quote:
Had niet anders verwacht, je doet in elk geval je UI eer aan op deze manierquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
Ik ben klaar met dit gezeur over een 'probleem' wat niet bestaat. Veel plezier er verder mee.
quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het gaat ook niet om het single zijn van vrouwen, maar om het balen dat er kritiek is op mannen. Maar klagen over mannen is gewoon leuk. Er zijn nog genoeg tekortkomingen om te fileren. Het is misschien een beetje vergeldingsfeminisme, maar het ego van die gasten laten steigeren is gewoon te leuk.
'Ben geen kamerplant met rijbewijs. Schande! Pure mannenhaat! Toe nou, doe eens downdaten, neem een holenboer'.
Lekker hard tegen hard. Is overigens wel een teken van emancipatie en gelijkwaardigheid. Zonder wrijving geen glans. Laat je niet afbekken in ieder geval. En die peptalks met 'mij interesseert het niets' zijn schattig om te lezen.
Meestal i.c.m. wat gewouwel over een 'manosphere' en dat het toch weer allemaal aan mannen zou liggen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:16 schreef Cockwhale het volgende:
Als die niet dichtgegooid worden, wordt de TS direct gekleineerd op elke mogelijke manier.
Ja, dat ik heb ik wel eens gezien. Een vrouwonvriendelijk of een vrouwenhaat topic. Of losse opmerkingen van users. Hoe de verhoudingen zijn met manonvriendelijke of mannenhaat topics, danwel posts, weet ik niet. Is ook meer iets voor de moderatie om op te sturen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]![]()
Heb je wel eens een topic gezien waar er geklaagd wordt over vrouwen? Als die niet dichtgegooid worden, wordt de TS direct gekleineerd op elke mogelijke manier.
Niet dat het mij wat uitmaakt, maar weer blijkt dat hypocrisie regeert en dat zelfreflectie uitblijft.
Vergeldingsfeminismequote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:04 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het gaat ook niet om het single zijn van vrouwen, maar om het balen dat er kritiek is op mannen. Maar klagen over mannen is gewoon leuk. Er zijn nog genoeg tekortkomingen om te fileren. Het is misschien een beetje vergeldingsfeminisme, maar het ego van die gasten laten steigeren is gewoon te leuk.
'Ben geen kamerplant met rijbewijs. Schande! Pure mannenhaat! Toe nou, doe eens downdaten, neem een holenboer'.
Lekker hard tegen hard. Is overigens wel een teken van emancipatie en gelijkwaardigheid. Zonder wrijving geen glans. Laat je niet afbekken in ieder geval. En die peptalks met 'mij interesseert het niets' zijn schattig om te lezen.
Dat is niet waar. Na asielzoekers zijn vrouwen het meest voorkomende onderwerp voor geklaag, belediging, gebash, gekleineer, geseksualiseer op FOK! joh.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]![]()
Heb je wel eens een topic gezien waar er geklaagd wordt over vrouwen? Als die niet dichtgegooid worden, wordt de TS direct gekleineerd op elke mogelijke manier.
Niet dat het mij wat uitmaakt, maar weer blijkt dat hypocrisie regeert en dat zelfreflectie uitblijft.
Hoe je dingen bereikt kan natuurlijk op meerdere manieren. Zacht, hard, meegaand, provocerend. Wat ik ermee bedoel is dat niet iedere vorm van 'je recht halen' gedreven hoeft te zijn uit vanuit een doordachte rechtvaardigheid. Je ziet die vergeldingsreflex ook bij racisme en bij queers terugkomen. En dat snap ik helemaal. Helder denken en formuleren over gelijkwaardigheid verzuipt dan in onverwerkte emoties door discriminatie en mensen "het betaald willen zetten". Uiteraard kan ik netjes formuleren en rekening houden met de lange tenen en machtspositie van de andere partij, maar dat vind ik niet leuk. Als collectief moet je wel op de bal blijven spelen in the long run.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:10 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Vergeldingsfeminisme![]()
Fantastische analyse van het moderne feminisme, had het zelf niet beter kunnen zeggen. Dus het is inderdaad allemaal uit love of the game van professionele mysandrie, niet om daadwerkelijk dingen te bereiken. Dat wisten we natuurlijk al lang, maar fijn om te zien dat het ook eens door een feminist wordt uitgesproken
Vanaf nu beschouw ik alle werk uit naam van feminisme dan ook als plat vermaak. Net als de podcast 'Damn Honey', die zet ik soms even op als ik me eens goed wil bescheuren. Echt humor hebben die vrouwen in dat programma
Mij lijkt misogynie proberen te bestrijden met misandrie (bedankt voor de correctie) niet echt een effectieve plan van aanpak, maar he, proberen staat vrij natuurlijk. Dan is het wel de kunst om de onvermijdelijke kritiek die daarop volgt te incasseren als een echte. Maar goed, als het niet werkt, dan heb je in ieder geval nog het genot van platgetrapte pikken, dat is ook wat waard natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:25 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Hoe je dingen bereikt kan natuurlijk op meerdere manieren. Zacht, hard, meegaand, provocerend. Wat ik ermee bedoel is dat niet iedere vorm van 'je recht halen' gedreven hoeft te zijn uit vanuit een doordachte rechtvaardigheid. Je ziet die vergeldingsreflex ook bij racisme en bij queers terugkomen. En dat snap ik helemaal. Helder denken en formuleren over gelijkwaardigheid verzuipt dan in onverwerkte emoties door discriminatie en mensen "het betaald willen zetten". Uiteraard kan ik netjes formuleren en rekening houden met de lange tenen en machtspositie van de andere partij, maar dat vind ik niet leuk. Als collectief moet je wel op de bal blijven spelen in the long run.
*misandrie ipv mysandrie
Het is meer iets om het contrast te laten zien. En om te inspireren. Natuurlijk incasseer je her en der. Ook IRL. Maar ik deel zeker graag uit. Hoef niet eens op de persoon te spelen of een grote bek op te zetten. Villein & sarcastisch afserveren gaat mij vooralsnog prima af. De lieverds mogen het daarna weer proberen met "mannen zijn ook slachtoffer van het patriarchaat, niet alle mannen hoor, de mijne is echt een scheet, samen komen we er wel uit, 'die heks, dat is vijand', "pick me girl" of "one of the guys" spelen en weet ik niet wat ze nog meer in de aanbieding hebben. Ze doen maar. Vaak een saaie herhaling van zetten. Ik hoef ook geen gelijk te hebben of te krijgen. Ik typ meer om mijn eigen gedachten hierover scherp te krijgen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:35 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Mij lijkt misogynie proberen te bestrijden met misandrie (bedankt voor de correctie) niet echt een effectieve plan van aanpak, maar he, proberen staat vrij natuurlijk. Dan is het wel de kunst om de onvermijdelijke kritiek die daarop volgt te incasseren als een echte. Maar goed, als het niet werkt, dan heb je in ieder geval nog het genot van platgetrapte pikken, dat is ook wat waard natuurlijk.
In mijn boek is op een reactie op kritiek (zo zullen we die column maar even omschrijven, want het is meer een gerichte aanval dan goed onderbouwde kritiek) reageren met iets als "krijgen ze een keer kritiek, is het gelijk huilie huilie doen en zijn ze op hun pikkie getrapt" niet echt op een volwassen manier met kritiek omgaan. Bovendien haal je ook nog eens je eigen punt daarmee onderuit, want je communiceert daar impliciet mee dat mensen je niet serieus hoeven te nemenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het is meer iets om het contrast te laten zien. En om te inspireren. Natuurlijk incasseer je her en der. Ook IRL. Maar ik deel zeker graag uit. Hoef niet eens op de persoon te spelen of een grote bek op te zetten. Villein & sarcastisch afserveren gaat mij vooralsnog prima af. De lieverds mogen het daarna weer proberen met "mannen zijn ook slachtoffer van het patriarchaat, niet alle mannen hoor, de mijne is echt een scheet, samen komen we er wel uit, 'die heks, dat is vijand', "pick me girl" of "one of the guys" spelen en weet ik niet wat ze nog meer in de aanbieding hebben. Ze doen maar. Vaak een saaie herhaling van zetten. Ik hoef ook geen gelijk te hebben of te krijgen. Ik typ meer om mijn eigen gedachten hierover scherp te krijgen.
Ah. Daar is de volwassen kaart en uitleg over "niet serieus nemen". Het zal allemaal wel. Tot de volgende.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:03 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
In mijn boek is op een reactie op kritiek (zo zullen we die column maar even omschrijven, want het is meer een gerichte aanval dan goed onderbouwde kritiek) reageren met iets als "krijgen ze een keer kritiek, is het gelijk huilie huilie doen en zijn ze op hun pikkie getrapt" niet echt op een volwassen manier met kritiek omgaan. Bovendien haal je ook nog eens je eigen punt daarmee onderuit, want je communiceert daar impliciet mee dat mensen je niet serieus hoeven te nemen
Dus inderdaad, op de bal spelen helemaal prima, dat neem ik en de meeste mensen gewoon serieus (wij mannen zijn echt niet zo onbehoorlijk als je wellicht dacht), maar vliegende tackles op de enkels worden gewoon in de prullenbak gegooid
En ispirerend zou ik mannenhaat niet willen noemen, ben jij weleens geinspireerd door vrouwenhaat? Overigens, in Nederland bestaat het patriarchaat al even niet meer. In landen als Marokko en Syrië daarentegen nog wel
Is het omdat mijn feedback je geraakt heeft? Of omdat ik een man ben, en je sowieso niks van een man aanneemt?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ah. Daar is de volwassen kaart en uitleg over "niet serieus nemen". Het zal allemaal wel. Tot de volgende.
Nee, Nee, Nee en ik doe er ook niets mee.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:22 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Is het omdat mijn feedback je geraakt heeft? Of omdat ik een man ben, en je sowieso niks van een man aanneemt?
Was als serieuze feedback bedoeld, maar prima, doe ermee wat je wilt.
Kan je ook onderbouwen waarom niet? Ik hoop persoonlijk van wel, dat zou ik erg interessant vindenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:28 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee, Nee, Nee en ik doe er ook niets mee.
*goeie tekst voor een punkrefreintje bedenk ik mij nu
Ik luister eerder naar feedback van mensen die een goede trackrecord hebben in hun bejegening naar mij toe, en waarvan ik zinnige & inspirerende uitspraken heb gelezen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:33 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Kan je ook onderbouwen waarom niet? Ik hoop persoonlijk van wel, dat zou ik erg interessant vinden
Dus het is wel persoonlijk? Maar dat vind ik verwarrend, want mijn post zou jij op basis van wat ik zojuist heb gelezen, wel als inspirerend beschouwen. Of is het niet inspirerend omdat ik een man ben?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:41 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Ik luister eerder naar feedback van mensen die een goede trackrecord hebben in hun bejegening naar mij toe, en waarvan ik zinnige & inspirerende uitspraken heb gelezen.
Nemen de mannen een beetje teveel ruimte in hier? Moeten alle witte mannen even naar achteren? Prima hoor, dat wil ik best even doen, zodat jullie ook wat ruimte kunnen innemenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:27 schreef miss_sly het volgende:
Een mooi topic voor jullie:
R&P / Mannen willen geen vrouw meer
Have fun.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |