Vorige Delenquote:Dit topic is bedoeld voor Gitaarspelend Fok!
Elke gitarist is welkom:
Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt,
jazz of metal , snel of langzaam.
Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren.
Respecteer elkaars smaak en mening.
Rock on!
waar ik op antwoordde:quote:Svyatagor:
[..]
Je bedoelt Pinch Harmonics. Volgens mij heb je geen aparte effecten nodig, behalve natuurlijk een stevige overdrive of distortion en het liefst een goeie compressor/sustainer. De techniek vereist enige oefening. Zelf sla ik gewoon heel hard aan, maar heb ik m'n plectrum zo vast dat er maar een heel klein randje plastic te zien is. Daardoor raak je de snaar bijna automatisch met je duim. Met hard aanslaan bedoel ik niet dat je een grote aanloop moet nemen met je arm :p maar gewoon hard moet plukken, eigenlijk.
quote:Hammet:
Jouw techniek is precies hetzelfde als die van mij blijkbaar. Nadeel is dat ik nu ook nogal eens ongewild harmonis heb omdat ik mn plectrum dus zo kort beet heb. Zeker bij een clean geluid klinkt dat niet echt vet, dus ik moet dan bewust mn plectrum wat meer ruimte geven
Lijp eigenlijk, je oefent je helemaal lijp om die harmonics te spelen, vervolgens moet je je best doen om het niet te vaak te doen
die techniek heb ik redelijk onder de kniequote:Op vrijdag 30 december 2005 13:04 schreef Hammet het volgende:
Laatste post:
[..]
waar ik op antwoordde:
[..]
Neuh, dat lijkt me ook niet. Overigens ligt het ongetwijfeld ook wel aan de felheid van je pickups en de dikte van je snaren enzo. En het werkt bij mij altijd een stuk beter als ik (á la BBM) alles vol open hebquote:Op vrijdag 30 december 2005 14:30 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
die techniek heb ik redelijk onder de knie
met die MXR ZW-44 klonken ze wel net ff wat beter, maar daar hoef ik niet persee zo'n pedaal voor aan te schaffen.
Hij blijkt idd wel ruig te zijn, maar naar sommige smaken wel heel bruut. Ik zag er trouwens eentje op marktplaats staan.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:13 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
ik kwam de Line6 Uber Metal tegen in een folder en ben ff gaan zoeken op internet
het geluid spreekt me wel aan en hij krijgt goede reviews
filmpje
iemand ervaring met dit dingetje? hij lijkt me net wat verder gaan dan de Boss MT-2
Het is ook wel fijn om eens wat af te wisselen! Hoe meer diversiteit in je gitaren, hoe beter vind ik!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:29 schreef Even het volgende:
*Les Paul nu echt helemaal het einde vind![]()
Het speelt echt anders op mn Les Paul dan op mn IbanezIk hoop alleen niet dat ik mn ibanez nu te weinig ga gebruiken, dan verkoop ik em en spaar voor een echte Gibson
Ik heb de Cube 30, ik heb niet zo heel lang geleden de Behringer X V-Amp erbij genomen en ik moet zeggen dat dat wel degelijk een meerwaarde heeftquote:Op zaterdag 31 december 2005 10:05 schreef yootje het volgende:
Ik heb een Cube 15 met ingebouwde gesimuleerde effecten, heeft het dan voor mij een meerwaarde om een (goedkoop) distortion pedaal te kopen?
Mijn versterker heeft van zichzelf al veel distortion (3 soorten), daarom zoek ik een pedaal die nog ff flink wat verder gaat, gewoon voor de kick. Ik vind het geluid van dit pedaal echt phat.quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:28 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hij blijkt idd wel ruig te zijn, maar naar sommige smaken wel heel bruut. Ik zag er trouwens eentje op marktplaats staan.
Mijn versterker (fender deville) heeft een overdrive, nog es een extra overdrive, en gebruik nog es een big muff (overdrive/sustainer) maar echt metal kan ik er niet mee spelen, heb hier nog een marshall valvestate staan (van googoodoll) maar die is wel een beetje op standje pokke herrie te draaienquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:51 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
Mijn versterker heeft van zichzelf al veel distortion (3 soorten), daarom zoek ik een pedaal die nog ff flink wat verder gaat, gewoon voor de kick. Ik vind het geluid van dit pedaal echt phat.
Ik moet alleen opletten dat ik niet teveel metal ga spelen, maar ook andere stijlen onderhoudt...
quote:Op zaterdag 31 december 2005 13:38 schreef NRK het volgende:
Mijn broer heeft nu ook een Randall module buizentop gekocht! Blijven super versterkers.
[afbeelding]
Yep, ik heb ervaring met LOTS.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:09 schreef Jorikjet het volgende:
poe deel 34 alweer!
ik zag in de OP lord of the strings staan. heeft iemand hier daar wel eens zijn snaren besteld?
distortions klinken altijd pas cool op een hoog volume, zal bij een cube ook wel zo zijn denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:29 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik haat die teringdistortion op de roland cubes. Clean is wel erg mooi. Ook zonde om een nieuwe amp te kopen, ik gebruik die extra watt toch nooit
(tvp)
mooi dan van de week maar wat bestellen als ik nog geld over houd vanavondquote:Op zaterdag 31 december 2005 14:39 schreef Bigfoot414 het volgende:
[..]
Yep, ik heb ervaring met LOTS.
Bestel vandaag, overmorgen in huis![]()
![]()
Werkt perfect. En de prijzen zijn heel redelijk![]()
quote:Op zaterdag 31 december 2005 14:18 schreef Sloavink het volgende:
Hallo daar, ik ben net nieuw hier en ook een gitarist!
Succesquote:Op zaterdag 31 december 2005 15:49 schreef Svyatagor het volgende:
Iedereen een goeie jaarwisseling gewenst![]()
Ik ga weg want ik moet vanavond optreden in Amsterdam![]()
Wasburn x-series.quote:Op zaterdag 31 december 2005 15:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
welkom
wat speel je en wat voor gear?
altijd leuk om te weten
Stijlvolle paintjobquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:25 schreef Sloavink het volgende:
[afbeelding]
Die washburn om precies te zijn!
Ik ben vandaag naar een gitaarwinkel geweest, en wat effecten geprobeerd. Wahwah viel me wat tegen eigenlijk, een compressor is wel leuk. Ook phase vond ik leuk geloof ik (kan me niet alles zo goed meer herinneren).quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:46 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik heb de Cube 30, ik heb niet zo heel lang geleden de Behringer X V-Amp erbij genomen en ik moet zeggen dat dat wel degelijk een meerwaarde heeft![]()
Oké nu weet ik dat niet iedereen erover te spreken is, en al helemaal mijn buren niet, maar ik heb er schik mee![]()
Okay, bedanktquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:25 schreef Jorikjet het volgende:
modeller doet iets na, en een multi effect zijn meerdere effecten in een (toch?)
ow en iedereen fijne jaarwisseling![]()
lol, dat heb ik nog altijd wanneer ik mezelf weer een nieuw liedje heb aangeleerd.quote:Op zaterdag 31 december 2005 19:54 schreef yootje het volgende:
ik heb hetzelfde enthousiasme als toen ik net mn gitaar had
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |