Omdat er amper fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is. Overheden hebben helemaal geen belang bij dat soort data want vrouwen dienen optimaal uitgebuit te worden. Dat is ook waarom de huizenmarkt zo opgeblazen is. Werken als vrouw is allang geen keuze meer. Werken is een must die je maar moet combineren met je eventuele kinderwens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als het allemaal zo evident is, waarom kan jij het dan niet aannemelijk maken?
Een interessante statistiek is dat vrouwen die kinderen hebben gemiddeld evenveel kinderen hebben dan zeg 30 jaar geleden (ik zou het even op moeten zoeken wat precies de data is ter zake). Kortom, het geboortecijfer daalt vooral doordat er minder vrouwen zijn die kinderen krijgen.
En dat loopt aardig op met de daling van duurzame relaties. Los van of dat het huwelijk betreft, of gewoon samenwonen al dan niet met een contract. Wat ook weer aardig oploopt met het verminderen van de seksuele activiteiten.
Ik moet er zelf nog aan beginnen, maar ik heb al wat interviews gezien met de auteur van het boek: Sextinction. Gaat hierover en ik heb haar niet horen beweren dat vrouwen maar weer terug moeten in hun genderrol.
Het is wel een vrouw die het geschreven heeft, hopelijk vind je dat ok. Debra Soh.
Wat bedoel je met verwijven?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ik stelde. En dat de overheid een nadrukkelijke vinger in de pap heeft bij het verwijven is evident. Net als de hele omvolking die aan aan de gang is. Daar kom je als overheid alleen mee weg in de kutjescultuur waarin West Europa leeft.
Neequote:Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is
Waar heb jij nu last van de moderne samenleving?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:
[..] de moderne samenleving is een gezwel.
Oh nee dat interesseert me geen reet. Huishouden en opruimen zijn niet per se vrouwentaakjes, je hebt als man toch ook geen polio om wat te doen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verwijven?
Dat je ook wel eens de afwas moet doen of op zondag meehelpt met het huis opruimen?
Letterlijk in alles. Dat Nederland steeds meer een derde colonne is bijvoorbeeld komt voor uit linkse denkbeelden. Dat vrouwen in plaats van hun kinderen fatsoenlijk op te voeden ze als mislukte gangsters op fatbikes door de straat laten scheuren. En je constant op je woorden moet letten bij bepaalde groeperingen want als je niet politiek correct genoeg praat of op de juiste toon steken ze al dan niet spreekwoordelijk een mes in je rug. Mannen die niks praktisch meer kunnen (zelfs autorijden is verschrikkelijk) omdat ze de hele dag in de kantoortuin hangen om over van alles te praten onder het genot van een kopje rooibosthee alsof ze een stel vrouwen zijn.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:58 schreef Droopie het volgende:
[..]
Waar heb jij nu last van de moderne samenleving?
Dus niet wat je op het journaal of internet leest. Waar heb JIJ deze of vorige week nu last van gehad dat het een gezwel is?
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit topic ging over waarom vrouwen een bepaalde soort man niet meer willen, in de basis. Geweld en dergelijke zijn er intussen bijgekomen. Dat er mannen zijn die gewelddadig zijn, was niet de insteek van de reden waarom vrouwen een bepaalde soort mannen niet meer willen.
Geloof me, vrijwel alle vrouwen, op een enkele activist na, denken niet dat alle mannen gevaarlijk zijn. Maar helaas kunnen we niet aan hun neus zien of ze wel of niet gevaarlijk zijn. Dus moeten we altijd in eerste instantie (en vaak nog wel langer) op onze hoede zijn. Dat is niet de schuld van alle mannen, maar dat is wel een belangrijk onderdeel van meisje en (jonge) vrouw zijn. Want als we niet voldoende op onze hoede zijn en er gebeurt iets, wordt ons verweten dat we op die plek op dat tijdstip met wat alochol op die manier gekleed aanwezig waren en waarom we niet hard genoeg 'nee' hebben gezegd en hebben tegengestribbeld. Als we het dan toch over aangifte doen hebben: het doen van aangifte van seksueel misbruik is dusdanig lastig en de kans op vervolging, laat staan een veroordeling dusdanig klein, dat veel vrouwen het ook maar niet eens doen.
Verder mankeert er niet iets wezenlijks aan mannen in het algemeen. Dat zegt ook niemand. Veel (jonge) mannen ervaren wel een probleem als het gaat om contact met meisjes en het krijgen van dates en relaties.
Ik zag/luisterde laatst een podcast en daarin zei iemand "the only thing worse than being in a bad position is to be in a bad position when you were told that there was no bad position for you". En dat is wel een beetje het geval met jongens en jonge mannen. Ineens streven meisjes en jonge vrouwen hen voorbij en stellen hogere eisen aan hen dan voorheen omdat het kan. Ze worden niet meer als vanzelfsprekend als het bovenliggende en onmisbare geslacht gezien. Er kiezen vrouwen voor om zonder mannen, in ieder geval een tijd, te leven, en dat is maar moeilijk te verkroppen.
Ik geef je een uitgebreid onderzoek wat is vertaald in een boek, gedaan door een gerenommeerde wetenschapper en vervolgens pareer je dat met ‘ik heb alsnog gelijk, want er is geen goed onderzoek gedaan’.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat er amper fatsoenlijk onderzoek naar gedaan is. Overheden hebben helemaal geen belang bij dat soort data want vrouwen dienen optimaal uitgebuit te worden. Dat is ook waarom de huizenmarkt zo opgeblazen is. Werken als vrouw is allang geen keuze meer. Werken is een must die je maar moet combineren met je eventuele kinderwens.
Plus als jouw kerntaak kinderen baren en grootbrengen is dan is dat dus je levensdoel en krijg je automatisch meer kinderen dan wanneer je druk bent met wijntjes atten met je vriendinnen en Tinder afstruinen of je carrière vol ten ontplooiing brengen. Het feminisme is een vals narratief en de moderne samenleving is een gezwel.
Sorry, maar ik vind zijn begin statement al nonsens en framing.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.
https://www.facebook.com/share/v/1JzQaX6qUh/?mibextid=wwXIfr
Welk onderzoek of bedoel je die rechtse clown die op FeesBoek zijn twijfelachtige riedeltje doet?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik geef je een uitgebreid onderzoek wat is vertaald in een boek, gedaan door een gerenommeerde wetenschapper en vervolgens pareer je dat met ‘ik heb alsnog gelijk, want er is geen goed onderzoek gedaan’.
Dat wordt een beetje flauw…
Hij heeft best een punt, en dat is iets wat ik ook al vaker heb gezegd. Er moet zeker aandacht zijn voor jongens, zodat ze niet vapend en gamend in de kelder of op zolder zitten en weer aansluiting vinden. En voor die aansluiting is ook vrouwelijke energie en aandacht nodig. Helemaal eens.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet om je tegen te spreken, want ik snap dat vrouwen met daten zichzelf in een risicovolle positie brengen, maar toch wil ik je deze statistieken niet onthouden. Ik laat het Scott Galloway zelf zeggen, want het klinkt in eerste instantie als fake news, maar het is wederom een onderstreping van hoe we sommige risico’s overdrijven en ook bepaalde risico’s onderdrijven (denk aan alle aandacht voor verkeersdoden, terwijl de meeste mensen gewoon overlijden door iets stoms als thuis van de trap vallen als het gaat om overlijden ten gevolge van een ongeval.
https://www.facebook.com/share/v/1JzQaX6qUh/?mibextid=wwXIfr
Scott Galloway wordt ter zake in de VS als expert gezien en is een graag geziene gast bij de grote talkshows en podcasts.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry, maar ik vind zijn begin statement al nonsens en framing.
Ten eerste zijn er echt maar heel weinig vrouwen die het over unalived hebben. Dat woord gebruikt hij bewust om te framen dat vrouwen zich aanstellen. Het is een zeer select groepje mensen dat dat woord gebruikt. Laat ze, maar doe niet alsof het mainstream is.
Daarnaast is de reden waarom vrouwen niet of minder daten NIET dat ze bang zijn om vermoord te worden. Dat is simpelweg niet zo. Bullshit. Nog nooit één vrouw as argument horen gebruiken.
Ik ga even verder kijken, maar dit moest me meteen van het hart.
Dat snappen alleen mensen die zelf kinderen hebben vermoed ik.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Overigens is een kerntaak van vrouwen alleen maar kinderen baren en grootbrengen als ze dat zelf wil.
En een groeiende groep zegt: dat is niet MIJN kerntaak, dat is de kerntaak van ons als gezin, beide ouders samen.
Scott Galloway, of Gulf Stream, Florida, has been appointed to the University of California Board of Regents. Galloway founded Section in 2019 and has served on the faculty of NYU Stern School of Business since 2002. Galloway was the Founder and Chairman at L2 from 2010 to 2019. He was the Founder of Red Envelope, where he held multiple positions from 1997 to 2008, including Chairman and Director. Galloway was the Founder of Prophet Brand Strategy, where he held several positions from 1992 to 2002, including Chairman and CEO. He served as a Member of the Board of Directors for the New York Times Co., a Board Member of Urban Outfitters, a Board Member of Panera Bread, and a Board Member of Berkeley Haas. He earned a Master of Business Administration degree from University of California, Berkeley and a Bachelor of Arts degree in Economics from University of California, Los Angeles. This position requires Senate confirmation, and there is no compensation. Galloway is a Democrat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Welk onderzoek of bedoel je die rechtse clown die op FeesBoek zijn twijfelachtige riedeltje doet?
Er worden amper nog kinderen geboren, de grootste fout sinds mensenheugenis is vrouwen in een positie brengen waarin ze nu zijn en de complete regie hebben over het wel of niet krijgen van kinderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:22 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat snappen alleen mensen die zelf kinderen hebben vermoed ik.
Scott wijst helemaal niet naar vrouwen en de maatschappij als schuldigen. Hij constateert slechts dat mannen inmiddels achterblijven en dat het dus aan mannen is om dat in te halen en zichzelf te verbeteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij heeft best een punt, en dat is iets wat ik ook al vaker heb gezegd. Er moet zeker aandacht zijn voor jongens, zodat ze niet vapend en gamend in de kelder of op zolder zitten en weer aansluiting vinden. En voor die aansluiting is ook vrouwelijke energie en aandacht nodig. Helemaal eens.
Maar hij poneert oneerlijke stellingen en daarnaast vind ik dat het ook aan mannen zelf is om hier wat mee te doen. Je kunt niet alleen naar vrouwen en de maatschappij wijzen en vragen om het voor deze (jonge) mannen op te lossen. Ouders en deze jonge mannen zelf dienen ook in beweging te komen.
Pim was ook een professor dus dat zegt mij allemaal niet zoveel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott Galloway, of Gulf Stream, Florida, has been appointed to the University of California Board of Regents. Galloway founded Section in 2019 and has served on the faculty of NYU Stern School of Business since 2002. Galloway was the Founder and Chairman at L2 from 2010 to 2019. He was the Founder of Red Envelope, where he held multiple positions from 1997 to 2008, including Chairman and Director. Galloway was the Founder of Prophet Brand Strategy, where he held several positions from 1992 to 2002, including Chairman and CEO. He served as a Member of the Board of Directors for the New York Times Co., a Board Member of Urban Outfitters, a Board Member of Panera Bread, and a Board Member of Berkeley Haas. He earned a Master of Business Administration degree from University of California, Berkeley and a Bachelor of Arts degree in Economics from University of California, Los Angeles. This position requires Senate confirmation, and there is no compensation. Galloway is a Democrat.
Of zoals Elan het samenvat ‘rechtse clown’.
Ik geloof je dat hij wordt gezien als expert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott Galloway wordt ter zake in de VS als expert gezien en is een graag geziene gast bij de grote talkshows en podcasts.
Verder denk ik dat je echt mist wat er in de VS gebeurt. Want ik hoor vaak zat unalive, ik zie genoeg vrouwen beweren dat mannen gevaarlijk zijn (nooit gehoord van de vergelijking man vs beer?), enz.
Ps mijn oudste dochter gebruikt ook unalive, alleen dan een Nederlandse versie volgens mij (lastig in te schatten omdat ze meertalig is). En dat heeft ze niet van mij. Het is dus kennelijk ook al tot de jeugd hier doorgedrongen.
Hoe dan ook: het ging dus om de statistiek dat mannen veel meer geneigd zijn om zichzelf wat aan te doen dan hun date.
Dat heb ik ook al vaker gezegd, dus dit is preken voor eigen parochie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Scott wijst helemaal niet naar vrouwen en de maatschappij als schuldigen. Hij constateert slechts dat mannen inmiddels achterblijven en dat het dus aan mannen is om dat in te halen en zichzelf te verbeteren.
Alleen vindt hij het wel aan de maatschappij om daar aandacht voor te hebben. Niet in het minst omdat mannen die in de kelder gamen en vapen een maatschappelijk probleem zijn.
Ps: hij is een wetenschapper en data driven. Dus als je denkt dat hij oneerlijke stellingen poneert dan is dat meest waarschijnlijk omdat hij iets weer wat jij niet weet. Het is zeker geen charlatan die maar wat verzint. Dan zou hij al lang zijn ontmaskerd.
Het ergste is nog dat jij waarschijnlijk denkt dat je hier voor vrouwen pleit, terwijl je een diepgewortelde haat tegen vrouwen tentoonspreidt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Er worden amper nog kinderen geboren, de grootste fout sinds mensenheugenis is vrouwen in een positie brengen waarin ze nu zijn en de complete regie hebben over het wel of niet krijgen van kinderen.
Dus hij heeft ook wel eens een ‘foute’ mening (ook al zou het zomaar eens kunnen dat ik hier ter zake het meer eens met jou zal zijn, maar ik ken de uitspraken niet, dus slag om de arm) en dus is het een rechtse (die snap ik sowieso niet) clown???quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Relnicht Pim was ook een professor dus dat zegt mij allemaal niet zoveel.
Ik ken hem alleen vanwege zijn uiterst dubieuze privacy-uitspraken, waarin hij vond dat de Amerikaanse overheid maar toegang moest krijgen tot allerlei data en persoonsgegevens als dat ze behoefde.
Iemand die zulke waanzin roept neem ik per definitie niet meer serieus. Dat je een professor bent interesseert mij geen reet. De hele wetenschap is tegenwoordig ook door links omdenken geïndoctrineerd. De vrije mening staat al jaren ter discussie binnen het hoger onderwijs.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus hij heeft ook wel eens een ‘foute’ mening (ook al zou het zomaar eens kunnen dat ik hier ter zake het meer eens met jou zal zijn, maar ik ken de uitspraken niet, dus slag om de arm) en dus is het een rechtse (die snap ik sowieso niet) clown???
Mijn vrouw herkent het 100%, de angst voor alleen te zijn met een man. Maar goed, die heeft dan ook al meegemaakt dat iemand op straat haar heeft geprobeerd te vermoorden, een man waarmee ze gewoon bevriend was heeft haar geprobeerd te verkrachten op een feest (gelukkig kwam er iemand de kamer in en kon ze ontsnappen), enz.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof je dat hij wordt gezien als expert.
Ik ben een vrouw, ken heel veel vrouwen en ik ken echt geen enkele die bang is gedood te worden tijdens het daten. Na het verbreken van een relatie is een ander verhaal, maar dat is dan weer een aantal stappen verder.
Het kan best dat (jonge) mannen meer geneigd zijn zichzelf wat aan te doen. Daar heb ik als vrouw niets aan, want ik zal maar net die ene treffen die wel mij wat aan wil doen, geen nee accepteert, niet wil stoppen als ik zeg dat ik niet verder wil gaan, etc. Daar heb je hem weer: het staat niet op hun voorhoofd.
Mijn dochter zit in een heel internationale en geemancipeerde omgeving en die gebruikt het woord unalived zeker niet, en ook niet iets wat er op lijkt. Ze is wel een geemancipeerde tiener.
Ik vind overigens ook dat je niet te veel voorbeelden uit de VS moet halen, want in dat land mankeert er nog veel meer aan de mentale gezondheid en de mentale gezondheidszorg dan in Nederland, en hier is het al niet best. Bovendien denk ik dat (toxische) masculiniteit daar nog veel meer aan de orde is dan hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |