Hebben de namen gewijzigd!!! HAHAHAHAHAHAH "ULTRA DISTORTION"quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weten jullie nog van de stompboxjes van Behringer die precies op Boss leken en waarvan de namen ook afgeleid waren van de orginele?
Moet je nu eens kijken: http://www.behringer.com/(...)ng=ENG#STOMP%20BOXES
![]()
Als je nou wat minder mijn icoon volgtquote:Op vrijdag 25 februari 2005 17:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel geld mijn ouders kwijt zijn aan die lessen?
Tsja, het heeft denk ik niet te maken met de hoeveelheid kennis, maar meer hoe je er mee omgaat.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:45 schreef Gitarist het volgende:
[offtopic]Niet te geloven, al twee volle dagen radiostilte in dit topic[/offtopic]
Ik wil graag de volgende stelling in de groep gooien:
"Theoretische kennis bellemert in het uitleven tijdens het spelen"
Ik zit in een band. In deze band zit nog een andere gitarist. We hebben geen scheiding gemaakt in wie nou de sologitarist is en wie de slaggitarist, we proberen het per nummer een beetje af te wisselen (dan ik de solo, dan hij de solo).
Qua theoretische kennis win ik het van hem, maar als je (als leek) af gaat op ons "sologeluid" klinken de solo's van hem gewoon flitsender. Ik raak vaker de juiste noten, maar het klinkt een stuk geremder dan bij die andere gast. Hij kloot in principe maar wat aan, en met distortion en een beetje snelheid klinkt het al gauw leuk.
Vandaar de stelling (die misschien nogal krom geformuleerd is)
Ik probeer met deze stelling niks te bereiken en weet zelf ook niet of ik voor of tegen de stelling ben. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ja, wil je een beetje fatsoenlijk kunnen improviseren dan ben je natuurlijk wel de nodige theoretische kennis nodig. Nou ja, hoeft ook weer niet. Er zijn ook genoeg gitaristen die op het gehoor de mooiste dingen spelen.quote:Op maandag 28 februari 2005 17:58 schreef Gitarist het volgende:
Nee het heeft idd niet te maken met de hoeveelheid kennis.
Kijk, een solo kan ik wel bedenken uiteraard, maar ik doelde meer op het improviseren.
Mijn gitaarleraar zegt dat het een fase is waar je doorheen moet. Op een gegeven moment is het niveau aan kennis zo groot dat je alles wat je nog niet weet en waar je nog geen logica achter ziet probeert te snappen. Dat werkt remmend.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:22 schreef Zanderrr het volgende:
....
Trash-corequote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo CoiCrow, wat voor muziek maken jullie???
Ik zal het eens proberen zodra de bovenburen eens ophouden met zeuren over geluidsoverlast. Neem ik een baan van 6 uur s'ochtens tot 2 uur s'middags zodat ik s'middags gitaar kan spelen, hebben ze opeens nachtdiensten en slapen ze dus JUIST s'middags... GRRR! Maar goed, ga toch binnenkort verhuizenquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:32 schreef crN het volgende:
Randall vind ik juist briljant, maar je kan ook wel een schel geluid uit die randall krijgen.
Probeer dit eens:
Gain 1 gebruiken
Gain 1 op 10
Treble op 10
Middle op 7
Bass op 8
Zo heb ik hem staan en vind ik hem briljant.
Die demo is zulke brakke kwaliteit, en sowieso ging alles mis en uit te maat (alles in 1 keer opgenomen achter elkaar door). Was bij een paar jochies thuis die niks van recording afwisten. Heb eerst daar alle mics "goed" neer gezet en zelf wat zitten pielen... maar die bas (gitaar) mic was zo brak! Bah!quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:49 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Zo CoiCrow, wat voor muziek maken jullie???
Het lijkt wel een beetje op Cradle of filth met die zang.
Heavy shit hoor!
Ik heb het nog niet gekocht. Moet nog even kijken hoe ik het precies ga financieren. En misschien stop ik met deze band en ga ik een tijdje naar het buitenland dus weet niet of het zo slim is om nu dat spul te kopen. En daarbij komt ook dat ik nu even geen goede ruimte heb om alles neer te zetten...quote:Op woensdag 2 maart 2005 12:01 schreef --H-I-M-- het volgende:
Misschien offtopic,
maar hoe bevalt je nieuwe recordingapparatuur?!?
Ik ben heel benieuwd!
Zegt me helemaal niks. Wat is leftfield? ik ken het niet, en arise is dan zo heel specifiek. Dus iet specifieks van iets wat ik helemaal niet ken, irriteert mequote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
Waar denken jullie aan bij:
Arise Out Of Leftfield ??
Dan bedoel ik qua genre, is ie cliche, eehm eerste indruk etc. etc.
alvast bedankt!![]()
Het klinkt voor mij alsof er ernstige en zware muziek aan te pas gaat komen. Is dat ook zo?quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
alvast bedankt!![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2005 01:39 schreef Fixxxer het volgende:
[..]
Zegt me helemaal niks. Wat is leftfield? ik ken het niet, en arise is dan zo heel specifiek. Dus iet specifieks van iets wat ik helemaal niet ken, irriteert meBovendien is arise een zelfstandig naamwoord, vind ik minder goed dan iets met een werkwoord. Risen out of leftfield bijvoorbeeld, dat geeft meer een beschrijving van de band zelf, alsof die risen is.
Out of Leftfield vind ik ook goed.
Het is idd de bandnaam, sinds gisteren. Het betekent iets van : "Rijzen uit het niets". Er komt idd wel iets zwaardere muziek aan te pas, maar geen death of blackmetal. Beetje Hatebreed/Killswitch/pantera (combi) achtige muziek met invloeden uit diverse andere genres.quote:Op donderdag 3 maart 2005 03:11 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Het klinkt voor mij alsof er ernstige en zware muziek aan te pas gaat komen. Is dat ook zo?
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik me bij Fixxxer aansluit wat betreft duidelijkheid van de naam: ik zou zo absoluut niet weten wat het betekent.
P.s.: is het een naam voor één van jouw bands?
Als je een lange naam wil, kun je ook kiezen voor een voornaam met daarna een bandnaam, zonodig gebruik makend van alliteraties, zoals bijv. "Ray en de Raggende Ransballen". Het is wel errug fout en misschien ook niets voor het genre van jou. Ik vind het op zich wel geinig.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:02 schreef Ibanez het volgende:
....Wanneer nou tussen die namen een langere naam staat, trekt die de aandacht imo. Hij hoeft niet perse catchy te zijn want bij vaak genoeg aantreffen wordt ie herkenbaar.
Dat was mijn achterliggende gedachte bij Arise Out Of Leftfield.
Ja das waar, maar we vonden dit "A.O.O.L" ook super toen we erover nadachten.quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:46 schreef Litpho het volgende:
Ik zou geneigd zijn om te zeggen dat Leftfield Rising hetzelfde zegt en iets makkelijker bekt.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 13:28 schreef Ibanez het volgende:
Bandnamen.
alvast bedankt!![]()
Het is gewoon een gebruikte uitdrukking, volgens mij zoals wij gebruiken: daar komt de aap uit de mouw... Een gitarist, die behoorlijk benkend is met de engelse taal heeft hem verzonnen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:24 schreef Tomek het volgende:
[..]
het klinkt veels te bedacht, en heeft verder weinig tot geen betekenis.
Als je zelf al zegt, het betekent iets van huppeldepup
Mag ik vragen hoe je er op gekomen bent? Ik heb namelijk nog nooit van die uitdrukking gehoord.
Op het gebied van elektro/techno ben ik niet thuis, ik zou het dus ook absoluut niet weten. En over de uitdrukking, kan het zijn dat het amerikaans is. (misschien wel 'slang')quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:35 schreef Zanderrr het volgende:
"Leftfield" is toch ook een bekende techno/electronica-band? Ik twijfel eerlijk gezegd ook een beetje of een 'native English speaker' zo'n uitdrukking zou gebruiken.
quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:13 schreef Ibanez het volgende:
@ L.A.H. : Gerard en de gutsende Geraniums.... Dan zul je wel opvallen idd... Alleen, tja image he..
Komen alternatieve cq open stemmingen niet af van de slide-gitaristen uit de jaren 50 en 60? Ik weet dat Ry Cooder veel open stemmingen gebruikt. Luister ook eens naar Jimmy Page (Led Zeppelin); geen slidegitarist maar gebruikt wel alternatieve stemmingen (bijv. bij The Rain Song).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 04:37 schreef CoiCrow het volgende:
The Goo Goo Dolls. Best wel lekkere muziek eigenlijk. Als je er veel naar luisterd wordt het een beetje eentonig, maar dat heb ik met de meeste muziek wel.
Nu heb ik voor het eerst mijn gitaar eens in de juiste key zitten stemmen voor bepaalde nummers van hun, met name Iris. (B D D D D D). En ik moet zeggen, het klinkt echt heerlijk, heerlijk nummer om te spelen. En ze hebben ze er nog wel een paar.
Maar hoe komen ze er op om de gitaar zo te stemmen? (ze hebben wel meer rare settingen). En hoe weet je dan nog wat je hoe moet spelen? Nu ken ik wel wat standaard settings zoals (vooral bij het wat zwaardere werk) alle snaren gewoon een paar tonen lager worden gezet, niet veel bijzonders dus.
Maar hoe komen ze erop? Hoe doordenk je zoiets? Zijn er nog meer leuke bandjes die dit doen? Want eigenlijk bevalt het me best wel
quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:53 schreef CoiCrow het volgende:
Even een redelijk mislukt in elkaar gezette foto. Mijn Boss DS-2 en Randall pendaal staat er natuurlijk weer net niet op, en mijn kabinet staat nog op een plek waar we opgetreden hebben:
[afbeelding]
Haha, patsersquote:Op vrijdag 4 maart 2005 00:02 schreef Tomek het volgende:
[afbeelding]
zo ziet het er momenteel bij mij uit
gelukkig kun je de vloer niet zien
Als ik had willen patsen had ik ze er wel alle 12 opgezetquote:Op vrijdag 4 maart 2005 16:45 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
[..]
Haha, patsers. Daar hou ik wel van, lekker fout! Zijn er nog meer mensen die willen patsen met hun gitaren? (Helaas heb ik zelf geen foto beschikbaar, want de instrumenten zijn verdeeld over mijn studentenkamer en thuis).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |