Succes!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:54 schreef kultivate het volgende:
Ik moet ook nodig weer afvallen. Weeg nu 92 kilo en ben 1.85 wil weer naar 85 ofzo en op den duur naar 80 ongeveer. Vooral mijn bovenbenen zijn echt te dik. Dus hardlopen maar.
Mijn BMI is 26,3![]()
Ik zit op basketbal en het seizoen is weer begonnen. Dus ik train nu op maandag en vrijdag met basketbal, op woensdag wil ik gaan hardlopen. En op zaterdags heb ik dan een wedstrijd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:17 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Succes!
Op welke manier wil je gaan lijnen? Alleen hardlopen of echt op je voeding letten???
Het lijkt wel weinig maar aangezien ik vandaag om 10.00 uur ben opgestaan. En om 10.30 heb ontbeten valt het wel mee. Ik ben snotverkouden, daarom heb ik lekker lang op bed gelegen. En erg veel trek in iets heb je dan ook niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:30 schreef Kleintje het volgende:
Super hoor Ymme.
Persoonlijk vind ik dat je vandaag nog erg weinig op hebt, grote kans dus op lekkere trek straks.
Hou vol!
je eet veel een veel te weinig om goed af te vallen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:26 schreef ymme het volgende:
Nou was ik zo goed op weg met afvallen. Maar nou hebben we kermis gehad hier, dus een week feesten. En natuurlijk hier en daar alcohol. En echt gezond eten ook niet. Niet dat ik tussen door veel gegeten heb. Gewoon 's ochtends goed ontbeten, en dan om 16.00 uur weer. Meer niet.
Maar goed. Ik doe dus alles zonder weegschaal in de buurt te hebben. Daar heb ik z'n hekel aan. Al wel heb ik 1 maat kleiner. Maar ik moet gewoon heel veel steun hebben. Dat is heel belangrijk. Dat ik er met mensen over kan praten, die mij begrijpen.
Ik moet ongeveer 30 kilo afvallen.
Ik heb nu maatje 46 en ik wil tot de 38-40. Het liefst 38 natuurijk, maar 40 is streefgetal.
Vanavond eten we, boontjes daarbij gele rijst. En schouderkarbonade.
Vanochtend heb ik op 3 cracottes. Met achterham.
En tussen door 1 appel en 2 mandarijnen.
Ik ben dus weer lekker op dreef...
Normaal eet ik dus meer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:36 schreef ymme het volgende:
[..]
Het lijkt wel weinig maar aangezien ik vandaag om 10.00 uur ben opgestaan. En om 10.30 heb ontbeten valt het wel mee. Ik ben snotverkouden, daarom heb ik lekker lang op bed gelegen. En erg veel trek in iets heb je dan ook niet.
mijn fout, was weer 's te snel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 15:52 schreef ymme het volgende:
[..]
Normaal eet ik dus meer.![]()
5 bruine boterhammen over de dag verdeeld.
3 stuks fruit.
Warm eten. veel rijst met groente.
En nog 2 droge cracottes.
Ach kan gebeuren toch .quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:05 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
mijn fout, was weer 's te snel.
Als je het echt wilt, dan lukt je dat. Probeer de verleiding te weerstaan. Wees sterk, dan ben je later alleen maar meer trots op je zelfquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:22 schreef miesjuh het volgende:
Miesjuh meldt zich ook maar weer! Ik heb het enorm verslaterd, was wel tevreden deze zomer over mijn bikini figuur, maar ooooh wat gaat dat snel weer weg met al die zakjes chips...
Slank voor de kerst, goed streven...
Het volgende is alleen het probleem! Ik ben de enige (van 4 mensen) in huis die af wil/moet vallen.
De rest houd er uiteraard rekening mee, maar toch die zakken chips en koekjes blijven in huis komen.
Weet iemand "gezonde" lekkernijen, die je met mate prima kan eten als je aan de lijn doet?
Calorieën tellen. Als je dagen gezond eet, minder vlees, minder vet, minder aardappelen en heeeeel veel groente en fruit, dan kan je jezelf op bepaalde dagen echt wel wat lekkers veroorloven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:22 schreef miesjuh het volgende:
Het volgende is alleen het probleem! Ik ben de enige (van 4 mensen) in huis die af wil/moet vallen.
De rest houd er uiteraard rekening mee, maar toch die zakken chips en koekjes blijven in huis komen.
Weet iemand "gezonde" lekkernijen, die je met mate prima kan eten als je aan de lijn doet?
Als je ervan houdt is een stengel selderie, in stukjes gesneden, een goed alternatief. Zodra je huisgenoten beginnen te snacken maak je gewoon voor jezelf wat selderie, verder zijn komkommer en tomaat ook beter dan al die vettigheid.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 18:22 schreef miesjuh het volgende:
Slank voor de kerst, goed streven...
Zolang je het maar leuk vindt, is het goed. En beweging is meestal wel goed(behalve als je het overdrijft natuurlijk), dus dat is sowieso jouw winst.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 18:32 schreef Marloes het volgende:
Ik doe 1 keer in de week aan steps, wat wel leuk is moet ik zeggen, maar of het echt wat doet voor me weet ik niet
Mensch, jij waait nog van je fiets afquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:27 schreef Kleintje het volgende:
Kleintje (1.63) (BMI 23) was 55, is nu 62,0, wil graag 55 wegen. 32 jaar.
Hahhahaha.....quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:57 schreef moussy het volgende:
Ik moest ff kijken wat je hier deed
[..]
Mensch, jij waait nog van je fiets af
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:29 schreef ymme het volgende:
Als je het echt wilt, dan lukt je dat. Probeer de verleiding te weerstaan. Wees sterk, dan ben je later alleen maar meer trots op je zelf![]()
Dit probeer ik dus ook alleen heb ik af en toe dan nog onwijze zin in snoep of chocolade. Dus het is erg lastig. Morgenavond weer rennenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 14:17 schreef pulsar2kx het volgende:
[..]
![]()
Ik ben ongeveer een half jaar geleden gewoon in 1 keer gestopt met het eten van snoep, chips, koek etc. Het enige wat ik nogaf en toe eet is een taartje oid bij verjaardagen en dat soort dingen. Op het begin kan het eventjes lastig zijn (gewoontes afleren is niet makkelijk), maar ik ben nu op een punt belandt dat ik er totaal geen behoefte meer aan heb, sterker nog, ik heb er zelfs een lichte afkeer van gekregen. Ik weet niet of dat voor iedereen zo zou kunnen werken, maar als je maar serieus genoeg bezig bent met je gezondheid kom je ver genoeg denk ik. Het loont in ieder geval wel
Ik heb mijn lekkere trek 'verlegd' naar andere zaken die lekker én gezond zijn. Broodje gezond, pistoletje kipfilet, broodje ei, peren, kiwi's, banenen etc. Het feit dat dit lekker is en gezond geeft een meerwaarde boven lekkere maar ongezonde dingen. Daarom ben ik veel meer geneigd naar gezonde lekkere etenswarenquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 16:03 schreef kultivate het volgende:
Dit probeer ik dus ook alleen heb ik af en toe dan nog onwijze zin in snoep of chocolade. Dus het is erg lastig. Morgenavond weer rennen![]()
Neem aan dat je broodjes gezond zonder mayo bedoeld?quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef pulsar2kx het volgende:
[..]
Ik heb mijn lekkere trek 'verlegd' naar andere zaken die lekker én gezond zijn. Broodje gezond, pistoletje kipfilet, broodje ei, peren, kiwi's, banenen etc. Het feit dat dit lekker is en gezond geeft een meerwaarde boven lekkere maar ongezonde dingen. Daarom ben ik veel meer geneigd naar gezonde lekkere etenswaren
Moet je wel voor jezelf uitzoeken wat je echt lekker vindt
Haha ja gewoon echt gezonde broodjesquote:Op woensdag 19 oktober 2005 16:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Neem aan dat je broodjes gezond zonder mayo bedoeld?
Bij onze bakker doen ze mayo tussen de 'gezonde' broodjes
Dat is echt een goede. Meestal heb ik nadat ik wat ongezonds gegeten heb of me volgegeten heb wel zo'n smerig dik gevoel maar ja met zo'n slagzin hoop ikd at het lukt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:06 schreef DooZjUh het volgende:
Onthoud allemaal als de snoepjes en de chips om je vragen,
'Niets smaakt zo lekker als slank zijn voelt' !!
Dit helpt mij vaak als ik toch een snoepje wil eten!
Da's zeker mooi voor die lengte!quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:33 schreef Mano het volgende:
Wow ma_jojo, mijn streefgewicht is ook 62 maar ik ben 1.73 ..
Hehe, volgens mij heb ik mijn streefgewicht op dezelfde manier bepaald als jij: lengte in het kwadraat maal 20...quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef ma_jojo het volgende:
ma_jojo (1.81) weegt 74,5 kg en wil graag 62,5 wegen.
Ben nu hard bezig met elke dag een paar km joggen, heel veel water drinken en praktisch alleen maar fruit eten. Niet geheel gezond, wel effectief.
Ben in een week tijd al 2,5 kg verloren..
Als je een beetje als ik bent... dan neem je koekjes bij je thee, dat kan je soppen en makkelijk opeten zonder pijn te lijden. Of snoepjes die je kan opzuigen...quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Door het laten trekken van mijn verstandskiezen over een week of twee zal ik misschien wel wat gewicht kwijtraken. Ik zal vast niet veel willen eten na het trekken van die dingen...
Het begin is altijd heel moeilijk zeg. Als je een paar dagen goed bezig bent, en je merkt dat je broeken losser gaan zitten, dan is het makkelijker volhouden. Maar als je dan weer een paar dagen slecht eet, dan is het zo verleidelijk om op die voet verder te gaan..quote:Op dinsdag 8 november 2005 10:19 schreef wendy-tje het volgende:
@qarinx: 2 kilo in 3 weken is lang niet slecht hoor, hoe pak je het aan?
Hou je veel vocht vast door veel zout te eten?quote:Op donderdag 10 november 2005 11:26 schreef wendy-tje het volgende:
@kleintje: vocht vasthouden lijkt me een goede verklaring, heb je soms erg zout gegeten?
Ik wel jaquote:Op donderdag 10 november 2005 11:30 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Hou je veel vocht vast door veel zout te eten?
Nee nog niet maar ik ben wel van plan om vanaf 1 dec te gaan fitnessen hopelijk gaat het dan wat sneller.quote:@winstn: sport je er ook bij? Misschien is dat een betere manier om van je buikje af te komen namelijk...
En toch is dat niet echt uit de band.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:31 schreef wendy-tje het volgende:
Goedzo Ymme!
En af en toe uit de band springen mag best he!
Dat vind ik dus echt het moeilijkst, geen suiker in m'n koffie...quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:33 schreef milagro het volgende:
ook dat ene schepje suiker laten , Kleintje, scheelt echt
in het ziekenhuis afgeleerdquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:13 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt het moeilijkst, geen suiker in m'n koffie...
en dus ook voor je koffiequote:Op vrijdag 11 november 2005 11:13 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt het moeilijkst, geen suiker in m'n koffie...
heb afgelopen week het vetvrije dieet gevolgd en dit is het resultaatquote:Op maandag 17 oktober 2005 08:54 schreef knuffeldees het volgende:
Knuffeldees (1.71) (21) was 86, is nu 61,7 en wil graag 61 kg wegen. -24,3![]()
het is volgens mij niet helemaal 100% vetvrijquote:Op zondag 20 november 2005 10:07 schreef wendy-tje het volgende:
Gefeliciteerd knuffeldees!
Maarre, vetvrij, is dat wel gezond?
bedankt! Mijn grootste probleem is dat ik een hekel heb aan broodquote:Op maandag 21 november 2005 15:36 schreef Kleintje het volgende:
Succes BOB.
Wat wil er nog niet lukken?
We helpen elkaar er hier doorheen!
Handig van me, ben net vergeten te zeggen dat ik spijsverteringsprobleempjes heb (PDS), en ik eet daarom 6 keer klein per dag. Kan soms heel veel last krijgen van groene groenten, kool, rauwkost etc. Ook vezelrijke producten, zuivel en pittige dingen krijg ik last van. Maakt het dus wel moeilijker! Gelukkig kan ik ook niet tegen heel vet eten (dus geen pizza en gefrituurde dingen voor mij).quote:Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Kleintje het volgende:
Helaaz, 3 goede maaltijden, dus ook een ontbijt.
Verder veel fruit, verse groente en echt veel drinken.
Als je wel trek hebt in iets lekkers, gewoon doen. Jezelf niet martelen. Poets daarna je tanden, want zolang je die lekkere smaak in je mond blijft houden, blijf je trek houden in lekkers...
Ik heb ook een hekel aan brood. Ja croissants, pistoletjes en dat soort shit vind ik lekker, maar gewoon een snee brood...quote:Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Bob. het volgende:
[..]
bedankt! Mijn grootste probleem is dat ik een hekel heb aan broodik moet dan 's ochtends van mezelf echt 2 boterammen eten, maar 's middags heb ik er vaak geen zin meer in. Dus dan ga ik aan de koekjes/chips/noodles en dat is natuurlijk niet de bedoeling
Nu dus hard op zoek naar iets gezonds wat ik kan eten als lunch
![]()
Met water haal je schadelijke dingen uit je lichaam. Dus veel drinken, dan haal je veel giftige stoffen uit je lichaam, je piest je gewoon leeg (denk aan biologie, nieren blaas etc.).quote:Op maandag 21 november 2005 15:53 schreef Helaaz het volgende:
[..]
Handig van me, ben net vergeten te zeggen dat ik spijsverteringsprobleempjes heb (PDS), en ik eet daarom 6 keer klein per dag. Kan soms heel veel last krijgen van groene groenten, kool, rauwkost etc. Ook vezelrijke producten, zuivel en pittige dingen krijg ik last van. Maakt het dus wel moeilijker! Gelukkig kan ik ook niet tegen heel vet eten (dus geen pizza en gefrituurde dingen voor mij).
Is het echt zo dat veel drinken helpt? Water he?
Veel water dus... Is ook goed voor mijn darmen dus dat scheelt. Helaas ben ik een slechte drinker. PDS is idd hetzelfde als een spastische darm. Moet dus al heel erg opletten met eten. Misschien is een dietist nog niet zo'n slecht plan. Thanx voor je tips iig!quote:Op maandag 21 november 2005 16:05 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Met water haal je schadelijke dingen uit je lichaam. Dus veel drinken, dan haal je veel giftige stoffen uit je lichaam, je piest je gewoon leeg (denk aan biologie, nieren blaas etc.).
Pfew, en met die stoornis vind ik het moeilijk om je tips te geven.
Is PDS net zoiets als een spastische darm?
is een dietist dan geen oplossing voor jou?
Naar je huisarts gaan, klagen over je darmen en zo een afspraak met een voedingsdeskundige lospeuteren..
Proberen we dat maar. In periodes dat ik veel last heb van PDS doe ik het ook op die manier, maar gek genoeg ben ik dat na een dag of 3 zo zat dat ik het maar laat zitten. Maar nu moet ik er maar aan geloven!quote:Op maandag 21 november 2005 16:25 schreef Kleintje het volgende:
Helaaz, ik drink ook slecht. Maar zet gewoon waar je ook bent zo'n flesje gevuld met water naast je.
Zorg dan dat je er 's morgens, 's middags en 's avonds minimaal 1 leeg hebt. Dan heb je al 1,5 liter.
Verder gewoon koffie en thee....
Misschien werkt het voor jou zo, maar voor mij niet helaas.quote:Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Kleintje het volgende:
Wendy-tje, ik ben het niet eens met je 's avonds niet eten.
Als je jezelf gaat inhouden om niets te pakken, dan gaat het vaak goed mis. Dan eet je niet een handje chips maar een hele zak.
Gewoon wat nemen, maar leer maat te houden!
Dat ovewral anders moet je BMI zijn right? ik geloof dat je dat berekende door jegewicht de delen dor het kwadraat van je lengte, dus bij jou: 72/1.72²=24.3quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:01 schreef ParanoidEv het volgende:
ParanoidEv (1m72) (overal anders?) was 72 kg, weegt nu 72 en wil graag 60 kg wegen
Zo, het is een begin. Nu kijken of het me gaat lukken. En morgen nog even nawegen..en schrikken.
Ja op 1 website kwam 24,3 en de andere 22,2 dus ik kon het niet meer volgen, maar ik neem nu aan dat dat van jou klopt. Zoals je ziet zit ik dus lekker tegen het randje aan.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:48 schreef Bob. het volgende:
[..]
Dat ovewral anders moet je BMI zijn right? ik geloof dat je dat berekende door jegewicht de delen dor het kwadraat van je lengte, dus bij jou: 72/1.72²=24.3
En verder: suc6!
Ik zit op 24.7, nog net niet dus...quote:Op dinsdag 29 november 2005 23:00 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Ja op 1 website kwam 24,3 en de andere 22,2 dus ik kon het niet meer volgen, maar ik neem nu aan dat dat van jou klopt. Zoals je ziet zit ik dus lekker tegen het randje aan.
Nouja, op naar minder kilooooos![]()
Wat doe je voor speciaals dan?quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:09 schreef wendy-tje het volgende:
Succes scorpie!
Vanmorgen zat ik op 59,5 kilo. Heel gek, jarenlang kreeg ik er met moeite een kilotje af, maar nu lijkt het heel makkelijk te gaan
das een bmi van 26 (25,98) dus eigenlijk hoor je thuis is het fokdieetclub topicquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:22 schreef SlipSlop het volgende:
Ik ga ook meedoen.
Ben de laatste tijd aardig aangekomen doordat ik niet kon sporten vanwege blessure en heb altijd wel veel gewogen. Maar daar gaan we in 2006 verandering in brengenEerst maar weer onder de 80 kg uitkomen en dan stellen we daarna de doelen wel weer bij.
Mijn regel:
slipslop (1m83) (?) was 87kg, weegt nu 87kg en wil graag 75kg wegen.
Ik ga dit bereiken door natuurlijk gezonder te gaan eten en ik ga naar de sportschool. Als mijn blessure over is ga ik weer beginnen met voetballen.
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:11 schreef blessed19 het volgende:
Het is altijd een traditie om na de feestdagen de overtollige kilo'tjes kwijt te raken, dus meld ik mij ook hier ook aan
ben 1,86 mtr en weeg 88 kg. heb eem BMI van 25,3. mijn uiteindelijke doel is 70 kilo, het liefst voor de zomer!
ik probeer veel granen te eten, en sinds ik een wokpan van de sint gekregen heb, wok ik (bijna) elk avondmaal me te pletter, haha. ontbijt is meestal 4 volkoren boterhammen met of kaas, of gebakken ei (in olijfolie). De middag is altijd een killer voor me! ik eet dan altijd erg onregelmatig en let nooit echt op de zondes des levens. In de avond is het meestal ook een hel!ben namelijk gewend een tripel-biertje te drinken in de nachtelijke uren.
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Mijn vriendin is 1,70m en weegt 54 kg en nog vind ze zichzelf té dik.Ik word er gewoon gestoord van....![]()
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).quote:Op maandag 2 januari 2006 16:00 schreef Dannie_Dorka het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....
Maar met 'n ondergrens van 18 dan kan 18.7 er nog mee door of niet soms?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7
De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:37 schreef Kittyme het volgende:
Ik had de moed om nog eens af te vallen opgegeven dus op een gegeven moment ben ik gestopt... En dat had gelijk gevolgen, want inmiddels ben ik weer een paar kilo aangekomen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7
De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
is dat niet een standaard zin van de gemiddelde vrouw?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....![]()
Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dacht juist dat als je veel volkoren in de ochtend at, je de rest van de dag een wat minder hongerig gevoel krijgt. is (jonge)kaas is dan nog net wel toegestaan? verder heb ik vandaag 2 boterhammen met tonijn in water gegeten en als avondeten een kipfilet met wat mie (2 balletjes) en 200 gram groente gemaakt. ik wok in olie en gebruik een klein beetje marinade voor de smaak. voor de avond heb ik 2 appels en een soepstengel. verder drink ik alleen maar water. hoe zit het dan eigenlijk met gebakken ei?want een ei'tje bij mijn ontbijt wil ik gewoon niet kwijtraken!
![]()
mijn ei, wat doe je?!!!quote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.
Over dat eten in de ochtend, ik heb juist altijd gehoord dat je door te ontbijten je stofwisseling goed op gang brengt, zodat wat je later eet beter verbrand wordt. Maar daarvoor is het niet nodig om jezelf helemaal vol te stoppen bij het ontbijt, als je maar íets eet. Je kunt jezelf ook best aanwennen om bij elke maaltijd minder te eten, want over het algemeen eten mensen veel meer dan ze aan voedingsstoffen nodig hebben. Dat je honger krijgt wil niet per se zeggen dat je eten nodig hebt, het kan ook gewoon betekenen dat je maag gewend is aan meer inhoud.
Jonge kaas is trouwens voor zover ik weet niet gezonder dan oude kaas. Als je er dan toch op wilt letten, kun je 20+ kaas pakken. Als je zelf wilt nazoeken hoeveel calorieën er in je eten zitten, kun je kijken op www.calorietabel.nl (als man mag je normaal gesproken zo'n 2500 kcal op een dag, maar als je wilt afvallen moet je daar toch wel onder blijven).
Dat heeft mijn vriendin ook hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....![]()
Mijn vriendin is 22....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef Kleintje het volgende:
Hoe oud zijn die meiden??? Misschien speelt dat ook nog mee!
Hoe jonger ze zijn, hoe lichter vaak en hoe dunner in is!
Ik krijg nu steeds te horen dat ik best wat vet mag hebben op mijn leeftijd.
En het is echt zo, hoe ouder je wordt, hoe makkelijker de kilo's eraan komen.
Tja,dat klopt.M'n vriendin let héél erg op haar gewicht,dat is in haar cultuur nou eenmaal zo.Daar is 'n slank figuur hebben erg belangrijk.....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef Kleintje het volgende:
Ow... toen was ik 1.63 en was ik blij dat ik wel 50 kilo woog!
En toen werd ik 30 en woog ik 72 kilo.
Dus wat niet is, dat kan nog komen!
20quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef Kleintje het volgende:
Hoe oud zijn die meiden??? Misschien speelt dat ook nog mee!
Hoe jonger ze zijn, hoe lichter vaak en hoe dunner in is!
Ik krijg nu steeds te horen dat ik best wat vet mag hebben op mijn leeftijd.
En het is echt zo, hoe ouder je wordt, hoe makkelijker de kilo's eraan komen.
nou, om eerlijk te zijn hoef ik geen lat te hebbenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Kleintje het volgende:
Slank zijn is gewoon 'in' en 'hot'.
En als al die jonge meiden dat zijn, dan wil jij dat ook.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
mijn ei, wat doe je?!!!gelukkig maar, want ik heb er net weer eentje achter mijn kiezen. Het is voor mij best vreemd om zo op te letten naar wat ik eet, dat ik echt moet wennen. bedankt voor de site die je me gegeven hebt! kan ik teminste elke dat een lijstje maken van de dingen die ik die dag mag hebben, voel ik me teminste nog net niet helemaal onzeker. en dat hongergevoel... in de gisteravond had ik een bakje yoghurt met schijfjes banaan. was me zeer goed bevallen
dankje voor je wijze raad!
![]()
Gozer,mijn vriendin is mooi slank en geloof me.....ze heeft nog steeds niks gebroken!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
nou, om eerlijk te zijn hoef ik geen lat te hebbeneens een langdurige relatie gehad met een latje, maar was vaak bang dat ik haar ''brak''. ze zien er zo fragiel uit...
![]()
Ik ben er ook heel blij mee, moet ik zeggen. Ik kan me nog herinneren dat ik een spijkerbroekmaat 36 nodig had, dus dit is echt erg goedquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:07 schreef wendy-tje het volgende:
Nee, dat kan nooit slecht zijn dan, spijkerbroekmaat 28, dat is heel netjes hoor!
Hm, dat is eigenlijk wel een goed idee. Ik heb ook nog een galajurk van 2,5 jaar geleden, het zou wel super zijn als ik daar weer eens in paste. Mooi doel om te stellenquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:57 schreef wendy-tje het volgende:
Lastig blijft het he?
Hier gaat het nog steeds goed, ik zit op 59 kilo, en paste met kerst zowaar weer in mijn oude galajurk. De laatste keer dat ik die paste was na heel streng crashen, maar nu, jaren later is het me dus gewoon op een gezonde manier gelukt.
Hmm dat is ook wel een goeie! Nu nog me daaraan houden als het weer zo ver is dat ik gestopt ben met afvallen...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:43 schreef Kleintje het volgende:
[..]
als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |