Hebbuh....quote:
Waarom Ibanez op plaats 3 en geen Line 6 bij de Amps???quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef Jorikjet het volgende:
Vorige topic
Het topic voor de gitarist - nummer 17
Gitaarmerken
Fender
Gibson
Ibanez
Epiphone
Squier
..meer..
Versterkers
Marshall
VOX
..meer..
Effecten
BOSS
Line6
..meer..
Gitaarsites
Gitaarnet.nl
Gitaar.pagina.nl
..meer..
meld even meer links om de OP completer te maken!
Ja ik zie nu op de website dat ze nieuwe inlays hebben (dus niet meer die 'gewone' vogeltjes).quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:07 schreef Ibanez het volgende:
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEl boeiend!!!!! Die "flying - Birds" inlay!!!![]()
Klaarquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:09 schreef Jorikjet het volgende:
als je hem 580 pixels breed maakt!
Wow, die zilveren; precies mijn smaak! Alleen jammer dat die geen 2 octaafs halsen hebben; tenminste zo ziet het er op de foto uit.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:11 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ja ik zie nu op de website dat ze nieuwe inlays hebben (dus niet meer die 'gewone' vogeltjes).
edit: dit bedoel ik, die 2 rechtse gitaren.
[afbeelding]
Hij is al 2 jaar in ontwikkeling, maar pas afgelopen NAMM (vorige week) geintroduceerd aan het grote publiek!quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:20 schreef Hammet het volgende:
Uhm... das al 2 jaar oud ofzo... maar goed.
Zo geweldig is het dus niet, want er wordt nog steeds geen gebruik van gemaakt.
Oh dan had ik het fout. Ik kan me enkel herinneren dat ik het iets van 2 jaar terug op TV had gezien. Dacht dat het toen dus al af was.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hij is al 2 jaar in ontwikkeling, maar pas afgelopen NAMM (vorige week) geintroduceerd aan het grote publiek!
Ik ga misschien met mijn papaquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:33 schreef Ibanez het volgende:
Wanneer is die Music Messe in Frankfurt?? Dat is toch na de NAMM?? Gegadigden hier?
ghehehequote:Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef Jorikjet het volgende:
Hammet bedankt voor het plaatje en Jorikjet voor de mooie OP
Ik zal een mooi plaatje maken voor topic 19!quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:36 schreef Rooligan het volgende:
ik wil deze er ook in zien...
[afbeelding]
Noem me maar gewoon Ton.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:53 schreef Svyatagor het volgende:
In het vorige topic schreef Big_Boss_Man het volgende: (ofzo)
[afbeelding]
Bijzonder, nog nooit gezien dat Hendrix op een LP speelde! Uiteraard wel een custom...
![]()
Hoezo is PRS trouwens niet boeiend? Mooie gitaren vind ik hoor!
Deze bijvoorbeeld:
[afbeelding]
![]()
Yup, al zijn de Tremonti's zoals deze juist de wat goedkopere modellen. Die zijn er volgens mij al vanaf 500 euro ofzo. Al weet ik het van deze niet precies.quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Noem me maar gewoon Ton.
Deze PRS:![]()
[afbeelding]
Zijn volgens mij peperduur PRS gitaren, toch?
Jesus, de website van PRS staat vol met gitaren met bijna astronomische prijzen, en jij kiest er 1 van ¤550,- als mooiste . . .quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Deze PRS:![]()
[afbeelding]
Zijn volgens mij peperduur PRS gitaren, toch?
Schoonheid zit 'm misschienwel in de simpelheid. (is dat een woord?quote:Op donderdag 3 februari 2005 20:14 schreef Hammet het volgende:
[..]
Jesus, de website van PRS staat vol met gitaren met bijna astronomische prijzen, en jij kiest er 1 van ¤550,- als mooiste . . .
Ik zie er ook niet aan hoe goed ze klinken.quote:Maar goed... PRS-gitaren zijn duur, maar die niet. Dit is de PRS Tremonti SE, de goedkope editie van de Tremonti Signature (die iets van ¤2500,- kost dacht ik).
PRS zijn sinds enkele jaren bezig met het produceren van SE-gitaren (SE = Student Edition); gitaren voor de mensen met een kleiner budget dus. Voorbeelden zijn de Santana SE, Santana SE II, SE Soapbar, SE EG en die Tremontie SE dus.
Ja het zijn PRS-gitaren, en die naam op de kop staat natuurlijk erg stoer, maar ze halen het lang niet bij de duurdere 'echte' PRS-gitaren. Logish natuurlijk, maar het is toch jammer dat de portemonnee-vriendelijke gitaren het meer moeten hebben van de naam dan iets anders.
Het zijn zeker geen slechte gitaren ofzo, maar ze springen er ook absoluut niet uit.
En ik kan het weten, ik heb verscheidene bespeeld
Welk gitaarforum?quote:Op donderdag 3 februari 2005 23:05 schreef Chokeme het volgende:
Zijn er hier ook mensen die op het gitaarforum zitten/zaten ?
Ik zat er regelmatig tot dat ze een poos offline zijn geweest, ben het min of meer 'vergeten'. Ben trouwens nog wel steeds moderator ondanks het feit dat ik er al een dik halfjaar ofzo niet meer ben geweest
Dat zeg ik ook niet, ik vertelde je gewoon een verhaaltje. Heb je weer wat geleerdquote:Op donderdag 3 februari 2005 23:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Schoonheid zit 'm misschienwel in de simpelheid. (is dat een woord?)
[..]
Ik zie er ook niet aan hoe goed ze klinken.
Nah, ze zijn wel een stuk beter dan Squiers. Je kan ze misschien wel vergelijken met Epiphone en Mexicaanse Fenders, maar dan wel de duurdere modellen (dus niet die van ¤300,-).quote:Zijn die SE gitaren zoiets als de Squiers zijn van Fender en Epiphone van Gibson?
Maar de vergelijking van Ton gaat wel op in die zin dat een high-end merk ook een budget-versie heeft- Fender- Squier, Gibson-Epiphone, PRS - Tremonti.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:19 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik vertelde je gewoon een verhaaltje. Heb je weer wat geleerd.
[..]
Nah, ze zijn wel een stuk beter dan Squiers. Je kan ze misschien wel vergelijken met Epiphone en Mexicaanse Fenders, maar dan wel de duurdere modellen (dus niet die van ¤300,-).
Tsja, die laten gewoon het 'Prestige' weg als het om een budget-gitaar gaatquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:51 schreef Ibanez het volgende:
Ibanez niet....Die schamen er zich niet voor om op goedkope gitaren het Ibanez logo te drukken....
Tsja, het feit dat ze goedkopere gitaren op de markt brengen vind ik geen vergelijking. Maar goed, als je het toch wilt vergelijken: Epiphone en de SE-gitaren van PRS moet je meer zien als Mexicaanse Fenders (wat eigenlijk ook al budget-gitaren zijn) dan als Squiers.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar de vergelijking van Ton gaat wel op in die zin dat een high-end merk ook een budget-versie heeft- Fender- Squier, Gibson-Epiphone, PRS - Tremonti.
Ok, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:57 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tsja, het feit dat ze goedkopere gitaren op de markt brengen vind ik geen vergelijking. Maar goed, als je het toch wilt vergelijken: Epiphone en de SE-gitaren van PRS moet je meer zien als Mexicaanse Fenders (wat eigenlijk ook al budget-gitaren zijn) dan als Squiers.
En jij zegt PRS <-> Tremonti. Maar zoals ik al zei: die Tremonti is ook heel duur. Enkel die SE is goedkoper.
Kijk maar:
[afbeelding]
PRS - SE toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar de vergelijking van Ton gaat wel op in die zin dat een high-end merk ook een budget-versie heeft- Fender- Squier, Gibson-Epiphone, PRS - Tremonti.
Ja de lijst is gewoon nog steeds niet bijgewerkt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef NullPointer het volgende:
en nog steeds geen Jackson in de lijst staan... zucht..
www.jacksonguitars.com
Ik kom tot nr 16, die hebben ze weg gegeven bij een G3 concert aan een prijsvraagwinnaar(es). Maar er zullen er ongetwijfeld wel meer geproduceerd zijn. Ik dacht idd ook 73.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:38 schreef Hammet het volgende:
Die JEM 10, is dat die waar er slechts 73 (of iets dergelijks) van gemaakt zijn? Of was dan een andere JEM?
Als je ooit terugkomt...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 16:38 schreef Ibanez het volgende:
* Ibanez gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
ik wil ook =(quote:Op vrijdag 4 februari 2005 16:38 schreef Ibanez het volgende:
* Ibanez gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
Was volgens mij al gezegt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:40 schreef Fixxxer het volgende:
[..]idd.
Ennuh als jackson-owner vraag ik hierbij ook www.jacksonguitars.com aan.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Was volgens mij al gezegd.
[afbeelding]
Nee, dat was niet Jeff Beckquote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:10 schreef Svyatagor het volgende:
Was het niet Jeff Beck die standaard op een Squier speelt?
quote:Guitar: Fender Jeff Beck Stratocaster with Little Richard's autograph on it. Started out in the '60s with a Strat®, switched to Telecasters® during the Yardbirds, and then back to Strats because of his friend Jimi Hendrix's influence. Has largely played Strats and Teles ever since; played a Gibson Les Paul during the Blow By Blow and Wired era.
Bron: http://www.fenderplayersc(...)_of_legends/beck.htm
quote:Guitar: Fender Jeff Beck Stratocaster with Little Richard's autograph on it. Started out in the '60s with a Strat®, switched to Telecasters® during the Yardbirds, and then back to Strats because of his friend Jimi Hendrix's influence. Has largely played Strats and Teles ever since; played a Gibson Les Paul during the Blow By Blow and Wired era.
Dat interview ben ik tegengekomen, ja. Iets in de richting van "notes that I just DO NOT HAVE on my guitar"quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:59 schreef Keoni het volgende:
Ritchie Blackmore, ook niet de minste qua gitaarspel, zei ooit in een interview over Jeff Beck 'Jeff gets notes out of his Strat which I CAN'T find on mine'. Dat zegt voldoende, niet?
Dit is echt het vertste stukkie gitaar wat ik ooit heb gezien!! MEES-TER-LIJKquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:47 schreef Ibanez het volgende:
Deze wil ik jullie ook niet onthouden:
aziaat speelt mariobross
Deze stond in het topic voor mooiste solo ooit! Ik vind em hillarisch; daarbij doe je het hem niet zo maar na..
het zijn er toch wat meer .quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik kom tot nr 16, die hebben ze weg gegeven bij een G3 concert aan een prijsvraagwinnaar(es). Maar er zullen er ongetwijfeld wel meer geproduceerd zijn. Ik dacht idd ook 73.
Hier is ie maar weer eens: het toppunt va perfectie:
[afbeelding]
Oh ja das waar. Ik had geloof ik op gitaar.net (of gitaarnet.nlquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:55 schreef Rancor het volgende:
[..]
het zijn er toch wat meer .
ze zijn 2 jaar gemaakt en er zijn er 854 stuks van en allemaal genummerd op de slagplaat.
zeer mooie gitaar!!!
Nope... die drukken er dan GIO opquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tsja, die laten gewoon het 'Prestige' weg als het om een budget-gitaar gaat
En wat betekend dat dan? 't Staat namelijk ook op mijn Ibanez.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nope... die drukken er dan GIO op![]()
Nee.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nope... die drukken er dan GIO op![]()
Jajaja, ik heb gesproken met Ricardo Mendeville, de hoge piet aldaar en een gozer die daar nu studeert. Ik acht mijn kansen groot genoeg om het in juni eens een gooi te geven.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:35 schreef Anotsu het volgende:
@JAM: Nog naar de open dag geweest?
Korea.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gibson laat gitaren maken in Amerika en een aziatisch land (weet ff niet welke..). Amerikaanse zijn Gibsons, Aziatische zijn Epiphone.
Nee...quote:Op zondag 6 februari 2005 15:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Nee.
Fender laat gitaren maken in Amerika en Mexico. Amerikaanse Fenders zij de echte, Mexicaanse zijn de budget-gitaren.
Gibson laat gitaren maken in Amerika en een aziatisch land (weet ff niet welke..). Amerikaanse zijn Gibsons, Aziatische zijn Epiphone.
En Ibanez laat gitaren maken in Japan en in Korea. Japanse zijn de 'echte', de Koreaanse zijn de de budget-gitaren. Alle Japanse Ibanez-gitaren krijgen het predikaat 'prestige', de Koreaanse krijgen dit niet.
En dat was de vergelijking. De GIO-serie staat hier helemaal los van. Ja, het is idd een beginnersgitaar, maar het is niet dé budgetserie van Ibanez.
Ik was er ook maar heb niemand gesproken (qua docenten)... wat hebben ze zoal verteld over het niveau dat je moet hebben voor het toelatingsexamen?quote:Op zondag 6 februari 2005 17:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Jajaja, ik heb gesproken met Ricardo Mendeville, de hoge piet aldaar en een gozer die daar nu studeert. Ik acht mijn kansen groot genoeg om het in juni eens een gooi te geven..
Paco Serrano was er ook trouwens.
Hoe gaat het met je 'bandje'? Heeft de kleine al een drumstel?quote:Op zondag 6 februari 2005 19:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zijn de prestige Ibanezsen niet hele sjieke, uitgebreide en dure gitaren?
Mijn Ibanez, waar Gio op staat is gemaakt in Indonesië en is gecontroleerd door Yustin. Ik zou hem eens op moeten bellen en vertellen van die afstelschroef bij m'n brug die kapot is.
Gelukkig heb ik dat stikkertje op m'n kast geplakt, ik was het helemaal vergeten dat erop stond wie het gecontroleerd heeft. Lekker belangrijk ook, trouwens.
Misschien is het voor als er een fout is, dat je dan opbelt en dan meld ik dat ie door Yustin gecontroleerd is en dan krijgt die gast op z'n flikker.
Neu.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:09 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je 'bandje'? Heeft de kleine al een drumstel?
Wat mij werd verteld was dat het niet eens zoeer het niveau of de virtuositeit van je spel is, maar de manier van uitvoering. Bij het toelatingsexamen moet je ongeveer twee á drie stukken spelen, het hoeft niet lang te zijn en niet virtuoos te zijn, als het maar netjes is uitgevoerd. Ik denk dat als je een paar stukken speelt uit Toques Flamencos, dat boek van Paco Peña, jou vast wel bekend, dat je dan zéker goed zit. En dan hoef je de moeilijkere falsetas uit dat boek niet eens te doen. De rest van het examen bestaat uit muziektheorie en solfége, intervallen herkenen, melodisch dictee, ritmisch dictee en meer van dat soort dingen.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:41 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik was er ook maar heb niemand gesproken (qua docenten)... wat hebben ze zoal verteld over het niveau dat je moet hebben voor het toelatingsexamen?
Ze konden allemaal wel een potje gitaarspelen daar trouwens zeg
Motivatie is geen probleem, als het even kan speel ik uren per dag.quote:Op maandag 7 februari 2005 00:50 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat mij werd verteld was dat het niet eens zoeer het niveau of de virtuositeit van je spel is, maar de manier van uitvoering. Bij het toelatingsexamen moet je ongeveer twee á drie stukken spelen, het hoeft niet lang te zijn en niet virtuoos te zijn, als het maar netjes is uitgevoerd. Ik denk dat als je een paar stukken speelt uit Toques Flamencos, dat boek van Paco Peña, jou vast wel bekend, dat je dan zéker goed zit. En dan hoef je de moeilijkere falsetas uit dat boek niet eens te doen. De rest van het examen bestaat uit muziektheorie en solfége, intervallen herkenen, melodisch dictee, ritmisch dictee en meer van dat soort dingen.
Het allebelangrijkste is een aan het gestoorde grensende motivatie en je moet dus ook wél een beetje getalenteerd zijn.
psst.. Hij speelt alle 2 de gitaren, multitrack enzo!quote:Op maandag 7 februari 2005 02:54 schreef JAM het volgende:
De eerste werkt de link niet en de tweede hoor ik niets..
Edit: Speakers stond uit.
Ah, nu doet hij het wel. Ik heb het even geluisterd. Het is allemaal wel erg braafjes en lievelijk moet ik zeggen hoor. Een beetje meer shwoong moet toch wel kunnen? Desalniettemin is het leuk. Dit soort dingetjes zijn gewoon leuk om te spelen als je allebei een gitaartje hebt en een beetje tezamen gaat plingelen, ja toch?.
Oh, en ligt het aan mij of is die begeleiding niet echt strak?
Zoals muff zei speel ik beide gitaren. Dus eerst de akkoorden opgenomen en daarna de improvisatie eroverheen.quote:Op maandag 7 februari 2005 02:54 schreef JAM het volgende:
De eerste werkt de link niet en de tweede hoor ik niets..
Edit: Speakers stond uit.
Ah, nu doet hij het wel. Ik heb het even geluisterd. Het is allemaal wel erg braafjes en lievelijk moet ik zeggen hoor. Een beetje meer shwoong moet toch wel kunnen? Desalniettemin is het leuk. Dit soort dingetjes zijn gewoon leuk om te spelen als je allebei een gitaartje hebt en een beetje tezamen gaat plingelen, ja toch?.
Oh, en ligt het aan mij of is die begeleiding niet echt strak?
Niet slecht voor een jaartje les!quote:Op maandag 7 februari 2005 02:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb vanavond 2 opnames gemaakt met m'n akoestische gitaar, beide improvisaties in de majeur pentatonische ladder met een simpel akkoordenschemaatje eronder:
De eerste: In F
De tweede: In G
Ik heb ze beide in één ruk gedaan, zonder opnieuw te beginnen bij ieder foutje. Bij de tweede heb ik wat galm erbij gedaan.
Ik heb het niet gedaan om perfecte opnames te hebben, maar ik had gewoon eventjes zin om iets op te nemen en niet om m'n electrische gitaar enzo te halen.
Ik heb vandaag (gisteren eigelijk) trouwens m'n gitaar en versterker 1 jaar en een week nadat ik 't had, kreeg ik m'n eerste les.
Een van de voordelen van een jaartje muziekwetenschap doen.quote:Op maandag 7 februari 2005 10:13 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Motivatie is geen probleem, als het even kan speel ik uren per dag.
Alleen dat solfége gedeelte zal behoorlijk moelijk worden, ik heb nooit op een "echte" muziekschool gezeten en heb dat nooit geleerd.
misschien maar eens les daarin nemen dan:D
thx voor de info.
Je hebt alleen iets aan de andere, de rest is voor de sier.quote:Op maandag 7 februari 2005 21:57 schreef nibble het volgende:
Apart model gitaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
""The Pikasso" Commissioned by Pat Metheny
ORIGIN
In 1984 Pat Metheny asked me to design and build a guitar with " as many strings as possible" The resulting collaboration was the Pikasso guitar. In 1992 I was asked by the late Scott Chinery to build a strictly acoustic version of Metheny's Pikasso. Thus, Pikasso II. This second Pikasso was recently on display at the Boston Museum of Fine Arts in a show called "Dangerous Curves". "
Nou leer daar maar eens op spelenje zou er maar nieuwe snaren op moeten laten leggen... prijzige aangelegenheid
Gebruik liever bronzen snaren dan de stalen snaren die voor electrische gitaar gebruikt worden.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Voor mijn akoustische gitaar>
je kan kiezen tussen nylon en stalen snaren. Staal ken ik alleen van elektrische gitaar, en op akoustisch nog niet bekend. Is dit relaxed/klinkt het mooier?
gewoon voor akkoordjes/nummertjes. geen hoogstaande kwaliteit ofzo
Die andere snaren zitten er alleen voor de resonantie op. Ik heb Metheny er een keer op zien spelen, het klinkt best mooi vol.quote:Op maandag 7 februari 2005 21:57 schreef nibble het volgende:
Apart model gitaar:
Nou leer daar maar eens op spelenje zou er maar nieuwe snaren op moeten laten leggen... prijzige aangelegenheid
Ik denk er nog even over, vooral over hoe ik naast mn huidige studie er tijd voor heb. Ik heb gehoord dat er ook nog zoiets is als contractonderwijs, met flexibelere tijden. Is misschien ook wel interessant.quote:
Ik plug altijd gewoon mijn gitaar in mijn versterkerquote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:57 schreef Cynic het volgende:
In dat geval is het tijd voor een plaatje!
Mijn live setup. Moet ik nog een keer een koffer voor bouwen ofzo, want dat aansluiten vind ik zo'n rotwerk.
[afbeelding]
Viel te verwachten.......quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:27 schreef Tomek het volgende:
[..]
Ik plug altijd gewoon mijn gitaar in mijn versterker![]()
Rocken dattie doet joh![]()
Hmmm, dus je speelt of via een zooi pedaaltjes en je (overigens vette) stack, óf via een multieffect en de PA?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:57 schreef Cynic het volgende:
In dat geval is het tijd voor een plaatje!
Mijn live setup. Moet ik nog een keer een koffer voor bouwen ofzo, want dat aansluiten vind ik zo'n rotwerk.
[afbeelding]
Dat is geen multi-effect, maar een gitaarsynthesizer....quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:05 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Hmmm, dus je speelt of via een zooi pedaaltjes en je (overigens vette) stack, óf via een multieffect en de PA?
Waarom niet ook die pedaaltjes als je via de PA speelt?
Ja sorry ik weet er geen zak vanaf maar waarom gaat die synth dan in de PA? waar gebruik je die zoal voor? Speel je dus meestal met amp én PA?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 10:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat is geen multi-effect, maar een gitaarsynthesizer....
Die zendt een apart signaal naar de PA (net als bij een keyboard zeg maar)
Daarvoor heb je dan wel deze pickup nodig:
[afbeelding]
hattie eens niet gezopen?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:00 schreef Hammet het volgende:
Wooohoooo ben gisteren naar Megadeth geweest![]()
, was echt geweldig! En strak dat Mustaine speelde! Echt respect hoor
nee hij is al een tijd van zn verslaving afquote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ja sorry ik weet er geen zak vanaf maar waarom gaat die synth dan in de PA? waar gebruik je die zoal voor? Speel je dus meestal met amp én PA?
[..]
hattie eens niet gezopen?
Omdat je gitaarversterker het geluid nogal "kleurt" en dat klinkt niet echt mooi. Het handigst is de PA want dan hoef je er ook geen rekening mee te houden of je clean of met distortion speelt, omdat er een apart signaal naar de PA gaat.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:39 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Ja sorry ik weet er geen zak vanaf maar waarom gaat die synth dan in de PA? waar gebruik je die zoal voor? Speel je dus meestal met amp én PA?
[..]
Die zijn toch nog niet te koop, of inmiddels wel al?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:47 schreef Jorikjet het volgende:
heeft er iemand hier al ervaring met die behringer pedaaltjes? ( http://www.behringer.com/UC100/index.cfm?lang=ENG enzo)
BBM, doe je alles weg?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:41 schreef DuranK het volgende:
Gister een nieuwe versterker gehaald. Kvon et wel een geil dingske.
[afbeelding]
* DuranK trots is
die ga ik ook kopen! heb alleen nog geen tijd gehad om naar feedback te gaanquote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:41 schreef DuranK het volgende:
[afbeelding]
* DuranK trots is
Hoe bevalt de versterker? Ik heb er even op gespeeld hier in de buurt, maar ben benieuwd naar een mening van iemand die er langer op gespeeld heeft...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:41 schreef DuranK het volgende:
[afbeelding]
* DuranK trots is
Ja alles wat Vai ontwikkeld is mooi..quote:Op maandag 14 februari 2005 23:59 schreef Rancor het volgende:
de nieuwe jem!!!
[afbeelding]
ik vind hem mooi
Ja, en dat is net wat ik moet hebben, dat bruute! Want het wordt een vrij 'tamme' gitaar. Hij blijft gewoon houtkleur en de headstock idem. Er komen twee letters op de headstock en 'that's it'! Enige bruute wat je eraan kunt gaan zien is alleen die humbucker, zonder singlecoil of neckelement. Daarom moet ie superbruut gaan klinken. Ik had gedacht doordat er high output bij die duncan staat dat ie dat dan ook heeft. Ik zal eens even in de guitarshop gaan spelen op een gitaar die zoiets erin heeft. Enige probleem is dat Jackson alleen die gitaren maakt met 1 humbucker. (Ibanez ook eens maar dat was een Cazzares signature die niet te koop is) De guitarshop heeft die combinatie natuurlijk niet op voorraad, dus ik denk dat ik een gokje moet nemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:29 schreef crN het volgende:
Ibanez:
Dat is ook een cabinet --> full stack
Ik raad je die humbucker absoluut aan, vooral omdat hij passief is, dit scheelt nogal wat werk en ik denk ook dat je de X2N van Dimarzio kan overwegen, hoewel ik hem zelf nooit heb getest lijkt die me ook erg goed.
Tuurlijk EMG is super bruut, maar dit zijn duurdere pickups en het bespelen kost batterijen.
Nou ja langer, ik heb em pas sinds vrijdagquote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:07 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
Hoe bevalt de versterker? Ik heb er even op gespeeld hier in de buurt, maar ben benieuwd naar een mening van iemand die er langer op gespeeld heeft...
quote:Op maandag 14 februari 2005 23:59 schreef Rancor het volgende:
de nieuwe jem!!!
[afbeelding]
ik vind hem mooi
quote:Op maandag 14 februari 2005 23:59 schreef Rancor het volgende:
de nieuwe jem!!!
[afbeelding]
ik vind hem mooi
Pero, quiero tocar!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:56 schreef --H-I-M-- het volgende:
gaan jullie eens slapen, net als ik!
Idem. Het is met name het "handvat" wat het hem doet, alhoewel de Ibanez-bodystijl me ook iets te gelikt is.quote:
Volgens mij zijn ze nog niet op de markt, maar ik kan het mis hebben. Hoe dan ook, wat ik er tot nu toe over heb gehoord: ze gebruiken modelling in plaats van 'echte' electronica en de behuizing is van plastic. Maar aan de andere kant: ze kosten slechts 23 euro. Tsja.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:47 schreef Jorikjet het volgende:
heeft er iemand hier al ervaring met die behringer pedaaltjes? ( http://www.behringer.com/UC100/index.cfm?lang=ENG enzo)
Ja hij klinkt ook heel goed als ie echt zacht staat. Als ie harder gaat krijg je meer gain en feedback maar de distortion en de klank van de gitaar is bijna identiek op iedere volumestand. (Hij vervormt ook minimaal bij maximaal volume). Alleen zachtjes spelen op het cleane kanaal is lastig omdat de clean ongeveer 4 keer zo hard gaat als de distortion.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:46 schreef Last_Action_Hero het volgende:
@crN: wat ik me altijd afvraag: klinkt zo'n stack met laag volume ook mooi, of komt zoiets alleen tot zijn recht bij hoge volumes?
Zelf smelten...quote:Op donderdag 17 februari 2005 00:07 schreef Rancor het volgende:
@crn die kapjes gaan gewoon over de elementen?? ziet er wel goed uit waar haal je dat?
Daar komt wel wat meer bij kijken. Je hebt namelijk software nodig zoals Pro Tools, Logic, Fruity Loops of Cool Edit.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:30 schreef yootje het volgende:
Klein vraagje: als ik de muziek wil opslaan op mijn computer, hoe moet ik dat doen? Op mijn versterker staat er heel mooi een gaatje "Recording out" maar is het slechts een kwestie van kabel kopen en in de computer en versterker stoppen of komt er wat meer bij kijken?
Tenzij er vorm van speakersimulatie in die gitaaramp van je zit, klinkt dat voor geen meter. De speaker is namelijk van grote invloed op het geluid en als je je gitaar op deze manier direct opneemt, neem je dat niet mee.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:30 schreef yootje het volgende:
Klein vraagje: als ik de muziek wil opslaan op mijn computer, hoe moet ik dat doen? Op mijn versterker staat er heel mooi een gaatje "Recording out" maar is het slechts een kwestie van kabel kopen en in de computer en versterker stoppen of komt er wat meer bij kijken?
Vorig keer draaide ik hem dus zo strak dat-ie sprong. Welke andere oorzaak kan het zijn? De E is nu trouwens helemaal goedquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:21 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Daar komt wel wat meer bij kijken. Je hebt namelijk software nodig zoals Pro Tools, Logic, Fruity Loops of Cool Edit.
Die E snaar kun je gewoon stemmen hoor. Hij mag absoluut niet springen wanneer je hem naar e opstemt. Anders klinkt je gitaar toch niet??
Foto:
[afbeelding]
misschien een oude snaar??quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:49 schreef yootje het volgende:
[..]
Vorig keer draaide ik hem dus zo strak dat-ie sprong. Welke andere oorzaak kan het zijn? De E is nu trouwens helemaal goed
Audacity is ook okay?
En op de foto ziet-ie er echt (imho) veel lelijker uit dan in het echt
octaaf te laag??? eerder te hoog.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:01 schreef GF het volgende:
Ik ging de eerste keer met stemmen een octaaf te laag waardoor ik gelijk 2 snaren brak
Dat lijkt me ook ja.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
octaaf te laag??? eerder te hoog.
met de key wordt de toonsoort bedoeld. Dus bijvoorbeeld het staat in A of in Emquote:Op donderdag 17 februari 2005 20:28 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja.
wie kan mij uit leggen wat de key (sleutel) van een liedje is?
Wat ik denk/vermoed: je hebt een tof riffje en speelt dat in een key, en dan met het couplet weer in een andere key.
Of zo, ik lul ook maar een eind weg, ik heb dit nooit gehad bij gitaarles.
Naja, hij kwam net uit de winkel.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]
misschien een oude snaar??
[..]
octaaf te laag??? eerder te hoog.
1 2 3 4 5 6 | E ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- G -----------------------4----1--------------------------------5------2------------------------------------- D ----------------3----------------2----------------------4----------------3----------------------------etc. A ----------2----------------------------3------------3-----------------------4-----------------4----------- E ------1-------------------------------------4---2--------------------------------5-------3---------------- |
Ik denk dat dat laatste het makkelijkste isquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tenzij er vorm van speakersimulatie in die gitaaramp van je zit, klinkt dat voor geen meter. De speaker is namelijk van grote invloed op het geluid en als je je gitaar op deze manier direct opneemt, neem je dat niet mee.
Wel is er veel software tegenwoordig die de klank van een versterker en speaker kunnen nabootsen. Wil je dus een fatsoenlijke klank, dan moet je met zoiets aan de gang. Of je zet een microfoon voor je versterker en neemt dat signaal op.
Zodra ik tabs kan lezen en een beetje meer ggevorderd ben (ik ben nu bij les Three Note Rockquote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:23 schreef JAM het volgende:
Domme techniekoefeningetjes met JAM - Aflevering één.
Het versterken van de kracht en lenigheid in de linkerhand.
[ code verwijderd ]
.
Verplichte kost tijdens het acht uur journaal..
Hee leuk, die heb ik ook wel eens op gitaarles gehad. Als je mij uitlegt hoe je zo'n mooi stukje tab in je post krijgt, dan weet ik er ook nog wel een paar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 02:23 schreef JAM het volgende:
Domme techniekoefeningetjes met JAM - Aflevering één.
Het versterken van de kracht en lenigheid in de linkerhand.
[ code verwijderd ]
.
Verplichte kost tijdens het acht uur journaal..
Wanneer je een te dikke maat snaren gemonteerd (echt een overmaat) dan moet je hem vaak opnieuw intoneren. Probeer dat eens. Kijk eerst eens even of je op de 12de en de 24ste (bij een 2 octaafs hals) dezelfde toonsoort hebt als de oorspronkelijke toon van de snaar. Dus bij een standaard stemmeing: E,A,D,G,B,E. Wanneer dit niet klopt (halve noot ernaast ofzo) dan moet ie geintoneerd worden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:30 schreef Djaser het volgende:
Nieuwe snaren zijn ook gewoon een hell. Ik heb net ook de hele reeks vervangen, ik ben niet helemaal zeker dat het goed is maar ze staan juist gestemd. Nu moet ik eigenlijk nog een manier vinden om de snaren er mooi af te knippen, maar ik denk dat ik het maar even laat doen want volgens mij heb ik de verkeerde snaardikte genomen
Ik ben bang dat je voor die rpijs niets fatsoenlijks weet te krijgen. Sterker nog, als je de microfoon hebt, heb je ook nog een kabel, standaard en microfoonvoorversterker nodig, anders komt het microfoonsignaal nieteens in je PC aan. Denk eerder aan 150-200 euroquote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:24 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste het makkelijkste isKun je zeggen wat een beetje een goede microfoon is voor laten we zeggen onder de 20 euro? (als dat kan)
Daar heb je een puntquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je voor die rpijs niets fatsoenlijks weet te krijgen. Sterker nog, als je de microfoon hebt, heb je ook nog een kabel, standaard en microfoonvoorversterker nodig, anders komt het microfoonsignaal nieteens in je PC aan. Denk eerder aan 150-200 euro![]()
Daarom zou ik toch maar eens een kabeltje voor een tientje kopen en daarmee gaan expirimenteren, as dat lukt scheelt het je een hoop geld! (tenzij je overweegt ook andere dingen op te gaan nemen of te zingen ofzo!)
Ik zou zeggen dat je dan de Line-output moet pakken!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:14 schreef Ibanez het volgende:
Hee --H-I-M-- !! Vraagje... Opnemen met een mic voor de combo is me duidelijk. Maar het schijnt dat ik het multieffect rechtsreeks kan aansluiten op de computer en de signalen kan op nemen met Logic. Er zit niet direct een uitgang op die verwijst naar 'recording out' of zoiets. Moet ik dan vanuit de "Line/Phones" of gewoon vanuit de output (waar je normaal de amp inplugt) opnemen?
Neem jij je gitaren clean/distorded op en breng jij dan de modulatie-effecten aan met de software?Of stuur jij met je amp/effecten de modulatie effecten naar de software?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:33 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat je dan de Line-output moet pakken!
Voor ideetjes enzo neem ik gelijk alles op dus distortions met effecten, zodat ik een ruw idee voor de sound krijg. Echter als ik echt een gitaarpartij wil opnemen, neem ik het lieft het signaal droog op (met de bypass-functie) en dan verbind ik de versterker aan de PC(dus de soundcard uit in de amp en de recording out van de amp weer in de soundcard) en dan ga ik met mn monitoren aan de juiste sound sleurelen vanuit de droge file die ik dan afspeel. Dus de distrotion enzo voeg ik dan ook pas toe. Dit heet Re-Ampen.
Echter hoop ik dat binnenkort de digitale output van de Vetta uit de backorder is zodat ik deze kan bestellen en installeren en dan digitaal kan reampen (dan kan ik direct in cubase de sounds veranderen, zonder kwaliteitsverlies en hoeft de amp ook niet op bypass zodat ik kan horen wat er gespeeld wordt).
Maar, zoals je zegt, als je een mogelijkheid vind om je effecten later erover te gooien is dat altijd een goed optie, zeker als je met veel tracks werkt, zodat je later geen spijt hebt dat je teveel galm op je gitaar heb gegooid zodat bijvoorbeel het drumstel en de gitaar niet lekker klinken samen. Ik neem aan dat je je effectenunit namelijk ook met kabels aan je soundcard kunt verbinden en zodoende ook je effecten kan re-ampen! echter let wel op dat je het signaal vanuit je geluidskaart niet te hard of te zacht in je unit inbrengt anders kunnen de effecten niet goed klinken!
Succes!
Ze gaan gewoon over de elementen ja, ik moet er wel bijzeggen dat ze het geluid verdunnen. Als je een hoge output humbucker hebt, dan is het geen probleem. (Vind ik tenminste). Maar met lagere output elementen verdwijnt het geluid toch wel.quote:Op donderdag 17 februari 2005 00:07 schreef Rancor het volgende:
@crn die kapjes gaan gewoon over de elementen?? ziet er wel goed uit waar haal je dat?
Leuke spulletjes!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef yootje het volgende:
http://compumania.nl/zooi/gitaar001.jpg btw(let niet op de Mickey Mouse
)
Kijk daar ben ik het nou ook helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:51 schreef Cynic het volgende:
[..]
Leuke spulletjes!
Hoop dat je er nog leuke dingen mee gaat spelen
En dat dan hier gaat posten!
Mooi hoor! de prijs lijkt me ook wel een goede ja!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:05 schreef beyond_cool het volgende:
Sinds dinsdag ben ik de trotse eigenaar van een tweede Jackson Fusion Professional, met name een SS. Hij klinkt echt verdomd lekker en ik wil jullie dit niet onthouden. Ik heb 'em voor 275 EUR inclusief koffer gekocht en hij is volgens mij meer waard. Ik heb dit type gitaar nog nooit eerder gezien en er is ook (bijna) niks over te vinden op het internet.
[afbeelding]
En hier een mp3'tje van hoe die twinrail klinkt over een Pod XT Live:
http://www.sentientbeings(...)y/spanishjackson.mp3
ik ben gisteren 2,5 uur bezig geweest mijn beide gitaren gelijk af te stellen zodat ze hetzelfde spelen. Uiteindelijk zijn ze beide helemaal correct geintoneerd, hebben ze dezelfde afstand tussen snaren en pickup en snare en toets.
Hey nog een jackson liefhebber!quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:05 schreef beyond_cool het volgende:
Sinds dinsdag ben ik de trotse eigenaar van een tweede Jackson Fusion Professional, met name een SS. Hij klinkt echt verdomd lekker en ik wil jullie dit niet onthouden. Ik heb 'em voor 275 EUR inclusief koffer gekocht en hij is volgens mij meer waard. Ik heb dit type gitaar nog nooit eerder gezien en er is ook (bijna) niks over te vinden op het internet.
[afbeelding]
En hier een mp3'tje van hoe die twinrail klinkt over een Pod XT Live:
http://www.sentientbeings(...)y/spanishjackson.mp3
ik ben gisteren 2,5 uur bezig geweest mijn beide gitaren gelijk af te stellen zodat ze hetzelfde spelen. Uiteindelijk zijn ze beide helemaal correct geintoneerd, hebben ze dezelfde afstand tussen snaren en pickup en snare en toets.
Nope, rechtse is de FX. Die is inderdaad wel jonger maar niet 'de nieuwe'quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:50 schreef Fixxxer het volgende:
googe
[..]
Hey nog een jackson liefhebber!
Cool hoor, ik gok dat de rechtse de nieuwe is?
Met welke heb je die mp3 opgenomen? (je speelt trouwens een lekker end weg)
Mooi man!!! Ben sowieso al een liefhebber van witte gitarenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:52 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Nope, rechtse is de FX. Die is inderdaad wel jonger maar niet 'de nieuwe'
MP3 is opgenomen met Riffworks van Line6/Sonoma. Een schitterend programma om wat losse riffjes of een ideetje in elkaar te zetten. Minder geschikt om volledige nummers op te nemen alhoewel daar wel kleine oplossingen voor bestaan.
En bedankt voor het compliment *beam*
De Pod XT Live ...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:12 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hee, geef eens een review van die Pod XT live. Ik had em nog niet zo lang geleden ontdekt, en een andere gitarist die ik ken, was er wel over te spreken; vooral wat het opname deel betreft.
Je zult vast mijn ervaringen gelezen hebben met dat ding, de afgelopen 3 tot 4 topics. Ik weet niet op wat voor een amp jij hem gebruikt, maar op een marshall vs met een cabinet (1960) klinkt ie toch bagger. Thuis daarentegen in ie goed , op de combo. Maarja, iig veel plezier ermee.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:57 schreef crN het volgende:
[..]
Gisteren trouwens de Boss ME50 gekocht enne ---> hijs cool.
Wat is dat voor een stikker op je deur?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 12:46 schreef yootje het volgende:
http://compumania.nl/zooi/gitaar001.jpg btw(let niet op de Mickey Mouse
)
Okeejquote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:27 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
De Pod XT Live ...
Ik had eerst een Flex II met groot floorboard (650 EUR 2e hands gekocht). Echt een fantastisch ding met al die versterkers, speakerkasten en effecten. Het enige probleem was dat er wat weinig effecten in zaten en ik dus so wie so op zoek was naar een 19" rack met meer effecten.
En toen kwam Line6 met de Pod XT op de proppen. Meer versterkers, meer kasten en vooral meer effecten waarvan je er een aantal achter elkaar kan zetten. Ik heb er niet lang over nagedacht en het ding op een goede dag samen met een onderdeeltje van een Floyd-Rose tremolo gekocht bij Stand-by te Utrecht. Ik heb 'em daar niet eens getest
Het enige nadeel is dat er een vertraging in zit. Als je een ander geluid selecteert zit er een vertraging in. Dat is niet heel erg maar het wil wel zeggen dat je moet weten waar je schakelt in je nummers.
Voordeel: tja ... Waar moet ik beginnen. Het feit dat er zoveel versterkers in zitten? Dat er zoveel speakerkasten inzitten? Dat er zoveel effecten standaard inzitten? Dat je versterkers etc kan bijkopen en downloaden op de XT? Misschien het feit dat je nu veel meer banks hebt om alles op te slaan. Of toch het feit dat er een preamp in zit, dat je hem zo aan het mengpaneel kan hangen of dat er een koptelefoon ingang in zit, dat er USB op zit waardoor hij zo aan je PC kan, dat je hem kan patchen, dat je geluiden kan uitwisselen met de rest van de wereld (als dat deeltje website ooit af raakt bij Line 6). Neen, het meest belangrijke voordeel is: hij is meer dan 15 kilo lichter dan de Flex II en dus makkelijker mee te nemen naar de repetitie.
Als je het geld hebt en je bent op zoek naar een veelzijdig iets: gewoon kopen.
Bedoel je de Mickey Mouse? Is niet echt een sticker, meer een opplakdingquote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:30 schreef Ibanez het volgende:
Wat is dat voor een stikker op je deur?
De KEY van een liedje is de toon waarin het liedje geschreven is. Daar moet je een stukje muziektheorie voor kennen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:28 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook ja.
wie kan mij uit leggen wat de key (sleutel) van een liedje is?
Wat ik denk/vermoed: je hebt een tof riffje en speelt dat in een key, en dan met het couplet weer in een andere key.
Of zo, ik lul ook maar een eind weg, ik heb dit nooit gehad bij gitaarles.
Ik gebruik hem op een Randall RH100 top + Randall cab. Hij klinkt zeker vet. Ik gebruik de distortion van de Randall, want dat is de reden dat ik Randall koop, die distortion is megavet. De effecten passen daar perfect over.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je zult vast mijn ervaringen gelezen hebben met dat ding, de afgelopen 3 tot 4 topics. Ik weet niet op wat voor een amp jij hem gebruikt, maar op een marshall vs met een cabinet (1960) klinkt ie toch bagger. Thuis daarentegen in ie goed , op de combo. Maarja, iig veel plezier ermee.
Owja, als je hem op een top aansluit, zet je hem dan in de effectenloop?
Je ME50 gaat in de return van je bak. Je gitaar gaat als het goed is in je effectenbak.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:47 schreef crN het volgende:
[..]
Ik gebruik hem op een Randall RH100 top + Randall cab. Hij klinkt zeker vet. Ik gebruik de distortion van de Randall, want dat is de reden dat ik Randall koop, die distortion is megavet. De effecten passen daar perfect over.
Hoe moet ik hem precies aansluiten op de Effects Loop? Is dat in Send of Return? En hoe moet ik die dan aansluiten op de ME50 en de gitaar? Ik heb het straks even geprobeert maar het lukt niet.
Nou. Mij is verteld, in de winkel, om de distortion (die jij niet gebruikt) het beste tot zijn recht te laten komen, moet je idd de send naar de input van de ME en de return in de guitaramp L of R; gitaar rechtstreeks in de top. Maar om de modulatie effecten het beste tot hun recht te laten komen sluit je hem gewoon in line aan met je gitaar, zoals losse pedaaltjes. Maarja, de distortions van dat ding blijven bagger, modulaties daarentegen zijn wel perfect.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:47 schreef crN het volgende:
[..]
Ik gebruik hem op een Randall RH100 top + Randall cab. Hij klinkt zeker vet. Ik gebruik de distortion van de Randall, want dat is de reden dat ik Randall koop, die distortion is megavet. De effecten passen daar perfect over.
Hoe moet ik hem precies aansluiten op de Effects Loop? Is dat in Send of Return? En hoe moet ik die dan aansluiten op de ME50 en de gitaar? Ik heb het straks even geprobeert maar het lukt niet.
Dat in een liedje meerdere keys kunnen zitten wist ik al jaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:19 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
De KEY van een liedje is de toon waarin het liedje geschreven is. Daar moet je een stukje muziektheorie voor kennen.
Als je liedje in A geschreven is kan je er in de toonladder van A over heen soleren. Afhankelijk van de akkoorden die je gebruikt kan je berekenen in welke key je liedje is.
Je lied hoeft overigens niet in 1 key geschreven te zijn. Je key kan wijzigen tussen strofe en refrein, maar ook in de strofe of in het refrein.
Als je een beetje gaat leren soleren zal je al snel wat moeten leren over key's.
Heb ik bekeken maar dat is het niet. Verkeerde snaren dus waarschijnlijk maar ik wen er wel aan.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:55 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wanneer je een te dikke maat snaren gemonteerd (echt een overmaat) dan moet je hem vaak opnieuw intoneren. Probeer dat eens. Kijk eerst eens even of je op de 12de en de 24ste (bij een 2 octaafs hals) dezelfde toonsoort hebt als de oorspronkelijke toon van de snaar. Dus bij een standaard stemmeing: E,A,D,G,B,E. Wanneer dit niet klopt (halve noot ernaast ofzo) dan moet ie geintoneerd worden.
Als je hem in je effectloop doet niet, dan zit je effectenbak in de send&return en plug je gewoon je gitaar in je versterker...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 16:08 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Je ME50 gaat in de return van je bak. Je gitaar gaat als het goed is in je effectenbak.
Oh ja, we hebben nu zo'n soort OPquote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:18 schreef Fixxxer het volgende:
http://www.cyberfret.com/theory/index.php (staat in de OP...)
Een verloopstekkertje voldoet.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:22 schreef yootje het volgende:
Welke koptelefoon moet je eigenlijk op de Cube-15 aansluiten? Ik zie wel een gaatje waar phone boven staat, maar daar passen mijn gewone oortjes niet in. Moet ik een verloopkabel kopen of een speciale koptelefoon?
Ik heb het maar gelijk groot aangepaktquote:
quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:47 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, gisteren weer met L_A_H een mooi optreden gehad!! 2 sets van +- 50 minuten, lekker rammen! Nouja, het waren wel wat rustigere nummers dan anders, maar het publiek was dan ook wat ouder he
Ook voor het eerst de nieuwe Strat gebruikt en een vuurdoop gegeven![]()
vuur·doop (de ~ (m.))quote:
Neen, ik snap ende begrijp geenszins dat hij opgetreden heeft en ik er geen weet van had...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 15:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
vuur·doop (de ~ (m.))
1 gelegenheid dat men voor de eerste maal in het vuur, gevecht is => vuurproef
2 de eerste keer dat men een zware opgave tot een goed einde moet brengen of een test moet ondergaan => vuurproef
En als je er dan op door blijft spelen? blijf je dat dan denken?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:37 schreef Hammet het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je eindelijk een heel vet geluid uit je versterker haalt, en daar speel je dan ook een tijd mee, en dat je in eens denkt: wat een kut geluid!
Nou ik namelijk wel. Ik had mn versterker al een paar weken zo ingesteld dat het goed klonk, maar toen ging ik vanmiddag weer even spelen, en toen vond ik het dus echt nérgens naar klinken! echt fucking irritant gewoon
![]()
Ik snap wat je bedoelt. Dat heb ik ook wel eens als ik met veel distortion speel en dan weer terug ga naar een 'gewoon' overstuurd geluid. Dan moet je idd ff wennen. Maar dat is niet wat ik bedoel. Ik vind het gewoon ineens heel slecht klinken... echt maf :Squote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:17 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
En als je er dan op door blijft spelen? blijf je dat dan denken?
Vaak heb ik ook wel net een nr geluisterd of de vetta van LAH gehoord (of een eigen brute patch gebruikt) en als ik dan zelf weer speel of een andere patch neem klinkt die veel braver, maar als ik dan door blijf spelen leer ik die sound weer waarderen.
Ik bedoel dus te zeggen van je moet geluiden niet vergelijken, kweenie of dat het misschien was toen je dacht van neej dit is niks meer.
(Men, kep net gespeeld en mn handen ruiken naar boterhamworst WTF)
Kan gewoon een normale koptelefoon in. Een verloopstekkertje is dus goed genoeg.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:22 schreef yootje het volgende:
Welke koptelefoon moet je eigenlijk op de Cube-15 aansluiten? Ik zie wel een gaatje waar phone boven staat, maar daar passen mijn gewone oortjes niet in. Moet ik een verloopkabel kopen of een speciale koptelefoon?
Ook dat heb ik weleens!! Ik had laatst maatjes gegeten, ja met de hand; dat moet! handen gewassen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:17 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
(Men, kep net gespeeld en mn handen ruiken naar boterhamworst WTF)
Da's lekker voor je toets...quote:
Gebruikte je die instellingen voor het eerst i.c.m. anderen? Het is namelijk vaak dat een geluid dan tegenvalt, omdat je er teveel toeters en bellen op hebt zitten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:37 schreef Hammet het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je eindelijk een heel vet geluid uit je versterker haalt, en daar speel je dan ook een tijd mee, en dat je in eens denkt: wat een kut geluid!
Nou ik namelijk wel. Ik had mn versterker al een paar weken zo ingesteld dat het goed klonk, maar toen ging ik vanmiddag weer even spelen, en toen vond ik het dus echt nérgens naar klinken! echt fucking irritant gewoon
![]()
Nou dat valt ook nog wel mee, daarbij ben ik nu in Maastricht en niet thuis-thuis!quote:Op maandag 21 februari 2005 23:17 schreef Fixxxer het volgende:
Onze record freak, je HD thuis staat vol, post zelf nog eens wat vette shit
Wat moet je dan allemaal kunnen?quote:Op woensdag 23 februari 2005 10:26 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ook wel.
M'n gitaar leraar zei dat ik op kon gaan voor m'n Graad A diploma. Als je dat haalt krijg je een A4'tje waar dat op staat en dat is het. () mja ik wil het wel proberen. Een aantal dingen die ik voor dat examen moet kennen kan ik nog niet (goed) (genoeg) maar een aantal dingen kan ik al beter dusch.
Dingen enzo weet je wel.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:13 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Wat moet je dan allemaal kunnen?
quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:57 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Oh ok, ik weet wat je bedoelt....![]()
Hahaha!quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:54 schreef Ibanez het volgende:
Head is weg bij Korn!! Nu komt het:
Hij heeft zich bekeerd tot Jezussssschhhh Christusssssssssssss. het is een gevoel
Sjonge jonge:
Lees hier:
www.korn.com
Bron: Toffe_ellende in het KoRn Wordup-topic
Geen idee. Het betekend verder ook niets.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:56 schreef Gitarist het volgende:
Ik lees net dat Big_Boss z'n A graad mag halen...
Waarom werkt de ene muziekschool wel met diploma's en de andere niet?
Zijn er daar niet miljoenen van verkocht? En ik denk dat ze van het ene op het andere moment stoppen met die gitaren.quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:59 schreef Ibanez het volgende:
Misschien wordt mijn gitaar nog wat waard op E bay. Nu hij uit de band is, zal Ibanez wel kappen met k7 signature. Zal wel vervangen worden door een Munkey signature. Dus de K7 misschien uit de productie...
denk niet dat dat zo snel looptquote:Op woensdag 23 februari 2005 22:59 schreef Ibanez het volgende:
Misschien wordt mijn gitaar nog wat waard op E bay. Nu hij uit de band is, zal Ibanez wel kappen met k7 signature. Zal wel vervangen worden door een Munkey signature. Dus de K7 misschien uit de productie...
ik heb gewoon gitaarles bij een vriend van me, steeds ongeveer een uur langquote:Op woensdag 23 februari 2005 22:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Geen idee. Het betekend verder ook niets.
M'n gitaarleraar zei wel van een andere school en daar krijg je 5 minuten langer les bij iedere graad dat begint bij 15 minuten (eigelijk te kort) en eindigt bij 40 minuten. Ik krijg 20 minuten les en dat blijft ook gewoon zo.
nee, mijn DIME333 gaat geld waard wordenquote:
Nee het was niet i.c.m. anderen, het was gewoon in mijn oefenruimte waar ik altijd in mn eentje speel. Ook zaten er geen toeters en bellen op, het was enkel het OD-kanaal van mn marshall.quote:Op maandag 21 februari 2005 18:14 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Gebruikte je die instellingen voor het eerst i.c.m. anderen? Het is namelijk vaak dat een geluid dan tegenvalt, omdat je er teveel toeters en bellen op hebt zitten.
Of was het ineens van: "shit, dit klinkt nergens naar". Zoja, dan zou ik graag horen wat je eraan gedaan hebt en of je een mooie nieuwe instelling hebt --> misschien kun je er iets mee opnemen? (hint hint!)
??? Gitaarles van 20 minuten ?!quote:Op woensdag 23 februari 2005 22:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Geen idee. Het betekend verder ook niets.
M'n gitaarleraar zei wel van een andere school en daar krijg je 5 minuten langer les bij iedere graad dat begint bij 15 minuten (eigelijk te kort) en eindigt bij 40 minuten. Ik krijg 20 minuten les en dat blijft ook gewoon zo.
Hoeft ook niet. Als jij je dingen thuis goed genoeg oefent en niet telkens in herhaling hoeft te vallen, dan leer je het noodzakelijke ook wel in 20 minuten. Ik heb ook in uren les gehad, maar dan zat je van dat uur maar 20 minuten intensief iets nieuws te doen. Om samen te jammen hoef je natuurlijk niet te betalen imo.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Tja, ik kan het niet helpen.
Mijn ervaring is dat gitaarleraren nogal perfectionisten zijn, dus dan ben je met een nummer al snel 20 minuten bezig, plus nog 5 minuten installeren.quote:Op donderdag 24 februari 2005 17:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Als jij je dingen thuis goed genoeg oefent en niet telkens in herhaling hoeft te vallen, dan leer je het noodzakelijke ook wel in 20 minuten. Ik heb ook in uren les gehad, maar dan zat je van dat uur maar 20 minuten intensief iets nieuws te doen. Om samen te jammen hoef je natuurlijk niet te betalen imo.
Heb jij enig idee hoeveel geld mijn ouders kwijt zijn aan die lessen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 17:06 schreef Fixxxer het volgende:
Wel, blokuur nemen.
Hebben de namen gewijzigd!!! HAHAHAHAHAHAH "ULTRA DISTORTION"quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weten jullie nog van de stompboxjes van Behringer die precies op Boss leken en waarvan de namen ook afgeleid waren van de orginele?
Moet je nu eens kijken: http://www.behringer.com/(...)ng=ENG#STOMP%20BOXES
![]()
Als je nou wat minder mijn icoon volgtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel geld mijn ouders kwijt zijn aan die lessen?
Tsja, het heeft denk ik niet te maken met de hoeveelheid kennis, maar meer hoe je er mee omgaat.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:45 schreef Gitarist het volgende:
[offtopic]Niet te geloven, al twee volle dagen radiostilte in dit topic[/offtopic]
Ik wil graag de volgende stelling in de groep gooien:
"Theoretische kennis bellemert in het uitleven tijdens het spelen"
Ik zit in een band. In deze band zit nog een andere gitarist. We hebben geen scheiding gemaakt in wie nou de sologitarist is en wie de slaggitarist, we proberen het per nummer een beetje af te wisselen (dan ik de solo, dan hij de solo).
Qua theoretische kennis win ik het van hem, maar als je (als leek) af gaat op ons "sologeluid" klinken de solo's van hem gewoon flitsender. Ik raak vaker de juiste noten, maar het klinkt een stuk geremder dan bij die andere gast. Hij kloot in principe maar wat aan, en met distortion en een beetje snelheid klinkt het al gauw leuk.
Vandaar de stelling (die misschien nogal krom geformuleerd is)
Ik probeer met deze stelling niks te bereiken en weet zelf ook niet of ik voor of tegen de stelling ben. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ja, wil je een beetje fatsoenlijk kunnen improviseren dan ben je natuurlijk wel de nodige theoretische kennis nodig. Nou ja, hoeft ook weer niet. Er zijn ook genoeg gitaristen die op het gehoor de mooiste dingen spelen.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:58 schreef Gitarist het volgende:
Nee het heeft idd niet te maken met de hoeveelheid kennis.
Kijk, een solo kan ik wel bedenken uiteraard, maar ik doelde meer op het improviseren.
Mijn gitaarleraar zegt dat het een fase is waar je doorheen moet. Op een gegeven moment is het niveau aan kennis zo groot dat je alles wat je nog niet weet en waar je nog geen logica achter ziet probeert te snappen. Dat werkt remmend.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:22 schreef Zanderrr het volgende:
....
Trash-corequote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo CoiCrow, wat voor muziek maken jullie???
Ik zal het eens proberen zodra de bovenburen eens ophouden met zeuren over geluidsoverlast. Neem ik een baan van 6 uur s'ochtens tot 2 uur s'middags zodat ik s'middags gitaar kan spelen, hebben ze opeens nachtdiensten en slapen ze dus JUIST s'middags... GRRR! Maar goed, ga toch binnenkort verhuizenquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:32 schreef crN het volgende:
Randall vind ik juist briljant, maar je kan ook wel een schel geluid uit die randall krijgen.
Probeer dit eens:
Gain 1 gebruiken
Gain 1 op 10
Treble op 10
Middle op 7
Bass op 8
Zo heb ik hem staan en vind ik hem briljant.
Die demo is zulke brakke kwaliteit, en sowieso ging alles mis en uit te maat (alles in 1 keer opgenomen achter elkaar door). Was bij een paar jochies thuis die niks van recording afwisten. Heb eerst daar alle mics "goed" neer gezet en zelf wat zitten pielen... maar die bas (gitaar) mic was zo brak! Bah!quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo CoiCrow, wat voor muziek maken jullie???
Het lijkt wel een beetje op Cradle of filth met die zang.
Heavy shit hoor!
Ik heb het nog niet gekocht. Moet nog even kijken hoe ik het precies ga financieren. En misschien stop ik met deze band en ga ik een tijdje naar het buitenland dus weet niet of het zo slim is om nu dat spul te kopen. En daarbij komt ook dat ik nu even geen goede ruimte heb om alles neer te zetten...quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
Misschien offtopic,
maar hoe bevalt je nieuwe recordingapparatuur?!?
Ik ben heel benieuwd!
Zegt me helemaal niks. Wat is leftfield? ik ken het niet, en arise is dan zo heel specifiek. Dus iet specifieks van iets wat ik helemaal niet ken, irriteert mequote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
Waar denken jullie aan bij:
Arise Out Of Leftfield ??
Dan bedoel ik qua genre, is ie cliche, eehm eerste indruk etc. etc.
alvast bedankt!![]()
Het klinkt voor mij alsof er ernstige en zware muziek aan te pas gaat komen. Is dat ook zo?quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
alvast bedankt!![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2005 01:39 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zegt me helemaal niks. Wat is leftfield? ik ken het niet, en arise is dan zo heel specifiek. Dus iet specifieks van iets wat ik helemaal niet ken, irriteert meBovendien is arise een zelfstandig naamwoord, vind ik minder goed dan iets met een werkwoord. Risen out of leftfield bijvoorbeeld, dat geeft meer een beschrijving van de band zelf, alsof die risen is.
Out of Leftfield vind ik ook goed.
Het is idd de bandnaam, sinds gisteren. Het betekent iets van : "Rijzen uit het niets". Er komt idd wel iets zwaardere muziek aan te pas, maar geen death of blackmetal. Beetje Hatebreed/Killswitch/pantera (combi) achtige muziek met invloeden uit diverse andere genres.quote:Op donderdag 3 maart 2005 03:11 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Het klinkt voor mij alsof er ernstige en zware muziek aan te pas gaat komen. Is dat ook zo?
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik me bij Fixxxer aansluit wat betreft duidelijkheid van de naam: ik zou zo absoluut niet weten wat het betekent.
P.s.: is het een naam voor één van jouw bands?
Als je een lange naam wil, kun je ook kiezen voor een voornaam met daarna een bandnaam, zonodig gebruik makend van alliteraties, zoals bijv. "Ray en de Raggende Ransballen". Het is wel errug fout en misschien ook niets voor het genre van jou. Ik vind het op zich wel geinig.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:02 schreef Ibanez het volgende:
....Wanneer nou tussen die namen een langere naam staat, trekt die de aandacht imo. Hij hoeft niet perse catchy te zijn want bij vaak genoeg aantreffen wordt ie herkenbaar.
Dat was mijn achterliggende gedachte bij Arise Out Of Leftfield.
Ja das waar, maar we vonden dit "A.O.O.L" ook super toen we erover nadachten.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:46 schreef Litpho het volgende:
Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat Leftfield Rising hetzelfde zegt en iets makkelijker bekt.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
alvast bedankt!![]()
Het is gewoon een gebruikte uitdrukking, volgens mij zoals wij gebruiken: daar komt de aap uit de mouw... Een gitarist, die behoorlijk benkend is met de engelse taal heeft hem verzonnen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:24 schreef Tomek het volgende:
[..]
het klinkt veels te bedacht, en heeft verder weinig tot geen betekenis.
Als je zelf al zegt, het betekent iets van huppeldepup
Mag ik vragen hoe je er op gekomen bent? Ik heb namelijk nog nooit van die uitdrukking gehoord.
Op het gebied van elektro/techno ben ik niet thuis, ik zou het dus ook absoluut niet weten. En over de uitdrukking, kan het zijn dat het amerikaans is. (misschien wel 'slang')quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:35 schreef Zanderrr het volgende:
"Leftfield" is toch ook een bekende techno/electronica-band? Ik twijfel eerlijk gezegd ook een beetje of een 'native English speaker' zo'n uitdrukking zou gebruiken.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:13 schreef Ibanez het volgende:
@ L.A.H. : Gerard en de gutsende Geraniums.... Dan zul je wel opvallen idd... Alleen, tja image he..
Komen alternatieve cq open stemmingen niet af van de slide-gitaristen uit de jaren 50 en 60? Ik weet dat Ry Cooder veel open stemmingen gebruikt. Luister ook eens naar Jimmy Page (Led Zeppelin); geen slidegitarist maar gebruikt wel alternatieve stemmingen (bijv. bij The Rain Song).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 04:37 schreef CoiCrow het volgende:
The Goo Goo Dolls. Best wel lekkere muziek eigenlijk. Als je er veel naar luisterd wordt het een beetje eentonig, maar dat heb ik met de meeste muziek wel.
Nu heb ik voor het eerst mijn gitaar eens in de juiste key zitten stemmen voor bepaalde nummers van hun, met name Iris. (B D D D D D). En ik moet zeggen, het klinkt echt heerlijk, heerlijk nummer om te spelen. En ze hebben ze er nog wel een paar.
Maar hoe komen ze er op om de gitaar zo te stemmen? (ze hebben wel meer rare settingen). En hoe weet je dan nog wat je hoe moet spelen? Nu ken ik wel wat standaard settings zoals (vooral bij het wat zwaardere werk) alle snaren gewoon een paar tonen lager worden gezet, niet veel bijzonders dus.
Maar hoe komen ze erop? Hoe doordenk je zoiets? Zijn er nog meer leuke bandjes die dit doen? Want eigenlijk bevalt het me best wel
quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:53 schreef CoiCrow het volgende:
Even een redelijk mislukt in elkaar gezette foto. Mijn Boss DS-2 en Randall pendaal staat er natuurlijk weer net niet op, en mijn kabinet staat nog op een plek waar we opgetreden hebben:
[afbeelding]
Haha, patsersquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:02 schreef Tomek het volgende:
[afbeelding]
zo ziet het er momenteel bij mij uit
gelukkig kun je de vloer niet zien
Als ik had willen patsen had ik ze er wel alle 12 opgezetquote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:45 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
[..]
Haha, patsers. Daar hou ik wel van, lekker fout! Zijn er nog meer mensen die willen patsen met hun gitaren? (Helaas heb ik zelf geen foto beschikbaar, want de instrumenten zijn verdeeld over mijn studentenkamer en thuis).
Ik heb er dan ook maar 2. tenminste waar ik echt op speel. en een basgitaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:58 schreef JAM het volgende:
Gitaarspelen doe je met een gitaar. Niet met twaalf.
Hehehehe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |