abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36668978
Farin Urlaub - Livealbum of Death: Zehn

Duitse rock. De eerste keer kut, daarna wordt het héél snel beter. Nu een keertje of 10 geluisterd en hij is geniaal

Er staan behoorlijk wat matige nummers op de cd maar:

Der ziemliche okaye popsong, apocalypse wann anders en zehn zijn errug goed.
pi_36675558

De laatste ontdekking van de gitaarrifs van Joshua Homme, nadat ik Queens of the Stone Age afgelopen zomer op Lowlands ontdekte, heb ik al hun albums goed beluisterd... toen overgegaan op zijn oude band Kyuss en vervolgens zijn side-project The Desert Sessions ontdekt met nummers als Johnny Boy en Screamin' Eagle!
2,3 en 4 juni Pinkpop - 27 juni TOOL - 18, 19 en 20 augustus Lowlands - 9 november TOOL
pi_36797895
Fugazi - In on the kill taker

Lang moest ik niets hebben van recenter werk van Fugazi (wat zeg ik nou, deze cd is van 1993...), maar een tijdje terug toch al tweedehandsje aangekocht.
Energieke punk, met hart en ziel. Ik geloof dat ik ze toch meer waardeer nu. Spat uit de speakers.
pi_36860090
Dit nummer is 1 grote zelfbevlekking, en daardoor 1 van mijn favoriete danceplaten). .

Dimitri From Paris - A Night at the Playboy Mansion (2000)

Black Masses - Wonderful person .
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_36861413
Gabriel Rios - En Vivo

Eerste paar nummers zijn errug gaaf, beetje tussen Latin en het bekende nummer Broad Daylight in.

Vooral dat latin verbaasde me nogal, maar die verbazing was positief
pi_36866036
Eef Barzelay - Bitter Honey

De voorman van Clem Snide solo. One man and his guitar. Op de grens van breekbaar. Voor de goede orde: ik addoreer Clem Snide. Ik hou van Clem Snide. Ik verafgod Clem Snide. Een mening te vormen. Over Eef solo.
  woensdag 12 april 2006 @ 00:20:27 #82
30785 Syndicate
Pure euphoria!
pi_36875120
Manu Chao - Bongo Bong

Van tijd tot tijd gewoon een geweldig nummer
Het hele album is ook de moeite waard trouwens
Henry darling! Mary told me the police are looking for you. What have you done?
If you must know, ACID!
Op donderdag 10 maart 2011 00:44 schreef -Will- het volgende:
*-Will- wil later wel een house met een garage in de jungle
pi_36964592

Björk's Greatest Hits
Wat ik eigenlijk het beste vind aan deze Greatest Hits cd, is het ontbreken van It's Oh So Quiet, want ik kan niet echt zeggen dat ik fan ben van dat nummer. Daarnaast kun je niet spreken van een verzameling hits, want zo ontzettend succesvol is Björk nooit geweest. Natuurlijk, Play Dead, Human Behaviour en Army Of Me hebben de hitlijst gehaald, maar een veel beter nummer als Isobel niet.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 14 april 2006 @ 22:56:48 #84
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_36968641
Clea - We don't have to take our clothes off

Ter ere van de 20ste verjaardag van dit nummer (het origineel stamt uit 1986), komt het kokette meidengroepje Clea met een frisse update van de eighties kraker van cult-held Jermaine Stewart. Hier is een kort stukje van de videoclip. Ik voorspel dit groepje een gouden carrière in het bubblegumcircuit. Vooral die blonde heeft een hoofd dat zo aanstekelijk vrolijk is, dat al je misère als sneeuw voor de zon verdwijnt. En alleen een zuurpruim maalt er dan nog om dat de clip met al dat ontblote mannenvlees volledig tegen de tekst van het nummer in gaat.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_36982368
Ik ben zo blij dat ik op die link in je sig klikte, Marble. Je hebt een matige dag toch een stuk leuker gemaakt.

Dat nummer van The Rembrandts is nog steeds bagger trouwens.
  zondag 16 april 2006 @ 09:47:28 #86
11502 nipeng
The last ride is free
pi_36998943
Ciccone Youth ~ The Whitey Album

De eerste luister sessie.

Heerlijk album om mee wakker te worden. Ik zit slaperig in de woonkamer te luisteren. Zo op het eerste gehoor de typische SY verkenningen in echo, feedback, wat gitaarnoise en af en toe wat computerbeats/samples. Nog geen zware noise explosies tegengekomen, toegankelijk werk dus. Puik album tot nu toe.
  maandag 17 april 2006 @ 00:10:22 #87
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_37021389
Bruce Springsteen - Missing

Dit is dus Missing en niet You're Missing dat is weer een andere Ik moet meteen zeggen dat ik absoluut geen springsteen kenner ben maar dit nummer schijnt behoorlijk anders te zijn dan wat men van bruce gewend is. Ik heb t nummer gehoord in de film "The Crossing Guard" en vond t meteen geweldig. Beetje onheilspalende muziek, geweldige tekst en met de stem van Bruce. Het paste ook echt perfect in die film.

Ik ben door dit nummer ook andere nummers van Springsteen beter gaan waarderen merk ik
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_37034682
Atomsmasher - Thunderspit
Atomsmasher is 1 van James Plotkin's vele projecten (oa zat hij in OLD en meer recentlijk speelt hij in Khanate). Atomsmasher doet z'n naam eer aan en borduurt voort op Plotkin's andere projecten, dat wil zeggen een mengelmoes van grindcore, noise, digital hardcore en nog een hoop andere lawaaiige stijlen. Aanrader voor de liefhebbers van een lekker brokje noise op deze zonnige maandagmiddag.

edit: http://www.ipecac.com/bio.php?id=13

[ Bericht 6% gewijzigd door bartrid op 17-04-2006 16:49:40 ]
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  Moderator woensdag 19 april 2006 @ 04:46:14 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37085732
Bohren and der club of gore - black earth

Trage duistere je zou het doom jazz kunnen noemen. Onheilspellende muziek. Trage voorslepende stukken. De meeste nummers hebben een piano boventoon maar ook de saxofoon heeft het in sommige nummers voor het zeggen. Het gaat voornamelijk om de sfeer die ze creëren. Zelf vind ik het jammer dat ze in hun latere album geisterfaust de sax een nog minder prominente rol hebben gegeven. Ik vind dit een hele mooie manier om dit instrument te benutten. Toch maar eens opzoek gaan naar wat ouder werk van deze duitsers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 22 april 2006 @ 15:27:03 #90
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37186140

Rob Zombie - Educated horses

Zoals gewoonlijk heb ik ook de nieuwe Zombie-plaat weer blindelings aangeschaft toen ik hem zag liggen. Ik vond White Zombie immers een wereldband en ook het solo-werk van De Grote Zombie himself mocht er wezen.
Mocht? Ja, de nieuwe plaat doet me jammergenoeg (nog?) niet veel. Qua zang gaat Ome Rob steeds meer de Alice Cooper-kant op, en ook de nummers zelf zijn een stuk meer mainstream dan het oude werk. Eerlijk gezegd kabbelt het maar door en zit ik tot mijn grote verwondering al naar nummer 9 (van 11) te luisteren Met een runtime van 38:31 is de CD uberhaupt zo voorbij...

Kortom: de laatste CD van meneer Zombie die ik blindelings gekocht heb, de volgende keer gaat eerst een luistersessie er aan voor af.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_37329170
Audio War - One Drug (Stealth Mix)
Natuurlijk ben ik bevooroordeeld aangezien ik zowel 1 van de leden van Audio War ken als de baas van het platenlabel waar ze op zitten. Vorig jaar kwam Negativity uit en dat was een mix tussen the Prodigy, Meat Beat Manifesto (Armed Audio Warfare leverde de naam van Audio War) en Junkie XL maar dan heavier en noisier met meer industriele invloeden. Graham Raynor speelde vroeger namelijk in Cubanate en dat hoor je zo af en toe goed. Behind Enemy Lines is de remix versie van Negativity met remixes van de band zelf, Kreuzdammer en the Pain Machinery. Heavy maar toch dansbaar. Erg lekker. Beluister de nummers hier: http://www.last.fm/music/Audio+War/Under+Enemy+Control
pi_37399705
Sugababes - Red Dress
Normaal gesproken luister ik metal, industrial, electronica en alles wat daar tussen in zit, maar zo heel af en toe komt er wat poppy stuff tussendoor. Sugababes heb ik vanaf het begin stukken beter gevonden dan de meeste girl bands omdat ze een `edge' hebben. Red Dress is ongelofelijk catchy en blijft vervelend in je hoofd hangen. Het tweede nummer op de single is de cover I bet that you look good.. van die zwaar overschatte kutban Arctic Monkeys. Ook deze is leuk.
maar Heidi is natuurlijk de enige reden waarom ik sugababes leuk vind

[ Bericht 1% gewijzigd door bartrid op 29-04-2006 12:45:43 ]
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:20:43 #93
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_37409512
Shapeshifters - You never know

Het gebeurt zelden dat iets uit de top40 mij kan bekoren maar Lola's theme (I'm a different person) van Shapeshifters was een van die nummers die dat wel kon Dus toen ben ik meer muziek van deze gasten gaan zoeken. You never know van hun cd Sound Advice vind ik ook een goed nummer. Iets minder vrolijk dan Lola's theme maar wel mooi. En iets minder vaak gedraaid op de radio dus het is nog nieuw nu (dat is best een belangrijk criterium want de radio kan leuke nummers irritant maken door ze overmatig te draaien).
---
pi_37414189

Genesis - Genesis
En toch is het best een leuk album.

Maar dat zullen de Phil Collins haters niet met me eens zijn. Het beste stuk van de cd vind ik eigenlijk het instrumentale gedeelte van/tussen Home en Second Home By The Sea, dus misschien hebben ze ook wel een beetje gelijk.

Beste nummers: Home By The Sea en Second Home By The Sea. Meest catchy numme: That's All. Bekendste nummer: Mama.
pi_37435518
Curse of the Golden Vampire - Low-Tech Predator
Curse of the Golden Vampire is een samenwerkingsverband tussen Techno Animal (Kevin Martin van oa God en Justin Broadrick van Godflesh/Jesu) en Alec Empire. ALs je bekend bent met het werk van beiden weet je wat je zo'n beetje kunt verwachten: industriele noise, heavy breakbeats, zware dubby basslijnen, zo af en toe de saxofoon van Kevin Martin en boze buren die op je deur bonken omdat het zo lawaaiig is Ooit ben ik in slaap gevallen met Re-Entry van Techno Animal nog spelend en ik heb nog nooit zulke bizarre dromen gehad...
pi_37519736

Working man - A tribute to Rush.

Een tribute-album uit '96, met songs van deze 'ouwe lullen' uitgevoerd door bijv. George Lynch, Jake E. Lee, Eric Martin en leden van o.a. Dream Theater, Shadow Gallery, Magellan en Symphony X, en ook de Nederlander Marcel Coenen speelt een nummer mee. Ik ken niet alle originelen maar dit is een zeer geslaagd album als je of van Rush houdt of van de genoemde uitvoerenden. Of van beide. . Audio clips en tracklisting staan hier.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 20:43:57 #97
6536 dwerg
chagrijn
pi_37585874
702 - Steelo
't Nummer is alweer 10 jaar oud. Arrenbie plaatje van drie leuke meisjes en ene Missy Elliott. Stemmen als nachtegaaltjes, strakke beat, leuke gitaarsample. Where My Girls At? was in 1999 ook nog een aardige single, en daar hield het wel mee op. Voor 702 dan.
pi_37604912
Tanita Tikaram - Twist in my sobriety

De grootste en één van de weinige hits in Nederland van deze zangeres met de donkere, zwoele stem. Ik vind het gewoon een tof nummer.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_37677839
Squarepusher - Do you know Squarepusher

Wat luister ik nu.. tja, ik zou het willen omschrijven maar kortgezegd is het een bak herrie van Squarepusher. Het lijkt op Drum 'n Bass maar dan in de meest krankzinnige vorm. Snerpende synthesizers, motor-achtige geluiden, lekkere uptempo ritmes.. heerlijke muziek. Je moet het vast niet te vaak beluisteren maar voor een avond is het best te doen.

Er zit overigens ook nog een live CD bij met een optreden in Japan, oftewel, dezelfde muziek als op het album maar dan uitgevoerd in een galmbak.
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:15:57 #100
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_37704560
Pink Floyd--Shine on your crazy diamond

Dan maar hier posten naar wat ik luister. Pink Floyd is gewoon keigoed! en dit is een mooi rustig nummer om de ochtend mee te beginnen. Part 1-5 dacht ik, duurt wel ff... dus genieten..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:40:38 #101
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_37717748
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 09:15 schreef _Cara_ het volgende:
Dan maar hier posten naar wat ik luister. :

The Cardigans - live and learn

Toen 'Super Extra Gravity' uitkwam, besloot ik, omdat ik 'Gran Turismo' wel aardig vond, maar eens aandacht te luisteren. Langzamerhand groeide er een soort liefde tussen mij en Nina . Heb toen alles maar aangeschaft (:P) van The Cardigans (incl. A Camp), waaronder ook "Long Gone Before Daylight" waar dit erg gave "Live And Learn" vanaf komt. Sowieso een erg mooi album imo.

Vergeet dat vreselijke "lovefool" trouwens van 'First Band On The Moon'..
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:25:27 #102
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_37719281
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:40 schreef cosmick het volgende:
Vergeet dat vreselijke "lovefool" trouwens van 'First Band On The Moon'..
Welk nummer?

"Super Extra Gravity" is de eerste Cardigans plaat die me niet meteen grijpt. Heb hem sinds de release nog een paar keer gedraaid, maar er mist iets. Of het ligt aan mij natuurlijk. Maar ik zet veel liever één van de vorige albums op.

Drudkh - Forgotten Legends

Vrij epische black metal met een bovengemiddeld sterke verbondenheid met de natuur. De muziek klinkt zo ongeveer als het artwork doet vermoeden. rauw en glorieus. Drudkh zijn ware meesters van de riff-geòrrienteerde black metal.
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:53:48 #103
18413 Summoner
pi_37720292

Charles Mingus - Mingus, Mingus, Mingus, Mingus, Mingus

Heb onlangs deze plaat in huis gehaald, wederom een goede aankoop wat betreft Mingus. "Better Get Hit in Yo´ Soul" en "Theme For Lester Young" kende ik al van Mingus Ah Um, maar de snelheid waarop het ensemble de eerste speelt maakt deze alternatieve versie zeer de moeite waard. Sowieso in z´n geheel de moeite waard dit album, in essentie re-interpretaties van oude nummers en thema´s, met uitzondering van het briljante "Celia".
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:03:20 #104
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_37720614
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:25 schreef Summoner het volgende:
[..]
Welk nummer?
Het nummer Lovefool dus.

Ik heb juist (nog) niets met die allereerste albums

--

A Flock Of Seagulls - the more you live the more you love

Wereldbekend nummer natuurlijk, maar totaal in de vergetelheid gekomen bij mij.
Maar gelukkig is daar Gerard Ekdom met zijn Arbeidsvitaminen om mijn geheugen weer even op te frissen
Verder weet ik weinig te vertellen over de band eigenlijjk.

Volstaat deze manier van posten trouwens?
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:09:50 #105
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37720857

Deerhoof - Green Cosmos

Deze EP van vorig jaar is een beetje ondergesneeuwd door Deerhoofs redelijke productiviteit, maar toont de band van misschien wel de meest luistervriendelijke kant tot dusver. Noise en dwarse zang- en gitaarlijnen ontbreken natuurlijk niet, maar het is bij vlagen allemaal net wat warmer wat we van de band gewend zijn. Absolute hoogtepunten zijn de orkestrale big-beat van Spiral Golden Town en het springerige en aanstekelijke Byun. Een prima release om mee te beginnen als je je door hun al redelijk omvangrijke, maar niet altijd even makkelijke oeuvre wilt spitten. Op het eerste nummer na volledig in het Japans gezongen, trouwens.
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:57:21 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_37722685
Rockwell - Somebody's Watching Me

In navolging van de horror-trend die Michael Jackson zette met 'Thriller' kwam Rockwel in de jaren '80 met een nog engere videoclip. Rockwell heet niet echt Rockwell maar is de zoon van Motown oprichter Berry Gordy en tevens ex-zwager van Jermaine Jackson. Ik persoonlijk (en volgens mij de rest van de wereld ook niet) heeft hierna ooit nog wat van de beste knul gehoord. Nu is het nummer weer actueel in een remix van Beatfreakz. Zelf vind ik het origineel veel beter.

edit: deze afbeeldingen doen het niet en omdat die 'this image is not available' banner in sommige browsers nogal voor een lelijk uitgerekt topic zorgen heb ik ze even weggehaald

[ Bericht 14% gewijzigd door Beathoven op 11-05-2006 02:22:44 ]
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:18:32 #107
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_37723392
Nog ff een paar nummers van Shadow Gallery voordat ik echt slaap.

Gewoon omdat ik er rustig van wordt..zo mooi..
  donderdag 11 mei 2006 @ 00:16:23 #108
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_37725054
Opeth - In my time of need

van het album damnation.. dit is dat weer een heerlijk rustig nummer met die prachtige stem... die ook de meest gruwelijke grunts kan voortbrengen. Ik vind het muzikaal erg goed in elkaar zitten, de rustigere en harde nummers van Opeth.. eigenlijk voor elke bui wel wat
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 11 mei 2006 @ 09:06:54 #109
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_37728395
Feeder - comfort in sound

Fantastisch mooi 'stevig' popliedje. De verzamelaar "The Singles" is sowieso de moeite waard voor mensen die hier en daar wel een nummertje van ze kennen en meer willen horen (zoals moi). Op dit moment zijn o.a. "shatter" en "lost and found" favorites. Goede band!
pi_37738223
Smiley Faces - Gnarls Barkley

Van het album St. Elsewhere
Ook leuk liedje van 'm is Crazy

Gewoon lekkere relaxte muziek, om te luisteren als je in de zon zit.
Ook lekkere deuntjes in elk liedje!

Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_37743959
Bruce Cockburn - If I had a rocket launcher (unplugged)

Machtig mooie tekst. En de 12- snarige gitaarsolo vind ik adembenemend.

Here comes the helicopter -- second time today
Everybody scatters and hopes it goes away
How many kids they've murdered only God can say
If I had a rocket launcher...I'd make somebody pay

I don't believe in guarded borders and I don't believe in hate
I don't believe in generals or their stinking torture states
And when I talk with the survivors of things too sickening to relate
If I had a rocket launcher...I would retaliate

On the Rio Lacantun, one hundred thousand wait
To fall down from starvation -- or some less humane fate
Cry for guatemala, with a corpse in every gate
If I had a rocket launcher...I would not hesitate

I want to raise every voice -- at least I've got to try
Every time I think about it water rises to my eyes.
Situation desperate, echoes of the victims cry
If I had a rocket launcher...Some son of a bitch would die
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:43:56 #112
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_37759633
Wolf Parade - Apologies to the Queen Mary

Een van mijn favoriete platen van vorig jaar, na een tijdje niet beluisterd te hebben weer eens opgezet. Korte impressieschets vanuit een AMG-recensie:
quote:
Wolf Parade admit their love and theft of the past 30 years of rock music, from Bowie to Black Francis. They allow that, then purposely strip the songs of any slickness or accoutrements, so the keys and squiggly guitars and terrifically simple drums (Arlen Thompson might play just a kick drum and one big snare) teeter and balance together in a hectic and gloriously alive pop state. Have you heard Wolf Parade? They'll change your life.
Het is even wennen aan de zang en je moet de hype rond de band in het begin wel een beetje doorprikken, maar deze plaat wordt per luisterbeurt beter. Vooral nummers als Shine a Light, This Heart's on Fire, Grounds for Divorce en I am a Runner and I am my father's son zijn prachtige nummers.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 17:50:14 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_37766979

Ministry - Rio grande blood

Wederom een Ministry-schijf met een knipoog naar een bekend album (ditmaal is ZZ Top de "klos"), maar daarna is het direct afgelopen met lachebekje spelen. De drummachine staat op "tilt" en weg is ome Al Jourgensen op zijn snelweg naar de hel. Met waarschijnlijk de hardste plaat sinds topper "Psalm 69", wat op zich niet vreemd is als je Al's broeders in het kwaad bekijkt:
Joey Jordison (Slipknot) gunt de drumcomputer af en toe wat rust, Paul Raven (Kiling Joke) vult met zijn basslijnen de rtimesectie meedogenloos aan en met de gitaartandem Mike Scaccia / Tommy Victor (Prong) kun je alle kanten op. Met name het typische Prong-geluid van Victor komt goed uit de verf als tegenhanger van de blinde furie die Ministry soms is, middels het tragende, hakkende dat we zo goed kennen van platen als "Cleansing" en "Beg to Differ" (luister maar naar een nummer als Gangreen). Victor heeft dan ook duidelijk meegeschreven aan de muziek van diverse nummers en mag soms zelfs richting microfoon stappen
Een andere gast aan de microfoon is good old Jello Biafra, die natuurlijk geen introductie nodig heeft, maar stiekem zou ik wel weer eens een Ministry-plaat met tekstvel willen.....

Ministry treedt op op Lowlands, hopelijk boeken ze nog een paar separate optredens!

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zaterdag 13 mei 2006 @ 14:50:03 #114
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_37788140
Big Country - Ultimate Collection

DVD met hun clips.
voor de zoveelste keer opgezet. heerlijk voor tijdens t stofzuigen en daarna gewoon aan laten staan
pi_37788690
Hij is goed he, de nieuwe Ministry In de UK doen ze in ieder geval wel losse optredens en ik heb m'n kaartje al binnen. MInistry en Prong, 2 van m'n favoriete bands.
pi_37800505
Ik luister nu naar Gnarls Barkley - St. Elsewhere

Eerste paar nummers nu gehad en het swingt aardig moet ik zeggen . Goede snelheid. Goede zangstem. Helemaal goed gewoon
pi_37805574
Sixteen Horsepower - Folklore

Oftewel het 'back to basic' album van 16 Horsepower. Heb het een tijdje geleden aangeschaft maar nog weinig kunnen draaien. De liefhebbers zullen het zwaardere drumwerk en diverse instrumentlagen die de voorgaande albums hadden misschien wel moeten missen. Maar imho doet het geen afbreuk aan de kwaliteit van de muziek.

Op dit album voert de band een aantal country klassiekers uit zoals Single Girl, Horse Head Fiddle en the Outlaw Song. Voor degenen die de nummers niet kennen een mooie gelegenheid om zowel kennis te maken met traditionele Country als met 16 Horsepower.
  maandag 15 mei 2006 @ 18:48:17 #118
18413 Summoner
pi_37852139

Aufgehoben - Anno Fauve

Als je dacht dat je wist wat het begrip ´noiserock´ inhoud, check again. Het Britse Aufgehoben combineert noise en rock op een ongehoord dynamische manier. Geen free jazz maar free noiserock. The Dead C meets Merzbow meets Faust? Arme buurman. Geen album om elke dag te draaien, maar als je een stevige pot hoogstaande herrie nodig hebt is dit geen onverdienstelijke plaat.
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 19:10:13 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37852764
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef Summoner het volgende:
[afbeelding]

Aufgehoben - Anno Fauve

Als je dacht dat je wist wat het begrip ´noiserock´ inhoud, check again. Het Britse Aufgehoben combineert noise en rock op een ongehoord dynamische manier. Geen free jazz maar free noiserock. The Dead C meets Merzbow meets Faust? Arme buurman. Geen album om elke dag te draaien, maar als je een stevige pot hoogstaande herrie nodig hebt is dit geen onverdienstelijke plaat.
klinkt interesant .. *onthoud

en @beathoven ik heb helaas geen 16 horsepower platen .. * zoekt wovenhand op
pi_37855420
The Doors - Shaman's Blues
van het album: The Soft Parade. Velen vonden dit het slechtste album van The Doors.
Ik niet.

pi_37855691
Ik luister nu naar de CD Buddha Bar IV. Heel relaxte CD met veel Oosterse sferen. Klinkt allemaal erg chill.

pi_37855941
Voor iedereen die zich vandaag heel erg druk maakt:

Selig - Hier

Band uit Hamburg, die midden jaren '90 mede boegbeeld van de Duitse rock waren. Met roots in de jaren 70, stampende bas, strakke hesjes en broeken met uitwaaierende pijpen. Erg strakke ritmesectie, goeie jonge gitarist die tegenwoordig met een band Kung Fu vrij retestrakke funkrock schijnt te spelen.

met de single: Ist es wichtig?
quote:
Ich hör’ es immer wieder, immer öfter, immer mehr
Komm schon, sei’n sie tapfer und nehm’n sie’s nicht so schwer
Verzeih’n sie dies und jedem und diesem, der es war
Alles, was zu sehn ist, bleibt sowieso ein Jahr

Was ich anfass’, zerfließt so wie dies
Doch es ist mehr, als Du siehst

Sag mir, ist es wichtig?
So richtig wichtig ist es nicht
Manchmal bin ich glücklicher als ich
Ja als ich

Drei Tage vor dem Absprung hielten sie sich für bereit
Doch weiter ging es leider nicht, weiter war zu weit
Hier und da kam jemand und fragte, wie es geht
Aufs trock’ne Herz getreten, tut mir leid, zu spät

Was ich anfass’...

Sag mir, ist es wichtig?
Sag mir, bist du glücklicher als ich
Ich

Sag mir, ist es wichtig?
Manchmal bin ich glücklicher als ich
Als ich, ja
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:41:05 #123
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_37884828
Een combinatie die je niet snel zou verwachten.. de rockers van Rammstein met het lieve meisje ow nee vrouw van Texas. Sharleen Spiteri en Rammstein met Stirb nicht vor mir/don't die before i do ..

Mooi liedje en het heeft een mooie betekenis voor me
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:41:04 #124
18413 Summoner
pi_37886537

Frank Zappa - Hot Rats

Zonet kwam Willie the Pimp voorbij, nu is het Son of mr. Green Genes. Frank hevig aan het soleren en Ian Underwood als eenmansorkest. Spectaculair. Zometeen heb ik zin in "King Kong".
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:23:45 #125
6536 dwerg
chagrijn
pi_37892378
Kanye West - Touch The Sky (feat. Lupe Fiasco)
Met een sample van Curtis Mayfield, en niet iedereen vindt dit een goed nummer.
Move On Up wordt net iets langzamer afgespeeld dan in de Mayfield-versie, en het klinkt wonderbaarlijk genoeg heel erg goed. De cd Late Registration zit al een paar weken in de cd-speler (geen idee wat dat over mij of Kanye West zegt) maar dit nummer vind ik echt de uitschieter, wat ook op mijn lijstje bij last.fm te zien is.

[ Bericht 1% gewijzigd door dwerg op 16-05-2006 21:30:03 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:31:01 #126
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_37895701
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:02 schreef dwerg het volgende:
Ik ben zo blij dat ik op die link in je sig klikte, Marble. Je hebt een matige dag toch een stuk leuker gemaakt.

Dat nummer van The Rembrandts is nog steeds bagger trouwens.
Ik lees dit nu pas. Maar fijn om te horen, dwerg. .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_37904447
Das Reich - Which Way White Man

Begint rustig, een traag, melancholisch nummer met akoestische gitaar.
Op 1'35" krijg je een tempo- en stijlverandering en wordt het een snel punkrock nummer met electrische gitaren en drums, helemaal in de stijl van Bad Religion.

Het nummer is afkomstig van het album "Triumph of the Will", door de National Socialist Movement USA omschreven als "Classic Midwestern NS band and album". Afkomstig uit Wisconsin, niet te verwarren met de gelijknamige band uit Brazilië.
De groep en het nummer zijn duidelijk politiek incorrect met tekst als "Open your eyes do you see the sickening lies that I've seen six million times?" ( lyrics van heel de CD te vinden op de Blood & Honour Slovenia website). Maar een kneus die daar z'n luisterplezier door laat vergallen.
  Moderator woensdag 17 mei 2006 @ 05:01:41 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37904508
At the drive-in - this station is non-operational

Ik kende de band eigenlijk alleen omdat het voorganger was van het geweldige "the mars volta". Maar At the drive-in focussen wat meer op de liedjes. Ik ken eigenlijk alleen deze cd maar van ze en dit is een best off / rareties cd dus ik weet niet of het heel representatief is maar ik vind het fijn cdtje. Van the one armed siccor naar tot de the smiths ? (of morrisey) cover 'this night had opened my eyes' erg leuk plaatje als je iets meer liedjes wilt dan 'the mars volta'
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:40:27 #129
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_37910373
Katie Melua-- Nine million Bicycles
Van de CD--> Piece by Piece..Easy listening music..wegdroom muziek. Korte mooie rake text... ( en hij staat nog steeds niet in de data-base van actionradio mijn favo muziekstation tegenwoordig.. )
pi_37912993
Op dit moment even behoefte aan rustige luistermuziek, dus The Boatman's Call van mijn held Nick Cave maar weer eens aangezet. Op dit moment ben ik aangeland bij Are You the One That I've Been Waiting For
A mind with a heart of it's own
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:09:04 #131
11502 nipeng
The last ride is free
pi_37959982
Die nieuwe van OM is erg goed.

OM ~ Conference of the Birds

Het eerste nummer is erg rustig gezongen, lekker ritme met een mooie baslijn. Zeer ingetogen gespeeld en niet zo monotoom als Sleep ~ Dopesmoker of het vorige OM album.

Het tweede nummer wordt wat sterker aangezet met een zwaardere bas. Zang en ritme zit meer in de richting van wat we eerder van de heren hebben gehoord. Lekker zwaar.

Totaal twee nummers van ongeveer 15 minuten. Veel te kort natuurlijk.
Het volume moet wel wat omhoog voordat het echt tot zijn recht komt.

DOOOOOOM
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:46:17 #132
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_37961349
Spinvis - limonadeglazen wodka

het titelloze (of spinvis) debuutalbum van spinvis. Ik heb het via fok leren kennen ( QyRoZ ) en ik vind het zelf het beste van zijn albums. De meeste liedjes lopen gewoon lekker... de sfeer van het album is goed.

Favoriete nummers:
de talen van mijn tong
limonadeglazen wodka
herfst en nieuwegein
pi_37961784
Ik luister atm naar Rowwen Heze - Kilomeaters, 't Beste Van 20 Joa

Dé CD van Rowwen Heze imho. Nummers die geselecteerd zijn door de fans waardoor er bekende nummers op staan en ook veel wat minder bekende nummers. Paar live-tracks met het Metropole orkest . Een hele goede CD voor nu

Blieve loepe
pi_37992217
20 jaar alweer, ik wist niet dat Rowwen Heze zolang bestond. Lekkere muziek over het algemeen, ik vind ze bij de top van kwalitatief goede bands in Nederland horen
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:29:34 #135
6536 dwerg
chagrijn
pi_37994582
The Adventures - Broken Land
De meest gedraaide single van 1988 op BBC Radio One. En toch kwam hij nooit hoger dan de 20e plaats in de Top 40. Dit nummer gaat over de langdurige strijd in Ierland, waar zanger Terry Sharpe geboren is. Eendagsvlieg. Maar wel een mooie.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:53:56 #136
6536 dwerg
chagrijn
pi_38000466

Air - Moon Safari
Op het moment dat ik Sexy Boy voor het eerst hoorde, wist ik dat ik deze cd ging kopen. De hypnotizerende synthesizer, de strakke beat, de vervormde vocalen, liefde op het eerste gezicht. Openingsnummer La Femme d'Argent zet de toon met dromerige klanken, zeven minuten lang, voor de singles Sexy Boy, All I Need en Kelly Watch The Stars de aandacht opeisen. Ik luister de nummers meestal in een volkomen willekeurige volgorde die winamp voor me bepaalt: er staat toch geen minder nummer op de cd. Moon Safari staat in mijn top 3 van favo cd's. Al jaren.
pi_38009498
Currently looping: The Kronos Quartet - Summer: Summer Overture

Gecomposeerd door Clint Mansell, uitvoering door The Kronos Quartet. Origineel uit Requiem for a Dream, ook gebruikt voor trailers van o.a. Lord of the Rings en The Da Vinci Code. Ideaal voor een donkere stemming in combinatie met een fles wijn. Bij voorkeur zonder glas.

[ Bericht 1% gewijzigd door opgezegd250420142210 op 20-05-2006 03:41:16 ]
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 04:24:17 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_38009845
Kayo Dot - Choirs of the Eye

Voortgekomen uit maudlin of the well, dat ik heb leren kennen door summoner, en seborik wees me op dit album. Ik moet zeggen een stevige kluif op het eerste gehoor. Maar jemig wat kruipt die plaat onder je huid. Ik ga hem mooier en mooier vinden. Er zit zoveel in de muziek ik hoor nu een stuk uit het nummer "the manifold curiosity" dat me doet denken aan moterpsycho+jaga jazzist maar in hetzelfde nummer deden ze me ook al denken aan jeff buckley. En het nummer is pas op de helft. Zoals ik al zei geen lichte kost maar voor mensen die eens wat dieper willen duiken een pracht plaat.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:13:14 #139
18413 Summoner
pi_38016360
Bij die Kayo Dot plaat, sommige nummers hebben zo´n postrock-achtige opbouw á la GYBE en Explosions in the Sky, met als verschil dat Kayo Dot veeeel verder gaat. Regelrecht naar de hel.
pi_38018357
Jack Johnson - In Between Dreams

Je hebt wel eens een album (althans, dat heb ik soms) waar je heel bevooroordeeld naar gaat luisteren. Dat had ik ook met deze plaat met zijn grijsgedraaide "Sitting, waiting. wishing". Maar al met al valt het me reuze mee. Banana Pancakes bijvoorbeeld, compleet anders als Sitting.... en toch heel duidelijk Jack Johnson. Dit album bevalt me wel . Niets waar van die vooroordelen
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 15:39:22 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_38018472
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef Summoner het volgende:
Bij die Kayo Dot plaat, sommige nummers hebben zo´n postrock-achtige opbouw á la GYBE en Explosions in the Sky, met als verschil dat Kayo Dot veeeel verder gaat. Regelrecht naar de hel.
en er tussenin durven en doen ze ook veel meer dan GYBE
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:38:37 #142
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_38026344
Cracker - Get outta my head

Nummertje van de soundtrack van de vreselijk ondergewaardeerde fim "The Cable Guy".
Misschien is het meer dat ik de film zo goed vind, dan dat dit nummer zo geweldig is. Het is eigenlijk niet zo super bijzonder maar de tekst vind ik toch wel briljant "get outta my head or into my bed".
---
pi_38026719
Iron Maiden - The Number of the Beast

Heeft dit nummer nog een review nodig?
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 21 mei 2006 @ 12:21:02 #144
11502 nipeng
The last ride is free
pi_38041856
Don Caballero ~ World Class Listening Problem

Een nieuw album van Don Caballero. Nou ja, Don Caballero, er zijn niet veel van de oorspronkelijke leden over (alleen de drummer).

Verwacht niet de oude Don Caballero, sommige nummers hebben wat meer structuur en zijn wat zachter van aard. Al met al toch een prima instrumentale math rock album. Redelijk strak en complex de meeste tijd. Puike drums zoals gewoonlijk.
  zondag 21 mei 2006 @ 15:12:13 #145
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_38046493
Telex - Eurovision

Naar aanleiding van het songfestival. Nummers die een beetje de spot drijven met het songfestival zijn dus niet nieuw (denk aan Litouwen : "We are the winners of Eurovision") Ik heb deze inzending niet zelf meegemaakt (inzending is uit 80 en ik ben zelf van 84). Maar ik hou wel van deze soort muziek dus ik kan dit nummertje wel waarderen. Ontdekte het trouwens per toeval op wikipedia had er nog nooit van gehoord.
---
pi_38053482
Bruce Dickinson - Tears of the Dragon

De zanger van Iron Maiden heeft op sologebied ook al veel bereikt. Dit vind ik persoonlijk een van zijn betere nummers, mede door het fantastische gitaarspel van Roy-Z.
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 21 mei 2006 @ 18:58:19 #147
11502 nipeng
The last ride is free
pi_38053879
Miles Davis ~ Miles Davis Quintet 1965-1968 6 CD Box

Zo vandaag is het zover... eindelijk de hele box achter elkaar luisteren. Met 6 cd's is dat een hele zit.
Ik ben nu bij cd 4. Bij 3 had ik even een dipje, die vond ik wat minder maar cd 4 is geweldig (hier vang je de hints voor de toekomstige fusion op).

Als je E.S.P., Miles Smiles, Sorcerer, Nefertiti, Miles in the Sky al hebt dan bevat deze box weinig nieuws hoewel het wel mooi bijeengebracht is.
  zondag 21 mei 2006 @ 20:15:48 #148
18413 Summoner
pi_38056918
Cool Nipeng, een Miles marathon.

Fugazi - In on the Kill Taker

Niet m´n favoriete Fugazi plaat, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over de kwaliteit, aangezien de platen van de band rond Ian MacKaye varieren van goed tot steengoed. Deze is lekker ruig en gruizig ten opzichte van de andere albums, met in het midden het experimentele "23 Beats Off".
  zondag 21 mei 2006 @ 20:28:21 #149
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_38057560
Gary Numan - pressure

"Pressure" is het eerste nummer van zijn nieuwe album, Jagged en klinkt lekker duister en mysterieus. Geen idee of het de toon zet voor de rest van het album, want het is het eerste nummer die ik beluister
Dit klinkt iig goed!
pi_38058230
Coptic Rain - Barefoot
Begin jaren 90 bracht het label Dynamica een aantal geweldige industriele bands uit onder de noemer "Metal-Hacking Industrialism". Cubanate, Oomph, Think about Mutation, Templebeat en ook dit Coptic Rain. Dit gezelschap komt uit Slovenie en Peter Penko heeft onder andere de gitaren voor Laibach's Jesus Christ SUperstar ingespeeld. Grote verschil met voornoemde bands zijn echter de vocalen. Zangeres Katrin's stem varieert van liefelijk a la Toni Halliday van Curve tot een vervaarlijke schreeuwlelijk met een cirkelzaag in haar keel. Muzikaal is het typisch vroege jaren 90 industral, dansbare beats en lekkere gitaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')