One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 22:49 |
we gaan weer verder ![]() ![]() voorgaande delen: De eerste fok! motormeet? De eerste Fok! motormeet! [deel 2] De tweede Fok! motormeet! De tweede Fok! motormeet! (deel 2) De tweede Fok! motormeet! (deel 3) De tweede Fok! motormeet! (deel 4) De tweede Fok! motormeet! deel 5 De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6] De tweede Fok! MotorMeet! [deel 7] De tweede Fok!MotorMeet [deel 8] De tweede Fok!MotorMeet [deel 9] De tweede Fok!MotorMeet [deel 10] De tweede Fok!MotorMeet [deel 11] De tweede Fok!MotorMeet [deel 12] De tweede Fok!MotorMeet [deel 13] De tweede Fok!MotorMeet [deel 14] De tweede Fok!MotorMeet [deel 15] De tweede Fok!MotorMeet [deel 16] De tweede Fok!MotorMeet [deel 17] De tweede Fok!MotorMeet [deel 18] De Tweede FOKMotormeet deel 19 De Tweede FOK MotorMeet - Part 20 [FOK MC] Suzuki GSX-R [deel1] [FOK MC] Honda CBR [deel 2] [Fok MC] Kawasaki 'Let the good times roll' [deel 3] [FOK MC] Yamaha R-series [deel 4] [FOK MC] BMW R-series[deel 5] [FOK MC] SuperMotards [deel 6] Fok Motorclub [SC deel 7] Fok Motorclub [SC deel 8] Fok Motorclub [SC deel 9] Fok Motorclub [SC deel 10] Fok Motorclub [SC deel 11] Fok Motorclub [SC deel 12] Fok Motorclub [SC deel 13] de meet topics: [FOK MC] Motormeet [FOK MC] Motormeet deel 2 | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 22:50 |
Nu reageert er vast niemand meer op mijn laatste post in het vorige topic ![]() | |
PommeL | donderdag 15 april 2004 @ 22:51 |
hehe! | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 22:52 |
(dat gebeurd wel vaak idd) daar zul jij vast geen bezwaar tegen hebben! | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 22:55 |
Nu moet ik ze er nog ff echt af halen ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 22:56 |
![]() | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 22:58 |
Zow, ben hier al zolang niet geweest, dat ik toch maar weer eens moet gaan meelezen (*tvp jah) | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 22:59 |
![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:00 |
idd ![]() | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:01 |
quote:.. ja er stond dat je hem beheerste .. ietwat enthousiast dus. ![]() Ik begin trouwens weer naar mijn scooter te verlangen na 2 weken. ![]() Maar komt meer om de Bimota te sparen dus zo erg is het nog niet met mij gesteld .. denk ik. ![]() Heb trouwens ook een backseat volgende week: ga nog een keer naar de zwarte markt en een meid waar ik mee mail wil graag een keer achterop. In principe wil ze ook mee naar de volgende meet .. maar eerst maar volgende week afwachten. Zij heeft meer verstand van motoren en ongelukken dan ik. ![]() Nog nooit zo iemand ontmoet .. een vrouw die mannen onder de tafel praat op het gebied van modellen/techniek/specificatie's/namen van superbikerijders enz ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:04 |
leuk ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:04 |
Pepijn: NIET waar! Dat stond er niet, er stond dat het nog vrij ongecontroleerd ging, dat het wiel iig omhoog kwam een stukje ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:04 |
quote:Zo hee dan ben ik er ook weer bij met camera! Is het een lekker mokkeltje of wat? PICS! | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:07 |
quote:Niet zo snel. ![]() ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Patrick281 op 15-04-2004 23:13:49 ] | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:08 |
quote:Dat kan ik niet maken he om dat hier te plaatsen. ![]() | |
Ingrate | donderdag 15 april 2004 @ 23:09 |
ik houhet lekker bij het motor forum | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:09 |
koel meteen ff checken!! | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:09 |
quote:Maar niets mee doen verder. ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:10 |
beetje moeilijk te zien zo met die joekel van een zonnebril...maar opzich niet slecht. | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:10 |
quote:En ik dan?????? ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:11 |
quote:tis hier veeel gezelliger ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:11 |
quote:zal ik em ff forwarden? | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:12 |
quote:Hou je mij nou voor de gek .. ik heb stoom uit mijn oren hoor. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:13 |
uhm, sorry ik schijn nogal kieskeurig te zijn wat vrouwen betreft... | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:13 |
quote:Ik ook toen bij Motoport, dus niet zeiken ![]() ![]() | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:13 |
quote:Op voorwaarde dat hij hem wel weggooid net als jij daarna . Kan niet met foto's van een ander gaan rommelen. ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:13 |
nou riet? ga je akkoord met pat zijn voorwaarde? | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 23:14 |
quote:stinkie dus he ![]() Was de bedoeling dat ik met de februari meet mee zou tuffen, maar dat is er niet meer van gekomen. IS die trouwens nog door gegaan en hoe was het? ![]() De mijne dus | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:14 |
quote:Geen nieuwe berichten. | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:15 |
quote: ![]() Gewoon een aparte smaak dus .. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:15 |
quote:vette bike! voor de meets, we hebben er inmiddels 3 gehad zul je ff moeten terugbladeren...het was iig elke keer meer dan de moeite waard!! | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:15 |
quote:hij is echt weg... | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:16 |
quote:Je liegt toch niet he? ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:17 |
quote:neuh ![]() | |
Patrick281 | donderdag 15 april 2004 @ 23:17 |
quote:Ach misschien gaat ze ineens niet meer mee dus .. zie het wel. En ze is van mijn leeftijd .. 32. ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:18 |
Kon mn moeder zijn Hee wel lache eigenlijk.... Pepijn kon mijn vader zijn ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:18 |
stinkie, kun je zondag mee dan? check anders ff ons meettopic [FOK MC] Motormeet deel 2 | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:19 |
Wat ruik ik hier ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:19 |
quote:mwah, ik vind jullie niet echt veel van elkaar weg hebben ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:20 |
heb je die mail nu al? | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:20 |
NEE ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:20 |
quote:Qua leeftijd gezien.. | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:21 |
quote:Stuur eens over MSN ofzo ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:21 |
quote:jaja dat snap ik... | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 23:22 |
Op donderdag 15 april 2004 23:18 schreef One_Punch_Mickey het volgende: stinkie, kun je zondag mee dan? check anders ff ons meettopic [FOK MC] Motormeet deel 2 ====================== Die had ik al gelezen, maar zondag gaat lukken :'( Sowieso, dat verre noorden probeer ik te vermijden (moet vanuit Vlaardingen komen). Mocht er weer een keer een iets dichterbij zijn of in Zeeland dan zal ik zeker proberen mee te gaan. Voor de kilometers hoeft het niet, doe nog steeds elke dag woon-werk en in het weekend regelmatig stukje toeren. [ Bericht 5% gewijzigd door stinkie op 15-04-2004 23:29:03 (zow dan) ] | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:26 |
jezus wat leest dat lekker stinkie... | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 23:27 |
quote:Ja, goed he, heerlijk die auto-quote ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:28 |
Wat een stink functie | |
One_Punch_Mickey | donderdag 15 april 2004 @ 23:30 |
quote: ![]() | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 23:33 |
quote: ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:34 |
quote:He zoek je ruzie ofzo Kom dan man | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:36 |
![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:38 |
Burpppppppp | |
PommeL | donderdag 15 april 2004 @ 23:38 |
Heavy ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:46 |
Hee stil es | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 23:47 |
quote:ow, moet ik nu opletten als ik een bandit in m'n spiegels zie ![]() | |
stinkie | donderdag 15 april 2004 @ 23:50 |
zow, het kreng staat weer netjes onder de hoes, tijd om zelf onder de hoes te kruipen![]() | |
Rietvaerder | donderdag 15 april 2004 @ 23:53 |
quote:Wie ziet wie nou in zn spiegels ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 00:08 |
ik ga ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 07:39 |
morgen ![]() ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 16 april 2004 @ 08:16 |
quote: ![]() | |
Roadster | vrijdag 16 april 2004 @ 08:55 |
Ik kan niet wachten tot ik vanmiddag naar huis mag.. 15.30 klaar, 16.30 thusi, 17.00 ff eten en dan voor 18.00 aftanken om 200km lang los te gaan ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 09:01 |
quote:waarom ging jij ook alweer niet mee? [ Bericht 3% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 16-04-2004 09:10:17 ] | |
ZX9R | vrijdag 16 april 2004 @ 09:26 |
Gistermiddag mijn Z naar de dokter gebracht. ![]() Eerst met het koekblik (samen met een vriend van me) naar de box gereden. Daar wat benzine in de tank gedaan en vingers gekruisd met de hoop dat ie zou starten. ![]() En dat deed ie. Eigenlijk meteen. Nadat ie gestart was leek het wel alsof hij op 3 poten liep maar dat veranderde eigenlijk redelijk snel naar 4 poten. ![]() Rustig opgestapt en richting de motordokter gereden. Damn... Wat ging dat ding beroerd lopen onderweg. ![]() Eerst op 3 poten en later zelfs op 2. Er is dus echt iets mee mis. Ik kom bij de motorzaak, knijp de koppeling in en dood is mijn fiets. ![]() Afgesproken met ze dat de carburateur eraf gaat, nieuwe naaldjes erin en schoon word gemaakt. Dat er 4 nieuwe bougies in gaan, het luchtfilter wordt bekeken en de olie wordt vervangen. Ook wordt het hele brandstofsysteem nagekeken. ![]() Prijsopgaaf: ¤ 200,- à ¤ 250,-. Is wel redelijk dacht ik zo voor een 3 à 4 uur werk en nieuwe materialen. Als het goed is kan ik hem morgen weer ophalen en dan kan mijn vriendin ook eens achterop de motor. ![]() Zij wil namelijk niet achterop de ZX9R. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 09:45 |
quote:Ik ga ook rijden vandaag ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 09:47 |
Luc, ze heeft niks te willen toch ![]() Toch, ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 16 april 2004 @ 09:55 |
Vannacht gedroomd dat ik een nieuwe achterband had: Bridgestone bekend model.. Ging dus onderuit op de eerste rotonde. ![]() ![]() Hopelijk geen voorspellende droom. ![]() | |
ZX9R | vrijdag 16 april 2004 @ 09:56 |
quote:Oh zeker wel! Als zij achterop wil, en niet op de ZX9R maar wel op de Z750, dan zorg ik ervoor dat de Z750 in orde is! | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 10:05 |
quote: ![]() Ben jij nou een echte vent ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 10:06 |
quote:Probeerde je mij weer bij te houden zeker? ![]() Je weet het toch Pepijn: nooooooooit iemand proberen bij te houden, altijd in je eigen tempo rijden. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 10:11 |
quote:toevallig nog in deze buurt ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 16 april 2004 @ 10:14 |
Nee ik reed helemaal alleen en was net klaar voor een helle vette bocht. @ZX9 .. gaat ze zelf geen rijbewijs halen? | |
ZX9R | vrijdag 16 april 2004 @ 10:17 |
quote:Tuurlijk wel! ![]() Daarom mag ik ook absoluut niet de Z750 van de hand doen. Kunnen we saampies een beetje gaan sturen! | |
Roadster | vrijdag 16 april 2004 @ 10:19 |
quote:Hehe, ik zei niet dat ik m in 1x leeg ging rijden ![]() ben voor een pak wezen kijken, maar er was geen 52 in de aanbieding.. allen 50,54,56 ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 10:35 |
quote:Weetnie..... ga op zoek naar laarzen, of er moet daar een zaak zitten die de Alpine Stars GPS3 in maat 48 op voorraad heefT? ![]() | |
Patrick281 | vrijdag 16 april 2004 @ 10:45 |
quote:Alleen een rechtervoet als demo in de winkel wat de fabrikant allemaal kan maken voor zevenmijls maten. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 10:46 |
Cool, Motoport Rotterdam heeft wat..... en Goedhart ook ![]() Zo ff rijden dus ![]() | |
ZX9R | vrijdag 16 april 2004 @ 10:53 |
Alpinestars heeft wel een dealerlocator op de site maar die is alleen voor de US. ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 10:54 |
Minder.... Maare, foto's van je vriendin? ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 10:57 |
quote:de valkenier missch? ff bellen zou ik zeggen! | |
ZX9R | vrijdag 16 april 2004 @ 11:00 |
quote:Nope. wel sidi. www.de-valkenier.nl | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 11:02 |
die vond ik trouwens mooier... | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 11:04 |
hmm ff aan t het rondkijken voor kleding bij de valkenier | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 13:29 |
![]() ![]() Alpine Stars gaat over.. gaat maar t/m 46 zei Goedhart.. terwijl op de site van motorgoedkoop t/m 50 gaat ![]() Maar ach, Sidi is toch mooier.. word waarschijnlijk de Vertebra 2 ![]() ![]() | |
Gerako | vrijdag 16 april 2004 @ 13:34 |
Alpinestars gaan volgens de site van Alpinestars zelf ook gewoon tot maat 50 hoor. Gewoon even verder zoeken denk ik. | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 15:21 |
Tja, maar vind de Sidi's mooier... | |
Makster | vrijdag 16 april 2004 @ 16:11 |
Hmmzzz, tis goed dat ik net nog ff naar mijn motor sta te kijken en naar oliepeil en koelvloeistof kijk. Olie was ok dus ja das het probleem niet maar mijn koelvloeistof reservoir was gewoon LEEG ![]() Toen ik eergisteren keek zat ie nog redelijk vol, kan het zijn dat de motor zoveel verdampt? Ik heb kleine stukjes gereden en het kan dus het kan best zijn dat de motor heet is geworden en er veel verdampt is! Maar zoveel dat ik er net bijna een liter bij heb moeten gooien? Heb ook nergens een plas ofzo onder de motor gezien dus vind het een vreemde boel, maar goed zit nu weer vol en ga straks nog wel ff rijden. We zullen zien hoe vol / leeg is dan is. | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 16:15 |
Dat is niet goed hoor.... kan nooit verdampen... | |
Makster | vrijdag 16 april 2004 @ 16:17 |
quote:Het moet ergens zijn, misschien dat ik mijn dop niet goed heb vast gedraaid dan ? | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 16:21 |
Kan.. | |
hollander172 | vrijdag 16 april 2004 @ 16:22 |
quote:Ga eens een stukje rijden tot ie goed warm is en ga dan stil staan om te zoeken naar een lek. | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 16:33 |
![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 16:39 |
hoi ![]() | |
Makster | vrijdag 16 april 2004 @ 16:40 |
Hoi | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 16:41 |
iedereen lekker gereden vandaag? ik wel: route Veluwe nog maar eens over gedaan ![]() | |
Gerako | vrijdag 16 april 2004 @ 16:43 |
quote:Ja ik heb ook een stukje gereden vandaag en m`n eerste knee-down gemaakt van dit nieuwe motorseizoen. ![]() Gerako met zijn 1,97mtr. op een minibike. ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Gerako op 16-04-2004 16:48:36 ] | |
Makster | vrijdag 16 april 2004 @ 16:43 |
Heb geleerd ![]() Maarja, tis niet anders ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 16:45 |
quote:vast niet ala makster in Chaam... ![]() | |
Makster | vrijdag 16 april 2004 @ 16:51 |
quote:LOL Ziet er goed uit ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 17:53 |
quote:Ik zag zondag dat jouw sliders al beschadigd waren ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 16 april 2004 @ 17:56 |
quote:hij had ook al airco bij zijn ass dus dat zal wel van vorig seizoen zijn... | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 17:57 |
![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 17:59 |
Ik ga zo nog ff op Gorinchem rijden denk ik, ga je mee Mark? | |
Makster | vrijdag 16 april 2004 @ 18:51 |
quote:Kom net weer bij uit een tussentijdse coma. Ik ben echt stervens moe, weet niet wat het is maar rijden is vanavond geen optie meer. Misschien heb ik stiekum mijn koelvloeistof op gedronken en ben ik daarom nu zo wazig ![]() | |
Rietvaerder | vrijdag 16 april 2004 @ 19:16 |
Haha ![]() Mafkeeeeees ![]() | |
ZX9R | vrijdag 16 april 2004 @ 22:58 |
WTH!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De 18de staat toch voor Friesland???? ![]() [FOK MC] Motormeet deel 2 | |
hollander172 | vrijdag 16 april 2004 @ 23:02 |
quote:Koelvloeistof is lekker zoet dus het kan makkelijk, al wordt je er niet wazig van. Je gaat er hoogstens aan dood. ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 17 april 2004 @ 00:51 |
Druk hier mannen. ![]() ![]() Het is dat mijn zoontje er is anders had ik vanmiddag al een backseat gehad.. Ik was uitgenodigt voor een rondje Maasvlakte. ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 17 april 2004 @ 07:55 |
quote:spring is in the air ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 10:22 |
Hoi | |
Patrick281 | zaterdag 17 april 2004 @ 12:39 |
quote: ![]() Ik: "zullen we morgenavond naar de Maasvlakte .." zij: "ja graag." ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 17 april 2004 @ 12:41 |
![]() ![]() | |
Patrick281 | zaterdag 17 april 2004 @ 13:24 |
Nu op Eurosport: de trainingen voor de GP van Africa. Morgen om 10:00 s'ochtends is de start van het seizoen. ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 13:31 |
Sidi is heel slecht leverbaar... kan wel 3 weken duren ofzo ![]() Dus heb nu de Oxtar's T.C.S. Sport besteld in de kleur blauw/zwart: ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Rietvaerder op 17-04-2004 15:17:58 ] | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 14:13 |
Net bijna omver gereden door een koekblik waarvan de bestuurder weer niet keek (hoe kan het ook anders) Was een weg met 3 banen, 2 voor linksaf en 1 voor rechtdoor, reed er op de meest rechtse baan voor rechtdoor dus een auto, iedereen reed al langzaam omdat het stoplicht op rood stond, komt ie ineens van rechts naar links, klap, gooit hem er zo voor. Kon nog net remmen ![]() Mafkees.. hij bleeft (gelukkig voor hem) achter me staan voor het stoplicht.. Mark: Dit was dus op de Provinciale weg voor de stoplichten voor de rondweg op de te gaan (richting rotterdam) | |
ZX9R | zaterdag 17 april 2004 @ 20:00 |
Hoorde net dat een 24 jarig motorrijder uit zwijdrecht om het leven is gekomen. Er was een eend tegen zijn helm gevlogen waardoor de motorrijder ten val kwam en met zijn hoofd tegen een paaltje klapte. Hij leefde nog toen de traumaheli kwam maar is onderweg naar het ziekenhuis overleden. * ff stilte * | |
hollander172 | zaterdag 17 april 2004 @ 21:07 |
Even vraagje tussendoor. Ik heb vandaag vrijwel heel de motor uit elkaar gehad (op het boven- en onderblok na) en vond in de carbs mooie instelbare gasnaalden. Ze stonden nu op ring 2 maar naar welke kant moet ik hem verzetten als ik de motor zuiniger wil laten lopen? Ik zal morgen even een foto plaatsen van wat ik bedoel. Dan zal ik ook de beloofde foto's alsnog plaatsen voor Makster voor het instellen van de ketting. Trouwens, ik heb het luchtfilter schoongemaakt en alles nagelopen. Toen ik hem daarna wilde starten kreeg ik eerst een fikse knal om mijn oren. Kan dit overtollige benzine zijn? De tank en alles is losgeweest. Of komt dit omdat ik nooit de benzinekraan dichtdraai als ik hem wegzet? Ik heb natuurlijk ook de carbs los gehad en mij viel op dat de carb voor cilinder 3 nogal vochtig was van de benzine terwijl de andere drie gewoon droog waren. Klinkt misschien allemaal wat wazig, ik zal morgen de pics wel even plaatsen. Als iemand er wat zinnigs over te melden heeft hoor ik het graag. (helaas reed ie nog steeds zo als hiervoor, lekker inhouden dus.) @Makster, ik kan morgen helaas niet mee met de 400cc meet. | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 21:31 |
Staat ie niet gewoon te rijk ![]() Gooi er ook eens nieuwe bougies in... | |
Makster | zaterdag 17 april 2004 @ 21:49 |
Denk ook niet dat ik morgen ga rijden. Kom net terug van mijn werk en moet nog veel doen voor school enzo ![]() | |
hollander172 | zaterdag 17 april 2004 @ 21:58 |
quote:Daar probeer ik ook achter te komen, eerst wilde ik hem zelf helemaal uit elkaar halen voordat ik dingen ga vervangen. Hij staat niet echt te rijk, het lijkt mij dat het in de gasnaalden moet zitten en dat het mengsel op lage toeren gewoon niet optimaal is. Mij viel ook op dat de gasnaald van cilinder 2 duidelijk slijtsporen had. Morgen ook eens een compressie test doen. De boel moet toch weer los. In het luchtfilter heb ik overigens meer insecten gevonden dan er op een bordje zouden passen. ![]() Ook heb ik achter de kentekenverlichting weggehaald, dit vond ik toch al niet zo mooi. Morgen maar even een mooi afdekplaatje maken voor de bevestigingsgaten. Na het schoonmaken van het luchtfilter kan ik wel veel beter dooortrekken in de toeren, in lage toeren is het nog steeds bagger en hapert ie nog erg maar in het middengebied is de dip zo goed als weg. Op hoge toeren merk ik alleen dat het maximaal toerental veel sneller behaald wordt. | |
hollander172 | zaterdag 17 april 2004 @ 22:49 |
quote:Maar.. maar.. maar.. Jij bent toch moderator daar? | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 22:49 |
Mark en moderator ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | zaterdag 17 april 2004 @ 22:50 |
op 400cc wel... | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 22:51 |
Tja, 400cc.nl....... Stelletje kansloze trieste mannetjes op 400cc'tjes ![]() | |
hollander172 | zaterdag 17 april 2004 @ 22:52 |
quote:Ik hou ook van jou hoor... ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 22:57 |
Hoe heet jij eigenlijk in t echt? | |
hollander172 | zaterdag 17 april 2004 @ 23:01 |
quote:Ik heb me netjes voorgesteld op de meet toch? Mijn naam is Lars overigens. Makkelijk te onthouden, 1 lettergreep. | |
Rietvaerder | zaterdag 17 april 2004 @ 23:02 |
Tja, ik heb meer aan mn hoofd ![]() | |
Makster | zaterdag 17 april 2004 @ 23:44 |
quote:Ja en ![]() Als ik niet kan dan kan ik niet hee, zo simpel liggen die zaken ![]() | |
hollander172 | zondag 18 april 2004 @ 10:57 |
quote:Dat is zo natuurlijk. Even wat anders, functioneel naakt dit keer. Het is net een lego bouwpakket: Hier gaat dus de vraag over, het is niet heel duidelijk te zien maar de gasnaald kan dus op 6 posities ingesteld worden. Hij staat nu op de tweede ring maar naar welke kant moet ie nu versteld worden om hem zuiniger te laten lopen? Mijn idee is dat de naald verder naar binnen moet komen maar voor de zekerheid vraag ik het toch maar even. En voor makster nog de beloofde foto: Je ziet op de foto duidelijk de wielmoer en rechts daarnaast de instelbout. Draai eerst de wielmoeren los zodat je speling krijgt. Daarna ga je die bout rechts ervan net zolang aan beide kanten uitdraaien tot de spanning op de ketting goed is. Daarna draai je het kleine moertje aan zodat hij "op slot" staat. Gebruik de streepjes op de achterbrug boven de wielmoer voor de uitlijning van je achterwiel. Als alles goed staat kan je de wielmoeren weer aandraaien en staat je ketting mooi op spanning. ![]() Het koste mij ongeveer 20 minuten om te doen aangezien ik er op mijn gemak ervoor ben gaan zitten. | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 11:21 |
![]() Van die gasnaalden zou ik als ik jou was ff op 400cc vragen. Sommige gasaten daar weten namelijk echt VEEL van de ZXR. succes ermee ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 11:34 |
Ik zou niet op de streepjes van je achterbrug vertrouwen.... die zijn meestal zo onnauwkeurig als de ziekte. Gewoon ff met schuifmaatje opmeten..... ![]() | |
hollander172 | zondag 18 april 2004 @ 12:10 |
quote:Ik heb het er nu niet bij gezet om de tekst niet te lang te maken maar inderdaad is het altijd wijs niet alleen van de streepjes uit te gaan en met een schuifmaat oid ook de afstand tussen velg en achterbrug te meten over de gehele omtrek. Weet je meteen of je velg ook nog mooi recht is. ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 12:40 |
Uiteraard mensen ![]() Ps mooi duo stepjes zitten er op joh ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 12:46 |
Gisteren beetje lucht uit mn voorband laten lopen om de stoppies wat makkelijk te maken, lukt nu aardig goed ![]() ![]() Volgens het boekje gaat er 2,25 bar in, zit nu ook 2,25 bar in, maar er zat eerst 2,4 in ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 12:49 |
Heb er voor 2,5 inzitten ofzo en achter nog iets meer zelfs ![]() Stoppies zijn ook voor homo's en posers weetje dus daar ga ik niet aan beginnen ![]() ![]() ps ben weer leren ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 13:06 |
WTF?? Geen wonder dat je banden niet op temp komen! Of staan die waarden in het boekje? Lijkt me erg veel... Stoppies heerschen ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 13:59 |
Geen idee wat er in het boekie staat maar heb ergens gelezen dat dat de standaard waarden waren voor die ZXR. MAar ik be nff MOTOGP kijken, NU op Eurosprot. Adios | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 14:03 |
Aros ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 14:34 |
PatrickM: Weet jij iets over een spookhuis in Monster? ![]() Zie dit topic: Spookhuizen en spookplaatsen? | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 14:50 |
Tering dit is nou wat ze noemen blazen in de overtreffende trap. Wat een wedstrijd zeg ![]() ![]() Dit gaat zo verschrikkelijk hard, echt ziek gewoon ): ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 14:51 |
Ik zal ook eens opzetten.... eens zien wat ze er van bakken ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 14:52 |
Afgelopen al? ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 15:09 |
quote:Ja sjap, zeg om 1400 uur precies dat het NU begint ![]() Het is nu inderdaad afgelopen, was wel een heel toffe race hoor. Biaggi en Rossi op het scherpst van de snede. Jammer dat die aap er weer met de hoofdprijs van door moet gaan ![]() Maar was mooi om te zien ze gaven elkaar echt geen centimeter en de rest van het veld was echt nergens meer te zien. | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 15:26 |
Heb ik weer gemist dus ![]() Ach over 2 weken op Jerez ![]() | |
hollander172 | zondag 18 april 2004 @ 15:38 |
quote: | |
PatrickM | zondag 18 april 2004 @ 15:47 |
====================================================== Op zondag 18 april 2004 14:34 schreef Rietvaerder het volgende: PatrickM: Weet jij iets over een spookhuis in Monster? ![]() Zie dit topic: Spookhuizen en spookplaatsen? ====================================================== Dat huis is een broodje aap verhaal... De meest fantasievolle verhalen hoor je daar soms over... Enige feit van dat huis is dat er voetstappen in het beton staan/stonden. Waarschijnlijk gewoon van een paar spelende kinderen toen het huis gebouwd werd. Daarom heen zijn dus de verhalen verzonnen... volgende feit, het is gewoon bewoond en er gebeuren geen spooky dingen ![]() edit -> hier spookt het iig wel, want de quote functie doet raar ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door PatrickM op 18-04-2004 15:54:16 ] | |
hollander172 | zondag 18 april 2004 @ 15:52 |
Hmm de quotes zijn weer flink fucked up. Ik krijg het niet gefixed. | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 15:58 |
quote: ![]() Ok ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 16:23 |
Hij won weer hoor vandaag.... ![]() ![]() Toch had ik meer van hem verwacht vandaag. Hij had er duidelijk meer moeite mee om voor Biaggi te blijven. In je achterhoofd weet je dat rossie alles op alles zette om zich te bewijzen, dus hij zou juist 110% hebben gegeven. Denk toch dat de Honda beter was ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 16:36 |
Niet heel raar, die Honda van Biaggi (ex motor Rossi) is gewoon klaar, af. Het concept heeft zich bewezen, terwijl die yamaha van Rossi nog volop in de ontwikkeling zit. Neemt niet weg dat ik liever Biaggi op 1 had gezien ![]() Eigenlijk liever Hoffman maar goed, moet niks hebben van die gladde kut Italianen ![]() ![]() Viel me wel op hoe ver ze de rest zoek reden, de anderen hadden echt NIKS in te bregen vandaag! | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 16:38 |
Das waar ![]() Maar feit is dus dat die Yamaha (nog) niet zo goed is als de Honda waar Rossi eerst op reed! Als ie nog niet ''af'' is moet ie er niet mee gaan rijden ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 16:41 |
Dat zeg ik ![]() Die Honda is ook beter dan die Yamaha, dus ja je kan stellen dat Apie de Kijzer flink zoek reed ![]() En dan te bedenken dat Biaggi eerst nog tof liep te doen met uitspraken als "Zet mij op die Honda en Rossi op de Yamaha en ik rij hem zoek" ![]() Wel sneu voor Biaggi, Rossi kan geweldig rijden maar vind het gewoon een sjappie ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 16:44 |
Ja, hij kan bijna net zo goed rijden als ik ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 16:46 |
Gerako's natte droom? ![]() ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 16:49 |
Mijne ook wel ![]() | |
PatrickM | zondag 18 april 2004 @ 16:54 |
quote:Honda heeft iig meer pk's. Ook merkbaar aan het feit dat de rest van de Yamaha coureurs op de 7e plek en lager reden. Wel een mooie wedstrijd om te zien ![]() Overigens denk ik ook dat dit weer de spanning is die Rossi zocht. Weer er voor moeten werken om 1e te worden. De planning was dit jaar te ontwikkelen en volgend jaar pas voor een kampioenschap te gaan. * PatrickM denkt dat ie dit jaar al voor het kampioenschap gaat ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 16:56 |
Ik denk dat Mark het word op zijn ZXR ![]() | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 17:05 |
quote:Misschien wordt die droom ooit werkelijkheid. Maar ¤17000,- is veel hoor. Ik heb er laatst op gereden maar misschien ben ik er ook wel te lang voor, het ruitje zit zo laag, of ik zo hoog, dat ik de tellers door het ruitje heen zie, van boven af dus. Maar hij is wel mooi... | |
PatrickM | zondag 18 april 2004 @ 17:15 |
quote:Gezien de huidige financiele situatie van Aprilia moet je daar nog niet al te veel op rekenen ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:16 |
quote:Je bent idd aardig lang! Daarom zijn je sliders natuurlijk ook al beschadigd ![]() | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 17:19 |
quote:Zo ver steek ik mijn knie nou ook weer niet uit toch? ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:20 |
Nee, dat niet. Maar er zijn nog andere manieren hoor dat je knie ver uitsteken ![]() Want ja, zo kan iedereen het ![]() ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 17:24 |
quote:Denk het ook, heb vandaag niemand op platter zien gaan dan ik deed in Chaam ![]() Zie dat Gerako ook terug is, hoe was het vandaag? Hebben jullie het nog een beetje droog gehouden? [ Bericht 0% gewijzigd door Makster op 18-04-2004 17:30:43 ] | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:27 |
Lees dan kreng, er is al 5 keer gezegd dat het droog was en af en toe zon ![]() OMG deze is vet! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:28 |
quote: ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 17:29 |
Niemand moet dat zijn, laat maar ![]() En SC doen we hier en niet in het Meet Topic, niet raar dat ik af en toe was mis ![]() En die SV moet een volle kuip hebben, zo is ie gay ![]() | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 17:30 |
quote:Daar had ik vandaag op mogen rijden als voorrijder tijdens een wielerwedstrijd. Over dat flits gebeuren in het andere topic: Je ziet hier idd bijna geen flitspalen, als je de hele omtrek hier bekijkt met een straal van 50 km staan er misschien 5 ofzo en die weet je allemaal uit je hoofd te vinden. En die autootjes ja, er rijdt er af en toe eentje hier in de buurt maar dat is ook vrij zelden. | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:33 |
quote:Gay ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:33 |
quote:Maar je had al een meeting ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 17:37 |
Gerako: Ik ook wel natuurlijk, maar zoveel te hard reed ik niet in dorpjes, daar mag je 50, en reed iets van 60 a 65.. flitsers zie je wel makkelijk staan met deze snelheid. En 60 waar je 50 mag is minder duur dan 250 waar je 80 (?) mag ![]() Jij zat trouwens aardig dicht op mijn staart, dus jij reed ook te hard ![]() Ja, ik heb nog nooit de Afsluitdijk gereden, dus ja. | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 17:39 |
quote:Dat ook, plus je rijdt 90 km, maar dan niet harder als 50 ofzo, is ook saai hoor, en dan nog 4 keer het zelfde rondje ook. quote:Je mag 120 op de dijk, is een snelweg he, blijft te hard ok. Ik wist trouwens dat je dat ging zeggen dat ik achter je reed. Klopt ook wel ja, ik kan me trouwens herinneren dat we toch iets vlotter door sommige dorpjes gingen. | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 17:40 |
quote:Ja gay ![]() ![]() Ik heb het niet op halve kuipen, vind het niet mooi. Neem dan een naked denk ik dan of eentje met een volle kuip. Die SV is wel mooi maar toch vind ik het jammer... snappie ![]() zoiets snap je ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Makster op 18-04-2004 18:00:36 ] | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:07 |
quote:Oh ok, 120, dat is wel relaxed dan. Het mocht dan vlot gaan, maar ik rem toch altijd af op kruisingen of zijstraatjes... maar ok daar ging het effe niet over, ging idd over flitspalen, maar ja die zie je toch snel genoeg ![]() Ik vond wel dat we veilig reden.. wat ik al zei, langzaam kruisingen en zijstraatjes naderen, afstand houden enz ![]() @ Makster: Zo'n volle kuip is GAAR man ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:12 |
Deze kuip misschien omdat ie onder de plakplaatjes zit maar gewoon in het zwart ![]() Ik zou het wel weten als ik een Sv had ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:14 |
Nee, SV hoort half-naked te zijn. | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:14 |
![]() ![]() | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 18:21 |
quote:Een flitspaal zie je meestal wel staan ja, maar net op de terugweg uit Fryslan stond zo`n 3 poot in de berm, daarvoor werd ik van te voren wel gewaarschuwd door andere trouwens. Het viel mij echt op dat er zo allemachtig veel palen stonden daar in Brabant als je het vergelijkt met hier. Op Wieringen, het voormalig eiland waar ik op woon, daar staan helemaal geen flitspalen, er staat trouwens geeneens een stoplicht. | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:22 |
quote:Owja, ik geloof er niks van. | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:23 |
quote:Klopt... stonden er extreem veel, vond ik ook.... hier in de buurt weet ik ze wel te staan. Staat idd hier ook weleens zo'n driepoot, maar dat zie je vanzelf omdat er dan zo'n oranje Space Star in de buurt staat (of niet Mark, op Provinciale weg) ![]() Maar we zijn toch niet geflitst of wel ? ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:27 |
quote:Hier zie je ze vrij snel ja, alleen kwam er laatst een tegen op het industrie gebied. Verscholen achter een boom in de berm ![]() Kansloze kut wouten ! ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:29 |
Terug rijden en jatten dat ding..... ![]() Eigenlijk zou je binnen de BBK gewoon 50 moeten rijden idd.... al is het alleen maar voor de flitsers ![]() | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 18:30 |
quote:Klopt, bij ons in de buurt is het altijd een Toledo of een Berlingo die er bij staat. Maar daar in Friesland stonden wel 4 auto`s, gewoon bij iemand voor de deur was het, en dan valt het toch niet echt op. Ik denk dat als er niemand geseind had van te voren dat ik er op stond nou. Het was bij zo`n 100 km weg, en dan bij de afslagen heb je een stuk waar je 70 mag en precies waar je 70 mag daar gaat ie dat stukje vuil neerzetten in de berm, achter een dikke paal. Ik hoop trouwens niet dat we geflitst zijn in Brabant. Ben trouwens in die 4 jaar dat ik motor rij maar 1 keer geflitst. Op de ring van Amsterdam, ik reed 104, je mag er 100. Maat van me reed mee, we waren onderweg naar de Ardennen, en hij had geen bekeuring. | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:32 |
Ze staan idd soms op de meest sneaky plekken! ![]() Mwoh, je gaat vanzelf rustiger rijden na de eerste boete denk ik ![]() ![]() *Ff afklop* ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:34 |
quote:Zag ze dat ding neerzetten, wist eerst eigenlijk niet wat ze aan het doen waren. Zag een woutenwijf half op de weg zitten met een centimeter, dacht eerst aan een ongeluk ofzo. Woutenwagen (undercover) stond in de berm. Later op de terug weg zag ik die 3 poot dus staan. Had eigenlijk dat woutenwijf voor de klote moeten sturen, maar de maatschappij ben jij, dus heb me maar in gehouden ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:35 |
LOL ![]() Ja, de maatschappij, dat zijn wij ![]() ![]() Dan maar een wheelie op de provinciale weg ipv een woutenwijf naar de cholera helpen ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:36 |
Ik wil een shirt terug die een Afrikaan nu heeft. Weet iemand of het mogelijk is kleding terug te vragen die je aan een goed doel heb gegeven. Helaas is het zo dat ik een tijdje geleden kleding heb afgestaan die naar Afrika werd gestuurd. Maar mijn zusje heeft daarbij ook mijn lievelingsshirt bij gedaan. Ze heeft het betreffende shirt al langer dan 7 jaar in haar bezit en het is haar zeer dierbaar. Weten jullie of het mogelijk is om dit shirt schoon terug te krijgen? [ Bericht 0% gewijzigd door Rietvaerder op 18-04-2004 18:52:44 ] | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:51 |
Schoon niet, kapot wel. Heb ooit zelf eens een brief gestuurd naar het Leger Des Heils. Die hebben de zakken nagekeken en net voordat het vliegtuig naar Namibie ging kreeg ik mijn geliefde kleding stuk terug. Was wel beter watn eht was ook nog eens een trui ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:53 |
Hij reageert er nog serieus op ook hoor ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:56 |
Denk je dat nou echt LOL ![]() Ik lul ook maar wat man ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 18:57 |
Mooi ik ook ![]() ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 18:59 |
quote:Joh ![]() Zou TE erg zijn als het serieus zou zijn ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:00 |
Ach, met ons weet je het nooit... | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:01 |
Ga jij in juni ook naar Harry Potter en de Raamnegers? | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 19:10 |
In Juni zit ik zo ie zo al tussen de negers chef ![]() Die Harry verzin ik er wel bij ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:15 |
O ja ![]() Heb jij dat filmpje van Rossi op zijn M1 toen ie hem nog aan het testen was op Sepang? Die ben ik kwijt ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 19:17 |
Nope denk het niet, weet het wel zeker eigenlijk ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:18 |
O... kut | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:36 |
Hee Mark, wat is het verschil hier tussen? ![]() ![]() Hoe staan jullie tegenover drugs? Ik heb nooit iets geprobeerd en ben er in principe op tegen.... vind het dus rommel. | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 19:41 |
Verschil is dat je van de een meer waus word als van de ander ![]() ![]() Heb van alles geprobeerd en heb er geen spijt van ![]() I rest my case ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:44 |
Jammer dat je je lichaam er best hard mee verneuk, hersenbeschadiging enzo. Enne ze kunnen lullen wat ze willen, met dat het niet slecht is als je het 1x per maand doe enzo..... maar 1 pilletje per maand worden er 2, 2 worden er 3 enz. enz. Zitten anders aardig wat wauzen op Fok! hier ![]() | |
Gerako | zondag 18 april 2004 @ 19:46 |
quote:Gaaf, Mitsubishi XTC. Links bovenaan. (Gerako rijdt Mitsubishi) | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 19:51 |
Maar definieer drugs is. In principe kan je alles wat verslavend werkt drugs noemen. Zo kan je ook stellen dat motorrijden voor jou een drug is. Voor andere mensen werkt chocolade als een drug, en ook dat is slecht voor je als je er te veel van neemt. Zelfde geldt voor Koffie, thee, enz enz. Dat je je lichaam er mee verneukt spreekt voor zich (uitgaande van drugs zoals ie in de volksmond wordt gebruikt), maar moet je alles maar laten omdat het slecht voor je is? Dat van hersenbeschadiging en XTC is volgens mij ook nog nooit wetenschappelijk bewezen. De effecten op lange termijn zijn volgens mij ook nog niet bekend, simpel omdat het (in de huidige vorm)nog niet zolang in omloop is. Maar de effecten zullen zich over een jaar of 10 wel openbaren. Kijken hoe de vergrijzende gabber samenlevind dan erbij loopt. Maar drugs worden allanger gebruikt dan menig een weet. Zelfs in de bijbel word al over drugs gesproken, en wat te denken van de Indianen van vroeger enzo? | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 19:59 |
O, jawel hoor. Ik had een keer Oprah Winfrey (:o) gezien, daar was zo'n dokter, die had een onderzoek gedaan bij een meisje van 23 die sinds haar 17e elke week 2 pilletjes gebruikte. Zij was dus al 42%(!!!!!!) van haar geheugen kwijt... en allerlei zwarte vlekken (gaten) op de hersenscans ![]() Overigens is XTC gewoon hard drugs... Het is gewoon een gevoel van mij, ik moet niks hebben van drugs... is gewoon tegen mijn principes, om iets te gebruiken waar ik in een andere stemming van raak, dat kan je zelf ook gewoon doen, mits je je lichaam een beetje onder controle heb ![]() Plus dat ik de gevaren er van gewoon te riskant vind.... Je moet gewoon ergens een grens trekken wat betreft slechte dingen, ik vind koffie nog wel kunnen, omdat niet zo extreem is.. Met alcohol sloop je ook een hoop (ik drink zelf niet, omdat A. Ik het niet lekker vind en B. Waarom zou ik het drinken als ik het niet lekker vind ![]() Maar drugs zoals Wiet, XTC, speed, coke etc etc vind ik dus niet kunnen... | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 20:06 |
quote:Elke week 2 pillen en dat al 6 jaar lang, dat is overmatig gebruik en uiteraard is dat slecht. Eet elke dag 2 chocolade taarten 6 jaar lang en je bent ook dood. Drink elke dag 2 flessen wodka en dat 6 jaar lang en je lever kan ook naar de sloop ![]() Er is een verschil tussen gebruik en overmatig gebruik ![]() Maar doet niet af van het feit dat iedereen ervan mag vinden wat hij ervan vind natuurlijk ![]() Psychadelisch drugs kunnen trouwens aardig verhelderend zijn, verdiep je maar eens in de Indianen cultuur en hun "zweethutten" enzo ![]() Maar overal zitten gevaren aan natuurlijk. In principe is motorrijden al riskanter als af en toe een pilletje ![]() Alcohol is HARDdrugs nummer een. Het is eigenlijk hypocriet dat deze drug wel legaal is en andere drugs zoals wiet niet. Gewoon een kwestie van onwetendheid, das mijn mening. Verder vind ik dat iedereen moet doen wat hij zelf wilt zolang hij er een ander maar niet mee lastig valt. Nu kun je stellen dat een junk je indirect lastig valt doordat het de maatschappij geld kost en dat keur ik ook af. MAar gelegenheids gebruik zal mij niet boeien ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 20:06 |
Mw, motorrijden een drug voor mij? Niet echt, is gewoon iets wat ik leuk vind om te doen ![]() ![]() Adrenaline wel trouwens, maar dat is ook niet direct schadelijk ![]() | |
Makster | zondag 18 april 2004 @ 20:10 |
quote:Gelegenheids gebruiker dus ![]() | |
Rietvaerder | zondag 18 april 2004 @ 20:11 |
![]() Volgens mij zit die OPM ook wel iedere vrijdagavond aan de Speed hee... denk je niet? | |
ShadoW17 | zondag 18 april 2004 @ 23:10 |
Hoeveel was iedereen ongeveer kwijt voor zijn motorkleding/laarzen? Kben een beetje aan het kijken hoeveel motorrijden voor mij gaat kosten | |
Oldbie | maandag 19 april 2004 @ 00:13 |
quote:Ik was in totaal iets meer dan ¤ 1300,00 kwijt voor pak, laarzen, handschoenen en helm. Dat was de normale "vraagprijs". Als je een beetje kunt onderhandelen lukt het wel om iets van de prijs af te praten. Ik heb uiteindelijk 10% korting gehad....dus ik kwam uit op zo'n ¤ 1170.00 Scheelt toch weer. Het lijkt een hoog bedrag maar bedenkt wel dat je kleding je kreukelzone is. Bezuinig er dus niet op. | |
Rietvaerder | maandag 19 april 2004 @ 06:54 |
quote:Laarzen (Oxtar T.C.S. Sport): 199 Helm(Shark RSF2): 260 Leren jack (Hein Gericke Pro Sport): 120 (op de beurs ![]() Leren broek (Hein Gericke): 130 Zomerhandschoenen (Hein Gericke Pro Sport): 40 euro Winterhandschoenen uit de kortings bak (Zijn wel kutdingen): 30 euro | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 07:44 |
quote: ![]() | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 09:18 |
Je moet afgaan op koopjes dat is het best wat je kunt doen! Scheelt je VEEL geld en aangezien het toch al zo duur is is dit alleen maar beter ![]() Pak : 390 Euro Laarzen : 120 Euro Helm 1 : 190 Euro Helm 2 : 260 Euro (van 520 ofzo beste koop ooit ![]() Handschoenen Winter : 45 Euro Handschoenen zomer : 70 Euro Back protector : 30 Euro ( ook een koopje ![]() Dan hebben we het volgens mij wel gehad allemaal. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 09:39 |
Ok, mijn lijstje dan ook maar: X-Ray Revit pak textiel: 250,- EUR (jas) en 200,- EUR (broek) HJC Helm: 200,- EUR (getint vizier 45,- EUR, Pinlock 35,- EUR) Grid Winterhandschoenen met binnenhandschoen: 50,- EUR Kol: 12,- EUR Alpine oordoppen: 23,- EUR Laarzen: 100,- EUR (nog kopen) Totaal dus: 915,- EUR minus de kenniskorting 30%: een dikke 640,- EUR. Dat loont wel als je mensen kent die bij een motorzaak werken ![]() | |
Patrick281 | maandag 19 april 2004 @ 09:47 |
Laarzen 0,00 (van militaire dienst, heb nog 2 paar nieuw staan) Oude leren jas 125,00 op de Safe jaarmarkt. Nylon weerbestendige Jas 109,00. Winterpak om de hele winter door te kunnen rijden: 129,00. Helm 125,00. Met deze investering rij ik al 10 jaar. ![]() (wel 3 keer nieuwe helm gekocht) Plannen: Volledige racecombi op de zwarte markt beverwijk 249,00 euro. Nieuwe helm in kleur van motor : +/- 200 euro. Alpine oordoppen: 23,00 | |
Patrick281 | maandag 19 april 2004 @ 10:15 |
quote:*mislukte poging reactie uitlokken* ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 10:17 |
ik hap niet meer ![]() | |
Patrick281 | maandag 19 april 2004 @ 10:25 |
quote:*Dus toch gestopt met pillen is* ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 10:42 |
Vaag ![]() ![]() Bij deze dus: ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 11:20 |
Hebben jullie dit gelezen? Die Belgen ![]() ![]() | |
ZX9R | maandag 19 april 2004 @ 11:34 |
Stoere aktie van die belg ja... NOT ![]() | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 11:35 |
quote:Whahahhaaha Das wel heel erg netjs ![]() Het blijven ook Belgen heh ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 11:44 |
quote:ik lach dit soort kansloze lui hard uit ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 13:25 |
quote:Het lijstje van wat ik kwijt was aan kleding ook maar even dan. Pak: ¤ 818,- Helm: ¤ 500,- Laarzen: ¤ 199,- Handschoenen: ¤ 149,- Totaal aan euro`s dus ongeveer: ¤ 1700,- [ Bericht 0% gewijzigd door Gerako op 19-04-2004 13:32:02 ] | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 17:10 |
Even een vraagje tussendoor, wie weet waar ik RVS remleiding van de rol kan kopen? Banjo's e.d. heb ik al maar ik kan bij geen enkele leverancier de leiding zelf vinden. Oh en geneuzel dat je het beter kan laten doen enzovoorts heb ik niks aan, ik weet waar ik mee bezig ben en ik vertrouw meer in iets dat ik zelf maak dan iets wat een ander in elkaar heeft gezet. | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 17:20 |
Kan je beter laten doen man, remmen zijn belangrijk ![]() Maar ff serieus, ik heb geen idee. Weet alleen de kant en klare setjes, maar die kan je zelf ook vast wel vinden ![]() Succes ermee. ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 17:29 |
quote: ![]() ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 17:43 |
quote:http://www.goodridge.nl/ Volgens mij verkopen zij alle onderdelen ook apart. Dus aparte leidingen, banjo`s en bouten. Ik zou het daar eens proberen. http://www.goodridge.nl/gcat/600/600%20Series.htm Hier staan de losse leidingen afgebeeld. [edit] Heb trouwens niks te doen en heb net even een sfeerfoto gemaakt van de Mille en het is hier zo stil, dus ik denk, ik laat hem even zien aan jullie. ![]() [/edit] [ Bericht 12% gewijzigd door Gerako op 19-04-2004 19:14:50 ] | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 19:13 |
quote:Die had ik ook al gevonden maar ik ben juist op zoek naar een zaak die gewoon zo'n rol heeft, zo kan ik zelf ook nakijken of ik het wel goed genoeg vindt om leidingen van te maken. Het liefst het ik ook gewoon blanco leidingen zonder opdruk. | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 19:15 |
quote:Ik weet dat dit een inkoppertje is maar serieus genomen vertrouw jij dus liever op iemand die met bijv. met een slaapdronken kop op maandagochtend die dingen in elkaar knijpt dan op je eigen kunnen? Wat jij wil.... Ik weet waar ik mee bezig ben/ga dus doe ik het liever zelf dan op het (pruts)werk van een ander te vertrouwen. Remmen zijn belangrijk he? | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 19:18 |
quote:Ik weet niet waar dit is, maar daar kan je toch ook gewoon kijken of het wat is en dan de lengte kopen die je nodig hebt. Of bedoel je iets heel anders? quote:Klopt ja, hier in dorp zit er eentje die maakt koppelingen op hydroliekslangen voor de landbouw ed, maar vent kan het dus helemaal niet, en dat laat dan ook gewoon weer los na een paar uur en kun je weer terug en vragen of een andere medewerker het wil doen. Nee, dan zou ik het ook liever zelf doen als ik de spullen had. Remmen zijn belangrijk en dan vertrouw ik ook liever op mezelf als op een ander. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 19:18 |
quote:nice ![]() quote:en wij, Makster als 1e, kopten in ![]() quote:niet doen ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 19:20 |
quote:dit is trouwens heel erg zwartkijken...als dat zo was zouden die motorzaken niet eens meer bestaan... | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 19:24 |
quote:Zoals ik net poste, bij ons in dorp zit er een die hydroliek koppelingen perst, maar die bakt er helemaal niks van, en dat laat dus ook gewoon weer los en kun je weer heen met de vraag of een andere medewerker het wil doen. Iedereen in de buurt weet ook dat die vent het niet kan trouwens, maar hij doet het evengoed nog iedere keer. | |
One_Punch_Mickey | maandag 19 april 2004 @ 19:31 |
quote:dat is niet bij een dealer toch? dealers kunnen dat niet maken...welke dealer wilt zo in het nieuws komen: 'motorrijder verongelukt omdat de dealer zijn remmen niet goed had gemonteerd'? quote:hoe ![]() ![]() | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 19:35 |
Goeie foto Gerako ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 19:45 |
quote:Is geen motordealer, maar een mechanisatiebedrijf. En als loonwerker ga je naar degene die het dichts in de buurt zit als je iets kapot hebt, omdat dat werk zeer tijdsafhankelijk is en vaak dag en nacht doorgaat in de zomer. (Mijn vakantiebaantje) Als het je 2 keer is overkomen bij die man vraag je het de volgende keer natuurlijk aan een andere medewerker. Maar als je niet weet dat hij het niet kan, doet ie het wel gewoon zelf, hij wil niet erg toegeven dat ie het niet kan zeg maar. | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 19:50 |
Owja misschien ff kenteken soepen ![]() Weet niet waarom iedereen dat altijd doet enzo maar zal wel tegen het dievengilde zijn ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 19:56 |
quote:Kenteken soepen doe ik niet aan. Ik rij de hele dag met dat kenteken en iedereen ziet het gewoon, dus ik snap niet echt het nut ervan. Als particulier kun je hooguit de gegevens van de motor ermee opvragen en die mag iedereen van mij weten. Nee, als ze verkeerd willen kunnen ze genoeg kentekens noteren op de weg. Mocht iemand echt een goede reden hebben om het wel te doen moet ie het maar vertellen, ik zie ook dat iedereen het doet, maar als je om een reden vraagt komen ze vaak niet verder als: Ja iedereen doet het. Plus ik vind dat het de foto een beetje verpest, kenteken hoort er nou eenmaal bij. | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 20:00 |
Ben het volledig met je eens ! ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 20:07 |
quote:Gelukkig iemand die het met me eens is. ![]() Maar mocht er iemand een reden hebben waarom hij het juist wel wegsoept zou ik die graag willen horen/lezen. Je ziet het zoveel dus er moet er hier vast ook eentje zijn die het wel doet en die denkt er een goede reden voor te hebben. | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 20:49 |
Heb ooit eens ergens gelezen dat ze je je kenteken gebruiken om platen te dupliceren. Op het internet zien ze je kenteken, vervolgens checken in ze in welke regio je woont en als dat VER weg is van de regio waar de daders wonen dan maken ze je platen na en gaan ze er "daar" mee rijden. Zo is de kans dat ze gepakt worden door de wouten kleiner ofzo ![]() Niet mijn theorie ![]() | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 21:32 |
quote:Nee ik bedoel dit wel. Het bedrijf heeft ook een tweetal dealerschappen maar ik wil ze eigenlijk het liefst zonder opdruk. Bij Goodridge zelf kan je niet zomaar even langsgaan. Zij zitten overigens in Delft. Het stomme is dat ik die leidingen een tijdje geleden nog zelf besteld heb ook (die zitten bij ons op de motoren) maar ik kan er niet meer op komen waar ik dit nou ingekocht had. Een (lange) zoektocht op internet leverde vandaag ook niks op. quote:Omdat ik vandaag een goede bui heb maak ik het nog zwart-witter: wie moet de mensen vertellen dat een zaak k#tspul levert als het mis gaat terwijl ze bijv. voor een file flink moeten remmen? ![]() Wat minder zwart-wit dan, ik weet gewoon waar ik mee bezig ben. Vergeet niet dat juist dit soort onderdelen vaak lopende band werk is en de assemblage vaak uitgevoerd wordt door laaggeschoolde, vaak jonge arbeidskrachten. Die interesseert het geen moer wat voor kwaliteits eis er gesteld wordt, die willen gewoon zo snel mogelijk weer naar huis. Daarnaast vind ik het ook leuk om dingen zelf te maken en het houdt (vaak) de kosten ook binnen de perken. Ik ben altijd lekker in mijn eentje aan het tobben met dat soort dingen net zolang tot ik het goed krijg. Extra vangnet is overigens dat ik het makkelijk op mijn werk kan afpersen voor de zekerheid. ![]() ![]() | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 21:34 |
quote:* hollander172 ook eens is. Lijkt me trouwens ook dat je op de openbare weg meer "toeschouwers" hebt dan met een foto op internet. | |
Patrick281 | maandag 19 april 2004 @ 21:48 |
quote:Wij doen ook hydrauliek slangen ![]() ![]() Het is een andere afdeling dus ik heb er geen verstand van. ![]() Bimota heeft trouwens standaard RVS leidingen. ![]() | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 21:50 |
Die Hollander kan wel knutselen hoor, dat blijkt wel. Als ik binnenkort de motor een beurtje moet geven dan weten we bij wie ik langs kom ![]() Ff carburateurs schoonmaken en synchroniseren, kleppen stellen, wat nieuwe olie + filter en ff K&N wassen en dan kan ie er weer tegen aan ![]() | |
Rietvaerder | maandag 19 april 2004 @ 21:54 |
Ja?? Kleppen stellen en synchroniseren? Dat moet bij de mijne ook gebeuren! ![]() Hollander, heb jij zo'n setje om te synchroniseren dan? | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 21:58 |
Even op je beurt wachten heh sjaakie ![]() Denk niet dat hij zo een setje heeft maar misschien hebben ze bij de Alfa garage wel wat liggen ![]() | |
Patrick281 | maandag 19 april 2004 @ 22:01 |
quote:*count me in too* ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 22:09 |
quote:Zou kunnen ja, maar ik geloof dat het al wat moeilijker is gemaakt om een extra plaat te laten maken en daarbij moet je volgens mij altijd nog een kentekenbewijs kunnen tonen. Maar stel dat ze hem namaken en ermee geflitst worden. Bijvoorbeeld ergens in Limburg, dan weet ik wel ongeveer wel of ik daar geweest ben of niet. Kan ik de foto opvragen en daarmee aantonen dat ik het niet geweest was, een heel gedoe, maar ik denk gewoon niet dat de kans dat het gebeurd serieus aanwezig is. Maar ik zag laatst dat OPM en Rietvaerder het wel doen, dus ik ben benieuwd naar hun mening. | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 22:13 |
quote:Elke tip is welkom mits de binnenslangen van PTFE zijn en voldoende druk kunnen hebben. Als je het eens na kan vragen dan ben ik je zeer dankbaar. quote:Roep dat maar niet te hard, voor je het weet ben je de eigenaar van een mooie streetfighter. ![]() FF serieus, er is zoveel wat ik (nog) niet weet maar assistentie bij een beurtje moet lukken. Ook met kleppen stellen (er is niks te stellen overigens bij een ZXR ![]() Verwacht alleen niet dat ik het ga doen, met assisteren bedoel ik ook echt assisteren. Ik help mensen nooit, ik kijk gewoon mee en leg ze af en toe wat uit anders leren ze er weer niks van en mag ik elke X maanden weer voor nop op komen draven. Ook ben ik zo'n aardige gozer die het goede gereedschap aangeeft. quote:Nope, nog niet. De financieen staan er op dit moment zo slecht voor dat ik het geld daarvoor even niet kan missen. De baas moet eerst even storten dan kan ik weer verder. (nog wat financiele tegenvallers gehad, het kon niet op deze maand. ![]() Overigens wil ik geen Carbtune met RVS erin maar gewoon die met kwik, dat wordt dus tweedehands zoeken aangezien die niet meer verkocht mogen worden. Die dingen met metertjes (van motozoom bijv.) vind ik persoonlijk helemaal niks. | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 22:16 |
quote:Dan wordt het idd zoeken, is dat niet makkelijk terug te vinden in de orderbonnen of administratie??? Aprilia heeft ze er trouwens ook standaard opzitten. Een maat van mij heeft ze er gister zelf op een R6 gezet en het is een merkbaar verschil, echt de moeite waard vind ik. Hij heeft trouwens gewoon zwarte leidingen, blauwe banjo`s en rode banjobouten, ziet er wel mooi uit. | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 22:17 |
quote:Het is een soort van massahysterie sinds de opkomst van het internet. ![]() No offence maar het is altijd "als" of "stel je voor dat", tsja morgen kan er ook een meteoriet inslaan precies op de plek waar mijn huis staat. Ik ben er dus niet bang voor, de kans lijkt me groter dat ze dan gewoon de plaat van je motor afschroeven en niet al die moeite nemen om de plaat na te maken. | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 22:21 |
quote:Nee. ![]() We hebben namelijk bonnen die gekoppeld zijn aan orders en zogenaamde algemene "supplies", ik moet dus of het ordernummer weten, of de leverancier en anders zit er niks anders op dan al die duizenden orders door te spitten. ![]() Ken je dat overigens? Ik dacht echt vandaag van "die was het!" en dat was hem dus niet. Nu kan ik met geen mogelijkheid meer op de naam van die toko komen omdat ik echt dacht het nog te weten. Ach komt vanzelf goed, het schiet me wel weer te binnen en anders ga ik gewoon alle monteurs af en hopen dat die nog weten wat er op het doosje stond. ![]() | |
Makster | maandag 19 april 2004 @ 22:27 |
quote:Niks mis met een mooie streetfighter ![]() Maar bij de zxr hoeven (kunnen) er dus geen kleppen gesteld te worden? Dus enkel carbs synchroniseren? Hmmm, heb altijd begrepen dat die kleppen ook gesteld moesten worden ![]() Maarja ik ben even technisch als OPM das dat zegt genoeg ![]() | |
Gerako | maandag 19 april 2004 @ 22:37 |
quote:Dat fenomeen ken ik idd. Denk je van, dat is het! Er helemaal van overtuigd zijn dat het goed is, bel je op, blijkt het fout te zijn en ben je weer terug bij af. | |
hollander172 | maandag 19 april 2004 @ 22:56 |
quote:Niet helemaal, jij denkt er wel heel makkelijk over. De ZXR heeft shims. (in normaal nederlands, metalen plaatjes. ![]() Kleppen stellen doe je pas als het nodig is (hoe heet het met shims eigenlijk? Stellen kan je het niet noemen.) Periodiek moet dit wel gecontroleerd worden. Carbs moeten af en toe gesynchroniseerd worden, maar belangrijker is nog ze af en toe even schoon te maken en te inspecteren. Wat ook heel handig is en veel problemen kan voorkomen is het rijtje filters even afwerken, olie-, koelvloeistof-, benzine- en luchtfilter moeten periodiek schoongemaakt cq vervangen worden. Dit is waarschijnlijk naast af en toe olie verversen het meest belangrijke om je motor in goede conditie te houden. Moeilijk is het bovenstaande allemaal niet, je moet het gewoon een keertje doen en dan snap je het allemaal wel. Misschien een idee om af en toe eens een sleutelweekend te houden? Gek idee misschien maar een oliebeurtje bijv. is nooit verkeerd en dat is makkelijk te doen voor iedereen. (de olie voer ik wel af via mijn werk, scheelt ook weer.) Zo raken ook de mensen die zeggen niet technisch te zijn wat vertrouwd hiermee en zolang je bijleert weet je nog dat je nog leeft zeg ik altijd maar. Okee genoeg, ik ga pitten. ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 20 april 2004 @ 06:52 |
Met shims afstellen word ook gewoon kleppen stellen genoemd ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 08:01 |
quote:Yep, ik moet toegeven dat ik het gewoon heb overgenomen van iedereen. Zoals hier te lezen is de meerderheid het wel met jullie eens. Maar, er zijn ook een aantal posts die zeggen dat je risico’s beter kunt vermijden en een bepaalde mate van anonimiteit en privacy speelt ook een rol. Hoe dan ook, ik blijf het gewoon doen. Het is een kleine moeite en wie weet hoe creatief mensen kunnen zijn. Als jij een boete krijgt omdat jij ergens in Limburg 200 km/h zou hebben gereden en de foto laat een nagenoeg dezelfde motor als de jouwe zien bewijs jij maar eens het tegendeel. Die kleine moeite van wegsoepen weegt daar niet tegenop. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 08:03 |
quote: quote: quote:* One_Punch_Mickey meldt ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 20 april 2004 @ 08:22 |
quote: ![]() ![]() Maar ik heb hem nooit gebruikt, was om even de Bimota te testen voordat de keuring zou plaatsvinden. Dat liep allemaal tot op het laatste moment uit en toen had ik een 1 dags kenteken ondertussen. Ik had mijn autokenteken gebruikt, al is de opbouw heel anders van de letters/karakter. ![]() | |
Gerako | dinsdag 20 april 2004 @ 08:27 |
quote:Ik geloof ook wel dat het na te maken is, maar ik vind de kans dat iemand het gaat doen, en er dan nog misbruik van gaat maken niet groot genoeg, als ie al aanwezig is. Stel dat ik op zo`n manier misbruik wil maken, dan ga ik toch gewoon naar het eerste de beste motorevenement/motorzaak, zoek ik de motor uit die ik heb en maak daarvan het kenteken na. | |
Patrick281 | dinsdag 20 april 2004 @ 08:42 |
quote: ![]() Die lui pakken wel gelijk een originele, scheelt ze weer werk .. Meeste criminelen komen immers niet verder dan een viltstift en wit papier. ![]() *gelijk onderduikt i.v.m. represailles* | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 08:45 |
Het nadeel van een originele plaat stelen is dat die als gestolen wordt vermeld en de rechtmatige eigenaar een nieuwe krijgt met een ‘1’ erop. Als je zelf gaat dupliceren dan kun je er veel langer mee rond rijden. | |
ZX9R | dinsdag 20 april 2004 @ 08:47 |
Vroeger ging dat nog wel makkelijk dat dupliceren. Toen kon je gewoon naar een automaterialenzaak en elk kenteken bestellen wat je maar wilden. Nu niet meer. Nu moet je je kenteken overleggen. (en wat overige documentatie) | |
Patrick281 | dinsdag 20 april 2004 @ 08:53 |
quote: ![]() ![]() En ik denk ook niet dat ze die platen lang gebruiken. Bij auto's voor 1 ramkraak zo'n beetje .. Hij stond trouwens geparkeerd in Poortugaal/ Rotterdam. Bij aangifte hadden ze al een paar andere gevallen ook, lui gooien die platen voor later gebruik in de bosjes. ![]() Waren dus 2 dagen later ook weer gevonden door een agent(ja die lossen ook zaken op ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 09:05 |
quote:Even terug naar het wegsoepen van motorplaat: het ging om de keuze tussen zelf dupliceren tov originele platen stelen. Bij beide gevallen ben je de lul bij controle. Maar het voordeel van zelf dupliceren (aan de hand van foto’s op het internet bijvoorbeeld) is dat je er langer mee doorkunt rijden. Want jij komt er pas achter dat iemand met jouw platen hele fotosessies laat maken (flitspalen) als de boetes binnenkomen. Dan ga jij pas aangifte doen en mag jij het tegendeel bewijzen van die overtredingen. Als de originele plaat is gestolen zie jij dat ter plekke en wordt er direct melding van gemaakt. Zo voorkom jij boetes waarvan jij het tegendeel mag bewijzen. | |
rvdboomen | dinsdag 20 april 2004 @ 09:53 |
Deze situatie maakt vader van vriend van mij op dit moment mee. Volgens de politie is hij geflitst in A'dam in februari. Maar hij was toendertijd aan het overwinteren in Spanje en de motor stond op slot in de garage. Blijkbaar is er iemand die met zijn kenteken rondrijdt. Niet relax, de politie gelooft hem niet en hij heeft nog steeds geen gelijk gekregen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Rob | |
rvdboomen | dinsdag 20 april 2004 @ 09:53 |
Ander vraagje: Ik heb een uitnodiging voor de circuitdagen van dit jaar op 15 mei op het circuit van Assen. Dit is alleen voor Suzukirijders. Het is een circuit rijvaardigheidstraining met theorie en praktijk wat elkaar afwisselt. De dag betaat uit 4 praktijkblokken met aan het einde van de dag een ronde waarin je tijd wordt gemeten. Het begint om 7:30 en is afgelopen om 18:00 uur. incl. eten enz. ls extra kun je bij Jarno Jansen en Barry Veneman achterop een aangepaste two-seat een ronde meerijden. Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met zo'n dag? De prijs (165 euro) is redelijk hoog, maar ik heb eigenlijk wel zin in om het een keer mee te maken. Ik ben benieuwd, Rob | |
super_honda | dinsdag 20 april 2004 @ 10:15 |
hmmm als ik dan ¤165,- over heb ga ik ook ff er mischien ook wel heen. | |
Patrick281 | dinsdag 20 april 2004 @ 10:23 |
quote:Je balanceert steeds tussen de voor en nadelen van zowel de dief als de eigenaar. ![]() Ik heb nu geen tijd om het precies uit te leggen. ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 10:27 |
quote:Via datzelfde internet kan iemand ook gewoon aan de hand van een kenteken de voertuiggegevens opvragen. Het blijft klote dat het kan gebeuren maar toch acht ik de kans groter dat iemand gewoon de plaat steelt dan dat ie er eentje zelf maakt. Overigens gebeurt dit vaak via malafide bedrijfjes die gewoon in hun database kunnen kijken, hier hebben ze geen internet voor nodig. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 10:34 |
quote:Vrij duidelijk lijkt mij, maar ik ben benieuwd naar jouw uitleg. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 10:38 |
quote:ik acht die kans ook groter idd, maar het risico is er en ik heb zoiets van better safe than sorry. Het is echt een heel gedoe met dat tegendeel bewijzen. En als je dat tegenover wegsoepen van 1 minuutje zet dan doe ik dat laatste wel. Als jullie pics maken van mijn plaat dan graag ook ff soepen, anders mail maar naar mij doe ik het wel ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 20 april 2004 @ 17:00 |
Hoi, de ambtenaar is weer in tha house ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 17:05 |
t werd es tijd ![]() | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 17:31 |
Ik word echt gek....ben hem gvd al 3 weken kwijt ![]() | |
Rietvaerder | dinsdag 20 april 2004 @ 17:32 |
quote:En over 10 minuten ga ik weer ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 17:33 |
quote:Veel te druk op het werk om hier nog te reageren, ik moet nu het werk van 3 man doen. ![]() Gelukkig ben ik weer even losgelaten in de maatschappij. ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 17:33 |
quote:dat je dat pikt...ik zou echt ![]() ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 17:34 |
quote:gezellig ![]() ![]() | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 17:38 |
quote:Wie zegt dat ik dat pik? ik ben echt kwaad ! heel erg , en niet op die garage waar die staat, maar op die zaak waar ik hem gekocht heb, die zeiden dat hij motorisch goed was en niets mis was, en tijdens de proefrit was er ook niets mis, pas toen was thuiskwamen begon het gezeik, en zeiden ze daar "tsja, je hebt een proefrit gemaakt dus.." ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 17:49 |
ik zou ook kwaad zijn op die garage, duurt gewoon veel te lang! | |
Gerako | dinsdag 20 april 2004 @ 17:57 |
quote:Hey Appie broeder, ik heb niet alles gevolgd, maar wat mankeert er aan? | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 18:02 |
dealer doet er 3 weken om em af te stellen... | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 18:04 |
afstellen is al gebeurd, alleen de ontsteking moet vervangen worden, maar ze weten niet precies welk type omdat het een oud model is... dat is het probleem | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 18:05 |
quote:Hey grote broer ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 18:06 |
hey frommel, hebben ze al wel gezegd wanneer de kans is dat je hem terugkrijgt? | |
Gerako | dinsdag 20 april 2004 @ 18:06 |
quote:Das wel een beetje balen ja, heb je hem naar een Aprilia dealer gebracht of niet, want die zouden daar zonder veel moeite achter kunnen komen. | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 18:08 |
quote:Geef even zoveel mogelijk info over je motor (serienummer, bloknummer etc.) dan zoek ik het wel even voor je op. Kan alleen wel zijn dat je alsnog op meerdere types uitkomt maar door een foto ervan te maken en te mailen kan ik dit ook nog wel voor je uitsluiten. Wel vreemd dat die dealer van je niet weet wat erop zit, ze hebben de oude toch nog gewoon? | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 18:11 |
quote:precies! beetje raar verhaal allemaal... | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 18:12 |
Jawel, alleen die hebben ze zelf niet, dus zoeken ze uit waar ze hem vandaan kunnen halen... maargoed, we bellen ze morgen even, dan horen jullie meer ![]() En ze kijken of het te repareren valt of een nieuwe nodig is | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 18:12 |
quote:Ik weet niet hoe het zit met Aprilia maar ik werk bij een firma die ook Italiaanse blokken verkoopt en je wil niet weten wat voor inkoopbeleid die gasten hebben. Wij hebben zelfs blokken waar in eenzelfde periode 7! soorten ontstekingen op zitten allen van een andere fabrikant. ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 18:12 |
quote:*edit: verkeerd gelezen. Ik wil je best helpen als ze er niet uitkomen. Maar zonder nummertje kan ik ook niks. Mijn Italiaanse collega's zijn niet te beroerd om even zo'n ding met de postduif hierheen te schieten mocht het nodig zijn. | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 18:13 |
Ragonite... is dat een bekende van ons ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 18:15 |
quote:Nope, ik hoop maar van niet. ![]() ![]() | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 18:15 |
quote:Ja , lijkt me wel he ![]() | |
One_Punch_Mickey | dinsdag 20 april 2004 @ 18:16 |
quote:Dat is onze eigen Tourcommissie ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 18:19 |
quote:Ik had de smileys nu toch wel goed gebruikt? Ik weet ook wel dat het Ragonite Reetvaerder is. ![]() | |
hollander172 | dinsdag 20 april 2004 @ 18:21 |
quote:In al die tijd dat ze hem nu al hebben staan hebben ze dat ding niet eens fatsoenlijk op kunnen meten? Jezus, dat doe ik nog in een kwartiertje als het moet. (het is mijn werk/vak niet eens.) Meten is weten en maakt het verschil tussen goed of kapo(e)t. Daar hebben ze echt geen weken voor nodig hoor. | |
Gerako | dinsdag 20 april 2004 @ 18:23 |
quote:Eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet wat voor een blok erin de AF1 ligt. In die 250 van mij ligt een Suzuki blok, en daarmee kun je dus ook gewoon naar een Suzuki dealer gaan voor onderdelen, alleen zijn Suzuki onderdelen DUURDER, ja dat verwacht je ook niet maar het is wel zo. Maar als je naar de importeur belt moet die je gewoon de nodige info kunnen geven, dat is vrij goed geregeld bij Aprilia (Sinds kort) De Appie dealer hier in dorp gaat helemaal buiten de importeur om, zij bestellen rechtstreeks bij de fabriek in Noale, en dat scheelt pittig in de levertijd. | |
PommeL | dinsdag 20 april 2004 @ 18:28 |
quote:Jaja, ik weet het ![]() ![]() |