abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 17:41:38 #51
38824 crew  Droopie
pi_221646091
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:33 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, dat het banden verwisselen een makkie is dan.
Dat het voor hem geldt, betekent niet dat dit zo is. En ik denk ook zeker niet dat elke man dat zomaar moet kunnen.
Ik vind dat iedereen met een auto dat wel zou moeten kunnen.

Er zijn momenten in t leven dat je soms niet geholpen kan worden in de middle of nowhere.

Dat je op het moment dat er iets gebeurt met je band, de ANWB belt is een tweede.

Ow, en je reservewiel onder de auto leggen, voor die van de kruk afvalt.

Edit: dat had je al gezegd 🙈
Hell To The Liars
pi_221646106
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat ben ik dus niet eens.

Je moet het verwisselen van een band echt oefenen, het kan ronduit gevaarlijk zijn zomaar wat te doen. Beter bel je dan de ANWB. Prima als je het doen ervan oefent en het wel kan, maar het is geen vanzelfsprekendheid in mijn ogen.
Dat kan, daar kun je het niet mee eens zijn en daar kun je dan een discussie over hebben. Maar je verweet hem dingen die hij niet gezegd had.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 augustus 2026 @ 17:45:16 #53
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221646122
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:41 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen met een auto dat wel zou moeten kunnen.

Er zijn momenten in t leven dat je soms niet geholpen kan worden in de middle of nowhere.

Dat je op het moment dat er iets gebeurt met je band, de ANWB belt is een tweede.

Ow, en je reservewiel onder de auto leggen, voor die van de kruk afvalt.

Edit: dat had je al gezegd 🙈
Daarvoor ben ik verzekerd bij de ANWB, ook in het buitenland.
En laat ik de auto voor een vakantie nog nakijken bij de garage.

No way dat ik zelf ga lopen klooien. Dat durf ik echt niet.

En misschien doet een ander dat wel. Dat is helemaal prima.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221646124
quote:

[..]
Dat het voor hem geldt, betekent niet dat dit zo is. En ik denk ook zeker niet dat elke man dat zomaar moet kunnen.
Wat denk je: als iemand met een lekke band op een afgelegen plek staat zonder bereik: zou die dan:

A. 10 kilometer gaan lopen naar het dichtsbijzijnde huis om hulp in te schakelen; of
B. Toch ineens in staat zijn om het wiel te verwisselen.

Ik zeg B.

Nogmaals, het is even moeren/bouten losdraaien, opkrikken, moeren/bouten loshalen, wiel eraf, nieuw wiel erop, moeren/bouten terugdraaien, krik naar beneden, vastdraaien van de moeren/bouten, klaar.

Het is werkelijk een van de meest eenvoudige klusjes aan een auto. Het grootste probleem is wanneer je het moet doen met standaard boordgereedschap, want dat is vaak vrij klote.
  maandag 24 augustus 2026 @ 17:46:09 #55
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221646127
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan, daar kun je het niet mee eens zijn en daar kun je dan een discussie over hebben. Maar je verweet hem dingen die hij niet gezegd had.
Post 50, een quote uit het vorige topic. Ik lees daar toch echt in dat dat mannen zwaarder wordt aangerekend.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221646144
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Post 50, een quote uit het vorige topic. Ik lees daar toch echt in dat dat mannen zwaarder wordt aangerekend.
Dat het volgens hem vrouwen minder zwaar wordt aangerekend dat ze geen band kunnen verwisselen dan het mannen wordt aangerekend dat ze niet kunnen strijker. Dat zou mannen zwaarder worden aangerekend, volgens die stelling.

Daar ben ik het overigens niet mee eens. Ik ken meer dan voldoende mannen die niet kunnen strijken en dat altijd aan hun vrouwelijke partner over laten en er is niemand die daar moeilijk over doet of ze dat aanrekent. Net zo min dat het mensen m/v in mijn omgeving wordt aangerekend dat ze geen band kunnen verwisselen en daar sowieso iemand voor laten komen.
  Moderator maandag 24 augustus 2026 @ 18:49:47 #57
441859 crew  Lenny77
pi_221646457
quote:

[..]
Ik vind dat iedereen dat moet kunnen :X

Net zoals koelvloeistof/ ruitenwisservloeistof bijvullen, oliepeil checken.
Dit is toch echt de basis als je gaat rondrijden?

En echt waar: het is echt niet moeilijk O+

Dat je het evenzeer laat doen, das iets anders. Maar je weet nooit wanneer je ergens staat zonder hulp.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator / Colorchick maandag 24 augustus 2026 @ 18:52:21 #58
382129 crew  Donna
pi_221646497
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen dat moet kunnen :X

Net zoals koelvloeistof/ ruitenwisservloeistof bijvullen, oliepeil checken.
Dit is toch echt de basis als je gaat rondrijden?

En echt waar: het is echt niet moeilijk O+

Dat je het evenzeer laat doen, das iets anders. Maar je weet nooit wanneer je ergens belandt zonder hulp.
Ik vind het trouwens ook mega onaantrekkelijk als een man zulke basics niet kan. Maar goed, dan is het mijn type ook niet. :P
  woensdag 26 augustus 2026 @ 14:33:41 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_221659278
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat denk je: als iemand met een lekke band op een afgelegen plek staat zonder bereik: zou die dan:

A. 10 kilometer gaan lopen naar het dichtsbijzijnde huis om hulp in te schakelen; of
B. Toch ineens in staat zijn om het wiel te verwisselen.

Ik zeg B.

Nogmaals, het is even moeren/bouten losdraaien, opkrikken, moeren/bouten loshalen, wiel eraf, nieuw wiel erop, moeren/bouten terugdraaien, krik naar beneden, vastdraaien van de moeren/bouten, klaar.

Het is werkelijk een van de meest eenvoudige klusjes aan een auto. Het grootste probleem is wanneer je het moet doen met standaard boordgereedschap, want dat is vaak vrij klote.
Wat ook niet helpt is dat door garages de wielmoeren zo hard worden aangedraaid dat je die zonder luchtsleutel niet meer los krijgt. Vroeger zette je ze normaal vast en deed je na 200 km natrekken, maar dat doen ze tegenwoordig alleen nog bij vracht wagens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_221659295
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik vind het trouwens ook mega onaantrekkelijk als een man zulke basics niet kan. Maar goed, dan is het mijn type ook niet. :P
Is dat een van je vrouwen tijdens het daten? :D
pi_221659535
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Wat ook niet helpt is dat door garages de wielmoeren zo hard worden aangedraaid dat je die zonder luchtsleutel niet meer los krijgt. Vroeger zette je ze normaal vast en deed je na 200 km natrekken, maar dat doen ze tegenwoordig alleen nog bij vracht wagens.
O, dan moet je naar een andere garage. Bij Tesla draaien ze de wielen altijd netjes aan met 170 nm (wat overigens heel veel is). En ik trek zelf altijd nog een keer aan na enkele honderden km's.
pi_221659989
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 18:52 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn ervaring na mijn scheiding en daten met alleenstaande moeders is dat veel van die vrouwen vooral op zoek zijn naar hulp en niet naar liefde.

Echt verbazingwekkend hoe snel er vragen kwamen als of ik niet even een keukenkastje wilde ophangen of kon helpen met achterstallig onderhoud.

Snap dat het handig is hoor, maar je kan die dingen niet zelf oplossen of uitbesteden?
pi_221660026
Is het ook niet zo dat mensen eenmaal niet alleen willen zijn en een partner accepteren met wie ze niet helemaal compatibel zijn. Dat kan ook niet voor de volle 100%, je zal altijd verschillen van elkaar, maar het is toch denk ik wat we wel en niet kunnen tolereren van elkaar.

Er zijn bijv mannen die relatief onvolwassen/onzelfstandig zijn en van alles vragen aan hun partner (waar moet dit? met welke stand in de droger? met welk mes moet ik snijden? etc etc ), maar ook vrouwen die alles (alle emoties) moeten delen en bespreken.

In alle eerlijkheid: ik zou met geen enkele vriendin van mij vrijwillig samenleven. Ik zou gek worden van het dagelijkse “gezeik” na een lange werkdag of werkweek. Mijn man draagt gelukkig bij aan mijn leven, en ja met rijbewijs, want hij rijdt mij overal naartoe, maakt leuke date uitjes en houdt zielsveel van mij. Dan vind ik het niet erg om taken op te pakken die hij niet goed kan doen. De vraag is wanneer gaat het wel zorgelijk worden. Ik moet bijv niet aan kinderen denken, want dan zouden denk ik meer dingen op mijn bordje komen en zou de balans verstoord raken. Het is naar rato geven en nemen. Als de verwachtingen niet matchen, dan snap ik heel goed dat dit soort uitspraken worden gedaan als “X heeft geen Y nodig in een relatie”. Dat geldt voor die specifieke persoon namelijk.
pi_221660342
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:53 schreef TheInnocent het volgende:
Is het ook niet zo dat mensen eenmaal niet alleen willen zijn en een partner accepteren met wie ze niet helemaal compatibel zijn. Dat kan ook niet voor de volle 100%, je zal altijd verschillen van elkaar, maar het is toch denk ik wat we wel en niet kunnen tolereren van elkaar.

Er zijn bijv mannen die relatief onvolwassen/onzelfstandig zijn en van alles vragen aan hun partner (waar moet dit? met welke stand in de droger? met welk mes moet ik snijden? etc etc ), maar ook vrouwen die alles (alle emoties) moeten delen en bespreken.

In alle eerlijkheid: ik zou met geen enkele vriendin van mij vrijwillig samenleven. Ik zou gek worden van het dagelijkse “gezeik” na een lange werkdag of werkweek. Mijn man draagt gelukkig bij aan mijn leven, en ja met rijbewijs, want hij rijdt mij overal naartoe, maakt leuke date uitjes en houdt zielsveel van mij. Dan vind ik het niet erg om taken op te pakken die hij niet goed kan doen. De vraag is wanneer gaat het wel zorgelijk worden. Ik moet bijv niet aan kinderen denken, want dan zouden denk ik meer dingen op mijn bordje komen en zou de balans verstoord raken. Het is naar rato geven en nemen. Als de verwachtingen niet matchen, dan snap ik heel goed dat dit soort uitspraken worden gedaan als “X heeft geen Y nodig in een relatie”. Dat geldt voor die specifieke persoon namelijk.
Een relatie is inderdaad altijd ook een beetje inschikken. Sommige mensen zijn daar ook beter in dan anderen.

Daten is wat dat betreft makkelijk. Leuke dingen doen, elkaar leren kennen, seks... Never a dull moment. Maar samenleven is best lastig. Persoonlijk kan ik dat slechts met een zeer beperkt aantal mensen. Niet in het minst vanwege mijn eigenaardigheden. En ik neem aan dat dit voor de meeste mensen geldt.
  Moderator / Colorchick woensdag 26 augustus 2026 @ 17:06:41 #65
382129 crew  Donna
pi_221660558
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 14:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is dat een van je vrouwen tijdens het daten? :D
Vragen bedoel je? :P
  Moderator / Colorchick woensdag 26 augustus 2026 @ 17:07:35 #66
382129 crew  Donna
pi_221660564
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:51 schreef C64 het volgende:

[..]
Mijn ervaring na mijn scheiding en daten met alleenstaande moeders is dat veel van die vrouwen vooral op zoek zijn naar hulp en niet naar liefde.

Echt verbazingwekkend hoe snel er vragen kwamen als of ik niet even een keukenkastje wilde ophangen of kon helpen met achterstallig onderhoud.

Snap dat het handig is hoor, maar je kan die dingen niet zelf oplossen of uitbesteden?
Ja hoor. Ik kan het zelf, heb 3 broers, buurmannen én vrienden die me kunnen helpen. Dus ik zocht sowieso geen hulp.
pi_221660683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Vragen bedoel je? :P
:D
Uiteraard.
  Moderator / Colorchick woensdag 26 augustus 2026 @ 17:37:42 #68
382129 crew  Donna
pi_221660859
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
:D
Uiteraard.
Haha moest echt 4x lezen voor het kwartje viel.

Jazeker ja. Dat is 100% een vraag. Maar meestal hebben ze wel een bijpassend beroep.
pi_221660862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 15:51 schreef C64 het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook gewoon een test zijn.

Wellicht dat het ligt aan de vrouwen waarmee ik gedate heb, maar ik heb wel het idee dat het zeer wordt gewaardeerd als je wanneer iets stuk gaat je jezelf weet te redden.
pi_221660914
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha moest echt 4x lezen voor het kwartje viel.

Jazeker ja. Dat is 100% een vraag. Maar meestal hebben ze wel een bijpassend beroep.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het kan natuurlijk ook gewoon een test zijn.

Wellicht dat het ligt aan de vrouwen waarmee ik gedate heb, maar ik heb wel het idee dat het zeer wordt gewaardeerd als je wanneer iets stuk gaat je jezelf weet te redden.
Ik vond dat geen issue eigenlijk. Ik vond/vind het belangrijk dat hij dingen kan oplossen. Of hij dat dan met zijn eigen handen doet of iemand regelt die dat doet, is me om het even.
Overigens kan ik die dingen ook zelf oplossen, op dezelfde manier, maar het gaat me er vooral om dat het geen weifelend, onzeker en passief type is. Doorpakken.
pi_221660927
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 16:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een relatie is inderdaad altijd ook een beetje inschikken. Sommige mensen zijn daar ook beter in dan anderen.

Daten is wat dat betreft makkelijk. Leuke dingen doen, elkaar leren kennen, seks... Never a dull moment. Maar samenleven is best lastig. Persoonlijk kan ik dat slechts met een zeer beperkt aantal mensen. Niet in het minst vanwege mijn eigenaardigheden. En ik neem aan dat dit voor de meeste mensen geldt.
Het verschil met daten en een lange relatie vind ik em zitten in de spanning (het onzekere) en diepgaande liefde voor elkaar wat dan weer met de jaren ontwikkelt. Daten kan makkelijk zijn, maar niet per se betekenisvol als je voldoening haalt uit die diepgewortelde “onvoorwaardelijke” liefde. De spanning is er dan misschien niet meer omdat het plaatsmaakt voor emotionele veiligheid, vertrouwen en verbondenheid. Je mag jezelf zijn, je volledig geaccepteerd voelen en de leuke dingen delen met je levenspartner die jou het beste kent en van je houdt, die je support, je goed behandelt, om je geeft en bij wie je iedere dag de liefde in de ogen ziet. Zo’n partner voegt zoveel moois toe aan je leven en dat gevoel is niet te vergelijken met mijn datingperiode wat ook gewoon leuk was.
pi_221668647
Als je denkt dat Debby Gerritsen een beschadigde vrouw is moet je voor de grap even de podcast "Zin" van influencer Jacqueline van Lieshout beluisteren.

Hoe ze bij voorkeur seks heeft met getrouwde mannen en er een kick van krijgt om huwelijken kapot te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')