abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18283305
BMW K-Serie


BMW K1200RS



'Met een topvermogen van 130 pk is de K1200RS nog steeds de meest sportieve viercilinder binnen het huidige motorsegment van BMW. De horizontaal liggende viercilinder lijnmotor is opgehangen in een aluminium frame, waarin BMW's Paralever achterwielophanging en Telelever voorwielophanging zijn verwerkt. Doordat het ruitje, het stuur, de voetsteunen, de hendels en de buddyseat verstelbaar zijn, kun je kiezen tussen een sportieve of meer toergerichte afstelling. ABS en een geregelde katalysator behoren tot het standaardpakket. In 2003 kreeg de RS een bredere 180-achterband op een 5,5 inch velg. Witte knipperlichten en sportievere vering zijn tegen meerprijs leverbaar.'

Specs en prijzen:

Aantal cilinders en opstelling: viercilinder-lijn
Koeling: water
Boring en slag [mm]: 70,5 x 75
Cilinderinhoud [cc]: 1171
Aantal takt: 4
Klepbediening of inlaatsysteem: DOHC
Carburatie of injectie: injectie
Max. vermogen [kW (pk)/tpm]: 96 (130) @ 8.750
Max. koppel [Nm/tpm]: 117 @ 6.750
Aantal versnellingen: 6
Transmissie: cardan
Tankinhoud [liters]: 20.50
Frame: aluminium brug
Voorband maat: 120/70ZR17
Achterband maat: 170/60ZR17
Voorrem [mm]: 2 x 320 mm-schijven
Achterrem [mm]: 285 mm-schijf
Veerweg voor / achter [mm]: 115/150
Zithoogte [mm]: 770-800
Drooggewicht [kilogram]: 267.00
Garantie [jaren]: 2
Prijs [EUR]: 17.790,00
Afleveringskosten [EUR]: 375,00


BMW K1200GT



'Met de BMW K1200GT bewandelt BMW de gulden middenweg in het K-segment: qua karakter en rij-eigenschappen positioneert de GT zich precies tussen de sportieve K1200RS en de uiterst luxueuze, behoorlijke prijzige en puur toergerichte K1200LT. De GT is rechtstreeks afgeleid van de RS-uitvoering; technisch zijn er geen verschillen. Het onderscheid wordt gekarakteriseerd door de forsere bovenkuip van de stroomlijn (voorzien van een elektrisch verstelbare ruit) en een iets hoger stuur. De zitpositie op de GT is dan ook iets meer rechtop. Zijkoffers en een integraal ABS-remsysteem behoren tot het standaardpakket van deze Grand Turismo.'

Specs en prijzen:

Aantal cilinders en opstelling: viercilinder-lijn
Koeling: water
Boring en slag [mm]: 70,5 x 75
Cilinderinhoud [cc]: 1171
Aantal takt: 4
Klepbediening of inlaatsysteem: DOHC
Carburatie of injectie: injectie
Max. vermogen [kW (pk)/tpm]: 96 (130) @ 8.750
Max. koppel [Nm/tpm]: 117 @ 6.750
Aantal versnellingen: 6
Transmissie: cardan
Tankinhoud [liters]: 20.50
Frame: aluminium brug
Voorband maat: 120/70ZR17
Achterband maat: 180/55ZR17
Voorrem [mm]: 2 x 320 mm-schijven
Achterrem [mm]: 285 mm-schijf
Veerweg voor / achter [mm]: 115/150
Zithoogte [mm]: 790-820
Drooggewicht [kilogram]: 300.00
Garantie [jaren]: 2
Prijs [EUR]: 18.790,00
Afleveringskosten [EUR]: 375,00


BMW K1200LT



'De K1200LT is het onmiskenbare vlaggeschip van het BMW-toersegment. Deze Luxus Tourer wordt vaak de 7-serie onder de BMW motorfietsen genoemd en daar is beslist geen woord van overdreven. Een elektrisch verstelbare voorruit, integraal ABS, handvatverwarming, een boordcomputer en cruisecontrol behoren evenals een CD-speler met acht speakers tot de standaarduitrusting. De viercilinder lijnmotor heeft tussen 2800 en 6800 toeren altijd een koppel van 100 Nm achter de hand. Met zijn afgetankte gewicht van 378 kg blijft er maar liefst 222 kg over voor rijder, passagier en bagage. De elektrische achteruitversnelling is met volle belading nauwelijks overbodige luxe te noemen.'

Specs en prijzen:

Aantal cilinders en opstelling: viercilinder-lijn
Koeling: water
Boring en slag [mm]: 70,5 x 75
Cilinderinhoud [cc]: 1171
Aantal takt: 4
Klepbediening of inlaatsysteem: DOHC
Carburatie of injectie: injectie
Max. vermogen [kW (pk)/tpm]: 72 (98) @ 6.750
Max. koppel [Nm/tpm]: 115 @ 4.750
Aantal versnellingen: 5
Transmissie: cardan
Tankinhoud [liters]: 23.40
Frame: aluminium brug
Voorband maat: 120/70ZR17
Achterband maat: 160/70ZR17
Voorrem [mm]: 2 x 320 mm-schijven
Achterrem [mm]: 285 mm-schijf
Veerweg voor / achter [mm]: 102/130
Zithoogte [mm]: 770-800
Drooggewicht [kilogram]: 354.00
Garantie [jaren]: 2
Prijs [EUR]: 22.490,00
Afleveringskosten [EUR]: 375,00

Bron: http://www.moto73.nl


Voorgaande topics:

http://forum.fok.nl/topic/319610
http://forum.fok.nl/topic/429526
http://forum.fok.nl/topic/436919
http://forum.fok.nl/topic/451969
http://forum.fok.nl/topic/455934
http://forum.fok.nl/topic/456233
http://forum.fok.nl/topic/457517
http://forum.fok.nl/topic/460390
http://forum.fok.nl/topic/463426
http://forum.fok.nl/topic/467536
http://forum.fok.nl/topic/469902
http://forum.fok.nl/topic/473051
http://forum.fok.nl/topic/474615
http://forum.fok.nl/topic/475296
http://forum.fok.nl/topic/476823
http://forum.fok.nl/topic/478690
http://forum.fok.nl/topic/482426
http://forum.fok.nl/topic/483983
http://forum.fok.nl/topic/486211
http://forum.fok.nl/topic/489833
http://forum.fok.nl/topic/494197
http://forum.fok.nl/topic/499508
http://forum.fok.nl/topic/502450
http://forum.fok.nl/topic/503429
http://forum.fok.nl/topic/505082
http://forum.fok.nl/topic/505084
http://forum.fok.nl/topic/507981
http://forum.fok.nl/topic/508634
http://forum.fok.nl/topic/517510
http://forum.fok.nl/topic/518925
http://forum.fok.nl/topic/520535

Het meet topic:

http://forum.fok.nl/topic/509995

[ Bericht 98% gewijzigd door PatrickM op 08-04-2004 20:56:29 ]
pi_18283326
@ Makster: Nope, Ali G nog nooit gekeken (behalve dan die clip met Shaggy)
pi_18283642
quote:
PatrickM had binnen 2 maanden na zijn rijbewijs en eerste motor ook al de wildste natte dromen over andere motoren.
Rietvaerder kan ook binnen een half jaar na het rijbewijs niet meer slapen van de Fazer.
t komt dus vaker voor onder de motorrijders
pi_18284245
OPM:

Ik doe niet net alsof het niet slim is om 2 maanden nadat je een ZXR400 heb gekocht een SuperSport 600 te kopen... dat is gewoon een feit dat het niet slim

En Pat281... ik wil zeker niet opscheppen oid, maar was wel beetje te verwachten dat een Bandit600 snel gaat vervelen met een motorachtegrond als ik...

PatM had gewoon een wrak (no offence) die hij kocht omdat hij niet meer geld had en omdat ie niet kon wachten meer

Bij OPM ligt het net iets anders.. die heeft een mooie motor die perfect is om het op te leren.. doe dat dan ook en koop een 600 als je daar aan toe bent.. (dan praat ik over supersport)

En idd, 600cc heeft ook weinig vermogen onderin... de supersports dan
Nou OPM, toch maar een Blade dan?

Owja, kwam ik net ineens Markie tegen
pi_18284339
Hij geeft de topicnamen niet weer
pi_18284367
Hier wel...
pi_18284395
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik doe niet net alsof het niet slim is om 2 maanden nadat je een ZXR400 heb gekocht een SuperSport 600 te kopen... dat is gewoon een feit dat het niet slim
quote:
En idd, 600cc heeft ook weinig vermogen onderin... de supersports dan
dit klinkt nogal tegenstrijdig?
quote:
Een proefrit op een 600 zal misschien het idee van bottompower geven in verhouding tot je 400cc, maar dat ben je binnen een dag al weer kwijt.
dat zal (zoals altijd) het beste zijn. proefritten maken om het zelf mee te maken.

ik zie wel, voor hetzelfde geld blijft ie nog maanden te koop staan. je weet het niet, en dat vind ik ook best. ik hoef niet per se een andere motor maar als er een leuk bod voorbij komt aarzel ik niet.
pi_18284403
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:00 schreef PatrickM het volgende:
Hij geeft de topicnamen niet weer
hier ook niet
  donderdag 8 april 2004 @ 21:04:30 #9
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_18284422
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:55 schreef Rietvaerder het volgende:
OPM:

Ik doe niet net alsof het niet slim is om 2 maanden nadat je een ZXR400 heb gekocht een SuperSport 600 te kopen... dat is gewoon een feit dat het niet slim
Dat is ook het punt wat ik niet snap, rijden leer je op een motor, wat de cilinderinhoud ook is.
Als je er toch al eentje hebt staan, waarom dan niet eerst goed leren sturen en dan eens naar een andere uitkijken als het koppel zo tegenvalt?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_18284550
Mijn idee dus...
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dit klinkt nogal tegenstrijdig?
Je snapt het geloof ik niet helemaal hè... zo'n GSX-R600 (als voorbeeld) is gewoon vele malen feller in de toeren dan jouw ZXR400, want ik zou je zeggen, die van Mark voelt niet eens zoveel feller aan dan mijn 25kw Banditje... kan je nagaan hoe groot de stap van ZXR400 naar bijv. GSX-R600 is...

Gvd leer nou eerst eens rijden man!
Maar hij staat dus al te koop begrijp ik

Zal wel aan mij liggen dan
Tja, ik ben natuurlijk ook maar een boerenlul die geen verstand van motoren en motorrijden heeft...
pi_18284574
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:04 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Dat is ook het punt wat ik niet snap, rijden leer je op een motor, wat de cilinderinhoud ook is.
Als je er toch al eentje hebt staan, waarom dan niet eerst goed leren sturen en dan eens naar een andere uitkijken als het koppel zo tegenvalt?
Als je niet meer naar je zin op je motor rijdt, gaat ie erg snel heeeeeeeeeeeeel erg tegenstaan. Tenminste, dat was bij mij het geval. Nou moet ik ook wel eerlijk zeggen dat een sjopper ook geen lekkere stuurfiets is oid, en het was te krap voor mij. Dus toen maar een K1100LT
pi_18284630
Maar dat is dus het verschil, die ZXR400 is toch een prima fiets, weinig redenen om hem weg te doen denk ik, maar hij moet het zelf weten natuurlijk
pi_18284678
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Mijn idee dus...

OPM:
Mijn punt is dat een 600CC Supersport gewoon veel giftiger is dan zo'n ZXR400...

Gvd leer nou eerst eens rijden man!
Maar hij staat dus al te koop begrijp ik

Zal wel aan mij liggen dan
Tja, ik ben natuurlijk ook maar een boerenlul die geen verstand van motoren en motorrijden heeft...
waarom lees je dan zovaak dat je met een 600cc heel goed kunt beginnen, plus ik heb mijn rijbewijs weet je nog? dat betekent dat ik in staat ben om zo'n ding te kunnen besturen.

tuurlijk, het echte werk (goed lijnenwerk etc.) dat komt allemaal later wel.

en ik snap jullie niet, toen ik met die Blade wilde beginnen hebben we 2 topics volgediscussieerd dat het niet verstandig is om daarmee te beginnen. 'nee, dan liever een 600' werd vaak gezegd...
pi_18284690
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Mijn idee dus...

OPM:
Mijn punt is dat een 600CC Supersport gewoon veel giftiger is dan zo'n ZXR400...
Giftigheid zal wel meevallen... Het is meer nadenken wat je in de bochten doet enzo... niet te vroeg te veel gas geven etc... Bovendien zal het waarschijnlijk een 600cc van tussen '93 en '95 worden afgaande op het budget waarvoor OPM de ZXR-400 heeft gekocht. Die zijn nog niet zo 'scherp' als de huidige 600cc supersports...
Dus als ik mijn eerlijke mening mag geven: DOEN! Als je motor niet meer naar je zin is en je hebt budget genoeg... Als je maar een beetje uitkijkt met gassen
pi_18284709
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:11 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Als je niet meer naar je zin op je motor rijdt, gaat ie erg snel heeeeeeeeeeeeel erg tegenstaan. Tenminste, dat was bij mij het geval. Nou moet ik ook wel eerlijk zeggen dat een sjopper ook geen lekkere stuurfiets is oid, en het was te krap voor mij. Dus toen maar een K1100LT
tegenstaan wil ik niet zeggen, wat dat betreft heeft Riet gelijk, maar als je der eenmaal op gaat letten...
pi_18284714
Trouwens... is een van de bovenstaand fietsen misschien iets voor jou?
pi_18284730
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:15 schreef PatrickM het volgende:

[..]

Giftigheid zal wel meevallen... Het is meer nadenken wat je in de bochten doet enzo... niet te vroeg te veel gas geven etc... Bovendien zal het waarschijnlijk een 600cc van tussen '93 en '95 worden afgaande op het budget waarvoor OPM de ZXR-400 heeft gekocht. Die zijn nog niet zo 'scherp' als de huidige 600cc supersports...
Dus als ik mijn eerlijke mening mag geven: DOEN! Als je motor niet meer naar je zin is en je hebt budget genoeg... Als je maar een beetje uitkijkt met gassen
nou, ik moet eerst deze wel kwijt zien te raken. en als ik het zo zie, er staan wel meerdere motoren al een tijdje te koop...
pi_18284750
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:16 schreef PatrickM het volgende:
Trouwens... is een van de bovenstaand fietsen misschien iets voor jou?


serieus: nee
pi_18284771
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

nou, ik moet eerst deze wel kwijt zien te raken. en als ik het zo zie, er staan wel meerdere motoren al een tijdje te koop...
Het wordt weer mooi weer, dus je raakt 'm vanzelf wel kwijt.
pi_18284775
@ Riet: je gaat toch wel zondag? ok, als het echt niet slim is zou ik het ook niet doen...
pi_18284783
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]



serieus: nee
pi_18284784
en morgen? 14.00 uur waar?

kunnen we elkaar tegemoet rijden ergens? dus halverwege ofzo...utrecht, daar kun je niet echt mooi rijden he? maar jullie begrijpen wat ik bedoel.
pi_18284800
Wens je veel succes OPM!

Mag ik heel hard lachen als je hem dan binnen een half jaar plat leg?
pi_18284819
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:18 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
@ Riet: je gaat toch wel zondag? ok, als het echt niet slim is zou ik het ook niet doen...
Ja, ik weet het niet... de dealer zei dat het een tijdelijke oplossing is waarmee je niet al teveel moet rijden... straks sta ik ergens in Belgie
pi_18284833
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Wens je veel succes OPM!

Mag ik heel hard lachen als je hem dan binnen een half jaar plat leg?
dat mag of ik zo vrolijk reageer als het echt gebeurd en je staat erbij en lacht dat is jouw risico
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')