abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221499722
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze hebben niet alleen meer te kiezen, ze hebben relaties in beginsel ook veel minder nodig :) Mannen kunnen veel slechter alleen zijn omdat ze minder verdieping hebben en vaak een kleiner sociaal netwerk..
Er is een verschil. Maar gemiddeld kan je zeggen dat 'alleen' zijn niet goed is voor mens. Zelfs mensen die een groot sociaal netwerk hebben, hebben op zijn minst momenten dat ze iemand thuis missen als ze alleen zijn.
pi_221499740
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het leven kan alleen maar leuk zijn als je erop los neukt en vreemdgaat, kennelijk.
Dat is inderdaad echt precies wat ik zei, ja.
pi_221499746
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze hebben niet alleen meer te kiezen, ze hebben relaties in beginsel ook veel minder nodig :) Mannen kunnen veel slechter alleen zijn omdat ze minder verdieping hebben en vaak een kleiner sociaal netwerk..
Met een paar scharreltjes en vrienden kan je het inderdaad heel lang uitzingen zonder relatie
pi_221499802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er is een verschil. Maar gemiddeld kan je zeggen dat 'alleen' zijn niet goed is voor mens. Zelfs mensen die een groot sociaal netwerk hebben, hebben op zijn minst momenten dat ze iemand thuis missen als ze alleen zijn.
Ik vermoed dat veel gescheiden vrouwen het niet met je eens zijn. Constant een vent in huis om rekening mee te houden die ook nog eens sterk emotioneel op je leunt is ontzettend vermoeiend.

Zeker als je kinderen al hebt en je kunt financieel prima voor jezelf zorgen is er nul reden om je committeren aan één man. Of het moet echt een topper zijn, maar die zijn toch dikwijls al voorzien.

Mijn schoonzusje van 41 komt uit een ontzettende kutrelatie en is weer vrijgezel na 15 jaar huwelijk. Die vertelde me laatst dat het online echt armoedig is wat betreft het aanbod van mannen van haar leeftijd en ouder die wanhopig op zoek zijn naar een relatie. Terwijl een leuke casual avond met iemand van 30 of 20 haar nul moeite kost om te vinden.

Vroeger was het doemscenario voor vrouwen om niemand te vinden en als een oude vrijster te eindigen, dat beeld is compleet achterhaald door datingapps. Misschien zelfs wel een soort ultieme Uno reverse kaart geworden waarbij de man tegenwoordig een oude vrijer wordt _O-
blablablabla
pi_221499828
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:05 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Met een paar scharreltjes en vrienden kan je het inderdaad heel lang uitzingen zonder relatie
Zolang je gezegend bent met een fijne vriendgroep en eenvoudig casual seks kunt vinden, maar dan omschrijf je eerder de gemiddelde vrouwelijke vrijgezellige veertiger dan de gemiddelde man van die leeftijd.

En laten we eerlijk zijn: De meeste mannelijke vriendschappen zijn ook vrij oppervlakkig in emotionele zin. Het is een biertje, een hobby en geouwehoer over geld en sport maar zelden diepgaande gesprekken of het achterste van je tong laten zien als het gaat om gevoelens en emotioneel welzijn.
blablablabla
pi_221499831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik vermoed dat veel gescheiden vrouwen het niet met je eens zijn. Constant een vent in huis om rekening mee te houden die ook nog eens sterk emotioneel op je leunt is ontzettend vermoeiend.

Zeker als je kinderen al hebt en je kunt financieel prima voor jezelf zorgen is er nul reden om je committeren aan één man. Of het moet echt een topper zijn, maar die zijn toch dikwijls al voorzien.

Mijn schoonzusje van 41 komt uit een ontzettende kutrelatie en is weer vrijgezel na 15 jaar huwelijk. Die vertelde me laatst dat het online echt armoedig is wat betreft het aanbod van mannen van haar leeftijd en ouder die wanhopig op zoek zijn naar een relatie. Terwijl een leuke casual avond met iemand van 30 of 20 haar nul moeite kost om te vinden.

Vroeger was het doemscenario voor vrouwen om niemand te vinden en als een oude vrijster te eindigen, dat beeld is compleet achterhaald door datingapps. Misschien zelfs wel een soort ultieme Uno reverse kaart geworden waarbij de man tegenwoordig een oude vrijer wordt _O-
Dat zie je vaak, mensen die in de 40 net voor het eerst sinds de uitvinding van breedband internet weer singe zijn en even flink gas geven. Verder klopt het wel, het kwaliteitsmateriaal van 40+ is allang van de markt geplukt, bijna alles wat er nog over blijft is van discutabele kwaliteit

Van die types die op hun datingprofiel "zin om weer eens lekker verliefd te worden" hebben staan, die swipe ik met vaart naar links
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:44:54 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221499929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat laatste is zeker een probleem. Maar ik zal het eerste niet bagatalliseren. We eindigen op die manier met veel mensen die graag een partner hadden gehad, maar alleen eindigen. Simpelweg omdat ze de datingmarkt niet aankunnen.
datingmarkt misschien wel maar ik heb twee jongens op kamer en die hebben dus niets te bieden
ik heb wel eens een meidje gezien, maar die was zo weer weg

hebben ook nooit een neukerdje meer,
gamen , gokken en werken dat is het , vakantie ook nooit
eten laten ze komen , die gaan zich niet voortplanten
geen geld voor huis, geen geld voor uitgaan, geen geld voor een toekomst , geen woonruimte
ze zeggen wij wilen geen kinderen , maar dat geloof ik niet , er is geen toekomst
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2026 14:51:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221500003
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
datingmarkt misschien wel maar ik heb twee jongens op kamer en die hebben dus niets te bieden
ik heb wel eens een meidje gezien, maar die was zo weer weg

geen geld voor huis, geen geld voor uitgaan, geen geld voor een toekomst , geen woonruimte
ze zeggen wij wilen geen kinderen , maar dat geloof ik niet , er is geen toekomst
Yup. Losers.
pi_221500025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Yup. Losers.
Nee geen losers, slachtoffers van een verziekte woningmarkt en feministische samenleving.
blablablabla
pi_221500082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee geen losers, slachtoffers van een verziekte woningmarkt en feministische samenleving.
Nog steeds losers. Want er zijn mannen die dat overwinnen
pi_221500123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nog steeds losers. Want er zijn mannen die dat overwinnen
Loser of niet loser is vaker niet dan wel een kwestie van geluk en omstandigheden. Je kunt maar zoveel doen om je omstandigheden te verbeteren.
blablablabla
pi_221500233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Loser of niet loser is vaker niet dan wel een kwestie van geluk en omstandigheden. Je kunt maar zoveel doen om je omstandigheden te verbeteren.
Evident. Sociale vermogens is ook op zijn minst deels erfelijk.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:50:54 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221500255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Yup. Losers.
mijn dochters hadden in 2010 tot 2014 keus genoeg nog

tijden zijn hel snel veranderd,

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
woonruimte niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221500286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn dochters hadden in 2010 tot 2014 keus genoeg nog

tijden zijn hel snel veranderd,
[..]
woonruimte niet
Woningmarkt is kut. Maar met zijn tweeen heb je het alweer makkelijker dan in je eentje.
pi_221500325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het zijn vooral sociaalmaatschappelijke omstandigheden die zijn veranderd dat heeft in de kern niets te maken met sociale vermogens. De ouderwetse man van pak hem beet 50 jaar geleden was naar moderne standaarden ronduit kwaadaardig en zelfs crimineel in veel gevallen. In die zin zijn mannen al enorm geëvolueerd.

Natuurlijk blijft het recht van de sterkste ten alle tijden gelden, alleen die groep die kan floreren zal steeds kleiner worden naarmate de omstandigheden vijandiger worden. Zeker als je de pech hebt om als jongetje geboren te worden in een wereld waarin vrouwen veelal andere keuzes maken en andere prioriteiten hebben, laat ik het netjes formuleren.

Om die als losers af te zetten is ook vrij rigoureus.
blablablabla
  Moderator / Colorchick dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:32:04 #116
382129 crew  Donna
pi_221500502
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:28 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat zie je vaak, mensen die in de 40 net voor het eerst sinds de uitvinding van breedband internet weer singe zijn en even flink gas geven. Verder klopt het wel, het kwaliteitsmateriaal van 40+ is allang van de markt geplukt, bijna alles wat er nog over blijft is van discutabele kwaliteit

Van die types die op hun datingprofiel "zin om weer eens lekker verliefd te worden" hebben staan, die swipe ik met vaart naar links
Met dito dubbele onderkin selfie. :D
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:47:38 #117
441859 crew  Lenny77
pi_221500594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

Zou het misschien aan het gokken, gamen en eten laten komen kunnen liggen?
Ik zou er niets mee inzitten om met iemand te zijn die nog geen eigen woonruimte heeft, dat kunnen we samen wel opbouwen.
Maar als die kerel dan als een dikke Southparker leeft, zit te gokken, gamen en niet eens zijn eigen eten maakt.. ja dat weet je dat je een extra zorg in huis haalt.
Daar pas ik voor.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221500650
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zou het misschien aan het gokken, gamen en eten laten komen kunnen liggen?
Ik zou er niets mee inzitten om met iemand te zijn die nog geen eigen woonruimte heeft, dat kunnen we samen wel opbouwen.
Maar als die kerel dan als een dikke Southparker leeft, zit te gokken, gamen en niet eens zijn eigen eten maakt.. ja dat weet je dat je een extra zorg in huis haalt.
Daar pas ik voor.
Het gokken en het eten is een gevolg en komt voor vaak voor uit depressie. Geen kans op een huis, geen kans op een meidje of toekomst dus wat zal het?

Als je geen vermogende ouders hebt die je een paar ton kunnen toesteken of een hele goede baan ben je in de meeste gevallen kansloos voor een huis in Nederland. En dan stagneert de rest vanzelf.

De iets oudere man is al helemaal kansloos natuurlijk want waarom zou je als vrijgezelle veertiger seksen met een veertiger man als er ook leuke twintigers en dertigers in overvloed zijn en je toch geen zin hebt om je te binden.
blablablabla
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:05:18 #119
441859 crew  Lenny77
pi_221500677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gokken en het eten is een gevolg en komt voor vaak voor uit depressie. Geen kans op een huis, geen kans op een meidje of toekomst dus wat zal het?

Als je geen vermogende ouders hebt die je een paar ton kunnen toesteken of een hele goede baan ben je in de meeste gevallen kansloos voor een huis in Nederland. En dan stagneert de rest vanzelf.

De iets oudere man is al helemaal kansloos natuurlijk want waarom zou je als vrijgezelle veertiger seksen met een veertiger man als er ook leuke twintigers en dertigers in overvloed zijn en je toch geen zin hebt om je te binden.
Nuja dat weet je niet he? Of dat gokken het gevolg is van geen vooruitzicht of dat ze dit altijd al deden.
Als ik niet van straat geraak, mij helemaal laat gaan en mij moddervet ga vreten, dan heb ik zeker geen kans meer. Je moet nog steeds wat zelfrespect hebben en jezelf blijven verzorgen.
En ik ben een veertiger, maar geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt om met een jonkie in de koffer te duiken. Ik denk dat meer dan genoeg vrouwen daar geen zin in hebben. Mannen zijn daar eerder kandidaat voor dan vrouwen: die willen geen veertiger als vrouw maar liefst een jong hertje.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221500782
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Met dito dubbele onderkin selfie. :D
paar maandjes terug met een goede vriendin van mn vrouw zitten kletsen die dat zo meegemaakt heeft:,
Die is dus enige tijd terug gescheiden en nu langzaam een beetje zich orienteert op de dating-markt.

Ze heeft me dus vervolgens laten zien wat zij als vrouw voor een response kreeg toen ze een datingprofiel aanmaakte en _wat_ mannen vervolgens haar toestuurden als reactie op zulk een datingsite.
En daarvan schrok ik ook behoorlijk:

Daadwerkelijk had ze iets van 20 berichten ontvangen, maar 19 daarvan waren echt om snel misselijk van te worden: Vage lelijke selfie-photos van onderuitgezakte mannen, die zonder enige overweging genomen leken te zijn.
En de berichten stonden vol spelfouten of waren volledig nietszeggend.
Er was er slechts eentje die wel gewoon netjes en zelfs aantrekkelijk en verzorgd eruit zag, maar die vriendin gaf dus aan dat ze juist daardoor bijna wantrouwen kreeg en er niet op wilde reageren, omdat ze vermoedde dat dat een fake-profiel was van een oplichter die uiteindelijk op dr geld uit zou zijn (wat best kon kloppen).

Ik moet eerlijk zeggen, ze had zelf ook weinig tot geen moeite in dat profiel zelf gestoken, had er geen foto van zichzelf op geplaatst en daardoor denk ik dat ze sowieso weinig kans had wél een serieuze persoon aan te lokken, maar dan alsnog 20 van die onzin-reacties geeft ook geen prettig idee (ook dat het vermoedelijk gewoon massa-reacties zijn die ze op iedereen sturen, alhoewel het me dan opvalt dat ze alsnog erin geen enkele moeite steken).

Ik heb haar wel aangeraden om, als ze toch serieus verdergaat met het idee weer te gaan daten (waar ze sinds haar scheiding, die ze nog steeds niet helemaal goed verwerkt heeft, ook nog mee hadert) ze wél gewoon ook zelf een écht en serieus profiel moet aanmaken, om in het diepe te springen, en een beetje over die onscherpe onderkin-selfies dan moet heenkijken (hoe moeilijk het is, ik kan me eentje herinneren die volgens mij genomen was op de toiletten van een snelweg-tankstation, die nog steeds op mn netvlies ingebrand staat)

Enkel de ervaring die ze nu met een eerste test had, was al niet bepaald positief wat betreft hoe en welke mannen lijken te reageren, op zulke dating-sites.
en ok is er volgens mij toch een beetje een gevoelsprobleem dat je je toch al snel onzichtbaar in de massa voelt, maar dat was vroeger met reallife daten en het op iemand moeten afstappen en aanspreken natuurlijk ook het geva; je moest over een drempel heenstappen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221500838
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nuja dat weet je niet he? Of dat gokken het gevolg is van geen vooruitzicht of dat ze dit altijd al deden.
Als ik niet van straat geraak, mij helemaal laat gaan en mij moddervet ga vreten, dan heb ik zeker geen kans meer. Je moet nog steeds wat zelfrespect hebben en jezelf blijven verzorgen.
En ik ben een veertiger, maar geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt om met een jonkie in de koffer te duiken. Ik denk dat meer dan genoeg vrouwen daar geen zin in hebben. Mannen zijn daar eerder kandidaat voor dan vrouwen: die willen geen veertiger als vrouw maar liefst een jong hertje.
Het is vrij simpel veel mannen hebben vrouwen of in elk geval een relatie nodig voor structuur anders maken ze er een potje van en of raken we gedeprimeerd. Dat is niks nieuws want dat is al eeuwen zo. En de voornaamste reden om ons te binden was een vaste sekspartner en het veiligstellen van kapitaal en het zorgen voor nagelslacht . Dat was het uitgangspunt van de patriarchale samenleving die we tenslotte zelf zo hadden opgetuigd.

Maare..... waarom wil je niet seks met een wat jongere man het bed in duiken als je vrijgezel bent? Het oog wil toch ook wat :P Heb het niet over halve kinderen of pubers maar een mooie man van 25 tot 30 jaar oud.

Het klopt wel wat jij zegt hoor dat er genoeg leuke mannen en vrouwen zijn die gewoon een leuke en gezellige relatie zoeken, maar de hele onderliggende dynamiek is wel compleet op zijn kop gegooid. En veel mannen zijn onvoldoende toegerust op die nieuwe realiteit. Sommige verschillen zijn ook gewoon biologisch te verklaren. Neemt niet weg dat er ook smerige politieke spelletjes gespeeld worden met wraakemancipatie en het demasculiniseren van de samenleving als geheel.

Daarbij zijn vrouwen met macht over het algemeen gewoon niet leuk. Vrouwen gaan heel anders om met potentiële zwakte dan mannen. Een aardige en vriendelijke man koop je niks voor, daar zijn boeken over geschreven.
blablablabla
pi_221503120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:32 schreef Elan het volgende:

Het grotere probleem is er voor de 40+ man wiens huwelijk of relatie eindigde. Want in bij die leeftijdsgroep en ouder geven vrouwen er massaal de brui aan en blijven liever alleen. Casual seks vinden voor hun is geen probleem en de emotionele verbinding halen ze wel uit vriendschappen en of hun (klein)kinderen..
Tenzij er erg veel veranderd is de afgelopen 8 jaar: valt allemaal wel mee...
pi_221503125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet mensen, mannen. Voor vrouwen zijn die datingapps een speeltuin. Die ervaren niet of veel minder eenzaamheid.
Denk je dat, of weet je dat?
pi_221503149
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:57 schreef Elan het volgende:

Als 40+ man is er nog zat aanbod in de categorie 30 something en 20 something. Mits... dat moet wel gezegd worden, je een beetje goed voor jezelf zorgt, stabiel, leuk in de omgang, enz.

Een zak aardappelen in de bijstand, dat wordt lastiger lijkt mij zo.
pi_221503168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is vrij simpel veel mannen hebben vrouwen of in elk geval een relatie nodig voor structuur anders maken ze er een potje van en of raken we gedeprimeerd.
Ik weet niet wat voor mannen in jouw omgeving rondlopen, maar ik herken dit op deze manier niet.
pi_221503220
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als 40+ man is er nog zat aanbod in de categorie 30 something en 20 something. Mits... dat moet wel gezegd worden, je een beetje goed voor jezelf zorgt, stabiel, leuk in de omgang, enz.

Een zak aardappelen in de bijstand, dat wordt lastiger lijkt mij zo.
Had jij niet een veel jongere vrouw en was je redelijk vermogend? Misschien haal ik je in de war met een andere user hoor, maar dat zou een en ander verklaren waarom het jou wat makkelijker af gaat dan de gemiddelde man op Tinder.
blablablabla
pi_221503235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat voor mannen in jouw omgeving rondlopen, maar ik herken dit op deze manier niet.
Mijn relaas is niet per se persoonlijk van aard maar er zijn er natuurlijk zat die emotioneel afhankelijk zijn. Daar gaat het hele riedeltje van zo'n Debby haar kamerplant met rijbewijs over waar het hier al 22 topics over gaat.

Komt ook gewoon uit allerlei onderzoek naar voren dat mannen veel minder goed alleen kunnen zijn.
blablablabla
pi_221503236
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Had jij niet een veel jongere vrouw en was je redelijk vermogend? Misschien haal ik je in de war met een andere user hoor, maar dat zou een en ander verklaren waarom het jou wat makkelijker af gaat dan de gemiddelde man op Tinder.
Ik heb inderdaad een jongere vrouw en financieel niet te klagen.

Maar goed, op het moment dat je op Tinder struint heb je niet een jongere dame aan je arm (daar zijn andere sites voor) en op Tinder scoor je niet met je financiën, want die staan er niet bij (tenminste, ik heb daar geen melding van gemaakt).

Ik denk dat er goed verzorgd uitzien, een fatsoenlijke profieltekst en met het eerste contact iets anders te melden te hebben dan praatjes over dat je geil bent wat dat betreft gewoon belangrijker is.
pi_221503240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn relaas is niet per se persoonlijk van aard maar er zijn er natuurlijk zat die emotioneel afhankelijk zijn. Daar gaat het hele riedeltje van zo'n Debby haar kamerplant met rijbewijs over waar het hier al 22 topics over gaat.

Komt ook gewoon uit allerlei onderzoek naar voren dat mannen veel minder goed alleen kunnen zijn.
Het is volgens mij meer dat mannen vaak een minder groot sociaal vangnet hebben en dat mannen wat dat betreft ook op veel minder mededogen kunnen rekenen. De headlines dekken zelden het hele verhaal.
pi_221503390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar goed, op het moment dat je op Tinder struint heb je niet een jongere dame aan je arm (daar zijn andere sites voor) en op Tinder scoor je niet met je financiën, want die staan er niet bij (tenminste, ik heb daar geen melding van gemaakt).

Ik denk dat er goed verzorgd uitzien, een fatsoenlijke profieltekst en met het eerste contact iets anders te melden te hebben dan praatjes over dat je geil bent wat dat betreft gewoon belangrijker is.
Zijn toevallig of niet juist ook uiterlijke kenmerken die passen bij vermogende mensen. Naast een stukje intellect wat maakt dat je een onderscheidend profiel kunt samenstellen.

Behalve overgewicht heb je je uiterlijk verder niet in de hand. Veel kerels die grijs en of kaal zijn op die leeftijd. Is in dit topic al meerdere keren gepost als afknapper door de dames. Dikke en lelijke vrouwen hoeven daarentegen nul moeite te doen voor seks en aandacht. Vroeger gingen die met de wat minder aantrekkelijke mannen maar dat is niet meer.

Het is simpelweg een totaal ander speelveld geworden de datingmarkt.
blablablabla
pi_221503395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is volgens mij meer dat mannen vaak een minder groot sociaal vangnet hebben en dat mannen wat dat betreft ook op veel minder mededogen kunnen rekenen. De headlines dekken zelden het hele verhaal.
Het gaat hand in hand. Mannen zoeken de emotionele verbinding niet bij andere mannen maar hebben wel de behoefte tot verbinding. Dat is waarom een vrouw aan hun zijde topprioriteit heeft.
blablablabla
  woensdag 5 augustus 2026 @ 03:04:23 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_221503678
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 21:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tenzij er erg veel veranderd is de afgelopen 8 jaar: valt allemaal wel mee...
Nou, ik heb het gemerkt. Ik kwam 4,5 jaar geleden uit een relatie. Ik had geen vrienden en familie, dus moest overnieuw beginnen. Toen ik eenmaal weer naar buiten ging voelde ik me een alien die op de verkeerde planeet rond liep.

En dat was ook niet raar. Ik was zelf verandert na 7 jaar relatie, maar de wereld ook. Social media heeft de wereld verandert, maar we hadden in die tijd ook een corona pandemie met lockdowns. En dat heeft z'n effect wel gehad. Ik heb er 3,5 jaar keihard aan gewerkt om een sociaal leven op te bouwen, ik moest daar echt mijn prioriteit van maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_221504000
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat soort dingen gaan zeker meehelpen, maar desondanks ligt de gemiddelde 40+er echt niet meer in het viezier van vrouwen van eind 20. Dan moet je of wel een bovengemiddeld goede kop hebben, of je heet Marcel Boekhoorn
pi_221504322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Het zijn vooral sociaalmaatschappelijke omstandigheden die zijn veranderd dat heeft in de kern niets te maken met sociale vermogens. De ouderwetse man van pak hem beet 50 jaar geleden was naar moderne standaarden ronduit kwaadaardig en zelfs crimineel in veel gevallen. In die zin zijn mannen al enorm geëvolueerd.

Natuurlijk blijft het recht van de sterkste ten alle tijden gelden, alleen die groep die kan floreren zal steeds kleiner worden naarmate de omstandigheden vijandiger worden. Zeker als je de pech hebt om als jongetje geboren te worden in een wereld waarin vrouwen veelal andere keuzes maken en andere prioriteiten hebben, laat ik het netjes formuleren.

Om die als losers af te zetten is ook vrij rigoureus.
Nogmaals: er zijn jongens/mannen die dat overwinnen. OOK terwijl hun omstandigheden niet optimaal zijn.
pi_221504326
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 03:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou, ik heb het gemerkt. Ik kwam 4,5 jaar geleden uit een relatie. Ik had geen vrienden en familie, dus moest overnieuw beginnen. Toen ik eenmaal weer naar buiten ging voelde ik me een alien die op de verkeerde planeet rond liep.

En dat was ook niet raar. Ik was zelf verandert na 7 jaar relatie, maar de wereld ook. Social media heeft de wereld verandert, maar we hadden in die tijd ook een corona pandemie met lockdowns. En dat heeft z'n effect wel gehad. Ik heb er 3,5 jaar keihard aan gewerkt om een sociaal leven op te bouwen, ik moest daar echt mijn prioriteit van maken.
Hoe heb jij dat gedaan?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 10:03:44 #136
5428 crew  miss_sly
pi_221504683
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 03:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zou dat niet voor iedereen m/v opgaan die na een lange relatie achterblijft zonder vrienden of familie? Dat is toch niet een probleem alleen voor mannen?

Overigens goed dat je daar zo aan gewerkt hebt. Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221504986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 09:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nogmaals: er zijn jongens/mannen die dat overwinnen. OOK terwijl hun omstandigheden niet optimaal zijn.
Dat zegt mij niet zoveel.

Je hebt ook mensen die terminale kanker overwinnen of 3 weken op zee. Er zullen altijd mensen zijn die bepaalde lastige omstandigheden overleven, de groep die overblijft wordt alleen steeds kleiner naarmate de omstandigheden slechter worden.

De focus moet liggen op het probleem, niet op het sporadische succesverhaal en dan vervolgens doen alsof het probleem niet bestaat. Politiek heeft daar ook een houtje van. Hugo de Jonge met zijn zoek maar gewoon een rijke kerel toen het over de problemen op de woningmarkt ging.

Walgelijk dat soort wegkijken en wensdenken.
blablablabla
pi_221504994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die terminale kanker overwinnen of 3 weken op zee. Er zullen altijd mensen zijn die bepaalde lastige omstandigheden overleven, de groep die overblijft wordt alleen steeds kleiner naarmate de omstandigheden slechter worden.

Op die groep zou de focus op moeten liggen, niet op het sporadische succesverhaal en dan vervolgens doen alsof het probleem niet bestaat.
We zijn het toch gewoon eens? maar dat zijn wel de 'losers'. Verliezers van het geheel.
pi_221505052
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
We zijn het toch gewoon eens? maar dat zijn wel de 'losers'. Verliezers van het geheel.
Als je loser letterlijk wil vertalen maar loser heeft in de Nederlandse taal een zeer negatieve context en het had er de schijn van dat jij daar meer op doelde. Want er zijn tenslotte ook jonge mannen die het wel lukt, dus met andere woorden jouw zelf gecreëerde probleem.
blablablabla
pi_221505626
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Zijn toevallig of niet juist ook uiterlijke kenmerken die passen bij vermogende mensen. Naast een stukje intellect wat maakt dat je een onderscheidend profiel kunt samenstellen.

Behalve overgewicht heb je je uiterlijk verder niet in de hand. Veel kerels die grijs en of kaal zijn op die leeftijd. Is in dit topic al meerdere keren gepost als afknapper door de dames. Dikke en lelijke vrouwen hoeven daarentegen nul moeite te doen voor seks en aandacht. Vroeger gingen die met de wat minder aantrekkelijke mannen maar dat is niet meer.

Het is simpelweg een totaal ander speelveld geworden de datingmarkt.
Het is natuurlijk meer dan alleen overgewicht waar je invloed op hebt. Verzorging is ook hygiëne, een fatsoenlijk kapsel, scheren/baard netjes bijhouden, fatsoenlijke kleding/schoenen, enz.

Maar goed, ik heb inderdaad niet echt te klagen over mijn uiterlijk. Inderdaad een volle bos haar. Niet immuun voor grijze haren, maar ik merk niet echt dat veel vrouwen daar een probleem mee hebben.

Dat dikke en lelijke vrouwen veel gemakkelijker seks en aandacht krijgen van aantrekkelijke mannen lijkt mij een stelling die redelijk haaks staat op dat de meest aantrekkelijke mannen veel keuze hebben op de apps en de rest het met kruimels moet doen. Het lijkt mij dan eerder dat ze de vrouwen die jij te dik en/of lelijk vindt wel aantrekkelijk vinden. Want het grootste probleem van Tinder is nu eenmaal dat je zoveel oppervlakkige keuzemogelijkheden hebt dat je toch geneigd bent om steevast de fysiek meest aantrekkelijke vrouw waarmee je leuk appcontact hebt te ontmoeten.

Sterker nog: er zijn genoeg mensen die beweren dat de hook up culture voortkomt uit dat vrouwen op de apps primair kiezen voor de knapste mannen, die vervolgens zoveel keuze hebben dat als de date niet leuk genoeg was (lees: het fysieke element om de hoek kwam), de volgende werd uitgenodigd en je dus geen nieuwe kans krijgt. Waardoor vrouwen in die concurrentiestrijd zich zijn gaan buigen naar wat mannen willen.

Of het waar is of niet, maar ik herken er wel wat van. Ik hanteerde zelf zeker het adagium dat als er niet snel (niet per sé op de eerste date) ook seksueel contact was dat de ander dan kennelijk niet zo bij mij zou passen (ofwel omdat ik dan kennelijk dat niet zo oproep bij haar, ofwel omdat ze terughoudend is op dat gebied en ik wat dat betreft heel open ben). En aan de andere kant merkte ik dat het vrij gebruikelijk was dat er al op de eerste date een vol repertoire aan de orde kwam en bovendien condooms niet gevraagd werden en in het begin als ik een condoom pakte er meteen een ‘hoeft niet hoor’ volgde.

Ik kan alleen niet beoordelen of dat vooral voortkwam omdat die vrouwen er zelf zo instaan (want dat kan natuurlijk ook), of dat het inderdaad zo is dat ze denken dat dit verwacht wordt en ze dus maar daarnaar zijn gaan handelen (of een combinatie).
pi_221505640
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 22:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gaat hand in hand. Mannen zoeken de emotionele verbinding niet bij andere mannen maar hebben wel de behoefte tot verbinding. Dat is waarom een vrouw aan hun zijde topprioriteit heeft.
Ik denk dat een romantische partner door de meeste mannen en vrouwen wordt gewaardeerd. Wel denk ik dat vrouwen kritischer zijn. En terecht.
pi_221505668
quote:

[..]

In de coronatijd was alles vrij raar natuurlijk. Ik heb nog aan het begin daarvan mijn vrouw op een prachtige lentedag op een vrijwel verlaten strand (Scheveningen of all places, daar waar je normaal op een mooie dag over de hoofden moet lopen) ten huwelijk gevraagd.

Omdat iedereen leek te denken dat het gevaarlijk was om naar het strand te gaan…

Dan is het inderdaad verdomd lastig om sociale structuren om je heen te verzamelen.
pi_221505715
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 08:23 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat soort dingen gaan zeker meehelpen, maar desondanks ligt de gemiddelde 40+er echt niet meer in het viezier van vrouwen van eind 20. Dan moet je of wel een bovengemiddeld goede kop hebben, of je heet Marcel Boekhoorn
Natuurlijk niet van iedere 20er. En eerlijk gezegd had ik ook niet echt verwacht dat ik veel animo uit die leeftijdsgroep zou krijgen (ik zat al in de tweede helft van de 40er jaren), maar toch wel. Zelfs begin 20ers…

Maar goed, achteraf bezien was het misschien beter geweest als dat niet zo was geweest. Maar ja, ego…
pi_221505735
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zou dat niet voor iedereen m/v opgaan die na een lange relatie achterblijft zonder vrienden of familie? Dat is toch niet een probleem alleen voor mannen?

Overigens goed dat je daar zo aan gewerkt hebt. Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat hebt gedaan.
Ik denk wel dat vrouwen gemiddeld ook naast een relatie een sterker sociaal netwerk onderhouden. Dat blijkt ook wel uit de onderzoeken die daarnaar gedaan zijn.

Dan is het wel makkelijker om van daaruit weer toe te voegen. Al blijft het voor iedereen lastiger dan wanneer je begin 20 bent.
pi_221505758
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:53 schreef Elan het volgende:

[..]

De focus moet liggen op het probleem, niet op het sporadische succesverhaal en dan vervolgens doen alsof het probleem niet bestaat. Politiek heeft daar ook een houtje van. Hugo de Jonge met zijn zoek maar gewoon een rijke kerel toen het over de problemen op de woningmarkt ging.

Walgelijk dat soort wegkijken en wensdenken.
Nu vrouwen niet meer afhankelijk zijn van een enkele man die hen huwt ga je waarschijnlijk terug naar historische waarden waarin 40% van de mannen zich voortplant en 80% van de vrouwen (bron: Scott Galloway).

Maar ja, is dat erg?
  Moderator / Colorchick woensdag 5 augustus 2026 @ 12:10:08 #146
382129 crew  Donna
pi_221505791
Voor de mannen die kaal worden of dunner haar krijgen; veel vrouwen vinden een kale kop 100x beter dan zo'n stro achtig vogelnestje op het hoofd.
Het lijkt me echt naar als man om dunner haar te krijgen of kalend te worden, maar ik zie zoveel mannen lopen met vreemde kapsels omdat ze kalend zijn, scheer het dan gewoon helemaal af. Waarom zou je als man van begin 30 met een vliegveldje op je hoofd rondlopen?
Of tegenwoordig heb je ook echt goede toupetjes die een aantal weken kunnen blijven zitten. Investeer daar in als je het zo erg vindt.

En natuurlijk er zijn ook vrouwen die een kale kop verschrikkelijk vinden. Nou, dan is dat niet de juiste vrouw voor je.
pi_221505850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet van iedere 20er. En eerlijk gezegd had ik ook niet echt verwacht dat ik veel animo uit die leeftijdsgroep zou krijgen (ik zat al in de tweede helft van de 40er jaren), maar toch wel. Zelfs begin 20ers…

Maar goed, achteraf bezien was het misschien beter geweest als dat niet zo was geweest. Maar ja, ego…
Nee niet van iedere 20er, voor de meeste zijn het er gewoon nul. Je moet echt een bepaald profiel hebben om als 40+ er uberhaupt interessant te zijn voor een 20 jarige. Dus gefeliciteerd dat jij aan dat profiel voldoet dan
pi_221505889
Toch is wel vreemd, in de beginfase van die dating apps zoals tinder kon ik met echt knappe vrouwen afspreken waarvan ik echt verbaasd was die gewoon wilden afspreken (en dus ook wel een aantal keer gedaan), en vaker wel dan niet in de slaapkamer geeindigd. Tegenwoordig zijn de vrouwen die willen afspreken toch wel beduidend minder knap dan vroeger, en de slaapkamer wordt ook veel minder vaak gehaald. Vraag me toch af waar dat aan ligt, hebben vrouwen tegenwoordig gewoon beter door wat ze kunnen krijgen op die apps en in het begin nog niet ofzo?
pi_221506146
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:17 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Nee niet van iedere 20er, voor de meeste zijn het er gewoon nul. Je moet echt een bepaald profiel hebben om als 40+ er uberhaupt interessant te zijn voor een 20 jarige. Dus gefeliciteerd dat jij aan dat profiel voldoet dan
Nou ja, wat ik schreef: zorg goed voor jezelf en zorg dat je wat te bieden hebt. Veel mannen van rond de 45 jaar, zeker als ze vrijgezel zijn, zijn inderdaad niet interessant voor 20ers, of 30ers, of 40ers, of zelfs de 50 plussers.

Onverzorgd, te dik, kalend of kaal, kleden zich alsof ze net bij het leger des heils wat uit de bak hebben gegraaid, duidelijk toe aan een douche, enz.

Zelden allemaal in 1, maar enkele van deze genoemde zaken bij elkaar en dan moet je niet raar opkijken als er niemand geïnteresseerd is.

Tel daar nog bij op degenen die op blikken bier en pizza overleven, ergens op een camping, hun kinderen nauwelijks nog zien, alleen maar klagen over die verschrikkelijke ex, enz. Of gewoon een lompe boer zijn, waar ze wellicht als 20 jarige nog mee wegkwamen bij die 18 jarige die niet beter wist…

Allemaal zaken die maken dat het inderdaad voor veel mannen heel lastig is.

Of beter: dat veel mannen echt wat aan zichzelf dienen te verbeteren.

Geldt ook voor sommige vrouwen natuurlijk.
pi_221506171
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:22 schreef MultiBanaan het volgende:
Toch is wel vreemd, in de beginfase van die dating apps zoals tinder kon ik met echt knappe vrouwen afspreken waarvan ik echt verbaasd was die gewoon wilden afspreken (en dus ook wel een aantal keer gedaan), en vaker wel dan niet in de slaapkamer geeindigd. Tegenwoordig zijn de vrouwen die willen afspreken toch wel beduidend minder knap dan vroeger, en de slaapkamer wordt ook veel minder vaak gehaald. Vraag me toch af waar dat aan ligt, hebben vrouwen tegenwoordig gewoon beter door wat ze kunnen krijgen op die apps en in het begin nog niet ofzo?
Misschien zijn de leukste vrouwen op die app nu ofwel in een leuke relatie geëindigd, ofwel het zat om de ene na de andere kerel die mèh is te neuken en dan weer aan de kant te worden geflikkerd omdat het kan.

Geen idee. Ik weet wel dat ik veel vrouwen heb gesproken die de apps beu zijn. Voor een groot deel door het gedrag van mannen (nee, niet alle mannen, maar wel van wat ik hoor een meerderheid).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')