Ik zie om mij heen genoeg stellen waarbij de vaders hetzelfde of zelfs meer doen als het gaat om de zorg voor de kinderen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is aangeleerd gedrag en kun je prima veranderen. Overigens denk ik dat een alleenstaande vader dit prima kan als het moet.
Daar staat nergens dat mannen het niet kunnen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Emancipatie monitor 2024.
Ik denk dat dit aardig overeen komt met wat ik om me heen zie. Vrouwen gaat het veel natuurlijker af dan mannen. Zat mannen die op het werk als manager 10 man personeel aansturen maar thuis letterlijk bij alles hulp nodig hebben van hun vrouw.
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 00:00 schreef Elan het volgende:
man doet niks thuis site:www.zwangerschapspagina.nl
Ff op Google kijken.
@:Masberum dit zijn zomaar wat voorbeelden van vrouwen van een random Nederlands forum. Sommige mannen maken er thuis echt een potje van hoor. Dan is de man echt het derde kind en kun je los van het financiële aspect eigenlijk beter alleen zijn als vrouw.
Ook tov mannen die wel rondneuken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:05 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
De gemiddelde man neukt niet rond, dus dan geeft een langetermijn relatie wel een hoger geluksgevoel ja, dat is niet zo verrassend
Dit is natuurlijk altijd een erg lastige discussie. Omdat het niet echt wetenschappelijk te onderzoeken is. Je bent dus afhankelijk van anekdotisch bewijs.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?
Natuurlijk zijn er mannen die er een potje van maken. Geloof mij: zo zijn er ook vrouwen die er een potje van maken.
Dat zegt verder niets over gemiddelden.
Dus zaken als vuilnis buiten zetten, reparaties in en om het huis, als er iets moet worden getild, als er een insluiper is, enz. zouden vrouwen daar gemiddeld gemakkelijker de handen voor uit de mouwen steken dan voor zaken als stofzuigen, de vaatwasser uitruimen, enz?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 08:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
Mannen hebben hun eigen 'manbox' ingeperkt door bepaalde menselijke eigenschappen of handelingen te betitelen als 'vrouwelijk' en die niet te willen ontwikkelen. Vrouwen hebben dat veel minder en pakken makkelijker eigenschappen of handelingen op die als mannelijk zouden kunnen worden omschreven.
Niet per sé. Je kan gewoon mensen interviewen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk altijd een erg lastige discussie. Omdat het niet echt wetenschappelijk te onderzoeken is. Je bent dus afhankelijk van anekdotisch bewijs.
Ah, mensen intervieuwen. Ja nee, anekdotisch bewijs is dan betrouwbaarder.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet per sé. Je kan gewoon mensen interviewen.
Sowieso komt het CBS nog altijd tot de conclusie dat als je de uren optelt van werk, zorg en huishouden mannen en vrouwen gewoon samen de kar trekken en als er al iemand is die wat harder trekt, dan zijn het de mannen.
Dat staat toch vrij haaks op hulpeloze mannen die alleen maar een last zijn.
Sowieso betrouwbaarder dan klagers op fora die ook nog eens vooral door vrouwen bezocht worden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 12:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, mensen intervieuwen. Ja nee, anekdotisch bewijs is dan betrouwbaarder.
Als je 99+ likes op Tinder krijgt per dag, ben je Chad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?
Dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt. Ik kan in ieder geval meestal wel een vrouwelijke sekspartner vinden dus kennelijk hoor ik dan tot de top 20% chads
Het verschil met die groep is een stuk minder groot, plus het is voor die groep veel eenvoudiger om een wippertje te vinden dan een relatie, iemand die bij je past vinden is voor iedereen moeilijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ook tov mannen die wel rondneuken.
Nou dat krijg ik niet maar ik kan toch wel iedere week neuken als ik wil.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 13:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als je 99+ likes op Tinder krijgt per dag, ben je Chad.
Gelijk neuken zonder eerst op date te hoeven?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat krijg ik niet maar ik kan toch wel iedere week neuken als ik wil.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat krijg ik niet maar ik kan toch wel iedere week neuken als ik wil.
Nee. Het was socializen of onder de trein springen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 23:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar had jij helemaal geen last van 'mens-angst'?
Liefst feesten en festivals. Ik doe gemiddeld 1 feest per maand, liefst drum 'n bass, maar techno lust ik ook. En verder zeg ik zo veel mogelijk ja als iemand de stad in wil.quote:en wat is uitgaan? bedoel, als ik het goed heb ben jij al wel 40+, toch? waar ga je dan heen?
Daar is niets vreemds aan. in iedere goede uiting van propaganda zit wel iets van waarheid. Dat is het selling point.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Grappig hoe anders jouw omschrijving van de manosphere is tov de media (vrouwenhaat in alle mogelijke vormen).
Binnen jouw omschrijving kan ik dan ook ineens een Peterson plaatsen.
Ah, je hebt een band! dat helpt ook. En jemig, was het zo erg? socializen of zelfmoord?quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Het was socializen of onder de trein springen.
[..]
Liefst feesten en festivals. Ik doe gemiddeld 1 feest per maand, liefst drum 'n bass, maar techno lust ik ook. En verder zeg ik zo veel mogelijk ja als iemand de stad in wil.
Ik kom nogal eens in Luxor, Willemeen en Doornroosje. En met m'n band kom ik in half Nederland in kroegen en culturele instituties.
Jazeker, althans niet vrouwenrechten op zich maar wel de manier waarop we de arbeidsparticipatie op dit momenteel hebben ingevuld.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
@:Elan: nu we vast hebben gesteld dat de cijfers waarop jouw betoog gebaseerd was niet alleen op een ander tijdsvak zagen en bovendien uit activistische hoek komen in plaats van het CBS, heb je nu ook het idee dat er eigenlijk helemaal geen reden is om te pleiten voor regressie van vrouwenrechten?
Of denk je nog steeds dat die rechten ter discussie horen te staan? En zo ja, waarom?
Het is slechts 1 voorbeeld. Van een forum waar veel vrouwen posten. En dat riedeltje afkomstig van Het CBS over die 9% versus 50% en daarnaast het verschil in perceptie tussen mannen en vrouwen over de verdeling is ook veelzeggend.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vind je dit zelf echt een sterk voorbeeld?
Natuurlijk zijn er mannen die er een potje van maken. Geloof mij: zo zijn er ook vrouwen die er een potje van maken.
Dat zegt verder niets over gemiddelden.
Het is niet nieuw hoor dat journalisten vanalles overnemen. Eerst en vooral omdat journalisten doorgaans helemaal geen kennis hebben van waar ze over schrijven, waardoor het voor hen heel lastig toetsen is. Maar bovendien dat het mensen zijn en die geloven nu eenmaal wat graag alles wat in overeenstemming is met het beeld dat ze al hadden.quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Jazeker, althans niet vrouwenrechten op zich maar wel de manier waarop we de arbeidsparticipatie op dit momenteel hebben ingevuld.
Ik geef toe dat die cijfers niet kloppen. Slecht dat letterlijk elke krant die ook zo overnemen uit dat boek zonder factchecking maar dat is kennelijk de staat van de hedendaagse journalistiek.
Dat gezegd hebbende de strekking blijft hetzelfde. Vrouwen zijn feitelijk meer gaan werken. Recent nog eens 2 uur meer per week. De reden voor het hoge langdurige ziekteverzuim valt moeilijk te duiden omdat er nog geen uitgebreid onderzoek naar gedaan maar factoren die steeds naar voren komen zijn een hogere combinatiedruk en hogere werkdruk an sig in sectoren waar veel vrouwen werkzaam zijn zoals onderwijs en zorg.
Je zou kunnen opteren dat de werkdruk om laag moet maar dat is lastig te organiseren omdat we nu eenmaal veel efficiënter werken dan pak hem beet 20 jaar geleden.
De meeste langdurig zieken zich voor doen onder de jongere vrouwen, dus combinatiedruk moet wel een belangrijke oorzaak zijn. Al kan social media ook een rol spelen maar vrouwen van pak hem beet 45 zitten tegenwoordig net zo goed op social media.
Niemand dit geluisterd dus? 8 minuten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2026 15:29 schreef Droopie het volgende:
https://www.nporadio1.nl/(...)erkvloer-door-stress
Deze week dit item gehoord op de radio.. tl dr, kinderen, hoewel dat iets te kort door de bocht is.
Ja, maar ik zie ook heel vaak mannen voorbijkomen die klagen over vrouwen. Het zegt natuurlijk vooral iets over de klagers…quote:Op zondag 9 augustus 2026 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is slechts 1 voorbeeld. Van een forum waar veel vrouwen posten. En dat riedeltje afkomstig van Het CBS over die 9% versus 50% en daarnaast het verschil in perceptie tussen mannen en vrouwen over de verdeling is ook veelzeggend.
Maar dat onderzoek gaat vooral over waarom vrouwen hoger verzuim hebben dan mannen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:17 schreef Droopie het volgende:
[..]
Niemand dit geluisterd dus? 8 minuten.
Zeer recent onderzoek van oa Arboned.
Wat heeft social media er precies mee te maken volgens jou? Hoe raak je van doomscrollen in hemelsnaam arbeidsongeschikt?quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is niet nieuw hoor dat journalisten vanalles overnemen. Eerst en vooral omdat journalisten doorgaans helemaal geen kennis hebben van waar ze over schrijven, waardoor het voor hen heel lastig toetsen is. Maar bovendien dat het mensen zijn en die geloven nu eenmaal wat graag alles wat in overeenstemming is met het beeld dat ze al hadden.
Die twee dames komen mij ook over als zwendelaars, net als die Sophie van Gool. Het is een verdienmodel. Net zoals Tucker Carlson tegenwoordig de meest idiote dingen beweert. Levert geld op. Ziedaar ook Sophie Straat.
Hoe dan ook: de arbeidsparticipatie van vrouwen in Nederland is juist laag. Waarom zou je die nog lager willen voordat je weet wat de oorzaak is?
Stel dat het inderdaad SM is, dan zou een nog lagere participatiegraad wel eens kunnen zorgen voor nog meer doomscrollen op SM. Wat dan het probleem verergert.
Dus ben je het minimaal met mij eens dat we eerst de oorzaak moeten kennen?
Weet niet of CBS daar rekening mee gehouden worden bij hun onderzoek. Mag hopen van wel anders kunnen toch we beter onze eigen onderzoeken gaan optuigen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 12:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie ook heel vaak mannen voorbijkomen die klagen over vrouwen. Het zegt natuurlijk vooral iets over de klagers…
En wat het CBS constateert over die 9% vs 50% zegt mij niet zoveel omdat het selectief is.
Ten eerste: dat je wenst dat het gelijk is maakt niet dat het altijd precies gelijk zal zijn. Wat dat betreft hebben we al 26% waarbij zorg gelijk is en de man (iets) meer werkt. En je hebt natuurlijk nog de 10% ‘anders’, wat kennelijk staat voor man meer zorg, dan wel vrouw meer werk.
In totaal 36% waarbij het zomaar eens zou kunnen zijn dat het om kleine verschillen gaat die bv verklaard kunnen worden door beiden 1 fte, waarbij de ene partner een baan heeft waarbij fulltime 38 uur is en de ander een baan met 36 uur als fulltime.
Het kan dus heel goed zijn dat deze mensen zeggen: ja, wij willen werk en zorg gelijk en ook denken dat ze dat hebben, terwijl ze toch in de 26% of de 10% vallen.
Daarnaast heb je ook nog gewoon te maken met het feit dat het antwoord beiden evenveel zorg als arbeid sociaal het meest wenselijke antwoord is en daar bovenop nog met dat men zoiets wel zou willen, maar alleen als dat geen geld kost(*).
Vaak moet je toch wat dieper gaan graven voordat je echt weet wat er speelt.
(*) een mooi voorbeeld is klimaatverandering. In de VS bleek uit een onderzoek dat iets van 80% wil dat er iets aan klimaatverandering wordt gedaan. Hoera zeggen dan velen, dan moet de politiek wel mee.
Maar men stelde ook de vraag hoeveel dat mocht kosten.
Gemiddeld: minder dan 100 dollar per jaar, per gezin.
Kortom: er is zo goed als geen draagvlak voor klimaatmaatregelen (dat zie je in NL ook als energie weer eens duurder wordt).
Natuurlijk zijn er mannen die er met de pet naar gooien. En zo zijn er ook vrouwen die dat doen.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet of CBS daar rekening mee gehouden worden bij hun onderzoek. Mag hopen van wel anders kunnen toch we beter onze eigen onderzoeken gaan optuigen.
Er zijn de laatste decennia ontzettend veel Ouderverlof bijgekomen. 9 weken totaal tegen 70% van het laatstbetaalde loon. Alleen maakt vervolgens maar 1 op 3 stellen daar gebruik van.
Ik geloof best dat onterecht vrouwen kunnen zeuren maar ook dat er echt mannen zijn die geen reet uitvoeren naast hun betaalde baan en/of het allemaal gewoon niet zien. Die geloven oprecht dat een dagje met de kleine vakantie is voor de vrouw in kwestie. In De Randstad onder de hoogopgeleiden zal de emancipatie wat verder zijn doorgedrongen maar je hebt zeker op het platteland en onder de allochtonen echt bekrompen zielen rondlopen.
Eigenlijk overal waar klantcontact is. Er wordt weinig over geschreven, maar veel advocaten zijn met de dood bedreigd door hun cliënten bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 augustus 2026 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Er is al enige jaren een trend gaande dat zowel in zorg als in onderwijs er steeds meer agressieve en moeilijke mensen zijn (patiënten, maar ook naasten van patiënten en ouders van leerlingen) die die beroepen echt heel erg veel zwaarder hebben gemaakt.
Het is niet 1 op 5, maar 5% (1 op 20).quote:Op zondag 9 augustus 2026 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heeft social media er precies mee te maken volgens jou? Hoe raak je van doomscrollen in hemelsnaam arbeidsongeschikt?
Het is geen probleem dat speelt ook niet over de algehele linie maar het zijn specifieke beroepsgroepen die onevenredig hard worden geraakt qua langdurig ziekteverzuim. Met name zorg en onderwijs. Aangezien het vooral om jonge vrouwen gaat en dan specifiek in de leeftijd van jonge kinderen heeft dat toch alle schijn van combinatiedruk. Het is anders wel een hele atypische samenloop van omstandigheden.
Dus zorg op werk zorgen thuis voor kinderen in combinatie met een hele hoge werkdruk en dan loopt het emmertje over na een poosje. Ongetwijfeld zullen die mensen de lat voor zichzelf ook hoger leggen als het gaat om de kwaliteit van de zorg die ze leveren anders kies je niet voor een dergelijk beroep.
Al kan er ook nog een groep zijn die door alle ellende tijdens en na Covid is uitgevallen. Als je nu in aanmerking komt voor WIA zit je al 2 jaar in de ziektewet.
Nogmaals ik ben niet om vrouwen van hun rechten te ontdoen maar we zullen dat als samenleving anders moeten gaan invullen anders kost het ontzettend veel geld en het lijkt me voor het welzijn van vrouwen in die beroepen ook ongezond. Want zeg dat 1 op de 5 ziek thuis komt een heel groot deel gaat door maar loopt constant op haar tandvlees.
Ja, zo erg was het wel.quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 23:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah, je hebt een band! dat helpt ook. En jemig, was het zo erg? socializen of zelfmoord?
Nee, dat vrijwel nooit. Is weleens voorgekomen maar vrouwen willen dan meestal eerst gewoon een gezellige avond. Uit eten of gezellig wat gaan drinken en dan eind van de avond knallen. Gewoon direct plat neuken eigenlijk niet. Ze willen ook een escape hebben. Dan zeggen ze: "we maken er een gezellige avond van en dan zien we wel wat er gebeurt". Dat is vrouwelijk voor: "tenzij ik gedurende de avond op je afknap ga ik met je naar bed".quote:Op zaterdag 8 augustus 2026 21:56 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Gelijk neuken zonder eerst op date te hoeven?
Haha oke. Ik vind dat echt heerlijk.quote:Op zondag 9 augustus 2026 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, zo erg was het wel.
Alleen maar werken en alleen thuis zitten is echt geen leven.
niet werken en in de tuin zitten is anders best uit te houden, mits je wat uit de zon blijft en de vernevelaar aanzet zo nu en danquote:Op zondag 9 augustus 2026 22:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, zo erg was het wel.
Alleen maar werken en alleen thuis zitten is echt geen leven.
Misschien als je de ambitie hebt om een plant te zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2026 00:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet werken en in de tuin zitten is anders best uit te houden, mits je wat uit de zon blijft en de vernevelaar aanzet zo nu en dan
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?quote:Lisa Loeb: ’Terwijl de vrouw zich een ongeluk werkt, ligt hij in een vaal trainingspak op de bank’
Cabaretière/zangeres/schrijfster Lisa Loeb vindt het om te janken: steeds meer ambitieuze vrouwen hebben thuis een man die niets doet.
https://www.telegraaf.nl/(...)-bank/154000085.html (premium)
K kwam even zeggen dat ik nog nooit van het woord "boysober" heb gehoord..quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?
Levert veel clicks op. We zijn hier ook al op deel 30.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:33 schreef MultiBanaan het volgende:
Begint zelfs Telegraaf nu ook al mee te doen met de anti-mannen propaganda?
Voor Telegraaf Vrouw. Kennelijk denken ze dan dit soort onzin te moeten bieden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:33 schreef MultiBanaan het volgende:
Wij zijn niet zo gevoelig voor propagandaquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:33 schreef MultiBanaan het volgende:
Lisa Loebquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik ken dit soort mannen niet. Zegt dit niet gewoon wat over de mannenkeuze van Lisa Loeb als het al niet een compleet verzonnen verhaal is?
Klinkt goed, ga ik kijken met een bakje popcornquote:Op zondag 16 augustus 2026 07:53 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Lisa Loeb![]()
![]()
![]()
Dat is een soort Debby on steroids. Mijn hemel wat een passieve agressie komt daar altijd uit. De NPO heeft haar regelmatig als ragebait in de late night talkshow momenteel. Werkt goed als ik de reacties op die fragmenten zie.
Dat dubbelinterview met mafklapper Joris Luyendijk in het nrc over hun hoogbegaafdheid was daarentegen werkelijk briljant. Zelden zo gelachen.
Feminist der moederlandsquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:02 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Klinkt goed, ga ik kijken met een bakje popcorn
Van mij mogen ze harder zijn in Afghanistan ik hoor de pocahantas vrouwtjes hier nooit iets over de Britten Amerikanen en Russen die hun omas hebben verkracht en vermoord en uit de helikopters hebben gegooidquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:09 schreef Droopie het volgende:
[..]
Feminist der moederlands
Met een boek over fopfeminisme.
Moest wel grinniken, ze had wel een goede opinie over de vrouwenrechten (of gebrek eraan) in Afghanistan.
Nou, sommige users hier zouden daar zeker wel een light versie van willen hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |