Hoeft ook niet. Als jij je dingen thuis goed genoeg oefent en niet telkens in herhaling hoeft te vallen, dan leer je het noodzakelijke ook wel in 20 minuten. Ik heb ook in uren les gehad, maar dan zat je van dat uur maar 20 minuten intensief iets nieuws te doen. Om samen te jammen hoef je natuurlijk niet te betalen imo.quote:Op donderdag 24 februari 2005 15:34 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Tja, ik kan het niet helpen.
Mijn ervaring is dat gitaarleraren nogal perfectionisten zijn, dus dan ben je met een nummer al snel 20 minuten bezig, plus nog 5 minuten installeren.quote:Op donderdag 24 februari 2005 17:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Als jij je dingen thuis goed genoeg oefent en niet telkens in herhaling hoeft te vallen, dan leer je het noodzakelijke ook wel in 20 minuten. Ik heb ook in uren les gehad, maar dan zat je van dat uur maar 20 minuten intensief iets nieuws te doen. Om samen te jammen hoef je natuurlijk niet te betalen imo.
Heb jij enig idee hoeveel geld mijn ouders kwijt zijn aan die lessen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 17:06 schreef Fixxxer het volgende:
Wel, blokuur nemen.
Hebben de namen gewijzigd!!! HAHAHAHAHAHAH "ULTRA DISTORTION"quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weten jullie nog van de stompboxjes van Behringer die precies op Boss leken en waarvan de namen ook afgeleid waren van de orginele?
Moet je nu eens kijken: http://www.behringer.com/(...)ng=ENG#STOMP%20BOXES
![]()
Als je nou wat minder mijn icoon volgtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel geld mijn ouders kwijt zijn aan die lessen?
Tsja, het heeft denk ik niet te maken met de hoeveelheid kennis, maar meer hoe je er mee omgaat.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:45 schreef Gitarist het volgende:
[offtopic]Niet te geloven, al twee volle dagen radiostilte in dit topic[/offtopic]
Ik wil graag de volgende stelling in de groep gooien:
"Theoretische kennis bellemert in het uitleven tijdens het spelen"
Ik zit in een band. In deze band zit nog een andere gitarist. We hebben geen scheiding gemaakt in wie nou de sologitarist is en wie de slaggitarist, we proberen het per nummer een beetje af te wisselen (dan ik de solo, dan hij de solo).
Qua theoretische kennis win ik het van hem, maar als je (als leek) af gaat op ons "sologeluid" klinken de solo's van hem gewoon flitsender. Ik raak vaker de juiste noten, maar het klinkt een stuk geremder dan bij die andere gast. Hij kloot in principe maar wat aan, en met distortion en een beetje snelheid klinkt het al gauw leuk.
Vandaar de stelling (die misschien nogal krom geformuleerd is)
Ik probeer met deze stelling niks te bereiken en weet zelf ook niet of ik voor of tegen de stelling ben. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ja, wil je een beetje fatsoenlijk kunnen improviseren dan ben je natuurlijk wel de nodige theoretische kennis nodig. Nou ja, hoeft ook weer niet. Er zijn ook genoeg gitaristen die op het gehoor de mooiste dingen spelen.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:58 schreef Gitarist het volgende:
Nee het heeft idd niet te maken met de hoeveelheid kennis.
Kijk, een solo kan ik wel bedenken uiteraard, maar ik doelde meer op het improviseren.
Mijn gitaarleraar zegt dat het een fase is waar je doorheen moet. Op een gegeven moment is het niveau aan kennis zo groot dat je alles wat je nog niet weet en waar je nog geen logica achter ziet probeert te snappen. Dat werkt remmend.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:22 schreef Zanderrr het volgende:
....
Trash-corequote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo CoiCrow, wat voor muziek maken jullie???
Ik zal het eens proberen zodra de bovenburen eens ophouden met zeuren over geluidsoverlast. Neem ik een baan van 6 uur s'ochtens tot 2 uur s'middags zodat ik s'middags gitaar kan spelen, hebben ze opeens nachtdiensten en slapen ze dus JUIST s'middags... GRRR! Maar goed, ga toch binnenkort verhuizenquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:32 schreef crN het volgende:
Randall vind ik juist briljant, maar je kan ook wel een schel geluid uit die randall krijgen.
Probeer dit eens:
Gain 1 gebruiken
Gain 1 op 10
Treble op 10
Middle op 7
Bass op 8
Zo heb ik hem staan en vind ik hem briljant.
Die demo is zulke brakke kwaliteit, en sowieso ging alles mis en uit te maat (alles in 1 keer opgenomen achter elkaar door). Was bij een paar jochies thuis die niks van recording afwisten. Heb eerst daar alle mics "goed" neer gezet en zelf wat zitten pielen... maar die bas (gitaar) mic was zo brak! Bah!quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo CoiCrow, wat voor muziek maken jullie???
Het lijkt wel een beetje op Cradle of filth met die zang.
Heavy shit hoor!
Ik heb het nog niet gekocht. Moet nog even kijken hoe ik het precies ga financieren. En misschien stop ik met deze band en ga ik een tijdje naar het buitenland dus weet niet of het zo slim is om nu dat spul te kopen. En daarbij komt ook dat ik nu even geen goede ruimte heb om alles neer te zetten...quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
Misschien offtopic,
maar hoe bevalt je nieuwe recordingapparatuur?!?
Ik ben heel benieuwd!
Zegt me helemaal niks. Wat is leftfield? ik ken het niet, en arise is dan zo heel specifiek. Dus iet specifieks van iets wat ik helemaal niet ken, irriteert mequote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
Waar denken jullie aan bij:
Arise Out Of Leftfield ??
Dan bedoel ik qua genre, is ie cliche, eehm eerste indruk etc. etc.
alvast bedankt!![]()
Het klinkt voor mij alsof er ernstige en zware muziek aan te pas gaat komen. Is dat ook zo?quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
Waar denken jullie aan bij:
Arise Out Of Leftfield ??
Dan bedoel ik qua genre, is ie cliche, eehm eerste indruk etc. etc.
alvast bedankt!![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2005 01:39 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zegt me helemaal niks. Wat is leftfield? ik ken het niet, en arise is dan zo heel specifiek. Dus iet specifieks van iets wat ik helemaal niet ken, irriteert meBovendien is arise een zelfstandig naamwoord, vind ik minder goed dan iets met een werkwoord. Risen out of leftfield bijvoorbeeld, dat geeft meer een beschrijving van de band zelf, alsof die risen is.
Out of Leftfield vind ik ook goed.
Het is idd de bandnaam, sinds gisteren. Het betekent iets van : "Rijzen uit het niets". Er komt idd wel iets zwaardere muziek aan te pas, maar geen death of blackmetal. Beetje Hatebreed/Killswitch/pantera (combi) achtige muziek met invloeden uit diverse andere genres.quote:Op donderdag 3 maart 2005 03:11 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Het klinkt voor mij alsof er ernstige en zware muziek aan te pas gaat komen. Is dat ook zo?
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik me bij Fixxxer aansluit wat betreft duidelijkheid van de naam: ik zou zo absoluut niet weten wat het betekent.
P.s.: is het een naam voor één van jouw bands?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |