abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221517509
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 09:05 schreef MultiBanaan het volgende:
Die top 20% Chads die zich een slag in de rondte neuken zorgen inderdaad voor aardig wat inflatie op de datingmarkt, maar aan de andere kant, kan je het ze kwalijk nemens als ze gebruik maken van een privilege die voor een kleine minderheid is weggelegd? Vrijwel iedereen had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als ze in die categorie behoorden
Die top 20% is een karikatuur.
pi_221517556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?
Dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt. Ik kan in ieder geval meestal wel een vrouwelijke sekspartner vinden dus kennelijk hoor ik dan tot de top 20% chads
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_221517766
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eind jaren zestig, dus hou het op 300k.

Deze woningen gaan nu voor ongeveer 450-500k.

Maar nu ook even kijken naar wat er veranderd is: toentertijd was de woning enkel glas, eenvoudig keukentje, een douche met douchegordijn in de badkamer, geen zonnepanelen, geen dak- of gevelisolatie, enz.

In een vergelijkbare staat als toen zou de waarde iets van 375-400k zijn.

Toen was de rente ongeveer 7%. Nu ongeveer 4%.

Zelfs als je dan 300k met 400k vergelijkt is nu de betaalbaarheid hoger.

Nou is er zoveel veranderd dat het lastig vergelijken is, maar de grote grap is dat we tegenwoordig veel luxer leven en dat allemaal doodnormaal vinden. Dat heeft ook een enorme invloed op waarom veel jongeren lastig rond kunnen komen.
Als ik via de tool het CBS 1969 aanhou kom ik met 40.000 euro op 250k nu. De gemiddelde huizenprijs ligt ruim boven de 5 ton dus dat is een verdubbeling ten opzichte van de inflatie.

Grote verschil met nu was bovendien dat je toen op 1 inkomen een huis kon kopen. We doen nu doodleuk alsof vrouwen die maar werken met kleine kinderen een verworven luxe is alleen dat is het niet. Niemand die vrouwen vroeger verbood om te werken. De prioriteit lag alleen bij kinderen en huishouden. Wat op zichzelf ook minstens een part time baan is. Geen wonder dat zoveel vrouwen in de moderne tijd vastlopen. En voor die kosten draait de samenleving op. Direct in de toename van WIA uitvoeringskosten en indirect want samenleven met iemand die constant op haar tandvlees loopt en duizend ballen hoog te houden heeft komt een relatie zelden ten goede.

Natuurlijk leefden mensen armoediger, ik hoef ook absoluut niet terug naar de jaren 80. Al is er qua vrouwenrechten is juridische zin niet zoveel veranderd. Vrouwen willen alleen niet meer als huissloof beschouwd worden, al zijn ze misschien wel meer sloof dan ooit tevoren omdat ze naast het gedoe met kinderen en huishouden ook nog flink mogen werken.

En die financiële onafhankelijkheid is ook een vals narratief. Wanneer je uit elkaar wil heb je alsnog een probleem want op 1 salaris een huis kopen of huren is er in de meeste regio's niet bij. Dus mij maak je niet wijs dat het vroeger kutter geregeld was want dan kon je direct in een sociale huurwoning.
blablablabla
pi_221517783
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die getallen zijn natuurlijk een beetje willekeurig maar in de hele theorie zit natuurlijk wel een kern van waarheid. Je hebt een kleine groep aan de top die vrijwel alles kunnen pakken wat ze willen, je hebt een groepje daaronder die de wat minder bedeelden kunnen pakken, en de restgroep die vrijwel niks klaarspeelt. Hun enige kans op seks is een langetermijn relatie
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:49:29 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221517929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 23:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
110 m2 voor 80.000 gulden (jaren 60, Eindhoven).

Maar corrigeer dat eens voor inflatie…
het huis dat ik in 1977 kocht voor 110.000 gulden , was in 1963 nieuw gebouwd voor 16.000 gulden en
met plat dak en 6 meter diep , slecht huis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:50:33 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221517935
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:39 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Hun enige kans op seks is een langetermijn relatie
of ieder jaar vakantie naar de Filipijnen

looking good husband

https://www.youtube.com/shorts/rwWLlg370-g?feature=share
https://youtube.com/shorts/HavHzDw41gs?si=dY5awmS5dKhsWhYp
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:02:20 #32
38824 crew  Droopie
pi_221517989
Ik deed ook beetje mee met de vergelijking van huizen en kosten, mede om een punt te maken over vroeger.

Nu is het topic een half makelaars topic geworden en is het wachten tot we de A-team op televisie erbij gaan betrekken om onze dagbesteding die periode te bespreken ;)

Zullen we wat meer de kant opgaan waar het topic voor bedoeld is.
Hell To The Liars
pi_221518020
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We hebben an sich genoeg sociale huurwoningen, alleen zijn veel sociale huurwoningen bezet door mensen die helemaal niet in aanmerking komen voor sociale huur vanwege slechte regelgeving.

Hoe dan ook: wat jij wil is toch een vorm van communisme en daar gaat niemand beter van worden.
Dat zijn maar zo'n 240.000 mensen waarvan het grootste deel helemaal nergens heen kan omdat ze te oud zijn of qua inkomen tussen wal en schip vallen of überhaupt geen hypotheek kunnen krijgen.

Een sociale huurwoning gaat in de vrije sector voor het dubbele zo niet het driedubbele, dat krijg je dus als je alles maar aan de markt over laat.
blablablabla
pi_221518038
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:02 schreef Droopie het volgende:
Ik deed ook beetje mee met de vergelijking van huizen en kosten, mede om een punt te maken over vroeger.

Nu is het topic een half makelaars topic geworden en is het wachten tot we de A-team op televisie erbij gaan betrekken om onze dagbesteding die periode te bespreken ;)

Zullen we wat meer de kant opgaan waar het topic voor bedoeld is.
Ja prima al heeft het een natuurlijk wel met het ander te maken.

Ik geloof best dat een relatie waarbij je zoveel ballen hebt hoog te houden uiterst traumatisch kan zijn en dat je daarna geen kerel meer wil. Het is alleen flauw om de man overal de schuld van te geven en deze als incompetent neer te zetten puur vanwege het feit dat je zelf zelf permanent overprikkeld bent.

Dat is waarschijnlijk een stuk minder als je thuis voor de kinderen kunt zorgen.
blablablabla
pi_221518141
Zeg, een vraagje tussendoor.
Als vrouwen zo makkelijk zonder man kunnen, waarom zijn sommige exemplaren dan zo dodelijk beledigd als ik laat weten dat ik geen interesse heb (online en real life) en moet ik een boekverslag inleveren ter verantwoording?
pi_221518159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Of behoor je zelf tot de top 20 zonder het zelf door te hebben?
Dat heb ik mezelf maar wijs gemaakt. Ik kan in ieder geval meestal wel een vrouwelijke sekspartner vinden dus kennelijk hoor ik dan tot de top 20% chads
Ongeacht de vraag of ik daarbij hoor kan ik op mijn vingers natellen dat het een karikatuur is. Want het gaat om 1 onderzoek die specifiek op 1 datingapp ziet, waarbij men 1 onderzoeksresultaat zeer creatief heeft weten te vertalen.

Ik kan daarnaast ook gewoon zeggen hoe ik het ervaren heb. Ik kreeg best veel matches met over het algemeen leuke vrouwen. Maar het waren er veel te veel om ze allemaal te ontmoeten.

En natuurlijk had ik in kunnen zetten op zoveel mogelijk ontmoeten en neuken. Maar dat is niet wat ik deed, omdat het niet in mijn karakter zit. En let wel: ik ben best een extreme geilneef, ik heb open relaties gehad, clubs bezocht, meegedaan aan gangbangs. Maar nee, ik koos er gewoon voor om de meest aantrekkelijke dame waarmee ik online ook een leuke conversatie kon hebben te ontmoeten en het gewoon leuk te hebben. Natuurlijk heb je dan in korte tijd ook best wel aardig wat vrouwen ontmoet en met een deel daarvan ook het bed gedeeld, maar dat is toch wat anders dan alles neuken wat los en vast zit.

Die kerels zullen er vast ook wel zijn. Maar juist mannen die keuzes hebben zullen toch vanzelf geconditioneerd worden om selectief te zijn en niet dikke Brenda te neuken als ze ook een leuke avond met een voor hen veel aantrekkelijker dame kunnen hebben? Tenzij ze dikke Brenda aantrekkelijker vinden zie ik dat niet echt als logisch gedrag.

Nog even afgezien van dat ik geen enkele vrouw naar rechts heb geswiped die ik niet aantrekkelijk vond. En ja, ik weet dat er mannen zijn die alles naar rechts swipen, maar dat zullen toch niet de mannen zijn die sowieso al meer dan voldoende matches krijgen als ze kritisch swipen?

Dus vandaar...
pi_221518237
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:35 schreef VEM2012 het volgende:
Maar juist mannen die keuzes hebben zullen toch vanzelf geconditioneerd worden om selectief te zijn en niet dikke Brenda te neuken als ze ook een leuke avond met een voor hen veel aantrekkelijker dame kunnen hebben? Tenzij ze dikke Brenda aantrekkelijker vinden zie ik dat niet echt als logisch gedrag.
Gebeurd heus wel als dikke Brenda zich aanbied. Zeker in een dronken of geile bui. Of gewoon de fantasie om een keertje een vollere dame te neuken. Daar komt verder niet zoveel logica bij kijken ;)
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:47:01 #38
5428 crew  miss_sly
pi_221518260
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:31 schreef Uncle_Cheech het volgende:
Zeg, een vraagje tussendoor.
Als vrouwen zo makkelijk zonder man kunnen, waarom zijn sommige exemplaren dan zo dodelijk beledigd als ik laat weten dat ik geen interesse heb (online en real life) en moet ik een boekverslag inleveren ter verantwoording?
Dat zijn kennelijk vrouwen die wel op zoek zijn en niet goed kunnen omgaan met afwijzing.

Niet alle vrouwen zijn hetzelfde, evenals niet alle mannen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221518445
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Als ik via de tool het CBS 1969 aanhou kom ik met 40.000 euro op 250k nu. De gemiddelde huizenprijs ligt ruim boven de 5 ton dus dat is een verdubbeling ten opzichte van de inflatie.

Grote verschil met nu was bovendien dat je toen op 1 inkomen een huis kon kopen. We doen nu doodleuk alsof vrouwen die maar werken met kleine kinderen een verworven luxe is alleen dat is het niet. Niemand die vrouwen vroeger verbood om te werken. De prioriteit lag alleen bij kinderen en huishouden. Wat op zichzelf ook minstens een part time baan is. Geen wonder dat zoveel vrouwen in de moderne tijd vastlopen. En voor die kosten draait de samenleving op. Direct in de toename van WIA uitvoeringskosten en indirect want samenleven met iemand die constant op haar tandvlees loopt en duizend ballen hoog te houden heeft komt een relatie zelden ten goede.

Natuurlijk leefden mensen armoediger, ik hoef ook absoluut niet terug naar de jaren 80. Al is er qua vrouwenrechten is juridische zin niet zoveel veranderd. Vrouwen willen alleen niet meer als huissloof beschouwd worden, al zijn ze misschien wel meer sloof dan ooit tevoren omdat ze naast het gedoe met kinderen en huishouden ook nog flink mogen werken.

En die financiële onafhankelijkheid is ook een vals narratief. Wanneer je uit elkaar wil heb je alsnog een probleem want op 1 salaris een huis kopen of huren is er in de meeste regio's niet bij. Dus mij maak je niet wijs dat het vroeger kutter geregeld was want dan kon je direct in een sociale huurwoning.
Ik heb het even opgezocht wat de juiste datum was en het in de calculator gemikt en dan komt je op 286.500 in 2025, wat in 2026 295.000 euro is.

Met de gemiddelde huizenprijs heb ik niets te maken, ik gebruik nu een zeer recente taxatie van eenzelfde woning, één straat verder dan de woning die ik als basis heb genomen waarvan ik toevallig exact weet hoe die er destijds uitzag en wat daarvoor is betaald.

En dan moet je nog corrigeren voor het feit dat woningen toen wezenlijk anders waren dan nu. Hetgeen ik heb gedaan.

Het hele idee van destijds kon je op 1 inkomen een huis kopen en dan je nu 2 inkomens nodig hebt verdient ook wat nuance. Eerst en vooral: de meeste mensen kopen geen huis op 2 inkomens als in twee volledige inkomens. Een normaal gezin tegenwoordig heeft ongeveer 1,4 fte aan inkomen.

Daarnaast was het ook niet zo dat in de jaren 60 vrouwen stuk voor stuk geen inkomen hadden. Wel was het zo dat men toen alleen maar op 1 inkomen pleegde te rekenen. Maar dat is iets anders.

Wat daarbij komt is dat het ook zo is, is dat veel meer mensen een woning kopen (eigen woningbezit is toegenomen) en mensen meer verwachten. De gemiddelde woning is zowel groter als luxer geworden (alleen al dat maakt dat het onzinnig is om gemiddelde woningprijzen te vergelijken, want dan vergelijk je de prijs van een Volkswagen Kever met de huidige Volkswagen Golf, terwijl de huidige Golf in de jaren 60 kwa luxe meer gemeen heeft met de Mercedes S klasse van die tijd.

Diezelfde woning destijds kan je nu nog steeds op 1 inkomen kopen... alleen, als je anderhalf inkomen hebt, dan ga je daarnaar leven en dus is iedereen ook meer gaan eisen en zijn we echt appels met peren aan het vergelijken.

Overigens, in de jaren 60 waren kinderen en het huishouden wellicht nog een part time baan, dat is ook voorbij. Het scheelt nog wel met de huidige hulpmiddelen.

De reden waarom zoveel jonge (!) vrouwen vastlopen is helemaal nog niet zo duidelijk, maar als je weet dat heel veel jongeren al op school enorm vastlopen en mentale problemen kennen zou ik toch even open willen houden dat er andere krachten hier een rol spelen.

Dat je vroeger direct in een sociale huurwoning kon staat haaks op wat je eerder beweerde over de krakersrellen, dus ik ben je nu kwijt.

Overigens vind ik wel dat het een probleem is dat er krapte is op de woningmarkt, maar dat komt natuurlijk niet doordat mensen nu vaker een koopwoning hebben.
pi_221518468
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 11:39 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Die getallen zijn natuurlijk een beetje willekeurig maar in de hele theorie zit natuurlijk wel een kern van waarheid. Je hebt een kleine groep aan de top die vrijwel alles kunnen pakken wat ze willen, je hebt een groepje daaronder die de wat minder bedeelden kunnen pakken, en de restgroep die vrijwel niks klaarspeelt. Hun enige kans op seks is een langetermijn relatie
Gelet op het feit dat een langetermijn relatie gemiddeld gezien een hoger geluksgevoel met zich brengt dan rondneuken, is het echt een probleem?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:59:18 #41
38824 crew  Droopie
pi_221518478
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja prima al heeft het een natuurlijk wel met het ander te maken.

Ik geloof best dat een relatie waarbij je zoveel ballen hebt hoog te houden uiterst traumatisch kan zijn en dat je daarna geen kerel meer wil. Het is alleen flauw om de man overal de schuld van te geven en deze als incompetent neer te zetten puur vanwege het feit dat je zelf zelf permanent overprikkeld bent.

Dat is waarschijnlijk een stuk minder als je thuis voor de kinderen kunt zorgen.
Ik had het alleen over het continue vergelijk van prijzen.

Geen enkel probleem als we benoemen dat vroeger de sla voor 17.00 uur gekocht moest zijn en dan nog een keer gewassen en dan nog door zo'n droog dinges.. of de was doen, dat was vroeger ook tijdrovend.
Hell To The Liars
pi_221518519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat zijn maar zo'n 240.000 mensen waarvan het grootste deel helemaal nergens heen kan omdat ze te oud zijn of qua inkomen tussen wal en schip vallen of überhaupt geen hypotheek kunnen krijgen.

Een sociale huurwoning gaat in de vrije sector voor het dubbele zo niet het driedubbele, dat krijg je dus als je alles maar aan de markt over laat.
Nee, dat heeft juist alles te maken met regulering. Zie ook de laatste poging van Hugo de Jonge die de problemen alleen maar heeft verergerd.
pi_221518563
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:45 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Gebeurd heus wel als dikke Brenda zich aanbied. Zeker in een dronken of geile bui. Of gewoon de fantasie om een keertje een vollere dame te neuken. Daar komt verder niet zoveel logica bij kijken ;)
Die mannen zitten er natuurlijk tussen. Maar ik ga liever alleen naar huis dan met iemand waar ik niet opgewonden van word. Ik zal toch niet de enige zijn?
pi_221518622
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 12:59 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik had het alleen over het continue vergelijk van prijzen.

Geen enkel probleem als we benoemen dat vroeger de sla voor 17.00 uur gekocht moest zijn en dan nog een keer gewassen en dan nog door zo'n droog dinges.. of de was doen, dat was vroeger ook tijdrovend.
Precies.

En de reden dat ik erop inga is dat @Elan oneigenlijke argumenten gebruikt om uiteindelijk te concluderen dat vrouwen weer gewoon terug de keuken in geschopt moeten worden... voor hun eigen bestwil.

Nou: NEEN!
pi_221518749
Als ik om me heen. kijk zie ik best veel lelijke en gemiddelde mannen met een relatie. Dus ik herken het beeld v an die 20% chads (vreselijke term) niet zo. Ik denk dat het uitmaakt of je een leuke persoonlijkheid hebt of niet. En ook hoe realistisch je naar jezelf kijkt, ik zie wel veel mannen die enorm buiten hun league kijken.

Ik denk wel dat datingapps het moeilijk maken omdat je in eerste instantie niet veel anders hebt dan uiterlijk en foto's om een eerste indruk te maken. Het zou denk ik beter zijn. als men sen weer wat meer in het echte leven gingen flirten en om zich heen zouden kijken naar iets meer dan alleen maar uiterlijk.

Ik ken hele knappe mannen die ik niet aantrekkelijk vind om hun persoonlijkheid en ook minder knappe mannen dieaantrekkelijk zijn doordat ze heel grappig, interessant of charismatisch zijn. Dat zie je alleen niet altijd op een foto in een datingapp.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_221518793
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Precies.

En de reden dat ik erop inga is dat @:Elan oneigenlijke argumenten gebruikt om uiteindelijk te concluderen dat vrouwen weer gewoon terug de keuken in geschopt moeten worden... voor hun eigen bestwil.

Inderdaad. En ik vraag me ook af waarom ik als vrouw niet gewoon zelf mag weten wat ik wil met mijn leven en waarom een man. denkt daarover te kunnen beslissen.

Gelukkig zijn de meeste mannen in mijn leven openminded, aardig en intelligent en hebben die n iet zulke ideeën.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:14:20 #47
5428 crew  miss_sly
pi_221518886
Het gaat daarbij natuurlijk niet alleen over de huizenprijzen, maar ook de algehele levensstandaard die enorm verhoogd is.
Mijn moeder werkte ook niet buitenshuis, en wij hadden wel een koophuis sinds 1967. Ook tijdens de periode met de hypotheekrente van 12%.
Daarnaast gingen wij zelden op vakantie. We hebben een paar keer huizenruil gedaan met een oude legermaat van mijn vader die in de kop van Noord-Holland woonde terwijl wij in Noord-Brabant woonden. Dan had je niet zoveel extra kosten tov thuisblijven. Eenmaal moesten we wel een auto huren, want we hadden zelf geen auto op dat moment. Jaren gedaan met een tweedehands auto die we in de winter vaak moesten aanduwen omdat hij met de kou slecht startte. De meubels gingen veel langer mee, allerlei verbouwingen van het huis waren helemaal niet aan de orde en mijn vader kluste heel veel zelf.

De wereld is veranderd. Vrouwen terugschoppen naar het aanrecht en de kinderen gaat echt niet zo gemakkelijk. Het is een romantisch terugverlangen naar een tijd die helemaal zo mooi niet was. Of regelrechte misogynie, dat kan ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221519097
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Precies.

En de reden dat ik erop inga is dat @:Elan oneigenlijke argumenten gebruikt om uiteindelijk te concluderen dat vrouwen weer gewoon terug de keuken in geschopt moeten worden... voor hun eigen bestwil.

Als het zo goed met werkende vrouwen in die leeftijdsgroep ging lag het ziekteverzuim niet zo hoog. Heb al verschillende onderzoeken gepost alsmede data die precies laten zien waar de schoen wringt. Het is pure achteruitgang.

Vervolgens leggen ze de schuld zoals gewoonlijk bij anderen neer, mannen, werkgevers het ligt aan iedereen behalve hun zelf.
blablablabla
pi_221519113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, dat heeft juist alles te maken met regulering. Zie ook de laatste poging van Hugo de Jonge die de problemen alleen maar heeft verergerd.
Was het niet Hugo de Jonge die vrouwen in hun zoektocht naar een woning adviseerde maar een rijke partner uit te kijken?

Mijn tante werd in mekaar gebeukt door haar ex, toen ze eenmaal de ballen had ik te vertrekken had ze binnen 2 weken een sociale eengezinswoning. Dit was rond 1998. Tegenwoordig zou je bij de daklozenopvang kunnen aan kloppen in zo'n geval.
blablablabla
pi_221519135
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2026 13:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het zo goed met werkende vrouwen in die leeftijdsgroep ging lag het ziekteverzuim niet zo hoog. Heb al verschillende onderzoeken gepost alsmede data die precies laten zien waar de schoen wringt. Het is pure achteruitgang.

Vervolgens leggen ze de schuld zoals gewoonlijk bij anderen neer, mannen, werkgevers het ligt aan iedereen behalve hun zelf.
Je hebt wat artikelen gepost met daarin meningen.

Een goed onderzoek naar de hogere uitval heb ik niet gezien. Wellicht gemist, maar dan zie ik dat wel verschijnen.

Hoe dan ook: de hogere uitval is van recente datum (laatste 15 jaar) en de arbeidsparticipatie van vrouwen is redelijk gelijk gebleven, dus ik zie weinig reden om aan te nemen dat de oorzaak die jij aanwijst de juiste is.

Het lijkt meer op dat je dat graag wil geloven en dat is net zo oprecht als al die mensen die maar keer op keer de manosphere aanhalen als reden voor wat hen niet zint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')