abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 augustus 2026 @ 17:41:33 #151
38824 crew  Droopie
pi_221587478
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2026 17:32 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Van mij mogen ze harder zijn in Afghanistan ik hoor de pocahantas vrouwtjes hier nooit iets over de Britten Amerikanen en Russen die hun omas hebben verkracht en vermoord en uit de helikopters hebben gegooid
Harder zijn in Afghanistan? Wie?
Hell To The Liars
pi_221587691
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2026 17:32 schreef Edding345 het volgende:

[..]
Van mij mogen ze harder zijn in Afghanistan ik hoor de pocahantas vrouwtjes hier nooit iets over de Britten Amerikanen en Russen die hun omas hebben verkracht en vermoord en uit de helikopters hebben gegooid
Waarschijnlijk omdat die oma’s geen kinderen konden krijgen net voor of na het feit dat ze vermoord werden. Maar dat is een wilde gok.
pi_221591928
quote:
10s.gif Op zondag 16 augustus 2026 07:53 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Lisa Loeb :') :') :')

Dat is een soort Debby on steroids. Mijn hemel wat een passieve agressie komt daar altijd uit. De NPO heeft haar regelmatig als ragebait in de late night talkshow momenteel. Werkt goed als ik de reacties op die fragmenten zie.

Dat dubbelinterview met mafklapper Joris Luyendijk in het nrc over hun hoogbegaafdheid was daarentegen werkelijk briljant. Zelden zo gelachen :D.
Het feit dat zo iemand een platform krijgt op de publieke omroep, een door de staat gefinancierd medium is op zich natuurlijk uitermate dubieus en reden tot bezorgdheid.

Draai het eens om en zet er een vent niet meer zulke teksten over vrouwen en er zouden direct Kamervragen over gesteld worden.

Alleen als een vrouw het doet is het progressief en anders ludiek.
blablablabla
pi_221591965
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]
Het feit dat zo iemand een platform krijgt op de publieke omroep, een door de staat gefinancierd medium is op zich natuurlijk uitermate dubieus en reden tot bezorgdheid.

Draai het eens om en zet er een vent niet meer zulke teksten over vrouwen en er zouden direct Kamervragen over gesteld worden.

Grotendeels eens, maar het is imo ook vooral ragebait. Ophef creëeren.

Daarvoor ga ik geen talkshow kijken. Ben zelfs al enige tijd zover dat ik door zoveel van dit soort onzin überhaupt geen NPO meer kijk. Zie alleen online die fragmenten voorbij komen en dat is al meer dan genoeg.

Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest is.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221592737
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:56 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Grotendeels eens, maar het is imo ook vooral ragebait. Ophef creëeren.

Daarvoor ga ik geen talkshow kijken. Ben zelfs al enige tijd zover dat ik door zoveel van dit soort onzin überhaupt geen NPO meer kijk. Zie alleen online die fragmenten voorbij komen en dat is al meer dan genoeg.

Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest is.
Ik kijk überhaupt al jaren geen talkshows meer. Zoals Maarten v Rossem laatst in zijn podcast al aangaf is het merendeel van de onderwerpen complete tijdverspilling. Lekker driekwartier praten over de situatie in De VS. Alsof die ook maar ene neuk geven om wat wij hier in dit nietszeggende kutlandje er voor meningen op na houden ten aanzien van hun politiek :') .

Ragebait is prima maar van de overheid (die ongetwijfeld ook op de hoogte zijn van het feit dat seksen tegen elkaar opgezet worden op social media en de gevolgen daarvan) verwacht je nuance en bewustmaking. Niet olie op het vuur met dat soort clowneske figuren.
blablablabla
pi_221592902
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 20:31 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?
Zelfs vrouwen met een topinkomen willen het liefste een man die nog meer dan zij verdienen want een vrouw wilt eigenlijk diep van binnen verzorgd worden. Dus, vrouwen krijgen artificieel topbanen toegespeeld wegens diversity equity inclusion beleid. Je kunt namelijk worden vervolgd als je als grote bedrijf je niet genoeg vrouwen op pluche posities hebt zitten. Vervolgens blijven hierdoor over het algemeen steeds minder mannen over die kwa inkomen voldoen aan de eisen voor deze vrouwen als 'geschikte' partner. Dan was de patriarchiale samenkeving waar vrouwen thuisbleven en niet werkten veel stabieler voor de maatschappij.

Ik denk dat dit hier speelt.

En ja, zeer waarschijnlijk is het een verzonnen verhaal zo rollen vrouwen eenmaal. Lees ook over joe versus wade. De vrouw verzon de verkrachtingen om abortus te promoten. Feministen kennen 0 schaamte en ze zien het vele liegen als means to an end. En de vrouw zichzelf als slachtoffer neerzetten is uiteraard een trend en vrouwen zijn zeer trendgevoelig. Zo verkrijgen ze aandacht en likes!

[ Bericht 4% gewijzigd door Memeowitz op 17-08-2026 11:52:21 ]
pi_221593178
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 10:50 schreef Elan het volgende:

[..]

Nou ja, dat is toch niet nieuw? Vorige week nog dat ze in Ierland actief de manosphere en tradwife influencers gaan bestrijden. Kortom: alleen rechts/conservatieve shit.

Voor mensen die beweren dat ‘rechts’ aan de macht is in Europa: kijk eens naar dat soort zaken en je weet dat het tegenovergestelde waar is.

Ongeacht hoe er wordt gestemd.

De instituties zijn al lang en breed overgenomen en dat is vooral zorgelijk omdat extreemlinks (meer: extreem progressief, maar dat valt daaronder) een flinke vinger in de pap heeft.
pi_221593285
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:26 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik kijk überhaupt al jaren geen talkshows meer. Zoals Maarten v Rossem laatst in zijn podcast al aangaf is het merendeel van de onderwerpen complete tijdverspilling. Lekker driekwartier praten over de situatie in De VS. Alsof die ook maar ene neuk geven om wat wij hier in dit nietszeggende kutlandje er voor meningen op na houden ten aanzien van hun politiek :') .

Ragebait is prima maar van de overheid (die ongetwijfeld ook op de hoogte zijn van het feit dat seksen tegen elkaar opgezet worden op social media en de gevolgen daarvan) verwacht je nuance en bewustmaking. Niet olie op het vuur met dat soort clowneske figuren.
Berichtgeving in Europa over de VS is lachwekkend slecht. Het is primair vanuit ideologie en feitelijke kennis heeft vrijwel niemand, of ze doen er niets mee.

Zo heb ik op de PO nog nooit iets gehoord over wat Trump wel goed heeft gedaan. En echt, die doet niet alleen maar slechte dingen.
pi_221593314
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:33 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Zelfs vrouwen met een topinkomen willen het liefste een man die nog meer dan zij verdienen want een vrouw wilt eigenlijk die van binnen verzorgd worden. Dus, vrouwen krijgen artificieel topbanen toegespeeld wegens diversity equity inclusion beleid. Je kunt namelijk worden vervolgd als je als grote bedrijf je niet genoeg vrouwen op pluche posities hebt zitten. Vervolgens blijven hierdoor over het algemeen steeds minder mannen over die kwa inkomen voldoen aan de eisen voor deze vrouwen als 'geschikte' partner. Dan was de patriarchiale samenkeving waar vrouwen thuisbleven en niet werkten veel stabieler voor de maatschappij.

Ik denk dat dit hier speelt.

En ja, zeer waarschijnlijk is het een verzonnen verhaal zo rollen vrouwen eenmaal. Lees ook over joe versus wade. De vrouw verzon de verkrachtingen om abortus te promoten. Feministen kennen 0 schaamte en ze zien het vele liegen als means to an end. En de vrouw zichzelf als slachtoffer neerzetten is uiteraard een trend en vrouwen zijn zeer trendgevoelig. Zo verkrijgen ze aandacht en likes!
Joe v Wade? Rly?
pi_221593370
@VEM2012

Vrouwen in Amsterdam janken erover dat hun burgervrouwster niet genoeg doet voor de veiligheid voor vrouwen. De straten zijn overal unsafe. Al dat gestem op links en woke van deze vrouwen komt nu zijn tol ophalen. En dit is nog maar het begin.
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 12:20:18 #161
5428 crew  miss_sly
pi_221593632
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:50 schreef Memeowitz het volgende:
@:vem2012

Vrouwen in Amsterdam janken erover dat hun burgervrouwster niet genoeg doet voor de veiligheid voor vrouwen. De straten zijn overal unsafe. Al dat gestem op links en woke van deze vrouwen komt nu zijn tol ophalen. En dit is nog maar het begin.
Dit is nog maar het begin, want mannen als jij zullen we opeten. Echt, je maakt geen schijn van kans tegen ons, feministische heksen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221593662
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is nog maar het begin, want mannen als jij zullen we opeten. Echt, je maakt geen schijn van kans tegen ons, feministische heksen.
Een gemiddelde jongen geeft een vrouw 1 klap en ze ligt. Geen schijn van kans zeg je. Ik hoop dat vrouwen eens gaan beseffen dat feminisme alleen maar kan bestaan met ja hoe zeg je dat, goedkeuring van de mannen.

Vrouwen zijn totaal niet onafhankelijk. En zeker niet fysiek sterker.
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 12:30:24 #163
5428 crew  miss_sly
pi_221593681
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:26 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Een gemiddelde jongen geeft een vrouw 1 klap en ze ligt. Geen schijn van kans zeg je. Ik hoop dat vrouwen eens gaan beseffen dat feminisme alleen maar kan bestaan met ja hoe zeg je dat, goedkeuring van de mannen.

Tuurlijk joh, dream on met je agressieve gedachten. Goedkeuring van mannen, my ass.
pi_221593690
quote:

[..]

Dat valt dus erg tegen in de praktijk, bijna de helft van de fysieke mishandelingen in partnergeweld plegen vrouwen.

Stond er ook van te kijken, hoe dan? Je laat je toch niet slaan door je vrouw? Maar het is een serieus ding.
blablablabla
pi_221593709
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ja, dat is toch niet nieuw? Vorige week nog dat ze in Ierland actief de manosphere en tradwife influencers gaan bestrijden. Kortom: alleen rechts/conservatieve shit.

Voor mensen die beweren dat ‘rechts’ aan de macht is in Europa: kijk eens naar dat soort zaken en je weet dat het tegenovergestelde waar is.

Ongeacht hoe er wordt gestemd.

De instituties zijn al lang en breed overgenomen en dat is vooral zorgelijk omdat extreemlinks (meer: extreem progressief, maar dat valt daaronder) een flinke vinger in de pap heeft.
Ja dat is al decennia zo bij die omtoepen. Waarom eigenlijk? En waarom is de linkse kerk in beginsel zo anti man? Van een overheid verwacht je toch neutrale voorlichting en niet dat ze olie op het vuur gooien.

Die Soendos (?) ging laatst ook helemaal uit haar plaats op tv tegen een man die het zogenaamd niet begrepen had.
blablablabla
pi_221593732
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja dat is al decennia zo bij die omtoepen. Waarom eigenlijk? En waarom is de linkse kerk in beginsel zo anti man? Van een overheid verwacht je toch neutrale voorlichting en niet dat ze olie op het vuur gooien.

Die Soendos (?) ging laatst ook helemaal uit haar plaats op tv tegen een man die het zogenaamd niet begrepen had.

Bekijk deze YouTube-video

Deze kun je wellicht wel waarderen.

Leuk stukje nuance ook wel in al het online geschreeuw wat de boventoon voert.

En die omroepen zitten al jaren in een bubbel van hier tot Tokio. Plus de NPO kan natuurlijk niet failliet. Leuke ingrediënten voor een zogenaamde 'perfect storm'.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 12:59:49 #167
38824 crew  Droopie
pi_221593933
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
quote:

[..]

Gaan we aub wel even normaal in gesprek met elkaar.

Als we dit schreeuwend op straat zouden zeggen is de volgende stap echt meppen op elkaar.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 13:04:34 #168
5428 crew  miss_sly
pi_221594007
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
[..]

Als we dit schreeuwend op straat zouden zeggen is de volgende stap echt meppen op elkaar.
Met iemand die zo over vrouwen praat als deze user doet, is geen gesprek te voeren.
Maar als hij zo mag praten, dan zal ik hem verder negeren. Dergelijke vrouwenhaat verspreiden is in ieder geval wel een mooi voorbeeld van waarom vrouwen bepaalde mannen niet meer willen.
pi_221594148
quote:

[..]

Echt wel. Ja, in een bokswedstrijd zal de gemiddelde vrouw het loodje leggen tegen een mannelijke zwaargewicht.

Maar ik denk dat geen enkele mannelijke zwaargewicht in staat is om jaar na jaar na jaar een kind te baren.

En jouw voorbeeld van een 'gemiddelde jongen die een vrouw 1 klap geeft' is te vergelijken met een 'gemiddelde vrouw die een kleuter 1 klap geeft'. Precies dezelfde ongelijke verdeling.
pi_221594200
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
[..]

Daar is dit onderwerp niet naar. Er zullen altijd trollen zijn die alleen maar negatief doen over vrouwen en hun rechten. De zgn. Andrew Tates meelopertjes zullen we maar zeggen.
Die alleen maar hun zogenaamde mannelijkheid kunnen tonen door vrouwen als minderwaardig weg te zetten.
pi_221594362
Waarom wordt iemand als Andrew Tate eigenlijk zo veel macht toebedeeld? De eerste keer dat ik van Andrew Tate hoorde, was op NOS ofzo, in een nieuwsbericht hoe hard mensen schreeuwden hoe gevaarlijk hij wel niet was. Ging hem toen maar zelf googelen, waar al die consternatie nou precies over was. En nu nog steeds blijft zijn naam maar rondzingen, terwijl hij volgens mij niet eens meer haatfilmpjes maakt (kan ik mis hebben, maar volgens mij is hij wel redelijk uitgespeeld). Hij blijft echter een krachtige naam omdat zijn tegenstanders zijn naam in de mond blijven nemen. Zonder dat moord en brand geschreeuw over hem was hij niet half zo machtig en bekend geweest.
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 13:38:22 #172
38824 crew  Droopie
pi_221594407
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 13:17 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Daar is dit onderwerp niet naar. Er zullen altijd trollen zijn die alleen maar negatief doen over vrouwen en hun rechten. De zgn. Andrew Tates meelopertjes zullen we maar zeggen.
Die alleen maar hun zogenaamde mannelijkheid kunnen tonen door vrouwen als minderwaardig weg te zetten.
Ben bang dat dit niet altijd trollen zijn. Het is een denkwijze die steeds de weg naar het internet vind.

In Ierland gaan ze hier binnenkort trouwens tegen optreden.

https://www.irishtimes.co(...)onal-womens-council/

Die politieke discussie gaan we hier trouwens niet voeren..

Zal straks even een topic openen in NWS, want dit onderwerp is meer politiek dan het oorspronkelijke doel van dit topic.

Edit done NWS / Ierse overheid begint campagne tegen misogynie

:@ dacht dit topic oorspronkelijke beetje zou gaan over dat vrouwen vinden dat mannen te veel sport kijken of mannen dat vrouwen teveel zeuren

Maar soms is het gewoon pure haat.
Je kan ook gewoon lekker vrijgezel blijven denk ik dan.

"Ja maar ze worden voorgetrokken in het bedrijfsleven"

Yeah right, als er een Fokker! is die geen directeur of manager is geworden bij een Nederlandse multinational mag ie zich melden bij mij.

Tevens, sommige mensen, met nadruk op sommige, zouden zich af moeten vragen of ze dit topic en hun reacties aan hun eigen moeder zouden laten lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Droopie op 17-08-2026 13:48:20 ]
Hell To The Liars
pi_221594665
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:38 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video

Deze kun je wellicht wel waarderen.

Leuk stukje nuance ook wel in al het online geschreeuw wat de boventoon voert.

En die omroepen zitten al jaren in een bubbel van hier tot Tokio. Plus de NPO kan natuurlijk niet failliet. Leuke ingrediënten voor een zogenaamde 'perfect storm'.
Dat bedoelde ik inderdaad. Dat zie ik alleen bij vrouwen in Nederland gebeuren, en zeker op televisie. Ga je zo tekeer tegen of over een vrouw maken ze je af (figuurlijk dan, je zal eerder gecanceld worden).

Zelfde met al die vermeende misbruikers die worden zonder enige vorm van juridische veroordeling direct aan hun ballen aan de schandpaal genageld sinds het hele #metoo gebeuren.
blablablabla
pi_221594902
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 11:50 schreef Memeowitz het volgende:
@:vem2012

Ik zie eigenlijk zelden dat vrouwen daar Halsema persoonlijk op aanspreken...
pi_221595151
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 12:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat omroepen (alle media) vooral links/progressief zijn heeft voor een groot deel te maken met het feit dat mensen die voor een opleiding als journalistiek kiezen gemiddeld een meer links/progressief wereldbeeld hebben.

Dit alles heeft een versterkende factor gekregen. Er is minder tolerantie voor andere meningen. Dat houdt dus ook in dat waar je vroeger prima als rechts/conservatief je staande kon houden bij b.v. de Volkskrant mits je je werk maar goed deed er nu krachten zijn die je de mond willen snoeren. Zowel van buitenaf, maar ook van binnenuit.

Het komt mijns inziens voor een groot deel vanuit de academia. Critical Theory, CRT. Ook wel de 'wetenschap' van problemen zoeken die er niet zijn. Deze denkbeelden komen oorspronkelijk vanuit Frankfurt School en zijn al een eeuw oud, maar met name door CRT is het zeker in de VS na decennia lang weggelachen te zijn (het is zo onwetenschappelijk als de pest) populair geworden.

De de afgelopen 50 jaar hebben meerdere stromingen hun invloed gehad hierop, waaronder het feminisme.

Een groot kenmerk van het denken is dat de wereld in te delen is op basis van machtsstructuren (CT borduurt voort op onder meer Marx) en dit heeft weer geleid tot het indelen van de wereld op basis van onderdrukkers en onderdrukten. Van oudsher behoorden vrouwen tot de onderdrukten, wat ook verklaart waarom onder feministen het weerklank had.

En voor de goede orde, in de VS is er voor wat betreft ras nog echt wel invloed van de naweeën van de slavernij (in de vorm van Jim Crow).

Dit denken heeft de politiek en instituties flink beïnvloed en in 2020 met BLM echt flink voet aan de grond gekregen.

Wat je ziet is dat het tegen elkaar opzetten van groepen heeft geleid (mede ook door de invloed van SM die extremistische denkbeelden versterkt), waardoor er een hetze is ontstaan tegen mannen (met name de blanke, biologische, heteroseksuele mannen, al ben je inmiddels als homoseksueel ook vogelvrij, want te weinig slachtofferschap), wat weer heeft geleid tot de manosphere, wat weer leidt tot vrouwen die zich daartegen verzetten en bevestiging zien van 'zie je wel, mannen deugen niet', enz.

Wat dat betreft is het allemaal actie-reactie.

Aangezien wij beiden mannen zijn zou ik zeggen dat het beste wat wij hiertegen kunnen doen is zelf zorgen ver te blijven van vrouwenhaat. Zorg dat je niet aan de goede kant staat, als in: zorg dat je wegblijft van de extremen. Want beiden zijn ze zo gek als een deur en hebben ze niets te bieden. Nog afgezien van dat ze worden aangestuurd door idioten die uit zijn op macht en/of geld.

En bestrijd de extremisten met feiten. Respectvol. Is niet altijd makkelijk, want ze gooien graag met modder. Maar als je op een dag zowel bent uitgemaakt voor zowel een vrouwenhater en een white knight, dan zit je aardig goed. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')