BMW K-SerieBMW K1200RS
'Met een topvermogen van 130 pk is de K1200RS nog steeds de meest sportieve viercilinder binnen het huidige motorsegment van BMW. De horizontaal liggende viercilinder lijnmotor is opgehangen in een aluminium frame, waarin BMW's Paralever achterwielophanging en Telelever voorwielophanging zijn verwerkt. Doordat het ruitje, het stuur, de voetsteunen, de hendels en de buddyseat verstelbaar zijn, kun je kiezen tussen een sportieve of meer toergerichte afstelling. ABS en een geregelde katalysator behoren tot het standaardpakket. In 2003 kreeg de RS een bredere 180-achterband op een 5,5 inch velg. Witte knipperlichten en sportievere vering zijn tegen meerprijs leverbaar.'Specs en prijzen:
Aantal cilinders en opstelling: viercilinder-lijn
Koeling: water
Boring en slag [mm]: 70,5 x 75
Cilinderinhoud [cc]: 1171
Aantal takt: 4
Klepbediening of inlaatsysteem: DOHC
Carburatie of injectie: injectie
Max. vermogen [kW (pk)/tpm]: 96 (130) @ 8.750
Max. koppel [Nm/tpm]: 117 @ 6.750
Aantal versnellingen: 6
Transmissie: cardan
Tankinhoud [liters]: 20.50
Frame: aluminium brug
Voorband maat: 120/70ZR17
Achterband maat: 170/60ZR17
Voorrem [mm]: 2 x 320 mm-schijven
Achterrem [mm]: 285 mm-schijf
Veerweg voor / achter [mm]: 115/150
Zithoogte [mm]: 770-800
Drooggewicht [kilogram]: 267.00
Garantie [jaren]: 2
Prijs [EUR]: 17.790,00
Afleveringskosten [EUR]: 375,00
BMW K1200GT
'Met de BMW K1200GT bewandelt BMW de gulden middenweg in het K-segment: qua karakter en rij-eigenschappen positioneert de GT zich precies tussen de sportieve K1200RS en de uiterst luxueuze, behoorlijke prijzige en puur toergerichte K1200LT. De GT is rechtstreeks afgeleid van de RS-uitvoering; technisch zijn er geen verschillen. Het onderscheid wordt gekarakteriseerd door de forsere bovenkuip van de stroomlijn (voorzien van een elektrisch verstelbare ruit) en een iets hoger stuur. De zitpositie op de GT is dan ook iets meer rechtop. Zijkoffers en een integraal ABS-remsysteem behoren tot het standaardpakket van deze Grand Turismo.'Specs en prijzen:
Aantal cilinders en opstelling: viercilinder-lijn
Koeling: water
Boring en slag [mm]: 70,5 x 75
Cilinderinhoud [cc]: 1171
Aantal takt: 4
Klepbediening of inlaatsysteem: DOHC
Carburatie of injectie: injectie
Max. vermogen [kW (pk)/tpm]: 96 (130) @ 8.750
Max. koppel [Nm/tpm]: 117 @ 6.750
Aantal versnellingen: 6
Transmissie: cardan
Tankinhoud [liters]: 20.50
Frame: aluminium brug
Voorband maat: 120/70ZR17
Achterband maat: 180/55ZR17
Voorrem [mm]: 2 x 320 mm-schijven
Achterrem [mm]: 285 mm-schijf
Veerweg voor / achter [mm]: 115/150
Zithoogte [mm]: 790-820
Drooggewicht [kilogram]: 300.00
Garantie [jaren]: 2
Prijs [EUR]: 18.790,00
Afleveringskosten [EUR]: 375,00
BMW K1200LT![]()
'De K1200LT is het onmiskenbare vlaggeschip van het BMW-toersegment. Deze Luxus Tourer wordt vaak de 7-serie onder de BMW motorfietsen genoemd en daar is beslist geen woord van overdreven. Een elektrisch verstelbare voorruit, integraal ABS, handvatverwarming, een boordcomputer en cruisecontrol behoren evenals een CD-speler met acht speakers tot de standaarduitrusting. De viercilinder lijnmotor heeft tussen 2800 en 6800 toeren altijd een koppel van 100 Nm achter de hand. Met zijn afgetankte gewicht van 378 kg blijft er maar liefst 222 kg over voor rijder, passagier en bagage. De elektrische achteruitversnelling is met volle belading nauwelijks overbodige luxe te noemen.'
Specs en prijzen:
Aantal cilinders en opstelling: viercilinder-lijn
Koeling: water
Boring en slag [mm]: 70,5 x 75
Cilinderinhoud [cc]: 1171
Aantal takt: 4
Klepbediening of inlaatsysteem: DOHC
Carburatie of injectie: injectie
Max. vermogen [kW (pk)/tpm]: 72 (98) @ 6.750
Max. koppel [Nm/tpm]: 115 @ 4.750
Aantal versnellingen: 5
Transmissie: cardan
Tankinhoud [liters]: 23.40
Frame: aluminium brug
Voorband maat: 120/70ZR17
Achterband maat: 160/70ZR17
Voorrem [mm]: 2 x 320 mm-schijven
Achterrem [mm]: 285 mm-schijf
Veerweg voor / achter [mm]: 102/130
Zithoogte [mm]: 770-800
Drooggewicht [kilogram]: 354.00
Garantie [jaren]: 2
Prijs [EUR]: 22.490,00
Afleveringskosten [EUR]: 375,00
Bron: http://www.moto73.nlVoorgaande topics:
http://forum.fok.nl/topic/319610http://forum.fok.nl/topic/429526http://forum.fok.nl/topic/436919http://forum.fok.nl/topic/451969http://forum.fok.nl/topic/455934http://forum.fok.nl/topic/456233http://forum.fok.nl/topic/457517http://forum.fok.nl/topic/460390http://forum.fok.nl/topic/463426http://forum.fok.nl/topic/467536http://forum.fok.nl/topic/469902http://forum.fok.nl/topic/473051http://forum.fok.nl/topic/474615http://forum.fok.nl/topic/475296http://forum.fok.nl/topic/476823http://forum.fok.nl/topic/478690http://forum.fok.nl/topic/482426http://forum.fok.nl/topic/483983http://forum.fok.nl/topic/486211http://forum.fok.nl/topic/489833http://forum.fok.nl/topic/494197http://forum.fok.nl/topic/499508http://forum.fok.nl/topic/502450http://forum.fok.nl/topic/503429http://forum.fok.nl/topic/505082http://forum.fok.nl/topic/505084http://forum.fok.nl/topic/507981http://forum.fok.nl/topic/508634http://forum.fok.nl/topic/517510http://forum.fok.nl/topic/518925http://forum.fok.nl/topic/520535Het meet topic:
http://forum.fok.nl/topic/509995[ Bericht 98% gewijzigd door PatrickM op 08-04-2004 20:56:29 ]