abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33726141
En gelukkig nieuwjaar allemaal natuurlijk
pi_33726213
maarja drummers hebben ook niet zoveel over te praten, met gitaren heb je met veel meer dingen te maken, gitaren effecten versterkers etc etc
PS4 online: micro_nl
pi_33726987
www.drumforum.nl en www.pearldrummersforum.com wordt anders flink bestormd met posts..
pi_33727489
nou dan bedenken we toch iets om te praten?
stelling:

Elektronische drums zijn veel handiger en fijner dan akoestiche drums.
of
Het in onzin om 150 euro aan geluidsdempers uit te geven (ook wel otoplastieken genoemd).
of
Twee basdrums is gaver dan een dubbelpedaal.
of
Rudiments oefenen is tijdverspilling.

kom maar op met die discussies

en nee ik ben het niet overal mee eens
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33729317
Drummers hebben een volledig eigen drukbezocht forum
pi_33740387
Vandaag wederom een pakketje binnengehad

Dit keer:
- Aquarian Texture Coated 12" (Voor mn snare)
- Aquarian Classic Clear snare side 12"

Kan ik iig ff vooruit met mn snarevellen
  donderdag 5 januari 2006 @ 20:06:12 #107
46998 Duder
strolling along
pi_33740900
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 14:02 schreef crossover het volgende:
nou dan bedenken we toch iets om te praten?
stelling:

Het vervoeren e.d van electronische drums is natuurlijk wel gemakkelijker, maar electrische drums zullen het nooit halen bij het geluid van akoestische drums
of
Het in onzin om 150 euro aan geluidsdempers uit te geven (ook wel otoplastieken genoemd).

Ik speel gewoon zonder dempers, moeten de buren maar niet zeiken
of

Ik vind sowieso dubble-bass niet vet
of

Ja
kom maar op met die discussies

en nee ik ben het niet overal mee eens

dat vind ik ervan
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
pi_33742569
whehe no way dat rudiments tijdverspilling zijn! je leert er echt veel meer ingewikkelde ritmes door en je kan erg gave breaks maken!
en met geluidsdempers bedoel ik die dingen die je in je oor doet...

btw, veel elektronische drums hebben een heel arsenaal aan soorten geluiden, waarvan de kwaliteit toch erg goed is.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:49:10 #109
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_33750176

Handiger: Ja (neemt minder ruimte in beslag)
Fijner: Nee, vooral de bekkens spelen heel anders, ik vind het veel minder fijn.

Je kunt geen geld genoeg uitgeven om je oren te sparen, ik vind zelf 150 euro erg weinig om over 10/20 jaar nog steeds fatsoenlijk te kunnen horen.
Ik heb het pas sinds een jaar of 2,3 maar ik zou willen dat ik ze eerder had gekocht.

Volgens mij is een tweede bassdrum compleet nutteloos, tenzij je teveel geld en ruimte (ook op het podium ) hebt.

Absoluut niet, met rudiments verbeter je je techniek, en door rudiments op je drumstel te spelen creeer je erg gemakkelijk gave ritme's/break's.
Zelfs een paradiddle op je hi-hatt en snare klinkt al best gaaf (en voor leken erg moeilijk ).

[ Bericht 9% gewijzigd door BOKA op 05-01-2006 23:51:33 (verkeerd gelezen) ]
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  donderdag 5 januari 2006 @ 23:56:32 #110
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_33750433
http://www.vicfirth.com/education/rudiments.html Is trouwens een erg mooie en goede site; met video's, mp3's en pdf bestanden voor alle rudiments.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:11:05 #111
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33752604
2 bassen zijn wel onwijs gaaf als je ze als low gestemde toms gebruikt,, kkun je mooie fills mee uitvogelen.
Ik heb zelf een db pedaal,, gebruikte hem alleen niet in de muziek die we maakte,, naja, ben op zoek naar een nieuwe band dus mischien in de toekomst dat ik het weer kan oppakken. of niet, ik mis hem niet in iedergeval
GOD IS A LITTLE KID WITH AN ANTFARM
pi_33752636
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:11 schreef dazzled het volgende:
2 bassen zijn wel onwijs gaaf als je ze als low gestemde toms gebruikt,, kkun je mooie fills mee uitvogelen.
Ik heb zelf een db pedaal,, gebruikte hem alleen niet in de muziek die we maakte,, naja, ben op zoek naar een nieuwe band dus mischien in de toekomst dat ik het weer kan oppakken. of niet, ik mis hem niet in iedergeval
double bass is zo 1990
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:19:55 #113
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33752794
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:12 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

double bass is zo 1990
die gitaar van je ook
pi_33752816
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:19 schreef dazzled het volgende:

[..]

die gitaar van je ook
o nee hoor de fender telecaster komt uit '52
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:22:30 #115
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33752834
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:21 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

o nee hoor de fender telecaster komt uit '52
nog erger,, toen bestond er nog niet eens 90 jaren muziek hahahaha
pi_33761387
2 bassdrums ziet er wel gaaf uit moet k zeggen, als je het veel in je muziek gebruikt is het ook nuttig, je kan namelijk 2 identieke pedalen gebruiken en zo ook dezelfde feel in de bassdrums creeren. Het nadeel van 2 bassdrums is weer dat je een extra bassdrum moet meeslepen en dat zorgt weer voor problemen, ook heb je dat je 2 bassdrums heel moeilijk hetzelfde kan laten klinken. Ik vind alleen niet dat je 2 bassdrums neer moet zetten als je ze toch niet gebruikt.

Een dubbelpedaal kan je veel makkelijker meeslepen en in je opstelling integreren, al met al is een dubbelpedaal veel praktischer in gebruik moet k zeggen. Ik speel in mijn band niet vaak met dubbel bassdrumpedaal, maar tijdens eindfills e.d. is het toch wel heel handig om te gebruiken.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:17:43 #117
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_33764893
Twee bassdrums heeft alleen maar zin als je ze allebei anders stemt of als ze een ander formaat hebben. Twee identiek klinkende bassdrums kun je namelijk prima vervangen door één dubbel pedaal.
pi_33764975
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:17 schreef BOKA het volgende:
Twee bassdrums heeft alleen maar zin als je ze allebei anders stemt of als ze een ander formaat hebben. Twee identiek klinkende bassdrums kun je namelijk prima vervangen door één dubbel pedaal.
maar ook al heb je 2 precies dezelfde bassdrums ze zullen altijd anders klinken, het lukt je nooit om ze precies hetzelfde te laten klinken
  vrijdag 6 januari 2006 @ 14:26:43 #119
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_33765196
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:20 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

maar ook al heb je 2 precies dezelfde bassdrums ze zullen altijd anders klinken, het lukt je nooit om ze precies hetzelfde te laten klinken
Das waar, maar of je dat verschil ook duidelijk hoort?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:20:25 #120
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33767165
ik hou het wel op me dubbele bass pedaal,, indien ik hem gebruik.

pfff, net me drumkit opgehaald uit oefenruimte, wat een gesjouw. bleererg
pi_33789756
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:17 schreef BOKA het volgende:
Maar dan zit je weer met de resonantie van je vel etc.
pi_33795198
Dat van die orthoplasten is gelul, die MOET je eigenlijk gewoon hebben anders ben je binnenkort doof, leuk hoor!
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_33796651
Ik heb zelf ook op maat gemaakte gehoorbescherming, ik kan echt niet meer zonder, weg me de piep in je oor na een gig
pi_33831031
idd zijn geweldig!! heb ze nog gratis ook, ik werkte in een drukkerij dus
pi_33833985
Ik heb gewoon Herriestoppers van de DA
pi_33835097
Ja ik heb ook herriestoppers maar wil wel andere. Bij herriestoppers worden bepaalde frequenties meer gefilterd dan andere, en klinkt alles heel erg dof.
pi_33837093
stemmen is trouwens kut..
ik word schijtziek van valse trommels
pi_33840200
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:33 schreef BeRightBack het volgende:
stemmen is trouwens kut..
ik word schijtziek van valse trommels
Eensch
pi_33843067
bleh ik krijg ze maar niet hoe ik wil
pi_33843586
Hoe wil je ze hebben klinken? Het ligt ook vooral aan je vellen natuurlijk. Een set betere vellen doet wonderen.
pi_33843635
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:29 schreef BeRightBack het volgende:
bleh ik krijg ze maar niet hoe ik wil
Ik ook niet, maarja ik kan ook niet stemmen
pi_33844329
Geachte slagwerker,

Wij zijn gestart met een nieuwerouderwets rock n roll bandje met de ingrediënten en de wil om een hype te ontketenen a la the strokes of Oasis in haar dagen of nog langer geleden de Beatles en de Doors, maar dan hier in Nederland. Met meer gelaadheid in de liedjes en invloeden van Bloc Party, Beatles en Kasabian. We zijn op zoek naar een type drummer die beschikt over: HET OERGEVOEL. Geboren om op die trommels te slaan, verder geen gelul, hard zuipen.

Stijl: Keith Moon van The Who, Matt Tong van Bloc Party en Paul Winter-Hart van Kula Shaker of gewoon een Ringo of Charlie Watts.

Verder dient u geen problemen te hebben met het feit erg beroemd te worden. We zijn zelf een stel jonge honden (zanger/gitarist, gitarist en bassist) van 20/21 jaar.

Mailen kan naar kleinegj@hotmail.com
pi_33845336
quote:
Op zondag 8 januari 2006 20:55 schreef WorkingClassHero_9 het volgende:
Geachte slagwerker,

Wij zijn gestart met een nieuwerouderwets rock n roll bandje met de ingrediënten en de wil om een hype te ontketenen a la the strokes of Oasis in haar dagen of nog langer geleden de Beatles en de Doors, maar dan hier in Nederland. Met meer gelaadheid in de liedjes en invloeden van Bloc Party, Beatles en Kasabian. We zijn op zoek naar een type drummer die beschikt over: HET OERGEVOEL. Geboren om op die trommels te slaan, verder geen gelul, hard zuipen.

Stijl: Keith Moon van The Who, Matt Tong van Bloc Party en Paul Winter-Hart van Kula Shaker of gewoon een Ringo of Charlie Watts.

Verder dient u geen problemen te hebben met het feit erg beroemd te worden. We zijn zelf een stel jonge honden (zanger/gitarist, gitarist en bassist) van 20/21 jaar.

Mailen kan naar kleinegj@hotmail.com
Hoi, al op muziekantenbank gekeken? En mischien is het leuk om de omgeving er bij te zetten...?
  zondag 8 januari 2006 @ 22:20:02 #135
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33848087
Kennen jullie dat nummer barry White - I'm Gonna Love You Just a Little Bit More ?

Die hihat, hoe doen ze dat? Vind het knap dat ze dat 4 minuten volhouden, constant en
en precies.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:36:26 #136
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33853686
quote:
Op zondag 8 januari 2006 22:20 schreef a-child-in-chains het volgende:
Kennen jullie dat nummer barry White - I'm Gonna Love You Just a Little Bit More ?

Die hihat, hoe doen ze dat? Vind het knap dat ze dat 4 minuten volhouden, constant en
en precies.
kwestie van doortrappen.. logisch ,
  maandag 9 januari 2006 @ 00:40:45 #137
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33853804
toontje lager - stiekem met je gedanst, daar doen ze dat ook (snelle hihat)
Ik ken echt niemand die dat kan. Niemand in beginnende bandjes enzo.
Jullie zeggen wel heel stoer dat je moet doortrappen ed. Maar kun je het ook?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33859625
Niks doortrappen, kwestie van uithoudingsvermogen. Niemand is snel in het begin, maar als je lang genoeg oefent komt die snelheid wel.
En ja, Stiekem met je gedanst zou ik vol kunnen houden.
pi_33860565
Snel drummen moet je leren ja
Wat de hihat betreft: je moet de stuitertechniek goed beheersen, zodat je je polsen niet overbelast.

Hoewel ik inmiddels vrij snel ben, zijn er nog steeds grenzen.
Neem nou Syncronicity 1 van The Police... Dat nummer is echt onnavolgbaar. Zo snel, en toch zo strak. Typisch Stewart Copeland. (en 't is dan wél de bedoeling dat je de hihat met één hand bespeelt natuurlijk.. Niet afwisselen met 2 handen )
pi_33860788
Stemmen
Hierboven postte al iemand z'n frustatie over het stemmen van je drumstel.
Volledig mee eens.
Ik krijg 't nooit voor elkaar m'n toms goed te stemmen. Ik hoor wel dat ze vals klinken, maar als ik ze dan ga stemmen, hoor ik nauwelijks verschil tussen de tonen.
Het ligt niet aan mijn gehoor overigens, ik kan een gitaar bijvoorbeeld prima op gehoor stemmen.. Maar mijn toms.. Dat is echt een nachtmerrie.

Zijn er hier mensen die er handigheid in hebben? Waar moet je op letten bij het stemmen? Zijn er bepaalde tips of truukjes?
pi_33870549
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:47 schreef webfreak het volgende:
Stemmen
Hierboven postte al iemand z'n frustatie over het stemmen van je drumstel.
Volledig mee eens.
Ik krijg 't nooit voor elkaar m'n toms goed te stemmen. Ik hoor wel dat ze vals klinken, maar als ik ze dan ga stemmen, hoor ik nauwelijks verschil tussen de tonen.
Het ligt niet aan mijn gehoor overigens, ik kan een gitaar bijvoorbeeld prima op gehoor stemmen.. Maar mijn toms.. Dat is echt een nachtmerrie.

Zijn er hier mensen die er handigheid in hebben? Waar moet je op letten bij het stemmen? Zijn er bepaalde tips of truukjes?
ik heb precies hetzelfde
pi_33870849
Valt trouwens wel mee toch bij dat nummer van Barry White?
bij degene die ik heb gedownload in ieder geval wel.
pi_33871958
quote:
Op maandag 9 januari 2006 11:37 schreef webfreak het volgende:
Snel drummen moet je leren ja
Wat de hihat betreft: je moet de stuitertechniek goed beheersen, zodat je je polsen niet overbelast.

Hoewel ik inmiddels vrij snel ben, zijn er nog steeds grenzen.
Neem nou Syncronicity 1 van The Police... Dat nummer is echt onnavolgbaar. Zo snel, en toch zo strak. Typisch Stewart Copeland. (en 't is dan wél de bedoeling dat je de hihat met één hand bespeelt natuurlijk.. Niet afwisselen met 2 handen )
Ik kan Bambix - Flippin' USA niet volhouden...Als ik dat kan dan heb ik wel een mijlpaal bereikt
  maandag 9 januari 2006 @ 20:29:32 #144
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33878658
dames en heren.

de gitaristen op fok vinden ons over het algemeen nogal een dood topic hebben..

daar kunnen we wat aan doen. (toch?)
pi_33879281
Wij drummen teminsten, we lullen er niet over, gitaristen lullen gewoon dat ze het kunnen, maar doen het niet

Relle

P.S Gitaristen, mind you own bussines svp
pi_33880092
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:40 schreef Guusie het volgende:
Wij drummen teminsten, we lullen er niet over, gitaristen lullen gewoon dat ze het kunnen, maar doen het niet

Relle

P.S Gitaristen, mind you own bussines svp
neej wij lullen over van alles van merken en types tot houtsoorten en kleuren en snaren wij hebben gewoon veer meer om over te lullen, jullie moeten gewoon de maat houden en that's all

hè casper
  maandag 9 januari 2006 @ 21:20:05 #147
122919 dazzled
Net zo makkelijk
pi_33881361
juist
pi_33881964
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:55 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

neej wij lullen over van alles van merken en types tot houtsoorten en kleuren en snaren wij hebben gewoon veer meer om over te lullen, jullie moeten gewoon de maat houden en that's all

hè casper

pi_33884405
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:31 schreef crossover het volgende:

[..]

[afbeelding]

een drummer zonder gitarist is niks, een gitarist kan wel zonder drummer, neem gewoon een drumcomputer is nog strak ook
  maandag 9 januari 2006 @ 22:18:50 #150
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_33884558
Ach, als er weer ergens een band* een drummer zoekt lachen wij het hardst. Er zijn namelijk teveel gitaristen en precies genoeg drummers.

*lees [gitarist]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')