![]()
![]()
Zo'n 2 en een half jaar geleden bracht Microsoft de Xbox uit. Deze console zou vernieuwing bieden met online game mogelijkheden, een harde schijf en zou grafisch op zijn concurrenten vooruitlopen. Niemand dacht dat het Microsoft zou lukken.
En in het begin leek dat ook zo. Iedereen had een hekel aan de naam Microsoft en alles wat ermee verbonden was, de basis voor online play lag er nog niet en, hoewel de launch niet onaardig was voor een console, waren er eigenlijk maar 2 toppers:
Dead or Alive en Halo. Vooral de laatste liet een golf van verbazing door de gamewereld heen gaan. Halo blonk uit in zowel gameplay, graphics, sound en bezat ook nog eens de tot nu toe 1 van de beste multiplayer opties van consolegames. Geen wonder dat de game vaak in lijsten terugkomt met de beste games ooit en velen vragen zich dan ook af of de Xbox zo'n succes heeft kunnen worden als het nu is ZONDER Halo.
![]()
![]()
Halo heeft voor de Xbox ondertussen meer dan 4 miljoen exemplaren verkocht (niet verscheept).Want succes heeft de Xbox zeker. Toegegeven, de playstation 2 heeft vele malen meer units verscheept (en verkocht) maar vaak kon de xbox zijn 2e concurrent Nintendo wel aftroeven. Zelfs de playstation 2 werd een tijd ingehaald bij een verlaging van de prijs van de Xbox.
Maar is er dan helemaal niks anders dan Halo wat heeft meegedragen aan het succes wat de Xbox nu is?
O jawel, naast vele andere fantastische games op de Xbox zoals Star Wars: Knights of the Old Republic, Ninja Gaiden, Rainbow Six 3, Project Gotham Racing 2 enz. heeft de Xbox nog 1 belangrijke troef wat de andere 2 consoles niet of in mindere mate hebben:
Online Gameplay. Bij Xbox ook wel Xbox Live genoemd. Dit systeem zorgt ervoor dat men met je Xbox online kan en daar games met 16 man kan spelen zonder (of bijna geen) lag.Verder kan je je friends bijhouden zodat je vaker met een echte vriend of misschien wel met iemand die je tijdens een online game hebt ontmoet kan spelen.
Op dit moment zijn er ongeveer een miljoen users van Xbox Live en dit aantal groeit nog met de dag.
De toekomst ziet er ook erg rooskleurig uit voor de Xbox. De beste games moeten nog uitkomen zoals Halo 2, Fable, Doom 3 enz., Xbox Live zal clans zoals we die van vele PC spellen kennen eindelijk gaan gebruiken en de volgende Xbox (Xbox 2, Xenon, Xbox Next, het is nog onduidelijk hoe hij gaat heten) zal volgens de laatste geruchten ergens eind 2005 klaarstaan.
Wie had 3 jaar geleden kunnen denken dat Microsoft een console op de markt zou brengen en vaak zelfs de gevestigde orde de baas kon zijn? Ik niet, maar erg vinden doe ik het niet.
CPU: 733 MHz chip crafted by Intel
Graphics Processor: 250MHz custom chip named XGPU, developed by Microsoft and nVIDIA
Total Memory: The RAM in the Xbox will be supplied by Micron, it will be 64 MB running at 200MHz DDR (Double-Data-Rate)
Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec
Polygon Performance: 125 M/sec
Sustained Polygon Performance: 100+ M/sec (transformed and lit polygons per second)
Micropolygons/particles per second: 125 M/sec
Particle Performance: 125 M/sec
Simultaneous Textures: 4
Pixel Fill Rate - No Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)
Pixel Fill Rate - 1 Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)
Compressed Textures: Yes (6:1)
Full Scene Anti-Alias: Yes
Micro Polygon Support: Yes
Storage Medium: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card
I/0: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card
Audio Channels:64 (up to 256 stereo voices)
3D Audio Support: Yes
MIDI DLS2 Support: Yes
AC3 Encoded Game Audio: Yes
Broadband Enabled: Yes
Modem Enabled: No
DVD Movie Playback: Remote control package required
Maximum Resolution: 1920x1080
Maximum Resolution (2x32bpp frame buffers +Z): 1920x1080
HDTV Support: Yes
Controller Ports: 4 USB Ports
overzicht van verleden, heden en de toekomst van onze zwarte bak:
![]()
![]()
![]()
maar natuurlijk ook:
B.C., Brothers in Arms, Burnout 3, Chronicles of Riddick: Escape from Butcher bay, Colin Mcrae Rally 5, Conker: live and uncut, Dead or Alive: Ultimate, Doom 3, Flatout, Forza Motorsport, Goldeneye: Rogue agent, Juiced, Kameo, Mechassault 2: Lone Wolf, Outrun 2, Prince of Persia 2, Pro Evolution Soccer 4, Shellshock Nam '67, Silent Hill 4: The room, Starcraft: Ghost, Star Wars: Battlefront, Star Wars: Knights of the old Republic: the Sith Lords, The Movies, Tom Clancy's Rainbow Six: Black Arrow, Tom Clancy's Splinter Cell 3 en nog vele, vele anderen!
Enkele ervaringen van users van dit forum met de xbox:TwiNa een kleine 10 jaar zonder console gezeten te hebben, kon ik weer uit zien naar een nieuw game-avontuur. Na maandenlange verwachtingen ging ik eindelijk naar de Gameshop in Den Haag om mijn mooie nieuwe zwarte baksteen op te halen. Goh, wat was dat ding fucking zwaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Na een paar moeizame maanden (Grand Prix 4 gecancelled, DTM eerst naar de Playstation) begonnen de toppers eindelijk binnen te druppelen. Ik had er al een paar tientallen uren op zitten met games als Halo en Project Gotham, maar toen Live eenmaal op m'n Xboxje stond begon de pret pas echt. Honderden uren aan games, adrenalinestoten tijdens diverse challenges, elkaar afschieten in Rainbow Six 3 en gewoon lekker relaxed dingetjes ontdekken samen met een paar Friends. De Xbox is los, veruit mijn beste console tot nu toe, en we staan nu op de drempel naar een fantastische periode waar de ene topper naar de andere gereleased wordt.
GamedemonHij
zag
,
hij
kwam
,
en
overwon
!
taartMijn Xbox is nu al sinds maart 2003 draaiende. En ik moet zeggen, het een van de beste aankopen die ik ooit gemaakt heb. Ik heb al mijn spaarcentjes eraan laten geloven. Eerst wou ik een DVD speler, toen heeft mijn broer me overtuigd een PS2 te kopen, maar naar veel na te denken kwam ik tot de conclusie dat de Xbox mij veel beter lag. Ik had hem aangeschaft met de spellen Project Gotham Racing en Splinter Cell. Allebei veel gespeeld, maar daarna kwam er een grote stilte waarin ik geen spellen kocht en er nauwelijks naar omkeek. Maar later kwam ik erachter dat er in die tijd best goede spellen voor uitkwamen. Ik was nog een beetje een casual gamer aan het begin, toen ik nog in een EA games fase zat. Destijds gaat er een groot deel van mijn inkomsten naar toe. Met titels als PGR2, RBS3, RSC2, en wat er nu al allemaal zit aan te komen, breken er gouden tijden aan voor mijn Xbox!
pkwartsNa een vakantie ploegen en zweten (bureau en cola
![]()
) kon ik van mijn centjes eindelijk een xbox kopen. In vergelijking met de ps2 was het ding idd nogal groot, zwaar en lelijk, maar schoonheid zit van binnen nietwaar?
![]()
En wat een schoonheid! Halo had ik erbij gekocht (260 euro en 1 week later kwam er @%*()%@ een pack.....) en ik speelde de singleplayer aan 1 stuk door uit! en samen met mijn vrienden in co-op nog wel een paar keer. Ik raakte verslaafd aan het level 'the Silent Cartographer' en heb die in co-op misschien wel 15x uitgespeeld. Daarna nog wat games erbij gekocht zoals PGR die ook errug leuk waren.Na een paar topgames (Ninja Gaiden, KOTOR enz) heb ik mezelf uiteindelijk toch bij LIVE aangemeld. Ik was eerst een beetje 'bang' voor al dat CC gedoe, maar na lang twijfelen toch gedaan en tot nu toe geen spijt van gehad! het is zoveel leuker om online met echte mensen en echte stemmen te gamen.
nog ff wat minpunten om niet al te positief te lijken
![]()
:
lelijk, zwaar, groot en het gemis van party games. de eerste 3 boeien mij niet zo erg, maar ik hoop wel dat er snel wat innovatieve partygames komen zoals de eyetoy of donkey konga.
ChocoboGeil, vernieuwend en krachtig. Dacht niet dat de Xbox het zou redden tegen giganten als Sony en Nintendo maar er is een hoop veranderd in de afgelopen 2 jaar. Bill doet het fantastisch in de game-wereld. Er zijn games op de Xbox die alleen maar in mijn stoutste dromen voorkomen. En over Xbox Live wil ik het niet eens hebben. Naar mijn mening de coolste en best geintegreerde feature van de Xbox. Op naar Xbox 2 !!
Tainquote:
Geil, vernieuwend en krachtig. Dacht niet dat de Xbox het zou redden tegen giganten als Sony en Nintendo maar er is een hoop veranderd in de afgelopen 2 jaar. Bill doet het fantastisch in de game-wereld. Er zijn games op de Xbox die alleen maar in mijn stoutste dromen voorkomen. En over Xbox Live wil ik het niet eens hebben. Naar mijn mening de coolste en best geintegreerde feature van de Xbox. Op naar Xbox 2 !!
Zo denk ik er eigenlijk ook over. Had nooit gedacht dat de xbox mijn favoriete console zou worden en xbox live
Strolie75quote:
Geil, vernieuwend en krachtig. Dacht niet dat de Xbox het zou redden tegen giganten als Sony en Nintendo maar er is een hoop veranderd in de afgelopen 2 jaar. Bill doet het fantastisch in de game-wereld. Er zijn games op de Xbox die alleen maar in mijn stoutste dromen voorkomen. En over Xbox Live wil ik het niet eens hebben. Naar mijn mening de coolste en best geintegreerde feature van de Xbox. Op naar Xbox 2 !!
Ik had het niet beter kunnen zeggen!
Ceased2BeHij wordt steeds beter, ik kan er niets anders over zeggen. Toen ik hem ruim 2 jaar geleden kocht wist ik nog niet zeker of ik wel de juiste keus had gemaakt. Er stonden ongeveer 12 spellen bij de plaatselijke Bart Smit en de eerste maanden stond de XBOX in het verdomhoekje van de winkel. Gaandeweg kwamen er steeds meer mooie titels en nu is het een volwaardige speler in de consolemarkt. Ik speel er tegenwoordig een stuk vaker op dan in het begin en kijk uit naar de toptitels van komende maanden (Sudeki, Fable & Halo2 o.a.)
Dr. DagglaAls een van de FOK! pioniers op XBOX gebied had ik een kruistocht ingezet om de "afvallige" te overtuigen van deze wonderbaarlijke spelletjesmachine.. Velen raakte overtuigd door dit Godswonder uit Redmond en binnen een jaar stond bij de meeste echte gamers een XBOX te schitteren..
Na de introducering van LIVE kwam men nog dichter bij elkaar.. Lief en leed is gedeeld in deze reeks..
Van flamewars tot hommages, van fanboyism tot totale harmonie..
Maar uiteindelijk is iedereen het er over eens.. There can only be one, our XBOX.....
![]()
.
kulandraAnderhalf jaar geleden had ik een nieuw telefoonabonnement nodig. Mijn keuze viel op een deal waarbij je een PS2 en een Xbox "gratis" kreeg. En ook nog eens 3 spellen erbij. Je begrijpt dat een verstokte gamer zoals ik zijn geluk niet opkon, toen er op een dag daadwerkelijk een enorme doos met 2(!) nieuwe spelcomputers daarin voor mijn kamerdeur stond. De games die erbij zaten waren behoorlijk gaaf. Al kende ik Splintercell al van de PC en zat MGS:Substance erbij i.p.v. de beloofde PGR. Maarja, die ruil was vlot gemaakt
![]()
De PS2 is alleen gebruikt voor Pro Evo Soccer 1t/m3, GT3 en later nogeens Beyond Good & Evil. De Xbox al voor een dikke 40 spellen......
En dan xbox live. Ik was de 2 jaar voor ik mijn xbox kreeg zwaar verslaafd aan online gamen op de PC (BF'42, MOHAA, GlobalOps). Maar de dingen die me daar zwaar irriteerden (laggg, cheaters, matige voice) zijn bij xbox Live wel zeer goed geregeld. Dus. Just my 10 regeltjes
HomerJNa anderhalf jaar een gamecube te hebben(
geen spijt van gehad) had ik toch het gevoel dat ik iets miste.
Ik speelde redelijk veel online op de PC maar sommige dingen irriteerde me best wel. (Splinter cell: PT was de druppel)
Dus ik besloot voor een X-box te sparen. 4 weken weining uitgegeven en gewerkt. X-box Live! Starterskit(+ mechausault) gekocht, Rainbow six 3, en de grand slam pack(2 controllers + Top spin)
Dus sinds vannochtend staat hij hier en volgende week ga ik Live!. Ik moet zeggen vooral Top spin en RS 3 zijn beter dan verwacht, nog geen seconde spijt van gehad(duh!
![]()
)
helpdesk ervaring van beelzMijn xbox was overleden
![]()
dus ik belde de helpdesk van xbox. Ik was een beetje bang want mijn ervaring met helpdesken is niet al te best... Goed ik krijg dus een Belg aan de lijn en mijn angst werd wat groter. Fijn ik leg de beste man uit wat er mis was en hij vroeg geen overbodige dingen
![]()
Mijn angst nam wat af. Ik geef mijn gegevens. Hij vraagt of ik ooit wat anders in de dvd-drive van mijn box heb gedaan. Ik vroeg hem wat voor iets anders. Hij zei kauwgom. Mijn angst nam weer toe. Goed mijn xbox zou opgehaald worden en tussen 4 en 10 dagen zou ik hem weer terug krijgen. Hij was op maandag opgehaald en ik had hem donderdag al terug, helemaal goed gerepareerd! Hulde voor de reparatie mensen en de helpdesk van xbox
zin om nog wat oude xbox topics door te lezen?01 02 03 05 04 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17
18 19 2021 22 23 24 25 26 27 28 29 3031 32 33 34 35 36 37 38 39 4041 42 43 44 45 46 47 48 49 5051 52 53 54 55 56 57 58 59 6061 62 63 64 65 66 67 68 69 7071 72 73 74 75 76 77 78 79 8081 82 83 84 85 86 87 88 89 9091 92 93 94 95 96 97 98 99 100Tot slot gaat ook onze felicitatie uit naar de cubers van Fok! die ook (bijna) bij het 100e topic beland zijn! Ook voor jullie nog veel gameplezier gewenst enzo!