abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221499722
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze hebben niet alleen meer te kiezen, ze hebben relaties in beginsel ook veel minder nodig :) Mannen kunnen veel slechter alleen zijn omdat ze minder verdieping hebben en vaak een kleiner sociaal netwerk..
Er is een verschil. Maar gemiddeld kan je zeggen dat 'alleen' zijn niet goed is voor mens. Zelfs mensen die een groot sociaal netwerk hebben, hebben op zijn minst momenten dat ze iemand thuis missen als ze alleen zijn.
pi_221499740
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het leven kan alleen maar leuk zijn als je erop los neukt en vreemdgaat, kennelijk.
Dat is inderdaad echt precies wat ik zei, ja.
pi_221499746
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Ze hebben niet alleen meer te kiezen, ze hebben relaties in beginsel ook veel minder nodig :) Mannen kunnen veel slechter alleen zijn omdat ze minder verdieping hebben en vaak een kleiner sociaal netwerk..
Met een paar scharreltjes en vrienden kan je het inderdaad heel lang uitzingen zonder relatie
pi_221499802
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er is een verschil. Maar gemiddeld kan je zeggen dat 'alleen' zijn niet goed is voor mens. Zelfs mensen die een groot sociaal netwerk hebben, hebben op zijn minst momenten dat ze iemand thuis missen als ze alleen zijn.
Ik vermoed dat veel gescheiden vrouwen het niet met je eens zijn. Constant een vent in huis om rekening mee te houden die ook nog eens sterk emotioneel op je leunt is ontzettend vermoeiend.

Zeker als je kinderen al hebt en je kunt financieel prima voor jezelf zorgen is er nul reden om je committeren aan één man. Of het moet echt een topper zijn, maar die zijn toch dikwijls al voorzien.

Mijn schoonzusje van 41 komt uit een ontzettende kutrelatie en is weer vrijgezel na 15 jaar huwelijk. Die vertelde me laatst dat het online echt armoedig is wat betreft het aanbod van mannen van haar leeftijd en ouder die wanhopig op zoek zijn naar een relatie. Terwijl een leuke casual avond met iemand van 30 of 20 haar nul moeite kost om te vinden.

Vroeger was het doemscenario voor vrouwen om niemand te vinden en als een oude vrijster te eindigen, dat beeld is compleet achterhaald door datingapps. Misschien zelfs wel een soort ultieme Uno reverse kaart geworden waarbij de man tegenwoordig een oude vrijer wordt _O-
blablablabla
pi_221499828
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:05 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Met een paar scharreltjes en vrienden kan je het inderdaad heel lang uitzingen zonder relatie
Zolang je gezegend bent met een fijne vriendgroep en eenvoudig casual seks kunt vinden, maar dan omschrijf je eerder de gemiddelde vrouwelijke vrijgezellige veertiger dan de gemiddelde man van die leeftijd.

En laten we eerlijk zijn: De meeste mannelijke vriendschappen zijn ook vrij oppervlakkig in emotionele zin. Het is een biertje, een hobby en geouwehoer over geld en sport maar zelden diepgaande gesprekken of het achterste van je tong laten zien als het gaat om gevoelens en emotioneel welzijn.
blablablabla
pi_221499831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik vermoed dat veel gescheiden vrouwen het niet met je eens zijn. Constant een vent in huis om rekening mee te houden die ook nog eens sterk emotioneel op je leunt is ontzettend vermoeiend.

Zeker als je kinderen al hebt en je kunt financieel prima voor jezelf zorgen is er nul reden om je committeren aan één man. Of het moet echt een topper zijn, maar die zijn toch dikwijls al voorzien.

Mijn schoonzusje van 41 komt uit een ontzettende kutrelatie en is weer vrijgezel na 15 jaar huwelijk. Die vertelde me laatst dat het online echt armoedig is wat betreft het aanbod van mannen van haar leeftijd en ouder die wanhopig op zoek zijn naar een relatie. Terwijl een leuke casual avond met iemand van 30 of 20 haar nul moeite kost om te vinden.

Vroeger was het doemscenario voor vrouwen om niemand te vinden en als een oude vrijster te eindigen, dat beeld is compleet achterhaald door datingapps. Misschien zelfs wel een soort ultieme Uno reverse kaart geworden waarbij de man tegenwoordig een oude vrijer wordt _O-
Dat zie je vaak, mensen die in de 40 net voor het eerst sinds de uitvinding van breedband internet weer singe zijn en even flink gas geven. Verder klopt het wel, het kwaliteitsmateriaal van 40+ is allang van de markt geplukt, bijna alles wat er nog over blijft is van discutabele kwaliteit

Van die types die op hun datingprofiel "zin om weer eens lekker verliefd te worden" hebben staan, die swipe ik met vaart naar links
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:44:54 #107
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221499929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat laatste is zeker een probleem. Maar ik zal het eerste niet bagatalliseren. We eindigen op die manier met veel mensen die graag een partner hadden gehad, maar alleen eindigen. Simpelweg omdat ze de datingmarkt niet aankunnen.
datingmarkt misschien wel maar ik heb twee jongens op kamer en die hebben dus niets te bieden
ik heb wel eens een meidje gezien, maar die was zo weer weg

hebben ook nooit een neukerdje meer,
gamen , gokken en werken dat is het , vakantie ook nooit
eten laten ze komen , die gaan zich niet voortplanten
geen geld voor huis, geen geld voor uitgaan, geen geld voor een toekomst , geen woonruimte
ze zeggen wij wilen geen kinderen , maar dat geloof ik niet , er is geen toekomst
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-08-2026 14:51:28 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221500003
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
datingmarkt misschien wel maar ik heb twee jongens op kamer en die hebben dus niets te bieden
ik heb wel eens een meidje gezien, maar die was zo weer weg

geen geld voor huis, geen geld voor uitgaan, geen geld voor een toekomst , geen woonruimte
ze zeggen wij wilen geen kinderen , maar dat geloof ik niet , er is geen toekomst
Yup. Losers.
pi_221500025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Yup. Losers.
Nee geen losers, slachtoffers van een verziekte woningmarkt en feministische samenleving.
blablablabla
pi_221500082
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee geen losers, slachtoffers van een verziekte woningmarkt en feministische samenleving.
Nog steeds losers. Want er zijn mannen die dat overwinnen
pi_221500123
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nog steeds losers. Want er zijn mannen die dat overwinnen
Loser of niet loser is vaker niet dan wel een kwestie van geluk en omstandigheden. Je kunt maar zoveel doen om je omstandigheden te verbeteren.
blablablabla
pi_221500233
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:29 schreef Elan het volgende:

[..]
Loser of niet loser is vaker niet dan wel een kwestie van geluk en omstandigheden. Je kunt maar zoveel doen om je omstandigheden te verbeteren.
Evident. Sociale vermogens is ook op zijn minst deels erfelijk.
  dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:50:54 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221500255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Yup. Losers.
mijn dochters hadden in 2010 tot 2014 keus genoeg nog

tijden zijn hel snel veranderd,

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
woonruimte niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221500286
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn dochters hadden in 2010 tot 2014 keus genoeg nog

tijden zijn hel snel veranderd,
[..]
woonruimte niet
Woningmarkt is kut. Maar met zijn tweeen heb je het alweer makkelijker dan in je eentje.
pi_221500325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 15:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het zijn vooral sociaalmaatschappelijke omstandigheden die zijn veranderd dat heeft in de kern niets te maken met sociale vermogens. De ouderwetse man van pak hem beet 50 jaar geleden was naar moderne standaarden ronduit kwaadaardig en zelfs crimineel in veel gevallen. In die zin zijn mannen al enorm geëvolueerd.

Natuurlijk blijft het recht van de sterkste ten alle tijden gelden, alleen die groep die kan floreren zal steeds kleiner worden naarmate de omstandigheden vijandiger worden. Zeker als je de pech hebt om als jongetje geboren te worden in een wereld waarin vrouwen veelal andere keuzes maken en andere prioriteiten hebben, laat ik het netjes formuleren.

Om die als losers af te zetten is ook vrij rigoureus.
blablablabla
  Moderator / Colorchick dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:32:04 #116
382129 crew  Donna
pi_221500502
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:28 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat zie je vaak, mensen die in de 40 net voor het eerst sinds de uitvinding van breedband internet weer singe zijn en even flink gas geven. Verder klopt het wel, het kwaliteitsmateriaal van 40+ is allang van de markt geplukt, bijna alles wat er nog over blijft is van discutabele kwaliteit

Van die types die op hun datingprofiel "zin om weer eens lekker verliefd te worden" hebben staan, die swipe ik met vaart naar links
Met dito dubbele onderkin selfie. :D
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:47:38 #117
441859 crew  Lenny77
pi_221500594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 14:44 schreef michaelmoore het volgende:

Zou het misschien aan het gokken, gamen en eten laten komen kunnen liggen?
Ik zou er niets mee inzitten om met iemand te zijn die nog geen eigen woonruimte heeft, dat kunnen we samen wel opbouwen.
Maar als die kerel dan als een dikke Southparker leeft, zit te gokken, gamen en niet eens zijn eigen eten maakt.. ja dat weet je dat je een extra zorg in huis haalt.
Daar pas ik voor.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221500650
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zou het misschien aan het gokken, gamen en eten laten komen kunnen liggen?
Ik zou er niets mee inzitten om met iemand te zijn die nog geen eigen woonruimte heeft, dat kunnen we samen wel opbouwen.
Maar als die kerel dan als een dikke Southparker leeft, zit te gokken, gamen en niet eens zijn eigen eten maakt.. ja dat weet je dat je een extra zorg in huis haalt.
Daar pas ik voor.
Het gokken en het eten is een gevolg en komt voor vaak voor uit depressie. Geen kans op een huis, geen kans op een meidje of toekomst dus wat zal het?

Als je geen vermogende ouders hebt die je een paar ton kunnen toesteken of een hele goede baan ben je in de meeste gevallen kansloos voor een huis in Nederland. En dan stagneert de rest vanzelf.

De iets oudere man is al helemaal kansloos natuurlijk want waarom zou je als vrijgezelle veertiger seksen met een veertiger man als er ook leuke twintigers en dertigers in overvloed zijn en je toch geen zin hebt om je te binden.
blablablabla
  Moderator dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:05:18 #119
441859 crew  Lenny77
pi_221500677
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Het gokken en het eten is een gevolg en komt voor vaak voor uit depressie. Geen kans op een huis, geen kans op een meidje of toekomst dus wat zal het?

Als je geen vermogende ouders hebt die je een paar ton kunnen toesteken of een hele goede baan ben je in de meeste gevallen kansloos voor een huis in Nederland. En dan stagneert de rest vanzelf.

De iets oudere man is al helemaal kansloos natuurlijk want waarom zou je als vrijgezelle veertiger seksen met een veertiger man als er ook leuke twintigers en dertigers in overvloed zijn en je toch geen zin hebt om je te binden.
Nuja dat weet je niet he? Of dat gokken het gevolg is van geen vooruitzicht of dat ze dit altijd al deden.
Als ik niet van straat geraak, mij helemaal laat gaan en mij moddervet ga vreten, dan heb ik zeker geen kans meer. Je moet nog steeds wat zelfrespect hebben en jezelf blijven verzorgen.
En ik ben een veertiger, maar geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt om met een jonkie in de koffer te duiken. Ik denk dat meer dan genoeg vrouwen daar geen zin in hebben. Mannen zijn daar eerder kandidaat voor dan vrouwen: die willen geen veertiger als vrouw maar liefst een jong hertje.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221500782
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Met dito dubbele onderkin selfie. :D
paar maandjes terug met een goede vriendin van mn vrouw zitten kletsen die dat zo meegemaakt heeft:,
Die is dus enige tijd terug gescheiden en nu langzaam een beetje zich orienteert op de dating-markt.

Ze heeft me dus vervolgens laten zien wat zij als vrouw voor een response kreeg toen ze een datingprofiel aanmaakte en _wat_ mannen vervolgens haar toestuurden als reactie op zulk een datingsite.
En daarvan schrok ik ook behoorlijk:

Daadwerkelijk had ze iets van 20 berichten ontvangen, maar 19 daarvan waren echt om snel misselijk van te worden: Vage lelijke selfie-photos van onderuitgezakte mannen, die zonder enige overweging genomen leken te zijn.
En de berichten stonden vol spelfouten of waren volledig nietszeggend.
Er was er slechts eentje die wel gewoon netjes en zelfs aantrekkelijk en verzorgd eruit zag, maar die vriendin gaf dus aan dat ze juist daardoor bijna wantrouwen kreeg en er niet op wilde reageren, omdat ze vermoedde dat dat een fake-profiel was van een oplichter die uiteindelijk op dr geld uit zou zijn (wat best kon kloppen).

Ik moet eerlijk zeggen, ze had zelf ook weinig tot geen moeite in dat profiel zelf gestoken, had er geen foto van zichzelf op geplaatst en daardoor denk ik dat ze sowieso weinig kans had wél een serieuze persoon aan te lokken, maar dan alsnog 20 van die onzin-reacties geeft ook geen prettig idee (ook dat het vermoedelijk gewoon massa-reacties zijn die ze op iedereen sturen, alhoewel het me dan opvalt dat ze alsnog erin geen enkele moeite steken).

Ik heb haar wel aangeraden om, als ze toch serieus verdergaat met het idee weer te gaan daten (waar ze sinds haar scheiding, die ze nog steeds niet helemaal goed verwerkt heeft, ook nog mee hadert) ze wél gewoon ook zelf een écht en serieus profiel moet aanmaken, om in het diepe te springen, en een beetje over die onscherpe onderkin-selfies dan moet heenkijken (hoe moeilijk het is, ik kan me eentje herinneren die volgens mij genomen was op de toiletten van een snelweg-tankstation, die nog steeds op mn netvlies ingebrand staat)

Enkel de ervaring die ze nu met een eerste test had, was al niet bepaald positief wat betreft hoe en welke mannen lijken te reageren, op zulke dating-sites.
en ok is er volgens mij toch een beetje een gevoelsprobleem dat je je toch al snel onzichtbaar in de massa voelt, maar dat was vroeger met reallife daten en het op iemand moeten afstappen en aanspreken natuurlijk ook het geva; je moest over een drempel heenstappen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221500838
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:05 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nuja dat weet je niet he? Of dat gokken het gevolg is van geen vooruitzicht of dat ze dit altijd al deden.
Als ik niet van straat geraak, mij helemaal laat gaan en mij moddervet ga vreten, dan heb ik zeker geen kans meer. Je moet nog steeds wat zelfrespect hebben en jezelf blijven verzorgen.
En ik ben een veertiger, maar geen haar op mijn hoofd wat er aan denkt om met een jonkie in de koffer te duiken. Ik denk dat meer dan genoeg vrouwen daar geen zin in hebben. Mannen zijn daar eerder kandidaat voor dan vrouwen: die willen geen veertiger als vrouw maar liefst een jong hertje.
Het is vrij simpel veel mannen hebben vrouwen of in elk geval een relatie nodig voor structuur anders maken ze er een potje van en of raken we gedeprimeerd. Dat is niks nieuws want dat is al eeuwen zo. En de voornaamste reden om ons te binden was een vaste sekspartner en het veiligstellen van kapitaal en het zorgen voor nagelslacht . Dat was het uitgangspunt van de patriarchale samenleving die we tenslotte zelf zo hadden opgetuigd.

Maare..... waarom wil je niet seks met een wat jongere man het bed in duiken als je vrijgezel bent? Het oog wil toch ook wat :P Heb het niet over halve kinderen of pubers maar een mooie man van 25 tot 30 jaar oud.

Het klopt wel wat jij zegt hoor dat er genoeg leuke mannen en vrouwen zijn die gewoon een leuke en gezellige relatie zoeken, maar de hele onderliggende dynamiek is wel compleet op zijn kop gegooid. En veel mannen zijn onvoldoende toegerust op die nieuwe realiteit. Sommige verschillen zijn ook gewoon biologisch te verklaren. Neemt niet weg dat er ook smerige politieke spelletjes gespeeld worden met wraakemancipatie en het demasculiniseren van de samenleving als geheel.

Daarbij zijn vrouwen met macht over het algemeen gewoon niet leuk. Vrouwen gaan heel anders om met potentiële zwakte dan mannen. Een aardige en vriendelijke man koop je niks voor, daar zijn boeken over geschreven.
blablablabla
pi_221503120
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:32 schreef Elan het volgende:

Het grotere probleem is er voor de 40+ man wiens huwelijk of relatie eindigde. Want in bij die leeftijdsgroep en ouder geven vrouwen er massaal de brui aan en blijven liever alleen. Casual seks vinden voor hun is geen probleem en de emotionele verbinding halen ze wel uit vriendschappen en of hun (klein)kinderen..
Tenzij er erg veel veranderd is de afgelopen 8 jaar: valt allemaal wel mee...
pi_221503125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Niet mensen, mannen. Voor vrouwen zijn die datingapps een speeltuin. Die ervaren niet of veel minder eenzaamheid.
Denk je dat, of weet je dat?
pi_221503149
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 16:57 schreef Elan het volgende:

Als 40+ man is er nog zat aanbod in de categorie 30 something en 20 something. Mits... dat moet wel gezegd worden, je een beetje goed voor jezelf zorgt, stabiel, leuk in de omgang, enz.

Een zak aardappelen in de bijstand, dat wordt lastiger lijkt mij zo.
pi_221503168
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 17:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is vrij simpel veel mannen hebben vrouwen of in elk geval een relatie nodig voor structuur anders maken ze er een potje van en of raken we gedeprimeerd.
Ik weet niet wat voor mannen in jouw omgeving rondlopen, maar ik herken dit op deze manier niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')