abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31358378
Vervolg van: Slank de zomer in XXII -- Summer's coming, hurry!

Aanvulling op dit topic:
"dieet"recepten - Een topic met smakelijke recepten. Zet je eigen favoriete recept erbij!
Dieetclubmeeting I in Burger's Zoo op 29-11-03 - Beestachtig gezellige meeting.
Dieetclubmeeting II in Sanadome op 20-03-04 - Een gezonde zwemmeeting.
Dieetclubmeeting III in Den Haag op 10-07-04 deel I en deel II - Gezellige smulmeeting met politiek tintje.
Dieetclubmeeting IV in de Efteling op 11-09-04 deel I en deel II - Gezellige meeting met een ganzenmars.
Dieetclubmeeting V - Brainstormtopic
Dieetclubmeeting VI in de sauna in Soesterberg op 12-02-05 - De zweetmeet

De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die willen afvallen en een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 25 of lager! Heb je overgewicht en een bmi van 25 of hoger, ben je van harte welkom in het Fok!Dieetclub-topic.

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Als je ook opgenomen wilt worden in die lijst moet je maar even een gil geven in het topic. Om het voor de mensen die de lijst bijhouden (de mensen van het roulatielijstje) wat gemakkelijker te maken vragen we een paar dingen:
* Het is fijn als iemand zijn eigen regeltje aanpast, dus niet alleen: "Ik weeg nu 73", maar gewoon het hele regeltje zoals in de lijst staat.
* Als je je regeltje aanpast, denk dan ook aan je BMI. Veel mensen vergeten dat aan te passen.
* Geef één definitieve update per week door. Wil je vaker doorgeven hoe zwaar je bent zet er dan bij dat het om een tussendoor-meting gaat.
* Je kunt ook je buikomvang meten en deze noteren in je regel.

Update week 7:

Actress (1m72) (22.8) was 75,1 kg, weegt nu 67.4 kg en wil graag 64 kg wegen -7,7
Confidential (1,64) (23,1) was 67,0 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 59,0 kg wegen. -4,8
GWS (1.68) (22,0) was 67,5 kg, is nu 62,2 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -5,3
Imago (1.76) (20) was 68,3, is nu 61,9 en wil graag 61 kg wegen. -6,4
Känsterle (1,83) (18,8) was 75,0 kg is nu 63,0 kg. -12,0
Kittyme (1.73)(24,0) woog 72,0 kilo, weegt nu 71,8 kilo en wil graag 65 kilo wegen -0,2
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 64, en wil graag 61 kg wegen. -22
Kroeltroel (1,83) (24,6) was 90,0 kg, is nu 82,5 kg en wil graag 73,0 kg wegen. -7,5
Miesjuh (1,67) (22,95) was 69 kg, is nu 64.5 kg en wil graag 60,0 kg wegen -4,5
nein (1.73) (22,05) was 88,8, is nu 66 kg en wil graag 62 kg wegen. -22,8
ps2noob (1,99) (23,72) was 109,0 kg, is nu 93.3 kg en wil graag onder de 85,0 kg wegen. -15.7
Radiohoofdje (1,68) (23.4) was 66 kg, is nu 62 kg en wil graag 56 kg wegen -4,0
Rhoona (1.63) (23) woog 62,6 kg, weegt nu 61,0 kg, wil graag 58 kg wegen. -1,6
Sa-sa (1,64) (22.3) was 62,0 kg, is nu 60 kg en wil graag 55,0 kg wegen. -0
Shantee (1.73)(21,4)was 70 kg, weegt nu 64, en wil graag onder de 60 wegen -6
Sjak (1.80)(23,5) was 80 kg, is nu 75,2 kg en wil graag 67 wegen. -4,8
Snuusje (1m73) (21.5) was 78 kg, is nu 64,2 kg en wil graag 60 kg wegen. -13,8
_Supreme (1.72) was 70 kg, is nu 65.4 kg en wil graag 62 wegen. -4.6
Timmai (1,87) (24,3) is nu 85kg en wil graag rond de 75kg wegen. -0
V1z0R (2.00) (22.5) Was 125kg is nu 90,0kg en wil graag 85kg wegen -35
wasda (1.64) (21) was 58.2 kilo, is nu 57.2 kilo en wil graag 52 kilo wegen -1
wendy-tje (1,60) (24,2) was 64,0 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -0,5
Yppy (1,72) (22,5) was 95,0 kg, is nu 66,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -28,5
Zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 88.5 kg (25,6%) (102cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -8,5

Updatelijstje:
Week 8: Snuusje
Week 9: GWS
Week 10: imago
Week 11: Yppy
Week 12: Kroeltroel

Kort overzicht van topics over lijnen op Fok!
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken? - Een Fokker op zoek naar tips voor de laatste kilo's.
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt! - Tips tegen dat vervelende buikje.
Superhongerdieet! - Net als Miss_d ben ik wel benieuwd hoe het hiermee is vergaan.
Vetvrij vet - Dit gaat over vetvervangers zoals Olestra
is herbalife beter dan andere maaltijdvervangers? - Wissel ervaringen over Herbalife uit.
Light-producten maken niet slank Pas op voor de '0%-vet' en 'light' producten!

De oefeningen van Lurky voor een mooi figuur zijn hier te vinden.

Internet - (Eng.) = Engelse sites.
Algemene sites
www.overgewicht.nl - Uitgebreide site over overgewicht. Hier kan je ook je BMI berekenen.
www.overgewicht.org - Site van het Kenniscentrum Overgewicht (verbonden aan de VU)
[url]http://www.voedingscentrum.nl]www.voedingscentrum.nl[/url] - Dé site boordevol informatie over gezond eten.
www.opdieet.nl - Site met uitstekende uitleg over overgewicht en dieten.
www.gezondheidsplein.nl - Het deel van gezondheidsplein over voeding. Uitgebreide en heldere informatie.
www.digitale-dietist.nl - Diëtisten site met handige tips, voedingsmiddelentabel en links.
www.dikke-mensen.nl - De site van de Nederlandse Obesitas Vereniging.
www.jojoclub-afslanken.com - Prima site met uitgebreide uitleg over vele soorten dieten.
www.eetstoornis.org - Site voor mensen met een eetstoornis.
www.weight-loss-diet-i.com - Verschrikkelijk veel informatie over lijnen en overgewicht (Eng.)
www.realage.com - Leuke en interessante site over gezond zijn en blijven (Eng.).
www.ivillage.com/diet/ - Zéér volledige site over overgewicht en lijnen (Eng).
www.3fatchicks.com - Geweldige site met een enorme hoeveelheid informatie en links (Eng.).
www.skinnydaily.com - Erg leuke en informatieve site over lijnen (Eng.)
www.ehow.com - Antwoord op ál je vragen, ook op het gebied van lijnen nuttig (Eng.).
www.diet-i.com - Véél info + "Hate Dieting e-zine" (Eng.)

Bewegen
www.sportjefit.nl - Over sportief afvallen met veel sportieve links.
www.lichamelijkeopvoeding.nl - Prima site als je wilt beginnen met bewegen (trainingsschema's).
www.myasics.nl - Een super site over hardlopen! Hardlopen voor dummies met trainingsschema's vanaf 2 min. hardlopen.

Voedingstabellen
www.voedingsmeter.nl - Hier kun je de voedingswaarde van je dagelijkse voeding bijhouden.
www.calorieteller.info - Handige site om je dagelijkse energie-inname bij te houden.
www.watziterin.nl - Handige site met kcal, vet, koolhydraten en eiwitgehalte.
www.caloriefreak.com - De naam zegt het al: een site vol produkten (ook bijv. McDonalds) + kcal. (Eng.).
Snoopy's Dieetpagina - Download hier een uitgebreide calorieëntabel.

Recepten
www.smulweb.nl - Afslank-gedeelte van smulweb vol heerlijke recepten en tips.
www.culinairezaken.nl - Prima receptensite met veel slanke recepten.
cgi.fatfree.com - De site met de meeste recepten voor een slanke lijn die ik heb kunnen vinden (Eng.).
www.cuisinecuisine.com - Hier moet je wezen als je een Engelstalig recept wilt klaarmaken en niets begrijpt van ounces, cups en tablespoons. Onmisbare rekenhulp bij het koken.

Interactieve sites
voedingsdagboek.demonster.net - Mooie en overzichtelijke site voor je eigen voedingsdagboek online.
www.valtaf.nl - Hou hier je eigen dieetdagboek bij (soort weblog voor lijners).
www.onlijnclub.com - Grote Internetcommunity (concurrentie dus haha) voor lijners.
www.weightsupport.nl - Een half jaar lang gratis begeleiding bij het lijnen.
www.fitday.com - Site voor je eigen (gratis) dieetdagboek (Eng.)
www.thedietchannel.com - Veel info en gratis 8 weken dieetprogramma (Eng.)

Link-sites
dieet.pagina.nl/ - Startpagina over dieten met nog meer links.
afslank.leukestart.nl - Een erg goede link-site over afslanken.
grotematen.pagina.nl - (nog) moeite met het zoeken van kleren? Kijk hier eens bij.
dmoz.org/Weight-Loss - Gevarieerde linksite. (Eng.)

Commerciële sites:
www.herbalife.com
www.slank-klup.nl
www.weighwatchers.nl
www.afslanken.com
www.eganederland.nl
www.slimfast.nl
www.bodysolution.nl
www.specialk.nl
]
pi_31358421
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:54 schreef kultivate het volgende:
Ik moet ook nodig weer afvallen. Weeg nu 92 kilo en ben 1.85 wil weer naar 85 ofzo en op den duur naar 80 ongeveer. Vooral mijn bovenbenen zijn echt te dik. Dus hardlopen maar.

Mijn BMI is 26,3
Succes!
Op welke manier wil je gaan lijnen? Alleen hardlopen of echt op je voeding letten???
pi_31358532
Nou was ik zo goed op weg met afvallen. Maar nou hebben we kermis gehad hier, dus een week feesten. En natuurlijk hier en daar alcohol. En echt gezond eten ook niet. Niet dat ik tussen door veel gegeten heb. Gewoon 's ochtends goed ontbeten, en dan om 16.00 uur weer. Meer niet.

Maar goed. Ik doe dus alles zonder weegschaal in de buurt te hebben. Daar heb ik z'n hekel aan. Al wel heb ik 1 maat kleiner. Maar ik moet gewoon heel veel steun hebben. Dat is heel belangrijk. Dat ik er met mensen over kan praten, die mij begrijpen.
Ik moet ongeveer 30 kilo afvallen.
Ik heb nu maatje 46 en ik wil tot de 38-40. Het liefst 38 natuurijk, maar 40 is streefgetal.

Vanavond eten we, boontjes daarbij gele rijst. En schouderkarbonade.

Vanochtend heb ik op 3 cracottes. Met achterham.
En tussen door 1 appel en 2 mandarijnen.

Ik ben dus weer lekker op dreef...
pi_31358568
Super hoor Ymme.
Persoonlijk vind ik dat je vandaag nog erg weinig op hebt, grote kans dus op lekkere trek straks.

Hou vol!
pi_31358631
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:17 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Succes!
Op welke manier wil je gaan lijnen? Alleen hardlopen of echt op je voeding letten???
Ik zit op basketbal en het seizoen is weer begonnen. Dus ik train nu op maandag en vrijdag met basketbal, op woensdag wil ik gaan hardlopen. En op zaterdags heb ik dan een wedstrijd.

En natuurlijk wat meer op mijn voeding letten. Wat meer water drinken en geen cola enz meer. En wat meer gezonde broodjes overdags ipv kroketten ofzo.
pi_31358635
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:30 schreef Kleintje het volgende:
Super hoor Ymme.
Persoonlijk vind ik dat je vandaag nog erg weinig op hebt, grote kans dus op lekkere trek straks.

Hou vol!
Het lijkt wel weinig maar aangezien ik vandaag om 10.00 uur ben opgestaan. En om 10.30 heb ontbeten valt het wel mee. Ik ben snotverkouden, daarom heb ik lekker lang op bed gelegen. En erg veel trek in iets heb je dan ook niet.
pi_31359055
calorieteller.info is niet meer want die is gekaapt door een amerikaan.

De site gaat verder op http://www.calorieteller.nl

succes met afvallen
pi_31359662
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:26 schreef ymme het volgende:
Nou was ik zo goed op weg met afvallen. Maar nou hebben we kermis gehad hier, dus een week feesten. En natuurlijk hier en daar alcohol. En echt gezond eten ook niet. Niet dat ik tussen door veel gegeten heb. Gewoon 's ochtends goed ontbeten, en dan om 16.00 uur weer. Meer niet.

Maar goed. Ik doe dus alles zonder weegschaal in de buurt te hebben. Daar heb ik z'n hekel aan. Al wel heb ik 1 maat kleiner. Maar ik moet gewoon heel veel steun hebben. Dat is heel belangrijk. Dat ik er met mensen over kan praten, die mij begrijpen.
Ik moet ongeveer 30 kilo afvallen.
Ik heb nu maatje 46 en ik wil tot de 38-40. Het liefst 38 natuurijk, maar 40 is streefgetal.

Vanavond eten we, boontjes daarbij gele rijst. En schouderkarbonade.

Vanochtend heb ik op 3 cracottes. Met achterham.
En tussen door 1 appel en 2 mandarijnen.

Ik ben dus weer lekker op dreef...
je eet veel een veel te weinig om goed af te vallen.
Je lichaam denk dat er een noodtoestand is als jij zo weinig eet, en zal heel zuinig omgaan met het verbranden van calorien. Je kan echt veel beter 6 x per dag iets happen, uiteraard wel gezond en met mate, en daarnaast 'n beetje sporten en at krachttraining, dan wat jij nou doet.

Voor de echte expert op dit gebied moet je bij Mr J. zijn, die 100% zeker in sport/bodybuilding te vinden is. Trouwens, ik geloof dat wat ik hierboven al beschreven heb ook ondertussen wel als common knowledge beschouwd mag worden en dus ook op de normale websites gevonden kan worden.

succes verder
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_31359748
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:36 schreef ymme het volgende:

[..]

Het lijkt wel weinig maar aangezien ik vandaag om 10.00 uur ben opgestaan. En om 10.30 heb ontbeten valt het wel mee. Ik ben snotverkouden, daarom heb ik lekker lang op bed gelegen. En erg veel trek in iets heb je dan ook niet.
Normaal eet ik dus meer.

5 bruine boterhammen over de dag verdeeld.
3 stuks fruit.
Warm eten. veel rijst met groente.
En nog 2 droge cracottes.
pi_31359975
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 15:52 schreef ymme het volgende:

[..]

Normaal eet ik dus meer.

5 bruine boterhammen over de dag verdeeld.
3 stuks fruit.
Warm eten. veel rijst met groente.
En nog 2 droge cracottes.
mijn fout, was weer 's te snel.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_31360008
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:05 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

mijn fout, was weer 's te snel.
Ach kan gebeuren toch .
pi_31362953
Miesjuh meldt zich ook maar weer! Ik heb het enorm verslaterd, was wel tevreden deze zomer over mijn bikini figuur, maar ooooh wat gaat dat snel weer weg met al die zakjes chips ...
Slank voor de kerst, goed streven...

Het volgende is alleen het probleem! Ik ben de enige (van 4 mensen) in huis die af wil/moet vallen.
De rest houd er uiteraard rekening mee, maar toch die zakken chips en koekjes blijven in huis komen.
Weet iemand "gezonde" lekkernijen, die je met mate prima kan eten als je aan de lijn doet?
pi_31364513
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:22 schreef miesjuh het volgende:
Miesjuh meldt zich ook maar weer! Ik heb het enorm verslaterd, was wel tevreden deze zomer over mijn bikini figuur, maar ooooh wat gaat dat snel weer weg met al die zakjes chips ...

Het volgende is alleen het probleem! Ik ben de enige (van 4 mensen) in huis die af wil/moet vallen.
De rest houd er uiteraard rekening mee, maar toch die zakken chips en koekjes blijven in huis komen.
Weet iemand "gezonde" lekkernijen, die je met mate prima kan eten als je aan de lijn doet?
Als je het echt wilt, dan lukt je dat. Probeer de verleiding te weerstaan. Wees sterk, dan ben je later alleen maar meer trots op je zelf
pi_31365771
quote:
Calorieën tellen. Als je dagen gezond eet, minder vlees, minder vet, minder aardappelen en heeeeel veel groente en fruit, dan kan je jezelf op bepaalde dagen echt wel wat lekkers veroorloven.

je wil niet weten hoeveel lekkers ik vandaag op heb. Mijn lichaam schreeuwde er gewoon om.
Heb 1 bisc& op, een stukje chocola en ijs als toetje.

Verder??? 3 cracottes met 20+ smeerkaas, 2 appels, 2 mandarijnen, 2 wortels, rauwe bloemkool en groentesoep zonder vlees of vermicelli.
Ik wilde wat lekkers, dan moeten andere dingen even opzij. Zolang je maar meer dan genoeg frui + groente eet.

Morgen weer een echte maaltijd.
pi_31377555
Hmmm, gisteren kreeg ik opeens een vreetkick. Niet goed... heb rauwe bloemkool met een behoorlijk calorierijke dipsaus genomen.
Maar gelukkig gisteravond veel gesport waardoor ik toch aardig wat calorieën heb verbrand.

Vandaag maar een dag strenger zijn.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:59:30 #16
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_31377946
quote:

Als je ervan houdt is een stengel selderie, in stukjes gesneden, een goed alternatief. Zodra je huisgenoten beginnen te snacken maak je gewoon voor jezelf wat selderie, verder zijn komkommer en tomaat ook beter dan al die vettigheid.
Tot een paar jaar geleden vrat ik ook met gemak zakken chips en koekjes weg, totdat ik op een gegeven moment misselijk van mezelf werd. Ben toen mezelf in gaan prenten dat het tweede, derde, tigste koekje of chipje niet lekkerder is dan de eerste. Kan nu met een gerust hard één chipje pakken, puur voor de smaak, en het daarbij laten. Dit werkt bij mij ook voor chocola etc. Wellicht voor jou ook het proberen waard
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_31378032
Popcorn, is ook een lichte snack die mag.

Het ligt er echt aan hoe je lijnt. Ik mag dus alles eten, ik moet er alleen wat anders voor laten staan. Als ik trek heb ik volvette kaas, dan mag ik gewoon maar 100 gram aardappels en niet onbeperkt.

Ik persoonlijk dat het beter werkt als je lichaam gewend blijft aan lekkernijen, maar dat je er zelf met mate mee leert omgaan. Anders kom je straks heel makkelijk weer aan als je het weer wel mag. Ik wil mezelf nu niets ontzeggen anders weet ik dat ik faal met het lijnen...
pi_31380596
Hmm, ik doe hier ook maar weer mee, zie dat ik trouwens nog steeds in het lijstje sta

Al moet ik wel zeggen dat ik het effect van stoppen met de pil enorm merk in mijn gewicht, ik kom veel minder makkelijk aan.

Voor ik het vergeet, mijjn regeltje zoals het er nu voorstaat:
wendy-tje (1,60) (24,2) was 66,0 kg, is nu 62,0 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -4,0
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:30:04 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31382719
GWS (1.68) (22,7) was 67,5 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -3,5

Ik moet dus echt weer serieus aan de slag. Ik weet dat ik dat de vorige keer ook al heb gezegd, maar nu heb ik een plan van aanpak geschreven. Straks ga ik nog even een paar voedingsschemaatjes in elkaar zetten en dan ga ik echt weer serieus beginnen, want op dit moment gaat het nog steeds de verkeerde kant op...

Maar mijn vriend en ik zijn wel begonnen met dansles, dus dat betekend iig twee keer per week ongeveer anderhalf uur beweging. En het is nog leuk ook
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:07:37 #20
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_31406000
zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 93 kg (25,6%) (103cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -4

ik heb weer te lang niets gedaan, veel gedoe de laatste tijd, nieuwe schooljaar, gedonder hier in huis, gedoe met mijn enkel... Allemaal smoesjes, maar ik ga d'r weer aan trekken! Doelen zijn gesteld en ik ga lekker aan de slag.

Ik ben nu mijn nieuwe kamer aan het verbouwen, dus binnenkort verhuizen, nieuwe omgeving is dus ook weer een nieuwe start!

Doordat ik nu al 3 weken de griep heb is mij duidelijk geworden dat ik weer aan mijn gezondheid moet werken, ik drink veel vitaminedrankjes (smoothies op school en veel fruit!) maar het moet allemaal veel gezonder! Dat gaat nu ook weer zeker van start!

Succes jullie allemaal weer! En zet 'm op!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_31406493
Dus even een nieuw lijstje voor de OP:
wendy-tje (1,60) (24,2) was 66,0 kg, is nu 62,0 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -4,0
GWS (1.68) (22,7) was 67,5 kg, is nu 64,0 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -3,5
zwahiel (1,84) (23) (103 cm) was 97 kg, weegt nu 93 kg (25,6%) (103cm) en wil graag 80-89 wegen (15-17%) (90-95 cm) -4
Kleintje (1.63) (BMI 23) was 55, is nu 62,0, wil graag 55 wegen. 32 jaar.
pi_31406663
Die laatste kilo's gaan zo moeilijk! Ik ben de afgelopen jaren afgevallen van 62,5 naar 55. Toen een tijdje stabiel en nu weeg ik 52-53. Maar ik wil die laatste 3 er ook af....

(ben maar 1.60)
pi_31415230
Ik wil graag 3/4 kilo afvallen dus ik kijk hier ook even mee
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_31415269
Ik denk dat ik vanavond even ga hardlopen. Dan is het donker en ziet niemand mij
pi_31415456
Ik doe 1 keer in de week aan steps, wat wel leuk is moet ik zeggen, maar of het echt wat doet voor me weet ik niet
The more that I appear.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 08:32:09 #26
12913 GreatWhiteSilence
pi_31429994
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 18:32 schreef Marloes het volgende:
Ik doe 1 keer in de week aan steps, wat wel leuk is moet ik zeggen, maar of het echt wat doet voor me weet ik niet
Zolang je het maar leuk vindt, is het goed. En beweging is meestal wel goed(behalve als je het overdrijft natuurlijk), dus dat is sowieso jouw winst.

Ik heb zelf veel moeite om niet te snoepen en te snaaien, maar gisteren stond ik voor de snoepautomaat en hoewel het hééél moeilijk was heb ik niets uit de automaat gehaald.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31431050
Das knap GWS!

Tsja, beweging heb ik wel, ik zit iedere dag minimaal een uur op de fiets. Sinds een tijdje heb ik een eigen paard wat ik dus iedere dag verzorg, dus dat zit wel goed. Maar ik moet mijn stepapparaat maar weer eens onder het stof vandaan halen.
Ik voel me altijd zo lekker als ik dat soort dingen gedaan heb
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:48:13 #28
57434 Marloes
Digital Love
pi_31445990
Hoe doen jullie dat eigenlijk? Afvallen? Ik ben er wel benieuwd naar.. Wat eten jullie bijv. op een dag? En snoep je helemaal niet meer of een klein beetje? En qua sport?
The more that I appear.
  † In Memoriam † vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:57:15 #29
7074 moussy
kuttekop
pi_31446232
Ik moest ff kijken wat je hier deed
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 12:27 schreef Kleintje het volgende:

Kleintje (1.63) (BMI 23) was 55, is nu 62,0, wil graag 55 wegen. 32 jaar.
Mensch, jij waait nog van je fiets af
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:44:06 #30
12913 GreatWhiteSilence
pi_31467283
Woei, toen ik mij vanmorgen woog, stond er 63 op het display
Mijn regeltje is dus

GWS (1.68) (22,3) was 67,5 kg, is nu 63,0 kg en wil graag 56,0 kg wegen. -4,5
  maandag 17 oktober 2005 @ 08:54:06 #31
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_31504975
Ik heb hier al een lange tijd niks meer van me laten horen,
maar ik ben inmiddels samen gaan wonen,
ben toen als assistent bedrijfsleider in een kledingzaak begonnen
en vorige week gepromoveerd tot bedrijfsleidster,
dus zoals je je misschien voor kunt stellen heb ik het nogal druk gehad de afgelopen maanden, mede dankzij de drukte ben ik niet aangekomen alhoewel ik meer ben gaan snoepen,
ik weet dat ik er geen gewoonte van moet maken
maar zo af en toe moet je je lichaam iets lekkers gunnen anders ga je er te zeer naar smachten. Daarbij sport ik 4 keer per week (3x fitness en 1x pilates)
en dat doe ik gelukkig nog met alle plezier,
ik ben gaan houden van mijn nieuwe lichaam
en ben sterk genoeg om in te zien dat ik niet meer wil worden zoals ik ooit..

was
Knuffeldees (1.71) (21.9) was 86, is nu 64 en wil graag 61 kg wegen. -22
is
Knuffeldees (1.71) (21) was 86, is nu 61,7 en wil graag 61 kg wegen. -24,3
Dubbel zo Frissss
pi_31505067
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:57 schreef moussy het volgende:
Ik moest ff kijken wat je hier deed
[..]

Mensch, jij waait nog van je fiets af
Hahhahaha.....
dat was jij in je rooie tuut zeker die van de week toeterde en zwaaide naar me? Vlakbij de Gemini.

Ik hoef er niet veel vanaf, ik wil alleen 2 gloedjenieuwe spijkerbroeken weer aankunnen!!!!

Eerste week heb ik enorm veel gesport en nog meer gesnoept
hhahahha... ik kon de knop niet omzetten.
Maar goed, zorg dan maar dat je meer sport dan snoept.

Zat vanmorgen op 60,8
pi_31505447
Het gaat goed hier!
Ondanks dat ik dit weekend 2 keer uit eten ben geweest gaat het prima. Scheelt toch als je niet snoept enzo. Ik heb al jaren een ongeveer vast eetpatroon, en ik beweeg tegenwoordig genoeg.

Zaterdag na het paardrijden stond de stand er zo voor....
wendy-tje (1,60) (23,8) was 66,0 kg, is nu 61,0 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -5,0
  maandag 17 oktober 2005 @ 22:37:35 #34
12913 GreatWhiteSilence
pi_31519709
Heb net een glaasje wijn achter de kiezen. Telt dat als een snoepje of als medicijn (gezond enzo )? *tipsy is *
pi_31526111
Mijn laatste kilo's gaan er definitief niet van af, dus ik laat het maar zo. Ik kan nu ook gewoon kleding kopen en mijn conditie gaat nog steeds flink vooruit (door het hardlopen vooral). Chocolade is nog steeds maar het lukt nu goed om het tot eens per maand te beperken.
Ik kan dus uit alle lijstjes en hoop er niet meer in terug te komen.

Marloes, ik ben afgevallen door gezonder te gaan eten en meer te gaan sporten. Ik heb alles wat ik had in het begin bijgehouden op overgewicht.nl, als hulpmiddel. Verder hebben we haast altijd een hoop fruit in huis, voor acute noodgevallen. Fruit (behalve bananen) mocht ik van mezelf namelijk onbeperkt eten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_31534257
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:29 schreef ymme het volgende:
Als je het echt wilt, dan lukt je dat. Probeer de verleiding te weerstaan. Wees sterk, dan ben je later alleen maar meer trots op je zelf

Ik ben ongeveer een half jaar geleden gewoon in 1 keer gestopt met het eten van snoep, chips, koek etc. Het enige wat ik nogaf en toe eet is een taartje oid bij verjaardagen en dat soort dingen. Op het begin kan het eventjes lastig zijn (gewoontes afleren is niet makkelijk), maar ik ben nu op een punt belandt dat ik er totaal geen behoefte meer aan heb, sterker nog, ik heb er zelfs een lichte afkeer van gekregen. Ik weet niet of dat voor iedereen zo zou kunnen werken, maar als je maar serieus genoeg bezig bent met je gezondheid kom je ver genoeg denk ik. Het loont in ieder geval wel
pi_31536630
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 14:17 schreef pulsar2kx het volgende:

[..]

Ik ben ongeveer een half jaar geleden gewoon in 1 keer gestopt met het eten van snoep, chips, koek etc. Het enige wat ik nogaf en toe eet is een taartje oid bij verjaardagen en dat soort dingen. Op het begin kan het eventjes lastig zijn (gewoontes afleren is niet makkelijk), maar ik ben nu op een punt belandt dat ik er totaal geen behoefte meer aan heb, sterker nog, ik heb er zelfs een lichte afkeer van gekregen. Ik weet niet of dat voor iedereen zo zou kunnen werken, maar als je maar serieus genoeg bezig bent met je gezondheid kom je ver genoeg denk ik. Het loont in ieder geval wel
Dit probeer ik dus ook alleen heb ik af en toe dan nog onwijze zin in snoep of chocolade. Dus het is erg lastig. Morgenavond weer rennen
pi_31542083
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:03 schreef kultivate het volgende:

Dit probeer ik dus ook alleen heb ik af en toe dan nog onwijze zin in snoep of chocolade. Dus het is erg lastig. Morgenavond weer rennen
Ik heb mijn lekkere trek 'verlegd' naar andere zaken die lekker én gezond zijn. Broodje gezond, pistoletje kipfilet, broodje ei, peren, kiwi's, banenen etc. Het feit dat dit lekker is en gezond geeft een meerwaarde boven lekkere maar ongezonde dingen. Daarom ben ik veel meer geneigd naar gezonde lekkere etenswaren

Moet je wel voor jezelf uitzoeken wat je echt lekker vindt
pi_31551293
Ik vind gezonde broodjes ook al lekkerder dan hamburgers enz. En bananen en appels gaan er ook zeker goed in maar soms heb ik nog gewoon zo;n zin in chocolade ofzo dat is het lastige.
pi_31553855
Wat soms heel goed kan helpen tegen de trek in het zoete zijn chroomtabletjes. Die helpen je bloedsuikerspiegel stabiliseren
Dat wordt het net wat makkelijker om de trek in het zoete te weerstaan.

Ook kun je eens bijhouden op welke momenten je trek hebt in die dingen. Is het omdat je je verveelt, niet lekker voelt oid?
pi_31561040
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:04 schreef pulsar2kx het volgende:

[..]

Ik heb mijn lekkere trek 'verlegd' naar andere zaken die lekker én gezond zijn. Broodje gezond, pistoletje kipfilet, broodje ei, peren, kiwi's, banenen etc. Het feit dat dit lekker is en gezond geeft een meerwaarde boven lekkere maar ongezonde dingen. Daarom ben ik veel meer geneigd naar gezonde lekkere etenswaren

Moet je wel voor jezelf uitzoeken wat je echt lekker vindt
Neem aan dat je broodjes gezond zonder mayo bedoeld?

Bij onze bakker doen ze mayo tussen de 'gezonde' broodjes
pi_31568983
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 16:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Neem aan dat je broodjes gezond zonder mayo bedoeld?

Bij onze bakker doen ze mayo tussen de 'gezonde' broodjes
Haha ja gewoon echt gezonde broodjes
pi_31569275
3 kilo kwijt in een maandje...
Nog 2 kilo eraf en dan zit ik net onder mijn ideale gewicht zodat ik in de decembermaand wat kan smokkelen.

Ik besef trouwens dat ik mazzel heb en niet te zwaar ben dus niet rigoreus aan mijn lijn hoef te doen.
Het zit meer tussen mijn oren dan aan mijn billen zeg maar.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:01:41 #44
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_31576701
Oei, mag ik ook meedoen?

Heb een poos niet gewerkt en in de ziektewet gezeten en dus miste ik de dagelijkse sprintjes naar de bus en terug (ongeveer een uur per dag flink doorlopen). Alhoewel alles nog best in proportie is, krijg ik last van "slap vet" op buik en armen en een "pafferig" gezicht. Kleding zit te strak en ik weiger nieuwe, grotere kleding te kopen. Ik ben bang dat ik het er maar bij laat zitten!

Ik heb een lieve vriend die blijft beweren dat hij me "praaaaaachtig" vindt en blijft maar glaasjes wijn inschenken en stokbroodjes met brie beleggen. Er lief maar niet echt een motivatie!

'k Ben 22 jaar, 176 cm en 76 kilo. BMI van rond de 24. Wil afvallen d.m.v. minder snaaien, opletten met eten, minderen met lekkere wijntjes en minimaal twee keer in de week bewegen bij de sportschool. Streefgewicht: 68 kilo.
pi_31577140
Haha, het lijkt mijn vriend wel! die stopt me ook vol als ik niet uitkijk, en vindt me altijd mooi

Heel veel succes met je lijnpoging. Hoe gaat een dag er bij jou nu in de praktijk uit zien?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 11:50:44 #46
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_31577634
Nou, dat is het rare: op zich hoef ik helemaal niet zo veel moeite te doen om af te vallen. Als ik minder eet en gewoon beweeg, vliegt het er af. Ik eet alleen vreselijk veel. Echt heel veel. 't Zit 'm ook niet in vet of snoep (ik houd niet eens van ijs of chocolade! ), het zit 'm gewoon in hoeveelheden.

Vanaf nu ga ik gewoon eten, als een normaal persoon. Gewoon twee boterhammen als ontbijt, stuk fruit tussendoor, 's middags een boterhammetje of soep en 's avonds een flinke opscheplepel aardappels, veel groente en een stukje vlees. 's Avonds misschien weer even fruit. Moet vol te houden zijn, toch?

Het vervelende is alleen dat ik nog steeds niet "fit" ben en dus veel thuis zit. Op zich is het werk erg begripvol maar ik vind het niet kunnen dat ik wel ga joggen maar niet aan het werk ga. Voelt niet goed, ookal zou ik het misschien wel moeten doen. Ach, gewoon maar naar de sportschool en daar een uurtje fietsen. En misschien dat ik binnenkort met yoga ga beginnen, ookal zal ik daar niet slanker van worden, ik kan er wel mooi heen lopen (45 minuten flink lopen).

En het moeilijkst word mijn vriend zien te ontwijken. Die houd wel van een roomsausje, een hapje hier, een snackje daar. Gewoon oogkleppen op en een knijper op mijn neus!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:06:59 #47
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_31601656
Onthoud allemaal als de snoepjes en de chips om je vragen,

'Niets smaakt zo lekker als slank zijn voelt' !!

Dit helpt mij vaak als ik toch een snoepje wil eten!
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_31608384
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:06 schreef DooZjUh het volgende:
Onthoud allemaal als de snoepjes en de chips om je vragen,

'Niets smaakt zo lekker als slank zijn voelt' !!

Dit helpt mij vaak als ik toch een snoepje wil eten!
Dat is echt een goede. Meestal heb ik nadat ik wat ongezonds gegeten heb of me volgegeten heb wel zo'n smerig dik gevoel maar ja met zo'n slagzin hoop ikd at het lukt.
pi_31661677
Ik wil ook graag meedoen.

Stansfield (1.87) weegt 92,3 kg en wil graag 85 kg wegen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:04:01 #50
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_31757152
Ay ay ay, de hele week mijn moeder en broer op "visite" gehad en heerlijk gegeten en geen moment aan slank, mager of lijnen gedacht! Heerlijk!

Deze week zal ik er aan moeten geloven...
pi_31758164
hallo, ik meng me gewoon even in de discussie

ik vind me (nu) niet meer dik of zo, is ooit wel anders geweest ( sinds enkele jaren: 1.65 en normaal 55 kilo - ik ben nu zwanger dus wel al een pakje meer ), maar ik vraag me af, grijpen jullie soms naar dieetpilletjes die je bijvoorbeeld in het kruidvat of zo kan kopen, en levert dat een resultaat op ?

een vriendin van me, die helemaal niet te dik is naar mijn mening, is nu al een week ziek door vermageringspilletjes die ze in het kruidvat heeft gekocht , ze zit al een paar dagen constant op het wc . Ze is ook wel al een paar kilo's kwijt zegt ze , kan ik geloven als je darmen continu worden leeggeperst

maar kort: gebruiken sommigen onder jullie pillen als hulpmiddeltje en wat is jullie mening erover ?
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_31766344
* kikoooooo is ook weer begonnen...
was 2 weken geleden weer 100 kilo, en toen moest bij mij de schakelaar weer om

nu inmiddels na goed opletten wat ik eet en een beetje het sporten weer opgepikt ben ik alweer 97
streefgewicht is eerst maar weer eens onder de 90 raken, daarna zien we verder
pi_31776234
weet je... 1 november... nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Want wat ik nu doe... slaat werkelijk NERGENS op!
pi_31787335
Petitlapin, ik wil evenwichtig en gezond afvallen, zodat ik niet ga jojo-en of vreetbuien krijg. Ik overweeg laxeermiddelen dus niet eens, alleen al vanwege de mogelijkheid tot verslaving. Moet er ook niet aan denken de hele dag op de wc te zitten alsof ik diaree heb ...
pi_31789184
Ik heb nog nooit dieetpillen gebruikt, weleens een crashdieet, maar uiteindelijk schiet je daar echt helemaal niks mee op. Als je stopt kom je net zo hard weer aan...
pi_31814578
ma_jojo (1.81) weegt 74,5 kg en wil graag 62,5 wegen.

Ben nu hard bezig met elke dag een paar km joggen, heel veel water drinken en praktisch alleen maar fruit eten. Niet geheel gezond, wel effectief.
Ben in een week tijd al 2,5 kg verloren. .
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_31824170
Wow ma_jojo, mijn streefgewicht is ook 62 maar ik ben 1.73 ..
pi_31825276
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:33 schreef Mano het volgende:
Wow ma_jojo, mijn streefgewicht is ook 62 maar ik ben 1.73 ..
Da's zeker mooi voor die lengte!

Maar ik heb altijd zoiets van 'als ik het doe, doe ik het goed'. En ik wil nu eens een keer superslank zijn. Maar als ik op gegeven moment het te dun vindt worden en lelijk vindt, dan stop ik ermee en probeer ik op het gewicht te blijven van hoe ik mezelf nog te tolereren vind.
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:14:55 #59
12913 GreatWhiteSilence
pi_31830614
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:44 schreef ma_jojo het volgende:
ma_jojo (1.81) weegt 74,5 kg en wil graag 62,5 wegen.

Ben nu hard bezig met elke dag een paar km joggen, heel veel water drinken en praktisch alleen maar fruit eten. Niet geheel gezond, wel effectief.
Ben in een week tijd al 2,5 kg verloren. .
Hehe, volgens mij heb ik mijn streefgewicht op dezelfde manier bepaald als jij: lengte in het kwadraat maal 20...
pi_31830655
Nog 1 dag en dan begin ik weer.
Gisteren bijna alle lekkere dingen die in huis waren aan mijn schoonouders voorgeschoteld en meegegeven.
Dus.... ik hoop dat ik nu wel die knop om kan zetten!
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:17:22 #61
12913 GreatWhiteSilence
pi_31831728
Ik heb een nieuw regeltje voor mezelf bedacht: iedere keer als ik naar het toilet ga, moet ik ook wat spieroefeningen doen. Zo ga ik bijvoorbeeld een aantal keer door mijn knieen en druk ik mezelf af tegen de muur. Alle beetjes helpen, moet ik maar denken... En ik heb de stappenteller weer eens aan mijn broek bevestigd...
pi_31831874
Ok, het ging zo goed. 7,5 kilo eraf. Toen kermis in het dorp gehad 5 kilo eraan.
Nou dacht ik bij mezelf, dat heb ik er zo vanaf. Nou niet dus. 1 maand later nog steeds niet eraf.
Druk druk, verjaardag hier, feestje daar.
Maar vanaf vandaag word het weer streng.
Ik ga straks groenten/fruit halen. En vandaag doe ik alleen even sla en crackers eten.
Dan morgen weer iets meer. etc..
Totdat de meeste kilo's eraf zijn. En dan gewoon per dag ongeveer 4 boterhammen. 2 crackers. 2 stuks fruit. Veel groente met wat aardappels. Klein beetje vlees. En vooral veel water.
Dan moet het weer goed komen.
pi_31955405
Ik zou 1 nov. beginnen, maar door een fikse griep/verkoudheid is het er nog niet van gekomen. Heel veel fruit op en nog meer dropjes, keelsnoepjes, thee met honing of veel suiker om mijn keel te smeren.
heb niet eens de puf gehad om op de weegschaal te gaan staan. Dus ik wil maandagmorgen gaan wegen en dan begin ik!
pi_32059986
Wordt er niet meer gelijnd?
Bij mij gaat het even wat minder goed, ben dus weer wat strenger geworden....
  maandag 7 november 2005 @ 17:23:03 #65
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_32061668
jawel wendy-tje...

Alleen ben ik er niet zo actief meer mee bezig, ik ga (zoals altijd :| ) wéér beginnen met trainen...
Gezond eten daar ben ik nu een weekje of twee mee begonnen... Althans gezonder, de laatste tijd laat ik de frietpan enorm vaak uit en eet ik zelfs weer aardappels (hetzij in de wok met een ton canjunkruiden erover heen )

Door school, vakantie en sinds anderhalve maand mijn verhuizing schieten zaken niet echt op zoals ik 't graag zou willen. Maar goed ik heb eergisteren besloten dat ik er in elk geval weer wat aan ga doen! Ik heb vanaf morgen de hele week vrij en wil dat gaan besteden aan mijn kamer afmaken en aan op zijn minst 2x trainen in de fitness.

Nu ik verhuist ben loop ik veel meer, ik woon nu 5 minuten met de bus van Utrecht CS maar kan het ook in 10 minuten lopen, iets wat ik dus ook vrij vaak doe. Ik loop liever dat korte stukje naar CS toe om daar de bus naar school te pakken. Veel prettiger en zo ben ik ook nog 's buiten

Mijn huisgenoot wil ook weer af gaan vallen en samen proberen we 't er een beetje naar te maken. Helaas is bier nog altijd een verleiding die ik al bourgondiër niet echt kan weerstaan
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_32066098
Heyy, ik zie dat ik ook nog in het lijstje sta, en het is nog steeds actueel, een half jaar na mijn laatste update .
Ik ben dus helemaal niet meer met afvallen bezig geweest, maar ik wil er nu weer mee gaan beginnen. Ik wil toch die 62 KG halen.

Ik ben dus weer van de partij!
Tri State. Tri State. !
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:06:35 #67
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_32080979
Hoi hoi,

Ik wil ook graag meedoen. Ben de laatste 2 jaar ongeveer 8 kilo aangekomen en wil die er af!
Ben nu ongeveer 3 weken bezig en ben van 61 naar 59 - 59.5 gegaan. Mijn streefgewicht is 54 kilo en ik ben 1meter60.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_32081249
Voor mij is het nu zo ver dat ik ook gewoon moet zorgen dat er niks lekkers in huis is, mijn zelfbeheersing is even onder het nulpunt gedaald. Heel bekend op zich, als ik suiker heb gehad krijg ik gewoon honger!
Gelukkig heb ik genoeg beweging op een dag, dat scheelt al wel natuurlijk.

@supreme: hoe wil je het gaan aanpakken?
@qarinx: 2 kilo in 3 weken is lang niet slecht hoor, hoe pak je het aan?
pi_32082081

Ik doe het echt goed!
Ben gewoon aangekomen sinds ik heb besloten dat er kilo's vanaf moeten!

Weeg nu 64!

Antibiotica kuur is nu op, hoef geen honing meer in mijn thee en kilo's keelsnoepjes.
Dus... IK GA BEGINNEN!
Ik wil verdorrie vrijdag al op 63,5 zitten. Ik eis dat het snel naar beneden gaat!
  dinsdag 8 november 2005 @ 10:50:38 #70
12913 GreatWhiteSilence
pi_32082091
Ik ben ook net aan het verhuizen, dus van het lijnen komt weinig. De weegschaal is ook nog niet in het nieuwe huis, dus wekelijks wegen is moeilijk.

En ik heb ook niet meer de zelfbeheersing van vroeger. Ik moet weer eens wat nieuwe technieken bedenken om mezelf in het gareel te houden.

Door het laten trekken van mijn verstandskiezen over een week of twee zal ik misschien wel wat gewicht kwijtraken. Ik zal vast niet veel willen eten na het trekken van die dingen...
pi_32082402
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:50 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Door het laten trekken van mijn verstandskiezen over een week of twee zal ik misschien wel wat gewicht kwijtraken. Ik zal vast niet veel willen eten na het trekken van die dingen...
Als je een beetje als ik bent... dan neem je koekjes bij je thee, dat kan je soppen en makkelijk opeten zonder pijn te lijden. Of snoepjes die je kan opzuigen...
Ik zoek dan juist redenen om veel te vreten

Heb vanmorgen 6 cractottes op, met becel light en kalkoenfilet.
Zit nu aan mijn derde kopje thee met maar 1 schepje suiker en ga nu een appel schillen...
pi_32082583
Oeh, lekker, ik heb ook een appel bij me hier... hij is alleen een beetje oud. Vanavond maar even nieuwe halen, en de rest opvoeren aan de paardjes. Die zijn wat minder kritisch dan ik
  dinsdag 8 november 2005 @ 11:42:22 #73
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_32083614
Ik ben tegenwoordig weer van het ontbijt!
Sinds ik in dit nieuwe huis woon heb ik de warme bakker en de buurtsuper ontdekt, ietsie duurder, maar wel veel lekkerder! Gisteren net gebakken brood gescoord, dáár kun je mij wel mee laten ontbijten!

Voor de rest eet veel kip! Eiwitten zorgen er namelijk voor dat je geen hongergevoel hebt, in kip zitten veel eiwitten in Ik probeer gewoon lekker veel eiwitten te eten in de middagpauze en 's avonds dan heb ik daarna geen zin om iets te pakken, al moet ik 't nu nog steeds in bedwang houden :|
pi_32095142
Whoei... moet zeggen dat het best lekker gaat vandaag!
Maar goed... dit is nog maar dag 1!
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:05:31 #75
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_32095342
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 10:19 schreef wendy-tje het volgende:
@qarinx: 2 kilo in 3 weken is lang niet slecht hoor, hoe pak je het aan?
Het begin is altijd heel moeilijk zeg. Als je een paar dagen goed bezig bent, en je merkt dat je broeken losser gaan zitten, dan is het makkelijker volhouden. Maar als je dan weer een paar dagen slecht eet, dan is het zo verleidelijk om op die voet verder te gaan..

Ik schrijf om te beginnen alles op wat ik eet. Ik zorg dat ik niet meer na 20.00 uur eet. Ik probeer 2 liter water te drinken op een dag. Ik koop geen slechte dingen meer, of althans, dat probeer ik.

Verder eet ik vrij normaal gewoon 3 keer op een dag en als tussendoortje een mueslireep ofzo. Eerst had ik nog ontbijtkoek, maar dat vind ik veel te lekker, dus dat heb ik ook al geschrapt.

Maar ja, vandaag heb ik dus al wel gesnoept. Was bij een vriend langs geweest en die had te lekkere dropjes.. moet weer even de wilskracht ergens vandaan halen.
pi_32109062
Ik gok dat ik gistermorgen erg veel vocht vasthield, want 1,5 kilo kwijt in 1 dag dat kan niet!

Ben nu aan het ontbijten met 2 appels..
pi_32111695
Ik ben verhuisd uit het andere topic

Ik hoef niet zo nodig meer af te vallen, maar wil wel op dit gewicht blijven en misschien kan ik ook daar soms wel wat hulp bij gebruiken

Mijn regeltje:
miss_sly (1,65) (24,1) was 84,5 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -19,0
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_32120660
Hallo, ik zou ook erg graag mee willen doen ik ben al een klein jaartje op dieet maar de laaste kilos gaan erg moeilijk. Ik hoop dat het met wat steun en tips van andere mensen wat beter gaat. Trouwens respect voor alle mensen die al zo veel zijn afgevallen!

Mijn regel:
Winstn (1,95) (19.2) was 73,1 kg, is nu 73,1 kg en wil graag 70,0 kg wegen. -0,0

PS: 70 kilo is net ondergewicht (volgens de BMI) maar ik heb nog een aardig buikje dus ik houdt 70 kilo voorlopig maar als mijn richtpunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Winstn op 09-11-2005 16:52:49 ]
pi_32142874
@winstn: sport je er ook bij? Misschien is dat een betere manier om van je buikje af te komen namelijk...

@miss_sly: gefeliciteerd met je gewichtsverlies tot nu toe!

@kleintje: vocht vasthouden lijkt me een goede verklaring, heb je soms erg zout gegeten?

Tsja, ik baal een beetje, ik eet geen gekke dingen meer, maar mijn gewicht stijgt toch weer. Blegh, ik wil mijn kleren gewoon passen! En mijn platte buik houden! En, en en....
pi_32142953
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:26 schreef wendy-tje het volgende:
@kleintje: vocht vasthouden lijkt me een goede verklaring, heb je soms erg zout gegeten?
Hou je veel vocht vast door veel zout te eten?
pi_32143495
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:30 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Hou je veel vocht vast door veel zout te eten?
Ik wel ja
Zout trekt immers water aan
pi_32144189
Ik had inderdaad maandagavond gesnackt. Patatjes met behoorlijk wat zout en snacks erbij.
En ja, dan heb je vet + zout.

Maar goed, heb me dinsdag en woensdag echt keurig gedragen.
En vandaag gaat het ook nog naar behoren.
Hoest op dit moment ook een stuk minder dus het scheelt weer van die keelsnoepjes. Dus ik hoop dat het er hard vanaf vliegt...
pi_32148924
quote:
@winstn: sport je er ook bij? Misschien is dat een betere manier om van je buikje af te komen namelijk...
Nee nog niet maar ik ben wel van plan om vanaf 1 dec te gaan fitnessen hopelijk gaat het dan wat sneller.
pi_32149965
Ik lees hier altijd mee. Al hoor ik echt in het dieettopic thuis.
Maar ook daar ben ik regelmatig aanwezig.

Maar iedereen moet op het moment weten hoe goed ik ben

Het gaat gewoon zo goed. Al meer dan 1 week... Afgelopen zondag heb ik 1 patatje op. En voor de rest veel groente/fruit. Daar leef ik z'n beetje op.

Aankomende zondag gaan me vriend en ik wel uit eten. Maar ik zal geen wijn bij me eten drinken, maar spa blauw. En vis gaat voor vlees. En een lekkere salade gaat er atlijd in..
Maandag dan maar weer iets beter opletten.
pi_32150020
Goedzo Ymme!

En af en toe uit de band springen mag best he!
pi_32150178
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:31 schreef wendy-tje het volgende:
Goedzo Ymme!

En af en toe uit de band springen mag best he!
En toch is dat niet echt uit de band.

Snoep wat is dat... dat kan ik wel 2,5 week niet meer op hebben
pi_32150292
Nee, precies. Niet echt uit de band, dus je doet het goed!

snoep is volgens mij gewoon vaak meer de gewoonte die je mist!
pi_32155461
Ik had net geen zin om te koken. heb ik maar wat kreukelfriet in de frituurpan gedaan. En zo opgegeten 1 bord vol, zonder mayo of iets dergelijks maar toch voel ik me nu erg schuldig.
Verder heb ik vandaag nog 1 schrijfje annas en 2 kiwi's op.
Voel me niet zo lekker, zit in een dip.
Maar dit kan gewoon echt niet, die friet
pi_32165464
Goed, ik meld me hier ook maar aan . Weeg nu 85 kilo (volgens mij nog iets minder) en wil weer terug naar 76 . Ik vermaak me dus wel. Ben 1,85 lang .

Mazzeltje is dat ik makkelijk afval.. moet ik het alleen wel volhouden .
pi_32172114
Wij hadden gisteren ook al geen zin om te koken en hebben shoarma besteld. Past op zich prima binnen mijn dieet, gewoon geen broodje erbij eten, maar wat sla.
pi_32172635
ook dat ene schepje suiker laten , Kleintje, scheelt echt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:13:17 #92
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_32173568
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:33 schreef milagro het volgende:
ook dat ene schepje suiker laten , Kleintje, scheelt echt
Dat vind ik dus echt het moeilijkst, geen suiker in m'n koffie...
pi_32173701
Het went heel snel, na een tijdje ga je het zelfs smerig vinden.
Vroeger had ik 3 scheppen suiker in mijn thee, moet er echt niet meer aan denken...
pi_32174142
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:13 schreef Qarinx het volgende:

[..]

in het ziekenhuis afgeleerd
1 week smaakt dan je thee naar heet water enkel, de 2e week proef je iets, de 3e week ben je gewoon thee, zoals thee bedoeld is aan het drinken , met smaak en zonder de suiker dus

gewoon effe doorbijten.
als je dat niet kan, is de rest ook hopeloos

kan me nu niet meer voorstellen dat ik suiker erin ooit lekker gevonden heb, 43 lang (nu ja -5 dan)

en hoe minder suiker je eet hoe minder de behoefte eraan wordt, in welke vorm dan ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door milagro op 11-11-2005 11:40:33 ]
pi_32174479
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_32174921
Ik blijf ook gewoon lekker thee met suiker drinken Als ik voor de rest "lijn" val ik echt wel af en ik merk idd dat ik minder honger de rest van de dag heb na een kopje thee met suiker!

Ik slik tegenwoordig (dus) chroomtabletten, 's morgens op een nuchtere maag en dit werkt echt het hongegevoel wat te onderdrukken! Veel minder zin in zoetigheid enzo, of ik afval weet ik niet, ik ben er niet heel krampachtig mee bezig maar ik voel me goed
pi_32174942
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:13 schreef Qarinx het volgende:

[..]

en dus ook voor je koffie
  maandag 14 november 2005 @ 11:43:32 #98
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_32254199
Ik ben vandaag weer begonnen met goed opletten... Slechte week achter de rug!
Een vriendin zat niet lekker in haar vel, dus hebben we leuke avondjes gehouden... met bijvoorbeeld New York Pizza. En dan lopen we in de supermarkt, vindt zij kaneelroomijs ontzettend lekker.. maar krijgt ze zelf geen hap door haar keel en zit ik het gezellig op te eten. Heel fout dus!
pi_32254490
Heel fout, maar wel lekker Als je het dan toch doet kun je maar beter zorgen dat je er van geniet toch?

Gisteren uit eten geweest, was ook niet helemaal volgens de regels, maar wel superlekker! Thais eten is toch wel errug aan te raden
pi_32254536
Zo, morgen 1 week bezig, maar vanmorgen vast op de weegschaal gestaan.
Die stond keurig op 63 terwijl ik gisteren en vanmorgen nog geen 'grote boodschap' kwijt ben geraakt.
Maar goed, als ik morgen nog op 63 zit dan ben ik toch een kilo kwijt in 1 week.
En ik ben weer beter, dus minder keelsnoepjes en weer meer sporten... dus ik hoop dat het er gewoon afvliegt...
pi_32279531
Daar ben ik weer.
Gisteren kwam mijn vriend thuis en... die had zo'n trek in pizza dat ik me liet overhalen, het eten stond toch nog niet klaar.
Dus... hij naar de winkel, 2 pizza's halen en die in de oven.
Heerlijk gegeten....

En nu... ik sta vanmorgen op de weegschaal... 1 week bezig. En wat ziet mijn oog.... 62,6
Dus 1,4 in 1 week tijd.

Ik pak een schaaltje yoghurt (150 gram) = 1 punt
Ik pak 25 gram krokante muesli appel = 2 punten
een bakkie thee en... ik ga achter de pc zitten.

Ik open het weight watchers programma, ik pas mijn voeding van gisteravond aan....
en ik schrik me dood!!!!
Op een normale dag, zonder sporten... mag ik zo'n pizza niet eens!!!

Een dr. Oetker Ristorante pizza Quattro Formaggi is 20,5 punt!!!!!
Ik heb gisteren dus 31,5 punt gegeten!!!
Door mijn gesport mocht ik er meer dan 18, ik mocht er 22,5!
Maar dit is nog 9 punten teveel!!!!

Ik wist echt mijn god niet dat zo'n pizza zo slecht was!
Weer wat geleerd!

Maar goed, ben afgevallen en ik ga heerlijk door
pi_32279603
Woehoe, mijn weegschaal stond vanmorgen weer op 61. Ik moest blijkbaar ongesteld worden.

Was dat ook nog niet geweest sinds mijn mirena geplaatst is begin september!
pi_32281279
Super Wendy-tje!
Ik hoop volgende week ook de 61 te zien. Desnoods de 61,9
Dan is er toch weer 600 gram af!

Hou vol he... ondanks dat je straks ongesteld bent en dat waarschijnlijk al het chocola in de wereld jouw naam gaat roepen...
pi_32281513
Ik heb niet zo'n precieze weegschaal (ook een stukje zelfbescherming, heb immers boulimia gehad) dus mijn gewicht is nooit zo precies bekend

Volgens mij val jij op zich makkelijk af toch?
pi_32281868
Klopt, maar ik kom dus ook vrij gemakkelijk weer aan.
Maar goed, moet ook zeggen dat ik mezelf nu dwing tot heel veel bewegen en tot verdomd veel water drinken.
pi_32282174
Op een gegeven moment kost veel drinken je weinig moeite meer, het is puur een gewoonte
  zondag 20 november 2005 @ 09:59:53 #107
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_32419423
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:54 schreef knuffeldees het volgende:

Knuffeldees (1.71) (21) was 86, is nu 61,7 en wil graag 61 kg wegen. -24,3
heb afgelopen week het vetvrije dieet gevolgd en dit is het resultaat

Knuffeldees (1.71) (20.18) was 86, is nu 59 en wil graag -- kg wegen. -27
Dubbel zo Frissss
pi_32419474
Gefeliciteerd knuffeldees!

Maarre, vetvrij, is dat wel gezond?
  zondag 20 november 2005 @ 12:23:15 #109
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_32421449
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:07 schreef wendy-tje het volgende:
Gefeliciteerd knuffeldees!

Maarre, vetvrij, is dat wel gezond?
het is volgens mij niet helemaal 100% vetvrij
hier kun je het dieet vinden, ik had alleen moeite met de donderdag en de vrijdag maar het is de moeite waard
http://www.dieetwijzer.com/vetvrij.html
Dubbel zo Frissss
pi_32422351
Das inderdaad niet vetvrij
Wel weinig... maar als jij het daar goed op doet, waarom niet?
pi_32425392
Bijna 2 weken bezig, en bijna 4 kilo kwijt... het gaat goed!
pi_32428718
Zo dan, goed hoor!
pi_32454011
handig topic dit!
Ik zou ook graag mee doen, weeg nu 71 kilo en ben 1,79. Ik wil niet zo veel af vallen, 68 is genoeg.
Ben al wel eerder flink afgevallen, maar heb het toen niet op een al te beste mannier gedaan (veel te weinig eten enzo ) en dat kwam er daarna natuurlijk weer net zo hard aan Nu het dus maar eens op een andere mannier proberen, maar dat wil nog niet zo goed lukken
pi_32454242
Succes BOB.
Wat wil er nog niet lukken?
We helpen elkaar er hier doorheen!
  maandag 21 november 2005 @ 15:42:52 #115
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32454436
Wie heeft er goede tips voor mij?

Ik ben 1.69 lang, weeg 62 kilo, en wil er graag een paar kilootjes van af. Hoeft niet veel te zijn, met een kilo of 3 a 4 ben ik meer dan tevreden. Tot nu toe lukt het echter niet zo goed.

Eigenlijk wil ik niet echt een 'dieet' volgen, maar gewoon wat opletten met dingetjes. Iemand kleine tips voor me?

BVD!
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_32454584
Tsja, standaard tips dan maar: 's avonds niet meer eten, niet snoepen, letten op suiker en vet. Dan zou je een heel eind moeten komen.
pi_32454591
Helaaz, 3 goede maaltijden, dus ook een ontbijt.
Zelf kan ik 's morgens vroeg niet eten, dus ik ontbijt pas om half 10. Heb mijn lunch en diner dus ook naar achteren gezet zodat ik echt 3 goede maaltijden op een dag heb.

Verder veel fruit, verse groente en echt veel drinken.
Als je wel trek hebt in iets lekkers, gewoon doen. Jezelf niet martelen. Poets daarna je tanden, want zolang je die lekkere smaak in je mond blijft houden, blijf je trek houden in lekkers...
pi_32454599
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:36 schreef Kleintje het volgende:
Succes BOB.
Wat wil er nog niet lukken?
We helpen elkaar er hier doorheen!
bedankt! Mijn grootste probleem is dat ik een hekel heb aan brood ik moet dan 's ochtends van mezelf echt 2 boterammen eten, maar 's middags heb ik er vaak geen zin meer in. Dus dan ga ik aan de koekjes/chips/noodles en dat is natuurlijk niet de bedoeling Nu dus hard op zoek naar iets gezonds wat ik kan eten als lunch
pi_32454643
Wendy-tje, ik ben het niet eens met je 's avonds niet eten.
Als je jezelf gaat inhouden om niets te pakken, dan gaat het vaak goed mis. Dan eet je niet een handje chips maar een hele zak.
Gewoon wat nemen, maar leer maat te houden!
  maandag 21 november 2005 @ 15:53:55 #120
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32454740
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Kleintje het volgende:
Helaaz, 3 goede maaltijden, dus ook een ontbijt.
Verder veel fruit, verse groente en echt veel drinken.
Als je wel trek hebt in iets lekkers, gewoon doen. Jezelf niet martelen. Poets daarna je tanden, want zolang je die lekkere smaak in je mond blijft houden, blijf je trek houden in lekkers...
Handig van me, ben net vergeten te zeggen dat ik spijsverteringsprobleempjes heb (PDS), en ik eet daarom 6 keer klein per dag. Kan soms heel veel last krijgen van groene groenten, kool, rauwkost etc. Ook vezelrijke producten, zuivel en pittige dingen krijg ik last van. Maakt het dus wel moeilijker! Gelukkig kan ik ook niet tegen heel vet eten (dus geen pizza en gefrituurde dingen voor mij).

Is het echt zo dat veel drinken helpt? Water he?
pi_32454958
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Bob. het volgende:

[..]

bedankt! Mijn grootste probleem is dat ik een hekel heb aan brood ik moet dan 's ochtends van mezelf echt 2 boterammen eten, maar 's middags heb ik er vaak geen zin meer in. Dus dan ga ik aan de koekjes/chips/noodles en dat is natuurlijk niet de bedoeling Nu dus hard op zoek naar iets gezonds wat ik kan eten als lunch
Ik heb ook een hekel aan brood. Ja croissants, pistoletjes en dat soort shit vind ik lekker, maar gewoon een snee brood...
En ja, ik ontbeet ook op die manier!
Nu eet ik wat yoghurt met muesli.
Of wassa of cracottes.

Soms alleen met een appel en 2 mandarijnen!..

Succes...
pi_32455027
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:53 schreef Helaaz het volgende:

[..]

Handig van me, ben net vergeten te zeggen dat ik spijsverteringsprobleempjes heb (PDS), en ik eet daarom 6 keer klein per dag. Kan soms heel veel last krijgen van groene groenten, kool, rauwkost etc. Ook vezelrijke producten, zuivel en pittige dingen krijg ik last van. Maakt het dus wel moeilijker! Gelukkig kan ik ook niet tegen heel vet eten (dus geen pizza en gefrituurde dingen voor mij).

Is het echt zo dat veel drinken helpt? Water he?
Met water haal je schadelijke dingen uit je lichaam. Dus veel drinken, dan haal je veel giftige stoffen uit je lichaam, je piest je gewoon leeg (denk aan biologie, nieren blaas etc.).

Pfew, en met die stoornis vind ik het moeilijk om je tips te geven.
Is PDS net zoiets als een spastische darm?
is een dietist dan geen oplossing voor jou?
Naar je huisarts gaan, klagen over je darmen en zo een afspraak met een voedingsdeskundige lospeuteren..
  maandag 21 november 2005 @ 16:12:25 #123
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32455152
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:05 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Met water haal je schadelijke dingen uit je lichaam. Dus veel drinken, dan haal je veel giftige stoffen uit je lichaam, je piest je gewoon leeg (denk aan biologie, nieren blaas etc.).

Pfew, en met die stoornis vind ik het moeilijk om je tips te geven.
Is PDS net zoiets als een spastische darm?
is een dietist dan geen oplossing voor jou?
Naar je huisarts gaan, klagen over je darmen en zo een afspraak met een voedingsdeskundige lospeuteren..
Veel water dus... Is ook goed voor mijn darmen dus dat scheelt. Helaas ben ik een slechte drinker. PDS is idd hetzelfde als een spastische darm. Moet dus al heel erg opletten met eten. Misschien is een dietist nog niet zo'n slecht plan. Thanx voor je tips iig!
pi_32455361
Helaaz, ik drink ook slecht. Maar zet gewoon waar je ook bent zo'n flesje gevuld met water naast je.
Zorg dan dat je er 's morgens, 's middags en 's avonds minimaal 1 leeg hebt. Dan heb je al 1,5 liter.
Verder gewoon koffie en thee....
  maandag 21 november 2005 @ 16:50:13 #125
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32455964
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:25 schreef Kleintje het volgende:
Helaaz, ik drink ook slecht. Maar zet gewoon waar je ook bent zo'n flesje gevuld met water naast je.
Zorg dan dat je er 's morgens, 's middags en 's avonds minimaal 1 leeg hebt. Dan heb je al 1,5 liter.
Verder gewoon koffie en thee....
Proberen we dat maar. In periodes dat ik veel last heb van PDS doe ik het ook op die manier, maar gek genoeg ben ik dat na een dag of 3 zo zat dat ik het maar laat zitten. Maar nu moet ik er maar aan geloven!
pi_32472214
Succes!

Tsja, ik was al nooit een slechte drinker, maar sinds ik een periode veel blaasonstekingen heb gehad, leerde ik wel drinken. Als ik het niet doe, heb ik binnen de korste keren namelijk weer een blaasonsteking te pakken. En die heb ik liever niet
Op een gegeven moment is het echt een gewoonte, en ga je echt wat dorst krijgen als je te weinig drinkt.
pi_32472235
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:49 schreef Kleintje het volgende:
Wendy-tje, ik ben het niet eens met je 's avonds niet eten.
Als je jezelf gaat inhouden om niets te pakken, dan gaat het vaak goed mis. Dan eet je niet een handje chips maar een hele zak.
Gewoon wat nemen, maar leer maat te houden!
Misschien werkt het voor jou zo, maar voor mij niet helaas.

Ik ben zelf iemand die echt de gewoonte er uit moet halen om mezelf een goed en gezond eetpatroon aan te leren. Maar houden met die dingen is iets wat ik waarschijnlijk nooit meer leer. Tsja, boulimia verleden.
Ik heb veel dingen ook gewoon niet in huis omdat ze anders op zouden gaan, en ik binnen de kortste keren weer kotstend boven de wc zou hangen. Ten eerste erg ongezond, en ten tweede ook niet best voor mijn gemoedstoestand.
pi_32472634
wendy-tje (1,60) (23,6) was 66,0 kg, is nu 60,5 kg en wil graag 58,0 kg wegen. -5,5

Het is heel lang geleden dat ik deze stand heb gezien op de weegschaal! En dat op een gezonde verantwoorde manier
pi_32472860
Wordt ook maar weer eens tijd voor mij om te gaan beginnen.

Jaar of 4 terug woog ik ruim 92 kg, toen via Ega in een jaar tijd 12 kg kwijt geraakt (kon veel sneller, maar heb me toen niet alles ontzegt, dus ook af en toe gewoon lekker nergens op letten). Dit is een hele tijd goed gegaan, maar toch langzaam aan is er weer wat bij gekomen.

Ben 32 jaar, rond de 1.80, en zo rond de 85 kg. Niet echt overdreven zwaar dus, maar wil weer terug naar de 78. Sport gemiddeld 2x in de week fitness (krachttraining,met wat cardio).

+/- 2maanden terug begonnen met Biomed, maar dat heb ik maar de 1e 2 weken volgehouden, eerste 2 dgn 5x shake, en de daarop volgende dagen, 2x een shake + 1 x maaltijd. Niets voor mij.

Vandaag weer begonnen om het Ega programma op te pakken.

Begin is er :

- Ontbijt : Muslie + magere yoghurt, 1stuks fruit
- tussendoor : 1 stuks fruit
- veel water drinken

Kijken of ik het weer kan volhouden. Zie hier heel veel nuttige dingen staan, dus moet dat moet wel lukken.

Grtz. Remko

= What else do you have to do on a saterdaynight =
pi_32473174
Succes Redscorpion!

Wendy, dat van jou is dan een verhaal apart. Mensen zonder bepaalde eetstoornissen kunnen dus best iets lekkers pakken.
Want als je eenmaal op gewicht bent moet je ook normaal kunnen leven en af en toe iets kunnen pakken. Je moet alleen maat leren houden.

Goed... mijn weegschaal vanmorgen, op dinsdag, mijn weegdag... 61,3!
Het gaat dus erg goed!
pi_32473328
Tsja, misschien klinkt het heel makkelijk om maat te leren houden, maar ik ken genoeg mensen waarvoor dat een groot probleem is, helaas. Waarom wordt er zoveel gejojot?
Vaak omdat mensen tijdens de lijnperiode strakke regels hebben om zich aan te houden, en vervolgens als ze een tijdje op gewicht zijn geweest, geen maat meer kunnen houden...
pi_32473427
Klopt, maar dat zijn vaak ook mensen die zich tijdens het lijnen helemaal niets meer gunden. En dan wordt het moeilijk als je eenmaal weer mag. Die mensen blijven echt altijd lijnen....
pi_32473570
Dat denk ik ook ja...
pi_32473585
Maar goed, het is ook verdomd moeilijk om op gewicht te blijven. Ik heb een tijdje amper kunnen sporten, dan ga je toch wat meer eten en dan kom je toch aan... hoe lullig het ook is..
pi_32473847
Bij het bedrijf waar ik afstudeer zitten een paar mensen in een rolstoel... die kunnen ook bijna niks eten, een aantal van hen hebben immers nauwelijks beweging... dat kan gewoon niet.
pi_32491866
Ik probeer goed te blijven eten, genoeg en gezond. Snoepen is uit den boze omdat ik dan geen maat kan houden. Ben net 23 kilo afgevallen en nog steeds afvallende maar ik weet niet zo goed hoe dat straks moet. Als ik op gewicht ben [over 4 kilo ongeveer] en dan op gewicht moet blijven. Of dat me wel lukt. Of ik niet de neiging heb door te gaan met lijnen of juist veel ga snoepen. Brrrrr ...
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:10:48 #137
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_32553954
Ik wil ook graag mee doen, ben ik korte tijd veel aangekomen, ging van 61 kio naar 70 kilo, ben 1,68 lang, ik wil zeker terug naar 61 en het liefst nog iets onder de 60! Ga morgen weer beginnen met dieten, ben al wel 2 keer per week naar de sportschool aan het gaan en eet heel veel fruit en groenten. Ben er sinds kort achter dat ik allergisch ben voor chocola en noten, dus dat scheelt alweer met snoepen, alleen nu eet ik veel meer chips en dergelijken.
Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
pi_32558757
Voor jullie allebei: is het dieet dan een grote afwijking van wat je normaal eet?
pi_32603314
*welke allebei?*

Ik ben anders gaan eten en ik denk dat ik zo blijf eten als ik nu eet. Alhoewel ik wel wat meer moet gaan eten wil ik niet meer afvallen. Denk ik. Of minder bewegen.
Ik ben in elk geval heel blij dat ik nu zo gezond/bijna vegetarisch eet en dat wil ik graag zo houden. in die zin is het geen dieet dat ik doe.
pi_32614135
Tsja, je moet op een gegeven moment een evenwicht zien te vinden. Mijn eigen ervaring is wel dat je lichaam op een gegeven moment niet zo makkelijk meer afvalt. Ook kun je denken dat je wel je goede eetpatroon vasthoudt (je eet immers erg gezond) maar je af en toe eens wat meer permitteert
pi_32680472
Nou, of ik wil of niet, ik zal ook mee moeten gaan doen!
Ik heb geen idee hoe zwaar ik weeg maar de laatste keer dat ik gewogen heb was ik 70 kg dus dat zal wel iets erboven zijn dan. Ik ben zo'n 172 cm lang. Mijn buikomtrek was dus blijkbaar te veel (je meent het), 95 cm. Plus ik zie gewoon dat dit niet meer bij mijn normale bouw hoort, die opzich al wat stevig is maar niet op deze manier. Dus ik moet afvallen voordat ik helemaal de verkeerde kant op ga!
Wish me luck, ik ga het proberen met gezonder eten. Dit omdat ik voornamelijk aangekomen ben door het krijgen van een nieuwe vriend, en die vreet zichzelf een ongeluk. En dan vreet je (onopgemerkt) mee..
Het heeft opzich niet veel haast, maar het moet wel gebeuren!
Dus:
ParanoidEv (1m72) (overal anders?) was 72 kg, weegt nu 72 en wil graag 60 kg wegen
Zo, het is een begin. Nu kijken of het me gaat lukken. En morgen nog even nawegen..en schrikken.
pi_32681797
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:01 schreef ParanoidEv het volgende:

ParanoidEv (1m72) (overal anders?) was 72 kg, weegt nu 72 en wil graag 60 kg wegen
Zo, het is een begin. Nu kijken of het me gaat lukken. En morgen nog even nawegen..en schrikken.
Dat ovewral anders moet je BMI zijn right? ik geloof dat je dat berekende door jegewicht de delen dor het kwadraat van je lengte, dus bij jou: 72/1.72²=24.3

En verder: suc6!
pi_32684041
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:48 schreef Bob. het volgende:

[..]

Dat ovewral anders moet je BMI zijn right? ik geloof dat je dat berekende door jegewicht de delen dor het kwadraat van je lengte, dus bij jou: 72/1.72²=24.3

En verder: suc6!
Ja op 1 website kwam 24,3 en de andere 22,2 dus ik kon het niet meer volgen, maar ik neem nu aan dat dat van jou klopt. Zoals je ziet zit ik dus lekker tegen het randje aan.
Nouja, op naar minder kilooooos
pi_32752720
Nou, hoog tijd om me hier na een poosje meelezen ook maar eens aan te melden. Om de één of andere reden staat het me tegen om mijn omgeving voortdurend op de hoogte te houden van mijn afvalpogingen en -vorderingen (waarschijnlijk omdat mijn moeder dat al jaren tot vervelens toe
doet ), dus dit lijkt me een prima vervanging. Eerst maar mijn regeltje:

Minilotje (1m59) (22.5) was 57.0 kg, weegt nu 57.0 kg en wil graag 50 kg wegen -0

Zeven kilo dus. Lang, jarenlang, woog ik vijftig kilo. Soms wat meer, soms wat minder, maar over het algemeen zo stabiel als ik-weet-niet-wat. Tót ik ging samenwonen. Dit lokte misdadige hoeveelheden franse kaasjes, warme chocolademelk en versgebakken brownies uit, met tot gevolg dat ik een jaar later vijftien kilo meer woog dan voorheen. Best schrikken.
De helft ervan is er in de jaren daarna wel weer afgegaan. Zonder te lijnen overigens, ik had het vooral te 'danken' een zomer vol leuke chemicaliëen, dansen tot zondagmorgen en pas zo tegen woensdag weer eetlust krijgen.. Maar ik heb mijn leven allang wat gebeterd en die laatste zeven kilo's zitten al maanden onwrikbaar op mijn lijf. En dat ben ik beu, vandaar.
Ik heb niet echt een streefdatum, maar ik zou het leuk vinden als ik tegen de tijd dat het lente wordt een nieuwe zomergarderobe kan gaan inslaan met wat hopelijk voorlopig mijn definitieve kledingmaat zal zijn.

Ik zal het maar vooral op mijn voeding moeten gooien. Ik lees altijd ietwat beschaamd wat jullie zoal eten op een dag, want een dergelijke structuur heb ik al eeuwen niet meer. Er zijn dagen dat ik leef op een Kitkat en zes glazen cola en er zijn dagen dat ik ruimschoot ontbijt, lunch en dineer. En alles daartussenin - er valt geen peil op te trekken. Ik heb al heel vaak geprobeerd om er een wat vaster ritme in aan te brengen, maar ben daar tot nu toe niet bepaald in geslaagd. Ik werk parttime en doe daarnaast van alles en soms ook een halve week helemaal niks, dus het is wat lastig om het te koppelen aan de rest van mijn leefritme. Ik ben volkomen ritmeloos. En daarnaast ook nog vreselijk slordig en altijd te laat, dus als ik 's morgens zes minuten voordat ik op mijn werk moet zijn uit mijn bed rol ben ik allang blij als ik mijn tanden gepoetst heb en zit het smeren van een paar boterhammen er écht niet meer in.
Maar enfin. Ik raak die paar kilo toch echt niet vanzelf kwijt!

Van lichaamsbeweging zal ik het niet bepaald moeten hebben. Ik loop enkele dagen in de week twintig minuten stevig door vanwege mijn werk en een gestolen fiets. En middels een niet onaanzienlijke attractieparkliefhebberij loop ik eens in de één a twee weken de hele dág, maar tot heel veel meer kan en wil ik me niet zetten.

Nou goed, dat was wel voldoende introductie. Succes allemaal.
  Moderator dinsdag 13 december 2005 @ 08:57:00 #145
5428 crew  miss_sly
pi_33036043
Ik ben onlangs begonnen met spinnen, en het lijkt al vruchten af te werpen: ik ben weer afgevallen
oud
miss_sly (1,65) (24,1) was 84,5 kg, is nu 65,5 kg en wil graag 65,0 kg wegen. -19,0

nieuw
miss_sly (1,65) (23,3) was 84,5 kg, is nu 63,5 kg en wil graag 62,0 kg wegen. -21,0
pi_33036065
dit is een mooi topic! even een tvp!
pi_33036119
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 23:00 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Ja op 1 website kwam 24,3 en de andere 22,2 dus ik kon het niet meer volgen, maar ik neem nu aan dat dat van jou klopt. Zoals je ziet zit ik dus lekker tegen het randje aan.
Nouja, op naar minder kilooooos
Ik zit op 24.7, nog net niet dus...
pi_33036167
ik zal dan ook maar beginnen, ik weeg nu 82.7 kilo en wil eigenlijk 5 kilo afvallen zodat ik op 77.5 uitkom.

Scorpie(1,83)(24.7)was 82.7, is nog 82.7 en wil graag 77.5 wegen
pi_33039855
Succes scorpie!
Vanmorgen zat ik op 59,5 kilo. Heel gek, jarenlang kreeg ik er met moeite een kilotje af, maar nu lijkt het heel makkelijk te gaan
pi_33045736
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:09 schreef wendy-tje het volgende:
Succes scorpie!
Vanmorgen zat ik op 59,5 kilo. Heel gek, jarenlang kreeg ik er met moeite een kilotje af, maar nu lijkt het heel makkelijk te gaan
Wat doe je voor speciaals dan?
pi_33047143
Bewegen denk ik

Alhoewel het ook niks hielp toen ik redelijk fanatiek hardliep
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:19:52 #152
57434 Marloes
Digital Love
pi_33052360
Weet iemand hoeveel calorien er ongeveer in een glaasje ranja zitten?
The more that I appear.
pi_33509785
Ik ga hier ook maar eens meedoen.

Ik woog vroeger altijd minder dan 60 kilo, maar stukje bij beetje is er ongemerkt steeds meer bijgekomen en het begint me nu toch echt tegen te staan. Een kilootje of tien mag er wel vanaf.

Mijn regeltje dan maar:
Mini_rulez (1m65) (24,6) was 67 kg, weegt nu 67 kg en wil graag 57 kg wegen.

Van die BMI schrok ik nog best. Ik dacht dat ik ruim onder de 25 zou zitten (daarom kwam ik ook meteen naar dit topic en niet naar de Dieetclub), maar dat is dus niet zo.
Ik weet mijn lengte wel niet zeker, maarja, het zit toch in die buurt.
Nouja, dit is natuurlijk ook vlak na Kerst.

-edit- had me vergist met m'n gewicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mini_rulez op 29-12-2005 17:37:53 ]
Are you pondering what I'm pondering?
pi_33526495
Ik ga ook meedoen.

Ben de laatste tijd aardig aangekomen doordat ik niet kon sporten vanwege blessure en heb altijd wel veel gewogen. Maar daar gaan we in 2006 verandering in brengen Eerst maar weer onder de 80 kg uitkomen en dan stellen we daarna de doelen wel weer bij.

Mijn regel:
slipslop (1m83) (?) was 87kg, weegt nu 87kg en wil graag 75kg wegen.

Ik ga dit bereiken door natuurlijk gezonder te gaan eten en ik ga naar de sportschool. Als mijn blessure over is ga ik weer beginnen met voetballen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 15:36:18 #155
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_33542626
Ben vrolijk bezig, schoot niet echt op (zeker niet door Sinterklaas en kerst! ) maar mijn schema vormt zich langzaam...

Komende week ga ik eindelijk weer spinnen! Tenminste da's de bedoeling ik sta op de reserve lijst als nummer 1, dus als er iemand afbelt of niet komt opdagen Maar de week erop sta ik als 3e op de gewone lijst dus dan ben ik verzekerd van een plekje! Straks weer ff trainen.
Ik ben weer zover dat ik mijn motto opgepakt heb, pijn = fijn dus spierpijn heerlijk!
Ondertussen ben ik ook aan het fietsen geslagen, ik fiets tegenwoordig naar school toe en ben gekapt met allerlei snacks te eten tussendoor, probeer me zoveel mogelijk aan mijn schema te houden. 3x per dag eten, normale tijden, niet in tijden waar een 2 vooraan staat. Veel kip, veel eiwitten om het honger gevoel te onderdrukken en gewoon niets tussendoor pakken. Tot nu toe gaat 't redelijk, eerst mijn etenspatroon langzaam aangepast en dat ging aardig en nu dan weer bezig met bewegen.

Ik heb het doel gesteld binnen 4 maanden minimaal 7 kg afgevallen te zijn, minimaal 8% vet vermindering en ongeveer 10 cm taille ingeleverd te hebben. Het moet op zich wel te doen zijn dacht ik zo. Ik heb er 4 maanden de tijd voor, dus het kan geleidelijk. Meer eraf is beter, maar dat zijn mijn minimale doelen waarbij ik eigenlijk niet echt let op het gewicht, die laatste twee zijn veel belangrijker!

Trouwens vóór kerst was 3 kg afgevallen, na de kerst ben ik 5 kg aangekomen
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:07:36 #156
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_33543710
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:22 schreef SlipSlop het volgende:
Ik ga ook meedoen.

Ben de laatste tijd aardig aangekomen doordat ik niet kon sporten vanwege blessure en heb altijd wel veel gewogen. Maar daar gaan we in 2006 verandering in brengen Eerst maar weer onder de 80 kg uitkomen en dan stellen we daarna de doelen wel weer bij.

Mijn regel:
slipslop (1m83) (?) was 87kg, weegt nu 87kg en wil graag 75kg wegen.

Ik ga dit bereiken door natuurlijk gezonder te gaan eten en ik ga naar de sportschool. Als mijn blessure over is ga ik weer beginnen met voetballen.
das een bmi van 26 (25,98) dus eigenlijk hoor je thuis is het fokdieetclub topic
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_33609483
Hoi hoi . Ik kom gezellig meedoen!

Ik ben niet echt te zwaar voor mijn lengte (BMI 21.4) maar zoals de site ook zegt zit het allemaal op mn buik dus daar ben ik niet echt blij mee . Bovendien snaai ik ontzettend veel dus dat gaan we ook maar ns aan banden leggen.

Ik ga drie keer in de week fietsen of hardlopen en letten op mn voeding. Ik ben een ontzettende snoeperd dus het wordt lastig . Het liefst zou ik zo'n 3 kilo kwijt raken, als er meer afgaat ben ik bang voor jojo-toestanden!

Mijn regeltje:

karoltje (1,77) (21,4) is nu 66kg en wil graag rond de 63kg wegen. -0
pi_33619966
Het is altijd een traditie om na de feestdagen de overtollige kilo'tjes kwijt te raken, dus meld ik mij ook hier ook aan

ben 1,86 mtr en weeg 88 kg. heb eem BMI van 25,3. mijn uiteindelijke doel is 70 kilo, het liefst voor de zomer!

ik probeer veel granen te eten, en sinds ik een wokpan van de sint gekregen heb, wok ik (bijna) elk avondmaal me te pletter, haha. ontbijt is meestal 4 volkoren boterhammen met of kaas, of gebakken ei (in olijfolie). De middag is altijd een killer voor me! ik eet dan altijd erg onregelmatig en let nooit echt op de zondes des levens. In de avond is het meestal ook een hel! ben namelijk gewend een tripel-biertje te drinken in de nachtelijke uren.

Ik ben van plan om me volgende week aan te melden voor fitnessen. Ik fiets elke dag maar als het kan, loop ik liever. Ik merk eerlijk gezegd niet echt dat het me helpt om wat gewicht erdoor te kunnen verliezen, maar als alle beetjes helpen...

owjah! mijn regel!

blessed19 (1,86) (25,4) is nu 88kg en streefgewicht is 70kg. -0
pi_33623138
quote:
Op maandag 2 januari 2006 11:11 schreef blessed19 het volgende:
Het is altijd een traditie om na de feestdagen de overtollige kilo'tjes kwijt te raken, dus meld ik mij ook hier ook aan

ben 1,86 mtr en weeg 88 kg. heb eem BMI van 25,3. mijn uiteindelijke doel is 70 kilo, het liefst voor de zomer!

ik probeer veel granen te eten, en sinds ik een wokpan van de sint gekregen heb, wok ik (bijna) elk avondmaal me te pletter, haha. ontbijt is meestal 4 volkoren boterhammen met of kaas, of gebakken ei (in olijfolie). De middag is altijd een killer voor me! ik eet dan altijd erg onregelmatig en let nooit echt op de zondes des levens. In de avond is het meestal ook een hel! ben namelijk gewend een tripel-biertje te drinken in de nachtelijke uren.
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?
  maandag 2 januari 2006 @ 13:33:03 #160
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33623351
Mijn vriendin is 1,70m en weegt 54 kg en nog vind ze zichzelf té dik.Ik word er gewoon gestoord van....
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_33624361
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Mijn vriendin is 1,70m en weegt 54 kg en nog vind ze zichzelf té dik.Ik word er gewoon gestoord van....
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.
pi_33624434
Oke, slank voor de kerst is niet gelukt
Heb er niets meer aan gedaan.

Ben nu goed begonnen. Gewicht??? Geen idee, weegschaal staat nog bij de laatste spullen in het oude huis.
Dus ik doe het even met gewoon puur gezond eten.
Ik denk dat ik rond de 63 zit.

Score voor vandaag in totaal.
veel thee met maar 1 schepje suiker i.p.v. 2.
4 bruine boterhammen met heel licht filet american erop.

Ik ga zo paardrijden, dan neem ik een flesje water en mandarijnen mee voor de trek.
pi_33627524
Dat ik nog steeds in dit lijstje sta!

Ik had de moed om nog eens af te vallen opgegeven dus op een gegeven moment ben ik gestopt... En dat had gelijk gevolgen, want inmiddels ben ik weer een paar kilo aangekomen.
Maar, aangespoord door mijn schoonmoeder en schoonzus die ook gaan afvallen, ga ik nu ook weer beginnen! (En nu echt, hoop ik )

Dus:
Kittyme (1m73) (25,05) weegt 75 kilo en wil graag 65 kilo wegen.

En ja, mijn BMI is iets te hoog voor dit topic, maar over niet al te lange tijd hoop ik weer onder de 25 te zitten
  maandag 2 januari 2006 @ 16:00:03 #164
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33628292
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:06:13 #165
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_33628495
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:00 schreef Dannie_Dorka het volgende:

[..]

Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7

De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
  maandag 2 januari 2006 @ 16:19:11 #166
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33628907
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).

De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
Maar met 'n ondergrens van 18 dan kan 18.7 er nog mee door of niet soms?
Mijn DVD's | RetroJunk
pi_33629590
Ik heb bedacht dat ik nog best patat of een lekker broodje carpaccio mag, mits als een maaltijd . Als ik de tussendoortjes maar schrap dus .

En ik ben vandaag begonnen met opbouwen van hardlopen. 30 min. in stevig tempo gewandeld vandaag!
  maandag 2 januari 2006 @ 16:52:47 #168
32402 s0k
..............................
pi_33630016
ik dacht altijd dat je pas begon met calorien verbranden na 30minuten inspanning. En dat je in het eesrte halfuur alleen je suikers verbrand.
..................................................................................................................................................
pi_33630364
Ja maar ik ben met zo'n schema bezig dat je conditie opbouwt . Ik ga naar een uur joggen toe werken snap je?
  maandag 2 januari 2006 @ 17:06:31 #170
32402 s0k
..............................
pi_33630381
oh, ja. ik vat 'm
nou, succes dan maar heh

ik zou het eigenlijk ook moeten doen...
..................................................................................................................................................
pi_33631425
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:37 schreef Kittyme het volgende:
Ik had de moed om nog eens af te vallen opgegeven dus op een gegeven moment ben ik gestopt... En dat had gelijk gevolgen, want inmiddels ben ik weer een paar kilo aangekomen.
als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.

Ik voel me vandaag erg braaf... en dat terwijl ik net ongesteld ben. Al het chocola gilt naar me *eet me, eet me*
Maar ik ben sterk.... hoop ik
pi_33632827
quote:
Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?

dacht juist dat als je veel volkoren in de ochtend at, je de rest van de dag een wat minder hongerig gevoel krijgt. is (jonge)kaas is dan nog net wel toegestaan? verder heb ik vandaag 2 boterhammen met tonijn in water gegeten en als avondeten een kipfilet met wat mie (2 balletjes) en 200 gram groente gemaakt. ik wok in olie en gebruik een klein beetje marinade voor de smaak. voor de avond heb ik 2 appels en een soepstengel. verder drink ik alleen maar water. hoe zit het dan eigenlijk met gebakken ei? want een ei'tje bij mijn ontbijt wil ik gewoon niet kwijtraken!
pi_33633884
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....
pi_33633972
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....
is dat niet een standaard zin van de gemiddelde vrouw?
pi_33635511
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:29 schreef blessed19 het volgende:

[..]

dacht juist dat als je veel volkoren in de ochtend at, je de rest van de dag een wat minder hongerig gevoel krijgt. is (jonge)kaas is dan nog net wel toegestaan? verder heb ik vandaag 2 boterhammen met tonijn in water gegeten en als avondeten een kipfilet met wat mie (2 balletjes) en 200 gram groente gemaakt. ik wok in olie en gebruik een klein beetje marinade voor de smaak. voor de avond heb ik 2 appels en een soepstengel. verder drink ik alleen maar water. hoe zit het dan eigenlijk met gebakken ei? want een ei'tje bij mijn ontbijt wil ik gewoon niet kwijtraken!
Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.
Over dat eten in de ochtend, ik heb juist altijd gehoord dat je door te ontbijten je stofwisseling goed op gang brengt, zodat wat je later eet beter verbrand wordt. Maar daarvoor is het niet nodig om jezelf helemaal vol te stoppen bij het ontbijt, als je maar íets eet. Je kunt jezelf ook best aanwennen om bij elke maaltijd minder te eten, want over het algemeen eten mensen veel meer dan ze aan voedingsstoffen nodig hebben. Dat je honger krijgt wil niet per se zeggen dat je eten nodig hebt, het kan ook gewoon betekenen dat je maag gewend is aan meer inhoud.
Jonge kaas is trouwens voor zover ik weet niet gezonder dan oude kaas. Als je er dan toch op wilt letten, kun je 20+ kaas pakken. Als je zelf wilt nazoeken hoeveel calorieën er in je eten zitten, kun je kijken op www.calorietabel.nl (als man mag je normaal gesproken zo'n 2500 kcal op een dag, maar als je wilt afvallen moet je daar toch wel onder blijven).
pi_33653452
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.
Over dat eten in de ochtend, ik heb juist altijd gehoord dat je door te ontbijten je stofwisseling goed op gang brengt, zodat wat je later eet beter verbrand wordt. Maar daarvoor is het niet nodig om jezelf helemaal vol te stoppen bij het ontbijt, als je maar íets eet. Je kunt jezelf ook best aanwennen om bij elke maaltijd minder te eten, want over het algemeen eten mensen veel meer dan ze aan voedingsstoffen nodig hebben. Dat je honger krijgt wil niet per se zeggen dat je eten nodig hebt, het kan ook gewoon betekenen dat je maag gewend is aan meer inhoud.
Jonge kaas is trouwens voor zover ik weet niet gezonder dan oude kaas. Als je er dan toch op wilt letten, kun je 20+ kaas pakken. Als je zelf wilt nazoeken hoeveel calorieën er in je eten zitten, kun je kijken op www.calorietabel.nl (als man mag je normaal gesproken zo'n 2500 kcal op een dag, maar als je wilt afvallen moet je daar toch wel onder blijven).
mijn ei, wat doe je?!!! gelukkig maar, want ik heb er net weer eentje achter mijn kiezen. Het is voor mij best vreemd om zo op te letten naar wat ik eet, dat ik echt moet wennen. bedankt voor de site die je me gegeven hebt! kan ik teminste elke dat een lijstje maken van de dingen die ik die dag mag hebben, voel ik me teminste nog net niet helemaal onzeker. en dat hongergevoel... in de gisteravond had ik een bakje yoghurt met schijfjes banaan. was me zeer goed bevallen dankje voor je wijze raad!
pi_33657107
Jeeee, het gaat al 1,5 dag echt goed bij me. En dat terwijl ik ongesteld ben.
Damn... wat ben ik geweldig

Nog geen probleempunt tegengekomen....
pi_33658786
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:

[..]

Dat heeft mijn vriendin ook hoor
56kg @ 1.70

Gezeik altijd
pi_33658993
Hoe oud zijn die meiden??? Misschien speelt dat ook nog mee!
Hoe jonger ze zijn, hoe lichter vaak en hoe dunner in is!

Ik krijg nu steeds te horen dat ik best wat vet mag hebben op mijn leeftijd.
En het is echt zo, hoe ouder je wordt, hoe makkelijker de kilo's eraan komen.
pi_33659137
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef Kleintje het volgende:

Mijn vriendin is 22....
pi_33659191
Ow... toen was ik 1.63 en was ik blij dat ik wel 50 kilo woog!
En toen werd ik 30 en woog ik 72 kilo.
Dus wat niet is, dat kan nog komen!
pi_33659357
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef Kleintje het volgende:
Ow... toen was ik 1.63 en was ik blij dat ik wel 50 kilo woog!
En toen werd ik 30 en woog ik 72 kilo.
Dus wat niet is, dat kan nog komen!
Tja,dat klopt.M'n vriendin let héél erg op haar gewicht,dat is in haar cultuur nou eenmaal zo.Daar is 'n slank figuur hebben erg belangrijk.....
pi_33659730
Slank zijn is gewoon 'in' en 'hot'.
En als al die jonge meiden dat zijn, dan wil jij dat ook.

En in bepaalde culturen/branche's is het ook verdomd belangrijk.

Op gewicht letten vind ik niet zo nodig, op je voeding letten wel. Dat bepaalt immers je gewicht. En mijn gewicht maakt me niet uit, mijn figuur vind ik wel belangrijk.
pi_33660389
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef Kleintje het volgende:

20
pi_33662509
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Kleintje het volgende:
Slank zijn is gewoon 'in' en 'hot'.
En als al die jonge meiden dat zijn, dan wil jij dat ook.
nou, om eerlijk te zijn hoef ik geen lat te hebben eens een langdurige relatie gehad met een latje, maar was vaak bang dat ik haar ''brak''. ze zien er zo fragiel uit...
pi_33678547
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 11:29 schreef blessed19 het volgende:

[..]

mijn ei, wat doe je?!!! gelukkig maar, want ik heb er net weer eentje achter mijn kiezen. Het is voor mij best vreemd om zo op te letten naar wat ik eet, dat ik echt moet wennen. bedankt voor de site die je me gegeven hebt! kan ik teminste elke dat een lijstje maken van de dingen die ik die dag mag hebben, voel ik me teminste nog net niet helemaal onzeker. en dat hongergevoel... in de gisteravond had ik een bakje yoghurt met schijfjes banaan. was me zeer goed bevallen dankje voor je wijze raad!
Graag gedaan
Ik heb trouwens wel gemerkt dat allerlei alledaagse dingen er niet bij staan op die site, of in hele rare hoeveelheden. Suiker per 100 gram, maar hoeveel is nou een klontje Ik heb zelf ook een boekje, daar staat een calorieëntabel in met veel meer voedingsmiddelen en handiger aangegeven, bijv. een klontje suiker of een handje chips. Er staat ook wat meer informatie in over de verschillende voedingsstoffen die in je eten zitten, wat je nodig hebt en hoeveel calorieën je moet weglaten (afhankelijk van je dagelijkse activiteit etc.) om verantwoord af te vallen. Echt handig!
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:11:14 #187
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33679088
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:09 schreef blessed19 het volgende:

[..]

nou, om eerlijk te zijn hoef ik geen lat te hebben eens een langdurige relatie gehad met een latje, maar was vaak bang dat ik haar ''brak''. ze zien er zo fragiel uit...
Gozer,mijn vriendin is mooi slank en geloof me.....ze heeft nog steeds niks gebroken!
Mijn DVD's | RetroJunk
pi_33684734
Het gaat hier nog erg goed. Nu weet ik dat het gevaar gaat schuilen. 2 dagen goed gegaan, dag 3 smokkel ik dan vaak wat. Dat mag dan, heb toch 2 dagen goed mijn best gedaan. Dag 4 smokkel ik wat meer en op dag 5 ben ik vergeten dat ik aan het lijnen was.
Dus... ik moet nu even streng blijven....
pi_33685953
Lastig blijft het he?
Hier gaat het nog steeds goed, ik zit op 59 kilo, en paste met kerst zowaar weer in mijn oude galajurk. De laatste keer dat ik die paste was na heel streng crashen, maar nu, jaren later is het me dus gewoon op een gezonde manier gelukt.

Alleen ben ik nu een tijdje ziek geweest, ik begin weer op te knappen
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:03:42 #190
5428 crew  miss_sly
pi_33686051
Ik ben de feestdagen goed doorgekomen
Niet te veel gegeten en gedronken en neit al te slecht.
Maandag heb ik een nieuw rokje gegkocht, spijkerbroekmaat 28

Ik heb alleen even geen beschikking over een weegschaal, dus hoeveel ik weeg, weet ik nog niet. slecht kan eht niet zijn, volgens mij
pi_33686125
Nee, dat kan nooit slecht zijn dan, spijkerbroekmaat 28, dat is heel netjes hoor!
  Moderator woensdag 4 januari 2006 @ 10:14:25 #192
5428 crew  miss_sly
pi_33686271
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:07 schreef wendy-tje het volgende:
Nee, dat kan nooit slecht zijn dan, spijkerbroekmaat 28, dat is heel netjes hoor!
Ik ben er ook heel blij mee, moet ik zeggen. Ik kan me nog herinneren dat ik een spijkerbroekmaat 36 nodig had, dus dit is echt erg goed
pi_33691946
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 09:57 schreef wendy-tje het volgende:
Lastig blijft het he?
Hier gaat het nog steeds goed, ik zit op 59 kilo, en paste met kerst zowaar weer in mijn oude galajurk. De laatste keer dat ik die paste was na heel streng crashen, maar nu, jaren later is het me dus gewoon op een gezonde manier gelukt.
Hm, dat is eigenlijk wel een goed idee. Ik heb ook nog een galajurk van 2,5 jaar geleden, het zou wel super zijn als ik daar weer eens in paste. Mooi doel om te stellen

Of in m'n oude spijkerbroek, maatje 29 heb ik ooit gehad... Nu 33.
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:07:59 #194
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_33693596
Ik wil me ook even aanmelden toch maar even voor stok achter de deur zetten anders zijn de goede voornemens met een paar weken weer weg.

ik ben 1.72m en woog voor de zomer 71kg en had dus netjes een BMI van 24. Nu een half jaar later is er 4kg bij gekomen en das veel te veel in een half jaar. Tis wel net na de feestdagen dus die laatste kilo's zullen er wel snel weer af gaan. Maar ik wil dus zo snel mogelijk terug naar de 71kg en dan verder gaan tot ik een mooi BMI heb van ongeveer 22. Dit wil ik graag voor 1 mei bereiken. Kan ik dan weer leuke kleding kopen

dus: Sum (1m72) (25,35) weegt 75 kilo en wil graag 65 kilo wegen

is de nieuwe richtlijn.

wat bij mij t beste werkt: ik woon nog thuis en mee blijven eten met de pot schiet niet echt op dus dan haal ik echt boodschappen voor mij apart. overdag bruin brood met sandwich zalm en kipfilet met bieslook en iets van heldere cup a soup of opkikkers. savonds vis met sla (tonijn of zalm) met tomaat en komkommer en zacht gekookt eitje, een goed vol bord dus of vis wokken met wokgroente in olijfolie (tonijn/zalm/kabeljauw) en voor de luxe variatie neem ik soms sushi of haring verder veel water en thee (groene thee, rooibos). ik laat dus vooral wit brood, vlees, aardappelen, frisdrank en alles wat met boter bereid wordt staan. oja voor de trek heb ik nog bananen en crackers met olijfolie en oregano liggen. en ander fruit is ook altijd aanwezig.
pi_33699452
quote:
Op maandag 2 januari 2006 17:43 schreef Kleintje het volgende:

[..]

als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.
Hmm dat is ook wel een goeie! Nu nog me daaraan houden als het weer zo ver is dat ik gestopt ben met afvallen...
pi_33702746
Ik ga ook maar eens mee doen. Ik weet dat mn BMI eigenlijk te hoog is voor hier, maar in de dieetclub zeiden ze juist weer dat ie te laag was voor daar. Mijn plannen: regelmatiger, minder eten en meer en fanatieker sporten. Ik kom van de 76 kilo, dus ben al best wat kwijt, maar er moet nog meer af, en het moet er vooral afblijven. Die 70 is dan ook een eerste doel, eigenlijk zou ik er nog meer af willen hebben, maar dat komt later wel (als het goed is).

Quinazoline (1m62) (27,4) was 76 kilo, weegt 72 kilo en wil graag maximaal 70 kilo wegen (-4)

[ Bericht 1% gewijzigd door Quinazoline op 04-01-2006 19:04:28 ]
Everything which is not impossible, will eventually happen
  donderdag 5 januari 2006 @ 01:40:07 #197
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_33717334
woei!
Vanmiddag belde mijn sportschool me op, dat er een plekje vrij was bij de spinningles van vanavond! Ik stond namelijk als eerste op de reservelijst omdat de gewone lijst vol was...

Dus vanavond weer een lekkere spinningles gehad! Ik kon nog vrij aardig meekomen, had wel niet zoveel gewicht als de rest van de klas erop, maar 't ging qua oefeningen en ritme aanhouden vrij aardig!
Morgen nog trainen en dan heb ik de 2x deze week weer gehad. Vorige week 1x, deze week 2x komende week 3x en dan zit ik weer lekker op schema, want daarna wordt 't alleen maar meer

Ik gok dat ik morgen spierpijn heb, maar dat maakt niet uit, dan kan ik ff lekker spieren trainen op mijn bovenlijf, dat doet nu namelijk nét niet meer zoveel pijn van afgelopen week De start is gemaakt, nu de rest nog en dan komt het allemaal weer helemaal goed!
pi_33720766
Vanavond ga ik ook sporten Normaal heb ik daar niet zo'n zin in, maar nu heb ik de sauna gereserveerd voor achteraf en daar heb ik nu dus heeeeeeel veel zin in. Goede motivatie dus
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_33723866
Ik mag weer sporten van mijn fysio dus ook maar meteen gedaan. Op mijn eten letten gaat ook nog redelijk terwijl ik toch een half weekje centerparcs erop heb zitten. Ik was ook blij verrast dat toen ik op de weegschaal stond vandaag hij lager aangaf dan vorige week.

slipslop (1m85) (25) was 87kg, weegt nu 85,3kg en wil graag 75kg wegen (-1,7)
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:52:47 #200
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_33725164
Ik ben hierheen gestuurd door de Dieetclub, ik wist niet dat er in BMI gemeten werd e.d.

Ik ben 5 dagen geleden begonnen met 'dieet' wat inhoudt dat ik gewoon oplet op hoeveel calorieen ik eet, dus alles light, geen brood maar lichte crackers e.d. (wel normaal aardappels en groente en een stukkie vlees 's avonds) en ben al twee kilo kwijt.
Voordat ik een vreugedansje ga doen, prent ik mezelf goed in dat dit ws alleen maar vocht is.

Even een stukje voorgechiedenis;
Ik ben zelfs na de geboorte van mijn derde zoon altijd heel erg dun geweest, met een lengte van 1.74 en een gewicht van 50 kg. een echt 'mager ding' maar ik was gezond en kwam gewoon niet aan al vrat ik een hele frietzaak op. Maarja, na je dertigste begint je stofwisseling te vertragen kennelijk en blijkt het cliche de waarheid, na je dertigste kom je sneller aan. Vooral de laatste 4/5 jaar is het snel gegaan. Met name omdat ik de slechte gewoonte had ontwikkeld om elke dag toch wel 4 a 5 biertjes te drinken en in het weekend zelfs meer, de frietpan stond regelmatig te sputteren en omdat ik een luie kokkin ben stond ook aardappelpuree regelmatig op het menu. Avondeten werd ook meestal pas na 21.00 uur gegeten ofzo en daarna naar bed.
Nu is daar allemaal verandering in gekomen, ik ben gestopt met drinken (moeiteloos b.t.w.) en let dus erg op mijn calorie-inname. Snoepen deed ik al niet.
Sporten komt nog, maar momenteel wordt mijn zolder waar de crosstrainer staat in beslag genomen door mijn fotostudio.

Mijn stats voor het lijstje:
Puckzzz- 1.74 mtr- BMI 22.79 was 71 KG - nu 69 KG wil wegen: 60 kg. (-2)
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:06:07 #201
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_33752517
En hier gaan we verder, aangezien de Kerst alweer voorbij is!

Slank de zomer in XXIV -- De zomer komt eraan!!!

Ik heb het lijstje zoveel mogelijk geupdate, sta je er nog niet bij, meldt het dan eventjes!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 06:44:39 #202
16715 Mylene
*schatje*
pi_33755273
Slotje dan maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')