das een bmi van 26 (25,98) dus eigenlijk hoor je thuis is het fokdieetclub topicquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:22 schreef SlipSlop het volgende:
Ik ga ook meedoen.
Ben de laatste tijd aardig aangekomen doordat ik niet kon sporten vanwege blessure en heb altijd wel veel gewogen. Maar daar gaan we in 2006 verandering in brengenEerst maar weer onder de 80 kg uitkomen en dan stellen we daarna de doelen wel weer bij.
Mijn regel:
slipslop (1m83) (?) was 87kg, weegt nu 87kg en wil graag 75kg wegen.
Ik ga dit bereiken door natuurlijk gezonder te gaan eten en ik ga naar de sportschool. Als mijn blessure over is ga ik weer beginnen met voetballen.
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:11 schreef blessed19 het volgende:
Het is altijd een traditie om na de feestdagen de overtollige kilo'tjes kwijt te raken, dus meld ik mij ook hier ook aan
ben 1,86 mtr en weeg 88 kg. heb eem BMI van 25,3. mijn uiteindelijke doel is 70 kilo, het liefst voor de zomer!
ik probeer veel granen te eten, en sinds ik een wokpan van de sint gekregen heb, wok ik (bijna) elk avondmaal me te pletter, haha. ontbijt is meestal 4 volkoren boterhammen met of kaas, of gebakken ei (in olijfolie). De middag is altijd een killer voor me! ik eet dan altijd erg onregelmatig en let nooit echt op de zondes des levens. In de avond is het meestal ook een hel!ben namelijk gewend een tripel-biertje te drinken in de nachtelijke uren.
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Mijn vriendin is 1,70m en weegt 54 kg en nog vind ze zichzelf té dik.Ik word er gewoon gestoord van....![]()
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).quote:Op maandag 2 januari 2006 16:00 schreef Dannie_Dorka het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....
Maar met 'n ondergrens van 18 dan kan 18.7 er nog mee door of niet soms?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7
De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:37 schreef Kittyme het volgende:
Ik had de moed om nog eens af te vallen opgegeven dus op een gegeven moment ben ik gestopt... En dat had gelijk gevolgen, want inmiddels ben ik weer een paar kilo aangekomen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7
De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
is dat niet een standaard zin van de gemiddelde vrouw?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....![]()
Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dacht juist dat als je veel volkoren in de ochtend at, je de rest van de dag een wat minder hongerig gevoel krijgt. is (jonge)kaas is dan nog net wel toegestaan? verder heb ik vandaag 2 boterhammen met tonijn in water gegeten en als avondeten een kipfilet met wat mie (2 balletjes) en 200 gram groente gemaakt. ik wok in olie en gebruik een klein beetje marinade voor de smaak. voor de avond heb ik 2 appels en een soepstengel. verder drink ik alleen maar water. hoe zit het dan eigenlijk met gebakken ei?want een ei'tje bij mijn ontbijt wil ik gewoon niet kwijtraken!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |