Welke? Er zijn er verscheidene...quote:Op woensdag 2 november 2005 16:44 schreef rashudo het volgende:
Ik ga straks eens een Chimay uitproberen. Verder is BURPen niet beleefd EUC.
Ik weet niet precies welke het was maar het was die van 9% in een fles van 75CL met een champagnekurk. Ik vond hem tegenvallen! Had er meer van verwacht, maar hij was niet vies.quote:Op donderdag 3 november 2005 01:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Welke? Er zijn er verscheidene...
Juist dat is hem. Ik vind hem een beetje te "gisterig" als je dat zo noemt. Ik vind die smaak best lekker, maar dit keer ging het iets te ver. Verder had het wel iets pittigs, wat ik niet eerder geproeft heb in een biertje.quote:Op donderdag 3 november 2005 09:00 schreef Nembrionic het volgende:
Das de Chimay Grand Reserve denk ik? Met het blauwe etiket. En een grote fles lijkt me ook?
Ja, het Kurhaus he! En Smit vis in Veghelquote:Op donderdag 3 november 2005 09:00 schreef NoSigar het volgende:
Heb je nou al iets voor een excursie in Scheveningen Euc?
zelfs al gebeurd dat, dat maakt me nog niets uit. Je staat er in een kleine keuken met veel koks om je heen die allerlei dingen an het doen zijn. Kun je vragen, vragen, vragen en nog eens vragenquote:Op donderdag 3 november 2005 10:58 schreef NoSigar het volgende:
Lekker, dagje aardappels schillen bij Cees![]()
whahahahaha, nee man. Over 10 jaar ga ik misschien eens denken aan een eigen bedrijf.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:01 schreef rashudo het volgende:
Gaaf man. Over 5 jaar sta jij daar als chefkok? En dan krijgen wij speciale FOK!Korting.
Moet je je telefoon maar op trillen hebben!quote:Op donderdag 3 november 2005 11:33 schreef karper het volgende:
euc leuk voor je!![]()
en zo vroeg smsen! ik moet gvd een avond blok draaien vanavond
Ja een Fok! Cul meeting bij Euc in de keukenquote:Op donderdag 3 november 2005 11:01 schreef rashudo het volgende:
Gaaf man. Over 5 jaar sta jij daar als chefkok? En dan krijgen wij speciale FOK!Korting.
Vergeet Simonis in de haven niet... Toch een van de meest bekende vishandels in Nederland en lekkere spullen... Kurhaus vind ik zelf behoorlijk vergane glorie, maar in Scheveningen zou ik niet direct heel veel andere dingen weten...quote:Op donderdag 3 november 2005 09:00 schreef NoSigar het volgende:
Heb je nou al iets voor een excursie in Scheveningen Euc?
We gaan naar Smit Vis en naar het Kurhaus. We zijn alleen van plan in scheveningen iets te gaan uit eten: lees: studenten waarvan de meeste geen cent te makken hebben zijn van plan om een simpel broodje ergens in scheveningen te eten. Zit er een subway of bakkerij bart in de buurt van het Kurhaus? Zit er iets in de buurt van het kurhaus? Of zijn we aangewezen op stranttenten?quote:Op donderdag 3 november 2005 21:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Vergeet Simonis in de haven niet... Toch een van de meest bekende vishandels in Nederland en lekkere spullen... Kurhaus vind ik zelf behoorlijk vergane glorie, maar in Scheveningen zou ik niet direct heel veel andere dingen weten...
Sorry, ik begreep de eerder post verkeerd. Ik kom niet heel vaak in Scheveningen en Simonis is niet echt in de buurt (daar kun je lekker ook wat eten). Maar goed, het Kurhaus is omringd door allerhande goedkope tenten volgens mij, te beginnen met Burger King... Je hebt er de promenade, etc, zal vast iets goedkoops zitten...quote:Op donderdag 3 november 2005 23:49 schreef Euc- het volgende:
[..]
We gaan naar Smit Vis en naar het Kurhaus. We zijn alleen van plan in scheveningen iets te gaan uit eten: lees: studenten waarvan de meeste geen cent te makken hebben zijn van plan om een simpel broodje ergens in scheveningen te eten. Zit er een subway of bakkerij bart in de buurt van het Kurhaus? Zit er iets in de buurt van het kurhaus? Of zijn we aangewezen op stranttenten?
pssst, Ekersrijt..... Maistro, Ken je Stad.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:59 schreef Euc- het volgende:
Oe oe! Burger King! Die hebben wij hier in het zuiden niet! (Zelfs in Eindhoven niet)
Daar gaan we dus heen!
Wtf is Ekersrijt? Ik kom 3 dagen in Eindhoven op het station, neem ik lijn 4 naar school en weer terug. En 1 dag in De Witte Tafel in de Witte Dame, en natuurlijk wel vaker in het Centrum. En daar zit er iig geen!quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:05 schreef Chielus het volgende:
[..]
pssst, Ekersrijt..... Maistro, Ken je Stad.
Een Ikea.. ???quote:Op vrijdag 4 november 2005 00:21 schreef Chielus het volgende:
EHm, das dat grote industrieterrein waar de Ikea ook is. Of wist je ook niet dat die in Eindhoven zat
Ja die Ikea ligt bijna in Son en Breugelquote:Op vrijdag 4 november 2005 00:26 schreef Euc- het volgende:
[..]
Een Ikea.. ???![]()
Zonder flauwekul, dat noem ik nou niet echt eindhoven, dat ligt helemaal buitenaf ergens
In Kerkrade zit er ook een, maar da's wel écht in het zuiden. Niet bepaald een stad voor een excursie.quote:Op donderdag 3 november 2005 23:59 schreef Euc- het volgende:
Oe oe! Burger King! Die hebben wij hier in het zuiden niet! (Zelfs in Eindhoven niet)
Daar gaan we dus heen!
Het is een test..quote:Op zaterdag 5 november 2005 15:02 schreef Euc- het volgende:
Damn man, ik al mijn moed verzameld om naar Helder te bellen, was ie net ff druk bezig en moest ik tussen 5 en half 6 terug bellen
Kan ik weer alles bijelkaar gaan schrapen
http://www.im-schiffchen.com/quote:
Heb om 10 over 5 gebeldquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:11 schreef rashudo het volgende:
[..]
Het is een test..
Als je om 5 uur belt, ben je een strebertje
Als je om half 6 belt, ben je een uitsteller
Als je om kwart over 5 belt, ben je te ongerust over de indruk die je maakt, omdat je precies de middenweg hebt gekozen.
Dus bel om 5 over 5
Ik zou daar wel eens met jou heen willenquote:Op zaterdag 5 november 2005 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://www.im-schiffchen.com/
3 sterren, één van de beste restaurants van Duitsland, en voor 110 euro een geweldig menu.
Ben benieuwd of hij op 1 staat.. maar jammer voor jou!quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:24 schreef Euc- het volgende:
Zul je zien, maandag is de bekendmaking van de lekker top 100, dat ie op 1 staat ofzo en dat dinsdag de hele dag de pers daar is, ik zie het nog wel gebeuren(niet waarschijnlijk maarja).
Hehe, eindelijk! Ik heb echt vanaf half 6 tot nu elk half uur ge-f5'dquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:24 schreef Euc- het volgende:
[..]
Heb om 10 over 5 gebeld
Maar ze hebben maandag een groot gezelschap voor de pers, en hij was helemaal gestressed ofzo, daarom kon die niet naar de telefoon komen. Ik moet dinsdag ff bellen.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:25 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ik zou daar wel eens met jou heen willen![]()
Volgens interviews met vakbladen gaat hij zeilenquote:Op zondag 6 november 2005 10:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Grappig, ik zag gisteren bij de Febo een poster hangen met wat chefkoks in hun vrije tijd eten.
Cees Helder ging voor het Febo-kroketje.![]()
Ach ja hij zal er wel goed voor betaald gekregen hebbenquote:Op zondag 6 november 2005 10:07 schreef Mini_rulez het volgende:
Grappig, ik zag gisteren bij de Febo een poster hangen met wat chefkoks in hun vrije tijd eten.
Cees Helder ging voor het Febo-kroketje.![]()
Net als die beroemde parool colomnist vermoed ik..quote:Op zondag 6 november 2005 13:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ach ja hij zal er wel goed voor betaald gekregen hebben![]()
Zo zou ik het doen. Gewoon koken, alleen niet te ver, dat doen zoveel mensen al... Maar goed, koken en kaas erover, dan de oven in. Ik zou persoonlijk ipv brie een iets betere smeltkaas gebruiken, maar brie is natuurlijk wel lekker goedkoop!quote:Op maandag 7 november 2005 13:48 schreef Koningin het volgende:
Even een vraagje, hopelijk staat het hier op de juiste plaats.
Ik heb ooit eens spruitjes gemaakt met brie erover heen uit de oven. Maar ik weet niet meer hoe ik dat heb gedaan......
Het was een recept van internet, maar ik ben het kwijt.
Zou het kunnen dat ik de spruitjes gewoon moet koken, en daarna effe in de oven met de brie erover heen??
Ik heb toevallig nog brie liggen, vandaar.quote:Op maandag 7 november 2005 15:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zo zou ik het doen. Gewoon koken, alleen niet te ver, dat doen zoveel mensen al... Maar goed, koken en kaas erover, dan de oven in. Ik zou persoonlijk ipv brie een iets betere smeltkaas gebruiken, maar brie is natuurlijk wel lekker goedkoop!
Het bedrijf waar jij werkt Euc?quote:Op maandag 7 november 2005 17:34 schreef Euc- het volgende:
Jeuj! Plaatsje 97 in de lekker top 100 dames!
Congratsquote:Op maandag 7 november 2005 17:34 schreef Euc- het volgende:
Jeuj! Plaatsje 97 in de lekker top 100 dames!
Bedankt, en Helder staat idd 3e, net als vorig jaarquote:Op maandag 7 november 2005 20:14 schreef rashudo het volgende:
[..]
CongratsEn CH staat 3e? Of kijk ik in de verkeerde lijst?
Noodles ! Waterkoker staat nu aanquote:Op donderdag 10 november 2005 01:15 schreef Mini_rulez het volgende:
Jippie, het is weer eens tijd om 's nachts door te werken.
Tips voor niet al te ongezonde midnight snacks, anyone?![]()
Was dat die ene van FOK! ?quote:Op donderdag 10 november 2005 01:35 schreef Euc- het volgende:
Heb vandaag wat meegemaakt joh, ben uitgescholden (door een gast die véél te veel gedronken had) voor bijdehandje, kut leerling van een kut bedrijf en "wie meende ik wel niet te zijn". Hij maakte ook een paar enorme rot opmerkingen richting de topkok waar ik al eens eerder mee gewerkt had. De gast bleef maar zo doorgaan, en is met knallende ruzie de deur uitgewerkt. Als je het hele verhaal wilt weten moet je mar op msn komen, dat ga ik hier niet zo neerzetten.
Je bedoelt die I-Spy dude?quote:
En heeft die gast wel betaald?quote:Op donderdag 10 november 2005 01:45 schreef rashudo het volgende:
En mag die gast nog terugkomen?
Omdat jij ongelijk hebt?quote:Op donderdag 10 november 2005 18:07 schreef Nembrionic het volgende:
Hij is niet macho, dus dat maakt me niet zoveel uitquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je echt een basiskookboek wilt hebben, moet je het Margriet kookboek hebben. Er staan niet zo veel originele of aparte recepten in, maar alle basismaaltijden die je kunt bedenken worden erin beschreven, en op een niveau dat de grootste n00b het kan maken.
Nou is Margriet misschien niet zo heel erg geschikt voor een man, beetje schadelijk voor het macho-image, maar als hij het toch moet leren...![]()
De Basics series, erg duidelijk en toch een leuk en intressant boek. Vooral de Big Book of Basics.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:20 schreef Troel het volgende:
Ik zoek nog een leuk kookboek voor mijn vriend (die zegt dat hij heel goed kan koken, maar het valt vies tegen en het duurt vooral lang). Een kookboek waar ook de basisvaardigheden instaan, als: bloemkool moet zolang koken en aardappels zolang.
Daarnaast moeten er simpele gerechten in staan en liefst ook snelle gerechten, want meneer wil eigenlijk geen tijd nemen om te koken, die pakt liever een zakje spagetterini ofzo en doet er wat water bij en heeft eenmaaltijd.
Wie o wie kan me helpen?
Euh, dat was Marie Antoin Carême, Escoffier heeft een geweldig kookboek geschrevenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:20 schreef Euc- het volgende:
Escoffier of het kookboek van Eugène Pauli. Beide worden álle klassieke technieken en gerechten uitvoerig in besproken.
Escoffier is de grondlegger van de franse keuken.
Ok, dan zeg ik het anders, één van de grondleggers van de moderne franse keuken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh, dat was Marie Antoin Carême, Escoffier heeft een geweldig kookboek geschreven
Denk je niet dat je je vriendje moet opvoeden erin dat eten iets is waar je gewoon de tijd voor moet nemen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:20 schreef Troel het volgende:
Ik zoek nog een leuk kookboek voor mijn vriend (die zegt dat hij heel goed kan koken, maar het valt vies tegen en het duurt vooral lang). Een kookboek waar ook de basisvaardigheden instaan, als: bloemkool moet zolang koken en aardappels zolang.
Daarnaast moeten er simpele gerechten in staan en liefst ook snelle gerechten, want meneer wil eigenlijk geen tijd nemen om te koken, die pakt liever een zakje spagetterini ofzo en doet er wat water bij en heeft eenmaaltijd.
Wie o wie kan me helpen?
Kinderspelquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:30 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ok, dan zeg ik het anders, één van de grondleggers van de moderne franse keuken.
Verder zou ik echt supergraag 1 van de allereerste edities van zijn boek willen hebben, in het frans. Maar zie er maar eens aan te komen
Daarmee bedoel ik ook voor een normale prijsquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kinderspel
http://dogbert.abebooks.com/servlet/SearchResults?an=escoffier&y=0&x=0&sortby=1
gewoon bestellen.
Tja, daar doe ik mijn uiterste best voor. Feit is dat hij 27 jaar thuis gewoond heeft en dat en zijn moeder en zijn vader koken eigenlijk meer een noodzakelijk kwaad vonden. Hij heeft dus ook nooit gezien dat keuken idioot leuk kan zijn, maar ik hoop dat hij dat nog wel kan zien als hij ziet met hoeveel plezier ik in de keuken sta.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Denk je niet dat je je vriendje moet opvoeden erin dat eten iets is waar je gewoon de tijd voor moet nemen?
600 dollar voor de absolute klassieker onder kookboeken in eerste druk, soit, wat verwacht je nu eigenlijk. Als je dat er niet voor over hebt is dat prima, maar waarom wil je dan een eerste druk? Moderne uitgave krijg je voor een euro of 50.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:37 schreef Euc- het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik ook voor een normale prijsZoveel heb ik er voorlopig niet voor over
Verder is het Wannee kookboek misschien wat voor die kerel
Piet, ik snap heus wel dat ik zo een prijs zal moeten betalen voor dat boek, maar ik heb het er op dit moment gewoon niet voor over, omdat er andere dingen voor gaanquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
600 dollar voor de absolute klassieker onder kookboeken in eerste druk, soit, wat verwacht je nu eigenlijk. Als je dat er niet voor over hebt is dat prima, maar waarom wil je dan een eerste druk? Moderne uitgave krijg je voor een euro of 50.
Nee, uit dit liedjequote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef Troel het volgende:
Piet, ik wou dat ik een ijsbeer was, komt dat niet uit "Ik ben een zeehond" van Huub Hangop?
Ik dacht dus deze:quote:Op zaterdag 12 november 2005 09:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, uit dit liedje
GRAUZONE, EISBÄR, een Neue Deutsche Welle Bandje uit begin jaren 80, Ooit eens vertaald voor het programma Clip Clup van Vpro kindertelevisie en gezongen door Hans Vandenburg van Gruppo Sportivo.
ahh
Klinkt erg lekker. Ik moet nog steeds een keer mijn eigen bouillon maken, maar is er nog niet van gekomen. Toch weet ik zeker dat het een keer gaat gebeurenquote:Op zaterdag 12 november 2005 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben met dit weer een lekker soepje aan het maken, om morgen een fijne zondagssoep te hebben. Ik maak een stevige runderboulion met vlees en mergknoedels.
Is toch niet zo een grote beslissing lijkt me. Zorg dat je een dag uitkiest dat je de hele middag thuis bent, 's morgens (of 's middags) haal je runderschenkels, schoongemaakte botten en een keur aan groenten (knol, wortel, prei, ui, venkel en wat jou er lekker bij lijkt). Je pinceerd de botten en schenkels, je maakt alle groenten schoon, mikt alles in de grootste pan die je hebt en laat die vollopen met water, en de rest van de middag lekker laten trekkenquote:Op zaterdag 12 november 2005 13:24 schreef rashudo het volgende:
[..]
Klinkt erg lekker. Ik moet nog steeds een keer mijn eigen bouillon maken, maar is er nog niet van gekomen. Toch weet ik zeker dat het een keer gaat gebeuren
Het is best wel een grote beslissing, als je ontzettend lui bent. Maar zoals je het omschrijft klinkt het wel erg makkelijk jaquote:Op zaterdag 12 november 2005 13:28 schreef Euc- het volgende:
[..]
Is toch niet zo een grote beslissing lijkt me. Zorg dat je een dag uitkiest dat je de hele middag thuis bent, 's morgens (of 's middags) haal je runderschenkels, schoongemaakte botten en een keur aan groenten (knol, wortel, prei, ui, venkel en wat jou er lekker bij lijkt). Je pinceerd de botten en schenkels, je maakt alle groenten schoon, mikt alles in de grootste pan die je hebt en laat die vollopen met water, en de rest van de middag lekker laten trekken
Hoe langer je hem laat trekken hoe beter, bij mij in de keuken stond altijd een grote 25 of 40 liter pan op het vuur, te pruttelen en daar ging dagelang de resten ui, vliesjes van vlees, afsnijsels van prei, etc etc in, hij stond dan net zo lang te pruttelen tot je hem nodig had.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:28 schreef Euc- het volgende:
[..]
Is toch niet zo een grote beslissing lijkt me. Zorg dat je een dag uitkiest dat je de hele middag thuis bent, 's morgens (of 's middags) haal je runderschenkels, schoongemaakte botten en een keur aan groenten (knol, wortel, prei, ui, venkel en wat jou er lekker bij lijkt). Je pinceerd de botten en schenkels, je maakt alle groenten schoon, mikt alles in de grootste pan die je hebt en laat die vollopen met water, en de rest van de middag lekker laten trekkenRest van de middag en avond laten trekken tot je naar bed gaat en dan uitzetten, af laten koelen op het fornuis, en de volgende dag verder er mee je soep maken.
Hier doen we dit nog na het slachten, dan hou je zo enorm veel over. Vervolgens zoveel mogelijk fond maken en deze invriezen...quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe langer je hem laat trekken hoe beter, bij mij in de keuken stond altijd een grote 25 of 40 liter pan op het vuur, te pruttelen en daar ging dagelang de resten ui, vliesjes van vlees, afsnijsels van prei, etc etc in, hij stond dan net zo lang te pruttelen tot je hem nodig had.
In de herfst ook met wildbotten, mijn wildsoep was beroemd.
zelf boudin maken, verse metworsten om te roken of te drogen, zult, hammen om te roken, oh boy, een grote keuken en de ruimte om zelf te slachten, mmmmm, geweldig.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier doen we dit nog na het slachten, dan hou je zo enorm veel over. Vervolgens zoveel mogelijk fond maken en deze invriezen...
Hier gaan er binnenkort weer 2 lammeren en een kalf hun laatste ritje maken. Wij zijn allemaal geen enorm boudin fans, nemen soms wel een stukje boudin blanc mee uit het zuiden, maar ik zal het niet snel zelf maken. Zult maken is wel leuk, maar we hebben dus geen varkens, ik haal soms wat bij de slager nadat hij slacht (doet ie nog zelf). Verder kan ik bij de slager zelf worsten en dergelijke maken, dus ik maak vaak aardig wat kleine lamsworstjes met verschillende ingredienten, heerlijk om 's zomers te grillen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
zelf boudin maken, verse metworsten om te roken of te drogen, zult, hammen om te roken, oh boy, een grote keuken en de ruimte om zelf te slachten, mmmmm, geweldig.
Ik zou wat dat betrefd graag twee varkentjes houden voor de slacht, nu, deze tijd de beesten paar weken voeren met eikels en tamme kastanjes, en dan eind november slachten.
Yes, dat zou een feest zijn!
quote:Op maandag 14 november 2005 19:44 schreef Euc- het volgende:
poepoe, volgende week al naar parkheuvel, spannend
Hehe dat heb ik al een paar keer gemaaktquote:
Ik heb al zo'n gesprek proberen aan te knopen met een collega van me, maar hij geeft me altijd veelste simpele instructies die dan ook mislukkenquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:55 schreef Euc- het volgende:
psssttt, zoek in een willekeurig (bij voorkeur rotterdams) telefoonboek naar de naam "Hassan" of "Ali", bel, en vraag!
'speciale saus'...dat weet iedereen tochquote:Op dinsdag 15 november 2005 23:31 schreef rashudo het volgende:
[..]
Hehe dat heb ik al een paar keer gemaakt
Er is gewoon iets ondefinieerbaars wat ik bijvoorbeeld in bijna alle turkse gerechten proef, en nee het is geen knoflookMaar ik vind het wel erg lekker. Ben gewoon nieuwsgierig of ik dat ook uit m'n eigen vingers kan laten onstaan
Ik hoor het 'm zó zeggenquote:Op woensdag 16 november 2005 00:30 schreef rashudo het volgende:
"Hey lekker achmed, hoe maak je dat nou?"
"Ja beetje paprika, beetje zout, beetje peper, is heel simpel!"
"Oh ja ok nou dan zal ik het ook maar eens proberen!"
Een erg leuk overzicht!!!quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:18 schreef Arcee het volgende:Wie hebben 't vaakst in het Culinesse à gogo-forum gepost?
001. 5824 Pietverdriet
002. 4786 Martijn_77
003. 4223 Oblivion
004. 3328 BBQ-kip
005. 2354 MissyMirjaM
006. 1638 krakkemieke
007. 1469 Euc-
008. 1251 dutch-mamma
009. 1231 shmoopy
010. 1179 zoalshetis
He je bent weer terug!!quote:Op vrijdag 18 november 2005 20:39 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ben er weer, had problemen met m'n computer....
Maar nu wel zo te zienquote:Op zaterdag 19 november 2005 08:41 schreef krakkemieke het volgende:
Sterker nog Martijn, ik kan ook nog posten!![]()
(Krakje kon eerst niet inloggen)
quote:Op vrijdag 18 november 2005 19:18 schreef Arcee het volgende:Wie hebben 't vaakst in het Culinesse à gogo-forum gepost?
001. 5824 Pietverdriet
Ja Piet je bent onverslaanbaar!!quote:
Krijgt hij nu een prijsbeker?quote:Op zaterdag 19 november 2005 10:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja Piet je bent onverslaanbaar!!![]()
quote:
Huh? Hè? Wat?quote:Op zondag 20 november 2005 02:18 schreef krakkemieke het volgende:
mag ik posten ik geef om nikse post?
Dus ga maarweg met je posten weet ik veel...
Nee, ben nu wel wakker!quote:Op zondag 20 november 2005 03:40 schreef Euc- het volgende:
Nog iemand op?
Je maakt evenveel kans als i-spy24 de vorige keerquote:Op dinsdag 22 november 2005 01:13 schreef karper het volgende:
i be back!
en me aanmelden voor mod? altijd leuk maar ik moet gevraagd worden![]()
@ Piet. Is het een Nederlands of een Duits consultants bureau?quote:Op donderdag 24 november 2005 00:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Telecommunicatie specialist bij een toonaangevend consultants bureau
quote:Op woensdag 30 november 2005 18:45 schreef Troel het volgende:
Ja, maar als ik telkens een kwart van de ingredienten af moet halen en ik begin met 1000 gram bloem, dan heb ik 2 cm kleiner 750 gram, 4 cm kleiner 500, 6 cm 250, 8 cm niks meer, 10 cm -250.
Gelukkig, ik wilde je al bijna een Troela gaan noemenquote:Of zou ik dan met kwarten van het overgebleven iets moeten rekenen? Klinkt op zich wel logischer.
Niet met kwarten, je moet telkens opnieuw de verhouding uitrekenen tussen oude en nieuwe lengte en daar de ingrediënten mee verrekenen...quote:Op woensdag 30 november 2005 18:45 schreef Troel het volgende:
Ja, maar als ik telkens een kwart van de ingredienten af moet halen en ik begin met 1000 gram bloem, dan heb ik 2 cm kleiner 750 gram, 4 cm kleiner 500, 6 cm 250, 8 cm niks meer, 10 cm -250.
Of zou ik dan met kwarten van het overgebleven iets moeten rekenen? Klinkt op zich wel logischer.
Het niveau van de PABO's is bedroevend slecht. Toch zit ik op een van de beste PABO's. Het is toch wat.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:55 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
![]()
[..]
Gelukkig, ik wilde je al bijna een Troela gaan noemen![]()
Ik moet zeker wel mijn mond houden over het niveau van de PABO's tegenwoordig he![]()
met sinterklaas zondag snert van moeder.quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:07 schreef Bluezz het volgende:
En toch doe je het nog ff Chielus
Zoals, ja, ik hou van chinees, leuke tip, en we zitten niet ver van Amstelveen, grappig in een winkelcentrum eten
De plannen voor december qua eten zijn : zaterdag a.s. eten bij vrienden.
Maar let op : Zij kan zo souschef worden wat mij betreft, dus dat belooft wat culineeeers te worden
En jij?
zie kersttopic in culquote:
ik zal eens kijken. ach lekker achterover zitten en genieten is ook leuk. doet mijn moeder ook altijd met kerst.quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:24 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt leuk, ik ga het topic ff zoeken (en verder inlezen...)
hoe culinair ik ben is dus zeker niet af te lezen aan mijn kerstdiners, ik heb namelijk helemaal niets met kerst
heb ik nog voor jou en je mannetje, dat graag wil dat je naar bed komt, ff een leuke kerstkaart tip als je ze zelf wil maken. zet erop: "prettig weekend!"quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:34 schreef Bluezz het volgende:
Ze heeft gelijk.
Ik zorgde ervoor toen de kids klein waren, dat ik gewoon werkte(verpleeghuiswerk)
Nu zie ik het als extra vrije dagen, alhoewel het nu in een weekend valt
slaap goed!quote:Op vrijdag 2 december 2005 02:44 schreef Bluezz het volgende:
Mijn mannetje zit hier nog naast me
enneh no christmastkaarten zeg... brrr![]()
Ga lekker naar Fee zeg met je rare ideeen
Truste
Ach ja Golfer je bent getrouwd en dan gebeuren dat soort dingenquote:Op vrijdag 2 december 2005 02:34 schreef golfer het volgende:
Zit mijn vrouw tegenwoordig hier te slowen i.p.v. naar bed te gaan.
Mmmm, klint niet goed Karper. Beterschapquote:Op vrijdag 2 december 2005 14:28 schreef karper het volgende:
hier en berichtje van karper ik kom net uit het ziekenhuis zondag opgenomen met hoofdpijn en verdwaald
maar ben over paar daagjes weer terug
Wordt maar weer snel beter. En verdwaald, dat klinkt eng.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:28 schreef karper het volgende:
hier en berichtje van karper ik kom net uit het ziekenhuis zondag opgenomen met hoofdpijn en verdwaald
wat mag ie niet eten dan?quote:Op vrijdag 2 december 2005 23:52 schreef krakkemieke het volgende:
Beterschap Karper!
Ja, ik ben er weer Bluezz.
En ik hink op 2 gedachten voor het kerstdiner, Italiaans of Indisch.
Ik moet dus niks, patat of een tosti is ook goed. Maar m'n pa heeft een dieet, dus ik wil hem iets lekkers voorzetten.
je schaamt je toch niet he? ik vind vrijheid heerlijk. kom net terug van een gesprek tussen een paar criminelen, dat is na een paar uur ook wel leuk geweest. en dan verlang je gewoon naar een portie cocos/knoflookrijst, heerlijke kipfilet en wat gestoomde kool. wat ik dus nu eet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:31 schreef Chielus het volgende:
Oke, ben ik eindelijk eens een x een vrijdagavond vrij. Zit ik alleen thuis, ergens is er dus iets geheel iets verkeerd gegaan.
Brrr, sterkte.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:28 schreef karper het volgende:
een fijne bloemkoolsoep? of een goede groente-tosti met reepjes courgette, tomaat, augurk en hütenkase?quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:48 schreef krakkemieke het volgende:
@Zoalshetis: M'n pa heeft colitis ulcerosa, chronische dikke-darm ontsteking.
Hij kan niet tegen uien, knoflook ed, geen kool, niet teveel vet, geen peulvruchten....
Ik vind het geen probleem, vaak kan ik de ui gewoon weglaten en dan smaakt het prima. Maar het is gewoon een puzzle.
Eeh nee, zat me te vervelen op mijn werk heb namelijk 3 weken de tijd om 8 maanden werk te archieveren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:10 schreef Bluezz het volgende:
Ben je lekker vrij geweest vanmiddag Martijn?
ban of baan?quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Eeh nee, zat me te vervelen op mijn werk heb namelijk 3 weken de tijd om 8 maanden werk te archieveren.
Bij mij vorige ban had ik ongeveer 1,5 week de tijd om 4,5 jaar te archieveren plus moest er toen ook nog een project af.....
Baan!!quote:
Ja ik, maar ja... dat wist je al hequote:
Hier ook hoorquote:
Fuck...ben ik 3 minuten te vroeg naar bed gegaanquote:Op zondag 4 december 2005 07:44 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Hier ook hoor![]()
Oh, dit is Nederland?![]()
Jawel...maar nu ff nietquote:Op zondag 4 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Zeg kip, ga jij wel eens op stok snachts![]()
Enneh Nembrio, woon jij niet in NL?
Vergeef me tevens mijn blonde vragen
Engelandquote:Op zondag 4 december 2005 18:08 schreef Nembrionic het volgende:
Jawel...maar nu ff niet
Zit in Engeland voor m'n werk. En we lopen ook nog eens een uur achter hier
ja en jamie. maar dan nog is dat een tendens die nog niet zo oud is. doe mij maar italië en frankrijk dan. ik vind de echte engelse keuken nogal bleek.quote:Op maandag 5 december 2005 01:38 schreef Euc- het volgende:
The Fat Duck, Gordon Ramsay en the Waterside Inn
jamie probeert tenminste nog wat kleur te geven aan de keuken, net als ramsey maar hij is kwa koken idd net zo engels als een tarte tatin.quote:Op maandag 5 december 2005 01:44 schreef Euc- het volgende:
Jamie vind ik geen kok, das een tv kok, dat is iets totaal anders.
Verder klopt het idd, de engelse keuken is ruk, maar gaat zich steeds meer verbeteren. De restaurants die ik noemde zijn eigenlijk ook \gericht op de klassieke franse keuken.
slaap zacht en bedenk een briljant receptje in je droom.quote:Op maandag 5 december 2005 01:50 schreef Euc- het volgende:
Ik moet die hele jamie gewoon niet, al is het maar om zijn "lovely delicious recipies". Praat gewoon normaal, ben iets minder commercieel, dan is er met die hele gast op zich niks mis. Maar ook zijn kookstijl moet ik niks van hebben, alles maar snelsnel klaar, lovely this, beautiful that, little basil there, little pepper there, dash of salt over here". fuck op
Maar ik ga nog wat herhalingen van het nieuws kijken en dan naar bed, truste
Voor het huis tuin en keukenkoken vind ik dat hij een prima kok is. Hij laat zien dat thuis recepten koken niet neerkomt op een afgestreken theelepel hier en 9 gram daar. Hijj laat prima zien dat je thuis niet alles uit knorrpakjes hoeft te halen en dat je om de hoek mooie verse producen kan krijgen.quote:Op maandag 5 december 2005 01:50 schreef Euc- het volgende:
Ik moet die hele jamie gewoon niet, al is het maar om zijn "lovely delicious recipies". Praat gewoon normaal, ben iets minder commercieel, dan is er met die hele gast op zich niks mis. Maar ook zijn kookstijl moet ik niks van hebben, alles maar snelsnel klaar, lovely this, beautiful that, little basil there, little pepper there, dash of salt over here". fuck op
Maar ik ga nog wat herhalingen van het nieuws kijken en dan naar bed, truste
Ik ben een nachtmensje en vaak 's nachts wakker als ik niet kan slapen...quote:Op zondag 4 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Zeg kip, ga jij wel eens op stok snachts![]()
quote:Op maandag 5 december 2005 02:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, Zoalshetis, ik ga proberen de Vitello tonnato op het kerstmenu te krijgen
Misschien een lekker eendje als hoofdgerecht of tussengerecht en in ieder geval een licht dessert en een kaasplakje toe... jammie
staat in de favorieten! ziet er leuk uit. misschien iets té, maar wel leuk om eens te proberen.quote:Op maandag 5 december 2005 02:26 schreef BBQ-kip het volgende:
Leuke site gevonden trouwens:
http://koken.met.aschwin.net/synergy/docs/bpwebsite.asp
Die "linzen met worstje", "limabonen met venkel" en tomatensoep lijken me errrg lekker
Die gast is zwaar doorgeslagen in zijn hobby als je het mij vraagtquote:Op maandag 5 december 2005 02:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
staat in de favorieten! ziet er leuk uit. misschien iets té, maar wel leuk om eens te proberen.
misschien aanmaken met wat chutney? of wat pruimen?quote:Op maandag 5 december 2005 02:32 schreef BBQ-kip het volgende:
Tuurlijk, en dan lekker op het vet bakken!
Ik zit zelf te denken aan een frambozensaus erbij, heb enorm lekkere frambozensaus meegenomen van een standje van www.raspberry-maxx.nl
Nog ideetjes wat ik er verder mee zou kunnen doen om het lekkerder te maken? (er zit nu 67% frambozen in en de rest suiker, citroen en pectine)
We gaan van de week het menu samenstellen dus ik kan niet alleen beslissen, maar met goede ideeën komen werkt natuurlijk alleen maar in mijn voordeel
Gehakte halfgedroogde pruimen vind ik wel een lekker ideequote:Op maandag 5 december 2005 02:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien aanmaken met wat chutney? of wat pruimen?
zelf gemaakte aardappelkroketjes met een lichte vleug gruyere?quote:Op maandag 5 december 2005 02:37 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Gehakte halfgedroogde pruimen vind ik wel een lekker idee![]()
En wat zal ik er verder bij doen voor groenten en aardappeltjes/whatever.
Zit zelf te denken aan krieltjes in de schil met boter in de magnetron gegaard, met zo'n lekker knapperig schilletje (dat vind ik echt geweldig altijd)
Maar groenten kan ik even niet verzinnen...
Ik ga kijken, je bent een scheetquote:Op maandag 5 december 2005 02:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb m'n duivenrecept alweer vertaald...Topic heeft alleen maar views en amper reacties..
Ik zou nooit met iemand als Ramsey kunnen werken, ben ik het type niet voor.quote:Op maandag 5 december 2005 02:38 schreef Bluezz het volgende:
Eens wat betreft Ramsey... heeft veel in huis, ongetwijfeld, maar zijn bejegening, ook in die programma's...
Enneh Jamie vond ik altijd erg ontwapenend, nieuw, maar als iemand zijn kop op TV vertoond is het geloof ik niet gauw goed. Terwijl je dus weet dat je alleen maar dát stukje ziet.
Presentatie,doorgeregiseerde meuk.
Courgette vind ik een topidee, met thijm lijkt me wel erg lekker erg, combineert ook mooi met de pruimen en de eend denk ikquote:Op maandag 5 december 2005 02:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelf gemaakte aardappelkroketjes met een lichte vleug gruyere?
groenten zou wel eens lekker kunnen zijn met gesmoorde courgette reepjes, die in contrast met het zoete van de jam, wellicht een klein beetje citroen kunnen gebruiken.
lol. succes. wie kookt er meestal? jij of de mensen die een zak aviko ook prima vinden?quote:Op maandag 5 december 2005 02:50 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Courgette vind ik een topidee, met thijm lijkt me wel erg lekker erg, combineert ook mooi met de pruimen en de eend denk ik
Ik ga het allemaal voorleggen aan de familie, ben benieuwd wat ze ervan vinden (vaak vinden ze een lekker stuk vlees en een zak Aviko namelijk al voldoende...)
Mijn vader kookte altijd alles met kerst, stond rustig voor 20 man een 5 gangen menu te makenquote:Op maandag 5 december 2005 02:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. succes. wie kookt er meestal? jij of de mensen die een zak aviko ook prima vinden?
ik vind je dapper, mondig en smaakvol genoeg om meer dan een gang te maken. ter ere van je vader dan. daarnaast, het komt niet zo vaak per jaar voor dat je voor familie kan koken.quote:Op maandag 5 december 2005 02:57 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn vader kookte altijd alles met kerst, stond rustig voor 20 man een 5 gangen menu te maken
We hebben nu afgesproken om ieder 1 gerecht te maken, want mijn moeder zag het allemaal niet zo zitten en wij ook niet aangezien zij meer het type is kruimige aardappels, doorgekookte sperziebonen uit pot en een filetlappie doordeweeks en met speciale gelegenheden een lekker stuk vlees en een zak roerbakgroenten van de AH en een zak Aviko![]()
Dat is mijn tekstquote:Op maandag 5 december 2005 03:01 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind je dapper, mondig en smaakvol genoeg om meer dan een gang te maken. ter ere van je vader dan. daarnaast, het komt niet zo vaak per jaar voor dat je voor familie kan koken.
Compleet eens. Het lekkerste is de Indier, maar dat reken ik dus niet als Engels alhoewel het wel helemaal in de maatschappij verwikkeld zit.quote:Op maandag 5 december 2005 01:34 schreef zoalshetis het volgende:
engeland stelt culinair gezien niet zo gek veel voor vind ik.
Ik ben pas 3 jaar uit huis en we wonen allemaal nog in de buurt, mijn zusje zelfs nog thuis en mede daarom zijn we nog een heel hecht gezin. Ik ben ook pas 22 natuurlijk, dus heb nog niet mijn "eigen gezinnetje" ofzo.quote:Op maandag 5 december 2005 03:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind je dapper, mondig en smaakvol genoeg om meer dan een gang te maken. ter ere van je vader dan. daarnaast, het komt niet zo vaak per jaar voor dat je voor familie kan koken.
Tuurlijk! Eindelijk weer eens wat sjeu (of moet ik in het kader van CUL "jus" zeggenquote:Op maandag 5 december 2005 03:06 schreef Nembrionic het volgende:
oh, allemaal nog wakker zie ik...gezellie!
ik hoop dat jullie een heerlijke kerstmaaltijd tegemoet gaan zien. en vooral ook gezellig met veel leuke verhalen uit de oude doos. eten is wat dat betreft bijzaak, maar het is voor mij iets om altijd te blijven onthouden als het lekker is.quote:Op maandag 5 december 2005 03:07 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik ben pas 3 jaar uit huis en we wonen allemaal nog in de buurt, mijn zusje zelfs nog thuis en mede daarom zijn we nog een heel hecht gezin. Ik ben ook pas 22 natuurlijk, dus heb nog niet mijn "eigen gezinnetje" ofzo.
Ik zie mijn moeder en zusjes heel geregeld en we eten ook zo'n 2 keer per maand met zijn allen, alleen gaat het dan meer om de gezelligheid en is het in mijn ouders' keuken, dus dat is niet "mijn terrein" zeg maar en gaat het op mijn moeders manier en dus niet helemaal "perfect" (of in die buurt).
Met kerst is alles net even iets specialer, dus dan ligt het wat meer voor de hand voor iedereen om alles extra lekker klaar te maken en speciale, maar vooral goede ingrediënten te gebruiken
quote:Op maandag 5 december 2005 03:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Compleet eens. Het lekkerste is de Indier, maar dat reken ik dus niet als Engels alhoewel het wel helemaal in de maatschappij verwikkeld zit.
Eigenlijk wel grappid nl want ik had er gisteren een discussie over met een paar vrienden hier.
Ik vind het Engelse eten nogal flauw en saai op de een of andere manier.
Dus al snel kwamen de typische gerechten op tafel(bijna grappig) en daaruit kwam dat je bij hun aan een Roast moet denken.
Het grappige is dat vrijwel iedereen aan fish & chips denkt. Daar waren ze half gepikeerd over
Nu denk ik dat ik met vrij grote zekerheid kan stellen dat een Hollandsche pot bestaat uit gekookte aardappels, vlees, groenten, jus/saus.
Al dan niet allemaal door elkaar gestampt.
Dus begonnen ze allemaal te roepen dat ze DAT nogal flauw en suf leek.
Het vervelende voor hun is/was, is dat zij geen vergelijkingsmateriaal hebben, en ik wel
Ik blijf er dus bij: in Engeland stelt het OVER HET ALGEMEEN niet zoveel voor.
En dus heb ik draadjesvlees gemaakt(naar oma's recept, zie draadjesvlees topic), aardappels gekookt en gebakken en doperwtjes erbij. ERG simpel maar ik kan eerlijk zeggen dat het HEEL goed in de smaak is gevallen
Het was echt zo op....
Zelfde hier!quote:Op maandag 5 december 2005 03:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoop dat jullie een heerlijke kerstmaaltijd tegemoet gaan zien. en vooral ook gezellig met veel leuke verhalen uit de oude doos. eten is wat dat betreft bijzaak, maar het is voor mij iets om altijd te blijven onthouden als het lekker is.
Eensquote:Op maandag 5 december 2005 03:09 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Tuurlijk! Eindelijk weer eens wat sjeu (of moet ik in het kader van CUL "jus" zeggen) in dit topicje
![]()
Echt Engels eten is niet echt om over naar huis te schrijven nee, met de Schotse keuken heb ik wat meer feeling (heb ik al 50 x gezegd denk ik, maar bij deze dan de 51e keer)
Maar het is ook net of je iemand treft denk ik die goed kan koken en creatief is, de Nederlandse keuken staat ook niet echt bekend alszijnde "geweldig", maar dat zegt niets over Nederlanders individueel.
quote:Op maandag 5 december 2005 03:14 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Zelfde hier!![]()
Lekker kletsen, eten, kletsen, eten en nog veel meer kletsen
Het is niet één treurige bende met kerst hoor (en daarbuiten ook gelukkig niet), gelukkig gaat het met allemaal gewoon goed, iedereen gaat goed met mijn vaders overlijden om (alsin mooie herinneringen onthouden en bewaren en zijn ziekzijn gewoon lekker vergeten) en dat scheelt een hoop![]()
Je kunt natuurlijk gewoon lekker zelf koken als je in Schotland woont met meneer Golferquote:Op maandag 5 december 2005 03:12 schreef Bluezz het volgende:
Gezellie, klinkt het kip![]()
En waar ik engeland bedoelde, doelde ik absoluut niet op het eten. pfff wat een rampenplan daaro.
Ook Schtland... jezus zeg wat een ramp.
Culinair niet het beste, maar ach.... er zijn krentjes in de pap
Maar als je het als niet CUL beziet, is het wel ach... het witte huisje aan het loch met een paar schaapjes, poezen he
Daar heb je zeker gelijk in, in dat laatste...quote:Op maandag 5 december 2005 03:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eens
Maar wat ik bv typisch vind is al het kant en klare eten hier in de supermarkten. Engelse vrienden van mij die dus in NL zijn geweest liepen te klagen dat er zo weinig te krijgen was in de NL winkels.
Het grappige is juist dat men in NL vind dat er teveel kant en klaar in de winkels ligt
Nou, ze moeten hier eens kijken! Ik werd gek toen ik dat voor het eerst zag. Wat een Amerikanen zeg
Ik verwacht ook dat ze het gaan eisen...dan kan ik volgende keer een dikke lading veeeeels te hete pepersaus er doorheen gooienquote:Op maandag 5 december 2005 03:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat gebeurt vaak met stampotten. dat mensen het zo lekker vinden en soms zelfs eisen als ze weer eens overkomen.
houd de nederlandse keuken hoogquote:Op maandag 5 december 2005 03:22 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat ze het gaan eisen...dan kan ik volgende keer een dikke lading veeeeels te hete pepersaus er doorheen gooien![]()
Gisteren nog bij iemand in een marshmellow gestopt. Was 500.000 op de Scoville schaal
Ik heb een heel klein beetje geprobeerd maar echt niet te houden
Ik vind het niet echt sympathiek van je om BrauN zijn familie zo belachelijk te maken hoorquote:Op maandag 5 december 2005 03:29 schreef zoalshetis het volgende:
nee niet gezien, maar ik ken gezinnen die niet anders dan frikandellen voorzetten in nederland. heeft niks met geld te maken maar met inspiratieloosheid, liefdeloosheid en pure dommigheid.
quote:Op maandag 5 december 2005 03:31 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt sympathiek van je om BrauN zijn familie zo belachelijk te maken hoor![]()
quote:Op maandag 5 december 2005 03:43 schreef BBQ-kip het volgende:
Wie zoekt, die vindt wat
http://connections.smsd.org/nieman/veggietales.htm
Een lint gemaakt van een met een kaasschaaf in de lengte dun geschaafde plak komkommerquote:Op maandag 5 december 2005 03:46 schreef Nembrionic het volgende:
wat is komkommerlint?
quote:Op maandag 5 december 2005 03:46 schreef BBQ-kip het volgende:
Echt helemaal geweldig
De broccoli-poedel is ook cool!
Deze dus:
[afbeelding]
Hey wat grappig....nog nooit aan gedachtquote:Op maandag 5 december 2005 03:48 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Een lint gemaakt van een met een kaasschaaf in de lengte dun geschaafde plak komkommer
Is leuk als je het als rand gebruikt voor een mousse o.i.d.quote:Op maandag 5 december 2005 03:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hey wat grappig....nog nooit aan gedacht
Idd heel gaafquote:Op maandag 5 december 2005 03:57 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind die poedel inks onder nog leuker gelukt. met dat staartje!
Ja ik zie het al helemaal voor me. Een schaal vol met een lekkere dressing en wat slasausquote:Op maandag 5 december 2005 03:57 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Is leuk als je het als rand gebruikt voor een mousse o.i.d.
Maar ook lekker én mooi als je meerdere linten schaaft, in een kom doet en lekker marineert in wat je maar lekker vindt. Veel oppervlak dus veel smaak en het zit er echt gaaf uit
Wat heb je gedaan met je rug Bluezz?quote:Op maandag 5 december 2005 15:13 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz moet nog een week thuisblijven met die kapotte rug
Maar veel fokken en rondhobbelen door het huis en rond het huis dan maar
Die beesten zijn echt erg leuk zeg!!
Zonde dat ze alleen hier in de slowchat staan, ik ga er even een topicje aan wijden
Sterkte Bluezz, als je nog een consultje ergotherapie (gericht op ergonomie enzo) wil via de MSN, dat kan altijd natuurlijkquote:Op maandag 5 december 2005 15:13 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz moet nog een week thuisblijven met die kapotte rug
Stoer topic!quote:Die beesten zijn echt erg leuk zeg!!
Zonde dat ze alleen hier in de slowchat staan, ik ga er even een topicje aan wijden
quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:43 schreef Euc- het volgende:
De Witte Tafel, een opleidingsrestaurant van het ROC in Eindhoven in samenwerking met de Designacademy heeft de brabantse cultuurprijs gekregen, schijnbaar een heel prestigeuze prijs enzo, en daardoor ook 20000 euro gewonnen. Hadden we een borrel aangeboden gekregen, daar is wat sterke drank doorheengegaan, was gisteren om 7 uur thuis en direct naar bed gegaan.
Borrel begon om 4 uur, 3 uur in de stad aan het bier begonnen, toen daarheen aan de champagne, maar het bier was te laat aangesloten en daardoor was het pislauw en gewoon ruk. Dus toen aan de baco, alleen toen was op een gegeven moment de bacardi op, toen aan de wacko, overgegaan op bayleys om af te sluiten met wodka jus. teeeeering!
ik moest het met bier doen. en nee niet echt veel meegemaakt. ga zo wel voor het eerst ijs maken met de ijsmachine die ik van sint heb gekregen.quote:
Ja dat geloof ik graag als ik al zie wat jij gedronken hebt.quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:51 schreef Euc- het volgende:
Best veel doorelkaar drinken, sommigen waren best ziek op het einde.
Oeeee, wat voor ijs ben je aan het maken?quote:Op dinsdag 6 december 2005 13:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik moest het met bier doen. en nee niet echt veel meegemaakt. ga zo wel voor het eerst ijs maken met de ijsmachine die ik van sint heb gekregen.
Had niet eens de hond van de buren erin geplast?quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:13 schreef Nembrionic het volgende:
ik had mijn schoen bij de verwarming gezet maar er zat niets in
Ik ben net ergonomisch onverantwoord in en uit bad gestapt, waardoor ik dit keer mijn sokken niet eens meer kon aantrekkenquote:Op dinsdag 6 december 2005 09:59 schreef BBQ-kip het volgende:
Sterkte Bluezz, als je nog een consultje ergotherapie (gericht op ergonomie enzo) wil via de MSN, dat kan altijd natuurlijk![]()
Ohhhhh, discriminatie! Spanjaarden zijn helemaal niet dom hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:18 schreef Bluezz het volgende:
Dat domme koppel is mijn huis ook voorbij gegaan
Ik had die sokken niet eens gevraagd maar de Sint (lees: mijn vriend) vond dat ik ze nodig hadquote:Wat fijn kip dat je niet meer uitglijdt he
hij is net klaar en ik ben heel erg tevreden. had niet gedacht dat het zo lekker zou worden! wow!quote:
Oh oh oh... da's niet zo mooi...quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben net ergonomisch onverantwoord in en uit bad gestapt, waardoor ik dit keer mijn sokken niet eens meer kon aantrekken
![]()
Mijn heup in mindere mate en 1 SI gewricht vertonen slijtage.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:23 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh oh oh... da's niet zo mooi...
Welk niveau in je rug zit de ellende (arthrose, begrijp ik dat goed?)
Er zijn trouwens sok-aantrekhulpjes, maar dat lijkt me nog iets te drastisch voor jou
Maar serieus, als je een adviesje wil, MSN staat vaak aan hier![]()
Hmmm, dat klinkt heel erg lekker!quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij is net klaar en ik ben heel erg tevreden. had niet gedacht dat het zo lekker zou worden! wow!
bbq: het was een simpel yoghurt citroenijsje, lekker straks na het eten nemen we een flink bolletje.
voor zaterdag staat er jasmijnthee/bananen ijs op het prgram als mijn ouders komen eten.
Probeer met sokken aantrekken eens op bed te gaan zitten (of op een stoel) en zet dan de voet waar de sok omheen moet op een krukje, dan hoef je niet zo ver te reiken.quote:Op dinsdag 6 december 2005 17:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mijn heup in mindere mate en 1 SI gewricht vertonen slijtage.
Als dank voor 20 jaar in de zorg gewerkt te hebben![]()
En soms breekt het me op, en is een week of 2 zwaar klote.
Tnxx voor je aanbod
Deze trucs ken ik Zuster, maar ben vaak eigenwijs zusterquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Probeer met sokken aantrekken eens op bed te gaan zitten (of op een stoel) en zet dan de voet waar de sok omheen moet op een krukje, dan hoef je niet zo ver te reiken.
Wat je ook kunt proberen is om je benen over elkaar te slaan bij het sokken aantrekken.
Maar het blijft kut van je rug hoor, daar niet van![]()
Ik moest even denken wie zhi was hoorquote:Op dinsdag 6 december 2005 17:31 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz gaat richting de ijssalon van zhi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |