abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32279531
Daar ben ik weer.
Gisteren kwam mijn vriend thuis en... die had zo'n trek in pizza dat ik me liet overhalen, het eten stond toch nog niet klaar.
Dus... hij naar de winkel, 2 pizza's halen en die in de oven.
Heerlijk gegeten....

En nu... ik sta vanmorgen op de weegschaal... 1 week bezig. En wat ziet mijn oog.... 62,6
Dus 1,4 in 1 week tijd.

Ik pak een schaaltje yoghurt (150 gram) = 1 punt
Ik pak 25 gram krokante muesli appel = 2 punten
een bakkie thee en... ik ga achter de pc zitten.

Ik open het weight watchers programma, ik pas mijn voeding van gisteravond aan....
en ik schrik me dood!!!!
Op een normale dag, zonder sporten... mag ik zo'n pizza niet eens!!!

Een dr. Oetker Ristorante pizza Quattro Formaggi is 20,5 punt!!!!!
Ik heb gisteren dus 31,5 punt gegeten!!!
Door mijn gesport mocht ik er meer dan 18, ik mocht er 22,5!
Maar dit is nog 9 punten teveel!!!!

Ik wist echt mijn god niet dat zo'n pizza zo slecht was!
Weer wat geleerd!

Maar goed, ben afgevallen en ik ga heerlijk door
pi_32279603
Woehoe, mijn weegschaal stond vanmorgen weer op 61. Ik moest blijkbaar ongesteld worden.

Was dat ook nog niet geweest sinds mijn mirena geplaatst is begin september!
pi_32281279
Super Wendy-tje!
Ik hoop volgende week ook de 61 te zien. Desnoods de 61,9
Dan is er toch weer 600 gram af!

Hou vol he... ondanks dat je straks ongesteld bent en dat waarschijnlijk al het chocola in de wereld jouw naam gaat roepen...
pi_32281513
Ik heb niet zo'n precieze weegschaal (ook een stukje zelfbescherming, heb immers boulimia gehad) dus mijn gewicht is nooit zo precies bekend

Volgens mij val jij op zich makkelijk af toch?
pi_32281868
Klopt, maar ik kom dus ook vrij gemakkelijk weer aan.
Maar goed, moet ook zeggen dat ik mezelf nu dwing tot heel veel bewegen en tot verdomd veel water drinken.
pi_32282174
Op een gegeven moment kost veel drinken je weinig moeite meer, het is puur een gewoonte
  zondag 20 november 2005 @ 09:59:53 #107
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_32419423
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:54 schreef knuffeldees het volgende:

Knuffeldees (1.71) (21) was 86, is nu 61,7 en wil graag 61 kg wegen. -24,3
heb afgelopen week het vetvrije dieet gevolgd en dit is het resultaat

Knuffeldees (1.71) (20.18) was 86, is nu 59 en wil graag -- kg wegen. -27
Dubbel zo Frissss
pi_32419474
Gefeliciteerd knuffeldees!

Maarre, vetvrij, is dat wel gezond?
  zondag 20 november 2005 @ 12:23:15 #109
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_32421449
quote:
Op zondag 20 november 2005 10:07 schreef wendy-tje het volgende:
Gefeliciteerd knuffeldees!

Maarre, vetvrij, is dat wel gezond?
het is volgens mij niet helemaal 100% vetvrij
hier kun je het dieet vinden, ik had alleen moeite met de donderdag en de vrijdag maar het is de moeite waard
http://www.dieetwijzer.com/vetvrij.html
Dubbel zo Frissss
pi_32422351
Das inderdaad niet vetvrij
Wel weinig... maar als jij het daar goed op doet, waarom niet?
pi_32425392
Bijna 2 weken bezig, en bijna 4 kilo kwijt... het gaat goed!
pi_32428718
Zo dan, goed hoor!
pi_32454011
handig topic dit!
Ik zou ook graag mee doen, weeg nu 71 kilo en ben 1,79. Ik wil niet zo veel af vallen, 68 is genoeg.
Ben al wel eerder flink afgevallen, maar heb het toen niet op een al te beste mannier gedaan (veel te weinig eten enzo ) en dat kwam er daarna natuurlijk weer net zo hard aan Nu het dus maar eens op een andere mannier proberen, maar dat wil nog niet zo goed lukken
pi_32454242
Succes BOB.
Wat wil er nog niet lukken?
We helpen elkaar er hier doorheen!
  maandag 21 november 2005 @ 15:42:52 #115
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32454436
Wie heeft er goede tips voor mij?

Ik ben 1.69 lang, weeg 62 kilo, en wil er graag een paar kilootjes van af. Hoeft niet veel te zijn, met een kilo of 3 a 4 ben ik meer dan tevreden. Tot nu toe lukt het echter niet zo goed.

Eigenlijk wil ik niet echt een 'dieet' volgen, maar gewoon wat opletten met dingetjes. Iemand kleine tips voor me?

BVD!
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
pi_32454584
Tsja, standaard tips dan maar: 's avonds niet meer eten, niet snoepen, letten op suiker en vet. Dan zou je een heel eind moeten komen.
pi_32454591
Helaaz, 3 goede maaltijden, dus ook een ontbijt.
Zelf kan ik 's morgens vroeg niet eten, dus ik ontbijt pas om half 10. Heb mijn lunch en diner dus ook naar achteren gezet zodat ik echt 3 goede maaltijden op een dag heb.

Verder veel fruit, verse groente en echt veel drinken.
Als je wel trek hebt in iets lekkers, gewoon doen. Jezelf niet martelen. Poets daarna je tanden, want zolang je die lekkere smaak in je mond blijft houden, blijf je trek houden in lekkers...
pi_32454599
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:36 schreef Kleintje het volgende:
Succes BOB.
Wat wil er nog niet lukken?
We helpen elkaar er hier doorheen!
bedankt! Mijn grootste probleem is dat ik een hekel heb aan brood ik moet dan 's ochtends van mezelf echt 2 boterammen eten, maar 's middags heb ik er vaak geen zin meer in. Dus dan ga ik aan de koekjes/chips/noodles en dat is natuurlijk niet de bedoeling Nu dus hard op zoek naar iets gezonds wat ik kan eten als lunch
pi_32454643
Wendy-tje, ik ben het niet eens met je 's avonds niet eten.
Als je jezelf gaat inhouden om niets te pakken, dan gaat het vaak goed mis. Dan eet je niet een handje chips maar een hele zak.
Gewoon wat nemen, maar leer maat te houden!
  maandag 21 november 2005 @ 15:53:55 #120
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32454740
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Kleintje het volgende:
Helaaz, 3 goede maaltijden, dus ook een ontbijt.
Verder veel fruit, verse groente en echt veel drinken.
Als je wel trek hebt in iets lekkers, gewoon doen. Jezelf niet martelen. Poets daarna je tanden, want zolang je die lekkere smaak in je mond blijft houden, blijf je trek houden in lekkers...
Handig van me, ben net vergeten te zeggen dat ik spijsverteringsprobleempjes heb (PDS), en ik eet daarom 6 keer klein per dag. Kan soms heel veel last krijgen van groene groenten, kool, rauwkost etc. Ook vezelrijke producten, zuivel en pittige dingen krijg ik last van. Maakt het dus wel moeilijker! Gelukkig kan ik ook niet tegen heel vet eten (dus geen pizza en gefrituurde dingen voor mij).

Is het echt zo dat veel drinken helpt? Water he?
pi_32454958
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:48 schreef Bob. het volgende:

[..]

bedankt! Mijn grootste probleem is dat ik een hekel heb aan brood ik moet dan 's ochtends van mezelf echt 2 boterammen eten, maar 's middags heb ik er vaak geen zin meer in. Dus dan ga ik aan de koekjes/chips/noodles en dat is natuurlijk niet de bedoeling Nu dus hard op zoek naar iets gezonds wat ik kan eten als lunch
Ik heb ook een hekel aan brood. Ja croissants, pistoletjes en dat soort shit vind ik lekker, maar gewoon een snee brood...
En ja, ik ontbeet ook op die manier!
Nu eet ik wat yoghurt met muesli.
Of wassa of cracottes.

Soms alleen met een appel en 2 mandarijnen!..

Succes...
pi_32455027
quote:
Op maandag 21 november 2005 15:53 schreef Helaaz het volgende:

[..]

Handig van me, ben net vergeten te zeggen dat ik spijsverteringsprobleempjes heb (PDS), en ik eet daarom 6 keer klein per dag. Kan soms heel veel last krijgen van groene groenten, kool, rauwkost etc. Ook vezelrijke producten, zuivel en pittige dingen krijg ik last van. Maakt het dus wel moeilijker! Gelukkig kan ik ook niet tegen heel vet eten (dus geen pizza en gefrituurde dingen voor mij).

Is het echt zo dat veel drinken helpt? Water he?
Met water haal je schadelijke dingen uit je lichaam. Dus veel drinken, dan haal je veel giftige stoffen uit je lichaam, je piest je gewoon leeg (denk aan biologie, nieren blaas etc.).

Pfew, en met die stoornis vind ik het moeilijk om je tips te geven.
Is PDS net zoiets als een spastische darm?
is een dietist dan geen oplossing voor jou?
Naar je huisarts gaan, klagen over je darmen en zo een afspraak met een voedingsdeskundige lospeuteren..
  maandag 21 november 2005 @ 16:12:25 #123
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32455152
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:05 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Met water haal je schadelijke dingen uit je lichaam. Dus veel drinken, dan haal je veel giftige stoffen uit je lichaam, je piest je gewoon leeg (denk aan biologie, nieren blaas etc.).

Pfew, en met die stoornis vind ik het moeilijk om je tips te geven.
Is PDS net zoiets als een spastische darm?
is een dietist dan geen oplossing voor jou?
Naar je huisarts gaan, klagen over je darmen en zo een afspraak met een voedingsdeskundige lospeuteren..
Veel water dus... Is ook goed voor mijn darmen dus dat scheelt. Helaas ben ik een slechte drinker. PDS is idd hetzelfde als een spastische darm. Moet dus al heel erg opletten met eten. Misschien is een dietist nog niet zo'n slecht plan. Thanx voor je tips iig!
pi_32455361
Helaaz, ik drink ook slecht. Maar zet gewoon waar je ook bent zo'n flesje gevuld met water naast je.
Zorg dan dat je er 's morgens, 's middags en 's avonds minimaal 1 leeg hebt. Dan heb je al 1,5 liter.
Verder gewoon koffie en thee....
  maandag 21 november 2005 @ 16:50:13 #125
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32455964
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:25 schreef Kleintje het volgende:
Helaaz, ik drink ook slecht. Maar zet gewoon waar je ook bent zo'n flesje gevuld met water naast je.
Zorg dan dat je er 's morgens, 's middags en 's avonds minimaal 1 leeg hebt. Dan heb je al 1,5 liter.
Verder gewoon koffie en thee....
Proberen we dat maar. In periodes dat ik veel last heb van PDS doe ik het ook op die manier, maar gek genoeg ben ik dat na een dag of 3 zo zat dat ik het maar laat zitten. Maar nu moet ik er maar aan geloven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')