abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221600523
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als het allemaal zo evident is, waarom kan jij het dan niet aannemelijk maken?

Een interessante statistiek is dat vrouwen die kinderen hebben gemiddeld evenveel kinderen hebben dan zeg 30 jaar geleden (ik zou het even op moeten zoeken wat precies de data is ter zake). Kortom, het geboortecijfer daalt vooral doordat er minder vrouwen zijn die kinderen krijgen.

En dat loopt aardig op met de daling van duurzame relaties. Los van of dat het huwelijk betreft, of gewoon samenwonen al dan niet met een contract. Wat ook weer aardig oploopt met het verminderen van de seksuele activiteiten.

Ik moet er zelf nog aan beginnen, maar ik heb al wat interviews gezien met de auteur van het boek: Sextinction. Gaat hierover en ik heb haar niet horen beweren dat vrouwen maar weer terug moeten in hun genderrol.

Het is wel een vrouw die het geschreven heeft, hopelijk vind je dat ok. Debra Soh.
Omdat er amper fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is. Overheden hebben helemaal geen belang bij dat soort data want vrouwen dienen optimaal uitgebuit te worden. Dat is ook waarom de huizenmarkt zo opgeblazen is. Werken als vrouw is allang geen keuze meer. Werken is een must die je maar moet combineren met je eventuele kinderwens.
Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is dan is dat dus je levensdoel en krijg je automatisch meer kinderen dan wanneer je druk bent met wijntjes atten met je vriendinnen en Tinder afstruinen of je carrière vol ten ontplooiing brengen. Het feminisme is een vals narratief en de moderne samenleving is een gezwel.
blablablabla
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:56:23 #202
38824 crew  Droopie
pi_221600525
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is letterlijk wat ik stelde. En dat de overheid een nadrukkelijke vinger in de pap heeft bij het verwijven is evident. Net als de hele omvolking die aan aan de gang is. Daar kom je als overheid alleen mee weg in de kutjescultuur waarin West Europa leeft.
Wat bedoel je met verwijven?

Dat je ook wel eens de afwas moet doen of op zondag meehelpt met het huis opruimen?
Hell To The Liars
pi_221600537
quote:
Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is
Nee

[ Bericht 13% gewijzigd door Droopie op 18-08-2026 15:17:07 ]
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 14:58:41 #204
38824 crew  Droopie
pi_221600550
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:

[..] de moderne samenleving is een gezwel.
Waar heb jij nu last van de moderne samenleving?

Dus niet wat je op het journaal of internet leest. Waar heb JIJ deze of vorige week nu last van gehad dat het een gezwel is?
Hell To The Liars
pi_221600569
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:56 schreef Droopie het volgende:

[..]
Wat bedoel je met verwijven?

Dat je ook wel eens de afwas moet doen of op zondag meehelpt met het huis opruimen?
Oh nee dat interesseert me geen reet. Huishouden en opruimen zijn niet per se vrouwentaakjes, je hebt als man toch ook geen polio om wat te doen?

Het gaat om het onderdrukken van masculien gedrag en vrouwelijke eigenschappen benadrukken en belonen, dat begint al op basisscholen.
blablablabla
pi_221600611
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:58 schreef Droopie het volgende:

[..]
Waar heb jij nu last van de moderne samenleving?

Dus niet wat je op het journaal of internet leest. Waar heb JIJ deze of vorige week nu last van gehad dat het een gezwel is?
Letterlijk in alles. Dat Nederland steeds meer een derde colonne is bijvoorbeeld komt voor uit linkse denkbeelden. Dat vrouwen in plaats van hun kinderen fatsoenlijk op te voeden ze als mislukte gangsters op fatbikes door de straat laten scheuren. En je constant op je woorden moet letten bij bepaalde groeperingen want als je niet politiek correct genoeg praat of op de juiste toon steken ze al dan niet spreekwoordelijk een mes in je rug. Mannen die niks praktisch meer kunnen (zelfs autorijden is verschrikkelijk) omdat ze de hele dag in de kantoortuin hangen om over van alles te praten onder het genot van een kopje rooibosthee alsof ze een stel vrouwen zijn.

Om nog te zwijgen over de obesitasepidemie. Waardoor als je een keer in een vliegtuig of trein zit amper normaal kan zitten.
blablablabla
pi_221600616
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit topic ging over waarom vrouwen een bepaalde soort man niet meer willen, in de basis. Geweld en dergelijke zijn er intussen bijgekomen. Dat er mannen zijn die gewelddadig zijn, was niet de insteek van de reden waarom vrouwen een bepaalde soort mannen niet meer willen.

Geloof me, vrijwel alle vrouwen, op een enkele activist na, denken niet dat alle mannen gevaarlijk zijn. Maar helaas kunnen we niet aan hun neus zien of ze wel of niet gevaarlijk zijn. Dus moeten we altijd in eerste instantie (en vaak nog wel langer) op onze hoede zijn. Dat is niet de schuld van alle mannen, maar dat is wel een belangrijk onderdeel van meisje en (jonge) vrouw zijn. Want als we niet voldoende op onze hoede zijn en er gebeurt iets, wordt ons verweten dat we op die plek op dat tijdstip met wat alochol op die manier gekleed aanwezig waren en waarom we niet hard genoeg 'nee' hebben gezegd en hebben tegengestribbeld. Als we het dan toch over aangifte doen hebben: het doen van aangifte van seksueel misbruik is dusdanig lastig en de kans op vervolging, laat staan een veroordeling dusdanig klein, dat veel vrouwen het ook maar niet eens doen.

Verder mankeert er niet iets wezenlijks aan mannen in het algemeen. Dat zegt ook niemand. Veel (jonge) mannen ervaren wel een probleem als het gaat om contact met meisjes en het krijgen van dates en relaties.

Ik zag/luisterde laatst een podcast en daarin zei iemand "the only thing worse than being in a bad position is to be in a bad position when you were told that there was no bad position for you". En dat is wel een beetje het geval met jongens en jonge mannen. Ineens streven meisjes en jonge vrouwen hen voorbij en stellen hogere eisen aan hen dan voorheen omdat het kan. Ze worden niet meer als vanzelfsprekend als het bovenliggende en onmisbare geslacht gezien. Er kiezen vrouwen voor om zonder mannen, in ieder geval een tijd, te leven, en dat is maar moeilijk te verkroppen.
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.

https://www.facebook.com/share/v/1JzQaX6qUh/?mibextid=wwXIfr
pi_221600631
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat er amper fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is. Overheden hebben helemaal geen belang bij dat soort data want vrouwen dienen optimaal uitgebuit te worden. Dat is ook waarom de huizenmarkt zo opgeblazen is. Werken als vrouw is allang geen keuze meer. Werken is een must die je maar moet combineren met je eventuele kinderwens.
Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is dan is dat dus je levensdoel en krijg je automatisch meer kinderen dan wanneer je druk bent met wijntjes atten met je vriendinnen en Tinder afstruinen of je carrière vol ten ontplooiing brengen. Het feminisme is een vals narratief en de moderne samenleving is een gezwel.
Ik geef je een uitgebreid onderzoek wat is vertaald in een boek, gedaan door een gerenommeerde wetenschapper en vervolgens pareer je dat met ‘ik heb alsnog gelijk, want er is geen goed onderzoek gedaan’.

Dat wordt een beetje flauw…
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:14:03 #209
5428 crew  miss_sly
pi_221600639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.

Sorry, maar ik vind zijn begin statement al nonsens en framing.
Ten eerste zijn er echt maar heel weinig vrouwen die het over unalived hebben. Dat woord gebruikt hij bewust om te framen dat vrouwen zich aanstellen. Het is een zeer select groepje mensen dat dat woord gebruikt. Laat ze, maar doe niet alsof het mainstream is.
Daarnaast is de reden waarom vrouwen niet of minder daten NIET dat ze bang zijn om vermoord te worden. Dat is simpelweg niet zo. Bullshit. Nog nooit één vrouw as argument horen gebruiken.

Ik ga even verder kijken, maar dit moest me meteen van het hart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221600653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik geef je een uitgebreid onderzoek wat is vertaald in een boek, gedaan door een gerenommeerde wetenschapper en vervolgens pareer je dat met ‘ik heb alsnog gelijk, want er is geen goed onderzoek gedaan’.

Dat wordt een beetje flauw…
Welk onderzoek of bedoel je die rechtse clown die op FeesBoek zijn twijfelachtige riedeltje doet?
blablablabla
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:18:39 #211
38824 crew  Droopie
pi_221600672
Laten we niet persoonlijk gaan worden, tevens geveegd.
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:18:49 #212
5428 crew  miss_sly
pi_221600673
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij heeft best een punt, en dat is iets wat ik ook al vaker heb gezegd. Er moet zeker aandacht zijn voor jongens, zodat ze niet vapend en gamend in de kelder of op zolder zitten en weer aansluiting vinden. En voor die aansluiting is ook vrouwelijke energie en aandacht nodig. Helemaal eens.

Maar hij poneert oneerlijke stellingen en daarnaast vind ik dat het ook aan mannen zelf is om hier wat mee te doen. Je kunt niet alleen naar vrouwen en de maatschappij wijzen en vragen om het voor deze (jonge) mannen op te lossen. Ouders en deze jonge mannen zelf dienen ook in beweging te komen.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:20:12 #213
5428 crew  miss_sly
pi_221600681
Overigens is een kerntaak van vrouwen alleen maar kinderen baren en grootbrengen als ze dat zelf wil.

En een groeiende groep zegt: dat is niet MIJN kerntaak, dat is de kerntaak van ons als gezin, beide ouders samen.
pi_221600684
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Sorry, maar ik vind zijn begin statement al nonsens en framing.
Ten eerste zijn er echt maar heel weinig vrouwen die het over unalived hebben. Dat woord gebruikt hij bewust om te framen dat vrouwen zich aanstellen. Het is een zeer select groepje mensen dat dat woord gebruikt. Laat ze, maar doe niet alsof het mainstream is.
Daarnaast is de reden waarom vrouwen niet of minder daten NIET dat ze bang zijn om vermoord te worden. Dat is simpelweg niet zo. Bullshit. Nog nooit één vrouw as argument horen gebruiken.

Ik ga even verder kijken, maar dit moest me meteen van het hart.
Scott Galloway wordt ter zake in de VS als expert gezien en is een graag geziene gast bij de grote talkshows en podcasts.

Verder denk ik dat je echt mist wat er in de VS gebeurt. Want ik hoor vaak zat unalive, ik zie genoeg vrouwen beweren dat mannen gevaarlijk zijn (nooit gehoord van de vergelijking man vs beer?), enz.

Ps mijn oudste dochter gebruikt ook unalive, alleen dan een Nederlandse versie volgens mij (lastig in te schatten omdat ze meertalig is). En dat heeft ze niet van mij. Het is dus kennelijk ook al tot de jeugd hier doorgedrongen.

Hoe dan ook: het ging dus om de statistiek dat mannen veel meer geneigd zijn om zichzelf wat aan te doen dan hun date.
pi_221600694
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is een kerntaak van vrouwen alleen maar kinderen baren en grootbrengen als ze dat zelf wil.

En een groeiende groep zegt: dat is niet MIJN kerntaak, dat is de kerntaak van ons als gezin, beide ouders samen.
Dat snappen alleen mensen die zelf kinderen hebben vermoed ik.
pi_221600708
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Welk onderzoek of bedoel je die rechtse clown die op FeesBoek zijn twijfelachtige riedeltje doet?
Scott Galloway, of Gulf Stream, Florida, has been appointed to the University of California Board of Regents. Galloway founded Section in 2019 and has served on the faculty of NYU Stern School of Business since 2002. Galloway was the Founder and Chairman at L2 from 2010 to 2019. He was the Founder of Red Envelope, where he held multiple positions from 1997 to 2008, including Chairman and Director. Galloway was the Founder of Prophet Brand Strategy, where he held several positions from 1992 to 2002, including Chairman and CEO. He served as a Member of the Board of Directors for the New York Times Co., a Board Member of Urban Outfitters, a Board Member of Panera Bread, and a Board Member of Berkeley Haas. He earned a Master of Business Administration degree from University of California, Berkeley and a Bachelor of Arts degree in Economics from University of California, Los Angeles. This position requires Senate confirmation, and there is no compensation. Galloway is a Democrat.

Of zoals Elan het samenvat ‘rechtse clown’.
pi_221600719
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:22 schreef Questular het volgende:

[..]
Dat snappen alleen mensen die zelf kinderen hebben vermoed ik.
Er worden amper nog kinderen geboren, de grootste fout sinds mensenheugenis is vrouwen in een positie brengen waarin ze nu zijn en de complete regie hebben over het wel of niet krijgen van kinderen.
blablablabla
pi_221600730
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hij heeft best een punt, en dat is iets wat ik ook al vaker heb gezegd. Er moet zeker aandacht zijn voor jongens, zodat ze niet vapend en gamend in de kelder of op zolder zitten en weer aansluiting vinden. En voor die aansluiting is ook vrouwelijke energie en aandacht nodig. Helemaal eens.

Maar hij poneert oneerlijke stellingen en daarnaast vind ik dat het ook aan mannen zelf is om hier wat mee te doen. Je kunt niet alleen naar vrouwen en de maatschappij wijzen en vragen om het voor deze (jonge) mannen op te lossen. Ouders en deze jonge mannen zelf dienen ook in beweging te komen.
Scott wijst helemaal niet naar vrouwen en de maatschappij als schuldigen. Hij constateert slechts dat mannen inmiddels achterblijven en dat het dus aan mannen is om dat in te halen en zichzelf te verbeteren.

Alleen vindt hij het wel aan de maatschappij om daar aandacht voor te hebben. Niet in het minst omdat mannen die in de kelder gamen en vapen een maatschappelijk probleem zijn.

Ps: hij is een wetenschapper en data driven. Dus als je denkt dat hij oneerlijke stellingen poneert dan is dat meest waarschijnlijk omdat hij iets weer wat jij niet weet. Het is zeker geen charlatan die maar wat verzint. Dan zou hij al lang zijn ontmaskerd.
pi_221600738
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Scott Galloway, of Gulf Stream, Florida, has been appointed to the University of California Board of Regents. Galloway founded Section in 2019 and has served on the faculty of NYU Stern School of Business since 2002. Galloway was the Founder and Chairman at L2 from 2010 to 2019. He was the Founder of Red Envelope, where he held multiple positions from 1997 to 2008, including Chairman and Director. Galloway was the Founder of Prophet Brand Strategy, where he held several positions from 1992 to 2002, including Chairman and CEO. He served as a Member of the Board of Directors for the New York Times Co., a Board Member of Urban Outfitters, a Board Member of Panera Bread, and a Board Member of Berkeley Haas. He earned a Master of Business Administration degree from University of California, Berkeley and a Bachelor of Arts degree in Economics from University of California, Los Angeles. This position requires Senate confirmation, and there is no compensation. Galloway is a Democrat.

Of zoals Elan het samenvat ‘rechtse clown’.
Pim was ook een professor dus dat zegt mij allemaal niet zoveel.
Ik ken hem alleen vanwege zijn uiterst dubieuze privacy-uitspraken, waarin hij vond dat de Amerikaanse overheid maar toegang moest krijgen tot allerlei data en persoonsgegevens als dat ze behoefde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 18-08-2026 15:58:45 ]
blablablabla
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:28:57 #220
5428 crew  miss_sly
pi_221600740
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Scott Galloway wordt ter zake in de VS als expert gezien en is een graag geziene gast bij de grote talkshows en podcasts.

Verder denk ik dat je echt mist wat er in de VS gebeurt. Want ik hoor vaak zat unalive, ik zie genoeg vrouwen beweren dat mannen gevaarlijk zijn (nooit gehoord van de vergelijking man vs beer?), enz.

Ps mijn oudste dochter gebruikt ook unalive, alleen dan een Nederlandse versie volgens mij (lastig in te schatten omdat ze meertalig is). En dat heeft ze niet van mij. Het is dus kennelijk ook al tot de jeugd hier doorgedrongen.

Hoe dan ook: het ging dus om de statistiek dat mannen veel meer geneigd zijn om zichzelf wat aan te doen dan hun date.
Ik geloof je dat hij wordt gezien als expert.
Ik ben een vrouw, ken heel veel vrouwen en ik ken echt geen enkele die bang is gedood te worden tijdens het daten. Na het verbreken van een relatie is een ander verhaal, maar dat is dan weer een aantal stappen verder.

Het kan best dat (jonge) mannen meer geneigd zijn zichzelf wat aan te doen. Daar heb ik als vrouw niets aan, want ik zal maar net die ene treffen die wel mij wat aan wil doen, geen nee accepteert, niet wil stoppen als ik zeg dat ik niet verder wil gaan, etc. Daar heb je hem weer: het staat niet op hun voorhoofd.

Mijn dochter zit in een heel internationale en geemancipeerde omgeving en die gebruikt het woord unalived zeker niet, en ook niet iets wat er op lijkt. Ze is wel een geemancipeerde tiener.

Ik vind overigens ook dat je niet te veel voorbeelden uit de VS moet halen, want in dat land mankeert er nog veel meer aan de mentale gezondheid en de mentale gezondheidszorg dan in Nederland, en hier is het al niet best. Bovendien denk ik dat (toxische) masculiniteit daar nog veel meer aan de orde is dan hier.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:29:36 #221
5428 crew  miss_sly
pi_221600749
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Scott wijst helemaal niet naar vrouwen en de maatschappij als schuldigen. Hij constateert slechts dat mannen inmiddels achterblijven en dat het dus aan mannen is om dat in te halen en zichzelf te verbeteren.

Alleen vindt hij het wel aan de maatschappij om daar aandacht voor te hebben. Niet in het minst omdat mannen die in de kelder gamen en vapen een maatschappelijk probleem zijn.

Ps: hij is een wetenschapper en data driven. Dus als je denkt dat hij oneerlijke stellingen poneert dan is dat meest waarschijnlijk omdat hij iets weer wat jij niet weet. Het is zeker geen charlatan die maar wat verzint. Dan zou hij al lang zijn ontmaskerd.
Dat heb ik ook al vaker gezegd, dus dit is preken voor eigen parochie.
pi_221600755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:25 schreef Elan het volgende:

[..]
Er worden amper nog kinderen geboren, de grootste fout sinds mensenheugenis is vrouwen in een positie brengen waarin ze nu zijn en de complete regie hebben over het wel of niet krijgen van kinderen.
Het ergste is nog dat jij waarschijnlijk denkt dat je hier voor vrouwen pleit, terwijl je een diepgewortelde haat tegen vrouwen tentoonspreidt.
pi_221600771
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Relnicht Pim was ook een professor dus dat zegt mij allemaal niet zoveel.
Ik ken hem alleen vanwege zijn uiterst dubieuze privacy-uitspraken, waarin hij vond dat de Amerikaanse overheid maar toegang moest krijgen tot allerlei data en persoonsgegevens als dat ze behoefde.
Dus hij heeft ook wel eens een ‘foute’ mening (ook al zou het zomaar eens kunnen dat ik hier ter zake het meer eens met jou zal zijn, maar ik ken de uitspraken niet, dus slag om de arm) en dus is het een rechtse (die snap ik sowieso niet) clown???
pi_221600820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus hij heeft ook wel eens een ‘foute’ mening (ook al zou het zomaar eens kunnen dat ik hier ter zake het meer eens met jou zal zijn, maar ik ken de uitspraken niet, dus slag om de arm) en dus is het een rechtse (die snap ik sowieso niet) clown???
Iemand die zulke waanzin roept neem ik per definitie niet meer serieus. Dat je een professor bent interesseert mij geen reet. De hele wetenschap is tegenwoordig ook door links omdenken geïndoctrineerd. De vrije mening staat al jaren ter discussie binnen het hoger onderwijs.
blablablabla
pi_221600833
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik geloof je dat hij wordt gezien als expert.
Ik ben een vrouw, ken heel veel vrouwen en ik ken echt geen enkele die bang is gedood te worden tijdens het daten. Na het verbreken van een relatie is een ander verhaal, maar dat is dan weer een aantal stappen verder.

Het kan best dat (jonge) mannen meer geneigd zijn zichzelf wat aan te doen. Daar heb ik als vrouw niets aan, want ik zal maar net die ene treffen die wel mij wat aan wil doen, geen nee accepteert, niet wil stoppen als ik zeg dat ik niet verder wil gaan, etc. Daar heb je hem weer: het staat niet op hun voorhoofd.

Mijn dochter zit in een heel internationale en geemancipeerde omgeving en die gebruikt het woord unalived zeker niet, en ook niet iets wat er op lijkt. Ze is wel een geemancipeerde tiener.

Ik vind overigens ook dat je niet te veel voorbeelden uit de VS moet halen, want in dat land mankeert er nog veel meer aan de mentale gezondheid en de mentale gezondheidszorg dan in Nederland, en hier is het al niet best. Bovendien denk ik dat (toxische) masculiniteit daar nog veel meer aan de orde is dan hier.
Mijn vrouw herkent het 100%, de angst voor alleen te zijn met een man. Maar goed, die heeft dan ook al meegemaakt dat iemand op straat haar heeft geprobeerd te vermoorden, een man waarmee ze gewoon bevriend was heeft haar geprobeerd te verkrachten op een feest (gelukkig kwam er iemand de kamer in en kon ze ontsnappen), enz.

Deze voorbeelden komen uit de VS overigens waar ze toentertijd woonde. Waar we nu wonen voelt ze zich gelukkig wel veilig.

Maar denk niet dat het in Nederland overal anders is. Zie het pleidooi van Soundos. Wij vrouwen zijn overal onveilig. Daar waren heel veel vrouwen het toch mee eens…

Het voordeel van de VS is dat er veel meer en veel beter wetenschappelijk onderzoek is. In Nederland is er weinig beschikbaar en wat beschikbaar is vaak enorm gekleurd. Ook data die maar wat graag verzonnen wordt. Zie recent de discussie over vrouwen die 15 uur meer zijn gaan werken in twee decennia die uiteindelijk als oorsprong een boek heeft van twee activisten.

Sowieso, als we het over de manosphere hebben of tradwives… dat komt toch ook voor 99% van buiten Nederland?
pi_221600858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Iemand die zulke waanzin roept neem ik per definitie niet meer serieus. Dat je een professor bent interesseert mij geen reet. De hele wetenschap is tegenwoordig ook door links omdenken geïndoctrineerd. De vrije mening staat al jaren ter discussie binnen het hoger onderwijs.
Ik heb helemaal geen idee wat hij daarover heeft gezegd en als idiote uitspraken meteen maken dat je iemand nooit meer serieus hoeft te nemen, dan hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen met jouw uitspraken over dat vrouwen weer gewoon thuis moeten blijven en kinderen baren.

Maar goed, ik beoordeel uitspraken eerst en vooral op basis van de inhoud.
pi_221600862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik oordeel gewoon aan de hand van dat jij vrouwenrechten wil afpakken en vrouwen weer wil dwingen tot broedkip.

Dan kun je schelden tot je een ons weegt, daar blijf ik gewoon bij.
Kinderen krijgen is voor hun een enorm voorrecht.
Het is God die dat zo heeft gewild, anders hadden ze wel ballen en een piemel gehad in plaats van een baarmoeder want dan konden ze veel harder werken dan ze nu doen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:49:32 #228
5428 crew  miss_sly
pi_221600873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn vrouw herkent het 100%, de angst voor alleen te zijn met een man. Maar goed, die heeft dan ook al meegemaakt dat iemand op straat haar heeft geprobeerd te vermoorden, een man waarmee ze gewoon bevriend was heeft haar geprobeerd te verkrachten op een feest (gelukkig kwam er iemand de kamer in en kon ze ontsnappen), enz.

Deze voorbeelden komen uit de VS overigens waar ze toentertijd woonde. Waar we nu wonen voelt ze zich gelukkig wel veilig.

Maar denk niet dat het in Nederland overal anders is. Zie het pleidooi van Soundos. Wij vrouwen zijn overal onveilig. Daar waren heel veel vrouwen het toch mee eens…

Het voordeel van de VS is dat er veel meer en veel beter wetenschappelijk onderzoek is. In Nederland is er weinig beschikbaar en wat beschikbaar is vaak enorm gekleurd. Ook data die maar wat graag verzonnen wordt. Zie recent de discussie over vrouwen die 15 uur meer zijn gaan werken in twee decennia die uiteindelijk als oorsprong een boek heeft van twee activisten.

Sowieso, als we het over de manosphere hebben of tradwives… dat komt toch ook voor 99% van buiten Nederland?
Maar dat IS ook zo. Als vrouw MOET je altijd oppassen. Maar niet, zoals hij claimt, omdat we bang zijn vermoord te worden, maar voor aanranding en verkrachting. Hij zegt het letterlijk: vrouwen daten niet meer uit angst om vermoord te worden. En dat bestrijd ik inderdaad. Maar dat de angst voor aanranding en verkrachting een rol speelt, geloof ik zeker. En dat is ook gewoon terecht, zo blijkt telkens weer.

Hell, zelfs in een in de basis heel veilige omgeving als de campus waar mijn dochter woont was een meisje door een floor-mate verkracht. Hij is direct weggestuurd, uiteraard, maar voor dat meisje is het dan al te laat.

Ik vind wel dat je een heel gekleurd en negatief beeld over Nederland hier tentoonspreidt. Dat mag, hoor, maar daar kan ik je niet in vinden.

Volgens mij zijn wij het in de basis best eens, maar zijn er op detailniveau de nodige grote verschillen van mening en ervaring.
pi_221600881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen idee wat hij daarover heeft gezegd en als idiote uitspraken meteen maken dat je iemand nooit meer serieus hoeft te nemen, dan hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen met jouw uitspraken over dat vrouwen weer gewoon thuis moeten blijven en kinderen baren.

Maar goed, ik beoordeel uitspraken eerst en vooral op basis van de inhoud.
Oh jij bent zo iemand die eerst kijkt naar eretitels en medailles om te bepalen hoeveel waarde iemand vertegenwoordigd binnen de samenleving.

Misschien eerst je eens in zijn volledige repertoire verdiepen voordat je je overgeeft aan complete adoratie?

Nogmaals een zooi titels zeggen me niets.
blablablabla
pi_221600899
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat IS ook zo. Als vrouw MOET je altijd oppassen. Maar niet, zoals hij claimt, omdat we bang zijn vermoord te worden, maar voor aanranding en verkrachting. Hij zegt het letterlijk: vrouwen daten niet meer uit angst om vermoord te worden. En dat bestrijd ik inderdaad. Maar dat de angst voor aanranding en verkrachting een rol speelt, geloof ik zeker. En dat is ook gewoon terecht, zo blijkt telkens weer.

Hell, zelfs in een in de basis heel veilige omgeving als de campus waar mijn dochter woont was een meisje door een floor-mate verkracht. Hij is direct weggestuurd, uiteraard, maar voor dat meisje is het dan al te laat.

Ik vind wel dat je een heel gekleurd en negatief beeld over Nederland hier tentoonspreidt. Dat mag, hoor, maar daar kan ik je niet in vinden.

Volgens mij zijn wij het in de basis best eens, maar zijn er op detailniveau de nodige grote verschillen van mening en ervaring.
Maar dat is ook logisch: wij hebben andere ervaringen en dus ook andere perspectieven.

Ik heb zelf ook in de VS gewoond en ik denk dat het zeker zo is dat een deel van de vrouwen niet zo snel op date gaat of helemaal niet met onbekende mannen.

Hij noemt overigens in deze clip dit als reden, maar er zijn veel meer zaken die hij constateert en die meespelen. Beetje het nadeel van een kort stukje posten uit een langer gesprek.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:56:03 #231
5428 crew  miss_sly
pi_221600913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat is ook logisch: wij hebben andere ervaringen en dus ook andere perspectieven.

Ik heb zelf ook in de VS gewoond en ik denk dat het zeker zo is dat een deel van de vrouwen niet zo snel op date gaat of helemaal niet met onbekende mannen.

Hij noemt overigens in deze clip dit als reden, maar er zijn veel meer zaken die hij constateert en die meespelen. Beetje het nadeel van een kort stukje posten uit een langer gesprek.
Ik vind het niet slim van hem om die frame zo neer te zetten. Hij nuanceert het ook niet, maar blijft hierbij. En nogmaals: ook in Nederland zijn vrouwen voorzichtig met op date gaan met onbekende mannen. Je moet wel.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:56:55 #232
38824 crew  Droopie
pi_221600921
Even eten opeten en dan ga ik vegen.

Edit: done

Meningen, hoe onpopulair ze ook zijn, kan ik weinig mee.

Schelden heb ik nu 2x netjes gevraagd, 3e keer meld ik (wie dan ook) achter aan.

[ Bericht 71% gewijzigd door Droopie op 18-08-2026 16:03:37 ]
Hell To The Liars
pi_221601021
Ik ben van mening dat achterlijke opmerkingen over vrouwen blijven staan. Maar gelet op het beleid is deze post dus ook prima want het is een mening.
pi_221601069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Elan het volgende: [..] Oh jij bent zo iemand die eerst kijkt naar eretitels en medailles om te bepalen hoeveel waarde iemand vertegenwoordigd binnen de samenleving. Misschien eerst je eens in zijn volledige repertoire verdiepen voordat je je overgeeft aan complete adoratie? Nogmaals een zooi titels zeggen me niets.
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:27:29 #235
5428 crew  miss_sly
pi_221601109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).
Ik ga dat boek wel even opzoeken, want ik vind het wel een interessant gegeven.
Hoop dat het in digitaal in Kobo plus te lezen is :)
pi_221601145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:13 schreef Questular het volgende:
Ik ben van mening dat achterlijke opmerkingen over vrouwen blijven staan. Maar gelet op het beleid is deze post dus ook prima want het is een mening.
Nou nee want dit is wederom puur schelden wat je doet.
@Droopie
blablablabla
pi_221601162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke wetenschappers heb je het precies over? Je zegt namelijk net zelf dat er geen onderzoeken zijn die X beweren, maar jouw uitkomst (te weten Y) zou wel een vaststaand gegeven zijn. Vermoedelijk gaat het om iemand anders dan die Scott Galloway want die heeft helemaal geen uitspraken gedaan over werkende vrouwen voor zover ik dat terug kan halen. Dus waar je het nu over hebt is mij een raadsel.

10% van de werkende vrouwen die een burn-out krijgen na de geboorte van een kind en nog eens 12% een depressie en een kwart die last heeft van heftige emotionele uitspattingen zijn toch vrij tekenende cijfers.
blablablabla
pi_221601190
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ga dat boek wel even opzoeken, want ik vind het wel een interessant gegeven.
Hoop dat het in digitaal in Kobo plus te lezen is :)
Sextinction? Het is in ieder geval bij Audible verkrijgbaar. Lekker luisteren terwijl je op de snelweg nauwelijks vooruit komt. ;)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:37:54 #239
5428 crew  miss_sly
pi_221601197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sextinction? Het is in ieder geval bij Audible verkrijgbaar. Lekker luisteren terwijl je op de snelweg nauwelijks vooruit komt. ;)
Daar heb ik niet zo vaak last van, maar ik zal eens kijken. Dank voor de tip.
pi_221601224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Welke wetenschappers heb je het precies over? Je zegt namelijk net zelf dat er geen onderzoeken zijn die X beweren, maar jouw uitkomst (te weten Y) zou wel een vaststaand gegeven zijn. Vermoedelijk gaat het om iemand anders dan die Scott Galloway want die heeft helemaal geen uitspraken gedaan over werkende vrouwen voor zover ik dat terug kan halen. Dus waar je het nu over hebt is mij een raadsel.

10% van de werkende vrouwen die een burn-out krijgen na de geboorte van een kind en nog eens 12% een depressie en een kwart die last heeft van heftige emotionele uitspattingen zijn toch vrij tekenende cijfers.
Heb je last van dementie? Ik heb het over het boek Sextinction van Debra Soh. Lees anders gewoon even terug. Een uurtje geleden ofzo.

De data die je nu aanhaalt komt van 1 onderzoek van het CNV, die ik niet als het meest betrouwbare medium zie en die ook gericht is op het verkrijgen van bepaalde nieuwe rechten voor hun leden. Even los van de vraag of die vraag terecht is of niet, het bewijst zeker niet wat jij zegt. Is ook niet wat het CNV vindt. Die vindt dat er meer ondersteuning moet zijn en 100% doorbetaling tijdens ouderschapsverlof in CAO's moet komen.
pi_221601250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je last van dementie? Ik heb het over het boek Sextinction van Debra Soh. Lees anders gewoon even terug. Een uurtje geleden ofzo.

De data die je nu aanhaalt komt van 1 onderzoek van het CNV, die ik niet als het meest betrouwbare medium zie en die ook gericht is op het verkrijgen van bepaalde nieuwe rechten voor hun leden. Even los van de vraag of die vraag terecht is of niet, het bewijst zeker niet wat jij zegt. Is ook niet wat het CNV vindt.
Lol ik ga niet een boek lezen van iemand die haarzelf een voormalig feminist noemt _O- .

quote:
Die vindt dat er meer ondersteuning moet zijn en 100% doorbetaling tijdens ouderschapsverlof in CAO's moet komen.
De oplossingen die ze aandragen zijn niet zo relevant, het gaat om de rauwe data. Vrouwen zijn beter af thuis als ze jonge kinderen hebben.
blablablabla
pi_221601379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Lol ik ga niet een boek lezen van iemand die haarzelf een voormalig feminist noemt _O- .
[..]
De oplossingen die ze aandragen zijn niet zo relevant, het gaat om de rauwe data. Vrouwen zijn beter af thuis als ze jonge kinderen hebben.
Dat jij geen zin hebt om wijzer te worden is mij al lang duidelijk, dat je er een domme smoes voor gebruikt vind ik lachwekkend.

En ten aanzien van jouw laatste zin: de data die ze voorspiegelen geeft helemaal niet aan dat ze beter af thuis zijn. Zo zijn de cijfers van postnatale depressie tussen de 10% en 15%. Bij werkende vrouwen is dat 12%. Er is dus kennelijk geen verschil...

Maar goed, dat soort dingen weet je niet als je weigert om iets anders te lezen dan iets wat past bij de vooraf getrokken conclusie...
pi_221601403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat jij geen zin hebt om wijzer te worden is mij al lang duidelijk, dat je er een domme smoes voor gebruikt vind ik lachwekkend.

En ten aanzien van jouw laatste zin: de data die ze voorspiegelen geeft helemaal niet aan dat ze beter af thuis zijn. Zo zijn de cijfers van postnatale depressie tussen de 10% en 15%. Bij werkende vrouwen is dat 12%. Er is dus kennelijk geen verschil...

Maar goed, dat soort dingen weet je niet als je weigert om iets anders te lezen dan iets wat past bij de vooraf getrokken conclusie...
Wijzer te worden :D

quote:
Debra Soh is just another grifter cashing in on a moral panic around queer/trans people. At best she's a cynical opportunist, at worst she's an out-and-out bigot. I've read her PhD thesis and, while it's a fine piece of scholarship, it has nothing to do with what she now claims expertise in (she worked on the development of paraphilias).

She does quintessentially bad science communicating: cherry picking studies, interpreting things through the lens of her own preconceived biases, and using fear and outrage among her audience to drive engagement. Even her non-scientific political takes are utter garbage (trans acceptance is being driven by homophobia? What? Are trans people experiencing substantively less marginalization than cis gay people?)

Finally, it's worth remembering that the moral panic she's responding to simply does not exist. I don't know what world these people are living in where trans kids can just walk into the Drs. office and get radically trans-affirming care but believe me: it simply doesn't work that way.

She is bad, the entire IDW circuit is bad and no one should take them seriously.

Het feit dat jij dit soort charlatans aan het promoten bent geeft wel aan waar jouw 'wijsheid' vandaan komt en met name je politieke agenda.
Ook ten aanzien van psychisch ziekteverzuim rotzooi je maar wat met cijfers en vertel je halve waarheden naar hoe het jou het beste uitkomt.
quote:
Uit recent CNV-onderzoek blijkt dat ongeveer 12% van de werkende moeders aangeeft te kampen met een postnatale (postpartum) depressie in het eerste jaar na de geboorte. Dit percentage ligt in dezelfde lijn als de algemene cijfers voor alle nieuwe moeders in Nederland (ongeveer 10 tot 11%), maar de combinatie van werk en herstel zorgt wel voor een verhoogd risico op andere mentale klachten zoals een burn-out (10%) en chronische vermoeidheid (50%)
En dat is nu precies de soort ziekteverzuim waar wij mee kampen en die miljarden kost. Maar blijf mij vooral als vrouwenhater neerzetten middels je fake onderzoekjes en pseudowetenschap , tis wel goed met je :)
blablablabla
pi_221601513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Wijzer te worden :D
[..]
Het feit dat jij dit soort charlatans aan het promoten bent geeft wel aan waar jouw 'wijsheid' vandaan komt en met name je politieke agenda.
Ook ten aanzien van psychisch ziekteverzuim rotzooi je maar wat met cijfers en vertel je halve waarheden naar hoe het jou het beste uitkomt.
[..]
En dat is nu precies de soort ziekteverzuim waar wij mee kampen en die miljarden kost. Maar blijf mij vooral als vrouwenhater neerzetten middels je fake onderzoekjes en pseudowetenschap , tis wel goed met je :)
O, een transactivist schrijft dat zij een charlatan is en dan is het waar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Debra_Soh

Ze was een van de eersten die onderbouwd kritiek leverde op transitie bij kinderen en inmiddels hebben diverse landen na onderzoek (in lijn met wat in haar eerste boek stond) geconcludeerd dat de nadelen van vroege transitie groter zijn dan de mogelijke voordelen. Landen als Zweden, Finland, het VK en Frankrijk.

Ze is controversieel bij de groep waar jij dagelijks op Fok tegenaan schopt... Woke...
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:50:38 #245
38824 crew  Droopie
pi_221601569
Ze mocht wel bij Joe Rogan aanschuiven, dat valideert haar bij mij wel een beetje.

Leuke meid, jammer genoeg toen ze opnoemde wat haar vakgebied was ben ik afgehaakt, omdat het onderwerp mij niet boeit om er 3 uur naar te luisteren.

Net als de huidige stand van zaken van dit topic :

Als er straks een TR wordt gezet zal iemand er wel naar kijken :)
Hell To The Liars
pi_221601579
quote:
81s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, een transactivist schrijft dat zij een charlatan is en dan is het waar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Debra_Soh

Ze was een van de eersten die onderbouwd kritiek leverde op transitie bij kinderen en inmiddels hebben diverse landen na onderzoek (in lijn met wat in haar eerste boek stond) geconcludeerd dat de nadelen van vroege transitie groter zijn dan de mogelijke voordelen. Landen als Zweden, Finland, het VK en Frankrijk.

Ze is controversieel bij de groep waar jij dagelijks op Fok tegenaan schopt... Woke...
Ik ben geen transfoob hoor, en de onderzoeken die ze aandraagt zijn duidelijk gekleurd en bovendien is het gros allang debunked. Ook staan ze nogal ver vandaan bij het proefschrift waar ze daadwerkelijk op is afgestudeerd maar goed. Dat is mijn probleem met dit soort wetenschappers. Als je zegt ik ben afgestudeerd op onderwerk A maakt dat je niet automatisch een expert op gebied B en C. Als jij leest dat iemand een hoogleraar is dan moet het wel een expert zijn.

Anyway, de meeste van haar claims zijn vals gebleken na peer to peer onderzoek.
https://scholar.google.co(...)y+suppression&qst=br
blablablabla
pi_221601832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:53 schreef Elan het volgende:

Anyway, de meeste van haar claims zijn vals gebleken na peer to peer onderzoek.
https://scholar.google.co(...)y+suppression&qst=br
Welke claim over pubertijdsblokkers die zij heeft gemaakt in haar boek is vals gebleken na peer to peer onderzoek en welk onderzoek?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:09:23 #248
5428 crew  miss_sly
pi_221602006
Ik vind het toch een beetje jammer dat een topicreeks die best goed kan zijn en ook was op zijn tijd soms ontaardt in een wedstrijdje verpissen.
pi_221602135
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het toch een beetje jammer dat een topicreeks die best goed kan zijn en ook was op zijn tijd soms ontaardt in een wedstrijdje verpissen.
Zoals zo vaak bij wedstrijdjes verpissen, zeiken mannen dan vaak over hun eigen broekspijpen.

Dan krijg je teksten van mannen die zichzelf omschrijven als niet seksistisch en zeker niet vrouwhatend, die termen gebruiken als 'verwijfde samenleving' en 'kutjescultuur' om de complexiteit van het probleem eens een keertje goed uit te leggen.

Dat soort superieure domheid heeft toch iets vertederends, nietwaar?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:31:56 #250
5428 crew  miss_sly
pi_221602143
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:30 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zoals zo vaak bij wedstrijdjes verpissen, zeiken mannen dan vaak over hun eigen broekspijpen.

Dan krijg je teksten van mannen die zichzelf omschrijven als niet seksistisch en zeker niet vrouwhatend, die termen gebruiken als 'verwijfde samenleving' en 'kutjescultuur' om de complexiteit van het probleem eens een keertje goed uit te leggen.

Dat soort superieure domheid heeft toch iets vertederends, nietwaar?
Ik ben nog niet oud en soft genoeg om veel vertederend te vinden :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')