abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:35:06 #251
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_40972204
Nizlopi - JCB

Ik had hier nog nooit van gehoord maar kreeg dit linkje toegestuurd. Vrolijk melancholisch liedje met een sympathiek clipje. -ig.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_40981815

De nieuwe cd van Slayer....Christ Illusion..
Na een goeie recensie in OOR via de digitale snelweg het cd'tje aangeschaft..
Het zou een goeie opvalger van Reign in Blood zijn en ik moet zeggen dat het niet gek klinkt...
Rete strak en een berg herrie...
Slayer Rocks
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_40983235

Neil Young & Crazy Horse - Ragged Glory...

Na de bak Herrie van Slayer maar wat rustigers opgezet...

Neil Young, Lekker muziekje voor de zaterdag avond.
Een gitaar virtuoos is neil young niet op dit album maar het staat als een huis.
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_40995730
The Postal Service - Nothing Better

Heerlijke indie die hopenlijk nog een keer een vervolg krijgt!

pi_41020884

I'm From Barcelona - Let me introduce you to my friends

Lekker blije, vrolijke popdeuntjes van een 29(!)-koppige "band" uit Zweden

Wordt je echt van
pi_41074088

Deacon Blue - Raintown
Onovertroffen debuut uit 1987 van deze Schotse band rond zanger Ricky Ross. De hoes van de cd is een grauwe overzichtsfoto van Glasgow, waar de band in 1985 werd opgericht. De plaat bevat van begin tot het eind, 13 nummers lang, uitstekende melodieuze popmuziek. De single Dignity werd in de goeie oude tijd door de Vara op dinsdag ontzettend vaak gedraaid, zonder ooit een seconde te vervelen. Andere nummers die een onuitwisbare indruk achterlieten: Chocolate Girl, When Will You (Make My Telephone Ring) en Love's Great Fears.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:34:02 #257
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41076582
Blue Oyster Cult - Don't fear the reaper

Prachtig nummer, hoorde het gisteren weer eens, dit keer in een aflevering van Six Feet Under tijdens een biker begrafenis. Het nummer is al eerder in een film te horen geweest. Namelijk Halloween, uit 1978. Ik krijg er altijd een heel speciaal gevoel bij.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:21:13 #258
117712 MauroPicotto
Suck my terryfold.
pi_41078190

Vangelis - West Across The Ocean Sea

Het liedje komt van de soundtrack 1492: Conquest of Paradise, gecomponeerd door de Griekse synthesizer-god Vangelis. Voor mij is deze soundtrack de beste soundtrack ooit, en daarom draai ik deze nog steeds hélemaal grijs. Vangelis had de soundtrack gemaakt voor de gelijknamige film Conquest of Paradise, geregiseerd door Ridley Scott en de Fransman Gérard Depardieu vertolkt de hoofdrol als ontdekkingsreiziger Columbus. Als je van synthesizer én Vangelis houdt, dan is deze een must-have!

[ Bericht 4% gewijzigd door MauroPicotto op 23-08-2006 00:14:22 ]
pi_41113393
Hooverphonics - Mad about you

Dat deze band niet meer aandacht krijgen. Ze verdienen het echt! Heerlijke muziek met een fijne bass die gewoon gevraagd wordt om luid over je speakers gespeeld te worden. De scherpe stem van de zangeres met de mysterieuze sound is echt magisch

Al moet ik wel zeggen dat sommige nummers te experimenteel zijn, maar de rustige nummers zijn goed om bij weg te zwijmelen (en niet op een love-rock/pop manier)
pi_41167771

Depeche Mode - Some Great Reward

Een van de grotere bands uit de muziekgeschiedenis. Ik ben de laatste tijd in een enorme DM bui en vind dit een erg prettig album om te luisteren met Blasphemous Rumours als hoogtepunt.
A mind with a heart of it's own
pi_41199242
Yes - Heart of the Sunrise

Dit nummer betekende mijn eerste kennismaking met het oude Yes toen ze dit nummer speelden tijdens het ABWH concert in Ahoy' ergens in 1989 (geloof ik). Een klassieker. Ben je een prog-freak bent en je kent het niet, meteen het album "Fragile" aanschaffen!
pi_41203082
Een heerlijk schreeuwnummer van Simmer getiteld I'm over you op de verzamelaar ' Everything after all' van het Excelsior Recordings label.

Best bang for your buck ever!

Van het leukste platenlabel der lage landen. Muziek met het hart op de snaren.
pi_41486822

The Pipettes - We Are The Pipettes
Ik ben verliefd. Op drie meiden uit Brighton. Zaterdag heb ik deze cd voor 14,99 bij Concerto gekocht, en ik wil geen andere cd meer luisteren. Drie nachtegaaltjes die zingen alsof ze The Supremes zijn, maar dan witter. Zulke lieve teksten ook, bijvoorbeeld over Judy: 'I knew a girl and her name was Judy. She used to do things I thought were rude. But I never said anything to her face, 'Cuz my friends thought she'd kick my arse all over the place.' Ze komen naar Nederland, 10 oktober Rotown, de 11e in Paradiso, 12 oktober in de Effenaar, Eindhoven en een dag later in Vera, Groningen. Ik wil ze live zien.
pi_41487556
Om aan mijn nichtje van 23 uit te leggen hoe The Pipettes klinken heb ik noodgedwongen een vergelijking gemaakt met Stop! van The Spice Girls. Maar zij heeft mooi wél The Scissor Sisters gezien op Lowlands. En op die cd moeten we (hoi Seborik) nog twee weken wachten.
pi_41509886

De soundtrack van een van de beste series die ik ooit heb gekend. Prachtige combinaties van violen, piano en meer. Een echte aanrader voor iedereen die van goede (film) muziek houdt.

Er is ook een Serenity/Firefly topic: Joss Whedon's Serenity

En vandaag nog maar een keer!

edit: alweer!
  vrijdag 8 september 2006 @ 23:36:16 #266
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_41634071
The Hidden Cameras - heaven turns to

Ze hebben onlangs hun vierde album uitgebracht, "Awoo" en ik ben er aardig verzot op.
BIjzonder mooie, boeiende, gevoelige nummers ("wandering", "fee fie" en dit "heaven turns to") en leuke uptempo tracks ("death of a tune" en "awoo"). Enig nummer wat ik skip is "lollipop".

Nergens vernieuwend maar gewoon fijn The Hidden Cameras.
8 oktober in Paradiso.
pi_41645125

Goldfrapp - Supernature
Ooh La La. Dat was al voldoende reden om deze cd van Goldfrapp te kopen. Stampende glamrock, met de sensuele stem van Alison Goldfrapp waar ook Mark Bolan op z'n plaats zou zijn. De cd is poppy, nog steeds met overmatig gebruik van synthesizers. Alison Goldfrapp heeft een geweldige stem, soms donker, altijd zwoel. Koko is mijn favoriete nummer van de cd, maar ook Satin Chic (met piano die nog het meest lijkt op Taco's Puttin On The Ritz) moet je gehoord hebben. De hele cd is goed! En dat voor slechts 11,50 gekocht bij Brutus in Amsterdam! Gaat allen naar Brutus in de Molsteeg! En ga ook naar Concerto, Boudisque, Get Records.
  zondag 10 september 2006 @ 15:24:22 #268
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_41676082
Bossanova - Stonecold (syndique remix)

geniaal nummer! Bij deze versie mis je weliswaar de mooie tekst ( die is nu zowat helemaal gerobotiseerd zegmaar ) maar de muziek is beter in deze versie. Zitten prachtige stukken in, vooral richting midde, einde.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_41681666
Coil - Musick to play in the dark - Broccoli
Ik draai vandaag bijna niks anders dan duistere ambient en daar past dit Broccoli van 1 van de meest toonaangevende, influentiele, experimentele en geniale electronische bands prima tussen. Vooral de gesproken vocalen van Jhonn Balance geven me kippenvel. Absoluut geniaal. Ik ben blij dat ik ze live heb mogen aanschouwen een paar jaar geleden.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 14 september 2006 @ 09:42:03 #270
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_41793711
Duke Ellington - Ellington At Newport 1955 (Complete) (cd 1)

Een legendarisch concert van de duke, die in een dipje in zijn carriere zat, maar na dit concert weer vooruit kon. Hoewel hij al 56 was moesten sommige van zijn beste platen nog komen (hallo overjarige rocksterren, letten we even op). Verder topmuziek maar een beetje veel geklets tussendoor. Ik verwacht niet dat ik vanochtend beide cd's ga luisteren, ik heb nog meer te doen maar van cd 1 ga ik even genieten
De Narcis van Gabon
pi_41841695
Tina Turner - Simply the best

Lekker nummer

Ieder mens zal zich waarschijnlijk in the winning mood voelen bij het luisteren ervan
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_41866239
Mijn beste vriendin sterft waarschijnlijk heel binnenkort.
Ze wilt dat (o.a.) Guus Meeuwis met 'Geef mij je angst' op haar crematie wordt gespeeld.
Daar luister ik nu naar.
En ik huil.

Guus Meeuwis - Geef mij je angst

Je zegt ik ben vrij maar jij bedoelt ik ben zo eenzaam
Je voelt je te gek zeg jij maar ik zit niet te dromen
Want die blikken in je ogen zegen alles tegen mij
Ik voel me precies als jij dus jij kan eerlijk zijn
Je voelt je heel goed zeg jij je mond begint te trillen
Ik weet dat ik jou kan helpen maar je moet zelf willen
Elkaar nu een dienst bewijzen dat is alles wat ik vraag
Zet weg nu die angst ik wist het al het is mijn dag vandaag

Geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug
Geef mij nu de nacht ik geef je hem morgen terug
Zolang ik je niet verlies vind ik heus wel de weg met jou

Kijk mij nu eens aan nee zeg maar niets je mag best zwijgen
Het valt nu nog zwaar maar ik weet dat ik jou kan krijgen
Dit hoeft nooit meer te gebeuren als je bij me blijft vannacht
Want dan zal je zien als jij straks wakker wordt dat jij weer lacht

Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan
Ik ga met je mee want ik laat je nu nooit meer gaan

Geef mij het gevoel dat ik er weer bij hoor voortaan
Ik ga met je mee want ik laat je nu nooit meer gaan

#geen
  zaterdag 16 september 2006 @ 18:20:04 #273
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41866455
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:10 schreef DuchessX het volgende:

Sterkte
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 17 september 2006 @ 23:44:28 #274
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_41906954
The Magnetic Fields - i don't wanna get over you (69 Love Songs)

Ik hoorde "all my little words" naar ik dacht in een film, maar aangezien Imdb.com het hier niet mee eens is, ga ik er vanuit dat het in een docu ofzo zat. Grappig, want dat heb ik vaker. Nog net een muzikale glimp van een nummer oppikken waar ik jaren na dato nog steeds van geniet.

Lang niet alles van MG vind ik even sterk, maar dit nummer, "sweet lovin' man", "abigail belle of kilronan" en "i dont believe in the sun" mag ik graag horen.
pi_42037360
Volgens WMP luister ik nu naar LR_Etrezomp - dit zal dus wel niet helemaal kloppen- van Omnia.

Omnia is, naar eigen zeggen, een neo-keltische band en ze maken paganfolk/ medieaval muziek. Hoe dan ook whatever, sommige nrs zijn erg lekker om naar te luisteren. Eigenlijk nog leuker om live te aanschouwen en op te bewegen. Dit nummer is er 1 van (eerste minuut begint langzaam daarna begint t). Heerlijk, de energie die het bij me kan oproepen. Ik luister m nu al een uur achter elkaar geloof ik.

t nummer komt van het album Live religion en dit is meen ik een live opgenomen concert in de Domkerk te Utrecht in 2004 of 2005 (summerdarkness?)
  vrijdag 22 september 2006 @ 09:32:00 #276
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_42039653
Free - Heartbreaker

De zwanenzang van deze talentvolle groep. Toen ze hun eerste plaat maakten waren het nog broekies van onder de twintig (bassist Andy Fraser was geloof ik nog 16) maar leverden direkt een klassieker af met Tons Of Sobs. Een paar platen, wat succes en veel drugs (vooral bij gitarist Paul Kossof) later viel de groep uit elkaar na het opnemen van deze plaat. Fraser is al weg en Kossof speelt niet meer op alle nummers mee. Desondanks een goede ouderwetse (in de goede zin van het woord) rockplaat met Wishing Well als bekendste nummer. Paul Rodgers begon hierna Bad Company, naar mijn idee een stuk minder dan Free.
De Narcis van Gabon
  dinsdag 26 september 2006 @ 13:40:18 #277
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_42139898
Aloe Blacc -- Bonustrack #1 (ik kon nergens de officiele titel vinden)

Het gaat hier om een spaanstalige cover op een lekkere uptempo latin beat van John Legend -- Ordinary People die ik persoonlijk beter dan het origineel vind.(als dat al het origineel is)
  dinsdag 26 september 2006 @ 20:03:25 #278
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_42149714

Booka Shade - Movements

Wat een heerlijk chilldown album toch! Ik kan hier echt naar blijven luisteren
Minimal/techno, en subtiele melodiën. Een echte aanrader als je van het genre houdt!
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_42177507
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:35 schreef Sai het volgende:
Nizlopi - JCB

Ik had hier nog nooit van gehoord maar kreeg dit linkje toegestuurd. Vrolijk melancholisch liedje met een sympathiek clipje. -ig.
Draai ik nu ook, ook na duizend keer draaien, blijft dit een geweldig nummer. Op een of andere manier grijpt het me en doet het me op een hele prettige manier aan vroeger denken.

And we pull over to let cars pass
And pull off again, speedin by the summer green grass
And we're like giants up here in our big yellow digger
Like zoids, or transformers, or maybe even bigger

And I wanna transform into a Tyrannosaurus Rex!
And eat up all the bullies and the teachers and their pets
And I'll tell all my mates that my dad's B.A. Baracus
Only with a JCB and Bruce Lee's nunchuckas

Andere aanraders van het album "Half These Songs are About You" zijn het bijna even mooie "Girls" en "Wash Away".
pi_42309938
De lp van waterschipdown staat hier nu op. met bright eyes van Simon and Garfunkel, mooi stuk muziek.
De film ervan heb ik ook gezien, lang geleden, ook zo goed gemaakt.
Weet nog dat ik het zo zielig vond voor die konijntjes.
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:51:20 #281
101240 Casperrrr
Slavinken.... Vogels slaan?
pi_42314978
Oké hier komt ie:

Draai nu sacred truth van Deeper in Zen. De CD heet Balance.

Echte psytrance met een snoeiharde diepe beat. De maker (James Skylar) heeft de intentie je in een soort ACID Roes te brengen. Lukt aardig als je flink aan de wiettak hebt gezeten moet ik zeggen. Heb momenten gehad dat ik heel schijterig de muziek af heb gezet...... (ik ging te hard )

Hier een cdhoesje:

Iets minder hard en minder diep maar net zo goed is "GREEN OMS" Check ze maar uit.

[ Bericht 67% gewijzigd door Casperrrr op 02-10-2006 18:09:37 ]
------> www.stilemedia.com<--------
Famos oneliners from former presidents and governores of the USA:
read my lips: NO MORE TAXES! We will hunt them down and smoke them out. I'm against racism!
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:09:33 #282
6536 dwerg
chagrijn
pi_42489525
Mental As Anything - Live It Up
Best verkochte single van een Australisch bandje. Werd in 1986 regelmatig gedraaid op de Nederlandse zenders, volgens mij heeft hij nog in de Verukkelijke Vijftien gestaan. En het nummer zat ook in de meest bekende film van Paul (niet Hulk) Hogan, Crocodile Dundee.

pi_42489753
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 11:12 schreef iamredleader het volgende:
[afbeelding]

De soundtrack van een van de beste series die ik ooit heb gekend. Prachtige combinaties van violen, piano en meer. Een echte aanrader voor iedereen die van goede (film) muziek houdt.

Er is ook een Serenity/Firefly topic: Joss Whedon's Serenity

En vandaag nog maar een keer!

edit: alweer!
alweer!
pi_42590399
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 21:17 schreef dwerg het volgende:
[afbeelding]

Deacon Blue - Raintown
Onovertroffen debuut uit 1987 van deze Schotse band rond zanger Ricky Ross. De hoes van de cd is een grauwe overzichtsfoto van Glasgow, waar de band in 1985 werd opgericht. De plaat bevat van begin tot het eind, 13 nummers lang, uitstekende melodieuze popmuziek. De single Dignity werd in de goeie oude tijd door de Vara op dinsdag ontzettend vaak gedraaid, zonder ooit een seconde te vervelen. Andere nummers die een onuitwisbare indruk achterlieten: Chocolate Girl, When Will You (Make My Telephone Ring) en Love's Great Fears.
Ik heb ook iets met deze band. Op de middelbare school, tijdens werkweek in Londen, mijn laatste ponden uitgegeven aan de cd-single van Love & Regret. Daarop staat ook Undeveloped Heart, heerlijk nummer! 2 jaar geleden in Schotland heb ik de "Best of" cd aangeschaft, wat mij betreft steken ook op deze cd Your Town en Dignity weer met kop en schouders boven de rest uit!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:25:13 #285
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_42683914
Cruachan - The Morrigan's Call

het nieuwe album van deze Ierse metallers, waarin ze extreme metal weer met Ierse folk mixen. Godzijdank is de productie een stuk beter dan de vorige plaat (want daar was dat even een marteling om aan te horen). Nu zijn het helaas de nummers die bij een eerste luisterbeurt erg tegenvallen. Misschien is het leuker als je wat ale door je keel gegoten hebt. Maar ik zal 'm nog wat meer kansen geven, misschien valt het kwartje nog.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_42857055
Het is nog vroeg, m'n vrouw is aan het werk en dan mag ik teringherrie draaien

Een oudje van Cynic, een "deathmetal" band uit Florida (where else). Deze band durfde als eerste jazz invloeden en vervormde zang ipv grunts in haar muziek te stoppen. Destijds kreeg de band een hele bak stront over zich heen geknikkerd van alle deathmetal puristen, maar deze cd heeft in de loop van de jaren binnen een bepaald kringtje toch een cultstatus opgebouwd.
  zondag 22 oktober 2006 @ 02:38:28 #287
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_42878471
Voicst - we are on a chemical push

Waanzinnig leuk bandje, dat Voicst. "11 11", hun nog enige album, draai ik nog regelmatig. Helemaal verkocht toen ik ze begin dit jaar live heb gezien. En dan eindelijk zijn daar wat nieuwe tracks. Via de site kun je iig al het o zo fijne "acts of fire" en via hun myspace het met C-Mon & Kypski gemaakte "Eyes on the roads" luisteren!

Morgen staan ze in Hamburg in het voorprogramma van Juliette Lewis
pi_42889226

Ali Farka Touré & Toumani Diabaté - Debe

Hij was in heel Afrika bekend. Zijn muziek was een kruising tussen traditionele Malinese muziek en Noord-Amerikaanse en Britse blues. Ik word echt geraakt door deze muziek, helaas is hij onlangs overleden, maar damn die muziek is zo mooi .
zakelijk
pi_42899619
Gisteren op MTV Peter, Bjorn and John - Young Folks gehoord.
Lekker rustgevend liedje met een subtiele fluit erdoor van één van de zangers

Ik word er lekker relaxed van
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_43081954
Obiat - Prodigal Son
Zo af en toe gebeurt het wel eens. 2 weken geleden liep ik een pub binnen op zaterdagavond omdat ik gehoord had dat ze op zaterdagavond redelijk wat metal draaien. Na een tijdje begint een live band te spelen en dat klinkt best goed, sterker nog het klinkt erg goed. Na afloop de cd gekocht en ook op plaat klinkt het erg fijn. Lekker stevige stonerdoom met erg goede zweverige vocalen (en een megafoon). En het is nog een lokaal bandje ook.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_43289229

DJ Kicks mixed by Henrik Schwarz

gruwelijke cd met heel veel vette tracks van oa, Womack & Womack, James Brown, Marvin Gaye, Women Of The World en natuurlijk H. Schwarz zelf... dikke aanrader!
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_43417105
Genesis - Trespass

Trespass is een vroege Genesis plaat en volgens AMG het eerste echte progressieve album van de band. Het is een beetje een ondergewaardeerd album. Persoonlijk vind ik de beste track op het album 'The Knife'. Een ontzettend opzwepend nummer met een heerlijke orgelloop een beetje vergelijkbaar met het begin van 'In the Cage'.

Allmusic heeft 'm niet als essentieel nummer aangevinkt en ook is het nooit een echte Genesis klassieker geworden, wat mij verbaast. Misschien komt het wat door het contrasterend geschreeuw van een vrouw in het midden van het stuk waarin een theatrale moordscene plaatsvind.

In ieder geval is het wel een nummer wat ik zowel Peter Gabriel als Phil Collins niet meer hoor zingen, het past totaal niet in het werk wat ze later gezongen hebben.
  zondag 12 november 2006 @ 05:24:27 #293
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_43469602

Waarom? Kortweg omdat het een superrelaxe cd is van Morcheeba. Ik vind het de beste cd die ze hebben! Heerlijk, deze cd valt altijd goed en je krijgt er altijd heerlijke zin van, althans ik..

Net terug van stappen en nu lekker morcheeba luisteren met een heerlijke thee
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 13 november 2006 @ 00:03:18 #294
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_43495014

Klassieker, met een geweldige sound en feel, alles klopt, sterke nummers, een van mijn favoriete rockplaten.

Klinkt ook heerlijk op LP
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 19 november 2006 @ 00:25:09 #295
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_43674161
The Beatles - within' without you / tomorrow never knows [love]

Jeetje, die Beatles in een mash-up? Ondanks dat ik nog steeds nachtmerries heb van die Dangermouse-gedrochten heb ik er toch maar een rake muisklik op de playknop van winamp aan gewaagd.

En hmm, wow. De beat van "tomorrow never knows" is sowieso al subliem, maar met de vocalen van "within' without you" wordt het helemaal cool. Heb de 5.1-versie maar besteld, want dat wil ik wel eens horen.
pi_43678099

Schitterend album, meestal in de vergetelheid gedrukt door zijn fantastische opvolger "Underwater Moonlight", maar dit album mag er zeker ook zijn!
Geweldig mix van punk, blues en jaren 60 psychelica, met fantastisch weirde teksten.
Of, zoals ik ooit in een review las: "Like Syd Barrett writing for and singing with the Buzzcocks"
Mooier kan ik het niet zeggen

[ Bericht 8% gewijzigd door cafca op 19-11-2006 20:12:51 ]
  zondag 19 november 2006 @ 10:43:08 #297
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43678917
Kikkertje Cafca

Rosy Parlane ~ Jessamine

Drie tittelloze nummers staan op dit tweede album van de nieuw zeelander voor het touch label. Deze plaat bevat van ambient, drone, noise en wat er tussen zit. De nummers zijn heel precies opgebouwd, langzaam worden er geluiden toegevoegd tot er een climax volgt. Na de climax ebt het rustig weg en volgt de volgende track. Geen wereldschokkende plaat als je vaker naar dit soort muziek luistert maar dit de uitvoering is uitstekend naar mijn mening.
  zondag 19 november 2006 @ 12:20:05 #298
11502 nipeng
The last ride is free
pi_43680562
Soft Machine ~ Middele Earth Masters

Opnames van twee live sessies in de beginperiode van de band (1967 en 1968). Je hoort de band in een experimentele (nog niet zo jazz georienteerde) fase met de organ regelmatig in de hoofdrol. De geluidskwaliteit is niet geweldig dit kan de pret niet drukken. Dit is zeker iets voor de Soft Machine liefhebber.
pi_43692512

Kirsty MacColl - Walking Down Madison
In 1991 scoorde Kirsty met een hip-hop georiënteerd nummer een onverwachte hit. Ze schreef het samen met Johnny Marr, en gek genoeg werkt het ook gewoon. De gitaar van Marr, de rustige stem van MacColl en een stukje rap van Aniff Cousins (wie?) maken dit nummer 15 jaar later nog steeds interessant.

Ja, ik luister nu naar het album Galore van Kirsty MacColl, maar ik heb geen zin om een lange post te schrijven over New England, Fairytale of New York, Days, of dat nummer over die gozer die denkt dat hij Elvis is.
pi_43692734
Na dagen, nee wekenlang, een bootleg DVD van een concert van Uncle Tupelo uit 1991 (god, wat waren Farrar en vooral Tweedy toen jong) gedraaid te hebben, staat nu

Son Volt - Trace op

Son Volt met Farrar lijkt meer op Uncle Tupelo dan Tweedy met Wilco ooit zal doen. Mooie meeslepende alt.county, al word je na twee weken de stem van Farrar wel een beetje zat. Tweedy rockt daarentegen veel meer, dus volgende week is Tweedy-week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')