abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24910717
Zijn er hier ook mensen die op het gitaarforum zitten/zaten ?
Ik zat er regelmatig tot dat ze een poos offline zijn geweest, ben het min of meer 'vergeten'. Ben trouwens nog wel steeds moderator ondanks het feit dat ik er al een dik halfjaar ofzo niet meer ben geweest
It's okay to be white
pi_24910857
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:05 schreef Chokeme het volgende:
Zijn er hier ook mensen die op het gitaarforum zitten/zaten ?
Ik zat er regelmatig tot dat ze een poos offline zijn geweest, ben het min of meer 'vergeten'. Ben trouwens nog wel steeds moderator ondanks het feit dat ik er al een dik halfjaar ofzo niet meer ben geweest
Welk gitaarforum?
In The Presence Of Enemies!
pi_24911331
www.gitaarforum.nl
Staat nu online als www.gitaarnet.nl/forum
It's okay to be white
pi_24911650
Ik ben actief op gitaar.net.
feest
pi_24912121
Ook leuke site
It's okay to be white
pi_24915391
* meld

heeft Ibanez gitaar
pi_24917396
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 23:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Schoonheid zit 'm misschienwel in de simpelheid. (is dat een woord? )
[..]

Ik zie er ook niet aan hoe goed ze klinken.
Dat zeg ik ook niet, ik vertelde je gewoon een verhaaltje. Heb je weer wat geleerd .
quote:
Zijn die SE gitaren zoiets als de Squiers zijn van Fender en Epiphone van Gibson?
Nah, ze zijn wel een stuk beter dan Squiers. Je kan ze misschien wel vergelijken met Epiphone en Mexicaanse Fenders, maar dan wel de duurdere modellen (dus niet die van ¤300,-).
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:46:51 #43
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24917830
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:19 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, ik vertelde je gewoon een verhaaltje. Heb je weer wat geleerd .
[..]

Nah, ze zijn wel een stuk beter dan Squiers. Je kan ze misschien wel vergelijken met Epiphone en Mexicaanse Fenders, maar dan wel de duurdere modellen (dus niet die van ¤300,-).
Maar de vergelijking van Ton gaat wel op in die zin dat een high-end merk ook een budget-versie heeft- Fender- Squier, Gibson-Epiphone, PRS - Tremonti.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_24917916
Ibanez niet.... Die schamen er zich niet voor om op goedkope gitaren het Ibanez logo te drukken....
pi_24917958
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:51 schreef Ibanez het volgende:
Ibanez niet.... Die schamen er zich niet voor om op goedkope gitaren het Ibanez logo te drukken....
Tsja, die laten gewoon het 'Prestige' weg als het om een budget-gitaar gaat
  vrijdag 4 februari 2005 @ 10:54:56 #46
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24917972
maar dat geeft wel de indruk dat ibanez een slechter merk is.

ik dacht dat in het begin namelijk wel. (nu weet ik beter)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24918015
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Maar de vergelijking van Ton gaat wel op in die zin dat een high-end merk ook een budget-versie heeft- Fender- Squier, Gibson-Epiphone, PRS - Tremonti.
Tsja, het feit dat ze goedkopere gitaren op de markt brengen vind ik geen vergelijking. Maar goed, als je het toch wilt vergelijken: Epiphone en de SE-gitaren van PRS moet je meer zien als Mexicaanse Fenders (wat eigenlijk ook al budget-gitaren zijn) dan als Squiers.

En jij zegt PRS <-> Tremonti. Maar zoals ik al zei: die Tremonti is ook heel duur. Enkel die SE is goedkoper.

Kijk maar :
pi_24918443
Het is eigenlijk allemaal commercieel gedoe ook. ALs jij exclusieve gitaren maakt en je ziet dat bij de concurrentie de gitaarverkoop de lucht inschiet doordat ze een 'budget-merk/model' uitbrengen; dan is voor jezelf toch de stap snel gezet. Wat is er makkelijker dan een goedkope gitaar uitbrengen (meestal voor beginners) ? Deze mensen klagen niet zo snel als een 'doorgewinterde' gitarist die er veel vertsand van heeft. Alhoewel ik niet denk dat ze met die notie aan goedkopere gitaren zijn begonnen.

Nou, ibanez goedkoper, Jorikjet.... De prijs/kwaliteit verhouding ligt bij Ibanez best hoog. Je krijgt voor een bedrag onder de 1000 euro een mooie gitaar die ook echt podiumwaardig is, met specs die op menig duur apparaat nog niet gemonteerd zit. Ga je boven dit bedrag uit? Dan kun je het natuurlijk zo duur maken als je wilt. Neem als voorbeeld een Ibanez JEM 10. Kijk maar eens wat dat ding nu nog waard is tweedehands, aangezien ze gelimiteerd gemaakt zijn. Maar ook fabrieksmodellen die gewoon een hoog prijskaartje hebben, waarbij de kwaliteit enorm is.

Maarja; je wist nu al beter zei je..

Ik denk dat Ibanez, in tegenstelling tot vroeger, zich geplaatst heeft tussen de grote jongens in die industrie.
pi_24918808
Die JEM 10, is dat die waar er slechts 73 (of iets dergelijks) van gemaakt zijn? Of was dan een andere JEM?
  vrijdag 4 februari 2005 @ 12:10:19 #50
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24919331
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:57 schreef Hammet het volgende:

[..]

Tsja, het feit dat ze goedkopere gitaren op de markt brengen vind ik geen vergelijking. Maar goed, als je het toch wilt vergelijken: Epiphone en de SE-gitaren van PRS moet je meer zien als Mexicaanse Fenders (wat eigenlijk ook al budget-gitaren zijn) dan als Squiers.

En jij zegt PRS <-> Tremonti. Maar zoals ik al zei: die Tremonti is ook heel duur. Enkel die SE is goedkoper.

Kijk maar :
[afbeelding]
Ok, dat wist ik niet.

In veel gevallen blijft het toch nog een kwestie van smaak, en niet zozeer van prijs. Was het niet Jeff Beck die standaard op een Squier speelt?
Ik ben ooit begonnen op een gitaar van Suzuki!!
Was een sunburst strat-model met een zilverkleurige spiegelende glasplaat. Ik was er echt extreem blij mee, totdat ik bij mijn gitaarleraar kwam die iets zei in de trant van: wat een dikke hals, daar kun je wel een boom mee omhakken. Pas toen ik een keertje op zijn gitaar speelde (een zeer blitse Valley Arts) begreep ik wat hij bedoelde. Maarja, dat ding van mij was iets van honderdvijftig gulden geloof ik...zesendertigstehands
Maar wel lang en fijn op gespeeld.
Check mijn band Glorybox
pi_24920672
Tsja, Les Pauls hebben ook een dikke hals, daar zou je ook wel een boom mee om kunnen hakken..

Sterker nog, het is bijna een hele boomstam
pi_24921026
en nog steeds geen Jackson in de lijst staan... zucht..

www.jacksonguitars.com
pi_24921049
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 10:46 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

PRS - SE toch?
feest
pi_24921135
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

PRS - SE toch?
Nou ja, als je wilt. Maar het is geen merk, dus gaat de vergelijking alsnog mank
pi_24921161
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef NullPointer het volgende:
en nog steeds geen Jackson in de lijst staan... zucht..

www.jacksonguitars.com
Ja de lijst is gewoon nog steeds niet bijgewerkt.

JORIKJET!!!
pi_24921586
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 11:38 schreef Hammet het volgende:
Die JEM 10, is dat die waar er slechts 73 (of iets dergelijks) van gemaakt zijn? Of was dan een andere JEM?
Ik kom tot nr 16, die hebben ze weg gegeven bij een G3 concert aan een prijsvraagwinnaar(es). Maar er zullen er ongetwijfeld wel meer geproduceerd zijn. Ik dacht idd ook 73.

Hier is ie maar weer eens: het toppunt va perfectie:

pi_24921759
totaal over the top, maar toch wel cool om m te hebben
pi_24921839
ibanez heeft veel mooie gitaren, maar deze is gewoon lelijk. sry.
pi_24922763
[me=Ibanez]gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
pi_24922766
* Ibanez gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
  vrijdag 4 februari 2005 @ 18:59:46 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_24922980
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 16:38 schreef Ibanez het volgende:
* Ibanez gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
Als je ooit terugkomt...

Check mijn band Glorybox
pi_24922982
*kuch
Washburn
*kuch
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_24923003
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 18:59 schreef Cynic het volgende:
*kuch
Washburn
*kuch

Gezondheid!
feest
pi_24923160
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 16:38 schreef Ibanez het volgende:
ik wil ook =( maar ik ga dit jaar niet
pi_24925977
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 19:01 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Gezondheid!
idd.
Ennuh als jackson-owner vraag ik hierbij ook www.jacksonguitars.com aan.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_24929189
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 21:40 schreef Fixxxer het volgende:

[..]

idd.
Ennuh als jackson-owner vraag ik hierbij ook www.jacksonguitars.com aan.
Was volgens mij al gezegt.
feest
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:33:08 #67
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_24932400
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 00:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Was volgens mij al gezegd.
[afbeelding]
  zaterdag 5 februari 2005 @ 10:44:29 #68
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_24932526
okeoke, ik zal ff toevoegen hehe
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_24933283
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:10 schreef Svyatagor het volgende:
Was het niet Jeff Beck die standaard op een Squier speelt?
Nee, dat was niet Jeff Beck
quote:
Guitar: Fender Jeff Beck Stratocaster with Little Richard's autograph on it. Started out in the '60s with a Strat®, switched to Telecasters® during the Yardbirds, and then back to Strats because of his friend Jimi Hendrix's influence. Has largely played Strats and Teles ever since; played a Gibson Les Paul during the Blow By Blow and Wired era.

Bron: http://www.fenderplayersc(...)_of_legends/beck.htm
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_24934727
quote:
Guitar: Fender Jeff Beck Stratocaster with Little Richard's autograph on it. Started out in the '60s with a Strat®, switched to Telecasters® during the Yardbirds, and then back to Strats because of his friend Jimi Hendrix's influence. Has largely played Strats and Teles ever since; played a Gibson Les Paul during the Blow By Blow and Wired era.

Tijdens z'n Yardbirdsperiode speelde Jeff Beck voornamelijk op een 54 Fender Esquire (oorspronkelijke naam van de Telecaster), het album Blow by Blow werd opgenomen met een zwarte (very dark brown) Les Paul en een Telecaster met Gibson humbuckers. Z'n signature Strat schijnt een nog dikkere hals dan een Les Paul te hebben
Ritchie Blackmore, ook niet de minste qua gitaarspel, zei ooit in een interview over Jeff Beck 'Jeff gets notes out of his Strat which I CAN'T find on mine'. Dat zegt voldoende, niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')