abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25129994
Klein vraagje: als ik de muziek wil opslaan op mijn computer, hoe moet ik dat doen? Op mijn versterker staat er heel mooi een gaatje "Recording out" maar is het slechts een kwestie van kabel kopen en in de computer en versterker stoppen of komt er wat meer bij kijken?
  donderdag 17 februari 2005 @ 18:30:17 #152
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_25129995
pics!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_25130065
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 18:30 schreef Jorikjet het volgende:
pics!
Morgen misschien
pi_25130762
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 18:30 schreef yootje het volgende:
Klein vraagje: als ik de muziek wil opslaan op mijn computer, hoe moet ik dat doen? Op mijn versterker staat er heel mooi een gaatje "Recording out" maar is het slechts een kwestie van kabel kopen en in de computer en versterker stoppen of komt er wat meer bij kijken?
Daar komt wel wat meer bij kijken. Je hebt namelijk software nodig zoals Pro Tools, Logic, Fruity Loops of Cool Edit.

Die E snaar kun je gewoon stemmen hoor. Hij mag absoluut niet springen wanneer je hem naar e opstemt. Anders klinkt je gitaar toch niet??

Foto:

In The Presence Of Enemies!
  donderdag 17 februari 2005 @ 19:28:15 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_25130864
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 18:30 schreef yootje het volgende:
Tenzij er vorm van speakersimulatie in die gitaaramp van je zit, klinkt dat voor geen meter. De speaker is namelijk van grote invloed op het geluid en als je je gitaar op deze manier direct opneemt, neem je dat niet mee.

Wel is er veel software tegenwoordig die de klank van een versterker en speaker kunnen nabootsen. Wil je dus een fatsoenlijke klank, dan moet je met zoiets aan de gang. Of je zet een microfoon voor je versterker en neemt dat signaal op.
pi_25131246
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:21 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Daar komt wel wat meer bij kijken. Je hebt namelijk software nodig zoals Pro Tools, Logic, Fruity Loops of Cool Edit.

Die E snaar kun je gewoon stemmen hoor. Hij mag absoluut niet springen wanneer je hem naar e opstemt. Anders klinkt je gitaar toch niet??

Foto:

[afbeelding]
Vorig keer draaide ik hem dus zo strak dat-ie sprong. Welke andere oorzaak kan het zijn? De E is nu trouwens helemaal goed

Audacity is ook okay?

En op de foto ziet-ie er echt (imho) veel lelijker uit dan in het echt
pi_25131504
Ik ging de eerste keer met stemmen een octaaf te laag waardoor ik gelijk 2 snaren brak
Unspoken words were understood
pi_25131686
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:49 schreef yootje het volgende:

[..]

Vorig keer draaide ik hem dus zo strak dat-ie sprong. Welke andere oorzaak kan het zijn? De E is nu trouwens helemaal goed

Audacity is ook okay?

En op de foto ziet-ie er echt (imho) veel lelijker uit dan in het echt
misschien een oude snaar??
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:01 schreef GF het volgende:
Ik ging de eerste keer met stemmen een octaaf te laag waardoor ik gelijk 2 snaren brak
octaaf te laag??? eerder te hoog.
pi_25132017
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:11 schreef Ibanez het volgende:
[..]

Dat lijkt me ook ja.

wie kan mij uit leggen wat de key (sleutel) van een liedje is?
Wat ik denk/vermoed: je hebt een tof riffje en speelt dat in een key, en dan met het couplet weer in een andere key.

Of zo, ik lul ook maar een eind weg, ik heb dit nooit gehad bij gitaarles.
pi_25132069
Jaja, te hoog
Unspoken words were understood
  donderdag 17 februari 2005 @ 20:50:26 #161
42555 Tomek
Take on the world!
pi_25132435
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:28 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook ja.

wie kan mij uit leggen wat de key (sleutel) van een liedje is?
Wat ik denk/vermoed: je hebt een tof riffje en speelt dat in een key, en dan met het couplet weer in een andere key.

Of zo, ik lul ook maar een eind weg, ik heb dit nooit gehad bij gitaarles.
met de key wordt de toonsoort bedoeld. Dus bijvoorbeeld het staat in A of in Em
pi_25132463
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 20:11 schreef Ibanez het volgende:

[..]

misschien een oude snaar??
[..]

Naja, hij kwam net uit de winkel.
  donderdag 17 februari 2005 @ 21:30:06 #163
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_25133264
Nieuwe snaren zijn ook gewoon een hell. Ik heb net ook de hele reeks vervangen, ik ben niet helemaal zeker dat het goed is maar ze staan juist gestemd. Nu moet ik eigenlijk nog een manier vinden om de snaren er mooi af te knippen, maar ik denk dat ik het maar even laat doen want volgens mij heb ik de verkeerde snaardikte genomen
  vrijdag 18 februari 2005 @ 02:23:11 #164
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_25139186
Domme techniekoefeningetjes met JAM - Aflevering één.

Het versterken van de kracht en lenigheid in de linkerhand.

1
2
3
4
5
6
E  ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
B  -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
G  -----------------------4----1--------------------------------5------2-------------------------------------
D  ----------------3----------------2----------------------4----------------3----------------------------etc.
A  ----------2----------------------------3------------3-----------------------4-----------------4-----------
E  ------1-------------------------------------4---2--------------------------------5-------3----------------
.

Verplichte kost tijdens het acht uur journaal. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_25140339
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:28 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tenzij er vorm van speakersimulatie in die gitaaramp van je zit, klinkt dat voor geen meter. De speaker is namelijk van grote invloed op het geluid en als je je gitaar op deze manier direct opneemt, neem je dat niet mee.

Wel is er veel software tegenwoordig die de klank van een versterker en speaker kunnen nabootsen. Wil je dus een fatsoenlijke klank, dan moet je met zoiets aan de gang. Of je zet een microfoon voor je versterker en neemt dat signaal op.
Ik denk dat dat laatste het makkelijkste is Kun je zeggen wat een beetje een goede microfoon is voor laten we zeggen onder de 20 euro? (als dat kan)
pi_25140394
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 02:23 schreef JAM het volgende:

[ code verwijderd ]

.

Zodra ik tabs kan lezen en een beetje meer ggevorderd ben (ik ben nu bij les Three Note Rock ) zal ik het eens proberen
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:48:40 #167
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_25140608
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 02:23 schreef JAM het volgende:

[ code verwijderd ]

.

Hee leuk, die heb ik ook wel eens op gitaarles gehad. Als je mij uitlegt hoe je zo'n mooi stukje tab in je post krijgt, dan weet ik er ook nog wel een paar.
Een aanrader op dit gebied is het boek "Pumping Nylon: The Classical Guitarist's Technique Handbook", waar echt gruwelijke oefeningen in staan.
Ook voor de elektrische gitaristen onder ons is dit boek de moeite waard vw. de linkerhand oefeningen.
pi_25140685
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 21:30 schreef Djaser het volgende:
Nieuwe snaren zijn ook gewoon een hell. Ik heb net ook de hele reeks vervangen, ik ben niet helemaal zeker dat het goed is maar ze staan juist gestemd. Nu moet ik eigenlijk nog een manier vinden om de snaren er mooi af te knippen, maar ik denk dat ik het maar even laat doen want volgens mij heb ik de verkeerde snaardikte genomen
Wanneer je een te dikke maat snaren gemonteerd (echt een overmaat) dan moet je hem vaak opnieuw intoneren. Probeer dat eens. Kijk eerst eens even of je op de 12de en de 24ste (bij een 2 octaafs hals) dezelfde toonsoort hebt als de oorspronkelijke toon van de snaar. Dus bij een standaard stemmeing: E,A,D,G,B,E. Wanneer dit niet klopt (halve noot ernaast ofzo) dan moet ie geintoneerd worden.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:00:29 #169
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25140758
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:24 schreef yootje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat laatste het makkelijkste is Kun je zeggen wat een beetje een goede microfoon is voor laten we zeggen onder de 20 euro? (als dat kan)
Ik ben bang dat je voor die rpijs niets fatsoenlijks weet te krijgen. Sterker nog, als je de microfoon hebt, heb je ook nog een kabel, standaard en microfoonvoorversterker nodig, anders komt het microfoonsignaal nieteens in je PC aan. Denk eerder aan 150-200 euro

Daarom zou ik toch maar eens een kabeltje voor een tientje kopen en daarmee gaan expirimenteren, as dat lukt scheelt het je een hoop geld! (tenzij je overweegt ook andere dingen op te gaan nemen of te zingen ofzo!)
pi_25140951
Hee --H-I-M-- !! Vraagje... Opnemen met een mic voor de combo is me duidelijk. Maar het schijnt dat ik het multieffect rechtsreeks kan aansluiten op de computer en de signalen kan op nemen met Logic. Er zit niet direct een uitgang op die verwijst naar 'recording out' of zoiets. Moet ik dan vanuit de "Line/Phones" of gewoon vanuit de output (waar je normaal de amp inplugt) opnemen?

Neem jij je gitaren clean/distorded op en breng jij dan de modulatie-effecten aan met de software?Of stuur jij met je amp/effecten de modulatie effecten naar de software?
pi_25140957
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:00 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je voor die rpijs niets fatsoenlijks weet te krijgen. Sterker nog, als je de microfoon hebt, heb je ook nog een kabel, standaard en microfoonvoorversterker nodig, anders komt het microfoonsignaal nieteens in je PC aan. Denk eerder aan 150-200 euro

Daarom zou ik toch maar eens een kabeltje voor een tientje kopen en daarmee gaan expirimenteren, as dat lukt scheelt het je een hoop geld! (tenzij je overweegt ook andere dingen op te gaan nemen of te zingen ofzo!)
Daar heb je een punt Ik wist niet dat het zoveel kostte.

Ach, ik ga eerst wel gewoon oefenen, het opnemen komt later wel.

En ik zingen? Nehh
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:33:35 #172
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_25141266
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:14 schreef Ibanez het volgende:
Hee --H-I-M-- !! Vraagje... Opnemen met een mic voor de combo is me duidelijk. Maar het schijnt dat ik het multieffect rechtsreeks kan aansluiten op de computer en de signalen kan op nemen met Logic. Er zit niet direct een uitgang op die verwijst naar 'recording out' of zoiets. Moet ik dan vanuit de "Line/Phones" of gewoon vanuit de output (waar je normaal de amp inplugt) opnemen?

Neem jij je gitaren clean/distorded op en breng jij dan de modulatie-effecten aan met de software?Of stuur jij met je amp/effecten de modulatie effecten naar de software?
Ik zou zeggen dat je dan de Line-output moet pakken!

Voor ideetjes enzo neem ik gelijk alles op dus distortions met effecten, zodat ik een ruw idee voor de sound krijg. Echter als ik echt een gitaarpartij wil opnemen, neem ik het lieft het signaal droog op (met de bypass-functie) en dan verbind ik de versterker aan de PC(dus de soundcard uit in de amp en de recording out van de amp weer in de soundcard) en dan ga ik met mn monitoren aan de juiste sound sleurelen vanuit de droge file die ik dan afspeel. Dus de distrotion enzo voeg ik dan ook pas toe. Dit heet Re-Ampen.
Echter hoop ik dat binnenkort de digitale output van de Vetta uit de backorder is zodat ik deze kan bestellen en installeren en dan digitaal kan reampen (dan kan ik direct in cubase de sounds veranderen, zonder kwaliteitsverlies en hoeft de amp ook niet op bypass zodat ik kan horen wat er gespeeld wordt).

Maar, zoals je zegt, als je een mogelijkheid vind om je effecten later erover te gooien is dat altijd een goed optie, zeker als je met veel tracks werkt, zodat je later geen spijt hebt dat je teveel galm op je gitaar heb gegooid zodat bijvoorbeel het drumstel en de gitaar niet lekker klinken samen. Ik neem aan dat je je effectenunit namelijk ook met kabels aan je soundcard kunt verbinden en zodoende ook je effecten kan re-ampen! echter let wel op dat je het signaal vanuit je geluidskaart niet te hard of te zacht in je unit inbrengt anders kunnen de effecten niet goed klinken!

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door --H-I-M-- op 18-02-2005 10:39:39 ]
pi_25141897
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:33 schreef --H-I-M-- het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat je dan de Line-output moet pakken!

Voor ideetjes enzo neem ik gelijk alles op dus distortions met effecten, zodat ik een ruw idee voor de sound krijg. Echter als ik echt een gitaarpartij wil opnemen, neem ik het lieft het signaal droog op (met de bypass-functie) en dan verbind ik de versterker aan de PC(dus de soundcard uit in de amp en de recording out van de amp weer in de soundcard) en dan ga ik met mn monitoren aan de juiste sound sleurelen vanuit de droge file die ik dan afspeel. Dus de distrotion enzo voeg ik dan ook pas toe. Dit heet Re-Ampen.
Echter hoop ik dat binnenkort de digitale output van de Vetta uit de backorder is zodat ik deze kan bestellen en installeren en dan digitaal kan reampen (dan kan ik direct in cubase de sounds veranderen, zonder kwaliteitsverlies en hoeft de amp ook niet op bypass zodat ik kan horen wat er gespeeld wordt).

Maar, zoals je zegt, als je een mogelijkheid vind om je effecten later erover te gooien is dat altijd een goed optie, zeker als je met veel tracks werkt, zodat je later geen spijt hebt dat je teveel galm op je gitaar heb gegooid zodat bijvoorbeel het drumstel en de gitaar niet lekker klinken samen. Ik neem aan dat je je effectenunit namelijk ook met kabels aan je soundcard kunt verbinden en zodoende ook je effecten kan re-ampen! echter let wel op dat je het signaal vanuit je geluidskaart niet te hard of te zacht in je unit inbrengt anders kunnen de effecten niet goed klinken!

Succes!
Bedankt!!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:57:49 #174
43172 crN
The Excessum
pi_25142648
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:07 schreef Rancor het volgende:
@crn die kapjes gaan gewoon over de elementen?? ziet er wel goed uit waar haal je dat?
Ze gaan gewoon over de elementen ja, ik moet er wel bijzeggen dat ze het geluid verdunnen. Als je een hoge output humbucker hebt, dan is het geen probleem. (Vind ik tenminste). Maar met lagere output elementen verdwijnt het geluid toch wel.

Ik zelf heb hem over de Invader gezet en sindsdien is ie minder modderig, maar over de originele powersounds van Ibanez blijft er niet veel over van de humbucker.

Gisteren trouwens de Boss ME50 gekocht enne ---> hijs cool.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:59:17 #175
43172 crN
The Excessum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')