das een bmi van 26 (25,98) dus eigenlijk hoor je thuis is het fokdieetclub topicquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:22 schreef SlipSlop het volgende:
Ik ga ook meedoen.
Ben de laatste tijd aardig aangekomen doordat ik niet kon sporten vanwege blessure en heb altijd wel veel gewogen. Maar daar gaan we in 2006 verandering in brengenEerst maar weer onder de 80 kg uitkomen en dan stellen we daarna de doelen wel weer bij.
Mijn regel:
slipslop (1m83) (?) was 87kg, weegt nu 87kg en wil graag 75kg wegen.
Ik ga dit bereiken door natuurlijk gezonder te gaan eten en ik ga naar de sportschool. Als mijn blessure over is ga ik weer beginnen met voetballen.
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:11 schreef blessed19 het volgende:
Het is altijd een traditie om na de feestdagen de overtollige kilo'tjes kwijt te raken, dus meld ik mij ook hier ook aan
ben 1,86 mtr en weeg 88 kg. heb eem BMI van 25,3. mijn uiteindelijke doel is 70 kilo, het liefst voor de zomer!
ik probeer veel granen te eten, en sinds ik een wokpan van de sint gekregen heb, wok ik (bijna) elk avondmaal me te pletter, haha. ontbijt is meestal 4 volkoren boterhammen met of kaas, of gebakken ei (in olijfolie). De middag is altijd een killer voor me! ik eet dan altijd erg onregelmatig en let nooit echt op de zondes des levens. In de avond is het meestal ook een hel!ben namelijk gewend een tripel-biertje te drinken in de nachtelijke uren.
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:33 schreef Dannie_Dorka het volgende:
Mijn vriendin is 1,70m en weegt 54 kg en nog vind ze zichzelf té dik.Ik word er gewoon gestoord van....![]()
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....quote:Op maandag 2 januari 2006 14:05 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dan heeft ze een BMI van 18.7, veel te laag dus. Dat is ongezond.
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).quote:Op maandag 2 januari 2006 16:00 schreef Dannie_Dorka het volgende:
[..]
Hoe bepaal je dat dan(BMI)?Ze ziet er echt niet ongezond uit hoor....
Maar met 'n ondergrens van 18 dan kan 18.7 er nog mee door of niet soms?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7
De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:37 schreef Kittyme het volgende:
Ik had de moed om nog eens af te vallen opgegeven dus op een gegeven moment ben ik gestopt... En dat had gelijk gevolgen, want inmiddels ben ik weer een paar kilo aangekomen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:23 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik wil niet je plezier vergallen ofzo, maar een gebakken ei is echt heel ongezond. En vier boterhammen hakt er ook al redelijk in. Ik weet niet hoeveel je sport, maar als je kijkt hoeveel calorieën je op een dag mag hebben dan zit je met vier boterhammen al vrij hoog, en dan heb je de rest van de dag nog te gaan. Bij lijnen hoort niet alleen gezonder eten, maar ook dat je je aanwent om bij elke maaltijd minder te eten, misschien kun je één of twee van die boterhammen vervangen door een stuk fruit ofzo?
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....quote:Op maandag 2 januari 2006 16:06 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Je BMI (dit staat voor Body Mass Index) bepaal je door je gewicht (in kilo's) te delen door je lengte in het kwadraat (lengte in meters).
In haar geval is dat dus 54 / (1.70*1.70) = 18.7
De normale range is 20-25. Hierboven heb je overgewicht en als je boven de 30 komt zelfs obesitas. Zit je onder die 20 dan heb je ondergewicht (al wordt door sommige medici ook wel eens een ondergrens van 18 aangehouden).
is dat niet een standaard zin van de gemiddelde vrouw?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....![]()
Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
dacht juist dat als je veel volkoren in de ochtend at, je de rest van de dag een wat minder hongerig gevoel krijgt. is (jonge)kaas is dan nog net wel toegestaan? verder heb ik vandaag 2 boterhammen met tonijn in water gegeten en als avondeten een kipfilet met wat mie (2 balletjes) en 200 gram groente gemaakt. ik wok in olie en gebruik een klein beetje marinade voor de smaak. voor de avond heb ik 2 appels en een soepstengel. verder drink ik alleen maar water. hoe zit het dan eigenlijk met gebakken ei?want een ei'tje bij mijn ontbijt wil ik gewoon niet kwijtraken!
![]()
mijn ei, wat doe je?!!!quote:Op maandag 2 januari 2006 19:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik heb het even nagezocht, en een gebakken ei valt inderdaad best mee, 110 kcal. Als je in olijfolie bakt enzo zal het in elk geval niet je hele dieet naar de filistijnen helpen.
Over dat eten in de ochtend, ik heb juist altijd gehoord dat je door te ontbijten je stofwisseling goed op gang brengt, zodat wat je later eet beter verbrand wordt. Maar daarvoor is het niet nodig om jezelf helemaal vol te stoppen bij het ontbijt, als je maar íets eet. Je kunt jezelf ook best aanwennen om bij elke maaltijd minder te eten, want over het algemeen eten mensen veel meer dan ze aan voedingsstoffen nodig hebben. Dat je honger krijgt wil niet per se zeggen dat je eten nodig hebt, het kan ook gewoon betekenen dat je maag gewend is aan meer inhoud.
Jonge kaas is trouwens voor zover ik weet niet gezonder dan oude kaas. Als je er dan toch op wilt letten, kun je 20+ kaas pakken. Als je zelf wilt nazoeken hoeveel calorieën er in je eten zitten, kun je kijken op www.calorietabel.nl (als man mag je normaal gesproken zo'n 2500 kcal op een dag, maar als je wilt afvallen moet je daar toch wel onder blijven).
Dat heeft mijn vriendin ook hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft dus 'n BMI van........effe rekenen...........19.1 (1,68m/54 kg).En dan nog klagen dat ze zichzelf "te mollig" vind.....![]()
Mijn vriendin is 22....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef Kleintje het volgende:
Hoe oud zijn die meiden??? Misschien speelt dat ook nog mee!
Hoe jonger ze zijn, hoe lichter vaak en hoe dunner in is!
Ik krijg nu steeds te horen dat ik best wat vet mag hebben op mijn leeftijd.
En het is echt zo, hoe ouder je wordt, hoe makkelijker de kilo's eraan komen.
Tja,dat klopt.M'n vriendin let héél erg op haar gewicht,dat is in haar cultuur nou eenmaal zo.Daar is 'n slank figuur hebben erg belangrijk.....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:25 schreef Kleintje het volgende:
Ow... toen was ik 1.63 en was ik blij dat ik wel 50 kilo woog!
En toen werd ik 30 en woog ik 72 kilo.
Dus wat niet is, dat kan nog komen!
20quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:18 schreef Kleintje het volgende:
Hoe oud zijn die meiden??? Misschien speelt dat ook nog mee!
Hoe jonger ze zijn, hoe lichter vaak en hoe dunner in is!
Ik krijg nu steeds te horen dat ik best wat vet mag hebben op mijn leeftijd.
En het is echt zo, hoe ouder je wordt, hoe makkelijker de kilo's eraan komen.
nou, om eerlijk te zijn hoef ik geen lat te hebbenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:42 schreef Kleintje het volgende:
Slank zijn is gewoon 'in' en 'hot'.
En als al die jonge meiden dat zijn, dan wil jij dat ook.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
mijn ei, wat doe je?!!!gelukkig maar, want ik heb er net weer eentje achter mijn kiezen. Het is voor mij best vreemd om zo op te letten naar wat ik eet, dat ik echt moet wennen. bedankt voor de site die je me gegeven hebt! kan ik teminste elke dat een lijstje maken van de dingen die ik die dag mag hebben, voel ik me teminste nog net niet helemaal onzeker. en dat hongergevoel... in de gisteravond had ik een bakje yoghurt met schijfjes banaan. was me zeer goed bevallen
dankje voor je wijze raad!
![]()
Gozer,mijn vriendin is mooi slank en geloof me.....ze heeft nog steeds niks gebroken!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:09 schreef blessed19 het volgende:
[..]
nou, om eerlijk te zijn hoef ik geen lat te hebbeneens een langdurige relatie gehad met een latje, maar was vaak bang dat ik haar ''brak''. ze zien er zo fragiel uit...
![]()
Ik ben er ook heel blij mee, moet ik zeggen. Ik kan me nog herinneren dat ik een spijkerbroekmaat 36 nodig had, dus dit is echt erg goedquote:Op woensdag 4 januari 2006 10:07 schreef wendy-tje het volgende:
Nee, dat kan nooit slecht zijn dan, spijkerbroekmaat 28, dat is heel netjes hoor!
Hm, dat is eigenlijk wel een goed idee. Ik heb ook nog een galajurk van 2,5 jaar geleden, het zou wel super zijn als ik daar weer eens in paste. Mooi doel om te stellenquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:57 schreef wendy-tje het volgende:
Lastig blijft het he?
Hier gaat het nog steeds goed, ik zit op 59 kilo, en paste met kerst zowaar weer in mijn oude galajurk. De laatste keer dat ik die paste was na heel streng crashen, maar nu, jaren later is het me dus gewoon op een gezonde manier gelukt.
Hmm dat is ook wel een goeie! Nu nog me daaraan houden als het weer zo ver is dat ik gestopt ben met afvallen...quote:Op maandag 2 januari 2006 17:43 schreef Kleintje het volgende:
[..]
als ik de moed niet meer heb om te lijnen, dan draai ik de boel om. Dan probeer ik alleen om niet aan te komen. Afvallen hoeft niet, maar aankomen mag niet. Scheelt ook al een hele hoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |