je schaamt je toch niet he? ik vind vrijheid heerlijk. kom net terug van een gesprek tussen een paar criminelen, dat is na een paar uur ook wel leuk geweest. en dan verlang je gewoon naar een portie cocos/knoflookrijst, heerlijke kipfilet en wat gestoomde kool. wat ik dus nu eet.quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:31 schreef Chielus het volgende:
Oke, ben ik eindelijk eens een x een vrijdagavond vrij. Zit ik alleen thuis, ergens is er dus iets geheel iets verkeerd gegaan.
Brrr, sterkte.quote:Op vrijdag 2 december 2005 14:28 schreef karper het volgende:
hier en berichtje van karper ik kom net uit het ziekenhuis zondag opgenomen met hoofdpijn en verdwaald
maar ben over paar daagjes weer terug
een fijne bloemkoolsoep? of een goede groente-tosti met reepjes courgette, tomaat, augurk en hütenkase?quote:Op zaterdag 3 december 2005 00:48 schreef krakkemieke het volgende:
@Zoalshetis: M'n pa heeft colitis ulcerosa, chronische dikke-darm ontsteking.
Hij kan niet tegen uien, knoflook ed, geen kool, niet teveel vet, geen peulvruchten....
Ik vind het geen probleem, vaak kan ik de ui gewoon weglaten en dan smaakt het prima. Maar het is gewoon een puzzle.
Eeh nee, zat me te vervelen op mijn werk heb namelijk 3 weken de tijd om 8 maanden werk te archieveren.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:10 schreef Bluezz het volgende:
Ben je lekker vrij geweest vanmiddag Martijn?
ban of baan?quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Eeh nee, zat me te vervelen op mijn werk heb namelijk 3 weken de tijd om 8 maanden werk te archieveren.
Bij mij vorige ban had ik ongeveer 1,5 week de tijd om 4,5 jaar te archieveren plus moest er toen ook nog een project af.....
Baan!!quote:
Ja ik, maar ja... dat wist je al hequote:
Hier ook hoorquote:
Fuck...ben ik 3 minuten te vroeg naar bed gegaanquote:Op zondag 4 december 2005 07:44 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Hier ook hoor![]()
Oh, dit is Nederland?![]()
Jawel...maar nu ff nietquote:Op zondag 4 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Zeg kip, ga jij wel eens op stok snachts![]()
Enneh Nembrio, woon jij niet in NL?
Vergeef me tevens mijn blonde vragen
Engelandquote:Op zondag 4 december 2005 18:08 schreef Nembrionic het volgende:
Jawel...maar nu ff niet
Zit in Engeland voor m'n werk. En we lopen ook nog eens een uur achter hier
ja en jamie. maar dan nog is dat een tendens die nog niet zo oud is. doe mij maar italiė en frankrijk dan. ik vind de echte engelse keuken nogal bleek.quote:Op maandag 5 december 2005 01:38 schreef Euc- het volgende:
The Fat Duck, Gordon Ramsay en the Waterside Inn
jamie probeert tenminste nog wat kleur te geven aan de keuken, net als ramsey maar hij is kwa koken idd net zo engels als een tarte tatin.quote:Op maandag 5 december 2005 01:44 schreef Euc- het volgende:
Jamie vind ik geen kok, das een tv kok, dat is iets totaal anders.
Verder klopt het idd, de engelse keuken is ruk, maar gaat zich steeds meer verbeteren. De restaurants die ik noemde zijn eigenlijk ook \gericht op de klassieke franse keuken.
slaap zacht en bedenk een briljant receptje in je droom.quote:Op maandag 5 december 2005 01:50 schreef Euc- het volgende:
Ik moet die hele jamie gewoon niet, al is het maar om zijn "lovely delicious recipies". Praat gewoon normaal, ben iets minder commercieel, dan is er met die hele gast op zich niks mis. Maar ook zijn kookstijl moet ik niks van hebben, alles maar snelsnel klaar, lovely this, beautiful that, little basil there, little pepper there, dash of salt over here". fuck op
Maar ik ga nog wat herhalingen van het nieuws kijken en dan naar bed, truste
Voor het huis tuin en keukenkoken vind ik dat hij een prima kok is. Hij laat zien dat thuis recepten koken niet neerkomt op een afgestreken theelepel hier en 9 gram daar. Hijj laat prima zien dat je thuis niet alles uit knorrpakjes hoeft te halen en dat je om de hoek mooie verse producen kan krijgen.quote:Op maandag 5 december 2005 01:50 schreef Euc- het volgende:
Ik moet die hele jamie gewoon niet, al is het maar om zijn "lovely delicious recipies". Praat gewoon normaal, ben iets minder commercieel, dan is er met die hele gast op zich niks mis. Maar ook zijn kookstijl moet ik niks van hebben, alles maar snelsnel klaar, lovely this, beautiful that, little basil there, little pepper there, dash of salt over here". fuck op
Maar ik ga nog wat herhalingen van het nieuws kijken en dan naar bed, truste
Ik ben een nachtmensje en vaak 's nachts wakker als ik niet kan slapen...quote:Op zondag 4 december 2005 15:04 schreef Bluezz het volgende:
Zeg kip, ga jij wel eens op stok snachts![]()
quote:Op maandag 5 december 2005 02:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, Zoalshetis, ik ga proberen de Vitello tonnato op het kerstmenu te krijgen
Misschien een lekker eendje als hoofdgerecht of tussengerecht en in ieder geval een licht dessert en een kaasplakje toe... jammie
staat in de favorieten! ziet er leuk uit. misschien iets té, maar wel leuk om eens te proberen.quote:Op maandag 5 december 2005 02:26 schreef BBQ-kip het volgende:
Leuke site gevonden trouwens:
http://koken.met.aschwin.net/synergy/docs/bpwebsite.asp
Die "linzen met worstje", "limabonen met venkel" en tomatensoep lijken me errrg lekker
Die gast is zwaar doorgeslagen in zijn hobby als je het mij vraagtquote:Op maandag 5 december 2005 02:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
staat in de favorieten! ziet er leuk uit. misschien iets té, maar wel leuk om eens te proberen.
misschien aanmaken met wat chutney? of wat pruimen?quote:Op maandag 5 december 2005 02:32 schreef BBQ-kip het volgende:
Tuurlijk, en dan lekker op het vet bakken!
Ik zit zelf te denken aan een frambozensaus erbij, heb enorm lekkere frambozensaus meegenomen van een standje van www.raspberry-maxx.nl
Nog ideetjes wat ik er verder mee zou kunnen doen om het lekkerder te maken? (er zit nu 67% frambozen in en de rest suiker, citroen en pectine)
We gaan van de week het menu samenstellen dus ik kan niet alleen beslissen, maar met goede ideeėn komen werkt natuurlijk alleen maar in mijn voordeel
Gehakte halfgedroogde pruimen vind ik wel een lekker ideequote:Op maandag 5 december 2005 02:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien aanmaken met wat chutney? of wat pruimen?
zelf gemaakte aardappelkroketjes met een lichte vleug gruyere?quote:Op maandag 5 december 2005 02:37 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Gehakte halfgedroogde pruimen vind ik wel een lekker idee![]()
En wat zal ik er verder bij doen voor groenten en aardappeltjes/whatever.
Zit zelf te denken aan krieltjes in de schil met boter in de magnetron gegaard, met zo'n lekker knapperig schilletje (dat vind ik echt geweldig altijd)
Maar groenten kan ik even niet verzinnen...
Ik ga kijken, je bent een scheetquote:Op maandag 5 december 2005 02:40 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb m'n duivenrecept alweer vertaald...Topic heeft alleen maar views en amper reacties..
Ik zou nooit met iemand als Ramsey kunnen werken, ben ik het type niet voor.quote:Op maandag 5 december 2005 02:38 schreef Bluezz het volgende:
Eens wat betreft Ramsey... heeft veel in huis, ongetwijfeld, maar zijn bejegening, ook in die programma's...
Enneh Jamie vond ik altijd erg ontwapenend, nieuw, maar als iemand zijn kop op TV vertoond is het geloof ik niet gauw goed. Terwijl je dus weet dat je alleen maar dįt stukje ziet.
Presentatie,doorgeregiseerde meuk.
Courgette vind ik een topidee, met thijm lijkt me wel erg lekker erg, combineert ook mooi met de pruimen en de eend denk ikquote:Op maandag 5 december 2005 02:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zelf gemaakte aardappelkroketjes met een lichte vleug gruyere?
groenten zou wel eens lekker kunnen zijn met gesmoorde courgette reepjes, die in contrast met het zoete van de jam, wellicht een klein beetje citroen kunnen gebruiken.
lol. succes. wie kookt er meestal? jij of de mensen die een zak aviko ook prima vinden?quote:Op maandag 5 december 2005 02:50 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Courgette vind ik een topidee, met thijm lijkt me wel erg lekker erg, combineert ook mooi met de pruimen en de eend denk ik
Ik ga het allemaal voorleggen aan de familie, ben benieuwd wat ze ervan vinden (vaak vinden ze een lekker stuk vlees en een zak Aviko namelijk al voldoende...)
Mijn vader kookte altijd alles met kerst, stond rustig voor 20 man een 5 gangen menu te makenquote:Op maandag 5 december 2005 02:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. succes. wie kookt er meestal? jij of de mensen die een zak aviko ook prima vinden?
ik vind je dapper, mondig en smaakvol genoeg om meer dan een gang te maken. ter ere van je vader dan. daarnaast, het komt niet zo vaak per jaar voor dat je voor familie kan koken.quote:Op maandag 5 december 2005 02:57 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn vader kookte altijd alles met kerst, stond rustig voor 20 man een 5 gangen menu te maken
We hebben nu afgesproken om ieder 1 gerecht te maken, want mijn moeder zag het allemaal niet zo zitten en wij ook niet aangezien zij meer het type is kruimige aardappels, doorgekookte sperziebonen uit pot en een filetlappie doordeweeks en met speciale gelegenheden een lekker stuk vlees en een zak roerbakgroenten van de AH en een zak Aviko![]()
Dat is mijn tekstquote:Op maandag 5 december 2005 03:01 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind je dapper, mondig en smaakvol genoeg om meer dan een gang te maken. ter ere van je vader dan. daarnaast, het komt niet zo vaak per jaar voor dat je voor familie kan koken.
Compleet eens. Het lekkerste is de Indier, maar dat reken ik dus niet als Engels alhoewel het wel helemaal in de maatschappij verwikkeld zit.quote:Op maandag 5 december 2005 01:34 schreef zoalshetis het volgende:
engeland stelt culinair gezien niet zo gek veel voor vind ik.
Ik ben pas 3 jaar uit huis en we wonen allemaal nog in de buurt, mijn zusje zelfs nog thuis en mede daarom zijn we nog een heel hecht gezin. Ik ben ook pas 22 natuurlijk, dus heb nog niet mijn "eigen gezinnetje" ofzo.quote:Op maandag 5 december 2005 03:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind je dapper, mondig en smaakvol genoeg om meer dan een gang te maken. ter ere van je vader dan. daarnaast, het komt niet zo vaak per jaar voor dat je voor familie kan koken.
Tuurlijk! Eindelijk weer eens wat sjeu (of moet ik in het kader van CUL "jus" zeggenquote:Op maandag 5 december 2005 03:06 schreef Nembrionic het volgende:
oh, allemaal nog wakker zie ik...gezellie!
ik hoop dat jullie een heerlijke kerstmaaltijd tegemoet gaan zien. en vooral ook gezellig met veel leuke verhalen uit de oude doos. eten is wat dat betreft bijzaak, maar het is voor mij iets om altijd te blijven onthouden als het lekker is.quote:Op maandag 5 december 2005 03:07 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik ben pas 3 jaar uit huis en we wonen allemaal nog in de buurt, mijn zusje zelfs nog thuis en mede daarom zijn we nog een heel hecht gezin. Ik ben ook pas 22 natuurlijk, dus heb nog niet mijn "eigen gezinnetje" ofzo.
Ik zie mijn moeder en zusjes heel geregeld en we eten ook zo'n 2 keer per maand met zijn allen, alleen gaat het dan meer om de gezelligheid en is het in mijn ouders' keuken, dus dat is niet "mijn terrein" zeg maar en gaat het op mijn moeders manier en dus niet helemaal "perfect" (of in die buurt).
Met kerst is alles net even iets specialer, dus dan ligt het wat meer voor de hand voor iedereen om alles extra lekker klaar te maken en speciale, maar vooral goede ingrediėnten te gebruiken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |