abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35077188

Roxy Music - Siren
Zo'n beetje het laatste echt goede, en in ieder geval één van de beste Roxy Music albums, met klassiekers als "Love is the Drug' en "Both Ends Burning".
Vóórdat Bryan Ferry echt een "Sentimental Fool" werd en dingen als "Dance Away' en "Avalon' ging maken.
pi_35086506
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 15:31 schreef cafca het volgende:
[afbeelding]
Roxy Music - Siren
Zo'n beetje het laatste echt goede, en in ieder geval één van de beste Roxy Music albums, met klassiekers als "Love is the Drug' en "Both Ends Burning".
Vóórdat Bryan Ferry echt een "Sentimental Fool" werd en dingen als "Dance Away' en "Avalon' ging maken.
zo is het.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_35088446
Lush - Ciao

duidelijk een verzamelaar die een beetje rommelig overkomt, wat vooral komt door de overstap die band maakte om beter door te breken in de VS: waar het oudere werk de betere shoegazer/indiepop is, wordt het latere werk poppy/dansmuziek. Bevat absolute parels als Untogether, Lovelife, Thoughtforms en Love at first Sight.
pi_35093644
Laibach - Opus Dei

Laibach wederom op zijn best: mindere invloed van de industriele/sloveense volkszang mix, meer techno achtig. UItermatig duister en onheilspellende muziek. Bevat de kapitale Queens cover Geburt einer nation, het heerlijke mixnummer Jägerspiel, F.I.A.T. Aanrader voor iedereen die meer in de inustriele hoek wil kijken, gemaakt door de epitomen van deze muziekstijl
pi_35108296
Swallowed in the sea - Coldplay

Heel mooi nummer, naar mijn mening het mooiste nummer van het album X & Y, heel mooie melodie.
pi_35204791
Moonspell - Wolfheart

Black metal met brains en gothische invloeden, vooral in de nummers Vampiria en An Erotic Alchemy. Wat mij betreft ook meteen de twee beste nummers van het album, hoewel ook het stevigere slotnummer Alma Mater er zeker ook mag wezen! In Vampiria weet "zanger" Langsuyar de Roemeense intonaties zo goed uit zijn strot te krijgen, dat je je zowat in de Karpaten waant, wat een sfeer!

Het Irreligious album wat hierna volgde was ook zeer te pruimen, maar daarna ben ik de band uit het oog geraakt en zijn ze volgens mij wat meer de gothic hoek in gegaan. Correct me if I'm wrong.
pi_35248906
Marillion - Marbles

Na Brave het beste Marillion werk met Steve Hogarth als frontman. Vergelijk het Marillion van nu alsjeblieft niet meer met het Marillion uit het Fish tijdperk, het hedendaagse Marillion heeft wat mij betreft meer te brengen dan vroeger, je hoort allerlei stijlen voorbij komen van poppy tot jazzy, maar de roots liggen, gelukkig, toch nog wel in de progressiev hoek. Voor mij steken vooral het lange (bij 18 minuten) Ocean Cloud en het ingetogen (hoewel het hele album ingetogen klinkt) Angelina er met kop en schouders bovenuit, maar daarmee doe andere geweldige songs op Marbles echt te kort! Marillion is niet dood, lang leve Marillion!
pi_35251884
Breakfast Club - Right On Track
Eendagsvlieg uit 1987. Alhoewel, Breakfast Club-drummer Stephen Bray heeft wel meer dan één hit op zijn geweten. Hij schreef een aantal nummers voor Like a Virgin, dat toch redelijk bekende album van zijn ex-vriendin Madonna (waaronder Into the groove) en voor True Blue schreef hij de titeltrack. Samen met diezelfde Madonna schreef Bray ook Each Time You Break My Heart voor spijkerbroekenmodel Nick Kamen. En het moet gezegd worden: het lijkt allemaal op elkaar.
I intend to live forever, or die trying.
pi_35330449

Andy Bell - Electric Blue
De zanger van Erasure dus. Ditmaal zonder Vince Clarke, maar onder andere met Claudia Brucken van Propaganda en Jake Shears (hij weer!) van Scissor Sisters. Uitermate vriendelijk album, vol met blijde poppy dansmuziek. I Thought It Was You is een stampende discokneiter (sorry) en ik merkte dat ik continu met mijn voet mee zat te tikken op de maat van de muziek. Dit album is al van oktober vorig jaar, maar blijkbaar was het nog niemand opgevallen. Ik las afgelopen zondag pas een recensie, en die was eigenlijk best wel positief.
I intend to live forever, or die trying.
pi_35335663

Echt een supervette CD met erg ontspannende muziek. Vooral nummers als J'ai Dormi Sous L'eau en Le Soleil Est Pres De Moi. Ik vind Air een van de betere electronica-muziekgroepen.
pi_35438305
Anouk - One word...

het nummer is mooi, maar de tekst is als m'n ergste nachtmerrie.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_35440687

Pearl Jam - Ten
Dit is écht een supermooi album, met memorabele nummers als Black, Jeremy en Alive. Er zit zeer veel gevoel in deze nummers.
Ook als je het album dan verder gaat luisteren kom je erachter hoe cool ook de andere nummers zijn.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:35:30 #38
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35443049

De (ingekorte) documentaire bij Het uur van de Wolf deed me weer eens naar deze verzamelaar grijpen. 58 nummers met een speelduur van nog geen 3 minuten gemiddeld, maar wel de nodige klassiekers: Blitzkrieg Bop, The KKK took my baby away en ga maar door. Ongelooflijk om te beseffen dat driekwart van de band inmiddels dood is, hun muzikale erfenis zal niet zo snel verdwijnen

Hey ho, let's go!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2006 @ 14:40:45 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_35443254
Run DMC & Aerosmith - Walk This way. Gedownload omdat ik het nummer laatst op de box voorbij zag komen, ik het herkende ("hee, dat heb ik eerder gehoord") en het goed vond klinken. Van Run DMC hoor je tegenwoordig nooit meer iets (geloof ik) en rondom Aerosmith wordt het ook wat stiller (geloof ik). Verder kan ik er niets zinnigs over vertellen, behalve dat ik de ouderwetsche (toen moderne) sportschoenen zonder veters van Run DMC wel grappig vind.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 25 februari 2006 @ 09:12:29 #40
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_35469837

Bob Dylan - Desire - Sara

Vroeger kon ik 'Desire' als geheel album niet luisteren. Te vaak gehoord. Echter de laatste tijd herontdekt. 'Sara' is toch een prachtig nummer, waarin Bob Dylan zijn geliefde Sara, op dat moment al ex, bezingt. Veel te rooskleurig, voor wat ik ervan weet, dat wel.
quote:
I can still see them playing with their pails in the sand
They run to the water their buckets to fill
I can still see the shells falling out of their hands
As they follow each other back up the hill.

Sara, Sara
Sweet virgin angel, sweet love of my life
Sara, Sara
Radiant jewel, mystical wife.
En natuurlijk een tweede quote, waarin hij een van zijn allerbeste nummers en sowieso een van de allerbeste albums ooit gemaakt, aanhaalt:
quote:
I can still hear the sounds of those Methodist bells,
I'd taken the cure and had just gotten through,
Stayin' up for days in the Chelsea Hotel,
Writin' "Sad-Eyed Lady of the Lowlands" for you.
Daarbij moet worden gezegd dat "Blonde on Blonde" natuurlijk een absolute aanrader, zelfs een must-have is. Maar dat spreekt voor zich, eigenlijk.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_35473390
Sinister - Cross The Styx

Om precies te zijn het nummer Doomed, wat mij betreft ook meteen het beste nummer is van deze Rotterdamse deathmetal band. Verrotte grunts, gierende riffs, beukende blastbeats, snerpende solo's en geheel in de zesde versnelling gespeeld, just the way I like it zo op z'n tijd!

Op een of andere manier konden de Sinister albums die volgden me niet meer boeien, waarom weet ik niet. Of de band nog bestaat weet ik ook niet, moet je aan Summoner vragen
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:51:07 #42
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35473539
Nee, zijn gestopt dacht ik
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 25 februari 2006 @ 12:54:41 #43
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35473626
John Cash & June Carter - Jackson

Gewoon een heel mooi liedje.. June die zingt dit lekker eigenwijs ofzo
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_35554790
Tricky - Maxinquaye

Heerlijk album met veel rustige, duistere triphop die onder je huid lijkt te kruipen. Naast de raps langzame, haast sinister klinkende raps krijgt Tricky hulp van een gastzangeres (Martine?) waar ik jammer genoeg verder nooit meer van heb gehoord. Wat een heerlijke stem, sexy maar toch een donkere ondertoon erin die de sfeer alleen maar versterkt.
  maandag 27 februari 2006 @ 21:00:24 #45
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_35555121
Nizlopi - JCB Song.

Wel heel erg zoet, maar onweerstaanbaar leuk. Net als de clip.

And I'll tell all my mates my dad's B.A. Baracus, only with a JCB and Bruce Lee's nunchakus.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  maandag 27 februari 2006 @ 22:58:26 #46
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_35559539
quote:
Op maandag 27 februari 2006 20:51 schreef kipknots het volgende:
Naast de raps langzame, haast sinister klinkende raps krijgt Tricky hulp van een gastzangeres (Martine?) waar ik jammer genoeg verder nooit meer van heb gehoord. Wat een heerlijke stem, sexy maar toch een donkere ondertoon erin die de sfeer alleen maar versterkt.
Je zoekt Martina Topley-Bird, inmiddels heeft ze zelf ook enige solo-platen
Dommage arachide-fromage
pi_35559773
quote:
Op maandag 27 februari 2006 22:58 schreef Mark het volgende:

[..]

Je zoekt Martina Topley-Bird, inmiddels heeft ze zelf ook enige solo-platen
Ah, bedankt
pi_35715411
Queensryche - Silent Lucidity

Samen met Anybody Listening de allerbeste song van het Empire album, een album dat mij toch wel wat tegenviel na de knaller die Operation: Mindcrime heette. Ik denk toch dat de band met Empire wat meer mainstream publiek aan wilde spreken, wat uiteindelijk ook gedeeltelijk gelukt is, Silent Lucidity haalde over de hele wereld de hitlijsten. Toch uitzonderlijk voor dit soort songs. Na het Empire album ben ik de band uit het oog verloren (op de Operation: Livecrime boxset na dan) en weet ik niet wat de heren hierna voor muziek geproduceerd hebben......
pi_35901940
The Kinks - Misfits

Ooit een van mijn eerste LP's (geez, ik word ben oud!), onlangs de CD aangeschaft (met bonustracks).
Gewelidige plaat. Goede, erg gevarieerde muziek, met ijzersterke teksten. (zoals we van de Ray Davies gewend zijn)
Naar mijn idee een erg ondergewaardeerd album van the Kinks.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 09:35:10 #50
141911 sxesven.
Indie enzo.
pi_35903236

Cocteau Twins - Heaven Or Las Vegas

Na Treasure nog altijd m'n favoriete Cocteau Twins plaat. Een wat gepolijstere sound dan het oudere werk, waarbij het gebruikelijke gitaarwerk minder prominent in de mix staat - maar daarom niet minder mooi. Bevat enkele van de beste composities uit het oeuvre van Cocteau Twins, waaronder de titeltrack, het briljante Iceblink Luck en Fifty-Fifty Clown. I Wear A Ring is het enige nummer dat ik nét iets zwakker vind dan de rest, maar gelukkig ligt de kwaliteit gemiddeld gewoon érg hoog. Pareltje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')