhoud, check again. Het Britse Aufgehoben combineert noise en rock op een ongehoord dynamische manier. Geen free jazz maar free noiserock. The Dead C meets Merzbow meets Faust? Arme buurman. Geen album om elke dag te draaien, maar als je een stevige pot hoogstaande herrie nodig hebt is dit geen onverdienstelijke plaat.
quote:Ich hör’ es immer wieder, immer öfter, immer mehr
Komm schon, sei’n sie tapfer und nehm’n sie’s nicht so schwer
Verzeih’n sie dies und jedem und diesem, der es war
Alles, was zu sehn ist, bleibt sowieso ein Jahr
Was ich anfass’, zerfließt so wie dies
Doch es ist mehr, als Du siehst
Sag mir, ist es wichtig?
So richtig wichtig ist es nicht
Manchmal bin ich glücklicher als ich
Ja als ich
Drei Tage vor dem Absprung hielten sie sich für bereit
Doch weiter ging es leider nicht, weiter war zu weit
Hier und da kam jemand und fragte, wie es geht
Aufs trock’ne Herz getreten, tut mir leid, zu spät
Was ich anfass’...
Sag mir, ist es wichtig?
Sag mir, bist du glücklicher als ich
Ich
Sag mir, ist es wichtig?
Manchmal bin ich glücklicher als ich
Als ich, ja
Ik lees dit nu pas. Maar fijn om te horen, dwerg.quote:Op zaterdag 15 april 2006 16:02 schreef dwerg het volgende:
Ik ben zo blij dat ik op die link in je sig klikte, Marble. Je hebt een matige dag toch een stuk leuker gemaakt.
Dat nummer van The Rembrandts is nog steeds bagger trouwens.
en er tussenin durven en doen ze ook veel meer dan GYBEquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef Summoner het volgende:
Bij die Kayo Dot plaat, sommige nummers hebben zo´n postrock-achtige opbouw į la GYBE en Explosions in the Sky, met als verschil dat Kayo Dot veeeel verder gaat. Regelrecht naar de hel.![]()
Was de titel 'Gran Turismo' nu een verwijzing naar het playstation spel of had het een niks met het ander te maken?quote:Op maandag 22 mei 2006 23:42 schreef cosmick het volgende:
The Cardigans - hanging around
[afbeelding]
Het album Gran Turismo '98 had natuurlijk de superhit "my favorite game" en, zij het in mindere mate, "erase/rewind" en "explode". "Hanging Around" was echter, getuige de videoclip (zie eigen cap), ook een single. Geen idee of deze ook in Nederland uitgekomen is eigenlijk.
Wel een erg leuk nummer en oe, Nina in die clip
Geen idee! Maar Wikipedia zegt er dit over:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Was de titel 'Gran Turismo' nu een verwijzing naar het playstation spel of had het een niks met het ander te maken?
Mooie vrouw idd, maar in de clip van 'love fool' vond ik haar toch iets knapperquote:Wel een erg leuk nummer en oe, Nina in die clip
Dat nummer vind ik alleen zo vreselijk! Ken je "sick and tired"? Uit dezelfde periode. Zelfde looks, zo niet leukerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:15 schreef Beathoven het volgende:
Ik ook niet
[..]
Mooie vrouw idd, maar in de clip van 'love fool' vond ik haar toch iets knapper
Ik heb die CD destijds blind gekocht, maar viel inderdaad een beetje tegen. Maar met zo'n line-up verwacht je natuurlijk heel veelquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:06 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]
Electronic - Electronic
Johnny Marr (The Smiths) en Bernard Sumner (New Order) maakten in 1991 samen dit album. Ze kregen wat hulp van Neil Tennant (Pet Shop Boys). Het resultaat is een onevenwichtige cd, met een paar softe PSB-achtige nummers, anderhalf uptempo New Order-nummer, en niet zo veel ruimte voor Johnny Marr. Alleen aan het eind van Tighten Up maakt hij zich een beetje moe. De singles Get The Message en Getting Away With It klinken nog steeds leuk. Maar toch, als ik de cd niet al had, zou ik hem zeker niet kopen.
In elk housenummer, oud of nieuw, zit toch de bassdrum en hi-hat?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:13 schreef Casperrrr het volgende:
En wederom bass en hi-hat. De oldschool house.
Ik hoorde haar gisteren nog.. onder een filmpje van het Franse elftal op Nederland 2..quote:Op donderdag 6 juli 2006 00:03 schreef Principessa het volgende:
ik luister nu:
Carla Bruni - Raphaėl
Carla Bruni serveer je het liefst op je balkon/in de tuin met je lief.
Hier staan onder 'hear it' twee nummers.quote:Math Rock
Obliquely related to post-rock, math rock largely consists of complex, interlocking instrumental lines over jagged, changing, rhythmic patterns in a heavy, angular musical style. It is often described as the meeting between punk, hard rock or heavy metal energy and the complexity of jazz and classical music. Examples include Don Caballero, A Minor Forest and Atavin. A good starter list of groups in this style can be found at http://www.epitonic.com/genre_listings/mathrock.html.
Leukquote:Op maandag 17 juli 2006 15:13 schreef Ludger het volgende:
Leun op mij - van een jongerenkoor.... origineel van Ruth Jacott
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:30 schreef Principessa het volgende:
Hidden Cameras - in the union of wine
Ben totaal geen Claudia de Breij Cosmick-fan, maar ik wil haar hem toch wel bedanken voor het feit dat zij hij mij in aanraking heeft gebracht met HC. Ik draai het niet dagelijks, zelfs niet wekelijks, Ik heb meteen de website opgezocht en de liedjes geluisterd en 't is erg mooi. Vooral dit "in the union of wine". Mooi tweestemmig, kriebelige melodieėn... i love it.
quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 20:34 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Cocaļne in my brain uitgevoerd door Dillinger
Maar het was wel een wereldse ervaring om een keer je hersenen te laten ontploffen.
Thanksquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ja hoor , oude stijl staat tegenwoordig in MEN : Wat luister je nu, oude stijl, Deel 1052
Draai ik nu ook, ook na duizend keer draaien, blijft dit een geweldig nummer. Op een of andere manier grijpt het me en doet het me op een hele prettige manier aan vroeger denken.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:35 schreef Sai het volgende:
Nizlopi - JCB
Ik had hier nog nooit van gehoord maar kreeg dit linkje toegestuurd. Vrolijk melancholisch liedje met een sympathiek clipje.-ig.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:12 schreef iamredleader het volgende:
[afbeelding]
De soundtrack van een van de beste series die ik ooit heb gekend. Prachtige combinaties van violen, piano en meer. Een echte aanrader voor iedereen die van goede (film) muziek houdt.
Er is ook een Serenity/Firefly topic: Joss Whedon's Serenity
En vandaag nog maar een keer!
edit: alweer!![]()
Ik heb ook iets met deze band. Op de middelbare school, tijdens werkweek in Londen, mijn laatste ponden uitgegeven aan de cd-single van Love & Regret. Daarop staat ook Undeveloped Heart, heerlijk nummer! 2 jaar geleden in Schotland heb ik de "Best of" cd aangeschaft, wat mij betreft steken ook op deze cd Your Town en Dignity weer met kop en schouders boven de rest uit!quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 21:17 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]
Deacon Blue - Raintown
Onovertroffen debuut uit 1987 van deze Schotse band rond zanger Ricky Ross. De hoes van de cd is een grauwe overzichtsfoto van Glasgow, waar de band in 1985 werd opgericht. De plaat bevat van begin tot het eind, 13 nummers lang, uitstekende melodieuze popmuziek. De single Dignity werd in de goeie oude tijd door de Vara op dinsdag ontzettend vaak gedraaid, zonder ooit een seconde te vervelen. Andere nummers die een onuitwisbare indruk achterlieten: Chocolate Girl, When Will You (Make My Telephone Ring) en Love's Great Fears.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |