abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221600858
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Iemand die zulke waanzin roept neem ik per definitie niet meer serieus. Dat je een professor bent interesseert mij geen reet. De hele wetenschap is tegenwoordig ook door links omdenken geïndoctrineerd. De vrije mening staat al jaren ter discussie binnen het hoger onderwijs.
Ik heb helemaal geen idee wat hij daarover heeft gezegd en als idiote uitspraken meteen maken dat je iemand nooit meer serieus hoeft te nemen, dan hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen met jouw uitspraken over dat vrouwen weer gewoon thuis moeten blijven en kinderen baren.

Maar goed, ik beoordeel uitspraken eerst en vooral op basis van de inhoud.
pi_221600862
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik oordeel gewoon aan de hand van dat jij vrouwenrechten wil afpakken en vrouwen weer wil dwingen tot broedkip.

Dan kun je schelden tot je een ons weegt, daar blijf ik gewoon bij.
Kinderen krijgen is voor hun een enorm voorrecht.
Het is God die dat zo heeft gewild, anders hadden ze wel ballen en een piemel gehad in plaats van een baarmoeder want dan konden ze veel harder werken dan ze nu doen.
blablablabla
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:49:32 #228
5428 crew  miss_sly
pi_221600873
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn vrouw herkent het 100%, de angst voor alleen te zijn met een man. Maar goed, die heeft dan ook al meegemaakt dat iemand op straat haar heeft geprobeerd te vermoorden, een man waarmee ze gewoon bevriend was heeft haar geprobeerd te verkrachten op een feest (gelukkig kwam er iemand de kamer in en kon ze ontsnappen), enz.

Deze voorbeelden komen uit de VS overigens waar ze toentertijd woonde. Waar we nu wonen voelt ze zich gelukkig wel veilig.

Maar denk niet dat het in Nederland overal anders is. Zie het pleidooi van Soundos. Wij vrouwen zijn overal onveilig. Daar waren heel veel vrouwen het toch mee eens…

Het voordeel van de VS is dat er veel meer en veel beter wetenschappelijk onderzoek is. In Nederland is er weinig beschikbaar en wat beschikbaar is vaak enorm gekleurd. Ook data die maar wat graag verzonnen wordt. Zie recent de discussie over vrouwen die 15 uur meer zijn gaan werken in twee decennia die uiteindelijk als oorsprong een boek heeft van twee activisten.

Sowieso, als we het over de manosphere hebben of tradwives… dat komt toch ook voor 99% van buiten Nederland?
Maar dat IS ook zo. Als vrouw MOET je altijd oppassen. Maar niet, zoals hij claimt, omdat we bang zijn vermoord te worden, maar voor aanranding en verkrachting. Hij zegt het letterlijk: vrouwen daten niet meer uit angst om vermoord te worden. En dat bestrijd ik inderdaad. Maar dat de angst voor aanranding en verkrachting een rol speelt, geloof ik zeker. En dat is ook gewoon terecht, zo blijkt telkens weer.

Hell, zelfs in een in de basis heel veilige omgeving als de campus waar mijn dochter woont was een meisje door een floor-mate verkracht. Hij is direct weggestuurd, uiteraard, maar voor dat meisje is het dan al te laat.

Ik vind wel dat je een heel gekleurd en negatief beeld over Nederland hier tentoonspreidt. Dat mag, hoor, maar daar kan ik je niet in vinden.

Volgens mij zijn wij het in de basis best eens, maar zijn er op detailniveau de nodige grote verschillen van mening en ervaring.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221600881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb helemaal geen idee wat hij daarover heeft gezegd en als idiote uitspraken meteen maken dat je iemand nooit meer serieus hoeft te nemen, dan hoeven we jou ook niet meer serieus te nemen met jouw uitspraken over dat vrouwen weer gewoon thuis moeten blijven en kinderen baren.

Maar goed, ik beoordeel uitspraken eerst en vooral op basis van de inhoud.
Oh jij bent zo iemand die eerst kijkt naar eretitels en medailles om te bepalen hoeveel waarde iemand vertegenwoordigd binnen de samenleving.

Misschien eerst je eens in zijn volledige repertoire verdiepen voordat je je overgeeft aan complete adoratie?

Nogmaals een zooi titels zeggen me niets.
blablablabla
pi_221600899
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar dat IS ook zo. Als vrouw MOET je altijd oppassen. Maar niet, zoals hij claimt, omdat we bang zijn vermoord te worden, maar voor aanranding en verkrachting. Hij zegt het letterlijk: vrouwen daten niet meer uit angst om vermoord te worden. En dat bestrijd ik inderdaad. Maar dat de angst voor aanranding en verkrachting een rol speelt, geloof ik zeker. En dat is ook gewoon terecht, zo blijkt telkens weer.

Hell, zelfs in een in de basis heel veilige omgeving als de campus waar mijn dochter woont was een meisje door een floor-mate verkracht. Hij is direct weggestuurd, uiteraard, maar voor dat meisje is het dan al te laat.

Ik vind wel dat je een heel gekleurd en negatief beeld over Nederland hier tentoonspreidt. Dat mag, hoor, maar daar kan ik je niet in vinden.

Volgens mij zijn wij het in de basis best eens, maar zijn er op detailniveau de nodige grote verschillen van mening en ervaring.
Maar dat is ook logisch: wij hebben andere ervaringen en dus ook andere perspectieven.

Ik heb zelf ook in de VS gewoond en ik denk dat het zeker zo is dat een deel van de vrouwen niet zo snel op date gaat of helemaal niet met onbekende mannen.

Hij noemt overigens in deze clip dit als reden, maar er zijn veel meer zaken die hij constateert en die meespelen. Beetje het nadeel van een kort stukje posten uit een langer gesprek.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:56:03 #231
5428 crew  miss_sly
pi_221600913
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat is ook logisch: wij hebben andere ervaringen en dus ook andere perspectieven.

Ik heb zelf ook in de VS gewoond en ik denk dat het zeker zo is dat een deel van de vrouwen niet zo snel op date gaat of helemaal niet met onbekende mannen.

Hij noemt overigens in deze clip dit als reden, maar er zijn veel meer zaken die hij constateert en die meespelen. Beetje het nadeel van een kort stukje posten uit een langer gesprek.
Ik vind het niet slim van hem om die frame zo neer te zetten. Hij nuanceert het ook niet, maar blijft hierbij. En nogmaals: ook in Nederland zijn vrouwen voorzichtig met op date gaan met onbekende mannen. Je moet wel.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:56:55 #232
38824 crew  Droopie
pi_221600921
Even eten opeten en dan ga ik vegen.

Edit: done

Meningen, hoe onpopulair ze ook zijn, kan ik weinig mee.

Schelden heb ik nu 2x netjes gevraagd, 3e keer meld ik (wie dan ook) achter aan.

[ Bericht 71% gewijzigd door Droopie op 18-08-2026 16:03:37 ]
Hell To The Liars
pi_221601021
Ik ben van mening dat achterlijke opmerkingen over vrouwen blijven staan. Maar gelet op het beleid is deze post dus ook prima want het is een mening.
pi_221601069
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Elan het volgende: [..] Oh jij bent zo iemand die eerst kijkt naar eretitels en medailles om te bepalen hoeveel waarde iemand vertegenwoordigd binnen de samenleving. Misschien eerst je eens in zijn volledige repertoire verdiepen voordat je je overgeeft aan complete adoratie? Nogmaals een zooi titels zeggen me niets.
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:27:29 #235
5428 crew  miss_sly
pi_221601109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik schrijf dus het tegenovergestelde: ik kijk eerst naar de inhoud. Punt is dat jij jouw mening totaal niet aannemelijk kan maken en als ik jou wijs op wetenschappers die het onderzocht hebben dan wuif je dat snel weg, want ze zijn het niet met jou eens. Ja, zo lust ik er nog een paar. Dat iemand een expert is maakt niet dat die dus altijd de waarheid spreekt. Maar iemand die denkt het beter te weten dan de expert en die dat niet kan onderbouwen, die kan ik niet serieus nemen. Lijkt mij logisch. (Opvallend is dat je hem afserveert op een mening, maar die mening niet geeft en bovendien hij niet de wetenschapper is die het boek heeft geschreven waar ik je naar verwees, dus zelfs al is hij een idioot…).
Ik ga dat boek wel even opzoeken, want ik vind het wel een interessant gegeven.
Hoop dat het in digitaal in Kobo plus te lezen is :)
pi_221601145
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:13 schreef Questular het volgende:
Ik ben van mening dat achterlijke opmerkingen over vrouwen blijven staan. Maar gelet op het beleid is deze post dus ook prima want het is een mening.
Nou nee want dit is wederom puur schelden wat je doet.
@Droopie
blablablabla
pi_221601162
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke wetenschappers heb je het precies over? Je zegt namelijk net zelf dat er geen onderzoeken zijn die X beweren, maar jouw uitkomst (te weten Y) zou wel een vaststaand gegeven zijn. Vermoedelijk gaat het om iemand anders dan die Scott Galloway want die heeft helemaal geen uitspraken gedaan over werkende vrouwen voor zover ik dat terug kan halen. Dus waar je het nu over hebt is mij een raadsel.

10% van de werkende vrouwen die een burn-out krijgen na de geboorte van een kind en nog eens 12% een depressie en een kwart die last heeft van heftige emotionele uitspattingen zijn toch vrij tekenende cijfers.
blablablabla
pi_221601190
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ga dat boek wel even opzoeken, want ik vind het wel een interessant gegeven.
Hoop dat het in digitaal in Kobo plus te lezen is :)
Sextinction? Het is in ieder geval bij Audible verkrijgbaar. Lekker luisteren terwijl je op de snelweg nauwelijks vooruit komt. ;)
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:37:54 #239
5428 crew  miss_sly
pi_221601197
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sextinction? Het is in ieder geval bij Audible verkrijgbaar. Lekker luisteren terwijl je op de snelweg nauwelijks vooruit komt. ;)
Daar heb ik niet zo vaak last van, maar ik zal eens kijken. Dank voor de tip.
pi_221601224
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:33 schreef Elan het volgende:

[..]
Welke wetenschappers heb je het precies over? Je zegt namelijk net zelf dat er geen onderzoeken zijn die X beweren, maar jouw uitkomst (te weten Y) zou wel een vaststaand gegeven zijn. Vermoedelijk gaat het om iemand anders dan die Scott Galloway want die heeft helemaal geen uitspraken gedaan over werkende vrouwen voor zover ik dat terug kan halen. Dus waar je het nu over hebt is mij een raadsel.

10% van de werkende vrouwen die een burn-out krijgen na de geboorte van een kind en nog eens 12% een depressie en een kwart die last heeft van heftige emotionele uitspattingen zijn toch vrij tekenende cijfers.
Heb je last van dementie? Ik heb het over het boek Sextinction van Debra Soh. Lees anders gewoon even terug. Een uurtje geleden ofzo.

De data die je nu aanhaalt komt van 1 onderzoek van het CNV, die ik niet als het meest betrouwbare medium zie en die ook gericht is op het verkrijgen van bepaalde nieuwe rechten voor hun leden. Even los van de vraag of die vraag terecht is of niet, het bewijst zeker niet wat jij zegt. Is ook niet wat het CNV vindt. Die vindt dat er meer ondersteuning moet zijn en 100% doorbetaling tijdens ouderschapsverlof in CAO's moet komen.
pi_221601250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je last van dementie? Ik heb het over het boek Sextinction van Debra Soh. Lees anders gewoon even terug. Een uurtje geleden ofzo.

De data die je nu aanhaalt komt van 1 onderzoek van het CNV, die ik niet als het meest betrouwbare medium zie en die ook gericht is op het verkrijgen van bepaalde nieuwe rechten voor hun leden. Even los van de vraag of die vraag terecht is of niet, het bewijst zeker niet wat jij zegt. Is ook niet wat het CNV vindt.
Lol ik ga niet een boek lezen van iemand die haarzelf een voormalig feminist noemt _O- .

quote:
Die vindt dat er meer ondersteuning moet zijn en 100% doorbetaling tijdens ouderschapsverlof in CAO's moet komen.
De oplossingen die ze aandragen zijn niet zo relevant, het gaat om de rauwe data. Vrouwen zijn beter af thuis als ze jonge kinderen hebben.
blablablabla
pi_221601379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Lol ik ga niet een boek lezen van iemand die haarzelf een voormalig feminist noemt _O- .
[..]
De oplossingen die ze aandragen zijn niet zo relevant, het gaat om de rauwe data. Vrouwen zijn beter af thuis als ze jonge kinderen hebben.
Dat jij geen zin hebt om wijzer te worden is mij al lang duidelijk, dat je er een domme smoes voor gebruikt vind ik lachwekkend.

En ten aanzien van jouw laatste zin: de data die ze voorspiegelen geeft helemaal niet aan dat ze beter af thuis zijn. Zo zijn de cijfers van postnatale depressie tussen de 10% en 15%. Bij werkende vrouwen is dat 12%. Er is dus kennelijk geen verschil...

Maar goed, dat soort dingen weet je niet als je weigert om iets anders te lezen dan iets wat past bij de vooraf getrokken conclusie...
pi_221601403
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat jij geen zin hebt om wijzer te worden is mij al lang duidelijk, dat je er een domme smoes voor gebruikt vind ik lachwekkend.

En ten aanzien van jouw laatste zin: de data die ze voorspiegelen geeft helemaal niet aan dat ze beter af thuis zijn. Zo zijn de cijfers van postnatale depressie tussen de 10% en 15%. Bij werkende vrouwen is dat 12%. Er is dus kennelijk geen verschil...

Maar goed, dat soort dingen weet je niet als je weigert om iets anders te lezen dan iets wat past bij de vooraf getrokken conclusie...
Wijzer te worden :D

quote:
Debra Soh is just another grifter cashing in on a moral panic around queer/trans people. At best she's a cynical opportunist, at worst she's an out-and-out bigot. I've read her PhD thesis and, while it's a fine piece of scholarship, it has nothing to do with what she now claims expertise in (she worked on the development of paraphilias).

She does quintessentially bad science communicating: cherry picking studies, interpreting things through the lens of her own preconceived biases, and using fear and outrage among her audience to drive engagement. Even her non-scientific political takes are utter garbage (trans acceptance is being driven by homophobia? What? Are trans people experiencing substantively less marginalization than cis gay people?)

Finally, it's worth remembering that the moral panic she's responding to simply does not exist. I don't know what world these people are living in where trans kids can just walk into the Drs. office and get radically trans-affirming care but believe me: it simply doesn't work that way.

She is bad, the entire IDW circuit is bad and no one should take them seriously.

Het feit dat jij dit soort charlatans aan het promoten bent geeft wel aan waar jouw 'wijsheid' vandaan komt en met name je politieke agenda.
Ook ten aanzien van psychisch ziekteverzuim rotzooi je maar wat met cijfers en vertel je halve waarheden naar hoe het jou het beste uitkomt.
quote:
Uit recent CNV-onderzoek blijkt dat ongeveer 12% van de werkende moeders aangeeft te kampen met een postnatale (postpartum) depressie in het eerste jaar na de geboorte. Dit percentage ligt in dezelfde lijn als de algemene cijfers voor alle nieuwe moeders in Nederland (ongeveer 10 tot 11%), maar de combinatie van werk en herstel zorgt wel voor een verhoogd risico op andere mentale klachten zoals een burn-out (10%) en chronische vermoeidheid (50%)
En dat is nu precies de soort ziekteverzuim waar wij mee kampen en die miljarden kost. Maar blijf mij vooral als vrouwenhater neerzetten middels je fake onderzoekjes en pseudowetenschap , tis wel goed met je :)
blablablabla
pi_221601513
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Wijzer te worden :D
[..]
Het feit dat jij dit soort charlatans aan het promoten bent geeft wel aan waar jouw 'wijsheid' vandaan komt en met name je politieke agenda.
Ook ten aanzien van psychisch ziekteverzuim rotzooi je maar wat met cijfers en vertel je halve waarheden naar hoe het jou het beste uitkomt.
[..]
En dat is nu precies de soort ziekteverzuim waar wij mee kampen en die miljarden kost. Maar blijf mij vooral als vrouwenhater neerzetten middels je fake onderzoekjes en pseudowetenschap , tis wel goed met je :)
O, een transactivist schrijft dat zij een charlatan is en dan is het waar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Debra_Soh

Ze was een van de eersten die onderbouwd kritiek leverde op transitie bij kinderen en inmiddels hebben diverse landen na onderzoek (in lijn met wat in haar eerste boek stond) geconcludeerd dat de nadelen van vroege transitie groter zijn dan de mogelijke voordelen. Landen als Zweden, Finland, het VK en Frankrijk.

Ze is controversieel bij de groep waar jij dagelijks op Fok tegenaan schopt... Woke...
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:50:38 #245
38824 crew  Droopie
pi_221601569
Ze mocht wel bij Joe Rogan aanschuiven, dat valideert haar bij mij wel een beetje.

Leuke meid, jammer genoeg toen ze opnoemde wat haar vakgebied was ben ik afgehaakt, omdat het onderwerp mij niet boeit om er 3 uur naar te luisteren.

Net als de huidige stand van zaken van dit topic :

Als er straks een TR wordt gezet zal iemand er wel naar kijken :)
Hell To The Liars
pi_221601579
quote:
81s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
O, een transactivist schrijft dat zij een charlatan is en dan is het waar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Debra_Soh

Ze was een van de eersten die onderbouwd kritiek leverde op transitie bij kinderen en inmiddels hebben diverse landen na onderzoek (in lijn met wat in haar eerste boek stond) geconcludeerd dat de nadelen van vroege transitie groter zijn dan de mogelijke voordelen. Landen als Zweden, Finland, het VK en Frankrijk.

Ze is controversieel bij de groep waar jij dagelijks op Fok tegenaan schopt... Woke...
Ik ben geen transfoob hoor, en de onderzoeken die ze aandraagt zijn duidelijk gekleurd en bovendien is het gros allang debunked. Ook staan ze nogal ver vandaan bij het proefschrift waar ze daadwerkelijk op is afgestudeerd maar goed. Dat is mijn probleem met dit soort wetenschappers. Als je zegt ik ben afgestudeerd op onderwerk A maakt dat je niet automatisch een expert op gebied B en C. Als jij leest dat iemand een hoogleraar is dan moet het wel een expert zijn.

Anyway, de meeste van haar claims zijn vals gebleken na peer to peer onderzoek.
https://scholar.google.co(...)y+suppression&qst=br
blablablabla
pi_221601832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:53 schreef Elan het volgende:

Anyway, de meeste van haar claims zijn vals gebleken na peer to peer onderzoek.
https://scholar.google.co(...)y+suppression&qst=br
Welke claim over pubertijdsblokkers die zij heeft gemaakt in haar boek is vals gebleken na peer to peer onderzoek en welk onderzoek?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:09:23 #248
5428 crew  miss_sly
pi_221602006
Ik vind het toch een beetje jammer dat een topicreeks die best goed kan zijn en ook was op zijn tijd soms ontaardt in een wedstrijdje verpissen.
pi_221602135
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het toch een beetje jammer dat een topicreeks die best goed kan zijn en ook was op zijn tijd soms ontaardt in een wedstrijdje verpissen.
Zoals zo vaak bij wedstrijdjes verpissen, zeiken mannen dan vaak over hun eigen broekspijpen.

Dan krijg je teksten van mannen die zichzelf omschrijven als niet seksistisch en zeker niet vrouwhatend, die termen gebruiken als 'verwijfde samenleving' en 'kutjescultuur' om de complexiteit van het probleem eens een keertje goed uit te leggen.

Dat soort superieure domheid heeft toch iets vertederends, nietwaar?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:31:56 #250
5428 crew  miss_sly
pi_221602143
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:30 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zoals zo vaak bij wedstrijdjes verpissen, zeiken mannen dan vaak over hun eigen broekspijpen.

Dan krijg je teksten van mannen die zichzelf omschrijven als niet seksistisch en zeker niet vrouwhatend, die termen gebruiken als 'verwijfde samenleving' en 'kutjescultuur' om de complexiteit van het probleem eens een keertje goed uit te leggen.

Dat soort superieure domheid heeft toch iets vertederends, nietwaar?
Ik ben nog niet oud en soft genoeg om veel vertederend te vinden :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')