Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
waar ik op antwoordde:quote:Svyatagor:
[..]
Je bedoelt Pinch Harmonics. Volgens mij heb je geen aparte effecten nodig, behalve natuurlijk een stevige overdrive of distortion en het liefst een goeie compressor/sustainer. De techniek vereist enige oefening. Zelf sla ik gewoon heel hard aan, maar heb ik m'n plectrum zo vast dat er maar een heel klein randje plastic te zien is. Daardoor raak je de snaar bijna automatisch met je duim. Met hard aanslaan bedoel ik niet dat je een grote aanloop moet nemen met je arm :p maar gewoon hard moet plukken, eigenlijk.
quote:Hammet:
Jouw techniek is precies hetzelfde als die van mij blijkbaar. Nadeel is dat ik nu ook nogal eens ongewild harmonis heb omdat ik mn plectrum dus zo kort beet heb. Zeker bij een clean geluid klinkt dat niet echt vet, dus ik moet dan bewust mn plectrum wat meer ruimte geven
Lijp eigenlijk, je oefent je helemaal lijp om die harmonics te spelen, vervolgens moet je je best doen om het niet te vaak te doen
die techniek heb ik redelijk onder de kniequote:Op vrijdag 30 december 2005 13:04 schreef Hammet het volgende:
Laatste post:
[..]
waar ik op antwoordde:
[..]
Neuh, dat lijkt me ook niet. Overigens ligt het ongetwijfeld ook wel aan de felheid van je pickups en de dikte van je snaren enzo. En het werkt bij mij altijd een stuk beter als ik (á la BBM) alles vol open hebquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:30 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
die techniek heb ik redelijk onder de knie
met die MXR ZW-44 klonken ze wel net ff wat beter, maar daar hoef ik niet persee zo'n pedaal voor aan te schaffen.
Hij blijkt idd wel ruig te zijn, maar naar sommige smaken wel heel bruut. Ik zag er trouwens eentje op marktplaats staan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik kwam de Line6 Uber Metal tegen in een folder en ben ff gaan zoeken op internet
het geluid spreekt me wel aan en hij krijgt goede reviews
filmpje
iemand ervaring met dit dingetje? hij lijkt me net wat verder gaan dan de Boss MT-2
Het is ook wel fijn om eens wat af te wisselen! Hoe meer diversiteit in je gitaren, hoe beter vind ik!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:29 schreef Even het volgende:
*Les Paul nu echt helemaal het einde vind![]()
Het speelt echt anders op mn Les Paul dan op mn IbanezIk hoop alleen niet dat ik mn ibanez nu te weinig ga gebruiken, dan verkoop ik em en spaar voor een echte Gibson
Ik heb de Cube 30, ik heb niet zo heel lang geleden de Behringer X V-Amp erbij genomen en ik moet zeggen dat dat wel degelijk een meerwaarde heeftquote:Op zaterdag 31 december 2005 10:05 schreef yootje het volgende:
Ik heb een Cube 15 met ingebouwde gesimuleerde effecten, heeft het dan voor mij een meerwaarde om een (goedkoop) distortion pedaal te kopen?
Mijn versterker heeft van zichzelf al veel distortion (3 soorten), daarom zoek ik een pedaal die nog ff flink wat verder gaat, gewoon voor de kick. Ik vind het geluid van dit pedaal echt phat.quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hij blijkt idd wel ruig te zijn, maar naar sommige smaken wel heel bruut. Ik zag er trouwens eentje op marktplaats staan.
Mijn versterker (fender deville) heeft een overdrive, nog es een extra overdrive, en gebruik nog es een big muff (overdrive/sustainer) maar echt metal kan ik er niet mee spelen, heb hier nog een marshall valvestate staan (van googoodoll) maar die is wel een beetje op standje pokke herrie te draaienquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Mijn versterker heeft van zichzelf al veel distortion (3 soorten), daarom zoek ik een pedaal die nog ff flink wat verder gaat, gewoon voor de kick. Ik vind het geluid van dit pedaal echt phat.
Ik moet alleen opletten dat ik niet teveel metal ga spelen, maar ook andere stijlen onderhoudt...
quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:38 schreef NRK het volgende:
Mijn broer heeft nu ook een Randall module buizentop gekocht! Blijven super versterkers.
[afbeelding]
Yep, ik heb ervaring met LOTS.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:09 schreef Jorikjet het volgende:
poe deel 34 alweer!
ik zag in de OP lord of the strings staan. heeft iemand hier daar wel eens zijn snaren besteld?
distortions klinken altijd pas cool op een hoog volume, zal bij een cube ook wel zo zijn denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik haat die teringdistortion op de roland cubes. Clean is wel erg mooi. Ook zonde om een nieuwe amp te kopen, ik gebruik die extra watt toch nooit
(tvp)
mooi dan van de week maar wat bestellen als ik nog geld over houd vanavondquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:39 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Yep, ik heb ervaring met LOTS.
Bestel vandaag, overmorgen in huis![]()
![]()
Werkt perfect. En de prijzen zijn heel redelijk![]()
quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:18 schreef Sloavink het volgende:
Hallo daar, ik ben net nieuw hier en ook een gitarist!
Succesquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:49 schreef Svyatagor het volgende:
Iedereen een goeie jaarwisseling gewenst![]()
Ik ga weg want ik moet vanavond optreden in Amsterdam![]()
Wasburn x-series.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
welkom
wat speel je en wat voor gear?
altijd leuk om te weten
Stijlvolle paintjobquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:25 schreef Sloavink het volgende:
[afbeelding]
Die washburn om precies te zijn!
Ik ben vandaag naar een gitaarwinkel geweest, en wat effecten geprobeerd. Wahwah viel me wat tegen eigenlijk, een compressor is wel leuk. Ook phase vond ik leuk geloof ik (kan me niet alles zo goed meer herinneren).quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:46 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik heb de Cube 30, ik heb niet zo heel lang geleden de Behringer X V-Amp erbij genomen en ik moet zeggen dat dat wel degelijk een meerwaarde heeft![]()
Oké nu weet ik dat niet iedereen erover te spreken is, en al helemaal mijn buren niet, maar ik heb er schik mee![]()
Okay, bedanktquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
modeller doet iets na, en een multi effect zijn meerdere effecten in een (toch?)
ow en iedereen fijne jaarwisseling![]()
lol, dat heb ik nog altijd wanneer ik mezelf weer een nieuw liedje heb aangeleerd.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:54 schreef yootje het volgende:
ik heb hetzelfde enthousiasme als toen ik net mn gitaar had
ziet er wel rock 'n roll uitquote:Op zondag 1 januari 2006 19:20 schreef Svyatagor het volgende:
Coole gig gehad gisteren, hier wat pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het was ook zeker rock 'n rollquote:
Als ik vragen mag, hoe kom je aan zo'n pak, ik zoek zoiets al jaaaren!quote:Op maandag 2 januari 2006 08:09 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het was ook zeker rock 'n roll![]()
Hoewel het een stuk minder r &r is dat ik nu alweer lekker achter een bureau in een of ander kantorencomplex zit...![]()
Dat mag je vragenquote:Op maandag 2 januari 2006 10:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als ik vragen mag, hoe kom je aan zo'n pak, ik zoek zoiets al jaaaren!
Veel noten leren, ritmiek, etc. Met een metronoom oefenen is ook geen slecht idee.quote:Op zondag 1 januari 2006 21:17 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zat ook met de vraag hoe goed het mogelijk is solo een goede basis op basgitaar te kunnen leren spelen, omdat het instrument toch vaak op de achtergrond staat.
Kijk danke voor de info!!quote:Op maandag 2 januari 2006 10:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat mag je vragenHelaas is het niet heel makkelijk om eraan te komen:
Ik heb het op reis in Vietnam laten maken bij een kleermaker in Hoi An, een klein dorpje dat bekend is om zijn kleermakers. Kostte geloof ik 30 dollar![]()
Wil je je gitaar via je amp opnemen, of acoekstisch, of wat? ik weet er opzich wel het een en het ander vanaf daar opnemen mijn hobby is.!quote:Op maandag 2 januari 2006 18:57 schreef Djaser het volgende:
[..]
Veel noten leren, ritmiek, etc. Met een metronoom oefenen is ook geen slecht idee.
Probeer het anders hier:
Bassisten topic
Leer hier gitaar spelen! (Deel 3)
Weet iemand hier hoe je gitaar op je computer aan gesloten krijgt en dingen op kunt nemen? Ik heb er een speciaal snoertje voor en Adobe Audition software maar ik tast verder nogal in het duister.
Line 6 spider HD 75 of HD 150?????quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:35 schreef killmecesoir het volgende:
ibanez s 270, emg 81 en 85 icm de pa2...combineer die gitaar met de line 6 spider 2 top met de behringer B412s box en je hebt elk geluid wat je wil!!!
Voor de mindere herrie speel ik stratocaster icm een fender 85 versterker...
Maar line 6 is de bom!!!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:15 schreef Jorikjet het volgende:
ik via me webcam die ik op een meter afstand van me versterker zet. en het geeft wonder boven wonder nog een best redelijk geluid!
[afbeelding]
Net geprobeerd en ik heb contact, ik ga er straks eens wat uitgebreider voor zitten.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:36 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik sluit versterker btw 'gewoon' aan op mic ingang en neem dan op met 'microsoft recorder' onder bureauaccesoires--->>Entertainment.
moet je met adobe audition werken, dan neem je iets op, en dan kun je daar weer bij opnemen op een andere track terwijl je de rest hoort, is echt cuwlquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:42 schreef Djaser het volgende:
Is het ook mogelijk om tegelijkertijd af te spelen wat je opneemt?
Okay, ik kon het weten, het is een telecaster, zeik maar af!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:46 schreef Jorikjet het volgende:
wel een niet zo'n hele positieve mening over het uiterlijkgeen ervaring.
1 2 3 4 5 6 | ---9---- ---10---- ---11---- ---11---- ---9---- |
niet alles wat op een telecaster lijkt hoeft mooi te zijn hoor!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:48 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Okay, ik kon het weten, het is een telecaster, zeik maar af!![]()
![]()
oefenen tot je er bij neer valt. of je gebruikt de duim-over-de-hals truuk. dus dat je de E met je duim pakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:01 schreef cappp het volgende:
ik heb freaking moeite met barré-accoorden. Iemand tips voor mij? Bijvoorbeeld deze...
[ code verwijderd ]
Ik heb een volledig zwarte op het oog, erg mooi!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:11 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
niet alles wat op een telecaster lijkt hoeft mooi te zijn hoor!
mijn pink komt niet bij die laatste 11quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
oefenen tot je er bij neer valt. of je gebruikt de duim-over-de-hals truuk. dus dat je de E met je duim pakt.
Met een beetje hals (dus niet zo'n jaren '80 metalracemonster) en minder grote kolenschoppen dan een Hendrix gaat die truuk toch vrij rap minder worden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
oefenen tot je er bij neer valt. of je gebruikt de duim-over-de-hals truuk. dus dat je de E met je duim pakt.
Ik vermoed dat er een piëzo element in de brug zit.quote:
dan heb ik blijkbaar grote kolenschoppenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Met een beetje hals (dus niet zo'n jaren '80 metalracemonster) en minder grote kolenschoppen dan een Hendrix gaat die truuk toch vrij rap minder worden.
Oefenenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:01 schreef cappp het volgende:
ik heb freaking moeite met barré-accoorden. Iemand tips voor mij? Bijvoorbeeld deze...
[ code verwijderd ]
Met je wijsvinger een barree maken in vakje 9 (dat betekend dus je wijsvinger over alle 6 de snaren leggen en indrukken). Denk uiteraard ook aan de juiste positie van de duim van je 'akkoord-pakkende' hand, deze dient ongeveer achter vakje 10 te staan, ongeveer in het midden van de hals.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:01 schreef cappp het volgende:
[ code verwijderd ]
heb ik liever de telecousticquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb een volledig zwarte op het oog, erg mooi!
[afbeelding]
Ja, maar die schijnt kwalitatief wel weer een stuk minder te zijn (logisch, gezien het verschil in nieuwprijs / Land van herkomst!)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:15 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
heb ik liever de telecoustic
[afbeelding]
Racistquote:Op woensdag 4 januari 2006 05:22 schreef TeleluvR het volgende:
(logisch, gezien het verschil in nieuwprijs / Land van herkomst!)
Het lijkt wel neurolinguďstisch programmeren, want ik zit nu op marktplaats en gitaarmarkt ook de hele tijd stiekem te kijken naar Telesquote:Op woensdag 4 januari 2006 12:02 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Racist![]()
Hierboven trouwens drie users met een Tele in hun avatar. Is er een club opgericht?![]()
Dan ben je definitief je lidmaatschap van de Teleclub kwijtquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:08 schreef TeleluvR het volgende:
Dit gaat echt wel te ver nu. Als ik nu mijn avatar verander in een strat, doen jullie dan mee?
The horror!quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:22 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Dan ben je definitief je lidmaatschap van de Teleclub kwijt![]()
Les Paulsquote:
Kewl. Kun je dat gewoon via de fabrikant bestellen, of heb je ergens een schema vandaan getoverd?quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:07 schreef Jorikjet het volgende:
![]()
heb trouwens vanmorgen de onderdeeltjes besteld voor me fuzz factory. zo snel mogelijk inelkaar solderen! kost me 35 euro aan onderdeeltjes, terwijl het pedaaltje nieuw zo'n 250 euro kost, en een veels te kleine behuizing heeft.
[afbeelding]
de mijne krijg een kastje van 12cm x 9.4cmen een vriend van me gaat hem cool beschilderen (doet kunstacedemie)
![]()
Nou, ik heb mijn best gedaan om een flink aantal gitaren te verkopen. In de laatste helft van 2005 heb ik 6-7 gitaren verkocht. Nu is de verzameling weer redelijk te overzien.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:40 schreef Jorikjet het volgende:
poe! hoeveel gitaren heb je onderhand wel niet, en hoe betaal je dit allemaal?!
Mooiquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:18 schreef Djaser het volgende:
Zo binnenkort heb ik er ook weer een nieuwe aanwinst bij:
[afbeelding]
Ibanez AEL 40 S RVL
Ibanez maakt mooie akoestische gitaren inderdaad... Fraai!quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:18 schreef Djaser het volgende:
Zo binnenkort heb ik er ook weer een nieuwe aanwinst bij:
[afbeelding]
Ibanez AEL 40 S RVL
dat is nog niet het antwoord op hoeveel je er nu hebtquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou, ik heb mijn best gedaan om een flink aantal gitaren te verkopen. In de laatste helft van 2005 heb ik 6-7 gitaren verkocht. Nu is de verzameling weer redelijk te overzien.
Nu het kan wil ik gewoon zoveel mogelijk mijn sound zoeken. Inmiddels heb ik vrijwel alles wat ik heb willen proberen wel in handen gehad (uitgezonderd een Gibson ES-335 en een Rick360, die nog op het lijstje staan!)
Nee als ik al een gitaar avatar maak word dat van mijn Gibson SG.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Jeej! Ibanez ! (maak er snel een icon van!)
niet van de fabrikant, die is er zelfs vel tegen (logisch). ik ben zo'n schema tegen gekomen hoe je het kunt maken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Kewl. Kun je dat gewoon via de fabrikant bestellen, of heb je ergens een schema vandaan getoverd?
daar gaat het ook niet om, het gaat erom wat je er mee kan!quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
dat is nog niet het antwoord op hoeveel je er nu hebt
dat is waar, maar daarom ben ik nog wel nieuwsgierig hoeveel, en wat voor gitaren teleluvr allemaal heeftquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
daar gaat het ook niet om, het gaat erom wat je er mee kan!
niet dat ik niet aan GAS lijd![]()
2 1/4quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
dat is nog niet het antwoord op hoeveel je er nu hebt
Ook ben ook dik tevreden, maar altijd is er wel weer een nieuw geluid te ontdekken...quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef Jorikjet het volgende:
ach ik ben tevreden met me strat. wil er misschien nog ooit eens een tele bij, maar heeft geen haast -_-
ik heb het precies andersom, ik wil er een strat bijquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef Jorikjet het volgende:
ach ik ben tevreden met me strat. wil er misschien nog ooit eens een tele bij, maar heeft geen haast -_-
We zijn altijd benieuwd naar de prijs!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik heb het precies andersom, ik wil er een strat bijmaarja moet ik wel net ff het geld hebben, iemand nog belang bij een mex tele? http://zooi.guitarist.nl/Fender/
Nah als je met een leuk bod komt, tis trouwens een standaard tele, ik heb ook nog een fat vintage tele uit 94, maar die doe ik niet weg want die is heeeel vet!!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
We zijn altijd benieuwd naar de prijs!
Gek genoeg zijn de mexico teles een stuk beter dan de mexico strats, is mijn ervaring!
Wow die is vet!!! is dat ook een mex?? ruilen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:47 schreef Jorikjet het volgende:
he die lijkt wel op mijn strat
[afbeelding]
Mijn broer is nog op zoek. Misschien op zoek naar een Epi LP? Exemplarisch erg goed, maar het doet hem niks qua sound. Hij zoekt echt een Telecaster!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nah als je met een leuk bod komt, tis trouwens een standaard tele.
Pro Tone Fat Tele.. Squier toch?? andere gitarist van mun band (googoodoll) heeft er 1, spelen wel fijn, maar de klank uit de fenders is 10x beter!!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:49 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn broer is nog op zoek. Misschien op zoek naar een Epi LP? Exemplarisch erg goed, maar het doet hem niks qua sound. Hij zoekt echt een Telecaster!
Fat tele is overigens mooi. Ik heb ergens nog een Pro Tone Fat tele liggen, ook leuke gitaartjes. Humbucker bij de hals is erg bruikbaar op een tele!
squier silver series!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:49 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wow die is vet!!! is dat ook een mex?? ruilen?
quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Pro Tone Fat Tele.. Squier toch?? andere gitarist van mun band (googoodoll) heeft er 1, spelen wel fijn, maar de klank uit de fenders is 10x beter!!
Ah Kinman's, dat is wel oké. Ik was in de veronderstelling dat je het had over Fender pickups...quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:57 schreef Jorikjet het volgende:
ow teleluvr, je kent de hank marvin pickups niet, maar ze bestaat wel!
http://www.kinman.com/html/myProducts/hankMarvin.htm
maar het lijkt me sterk dat die in me gitaar zitten. staat er ergens op de pickup een naam denk je? anders schroef ik hem even open als ik hem weer thuis heb
Ik wil supergraag een Gibson ES 335 flametop en met de rest koop ik dan wel eenquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:42 schreef guitarist.nl het volgende:
ff leuk vraagje: welke gitaar(en) zou je kopen als je nu 5000¤ kreeg!!??
ik een strat uit '56 en een '62 jazzmaster
Zijn hele fijne gitaren. Mijn broer is volgens mij voor de transculent black aan t sjoppen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:02 schreef Tobbes het volgende:
Ik zit net trouwens even naar de Les Paul Supreme te kijken...
[afbeelding]
Daar heb ik ook nog wel een plekje voor
Ik ben echt verliefd op de hele Les Paul serie
quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
We zijn altijd benieuwd naar de prijs!
Dat redt je al niet eens van van 5000 euro!quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:42 schreef guitarist.nl het volgende:
Mogelijk, maar het gaat me om de kleur. Ik zie ze altijd in zwart of in sunburst.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:42 schreef TeleluvR het volgende:
Is toch gewoon een standaard-uitvoering van de 330/360?
OK komt ie. Dit zijn grofweg de meest voorkomende modellen:quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:17 schreef Svyatagor het volgende:
Kan iemand hier me niet even een crashcourse telecasters geven?
Doe jezelf een lol en probeer de Ibanez gitaren in die prijsklasse eens uit. Bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:23 schreef Tobbes het volgende:
Ik heb op het moment 3 elektrische gitaren en ik zou graag een acoustische willen. Probleem is echter dat ik nu even niet zoveel geld te besteden heb, ongeveer 200 euro. Wat raden jullie aan? Een nieuwe voor 200 of een gebruikte? En welke types onderscheiden zich in deze prijsklasse.
Er zijn eigenlijk maar 2 voorwaarden:
Dat ie vrij groot is.
Dat ie zonder al teveel gezeik semi-acoustisch gemaakt kan worden.
Tof, dit is inderdaad wat ik bedoelde!quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:05 schreef BUG80 het volgende:
[..]
OK komt ie. Dit zijn grofweg de meest voorkomende modellen:
[afbeelding]
Dit is de meest voorkomende vorm: de Tele met twee single coils. Je kunt ze o.a. krijgen als Squier (Affinity, Standard) en als Fender (Highway1, Mexico Standard, USA). Voor rond de ¤1000 heb je al een USA.
[afbeelding]
Deze zie je ook vrij veel: de '72. Dit is een '72 Custom, je hebt ze ook met twee humbuckers ('72 Deluxe). Voor het geluid: zie bijvoorbeeld Ryan Adams, die zie ik er vaak mee.
[afbeelding]
De '72 Thinline: een tele met een semi-holle body. Erg mooie klank vind ik, wat zwaarder dan een doorsnee tele. Je hebt 'm ook met twee single coils.
En dan nog de twee paradepaardjes van Fender:
[afbeelding]
De '52 re-issue. Dit is een heruitgave van de gitaar waar het allemaal mee begonnen is. Zoeen ga ik misschien nog wel eens kopen als ik groot ben.
[afbeelding]
De USA Deluxe. Ik heb deze, maar dan met drie pickups.
Qua houtsoort heb je vaak meerdere keuzes. Ik raad je aan om gewoon eens op fender.com rond te neuzen en natuurlijk bij de gitarenwinkel!
jah dat is waar, niks voor niks dat de tele met een humbucker ook wel de 'fat' tele wordt genoemtquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tof, dit is inderdaad wat ik bedoelde!![]()
En geldt voor Teles ook het verschil dat single coils wat scherper en dunner klinken, en humbuckers wat vetter en doffer? En welke geeft de beste twang?
ik zou het niet weten eerlijk gezegd... een goede versterker misschienquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:42 schreef guitarist.nl het volgende:
ow voor een fender 57 twinamp heb ik ook nog wel ruimte, kosten slechts 2999 dollar nieuw, of een marshall bluesbreakerquote:Op donderdag 5 januari 2006 13:49 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
ik zou het niet weten eerlijk gezegd... een goede versterker misschien
zoals.. ? pedaaltjes vind ik niet echt noodzakelijk, maar als ik dan toch moest kiezen, wil ik nog wel een echte oude tubescreamer, en een echte oude big muffquote:Op donderdag 5 januari 2006 14:06 schreef Jorikjet het volgende:
yes en een paar vette pedaaltjes
ja ik kan echt niet geloven dat vroeger alles beter was, ze gaan toch niet een product doorontwikkelen om het slechter te maken? en vroeger maakte ze ook heus wel fouten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:40 schreef Hammet het volgende:
Waarom een echte oude? Ben jij zo iemand die alles beter vindt, enkel omdat het oud is??
Af en toe wil de productiekwaliteit van vroeger nog wel beter zijn dan de huidige spullen. Vaak omdat een merk dan nog een naam moet vestigen ofdat dingen nog met de hand gebeurden. Maar je hebt gelijk, het is een beetje een regel geworden en dat is niet altijd terecht!quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:40 schreef Hammet het volgende:
Waarom een echte oude? Ben jij zo iemand die alles beter vindt, enkel omdat het oud is??
Wat een extreem trieste gast.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:51 schreef BUG80 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon nieuw spul kopen en dat vervolgens gecontroleerd met een schroevendraaier te lijf gaan, dan is het net oud! Maar dat is een andere discussie![]()
[afbeelding]
Read & weep: Bravewood guitars
Een nieuwe dus...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:10 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Doe jezelf een lol en probeer de Ibanez gitaren in die prijsklasse eens uit. Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
AW40NT, ¤239 bij feedback
[afbeelding]
PF60SCEnt, ¤179 bij feedback (deze heeft al elektronica, zelfs)
Blijf in elk geval uit de buurt van Fender in die klasse en ook Dean ben ik niet zo'n fan van.
Dat kan ook hoor, niks mis mee. Hier kon ik toevallig zo de prijs van opzoeken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:05 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Een nieuwe dus...
waarom geen 2de hands. Wat zijn hier - uit ervaring gebleken- voor en nadelen van?
Mijn broer heeft zijn Antigua te koop!quote:Op donderdag 5 januari 2006 23:47 schreef guitarist.nl het volgende:
iemand nog een leuke strat te koop ?
¤ ?? ow en hij zocht nog een tele toch ??quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn broer heeft zijn Antigua te koop!![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Telecaster is zooooo iel en breekbaar, geef mij maar een Les Paul
Waarom zie ik alleen maar telecasters in dit topique?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:14 schreef guitarist.nl het volgende:
ik denk dat de tele een steverigeplank is dan de lp!!
whehe omdat tele's goede gitaren zijn die tegen stootje kunnen, zitten trouwens wel wat lui bij met een lpquote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Waarom zie ik alleen maar telecasters in dit topique?
Ben je met een telecaster geeindigd omdat je de sound gewoon lekker vond klinken, of omdat je een bepaalde artiest had die je beinvloedde?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
whehe omdat tele's goede gitaren zijn die tegen stootje kunnen, zitten trouwens wel wat lui bij met een lp![]()
nieuwe band en de gitarist daarvan had een tele, echt heerlijk, maar ik wil er nu een strat bij omdat ik leadgitarist ben en soms heel hoog beetje met mun vingers in de knel komquote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ben je met een telecaster geeindigd omdat je de sound gewoon lekker vond klinken, of omdat je een bepaalde artiest had die je beinvloedde?
Ik weet het wel zeker!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:14 schreef guitarist.nl het volgende:
ik denk dat de tele een steverigeplank is dan de lp!!
Veel... ¤ 995,-quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:47 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
¤ ?? ow en hij zocht nog een tele toch ??misschien ga ik toch mijn 'fat' tele wegdoen
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 02:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
whehe omdat tele's goede gitaren zijn die tegen stootje kunnen, zitten trouwens wel wat lui bij met een lp![]()
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb gisteren mijn lp eens even helemaal gepoetst, nieuwe snaren enzo, hij speelt en klinkt weer geweldig![]()
Voor het evenwicht:
[afbeelding]
![]()
edit: dat is dus niet mijn exemplaar hč, zo goed kan ik ook weer niet poetsen![]()
ik wou net gaan posten dat ik hem er nog best wel mooi uit vind zienquote:edit: dat is dus niet mijn exemplaar hč, zo goed kan ik ook weer niet poetsen![]()
ik zei toch al op msn dat ik wel een keer wou jammenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:57 schreef dazzled het volgende:
Gegroet.
Deze drummer zoekt nog mensen die een band willen beginnen of willen starten in de regio van meppel, zwolle of hoogeveen.
van britpop tot aan hardcoremetal, (double bass aanwezig)
Mail maar ofzo
Dazzlednl@yahoo.com
quote:
Hoe heet dat spul? Ik hou wel van een beetje een blinbling-LPquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik wou net gaan posten dat ik hem er nog best wel mooi uit vind zien
ik heb trouwens speciaal poetsmiddel en daarmee kun je hem wel zo mooi krijgen
Mooie gitaar!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb gisteren mijn lp eens even helemaal gepoetst, nieuwe snaren enzo, hij speelt en klinkt weer geweldig![]()
Voor het evenwicht:
[afbeelding]
![]()
edit: dat is dus niet mijn exemplaar hč, zo goed kan ik ook weer niet poetsen![]()
lees de editquote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:32 schreef Dragman het volgende:
[..]
Mooie gitaar!
Maar zie ik het goed dat je het kaartje er nog aan hebt hangen?
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
ik heb trouwens speciaal poetsmiddel en daarmee kun je hem wel zo mooi krijgen
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hoe heet dat spul? Ik hou wel van een beetje een blinbling-LP![]()
Het slijten van frets is volgens mij niet een heel groot probleem. IK ken iig niemand die z'n frets heeft moeten (laten) vervangen. Dat duurt dus wel een tijdjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:05 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
so... sinds een half jaar weer eens een keer les gehad![]()
op kamers zitten heeft nadelen
maar ik heb niet stil gezeten en dat heeft ie gemerkt
ff wat anders:
Mijn lage E snaar loopt aan op de eerste fret (en soms ook bij hoge tonen), maar hij is voordat ik 'm had gekocht helemaal afgesteld en alles. Mijn leraar zegt dat ik het niet moet veranderen, omdat dan waarschijnlijk de actie van alle snaren omhoog moet en dat ie dan minder lekker zal spelen. De winkel zal het ook niet over het hoofd hebben gezien neem ik aan... Een nadeel is wel dat mn fret sneller zal slijten.
Hoe snel slijt een fret? Opzich is het niet heel erg dat ie aanloopt en ik houd niet van te hoge acties... Gewoon laten doen of gaat me dat veel geld kosten als mn fret slijt?
o ik zit ook helemaal niet op te lettenquote:
Net nu ik geen geld hebquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[TK] Mexican 'fat' Telecaster bj '94
Zonde hoor!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:13 schreef guitarist.nl het volgende:
[TK] Mexican 'fat' Telecaster bj '94
omdat de versterker waanschijnlijk met presets werkt, moet je eerst opslaan en dan onthoud hij hetquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:57 schreef morgane het volgende:
heeft iemand toevallig een Line 6 (evt. Spider 2) versterker? Ik heb namelijk een probleempje. Als ik de versterker aanzet met de beide effectknopjes (phaser en echo) uitgeschakeld, zit er tóch nog echo op als 'ie op clean staat. Oftewel: zodra ik m'n versterker aanzet staat 'ie meteen op clean mét echo enzo. Ik moet de beide knopjes dan eerst helemaal open en weer dicht draaien, dan is het weg. Maar zodra ik dus vanuit crunch, metal of insane naar clean switch, zit er wéér echo op, ook als de beide knopjes dichtgedraaid staan. Heeft iemand anders hier ook last van/een idee waar het aan kan liggen?
ehm juist voor de body ;')quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:29 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Net nu ik geen geld heb![]()
Is die gloss trouwens ook geschikt voor de body, of alleen voor de hardware??
Ik weet niet of er mensen hier zitten met wat extra kennis over '79 Fenders? Laat je gedachten eens gaan over deze gitaar! De gitaar is origineel, maar de kleur vind ik niet/nauwelijks terug op google!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Mijn broer heeft zijn Antigua te koop!![]()
toen ik mijn telecaster 1 dag had schoot de band los viel op mijn wah pedaal en een hele hap uit de lak dus die putjes vallen nog best mee, eerste tekenen van een echte rock 'n roll gitaarquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:17 schreef Even het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee![]()
![]()
Nu al 2 butsjes (putjes, hoe je het ook noemt) in mn week oude Les Paultje...![]()
Van de eerste weet ik niet hoe t komt (), maar die tweede stootte ik tegen mn versterker aan toen ik em uit zn standaard pakte
![]()
Oow ja en nog een week dan moet ik voor het eerst optreden voor 500 man op school:{
*Nu al nerveus is![]()
Maar ik ben echt zo'n dingen net houd freak, ik werd ook helemaal gek toen mn iPod de eerste krasjes vertoondequote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:21 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
toen ik mijn telecaster 1 dag had schoot de band los viel op mijn wah pedaal en een hele hap uit de lak dus die putjes vallen nog best mee, eerste tekenen van een echte rock 'n roll gitaar
beetje bijgekleurd met zwart
[afbeelding]
whehehe hij lijkt net opgeblazen!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik weet niet of er mensen hier zitten met wat extra kennis over '79 Fenders? Laat je gedachten eens gaan over deze gitaar! De gitaar is origineel, maar de kleur vind ik niet/nauwelijks terug op google!
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind hem juist wel cuwlquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:28 schreef googoodoll het volgende:
[..]
whehehe hij lijkt net opgeblazen!
op marktplaats heb je soms voor 50 ¤ wel een electrische beginners gitaar met versterker!! vooral doen!! gitaarspelen is echt leukquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:33 schreef mrkanarie het volgende:
Mensen,
Ik heb een vraagje. Ik wil ook beginnen met gitaarspelen (tja, ik weet het; maar beter laat dan nooit), maar waar en wat voor een gitaar zou ik kunnen kopen? Ik hoorde dat je als beginner primma een gitaar van 50 kunt kopen om wat te oefenen, maar is dit wat? En waar zou ik die kunnen kopen?
Bvd.
mja, maar ik heb volgens mij ook ergens ooit eens in een ver verleden gehoord dat het makkelijker is om met een akoestische te beginnen?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
op marktplaats heb je soms voor 50 ¤ wel een electrische beginners gitaar met versterker!! vooral doen!! gitaarspelen is echt leuk
maakt niks uit, ik ben electrisch begonnen, op zown setje van de wehkampquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:55 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
mja, maar ik heb volgens mij ook ergens ooit eens in een ver verleden gehoord dat het makkelijker is om met een akoestische te beginnen?
Ik heb Fripp 1 keer op Arrow gezien en daar vond ik hem ontzettend tegenvallen. Alleen maar textures en maar in de donkerte aan z'n eventides draaien. Gelukkig heb ik op de plaat wel betere dingen van hem gehoord!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:32 schreef Litpho het volgende:
Voor Robert Fripp fans: Robert Fripp's nieuwe project: Sometimes Bill Gates Smiles.
Hij had op Arrow ook niks te zoeken, maar de man heeft briljante dingen gedaan in het verleden en ik vond een crosspost in het gitaartopic de moeite, zelfs als het niet ieders smaak is.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:30 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik heb Fripp 1 keer op Arrow gezien en daar vond ik hem ontzettend tegenvallen. Alleen maar textures en maar in de donkerte aan z'n eventides draaien. Gelukkig heb ik op de plaat wel betere dingen van hem gehoord!
Eerste beschadigingen zijn altijd heel kut. Daarna boeit inderdaad niet zo meer.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:27 schreef Even het volgende:
[..]
Maar ik ben echt zo'n dingen net houd freak, ik werd ook helemaal gek toen mn iPod de eerste krasjes vertoondenu ist 1 grote kras
![]()
Die dingen wennen wel maar t blijft kut![]()
Inderdaad, de eerste beschadiging is zo waardeloos...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:20 schreef Hammet het volgende:
[..]
Eerste beschadigingen zijn altijd heel kut. Daarna boeit inderdaad niet zo meer.
Ja, die heb ik al een tijdje liggen. Erg prettig om makkelijk even snel wat op te nemen, alhoewel ik mijn Vox daar momenteel meer voor gebruik.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:54 schreef TeleluvR het volgende:
Zijn er hier mensen met ervaringen met de Guitarport van Line6?
Mijn probleem is dat ik mijn versterker niet echt lekker open kan gooien. De guitarport lijkt me een uitkomst om eens lekker te klungelen met versterkersims en wat opname-mogelijkheden!
[afbeelding]
Aanrader dus, als ik het goed begrijp (geld voor een Vox heb ik niet en dan is mijn probleem niet opgelost!)quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, die heb ik al een tijdje liggen. Erg prettig om makkelijk even snel wat op te nemen, alhoewel ik mijn Vox daar momenteel meer voor gebruik.
Prima geluid, alhoewel als je het geld er voor over hebt ik eerder naar de Native Instruments Guitar Rig zou kijjken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Aanrader dus, als ik het goed begrijp (geld voor een Vox heb ik niet en dan is mijn probleem niet opgelost!)
Ik heb op zich wel interesse in de eenvoud van de guitarport, dus ik denk dat ik daar maar voor ga!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Prima geluid, alhoewel als je het geld er voor over hebt ik eerder naar de Native Instruments Guitar Rig zou kijjken.
Volslagen ten onrechte. Je krijgt in Cubase een Guitarport stereokanaal erbij als extra mogelijke inputs, Logic heb ik niet geprobeerd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
Maar je kunt met de Guitarport toch alleen maar opnemen met de meegeleverde Line6-software, dus niet in Cubase of Logic ofzo? Of vergis ik me dan?Is me ooit verteld in een gitaarwinkel...
Logic ook...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Volslagen ten onrechte. Je krijgt in Cubase een Guitarport stereokanaal erbij als extra mogelijke inputs, Logic heb ik niet geprobeerd.
Nou, dan was het dus gelul van een verkoper die niet wist waar hij het over had. News at 11.quote:
Ja, dat wel, maar je hoeft dus gelukkig niet in Guitarport wavjes op te nemen en die weer te importeren in Cubase/Logic.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:00 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, je moet het Guitarport programma dus wel ook op de achtergrond blijven draaien om op te nemen.
die slagplaat is echt lelijk helaas. wel cool dat de verf zo gebroken isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik weet niet of er mensen hier zitten met wat extra kennis over '79 Fenders? Laat je gedachten eens gaan over deze gitaar! De gitaar is origineel, maar de kleur vind ik niet/nauwelijks terug op google!
[afbeelding]
[afbeelding]
Feedback (http://www.feedback.nl) heeft heel redelijke westerngitaren vanaf ą E 60. En als je dat te ruw voor je handen vind (als je net begint met gitaar spelen heb je nog geen eelt op je vingers en dan kunnen de snaren nogal eens "snijden" in je vingers) kan je ook kijken naar een klassiek model.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:33 schreef mrkanarie het volgende:
Mensen,
Ik heb een vraagje. Ik wil ook beginnen met gitaarspelen (tja, ik weet het; maar beter laat dan nooit), maar waar en wat voor een gitaar zou ik kunnen kopen? Ik hoorde dat je als beginner primma een gitaar van 50 kunt kopen om wat te oefenen, maar is dit wat? En waar zou ik die kunnen kopen?
Bvd.
De eeuwig durende Fender vs. Gibson vete?quote:
ja dat snapte ik dan nog nét, maar ik krijg het met de handleiding erbij nog niet eens voor elkaarquote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
omdat de versterker waanschijnlijk met presets werkt, moet je eerst opslaan en dan onthoud hij het
nee hij speelt ltd espquote:Op zondag 8 januari 2006 10:34 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De eeuwig durende Fender vs. Gibson vete?
Dan mag hij helemaal niet oordelen. Laat em eerst maar eens op een gitaar gaan spelen..quote:
Nog es een oerlelijke ookquote:Op zondag 8 januari 2006 13:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dan mag hij helemaal niet oordelen. Laat em eerst maar eens op een gitaar gaan spelen..![]()
Beetje te pimp ook...quote:Op zondag 8 januari 2006 13:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nog es een oerlelijke ook[afbeelding]
Is al 275 geboden, wat is jouw goedkope prijs dan?quote:Op zondag 8 januari 2006 13:57 schreef guitarist.nl het volgende:
hier nog mensen die een goedkope mexikaanse telecaster zoeken ??
ADVERTENTIE
hmmz, nah ik denk dat het niet alleen een hele goede beginners gitaar is, maar ook nog wel voor de iets gevorderde gitaristquote:Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef mrkanarie het volgende:
Klikje
Is dit een beetje een goede beginnersgitaar?
IDD !!quote:Op zondag 8 januari 2006 14:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LTD > je moeder
met een snor?quote:Op zondag 8 januari 2006 14:55 schreef NASDAQbastardo het volgende:
LTD > je moeder
quote:Op zondag 8 januari 2006 16:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heeft iemand ervaring met dit prachtige gitaartje?
[[url=http://jimosity.tzo.com/Gear/Collection/Ibanez-RG565_3.jpg[/url]]
't is een Ibanez RG565, en weet iemand wat ;ie kost?
Edit: m'n URL-ding doet 't niet
Er staan wat haakjes teveel.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
oeps:@
Dat is nou een mooie ibanez!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
http://jimosity.tzo.com/Gear/Collection/Ibanez-RG565_3.jpg
thank you...quote:Op zondag 8 januari 2006 16:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
http://jimosity.tzo.com/Gear/Collection/Ibanez-RG565_3.jpg
Weet je een type?quote:Op zondag 8 januari 2006 16:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Prachtige gitaar...weet iemand wat 'ie kost?
Nee, maar ik weet dat ik die van dat plaatje wilquote:
Nee, het type van de gitaar (typenummer, typenaam)quote:Op zondag 8 januari 2006 16:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet dat ik die van dat plaatje wil
Of bedoel je 't type in de manier van wat ik ermee wil spelen?:@
Enige wat ik ervan weet is dat het een Ibanez RG565 is..quote:Op zondag 8 januari 2006 16:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, het type van de gitaar (typenummer, typenaam)
Dat volstaat!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Enige wat ik ervan weet is dat het een Ibanez RG565 is..
Nee man, ik laat er een vette doodskop of een draak ofzo op makenquote:
Ik hou niet zo van 2e hands...spaar liever door voor 'n helemaal nieuwequote:Op zondag 8 januari 2006 16:25 schreef TeleluvR het volgende:
http://cgi.ebay.com/Ibane(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
Nieuw kan ik ze zo gauw niet vinden, is het model nog wel in productie!quote:Op zondag 8 januari 2006 16:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van 2e hands...spaar liever door voor 'n helemaal nieuwe![]()
Ik zal van de week eens een bezoekje brengen aan m'n gitaarboerquote:Op zondag 8 januari 2006 16:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nieuw kan ik ze zo gauw niet vinden, is het model nog wel in productie!
Mjahquote:Op zondag 8 januari 2006 18:45 schreef Fatality het volgende:
of met de hand aanslaan.. of je dempt ze met een vinger van je rechterhand, linkerhand dus
Gewoon fingerstyle doen inderdaad (of desnoods hybrid als je met alle geweld je plectrum wil vasthouden).quote:
Alle powertabs staan nu op ultimate-guitar.comquote:Op zondag 8 januari 2006 15:19 schreef Fatality het volgende:
JA wolla,
Weet iemadn nog goede sites met POWERTABBLATURERES?
Vreselijk he!quote:Op zondag 8 januari 2006 20:43 schreef Tobbes het volgende:
[[url=
http://www.maxguitar.nl/instore/electrics/airscreamer.jpg
]afbeelding[/url]]
Ja wie koopt zoiets?quote:
Ik heb erop gespeeld bij Musik Produktiv en ik moet zeggen, het is best geinig! Hij klinkt nog redelijk ook. Jammer dat de "feel" die die heeft zeer zlecht is en het gewoon ethisch niet verantwoord is op zo'n ding te spelen...quote:
Om maar te zwijgen over of het esthetisch verantwoord isquote:Op zondag 8 januari 2006 20:53 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik heb erop gespeeld bij Musik Produktiv en ik moet zeggen, het is best geinig! Hij klinkt nog redelijk ook. Jammer dat de "feel" die die heeft zeer zlecht is en het gewoon ethisch niet verantwoord is op zo'n ding te spelen...
Zou wel heel fout zijn!quote:Op zondag 8 januari 2006 22:24 schreef guitarist.nl het volgende:
Muziek - Meet! <- ook gelijk maar gitaristen meeting ??
i.p.v platenwinkels plunderen, dan maar de gitaarwinkels leegkopen?quote:Op zondag 8 januari 2006 22:24 schreef guitarist.nl het volgende:
Muziek - Meet! <- ook gelijk maar gitaristen meeting ??
Feedback laten zweten...quote:Op maandag 9 januari 2006 07:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
i.p.v platenwinkels plunderen, dan maar de gitaarwinkels leegkopen?![]()
Storm je zo'n gitaarwinkel binnen met 40 man ofzo![]()
Hops, aan de koffie...quote:Op maandag 9 januari 2006 07:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
gheghe, doen?
(goeiemorgen trouwens)
Lijkt me juist heel grappigquote:Op maandag 9 januari 2006 07:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hops, aan de koffie...
Zou wel heel fout zijn!
Zo, nou, ik heb dat wel nodig, deze ochtend...quote:Op maandag 9 januari 2006 07:12 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Lijkt me juist heel grappig![]()
22 zwart, 12 met suiker, en 8 met melk en suiker graag!![]()
mja, ik ook...ik sliep echt bagger slechtquote:Op maandag 9 januari 2006 07:12 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zo, nou, ik heb dat wel nodig, deze ochtend...![]()
Man, ik zit al vanaf 6:30 op mijn stageplek... 5:30 op... pfffquote:Op maandag 9 januari 2006 07:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
mja, ik ook...ik sliep echt bagger slecht![]()
en ik moet zo nog naar school ook(om 8 uur
)
(Maar dat boeit niet op een Gitaristentopic)
*heeft meelij met TeleluvR*quote:Op maandag 9 januari 2006 07:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Man, ik zit al vanaf 6:30 op mijn stageplek... 5:30 op... pfff
Ja, blijkbaar. Ach, op zich ook wel lekker, dan nok ik vanmiddag ook lekker rond 15:00 af...quote:Op maandag 9 januari 2006 07:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
*heeft meelij met TeleluvR*![]()
dan heb ik 't toch wel goed voor elkaar eigenlijk?![]()
Hehe...ik moet om 09:10 beginnen...ben om 13:15 weer klaarquote:Op maandag 9 januari 2006 07:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar. Ach, op zich ook wel lekker, dan nok ik vanmiddag ook lekker rond 15:00 af...
Daarna nog lekker even gitaarpingelen...![]()
Damn, je hebt inderdaad maar medelijden met me te hebben!!!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:22 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hehe...ik moet om 09:10 beginnen...ben om 13:15 weer klaar![]()
Daarna natuurlijk ook weer gitaartje spelen![]()
is goed hoorquote:Op maandag 9 januari 2006 07:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Damn, je hebt inderdaad maar medelijden met me te hebben!!!![]()
Die Ibanez die ik gisteren postte, dat ding is ook leuk, maar ik heb de prijs gevonden...en je betaald zeg maar 250 Britse Pond voor een 2e hands dingquote:Op maandag 9 januari 2006 07:28 schreef TeleluvR het volgende:
Daar kan ik heel kort over zijn: Telecaster.
Maar anderzijds, houd gewoon marktplaats e.d. in de gaten voor leuke koopjes. Een gitaar is nog leuker als je deze hebt gekocht als koopje! (Of dacht je dat ik alle gitaren voor de volle mep gekocht heb!)
Ook belangrijk is natuurlijk je budget!
Tsja, ik ben niet zo into ibanez, er zijn mensen die je daar beter en meer over in kunnen lichten... Persoonlijk vond ik die zwarte JEM die laatst op marktplaats.nl stond wel mooi, vroeg geloof ik iets van 850 ervoor, niet heel veel, lijk me zo!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:30 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die Ibanez die ik gisteren postte, dat ding is ook leuk, maar ik heb de prijs gevonden...en je betaald zeg maar 250 Britse Pond voor een 2e hands ding.. .maar ik zit wel te denken aan Ibanez...voor de looks, en die dingen spelen lekker
Wel als je 17 bent, en niet teveel geld hebtquote:Op maandag 9 januari 2006 07:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tsja, ik ben niet zo into ibanez, er zijn mensen die je daar beter en meer over in kunnen lichten... Persoonlijk vond ik die zwarte JEM die laatst op marktplaats.nl stond wel mooi, vroeg geloof ik iets van 850 ervoor, niet heel veel, lijk me zo!
Nou vooruit, het valt mee, 700 euro!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wel als je 17 bent, en niet teveel geld hebt
Hij is donders mooiquote:Op maandag 9 januari 2006 07:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nou vooruit, het valt mee, 700 euro!
Koopje!
Okay, op naar het volgende topic... Laten we de volgende post houden voor een verwijzing naar een nieuwe, dan maak ik er ff één!quote:Op maandag 9 januari 2006 07:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hij is donders mooi...alleen te duur vrees ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |