abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221157584

[ Bericht 49% gewijzigd door Blues op 26-06-2026 18:05:05 ]
pi_221157685
@Blues komt er blijkbaar aan
Grootste onweer van het jaar komt eraan: ‘Kans op een of twee supercellen, het kan bijzonder worden’
https://www.gelderlander.(...)der-worden~a697e3bd/
We have far more in common than that which devides us..
pi_221157758
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues komt er blijkbaar aan
Grootste onweer van het jaar komt eraan: ‘Kans op een of twee supercellen, het kan bijzonder worden’
O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221157770
Mieren in de bijkeuken :X
Alles maar even goed schoongemaakt en maandag maar voor lokdoosjes kijken.
pi_221157776
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:17 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues komt er blijkbaar aan
Ik lees niks over NH ;(
Oh van zaterdag op zondagnacht *G* Als ik dan weer moet werken is het AFGEKOELD :Y

#fokwet
pi_221157816
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik lees niks over NH ;(
Oh van zaterdag op zondagnacht *G* Als ik dan weer moet werken is het AFGEKOELD :Y

#fokwet
Wij hebben de meeste kans inderdaad, lijkt me echt niet grappig
pi_221157820
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wij hebben de meeste kans inderdaad, lijkt me echt niet grappig
Het nieuwe normaal is arrived ;(
pi_221157839
Binnen is het 24 graden. Ik zit buiten.
In m’n nakie, dat dan weer wel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 18:43:26 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221157845
Gelukkig zei ik het niet achterste voren, had ik weer trammelant gehad :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 26 juni 2026 @ 18:53:22 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_221157891
Als ik wetter.de mag geloven dan is er een schokkende 15% kans op wat vallend vocht rond 21 uur.
Morgen nacht nog minder water en een verbluffende 5% dat het ook daadwerkelijk valt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 18:57:51 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221157924
Oh ja we zaten al in een nieuw deel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 15:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ah, is het beetje te doen daar? Daar was de promotie ook gisteren, waar ik niet was omdat ik deur uit en erheen etc niet trok ;)

Aula was de beste plek van de VU. _O-
De ochtendsessie was ook nog wel te doen. Begin vd lunch was het ook lekker op de etage boven de ingang. Maar dat werd langzaam warm toen iedereen lunch ging pakken.
Als je even afstand nam was dat weer goed te doen.

Aula was wat meer frisse lucht. Dat bleef de hele middag fijn.

Eerst Geven in NL: De MANDsamenvatting: filantropie concentreert. Minder mensen die méér geven.
Totaal bedrag wel hoger, maar gedeeld door het BBP minder.

Daarna Afscheidsrede Theo Schuyt. Ik kan wel zeggen de godfather van Filantropische studies in NL en Europa. Zn belangrijkste missie: Overheid, markt en het maatschappelijk middenveld bij elkaar brengen. In welke vorm dan ook. Ken Elkaar. Alle stokpaardjes kwamen in de rede langs :+.
Ik heb nog college gevolgd bij Theo in de PAO en ook we werken veel samen met Filantropische Studies van de VU. En Theo is 16 jaar bestuurslid geweest bij ons. Hij ging wel net weg toen ik er net ging werken :+.
En Theo is gewoon een zeer aardige vent. 75 and still going strong. Hij blijft les geven bijvoorbeeld. Maar van z'n meeste verantwoordelijkheden is hij af.

[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 26-06-2026 19:11:13 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_221158008
Waste warriors pakketje werd net bezorgd. In deze hitte, ik voelde me een tikje schuldig maar dit kon ik niet voorzien toen ik het abbo afsloot.

In navolging van AnneX de bezorger een flesje drinken aangeboden.
Pay it forward. Maatje had met begeleidster inkopen gedaan voor ons zwemdagje 'en wist zeker dat Cat dit lekker vond'. O+ Cat vindt die smaak niet zo lekker, maar dat ging ik hem natuurlijk niet zeggen _O- Komt het nu alsnog goed terecht.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:20:44 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221158053
Wat zat er in het pakket Cat?

Veel plezier in Essen @derLudolf!
Spoilers!
pi_221158114
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zat er in het pakket Cat?

Veel plezier in Essen @:derludolf!
Aantal dezelfde dingen als de vorige keer. Diverse groenten in het zuur. Chocospread van pastinaak :D Knoflookolie, gnocchi.

Ik weet niet of ik hem nog laat doorlopen. Beetje duur voor de helft dezelfde producten.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 19:38:14 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221158156
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Aantal dezelfde dingen als de vorige keer. Diverse groenten in het zuur. Chocospread van pastinaak :D Knoflookolie, gnocchi.

Ik weet niet of ik hem nog laat doorlopen. Beetje duur voor de helft dezelfde producten.
Klinkt redelijk interessant. Maar inderdaad misschien niet iets voor een lange periode.
Spoilers!
pi_221158198
Wat voor drankje was het @Cat-astrophe ?
pi_221158211
B thuis van werk. Hij had airco behalve in de kantine. Arme kantinepersoneel ;(

Ik heb echt bijzonder weinig productief gethuiswerkt. Studeerkamer was 30 graden en macbookje (dat toch al temperatuurmoeite had) had echt moeite.

Onze ventilator is wel stiller dan de 1953 ventilator op werk dus ik ben iets minder overprikkeld nu *G*
pi_221158252
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 19:46 schreef Tele6 het volgende:
Wat voor drankje was het @:Cat-astrophe ?
Niks spannds hoor, Jumbo bitter lemon achtig iets. Light versie.
Ik houd niet zo van bitter lemon en niet van die bijsmaak van zoetstoffen.

Maatje had ook sinas en een fruitdrankje gekocht ^O^ Wist hij ook zeker van dat ik die lekker zou vinden :+
pi_221158277
Goed historisch overzicht @borisz Heb alleen sheet 1 gelezen.
In de radiojournaals hoorde ik al over de verminderde vrijgevigheid van den mensch.

Leuk reisje @derLudolf je bent maar druk met onderhoud van het ‘landgoed’.
Frambozen van eigen grond? Heb je er een net over gespannen? Alhoewel vogels zich erin kunnen verstrikken.
Er staat een aardbeiplant op het balkon met steeds een paar tegelijk eetbaar.
Na een dag té laat met plukken, zie ik er geen vogels bij. En de aardbeien verschrompelen 😢
Dan maar op naar de teler. 🍓 🍒
pi_221158279
Net een epistel in de groepsapp met een afmelding voor repetitie.
Telefoonscherm vol en nog schrollen. Zodat we allemaal weer precies weten dat ze chronisch ziek is, wat ze allemaal heeft, dat airco evil is, ze de inspanning en opoffering echt had willen maken maar dat haar gezin haar tegenhield. Heldin...

Gewoon melden dat je het niet goed doet op hitte gezien je gezondheid en dus je rust pakt was prima geweest. Snapt iedereen wel. Had ze wsch ook meer 'sterkte' wensen op gekregen dan ze nu kreeg :7

Ikzelf kanniewachten om naar de airco te gaan *O*
Wel met de auto. Vind het echt te heet om 3 km te gaan fietsen.
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 20:07:10 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221158306
Ja het rondje fietsen sla ik ook even over, denk ik. Was opgehangen en de thermometer ook even iets voor gefabriceerd zodat ie aan het hek kan hangen. Geeft 31°C aan. Inmiddels binnentemperatuur opgelopen tot 26,3°C
pi_221158318
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:43 schreef derLudolf het volgende:
Gelukkig zei ik het niet achterste voren, had ik weer trammelant gehad :P
lul
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221158422
Laat de regen maar komen *O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:38:02 #24
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221158469
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Morgen geen optredens bij je nieuwe werkplek wegens de weersomstandigheden, lees ik net.
Had je dan 'dienst' gehad?
  vrijdag 26 juni 2026 @ 20:44:13 #25
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221158495
Dus ik kreeg in Spanje een uitnodiging voor een BBQ met oud-collega's van mijn vorige werkgever waar ik eind 2020 weggegaan ben. Had eerst nog iets van, nou, moet ik daar wel heen, pieker pieker...

Nou.. wat was dat ontzettend leuk zeg O+ waren met een man of tien waarvan ik de helft kende, maar dus ook al 5-6 jaar niet meer gesproken had. Veel werkten er net als ik ook al jaren niet meer. Maar het was gewoon weer net als vroegah, vlees braaien bier drinken en kut roepen :D

En het was op eoa manier ook alsof we dit vorige maand nog gedaan hadden O+ heel blij dat ik er ondanks de hitte toch heen gegaan ben. En nu in de trein terug naar huis want voebal kijkuh ⚽
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221158625
Klinkt als een goede middag @borisz! En goed te weten dat aula qua temperatuur wel oke is. Mooie zaal vind ik t. Wel intimiderend als collegezaal :+ .

Mijn teamuitje ging gewoon door vanavond, er was maar 1 andere teamgenoot die het door de hitte niet zag zitten helaas. Ik had gehoopt op verplaatsen, zodat ik er volgende keer wel bij kon zijn. Maar helaas. Het is hier nog 31.6gr, binnen 28.3.

Voor kat eind vd middag toch nog een oogzalfje gehaald. Ik vond slijmvliezen toch wat roder, maar twijfelde of het nog wel binnen normaal valt, want ik kijk normaal gesproken nooit ernaar :+ dus geen idee hoe het eruit hoort te zien. Filmpje gemaakt en toch maar ff langs dierenarts. Assistente vond het er nog wel binnen normaal uit zien, maar kon me wel een vitamine A zalf meegeven, ondersteunt weerstand vh oog. Vond ik wel fijn idee zo vlak voor weekend. Hopelijk zet het helemaal niet door, maar zo wel dan fijn als dat potentieel wat gerekt kan worden tot na het weekend :+

Verder kijk ik erg uit naar maandagochtend. Al zal zondag in elk geval al stuk beter zijn. Ik kijk niet uit naar dat enorme onweer, ik vond de vorige al spannend genoeg. De kaartjes zijn er nog niet uit of het nou ook hier komt. We gaan het zien. Maar weer gewoon normaal onder de mensen zijn heb ik inmiddels wel erg behoefte aan, na al een aantal dagen mezelf vooral in huis opsluiten.
pi_221158639
Vanmiddag vertelde een bezoeker, dat zijn vrouw en zoontje niet naar het zwembad konden.
Want…gesloten. Het binnen- en buitenbad in Zeist. Vanwege Code rood.
Terecht natuurlijk. Alleen wat onverwacht, want water.
pi_221158720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Zoals mijn schoonfamilie zegt, 40 jaar geleden waren de zomers ook warm en werden we niet betutteld door codes oranje/rood :')
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 21:12:20 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221158754
Weer wat aalbessen jam gemaakt, grote pot en drie kleine "weggeefpotjes"

Toen ik net even in de tuin zat ging er een haas op 2m van m'n voeten zitten.

De thermo- en pluviometer hangt, gaf net nog 33°C aan. Binnen inmiddels 26°C

Misschien zo nog wat aalbessen plukken en kunnen of ik nog wat kersen van de boom krijg.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2026 @ 21:19:06 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221158862
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:01 schreef AnneX het volgende:
Goed historisch overzicht @:borisz Heb alleen sheet 1 gelezen.
In de radiojournaals hoorde ik al over de verminderde vrijgevigheid van den mensch.
Mocht je interesse hebben in het standaardwerk voor de komende twee jaar. Klik hier :+ 338 pagina's. Op kantoor krijgen we ook fysieke edities omdat we sponsor in natura zijn :+. We leveren een flinke dataset.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt als een goede middag @:borisz! En goed te weten dat aula qua temperatuur wel oke is. Mooie zaal vind ik t. Wel intimiderend als collegezaal :+ .
Heb er nooit college gehad. 4A00 was mn standaard zaal. De collegezaal voor economen.
Had af en toe wel eens een verdwaald college elders. Belastingrecht I in de Medische faculteit bijvoorbeeld. Heb je ook een grote zaal. En was met ook andere studie. Maar KC07 (de zaal tov de hoofdingang) of de Aula heb ik nooit college gehad.
Wel al openbare vergaderingen, om die term er eens in te gooien. Van promoties, oraties en afscheidsredenen , hoewel Theo was mn eerste afscheidsrede.

Ik ben een VU'er. Voel me er altijd thuis als ik er weer rondloop. Na bepaling waar te studeren was dat snel duidelijk dat het de VU moest worden (boven UvA en Rotterdam). En brutalisme is tegenwoordig hip. Dus ja een mooi hoofdgebouw :+.
AL zoveel zien veranderen in 20 jaar VU en er gaat nog veel meer veranderen.
pi_221159075
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Zoals mijn schoonfamilie zegt, 40 jaar geleden waren de zomers ook warm en werden we niet betutteld door codes oranje/rood :')
De reactie van Sjamadriaan op Tjissieboy Jay hierover is heel grappig, echt een aanrader
pi_221159323
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:38 schreef MadMaster het volgende:

Morgen geen optredens bij je nieuwe werkplek wegens de weersomstandigheden, lees ik net.
Had je dan 'dienst' gehad?
Nee, want
wij, de ochtend/middag vrijwilligers vd kassa worden meestal 1 of 2 uur voor het theater opengaat afgelost door de mensen van de theaterkassa.
Dat is een andere groep.

Ik werk weer zondag- en dinsdagochtend van 10-13.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:50:21 #33
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221159383
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee, want
wij, de ochtend/middag vrijwilligers vd kassa worden meestal 1 of 2 uur voor het theater opengaat afgelost door de mensen van de theaterkassa.
Dat is een andere groep.

Ik werk weer zondag- en dinsdagochtend van 10-13.
Oei, een hele rangen en standen hiërarchie.
Zijn de theaterkassabezetters geen vrijwilligers?
pi_221159387
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:10 schreef Sarabi het volgende:

Ik kom ook uit die tijd en word wat zat dat het overal over de hitte gaat...maar je moet met je tijd mee.
Nu kijk je op een app hoe het weer is en vroegah keek je naar buiten.
Nu kan allebei :s)
pi_221159407
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:50 schreef MadMaster het volgende:

Oei, een hele rangen en standen hiërarchie.
Zijn de theaterkassabezetters geen vrijwilligers?
Ja hoor. C draait voor 80? procent uit vrijw
Als het niet meer is. :D
  vrijdag 26 juni 2026 @ 21:53:45 #36
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221159436
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja hoor. C draait voor 80? procent uit vrijw
Als het niet meer is. :D
Ik kan me voorstellen dat de optredens het geld binnenbrengen en dat men daar betaalde krachten voor heeft.
Maar wel mooi dat velen hun vrijwillige steentje bijdragen…
pi_221159482
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De reactie van Sjamadriaan op Tjissieboy Jay hierover is heel grappig, echt een aanrader
Ah die moet ik nog eens opzoeken. Jay is wel zo'n beetje heilig bij mijn schoonfamilie.
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:02:55 #38
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221159549
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus ik kreeg in Spanje een uitnodiging voor een BBQ met oud-collega's van mijn vorige werkgever waar ik eind 2020 weggegaan ben. Had eerst nog iets van, nou, moet ik daar wel heen, pieker pieker...

Nou.. wat was dat ontzettend leuk zeg O+ waren met een man of tien waarvan ik de helft kende, maar dus ook al 5-6 jaar niet meer gesproken had. Veel werkten er net als ik ook al jaren niet meer. Maar het was gewoon weer net als vroegah, vlees braaien bier drinken en kut roepen :D

En het was op eoa manier ook alsof we dit vorige maand nog gedaan hadden O+ heel blij dat ik er ondanks de hitte toch heen gegaan ben. En nu in de trein terug naar huis want voebal kijkuh ⚽
Foto's nagevlooid: 29-6-2018 was de laatste keer dat ik op een borrel in Enschede was. Op een paar dagen na 8 jaar geleden. En totaal geen idee dat dat de laatste keer zou zijn natuurlijk. Eindhoven was toen al anderhalf jaar mijn standplaats trouwens maar okee.

Kom op foto's van die dag meteen 5 man tegen die ik vanavond ook weer gezien heb :D
pi_221159722
We hebben "de pinguïns van Madagascar" gekeken. Lekker koel :Y
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:31:36 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221159943
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Foto's nagevlooid: 29-6-2018 was de laatste keer dat ik op een borrel in Enschede was. Op een paar dagen na 8 jaar geleden. En totaal geen idee dat dat de laatste keer zou zijn natuurlijk. Eindhoven was toen al anderhalf jaar mijn standplaats trouwens maar okee.

Kom op foto's van die dag meteen 5 man tegen die ik vanavond ook weer gezien heb :D
Wat enorm tof :Y
Spoilers!
  Moderator vrijdag 26 juni 2026 @ 22:35:01 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221159998
Even heel snel met de shovel rond geweest, nu kan ik het niet goed meer zien. Nog steeds warm genoeg om nat te raken van het zweet.
Nog een jonge vogel bevrijdt uit de schuur. Zat voor het raam en wou naar buiten. Op een gegeven moment vloog er ook een koolmees buiten voor het raam. In de nestkast daar vlakbij zat ook een koolmees dus gok op jonge koolmees. Voorzichtig in een doosje geharkt, doosje dicht en buiten weer open. Toen kon vloog ie direct weg.
pi_221160096
quote:

[..]

Wat leuk!
pi_221160136
quote:

[..]

Wat leuk dat jullie elkaar weer gevonden hebben na al die jaren. 👍🏼
Weer de actuele NAW gegevens gewisseld?
App.groepje gestart? 😉
  vrijdag 26 juni 2026 @ 22:48:35 #44
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221160160
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 22:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat leuk dat jullie elkaar weer gevonden hebben na al die jaren. 👍🏼
Weer de actuele NAW gegevens gewisseld?
App.groepje gestart? 😉
Nee dat niet, maar ik ga wel de nodige "ontbrekenden" op LinkedIn toevoegen :)
pi_221160317
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 21:53 schreef MadMaster het volgende:

Ik kan me voorstellen dat de optredens het geld binnenbrengen en dat men daar betaalde krachten voor heeft.
Maar wel mooi dat velen hun vrijwillige steentje bijdragen…
Stop de tijd qua theaterkassamedewerkers. Ik vroeg het even aan g die er inmiddels al 13 seizoenen werkt en die zegt dat zij via een uitzendding werken. En betaald. :) Ik had aangenomen vrijwillig.

Is ook wel een andere tak van sport als je er zit als er voorstellingen zijn.

Wij, de overdagjes, zitten er voor informatie, alles rondom het wandelpark dus ook de admin voor de wandelkaarten, de speurtochten, doorgeefluik voor postpakketten, aanspreekpunt fysiek en telefoon, tijdsbewaking w.b. voorstellingsdagen of er alleen nog onderlangs gewandeld mag worden of gewoon gesloten is voor wandelaars.
Werken met de porto O+ enz. Wel heel afwisselend voor ons.
pi_221160445
…”voor ons…”

😉
  vrijdag 26 juni 2026 @ 23:44:51 #47
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221160471
Nou, ik ga slapen :W

Nog twee dagen weekend en dan weer aan de werkjes. Nu nog niet te veel aan denken :+
pi_221161026
Daar istie weer:
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 07:00:10 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221161231
Warm in de slaapkamer. En veel muggen :(
Net een crematoriumlamp besteld
pi_221161305
Ik lees net dat ik gisteren vlakbij de hoogste maximum temperatuur in NL zat, 39,4 graden (meetstation).

Dus nu maar weer even de airco aangezet zodat ik hopelijk nog wat kan slapen.

Daarna op zoek naar mijn fysio. Er zijn twee locaties, via mijn verzekeraar dacht ik de dichtstbijzijnde te hebben gebeld maar dat nummer blijkt van de verder weg gelegen locatie te zijn. Tijdens het maken van de afspraak ook niet besproken.
En nergens in de info die ze mailden staat waar ik nu moet zijn :')
Er zitten maar vijf fiets minuten tussen, maar toch.
pi_221161346
Ik maakte een ochtendwandelingetje en nu ga ik jullie spammen met de resultaten daarvan :D

Ik hoor de kwarteltjes maar Merlin pikt ze niet op. Ik krijg ze wel luid en duidelijk op een geluidsopname.
SPOILER: Merlin
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: flora & fauna
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221161429
Mogguh!

Ik hoef hier geen supercel hoor, als het even kan :{w Vorige week hield de conifeer naast het huis wel, maar boog ook al vrij ver door. En ik denk niet dat we nog een Valwind 2021 hoeven… dat is echt nog trauma voor velen hier merk ik, de schade was enorm. Enorme stukken bos platgeslagen (wat ook weer veel biodiversiteit heeft opgeleverd, dat dan weer wel) maar ook veel bomen in wijken plat en door huizen, leidingen kapot, etc.

( Wij zijn hier een jaar later komen wonen, maar er zijn wel iets van 4 bomen omgegaan in wat nu onze tuin is…)

Het is toen wat minder in het nieuws geweest omdat het tegelijkertijd met die heftige overstromingen in Limburg was.
pi_221161440
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:01 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Ik hoef hier geen supercel hoor, als het even kan :{w Vorige week hield de conifeer naast het huis wel, maar boog ook al vrij ver door. En ik denk niet dat we nog een Valwind 2021 hoeven… dat is echt nog trauma voor velen hier merk ik, de schade was enorm. Enorme stukken bos platgeslagen (wat ook weer veel biodiversiteit heeft opgeleverd, dat dan weer wel) maar ook veel bomen in wijken plat en door huizen, leidingen kapot, etc.

( Wij zijn hier een jaar later komen wonen, maar er zijn wel iets van 4 bomen omgegaan in wat nu onze tuin is…)

Het is toen wat minder in het nieuws geweest omdat het tegelijkertijd met die heftige overstromingen in Limburg was.
Toen ik opeens pop-up damwanden op mijn woon-werkroute vond.

En ik snap wel dat jullie geen herhaling van de schrik en schade van jullie eigen natuurkracht willen ja :D
pi_221161457
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:01 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!

Ik herinner me dat wel ja, maar woon ook redelijk in de buurt natuurlijk. Ik vond het al bizar om te zien hoeveel bomen er afgelopen vrijdag zijn omgewaaid. Zeker vijf enorme lindebomen gezien die omgewaaid zijn, op huizen, een winkel, hele stukken fietspad opengetrokken. En enorme hoeveelheden dikke taken op straat.

Ik vermoed dat de linden in ons stukje straat pas na een grote renovatie een jaar of 15 geleden zijn ge/herplant, dus die zijn nog niet zo groot dat ik me zorgen maak.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221161460
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Toen ik opeens pop-up damwanden op mijn woon-werkroute vond.

En ik snap wel dat jullie geen herhaling van de schrik en schade van jullie eigen natuurkracht willen ja :D
Ik lees nu al drie keer darmwanden :')
pi_221161619
Morgen! Het voelt alsof ik er al een halve dag op heb zitten. Sliep half 1, was om 3 wakker en na omdraaien om 4.30 weer. Toen maar opgestaan en alles open gegooid. Om 5.45 zat ik met buurvrouw voor op de stoep op stoeltjes thee te drinken :+ we wonen niet voor niks in een volksbuurt. Huis van andere buren ook gelucht en de katten hebben buiten kunnen lopen. Daarna alles weer dicht daar, hun katten eten, bij mij alles dicht, mijn katten eten en daarna ook al boodschappen gedaan. Nu ontbijt met broodjes zalm met dillesaus, en ik geloof dat ik daarna ga proberen nog even te slapen :+ .

Mooie ochtendwandeling foto's van sigme!

@Candaasje ik hoef hier ook geen supercel, nee. Liever nergens gewoon. Ik kan me de valwinden bij jullie en de berichten erover nog heel goed herinneren, snap dat het daar nog gevoeliger ligt! Ik hoop dat het allemaal langs mn stad trekt vannacht, anders lig ik natuurlijk weer wakker tot het weg is. En ik hoef niet nóg minder slaap }:|
pi_221161654
Hallo.

Jullie weten vast nog niet dat het warm is dus dat kwam ik even zeggen.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2026 @ 09:14:42 #58
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221161738
Mogge.

Hokkai-dag :Y) :7 :9~
pi_221161745
Mogge!

Hi @Lonaa moest gisteren aan je denken en hoopte voor je dat je deze dagen geen grote sjouw evenementen hebt staan (hier is Arnhem proeft).
Succes vandaag @Sarabi op het festival

Prachtige foto’s @sigme ❤️blijvertje

Supercell wil ik ook niet. Er staan hier een aantal grote bomen die weliswaar goed in de gaten worden gehouden (zijn al lang over tijd) maar zo af en toe knapt er toch wel een om. In 2013 op mijn gebouw, 2 jaar geleden werd net een ander flatgebouw gemist maar 2 platte auto’s
pi_221161778
@Kaatje ik ben even vrij. Wat opzich wel fijn is want was erg nodig, maar "bezig zijn" met deze hitte gaat me misschien wel makkelijker af dan "niks doen". Maar misschien is dat ook mindset omdat ik als ik vrij ben alsnog vind dat ik van alles _moet_ omdat ik daar niet aan toe gekomen ben.

Heb dinsdag, woensdag, donderdag wel gewerkt. Eerste 2 dagen in de keuken, zonder doorwaaimogelijkheden en alles. Donderdag was grote sjouw-klus voor 400 man met keukenwerk, BBQ en asfalt, dat was ook geen pretje. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_221161795
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 08:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik lees nu al drie keer darmwanden :')
Ik snap dat O+
pi_221161800
Fysio gevonden *O*

Airco *O*

Ik blijf hier wonen.
pi_221162067
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 18:29 schreef Sarabi het volgende:
Mieren in de bijkeuken :X
Alles maar even goed schoongemaakt en maandag maar voor lokdoosjes kijken.
Kennelijk was ik voordat we naar bed gingen vergeten een radler blikje uit te spoelen :X die hebben ze natuurlijk meteen gevonden.

@Kaatje1 dankjewel. Ik kom net uit de douche en ben meteen weer bezweet, gaat wel een plakkerige dag worden :D
  zaterdag 27 juni 2026 @ 10:06:48 #64
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221162079
Ik had van de week deze op mijn ochtendrondje door de wijk. Akkerkers. Denk dat ik maar weer eens wat vaker met het Stoepplantjesboekje er op uit ga :)

pi_221162106
Teuntje in actie: gisteravond haalde ze de stok met koord uit de slaapkamer want er moest mee gespeeld worden (lampje doet haar niets) , even later had ze uit de slaapkamer alle andere speeltjes gehaard maar ook een t-shirt en een klein kussen _O-
Dat allemaal laten liggen in de huiskamer toen ik naar bed ging en vanochtend lag alles weer op bed _O-
pi_221162276
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Teuntje in actie: gisteravond haalde ze de stok met koord uit de slaapkamer want er moest mee gespeeld worden (lampje doet haar niets) , even later had ze uit de slaapkamer alle andere speeltjes gehaard maar ook een t-shirt en een klein kussen _O-
Dat allemaal laten liggen in de huiskamer toen ik naar bed ging en vanochtend lag alles weer op bed _O-
😂
Opgeruimd Teuntje.
pi_221162666
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2026 23:35 schreef AnneX het volgende:
…”voor ons…”

😉
Ja?
Ik appte vriendin ook al met 'bij ons' toen ze vroeg hoe warm het in het kassahuisje was.
Werk is ver ver weg, vrijwilligerswerk is dichtbij :+

[ Bericht 21% gewijzigd door Blues op 27-06-2026 11:35:47 ]
pi_221162673
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 07:35 schreef sigme het volgende:
Ik maakte een ochtendwandelingetje en nu ga ik jullie spammen met de resultaten daarvan :D
[ afbeelding ]

Ik hoor de kwarteltjes maar Merlin pikt ze niet op. Ik krijg ze wel luid en duidelijk op een geluidsopname.
SPOILER: Merlin
SPOILER: flora & fauna
Alles _O_

Ik krijg hier een hele goeie blije vibe van voor de rest vd dag. Dank!
pi_221162720
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik had van de week deze op mijn ochtendrondje door de wijk. Akkerkers. Denk dat ik maar weer eens wat vaker met het Stoepplantjesboekje er op uit ga :)

[ afbeelding ]
Ja doe! Zo leuk O+
pi_221162730
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
:o :D
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 11:58:44 #71
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221162865
De DM in Duitsland heeft wat nieuws, water in een spuitbus (net als een bus deodorant). Meerdere mensen in de trein gezien met zo'n ding, wat een verspilling :')
pi_221162881
Deuren tegen elkaar open, 3 druppels, waait, bliksem, gerommel *G*
pi_221162921
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 11:58 schreef derLudolf het volgende:
De DM in Duitsland heeft wat nieuws, water in een spuitbus (net als een bus deodorant). Meerdere mensen in de trein gezien met zo'n ding, wat een verspilling :')
Dat had een mede reizigster in Egypte ook al, was wel lekker
  zaterdag 27 juni 2026 @ 12:18:31 #74
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221162955
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gewoon een plantenspuit meenemen toch.
pi_221162982
quote:
Ah, is dat weer terug. Mijn moeder had dit 40 jaar geleden al, van Evian volgens mij. Denk dat ze het gekregen had via haar bedrijf.
Spoilers!
pi_221162997
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Gewoon een plantenspuit meenemen toch.
Dat was een buisje formaat deodorant, plantenspuit was ook een idee geweest
pi_221163023
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik had een hervulbaar spuitflesje. Met pompje dus je kon echt psssssstttt O+

Iets langer dan mijn handpalm. Met draagkoord.
Nog steeds blij mee.
pi_221163048
Minder blij met tennis elleboog }:|

Oefeningen meegekregen (voor nu 3*20 sec een gewichtje van 0.5 kg vasthouden). En nadenken hoe ik werk en privé kan aanpassen op handelingen die klachten geven.

Typen is een grote, dus wat ik nu doe is al niet goed.
Handig ook, ik ben de schrijver op kantoor. Dus ik ga eens in speech to text duiken. Iemand tips?

Enige voordeel is dat ik er (heel) vroeg bij ben. Meeste mensen blijken niet al na anderhalve week richting fysio te gaan.

Daarna nog een goede boom opgezet met therapeut want hij blijkt nu psychologie te studeren op mijn alma mater ^O^
  zaterdag 27 juni 2026 @ 12:37:51 #79
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221163078
quote:
Dat halen we al jaren bij de DM, die lichtblauwe bussen.
Verspilling of niet, wel ideaal.

Zo'n handpomp variant zoals Cat-astrophe beschrijft hebben we ook, maar daar blijft het water niet koel in…

Net 3 druppels regen gehad, druppel op een gloeiende plaat…
pi_221163123
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Minder blij met tennis elleboog }:|

Oefeningen meegekregen (voor nu 3*20 sec een gewichtje van 0.5 kg vasthouden). En nadenken hoe ik werk en privé kan aanpassen op handelingen die klachten geven.

Typen is een grote, dus wat ik nu doe is al niet goed.
Handig ook, ik ben de schrijver op kantoor. Dus ik ga eens in speech to text duiken. Iemand tips?

Enige voordeel is dat ik er (heel) vroeg bij ben. Meeste mensen blijken niet al na anderhalve week richting fysio te gaan.

Daarna nog een goede boom opgezet met therapeut want hij blijkt nu psychologie te studeren op mijn alma mater ^O^
Steekt vinger op, altijd te laat of eigenlijk nooit meer hiervoor naar fysio. Zo vaak tennis of golf elleboog gehad dat ik al vaak automatisch de oefeningen doen
pi_221163146
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Steekt vinger op, altijd te laat of eigenlijk nooit meer hiervoor naar fysio. Zo vaak tennis of golf elleboog gehad dat ik al vaak automatisch de oefeningen doen
Ik hoop het bij eentje te houden eigk :D
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:11:23 #82
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221163403
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik had een hervulbaar spuitflesje. Met pompje dus je kon echt psssssstttt O+

Iets langer dan mijn handpalm. Met draagkoord.
Nog steeds blij mee.
Waar koop je dat? Dit moet ik ook.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:13:30 #83
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221163429
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Waar koop je dat? Dit moet ik ook.
Ik heb ze onlangs nog bij de Action gezien, voor 2 euro…

Deze:
pi_221163441
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 12:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik hoop het bij eentje te houden eigk :D
Is ook zeer aan te raden
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:17:19 #85
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221163481
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 09:06 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.

Jullie weten vast nog niet dat het warm is dus dat kwam ik even zeggen.
Dankjewel.

Hier de 1e dag dat ik de warmte ook echt 'meemaak' buiten een gekoeld kantoor. Het mag minder.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221163542
Wat was het lekker in de auto met airco en in de supermarkt O+ Heb heeeeeeeeeel lang over een paar kleine boodschapjes gedaan :D
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:23:18 #87
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221163549
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:21 schreef Blues het volgende:
Wat was het lekker in de auto met airco en in de supermarkt O+ Heb heeeeeeeeeel lang over een paar kleine boodschapjes gedaan :D
zo gingen wij vorige week zaterdag naar de Hanos, en moest ik -alle- labels lezen in de zuivel-koelcel. Da's hun koudste plekkie....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:28:25 #88
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221163596
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
Zal er eens langs lopen vandaag of morgen :)
pi_221163601
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:13 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
Daar kocht ik ze. Toen hadden ze ook nog zwart.
Doe er al jaren mee.
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:30:43 #90
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221163617
Kannievinde. Wel deze: https://www.action.com/nl-nl/p/3222348/drinkfles-met-verstuiver/ Zal ook wel goed zijn :)
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:37:16 #91
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221163714
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Kannievinde. Wel deze: https://www.action.com/nl-nl/p/3222348/drinkfles-met-verstuiver/ Zal ook wel goed zijn :)
Online is alles wat verkoeling biedt uitverkocht.
En misschien in de winkels ook. Vanmorgen was er bij de Action geen ventilator meer te vinden, terwijl het vorige week nog vol stond met die dingen, in allerlei soorten en maten…
  zaterdag 27 juni 2026 @ 13:39:33 #92
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221163736
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Online is alles wat verkoeling biedt uitverkocht.
En misschien in de winkels ook. Vanmorgen was er bij de Action geen ventilator meer te vinden, terwijl het vorige week nog vol stond met die dingen, in allerlei soorten en maten…
Ja ach, ik heb er ook geen haast mee hoor. Maar voor een volgende keer is het handig om bij de hand te hebben. Nou loop ik iedere keer met een waterflesje te klooien. "klein straaltje in mijn nek zou wel lekker zijn..." kantelen, niks.. nog wat verder, niks... nog wat verder... halve fles in je nek :')

Kei handig persoon ikke *)
pi_221164752
quote:
81s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja ach, ik heb er ook geen haast mee hoor. Maar voor een volgende keer is het handig om bij de hand te hebben. Nou loop ik iedere keer met een waterflesje te klooien. "klein straaltje in mijn nek zou wel lekker zijn..." kantelen, niks.. nog wat verder, niks... nog wat verder... halve fles in je nek :')

Kei handig persoon ikke *)
Ik zie het voor me 😂
pi_221165775
De frustratie…even ventileren.
SPOILER
pi_221165807
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:42 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Kan me je frustratie goed voorstellen. Maar regelt het ziekenhuis dat niet allemaal of weigert hij dat ook?
pi_221165812
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan me je frustratie goed voorstellen. Maar regelt het ziekenhuis dat niet allemaal of weigert hij dat ook?
Ach, meneer dacht en zegt dat het allemaal goed komt…
Als het nodig is, belt ie 112.
Hoe die binnenkomen…

Oh ja, de bloedende wond mag hij zelf verzorgen…
Hij kan wel goed houthakken en verder…2 linkerhanden.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 27-06-2026 17:59:28 ]
pi_221165901
Ander nieuws: wat verrassend om te lezen, dat Carola Schouten, burgemeester van Rotterdam, is getrouwd.
Dacht altijd dat zij single was.
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 18:20:35 #98
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221166003
Ze is gisteren getrouwd en heeft sinds corona een relatie. Dat wist ik niet, wist wel dat ze lang alleenstaand is geweest en kind heeft.
pi_221166263
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:42 schreef AnneX het volgende:
SPOILER
Hij heeft tegen de transfervpk w.s. gezegd dat ie hulp heeft thuis?
Anders hadden ze hem nooit mogen laten gaan 8)7
Akelige situatie.
pi_221166298
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 18:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Hij heeft tegen de transfervpk w.s. gezegd dat ie hulp heeft thuis?
Anders hadden ze hem nooit mogen laten gaan 8)7
Akelige situatie.
Welke transfervpk? Daar rekende ik ook op. En dan dòorvragen.
Er is ‘iemand’ in huis geweest van ? voor advies ?
“Komt goed..” Vanzelf. En anders wil God het zo….. ~O>
Hopelijk zijn de buren behulpzaam. Dat wil hij wel accepteren, geloof ik.
pi_221166304
🙄
pi_221166370
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 19:03 schreef Blues het volgende:
🙄
Oh ja, na een valpartij van de fiets jaren geleden naar huis na een nacht.
Bleef pijn houden in de nek: weken later X . Conclusie: wervels gebroken.
Loopt nu als de gebochelde van de Notre Dame.
pi_221166524
Da’s een harde dus (naast eigenwijs)
  Moderator zaterdag 27 juni 2026 @ 20:45:01 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221167048
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 17:48 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Als je hebt geplast en je bijna 90° kunt buigen en eventueel hebt trap gelopen sturen ze naar huis met een nieuwe knie.
@AnneX blijft hij wel bewegen? Denk het niet :+
pi_221167135
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als je hebt geplast en je bijna 90° kunt buigen en eventueel hebt trap gelopen sturen ze naar huis met een nieuwe knie.
@:AnneX blijft hij wel bewegen? Denk het niet :+
Maar toch niet zonder thuiszorg wanneer iemand alleen woont?
pi_221167149
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 20:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
@:AnneX blijft hij wel bewegen? Denk het niet :+
En als iemand wilsbekwaam is (als in: geen verklaring van wilsonbekwaamheid heeft) en naar huis wil, en er geen medische noodzaak meer is om in het ziekenhuis te blijven, dan kan het ziekenhuis hem niet tegen zijn wil vasthouden.

Men kan veel genezen en ondersteunen, maar eigenwijze domheid niet.

Alleen zonde dat dat op langere termijn meer gaat kosten wanneer hij ondervoed, uitgedroogd of met een beschadigde prothese of een gebroken heup weer in het zkh belandt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-06-2026 21:14:02 ]
pi_221167651
Wat Cat zegt! dat vrezen ‘wij’ ook.

Part 2.
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 27-06-2026 22:02:58 ]
pi_221167932
De buren _O_
pi_221167987
En hoe lang woonde hij daar?
Nou moet ik zeggen dat lang niet alle buren hier zijn geweest en ik ook niet bij alle buren
pi_221168030
Buren _O_

En hopelijk blijft deze schrik bij zwager beklijven.
pi_221168036
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
En hoe lang woonde hij daar?
Nou moet ik zeggen dat lang niet alle buren hier zijn geweest en ik ook niet bij alle buren
Hij woont daar sinds
SPOILER
Affijn…een beetje gerustgesteld. Een klein beetje dankzij de geweldige buren.
pi_221168051
Het gaat hier zo helemaal los *O* *G* Flits Flits Rommel Donder Flits etc O+
pi_221168054
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:30 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hij woont daar sinds
SPOILER
Affijn…een beetje gerustgesteld. Een klein beetje dankzij de geweldige buren.
In U ?
pi_221168062
Fijn van de buren. Hopelijk laat hij zich nu ook verder helpen
pi_221168070
Ondertussen op het balkon zien wij onweer en flitsen, geen donder, langs drijven aan de andere kant van het kanaal.
Lekkere temp. en frisse wind. Van 30 —> 25o
pi_221168076
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:33 schreef Blues het volgende:

[..]
In U ?
Neen. In het zuiden.
pi_221168351
Ik zag even in de verte wat flitsen maar wanneer ik buienradar moet geloven krijgen wij niets
pi_221168476
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag even in de verte wat flitsen maar wanneer ik buienradar moet geloven krijgen wij niets
Hier kun je veilig meegenieten op een afstand.
AnneX in WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1487 Skwal laain op komst!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 juni 2026 @ 23:19:02 #119
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221168608
*BURP*
Hokkai _O_

Foto's nu nog op Insta.
Maar wat een feest. We moesten nog even wachten, maar daar was Marinus die wat miso en sausen liet proeven.

En daarna begon het vijfgangenmenu. Het werd nog een zesde gang. Hollandse nieuwe Hokkai Style :+. Ook _O_
En ik deed met Sake Pairing.
Wat een verschil al die sake. ik heb zelfs een sake eerst koud en daarna warm gedronken.

Het was een feest.
pi_221169066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 23:19 schreef borisz het volgende:
*BURP*
Hokkai _O_

Foto's nu nog op Insta.
Maar wat een feest. We moesten nog even wachten, maar daar was Marinus die wat miso en sausen liet proeven.

En daarna begon het vijfgangenmenu. Het werd nog een zesde gang. Hollandse nieuwe Hokkai Style :+. Ook _O_
En ik deed met Sake Pairing.
Wat een verschil al die sake. ik heb zelfs een sake eerst koud en daarna warm gedronken.

Het was een feest.
Foto’s zien er prachtig uit
  zondag 28 juni 2026 @ 00:15:10 #121
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221169365
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2026 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Denk dat je nog maar een paar uur geduld moet hebben.
Vanuit Frankrijk is nog een flinke bak ellende onderweg:

Hier is rond 23.00u 2 keer de stroom eruit geklapt tijdens een gigantische licht- en knalshow…
pi_221169469
We zijn weer thuis. Festival was erg leuk en ook druk. De organisatie had echt zijn best gedaan om overal voor schaduw te zorgen en verkoeling door vernevelingspunten O+

Benieuwd hoe het morgen allemaal geregeld is, ookal wordt het dan nog 'maar' 30 graden.
pi_221170342
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2026 00:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Denk dat je nog maar een paar uur geduld moet hebben.
Vanuit Frankrijk is nog een flinke bak ellende onderweg:
[ afbeelding ]

Hier is rond 23.00u 2 keer de stroom eruit geklapt tijdens een gigantische licht- en knalshow…
Oei, 2 x stroom eruit.
Hier bleef het droog. Wel lichten en flink waaien.
Om 3 uur is er geen ontsnappen zo te zien.
Over de hele breedte van het land. 8)7
https://www.weeronline.nl

Ach, geen plaatje, wel een link.

[ Bericht 5% gewijzigd door AnneX op 28-06-2026 09:02:34 ]
pi_221170633
Toch ook op de badkamer 😳 is er geen ontsnappen aan…
Wat een geweld aan licht en donder.
pi_221170644
Ik werd er wakker van, wat een klappen :o
pi_221170761
Weer wat rustiger. Rommelt na. Behalve harde slagregens.
Terug in bed. MnX sliep gewoon door.😉

Hopelijk is het goed bij jullie.
pi_221171098
Holy canneloni. Wat een onweer vannacht.
  zondag 28 juni 2026 @ 07:55:27 #128
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221171100
Ik schrok er wel wakker van en heb tijdelijk alle ramen dicht gedaan, wat heel jammer was.
Maar gelukkig kregen wij eigenlijk maar een staartje van de bui.
pi_221171110
Niet echt een grote show hier.
Wel plensbui en een beetje gerommel.

En mijn hele fijne ventilator is opeens stuk :'( Gelukkig heb ik nog een ouwetje.

Woonkamer nog steeds 28 graden *plak*
pi_221171160
Hier flink onweer, veel regen. 27mm na middernacht.
Nu 20oC buiten, 22oC binnen.

Ik was een uur later buiten dan gister, maar ik heb op hetzelfde stuk (dat is een kleine kilometer lang) Merlin laten meeluisteren. Zes van de vogels die ik gister hoorde liepen zich vandaag niet horen, maar daar kwamen 12 andere voor terug.
Vandaag waren het 22 verschillende vogelsoorten in ruim 20 minuten, waarbij aangetekend dat ik weer kwartels hoorde die Merlin niet herkent en de ooievaar maakt geen geluid.
pi_221171188
ER WAAIT EEN FRISSE WIND DOOR HET HUIS O+
Logisch, want het is maar 24 graden buiten :')

Ik zou al wat later naar het zwemmen gaan maar nu helemaal. Eerst luchten.
pi_221171233
Goedemorgen :W
Tussen 3 en 4 wakker geweest want toen ging het wel even hard, stroom is er ook een paar keer uitgeklapt.
Maar wat Cat zegt, er lijkt eindelijk iets van een fris windje te staan O+ Helaas moeten we alweer over een uur weg naar het volgend festival dus heel lang luchten zit er niet in.
Als we vanavond rond 23u thuis zijn, snel maar alles opengooien.
pi_221171267
Wat gezellig zo in de ochtend @sigme O+

Hier hadden we een ietwat onrustige dag. Ik werd (wonderbaarlijk genoeg) wakker van het onweer; ik tuk meestal overal doorheen. Maar vooral Simon was echt heel onrustig. De afgelopen nachten mocht ie (een beetje tegen mijn principes in) naar buiten vanwege de warmte. Maar gisteren vond ik het te link. Daar hebben we geweten :')

Eerst bezorgde hij ons die hartverzakkingen door tóch door de smalle opening van het schuifraam aan de voorzijde te zijn gekropen. Daar zat meneer op het ‘vensterbankje’ op 4-5m hoogte. Terwijl C. Simon een soort van tegenhield (en je dus hoopt dat ie niet gaat tegenstribbelen) stond ik enkel in m’n onderbroek een zwaar/stroef schuifraam omhoog te werken. In het volle licht van een lantaarnpaal. Ik durfde niet de tijd te nemen en shirt aan te trekken :@

Ik denk niet dat de overburen nog wakker waren. Hoop ik :') :+

En vervolgens heel de nacht de boel wakker houden. Balletjes brengen. Over ons heen lopen (toen ging de slaapkamerdeur dicht, maar Simon is ook vanaf de andere kant van de deur vrij vocaal…). En vanochtend weer balletjes brengen, ons roepen, willen knuffelen… het is een schat van een beest hoor, maar tering wat was ie onrustig :D

Dus nu heb ik gestofzuigd, draait de was, ga ik zo wat dingetjes voorbereiden voor bezoek vanmiddag (‘tuin-warming’ met vrienden 8-) ) en me ergens tussendoor nog eens aankleden/ontbijten. En C. uit bed sleuren.
pi_221171288
Wat een nacht :D
pi_221171521
Mogge!

Wat een nacht. De bomen staan nog allemaal maar zijn flink wat hele grote takken kwijt. Hier staat ook alles open (behalve de keukendeur want daar staat de zon op) maar afkoelen ho maar. Wel gezellig veel vogeltjes te horen dat was de afgelopen dagen niet

Oef da’s eng zo’n houdini @Candaasje
pi_221171613
Pfoe @Candaasje :o nachtdienst hadden jullie :+

@sigme heerlijk die vogels O+ Ik zet m ook vaak aan als ik wandel en hoor meer dan ik zie. Al die blaadjes aan de bomen moest verboden worden }:| :D

Ik zit aan de koffie, even wakker worden. Plakkerige warme nacht omdat boven alles op kiertjes moest wegens onweer/bliksem/slagregens. In de verte hoorde ik het wel, had mijn oordopjes in *G* ondanks dat onrustig geslapen.. brein moet nog ff wennen aan het feit dat ik zo ga werken denk ik. Vanmiddag maar een dutje omdat het kèn!
Benieuwd wat voor nieuwe, ad hoc dingen ik vandaag tegenkom en of ik weer met de Walkie Talkie aan de slag ga O+ :D (we mogen geen 'roger' en 'over' zeggen, saai hoor :P )
  zondag 28 juni 2026 @ 09:49:28 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_221171713
Blijkbaar is de ellende in Nederland gebleven.
Wel wat water gevallen zo te zien aan de straat. Maar verder niets. En niet koeler dan 24 graden geweest.
Nog even en dan weer een rondje huis lopen om de ramen dicht te doen. Binnen is nu net zo warm als buiten.

Wel grappig.
Stad Kleve wat sensoren op gehangen, lora spul, en deze via internet beschikbaar gemaakt.
https://www.kleve.de/stad(...)mart-city-dashboards
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221171974
Het ging hier bizar los qua onweer. Het maakt de lucht in ieder geval een stuk frisser. Enorm onrustig geslapen met de peuter in ons midden maar wel tot 8 uur :o O+

We zitten nu al een poosje aan het meer, even de puber uitlaten voordat die weer verder moet leren.
pi_221172348
Toezicht gehouden in het zwembad. Laatste 10 minuten zelf erin gedoken. Eerste keer dat het 25m bad niet te koud is.
En het oefenbad was gewoon te warm _O-

Nu tuin en hangmat. Omdat het kan *O*

Eind van de middag richting Utrecht om Grease te kijken via Cinema culinaire.
Summer days .. drifting away...
pi_221173139
Wat leuk dat jullie zó veel verschillende vogels kunnen onderscheiden al is het soms ook met een app.
Die zal ik ook eens erop zetten. Kan ik volgende week op Terschelling misschien wel iets anders onderscheiden dan de ekster en de musjes hier.
Oh en de doif.

De stapeltjes volgens de sudoku methode 😎liggen op de oude stoelen die tijdelijk in de gang staan 😉 om in de koffertjes te leggen.

Van de week had AH een 4wheel drive bij de non food van ¤90 voor ¤30,!!
Wij verzamelden al moed om in de bloedhitte naar de makro te gaan.
De kleur is groen. Swat. Niet mijn voorkeur. Wèl een koffer. w/

Vanmorgen vroeg al bed verschoond - de was is net klaar. Briefjes op de voordeur waaraan op het laatst gedacht moet worden als vuilniszakken en brievenbus sleutel etc.

En in afwachting van update van zwager. MnX moest naar een beurs en checkte op airco daar en kwam terug voor zijn fles water. w/
  zondag 28 juni 2026 @ 13:05:58 #141
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221173178
Het zweet drupt weer van me af na 2 uur tuinieren. Ik heb weer een stuk of 10 plantjes in de moestuin gezet.

Nu nog wat huishouden en een puber helpen met de voorbereidingen voor haar toets Nederlands deze week. Ik snap niet wat er moeilijk is aan de materie dus ik weet ook niet hoe ik het uit moet leggen maar men heeft alle hoop op mij gevestigd dus here goes nothing.
Spoilers!
pi_221173544
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het zweet drupt weer van me af na 2 uur tuinieren. Ik heb weer een stuk of 10 plantjes in de moestuin gezet.

Nu nog wat huishouden en een puber helpen met de voorbereidingen voor haar toets Nederlands deze week. Ik snap niet wat er moeilijk is aan de materie dus ik weet ook niet hoe ik het uit moet leggen maar men heeft alle hoop op mij gevestigd dus here goes nothing.
Dat kan jij :Y
pi_221173587
Terug van weer een hectisch ochtendje. Alles (theatermensen en wandelmensen/hondjes) liep weer heerlijk (letterlijk ook) door elkaar en trok voorbij.
Veel artiesten/muzikanten/technici/Stef Bos himself doorgelaten, hek opendoen etc. Praatjes met iedereen, elke keer waarschuwen naar productie over de porto O+
En er was al publiek 2,5 uur tevoren.... die niet precies weten waar C ligt en met OV waren, dus te vroeg. Doorverwezen naar restaurant op het kopje voor wc en drankjes. Helaas mag dat niet bij mij en ik verkoop geen drankjes :D
Wel als theater open gaat, maar dat duurde nog een uur (!)

#verslag van werk :P
pi_221173588
Het scheelt wel met uitleggen als je het zelf wel snapt :+
Maar ik begrijp het probleem hoor. Het is best lastig om het dan ook begrijpbaar te krijgen voor een ander. (Ik, en ik vermoed velen met mij, had diverse leerkrachten (!) die dat echt niet konden. )
pi_221173864
Leuke baan @Blues

Qua gebruik Nederlandse taal uitleggen: daar loop ik iedere keer tegen aan.
Ook omdat de studente beter is in ‘technisch’ en ‘logisch’ dan in nuances en taalgevoel. Desondanks slaagde zij met gemak voor de inburgeringstoets.
De zenuwen en maagpijn, die zij had bleek na 2 jaar tobben dus een chronische galblaas te zijn.
pi_221173882
De 4 wheel drive
SPOILER
Wat goed _O_ Lucky dat je Twee Uur in de tuin hebt gewerkt.
pi_221173966
Pff @Lucky_Strike dat in de tuin werken had ik een dagje uitgesteld,

Ben benieuwd wat je bij de film te eten krijgt @Cat-astrophe Grote glazen cola en hamburgers ;)

Dat zijn zulke handige koffertjes met 4 wielen, hoe konden we ooit zonder.

Zometeen maar eens kijken of ik geboekt ben voor spreekuur morgen en bedenken wat ik straks ga eten
pi_221174299
Oh ik vind de kleur geweldig AnneX O+ dat ie maar goed versleten mag raken met veel fijne vakanties *O*

Ik stootte vannacht mijn kleine teen :( nu auw en blauw. Heb 'm aan de teen ernaast getaped. Lopen gaat meh. Net schoen geprobeerd, ging redelijk matig. Morgen moet ik werken, benieuwd hoe het dan met lopen gaat. Parkeergarage is 5 min lopen. En dan maar de lift oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 28 juni 2026 @ 15:25:15 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221174330
Het is gelukt met het Nederlands uitleggen. Sommige dingen kwamen we niet helemaal uit maar daarbij hebben we geleerd van de antwoorden op de oefentoets. En belangrijker, de puber in kwestie heeft wat meer zelfvertrouwen en wat broodnodige tips over hoe te leren en examens te maken gekregen.
Spoilers!
pi_221174338
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 15:21 schreef Syrena het volgende:
Oh ik vind de kleur geweldig AnneX O+ dat ie maar goed versleten mag raken met veel fijne vakanties *O*

Ik stootte vannacht mijn kleine teen :( nu auw en blauw. Heb 'm aan de teen ernaast getaped. Lopen gaat meh. Net schoen geprobeerd, ging redelijk matig. Morgen moet ik werken, benieuwd hoe het dan met lopen gaat. Parkeergarage is 5 min lopen. En dan maar de lift oO<
Of kruipen ;)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221174890
Hier waait het inmiddels toch een beetje en is het afgekoeld tot een aangename 29 graden. Zowaar nog even naar de HEMA in het dorp geweest zonder te smelten.
pi_221174924
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:19 schreef Tuindier het volgende:
Hier waait het inmiddels toch een beetje en is het afgekoeld tot een aangename 29 graden. Zowaar nog even naar de HEMA in het dorp geweest zonder te smelten.
Dat 29o aangenaam kan zijn.
Buiten is het lekker. Binnen 29o en achter 2 ventilators, want f1 en Max draait wel goed.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 16:46:49 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221175135
Fles weet je die ijssalon nog in Münster niet ver van het Hbf. Had me al in de trein verheugd om daar een Amarenenbecher te halen. Kom ik daar, is die hele toko weg :(
Er zit nu iets met een veel te strak interieur en termen als anti oxidanten en gluten free op de ramen. Ik weet niet wat ik erger vind, geen ijs of zo'n tiktoktent er voor in de plaats.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 17:07:07 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221175290
Schrale troost, terwijl ik met m'n niet echt koude cola zat te wachten op het perron kwam opeens dit waterkokertje aanrijden.

Valt me mee dat ze nog mogen rijden ivm de droogte. Er vliegt nog wel eens een vonk door de schoorsteen of er valt as onderuit, hetgeen in het verleden wel voor bermbranden heeft gezorgd. De Harzer Smallspurbahn rijdt nu met diesel
  zondag 28 juni 2026 @ 17:11:49 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221175317
Ik moest zo lachen
Bekijk deze YouTube-video
  zondag 28 juni 2026 @ 17:13:47 #156
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221175330
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:46 schreef derLudolf het volgende:
Fles weet je die ijssalon nog in Münster niet ver van het Hbf. Had me al in de trein verheugd om daar een Amarenenbecher te halen. Kom ik daar, is die hele toko weg :(
Er zit nu iets met een veel te strak interieur en termen als anti oxidanten en gluten free op de ramen. Ik weet niet wat ik erger vind, geen ijs of zo'n tiktoktent er voor in de plaats.
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 17:22:31 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221175361
Het was geen ijssalon wat er nu zit, want ik zag geen koelvitrine.
pi_221175402
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:23 schreef AnneX het volgende:

Dat 29o aangenaam kan zijn.
Buiten is het lekker. Binnen 29o en achter 2 ventilators, want f1 en Max draait wel goed.
Dutje gedaan en daarna rondje weiland gelopen in een idd heerlijke 23 graden, binnen intussen vanaf vanochtend alles t/o over (zo blij met het nieuwe vliegengordijn aan de voorkant, hadden we jaaaaaaaaaren eerder moeten doen :') ) nu 25.5
pi_221175405
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D
  zondag 28 juni 2026 @ 17:27:39 #160
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221175408
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 16:46 schreef derLudolf het volgende:
Ja dat weet ik nog wel ja. Na die wandeling bij die kalkgroeve. 28 juli 2024.

Travelsnack 157
  zondag 28 juni 2026 @ 17:31:07 #161
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221175424
Speaking of which: ik ga even een ijsje halen aan de overkant :P
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 17:36:47 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221175447
De ijssalon in Nordhorn waar ik vorige week naartoe was gefietst heeft in Neuenhaus ook een vestiging. Ik rij daar even naartoe denk ik.
  zondag 28 juni 2026 @ 17:47:48 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221175510
Nieuwe beveiligingscamera gemonteerd.

Camera getest met de kabel waar ie aan komt.
Gaten in steen , beugels.
Kabels trekken door goten, door gaten,
Daarvoor moest vanalles van zijn plek en weer terug
En het is warm

Camera testen. Aan. En plop weer uit.
En daar bleef het bij

Halve dag...
pi_221175735
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:47 schreef fietsie het volgende:

En het is warm

En daar bleef het bij

Halve dag...
Dju…wat errug! Van de inspanning en de tijd. En geen resultaat. :X

Een buurvrouw kwam even overleggen over de airco en kosten.
Die heeft doorgedacht en wil de kosten buiten de huur houden.
Dus apart in rekening gebracht. Na inventarisatie gaat het om 3 huishoudens.
Afwachten…

IJsje …ik vis de magnum uit de vriezer.
pi_221175784
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:47 schreef fietsie het volgende:

En het is warm

En daar bleef het bij

Halve dag...
...naar de...
🙈🥵
pi_221175795
Wat zonde van je tijd en moeite @fietsie hopelijk kom je er snel achter wat het is en kan het ook makkelijk verholpen worden.
pi_221176000
  Moderator zondag 28 juni 2026 @ 19:28:24 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221176084
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Schrale troost, terwijl ik met m'n niet echt koude cola zat te wachten op het perron kwam opeens dit waterkokertje aanrijden.
[ afbeelding ]

Er vliegt nog wel eens een vonk door de schoorsteen of er valt as onderuit, hetgeen in het verleden wel voor bermbranden heeft gezorgd.
Precies dat deed die locomotief dus _O-
https://www.gn-online.de/(...)eloescht-614785.html
  zondag 28 juni 2026 @ 19:35:11 #169
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221176108
Meteo France waarschuwt inmiddels voor de periode rondom 14 juli... Lijkt op een herhaling van zetten
pi_221176202
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:35 schreef fietsie het volgende:
Meteo France waarschuwt inmiddels voor de periode rondom 14 juli... Lijkt op een herhaling van zetten
Ik zag het. De 11e hier weer 29 gr
  zondag 28 juni 2026 @ 19:54:15 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221176263
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zag het. De 11e hier weer 29 gr
Op mijn vakantie adres zal het drogere warmte zijn, en er zijn bossen, maar misschien was de hitte hier wel een goede generale repetitie.. Er staan iig twee ventilatoren klaar die mee gaan in de baggage. Huisje met plat dak
pi_221176474
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Op mijn vakantie adres zal het drogere warmte zijn, en er zijn bossen, maar misschien was de hitte hier wel een goede generale repetitie.. Er staan iig twee ventilatoren klaar die mee gaan in de baggage. Huisje met plat dak
Gaan jullie naar Frankrijk?
pi_221178844
Alles staat klaar, lijstje afgestreept.
Gaat MnX zich eens verdiepen in de route, het weer.
Op Terschelling: nou…20o en ‘s avonds 17o. Even overpakken: korte broek en linnen shirts eruit.
Lange broek en t-shirts mee. w/
Voor mij: idem: de jurkjes eruit. En toch maar een x lange broek mee.
Tismewat.
Affijn extra’s als eigen hoofdkussen hoefde niet.
Alleen maar 2 koffertjes. w/

Tot later :W
pi_221178885
En op de valreep: volgens mij is @LeeHarveyOswald jarig.
Van Harte jij! 🎂 Heeft het dorp je een aubade gebracht?
pi_221178919
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 23:06 schreef AnneX het volgende:
Alles staat klaar, lijstje afgestreept.
Gaat MnX zich eens verdiepen in de route, het weer.
Op Terschelling: nou…20o en ‘s avonds 17o. Even overpakken: korte broek en linnen shirts eruit.
Lange broek en t-shirts mee. w/
Voor mij: idem: de jurkjes eruit. En toch maar een x lange broek mee.
Tismewat.
Affijn extra’s als eigen hoofdkussen hoefde niet.
Alleen maar 2 koffertjes. w/

Tot later :W
Goede actie van MnX, anders was het bibberen geworden
pi_221179020
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2026 23:18 schreef AnneX het volgende:
En op de valreep: volgens mij is @:LeeHarveyOswald jarig.
Van Harte jij! 🎂 Heeft het dorp je een aubade gebracht?
Dank!

Gisteren een klein feestje samen met een vriendin, omdat zij op 26-6 en ik 28-6 jarig ben en we samen 99 zijn geworden. Hapjes en drankjes in de tuin, inc onszelf tien mens. Ik had geen cadeaus verwacht maar die waren er wel, en heel passende cadeaus ook dus dat was tof.

En een goede vriendin die eigenlijk helemaal niet kon omdat haar zus die niet om de hoek woont óók haar verjaardag had was er op het laatst toch nog dik een uur, dus dat was leuk.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221179023
En vandaag zelf gevierd met de mri van petra :') wel gevolgd door een lunch bij restaurant Humo in Gijón, wat echt super goed was.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221179251
Goedemorgen!

[ Bericht 54% gewijzigd door sigme op 29-06-2026 07:46:28 ]
pi_221179304
Niet de beste ervaring bij Cinema culinaire gisteren.
Binnenkomst een half uur later: stroom was eruit geklapt dus de keuken kon niks. Gezien de timingen is dat best een drama voor het draaiboek.

En dat werkte door. Dat is overmacht. Maar daarnaast ook slordigheden.
Begon met vorken die voor de halve tafel niet ingedekt waren.
Glazen die niet uitgehaald werden, ook al was ons gevraagd ze daarvoor op de rand van de tafel te zetten.

We keken Grease: je eet wat je ziet. Als in: eten wordt tegelijkertijd opgediend als de acteurs de maaltijd krijgen.

Gezien de film verwachtte ik weinig hoogstandjes (American diner food). Maar het was vaak gewoon niet goed klaargemaakt.
Overgare en smakeloze macaroni, slappe broodjes, cheese corn dog die niet naar kaas smaakte (hoera!) maar verder ook vrij smaakloos was. Burger die droog was.
Ijsje wat een milkshake werd want de vriezer waren natuurlijk ook uit: onze tafel werd gewoon vergeten bij die ronde :D Dat gemeld en hun oplossing om het in de pauze buiten neer te zetten leek ons geen goede (smelt, en iedereen kan het dan pakken). Kwamen ze zelf ook gauw achter. Dus toch tafelservice maar toen had het al zo lang achter gestaan dat het geen milkshake meer was.

Menu op de site was anders dan menuutjes die op tafel lagen, wat voor verwarring zorgde. Zeker toen de corndog bij ons ook te laat werd geserveerd. Maar ja, toen was het zo laat en ik had het zo warm (overmacht) en de dog was niet lekker dat ik hem na een hapje heb laten liggen.
Naast de burger die ik half op at.

Ik heb nooit eten laten liggen daar.
Had wel zin gehad in en suikerspin. Maar het apparaat wat daarvoor klaarstond bleek decoratie te zijn.

Positief: gratis drankje als herhaalde bezoeker. En het bleek een sing-along te zijn (wel tamme zaal).
pi_221179524
Mogge!

Wat jammer van je avond @Cat-astrophe
pi_221179904
Goedemorgen

Wat een teleurstelling Cat -O-
Een restaurant hier in de buurt wil dat concept in augustus gaan doen, wij twijfelen nog of we er heen willen.
  maandag 29 juni 2026 @ 09:59:28 #182
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221180122
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 08:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]

Positief: gratis drankje als herhaalde bezoeker. En het bleek een sing-along te zijn (wel tamme zaal).
Niet eens gratis drankje voor al het ongemak. Al was dat ook " :') " geweest. Erg jammer van je avond -O-
pi_221180716
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2026 07:40 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Mn lievelings vloog voorbij O+ _O_
pi_221180764
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 08:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Binnenkomst een half uur later: stroom was eruit geklapt dus de keuken kon niks. Gezien de timingen is dat best een drama voor het draaiboek.

En dat werkte door. Dat is overmacht. Maar daarnaast ook slordigheden.
Begon met vorken die voor de halve tafel niet ingedekt waren.
Glazen die niet uitgehaald werden, ook al was ons gevraagd ze daarvoor op de rand van de tafel te zetten.

We keken Grease: je eet wat je ziet. Als in: eten wordt tegelijkertijd opgediend als de acteurs de maaltijd krijgen.

Gezien de film verwachtte ik weinig hoogstandjes (American diner food). Maar het was vaak gewoon niet goed klaargemaakt.
Overgare en smakeloze macaroni, slappe broodjes, cheese corn dog die niet naar kaas smaakte (hoera!) maar verder ook vrij smaakloos was. Burger die droog was.
Ijsje wat een milkshake werd want de vriezer waren natuurlijk ook uit: onze tafel werd gewoon vergeten bij die ronde :D Dat gemeld en hun oplossing om het in de pauze buiten neer te zetten leek ons geen goede (smelt, en iedereen kan het dan pakken). Kwamen ze zelf ook gauw achter. Dus toch tafelservice maar toen had het al zo lang achter gestaan dat het geen milkshake meer was.

Menu op de site was anders dan menuutjes die op tafel lagen, wat voor verwarring zorgde. Zeker toen de corndog bij ons ook te laat werd geserveerd. Maar ja, toen was het zo laat en ik had het zo warm (overmacht) en de dog was niet lekker dat ik hem na een hapje heb laten liggen.
Naast de burger die ik half op at.

Ik heb nooit eten laten liggen daar.
Had wel zin gehad in en suikerspin. Maar het apparaat wat daarvoor klaarstond bleek decoratie te zijn.

Mss was het eten in de film ook wel gross eh, grease.
Jammer zeg -O-
  maandag 29 juni 2026 @ 11:22:13 #185
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221180851
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 11:14 schreef Blues het volgende:

[..]
Mss was het eten in de film ook wel gross eh, grease.
Jammer zeg -O-
Ja welke film zou het meest geschikt zijn voor zo'n concept? Flodder? :D
pi_221181065
The cook, the thief, his wife and her lover

Of die ene monthy python met al dat eten
pi_221181097
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 09:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Niet eens gratis drankje voor al het ongemak. Al was dat ook " :') " geweest. Erg jammer van je avond -O-
Nope. Ik ga ze nog mailen met mijn feedback.
Omdat er dingen misliepen die, ondanks de stroomuitval, niet mis hadden hoeven lopen.
Vond het vooral sneu voor vriendin die er voor het eerst was. Want ik weet dat het andere keren altijd veel beter was.
pi_221181113
quote:
3s.gif Op maandag 29 juni 2026 11:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja welke film zou het meest geschikt zijn voor zo'n concept? Flodder? :D
Ik wil nog altijd een keer naar Le grande bouffe: 24 gangen _O_

Julie&Julia was heerlijk, The menu was fantastisch, Chef was prima.
En met Casino royale (wat you see is what you drink) heb ik een aangeschoten vriendin mee naar huis genomen.
pi_221181132
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nope. Ik ga ze nog mailen met mijn feedback.
Omdat er dingen misliepen die, ondanks de stroomuitval, niet mis hadden hoeven lopen.
Vond het vooral sneu voor vriendin die er voor het eerst was. Want ik weet dat het andere keren altijd veel beter was.
Jammer is dat dan ja!

Wij hadden een keer nogal opgegeven over een restaurant. We kennen deze uitbaters/kok/sommelier goed inmiddels en paar jaar geleden namen we broer en schzus mee. Zij eten absoluut geen vis/vlees dus echt vegetarisch. Aangegeven tevoren en het was zeer ongewoon teleurstellend. Vooral hun menu.
Ik schaamde me bijna omdat we ze zo hoog hebben zitten -O-
  maandag 29 juni 2026 @ 12:23:06 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221181154
De route uitgezet naar 't vakantie adres; de dames wilden heel heel graag langs een Duitse Globus om dan in de vakantie te kunnen shoppen in de Franse winkels... dus een route uitgezet waarbij we op dag 1 een Globus pakken vlak voor de grens.
pi_221181161
En dan ga ik nu voor de continuing story of mijn gebit weer eens richting nieuwe tandarts.
Inmiddels ben ik daar vaste gast :)

Nu happen voor de tandtechnieker, woensdag terug om DE kies o|O die voor zoveel probs zorgt te trekken, en meteen mijn frame waar die kies, maar dan een neppertje, op is gefabriekt.

Die kies is 2x in een ver verleden behandeld met wortelkanaalbehandelingen en steeds zwarter geworden. Staat ook erg in het zicht. Nu door een fistel in kaak afgebroken... tandarts die Caatje ( :) ) heet, hoop die zelf te kunnen trekken.... maar weet niet of het lukt anders richting kaakchirurg.

#medisch bulletin

Duimen woensdag dat ze er zonder probs uitkrijgt. Maar nu eerst pijnloos onschuldig lekker in gips happen :9
pi_221181205
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:18 schreef Blues het volgende:

[..]
Jammer is dat dan ja!

Wij hadden een keer nogal opgegeven over een restaurant. We kennen deze uitbaters/kok/sommelier goed inmiddels en paar jaar geleden namen we broer en schzus mee. Zij eten absoluut geen vis/vlees dus echt vegetarisch. Aangegeven tevoren en het was zeer ongewoon teleurstellend. Vooral hun menu.
Ik schaamde me bijna omdat we ze zo hoog hebben zitten -O-
-O-
pi_221181220
Volkskrant, dit is toch geen woord :? (ik doe elke dag de 5 letterwoorden)

embed afbeelding in bbcode
  maandag 29 juni 2026 @ 12:41:12 #194
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221181264
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:33 schreef Blues het volgende:

[ link | afbeelding ]
Ik ben gestopt met die onzin inderdaad. Veel te vaak bleek gewoon een random vijflettersequentie "het woord". Ja, je moeder ook hoor :{w
pi_221181293
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben gestopt met die onzin inderdaad. Veel te vaak bleek gewoon een random vijflettersequentie "het woord". Ja, je moeder ook hoor :{w
Dat zijn er 6 🙈
  maandag 29 juni 2026 @ 12:52:27 #196
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221181335
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat zijn er 6 🙈
B L O E S :6
  maandag 29 juni 2026 @ 12:57:40 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_221181373
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 12:33 schreef Blues het volgende:

[ link | afbeelding ]
Het staat wel in de Van Dale.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 29 juni 2026 @ 13:59:30 #198
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221181714
wat jammer Cat! waar was je gegaan?
ik ken het vooral uit R'dam en het haagse.

wij zitten er aan te denken hier af en toe ook zo'n concept te doen. zou je het zo kunnen overnemen of moet je voor het concept betalen eigenlijk?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 29 juni 2026 @ 14:00:12 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_221181722
tevens warm, want ik zit naast een raam waar het gordijn dicht is, maar er komt nog steeds een hoop warmte vanaf :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_221181773
Gehapt *G*
Wat een ontzettend lieve tandarts is ze toch. Hartje :+

Moest boven 2x over, want die troep wordt met deze warmte kennelijk al hard als je in de mail aan het smeren bent.
Geen airco in de prachtig verbouwde praktijk toen het weer eens overgenomen werd door een keten. Fresh?
pi_221182038
Fijn dat het happen goed ging (dat was 50 jaar geleden echt een nachtmerrie)

Kreeg vandaag appje uit Spanje er is blijkbaar een mevrouw die veel interesse in Teuntje heeft en die had nog wat vragen. Duimen jullie dat dat een goede schoot voor haar is?
pi_221182183
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat het happen goed ging (dat was 50 jaar geleden echt een nachtmerrie)

Kreeg vandaag appje uit Spanje er is blijkbaar een mevrouw die veel interesse in Teuntje heeft en die had nog wat vragen. Duimen jullie dat dat een goede schoot voor haar is?
Dat zou mooi zijn O+

Sinds vanmorgen doet mijn rechterhiel pijn :X op zo'n manier dat lopen erg lastig gaat.
Ik heb niets raars gedaan en kan er ook niets aan zien. Misschien dat ik gisteren door iets geprikt ben maar dan zou je toch zeggen dat je iets ziet....
pi_221182195
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 15:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Dat zou mooi zijn O+

Sinds vanmorgen doet mijn rechterhiel pijn :X op zo'n manier dat lopen erg lastig gaat.
Ik heb niets raars gedaan en kan er ook niets aan zien. Misschien dat ik gisteren door iets geprikt ben maar dan zou je toch zeggen dat je iets ziet....
Kan het hielspoor zijn? En volgens mij hoef je niet altijd een insectenbeet te zie, zo klein
pi_221182237
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 15:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Kan het hielspoor zijn? En volgens mij hoef je niet altijd een insectenbeet te zie, zo klein
Het zit meer aan de bovenkant, richting de achillespees.
En ik hoop gewoon dat het een insectenbeet is, dat trekt wel weer weg.
pi_221182429
Heb je je verstapt of mss bepaalde houding moeten staan/bewegen? Naar!

Duimt voor Teun!
pi_221185244
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2026 16:03 schreef Blues het volgende:
Heb je je verstapt of mss bepaalde houding moeten staan/bewegen? Naar!

Duimt voor Teun!
Wel 2 lange dagen veel gestaan....

Net bij mijn ouders geweest. Mijn vader heeft diabetes en had nu een wondje op zijn grote teen, hij had niets gemerkt. Het lijkt wel vandaag gebeurd te zijn. Daar gaat ie weer even zoet mee zijn -O-
pi_221185971
Ai @Sarabi morgen even de huisarts bellen?

Lekker op het balkon, het is bijna frisjes (bijna) alles tegen elkaar open gezet, frisse lucht stroomt door het huis *O*
pi_221186752
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2026 20:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ai @:sarabi morgen even de huisarts bellen?

Lekker op het balkon, het is bijna frisjes (bijna) alles tegen elkaar open gezet, frisse lucht stroomt door het huis *O*
Of de diabetes verpleegkundige..

Temp is heerlijk nu he O+
Net sokken aangetrokken :D
pi_221187951
Morgen bellen ze de podotherapeut die gespecialiseerd is in diabetes :Y
Gelukkig is ie deze keer niet zo eigenwijs dat mijn moeder niet mag bellen.
pi_221191352
Lol, ik werd rond de 85e minuut wakker. Bleek een goed moment te zijn om te kijken hoe het ervoor stond. Mijn eerste 10 minuten WK.
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2026 @ 05:39:36 #211
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221192136
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 05:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lol, ik werd rond de 85e minuut wakker. Bleek een goed moment te zijn om te kijken hoe het ervoor stond. Mijn eerste 10 minuten WK.
SPOILER
SPOILER
pi_221192354
quote:
80s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 05:39 schreef borisz het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2026 @ 05:47:13 #213
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221192446
Ik had om 3u mn tablet aangezet. Was in bed gebleven. Wedstrijd stond aan als behang, maar ben ook nog weggedommeld tussendoor. Vanaf de 1-0 wel wakker en inmiddels kan ik zo door naar kantoor.
pi_221192842
Nou, er is op kantoor in ieder geval wat te bespreken.
pi_221192989
Word je om 6 uur wakker van vuurwerk en gejuich, weet je nog niets :+
pi_221194019
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 06:00 schreef Clubsoda het volgende:
Word je om 6 uur wakker van vuurwerk en gejuich, weet je nog niets :+
Dat zei ik gisteravond al... er wordt hoe dan ook gejuicht in NL _O-
  Moderator dinsdag 30 juni 2026 @ 07:56:20 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221194028
Mooi, hoeven we helemaal niet meer te kijken.
Hoe laat gaat het UWV open?
pi_221194054
Over tot de orde van de dag. PostNL faalt weer.
Pakket automaat op 100m van mijn huis geselecteerd voor bezorging... maar het algoritme vond het een beter plan om het bij een afhaalpunt (dus beperkte openingstijden) wat 7km verderop ligt te bezorgen.
Er was echt geen automaat of punt dichter in de buurt beschikbaar? :')
  dinsdag 30 juni 2026 @ 08:17:33 #219
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221194137
Duitsland er uit, Nederland er uit, Italië geeneens er heen. Worden die jongens niet gewoon veel te veel betaald?
pi_221194466
Mogge!

Hier ook om 6 uur vuurwerk. Toch maar even gekeken waarom, want in de buurten in de omgeving woont van alles wat.

@Jan_Onderwater het zijn sporters en sporters willen winnen. Geld is mooi meegenomen maar wanneer ze niet meer op niveau kunnen voetballen willen ze nog steeds winnen, met wat dan ook.

Wat stom van postnl @Cat-astrophe en nu?

Zo weer naar de boten, hopelijk werkt het systeem, gisteren niet en ik dacht dat het aan mijn laptop lag maar ik hoorde van andere locaties dat zij er ook niet in kunnen. Dus gaan we weer ouderwets schrijven
  dinsdag 30 juni 2026 @ 08:53:22 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221194499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:46 schreef Kaatje1 het volgende:

Zo weer naar de boten, hopelijk werkt het systeem, gisteren niet en ik dacht dat het aan mijn laptop lag maar ik hoorde van andere locaties dat zij er ook niet in kunnen. Dus gaan we weer ouderwets schrijven
Ik werd ook ineens uit VVS geknald gisterenmiddag }:| Mijn collega niet dus dat was nogal vreemd. Erg onhandig want juist in de middag spit ik nogal wat dossiers door omdat ik daar in de ochtenddrukte de concentratie slecht voor heb. Ik had 8 mensen op gesprek willen vragen om uit te vogelen hoe ik hen het beste kan coachen maar dat moet nou weer een week wachten.

Ik heb donderdag een cursus VVS, moet nog zien dat dat doorgaat.
Spoilers!
pi_221194517
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik werd ook ineens uit VVS geknald gisterenmiddag }:| Mijn collega niet dus dat was nogal vreemd. Erg onhandig want juist in de middag spit ik nogal wat dossiers door omdat ik daar in de ochtenddrukte de concentratie slecht voor heb.

Ik heb donderdag een cursus VVS, moet nog zien dat dat doorgaat.
Ah, het is dus groter dan oost.
Ik moet de in- en uitgaande lijsten verwerken. Maar met spreekuur is het echt lastig want je kunt niet terugkijken. Maar het is niet de eerste keer en ik ben blij dat ik daar niet op de IT afdeling werk :D
pi_221194535
Mogge!
Ik ben op het Gronings platteland en kijk nu wat er daar in de perenboom zit!
pi_221194698
Ik ben nog zo gefocust op hoe warm het in huis is dat ik dat ging checken toen ik vannacht even wakker was. Het WK was ik helemaal vergeten :')
pi_221195055
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:00 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik ben op het Gronings platteland en kijk nu wat er daar in de perenboom zit!
[ afbeelding ]
Een bosuil O+
pi_221195077
g kwam pas tegen half 6 of zo naar bed, tussen wedstrijden door zou hij op de bank slapen. Ik lees nu wat er gebeurt is, jammer!

Ik heb zo weer een inval-ochtenddienstje tot 1300. Zal rustiger zijn dan wanneer er een voorstelling is zoals de voorgaande 2 zondagen. Wel goed dat ik toen meteen begonnen ben om meteen de hectiek ook te leren :D
En ik zag iets leuks op de buienradar! Een buitje.
pi_221195139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Een bosuil O+
Nee, pluimpjes! Ransuil :Y
pi_221195220
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Hier ook om 6 uur vuurwerk. Toch maar even gekeken waarom, want in de buurten in de omgeving woont van alles wat.

@:jan_onderwater het zijn sporters en sporters willen winnen. Geld is mooi meegenomen maar wanneer ze niet meer op niveau kunnen voetballen willen ze nog steeds winnen, met wat dan ook.

Wat stom van postnl @:cat-astrophe en nu?

Daar maar ophalen he. Ik heb een auto dus voor mij geen probleem. Misschien red ik het vandaag, ligt soort van op de ww route. En anders moet ik een keer omrijden of op en neer.

Vóór 6 juli want anders wordt hij teruggestuurd :7
pi_221195225
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik zie dan altijd een viezige uil in een trenchcoat voor me :@
  dinsdag 30 juni 2026 @ 10:51:25 #230
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221195672
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
LOL
pi_221195842
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Kijkt nog eens :@
Dommig. Uiltje is wijzer :+
  dinsdag 30 juni 2026 @ 11:05:35 #232
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221195876
The owls are not what they seem
pi_221195897
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
:D
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:02:18 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_221196598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 11:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
The owls are not what they seem
Bob O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_221196879
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:37 schreef Blues het volgende:
g kwam pas tegen half 6 of zo naar bed, tussen wedstrijden door zou hij op de bank slapen. Ik lees nu wat er gebeurt is, jammer!

Ik heb zo weer een inval-ochtenddienstje tot 1300. Zal rustiger zijn dan wanneer er een voorstelling is zoals de voorgaande 2 zondagen. Wel goed dat ik toen meteen begonnen ben om meteen de hectiek ook te leren :D
En ik zag iets leuks op de buienradar! Een buitje.
Was NIET rustiger, er was een musical van groep 8.
Wat een bedrijvigheid weer ^O^
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:53:23 #236
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221196919
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 13:02 schreef Molo het volgende:

[..]
Bob O+
One chants out between two world, fire walk with me
  dinsdag 30 juni 2026 @ 13:54:42 #237
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221196928
Het was trouwens The Giant die zei “The Owls are not what they seem”
pi_221197593
Alweer even thuis en alles open gedaan, het is nu lekker aan het afkoelen in huis.

Spreekuur was best druk, heel veel vragen hoe het nu gaat met gezinshereniging en wij weten het eigenlijk ook niet, behalve dat het slecht gaat.
Verder is er een nieuw intranet, kan je niet meer om dat ellendige sharepoint werken en zitten er bugs die maar niet verholpen worden -O-
pi_221197751
Een ransuil w/ dan zit er vast nog eentje, ergens. Oehoe.

Vandaag 15 km langs het Wad e-gefietst naar Heart Break Hotel.https://heartbreak-hotel.nl/
En binnendoor weer terug. Die afstand is even geleden.
Koeien ook in de duinen is een vreemd gezicht.
SPOILER
pi_221198077
Mooi daar @AnneX
pi_221198335
Tonkotsu ramen, en karnemelk _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221198336
oh huh, verkeerd topic, sorry :@
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_221199909
Volgende week zitten we een weekje in een huisje zonder stromend water, elektriciteit of gas. Maar dan niet ons eigen huisje maar een vakantiehuisje. Een week zonder stroom is prima, maar ik wil natuurlijk wel de mobiel aan de praat houden voor foto's, Merlin en Polarsteps etc.
Dussssss.....

SPOILER: Dusssssssss
pi_221200031
Wat een handigheid _O-
pi_221200056
Wat doet de hat :D
pi_221200087
Wat een gaaf en handig ding, die hat :D
pi_221200090
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat doet de hat :D
Zon omzetten in stroom _O-

Edit: en je hoofd in de schaduw houden, dat ook nog!
  dinsdag 30 juni 2026 @ 20:55:34 #248
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221200102
quote:
80s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:54 schreef sigme het volgende:

[..]
Zon omzetten in stroom _O-

Edit: en je hoofd in de schaduw houden, dat ook nog!
Willik! :D
pi_221200113
Vanmorgen thuisgewerkt, gesport, nog wat thuisgewerkt, pakketje1 opgehaald op weg naar overleg voor baan2, pakje opgehaald voor baan2, naar overleg baan1, pakketje2 opgehaald.
En bij thuiskomst een mail van Cinema Culinair. Ik had mijn ervaringen gemeld...en krijg twee vrijkaartjes :D
pi_221200125
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Willik! :D
Koop zo'n mooi ecoflowdingetje en je krijgt de heksenhoed er gratis bij!

SPOILER

[ Bericht 16% gewijzigd door sigme op 30-06-2026 21:03:02 ]
  Moderator dinsdag 30 juni 2026 @ 21:15:31 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221200349
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:44 schreef sigme het volgende:
Volgende week zitten we een weekje in een huisje zonder stromend water, elektriciteit of gas. Maar dan niet ons eigen huisje maar een vakantiehuisje. Een week zonder stroom is prima, maar ik wil natuurlijk wel de mobiel aan de praat houden voor foto's, Merlin en Polarsteps etc.
Dussssss.....
[ afbeelding ]

SPOILER: Dusssssssss
Merlin? De Rolls Royce die de aggregaat aandrijft?

V12 27L motor die oa in de Spitfire lag.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 21:20:32 #252
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221200376
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:56 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Tof ding :Y
Spoilers!
pi_221200400
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 21:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Merlin? De Rolls Royce die de aggregaat aandrijft?

V12 27L motor die oa in de Spitfire lag.
Bijna, het gaat wel over vliegers.

https://merlin.allaboutbirds.org
  dinsdag 30 juni 2026 @ 21:35:07 #254
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221200463
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 20:56 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Heb al 2 ecoflow dingetjes. Misschien is 3 wat teveel :D
  Moderator dinsdag 30 juni 2026 @ 21:36:24 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221200473
Aha, een Stuka is herkenbaar genoeg, die herken je wel.

Als er vliegt oefeningen zijn op de Nordhorn range komen ze soms ook best laag over mijn dorp. Wel jammer dat die vliegtuigen niet op Flightradar staan, mag graag weten wat over vliegt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2026 @ 21:54:19 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221200595
Na mn vakantie moest ik direct AAN. Mn OoO stond ook nog een paar dagen extra aan. Het was gepland.
Maar om 19u kon een afrondend mailtje naar iedereen eruit. :) Helaas wel deeloplevering van project, maar kan morgen iig even met mn mails die wel antwoord moeten krijgen van de laatste drie weken aan de slag en de kleine dingetjes
Druk is rest vd week van de ketel.

(en van 130 mails, blijven er maar 10 mails over waar je wat mee moet).
pi_221201079
Merlin O+
Ik had een wandelaar aan mn loketje vandaag en die kwam na 3 kwartier in het bos met 12 opgepikte geluiden van soorten. Die hebben we allemaal even besproken :D
pi_221201200
:W
Drukke dag hier. 7.15 deur uit, naar ene uni, twee meetings voorbereiden, drie meetings, naar andere uni, nog drie meetings, tussendoor wat mails wegwerken. 19.30 thuis, 20.15 richting hockey voor eindtoernooitje van mn team, net half uur thuis. Morgen ook druk, maar wel minder afspraken gelukkig. Wel ook dierenarts met de katten voor jaarlijkse check-up, hoop vooral dat ik ze (of eig een van de twee) in een mand krijg. De ene loopt er met eten zo in, maar de andere heeft het vrij snel door als ik hem erin probeer te krijgen en verstopt zich dan onder de bank }:| . Hij ligt as we speak wel in diezelfde mand te slapen :') }:| maar als het moet.. ho maar.
pi_221201382
T is een beetje vroeg om nu al het deurtje dicht te doen van het reismandje ;)
Werkt liquid snack voor ‘m?
pi_221202191
Goedemorgen!

Vandaag nog een dagje werken op kantoor, daarna 10 dagen vrij.
pi_221202839
Mogge!

Kreeg net het taxatierapport van mijn huis binnen. Was nogal eh…hoog
pi_221203195
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Kreeg net het taxatierapport van mijn huis binnen. Was nogal eh…hoog
Ben je verbaasd? Scheelt het zò veel met de WOZ waarde?
Heb je er iets aan?
Goeie wakker word boodschap toch!?

Klaar voor vertrek: een klein buitje dat niet was voorzien vandaag. -O-
pi_221203250
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 10:43 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ben je verbaasd? Scheelt het zò veel met de WOZ waarde?
Heb je er iets aan?
Goeie wakker word boodschap toch!?

Klaar voor vertrek: een klein buitje dat niet was voorzien vandaag. -O-
Geen idee of ik er iets aan heb, dat hoor ik van de adviseur. Maar het is ruim 60.000 meer en dat vind ik best veel voor een appartement.

Gaan jullie nu al weer naar huis of vertrekken voor een uitje?
pi_221205750
Blij ei hier. Net belde de hypotheek meneer en hij gaat een positief advies schrijven. Maandlasten gaan met zo'n 250 euro omlaag per 1 oktober *O*
pi_221206496
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Blij ei hier. Net belde de hypotheek meneer en hij gaat een positief advies schrijven. Maandlasten gaan met zo'n 250 euro omlaag per 1 oktober *O*
Wat fijn *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 juli 2026 @ 17:46:45 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221206586
Het duurde allemaal even. Maar heb een stukje getikt mbt Hokkai :+.
pi_221207332
Laatste etappe tandarts gehad vanmiddag.
Kies trekken die met wortels flink vastgegroeid in onstoken kaakbot met fistel zat :X
Tandtechnieker heeft op mijn frame (die ik al had voor 2 neppies) een kiesje erbij gezet.
Paste meteen perfect O+
Verdoving bijna uitgewerkt, heb wel pijnstilling nodig, maar ook wat kunnen eten.
g had zacht voedsel gemaakt.

Blij dat ik niet alsnog naar de kaakchirurg hoef, de kosten vallen 150 euro lager uit en ze is zooo relaxed en lief, mn Caatje *O* O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-07-2026 18:55:07 ]
  woensdag 1 juli 2026 @ 18:49:15 #268
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221207367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 17:46 schreef borisz het volgende:
Het duurde allemaal even. Maar heb een stukje getikt mbt Hokkai :+.
Ohh heerlijk! Wil er nog steeds heen.
pi_221208567
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 23:23 schreef Kaatje1 het volgende:
T is een beetje vroeg om nu al het deurtje dicht te doen van het reismandje ;)
Werkt liquid snack voor ‘m?
Dat was wel heel vroeg ja :D
Nope. Zodra hij doorheeft dat ik hem in de mand probeer te krijgen, is hij doodsbang. De ander is waar het bakje met liquid snack is, dus die krijg ik er makkelijk in door het bakje in de mand te zetten. Maar als ik hem eerst doe, heeft andere het door, en dus panisch.

Uiteindelijk ging het gelukkig heel soepel. Ben iets voor lunchtijd bij ze in kattenkamer gaan zitten, toen voermachine af ging deur dicht. En er bij blijven zitten. Moeilijke kat ging zelf in mandje liggen O+ . Ander niet }:| . Halfuurtje gewacht, andere kat kwam op de mand liggen. Hem eraf getild en voor mand gezet en klein duwtje erin gegeven, en toen ik het stoffen deurtje losmaakte met de klittenband ging moeilijke kat er bijna vandoor voor ik de rits dicht kon doen. Maar gelukkig had ik hem nog net te pakken, en vervolgens draaide hij zich om en kon ik hem dus weer mandje induwen en deurtje dicht. Ze moesten daar wel halfuurtje wachten tot we gingen, maar zaten in elk geval zonder al te grote stress (fijn voor hen) en sámen (fijn voor mij met tillen :+ ) op tijd in de mand.

Alles was prima, vaccinaties gehad en veel liquid snacks en ze hebben thuis alweer lekker in de mand gelegen :')

Wat ontzettend fijn van jouw lagere maandlasten!! *O*
  woensdag 1 juli 2026 @ 20:49:59 #270
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221208749
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:19 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dat was wel heel vroeg ja :D
Nope. Zodra hij doorheeft dat ik hem in de mand probeer te krijgen, is hij doodsbang. De ander is waar het bakje met liquid snack is, dus die krijg ik er makkelijk in door het bakje in de mand te zetten. Maar als ik hem eerst doe, heeft andere het door, en dus panisch.

Uiteindelijk ging het gelukkig heel soepel. Ben iets voor lunchtijd bij ze in kattenkamer gaan zitten, toen voermachine af ging deur dicht. En er bij blijven zitten. Moeilijke kat ging zelf in mandje liggen O+ . Ander niet }:| . Halfuurtje gewacht, andere kat kwam op de mand liggen. Hem eraf getild en voor mand gezet en klein duwtje erin gegeven, en toen ik het stoffen deurtje losmaakte met de klittenband ging moeilijke kat er bijna vandoor voor ik de rits dicht kon doen. Maar gelukkig had ik hem nog net te pakken, en vervolgens draaide hij zich om en kon ik hem dus weer mandje induwen en deurtje dicht. Ze moesten daar wel halfuurtje wachten tot we gingen, maar zaten in elk geval zonder al te grote stress (fijn voor hen) en sámen (fijn voor mij met tillen :+ ) op tijd in de mand.

Alles was prima, vaccinaties gehad en veel liquid snacks en ze hebben thuis alweer lekker in de mand gelegen :')

Wat ontzettend fijn van jouw lagere maandlasten!! *O*
Ik oefen dit altijd met mijn katten. Gewoon als we niet weg hoeven af en toe lekkers geven in de reismand. Nu gaat ze er gewoon in als ik haar pak, en als ze echt dwars is dan gaat ze er wel in met een snackje. :D
pi_221208891
Thuis van een gezellig etentje met zus, broer en schoonzus (de laatst2 zitten anderhalve week op een camping hier zodat schoonzus wat vaker naar haar zeer demente moeder kan).

Ik heb geen idee hoe Teuntje het doet in de transportmand, ze heeft er laatst natuurlijk zo’n 30 uur ongezeten dus ze zal er niet de beste herinneringen aan hebben, maar voor eten doet ze heel veel. De Diva’s gingen er altijd zelf in, heel makkelijk.

Ik ben echt zo blij dat het allemaal goed lijkt te komen. Kan m’n spaargeld gewoon gebruiken zonder dat ik moet bedenken “oppassen, stel dat er iets stuk gaat in huis”.
pi_221208944
Weer terug van rondje e-fietsen Terschelling Oost.
Een heel ( afwisselend) verschil in landschap met gister langs het wad.

Wat een ongelooflijk fijn bericht! @Kaatje1 Heel wat financiële zorgen minder.

En @Blues Alles paste w/ en op zijn plek. Mooi zo. Vakmanschap.
  woensdag 1 juli 2026 @ 21:27:48 #273
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221208977
Heb je dit jaar de fietshelm bij je @AnneX?

Wat een prachtig weer hebben jullie zeg.
Spoilers!
pi_221209027
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heb je dit jaar de fietshelm bij je @:annex?

Wat een prachtig weer hebben jullie zeg.
Euh ja. Die hangt aan de kapstok hier.
Weinig (fiets) verkeer en prachtige fietspaden.
  woensdag 1 juli 2026 @ 21:38:48 #275
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221209072
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Foei toch! Dat is toch onverstandig hoor. Maar dat weet je zelf ook wel ;)
Spoilers!
pi_221209140
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
😎
pi_221209278
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
_O-
Net 2x 10 minuten gefietst en braaf dat ding op de kop (op een gegeven moment jeuk, dat was niet fijn)
pi_221210017
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Braaf gegoogeld https://www.anwb.nl/fiets(...)elm/fietshelm-dragen en met hulp van de reisgenoten gierend de helm gepast en bandjes aangepast.
Dus de bril én overzetbril moeten ook nog buitenom. En de haarspeld… af.

Laten we zeggen, dat ik er erg aan moet wennen…
Dus heb ik hem vast op. w/

Fijne vakantie @sigme off the grid.
pi_221210091
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juli 2026 06:27 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]

Vandaag nog een dagje werken op kantoor, daarna 10 dagen vrij.
Fijne dagen *G*
pi_221210377
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:34 schreef AnneX het volgende:

[..]
Braaf gegoogeld https://www.anwb.nl/fiets(...)elm/fietshelm-dragen en met hulp van de reisgenoten gierend de helm gepast en bandjes aangepast.
Dus de bril én overzetbril moeten ook nog buitenom. En de haarspeld… af.

Laten we zeggen, dat ik er erg aan moet wennen…
Dus heb ik hem vast op. w/

Fijne vakantie @:sigme off the grid.
Ik kan gewoon m’n bril en overzet bril op en daar overheen de helm (overzet bril zit wel anders dan zonder helm), en mijn helm lijkt op die van jou
pi_221210534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 22:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik kan gewoon m’n bril en overzet bril op en daar overheen de helm (overzet bril zit wel anders dan zonder helm), en mijn helm lijkt op die van jou
Raadt men af: lees het anwb verhaal maar.
Eerst de helm en dan de bril. 😉
pi_221210662
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:11 schreef AnneX het volgende:

[..]
Raadt men af: lees het anwb verhaal maar.
Eerst de helm en dan de bril. 😉
Wanneer ik dat doe, waait de bril van m’n hoofd en da’s nog gevaarlijker
pi_221210919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wanneer ik dat doe, waait de bril van m’n hoofd en da’s nog gevaarlijker
Dat dan maar niet. 🤓
pi_221211229
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2026 20:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik oefen dit altijd met mijn katten. Gewoon als we niet weg hoeven af en toe lekkers geven in de reismand. Nu gaat ze er gewoon in als ik haar pak, en als ze echt dwars is dan gaat ze er wel in met een snackje. :D
Ja, ik ook. Maar werkt bij de moeilijke kat niet zo goed. Bij de ander werkt dat ook wel prima, zodra mn hand met bakje de mand in gaat dan zit 'ie er in. De ene mand staat in woonkamer en ander in hun kamer, en in beide wordt regelmatig geslapen door allebei. Probleem is dat moeilijke kat én niet enorm food-motivated is, én vrij snugger. Da's geen ideale combinatie (voor mij ;) ). De ander is ook vrij snugger (kan zit, poot en high five *O* ) maar wel buitengewoon food-motivated. Dus die laat zich daar veel makkelijker door verleiden. Zodra moeilijke kat voelt dat ik hem de mand in probeert te krijgen, is hij doodsbang en foetsie als hij de kans krijgt. Denk dat daarom vanmiddag ook soepel ging - hij ging er zelf in liggen na de lunch, nog voordat ik zelf wilde beginnen met proberen hem erin te krijgen.

Ik ga wel weer consequenter elke dag even iets bij de mand geven de komende tijd, en dan uitbreiden naar in de mand en naar rits dicht. Hopelijk lukt dat wel bij elke dag ipv af en toe.

Kijk nou hoe ik ze net aantrof O+

[ Bericht 8% gewijzigd door vlindertje89 op 01-07-2026 23:58:27 ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 07:41:25 #285
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221212586
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2026 23:52 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik ook. Maar werkt bij de moeilijke kat niet zo goed. Bij de ander werkt dat ook wel prima, zodra mn hand met bakje de mand in gaat dan zit 'ie er in. De ene mand staat in woonkamer en ander in hun kamer, en in beide wordt regelmatig geslapen door allebei. Probleem is dat moeilijke kat én niet enorm food-motivated is, én vrij snugger. Da's geen ideale combinatie (voor mij ;) ). De ander is ook vrij snugger (kan zit, poot en high five *O* ) maar wel buitengewoon food-motivated. Dus die laat zich daar veel makkelijker door verleiden. Zodra moeilijke kat voelt dat ik hem de mand in probeert te krijgen, is hij doodsbang en foetsie als hij de kans krijgt. Denk dat daarom vanmiddag ook soepel ging - hij ging er zelf in liggen na de lunch, nog voordat ik zelf wilde beginnen met proberen hem erin te krijgen.

Ik ga wel weer consequenter elke dag even iets bij de mand geven de komende tijd, en dan uitbreiden naar in de mand en naar rits dicht. Hopelijk lukt dat wel bij elke dag ipv af en toe.

Kijk nou hoe ik ze net aantrof O+
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dotjes O+
pi_221212709
Goedemorgen!

Weer vaak de ijsvogeltjes gezien deze ochtend. En er is een smeerwortel opgedoken bij ons O+
Niks bijzonders hoor, maar ik vind ze erg mooi en hoewel ze in de wat ruimere omgeving wel staan, staan ze tot nu toe net niet in 'ons' stukje. Het woekert nogal, dus ik hoop dat het nu uitbreidt.
  donderdag 2 juli 2026 @ 08:39:42 #287
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221212785
Goedemorgen :W

Er komt regen aan rond lunchtijd zie ik. Tussen 10 en 15 uur wordt het even matig. Vanmiddag weer beter gelukkig :)
pi_221212989
Mogge!

Lekker weer inderdaad, huis kan afkoelen. Vandaag niet naar de boot, na 3 uur nauwelijks meer geslapen door pijn in mijn been. Las van de week op een forum dat veel mensen er last van hadden door het weer en ik dacht er mooi doorheen te komen maar niet dus.

Blijvertje *; en poezels *;
pi_221213375
Goedemorgen!

Sterkte met de pijn vandaag, @Kaatje1

Ik word blij van jouw mooie foto's, @sigme! En een hele fijne vakantie!

@Lucky_Strike en anderen met moestuin
Ik ben jaloers op jullie oogst! Ik had wat sperzieboontjes zaden in een grote pot gestopt hier, maar dat werd muizen- of vogelvoer. De zonnebloemen zijn wel opgekomen!

Inmiddels krijgen we van vrienden ook al kattenspullen en hebben we een hoop aangeschaft: 2x kattenbak, ken/klimpaal, reismandjes, dekentjes, VEEL speelgoed
En zijn we de keuken/woonkamer kittenproof aan het maken. Losse spulletjes uit de weg, (voor zo lang het goed gaat) dingen hogerop zetten, veiligheidsplaatjes op stopcontacten.
Nog ruim 2 weken voordat ze mogen verhuizen! Vanavond hebben we weer een knuffel/speeldate met de kittens!
pi_221213513
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 10:24 schreef Yinny het volgende:
Goedemorgen!

Sterkte met de pijn vandaag, @:kaatje1

Ik word blij van jouw mooie foto's, @:sigme! En een hele fijne vakantie!

@:lucky_strike en anderen met moestuin
Ik ben jaloers op jullie oogst! Ik had wat sperzieboontjes zaden in een grote pot gestopt hier, maar dat werd muizen- of vogelvoer. De zonnebloemen zijn wel opgekomen!

Inmiddels krijgen we van vrienden ook al kattenspullen en hebben we een hoop aangeschaft: 2x kattenbak, ken/klimpaal, reismandjes, dekentjes, VEEL speelgoed
En zijn we de keuken/woonkamer kittenproof aan het maken. Losse spulletjes uit de weg, (voor zo lang het goed gaat) dingen hogerop zetten, veiligheidsplaatjes op stopcontacten.
Nog ruim 2 weken voordat ze mogen verhuizen! Vanavond hebben we weer een knuffel/speeldate met de kittens!
Nou mijn moestuinbak denkt dit jaar ook doe het zelf maar... En de rest vond familie slak blijkbaar lekker.

Ik heb zojuist een paar vakken leeg gehaald en opnieuw gezaaid kijken of dat beter gaat.
pi_221213526
En ik heb mijn rozemarijn even gesnoeid dus ruik nu naar rozemarijn en kervel want die werd ook te groot
pi_221215551
Gisteren enorm ruzie gehad met het nieuwe zonnescherm, de vriend die het geplaatst had had het helemaal uitgelegd maar blijkbaar had ik iets niet opgeslagen. Ik dacht dat ik de buizen naar beneden moest schuiven. Hij kwam net even langs “laat maar zien wat je deed” en binnen 2 seconden “die buizen moeten naar boven geschoven”. En jawel, toen ging het goed (en nu niet nodig want geen zon)
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:37:30 #294
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221216178
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 10:44 schreef Goitske het volgende:
En ik heb mijn rozemarijn even gesnoeid dus ruik nu naar rozemarijn en kervel want die werd ook te groot
Ik laat mijn rozemarijn groeien en bloeien, de hommels en wilde bijen zijn er gek op. Mijn Lavendel bloeit nu, iedere dag meer hommels
  donderdag 2 juli 2026 @ 19:41:03 #295
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221217506
Spanning en sensatie vandaag. Er hing een grote tak heel erg los in de boom bij mij voor. Calamiteitendienst van de gemeente gebeld, die hebben uiteindelijk de brandweer opgeroepen en die zijn met een spullenwagen, een hoogwerker en 8 man sterk het probleem komen oplossen :s)

pi_221217613
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik laat mijn rozemarijn groeien en bloeien, de hommels en wilde bijen zijn er gek op. Mijn Lavendel bloeit nu, iedere dag meer hommels
Die van mij moet wel zo nu en dan. Hij wordt anders te groot voor de plek waar hij staat is namelijk bij de uitgang van de tuin.

Ik heb een kruidentuin altijd vol in de bloei en daarnaast een hele serie vaste bloeiende planten en voorjaar en zomer bollen in de tuin dus van het vroege voorjaar tm herfst heb ik de tuin in de bloei

[ Bericht 13% gewijzigd door Goitske op 02-07-2026 20:04:18 ]
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:05:25 #297
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221217643
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2026 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Spanning en sensatie vandaag. Er hing een grote tak heel erg los in de boom bij mij voor. Calamiteitendienst van de gemeente gebeld, die hebben uiteindelijk de brandweer opgeroepen en die zijn met een spullenwagen, een hoogwerker en 8 man sterk het probleem komen oplossen :s)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Live entertainment is altijd leuk :Y
Spoilers!
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:08:25 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_221217656
Het was een goede dag. Wel flinke nekpijn en hoofdpijn en druk druk maar ook een bijna volledig avondmaal uit de tuin *O*

Gebakken aardappelen met Yotams geroosterde koolrabi en tomaten (vriezer) met verse kruiden, daarbij een salade van sperziebonen, erwten en tuinbonen. De aardappelen en sperziebonen waren de eersten van het seizoen *O*
Spoilers!
  donderdag 2 juli 2026 @ 20:33:53 #299
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221217815
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het was een goede dag. Wel flinke nekpijn en hoofdpijn en druk druk maar ook een bijna volledig avondmaal uit de tuin *O*

Gebakken aardappelen met Yotams geroosterde koolrabi en tomaten (vriezer) met verse kruiden, daarbij een salade van sperziebonen, erwten en tuinbonen. De aardappelen en sperziebonen waren de eersten van het seizoen *O*
En shoarma van eigen sjchaapie? :Y)
  donderdag 2 juli 2026 @ 21:22:17 #300
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221218526
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

Uit welk boek is de koolrabi? Heb er nog een paar en vind het niet heel lekker _O-
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 juli 2026 @ 21:58:27 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221219128
Morgen aan de wandel in... Utrecht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')