PRS - SE toch?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar de vergelijking van Ton gaat wel op in die zin dat een high-end merk ook een budget-versie heeft- Fender- Squier, Gibson-Epiphone, PRS - Tremonti.
Ja de lijst is gewoon nog steeds niet bijgewerkt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:16 schreef NullPointer het volgende:
en nog steeds geen Jackson in de lijst staan... zucht..
www.jacksonguitars.com
Ik kom tot nr 16, die hebben ze weg gegeven bij een G3 concert aan een prijsvraagwinnaar(es). Maar er zullen er ongetwijfeld wel meer geproduceerd zijn. Ik dacht idd ook 73.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 11:38 schreef Hammet het volgende:
Die JEM 10, is dat die waar er slechts 73 (of iets dergelijks) van gemaakt zijn? Of was dan een andere JEM?
Als je ooit terugkomt...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 16:38 schreef Ibanez het volgende:
* Ibanez gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
ik wil ook =(quote:Op vrijdag 4 februari 2005 16:38 schreef Ibanez het volgende:
* Ibanez gaat die schijt carneval ontvluchten via Oostenrijk.. Skien... Jodelahiettie!! Tot de volgende week....
Was volgens mij al gezegt.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 21:40 schreef Fixxxer het volgende:
[..]idd.
Ennuh als jackson-owner vraag ik hierbij ook www.jacksonguitars.com aan.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Was volgens mij al gezegd.
[afbeelding]
Nee, dat was niet Jeff Beckquote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:10 schreef Svyatagor het volgende:
Was het niet Jeff Beck die standaard op een Squier speelt?
quote:Guitar: Fender Jeff Beck Stratocaster with Little Richard's autograph on it. Started out in the '60s with a Strat®, switched to Telecasters® during the Yardbirds, and then back to Strats because of his friend Jimi Hendrix's influence. Has largely played Strats and Teles ever since; played a Gibson Les Paul during the Blow By Blow and Wired era.
Bron: http://www.fenderplayersc(...)_of_legends/beck.htm
quote:Guitar: Fender Jeff Beck Stratocaster with Little Richard's autograph on it. Started out in the '60s with a Strat®, switched to Telecasters® during the Yardbirds, and then back to Strats because of his friend Jimi Hendrix's influence. Has largely played Strats and Teles ever since; played a Gibson Les Paul during the Blow By Blow and Wired era.
Dat interview ben ik tegengekomen, ja. Iets in de richting van "notes that I just DO NOT HAVE on my guitar"quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:59 schreef Keoni het volgende:
Ritchie Blackmore, ook niet de minste qua gitaarspel, zei ooit in een interview over Jeff Beck 'Jeff gets notes out of his Strat which I CAN'T find on mine'. Dat zegt voldoende, niet?
Dit is echt het vertste stukkie gitaar wat ik ooit heb gezien!! MEES-TER-LIJKquote:Op donderdag 3 februari 2005 13:47 schreef Ibanez het volgende:
Deze wil ik jullie ook niet onthouden:
aziaat speelt mariobross
Deze stond in het topic voor mooiste solo ooit! Ik vind em hillarisch; daarbij doe je het hem niet zo maar na..
het zijn er toch wat meer .quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:45 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ik kom tot nr 16, die hebben ze weg gegeven bij een G3 concert aan een prijsvraagwinnaar(es). Maar er zullen er ongetwijfeld wel meer geproduceerd zijn. Ik dacht idd ook 73.
Hier is ie maar weer eens: het toppunt va perfectie:
[afbeelding]
Oh ja das waar. Ik had geloof ik op gitaar.net (of gitaarnet.nlquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:55 schreef Rancor het volgende:
[..]
het zijn er toch wat meer .
ze zijn 2 jaar gemaakt en er zijn er 854 stuks van en allemaal genummerd op de slagplaat.
zeer mooie gitaar!!!
Nope... die drukken er dan GIO opquote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Tsja, die laten gewoon het 'Prestige' weg als het om een budget-gitaar gaat
En wat betekend dat dan? 't Staat namelijk ook op mijn Ibanez.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nope... die drukken er dan GIO op![]()
Nee.quote:Op zondag 6 februari 2005 14:02 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Nope... die drukken er dan GIO op![]()
Jajaja, ik heb gesproken met Ricardo Mendeville, de hoge piet aldaar en een gozer die daar nu studeert. Ik acht mijn kansen groot genoeg om het in juni eens een gooi te geven.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:35 schreef Anotsu het volgende:
@JAM: Nog naar de open dag geweest?
Korea.quote:Op zondag 6 februari 2005 15:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Gibson laat gitaren maken in Amerika en een aziatisch land (weet ff niet welke..). Amerikaanse zijn Gibsons, Aziatische zijn Epiphone.
Nee...quote:Op zondag 6 februari 2005 15:54 schreef Hammet het volgende:
[..]
Nee.
Fender laat gitaren maken in Amerika en Mexico. Amerikaanse Fenders zij de echte, Mexicaanse zijn de budget-gitaren.
Gibson laat gitaren maken in Amerika en een aziatisch land (weet ff niet welke..). Amerikaanse zijn Gibsons, Aziatische zijn Epiphone.
En Ibanez laat gitaren maken in Japan en in Korea. Japanse zijn de 'echte', de Koreaanse zijn de de budget-gitaren. Alle Japanse Ibanez-gitaren krijgen het predikaat 'prestige', de Koreaanse krijgen dit niet.
En dat was de vergelijking. De GIO-serie staat hier helemaal los van. Ja, het is idd een beginnersgitaar, maar het is niet dé budgetserie van Ibanez.
Ik was er ook maar heb niemand gesproken (qua docenten)... wat hebben ze zoal verteld over het niveau dat je moet hebben voor het toelatingsexamen?quote:Op zondag 6 februari 2005 17:42 schreef JAM het volgende:
[..]
Jajaja, ik heb gesproken met Ricardo Mendeville, de hoge piet aldaar en een gozer die daar nu studeert. Ik acht mijn kansen groot genoeg om het in juni eens een gooi te geven..
Paco Serrano was er ook trouwens.
Hoe gaat het met je 'bandje'? Heeft de kleine al een drumstel?quote:Op zondag 6 februari 2005 19:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Zijn de prestige Ibanezsen niet hele sjieke, uitgebreide en dure gitaren?
Mijn Ibanez, waar Gio op staat is gemaakt in Indonesië en is gecontroleerd door Yustin. Ik zou hem eens op moeten bellen en vertellen van die afstelschroef bij m'n brug die kapot is.
Gelukkig heb ik dat stikkertje op m'n kast geplakt, ik was het helemaal vergeten dat erop stond wie het gecontroleerd heeft. Lekker belangrijk ook, trouwens.
Misschien is het voor als er een fout is, dat je dan opbelt en dan meld ik dat ie door Yustin gecontroleerd is en dan krijgt die gast op z'n flikker.
Neu.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:09 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je 'bandje'? Heeft de kleine al een drumstel?
Wat mij werd verteld was dat het niet eens zoeer het niveau of de virtuositeit van je spel is, maar de manier van uitvoering. Bij het toelatingsexamen moet je ongeveer twee á drie stukken spelen, het hoeft niet lang te zijn en niet virtuoos te zijn, als het maar netjes is uitgevoerd. Ik denk dat als je een paar stukken speelt uit Toques Flamencos, dat boek van Paco Peña, jou vast wel bekend, dat je dan zéker goed zit. En dan hoef je de moeilijkere falsetas uit dat boek niet eens te doen. De rest van het examen bestaat uit muziektheorie en solfége, intervallen herkenen, melodisch dictee, ritmisch dictee en meer van dat soort dingen.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:41 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Ik was er ook maar heb niemand gesproken (qua docenten)... wat hebben ze zoal verteld over het niveau dat je moet hebben voor het toelatingsexamen?
Ze konden allemaal wel een potje gitaarspelen daar trouwens zeg
Motivatie is geen probleem, als het even kan speel ik uren per dag.quote:Op maandag 7 februari 2005 00:50 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat mij werd verteld was dat het niet eens zoeer het niveau of de virtuositeit van je spel is, maar de manier van uitvoering. Bij het toelatingsexamen moet je ongeveer twee á drie stukken spelen, het hoeft niet lang te zijn en niet virtuoos te zijn, als het maar netjes is uitgevoerd. Ik denk dat als je een paar stukken speelt uit Toques Flamencos, dat boek van Paco Peña, jou vast wel bekend, dat je dan zéker goed zit. En dan hoef je de moeilijkere falsetas uit dat boek niet eens te doen. De rest van het examen bestaat uit muziektheorie en solfége, intervallen herkenen, melodisch dictee, ritmisch dictee en meer van dat soort dingen.
Het allebelangrijkste is een aan het gestoorde grensende motivatie en je moet dus ook wél een beetje getalenteerd zijn.
psst.. Hij speelt alle 2 de gitaren, multitrack enzo!quote:Op maandag 7 februari 2005 02:54 schreef JAM het volgende:
De eerste werkt de link niet en de tweede hoor ik niets..
Edit: Speakers stond uit.
Ah, nu doet hij het wel. Ik heb het even geluisterd. Het is allemaal wel erg braafjes en lievelijk moet ik zeggen hoor. Een beetje meer shwoong moet toch wel kunnen? Desalniettemin is het leuk. Dit soort dingetjes zijn gewoon leuk om te spelen als je allebei een gitaartje hebt en een beetje tezamen gaat plingelen, ja toch?.
Oh, en ligt het aan mij of is die begeleiding niet echt strak?
Zoals muff zei speel ik beide gitaren. Dus eerst de akkoorden opgenomen en daarna de improvisatie eroverheen.quote:Op maandag 7 februari 2005 02:54 schreef JAM het volgende:
De eerste werkt de link niet en de tweede hoor ik niets..
Edit: Speakers stond uit.
Ah, nu doet hij het wel. Ik heb het even geluisterd. Het is allemaal wel erg braafjes en lievelijk moet ik zeggen hoor. Een beetje meer shwoong moet toch wel kunnen? Desalniettemin is het leuk. Dit soort dingetjes zijn gewoon leuk om te spelen als je allebei een gitaartje hebt en een beetje tezamen gaat plingelen, ja toch?.
Oh, en ligt het aan mij of is die begeleiding niet echt strak?
Niet slecht voor een jaartje les!quote:Op maandag 7 februari 2005 02:30 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik heb vanavond 2 opnames gemaakt met m'n akoestische gitaar, beide improvisaties in de majeur pentatonische ladder met een simpel akkoordenschemaatje eronder:
De eerste: In F
De tweede: In G
Ik heb ze beide in één ruk gedaan, zonder opnieuw te beginnen bij ieder foutje. Bij de tweede heb ik wat galm erbij gedaan.
Ik heb het niet gedaan om perfecte opnames te hebben, maar ik had gewoon eventjes zin om iets op te nemen en niet om m'n electrische gitaar enzo te halen.
Ik heb vandaag (gisteren eigelijk) trouwens m'n gitaar en versterker 1 jaar en een week nadat ik 't had, kreeg ik m'n eerste les.
Een van de voordelen van een jaartje muziekwetenschap doen.quote:Op maandag 7 februari 2005 10:13 schreef Anotsu het volgende:
[..]
Motivatie is geen probleem, als het even kan speel ik uren per dag.
Alleen dat solfége gedeelte zal behoorlijk moelijk worden, ik heb nooit op een "echte" muziekschool gezeten en heb dat nooit geleerd.
misschien maar eens les daarin nemen dan:D
thx voor de info.
Je hebt alleen iets aan de andere, de rest is voor de sier.quote:Op maandag 7 februari 2005 21:57 schreef nibble het volgende:
Apart model gitaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
""The Pikasso" Commissioned by Pat Metheny
ORIGIN
In 1984 Pat Metheny asked me to design and build a guitar with " as many strings as possible" The resulting collaboration was the Pikasso guitar. In 1992 I was asked by the late Scott Chinery to build a strictly acoustic version of Metheny's Pikasso. Thus, Pikasso II. This second Pikasso was recently on display at the Boston Museum of Fine Arts in a show called "Dangerous Curves". "
Nou leer daar maar eens op spelenje zou er maar nieuwe snaren op moeten laten leggen... prijzige aangelegenheid
Gebruik liever bronzen snaren dan de stalen snaren die voor electrische gitaar gebruikt worden.quote:Op woensdag 9 februari 2005 14:42 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Voor mijn akoustische gitaar>
je kan kiezen tussen nylon en stalen snaren. Staal ken ik alleen van elektrische gitaar, en op akoustisch nog niet bekend. Is dit relaxed/klinkt het mooier?
gewoon voor akkoordjes/nummertjes. geen hoogstaande kwaliteit ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |