abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220051855
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik heb het nog nooit een mannenprobleem genoemd.
Weeral: ik daag je uit een post te vinden waar ik dat schrijf.

Ik denk dat je posts van anderen verward met de mijne?
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 15:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dus wacht.. omdat wij zo lekker onafhankelijk willen zijn moeten wij zelf iets doen aan een probleem waar wij het slachtoffer van zijn, maar wel veroorzaakt door mannen?

Alsjeblieft zeg....

Zullen we ons maar opsluiten? Niemand nog een man?

Hou gewoon jullie poten thuis als dat niet gewenst is.
Hier schetst je het toch wel degelijk als een mannenprobleem?
blablablabla
pi_220051932
Het is een mannenprobleem, en de oplossing is dat we door middel van sperma sorteren een samenleving krijgen met substantieel veel meer vrouwen dan mannen.
pi_220052010
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 20:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Soundos sloeg de plank behoorlijk mis, dat ben ik met je eens.

Maar wat @:Lenny77 schreef daar lees je wat mij betreft iets in wat er niet noodzakelijk staat en ze ook niet bedoeld heeft.

Ik las net een goede facebook post over het wangedrag van Soundos en het valt direct op dat veel reacties een soort van strijd tussen mannen en vrouwen in zich hebben. De poster stoort zich aan dat er geen debat mag zijn dan zie je vrouwen en mannen reageren met ‘als een vrouw vertelt over haar gevoel, dan mag je daar niets van vinden.

Met alle respect, wat winnen we ermee als vrouwen gaan vertellen dat ze overal onveilig zijn? Dat ze nog angstiger worden? En dat is winst?

Ik hoop toch dat mijn dochters later die angst niet voelen. Niet dat ze naïef moeten zijn, maar altijd en overal angst? Dat wens ik mijn ergste vijand nog niet toe…
Maar dit geeft precies aan dat je het probleem niet snapt, ik ben niet overal angstig maar bij iedere man die ik niet ken ben ik op mijn hoede en dat geldt voor alle vrouwen die ik ken.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 23:14:28 #154
441859 crew  Lenny77
pi_220052132
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:12 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Hier schetst je het toch wel degelijk als een mannenprobleem?
-O-
Zo vermoeiend.
Ik denk echt dat we langs elkaar heen praten. Of het is toch iets Vlaams vs Nederlands.
Ok, een voorbeeld:
In de lente moet je voorzichtig zijn als de everzwijnen biggetjes hebben. Blijf dan weg uit de bossen want je loopt een behoorlijk risico op agressief gedrag. Dit is een probleem.
Zeg ik nu dat er een everzwijnprobleem is? Dat alle everzwijnen agressief zijn?
Of zeg ik dat er tijdens bepaalde omstandigheden problemen zijn met een deel van de everzwijnen?

Als je het niet erg vind dan wil ik deze discussie liever stoppen. Het verknoeit het topic en oprecht: ik bedoel het niet zo zoals jij het leest. Dat kan aan mij of mijn communicatiestijl liggen.. maar ik hou van mannen. Ook al heb ik in het verleden genoeg meegemaakt met een deel mannen, nog steeds zal ik elke man met een blanco blad tegenmoet gaan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220052223
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:36 schreef galatea het volgende:

[..]
Maar dit geeft precies aan dat je het probleem niet snapt, ik ben niet overal angstig maar bij iedere man die ik niet ken ben ik op mijn hoede en dat geldt voor alle vrouwen die ik ken.
Jij leest iets in mijn woorden wat ik niet zeg. Geloof het of niet, maar ik praat wel eens met vrouwen en dus heb ik gemerkt dat niet alle vrouwen het hetzelfde ervaren.

Sommigen zijn care free, anderen op hun hoede en weer anderen kennen echt redelijk veel angst.

En zoals zo vaak is de middenweg gulden. Veel angst doe je jezelf weinig goeds mee. Care free tot aan het naïeve toe kan dan weer zorgen dat je gevaar niet herkent.
pi_220052226
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij leest iets in mijn woorden wat ik niet zeg. Geloof het of niet, maar ik praat wel eens met vrouwen en dus heb ik gemerkt dat niet alle vrouwen het hetzelfde ervaren.

Sommigen zijn care free, anderen op hun hoede en weer anderen kennen echt redelijk veel angst.

En zoals zo vaak is de middenweg gulden. Veel angst doe je jezelf weinig goeds mee. Care free tot aan het naïeve toe kan dan weer zorgen dat je gevaar niet herkent.
Het zou fijn zijn als ik niet op mijn hoede hoefde te zijn.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_220052230
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
-O-
Zo vermoeiend.
Ik denk echt dat we langs elkaar heen praten. Of het is toch iets Vlaams vs Nederlands.
Ok, een voorbeeld:
In de lente moet je voorzichtig zijn als de everzwijnen biggetjes hebben. Blijf dan weg uit de bossen want je loopt een behoorlijk risico op agressief gedrag. Dit is een probleem.
Zeg ik nu dat er een everzwijnprobleem is? Dat alle everzwijnen agressief zijn?
Of zeg ik dat er tijdens bepaalde omstandigheden problemen zijn met een deel van de everzwijnen?

Als je het niet erg vind dan wil ik deze discussie liever stoppen. Het verknoeit het topic en oprecht: ik bedoel het niet zo zoals jij het leest. Dat kan aan mij of mijn communicatiestijl liggen.. maar ik hou van mannen. Ook al heb ik in het verleden genoeg meegemaakt met een deel mannen, nog steeds zal ik elke man met een blanco blad tegenmoet gaan.
In dit voorbeeld maak je wel een heel duidelijk onderscheid namelijk tussen everzwijnen in het algemeen en everzwijnen in een specefieke situatie namelijk de lente en gedurende het broedseizoen.

In je eerdere verhaal had je het gewoon over mannen in het algemeen. Punt. Dus in principe van toepassing op iedereen met een piemel. Is het dan vreemd dat je je daardoor aangesproken voelt als man?

Ik wil geen ruzie maar besef dat dit soort ellende bij mannen ook heel veel emotie los maakt. Velen hebben een vrouw misschien wel dochters en zussen/moeders etc die ze willen beschermen ten koste van alles. Waarschijnlijk bedoel je het allemaal niet slecht maar maak dan duidelijk onderscheid. Iemand die zulke laffe misdaden pleegt tegen vrouwen is namelijk geen man maar een smerig beest.

Wij willen dat soort figuren liever opknopen aan hun balzak, en zeker niet mee geassocieerd worden. Op geen enkele manier. Dus stop aub met het bestempelen als een mannenprobleem.
blablablabla
pi_220052235
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:32 schreef galatea het volgende:

[..]
Het zou fijn zijn als ik niet op mijn hoede hoefde te zijn.
Dat ben ik met jou eens. Maar helaas geldt voor ieder levend wezen dat in bepaalde op je hoede zijn tot de facts of life behoort.

Ik sta open voor iedere weg naar een veiligere wereld, uiteraard.
pi_220052256
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 23:34 schreef Elan het volgende:Iemand die zulke laffe misdaden pleegt tegen vrouwen is namelijk geen man maar een smerig beest.

Wij willen dat soort figuren liever opknopen aan hun balzak, en zeker niet mee geassocieerd worden. Op geen enkele manier. Dus stop aub met het bestempelen als een mannenprobleem.

Het probleem is breder dan alleen die verkrachter. Ook mannen die op zichzelf helemaal geen kwaad in de zin hebben kunnen bijdragen aan onveiligheidsgevoel of zelfs leiden tot grensoverschrijdend gedrag.

Van onhandig vrouwen benaderen (zeker op plekken waar ze alleen is), tot de verliefde kerel die gelooft dat de aanhouder wint (in Hollywood wel…), tot de date die niet opmerkt dat de dame in kwestie bevriest en verder gaat dan gewenst is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')