abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221525035
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Dat is aangeleerd gedrag en kun je prima veranderen. Overigens denk ik dat een alleenstaande vader dit prima kan als het moet.
Ik zie om mij heen genoeg stellen waarbij de vaders hetzelfde of zelfs meer doen als het gaat om de zorg voor de kinderen.

Een wasmachine niet kunnen bedienen… Dat geloof je toch niet?
pi_221525054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Emancipatie monitor 2024.

Ik denk dat dit aardig overeen komt met wat ik om me heen zie. Vrouwen gaat het veel natuurlijker af dan mannen. Zat mannen die op het werk als manager 10 man personeel aansturen maar thuis letterlijk bij alles hulp nodig hebben van hun vrouw.
Daar staat nergens dat mannen het niet kunnen.

En er zijn genoeg zaken die een rol spelen hier die niets met mannen te maken hebben.

Ook alleenstaande vrouwen werken bv vaker part time dan mannen. Vrouwen kiezen vaak andere beroepen, met lagere salarissen. Enz.

Dat speelt natuurlijk allemaal een rol.
pi_221525065
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 00:00 schreef Elan het volgende:
man doet niks thuis site:www.zwangerschapspagina.nl

Ff op Google kijken.

@:Masberum dit zijn zomaar wat voorbeelden van vrouwen van een random Nederlands forum. Sommige mannen maken er thuis echt een potje van hoor _O- . Dan is de man echt het derde kind en kun je los van het financiële aspect eigenlijk beter alleen zijn als vrouw.
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?

Natuurlijk zijn er mannen die er een potje van maken. Geloof mij: zo zijn er ook vrouwen die er een potje van maken.

Dat zegt verder niets over gemiddelden.
pi_221525071
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:05 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
De gemiddelde man neukt niet rond, dus dan geeft een langetermijn relatie wel een hoger geluksgevoel ja, dat is niet zo verrassend
Ook tov mannen die wel rondneuken.
pi_221525074
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?

Natuurlijk zijn er mannen die er een potje van maken. Geloof mij: zo zijn er ook vrouwen die er een potje van maken.

Dat zegt verder niets over gemiddelden.
Dit is natuurlijk altijd een erg lastige discussie. Omdat het niet echt wetenschappelijk te onderzoeken is. Je bent dus afhankelijk van anekdotisch bewijs.
pi_221525084
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 08:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

Mannen hebben hun eigen 'manbox' ingeperkt door bepaalde menselijke eigenschappen of handelingen te betitelen als 'vrouwelijk' en die niet te willen ontwikkelen. Vrouwen hebben dat veel minder en pakken makkelijker eigenschappen of handelingen op die als mannelijk zouden kunnen worden omschreven.

Dus zaken als vuilnis buiten zetten, reparaties in en om het huis, als er iets moet worden getild, als er een insluiper is, enz. zouden vrouwen daar gemiddeld gemakkelijker de handen voor uit de mouwen steken dan voor zaken als stofzuigen, de vaatwasser uitruimen, enz?

Dat betwijfel ik toch echt bij de jongere generaties…
pi_221525115
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk altijd een erg lastige discussie. Omdat het niet echt wetenschappelijk te onderzoeken is. Je bent dus afhankelijk van anekdotisch bewijs.
Niet per sé. Je kan gewoon mensen interviewen.

Sowieso komt het CBS nog altijd tot de conclusie dat als je de uren optelt van werk, zorg en huishouden mannen en vrouwen gewoon samen de kar trekken en als er al iemand is die wat harder trekt, dan zijn het de mannen.

Dat staat toch vrij haaks op hulpeloze mannen die alleen maar een last zijn.
pi_221525127
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet per sé. Je kan gewoon mensen interviewen.

Sowieso komt het CBS nog altijd tot de conclusie dat als je de uren optelt van werk, zorg en huishouden mannen en vrouwen gewoon samen de kar trekken en als er al iemand is die wat harder trekt, dan zijn het de mannen.

Dat staat toch vrij haaks op hulpeloze mannen die alleen maar een last zijn.
Ah, mensen intervieuwen. Ja nee, anekdotisch bewijs is dan betrouwbaarder.
pi_221525159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 12:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah, mensen intervieuwen. Ja nee, anekdotisch bewijs is dan betrouwbaarder.
Sowieso betrouwbaarder dan klagers op fora die ook nog eens vooral door vrouwen bezocht worden.

En als je een koppel beiden bevraagd kun je natuurlijk prima zaken achterhalen. Zeker als je voldoende koppels ondervraagt.

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap, maar het is hoe dan ook betrouwbaarder dan een willekeurig forum.
pi_221525508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?
Dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt. Ik kan in ieder geval meestal wel een vrouwelijke sekspartner vinden dus kennelijk hoor ik dan tot de top 20% chads
Als je 99+ likes op Tinder krijgt per dag, ben je Chad.
pi_221525752
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2026 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ook tov mannen die wel rondneuken.
Het verschil met die groep is een stuk minder groot, plus het is voor die groep veel eenvoudiger om een wippertje te vinden dan een relatie, iemand die bij je past vinden is voor iedereen moeilijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')