En, doorrrrr….quote:Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.
Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.
Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.
Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.
Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.
En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’
Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
Werkelijk niets van wat je hier schrijft gaat in tegen wat ik schreef (en wat ook gewoon feitelijk juist was). Dus hoezo geschiedvervalsing?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Mooi stukje geschiedvervalsing pleeg je hier. In 1980 was in Amsterdam 6% van de woningen koopwoningen de rest vrijwel allemaal sociale huur. Woningcorporaties hebben sindsdien vrijwel alles verkocht tegen woekerwinsten. Het gros na 2000 toen de rente allang weer op zijn retour was.
En in 2010 was de woningmark 'af' volgens Stef Blok en is alles compleet aan de markt overgelaten waardoor we staan waar we nu staan.
Het maakt mensen onafhankelijker, met een eigen woning heb je minder beperkingen en wijken met veel eigen woningbezit zijn ook gewoon netter omdat mensen nu eenmaal zuiniger zijn op hun eigendom dan op iets wat ze huren.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voegt eigen woningbezit toe behalve tweespalt binnen de samenleving en nivellering? Een huis zou er primair moeten zijn om in te wonen en niet als potentieel beleggingsobject of erfenis voor de kinderen.
Mensen die om wat voor reden ook niet kunnen kopen worden op alle mogelijke manieren genaaid en hebben vaak aanzienlijk hogere maandlasten dan zij die kopen voor precies hetzelfde object.
Jij had een of ander lulverhaal over de te hoge rente waardoor zogenaamd niemand een huis kon kopen en daarom mensen noodgedwongen huurden, wat gewoon klinkklare onzin is.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Werkelijk niets van wat je hier schrijft gaat in tegen wat ik schreef (en wat ook gewoon feitelijk juist was). Dus hoezo geschiedvervalsing?
Wat een kul. Als je huurt heb je je te houden aan regels van de verhuurder en kun je je huis uitgeflikkerd worden als je de boel verwaarloosd of idiote dingen doet zoals je huis roze verven.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het maakt mensen onafhankelijker, met een eigen woning heb je minder beperkingen en wijken met veel eigen woningbezit zijn ook gewoon netter omdat mensen nu eenmaal zuiniger zijn op hun eigendom dan op iets wat ze huren.
Zeker niet alles. We hoeven geen communistische staat te worden. Basisvoorzieningen zijn een ander verhaal. Als je alles maar aan de markt over laat krijg je enorme nivellering, want de markt geeft alleen om geld en waar het meeste kan worden binnegeharkt. En laat dat nu precies zijn wat we zien ten aanzien van de woningmarkt. Bouwbedrijven bouwen niet voor de onderklasse, het midden en hoog segment is waar ze het meeste aan verdienen.quote:Besides: als er geen geld verdiend mag worden met stenen, moet de overheid dan alles regelen?
Hoezo is dat onzin? Als kopen duurder is (zeker op korte termijn) dan huren, dan heeft dat uiteraard een invloed op de vraag.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Jij had een of ander lulverhaal over de te hoge rente waardoor zogenaamd niemand een huis kon kopen en daarom mensen noodgedwongen huurden, wat gewoon klinkklare onzin is.
Het is gewoon een feit dat woningen in eigendom veel meer up to date zijn en dat er meer aandacht aan besteed wordt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een kul. Als je huurt heb je je te houden aan regels van de verhuurder en kun je je huis uitgeflikkerd worden als je de boel verwaarloosd of idiote dingen doet zoals je huis roze verven.
Probeer dat maar eens bij iemand die gekocht heeft.
[..]
Zeker niet alles. We hoeven geen communistische staat te worden. Basisvoorzieningen zijn een ander verhaal. Als je alles maar aan de markt over laat krijg je enorme nivellering, want de markt geeft alleen om geld en waar het meeste kan worden binnegeharkt. En laat dat nu precies zijn wat we zien ten aanzien van de woningmarkt. Bouwbedrijven bouwen niet voor de onderklasse, het midden en hoog segment is waar ze het meeste aan verdienen.
Sociale huur was decennia een ondergeschoven kindje dat puur voor de onderklasse van de samenleving was. Dus dan krijg je vanzelf een teringzooi. Daar komt ook het idee vandaan om sociale huurwoningen te gaan verkopen, zodat er meer inkomensspreiding en dus minder verval zou komen. Vroeger was dat totaal niet het geval.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat woningen in eigendom veel meer up to date zijn en dat er meer aandacht aan besteed wordt.
Ga voor de grap eens kijken naar 5 woningen die aangeboden worden die net uit de verhuur komen en 5 die dat niet komen. Dat verschil zie je heel duidelijk.
Maar je beantwoordt mijn vraag niet: als iedereen moet huren en het mag niet aan de markt overgelaten worden, dan is het dus de overheid die bouwt.
Jouw vrouw is toch ook Russisch? Vraag haar eens naar het verschil tussen de Sovjet gedrochten en de moderne woningen die ze daar nu in grote getalen bouwen… met veel meer kwaliteit, veel mooier en (want zonder overheidsbemoeienis) voldoende woningen (in de Sovjet tijd kon je gewoon gedwongen worden om samen met anderen die je niet kent in 1 huis of appartement te leven).
In de jaren 80 gingen de huren ook omhoog en was er woningnood, je kunt je vast de krakersrellen nog wel herinneren.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin? Als kopen duurder is (zeker op korte termijn) dan huren, dan heeft dat uiteraard een invloed op de vraag.
quote:Ondertussen keek ik in Amsterdamse archieven stapels documenten door, voor een toekomstig stuk in mijn serie over woningcorporaties. Ik kwam er een interessante parallel tegen tussen de protesten tegen de huurverhogingen van nu en de huurstakingen die in de jaren 70 en 80 in verschillende steden plaatsvonden. Door grootschalige stadsvernieuwingsprojecten waren er veel nieuwe woningen bij gekomen. De huren lagen nogal eens hoger dan van tevoren was beloofd
Toen de rente 12% was, had je ook een villa voor 400.000 gulden, ipv 1.2 miljoen euro.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 21:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin? Als kopen duurder is (zeker op korte termijn) dan huren, dan heeft dat uiteraard een invloed op de vraag.
Ach kerel, het gros van de vrouwen loopt op straat gewoon rond met een man, ongeacht leeftijd. Dus over welke vrouwen deze columnist het heeft, geen idee. Zal wel een select groepje van een bepaald soort zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:04 schreef Masberum het volgende:
Ik vind het wel verontrustend dat vrouwen geen man meer willen. Bedoel we zijn nu met teveel mensen op de wereld, maar geef het 100 jaar en vrijwel iedereen is dood als vrouwen echt geen man meer willen.. Na zoveel te hebben doorgemaakt in de afgelopen 2 miljoen jaar.. om zo snel uit te sterven, ik vind het vreselijk
We kunnen alleen maar daarop hopen..quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:10 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ach kerel, het gros van de vrouwen loopt op straat gewoon rond met een man, ongeacht leeftijd. Dus over welke vrouwen deze columnist het heeft, geen idee. Zal wel een select groepje van een bepaald soort zijn.
Ik merk op dat je geen antwoord hebt op de vraag wie al die woningen die ineens verhuurd moeten worden gaat betalen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Sociale huur was decennia een ondergeschoven kindje dat puur voor de onderklasse van de samenleving was. Dus dan krijg je vanzelf een teringzooi. Daar komt ook het idee vandaan om sociale huurwoningen te gaan verkopen, zodat er meer inkomensspreiding en dus minder verval zou komen. Vroeger was dat totaal niet het geval.
Rusland is en was mokerarm dat kun je niet vergelijken met Nederland. Maar aan betaalbare huurwoningen over het algemeen geen gebrek, dus in die zin hebben ze dat aspect van de samenleving beter voor elkaar dan hier. Waar je tegenwoordig zelfs voor een containerwoning 10 jaar op de wachtlijst moet en 1000 euro huur mag aftikken.
Kortom, meer huurwoningen lost helemaal niets op.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 22:40 schreef Elan het volgende:
[..]
In de jaren 80 gingen de huren ook omhoog en was er woningnood, je kunt je vast de krakersrellen nog wel herinneren.
Stukje uit De Correspondent
[..]
110 m2 voor 80.000 gulden (jaren 60, Eindhoven).quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:05 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Toen de rente 12% was, had je ook een villa voor 400.000 gulden, ipv 1.2 miljoen euro.
Nog verder terug had je 80m2 voor 40.000 gulden
Ze hadden in beginsel nooit verkocht mogen worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik merk op dat je geen antwoord hebt op de vraag wie al die woningen die ineens verhuurd moeten worden gaat betalen.
Logisch, want 4.000 miljard is ook voor de Nederlandse overheid teveel om op te hoesten.
Het CBS heeft daar een leuke rekentool voor.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
110 m2 voor 80.000 gulden (jaren 60, Eindhoven).
Maar corrigeer dat eens voor inflatie…
ik betaalde voor een kleine tussenwoning uit 1963 in 1977 110.000 guldenquote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je een lul hebt heb je ook de drive om hem ergens in te stoppen als dat mag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 09:05 schreef MultiBanaan het volgende:
Die top 20% Chads die zich een slag in de rondte neuken zorgen inderdaad voor aardig wat inflatie op de datingmarkt, maar aan de andere kant, kan je het ze kwalijk nemens als ze gebruik maken van een privilege die voor een kleine minderheid is weggelegd? Vrijwel iedereen had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ze in die categorie behoorden
Ik heb de openingspost gelezen en snap niet waar iedereen zich zo druk om maakt.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:24 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/
[..]
En, doorrrrr….
We hebben an sich genoeg sociale huurwoningen, alleen zijn veel sociale huurwoningen bezet door mensen die helemaal niet in aanmerking komen voor sociale huur vanwege slechte regelgeving.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 01:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze hadden in beginsel nooit verkocht mogen worden.
https://eenvandaag.avrotr(...)aalslag-maken-137004
Het is ook niet dat er niet gebouwd kan worden want voor volgend jaar staan er 100.000 woningen in de ankers waarvan nog geen 10% sociale huur of laag huursegment zal zijn. Terwijl juist daar enorm veel vraag naar is.
Eind jaren zestig, dus hou het op 300k.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 01:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Het CBS heeft daar een leuke rekentool voor.
Afhankelijk waar je zit in de jaren 60 ergens tussen de 250 en de 300k
In de huidige markt betaal je zeker in Eindhoven al snel het dubbele.
Ook hier: prima verklaarbaar zodra je echt appels met appels gaat vergelijken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 02:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik betaalde voor een kleine tussenwoning uit 1963 in 1977 110.000 gulden
verkocht hem in 1990 voor 137.500
en betaalde voor een premie A nieuwbouw woning in 1989 148.000 gulden
Hyp rente was toen 8,75%
Die worden nu verkocht voor 525.000 euro
Die top 20% is een karikatuur.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 09:05 schreef MultiBanaan het volgende:
Die top 20% Chads die zich een slag in de rondte neuken zorgen inderdaad voor aardig wat inflatie op de datingmarkt, maar aan de andere kant, kan je het ze kwalijk nemens als ze gebruik maken van een privilege die voor een kleine minderheid is weggelegd? Vrijwel iedereen had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ze in die categorie behoorden
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?quote:
Als ik via de tool het CBS 1969 aanhou kom ik met 40.000 euro op 250k nu. De gemiddelde huizenprijs ligt ruim boven de 5 ton dus dat is een verdubbeling ten opzichte van de inflatie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eind jaren zestig, dus hou het op 300k.
Deze woningen gaan nu voor ongeveer 450-500k.
Maar nu ook even kijken naar wat er veranderd is: toentertijd was de woning enkel glas, eenvoudig keukentje, een douche met douchegordijn in de badkamer, geen zonnepanelen, geen dak- of gevelisolatie, enz.
In een vergelijkbare staat als toen zou de waarde iets van 375-400k zijn.
Toen was de rente ongeveer 7%. Nu ongeveer 4%.
Zelfs als je dan 300k met 400k vergelijkt is nu de betaalbaarheid hoger.
Nou is er zoveel veranderd dat het lastig vergelijken is, maar de grote grap is dat we tegenwoordig veel luxer leven en dat allemaal doodnormaal vinden. Dat heeft ook een enorme invloed op waarom veel jongeren lastig rond kunnen komen.
Die getallen zijn natuurlijk een beetje willekeurig maar in de hele theorie zit natuurlijk wel een kern van waarheid. Je hebt een kleine groep aan de top die vrijwel alles kunnen pakken wat ze willen, je hebt een groepje daaronder die de wat minder bedeelden kunnen pakken, en de restgroep die vrijwel niks klaarspeelt. Hun enige kans op seks is een langetermijn relatiequote:
het huis dat ik in 1977 kocht voor 110.000 gulden , was in 1963 nieuw gebouwd voor 16.000 gulden enquote:Op donderdag 6 augustus 2026 23:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
of ieder jaar vakantie naar de Filipijnenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:39 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Hun enige kans op seks is een langetermijn relatie
Dat zijn maar zo'n 240.000 mensen waarvan het grootste deel helemaal nergens heen kan omdat ze te oud zijn of qua inkomen tussen wal en schip vallen of überhaupt geen hypotheek kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We hebben an sich genoeg sociale huurwoningen, alleen zijn veel sociale huurwoningen bezet door mensen die helemaal niet in aanmerking komen voor sociale huur vanwege slechte regelgeving.
Hoe dan ook: wat jij wil is toch een vorm van communisme en daar gaat niemand beter van worden.
Ja prima al heeft het een natuurlijk wel met het ander te maken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:02 schreef Droopie het volgende:
Ik deed ook beetje mee met de vergelijking van huizen en kosten, mede om een punt te maken over vroeger.
Nu is het topic een half makelaars topic geworden en is het wachten tot we de A-team op televisie erbij gaan betrekken om onze dagbesteding die periode te bespreken
Zullen we wat meer de kant opgaan waar het topic voor bedoeld is.
Ongeacht de vraag of ik daarbij hoor kan ik op mijn vingers natellen dat het een karikatuur is. Want het gaat om 1 onderzoek die specifiek op 1 datingapp ziet, waarbij men 1 onderzoeksresultaat zeer creatief heeft weten te vertalen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?
Dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt. Ik kan in ieder geval meestal wel een vrouwelijke sekspartner vinden dus kennelijk hoor ik dan tot de top 20% chads
Gebeurd heus wel als dikke Brenda zich aanbied. Zeker in een dronken of geile bui. Of gewoon de fantasie om een keertje een vollere dame te neuken. Daar komt verder niet zoveel logica bij kijkenquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
Maar juist mannen die keuzes hebben zullen toch vanzelf geconditioneerd worden om selectief te zijn en niet dikke Brenda te neuken als ze ook een leuke avond met een voor hen veel aantrekkelijker dame kunnen hebben? Tenzij ze dikke Brenda aantrekkelijker vinden zie ik dat niet echt als logisch gedrag.
Dat zijn kennelijk vrouwen die wel op zoek zijn en niet goed kunnen omgaan met afwijzing.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:31 schreef Uncle_Cheech het volgende:
Zeg, een vraagje tussendoor.
Als vrouwen zo makkelijk zonder man kunnen, waarom zijn sommige exemplaren dan zo dodelijk beledigd als ik laat weten dat ik geen interesse heb (online en real life) en moet ik een boekverslag inleveren ter verantwoording?
Ik heb het even opgezocht wat de juiste datum was en het in de calculator gemikt en dan komt je op 286.500 in 2025, wat in 2026 295.000 euro is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik via de tool het CBS 1969 aanhou kom ik met 40.000 euro op 250k nu. De gemiddelde huizenprijs ligt ruim boven de 5 ton dus dat is een verdubbeling ten opzichte van de inflatie.
Grote verschil met nu was bovendien dat je toen op 1 inkomen een huis kon kopen. We doen nu doodleuk alsof vrouwen die maar werken met kleine kinderen een verworven luxe is alleen dat is het niet. Niemand die vrouwen vroeger verbood om te werken. De prioriteit lag alleen bij kinderen en huishouden. Wat op zichzelf ook minstens een part time baan is. Geen wonder dat zoveel vrouwen in de moderne tijd vastlopen. En voor die kosten draait de samenleving op. Direct in de toename van WIA uitvoeringskosten en indirect want samenleven met iemand die constant op haar tandvlees loopt en duizend ballen hoog te houden heeft komt een relatie zelden ten goede.
Natuurlijk leefden mensen armoediger, ik hoef ook absoluut niet terug naar de jaren 80. Al is er qua vrouwenrechten is juridische zin niet zoveel veranderd. Vrouwen willen alleen niet meer als huissloof beschouwd worden, al zijn ze misschien wel meer sloof dan ooit tevoren omdat ze naast het gedoe met kinderen en huishouden ook nog flink mogen werken.
En die financiële onafhankelijkheid is ook een vals narratief. Wanneer je uit elkaar wil heb je alsnog een probleem want op 1 salaris een huis kopen of huren is er in de meeste regio's niet bij. Dus mij maak je niet wijs dat het vroeger kutter geregeld was want dan kon je direct in een sociale huurwoning.
Gelet op het feit dat een langetermijn relatie gemiddeld gezien een hoger geluksgevoel met zich brengt dan rondneuken, is het echt een probleem?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:39 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Die getallen zijn natuurlijk een beetje willekeurig maar in de hele theorie zit natuurlijk wel een kern van waarheid. Je hebt een kleine groep aan de top die vrijwel alles kunnen pakken wat ze willen, je hebt een groepje daaronder die de wat minder bedeelden kunnen pakken, en de restgroep die vrijwel niks klaarspeelt. Hun enige kans op seks is een langetermijn relatie
Ik had het alleen over het continue vergelijk van prijzen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja prima al heeft het een natuurlijk wel met het ander te maken.
Ik geloof best dat een relatie waarbij je zoveel ballen hebt hoog te houden uiterst traumatisch kan zijn en dat je daarna geen kerel meer wil. Het is alleen flauw om de man overal de schuld van te geven en deze als incompetent neer te zetten puur vanwege het feit dat je zelf zelf permanent overprikkeld bent.
Dat is waarschijnlijk een stuk minder als je thuis voor de kinderen kunt zorgen.
Nee, dat heeft juist alles te maken met regulering. Zie ook de laatste poging van Hugo de Jonge die de problemen alleen maar heeft verergerd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn maar zo'n 240.000 mensen waarvan het grootste deel helemaal nergens heen kan omdat ze te oud zijn of qua inkomen tussen wal en schip vallen of überhaupt geen hypotheek kunnen krijgen.
Een sociale huurwoning gaat in de vrije sector voor het dubbele zo niet het driedubbele, dat krijg je dus als je alles maar aan de markt over laat.
Die mannen zitten er natuurlijk tussen. Maar ik ga liever alleen naar huis dan met iemand waar ik niet opgewonden van word. Ik zal toch niet de enige zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:45 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Gebeurd heus wel als dikke Brenda zich aanbied. Zeker in een dronken of geile bui. Of gewoon de fantasie om een keertje een vollere dame te neuken. Daar komt verder niet zoveel logica bij kijken
Precies.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik had het alleen over het continue vergelijk van prijzen.
Geen enkel probleem als we benoemen dat vroeger de sla voor 17.00 uur gekocht moest zijn en dan nog een keer gewassen en dan nog door zo'n droog dinges.. of de was doen, dat was vroeger ook tijdrovend.
Inderdaad. En ik vraag me ook af waarom ik als vrouw niet gewoon zelf mag weten wat ik wil met mijn leven en waarom een man. denkt daarover te kunnen beslissen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
En de reden dat ik erop inga is dat @:Elan oneigenlijke argumenten gebruikt om uiteindelijk te concluderen dat vrouwen weer gewoon terug de keuken in geschopt moeten worden... voor hun eigen bestwil.
Nou: NEEN!
Als het zo goed met werkende vrouwen in die leeftijdsgroep ging lag het ziekteverzuim niet zo hoog. Heb al verschillende onderzoeken gepost alsmede data die precies laten zien waar de schoen wringt. Het is pure achteruitgang.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Precies.
En de reden dat ik erop inga is dat @:Elan oneigenlijke argumenten gebruikt om uiteindelijk te concluderen dat vrouwen weer gewoon terug de keuken in geschopt moeten worden... voor hun eigen bestwil.
Nou: NEEN!
Was het niet Hugo de Jonge die vrouwen in hun zoektocht naar een woning adviseerde maar een rijke partner uit te kijken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat heeft juist alles te maken met regulering. Zie ook de laatste poging van Hugo de Jonge die de problemen alleen maar heeft verergerd.
Je hebt wat artikelen gepost met daarin meningen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het zo goed met werkende vrouwen in die leeftijdsgroep ging lag het ziekteverzuim niet zo hoog. Heb al verschillende onderzoeken gepost alsmede data die precies laten zien waar de schoen wringt. Het is pure achteruitgang.
Vervolgens leggen ze de schuld zoals gewoonlijk bij anderen neer, mannen, werkgevers het ligt aan iedereen behalve hun zelf.
Ik ken toch ook een dame die ongeveer 4 jaar geleden in no time een sociale huurwoning had nadat ze ontdekte dat haar kerel het met een andere (eveneens getrouwde) vrouw deed.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het niet Hugo de Jonge die vrouwen in hun zoektocht naar een woning adviseerde maar een rijke partner uit te kijken?
Mijn tante werd in mekaar gebeukt door haar ex, toen ze eenmaal de ballen had ik te vertrekken had ze binnen 2 weken een sociale eengezinswoning. Dit was rond 1998. Tegenwoordig zou je bij de daklozenopvang kunnen aan kloppen in zo'n geval.
Het is allemaal geen hoge wiskunde.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je hebt wat artikelen gepost met daarin meningen.
Een goed onderzoek naar de hogere uitval heb ik niet gezien. Wellicht gemist, maar dan zie ik dat wel verschijnen.
Hoe dan ook: de hogere uitval is van recente datum (laatste 15 jaar) en de arbeidsparticipatie van vrouwen is redelijk gelijk gebleven, dus ik zie weinig reden om aan te nemen dat de oorzaak die jij aanwijst de juiste is.
Het lijkt meer op dat je dat graag wil geloven en dat is net zo oprecht als al die mensen die maar keer op keer de manosphere aanhalen als reden voor wat hen niet zint.
Het ziekteverzuim is enorm toegenomen vanaf ongeveer 2010. En vrouwen zijn niet ergens rond 2010 veel meer gaan werken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is allemaal geen hoge wiskunde.
Vrouwen zijn aanzienlijk meer gaan werken en het ziekteverzuim onder jonge vrouwen is verdubbeld.
De data spreekt letterlijk voor zich.
Dat was vast 8 jaar geleden, gelijk met je laatste ervaringen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 13:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik ken toch ook een dame die ongeveer 4 jaar geleden in no time een sociale huurwoning had nadat ze ontdekte dat haar kerel het met een andere (eveneens getrouwde) vrouw deed.
N=1
4 jaar geleden is niet 8 jaar geleden. Echt niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat was vast 8 jaar geleden, gelijk met je laatste ervaringen.
Er zijn online honderden verhalen van mensen die op straat komen te staan of noodgedwongen bij vrienden op de bank slapen. Maar die moeten vast maar gewoon wat kopen of zo.
Volgens het CBS wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ziekteverzuim is enorm toegenomen vanaf ongeveer 2010. En vrouwen zijn niet ergens rond 2010 veel meer gaan werken.
Kortom: je kent de data niet eens!
Nogmaals het is allemaal niet zo moeilijk.quote:Sinds 2010 zijn moeders met thuiswonende kinderen in Nederland gemiddeld 15 uur per week meer gaan werken. Daartegenover is de zorg- en huistaak van mannen in diezelfde periode vrijwel gelijk gebleven (een toename van slechts 0,4 uur per week).
Omdat wat jij schrijft totaal niet overeenkomt met hoe lang mensen gemiddeld op een huis wachten, en mijn verhaal 25 jaar geleden was toen die tekorten veel minder speelden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
4 jaar geleden is niet 8 jaar geleden. Echt niet.
Maarre, kun je mij even vertellen waarom jouw N=1 wel een goed argument is en mijn N=1 niet?
En jij denkt dat de mannen dat niet doen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:31 schreef Uncle_Cheech het volgende:
Zeg, een vraagje tussendoor.
Als vrouwen zo makkelijk zonder man kunnen, waarom zijn sommige exemplaren dan zo dodelijk beledigd als ik laat weten dat ik geen interesse heb (online en real life) en moet ik een boekverslag inleveren ter verantwoording?
Heb je ook een link naar die data van het CBS? Of heb je dit gekopieerd uit de artikelen die jou wel goed uitkwamen over dit onderwerp die met data kwamen die verder niet te reproduceren waren?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens het CBS wel.
[..]
Nogmaals het is allemaal niet zo moeilijk.
Jouw data is ook al eerder ontkracht..quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is allemaal geen hoge wiskunde.
Vrouwen zijn aanzienlijk meer gaan werken en het ziekteverzuim onder jonge vrouwen is verdubbeld.
De data spreekt letterlijk voor zich.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:29 schreef Droopie het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)erkvloer-door-stress
Deze week dit item gehoord op de radio.. tl dr, kinderen, hoewel dat iets te kort door de bocht is.
Moest ook wel lachen dat de journalist eerst met allerlei disclaimers begon, maar t sneed allemaal wel hout
Misschien lullige opmerking. Maar misschien zit er ook wel een kern van waarheid in
Moeders maken zich soms (te?) druk om het welzijn van de kinderen en vaders zijn daar soms (te?) makkelijk in
"Awww, schat wil jij even kijken, ze huilt..." denk dat vrouwen dat minder vaak zeggen dan mannen
En moeders willen denk ik. Ook liever zelf met hun kind naar de dokter.
En vroeger toen ik klein was wilde ik als heel ziek was liever mijn moeder om heenDeels misschien. Maar deels is het ook omdat de maatschappij niet meewerkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het al eens eerder aangehaald, maar ik heb bijvoorbeeld twee vriendinnen die verloskundige zijn. Als die aan het werk zijn, heb je dus grote kans dat ze bij een bevalling zijn. Beide hebben op school aangegeven om de vader te bellen als er iets is. En die scholen doen dat gewoon niet. Moeder is de eerste impuls, zelfs als de ouders zelf aangegeven hebben dat ze dat dus niet moeten doen. Ik heb het zelf ook meegemaakt.
Zo is het met meer zaken waarbij de buitenwereld naar de moeder kijkt en uitreikt in plaats van naar de vader, zelfs na herhaaldelijk dringend verzoek dat niet te doen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jouw data is ook al eerder ontkracht..
Mannen vs vrouwen: 4% vs 6%. En daar zitten dan zwangerschappen tussen en stress door bv slecht betaald werk met hoge druk (zorg) en meer mantelzorg uit te voeren dan dat mannen doen. Het gezin is blijkbaar geen factor.
https://www.scp.nl/site/b(...)rouw-verschillen.pdf
Jij doet net alsof 80% van de jonge vrouwen crashed omdat ze moeten gaan werken in combi met een gezin. Maar jij wil gewoon dat ze terug in huis zitten als huisvrouw en moeder onder een sausje van: we moeten onze vrouwen beschermen ocharme!1!!11!!
Ik heb trouwens jouw post gelezen over wat je zou veranderen en dat was een nette post waar ik mij grotendeels in kan vinden. Er is ook helemaal niets mis met huisvrouw en moeder zijn, integendeel. En wie weet is het niet slecht dat dit meer gemotiveerd wordt. Genoeg mensen die een gezin willen maar niet kunnen hebben omwille van huizentekort, teveel werk, teveel luxe willen of reisjes maken of wat dan ook.
Maar op het einde van de rit was jij het wel die zei: we moeten stelselmatig vrouwen hun rechten afnemen en ze financieel gaan tegenwerken.
En eerlijk gezegd denk ik dat bij jou alles neerkomt op seks. Als een vrouw vast zit in huis heeft ze minder kans om een ander tegen te komen en ervan door te gaan. Als een vrouw niet zelfstandig is dan moet ze wel blijven. Als een vrouw niet alleen kan overleven dan heeft de man de volledige macht en kan hij zijn zin gaan wanneer hij wil.
Alles draait om seks bij jou en hoe dit te krijgen. Ook als 'onaantrekkelijke' man. Als vrouwen moeten trouwen dan is er seks voor iedere man![]()
Ik weet bijna zeker dat je dit gaat ontkennen maar je post gedrag over de jaren heen wijst genoeg deze richting uit.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:29 schreef Droopie het volgende:
Deze week dit item gehoord op de radio.. tl dr, kinderen, hoewel dat iets te kort door de bocht is.
Moest ook wel lachen dat de journalist eerst met allerlei disclaimers begon, maar t sneed allemaal wel hout
Misschien lullige opmerking. Maar misschien zit er ook wel een kern van waarheid in
Moeders maken zich soms (te?) druk om het welzijn van de kinderen en vaders zijn daar soms (te?) makkelijk in
"Awww, schat wil jij even kijken, ze huilt..." denk dat vrouwen dat minder vaak zeggen dan mannen
En moeders willen denk ik. Ook liever zelf met hun kind naar de dokter.
En vroeger toen ik klein was wilde ik als heel ziek was liever mijn moeder om heenGoh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou bijna denken dat het de natuur is.
Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen want dan ben je een vrouwenhaterblablablabla
Zou je even precies aan kunnen wijzen waar het staat dat in de afgelopen 15 jaar vrouwen met kinderen 15 uur per week meer zijn gaan werken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:01 schreef Elan het volgende:
En die data is helemaal niet ontkrachtigd het komt uit de emancipatiemeter van het CBS.
https://longreads.cbs.nl/emancipatiemonitor-2022/werken/quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zou je even precies aan kunnen wijzen waar het staat dat in de afgelopen 15 jaar vrouwen met kinderen 15 uur per week meer zijn gaan werken?
Gewoon de link en dan concreet waar het staat.
Dat is alleen een link. Gewoon concreet waar het staat. Er is gewoon een nummering, dus simpel zat.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:52 schreef Elan het volgende:
[..]
https://longreads.cbs.nl/emancipatiemonitor-2022/werken/
Ben door je artikel gegaan. Nergens staat dat wat jij beweert... Geen massale uitval bij jonge vrouwen, geen cijfersquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 16:52 schreef Elan het volgende:
[..]
https://longreads.cbs.nl/emancipatiemonitor-2022/werken/
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ben door je artikel gegaan. Nergens staat dat wat jij beweert... Geen massale uitval bij jonge vrouwen, geen cijfers
Ook qua leeftijden niet, de vrouwen tot 28j werken zelfs minder:
Maar de jongste generatie vrouwen schroeft hun werkweek in die levensfase minder terug dan oudere generaties. Ook later in hun loopbaan hebben vrouwen uit jongere geboortecohorten gemiddeld een langere werkweek vergeleken met oudere cohorten. De enige uitzondering vormen jonge vrouwen tot 28 jaar die geboren zijn tussen 1980 en 1990: hun wekelijkse arbeidsduur is korter dan die van in leeftijd vergelijkbare jonge vrouwen uit eerdere cohorten.
Ze willen zelfs meer werken:
Daarbij willen de moeders met partner en een kind tot 12 jaar hun werkweek het meest uitbreiden, op de voet gevolgd door de moeders van wie de jongste tussen 12 en 18 jaar is.
En dan nog steeds geen cijfers over man vs vrouw en uitval, maar meer de reden waarom ze niet beschikbaar zijn;
Allereerst is voor vrouwen beduidend vaker dan voor mannen de zorg voor het gezin of huishouden de reden om niet te zoeken of beschikbaar te zijn voor werk. Van alle vrouwen gaf 4,9 procent dat aan en het is daarmee de voor hen op een na belangrijkste reden. Door mannen werd het nauwelijks (0,3 procent) genoemd. Bij vrouwen was bovendien voor een groter deel ziekte of arbeidsongeschiktheid de reden, of hoge leeftijd. Voor zowel vrouwen als mannen is ziekte de meest genoemde reden om niet te zoeken of beschikbaar te zijn.
Dan zijn mijn cijfers uit 2025 toch gewoon duidelijk.. 6% vs 4%
Massale uitval bij enkel de vrouwen inderdaad.
quote:Het UWV ziet steeds meer twintigers die langdurig arbeidsongeschikt zijn en daarom een WIA-uitkering krijgen. Het is de snelst groeiende leeftijdsgroep onder de WIA-aanvragers, waarvan er steeds meer komen. De stijging wordt vooral veroorzaakt door mensen met mentale problemen.
Eerder bleek uit cijfers van het UWV dat vooral vrouwen onder de veertig jaar vaker langdurig uitvallen op hun werk. Uit een opsplitsing van die cijfers, in handen van Het Financieele Dagblad (FD), blijkt dat vooral mensen onder de dertig vaker dan vroeger in de WIA belanden.
Wie langer dan twee jaar ziek is, kan een WIA-uitkering aanvragen bij het UWV. In de periode van 2018 tot 2025 steeg het aantal mannen in de twintig dat zich meldde met 84 procent. Voor vrouwen van twintig tot dertig jaar oud ligt dat percentage zelfs op 121 procent.
Weet niet welke 6 of 4% jij het over hebt maar deze cijfers geven toch een ander beeld en komen overeen met wat het CBS ook aan gaf.quote:Cijfers: jonge vrouwen arbeidsongeschikt door mentale problemen
Van de 69.000 nieuwe WIA-uitkeringen in 2024 werd een derde toegekend vanwege psychische klachten.
Stress-gerelateerd ziekteverzuim steeg in vijf jaar met ruim 33%.
Bij vrouwen is langdurig verzuim door psychische klachten 42%, bij mannen 28%.
Bron: UWV en HumanCapitalCare
Uit mijn eerder geplaatst artikel uit 2025:quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:23 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weet niet welke 6 of 4% jij het over hebt maar deze cijfers geven toch een ander beeld en komen overeen met wat het CBS ook aan gaf.
Heb je nou gevonden waar het staat dat vrouwen met kinderen 15 uur meer zijn gaan werken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 17:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is alleen een link. Gewoon concreet waar het staat. Er is gewoon een nummering, dus simpel zat.
Ah ja ziekteverzuim, dit gaat specifiek over langdurig ziekteverzuim (WIA).quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Uit mijn eerder geplaatst artikel uit 2025:
Uit onderzoek blijkt dat het ziekteverzuim van vrouwen (6%) iets hoger is dan dat van mannen (4%)
(Van den Brakel en Bruggink 2024). Dat komt doordat vrouwen vaker ziektes en beperkingen hebben.
Van het ziekteverzuim van vrouwen hangt 12% ook samen met zwangerschap, menstruatie en
overgang.
Dat wat jij hier trouwens post, staat niet in je artikel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:23 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
[..]
Weet niet welke 6 of 4% jij het over hebt maar deze cijfers geven toch een ander beeld en komen overeen met wat het CBS ook aan gaf.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je nou gevonden waar het staat dat vrouwen met kinderen 15 uur meer zijn gaan werken?
Want ik ben oprecht benieuwd. Tot op heden leiden alle wegen ter zake van die data naar Sophie van Gool en die heb ik vaker betrapt op het verzinnen van data.
Dus vooralsnog concludeer ik dat de bron van die 15 uren Van Gool is en ook die heb ik niet kunnen betrappen op onderbouwing van die uitspraak.
Heb het overigens wel verkeerd geciteerd want de cijfers gaan niet over de periode vanaf 2010 maar de periode 1995-2015.quote:In de eerste monitor wordt de balans opgemaakt van de verdeling van werk en zorg tussen vaders en moeders. Destijds (om precies te zijn in 1995) werkten vrouwen met kinderen gemiddeld 10 uur buitenshuis en zorgden zij gemiddeld 45 uur. Mannen met kinderen werkten toen gemiddeld 37 uur en zorgden 20 uur. In 2016 (het jaar waarin de laatste cijfers over de zorgparticipatie van mannen bekend zijn) werkten vrouwen met kinderen gemiddeld 25 uur en zorgden 35,6 uur. Mannen met kinderen werkten gemiddeld 40 uur en zorgden gemiddeld 20,4 uur per week. Kortom: vrouwen met kinderen zijn in twee decennia 15 uur per week meer gaan werken, mannen met kinderen zijn in diezelfde periode 0,4 uur per week meer gaan zorgen.
Dat lijkt mij idd wel al iets logischerquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:36 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Heb het overigens wel verkeerd geciteerd want de cijfers gaan niet over de periode vanaf 2010 maar de periode 1995-2015.
Heel goed betoog. Maar hoe kijk jij zelf aan tegen de traditionele rolverdeling en het biologische feit dat mannen en vrouwen totaal andere capaciteiten, rollen en instincten hebben? Dat vrouwen vooral voor kinderen en het gezin zorgen en de man gaat werken of jagen is niet iets dat ooit door iemand bedacht is maar gewoon evolutionair ingebouwd in onze genders. Wil je dat dan liever negeren en alles gelijk trekken?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jouw data is ook al eerder ontkracht..
Mannen vs vrouwen: 4% vs 6%. En daar zitten dan zwangerschappen tussen en stress door bv slecht betaald werk met hoge druk (zorg) en meer mantelzorg uit te voeren dan dat mannen doen. Het gezin is blijkbaar geen factor.
https://www.scp.nl/site/b(...)rouw-verschillen.pdf
Jij doet net alsof 80% van de jonge vrouwen crashed omdat ze moeten gaan werken in combi met een gezin. Maar jij wil gewoon dat ze terug in huis zitten als huisvrouw en moeder onder een sausje van: we moeten onze vrouwen beschermen ocharme!1!!11!!
Ik heb trouwens jouw post gelezen over wat je zou veranderen en dat was een nette post waar ik mij grotendeels in kan vinden. Er is ook helemaal niets mis met huisvrouw en moeder zijn, integendeel. En wie weet is het niet slecht dat dit meer gemotiveerd wordt. Genoeg mensen die een gezin willen maar niet kunnen hebben omwille van huizentekort, teveel werk, teveel luxe willen of reisjes maken of wat dan ook.
Maar op het einde van de rit was jij het wel die zei: we moeten stelselmatig vrouwen hun rechten afnemen en ze financieel gaan tegenwerken.
En eerlijk gezegd denk ik dat bij jou alles neerkomt op seks. Als een vrouw vast zit in huis heeft ze minder kans om een ander tegen te komen en ervan door te gaan. Als een vrouw niet zelfstandig is dan moet ze wel blijven. Als een vrouw niet alleen kan overleven dan heeft de man de volledige macht en kan hij zijn zin gaan wanneer hij wil.
Alles draait om seks bij jou en hoe dit te krijgen. Ook als 'onaantrekkelijke' man. Als vrouwen moeten trouwen dan is er seks voor iedere man![]()
Ik weet bijna zeker dat je dit gaat ontkennen maar je post gedrag over de jaren heen wijst genoeg deze richting uit.
Nee ik heb niets tegen de rollen, oprecht niet. Ik geloof ook dat we elk onze eigen talenten hebben.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:53 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Heel goed betoog. Maar hoe kijk jij zelf aan tegen de traditionele rolverdeling en het biologische feit dat mannen en vrouwen totaal andere capaciteiten, rollen en instincten hebben? Dat vrouwen vooral voor kinderen en het gezin zorgen en de man gaat werken of jagen is niet iets dat ooit door iemand bedacht is maar gewoon evolutionair ingebouwd in onze genders. Wil je dat dan liever negeren en alles gelijk trekken?
Deels op de manosphere manierquote:
Iedereen kan dat probleem hebben, maar de combinatie van gebeurtenissen maakten het wel erg extreem. Ik geloof onmiddellijk dat er mensen zijn die dat niet weten op te lossen zonder hulp.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 10:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zou dat niet voor iedereen m/v opgaan die na een lange relatie achterblijft zonder vrienden of familie? Dat is toch niet een probleem alleen voor mannen?
Zie bovenquote:Overigens goed dat je daar zo aan gewerkt hebt. Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
Maar had jij helemaal geen last van 'mens-angst'? en wat is uitgaan? bedoel, als ik het goed heb ben jij al wel 40+, toch? waar ga je dan heen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Deels op de manosphere manierstoppen met blowen, sporten, mezelf goed aankleden als ik naar buiten ging.
Maar ook therapie, structureel uitgaan, vrijwilliger worden bij een venue, gitarist worden in een band met optredens. En relaxed doen en mezelf zijn, want dat is de enige manier om echt connectie te maken met mensen.
Dat van die 2 decennia komt uit een boek (Who Cares heet het van Bregje Feuth en Mirte Wibaut) is verkeerd gequote door allerlei kranten (inclusief kwaliteitskranten als NRC en Volkskrant) . Het zijn wel degelijk 2 decennia alleen niet de laatste 2 decenniaquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:43 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij idd wel al iets logischer
Zoals ik ernaar kijk hoef je ook niet te geloven dat we, man en vrouw, onze eigen talenten hebben. Er is een gemiddelde, mannen zijn lichamelijk gemiddeld genomen sterker dan vrouwen. Vrouwen zijn gemiddeld gesproken socialer. Maar er zijn toch altijd 10% van de mannen die socialer zijn dan vrouwen en 10% van de vrouwen die sterker zijn dan de mannen (als het ware gesproken).quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee ik heb niets tegen de rollen, oprecht niet. Ik geloof ook dat we elk onze eigen talenten hebben.
Ik heb iets tegen gedwongen worden in een rol omdat je niet als man geboren bent. En dat sommige mannen ons terug in die rollen willen dwingen waarin we weer afhankelijk worden en geen kant meer uitkunnen als we de pech hebben bij een smeerlap te zitten..
Ik ben de laatste die beweert dat het nu allemaal zo goed gaat. Maar ik weet ook wel dat al die schreeuwers uiteindelijk uitzonderingen zijn. Aan beide kanten.. de Tate idioten en de paarspittige troela's.
Bijna elke mens wil gewoon een eigen stekje, een leuke partner en een stel kinders. En daar doen beide partijen hun stinkende best voor.
Ik denk dat dit te vaak vergeten wordt door op het internet rond te hangen en te verdwalen in een fuik waar alleen nog maar dit soort vuile troep voorkomt.
Dat is niks evolutionairs. Dat is gewoon aangeleerd gedrag.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:53 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Heel goed betoog. Maar hoe kijk jij zelf aan tegen de traditionele rolverdeling en het biologische feit dat mannen en vrouwen totaal andere capaciteiten, rollen en instincten hebben? Dat vrouwen vooral voor kinderen en het gezin zorgen en de man gaat werken of jagen is niet iets dat ooit door iemand bedacht is maar gewoon evolutionair ingebouwd in onze genders. Wil je dat dan liever negeren en alles gelijk trekken?
Maar is dit echt zo of zeg je dit gewoon om een discussie te behouden? En ja ik kan het begrijpen als je niet eerlijk bent en gewoon zegt van 'ja ik ben eerlijk'. Zelf herken ik er niks in, ook als ik om me heen kijk/keek, dat mensen niet weten waar de luiers zijn, hun portemonnee, hoe de wasmachine werkt.. Het klinkt voor mij vooral alsof je met mensen omgaat die zwakbegaafd zijn of maar gewoon wat verzintquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat van die 2 decennia komt uit een boek (Who Cares heet het van Bregje Feuth en Mirte Wibaut) is verkeerd gequote door allerlei kranten (inclusief kwaliteitskranten als NRC en Volkskrant) . Het zijn wel degelijk 2 decennia alleen niet de laatste 2 decennia.
Gaat over dat vrouwen nog steeds ontzettend veel in het huishouden en rondom de kinderen doen vergeleken met mannen en daarbij ook nog eens meer zijn gaan werken. Als ik in mijn omgeving zie merk ik dat mannen echt niet snugger en zelfredzaam zijn rondom kinderen. Voor elke scheet hebben ze hun vrouw nodig. Waar de luiertas is, waar hun portemonnee is, hoe de wasmachine werkt en ga zo maar door. Vraag me af of ze dat ooit gaan leren ondanks alle goede bedoelingen.
Dat is aangeleerd gedrag en kun je prima veranderen. Overigens denk ik dat een alleenstaande vader dit prima kan als het moet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar is dit echt zo of zeg je dit gewoon om een discussie te behouden? En ja ik kan het begrijpen als je niet eerlijk bent en gewoon zegt van 'ja ik ben eerlijk'. Zelf herken ik er niks in, ook als ik om me heen kijk/keek, dat mensen niet weten waar de luiers zijn, hun portemonnee, hoe de wasmachine werkt.. Het klinkt voor mij vooral alsof je met mensen omgaat die zwakbegaafd zijn
Ja dat denk ik ook, dat is ook wat mijn punt, bijna iedereen kan dat toch? Net als de vaat doen, je was doen en drogen.. Maar hij lijkt te doen alsof mannen zulke dingen niet kunnen, ik begrijp zijn reactie niet zozeer, hij lijkt wat te willen overdrijven om een punt te maken ofzo naar mijn idee.. of gewoon reacties uit te willen lokken wellicht..quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is aangeleerd gedrag en kun je prima veranderen. Overigens denk ik dat een alleenstaande vader dit prima kan als het moet.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:19 schreef Masberum het volgende:
[..]
Maar is dit echt zo of zeg je dit gewoon om een discussie te behouden? En ja ik kan het begrijpen als je niet eerlijk bent en gewoon zegt van 'ja ik ben eerlijk'. Zelf herken ik er niks in, ook als ik om me heen kijk/keek, dat mensen niet weten waar de luiers zijn, hun portemonnee, hoe de wasmachine werkt.. Het klinkt voor mij vooral alsof je met mensen omgaat die zwakbegaafd zijn of maar gewoon wat verzint
Emancipatie monitor 2024.quote:De praktijk is ‘traditioneler’ dan de wens die ouders van minderjarige kinderen hebben over de verdeling van werk en zorg. 9 procent geeft aan werk en zorg gelijk te verdelen, terwijl dat de wens is voor 50 procent. Daarnaast zegt 48 procent van de ouders dat de man meer werkt en de vrouw een groter deel van de zorg op zich neemt, terwijl 13 procent dat als gewenst ziet. Vrouwen zeggen bovendien vaker dat dit het geval is dan mannen (54 tegen 42 procent; niet in figuur). Hoewel vrouwen meer voor de kinderen zorgen, vindt het merendeel niet dat vrouwen geschikter zijn om kleine kinderen op te voeden dan mannen. Mannen hebben die mening overigens wel vaker dan vrouwen: 36 procent van de mannen van 16 jaar of ouder is het (helemaal) eens met de stelling dat een vrouw geschikter is om kleine kinderen op te voeden dan een man, terwijl 16 procent van de vrouwen het hiermee eens is.
Je hebt mannen die echt geen reet doen thuis en alles qua zorg aan hun vrouw overlaten, ook mannen met hele goede banen. Vrouw beheert agenda man moet alles voorgekauwd worden als het gaat om de zorg van de kinderen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:26 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook, dat is ook wat mijn punt, bijna iedereen kan dat toch? Net als de vaat doen, je was doen en drogen.. Maar hij lijkt te doen alsof mannen zulke dingen niet kunnen, ik begrijp zijn reactie niet zozeer, hij lijkt wat te willen overdrijven om een punt te maken ofzo naar mijn idee.. of gewoon reacties uit te willen lokken wellicht..
Mss is dat wat ons Debby bedoelde?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:00 schreef Elan het volgende:
man doet niks thuis site:www.zwangerschapspagina.nl
Ff op Google kijken.
@:Masberum dit zijn zomaar wat voorbeelden van vrouwen van een random Nederlands forum. Sommige mannen maken er thuis echt een potje van hoor. Dan is de man echt het derde kind en kun je los van het financiële aspect eigenlijk beter alleen zijn als vrouw.
Zou kunnen maar ze legt ook heel erg de nadruk op de emotionele component en dat is niet per se eerlijk want daarin verschillen wij nu eenmaal heel erg met vrouwen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:05 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Mss is dat wat ons Debby bedoelde?
De gemiddelde man neukt niet rond, dus dan geeft een langetermijn relatie wel een hoger geluksgevoel ja, dat is niet zo verrassendquote:Op vrijdag 7 augustus 2026 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat een langetermijn relatie gemiddeld gezien een hoger geluksgevoel met zich brengt dan rondneuken, is het echt een probleem?
Die klachten van Debby hebben meer te maken met globale gebreken in de ontwikkeling. Alertheid, sensitiviteit, voorkomendheid, zorgzaamheid. Shit regelen, in en om, het huis en shit regelen voor de kinderen.. Drammen lees ik niet. Het is meer een constatering en berusting dat er blijkbaar niet meer inzit. Dan maar gelukkig single.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou kunnen maar ze legt ook heel erg de nadruk op de emotionele component en dat is niet per se eerlijk want daarin verschillen wij nu eenmaal heel erg met vrouwen.
Als mannen ga je toch ook niet lopen drammen dat vrouwen maar onze genderspecifieke kwaliteiten en eigenschappen moeten overnemen en aanleren zodat wij aangenamer kunnen leven.
De column is helemaal geen stukje berusting en bespiegeling het is een pure uiting van frustratie. Alleen al de term emotionele kamerplant met rijbewijs en het geklaag over alles waarin mannen volgens haar tekort schieten is een pure diskwalificatie van het andere geslacht.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Die klachten van Debby hebben meer te maken met globale gebreken in de ontwikkeling. Alertheid, sensitiviteit, voorkomendheid, zorgzaamheid. Shit regelen, in en om, het huis en shit regelen voor de kinderen.. Drammen lees ik niet. Het is meer een constatering en berusting dat er blijkbaar niet meer inzit. Dan maar gelukkig single.
Het leven wordt ook beter en gelijkwaardiger als je allebei multifunctioneel bent ipv ongelijkwaardig en monofunctioneel (of zelfs disfunctioneel).
Mannen hebben hun eigen 'manbox' ingeperkt door bepaalde menselijke eigenschappen of handelingen te betitelen als 'vrouwelijk' en die niet te willen ontwikkelen. Vrouwen hebben dat veel minder en pakken makkelijker eigenschappen of handelingen op die als mannelijk zouden kunnen worden omschreven.
De genderspecieke kwaliteiten mannen? Laat maar komen. Welke zaken worden nu niet opgedrongen om het leven aangenamer te maken?
1950 beldequote:Op zaterdag 8 augustus 2026 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
De column is helemaal geen stukje berusting en bespiegeling het is een pure uiting van frustratie. Alleen al de term emotionele kamerplant met rijbewijs en het geklaag over alles waarin mannen volgens haar tekort schieten is een pure diskwalificatie van het andere geslacht.
Mannen hebben natuurlijk wel bepaalde kwaliteiten die door westerse geëmancipeerde vrouwen bewust of onbewust onder het tapijt worden geveegd en dienen te worden ingeruild voor meer femine eigenschappen zoals zorgen en emotionele participatie.
Denk aan fysieke kracht, rationeler denken en beter bestand zijn tegen lange werkdagen. Mannen hebben aantoonbaar minder slaap nodig en geen hormonale cyclus die ze kwetsbaar maakt.
Door decennialang de zwakke mannen onevenredig te belonen op de arbeidsmarkt en een verrot onderwijssysteem hebben we een ware kutjescultuur ontwikkeld die zijn weerga niet kent. De eerste keer dat ik las over metroseksualiteit moet wel 30 jaar geleden zijn, dus zolang is dit proces al zeker aan de gang.
Als je terug wil naar een samenleving met echte mannen moet je mannelijkheid belonen en vrouwen moeten zich weer vrouwelijk gaan gedragen in plaats van de veeleisende halve kerels die hun carrière belangrijker vinden dan het moederschap.
Nou ja, dat verandert natuurlijk meteen een hoop omdat het dan niet meer samenvalt in de stijging van de uitval die wel samenvalt met de opkomst van Social Media, wat een andere mogelijke oorzaak is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 21:36 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Heb het overigens wel verkeerd geciteerd want de cijfers gaan niet over de periode vanaf 2010 maar de periode 1995-2015.
Grappig hoe anders jouw omschrijving van de manosphere is tov de media (vrouwenhaat in alle mogelijke vormen).quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Deels op de manosphere manierstoppen met blowen, sporten, mezelf goed aankleden als ik naar buiten ging.
Dus het komt niet van het CBS…quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat van die 2 decennia komt uit een boek (Who Cares heet het van Bregje Feuth en Mirte Wibaut) is verkeerd gequote door allerlei kranten (inclusief kwaliteitskranten als NRC en Volkskrant) . Het zijn wel degelijk 2 decennia alleen niet de laatste 2 decennia.
Gaat over dat vrouwen nog steeds ontzettend veel in het huishouden en rondom de kinderen doen vergeleken met mannen en daarbij ook nog eens meer zijn gaan werken. Als ik in mijn omgeving zie merk ik dat mannen echt niet snugger en zelfredzaam zijn rondom kinderen. Voor elke scheet hebben ze hun vrouw nodig. Waar de luiertas is, waar hun portemonnee is, hoe de wasmachine werkt en ga zo maar door. Vraag me af of ze dat ooit gaan leren ondanks alle goede bedoelingen.
Ik zie om mij heen genoeg stellen waarbij de vaders hetzelfde of zelfs meer doen als het gaat om de zorg voor de kinderen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is aangeleerd gedrag en kun je prima veranderen. Overigens denk ik dat een alleenstaande vader dit prima kan als het moet.
Daar staat nergens dat mannen het niet kunnen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Emancipatie monitor 2024.
Ik denk dat dit aardig overeen komt met wat ik om me heen zie. Vrouwen gaat het veel natuurlijker af dan mannen. Zat mannen die op het werk als manager 10 man personeel aansturen maar thuis letterlijk bij alles hulp nodig hebben van hun vrouw.
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:00 schreef Elan het volgende:
man doet niks thuis site:www.zwangerschapspagina.nl
Ff op Google kijken.
@:Masberum dit zijn zomaar wat voorbeelden van vrouwen van een random Nederlands forum. Sommige mannen maken er thuis echt een potje van hoor. Dan is de man echt het derde kind en kun je los van het financiële aspect eigenlijk beter alleen zijn als vrouw.
Ook tov mannen die wel rondneuken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:05 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
De gemiddelde man neukt niet rond, dus dan geeft een langetermijn relatie wel een hoger geluksgevoel ja, dat is niet zo verrassend
Dit is natuurlijk altijd een erg lastige discussie. Omdat het niet echt wetenschappelijk te onderzoeken is. Je bent dus afhankelijk van anekdotisch bewijs.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?
Natuurlijk zijn er mannen die er een potje van maken. Geloof mij: zo zijn er ook vrouwen die er een potje van maken.
Dat zegt verder niets over gemiddelden.
Dus zaken als vuilnis buiten zetten, reparaties in en om het huis, als er iets moet worden getild, als er een insluiper is, enz. zouden vrouwen daar gemiddeld gemakkelijker de handen voor uit de mouwen steken dan voor zaken als stofzuigen, de vaatwasser uitruimen, enz?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
Mannen hebben hun eigen 'manbox' ingeperkt door bepaalde menselijke eigenschappen of handelingen te betitelen als 'vrouwelijk' en die niet te willen ontwikkelen. Vrouwen hebben dat veel minder en pakken makkelijker eigenschappen of handelingen op die als mannelijk zouden kunnen worden omschreven.
Niet per sé. Je kan gewoon mensen interviewen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk altijd een erg lastige discussie. Omdat het niet echt wetenschappelijk te onderzoeken is. Je bent dus afhankelijk van anekdotisch bewijs.
Ah, mensen intervieuwen. Ja nee, anekdotisch bewijs is dan betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet per sé. Je kan gewoon mensen interviewen.
Sowieso komt het CBS nog altijd tot de conclusie dat als je de uren optelt van werk, zorg en huishouden mannen en vrouwen gewoon samen de kar trekken en als er al iemand is die wat harder trekt, dan zijn het de mannen.
Dat staat toch vrij haaks op hulpeloze mannen die alleen maar een last zijn.
Sowieso betrouwbaarder dan klagers op fora die ook nog eens vooral door vrouwen bezocht worden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, mensen intervieuwen. Ja nee, anekdotisch bewijs is dan betrouwbaarder.
Als je 99+ likes op Tinder krijgt per dag, ben je Chad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?
Dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt. Ik kan in ieder geval meestal wel een vrouwelijke sekspartner vinden dus kennelijk hoor ik dan tot de top 20% chads
Het verschil met die groep is een stuk minder groot, plus het is voor die groep veel eenvoudiger om een wippertje te vinden dan een relatie, iemand die bij je past vinden is voor iedereen moeilijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook tov mannen die wel rondneuken.
Nou dat krijg ik niet maar ik kan toch wel iedere week neuken als ik wil.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je 99+ likes op Tinder krijgt per dag, ben je Chad.
Gelijk neuken zonder eerst op date te hoeven?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat krijg ik niet maar ik kan toch wel iedere week neuken als ik wil.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat krijg ik niet maar ik kan toch wel iedere week neuken als ik wil.
Nee. Het was socializen of onder de trein springen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar had jij helemaal geen last van 'mens-angst'?
Liefst feesten en festivals. Ik doe gemiddeld 1 feest per maand, liefst drum 'n bass, maar techno lust ik ook. En verder zeg ik zo veel mogelijk ja als iemand de stad in wil.quote:en wat is uitgaan? bedoel, als ik het goed heb ben jij al wel 40+, toch? waar ga je dan heen?
Daar is niets vreemds aan. in iedere goede uiting van propaganda zit wel iets van waarheid. Dat is het selling point.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grappig hoe anders jouw omschrijving van de manosphere is tov de media (vrouwenhaat in alle mogelijke vormen).
Binnen jouw omschrijving kan ik dan ook ineens een Peterson plaatsen.
Ah, je hebt een band! dat helpt ook. En jemig, was het zo erg? socializen of zelfmoord?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Het was socializen of onder de trein springen.
[..]
Liefst feesten en festivals. Ik doe gemiddeld 1 feest per maand, liefst drum 'n bass, maar techno lust ik ook. En verder zeg ik zo veel mogelijk ja als iemand de stad in wil.
Ik kom nogal eens in Luxor, Willemeen en Doornroosje. En met m'n band kom ik in half Nederland in kroegen en culturele instituties.
Jazeker, althans niet vrouwenrechten op zich maar wel de manier waarop we de arbeidsparticipatie op dit momenteel hebben ingevuld.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
@:Elan: nu we vast hebben gesteld dat de cijfers waarop jouw betoog gebaseerd was niet alleen op een ander tijdsvak zagen en bovendien uit activistische hoek komen in plaats van het CBS, heb je nu ook het idee dat er eigenlijk helemaal geen reden is om te pleiten voor regressie van vrouwenrechten?
Of denk je nog steeds dat die rechten ter discussie horen te staan? En zo ja, waarom?
Het is slechts 1 voorbeeld. Van een forum waar veel vrouwen posten. En dat riedeltje afkomstig van Het CBS over die 9% versus 50% en daarnaast het verschil in perceptie tussen mannen en vrouwen over de verdeling is ook veelzeggend.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?
Natuurlijk zijn er mannen die er een potje van maken. Geloof mij: zo zijn er ook vrouwen die er een potje van maken.
Dat zegt verder niets over gemiddelden.
Het is niet nieuw hoor dat journalisten vanalles overnemen. Eerst en vooral omdat journalisten doorgaans helemaal geen kennis hebben van waar ze over schrijven, waardoor het voor hen heel lastig toetsen is. Maar bovendien dat het mensen zijn en die geloven nu eenmaal wat graag alles wat in overeenstemming is met het beeld dat ze al hadden.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jazeker, althans niet vrouwenrechten op zich maar wel de manier waarop we de arbeidsparticipatie op dit momenteel hebben ingevuld.
Ik geef toe dat die cijfers niet kloppen. Slecht dat letterlijk elke krant die ook zo overnemen uit dat boek zonder factchecking maar dat is kennelijk de staat van de hedendaagse journalistiek.
Dat gezegd hebbende de strekking blijft hetzelfde. Vrouwen zijn feitelijk meer gaan werken. Recent nog eens 2 uur meer per week. De reden voor het hoge langdurige ziekteverzuim valt moeilijk te duiden omdat er nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar factoren die steeds naar voren komen zijn een hogere combinatiedruk en hogere werkdruk an sig in sectoren waar veel vrouwen werkzaam zijn zoals onderwijs en zorg.
Je zou kunnen opteren dat de werkdruk om laag moet maar dat is lastig te organiseren omdat we nu eenmaal veel efficiënter werken dan pak hem beet 20 jaar geleden.
De meeste langdurig zieken zich voor doen onder de jongere vrouwen, dus combinatiedruk moet wel een belangrijke oorzaak zijn. Al kan social media ook een rol spelen maar vrouwen van pak hem beet 45 zitten tegenwoordig net zo goed op social media.
Niemand dit geluisterd dus? 8 minuten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:29 schreef Droopie het volgende:
Ja, maar ik zie ook heel vaak mannen voorbijkomen die klagen over vrouwen. Het zegt natuurlijk vooral iets over de klagers…quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is slechts 1 voorbeeld. Van een forum waar veel vrouwen posten. En dat riedeltje afkomstig van Het CBS over die 9% versus 50% en daarnaast het verschil in perceptie tussen mannen en vrouwen over de verdeling is ook veelzeggend.
Maar dat onderzoek gaat vooral over waarom vrouwen hoger verzuim hebben dan mannen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Niemand dit geluisterd dus? 8 minuten.
Zeer recent onderzoek van oa Arboned.
Wat heeft social media er precies mee te maken volgens jou? Hoe raak je van doomscrollen in hemelsnaam arbeidsongeschikt?quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet nieuw hoor dat journalisten vanalles overnemen. Eerst en vooral omdat journalisten doorgaans helemaal geen kennis hebben van waar ze over schrijven, waardoor het voor hen heel lastig toetsen is. Maar bovendien dat het mensen zijn en die geloven nu eenmaal wat graag alles wat in overeenstemming is met het beeld dat ze al hadden.
Die twee dames komen mij ook over als zwendelaars, net als die Sophie van Gool. Het is een verdienmodel. Net zoals Tucker Carlson tegenwoordig de meest idiote dingen beweert. Levert geld op. Ziedaar ook Sophie Straat.
Hoe dan ook: de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland is juist laag. Waarom zou je die nog lager willen voordat je weet wat de oorzaak is?
Stel dat het inderdaad SM is, dan zou een nog lagere participatiegraad wel eens kunnen zorgen voor nog meer doomscrollen op SM. Wat dan het probleem verergert.
Dus ben je het minimaal met mij eens dat we eerst de oorzaak moeten kennen?
Weet niet of CBS daar rekening mee gehouden worden bij hun onderzoek. Mag hopen van wel anders kunnen toch we beter onze eigen onderzoeken gaan optuigen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ook heel vaak mannen voorbijkomen die klagen over vrouwen. Het zegt natuurlijk vooral iets over de klagers…
En wat het CBS constateert over die 9% vs 50% zegt mij niet zoveel omdat het selectief is.
Ten eerste: dat je wenst dat het gelijk is maakt niet dat het altijd precies gelijk zal zijn. Wat dat betreft hebben we al 26% waarbij zorg gelijk is en de man (iets) meer werkt. En je hebt natuurlijk nog de 10% ‘anders’, wat kennelijk staat voor man meer zorg, dan wel vrouw meer werk.
In totaal 36% waarbij het zomaar eens zou kunnen zijn dat het om kleine verschillen gaat die bv verklaard kunnen worden door beiden 1 fte, waarbij de ene partner een baan heeft waarbij fulltime 38 uur is en de ander een baan met 36 uur als fulltime.
Het kan dus heel goed zijn dat deze mensen zeggen: ja, wij willen werk en zorg gelijk en ook denken dat ze dat hebben, terwijl ze toch in de 26% of de 10% vallen.
Daarnaast heb je ook nog gewoon te maken met het feit dat het antwoord beiden evenveel zorg als arbeid sociaal het meest wenselijke antwoord is en daar bovenop nog met dat men zoiets wel zou willen, maar alleen als dat geen geld kost(*).
Vaak moet je toch wat dieper gaan graven voordat je echt weet wat er speelt.
(*) een mooi voorbeeld is klimaatverandering. In de VS bleek uit een onderzoek dat iets van 80% wil dat er iets aan klimaatverandering wordt gedaan. Hoera zeggen dan velen, dan moet de politiek wel mee.
Maar men stelde ook de vraag hoeveel dat mocht kosten.
Gemiddeld: minder dan 100 dollar per jaar, per gezin.
Kortom: er is zo goed als geen draagvlak voor klimaatmaatregelen (dat zie je in NL ook als energie weer eens duurder wordt).
Natuurlijk zijn er mannen die er met de pet naar gooien. En zo zijn er ook vrouwen die dat doen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of CBS daar rekening mee gehouden worden bij hun onderzoek. Mag hopen van wel anders kunnen toch we beter onze eigen onderzoeken gaan optuigen.
Er zijn de laatste decennia ontzettend veel Ouderverlof bijgekomen. 9 weken totaal tegen 70% van het laatstbetaalde loon. Alleen maakt vervolgens maar 1 op 3 stellen daar gebruik van.
Ik geloof best dat onterecht vrouwen kunnen zeuren maar ook dat er echt mannen zijn die geen reet uitvoeren naast hun betaalde baan en/of het allemaal gewoon niet zien. Die geloven oprecht dat een dagje met de kleine vakantie is voor de vrouw in kwestie. In De Randstad onder de hoogopgeleiden zal de emancipatie wat verder zijn doorgedrongen maar je hebt zeker op het platteland en onder de allochtonen echt bekrompen zielen rondlopen.
Eigenlijk overal waar klantcontact is. Er wordt weinig over geschreven, maar veel advocaten zijn met de dood bedreigd door hun cliënten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Er is al enige jaren een trend gaande dat zowel in zorg als in onderwijs er steeds meer agressieve en moeilijke mensen zijn (patiënten, maar ook naasten van patiënten en ouders van leerlingen) die die beroepen echt heel erg veel zwaarder hebben gemaakt.
Het is niet 1 op 5, maar 5% (1 op 20).quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heeft social media er precies mee te maken volgens jou? Hoe raak je van doomscrollen in hemelsnaam arbeidsongeschikt?
Het is geen probleem dat speelt ook niet over de algehele linie maar het zijn specifieke beroepsgroepen die onevenredig hard worden geraakt qua langdurig ziekteverzuim. Met name zorg en onderwijs. Aangezien het vooral om jonge vrouwen gaat en dan specifiek in de leeftijd van jonge kinderen heeft dat toch alle schijn van combinatiedruk. Het is anders wel een hele atypische samenloop van omstandigheden.
Dus zorg op werk zorgen thuis voor kinderen in combinatie met een hele hoge werkdruk en dan loopt het emmertje over na een poosje. Ongetwijfeld zullen die mensen de lat voor zichzelf ook hoger leggen als het gaat om de kwaliteit van de zorg die ze leveren anders kies je niet voor een dergelijk beroep.
Al kan er ook nog een groep zijn die door alle ellende tijdens en na Covid is uitgevallen. Als je nu in aanmerking komt voor WIA zit je al 2 jaar in de ziektewet.
Nogmaals ik ben niet om vrouwen van hun rechten te ontdoen maar we zullen dat als samenleving anders moeten gaan invullen anders kost het ontzettend veel geld en het lijkt me voor het welzijn van vrouwen in die beroepen ook ongezond. Want zeg dat 1 op de 5 ziek thuis komt een heel groot deel gaat door maar loopt constant op haar tandvlees.
Ja, zo erg was het wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, je hebt een band! dat helpt ook. En jemig, was het zo erg? socializen of zelfmoord?
Nee, dat vrijwel nooit. Is weleens voorgekomen maar vrouwen willen dan meestal eerst gewoon een gezellige avond. Uit eten of gezellig wat gaan drinken en dan eind van de avond knallen. Gewoon direct plat neuken eigenlijk niet. Ze willen ook een escape hebben. Dan zeggen ze: "we maken er een gezellige avond van en dan zien we wel wat er gebeurt". Dat is vrouwelijk voor: "tenzij ik gedurende de avond op je afknap ga ik met je naar bed".quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:56 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Gelijk neuken zonder eerst op date te hoeven?
Haha oke. Ik vind dat echt heerlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2026 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, zo erg was het wel.
Alleen maar werken en alleen thuis zitten is echt geen leven.
niet werken en in de tuin zitten is anders best uit te houden, mits je wat uit de zon blijft en de vernevelaar aanzet zo nu en danquote:Op zondag 9 augustus 2026 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, zo erg was het wel.
Alleen maar werken en alleen thuis zitten is echt geen leven.
Misschien als je de ambitie hebt om een plant te zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2026 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet werken en in de tuin zitten is anders best uit te houden, mits je wat uit de zon blijft en de vernevelaar aanzet zo nu en dan
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?quote:Lisa Loeb: ’Terwijl de vrouw zich een ongeluk werkt, ligt hij in een vaal trainingspak op de bank’
Cabaretière/zangeres/schrijfster Lisa Loeb vindt het om te janken: steeds meer ambitieuze vrouwen hebben thuis een man die niets doet.
https://www.telegraaf.nl/(...)-bank/154000085.html (premium)
K kwam even zeggen dat ik nog nooit van het woord "boysober" heb gehoord..quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?
Levert veel clicks op. We zijn hier ook al op deel 30.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:33 schreef MultiBanaan het volgende:
Begint zelfs Telegraaf nu ook al mee te doen met de anti-mannen propaganda?
Voor Telegraaf Vrouw. Kennelijk denken ze dan dit soort onzin te moeten bieden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:33 schreef MultiBanaan het volgende:
Wij zijn niet zo gevoelig voor propagandaquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:33 schreef MultiBanaan het volgende:
Lisa Loebquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?
Klinkt goed, ga ik kijken met een bakje popcornquote:Op zondag 16 augustus 2026 07:53 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lisa Loeb![]()
![]()
![]()
Dat is een soort Debby on steroids. Mijn hemel wat een passieve agressie komt daar altijd uit. De NPO heeft haar regelmatig als ragebait in de late night talkshow momenteel. Werkt goed als ik de reacties op die fragmenten zie.
Dat dubbelinterview met mafklapper Joris Luyendijk in het nrc over hun hoogbegaafdheid was daarentegen werkelijk briljant. Zelden zo gelachen.
Feminist der moederlandsquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:02 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Klinkt goed, ga ik kijken met een bakje popcorn
Van mij mogen ze harder zijn in Afghanistan ik hoor de pocahantas vrouwtjes hier nooit iets over de Britten Amerikanen en Russen die hun omas hebben verkracht en vermoord en uit de helikopters hebben gegooidquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Feminist der moederlands
Met een boek over fopfeminisme.
Moest wel grinniken, ze had wel een goede opinie over de vrouwenrechten (of gebrek eraan) in Afghanistan.
Nou, sommige users hier zouden daar zeker wel een light versie van willen hebben.
Harder zijn in Afghanistan? Wie?quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:32 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze harder zijn in Afghanistan ik hoor de pocahantas vrouwtjes hier nooit iets over de Britten Amerikanen en Russen die hun omas hebben verkracht en vermoord en uit de helikopters hebben gegooid
Waarschijnlijk omdat die oma’s geen kinderen konden krijgen net voor of na het feit dat ze vermoord werden. Maar dat is een wilde gok.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:32 schreef Edding345 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze harder zijn in Afghanistan ik hoor de pocahantas vrouwtjes hier nooit iets over de Britten Amerikanen en Russen die hun omas hebben verkracht en vermoord en uit de helikopters hebben gegooid
Het feit dat zo iemand een platform krijgt op de publieke omroep, een door de staat gefinancierd medium is op zich natuurlijk uitermate dubieus en reden tot bezorgdheid.quote:Op zondag 16 augustus 2026 07:53 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lisa Loeb![]()
![]()
![]()
Dat is een soort Debby on steroids. Mijn hemel wat een passieve agressie komt daar altijd uit. De NPO heeft haar regelmatig als ragebait in de late night talkshow momenteel. Werkt goed als ik de reacties op die fragmenten zie.
Dat dubbelinterview met mafklapper Joris Luyendijk in het nrc over hun hoogbegaafdheid was daarentegen werkelijk briljant. Zelden zo gelachen.
Grotendeels eens, maar het is imo ook vooral ragebait. Ophef creëeren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat zo iemand een platform krijgt op de publieke omroep, een door de staat gefinancierd medium is op zich natuurlijk uitermate dubieus en reden tot bezorgdheid.
Draai het eens om en zet er een vent niet meer zulke teksten over vrouwen en er zouden direct Kamervragen over gesteld worden.
Alleen als een vrouw het doet is het progressief en anders ludiek.
Ik kijk überhaupt al jaren geen talkshows meer. Zoals Maarten v Rossem laatst in zijn podcast al aangaf is het merendeel van de onderwerpen complete tijdverspilling. Lekker driekwartier praten over de situatie in De VS. Alsof die ook maar ene neuk geven om wat wij hier in dit nietszeggende kutlandje er voor meningen op na houden ten aanzien van hun politiekquote:Op maandag 17 augustus 2026 10:56 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Grotendeels eens, maar het is imo ook vooral ragebait. Ophef creëeren.
Daarvoor ga ik geen talkshow kijken. Ben zelfs al enige tijd zover dat ik door zoveel van dit soort onzin überhaupt geen NPO meer kijk. Zie alleen online die fragmenten voorbij komen en dat is al meer dan genoeg.
Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest is.
Zelfs vrouwen met een topinkomen willen het liefste een man die nog meer dan zij verdienen want een vrouw wilt eigenlijk diep van binnen verzorgd worden. Dus, vrouwen krijgen artificieel topbanen toegespeeld wegens diversity equity inclusion beleid. Je kunt namelijk worden vervolgd als je als grote bedrijf je niet genoeg vrouwen op pluche posities hebt zitten. Vervolgens blijven hierdoor over het algemeen steeds minder mannen over die kwa inkomen voldoen aan de eisen voor deze vrouwen als 'geschikte' partner. Dan was de patriarchiale samenkeving waar vrouwen thuisbleven en niet werkten veel stabieler voor de maatschappij.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nou ja, dat is toch niet nieuw? Vorige week nog dat ze in Ierland actief de manosphere en tradwife influencers gaan bestrijden. Kortom: alleen rechts/conservatieve shit.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Het feit dat zo iemand een platform krijgt op de publieke omroep, een door de staat gefinancierd medium is op zich natuurlijk uitermate dubieus en reden tot bezorgdheid.
Draai het eens om en zet er een vent niet meer zulke teksten over vrouwen en er zouden direct Kamervragen over gesteld worden.
Alleen als een vrouw het doet is het progressief en anders ludiek.
Berichtgeving in Europa over de VS is lachwekkend slecht. Het is primair vanuit ideologie en feitelijke kennis heeft vrijwel niemand, of ze doen er niets mee.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kijk überhaupt al jaren geen talkshows meer. Zoals Maarten v Rossem laatst in zijn podcast al aangaf is het merendeel van de onderwerpen complete tijdverspilling. Lekker driekwartier praten over de situatie in De VS. Alsof die ook maar ene neuk geven om wat wij hier in dit nietszeggende kutlandje er voor meningen op na houden ten aanzien van hun politiek.
Ragebait is prima maar van de overheid (die ongetwijfeld ook op de hoogte zijn van het feit dat seksen tegen elkaar opgezet worden op social media en de gevolgen daarvan) verwacht je nuance en bewustmaking. Niet olie op het vuur met dat soort clowneske figuren.
Joe v Wade? Rly?quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:33 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Zelfs vrouwen met een topinkomen willen het liefste een man die nog meer dan zij verdienen want een vrouw wilt eigenlijk die van binnen verzorgd worden. Dus, vrouwen krijgen artificieel topbanen toegespeeld wegens diversity equity inclusion beleid. Je kunt namelijk worden vervolgd als je als grote bedrijf je niet genoeg vrouwen op pluche posities hebt zitten. Vervolgens blijven hierdoor over het algemeen steeds minder mannen over die kwa inkomen voldoen aan de eisen voor deze vrouwen als 'geschikte' partner. Dan was de patriarchiale samenkeving waar vrouwen thuisbleven en niet werkten veel stabieler voor de maatschappij.
Ik denk dat dit hier speelt.
En ja, zeer waarschijnlijk is het een verzonnen verhaal zo rollen vrouwen eenmaal. Lees ook over joe versus wade. De vrouw verzon de verkrachtingen om abortus te promoten. Feministen kennen 0 schaamte en ze zien het vele liegen als means to an end. En de vrouw zichzelf als slachtoffer neerzetten is uiteraard een trend en vrouwen zijn zeer trendgevoelig. Zo verkrijgen ze aandacht en likes!
Dit is nog maar het begin, want mannen als jij zullen we opeten. Echt, je maakt geen schijn van kans tegen ons, feministische heksen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:50 schreef Memeowitz het volgende:
@:vem2012
Vrouwen in Amsterdam janken erover dat hun burgervrouwster niet genoeg doet voor de veiligheid voor vrouwen. De straten zijn overal unsafe. Al dat gestem op links en woke van deze vrouwen komt nu zijn tol ophalen. En dit is nog maar het begin.
Een gemiddelde jongen geeft een vrouw 1 klap en ze ligt. Geen schijn van kans zeg je. Ik hoop dat vrouwen eens gaan beseffen dat feminisme alleen maar kan bestaan met ja hoe zeg je dat, goedkeuring van de mannen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is nog maar het begin, want mannen als jij zullen we opeten. Echt, je maakt geen schijn van kans tegen ons, feministische heksen.
Tuurlijk joh, dream on met je agressieve gedachten. Goedkeuring van mannen, my ass.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Een gemiddelde jongen geeft een vrouw 1 klap en ze ligt. Geen schijn van kans zeg je. Ik hoop dat vrouwen eens gaan beseffen dat feminisme alleen maar kan bestaan met ja hoe zeg je dat, goedkeuring van de mannen.
Vrouwen zijn totaal niet onafhankelijk. En zeker niet fysiek sterker.
Dat valt dus erg tegen in de praktijk, bijna de helft van de fysieke mishandelingen in partnergeweld plegen vrouwen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Een gemiddelde jongen geeft een vrouw 1 klap en ze ligt. Geen schijn van kans zeg je. Ik hoop dat vrouwen eens gaan beseffen dat feminisme alleen maar kan bestaan met ja hoe zeg je dat, goedkeuring van de mannen.
Ja dat is al decennia zo bij die omtoepen. Waarom eigenlijk? En waarom is de linkse kerk in beginsel zo anti man? Van een overheid verwacht je toch neutrale voorlichting en niet dat ze olie op het vuur gooien.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, dat is toch niet nieuw? Vorige week nog dat ze in Ierland actief de manosphere en tradwife influencers gaan bestrijden. Kortom: alleen rechts/conservatieve shit.
Voor mensen die beweren dat ‘rechts’ aan de macht is in Europa: kijk eens naar dat soort zaken en je weet dat het tegenovergestelde waar is.
Ongeacht hoe er wordt gestemd.
De instituties zijn al lang en breed overgenomen en dat is vooral zorgelijk omdat extreemlinks (meer: extreem progressief, maar dat valt daaronder) een flinke vinger in de pap heeft.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 17 augustus 2026 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is al decennia zo bij die omtoepen. Waarom eigenlijk? En waarom is de linkse kerk in beginsel zo anti man? Van een overheid verwacht je toch neutrale voorlichting en niet dat ze olie op het vuur gooien.
Die Soendos (?) ging laatst ook helemaal uit haar plaats op tv tegen een man die het zogenaamd niet begrepen had.
quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is nog maar het begin, want mannen als jij zullen we opeten. Echt, je maakt geen schijn van kans tegen ons, feministische heksen.
Gaan we aub wel even normaal in gesprek met elkaar.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Met iemand die zo over vrouwen praat als deze user doet, is geen gesprek te voeren.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Gaan we aub wel even normaal in gesprek met elkaar.
Als we dit schreeuwend op straat zouden zeggen is de volgende stap echt meppen op elkaar.
Echt wel. Ja, in een bokswedstrijd zal de gemiddelde vrouw het loodje leggen tegen een mannelijke zwaargewicht.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:26 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
Daar is dit onderwerp niet naar. Er zullen altijd trollen zijn die alleen maar negatief doen over vrouwen en hun rechten. De zgn. Andrew Tates meelopertjes zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Gaan we aub wel even normaal in gesprek met elkaar.
Als we dit schreeuwend op straat zouden zeggen is de volgende stap echt meppen op elkaar.
Ben bang dat dit niet altijd trollen zijn. Het is een denkwijze die steeds de weg naar het internet vind.quote:Op maandag 17 augustus 2026 13:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Daar is dit onderwerp niet naar. Er zullen altijd trollen zijn die alleen maar negatief doen over vrouwen en hun rechten. De zgn. Andrew Tates meelopertjes zullen we maar zeggen.
Die alleen maar hun zogenaamde mannelijkheid kunnen tonen door vrouwen als minderwaardig weg te zetten.
Dat bedoelde ik inderdaad. Dat zie ik alleen bij vrouwen in Nederland gebeuren, en zeker op televisie. Ga je zo tekeer tegen of over een vrouw maken ze je af (figuurlijk dan, je zal eerder gecanceld worden).quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Deze kun je wellicht wel waarderen.
Leuk stukje nuance ook wel in al het online geschreeuw wat de boventoon voert.
En die omroepen zitten al jaren in een bubbel van hier tot Tokio. Plus de NPO kan natuurlijk niet failliet. Leuke ingrediënten voor een zogenaamde 'perfect storm'.
Ik zie eigenlijk zelden dat vrouwen daar Halsema persoonlijk op aanspreken...quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:50 schreef Memeowitz het volgende:
@:vem2012
Vrouwen in Amsterdam janken erover dat hun burgervrouwster niet genoeg doet voor de veiligheid voor vrouwen. De straten zijn overal unsafe. Al dat gestem op links en woke van deze vrouwen komt nu zijn tol ophalen. En dit is nog maar het begin.
Dat omroepen (alle media) vooral links/progressief zijn heeft voor een groot deel te maken met het feit dat mensen die voor een opleiding als journalistiek kiezen gemiddeld een meer links/progressief wereldbeeld hebben.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is al decennia zo bij die omtoepen. Waarom eigenlijk? En waarom is de linkse kerk in beginsel zo anti man? Van een overheid verwacht je toch neutrale voorlichting en niet dat ze olie op het vuur gooien.
Die Soendos (?) ging laatst ook helemaal uit haar plaats op tv tegen een man die het zogenaamd niet begrepen had.
Dat is altijd erg vreemd inderdaad. Je hoort overal op tv/radio/internet over mannen die vrouwen mishandelen terwijl de helft van de partnermishandelingen door vrouwen worden gepleegd.quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt dus erg tegen in de praktijk, bijna de helft van de fysieke mishandelingen in partnergeweld plegen vrouwen.
Stond er ook van te kijken, hoe dan? Je laat je toch niet slaan door je vrouw? Maar het is een serieus ding.
Daar hoort wel een kritische aantekening bij.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat is altijd erg vreemd inderdaad. Je hoort overal op tv/radio/internet over mannen die vrouwen mishandelen terwijl de helft van de partnermishandelingen door vrouwen worden gepleegd.
Enige uitleg?quote:
Kanttekening: er zijn onderzoeken die aangeven dat vrouwen ongeveer even vaak dader zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2026 17:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar hoort wel een kritische aantekening bij.
Die conclusie komt uit de vragenlijst die in eerste instantie is opgesteld om domestic violence te kunnen signaleren. Deze vragenlijst maakte geen enkel onderscheid tussen wat voor soort geweld. Een duw was geweld, en een kaakslag ook. Verdedigen en daarbij 'geweld' gebruiken viel onder hetzelfde kopje als de aanval. Ook werd geen rekening gehouden met de mate van schade die het gevolg was niet meegenomen.
En ja, dan blijken binnen een relatie waarin sprake is van geweld mannen en vrouwen ongeveer evenveel geweld te gebruiken. Meestal is echter de vrouw het slachtoffer dat zich verdedigt en dat tevens de meeste verwondingen oploopt.
Daarmee niet gezegd dat er ook vrouwen zijn die fysiek geweld gebruiken en dat er ook vrouwen zijn die psychisch geweld gebruiken, wat net zo erg zo niet erger is.
Zoals ik het las, kwam het verschil bij huiselijk geweld vooral naar voren in de verschillende opzet van studies: in de 'family conflict studies (sociale studie) was huiselijk geweld (self reported, dat is ook nogal een verschil) ongeveer gelijkelijk verdeeld tussen mannen en vrouwen, en in 'crime studies' waarbij data worden gebruikt van verwondingen en zaken waar politie aan te pas kwam, laten wel een groot verschil zien tussen huiselijk geweld met mannen of vrouwen als dader.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kanttekening: er zijn onderzoeken die aangeven dat vrouwen ongeveer even vaak dader zijn.
Alleen zijn er verschillen in het daderschap (vaker als slachtoffer een kind, mate van geweld, aard van geweld).
Het heeft er toch alle schijn van dat mannen vooral in de excessen hoger scoren, maar dat dit vooral komt doordat ze meer fysieke kracht hebben.
Het blijft wat dat betreft lastig vergelijken.
Zo kwam ik ook een bijzonder cijfer tegen over seksueel misbruik van gevangenen door gevangenen tegen. Officiële cijfers lieten zien dat vrouwen dat 4x zo vaak doen als mannen (in de VS). Wat best bijzonder is aangezien mannen buiten de gevangenis veel vaker pleger zijn op basis van de cijfers.
Lijkt toch weer eens te duiden op het bekende mannen en vrouwen zijn veel meer gelijk dan verschillend.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik het las, kwam het verschil bij huiselijk geweld vooral naar voren in de verschillende opzet van studies: in de 'family conflict studies (sociale studie) was huiselijk geweld (self reported, dat is ook nogal een verschil) ongeveer gelijkelijk verdeeld tussen mannen en vrouwen, en in 'crime studies' waarbij data worden gebruikt van verwondingen en zaken waar politie aan te pas kwam, laten wel een groot verschil zien tussen huiselijk geweld met mannen of vrouwen als dader.
Een van de problemen is dus dat een beetje generiek gesproken wordt over "dat vrouwen net zo vaak dader zijn van huiselijk geweld als mannen".
Om huiselijk geweld te leren begrijpen en leren voorkomen en mensen handvatten te geven, al op jonge leeftijd, om huiselijk geweld te voorkomen (zowel als dader als als slachtoffer) is het goed om te weten dat dit iets is dat bij mannen en vrouwen evenveel voorkomt. Wat daarnaast belangrijk is om in het oog te houden, is dat extreem huiselijk geweld met verwondingen en erger veel meer wordt gepleegd door mannen.
Wat je wil is de wisselwerking begrijpen hoe men tot huiselijk geweld komt, want ook de mildere zaken zijn niet goed, voor de beide partners en voor eventuele kinderen. Maar de manier waarop gesteld wordt dat vrouwen even vaak dader zijn, is te simplistisch. Misschien is dat wel een van de grote problemen van deze tijd, dat alles maar zo simpel mogelijk moet worden voorgesteld en dat grijstinten en dieper op stof ingaan te weinig meer in zwang zijn.
Remco van Iersel was mijn collega, hij is ook bij Raven van der Dorst op tv geweest.quote:Oók als voormalig geweldpleger is dat belangrijk. ,,Wat ik heb gedaan, is niet goed te praten, maar ik ben méér dan dat. Die agressie is een fractie van wie ik ben, maar ik word er wel vaak op afgerekend."
Hij volgde verschillende behandelingen om met zijn driftbuien om te gaan en werkt als ervaringsdeskundige voor het Bredase project De Cirkel is Rond. ,,Ik heb een methode voor handen die ik goed kan toepassen, maar het is iets wat ik moet blíjven toetsen."
Professionele hulp
Op een van de borden in zijn Breda staat hij nu groots afgebeeld, samen met zijn vrouw Rebecca. Bij haar ging hij de fout in, maar zij steunde hem later ook. ,,Ik ben toen meteen professionele hulp gaan zoeken. Zij heeft van dichtbij meegemaakt wat ik heb moeten doen om op dit punt te komen."
Natuurlijk, het is heel wat om je zo kwetsbaar op te stellen, maar Van Ierssel vindt dat juist nodig om het taboe te doorbreken. ,,Het maakt me niet zoveel uit wat mensen van mij denken. Dit is mijn manier om anderen in mijn situatie te kunnen helpen. Hiermee wil ik zeggen: 'zoek hulp, iemand waarmee je kunt praten'. De huisarts is de eerste stap."
Er zijn nu eenmaal mensen die het slechtste uit elkaar naar boven halen. Ik heb ook zo'n relatie gehad. In het begin was dat niet zo, overigens. Hij vond ook dat ik het bloed onder zijn nagels vandaan kon halen, en ik denk dat dat ook wel zo is. Zoals gezegd: we haalden bepaald het slechtste in elkaar naar boven. Maar zelfs als ik daar goed in zou zijn geweest, geeft hem dat niet het recht gewelddadig te worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Remco van Iersel was mijn collega, hij is ook bij Raven van der Dorst op tv geweest.
Samen bespraken ze waar het vandaan kwam, die vrouw die kon namelijk ook het bloed onder zijn nagels vandaan halen.
Maar volgens mij, escaleerden ze het allebei tot het hoogste punt en dan wordt het fysiek en legt de vrouw het meestal af.
Er zijn verschillende soorten huishoudelijk geweld, ook van mannen die gewoon zonder aanleiding hun partner hun in elkaar timmeren.
Hij heeft er iets positiefs van gemaakt, samen met zn partner.
Het probleem met data is inderdaad dat je vaak dieper moet graven. En zowel het ‘beiden even vaak dader’ als ‘mannen vaker dader bij extreem geweld’ vertelt niet het hele verhaal.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals ik het las, kwam het verschil bij huiselijk geweld vooral naar voren in de verschillende opzet van studies: in de 'family conflict studies (sociale studie) was huiselijk geweld (self reported, dat is ook nogal een verschil) ongeveer gelijkelijk verdeeld tussen mannen en vrouwen, en in 'crime studies' waarbij data worden gebruikt van verwondingen en zaken waar politie aan te pas kwam, laten wel een groot verschil zien tussen huiselijk geweld met mannen of vrouwen als dader.
Een van de problemen is dus dat een beetje generiek gesproken wordt over "dat vrouwen net zo vaak dader zijn van huiselijk geweld als mannen".
Om huiselijk geweld te leren begrijpen en leren voorkomen en mensen handvatten te geven, al op jonge leeftijd, om huiselijk geweld te voorkomen (zowel als dader als als slachtoffer) is het goed om te weten dat dit iets is dat bij mannen en vrouwen evenveel voorkomt. Wat daarnaast belangrijk is om in het oog te houden, is dat extreem huiselijk geweld met verwondingen en erger veel meer wordt gepleegd door mannen.
Wat je wil is de wisselwerking begrijpen hoe men tot huiselijk geweld komt, want ook de mildere zaken zijn niet goed, voor de beide partners en voor eventuele kinderen. Maar de manier waarop gesteld wordt dat vrouwen even vaak dader zijn, is te simplistisch. Misschien is dat wel een van de grote problemen van deze tijd, dat alles maar zo simpel mogelijk moet worden voorgesteld en dat grijstinten en dieper op stof ingaan te weinig meer in zwang zijn.
Het lijkt mij ook belangrijk dat er hulp is voor de daders zonder dat het meteen gestigmatiseerd wordt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
[..]
Remco van Iersel was mijn collega, hij is ook bij Raven van der Dorst op tv geweest.
Samen bespraken ze waar het vandaan kwam, die vrouw die kon namelijk ook het bloed onder zijn nagels vandaan halen.
Maar volgens mij, escaleerden ze het allebei tot het hoogste punt en dan wordt het fysiek en legt de vrouw het meestal af.
Er zijn verschillende soorten huishoudelijk geweld, ook van mannen die gewoon zonder aanleiding hun partner hun in elkaar timmeren.
Hij heeft er iets positiefs van gemaakt, samen met zn partner.
Niets rechtvaardigt geweld, maar ook niet het bloed onder de nagels vandaan halen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal mensen die het slechtste uit elkaar naar boven halen. Ik heb ook zo'n relatie gehad. In het begin was dat niet zo, overigens. Hij vond ook dat ik het bloed onder zijn nagels vandaan kon halen, en ik denk dat dat ook wel zo is. Zoals gezegd: we haalden bepaald het slechtste in elkaar naar boven. Maar zelfs als ik daar goed in zou zijn geweest, geeft hem dat niet het recht gewelddadig te worden.
Vrouwen zijn geen heiligen, net zo min als mannen. Maar niets rechtvaardigt geweld richting de ander.
Of dat bij de politie weggelachen wordt, weet ik niet, maar probeer als man maar eens aan andere mannen te vertellen dat je vrouw je fysiek de baas is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het probleem met data is inderdaad dat je vaak dieper moet graven. En zowel het ‘beiden even vaak dader’ als ‘mannen vaker dader bij extreem geweld’ vertelt niet het hele verhaal.
Huiselijk geweld komt heel vaak voor, maar slechts zelden komt daar de politie bij. En zelfs dan wordt er zelden een aangifte gedaan. Het gaat dan om de meest ernstige gevallen. En ja, dan speelt in ieder geval een rol dat mannen gemiddeld veel sterker zijn dan vrouwen (*).
Tevens zal het een rol spelen dat het voor mannen veel lastiger is om aangifte te doen. Voor zover ik begrijp worden die aangiftes nog altijd weggelachen bij de politie (niet altijd, maar het schijnt nog steeds voor te komen).
De grap is dat het ook niet gebruitk wordt om aan te tonen dat er inherent iets mis is met mannen, maar juist, zie dit topic, om aan te tonen hoe ontzettend slecht vrouwen zijn.quote:(*) In dit verband viel het mij op dat ik cijfers zag van partnermoord in de VS. 2.000 vrouwen vermoord door hun mannelijke partner en 1.200 mannen door de vrouwelijke partner. In Nederland is er nauwelijks sprake van mannen die door de vrouwelijke partner vermoord worden. Ik zat eens te denken waardoor dat zou komen en ik vermoed dat wapenbezit in de VS daar wel eens alles mee te maken kan hebben. Want een vrouw met een vuurwapen is ineens wel levensgevaarlijk voor een man.
Hoe dan ook: het is absoluut waar dat als het gaat om zwaar geweld mannen eruit springen. Maar ik denk (let wel: denk) dat uit de beschikbare data ook wel volgt dat het idee dat er iets inherent mis is aan mannen daar niet uit volgt en dat simpelweg vrouwen op dat punt weinig beter zijn, slechts minder gevaarlijk.
Dat vind ik een goed initiatief inderdaad. Sowieso lijkt het me een goed idee om kinderen (weer?) te leren hoe je fatsoenlijk met andere mensen omgaat. Wat je wel en niet doet in het openbaar, hoe je mensen begroet, bedankt, een normaal praatje kunt maken. En voor jongens en meisjes onderling is er ook nog genoeg te leren. Jammer dat vanuit veel ouders die lessen niet meer worden voorgeleefd en gegeven.quote:Btw: ik las van de week dat in het VK nu in scholen aan jongens geleerd wordt hoe fatsoenlijk om te gaan met meiden. Heel goed initiatief, al zou ik dat graag ook dus andersom willen zien.
Ik had net een hele tekst gemaakt. Zo omslachtig om mensen niet te laten denk dat ik fysiek geweld goedkeur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets rechtvaardigt geweld, maar ook niet het bloed onder de nagels vandaan halen.
We zijn geneigd om fysiek geweld zwaarder te veroordelen dan mentaal geweld, maar beiden is zeer schadelijk.
'Bloed onder de nagels vandaan halen' is natuurlijk wel een heel subjectief gegeven. Bij de een zal daar inderdaad een bloedirritante persoon tegenover staan, bij de ander is een enkele blik al voldoende om tot geweld over te gaan wegens bloed onder de nagels vandaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niets rechtvaardigt geweld, maar ook niet het bloed onder de nagels vandaan halen.
We zijn geneigd om fysiek geweld zwaarder te veroordelen dan mentaal geweld, maar beiden is zeer schadelijk.
Vrouwen werken teveel en dan kan je kinderen er eigenlijk niet bij hebben. Of Ja kan wel maar is echt een heel zwaar slaven bestaan zonder een moment voor jezelf. Je wordt compleet geleefd. Met een beetje pech draai je overal ook nog eens voor op emotioneel en praktisch. En je weet nooit van tevoren wat voor kerel je precies in huis hebt tot het moment dat je aan kinderen begint en het te laat is.quote:
Het is inderdaad zo dat je al man ook niet hoeft te verwachten dat je steun krijgt vanuit de omgeving helaas…quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of dat bij de politie weggelachen wordt, weet ik niet, maar probeer als man maar eens aan andere mannen te vertellen dat je vrouw je fysiek de baas is.
[..]
De grap is dat het ook niet gebruitk wordt om aan te tonen dat er inherent iets mis is met mannen, maar juist, zie dit topic, om aan te tonen hoe ontzettend slecht vrouwen zijn.
[..]
Dat vind ik een goed initiatief inderdaad. Sowieso lijkt het me een goed idee om kinderen (weer?) te leren hoe je fatsoenlijk met andere mensen omgaat. Wat je wel en niet doet in het openbaar, hoe je mensen begroet, bedankt, een normaal praatje kunt maken. En voor jongens en meisjes onderling is er ook nog genoeg te leren. Jammer dat vanuit veel ouders die lessen niet meer worden voorgeleefd en gegeven.
Ik snap dat er heel veel nuances zijn en natuurlijk wil het niet zeggen dat als iemand gedrag vertoont wat een ander irritant vindt dat het gedrag meteen niet ok is. Als ik zie hoe mijn dochters elkaar enorm op de zenuwen kunnen werken terwijl er eigenlijk objectief bezien niets aan de hand is…quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
'Bloed onder de nagels vandaan halen' is natuurlijk wel een heel subjectief gegeven. Bij de een zal daar inderdaad een bloedirritante persoon tegenover staan, bij de ander is een enkele blik al voldoende om tot geweld over te gaan wegens bloed onder de nagels vandaan.
Mentaal geweld is dan weer iets heel anders, en daar is meer objectief wel iets over te zeggen.
Ga je nou weer volstrekt onbewezen beweren dat het een probleem is dat vrouwen teveel werken en ze daarom zo weinig kinderen krijgen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:29 schreef Elan het volgende:
Vrouwen werken teveel en dan kan je kinderen er eigenlijk niet bij hebben. Of Ja kan wel maar is echt een heel zwaar slaven bestaan zonder een moment voor jezelf. Je wordt compleet geleefd. Met een beetje pech draai je overal ook nog eens voor op emotioneel en praktisch. En je weet nooit van tevoren wat voor kerel je precies in huis hebt tot het moment dat je aan kinderen begint en het te laat is.
Het ligt wel wat genuanceerder dan dat. Wat wij als vrouwelijk gedrag zien is voor overheden nu eenmaal prettig. Namelijk heel erg gericht op de samenleving. Terwijl wat meer expliciet als mannelijk gezien wordt (zoals risicovol gedrag) voor de samenleving helemaal niet zo geweldig is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:33 schreef Elan het volgende:
Als je in een sterk verwijfde samenleving resideert moet je niet raar opkijken dat mannen als probleem worden gezien.
Masculiene eigenschappen zijn per definitie toxisch want wat wenselijk gedrag is wordt door vrouwen bepaald..
Een blinde kan zien dat het een en ander sterk samenhangt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ga je nou weer volstrekt onbewezen beweren dat het een probleem is dat vrouwen teveel werken en ze daarom zo weinig kinderen krijgen?
Dit topic ging over waarom vrouwen een bepaalde soort man niet meer willen, in de basis. Geweld en dergelijke zijn er intussen bijgekomen. Dat er mannen zijn die gewelddadig zijn, was niet de insteek van de reden waarom vrouwen een bepaalde soort mannen niet meer willen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat je al man ook niet hoeft te verwachten dat je steun krijgt vanuit de omgeving helaas…
Ik zie inderdaad ook dat er mensen zijn die vrouwen de schuld geven, maar persoonlijk zie ik veel meer steun voor het idee dat er iets wezenlijk mankeert aan mannen. Denk aan: niet iedere man, maar wel altijd een man, of de nieuwe ‘totdat het geen enkele man is, is het iedere man’. Of al dat gepraat over toxische mannelijkheid. Of ‘we hebben een mannenprobleem’.
Het is niet echt behulpzaam lijkt mij om zo een probleem te benaderen. Tenminste, als het doel is om het probleem te verminderen (volledig oplossen zou geweldig zijn, maar dat is helaas niet realistisch).
Dat is letterlijk wat ik stelde. En dat de overheid een nadrukkelijke vinger in de pap heeft bij het verwijven is evident. Net als de hele omvolking die aan aan de gang is. Daar kom je als overheid alleen mee weg in de kutjescultuur waarin West Europa leeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het ligt wel wat genuanceerder dan dat. Wat wij als vrouwelijk gedrag zien is voor overheden nu eenmaal prettig. Namelijk heel erg gericht op de samenleving. Terwijl wat meer expliciet als mannelijk gezien wordt (zoals risicovol gedrag) voor de samenleving helemaal niet zo geweldig is.
Ook als je vrouwen hun rechten afneemt zul je zien dat overheden nog steeds hetzelfde zullen handelen in grote lijnen.
Als het allemaal zo evident is, waarom kan jij het dan niet aannemelijk maken?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Een blinde kan zien dat het een en ander sterk samenhangt.
Maatregelen die overheden treffen om het geboortecijfer op te krikken zijn vrijwel overal ter wereld financieel van aard.
Omdat er amper fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is. Overheden hebben helemaal geen belang bij dat soort data want vrouwen dienen optimaal uitgebuit te worden. Dat is ook waarom de huizenmarkt zo opgeblazen is. Werken als vrouw is allang geen keuze meer. Werken is een must die je maar moet combineren met je eventuele kinderwens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het allemaal zo evident is, waarom kan jij het dan niet aannemelijk maken?
Een interessante statistiek is dat vrouwen die kinderen hebben gemiddeld evenveel kinderen hebben dan zeg 30 jaar geleden (ik zou het even op moeten zoeken wat precies de data is ter zake). Kortom, het geboortecijfer daalt vooral doordat er minder vrouwen zijn die kinderen krijgen.
En dat loopt aardig op met de daling van duurzame relaties. Los van of dat het huwelijk betreft, of gewoon samenwonen al dan niet met een contract. Wat ook weer aardig oploopt met het verminderen van de seksuele activiteiten.
Ik moet er zelf nog aan beginnen, maar ik heb al wat interviews gezien met de auteur van het boek: Sextinction. Gaat hierover en ik heb haar niet horen beweren dat vrouwen maar weer terug moeten in hun genderrol.
Het is wel een vrouw die het geschreven heeft, hopelijk vind je dat ok. Debra Soh.
Wat bedoel je met verwijven?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ik stelde. En dat de overheid een nadrukkelijke vinger in de pap heeft bij het verwijven is evident. Net als de hele omvolking die aan aan de gang is. Daar kom je als overheid alleen mee weg in de kutjescultuur waarin West Europa leeft.
Neequote:Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is
Waar heb jij nu last van de moderne samenleving?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:
[..] de moderne samenleving is een gezwel.
Oh nee dat interesseert me geen reet. Huishouden en opruimen zijn niet per se vrouwentaakjes, je hebt als man toch ook geen polio om wat te doen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verwijven?
Dat je ook wel eens de afwas moet doen of op zondag meehelpt met het huis opruimen?
Letterlijk in alles. Dat Nederland steeds meer een derde colonne is bijvoorbeeld komt voor uit linkse denkbeelden. Dat vrouwen in plaats van hun kinderen fatsoenlijk op te voeden ze als mislukte gangsters op fatbikes door de straat laten scheuren. En je constant op je woorden moet letten bij bepaalde groeperingen want als je niet politiek correct genoeg praat of op de juiste toon steken ze al dan niet spreekwoordelijk een mes in je rug. Mannen die niks praktisch meer kunnen (zelfs autorijden is verschrikkelijk) omdat ze de hele dag in de kantoortuin hangen om over van alles te praten onder het genot van een kopje rooibosthee alsof ze een stel vrouwen zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waar heb jij nu last van de moderne samenleving?
Dus niet wat je op het journaal of internet leest. Waar heb JIJ deze of vorige week nu last van gehad dat het een gezwel is?
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit topic ging over waarom vrouwen een bepaalde soort man niet meer willen, in de basis. Geweld en dergelijke zijn er intussen bijgekomen. Dat er mannen zijn die gewelddadig zijn, was niet de insteek van de reden waarom vrouwen een bepaalde soort mannen niet meer willen.
Geloof me, vrijwel alle vrouwen, op een enkele activist na, denken niet dat alle mannen gevaarlijk zijn. Maar helaas kunnen we niet aan hun neus zien of ze wel of niet gevaarlijk zijn. Dus moeten we altijd in eerste instantie (en vaak nog wel langer) op onze hoede zijn. Dat is niet de schuld van alle mannen, maar dat is wel een belangrijk onderdeel van meisje en (jonge) vrouw zijn. Want als we niet voldoende op onze hoede zijn en er gebeurt iets, wordt ons verweten dat we op die plek op dat tijdstip met wat alochol op die manier gekleed aanwezig waren en waarom we niet hard genoeg 'nee' hebben gezegd en hebben tegengestribbeld. Als we het dan toch over aangifte doen hebben: het doen van aangifte van seksueel misbruik is dusdanig lastig en de kans op vervolging, laat staan een veroordeling dusdanig klein, dat veel vrouwen het ook maar niet eens doen.
Verder mankeert er niet iets wezenlijks aan mannen in het algemeen. Dat zegt ook niemand. Veel (jonge) mannen ervaren wel een probleem als het gaat om contact met meisjes en het krijgen van dates en relaties.
Ik zag/luisterde laatst een podcast en daarin zei iemand "the only thing worse than being in a bad position is to be in a bad position when you were told that there was no bad position for you". En dat is wel een beetje het geval met jongens en jonge mannen. Ineens streven meisjes en jonge vrouwen hen voorbij en stellen hogere eisen aan hen dan voorheen omdat het kan. Ze worden niet meer als vanzelfsprekend als het bovenliggende en onmisbare geslacht gezien. Er kiezen vrouwen voor om zonder mannen, in ieder geval een tijd, te leven, en dat is maar moeilijk te verkroppen.
Ik geef je een uitgebreid onderzoek wat is vertaald in een boek, gedaan door een gerenommeerde wetenschapper en vervolgens pareer je dat met ‘ik heb alsnog gelijk, want er is geen goed onderzoek gedaan’.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er amper fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is. Overheden hebben helemaal geen belang bij dat soort data want vrouwen dienen optimaal uitgebuit te worden. Dat is ook waarom de huizenmarkt zo opgeblazen is. Werken als vrouw is allang geen keuze meer. Werken is een must die je maar moet combineren met je eventuele kinderwens.
Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is dan is dat dus je levensdoel en krijg je automatisch meer kinderen dan wanneer je druk bent met wijntjes atten met je vriendinnen en Tinder afstruinen of je carrière vol ten ontplooiing brengen. Het feminisme is een vals narratief en de moderne samenleving is een gezwel.
Sorry, maar ik vind zijn begin statement al nonsens en framing.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.
https://www.facebook.com/share/v/1JzQaX6qUh/?mibextid=wwXIfr
Welk onderzoek of bedoel je die rechtse clown die op FeesBoek zijn twijfelachtige riedeltje doet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik geef je een uitgebreid onderzoek wat is vertaald in een boek, gedaan door een gerenommeerde wetenschapper en vervolgens pareer je dat met ‘ik heb alsnog gelijk, want er is geen goed onderzoek gedaan’.
Dat wordt een beetje flauw…
Hij heeft best een punt, en dat is iets wat ik ook al vaker heb gezegd. Er moet zeker aandacht zijn voor jongens, zodat ze niet vapend en gamend in de kelder of op zolder zitten en weer aansluiting vinden. En voor die aansluiting is ook vrouwelijke energie en aandacht nodig. Helemaal eens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.
https://www.facebook.com/share/v/1JzQaX6qUh/?mibextid=wwXIfr
Scott Galloway wordt ter zake in de VS als expert gezien en is een graag geziene gast bij de grote talkshows en podcasts.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind zijn begin statement al nonsens en framing.
Ten eerste zijn er echt maar heel weinig vrouwen die het over unalived hebben. Dat woord gebruikt hij bewust om te framen dat vrouwen zich aanstellen. Het is een zeer select groepje mensen dat dat woord gebruikt. Laat ze, maar doe niet alsof het mainstream is.
Daarnaast is de reden waarom vrouwen niet of minder daten NIET dat ze bang zijn om vermoord te worden. Dat is simpelweg niet zo. Bullshit. Nog nooit één vrouw as argument horen gebruiken.
Ik ga even verder kijken, maar dit moest me meteen van het hart.
Dat snappen alleen mensen die zelf kinderen hebben vermoed ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is een kerntaak van vrouwen alleen maar kinderen baren en grootbrengen als ze dat zelf wil.
En een groeiende groep zegt: dat is niet MIJN kerntaak, dat is de kerntaak van ons als gezin, beide ouders samen.
Scott Galloway, of Gulf Stream, Florida, has been appointed to the University of California Board of Regents. Galloway founded Section in 2019 and has served on the faculty of NYU Stern School of Business since 2002. Galloway was the Founder and Chairman at L2 from 2010 to 2019. He was the Founder of Red Envelope, where he held multiple positions from 1997 to 2008, including Chairman and Director. Galloway was the Founder of Prophet Brand Strategy, where he held several positions from 1992 to 2002, including Chairman and CEO. He served as a Member of the Board of Directors for the New York Times Co., a Board Member of Urban Outfitters, a Board Member of Panera Bread, and a Board Member of Berkeley Haas. He earned a Master of Business Administration degree from University of California, Berkeley and a Bachelor of Arts degree in Economics from University of California, Los Angeles. This position requires Senate confirmation, and there is no compensation. Galloway is a Democrat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Welk onderzoek of bedoel je die rechtse clown die op FeesBoek zijn twijfelachtige riedeltje doet?
Er worden amper nog kinderen geboren, de grootste fout sinds mensenheugenis is vrouwen in een positie brengen waarin ze nu zijn en de complete regie hebben over het wel of niet krijgen van kinderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat snappen alleen mensen die zelf kinderen hebben vermoed ik.
Scott wijst helemaal niet naar vrouwen en de maatschappij als schuldigen. Hij constateert slechts dat mannen inmiddels achterblijven en dat het dus aan mannen is om dat in te halen en zichzelf te verbeteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft best een punt, en dat is iets wat ik ook al vaker heb gezegd. Er moet zeker aandacht zijn voor jongens, zodat ze niet vapend en gamend in de kelder of op zolder zitten en weer aansluiting vinden. En voor die aansluiting is ook vrouwelijke energie en aandacht nodig. Helemaal eens.
Maar hij poneert oneerlijke stellingen en daarnaast vind ik dat het ook aan mannen zelf is om hier wat mee te doen. Je kunt niet alleen naar vrouwen en de maatschappij wijzen en vragen om het voor deze (jonge) mannen op te lossen. Ouders en deze jonge mannen zelf dienen ook in beweging te komen.
Pim was ook een professor dus dat zegt mij allemaal niet zoveel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott Galloway, of Gulf Stream, Florida, has been appointed to the University of California Board of Regents. Galloway founded Section in 2019 and has served on the faculty of NYU Stern School of Business since 2002. Galloway was the Founder and Chairman at L2 from 2010 to 2019. He was the Founder of Red Envelope, where he held multiple positions from 1997 to 2008, including Chairman and Director. Galloway was the Founder of Prophet Brand Strategy, where he held several positions from 1992 to 2002, including Chairman and CEO. He served as a Member of the Board of Directors for the New York Times Co., a Board Member of Urban Outfitters, a Board Member of Panera Bread, and a Board Member of Berkeley Haas. He earned a Master of Business Administration degree from University of California, Berkeley and a Bachelor of Arts degree in Economics from University of California, Los Angeles. This position requires Senate confirmation, and there is no compensation. Galloway is a Democrat.
Of zoals Elan het samenvat ‘rechtse clown’.
Ik geloof je dat hij wordt gezien als expert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott Galloway wordt ter zake in de VS als expert gezien en is een graag geziene gast bij de grote talkshows en podcasts.
Verder denk ik dat je echt mist wat er in de VS gebeurt. Want ik hoor vaak zat unalive, ik zie genoeg vrouwen beweren dat mannen gevaarlijk zijn (nooit gehoord van de vergelijking man vs beer?), enz.
Ps mijn oudste dochter gebruikt ook unalive, alleen dan een Nederlandse versie volgens mij (lastig in te schatten omdat ze meertalig is). En dat heeft ze niet van mij. Het is dus kennelijk ook al tot de jeugd hier doorgedrongen.
Hoe dan ook: het ging dus om de statistiek dat mannen veel meer geneigd zijn om zichzelf wat aan te doen dan hun date.
Dat heb ik ook al vaker gezegd, dus dit is preken voor eigen parochie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott wijst helemaal niet naar vrouwen en de maatschappij als schuldigen. Hij constateert slechts dat mannen inmiddels achterblijven en dat het dus aan mannen is om dat in te halen en zichzelf te verbeteren.
Alleen vindt hij het wel aan de maatschappij om daar aandacht voor te hebben. Niet in het minst omdat mannen die in de kelder gamen en vapen een maatschappelijk probleem zijn.
Ps: hij is een wetenschapper en data driven. Dus als je denkt dat hij oneerlijke stellingen poneert dan is dat meest waarschijnlijk omdat hij iets weer wat jij niet weet. Het is zeker geen charlatan die maar wat verzint. Dan zou hij al lang zijn ontmaskerd.
Het ergste is nog dat jij waarschijnlijk denkt dat je hier voor vrouwen pleit, terwijl je een diepgewortelde haat tegen vrouwen tentoonspreidt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Er worden amper nog kinderen geboren, de grootste fout sinds mensenheugenis is vrouwen in een positie brengen waarin ze nu zijn en de complete regie hebben over het wel of niet krijgen van kinderen.
Dus hij heeft ook wel eens een ‘foute’ mening (ook al zou het zomaar eens kunnen dat ik hier ter zake het meer eens met jou zal zijn, maar ik ken de uitspraken niet, dus slag om de arm) en dus is het een rechtse (die snap ik sowieso niet) clown???quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Relnicht Pim was ook een professor dus dat zegt mij allemaal niet zoveel.
Ik ken hem alleen vanwege zijn uiterst dubieuze privacy-uitspraken, waarin hij vond dat de Amerikaanse overheid maar toegang moest krijgen tot allerlei data en persoonsgegevens als dat ze behoefde.
Iemand die zulke waanzin roept neem ik per definitie niet meer serieus. Dat je een professor bent interesseert mij geen reet. De hele wetenschap is tegenwoordig ook door links omdenken geïndoctrineerd. De vrije mening staat al jaren ter discussie binnen het hoger onderwijs.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus hij heeft ook wel eens een ‘foute’ mening (ook al zou het zomaar eens kunnen dat ik hier ter zake het meer eens met jou zal zijn, maar ik ken de uitspraken niet, dus slag om de arm) en dus is het een rechtse (die snap ik sowieso niet) clown???
Mijn vrouw herkent het 100%, de angst voor alleen te zijn met een man. Maar goed, die heeft dan ook al meegemaakt dat iemand op straat haar heeft geprobeerd te vermoorden, een man waarmee ze gewoon bevriend was heeft haar geprobeerd te verkrachten op een feest (gelukkig kwam er iemand de kamer in en kon ze ontsnappen), enz.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof je dat hij wordt gezien als expert.
Ik ben een vrouw, ken heel veel vrouwen en ik ken echt geen enkele die bang is gedood te worden tijdens het daten. Na het verbreken van een relatie is een ander verhaal, maar dat is dan weer een aantal stappen verder.
Het kan best dat (jonge) mannen meer geneigd zijn zichzelf wat aan te doen. Daar heb ik als vrouw niets aan, want ik zal maar net die ene treffen die wel mij wat aan wil doen, geen nee accepteert, niet wil stoppen als ik zeg dat ik niet verder wil gaan, etc. Daar heb je hem weer: het staat niet op hun voorhoofd.
Mijn dochter zit in een heel internationale en geemancipeerde omgeving en die gebruikt het woord unalived zeker niet, en ook niet iets wat er op lijkt. Ze is wel een geemancipeerde tiener.
Ik vind overigens ook dat je niet te veel voorbeelden uit de VS moet halen, want in dat land mankeert er nog veel meer aan de mentale gezondheid en de mentale gezondheidszorg dan in Nederland, en hier is het al niet best. Bovendien denk ik dat (toxische) masculiniteit daar nog veel meer aan de orde is dan hier.
Ik heb helemaal geen idee wat hij daarover heeft gezegd en als idiote uitspraken meteen maken dat je iemand nooit meer serieus hoeft te nemen, dan hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen met jouw uitspraken over dat vrouwen weer gewoon thuis moeten blijven en kinderen baren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Iemand die zulke waanzin roept neem ik per definitie niet meer serieus. Dat je een professor bent interesseert mij geen reet. De hele wetenschap is tegenwoordig ook door links omdenken geïndoctrineerd. De vrije mening staat al jaren ter discussie binnen het hoger onderwijs.
Kinderen krijgen is voor hun een enorm voorrecht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik oordeel gewoon aan de hand van dat jij vrouwenrechten wil afpakken en vrouwen weer wil dwingen tot broedkip.
Dan kun je schelden tot je een ons weegt, daar blijf ik gewoon bij.
Maar dat IS ook zo. Als vrouw MOET je altijd oppassen. Maar niet, zoals hij claimt, omdat we bang zijn vermoord te worden, maar voor aanranding en verkrachting. Hij zegt het letterlijk: vrouwen daten niet meer uit angst om vermoord te worden. En dat bestrijd ik inderdaad. Maar dat de angst voor aanranding en verkrachting een rol speelt, geloof ik zeker. En dat is ook gewoon terecht, zo blijkt telkens weer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn vrouw herkent het 100%, de angst voor alleen te zijn met een man. Maar goed, die heeft dan ook al meegemaakt dat iemand op straat haar heeft geprobeerd te vermoorden, een man waarmee ze gewoon bevriend was heeft haar geprobeerd te verkrachten op een feest (gelukkig kwam er iemand de kamer in en kon ze ontsnappen), enz.
Deze voorbeelden komen uit de VS overigens waar ze toentertijd woonde. Waar we nu wonen voelt ze zich gelukkig wel veilig.
Maar denk niet dat het in Nederland overal anders is. Zie het pleidooi van Soundos. Wij vrouwen zijn overal onveilig. Daar waren heel veel vrouwen het toch mee eens…
Het voordeel van de VS is dat er veel meer en veel beter wetenschappelijk onderzoek is. In Nederland is er weinig beschikbaar en wat beschikbaar is vaak enorm gekleurd. Ook data die maar wat graag verzonnen wordt. Zie recent de discussie over vrouwen die 15 uur meer zijn gaan werken in twee decennia die uiteindelijk als oorsprong een boek heeft van twee activisten.
Sowieso, als we het over de manosphere hebben of tradwives… dat komt toch ook voor 99% van buiten Nederland?
Oh jij bent zo iemand die eerst kijkt naar eretitels en medailles om te bepalen hoeveel waarde iemand vertegenwoordigd binnen de samenleving.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen idee wat hij daarover heeft gezegd en als idiote uitspraken meteen maken dat je iemand nooit meer serieus hoeft te nemen, dan hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen met jouw uitspraken over dat vrouwen weer gewoon thuis moeten blijven en kinderen baren.
Maar goed, ik beoordeel uitspraken eerst en vooral op basis van de inhoud.
Maar dat is ook logisch: wij hebben andere ervaringen en dus ook andere perspectieven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat IS ook zo. Als vrouw MOET je altijd oppassen. Maar niet, zoals hij claimt, omdat we bang zijn vermoord te worden, maar voor aanranding en verkrachting. Hij zegt het letterlijk: vrouwen daten niet meer uit angst om vermoord te worden. En dat bestrijd ik inderdaad. Maar dat de angst voor aanranding en verkrachting een rol speelt, geloof ik zeker. En dat is ook gewoon terecht, zo blijkt telkens weer.
Hell, zelfs in een in de basis heel veilige omgeving als de campus waar mijn dochter woont was een meisje door een floor-mate verkracht. Hij is direct weggestuurd, uiteraard, maar voor dat meisje is het dan al te laat.
Ik vind wel dat je een heel gekleurd en negatief beeld over Nederland hier tentoonspreidt. Dat mag, hoor, maar daar kan ik je niet in vinden.
Volgens mij zijn wij het in de basis best eens, maar zijn er op detailniveau de nodige grote verschillen van mening en ervaring.
Ik vind het niet slim van hem om die frame zo neer te zetten. Hij nuanceert het ook niet, maar blijft hierbij. En nogmaals: ook in Nederland zijn vrouwen voorzichtig met op date gaan met onbekende mannen. Je moet wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is ook logisch: wij hebben andere ervaringen en dus ook andere perspectieven.
Ik heb zelf ook in de VS gewoond en ik denk dat het zeker zo is dat een deel van de vrouwen niet zo snel op date gaat of helemaal niet met onbekende mannen.
Hij noemt overigens in deze clip dit als reden, maar er zijn veel meer zaken die hij constateert en die meespelen. Beetje het nadeel van een kort stukje posten uit een langer gesprek.
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Elan het volgende: [..] Oh jij bent zo iemand die eerst kijkt naar eretitels en medailles om te bepalen hoeveel waarde iemand vertegenwoordigd binnen de samenleving. Misschien eerst je eens in zijn volledige repertoire verdiepen voordat je je overgeeft aan complete adoratie? Nogmaals een zooi titels zeggen me niets.
Ik ga dat boek wel even opzoeken, want ik vind het wel een interessant gegeven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).
Nou nee want dit is wederom puur schelden wat je doet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:13 schreef Questular het volgende:
Ik ben van mening dat achterlijke opmerkingen over vrouwen blijven staan. Maar gelet op het beleid is deze post dus ook prima want het is een mening.
Welke wetenschappers heb je het precies over? Je zegt namelijk net zelf dat er geen onderzoeken zijn die X beweren, maar jouw uitkomst (te weten Y) zou wel een vaststaand gegeven zijn. Vermoedelijk gaat het om iemand anders dan die Scott Galloway want die heeft helemaal geen uitspraken gedaan over werkende vrouwen voor zover ik dat terug kan halen. Dus waar je het nu over hebt is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).
Sextinction? Het is in ieder geval bij Audible verkrijgbaar. Lekker luisteren terwijl je op de snelweg nauwelijks vooruit komt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ga dat boek wel even opzoeken, want ik vind het wel een interessant gegeven.
Hoop dat het in digitaal in Kobo plus te lezen is
Daar heb ik niet zo vaak last van, maar ik zal eens kijken. Dank voor de tip.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sextinction? Het is in ieder geval bij Audible verkrijgbaar. Lekker luisteren terwijl je op de snelweg nauwelijks vooruit komt.
Heb je last van dementie? Ik heb het over het boek Sextinction van Debra Soh. Lees anders gewoon even terug. Een uurtje geleden ofzo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Welke wetenschappers heb je het precies over? Je zegt namelijk net zelf dat er geen onderzoeken zijn die X beweren, maar jouw uitkomst (te weten Y) zou wel een vaststaand gegeven zijn. Vermoedelijk gaat het om iemand anders dan die Scott Galloway want die heeft helemaal geen uitspraken gedaan over werkende vrouwen voor zover ik dat terug kan halen. Dus waar je het nu over hebt is mij een raadsel.
10% van de werkende vrouwen die een burn-out krijgen na de geboorte van een kind en nog eens 12% een depressie en een kwart die last heeft van heftige emotionele uitspattingen zijn toch vrij tekenende cijfers.
Lol ik ga niet een boek lezen van iemand die haarzelf een voormalig feminist noemtquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je last van dementie? Ik heb het over het boek Sextinction van Debra Soh. Lees anders gewoon even terug. Een uurtje geleden ofzo.
De data die je nu aanhaalt komt van 1 onderzoek van het CNV, die ik niet als het meest betrouwbare medium zie en die ook gericht is op het verkrijgen van bepaalde nieuwe rechten voor hun leden. Even los van de vraag of die vraag terecht is of niet, het bewijst zeker niet wat jij zegt. Is ook niet wat het CNV vindt.
De oplossingen die ze aandragen zijn niet zo relevant, het gaat om de rauwe data. Vrouwen zijn beter af thuis als ze jonge kinderen hebben.quote:Die vindt dat er meer ondersteuning moet zijn en 100% doorbetaling tijdens ouderschapsverlof in CAO's moet komen.
Dat jij geen zin hebt om wijzer te worden is mij al lang duidelijk, dat je er een domme smoes voor gebruikt vind ik lachwekkend.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Lol ik ga niet een boek lezen van iemand die haarzelf een voormalig feminist noemt.
[..]
De oplossingen die ze aandragen zijn niet zo relevant, het gaat om de rauwe data. Vrouwen zijn beter af thuis als ze jonge kinderen hebben.
Wijzer te wordenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat jij geen zin hebt om wijzer te worden is mij al lang duidelijk, dat je er een domme smoes voor gebruikt vind ik lachwekkend.
En ten aanzien van jouw laatste zin: de data die ze voorspiegelen geeft helemaal niet aan dat ze beter af thuis zijn. Zo zijn de cijfers van postnatale depressie tussen de 10% en 15%. Bij werkende vrouwen is dat 12%. Er is dus kennelijk geen verschil...
Maar goed, dat soort dingen weet je niet als je weigert om iets anders te lezen dan iets wat past bij de vooraf getrokken conclusie...
Het feit dat jij dit soort charlatans aan het promoten bent geeft wel aan waar jouw 'wijsheid' vandaan komt en met name je politieke agenda.quote:Debra Soh is just another grifter cashing in on a moral panic around queer/trans people. At best she's a cynical opportunist, at worst she's an out-and-out bigot. I've read her PhD thesis and, while it's a fine piece of scholarship, it has nothing to do with what she now claims expertise in (she worked on the development of paraphilias).
She does quintessentially bad science communicating: cherry picking studies, interpreting things through the lens of her own preconceived biases, and using fear and outrage among her audience to drive engagement. Even her non-scientific political takes are utter garbage (trans acceptance is being driven by homophobia? What? Are trans people experiencing substantively less marginalization than cis gay people?)
Finally, it's worth remembering that the moral panic she's responding to simply does not exist. I don't know what world these people are living in where trans kids can just walk into the Drs. office and get radically trans-affirming care but believe me: it simply doesn't work that way.
She is bad, the entire IDW circuit is bad and no one should take them seriously.
En dat is nu precies de soort ziekteverzuim waar wij mee kampen en die miljarden kost. Maar blijf mij vooral als vrouwenhater neerzetten middels je fake onderzoekjes en pseudowetenschap , tis wel goed met jequote:Uit recent CNV-onderzoek blijkt dat ongeveer 12% van de werkende moeders aangeeft te kampen met een postnatale (postpartum) depressie in het eerste jaar na de geboorte. Dit percentage ligt in dezelfde lijn als de algemene cijfers voor alle nieuwe moeders in Nederland (ongeveer 10 tot 11%), maar de combinatie van werk en herstel zorgt wel voor een verhoogd risico op andere mentale klachten zoals een burn-out (10%) en chronische vermoeidheid (50%)
O, een transactivist schrijft dat zij een charlatan is en dan is het waar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Wijzer te worden
[..]
Het feit dat jij dit soort charlatans aan het promoten bent geeft wel aan waar jouw 'wijsheid' vandaan komt en met name je politieke agenda.
Ook ten aanzien van psychisch ziekteverzuim rotzooi je maar wat met cijfers en vertel je halve waarheden naar hoe het jou het beste uitkomt.
[..]
En dat is nu precies de soort ziekteverzuim waar wij mee kampen en die miljarden kost. Maar blijf mij vooral als vrouwenhater neerzetten middels je fake onderzoekjes en pseudowetenschap , tis wel goed met je![]()
Ik ben geen transfoob hoor, en de onderzoeken die ze aandraagt zijn duidelijk gekleurd en bovendien is het gros allang debunked. Ook staan ze nogal ver vandaan bij het proefschrift waar ze daadwerkelijk op is afgestudeerd maar goed. Dat is mijn probleem met dit soort wetenschappers. Als je zegt ik ben afgestudeerd op onderwerk A maakt dat je niet automatisch een expert op gebied B en C. Als jij leest dat iemand een hoogleraar is dan moet het wel een expert zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, een transactivist schrijft dat zij een charlatan is en dan is het waar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Debra_Soh
Ze was een van de eersten die onderbouwd kritiek leverde op transitie bij kinderen en inmiddels hebben diverse landen na onderzoek (in lijn met wat in haar eerste boek stond) geconcludeerd dat de nadelen van vroege transitie groter zijn dan de mogelijke voordelen. Landen als Zweden, Finland, het VK en Frankrijk.
Ze is controversieel bij de groep waar jij dagelijks op Fok tegenaan schopt... Woke...
Welke claim over pubertijdsblokkers die zij heeft gemaakt in haar boek is vals gebleken na peer to peer onderzoek en welk onderzoek?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:53 schreef Elan het volgende:
Anyway, de meeste van haar claims zijn vals gebleken na peer to peer onderzoek.
https://scholar.google.co(...)y+suppression&qst=br
Zoals zo vaak bij wedstrijdjes verpissen, zeiken mannen dan vaak over hun eigen broekspijpen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het toch een beetje jammer dat een topicreeks die best goed kan zijn en ook was op zijn tijd soms ontaardt in een wedstrijdje verpissen.
Ik ben nog niet oud en soft genoeg om veel vertederend te vindenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:30 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zoals zo vaak bij wedstrijdjes verpissen, zeiken mannen dan vaak over hun eigen broekspijpen.
Dan krijg je teksten van mannen die zichzelf omschrijven als niet seksistisch en zeker niet vrouwhatend, die termen gebruiken als 'verwijfde samenleving' en 'kutjescultuur' om de complexiteit van het probleem eens een keertje goed uit te leggen.
Dat soort superieure domheid heeft toch iets vertederends, nietwaar?
Ik ben zo oud en soft dat ik mijn beledigingen altijd probeer te verpakken in een gewatteerd gouden doosje met een strik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben nog niet oud en soft genoeg om veel vertederend te vinden
Gewoon brengen als een mening, dan is er niks aan de hand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:38 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ben zo oud en soft dat ik mijn beledigingen altijd probeer te verpakken in een gewatteerd gouden doosje met een strik.
Doe je goed.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:38 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik ben zo oud en soft dat ik mijn beledigingen altijd probeer te verpakken in een gewatteerd gouden doosje met een strik.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:
https://youtube.com/shorts/JpY_Z_xyqZU?is=BUwFAkDqLNxC1H14
Natuurlijk ook weer gechargeerd, maar er zit ook wel een deel waarheid in, denk ik.quote:
Tot 0.47 klopt. Daarna is de man gewoon aan het simpen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk ook weer gechargeerd, maar er zit ook wel een deel waarheid in, denk ik.
De toon van de video lijkt mij eerder sarcastisch, als reactie op de bullshit dat alle mannen slecht zijn, zoals de feminazi's men wil doen laten geloven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk ook weer gechargeerd, maar er zit ook wel een deel waarheid in, denk ik.
Ik begreep het wel. Hoewel ik jouw filmpje wat vriendelijker van toon vind dan dus erboven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:38 schreef Lenny77 het volgende:
Mijn punt met het 'tegen' filmpje was eigenlijk heel simpel: we hebben elkaar nodig.
We vullen elkaar aan.
Zo een zonde om te zien wat er allemaal aan het gebeuren is..
Er zijn gewoon feminazi's, net zoals er vrouwenhaters zijn. Waarom je daardoor aangesproken voelen als de term gedropt wordt?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:38 schreef Koekoekmakto het volgende:
De discussie is misschien, qua deelnemers, wat eenzijdig. Maar ik laat mij zeker niet afschrikken door dat gejank over mannenhaat, feminazi of dat ik mijn smoel moet houden. Die grote egootjes kunnen gewoon heel weinig hebben. En dat is eigenlijk het echte probleem. Misschien wil men niet tot elkaar komen, maar wil men blijven domineren en bepalen wat anderen moeten doen.
Ik voel mij niet aangesproken. Totaal niet. Het schrikt mij niet af. Ik geef juist aan dat het meer een vorm kwestie is dan een inhoudelijkequote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:21 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er zijn gewoon feminazi's, net zoals er vrouwenhaters zijn. Waarom je daardoor aangesproken voelen als de term gedropt wordt?
Ik hou wel van ook een beetje een fatsoenlijke vorm, naast een goede inhoudelijke discussie. Dergelijke termen voegen niets constructiefs toe, het zet wel een heel negatieve, agressieve toon.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 10:32 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik voel mij niet aangesproken. Totaal niet. Het schrikt mij niet af. Ik geef juist aan dat het meer een vorm kwestie is dan een inhoudelijke
Overdrijving en een beetje blaffen. Meer is het niet.
Het agressief overdrijven is ook slechts een manier om te 'winnen' in de discussie. Niet iedereen zoekt naar harmonie en wederzijds begrip. Het overdrijven en blaffen schrikt hooguit de lieverds af. Stellig is gezellig en nuance geeft coulance.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik hou wel van ook een beetje een fatsoenlijke vorm, naast een goede inhoudelijke discussie. Dergelijke termen voegen niets constructiefs toe, het zet wel een heel negatieve, agressieve toon.
In mijn eigen subforum, niet in dit subforumquote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:23 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het agressief overdrijven is ook slechts een manier om te 'winnen' in de discussie. Niet iedereen zoekt naar harmonie en wederzijds begrip. Het overdrijven en blaffen schrikt hooguit de lieverds af. Stellig is gezellig en nuance geeft coulance.
Maar ja, ik ben maar een Makto. Jij bent een mod. Jij kan nog een beetje bijsturen op de vorm en inhoud.
Ah, zo. Dat tweede is wel jammer. Hoe harder ze tekeer gaan namelijk, des te minder kwalitatieve argumenten er vaak zijn. Of een hele wijdlopige woordenmist van discutabele bronnen uitbraken, waarin stiekem het vieze scheetje van de echte agenda in verborgen zit. Misschien anders even pauze van dit topic nemen? Ik waardeer je bijdragen overigens wel. Kijk es, voor jou:💐quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In mijn eigen subforum, niet in dit subforum
Dan zal ik wel een lieverd zijn, dat ik word afgeschrikt door dat blaffen.
Ah wat lief.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ah, zo. Dat tweede is wel jammer. Hoe harder ze tekeer gaan namelijk, des te minder kwalitatieve argumenten er vaak zijn. Of een hele wijdlopige woordenmist van discutabele bronnen uitbraken, waarin stiekem het vieze scheetje van de echte agenda in verborgen zit. Misschien anders even pauze van dit topic nemen? Ik waardeer je bijdragen overigens wel. Kijk es, voor jou:💐
Ze zijn hier ook maar op 1 hand te tellen he.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah wat lief.
Ik ben het met je eens dat het vooral afleiding is. Ik ben gewoon soms een beetje moe van telkens diezelfde brij van woorden die moet aantonen dat vrouwen nare, zwakke, gewelddadige feeksen zijn en alles wat ze zeggen, en zeker over mannen, gewoon keiharde nonsens is. Het maakt soms wel wat moedeloos.
Klopt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:40 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ze zijn hier ook maar op 1 hand te tellen he.
En die ga jij niet overtuigen en zo groot publiek zal er na 30 delen ook niet zijn die s'avonds thuis komen en denken, zo dit heeft me aan het denken gezet
Premier gaat bij hockey naar zijn vriend kijken "wat een ... homo"quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ik zie er gewoon het nut niet zo van om dan hier weer over feminazi's te komen posten en alle vrouwen zijn kut en kunnen niets enzo.
Maar goed, het maakt het aantal vrouwen dat een man wil vanzelf wel kleiner en het probleem voor de alleenstaande man helaas alleen maar groter. Erg jammer.
Voor veel vrouwen is het toch net iets anders.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Premier gaat bij hockey naar zijn vriend kijken "wat een ... homo"
Voetballer gaat bij andere Nederlandse voetbalclub voetballen "doodsbedreigingen"
En in het echte leven komen die dingen ook wel eens persoonlijk voor. Maar in het algemeen zelden, zo ervaar ik, en zowel dan zit je bij de verkeerde vrienden/ werkgever/ sportclub.
Wat zei die man dan? Misschien wilde die je wel gewoon genderneutraal beroven.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor veel vrouwen is het toch net iets anders.
Wij liepen in Parijs, en ik liep net iets achter mijn 17-jarige dochter, en die werd ook al aangesproken door een oude vent. En dat was afgelopen weekend, zulke dingen gebeuren. Het maakt haar vertrouwen in mannen niet groter, kan ik je vertellen.
Dat was gewoon een oude blanke kerel die tegen mijn tienerdochter over haar lekker bewegende kont begon. Niet acceptabel. Heeft ook niets met Parijs te maken. Wij komen regelmatig in Parijs, daar komen we niet meer gedoe dan elders tegen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:10 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat zei die man dan? Misschien wilde die je wel gewoon genderneutraal beroven.
Sorry, maar ik heb gewoon een heel slecht beeld van Parijs.
Veel te veel *kuch* gajes, zeker bij dat Gare du Nord.
London, Berlijn, Barcelona etc. Ben heel veel plekken geweest. Maar Parijs, nooit.
Maar was dat wel een mannen/ vrouwenprobleem, niet gewoon een maatschappelijk probleem.?
Nu ben ik wel voorstander van dat Rotterdamse sis verbod, en eerlijk is eerlijk, ik ben geen vrouw dus kan me het wel voorstellen maar ook weer niet inleven (net als racisme, ik kan snappen dat het kwetst, maar het gevoel kan ik niet ervaren)quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was gewoon een oude blanke kerel die tegen mijn tienerdochter over haar lekker bewegende kont begon. Niet acceptabel. Heeft ook niets met Parijs te maken. Wij komen regelmatig in Parijs, daar komen we niet meer gedoe dan elders tegen.
Heeft dat in de praktijk iets opgeleverd? Want als ik het mij goed herinner bleek er feitelijk zo goed als geen handhaving mogelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:16 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu ben ik wel voorstander van dat Rotterdamse sis verbod
Een boel vrouwen stellen zich tegenwoordig ook gigantisch aan, als ze een keertje nagefloten worden op straat voelen ze zich direct seksueel geïntimideerd. Je kan het ook laten en als een complimentje opvatten.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heeft dat in de praktijk iets opgeleverd? Want als ik het mij goed herinner bleek er feitelijk zo goed als geen handhaving mogelijk.
Wat dat betreft zie ik echt veel meer in het leren van jongeren hoe ze moeten navigeren op het vlak van benaderen van iemand die ze leuk vinden en hoe daarmee om te gaan. Hoe consent werkt en daar opmerkzaam op zijn.
Daar zul je de grootste klootzakken niet mee hebben. Maar ik denk dat ook veel vormen van lastig vallen te maken hebben met dat iemand onvoldoende in de gaten heeft wat zijn gedrag met de ander doet.
Maar goed, misschien moeten we ook nog wel een laag dieper gaan, want jongens die opgevoed worden met het idee dat ze belangrijker zijn dan meiden/vrouwen, die zullen veel eerder geneigd zijn om over grenzen heen te gaan.
Mannen moeten het laten. Zij stellen zich zelf aan als ze erop aangesproken worden. Je hebt geen recht op nafluiten, sissen, dubbelzinnige praatjes of dubieuze voorstellen op straat. Niet lastig gevallen worden hoort de, eenvoudig aan te leren, norm te zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Een boel vrouwen stellen zich tegenwoordig ook gigantisch aan, als ze een keertje nagefloten worden op straat voelen ze zich direct seksueel geïntimideerd. Je kan het ook laten en als een complimentje opvatten.
Er is een verschil tussen een keertje nagelfloten worden en 'nagelfloten' worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Een boel vrouwen stellen zich tegenwoordig ook gigantisch aan, als ze een keertje nagefloten worden op straat voelen ze zich direct seksueel geïntimideerd. Je kan het ook laten en als een complimentje opvatten.
Dit.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:19 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mannen moeten het laten. Zij stellen zich zelf aan als ze erop aangesproken worden. Je hebt geen recht op nafluiten, sissen, dubbelzinnige praatjes of dubieuze voorstellen op straat. Niet lastig gevallen worden hoort de, eenvoudig aan te leren, norm te zijn.
Het zijn vaak bepaalde types die overmatig aandacht krijgen. En dan ook nog aandacht van bepaalde types. Dat nasissen is een Marokkaans ding, ik ken geen Nederlandse man die sist naar vrouwen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:20 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een keertje nagelfloten worden en 'nagelfloten' worden.
Maar ok, wij stellen ons natuurlijk weer gigantisch aan... Wij moeten ongevraagde/ongewenste aandacht maar gewoon lief en met een glimlach aanvaarden als compliment he? Net zoals aangesproken worden op random plaatsen door al dan niet ouwe vieze mannetjes.
Waarom zouden wij daar toch een probleem mee moeten hebben? Volgens mannen is dit toch leuk? Lach dan meisje?
Nee.. het is niet leuk.
Je kan ook niet nafluiten, wist je dat?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat je er helemaal niet op hoeft te reageren? Je pleit enerzijds dat mensen van verschillende geslachten meer in contact komen en dat we elkaar nodig hebben en de verbinding moeten zoeken en wat niet. Vervolgens moet dat dan wel onder de strikte voorwaarde dat dat alleen door het type man en op de momenten is dat het jullie uitkomt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:21 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dit.
Zij doen iets ongevraagd, maar wij moeten het laten om er op te reageren? Want dan zijn wij natuurlijk weer de zeuren en feminazis..
Omgekeerde wereld.
Met deze denkwijze verdedigt men de burqa...quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:27 schreef Elan het volgende:
Vrouwen die zich nadrukkelijk als lustobjecten profileren en met korte rokjes tot ver boven hun knieën lopen en dikke make up up schreeuwen om aandacht. Die kicken er op als mannen naar hun kijken en ze nafluiten. Anders ga je wel wat meer integer gekleed.
Je kan je ook niet aanstellen. Met je metoo en grensoverschrijdend gedrag als er een bouwvakker naar je fluit.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan ook niet nafluiten, wist je dat?
En kun je nog even antwoord geven op wat Galloway heeft gezegd over privacy wat zo bizar was volgens jou en wat Soh heeft gezegd over pubertijdsblokkers wat is gedebunked? Want je gebruikt graag grote woorden, maak ze dan ook eens waar.
Nafluiten is wat anders dan normaal iemand aanspreken... Wat verwacht je van nafluiten? Dat iemand naar jou kijkt en meteen naar je toe komt rennen om haar telefoonnummer te geven ofzo?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat je er helemaal niet op hoeft te reageren? Je pleit enerzijds dat mensen van verschillende geslachten meer in contact komen en dat we elkaar nodig hebben en de verbinding moeten zoeken en wat niet. Vervolgens moet dat dan wel onder de strikte voorwaarde dat dat alleen door het type man en op de momenten is dat het jullie uitkomt.
Je bent enorm vermoeiend... En je hebt duidelijk geen idee wat in het boek staat. Maar toch er commentaar op hebben. Je laat jezelf (niet voor het eerst) enorm kennen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan je ook niet aanstellen. Met je metoo en grensoverschrijdend gedrag als er een bouwvakker naar je fluit.
Het is een grondbeginsel van haar ideologie het hele ontkennen dat genderidentiteit op jonge leeftijd al een groot issue kan zijn en dat is precies waarom ze in die kringen zo omstreden is.
Ik heb bewust niet gereageerd, als je verder over haar wil discussiëren open je er maar een topic over want het heeft hier niets te zoeken. Meer iets voor F&L vermoed ik.
Nafluiten en naroepen is iets wat beide geslachten doen, zeker op jonge leeftijd. Het probleem alleen is de dubbele standaard dat we het van vrouwen moeten zien als complimentje en dat wanneer het andersom is er grenzen worden overschreden en de man een potentiële dader is.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nafluiten is wat anders dan normaal iemand aanspreken... Wat verwacht je van nafluiten? Dat iemand naar jou kijkt en meteen naar je toe komt rennen om haar telefoonnummer te geven ofzo?
Primaquote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bent enorm vermoeiend... En je hebt duidelijk geen idee wat in het boek staat. Maar toch er commentaar op hebben. Je laat jezelf (niet voor het eerst) enorm kennen.
Even los van dat ik vind dat de normen twee kanten opwerken, je kan best zelf snappen dat een vrouw alleen kwetsbaarder is dan een man alleen...quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Nafluiten en naroepen is iets wat beide geslachten doen, zeker op jonge leeftijd. Het probleem alleen is de dubbele standaard dat we het van vrouwen moeten zien als complimentje en dat wanneer het andersom is er grenzen worden overschreden en de man een potentiële dader is.
De keren dat ik (zeker op jongere leeftijd) ben nageroepen, toespelingen heb gehoord en zelfs betast ben door vrouwen zijn niet op twee handen te tellen.
Wederom blijkt dat je duidelijk het boek niet hebt gelezen. Maar je kwam er zelf mee. Niet ik. En dan ben je nu aan het zeiken dat het hier is besproken.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima.
Ga je dystopische genderhaat maar ergens anders tentoonspreiden. Met je kutboekje. Heeft niks te zoeken in een topic over vrouwen die geen man meer zouden willen of vice versa.
Hierin geef ik je wel gelijk. Is ook een heel ander topic.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima.
Ga je dystopische genderhaat maar ergens anders tentoonspreiden. Met je kutboekje. Heeft niks te zoeken in een topic over vrouwen die geen man meer zouden willen of vice versa.
Nogmaals: hij kwam er zelf mee aanzetten...quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Hierin geef ik je wel gelijk. Is ook een heel ander topic.
Je bracht het zelf in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik moet er zelf nog aan beginnen, maar ik heb al wat interviews gezien met de auteur van het boek: Sextinction. Gaat hierover en ik heb haar niet horen beweren dat vrouwen maar weer terug moeten in hun genderrol.
Het is wel een vrouw die het geschreven heeft, hopelijk vind je dat ok. Debra Soh.
Ja, het boek Sextinction. Wat dus zoals gezegd gaat over de zaken die hier overduidelijk wel on topic zijn.quote:
Wanneer dan? Ik wil dit wel opgehelderd krijgen. Anders kan ik het niet rectificeren.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals: hij kwam er zelf mee aanzetten...
Je hebt helemaal niet mijn boek gelezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Prima.
Zelfde dubieuze auteur. Ook compleet buiten haar vakgebied van neurowetenschap. In feite een veredelde Debby die een financieel slaatje wil slaan uit het gendergedoetje wat de wereld nogal bezig houdt.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, het boek Sextinction. Wat dus zoals gezegd gaat over de zaken die hier overduidelijk wel on topic zijn.
Jouw boek? Dat moet wel haast een kleurboek zijn aangezien je amper in staat bent een topic met een fatsoenlijke OP te openen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:40 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je hebt helemaal niet mijn boek gelezen.
Zeker wel, van begin tot kaft
Ik geloof er geen bieeet van
Dus?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Even los van dat ik vind dat de normen twee kanten opwerken, je kan best zelf snappen dat een vrouw alleen kwetsbaarder is dan een man alleen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |