abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221508731
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:50 schreef Droopie het volgende:

[..]
Oke, nou ben benieuwd.
Kan niet wachten.

Denk wel dat bv de economie instort, maar dat zien we dan wel :)

Hopelijk ga je er niet vanuit dat je dat nog gaat meemaken.

Zou mn geld zetten op naar de sportschool gaan en flinke knaken te verdienen. Dan krijg je iig een mooie vrouw naast je op de bank die niet van je houdt.

Of de komende 2 jaar naar de kerk en daar een vrouw vinden.
Ben gelukkig allang voorzien maar ik ben niet het type (in tegenstelling tot andere users hier) die domweg de andere kant opkijken en doen alsof bepaalde problemen niet bestaan omdat ze hun niet aangaan.

Of misschien zien ze het oprecht niet, dat hoop ik dan maar.
blablablabla
pi_221508846
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:24 schreef aquawoman het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)anders-uit~a0d7ce6f/

Informatie over de verkiezingen in 2025. Waarbij nog steed duidelijk is dat vrouwen en hoogopgeleiden meer op links en centrum stemmen en mannen en lager opgeleiden meer rechts.
Vrouwen denken ook nog steeds dat ze anderen kunnen veranderen. Zie daar het probleem.
pi_221508850
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat er zeker aandacht moet zijn voor (jonge) mannen en hoe ze zichzelf kunnen verbeteren. Zowel voor zichzelf en het weer krijgen van zelfrespect en zelfvertrouwen, als voor hun kansen als het gaat om het krijgen van een relatie. Daarbij denk ik dat het belangrijk is dat social media en gaming echt wat wordt ingedamd. O, en online gokken. Ga weer eens de echte wereld in en leer weer gewoon met mensen omgaan in plaats van te vluchten in een online wereld, terwijl je de echte menselijke eigenlijk ontbeert.
Ik denk dat het probleem bij beide ligt, als het om dating en relaties gaat. Dus 1 kant laten veranderen en de ander niet, gaat niet werken. Tenzij je ze volledig wil laten aanpassen aan de huidige generatie vrouwen, maar dat lijkt mij zeer onwenselijk.
pi_221508879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:24 schreef aquawoman het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)anders-uit~a0d7ce6f/

Informatie over de verkiezingen in 2025. Waarbij nog steed duidelijk is dat vrouwen en hoogopgeleiden meer op links en centrum stemmen en mannen en lager opgeleiden meer rechts.
Dat was voor dat FvD een vlucht nam, FvD heeft inmiddels bijna net zoveel zetels als GL
blablablabla
pi_221508984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Het punt is tegenwoordig komt er veel te veel kijken om een relatie überhaupt'duurzaam' te houden.

Voor beide geslachten. Vrouwen worden gedwongen in masculiene energie te gaan door fulltime te werken en van mannen verwachten we dat ze excelleren in van origine vrouwelijke eigenschappen.

Relaties alsmede verwachtingspatronen staan daardoor constant onder een bizarre hoogspanning.
Ja, niet mee eens.
pi_221509008
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:08 schreef Droopie het volgende:

[..]
Ik vind het schuren tegen discriminatie, al dan niet eroverheen.

Stel je wordt op een dag wakker en in de krant staat "WE GAAN HET ECHT DOEN!"

Vrouwen gaan we financieel tegenwerken, waarom?, omdat ze vrouw zijn.

Ja, ik kan er ook niet bij en ik snap ook wel dat vrouwen die dit soort onzin lezen moeite hebben om mannen te vertrouwen. Vooral omdat Elan natuurlijk niet de enige is.
pi_221509010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, niet mee eens.
Had ook niet anders verwacht, jouw vrouw hoeft vast niet te werken.
blablablabla
pi_221509012
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat fijn!
Als we niet met al die kut singles zaten opgescheept zag het woningaanbod er ook een stuk gunstiger uit. Daarbij werken ze vrijwel allemaal in sectoren die nog wel flink klappen gaan krijgen de komende jaren zoals de zakelijke dienstverlening. In de technische beroepen zie je ze amper. Dus die blijven mannen in welke vorm dan ook voorlopig echt nog wel nodig hebben.
We hebben elkaar nodig. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen?
pi_221509035
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Het punt is tegenwoordig komt er veel te veel kijken om een relatie überhaupt'duurzaam' te houden.

Voor beide geslachten. Vrouwen worden gedwongen in masculiene energie te gaan door fulltime te werken en van mannen verwachten we dat ze excelleren in van origine vrouwelijke eigenschappen.

Relaties alsmede verwachtingspatronen staan daardoor constant onder een bizarre hoogspanning.
Zelf ervaar ik dat anders. Vrouwen gaan gewoon meer werken omdat er tegenwoordig bijvoorbeeld kinderopvang is. Ze werken meestal nog steeds niet fulltime, maar ik zie het zelf niet als gedwongen. Juist tegenwoordig hebben ze meer rechten en mogelijkheden dan laten we zeggen 100 jaar geleden..

En ik denk zelf ook niet dat vrouwen nu denken dat ze verwachten dat we hen compleet begrijpen, extra sociaal en jankende zijn. Misschien zouden ze het wel willen. Maar dan hebben ze ook weinig meer om over te klagen als we wel zo zouden worden en klagen is 1 van hun favoriete bezigheden van wat ik heb ervaren dus dat lijkt me ook niet logisch.
pi_221509041
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
We hebben elkaar nodig. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen?
Oh vandaar dat we in de meest individualistische samenleving sinds mensenheugenis leven.

Deze generaties vinden vooral zichzelf belangrijk als centrum van hun Universum.
blablablabla
pi_221509057
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik denk dat het probleem bij beide ligt, als het om dating en relaties gaat. Dus 1 kant laten veranderen en de ander niet, gaat niet werken. Tenzij je ze volledig wil laten aanpassen aan de huidige generatie vrouwen, maar dat lijkt mij zeer onwenselijk.
Op zichzelf heb je niet per sé ongelijk, maar als vrouwen klagen dat ze geen leuke kerel kunnen vinden spreek ik hen aan op hun verantwoordelijkheid en zo doe ik dat ook met mannen die zich tekortgedaan voelen.

Wil je een leuke vrouw? Zorg dan dat je een leuke vrouw wat te bieden hebt.

Relaties zijn bijzonder kut, tenzij je het geluk hebt om iemand te treffen die zo geweldig is dat je samen alle hordes die je in een relatie tegenkomt kan nemen en het leuk blijft.

Het is met iemand die geweldig is al verdomd lastig om het leuk te houden.

Wat dat betreft zou ik zeggen dat vrouwen gewoon verstandiger zijn dan mannen en daarom hogere eisen stellen.
pi_221509062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:49 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat was voor dat FvD een vlucht nam, FvD heeft inmiddels bijna net zoveel zetels als GL
PN is fier aan kop (helaas).
pi_221509104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Had ook niet anders verwacht, jouw vrouw hoeft vast niet te werken.
Mijn vrouw werkt gewoon meer dan fulltime. En ja, financieel zou ze inderdaad op kunnen houden met werken, maar ze wil niet afhankelijk van mij zijn en groot gelijk heeft ze.

Besides: alsof niets te doen hebben behalve dobberen in het zwembad en zweten in de gym zo leuk is.
pi_221509118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh vandaar dat we in de meest individualistische samenleving sinds mensenheugenis leven.

Deze generaties vinden vooral zichzelf belangrijk als centrum van hun Universum.
Nou, geef het goede voorbeeld dan en heb empathie voor iedereen. Ook vrouwen.

En dring hen dan niet een afhankelijke situatie op waarin ze een partner moeten accepteren die ze niet willen. Dat is at best kut en at worst levensgevaarlijk.
pi_221509154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou, geef het goede voorbeeld dan en heb empathie voor iedereen. Ook vrouwen.

En dring hen dan niet een afhankelijke situatie op waarin ze een partner moeten accepteren die ze niet willen. Dat is at best kut en at worst levensgevaarlijk.
Om je heen neuken op Tinder met wildvreemden is inderdaad de veiligere optie dan getrouwd zijn over het algemeen.

Verder heb ik niks tegen vrouwen die werken in het algemeen maar geloof ik niet in hoe de samenleving is ingericht op dit moment. Vrouwen die hun eigen inkomen hebben werken meestal parttime en kunnen daar alleen van rond komen doordat de overheid ze tegemoet komen met miljarden aan subsidies in de vorm van Toeslagen. En dan nog is de helft permanent overspannen en overprikkeld.
blablablabla
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 20:35:33 #216
441859 crew  Lenny77
pi_221509192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Hoezo moet je nou weer gelijk met een lapzwans trouwen? Je hebt daar toch zelf een keuze in? :D

Het gaat er om dat je als overheid het krijgen van kinderen gaat stimuleren en het vrijgezellenfeest waarin sommigen eeuwig blijven hangen zo onaantrekkelijk mogelijk maakt. Voor mannen net zo goed, al hebben die dus nog wel meer de behoefte om zich te committeren dan vrouwen dus is die prikkel wat minder noodzakelijk.

Seks is iets wat in een huwelijk thuis hoort en niet een dienst die je bestelt via een datingapp.
Hoezo heb ik een keuze als ik niets meer mag, heb en kan? Nu hebben we de keuze en dat is duidelijk niet hetgeen gewenst is, dus dan moet die keuze afgenomen worden. En dan heb je nog steeds dezelfde lapzwansen rondlopen die nu niet van straat geraken en moeten er dus vrouwen met hun in zee gaan.
Ik ben benieuwd hoe jij dat dan voor je ziet? Ik lees al: moedig het krijgen van kinderen meer aan (dit zie ik als haalbaar). Maar hoe zie je het uitgaansleven beperken uit? Enkel mannen? Maar tot 12u? En wat zijn dan nog opties om ons uit onze rechten te halen en terug in de huizen?

Wat ook vreemd is: je zegt dat mannen willen committeren? Mannen willen liefst zoveel mogelijk rondneuken, als je ze laat doen zelfs tijdens hun huwelijk. Natuuuuuurrr !! Het zijn toch echt de mannen die lelijke dikkertjes voor een keer neuken, alles voor hun zak leeg te krijgen. En dan klagen dat zelfs de lelijke vrouwen seks krijgen. Ja duh, door een geile man zonder een greintje kritisch te zijn.. en dan krijgt zelfs de lelijke man geen lelijk dikkertje meer.. Ja stop daar dan mee! Stop met overal je lul in te steken zodat vrouwen zichzelf niet meer HET van HET voelen en dat iedereen terug in de eigen vijver gaat vissen.
Je wil alle vrouwen terug aan de haard, onder het juk van een man, maar je beseft niet dat die 20% van de mannen die zogezegd alle vrouwen pakken een evengroot, zo niet groter probleem zijn? Waarom niet achter je eigen soort gaan om dit recht te trekken maar wel een andere soort kortwieken om wel aan je trekken te komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 05-08-2026 21:00:19 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 20:38:43 #217
441859 crew  Lenny77
pi_221509210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 18:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Er hoeft geen aandacht voor te zijn vanuit het andere geslacht want vrouwen kennen geen medelijden die zijn spijkerhard als het gaat om natuurlijke selectie.
Als jij kinderen wil dan ga je toch ook kritisch zijn op de vrouw die jouw zonen en dochters zal baren? Of is dikke Brenda vol puisten en een peuk in de mond goed genoeg?
Vrouwen krijgen de kinderen, zou het niet kunnen dat ze daarom onbewust kritischer zijn op het aangeleverde zaad?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 20:39:58 #218
5428 crew  miss_sly
pi_221509215
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 19:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ik denk dat een probleem is dat vrouwen dus al veranderd zijn en dat veel mannen nig niet op datzelfde punt zijn. En misschien zijn er ook wel vrouwen te ver doorgeslagen, maar het meerendeel wil gewoon een leuke relatie met een leuke man waarin ze gelijkwaardig zijn, samen beslissingen nemen, zij ook kan werken, carrière maken, iets met haar omleiding doen, en samen voor de kinderen en het huishouden zorgen.

Vrouwen zullen op tinder ongetwijfeld gemakkelijker een neukertje vinden en dat wordt gebruikt als bewijs dat vrouwen het gemakkelijker hebben dan mannen. Maar voor veel vrouwen is het vinden van een (nieuw) neukertje niet per se het belangrijkste en hoogst haalbare. En als ze dan moet kiezen tussen weer een neukertje zijn of singel blijven en leuke dingen doen met vriendinnen, dan zal ze eerder daarvoor kiezen.

Step up your game, maak dat je m/v een leuke partner kunt zijn voor iemand m/v, verzorg jezelf, maak dat je een leuk leven hebt, dat je iets te bieden hebt. En dat is helemaal niet per se macht, knap uiterlijk, veel geld en een dure auto.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221509302
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hoezo heb ik een keuze als ik niets meer mag, heb en kan? Nu hebben we de keuze en dat is duidelijk niet hetgeen gewenst is, dus dan moet die keuze afgenomen worden. En dan heb je nog steeds dezelfde lapzwansen rondlopen die nu niet van straat geraken en moeten er dus vrouwen met hun in zee gaan.
Ik ben benieuwd hoe jij dat dan voor je ziet? Ik lees al: moedig het krijgen van kinderen meer aan (dit zie ik als haalbaar). Maar hoe zie je het uitgaansleven beperken uit? Enkel mannen? Maar tot 12u? En wat zijn dan nog opties om ons uit onze rechten te halen en terug in de huizen?

Wat ook vreemd is: je zegt dat mannen willen committeren? Mannen willen liefst zoveel mogelijk rondneuken, als je ze laat doen zelfs tijdens hun huwelijk. Natuuuuuurrr !! Het zijn toch echt de mannen die lelijke dikkertjes voor een keer neuken, alles voor hun zak leeg te krijgen. En dan klagen dat zelfs de lelijke vrouwen seks krijgen. Ja duh, door een geile man zonder een greintje kritisch te zijn.. en dan krijgt zelfs de lelijke man geen lelijk dikkertje meeer.. Ja stop daar dan mee! Stop met overal je lul in te steken zodat vrouwen zichzelf niet meer HET van HET voelen en dat iedereen terug in de eigen vijver gaat vissen.
Je wil alle vrouwen terug aan de haard, onder het juk van een man, maar je beseft niet dat die 20% van de mannen die zogezegd alle vrouwen pakken een evengroot, zo niet groter probleem zijn? Waarom niet achter je eigen soort gaan om dit recht te trekken maar wel een andere soort kortwieken om wel aan je trekken te komen?
Heb ik ergens gezegd dat je helemaal niks meer mag? Gingen mensen in de jaren 80 nooit scheiden ondanks dat de man hoofdkostwinner was, dat lijkt me toch niet?

Wat betreft het seksuele aspect mannen hebben iets van 9x de hoeveelheid testosteron dat is voor een vrouw totaal niet voor te stellen.

Die 20% die alles neukt wat los en vast zit daar zou geen sprake van zijn als vrouwen zich overwegend gewoon wensen te committeren aan relaties en niet zo overdreven kritisch zouden zijn. Al is het in beginsel een beetje een kip, ei discussie.
blablablabla
pi_221509328
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:38 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als jij kinderen wil dan ga je toch ook kritisch zijn op de vrouw die jouw zonen en dochters zal baren? Of is dikke Brenda vol puisten en een peuk in de mond goed genoeg?
Vrouwen krijgen de kinderen, zou het niet kunnen dat ze daarom onbewust kritischer zijn op het aangeleverde zaad?
Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar het hele idee was nu juist al sinds mensenheugenis dat dikke Brenda dan prima kan met kale Henk en iedereen happily ever after.

Niet dat dikke Brenda op Tinder zichzelf prostitueert en dat kale Henk vervolgens gefrustreerd alleen achter blijft.
blablablabla
pi_221509331
Ik ben op zich best een voorstander van een meer 'conservatieve' maatschappij, waarbij het weer normaal wordt dat één persoon in een relatie werkt en de andere zorgt. Dat er weer op/met één inkomen een fatsoenlijk huis kan worden gekocht. Maar dit alles dan wel op basis van volledige vrijwilligheid en met (weer) een financiële tegemoetkoming, ook bij eventuele scheiding, voor degene die zo financieel afhankelijk van de ander wordt. Wat mij betreft hoeft het echter niet per se de man te zijn die werkt en de vrouw die zorgt, al denk ik wel dat deze 'conservatieve' rolverdeling - over het álgemeen! - nog steeds het beste bij beide geslachten past.

Verder ben ik zelf ook nooit van het "sletten" geweest.

Maar ondanks bovenstaande, pérsoonlijke, ideaalbeeld, vind ik uiteindelijk vrijheid voor iedereen het belangrijkste en vind ik ook absoluut niet dat de oorzaak van wat er, eventueel, mis in onze huidige maatschappij is, bij vrouwen ligt.

Ik knipper echt met mijn ogen en mijn haren gaan recht overeind staan bij uitingen om de rechten van vrouwen te beperken.

Misdadig vind ik dat. Zou imo misschien zelfs strafbaar mogen zijn.
Tails tell tales
  woensdag 5 augustus 2026 @ 21:01:10 #222
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221509336
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Step up your game, maak dat je m/v een leuke partner kunt zijn voor iemand m/v, verzorg jezelf, maak dat je een leuk leven hebt, dat je iets te bieden hebt. En dat is helemaal niet per se macht, knap uiterlijk, veel geld en een dure auto.
En zo is het.

En indien verbeteren tijdelijk niet mogelijk is (om de een of andere reden). Own it, en berust je in de situatie. Slachtoffer zijn van 'onafhankelijke' vrouwen. Zo sneu om te lezen iedere keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 05-08-2026 21:24:46 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 5 augustus 2026 @ 21:03:56 #223
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221509354
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb ik ergens gezegd dat je helemaal niks meer mag? Gingen mensen in de jaren 80 nooit scheiden ondanks dat de man hoofdkostwinner was, dat lijkt me toch niet?

Wat betreft het seksuele aspect mannen hebben iets van 9x de hoeveelheid testosteron dat is voor een vrouw totaal niet voor te stellen.

Die 20% die alles neukt wat los en vast zit daar zou geen sprake van zijn als vrouwen zich overwegend gewoon wensen te committeren aan relaties en niet zo overdreven kritisch zouden zijn. Al is het in beginsel een beetje een kip, ei discussie.
Je bent toch geen slaaf van je hormonen? Dan gaan ze anders maar testoblokkers slikken. Waarom zoek jij steeds de oplossing buiten je eigen verantwoordelijkheid?
pi_221509361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Wat ook vreemd is: je zegt dat mannen willen committeren? Mannen willen liefst zoveel mogelijk rondneuken, als je ze laat doen zelfs tijdens hun huwelijk. Natuuuuuurrr !! Het zijn toch echt de mannen die lelijke dikkertjes voor een keer neuken, alles voor hun zak leeg te krijgen. En dan klagen dat zelfs de lelijke vrouwen seks krijgen. Ja duh, door een geile man zonder een greintje kritisch te zijn.. en dan krijgt zelfs de lelijke man geen lelijk dikkertje meer.. Ja stop daar dan mee! Stop met overal je lul in te steken zodat vrouwen zichzelf niet meer HET van HET voelen en dat iedereen terug in de eigen vijver gaat vissen.
En hartstikke dit (de 2e alinea)!!

Juist hartstikke goed dat vrouwen kritisch zijn, nu de mannen nog!
Tails tell tales
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 21:05:50 #225
441859 crew  Lenny77
pi_221509369
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je kritisch zijn, maar het hele idee was nu juist al sinds mensenheugenis dat dikke Brenda dan prima kan met kale Henk en iedereen happily ever after.

Niet dat dikke Brenda op Tinder zichzelf prostitueert en dat kale Henk vervolgens gefrustreerd alleen achter blijft.
Dikke Brenda zou op Tinder geen kans maken als Chad niet alles zou vogelen. Dan zou ze vanzelf wel naar Henk gaan. Maar Brenda laat zich de kop gek maken door Chad met loze beloftes zodat ze denkt dat Chad echt interesse heeft. Chad gaat echt niet zeggen: yuk wat ben je toch een vadsig wijf maar ik wil mijn zak legen, dus: neuken??? En dan, na als een weggegooid stuk vuil gebruikt te zijn, raakt Brenda zo gedesillusioneerd dat zelfs Brenda geen man meer wil.
Maar ok..
Het is idd een kip/ei verhaal.
Wel jammer om dan de focus op Brenda te leggen en niet op Chad.
pi_221509397
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:35 schreef Lenny77 het volgende:

quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 20:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat een probleem is dat vrouwen dus al veranderd zijn en dat veel mannen nig niet op datzelfde punt zijn. En misschien zijn er ook wel vrouwen te ver doorgeslagen, maar het meerendeel wil gewoon een leuke relatie met een leuke man waarin ze gelijkwaardig zijn, samen beslissingen nemen, zij ook kan werken, carrière maken, iets met haar omleiding doen, en samen voor de kinderen en het huishouden zorgen.

Vrouwen zullen op tinder ongetwijfeld gemakkelijker een neukertje vinden en dat wordt gebruikt als bewijs dat vrouwen het gemakkelijker hebben dan mannen. Maar voor veel vrouwen is het vinden van een (nieuw) neukertje niet per se het belangrijkste en hoogst haalbare. En als ze dan moet kiezen tussen weer een neukertje zijn of singel blijven en leuke dingen doen met vriendinnen, dan zal ze eerder daarvoor kiezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:00 schreef Forbry het volgende:
Ik ben op zich best een voorstander van een meer 'conservatieve' maatschappij, waarbij het weer normaal wordt dat één persoon in een relatie werkt en de andere zorgt. Dat er weer op/met één inkomen een fatsoenlijk huis kan worden gekocht. Maar dit alles dan wel op basis van volledige vrijwilligheid en met (weer) een financiële tegemoetkoming, ook bij eventuele scheiding, voor degene die zo financieel afhankelijk van de ander wordt. Wat mij betreft hoeft het echter niet per se de man te zijn die werkt en de vrouw die zorgt, al denk ik wel dat deze 'conservatieve' rolverdeling - over het álgemeen! - nog steeds het beste bij beide geslachten past.

Verder ben ik zelf ook nooit van het "sletten" geweest.

Maar ondanks bovenstaande, pérsoonlijke, ideaalbeeld, vind ik uiteindelijk vrijheid voor iedereen het belangrijkste en vind ik ook absoluut niet dat de oorzaak van wat er, eventueel, mis in onze huidige maatschappij is, bij vrouwen ligt.

Ik knipper echt met mijn ogen en mijn haren gaan recht overeind staan bij uitingen om de rechten van vrouwen te beperken.

Misdadig vind ik dat. Zou imo misschien zelfs strafbaar mogen zijn.
Man hier, helemaal mee eens dames ^O^
pi_221509411
Ik ben overigens NIET van mening dat er meer kinderen geboren moet worden.

Juist minder wat mij betreft (ook al weet/snap ik heel goed dat dat bepaalde niet kleine problemen met zich meebrengt, maar óverbevolking zie ik uiteindelijk dan toch nog als een gróter probleem plus dat heel veel mensen simpelweg niet geschikt als ouder(s) zijn en daarmee de maatschappij als geheel ook heel veel schade toebrengen).

En ja, het krijgen van minder kinderen zou ik heel graag vooral binnen bepaalde culturen willen zien gebeuren (zoals men binnen de conservatieve kringen graag mag horen), maar ja, dat hebben we niet in de hand.
Tails tell tales
pi_221509448
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:13 schreef Forbry het volgende:
Ik ben overigens NIET van mening dat er meer kinderen geboren moet worden.

Juist minder wat mij betreft (ook al weet/snap ik heel goed dat dat bepaalde niet kleine problemen met zich meebrengt, maar óverbevolking zie ik uiteindelijk dan toch nog als een gróter probleem plus dat heel veel mensen simpelweg niet geschikt als ouder(s) zijn en daarmee de maatschappij als geheel ook heel veel schade toebrengen).

En ja, het krijgen van minder kinderen zou ik heel graag vooral binnen bepaalde culturen willen zien gebeuren (zoals men binnen de conservatieve kringen graag mag horen), maar ja, dat hebben we niet in de hand.
Nou ja gewoon ter informatie

Bekijk deze YouTube-video

Wat hij zegt slaat voor mij wel hout. Er is wel een grens (binnenkort) van het hoogste niveau van mensenhoeveelheid. Betekent niet dat we de aarde nu al verpesten. Maar het is niet alsof het maar doorgaat en doorgaat wat betreft de groei van de mensheid

quote:
plus dat heel veel mensen simpelweg niet geschikt als ouder(s) zijn en daarmee de maatschappij als geheel ook heel veel schade toebrengen).
Dit vind ik te stellig. Die kinderen of volwassenen die de gevangenis in gaan leveren ook weer banen op. Ik ben er ook geen fan van dat die mensen er zijn maar ik denk dat er wel andere dingen zijn die veel meer schade toebrengen. Ik vind zelf niet dat je ouders aansprakelijk moet stellen behalve in gevallen zoals in recent Amerika waarin een vader 15 jaar kreeg omdat hij met kerst een wapen gaf aan zijn zoon die een altaar had opgericht voor schoolshooters..

[ Bericht 18% gewijzigd door Masberum op 05-08-2026 21:27:12 ]
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 21:21:33 #229
441859 crew  Lenny77
pi_221509453
Maar ok.. wat is nodig om alles weer normaal te krijgen. Wat ging goed in de jaren 70/80 zodat bijna iedereen wel wat van straat geraakte.
-Genoeg huizen te koop aan een prijs die door 1 loon gedragen kon worden
-Geen social media/ internet/ tiktok enz :r
-Kinderen zijn een geschenk, geen last
-Minder gescheiden ouders
-Minder op de hoogte zijn van de ellende uit de wereld
-Sterkere familiebanden
-Normale dromen: 1 vakantie naar Frankrijk is goed genoeg, mediteren in de Himalaya helpt niemand verder
-Voetjes op de grond: Henk is ook leuk, Brenda is ook leuk

Wat nog...
pi_221509503
quote:
15s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:03 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Je bent toch geen slaaf van je hormonen? Dan gaan ze anders maar testoblokkers slikken. Waarom zoek jij steeds de oplossing buiten je eigen verantwoordelijkheid?
Die bestaan niet. Anders was er vast wel een vrouw geweest die ze had uitgevonden.
blablablabla
  woensdag 5 augustus 2026 @ 21:34:39 #231
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221509545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Die bestaan niet. Anders was er vast wel een vrouw geweest die ze had uitgevonden.
Androcur. Chemisch castraat. TBS klinieken zijn der dol op. Remt hyperseksualiteit. Maar kan mij slecht voorstellen dat je zo'n slaaf bent van je driften. Er zijn toch ook genoeg mannen met beheersing?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 21:35:03 #232
441859 crew  Lenny77
pi_221509551
quote:

[..]
Oh die bestaan wel
pi_221509554
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:21 schreef Lenny77 het volgende:
Maar ok.. wat is nodig om alles weer normaal te krijgen. Wat ging goed in de jaren 70/80 zodat bijna iedereen wel wat van straat geraakte.
-Sterkere familiebanden
-Normale dromen: 1 vakantie naar Frankrijk is goed genoeg, mediteren in de Himalaya helpt niemand verder

Wat nog...
Nou ja die tijden waren ook niet geweldig hoor. Dat was de tijd dat er serieus over gedacht werd of seks met kinderen getolereerd kon worden onder het mom van vrijheid. Ik noem maar 1 ding.

Er waren toen nog genoeg huizen doordat er nog weinig mensen waren en weinig migratie naar ons land.

Geen stikstofcrisis, klimaatproblemen, stijgende lonen (wat ook zorgt dat huizeneigenaren meer geld vragen voor huren of kopen) om maar wat te noemen

Ik geef zelf niet zoveel schuld aan social media etc. Vanaf het begin begon zoiets al te lopen, denk aan CU2, dat het nu ingewikkelder is geworden betekent naar mijn idee niet dat het slechter is geworden. Toen zaten we ook dagelijks te kijken of we berichten hadden ontvangen etc..

Kinderen zijn nog steeds een geschenk. Nu hebben we juist kinderopvangvergoeding waar dat vroeger niet was

Minder gescheiden ouders.. misschien is dat waar, dat weet ik niet. Maar de reden waarom ze bij elkaar bleven is o.a. wel omdat mensen toen als ze homoseksueel waren gewoon bij hun vrouw bleven ook al genoten ze er niet van..

Minder op de hoogte van de ellende van de wereld, als je niet weet wat in Australië gebeurt maar wel wat in je directe omgeving gebeurt is dat misschien juist heftiger dan dat het nu is (nu een ver van ons bed show deels, toen niet)

Sterkere familiebanden weet ik niet, maar kan ik wel geloven

Normale dromen: hangt van de economie af

Voetjes op de grond: misschien verschoven maar netto blijft dat hetzelfde voor zover ik kan redeneren
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 21:37:42 #234
441859 crew  Lenny77
pi_221509565
quote:

[..]
Laudanum is al zo oud als de straat :)
Krijg m dan nog maar eens recht
pi_221509572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:21 schreef Lenny77 het volgende:
-Sterkere familiebanden

Wat nog...
De woningmarkt is zo verneukt omdat alles is gebaseerd op twee inkomens. Het feit dat vrouwen nu een eigen inkomen hebben maakt ze niet minder kwetsbaar of economisch zelfstandiger dan 30 jaar geleden. Misschien is dat bij jou in Belgenland anders maar in Nederland koop of huur je in de meeste regio's precies niks voor je anderhalf keer modale inkomen met je 28 uur per week of wat de gemiddelde vrouw ook werkt hier.

Sociale huurwoningen zijn er ook niet meer dus als je een lapzwans treft om in jouw bewoordingen te blijven ben je anno 2026 misschien nog wel meer fucked dan 30 jaar geleden :')

Ik geloof er ook geen reet van dat vrouwen gelukkig worden van werken combineren met jonge kinderen, los van de data die een verdubbeling laat zien in het aantal Wia-gevallen en een absurd ziekteverzuim bij die groep(wat het topje van de ijsberg is) zullen er een heleboel op hun tandvlees lopen om de toko draaiende te houden en zelf niet neer te vallen.

Als je ooit met iemand hebt samengeleefd die een burnout had of daar tegenaan schuurde weet je dat het ook bepaald geen pretje is om mee samen te leven, dus met een beetje mazzel gaat je relatie ook nog naar de knoppen.

Na zo'n kutervaring met mannen en met een paar koters rijker is de kans vrij groot dat je alleen blijft en dan is de cirkel weer rond.
blablablabla
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 21:41:55 #236
441859 crew  Lenny77
pi_221509588
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:39 schreef Elan het volgende:

[..]
De woningmarkt is zo verneukt omdat alles is gebaseerd op twee inkomens. Het feit dat vrouwen nu een eigen inkomen hebben maakt ze niet minder kwetsbaar of economisch zelfstandiger dan 30 jaar geleden. Misschien is dat bij jou in Belgenland anders maar in Nederland koop of huur je in de meeste regio's precies niks voor je anderhalf keer modale inkomen met je 28 uur per week of wat de gemiddelde vrouw ook werkt hier.

Sociale huurwoningen zijn er ook niet meer dus als je een lapzwans treft om in jouw bewoordingen te blijven ben je anno 2026 misschien nog wel meer fucked dan 30 jaar geleden :')

Ik geloof er ook geen reet van dat vrouwen gelukkig worden van werken combineren met jonge kinderen, los van de data die een verdubbeling laat zien in het aantal Wia-gevallen en een absurd ziekteverzuim bij die groep(wat het topje van de ijsberg is) zullen er een heleboel op hun tandvlees lopen om de toko draaiende te houden en zelf niet neer te vallen.

Als je ooit met iemand hebt samengeleefd die een burnout had of daar tegenaan schuurde weet je dat het ook bepaald geen pretje is om mee samen te leven, dus met een beetje mazzel gaat je relatie ook nog naar de knoppen.

Na zo'n kutervaring met mannen en met een paar koters rijker is de kans vrij groot dat je alleen blijft en dan is de cirkel weer rond.
Ja daarom dat ik vraag: wat zou kunnen helpen? Jij was degene die dingen wou veranderen?
Liefst met wegnemen van rechten en financieel tegenwerken? Het gezin terug promoten.
Wat is hiervoor nodig?
pi_221509644
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:37 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Laudanum is al zo oud als de straat :)
Krijg m dan nog maar eens recht
Welja joh, lekker aan de opiaten.

Castratie schijnt ook behoorlijk effectief te zijn. Ik zeg doen!
blablablabla
pi_221509713
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:41 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja daarom dat ik vraag: wat zou kunnen helpen? Jij was degene die dingen wou veranderen?
Liefst met wegnemen van rechten en financieel tegenwerken? Het gezin terug promoten.
Wat is hiervoor nodig?
Heb je even? :D
Daarvoor zal ik te beginnen het hele belastingstelsel op zijn kop moeten en ook nog de nodige Grondwettelijke wijzigingen om überhaupt dingen voor mekaar te krijgen. En een politieke meerderheid die waarschijnlijk ook volledig ontbreekt, so ain't gonna waste my or your time _O-
blablablabla
pi_221509724
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:39 schreef Elan het volgende:
De woningmarkt is zo verneukt omdat alles is gebaseerd op twee inkomens.
Dat is een factor, maar zeker niet de enige.

quote:
Sociale huurwoningen zijn er ook niet meer
Die zijn er nog wel maar ze zijn wel schaars.

quote:
Mee eens.

quote:
Of niet. Je ziet ook genoeg stellen met kinderen uit eerdere relaties.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 22:10:19 #240
441859 crew  Lenny77
pi_221509735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb je even? :D
Daarvoor zal ik te beginnen het hele belastingstelsel op zijn kop moeten en ook nog de nodige Grondwettelijke wijzigingen om überhaupt dingen voor mekaar te krijgen. En een politieke meerderheid die waarschijnlijk ook volledig ontbreekt, so ain't gonna waste my or your time _O-
Jawel, ik ben oprecht benieuwd want er zal idd heel veel ingrijpend moeten veranderen.
Maar stel: je hebt carte blanche: pitch je voorstel
pi_221509757
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:07 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat is een factor, maar zeker niet de enige.
[..]
Die zijn er nog wel maar ze zijn wel schaars.
[..]
Mee eens.
[..]
Of niet. Je ziet ook genoeg stellen met kinderen uit eerdere relaties.
Politiek wanbeleid speelt zeker een rol echter als mensen collectief stoppen met het kopen van huizen voor idiote bedragen storten de prijzen vanzelf in elkaar.

Weet je wat de slagingskans is van een relatie mer samengesteld gezin? Zoek maar eens op voor de grap, het zal je niet teleurstellen.
blablablabla
pi_221509771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:13 schreef Elan het volgende:
Politiek wanbeleid speelt zeker een rol echter als mensen collectief stoppen met het kopen van huizen voor idiote bedragen storten de prijzen vanzelf in elkaar.
Hypotheekrenteaftrek zorgt ook voor hogere prijzen. En waarom moet de maatschappij opdraaien voor andermans privébezit? Ben soberso geen voorstander van allerhande subsidies en dat hele toeslagencircus. Gooi dat op de schop en verlaag de belasting met het geld dat dat uitspaart.
quote:
Weet je wat de slagingskans is van een relatie mer samengesteld gezin? Zoek maar eens op voor de grap, het zal je niet teleurstellen.
Oh geen idee. Zie dat soort lui altijd de aankoop hun lompe SUV's verdedigen als een noodzakelijkheid met zo'n samengesteld gezin. Om er vervolgens dagelijks in z'n uppie mee in de file te staan :')

[ Bericht 30% gewijzigd door nelaeryn op 05-08-2026 22:30:34 ]
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 22:21:17 #243
441859 crew  Lenny77
pi_221509804
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Als mannen stoppen met vogelen wat vast en los staat, dan worden de vrouwen vanzelf weer normaal :P

(kon m niet laten :D )
pi_221509824
Was mijn reactie zo slecht om genegeerd te worden? ;(
  woensdag 5 augustus 2026 @ 22:27:00 #245
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221509841
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:24 schreef Masberum het volgende:
Nee, maar sommigen vlooien liever met andere users. No Biggie.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 22:49:50 #246
441859 crew  Lenny77
pi_221509976
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:24 schreef Masberum het volgende:
Nee jouw opmerking was zelfs goed.
Want zo mooi waren die tijden zeker niet allemaal, ook al waren ze simpeler.
Ik ga hier morgen dieper op in, moet helaas gaan slapen.. weer vroeg op.
pi_221509990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee jouw opmerking was zelfs goed.
Want zo mooi waren die tijden zeker niet allemaal, ook al waren ze simpeler.
Ik ga hier morgen dieper op in, moet helaas gaan slapen.. weer vroeg op.
Ik begrijp het, goed dat je je persoonlijke belangen belangrijker vindt dan modereren/reageren op reacties. Slaap zacht en tot morgen weer
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 22:53:12 #248
441859 crew  Lenny77
pi_221509992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:52 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ik begrijp het, goed dat je je persoonlijke belangen belangrijker vindt dan modereren. Slaap zacht en tot morgen weer
Dankjewel :)
pi_221509999
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:20 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nou ja gewoon ter informatie

Bekijk deze YouTube-video

Wat hij zegt slaat voor mij wel hout. Er is wel een grens (binnenkort) van het hoogste niveau van mensenhoeveelheid. Betekent niet dat we de aarde nu al verpesten. Maar het is niet alsof het maar doorgaat en doorgaat wat betreft de groei van de mensheid
[..]
Dit vind ik te stellig. Die kinderen of volwassenen die de gevangenis in gaan leveren ook weer banen op. Ik ben er ook geen fan van dat die mensen er zijn maar ik denk dat er wel andere dingen zijn die veel meer schade toebrengen. Ik vind zelf niet dat je ouders aansprakelijk moet stellen behalve in gevallen zoals in recent Amerika waarin een vader 15 jaar kreeg omdat hij met kerst een wapen gaf aan zijn zoon die een altaar had opgericht voor schoolshooters..
Ik snap echt het probleem van minder kinderen niet. Technologie gaat de problematiek wat betreft werk opvangen, er blijven altijd kinderen geboren worden dus soort uitsterving angst slaat nergens op.

Meer ruimte, meer natuur. Is toch heerlijk man.
pi_221510026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:53 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dankjewel :)
Ik vind jou de meest vriendelijke en meest redelijke moderator die er is. En dat is een persoonlijke mening, geen feit. Er zijn naar mijn idee juist ontzettend veel moderators die ook aardig/sociaal zijn. Maar naar mijn idee heb jij een wat moeilijker subforum onder je en ga je er heel professioneel mee om. Op een humane wijze. Ik zou het niet kunnen, ook al zegt dat heel weinig, maar daar is het..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')